Nederlandse Google home mini werkt niet met HEOS?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jweijenberg
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-03-2022
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort een Google home Mini en wil deze koppelen aan mijn DEnon AVR-X2500H AVR
Er staan hele duidelijke instructie video's online over hoe dit geconfigureerd moet worden.
https://www.youtube.com/watch?v=UdmyGGnR1mM

Ik heb de tutorial gevolgd en alles ingesteld maar mijn mini heeft er echt geen zin in.
Contact gehad met Denon maar die hebben geen idee.
Contact gehad met google en die hadden eigenlijk ook geen idee. Twijfel nog steeds of ik met een persoon of een AI aan het chatten was.

Nu vermoed ik dat de nederlands versie nog geen apps kan gebruiken maar dit wordt nergens gecommuniceerd.
Als ik vraag om muziek af te spelen via mijn versterken dan zegt ze "Ik weet niet hoe ik dit moet doen"
Wanneer ik de mini op engels zet dan zegt ze: I can't do that yet

Wanneer ik spotify afspeel via de mini en overschakel naar mijn Denon dan zegt ze dat ze er mee stopt omdat spotify wordt afgespeeld op een ander apparaat.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit aan de gang kan slingeren?
Ik zou graag ook eens testen met US settings maar alleen de taal veranderen in de app is niet voldoende.

Help!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:10
Ik volg dit ook even, zelfde probleem met de Denon AVR-3400H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1133141

Het lukt bij mij ook niet. Nederlandse google home en HEOS werken klaarblijkelijk nog niet samen, en er is inderdaad weinig over te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:54
Ook mij lukt het niet met de Heos Soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:54
Na het lezen van dit topic heb ik het ook even geprobeerd. Het werkte niet meteen maar het instellen van de heos app moest ik iets beter doen. Met name de naam van het apparaat is wat hielp bij mij. Ik kan het volume bedienen en skippen naar volgende en vorige nummers. Meer commando's heb ik nog niet geprobeerd.
Mijn receiver is de Marantz Sr7011

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jweijenberg
@Marcievg bedankt voor je reactie.
Zou je misschien stap voor stap willen uitleggen hoe je het voor elkaar hebt gekregen?
Mijn mini wil absoluut niks via de Deon afspelen.
Welke naam heb je je Marantz gegeven en wat is het voice commando dat je gebruikt?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:54
Ik heb mijn Marantz sr7011 enkel de naam '7011'gegeven omdat het mij leek dat dit makkelijk te herkennen was voor de google speaker.
vervolgens heb ik de heos app gekoppeld met de Google Home app.
Er zijn op dit moment nog maar weinig commando's die werken met de heos app. begin volgend jaar zou dit uitgebreid moeten worden. Wat voor mij werkt zijn de volgende commando's

Pauzeer de muziek op mijn 7011
Zet het volume van mijn 7011 op xx(waarde van volume)

dit laatste gaat nog niet helemaal vloeiend. ik heb nu een paak keer gehad dat ik zeg 'zet het volume van mijn 7011 op 50'en dan zet hij het volume op 62 of 24. de herkenning hiervan kan zeker nog beter.
ik heb ook een keer met succes het commando om de muziek weer verder te spelen maar dit lukte me gister niet meer bij het nalopen van de commando's.
Het is nog niet mogelijk om met spraak de muziek op te starten en je receiver aan en uit zetten is ook nog niet mogelijk. Dit zou begin volgend jaar moeten worden geimplementeerd.

Misschien is deze link handig
https://denon.custhelp.co...-supported-voice-commands

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellam
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-10-2022
Ik heb Teufel wifi speakers en deze zijn via de google home app opgenomen in 'woonkamer' waar ook de home mini onderdeel van uitmaakt. Als ik bijv. hey google - speel mijn daily mix 1 af op spotify als opdracht geef, dan worden de Teufel wifi speakers aangezet en gebruikt als luidspreker. Dit geld ook voor het commando Hey google - wat was het nieuws vandaag. De geselecteerde nieuwsbronnen (BNR ,etc) worden dan via de wifi speakers afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 22:41
Heb je toevallig nog getest met US settings? Ik sta op het punt om de Denon 3500 te bestellen, maar dit is toch wel weer jammer anders.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alonzozo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-05 08:05
Bij mij gaat het fout wanneer ik de heos wil koppelen via de google home app. Dan lijkt het alsof ik naar de inlogpagina van Heos wordt gestuurd, maar de pagina wordt niet volledig geladen waardoor het onmogelijk is om in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-06 11:42
Marcievg schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:23:
Wat voor mij werkt zijn de volgende commando's

