Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucasPI
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-06 20:28
Hi Forum,
Gisteren heb ik een Nest thermostaat geinstalleerd (3e generatie, bedrade aansluiting, oudere Atag SHR35Ti ketel, aan/uit regeling). Het viel mij op dat de Nest ongeveer 2.5 graden meer aangaf dan de feitelijke kamer temperatuur.
Elders las ik dat dit veroorzaakt wordt doordat de accu in Nest eerst opgeladen wordt, hetgeen wat warmte geeft, waardoor de hele Nest warmer wordt. Het zou na 2..3 dagen beter worden. Volgens de Nest helpdesk vanmorgen is het een bekend fenomeen, de Nest moet zich zelf inregelen en dat kan tot een week duren (??).
Afgezien van het feit dat ik dit slecht vind, wat zijn de ervaringen van anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-06 20:48
Ik heb hetzelfde probleem, en heb hem al 1,5 jaar hangen.
Het inregelen/leren heb ik zelf uit staan dus dat verhaal klopt van geen kant.

Haal de Nest eens van de muur af en leg hem op de tafel.
Hij gaat een tijdje mee zonder laden, waarbij je ook de temperatuur ziet zakken.

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucasPI
De Nest helpdesk gaf mij aan dat ik, wanneer het probleem niet met een week beter is, weer contact moet opnemen.
Ik kan me voorstellen dat opladen wat extra warmte veroorzaakt, maar een echt 'slimme' thermostaat kan daar volgens mij rekening me houden. Ook zou het effect na enige tijd dan weg moeten zijn : accu is uitgeput tijdens de tijd dat het product 'in de winkel' lag en dan na ingebruikname na een dag of zo weer volledig geladen.
Het bovenstaande probleem lijkt meer permanent. Dus niet het opladen van een accu? Zou dat zelfopwarming door de elektronica van the Nest zelf zijn? (Een echt 'slimme' thermostaat kan ... etc.). Wat is de afwijking in bovenstaand geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
LucasPI schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:40:
De Nest helpdesk gaf mij aan dat ik, wanneer het probleem niet met een week beter is, weer contact moet opnemen.
Ik kan me voorstellen dat opladen wat extra warmte veroorzaakt, maar een echt 'slimme' thermostaat kan daar volgens mij rekening me houden. Ook zou het effect na enige tijd dan weg moeten zijn : accu is uitgeput tijdens de tijd dat het product 'in de winkel' lag en dan na ingebruikname na een dag of zo weer volledig geladen.
Het bovenstaande probleem lijkt meer permanent. Dus niet het opladen van een accu? Zou dat zelfopwarming door de elektronica van the Nest zelf zijn? (Een echt 'slimme' thermostaat kan ... etc.). Wat is de afwijking in bovenstaand geval?
Hou mij a.u.b op de hoogte met de reactie, ben heel benieuwd. Ik heb het vorige jaar opgegeven, na alle ***-smoesjes van Nest.

Bij mij is het zo dat de Nest 2 graden hoger zit dan dat het daadwerkelijk is.
Mijn Eco is 18 graden, maar er wordt meestal 19,5 of 20 graden aangegeven terwijl het binnen dus maar 18 graden (of kouder....) is.

Ik zal ondertussen ook weer eens contact opnemen met Nest 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucasPI
Ik ben benieuwd of er ook gebruikers zijn van een 3rd gen Nest waarvan de temperatuur wel redelijk accuraat wordt aangegeven. Heeft iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucasPI
Inmiddels ruim 2 weken verder. De temperatuur klopt nog steeds niet. De Nest blijft structureel minstens 1.5 graad teveel aangeven. De Nefit Easy (gebruik ik in een ander huis) heeft een mogelijk om de temperatuur te kalibreren. Weet iemand of zoiets ook voor de Nest bestaat?
Wel heeft Nest mij recent een mail gestuurd om te vragen of eea opgelost is. Als er een oplossing is zal ik dat doorgeven. Maar, tot die tijd: als u een een Nest overweegt, google dan eerst eens op dit problem!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 287678

Thermostaat ongeveer 1 week hangen, het valt mij op dat als ik s’morgens van bed kom de Nest en de thermometer( die er naast hangt ) precies gelijk zijn op de 1/10 gr. nauwkeurig. Na een kwartier heen en weer lopen van mijn vrouw en ik, waardoor de Nest steeds aan gaat weer 1,5 gr veschil.Opwarmen door de verlichting van de Nest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ROMiJo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 16:13
Ter info: ik heb hier de Nefit Easy thermostaat hangen en ook die geeft de temperatuur niet juist aan. In de bijbehorende app kan ik dat echter corrigeren bij de instelling 'Kalibratie'. Staat bij mij op -0,8 °C. Misschien heeft de Nest die optie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287678

Jammer genoeg niet, heb contact, via email, met de helpdesk en volgens hen komt dat er ook niet. Zeer jammer voor een groot aantal gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucasPI
Nee, deze (alle?) Nest heeft inderdaad geen mogelijkheid om de temperatuur te calibreren/aan te passen.

Nest heeft mij een foto gevraagd van de vorige thermostaat naast de Nest welke het temperatuurverschil aangeeft. Dat bericht is verstuurd op 31/10, nog geen antwoord. Wel een bericht (van een noreply adres :-)) met de vraag of alles inmiddels is opgelost.

Mogelijk dat de verlichting van de Nest voor interne opverwarming zorgt. Een vergelijkbaar punt betrof een post de schreef dat wellicht de temperatuur tijdelijk verhoogd wordt weergegeven door het (voor de eerste keer) opladen van de interne accu; dat zou dan vanzelf na een dag of wat over zijn. Bij mij is het altijd ~1.5 gr te veel.

Uiteraard weet ik niet of dit probleem bij alle Nest thermostaten bestaat, maar ik ben dacht ik de enige. Voor mij is het tot nu toe een tegenvallend product. Wel ga ik op zoek naar gecalibreerde thermometer; hoeveel zit de Nest er nu bij mij exact naast?

Update: Nest support stelt voor de WiFi functie van de thermostat tijdelijk uit te schakelen om te kijken of deze wellicht verantwoordelijk is voor het interne opwarmen en dus aangeven van een te hoge temperatuur.

[ Voor 10% gewijzigd door LucasPI op 13-11-2017 19:14 . Reden: telefoontje van Nest support ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 995785

Hallo allen,

Bovenstaande is allemaal herkenbaar. Zelf ervaar ik de ‘problemen’ ook. Bij mij heeft het volgende zich afgespeeld;

Na installatie van de Nest V3 viel me al gelijk op dat de Nest zo’n 1,5 tot 2 graad hoger uitviel dan mijn thermostaat voorheen. In eerste instantie ga je af op het verhaal wat je leest; De Nest moet wennen en kalibreren. Dit heb ik op advies van de Helpdesk 7 dagen aangezien.

Na 7 dagen bleef het temperatuurverschil onveranders. Dit leidde ertoe dat het toch wel koud werd op de begane grond omdat de Nest niet onder de 20 a 22 graden kwam.

