[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.481 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:08
anandus schreef op maandag 16 januari 2017 @ 09:46:
Wat gebruikt minder resources, Transmission of Download Station?
Ik heb het idee dat Download Station wat zwaarder is en Transmission minder gebruikt.
Transmission kan alleen overweg met torrents (?), Download Station doet ook gewoon http downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08
En meer...nzb wordt bijv ook ondersteunt en leunt op nzbget.

beetje ondergesneeuwd kindje, maar eigenlijk is het een briljant programma...

op de achtergrond populaire goed werkende programma's gebruiken en een totaal app aanbieden aan je gebruikers.

Voor de volledigheid:

Download Station is een webgebaseerde downloadtoepassing waarmee u bestanden van het internet via BT, FTP, HTTP, NZB, Thunder, FlashGet, QQDL en eMule kunt downloaden, en waarmee u zich kunt abonneren op RSS feeds om op de hoogte te blijven van de laatste nieuwe BT. Het beschikt over een automatische uitpakservice om gecomprimeerde bestanden naar uw Synology NAS uit te pakken nadat ze gedownload zijn.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:06

pietje63

RTFM

Perkouw schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:23:
[...]

Incrementeel backuppen noem je zo iets. Als je daar op zoekt vind je denk ik afdoende antwoord op je vraag en hoe dit werkt dan wel hoe dit in te stellen! :)
Eens, maar let er wel op dat bepaalde bestanden opnieuw worden geschreven (bijvoorbeeeld candidate_chunk.db die zeker bij veel kleine files groot kan worden). Ik weet niet of die bestanden dan volledig over het netwerk gestuurd moeten worden (bij mij wel, ik draai de backup lokaal en upload vervolgens met cloud sync naar Stack; wellicht kan dit efficiënter bij een directe backup).

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raydo88
  • Laatst online: 05-09 21:51
m00n schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:46:
Mijn DS412+ is gisteren na het proberen te installeren van Spotweb over de kop gegaan. Hij reageerde niet meer en na een reboot bleef de blauwe led knipperen en de 4 schrijf leds waren oranje.

De reset button maakte geen "beep" na het indrukken. En via Synology Assistent kon ik de Diskstation niet vinden.

Pas na het verwijderen van alle 4 de schrijven werd deze zichtbaar in the Assistent. Hierna konden de schrijven terug geplaatst worden en kon een eventuele migratie gestart worden.
(Als ik de DS412+ opnieuw wordt deze weer onzichtbaar, totdat ik de schrijven weer verwijder).

Echter na het uploaden van de .pat file krijg ik, met wat ik ook probeer, de volgende error:

"Failed to install the file. The File is probably corrupted".

Meerdere keren gedownload, wired/wireless. Verschillende DSM versies. Verschillende manieren geupload, wireless to wired, wired to wired. Niks helpt.

Heb nu op werk een spare HDD gescored en ga vanavond eens kijken wat er gebeurd als ik deze in de DS412+ plaats en de DSM probeer te installeren.

Iemand eerder zoiets meegemaakt?

Edit:
Gelukt opnieuw te installeren, de aangeboden DSM versies van de Synology website waren niet de juiste. Moest opzoek naar _15022 bestand.

Na het runnen van spotweb/install.php blijft de de pagina laden. Het lijkt niet werken en na het rebooten van de NAS kom ik hier niet meer in. Blauwe led blijft knipperen. Hardeschrijven dienen verwijderd te worden, waarna de DS412+ weer te vinden is in Synology Assistend. Daarna kan ik de schrijven terugplaatsen en de DSM opnieuw installeren.

Iemand een idee wat dit kan zijn.

Nu dus al 2x gebeurd.
Er is iets goed mis met de combi DSM + spotweb, heb ik het idee. Ik ben in contact met de Synology Support over een issue waarbij mijn DS916+ regelmatig in een soort zombie-modus terechtkomt - de UI en SSH werken nog, maar geen mogelijkheid om de laptop te verbinden met de fileserver, bestanden te beheren via de UI, mediafiles te bekijken, packages te (de)installeren, etc etc. Zelfs het rebooten van de device moet met de fysieke knop, want een softwarematige herstart wordt niet volledig uitgevoerd (de LEDs blijven blauw knipperen en that's it).

Na wat onderzoek van de engineers van Synology blijkt dat dit waarschijnlijk ligt aan het spotweb retrieve.php-script dat ik in de Task Scheduler had ingesteld om elke paar uur te laten runnen. Draai jij het ook in een Docker container?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Help het dan niet om de Docker container te stoppen? Heeft support nog details gegeven?