Pauzeer de muziek op mijn 7011
Zet het volume van mijn 7011 op xx(waarde van volume)
Belangrijk hier is de toevoeging van het woordje 'mijn'. Als ik zeg: 'Zet het volume van stereo op 50' werkt het niet, maar 'Zet het volume van mijn stereo op 50' werkt wel. (alleen de daadwerkelijke waarde wordt dus niet altijd goed verwerkt)
Alonzozo schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:32:
Bij mij gaat het fout wanneer ik de heos wil koppelen via de google home app. Dan lijkt het alsof ik naar de inlogpagina van Heos wordt gestuurd, maar de pagina wordt niet volledig geladen waardoor het onmogelijk is om in te loggen.
Dit probleem had ik met een iPhone. Daarna geprobeerd met een Android telefoon en daar werkte het wel.

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alonzozo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-05 08:05
legofanaten schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:58:

[...]

Dit probleem had ik met een iPhone. Daarna geprobeerd met een Android telefoon en daar werkte het wel.
Als ik dit eenmalig via een Android telefoon koppel aan mijn Google Home account, zal ik dit daarna kunnen gebruiken met mijn iPhone device? Ik heb momenteel geen android device liggen, maar dat kan ik wel regelen als het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Laatst online: 06-06 11:42
Alonzozo schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:31:
[...]

Als ik dit eenmalig via een Android telefoon koppel aan mijn Google Home account, zal ik dit daarna kunnen gebruiken met mijn iPhone device? Ik heb momenteel geen android device liggen, maar dat kan ik wel regelen als het werkt.
Hij koppelt aan je Google Home account en staat daarna ook gewoon in de Google Home app op iPhone.

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:42

grimson

domeingrommer

Ik had het laatst nagevraagd via de US chat:
https://www.reddit.com/r/heos/comments/9yrhbf/when_i_try_to_connect_my_denon_avr_to_google_home/eb2nl66/
HEOS Customer Care Team: Rearding changes to the protocol, it is possible but we can't confirm yet. For google assist, its currently available in the following countries below
HEOS Customer Care Team: US, UK, Canada, Australia, New Zealand. We will be adding more through updates.
Protocol was de vraag of SMBv1 wordt vervangen voor netwerktoegang.
Als vieze snitch goede ICT'er MS geïnformeerd >:) waar het nu op de zwarte lijst gekomen is (Sonos stond er eerder ;) ).
https://blogs.technet.mic...b1-product-clearinghouse/

NL support https://denon-nl.custhelp.com/ gaf aan het niet te weten.

Mijn issue: 'via iOS HEOS app' te koppelen Denon AVR-X4300H met Google Home (NL accounts) lukt mij niet.
Dank voor de tip! meerdere gebruikers die dit kunnen beamen?

[ Voor 45% gewijzigd door grimson op 18-12-2018 08:45 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®i©ha®d
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06 11:33
Ik kreeg Google Home niet gekoppeld aan mijn HEOS account en had geen Android telefoon.

Ik heb op mijn PC de KoPlayer geïnstalleerd. Dit is een Android emulator voor de PC. Hiermee kan ik wel Google koppelen aan mij HEOS set.

Nu werkt alles prefect Google Home mini en mijn Denon 4500.

Sommige vrienden zijn als de schaduw, je ziet ze alleen als de zon schijnt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jweijenberg
Ik zie dat mijn reactie niet is opgeslagen hier.
Ik heb het ondertussen voor elkaar. Het probleem blijkt dat de mini en Denon nog niet alle commando's ondersteunen.

Stappenplan:
configureer de boel zoals besproken hier:
YouTube: HEOS – Setup Google Assistant for compatible products with HEO...

zet de versterker aan.
start spotify via de HEOS app.
Als spotify speelt dan kun je zeggen:
Hey google volume op 50
of Hey google volgende nummer of vorige nummer.