De helpdesk vroeg of ik foto’s wilde maken van de Nest en de thermometer beide in beeld, waardoor het verschil zichtbaar was. Waarbij het ook belangrijk was om de Nest niet te verbinden met wifi omdat de ontvanger, die tussen de sensoren zit, warm kan worden.

Als reactie kreeg ik te horen dat de verschillen 1,5 en 2 graad binnen de marges horen van de Nest. Hier was ik het natuurlijk niet mee eens; afwijking van temp Nest en huidige temp en dat je de functionaliteiten niet volledig kan gebruiken als je wifi uitschakelt.

Door dit te noemen ben ik in contact gebracht met een senior helpdesk medewerker. Deze had nogmaals de vraag of ik foto’s wilde sturen en mijn wifi uit wilde schakelen. Dit netjes gedaan, maar eigenlijk was ik er al klaar mee. Na het opsturen van de resultaten, die nogmaals er afweken is er telefonisch contact geweest;

Nogmaals vielen de afwijkingen binnen de Marges van de Nest. Maar omdat de foto’s die ik als eerste had opgestuurd wel afweken van de foto’s in sessie twee, had ik recht op een vervangend product van de Nest V3. Ze willen uitsluiten dat het om een hardware fout gaat, vandaar het vervangend product.

Ik ben benieuwd of het vervangend product een compleet nieuwe Nest is, of dat dit een gerefurbishd apparaat is, die wellicht is aangepast, door de veelvuldige klacht van temperatuur verschil. Ik ontvang deze vandaag/morgen.

Wanneer ik andere ervaringen heb mbt de nieuwe Nest v3 dan deel ik deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 995785

Anoniem: 995785 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 03:03:
Hallo allen,

Bovenstaande is allemaal herkenbaar. Zelf ervaar ik de ‘problemen’ ook. Bij mij heeft het volgende zich afgespeeld;

Na installatie van de Nest V3 viel me al gelijk op dat de Nest zo’n 1,5 tot 2 graad hoger uitviel dan mijn thermostaat voorheen. In eerste instantie ga je af op het verhaal wat je leest; De Nest moet wennen en kalibreren. Dit heb ik op advies van de Helpdesk 7 dagen aangezien.

Na 7 dagen bleef het temperatuurverschil onveranders. Dit leidde ertoe dat het toch wel koud werd op de begane grond omdat de Nest niet onder de 20 a 22 graden kwam.

De helpdesk vroeg of ik foto’s wilde maken van de Nest en de thermometer beide in beeld, waardoor het verschil zichtbaar was. Waarbij het ook belangrijk was om de Nest niet te verbinden met wifi omdat de ontvanger, die tussen de sensoren zit, warm kan worden.

Als reactie kreeg ik te horen dat de verschillen 1,5 en 2 graad binnen de marges horen van de Nest. Hier was ik het natuurlijk niet mee eens; afwijking van temp Nest en huidige temp en dat je de functionaliteiten niet volledig kan gebruiken als je wifi uitschakelt.

Door dit te noemen ben ik in contact gebracht met een senior helpdesk medewerker. Deze had nogmaals de vraag of ik foto’s wilde sturen en mijn wifi uit wilde schakelen. Dit netjes gedaan, maar eigenlijk was ik er al klaar mee. Na het opsturen van de resultaten, die nogmaals er afweken is er telefonisch contact geweest;

Nogmaals vielen de afwijkingen binnen de Marges van de Nest. Maar omdat de foto’s die ik als eerste had opgestuurd wel afweken van de foto’s in sessie twee, had ik recht op een vervangend product van de Nest V3. Ze willen uitsluiten dat het om een hardware fout gaat, vandaar het vervangend product.

Ik ben benieuwd of het vervangend product een compleet nieuwe Nest is, of dat dit een gerefurbishd apparaat is, die wellicht is aangepast, door de veelvuldige klacht van temperatuur verschil. Ik ontvang deze vandaag/morgen.

Wanneer ik andere ervaringen heb mbt de nieuwe Nest v3 dan deel ik deze.
toon volledige bericht
Terugkomend op mijn verhaal: Ik heb nu ongv 14 dagen de nieuwe Thermostaat in gebruik. Deze is meer accuraat. Wat mij is opgevallen, nadat ik andere thermometers heb gebruikt voor de temperatuur, is dat de NEST een gemiddelde toont van de ruimte. Zo is het bij mijn eettafel, vlak bij de keuken vaak 1.5 warmer dan in de woonkamer waar het raam is. Dit scheelt ongv zo'n 1,5 graad met elkaar. De Nest maakt hier een gemiddelde van en toont deze op het display. Het verschil met het gemiddelde wat ik zelf heb uitgerekend en wat de Nest heeft uitgerekend is ongv 0,3 graden. Dus vanaf nu ben ik er gerust op dat de Nest het juiste gemiddelde heeft. Waar ik nog geen zicht op heb is of het apparaat correct moduleert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Anoniem: 995785 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:33:
[...]

Terugkomend op mijn verhaal: Ik heb nu ongv 14 dagen de nieuwe Thermostaat in gebruik. Deze is meer accuraat. Wat mij is opgevallen, nadat ik andere thermometers heb gebruikt voor de temperatuur, is dat de NEST een gemiddelde toont van de ruimte. Zo is het bij mijn eettafel, vlak bij de keuken vaak 1.5 warmer dan in de woonkamer waar het raam is. Dit scheelt ongv zo'n 1,5 graad met elkaar. De Nest maakt hier een gemiddelde van en toont deze op het display. Het verschil met het gemiddelde wat ik zelf heb uitgerekend en wat de Nest heeft uitgerekend is ongv 0,3 graden. Dus vanaf nu ben ik er gerust op dat de Nest het juiste gemiddelde heeft. Waar ik nog geen zicht op heb is of het apparaat correct moduleert.
Het is onmogelijk dat de Nest weet hoe warm het in alle hoeken van de ruimte is. De Nest kan geen gemiddelde maken van de ruimte, hij kan hoogstens de temperatuur op de locatie waar hij hangt weergeven.
Dat jouw gemiddelde bijna overeen komt met hetgeen de Nest toont is toeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aldrenth
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-05-2020
Hallo allemaal,
Ook ik heb een Nest v3 met dezelfde temperatuur verschillen ongeveer 2 graden te warm.
Ik vind het verder een perfect apparaat maar i.d.d. wel jammer dat de temperatuur niet klopt.
Niet zozeer voor mijzelf maar het is verwarrend voor mede huisgenoten die telkens zeggen dat het koud is
terwijl de Nest 21 graden aangeeft.
Je kunt hem natuurlijk gewoon wat hoger zetten meer dat voelt gevoelsmatig niet goed.
Wellicht komen ze ooit met een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheLostOne
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 11:27
Ook bij ons gaat de Nest V3 geregeld een graadje hoger omdat het gevoelsmatig niet lekker is in huis.
Als ik ga kijken naar wanneer het het meest aangenaamst is in huis, staat de Nest V3 toch al snel op 22 graden.