Ik draai ook elk uur de volgende job: (op een DS716 dan wel...)
code:
1
docker exec spotweb /usr/bin/php /var/www/spotweb/retrieve.php > /volume1/Share/Docker/spotweb/log/retrieve.log

[ Voor 4% gewijzigd door technorabilia op 17-01-2017 13:04 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Zijn er meer mensen die onderstaande melding krijgen na een reboot? Of weet misschien iemand wat de oorzaak is?
SysteemgebeurtenisService [SSH service] kon niet starten. Neem contact op met Synology-ondersteuning.
SSH werkt echter gewoon.

[ Voor 3% gewijzigd door pacificocean op 17-01-2017 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 11:01
Raydo88 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:51:
[...]

Na wat onderzoek van de engineers van Synology blijkt dat dit waarschijnlijk ligt aan het spotweb retrieve.php-script dat ik in de Task Scheduler had ingesteld om elke paar uur te laten runnen. Draai jij het ook in een Docker container?
Nee, bij mij lag het aan de de 3rd Party init package.

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrWhite1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-08 20:50
Zijn er hier nog mensen dat ddns van synology gebruiken? (om dan te connecteren via username.synology.me)

Ik geraak sinds de laatste update niet meer extern aan m'n nas (DS216+), als ik op de account van synology ga kijken is nochtans de verbinding ok, ip adres staat ok.
Via quickconnect kan ik wel nog altijd m'n nas benaderen, maar die capped de snelheid en dat is natuurlijk niet wat we willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:33
DrWhite1 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:26:
Zijn er hier nog mensen dat ddns van synology gebruiken? (om dan te connecteren via username.synology.me)

Ik geraak sinds de laatste update niet meer extern aan m'n nas (DS216+), als ik op de account van synology ga kijken is nochtans de verbinding ok, ip adres staat ok.
Via quickconnect kan ik wel nog altijd m'n nas benaderen, maar die capped de snelheid en dat is natuurlijk niet wat we willen :)
Ik ga er maar vanuit dat je met 'laatste update' DSM 6.0.2-8451 Update 8 bedoeld?
DDNS werkt hier nog altijd prima. Ik zet de NAS wel altijd uit 's nachts, dus je zou een reboot kunnen proberen.

Ik heb vorige week ook even RC1 op m'n backup DS213+ gezet. Naast de 50% load bug die Quakie had heb ik hem ook al 2x afgesloten, maar blijft hij aan staan. Na een paar dagen heb ik de stekker er maar uitgetrokken, maar echt fan ben ik niet van deze manier van uitzetten. :|

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 17-01-2017 15:40 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raydo88
  • Laatst online: 05-09 21:51
kraades schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 13:03:
Help het dan niet om de Docker container te stoppen? Heeft support nog details gegeven?

Ik draai ook elk uur de volgende job: (op een DS716 dan wel...)
code:
1
docker exec spotweb /usr/bin/php /var/www/spotweb/retrieve.php > /volume1/Share/Docker/spotweb/log/retrieve.log
Ook het starten/stoppen van containers wordt onmogelijk wanneer het probleem zich voordoet. Zowel via UI als ssh.

Bij de support zeiden ze dat ze dit nog niet eerder hadden gezien en ze waren nu slechts in staat om te zeggen dat de oorzaak 'almost certainly' een Docker-opdracht was. Zelf konden ze niet zien welke. Aangezien ik de opdracht handmatig had aangeslingerd voordat het systeem de geest gaf, moet het wel om de Spotweb retrieve gaan.

Mijn commando is overigens hetzelfde als bij jou (afgezien van de log-toevoeging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrWhite1
SmiGueL schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:21:
[...]

Ik ga er maar vanuit dat je met 'laatste update' DSM 6.0.2-8451 Update 8 bedoeld?
DDNS werkt hier nog altijd prima. Ik zet de NAS wel altijd uit 's nachts, dus je zou een reboot kunnen proberen.

Ik heb vorige week ook even RC1 op m'n backup DS213+ gezet. Naast de 50% load bug die Quakie had heb ik hem ook al 2x afgesloten, maar blijft hij aan staan. Na een paar dagen heb ik de stekker er maar uitgetrokken, maar echt fan ben ik niet van deze manier van uitzetten. :|
Is inderdaad die update, ik heb net de nas nogmaals herstart en ddns doet het nog steeds niet.
Als ik op IP connecteer lukt het wel. Maar dat is niet de bedoeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

DrWhite1 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:33:
[...]

Is inderdaad die update, ik heb net de nas nogmaals herstart en ddns doet het nog steeds niet.
Als ik op IP connecteer lukt het wel. Maar dat is niet de bedoeling ;)
Log in via quickconnect
Ga naar configuratiescherm
Ga naar externe toegang

Wat staat daar onder DDNS?