Dit is zo'n beetje alles wat je er mee kan. maar het het werkt wel.
Volgens Denon kun je vanaf begin 2019 ook een source kiezen en de Denon in en uitschakelen.
Ik heb een video gemaakt. als er interesse is dan kan ik die wel delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caroga
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-11-2023
Klinkt goed (genoeg)
Zeker geïnteresseerd, kan je dit met ons delen?

No, it's not Lupus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dani69
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18-03 06:42
Mijn collega kon dus wel registeren. Het verschil? De taal.
Nadat ik mijn telefoon Engels liet praten kreeg ik ineens meer opties in de Google Home app en kon ik mijn HEOS apparatuur toevoegen.
Hierna de iPhone terug naar NL gezet en alles daar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dani69
dani69 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:46:
Mijn collega kon dus wel registeren. Het verschil? De taal.
Nadat ik mijn telefoon Engels liet praten kreeg ik ineens meer opties in de Google Home app en kon ik mijn HEOS apparatuur toevoegen.
Hierna de iPhone terug naar NL gezet en alles daar ;)
Nu mijn Harmony nog. Weigert ook in Engels en roept iets over verkeerde taal of regio :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dani69
nu ineens wel kunnen koppelen. Blijft toch allemaal vreemd dat koppelen. Niets anders gedaan dan gisteren

[ Voor 88% gewijzigd door dani69 op 09-01-2019 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louis323
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-11-2020
Ik heb x2500h met Google mini.
Alles gekoppeld maar hij ziet mijn x2500h niet als een audio app.
Hij staat er wel tussen maar ik kan niet instellen als standaard speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweetlake73
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-08-2023
hetzelfde probleem met mijn heos avr, ik zie de heos avr als speaker staan maar kan hem niet instellen als (standaard) muziekspeler.
Ik heb wel een workaround gevonden door een chromecast op mijn heos avr aan te sluiten. de google mini herkent wel de chromecast (uiteraard) en speelt dan de muziek via spotify op de chromecast op mijn heos avr. helaas gaat dan wel de tv aan aangezien er een hdmi poort actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Alonzozo schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:32:
Ja, dat heb ik ook. Ik zie 2 vierkantjes maar geen tekst. Irritant.

Update: Android apparaat opgesnord en koppelen is nu gelukt. Nu nog iet laten afspelen op HEOS. Dat is een uitdaging, zo lijkt het.

[ Voor 13% gewijzigd door garp op 05-02-2019 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-06 11:08
Een (tijdelijke) oplossing is om de Google Home met bluetooth te laten communiceren. Enige wat je niet hebt, wel belangrijk ik mijn ogen is het aan en uitzetten (komt nog in 2019???) en mogelijk wat kwaliteitsverlies.
Ik heb een Marantz SR5013.

edit: aan/uit gaat waarschijnlijk ook wel lukken met een WOL request en daarna automatisch uit?!

[ Voor 16% gewijzigd door tinus73 op 13-02-2019 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-04 19:24
Ik heb de hele Heos set (bar, sub, rears) toegevoegd aan de Google Home app maar volume etc kan je niet via de app regelen. Je ziet de iconen van de speakers staan met een tandwieltje. Gesproken opdrachten nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-03-2023
Ik lijk hem succesvol te hebben toegevoegd, alleen zie ik hem niet in het lijstje van standaard speakers die ik zou kunnen instellen.
Is een van jullie dat al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvR1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 15:09
Vandaag weer eens geprobeerd om met de iPad mijn Denon Ceol N10 te koppelen aan Google Home. Ook ik werd naar de website gestuurd van mijn heos account en zag iedere keer die twee witte blokjes waar je niets mee kon. Dit keer zat er eindelijk tekst bij en heb de Denon eindelijk kunnen koppelen. Lijkt goed te werken het geluid kan ik nu bedienen met de Google Home mini en volgend nummer afspelen op spotify. Tot zover tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennisvb95
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-01-2024
Hi allemaal,

Misschien een beetje laat, maar beter te laat dan nooit. De officiële Nederlandse ondersteuning voor de Google Assistant is er nog niet, maar via een kleine work around kun je het toch werkend krijgen. De onderstaande stappen kunnen je hierbij helpen.