Onze vorige honeywell round modulation thermostaat heeft altijd op 20,5 - 21 graden gedraaid om het warm te krijgen in huis.
Nu weet ik ook niet hoe het moduleren precies gaat en zat ik nog te twijfelen om hem terug om te zetten naar aan/uit inplaats van opentherm. Dit om een en ander te testen of het dan aangenamer gaat voelen in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RolandBreedveld
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-10-2021
Heb hetzelfde probleem, Nest V3 geeft structureel 2 graden te veel aan.
Heb mijn wijnthermometer op de Nest geklikt, het blijkt dat de nest zelf een hogere temperatuur heeft dan de omgeving, dat kan komen door de interne electronica en het display. Met het display op minimale sterkte wordt het iets beter, nl 1,5 gr te hoog, dat is tamelijk overtuigend bewijs.
Dat van de accu laden lijkt me overigens onzin, als de thermostaat altijd in de socket zit is die dus altijd volgeladen, hooguit dat het druppelladen iets doet.
Ook de opmerking van Nest dat dit binnen de specificaties valt is vreemd, normaliter zou bij 20 gr. de afwijking +/- 0,5 gr. mogen zijn, 2 graden betekent een meetnauwkeurigheid van +10% dat is absurd veel voor moderne electronica en dus ongeloofwaardig.
Lijkt me dat Nest dit in de software eenvoudig moet kunnen corrigeren, ik ga de helpdesk contacten, en laat de bevindingen later horen.

[ Voor 33% gewijzigd door RolandBreedveld op 24-12-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:15
Hier de Nest maar van de muur getrokken. Doorslaggevend was toch wel dat hij regelmatig de verbinding kwijt was met de heatlink en vervolgens vrolijk weer kan verbinden als je dat handmatig doet. Doe dat dan zelf ook eens zou je denken 8)7
Een huis dat om zo'n vage reden niet warm kan worden kan gewoon niet vind ik.

• coenraadroerig
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-03-2021
Bij mij hangt de NEST nu een week en ik heb hetzelfde probleem. Het wordt wel beter. In het begin zat hij er 3 graden naast, nu nog maar 1.
Ik heb eens een IR foto gemaakt met mn CAT S60. De beelden liggen niet perfect over elkaar heen en de weergegeven temperatuur is ook niet perfect, maar je ziet duidelijk dat de NEST een paar graden warmer is dan de achtergrond.
Op het moment dat ik de foto nam ben ik er misschien 2 keer voorbij gelopen, verder heeft het scherm uit gestaan.
NEST heeft op de website staan dat ze voor de 3Gen 10 sensoren gebruiken om de temperatuur te meten. Meer is kennelijk niet altijd beter :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DtAvKOF.jpg

[edit:] De thermostaat is inmiddels op de terugweg naar de verkoper.

[ Voor 5% gewijzigd door coenraadroerig op 29-12-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mischa1972
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-05 21:55
Blijkbaar zijn ze nog steeds niet in staat om deze temperatuurverschillen op te lossen. :(

Ook hier een temperatuurverschil van ca 2 graden. Nest geeft 20 graden aan, terwijl 2 andere thermometers in dezelfde ruimte 17,6 en 18,3 graden aangeven.

Ik hoop dat dit verschil na verloop van tijd minder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 18:27

cue

Ik ben blij dat hier meer mensen zijn met het probleem. Ik heb een Nest V3 inmiddels 1,5 jaar hangen. Hiervoor had ik een V2 die prima resultaten gaf. Ik merk ook dat de temperatuur ruim 2 graden onder de werkelijke temperatuur zit. Erg vervelend dat je niet handmatig een offset kan geven zodat de waarde die weergeven wordt klopt.

Probleem is dat ik hem al lang heb hangen en nu er pas achter kom dat dit het probleem is :S..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geritz81
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-03 07:51
Hier ook het issue met de te hoge temperaturen.

Daarnaast wordt ik gek van het wegvallen van de verbinding met de heatlink.
Dit was in het begin dat ik hem had hangen niet zo..misschien heeft de update die er onlangs geforceerd in is gekomen hier een rol in gespeeld ?
Ik kan het niet pinpointen waar het issue zit.

Vanavond nog maar eens de heatlink een factory reset geven, de nest zelf al een paar keer geprobeerd met reset maar het verbindingsprobleem blijft 8)7

Ik heb hem nu maar in de aan/uit modus gezet en dus moduleert hij niet meer...

Anders toch maar een tado of iets vergelijkbaars gaan uitproberen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:23

basvn

Breezand - NHN

Heb hier een Nest V2. Bij mij is het 1 graad kouder op de Nest dan de andere thermostaat die er een meter vanaf staat..

Ondertussen mijn schema zo ingesteld, dat hij iets warmer verwarmd.
Maar vervelend is het wel..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLostOne
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 11:27
@RolandBreedveld Was er nog iets uitgekomen met het contact met Nest?

@LucasPI Heeft het uitzetten van Wifi nog enige verschillen in temperatuur gegeven?

Zelf was ik dit Topic een beetje uit het oog verloren helaas, maar ben wel zeer benieuwd naar wat de bevindingen zijn. Met de kou van de afgelopen dagen merkte ik dat de verwarming op gegeven moment op 22 graden stond bij ons thuis met een aparte thermometer die 20,7 aangaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucasPI
Excuses voor veel te late reactie.
Nee, WiFi uitzetten had geen merkbaar effect.
De foto van Coenraadroerig (dank je!) lijkt mij een duidelijke hint te geven: De Nest is ]zelf warmer dan zijn omgeving. Intern opwarmen lijkt mij een waarschijnlijke oorzaak. Dan moet het toch mogelijk zijn om als 'intelligente' thermostaat uit te rekenen hoeveel je de temperatuur moet aanpassen >:)
Ik heb verder geen reactie van Nest meer ontvangen en zelf ook niet meer gereageerd. FF met andere dingen bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squinck
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-06 15:41
Ik merk hetzelfde hier.
Mijn Nest staat ingesteld op 20 graden, geeft vervolgens 21 aan als bereikte temp, maar het voelt gewoon nog kouder ;-((

Heeft er iemand nog contact met Nest/Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 23:51
Nee, maar ik heb hetzelfde probleem. Heb gewoon het hele schema een paar graden warmer gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernovasx
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-01 14:34
Jeetje als ik dit van te voren had geweten had ik geen Nest gekocht. Ik heb de mijne van de week gehaald voor een “zacht” prijsje.

Oude Honeywell thermostaat verwijderd, gaf 20 graden aan. Hang de nest op en die geeft 22 graden aan.. blijkbaar hetzelfde probleem als meerdere hier... ik hou nog hoop dat jet wat beter word. Wel jammer van zon product.

Maar ik moet zeggen, hij luistert prima naar mijn Google Home 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 12:23
Ik ben benieuwd hoe degenen die dit probleem van te hoge temperatuuraanwijzinghebben de Nest hebben aangesloten.

Als de Nest is aangesloten met een 2-draads verbinding naar de punten T1+T2 op de Heat Link dan wordt hij gevoed met 12V. Zo is het meestal als hij op de zelfde plek zit als de oude thermostaat die hij vervangt.