Stap 1: installeer jouw HEOS-apparaten
Zorg ervoor dat alle producten met HEOS-integratie worden geïnstalleerd met dezelfde smartphone/tablet waarmee je de Google Assistant gaat instellen. Doe je dit niet, dan gaat de koppeling tussen HEOS en de Google Assistant waarschijnlijk niet werken. Zorg ervoor dat alle producten die gebruikmaken van het Google ecosysteem zijn verbonden met hetzelfde Wi-Fi netwerk. Geef daarnaast in de HEOS-app duidelijke namen aan de HEOS-apparaten.

Stap 2: verander tijdelijk de systeemtaal van jouw smartphone/tablet
Om de Google Assistant te kunnen koppelen aan HEOS zul je de taalinstellingen van jouw smartphone/tablet tijdelijk moeten veranderen naar het Engels. Na stap drie kun je de systeemtaal weer terugzetten naar het Nederlands. Kom je hier niet uit? Raadpleeg dan de gebruikshandleiding van jouw smartphone/tablet.

Stap 3: koppel HEOS in de Google Home app
Het koppelen van de HEOS-technologie aan de Google Assistent doe je eenvoudig in de Google Home app. Start de Google Home app en ga naar: add > set up device > have something already set up > typ in de zoekbalk: ‘HEOS’ > selecteer HEOS > log in met je HEOS-account > selecteer authorise.

Stap 4: afronden installatie
Zet nu de taal van jouw smartphone weer terug naar het Nederlands. Vanaf nu kun je via de Google Assistant het volume veranderen, een vorig of volgend nummer afspelen en muziek pauzeren met je stem. Op termijn worden er nog meer spraakopdrachten toegevoegd.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix88
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-12-2019
Hier een Denon AVR X2400H die gekoppeld is aan een HEOS account.

Het is mij gelukt om mijn HEOS account te koppelen met mijn Engelstalige Google Home. De taal van mijn Android toestel bleef trouwens wel gewoon staan op NL tijdens het koppelen, dat bleek geen probleem te zijn.

Nu heb ik wel volgende vreemde situatie voor:

De naam van mijn AVR is Living Room.
Ik zet vooraf de ingang van mijn AVR op HEOS, omdat ik weet dat het nog niet lukt om de ingang automatisch te laten wijzigen.
Als ik tegen Google Home zeg: "Play Spotify playlist <name> in the Living Room", dan antwoordt Google netjes "Sure, playing the Spotify playlist <name> on Living Room."

Dat klinkt veelbelovend, maar de AVR toont daarop de foutmelding "Kan niet streamen vanaf Deezer. Probeer het later opnieuw".

Dus Google Home herkent het commando, de AVR ontvangt het commando ook, maar wil om één of andere obscure reden streamen met Deezer, en niet met Spotify. Heeft er iemand hier een verklaring/oplossing voor?

Overigens, als ik een playlist opstart op mijn AVR via Spotify Connect in de Spotify app, dan kan ik perfect tegen Google Home zeggen "Next track" of "Volume up", maar een nieuwe playlist starten via Google Home wil ie steevast doen met Deezer (het icoontje van de streamingservice rechtsbovenaan verandert op dat ogenblik ook van Spotify naar Deezer).

What gives?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:31
phoenix88 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:47:
Hier een Denon AVR X2400H die gekoppeld is aan een HEOS account.

Het is mij gelukt om mijn HEOS account te koppelen met mijn Engelstalige Google Home. De taal van mijn Android toestel bleef trouwens wel gewoon staan op NL tijdens het koppelen, dat bleek geen probleem te zijn.

Nu heb ik wel volgende vreemde situatie voor:

De naam van mijn AVR is Living Room.
Ik zet vooraf de ingang van mijn AVR op HEOS, omdat ik weet dat het nog niet lukt om de ingang automatisch te laten wijzigen.
Als ik tegen Google Home zeg: "Play Spotify playlist <name> in the Living Room", dan antwoordt Google netjes "Sure, playing the Spotify playlist <name> on Living Room."

Dat klinkt veelbelovend, maar de AVR toont daarop de foutmelding "Kan niet streamen vanaf Deezer. Probeer het later opnieuw".

Dus Google Home herkent het commando, de AVR ontvangt het commando ook, maar wil om één of andere obscure reden streamen met Deezer, en niet met Spotify. Heeft er iemand hier een verklaring/oplossing voor?