Als de Nest in de losse thermostaathouder zit wordt hij gevoed door een losse USB voeding dus 5V.

Ik zou me kunnen voorstellen dat de interne warmteontwikkeling te maken heeft met de gebruikte voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Laatst online: 10:14
Ik meld me ook maar eens. Gister de v3 gekocht en opgehangen. Temp is 2 graden hoger. Wat mij wel opviel, was dat ie direct na een firmware update starte met de juiste en lagere temperatuur. Die temp liep vervolgens vrij vlug op naar 23c ipv 21,5c

Even aankijken hoe dit gaat.

Het bewijs

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/SQJGjRf/53-E38-CA8-A4-AE-4-DDE-AB0-D-83503-A6-C6645.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door O085105116N op 26-01-2019 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
Is bekakt... Helpdesk nest doet er niks aan maar is toch een serieus probleem voor een slimme thermostaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miningwholesale
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 28-07-2023
pakje schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:36:
Ik ben benieuwd hoe degenen die dit probleem van te hoge temperatuuraanwijzinghebben de Nest hebben aangesloten.

Als de Nest is aangesloten met een 2-draads verbinding naar de punten T1+T2 op de Heat Link dan wordt hij gevoed met 12V. Zo is het meestal als hij op de zelfde plek zit als de oude thermostaat die hij vervangt.

Als de Nest in de losse thermostaathouder zit wordt hij gevoed door een losse USB voeding dus 5V.

Ik zou me kunnen voorstellen dat de interne warmteontwikkeling te maken heeft met de gebruikte voeding.
Hier zou het inderdaad mee te maken kunnen hebben. Heeft iemand dit inmiddels getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baaaaas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09-2023
Een thermostaat die de temperatuur niet accuraat meet. Dat houdt je niet voor mogelijk.

Iemand een oplossing? Hoe zit het met terugsturen en vervangend product? Werkt het vervangende product wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 23:51
Ik heb de nest ook recent gekocht en deze eerdere posts bevestigen mijn vermoedens. Ik heb de eenvoudige oplossing toegepast: het temperatuurschema van de hele week 2 graad omhoog en dan is het wel behagelijk in huis.

Toch maar eens een thermometer kopen en nameten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:45
Dit is een van de redenen geweest waarom ik vorig jaar mijn V2 terug heb gestuurd... Die kon met geen mogelijkheid de normale temparatuur meten, en kwam daardoor ook steeds met overshoots en dergelijke. Ik had verwacht dat dit intussen wel opgelost zou zijn met de V3 (en nieuwe firmware), maar het speelt nog steeds zie ik.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:56
Ik heb vandaag de thermostaat aangesloten en ook bij mijn wordt er 2 graden warmer gemeten dan de iSense thermostaat die voorheen aangesloten was. Ik zal het eens een weekje aanzien of de thermostaat beter gaat meten naarmate hij ingeleerd raakt maar gezien de reacties hier ben ik sceptisch.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:54

BramT

Rule #1

Iemand toevallig al eens simpelweg een restart geprobeerd?
(https://support.google.com/googlenest/thread/18027330?hl=en)

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madwoody
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2023

madwoody

Connection reset by ME

Ik had ook 2 graden verschil en de herstart werkte! Het is nu nog maar 0.5 graden en geeft nu zelfs hetzelfde aan als me oude thermostaat (die blijkbaar ook een offset van een halve graad had). Volgens die post raken de temperatuur sensors uit hun kalibratie tijdens hun shipment vanuit de US.

Zo herstart je hem:
1. To restart the thermostat, press and hold the display for 10 -15 seconds until the screen turns black and wait until it comes back on.

Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 17:07
madwoody schreef op maandag 25 november 2019 @ 23:25:
[...]

Ik had ook 2 graden verschil en de herstart werkte! Het is nu nog maar 0.5 graden en geeft nu zelfs hetzelfde aan als me oude thermostaat (die blijkbaar ook een offset van een halve graad had). Volgens die post raken de temperatuur sensors uit hun kalibratie tijdens hun shipment vanuit de US.

Zo herstart je hem:
1. To restart the thermostat, press and hold the display for 10 -15 seconds until the screen turns black and wait until it comes back on.
Ga ik proberen , kansloos dat 1,5 en 2 graad hoger heb tov de isense

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
madwoody schreef op maandag 25 november 2019 @ 23:25:
[...]

Zo herstart je hem:
nou; je trucje werkte precies 5 minuten.

Na een reset, heb alle 3 de varianten gehad ( de knop, via sw, en helemaal) daarna staat die weer kansloos 1,5 graag hoger. Terwijl die na een reset wel precies aangeeft zoals de andere termometers in de kamer.

We laten hem nog maar ff enkele dagen hangen, kijken of ie echt leert :)

no comment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madwoody

madwoody

Connection reset by ME

Martinus schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:01:
[...]

nou; je trucje werkte precies 5 minuten.

Na een reset, heb alle 3 de varianten gehad ( de knop, via sw, en helemaal) daarna staat die weer kansloos 1,5 graag hoger. Terwijl die na een reset wel precies aangeeft zoals de andere termometers in de kamer.

We laten hem nog maar ff enkele dagen hangen, kijken of ie echt leert :)
Na de reset is het verschil ieder geval zeker geen 2 graden meer. Hij verschilt de laatste 3 dagen nog maar met 0.5 graad en daar kan ik wel mee leven. Het ziet er wel naar uit dat bij temperatuurs veranderingen de sensor er langer over doet om tot die waarde te komen. Waarschijnlijk omdat het hele ding moet afkoelen ipv de losse sensor die ik er naast heb hangen

Afbeeldingslocatie: http://madwoody.wrhg.nl/nestv3verschil1.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door madwoody op 02-12-2019 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
ik ga ze morgen wellicht ff weer omdraaien, de oude lijkt nu ineens een heel lage waarde te geven. Vanmorgen bv 16,5 graad, dat gebeurt bijna nooit bij ons als elke dag de kachel brand. Dus mss is er wel iets mis met correctie van de oude... naja, houd je van de straat :)

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ghostpost
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-12-2024
De mijne geeft 2 graden graden teveel aan. Na restart was het 0.5, maar binnen 10 min weer 2 graden teveel. Daar betaal je dus 189 euro voor. Ik had een Honeywell en daar kon je handmatig corrigeren. Het word tijd dat zo’n functie in de software gebouwd word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
ghostpost schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 00:06:
De mijne geeft 2 graden graden teveel aan. Na restart was het 0.5, maar binnen 10 min weer 2 graden teveel. Daar betaal je dus 189 euro voor. Ik had een Honeywell en daar kon je handmatig corrigeren. Het word tijd dat zo’n functie in de software gebouwd word
second that, blijf het kansloos vinden en zeker als ze dan op google fora zeggen dat de vs versie het niet heeft? hoe nieilijk ka het wezen om van F naar C te converteren.... hmm idee zal hem eens op F zetten kijken of die beter word :)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
Ik ben er helaas ook nooit verder mee gekomen, was het ook helemaal vergeten om eerlijk te zijn.
Nu ik dit lees snap ik precies waarom mijn vriendin het koud vindt vergeleken bij haar thuis.

Ik ga het eens meten met mijn temp-meter, kijken hoe het er nu voor staat.
Mocht het zo zijn, pas ik gewoon het schema aan met 2 graden voor nu (hopend op een oplossing van Nest, ooit)

Simpele offset van de temperatuur zou een mooie oplossing zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwoody

madwoody

Connection reset by ME

bij mij is het nog steeds 0.5 graden. Ik heb ook sunblock in de settings uitgezet. Had ergens gelezen dat dat ook invloed kan hebben hoe die de temperatuur berekent. Heb nest sense, automatisch leren ook uitgezet. Maar goed. je kan beter alles wat slim er aan is uit zetten aan dat ding. Beetje jammer. Maar met een halve graad verschil kan ik mee leven ten opzichte met de 2 graden waar ik mee begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:29
Interessant topic dit, dacht gister ook nog: best wel koud gevoel in huis, terwijl thermostaat op 20 staat. Heb nu sunblock maar eens uitgezet, zal vanmiddag de boel eens resetten. Kijken of dat het een en ander helpt. Zo niet, inderdaad maar graadje hoger voortaan!
JustinoFTW schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:26:
Ik ben er helaas ook nooit verder mee gekomen, was het ook helemaal vergeten om eerlijk te zijn.
Nu ik dit lees snap ik precies waarom mijn vriendin het koud vindt vergeleken bij haar thuis.

Ik ga het eens meten met mijn temp-meter, kijken hoe het er nu voor staat.
Mocht het zo zijn, pas ik gewoon het schema aan met 2 graden voor nu (hopend op een oplossing van Nest, ooit)

Simpele offset van de temperatuur zou een mooie oplossing zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
madwoody schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:00:
bij mij is het nog steeds 0.5 graden. Ik heb ook sunblock in de settings uitgezet. Had ergens gelezen dat dat ook invloed kan hebben hoe die de temperatuur berekent. Heb nest sense, automatisch leren ook uitgezet. Maar goed. je kan beter alles wat slim er aan is uit zetten aan dat ding. Beetje jammer. Maar met een halve graad verschil kan ik mee leven ten opzichte met de 2 graden waar ik mee begon.
vaag, omdat ze juist het nest forum zeggen dat je juist dat aan moet hebben zodat die daarvan kan leren... ben er wel beetje achter een mooi product, verre van perfect en zijn nb al bij v3. Heb nog ff om eventueel te retourneren en op v4 te wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinus op 03-12-2019 19:35 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrod
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-06 16:19
heb sinds 2 dagen ook een v3. ook te hoge temperaturen. Na alles te hebben gereset heb ik de webshop gebeld waar 'ie vandaan komt. Cool blue is niet bekend met het probleem en ik kan de thermostaat omruilen. Beetje jammer dat ik eerst een nieuwe moet bestellen om niet zonder komen te zitten. Maar goed. Ik ben héél benieuwd of dit een defecte unit zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Ik ben van de week hard uitgelachen door mn vriendin, ik had 3 thermostaten (had zelfs nog de oude van de vorige CV) en de babyfoon naast elkaar gezet. (wellicht dus terecht :9 )

wat schetst mijn verbazing, de iSense geleverd bij de reheha was de enige die 1,5/2 graad onder de nest zat.
alle andere in de bandbreedte van een halve graad.
Dus ben ik niet gewoon door de oude iSense op het verkeerde been gezet? of zit daar sw matig een correctie in waardoor die nu ineens lager geeft dan anders?

Ik ken de temp van ons huis redelijk, weet dat de temp ongeveer 2 graad zakt tijdens de nacht. Echter de isense geeft inmiddels 1,5 graag lager aan dan gebruikelijk. Makes me wonder of de nest niet gewoon in een bandbreedte van een halve graad zit.
Update van de week nog wel een keer. Voorlopig lijkt de nest een keeper...

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrod
Martinus schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:15:
Ik ben van de week hard uitgelachen door mn vriendin, ik had 3 thermostaten (had zelfs nog de oude van de vorige CV) en de babyfoon naast elkaar gezet. (wellicht dus terecht :9 )

wat schetst mijn verbazing, de iSense geleverd bij de reheha was de enige die 1,5/2 graad onder de nest zat.
alle andere in de bandbreedte van een halve graad.
Dus ben ik niet gewoon door de oude iSense op het verkeerde been gezet? of zit daar sw matig een correctie in waardoor die nu ineens lager geeft dan anders?

Ik ken de temp van ons huis redelijk, weet dat de temp ongeveer 2 graad zakt tijdens de nacht. Echter de isense geeft inmiddels 1,5 graag lager aan dan gebruikelijk. Makes me wonder of de nest niet gewoon in een bandbreedte van een halve graad zit.
Update van de week nog wel een keer. Voorlopig lijkt de nest een keeper...
Ik dacht ook dat misschien de vorige thermostaat mijn gevoel voor temperatuur wat heeft doen afwijken. Maar dat was snel voorbij nadat ik een losse thermometer naast de thermostaat heb opgehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Amrod schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:34:
[...]

Ik dacht ook dat misschien de vorige thermostaat mijn gevoel voor temperatuur wat heeft doen afwijken. Maar dat was snel voorbij nadat ik een losse thermometer naast de thermostaat heb opgehangen.
dus jij wel grotere verschil dan de 0,5?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostpost
Ik snap niet waarom ze niet gewoon een handmatige correct inbouwen, dan zijn ze van dit hele gelul af. Ook ga ik ff een recensie op de site van de mediamarkt zetten. De thermostaat werkt wel fijn en makkelijk, maar die 2 graden hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
ghostpost schreef op donderdag 5 december 2019 @ 16:35:
Ik snap niet waarom ze niet gewoon een handmatige correct inbouwen, dan zijn ze van dit hele gelul af. Ook ga ik ff een recensie op de site van de mediamarkt zetten. De thermostaat werkt wel fijn en makkelijk, maar die 2 graden hè
zover ik nu lees, zijn er 2 versies. 1 met ongeveer 2 graad verschil en die van een half. Vaag dat ze het id niet onder controle hebben.

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amrod
Martinus schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:00:
[...]

dus jij wel grotere verschil dan de 0,5?
Ja, zeker 2 graden. Het bizarre is dat hij na een keertje opnieuw opstarten(knop 10 seconden ingedrukt houden) héél even een temperatuur aangeeft die best dicht in de buurt komt van de werkelijkheid. Met het omruilen loopt het niet zo hard trouwens. De nieuwe is naar mn oude adres gestuurd ;w

*Edit.

De nieuwe hangt. En hij lijkt het vooralsnog best eens te zijn met de thermometer die er naast hangt. Gewoon een slechte unit dus! Zal het de komende dagen goed in de gaten houden en laten weten als er nog iets veranderd.

*Edit 2
Ok laat maar. Hij wijkt weer af. Wat een troep.

*edit 3
En nu zijn ze het weer helemaal met elkaar eens.... Ik begrijp er echt niets meer van. |:( Ik kijk het wel even aan komende dagen.