Overigens, als ik een playlist opstart op mijn AVR via Spotify Connect in de Spotify app, dan kan ik perfect tegen Google Home zeggen "Next track" of "Volume up", maar een nieuwe playlist starten via Google Home wil ie steevast doen met Deezer (het icoontje van de streamingservice rechtsbovenaan verandert op dat ogenblik ook van Spotify naar Deezer).

What gives?

Bedankt
Exact dit probleem heb ik dus ook.. In mijn geval;

Ik zeg, oké Google, speel radio 538 op heos. Google home zegt dan; oké, ik speel radio 538 via tune in op living room (naam van mijn receiver)

Het lijkt goed te gaan, mast dan krijg ik de melding zoals jij beschrijft "kan niet streamen vanaf dezer". Wtf! Hoe dan?!

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberchiel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17-12-2021
ik heb exact hetzelfde probleem. Als ik spotify muziek via home mini op HEOS probeer te starten, dan staat er een Deezer scherm open. (terwijl ik geen Deezer account heb).

Als ik spotify via HEOS start, dan kan ik wel via home mini simele commando's geven.

Werkt dus nog niet helemaal zoals het hoort.

Het vreemde is, ik heb het wel even aan de praat gekregen (met commando "speel spotify op [heos-speaker]"), maar heb geen idee waar dat aan lag. En kan het nu niet meer reconstrueren.

[update] https://www.denon.co.uk/uk/googleassistant ... heeft het over "coming soon"...

Ik heb het gemeld bij Denon als een (mogelijke) bug.

[ Voor 13% gewijzigd door cyberchiel op 21-06-2019 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1259558

Ik heb soms ook inderdaad dat deezer begint ipv tunein.

Mijn huidige problemen zijn dat ik "Kerrang radio" niet kan laten afspelen via google home, verstaat altijd sky-radio wat wel zeer jammer is.

Heeft iemand hier enige ervaring ivm google home speaker laten luisteren naar Denon receiver? Kan ik via aanschaf van chromecast mn heos speakers bundelen in de goolge home app zodat ze allemaal mooi synced werken? Want momenteel kan ik enkel 2 google home speakerstjes bundelen en kan ik de heos apparatuur hier niet bijvoegen (deze zijn wel zichtbaar in de app maar niet bundelbaar)

Of kan ik beter nog 2 heos speakers aanschaffen in plaats van te blijven proberen en falen met google :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 1259558 op 30-09-2019 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kstja0
  • Laatst online: 11-05-2022
Zelfde probleem met Marantz receiver (Marantz en Denon zijn dezelfde fabrikant) Krijg telkens de melding dat hij niet via Deezer kan afspelen. Nog steeds geen fix. 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wies.ramon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 27-12-2020
Heb een Heos DHT-S716H , krijg ook zo'n soort melding :

, OK Google speel Normaal af op Heos ,

Ok ik speel Normaal af op Spotify ,
Goed normaal op Spotify , ik speel het af op Heos...
Er is een fout op getreden , probeer het opnieuw als je zover bent.

gekste is het heeft een keer gewerkt.

Iemand enig idee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 09:45
Hoi,
Heb net een Home 250 gekocht. Wilde het inzetten ter vervanging van google mini en oude JBL Charge.

Blijkbaar is de mic nog niet geactiveerd. :( dus kan niet direct commando's aan
Hij is (2020) toe te voegen in de Google home..
Als je google vraagt : Speel micheal jackson af via spotifiy op het apparaat 'woonkamer' ...

dan zegt ze: "ik heb gezocht naar app of apparaat 'woonkamer', maar het item is niet beschikbaar of kan momenteel niet worden afgespeeld."

Heb gemaild met Denon.. ze hebben de aanvraag bij google liggen om meer te kunnen doen met voice commands... maar dat is nog in behandeling...

grrrr. denk aan terugsturen..het workt niet met google assistant. :'( :(

Andere mensen wel werkende ervaringen?