[ Voor 32% gewijzigd door Amrod op 08-12-2019 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostpost
Martinus schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:23:
[...]

zover ik nu lees, zijn er 2 versies. 1 met ongeveer 2 graad verschil en die van een half. Vaag dat ze het id niet onder controle hebben.
2 versies?? Daar heb ik nog niet van gehoord. Met een halve graad kan ik wel leven, maar met die 2 graden zijn ze echt aan het overdrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
ghostpost schreef op maandag 9 december 2019 @ 00:33:
[...]

2 versies?? Daar heb ik nog niet van gehoord. Met een halve graad kan ik wel leven, maar met die 2 graden zijn ze echt aan het overdrijven
niet werkelijk 2 versies, maar als je leest. Dan koop je of een met ongeveer een halve graad afwijking, of 1 die 2 graad afwijkt.

@Amrod geef het ff, ik merk dat de mijne steeds "zuiverder" word. Wordt ook aangeven dat het ff tijd nodig heeft te leren, mbt true radiant en zon inval.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:45
Ik heb onze net 1 dag oude Nest ook maar een herstart gegeven nadat ie 2 graden afwijking had met een buitenthermometer (die wel binnen hangt :P). Hij geeft nu de goede temperatuur aan. Ik zal morgen eens in de gaten houden of de temperatuur weer te hoog wordt aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-06 20:13
Vandaag de Nest geïnstalleerd, hier dezelfde situatie, een afwijking van precies 2 graden.
We gaan het een paar dagen aankijken. :/

• Martinus
de mijne is inmiddels goed ingeleerd, en onze oude 20 is nu 20,5 geworden. We vergeten dat wel eens, dus mooi energiezuinig hahaha

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Martinus schreef op donderdag 26 december 2019 @ 20:01:
de mijne is inmiddels goed ingeleerd, en onze oude 20 is nu 20,5 geworden. We vergeten dat wel eens, dus mooi energiezuinig hahaha
Lijkt het er op dat na het inleren wel de juiste temperatuur wordt weergegeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
satya schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:48:
[...]

Lijkt het er op dat na het inleren wel de juiste temperatuur wordt weergegeven?
niet alleen lijkt, ook is. Wijkt gemiddeld nog maar een halve graad af, en soms is die gelijk met de andere thermometers.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Martinus schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 14:19:
[...]

niet alleen lijkt, ook is. Wijkt gemiddeld nog maar een halve graad af, en soms is die gelijk met de andere thermometers.
Dank je, varieert de temperatuur bij jou ook zoveel? Hier plus en min 0,5 graden rond de ingestelde temperatuur, of wordt dat na verloop van tijd ook beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
satya schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:53:
[...]

Dank je, varieert de temperatuur bij jou ook zoveel? Hier plus en min 0,5 graden rond de ingestelde temperatuur, of wordt dat na verloop van tijd ook beter?
visueel valt me dat ook op, qua comfort en warmte niet. Hij zal rekening houden met true radiant en zonlicht. Bij mij blijft die voorlopig hangen.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostpost
Ik heb het ff een tijdje aangekeken met 2 thermometers erbij. Hij staat op 22, maar volgens de andere thermometers is het dan 19,5 / 20 graden. Belachelijk. Maarja, Google is een groot bedrijf, dus die luisteren toch niet naar klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ghostpost schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 02:08:
Maarja, Google is een groot bedrijf, dus die luisteren toch niet naar klachten
Ik ben heel erg benieuwd naar de onderbouwing voor dit stukje uit jouw bericht. Als je namelijk dit van mening bent, waarom koop je dan een Google product? :)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 04-01-2020 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
CH4OS schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 15:15:
[...]
Ik ben heel erg benieuwd naar de onderbouwing voor dit stukje uit jouw bericht. Als je namelijk dit van mening bent, waarom koop je dan een Google product? :)
en ook nog eens, dat ze zelfs ergens gemeld hebben dat de eu versie een grotere afwijking dan de us versie heeft. (link ff kwijt)

btw: als die nieuw is geef het ff, en probeer de reset/kalibratie tips int topic.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens mij zit ik op een afwijking van 1 graad, maximaal. Heb vannacht de reboot geprobeerd. Ik kijk het weer even aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:50
Hier ook exact hetzelfde probleem. Nest geeft zeker 2 graden warmer aan dan andere meters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
De temperatuur is nu 0,5 tot 1 graden te hoog, maar erger vind ik de temperatuurvariatie om de woonruimte op temperatuur te houden, die gaat van -0,5 tot +0,5 graden, effectief van 21,5 tot 22,5 graden. De nest is ot nu toe een slechte regelaar. Ook bij google nest zelf lees je deze klachten.

Met een simpele aan/uit thermostaat van Honeywell (round) was de temperatuur veel constanter in huis die zes schakelingen per uur deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1322100

Hallo,

Ik ben mij gisteren een nest 3e generatie aangekocht. Na de opstart was de gemeten temperatuur 26graden. Dit komt doordat ik het toestel een tijdje in mijn handen had dacht dus geen probleem. Maar deze morgen was het ijskoud binnen en het toestel gaf 25 graden aan. Als ik het toestel van de muur haalde voelde het toestel zelf idd zo warm aan. Ik nam mijn geijkte tempmeter uit mijn camionette en in de ruimte was het 19 graden...een verschil van 6 graden... hebben jullie een nr waar ik kan naar bellen bij Nest?

De thermostaat heeft gewoon heel warm

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1322100 op 10-01-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Anoniem: 1322100 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:33:
Hallo,

Ik ben mij gisteren een nest 3e generatie aangekocht. Na de opstart was de gemeten temperatuur 26graden. Dit komt doordat ik het toestel een tijdje in mijn handen had dacht dus geen probleem. Maar deze morgen was het ijskoud binnen en het toestel gaf 25 graden aan. Als ik het toestel van de muur haalde voelde het toestel zelf idd zo warm aan. Ik nam mijn geijkte tempmeter uit mijn camionette en in de ruimte was het 19 graden...een verschil van 6 graden... hebben jullie een nr waar ik kan naar bellen bij Nest?

De thermostaat heeft gewoon heel warm
Zo'n verschil is niet normaal, in het begin wordt een baterij geladen, maar dat is op een bepaald moment klaar. Mogelijk heb je een defecte unit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1330066

Wat bij mij heeft geholpen is de knop ong. 10 sec vast houden, hierna word de thermostaat opnieuw opgestart. Bij mij ging het van 20,5°C naar 18, 5°C. Dat laatste klopt qua temperatuur. Wie weet werkt het ook voor anderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Anoniem: 1330066 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 23:33:
Wat bij mij heeft geholpen is de knop ong. 10 sec vast houden, hierna word de thermostaat opnieuw opgestart. Bij mij ging het van 20,5°C naar 18, 5°C. Dat laatste klopt qua temperatuur. Wie weet werkt het ook voor anderen..
doe ik ook wel eens, maar is na 15 min weer hoog. Heb je een/twee andere thermometers om te vergelijken?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjjcoppens
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-03 15:24
Vandaag is ook bij mij een V3 geinstalleerd en ook ik heb hetzelfde probleem.
Bij mij geeft hij 2 graden hoger aan dan de werkelijke temperatuur.
Ik heb de webwinkel al een mail gestuurd, ben benieuwd naar de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1334886

Ik heb gisteren de Nest gen 3 thermostaat geïnstalleerd. Ook bij mij wijkt het 2graden naar boven. Na de restart krijg ik heel even de juiste kamertemperatuur te zien en daarna (na een minuut of 10) geeft ie weer een te hoge waarde aan.

Weet iemand toevallig of er al een (andere) oplossing voor deze probleem is?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
jjjcoppens schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:47:
Vandaag is ook bij mij een V3 geinstalleerd en ook ik heb hetzelfde probleem.
Bij mij geeft hij 2 graden hoger aan dan de werkelijke temperatuur.
Ik heb de webwinkel al een mail gestuurd, ben benieuwd naar de reactie.
Anoniem: 1334886 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:45:
Ik heb gisteren de Nest gen 3 thermostaat geïnstalleerd. Ook bij mij wijkt het 2graden naar boven. Na de restart krijg ik heel even de juiste kamertemperatuur te zien en daarna (na een minuut of 10) geeft ie weer een te hoge waarde aan.

Weet iemand toevallig of er al een (andere) oplossing voor deze probleem is?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
geef hem ff, ik merkte na een poosje dat afwijking maar max een half is. Hij is lerend.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-06 20:47
Ik heb m’n nest sinds zondag hangen maar hij geeft zo’n 2 graden afwijking (te warm). Hoe lang duurde het bij jullie dat dit afzakte? 0,5 graad afwijking is nog wel acceptabel, maar 2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
J-East schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 07:12:
Ik heb m’n nest sinds zondag hangen maar hij geeft zo’n 2 graden afwijking (te warm). Hoe lang duurde het bij jullie dat dit afzakte? 0,5 graad afwijking is nog wel acceptabel, maar 2..
Toch wel een dag of 10. Afwijking nu een graad, dat rekent gelukkig makkelijker 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-06 20:47
satya schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:49:
[...]

Toch wel een dag of 10. Afwijking nu een graad, dat rekent gelukkig makkelijker 8)7
Betekent dus ook dat je je hele ingeleerde schema met een graad bij moet stellen (?)
-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
  • Laatst online: 01-06 19:53
Sinds afgelopen weekend de v3 hangen. Thermostaat geeft 2 en 2,5 graden hoger aan dan de twee kwikthermometers die er naast staan. Het voelt ook echt kouder dan met de vorige thermostaat (Honeywell round aan/uit).

Ook een reset geprobeerd door de nest 10sec in te drukken. Dit hielp echter maar voor enkele minuten... Gekke is wel dat na een nacht ECO stand het verschil maar 0,5 is. HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Michel5128 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:56:
Sinds afgelopen weekend de v3 hangen. Thermostaat geeft 2 en 2,5 graden hoger aan dan de twee kwikthermometers die er naast staan. Het voelt ook echt kouder dan met de vorige thermostaat (Honeywell round aan/uit).

Ook een reset geprobeerd door de nest 10sec in te drukken. Dit hielp echter maar voor enkele minuten... Gekke is wel dat na een nacht ECO stand het verschil maar 0,5 is. HELP!
Een deel van het verschil wordt door sommigen verklaard uit het laden van de batterij dat warmte afgeeft.

Bij ons varieert het verschil van 0,5 tot een graad. Irritanter is de variatie rondom de ingestelde temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel5128
Die variatie merk ik nu ook op, vaak een halve graad hoger of lager.

Wat betreft de te hoog aangegeven temperatuur: kwam er achter dat de Nest op een andere plek in de kamer wel de juiste temperatuur aan gaf. En de andere thermometers precies op de plek van de Nest op de muur ook een hogere waarde aangeven... Blijkbaar is die plek in huis net ietsjes warmer dan de rest. Zou ik kunnen verklaren doordat dit vroeger een deur is geweest waar hij hangt. Is toen dicht gezet met hout en aan de achterkant hangt nu de CV ketel.

Met de vorige thermostaat moet dit dus ook al het geval zijn geweest. Toen hadden we geen klachten wat betreft comfort dus heb de Nest nu maar weer gewoon daar terug gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-05 22:15
Hier hangt ook een v3 en die geeft precies dezelfde temperatuur aan als de Honeywell die er voorheen hing. De v3 is zowel via bedraad als via wifi verbonden met de heatlink. De eerste paar dagen zat de v3 boven de temperatuur van de Honeywell. Toen was hij overigens ook nog niet bedraad aangesloten, maar via de laderkabel. Maar een aantal dagen later (en bedraad aangesloten) loopt hij keurig gelijk op en af.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Onnomark
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-05-2023
Ik heb 2 x nest geïnstalleerd. Eerste installatie met de witte achterplaat. En tweede installatie zonder.

Bij de eerste installatie met achterplaat is de thermostaat exact. Controle met infrarood thermometer en keuken thermometer bevestigen dat de temperatuur correct is.

Bij de tweede installatie zonder achterplaat wijkt de thermostaat af. In het begin zelfs bijna 4 graden. Na reset ging het iets beter maar die reset was na een paar uur dus wellicht was de accu opgeladen. Zonder achterplaat wijkt de thermostaat af tussen de 1 en 3 graden.

Ik heb de tweede installatie nu aangepast met de achterplaat. Ik ben benieuwd hoe de temperatuur zal zijn de komende tijd.

Een voorzichtige aanname is dat vanwege de achterplaat er meer ruimte is gekomen achter de thermostaat. Geen warmteoverdracht van de muur naar de thermostaat en omgedraaid hetzelfde. Wellicht kan de thermostaat nu beter zijn eigen warmte kwijt. Geen bewijs maar de test loopt nu.

Update: tot nu toe blijft the thermostaat prima functioneren met de achterplaat gemonteerd. Geen afwijking van de temperatuur meer.

Update na 2 dagen; met achterplaat geen afwijking meer gevonden. Er lijkt een duidelijk verband te zijn met de achterplaat en temperatuur meting.

[ Voor 12% gewijzigd door Onnomark op 16-03-2020 13:28 . Reden: Status update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertst
  • Laatst online: 26-05 19:17
Update na 2 dagen; met achterplaat geen afwijking meer gevonden. Er lijkt een duidelijk verband te zijn met de achterplaat en temperatuur meting.
Is dit nog steeds het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lian1966
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-02 20:57

Lian1966

Groetjes Lian

Onnomark schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:45:
Ik heb 2 x nest geïnstalleerd. Eerste installatie met de witte achterplaat. En tweede installatie zonder.

Bij de eerste installatie met achterplaat is de thermostaat exact. Controle met infrarood thermometer en keuken thermometer bevestigen dat de temperatuur correct is.

Bij de tweede installatie zonder achterplaat wijkt de thermostaat af. In het begin zelfs bijna 4 graden. Na reset ging het iets beter maar die reset was na een paar uur dus wellicht was de accu opgeladen. Zonder achterplaat wijkt de thermostaat af tussen de 1 en 3 graden.