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRK
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08-03 10:23
Ik heb zelf nog geen Google Home, ik twijfel om hem te halen. Maar is het niet mogelijk om Home Assistant te gebruiken om je eigen command te maken voor je Google Home en dat die command ervoor zorgt dat een bepaald nummer of afspeellijst op je Denon gespeeld wordt? Weet niet of dit kan, maar het is een idee. Moet je alleen wel een computer of Raspberry Pi 24/7 aan laten staan om Home Assistant te runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik heb een Denon en ik zeg gewoon "Hee Google zet Heos aan. En dan gaat mijn Denon versterker aan. Hee Google volume hoger of volume lager enz. Werkt bijna prima.

https://mastodon.nl/@NiemPseu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jweijenberg
Mag ik vragen welk type denon je hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johanvh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-01 11:55
Heb sinds vandaag een Denon AVR-2600H. Had qua spraakondersteuning (Google Assistent) en Google Home ondersteuning meer verwacht!
1/ Ter info: hij schakelt idd aan en uit met het commando 'schakel Heos aan/uit' via Google Assistent. (Staat volgens Denon als 'coming soon' maar werkt nu al.
2/ Enkel volume op/neer, play/pauze en track vorige/volgende wordt ondersteund eens je muziek speelt. Meerdere commando's zouden volgen maar wordt al sinds eind 2019 beloofd; we zijn een jaar verder maar zonder resultaat.
3/ Heel vervelend dat de AVR in Google Home niet als speaker wordt begrepen. Kan dus ook geen groep maken met andere speakers die ik heb.

Heeft iemand 3/ voor elkaar gekregen?

• markie1985
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-04 09:00
Johanvh schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:00:
Heb sinds vandaag een Denon AVR-2600H. Had qua spraakondersteuning (Google Assistent) en Google Home ondersteuning meer verwacht!
1/ Ter info: hij schakelt idd aan en uit met het commando 'schakel Heos aan/uit' via Google Assistent. (Staat volgens Denon als 'coming soon' maar werkt nu al.
2/ Enkel volume op/neer, play/pauze en track vorige/volgende wordt ondersteund eens je muziek speelt. Meerdere commando's zouden volgen maar wordt al sinds eind 2019 beloofd; we zijn een jaar verder maar zonder resultaat.
3/ Heel vervelend dat de AVR in Google Home niet als speaker wordt begrepen. Kan dus ook geen groep maken met andere speakers die ik heb.

Heeft iemand 3/ voor elkaar gekregen?
Hier het zelfde met de denonx2700h. Hopelijk gaat het wel werken binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red7
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-02 10:24
ik loop tegen hetzelfde aan. Ik heb zelfs het idee dat google dit heeft veranderd. Vroeger kon ik mijn Sonos gewoon als default luidspreken instellen op mijn google mini. Nu kan dat alleen met speakers die cast-enabled zijn.
Volume is geen probleem en play en pauze ook niet, maar ik kon vroeger ook gewoon zeggen. Hey google speel spotify, en dan ging spotify gewoon op mijn HEOS afspelen. Nu gaat hij dan op de mini afspelen. Als ik in het command de speaker naam toevoeg werkt het als nog niet. Heel raar en ik weet zeker dat het heeft gewerkt. Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:53

Barca

In Search Of Sunrise

Ik heb sinds gisteren een Google Nest Hub 2.
De HEOS met m'n Denon AVR-X1600H zijn goed gekoppeld in Google Home. Heb de Denon daarna hernoemt naar Woonkamer, na het lezen van dit topic en wat YouTube filmpjes.

Als ik nu zeg: Hey Google zet HEOS aan, dan zegt hij soms:
Sorry het lijkt erop dat de woonkamer nu niet beschikbaar is.
Nog een keer proberen en dan:
Prima, ik doe de woonkamer aan

Maar afspelen via de Denon doet hij nog steeds niet. Hij blijft op de Google Nest Hub afspelen. Er komt wel een schermpje in beeld, maar na enige seconden (het geluid is dan weg) gaat hij weer verder afspelen op de Nest Hub en verdwijnt het schermpje.

Moet ik misschien m'n Denon op een bepaald kanaal zetten ofzo?

Het volgende schermpje verschijnt op de Hub, en gaat na enige seconden weer weg:
https://tweakers.net/i/vM...5HsMFodT.jpg?f=user_large

Edit: ik zie nu dat de melding 'Unable to Play' op de Denon receiver verschijnt. Waarom!?

[ Voor 24% gewijzigd door Barca op 05-08-2021 10:54 ]

Pagina: 1