Ik heb de tweede installatie nu aangepast met de achterplaat. Ik ben benieuwd hoe de temperatuur zal zijn de komende tijd.

Een voorzichtige aanname is dat vanwege de achterplaat er meer ruimte is gekomen achter de thermostaat. Geen warmteoverdracht van de muur naar de thermostaat en omgedraaid hetzelfde. Wellicht kan de thermostaat nu beter zijn eigen warmte kwijt. Geen bewijs maar de test loopt nu.

Update: tot nu toe blijft the thermostaat prima functioneren met de achterplaat gemonteerd. Geen afwijking van de temperatuur meer.

toon volledige bericht
Hoe is het op dit moment, ben je nog steeds van mening dat de achterplaat de oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:44

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik heb zojuist ook de proef op de som maar genomen. Thermostaat losgeschroefd van de muur (op een bank gelegd en binnen 5 minuten een graad koeler), backplate er op, reset gegeven door 10 seconden ingedrukt te houden, en vervolgens nog een graad koeler.

We gaan het in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:44

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Nou. De pret was van korte duur. Bij mij maakt de backplate geen verschil zit ik nog/weer met 2 graden verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakker1982
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-03-2024
.

[ Voor 99% gewijzigd door Bakker1982 op 10-06-2020 19:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrmartinuz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 09:15
Wel handig voor de fabrikant dit. Mensen die er niet op letten (flinke meerderheid gok ik) zetten eigenlijk zonder het te weten de thermostaat een graad of 2 lager.

Willekeurige verjaardag: "die nieuwe thermostaat heeft mij al heel wat euro's bespaard".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simich
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik heb er ook last van dat onze Nest dus niet de temperatuur correct weergeeft.
De ene keer zit de nest er 1 graad tussen de andere keer 0,5 soms ook 2 graden maar vanochtend was de temperatuur gelijk aan onze oude Honeywell aan/uit thermostaat.
Wat mij wel opviel was dat de luchtvochtigheid 50% was op dit moment terwijl wij normaliter +60% luchtvochtigheid hebben in huis.

Update: Ligt helaas ook niet aan de luchtvochtigheid

[ Voor 12% gewijzigd door Simich op 22-09-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasPouw
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-05 13:42
Ik ben ook een gelukkige eigenaar van een Nest 3e gen met een temperatuurverschil van 2 graden. Vandaag de muur geverfd waar de Nest aanhang en hem dus losgekoppeld van de stroom. De nest er net weer opgezet en gaf heel even de juiste temp (denk ik) van 19 graden aan. Binnen 10 minuten stond hij alweer op 21,5 graad.

Omdat dit probleem nu al 2 weken speelt heb ik ook de buis afgesloten die naar de C.V. leidt. Mijn theorie was dat in het hok waar de C.V. hangt het een paar graden warmer is dan in de woonkamer en deze luchtstroom de Nest via de achterkant kan bereiken. Na deze aanpassing geeft hij nog steeds het temperatuur verschil, dit was de oorzaak dus niet.

Het lijkt mij het meest waarschijnlijke dat hij zichzelf opwarmt door het opladen of gebruik van de processor/WIFI.

Ik ga de komende dagen hem herstarten en zal ook eens de oude thermostaat er naast houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 16:43
Net een V3 geïnstalleerd, en valt me idd direct op dat de gemeten temp ca. 2 graden te hoog is. :-(

Ik heb mijn Nest op een 5GHz (ipv 2.4GHz) Wifi netwerk aangesloten, zou het mogelijk daarmee te maken kunnen hebben, dat ie intern een hogere temperatuur ontwikkelt?

Mss kunnen mensen die ook een te hoge temp rapporteren aangeven welke type Wifi ze gebruiken?

bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert1983
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-08-2024
Nog een update hierover? Ik heb de thermostaat nu 3 uur gekoppeld. Temp verschil lijkt nu ongeveer 1 graden te zijn. Trekt dat nog bij? Zijn er mensen die hem geruild hebben voor een nieuwe waar dit geholpen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:15
robbert1983 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 14:50:
Nog een update hierover? Ik heb de thermostaat nu 3 uur gekoppeld. Temp verschil lijkt nu ongeveer 1 graden te zijn. Trekt dat nog bij? Zijn er mensen die hem geruild hebben voor een nieuwe waar dit geholpen heeft?
Bij mij is het al jaren 1 graad verschil. Standaard de Nest op 21.5 staan als ik 20.5 wil halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert1983
Oej oej, dat gaat mij irriteren :-D
rusman schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:16:
[...]

Bij mij is het al jaren 1 graad verschil. Standaard de Nest op 21.5 staan als ik 20.5 wil halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 16:43
Hebben jullie trouwens ook de Sunblock aan of uitgezet? Omdat de Nest bij mij niet in de directe zon hangt heb ik em uitgezet (ook nav een opmerking in deze thread hierboven) maar Google Support lijkt het juist te adviseren om aan te zetten (ws omdat ze vermoeden dat te hoge temp door direct zonlicht zou kunnen komen?)

Verder, ook een achterplaat hier eronder.

Dat zijn bij mijn weten de 3 dimensies die mogelijk verschil kunnen maken: Wifi Netwerk type, sunblock aan/uit, achterplaat ja/nee.

Mss goed voor alle posters met klachten om terug te koppelen wat ze gebruiken van deze 3 variabelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:15
olafmol schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:56:
Hebben jullie trouwens ook de Sunblock aan of uitgezet? Omdat de Nest bij mij niet in de directe zon hangt heb ik em uitgezet (ook nav een opmerking in deze thread hierboven) maar Google Support lijkt het juist te adviseren om aan te zetten (ws omdat ze vermoeden dat te hoge temp door direct zonlicht zou kunnen komen?)

Dat zijn bij mijn weten de 3 dimensies die mogelijk verschil kunnen maken: Wifi Netwerk type, sunblock aan/uit, achterplaat ja/nee.

Mss goed voor alle posters met klachten om terug te koppelen wat ze gebruiken van deze 3 variabelen.
Wifi: 5Ghz
Sunblock: Aan
Backplate: Ja
Temp verschil: ~1 graden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbert1983
olafmol schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:56:

Wifi: 5Ghz
Sunblock: Aan
Backplate: nee, thermostaat ligt nog even los
Temp verschil: ~2 graden

Ik zie dat hij op het randje zit qua afstand voor 5Ghz, Ik ga kijken of switchen naar 2.4 eventueel helpt. Daarnaast staat switchen van kanaal in mijn router op auto. Kan me voorstellen dat dit misschien ook nog van invloed is? Op het moment dat het kanaal vaker wisselt, zal de wifi adapter in de nest ook actiever zijn en dus meer hitte generen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel5128
Heb dit probleem ook al maanden en kan er geen oplossing voor vinden. Helaas loopt er bij Google support ook een topic met zo'n 300 antwoorden waarin mensen hetzelfde aangeven. Echter geeft Google niet thuis...
https://support.google.com/googlenest/thread/19492058?hl=en
Pagina: 1 2 3 4 Laatste