Heb je wellicht reverse proxies ingesteld?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb vandaag ook veel problemen met mijn DNS. NAS blijft wel gewoon werken dus ik denk dat er wat problemen bij Synology zijn.

Gek genoeg krijg ik dan weer geen mail dat de connectie verbroken is.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook dus is een algemeen probleem.

This site can’t be reached
nzbget.xxxxxx.synology.me’s server DNS address could not be found.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Mapping vraagje:

Is er verschil tussen het mappen van een synology netwerk drive in Windows, waarbij die dus een drive letter krijgt en onder "Deze PC" in verkenner komt te hangen, en het gewoon accessen via het netwerk pad (onder "Netwerk > Diskstation")?

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen verschil.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:40
kraades schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:21:
Hier ook dus is een algemeen probleem.

This site can’t be reached
nzbget.xxxxxx.synology.me’s server DNS address could not be found.
Hmmmm, na het nodige geknutsel en instellingen nalopen zie ik hier dezelfde problemen. Shoot.....hoop dat ze het snel fixen, want ik heb juist de DDNS in gebruik omdat dat handiger zou zijn :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ik maar eens een andere ddns provider ga proberen. Te veel problemen de laatste tijd.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Ik heb hier nu ook problemen met synology.me
- vernieuwen in configuratie werkt zonder problemen
- geen toegang via safari of dsphoto app
- maar de dsphoto app heeft wel een foto geüpload toen ik probeerde in te loggen.. vaag

Wellicht komen verzoeken dus wel aan bij de synology maar antwoorden niet terug?

[ Voor 19% gewijzigd door pietje63 op 17-01-2017 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
kraades schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:49:
Ik denk dat ik maar eens een andere ddns provider ga proberen. Te veel problemen de laatste tijd.
Ik ben wel benieuwd of dat helpt. De DNS van synology.me geeft aan dat alles OK is, maar uiteindelijk kom je niet bij hetgeen waar je bij wilt komen. Of dat met een andere DNS (bijv. ip.com ?) wel zo is betwijfel ik dan eigenlijk. Ik wacht heel even af wat er gaat komen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01

tozzke

aka tozzert

Had er ook last van, even ingelogd @ nas en handmatig bijgewerkt en ik krijg weer verbinding via m'n DDNS....
geen idee of dit er iets mee te maken had.. misschien dat het probleem nu sowieso voor iedereen opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M.v.Veelen schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:48:
[...]

Ik ben wel benieuwd of dat helpt. De DNS van synology.me geeft aan dat alles OK is, maar uiteindelijk kom je niet bij hetgeen waar je bij wilt komen. Of dat met een andere DNS (bijv. ip.com ?) wel zo is betwijfel ik dan eigenlijk. Ik wacht heel even af wat er gaat komen.
De ddns voorziening van Synology is vergelijkbaar met andere ddns providers en staat volgens mij los van je Synology in die zin dat het een probleem aan de server kant is. Dus ik denk dat je bij een andere provider geen problemen zou hebben op dit moment (niet geprobeerd).

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Denk je niet dat het probleem juist lokaal wordt veroorzaakt (ivm de update) en dat het dan (dus) niet afhankelijk is van welke DNS je gebruikt?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb niet geüpdate...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Dat verandert de zaak. Ik heb vanmiddag geüpdate naar DSM 6.0.2-8451 Update 8 en sinds die tijd problemen. M'n schoonvader zit nog op DSM 6.0.2-8451 Update 7 en ik dénk (hoop) dat het bij hem nog wel werkt. Mocht iemand een andere DNS ingesteld hebben die werkt, dan hoor ik dat graag. Dit is wel heel vervelend zo.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Inmiddels werkt de DNS weer :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

En update 9 is binnen.. Ik hoopte op 6.1 bij het zien van de update, maar kennelijk nog even wachten. Changelog
1.Enhanced the stability of Btrfs file system after an abnormal shutdown.
2.Enhanced the stability of iSCSI service.
3.Enhanced system stability when connecting via the SMB protocol.
4.Enhanced the stability of Synology E10G15-F1.
5.Fixed a security vulnerability regarding PHPMailer (CVE-2017-5223). Upgrading Photo Station to version 6.6.3 or above is required.
Ben benieuwd of 3. de performance op mijn mac verbeterd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:01

HaTe

haat niet

Laat ik het hier maar eens proberen:

Mijn vraag
Hoe kan ik de rechten/machtigingen zo instellen, dat ik voor een aantal gebruikers bepaalde netwerkmappen read only kan laten zien, maar dat de apps op de nas nog wel schrijfrechten hebben in die mappen?
Voor zover ik zie werken de apps (zie hieronder) alleen als ik de users group voor de mappen waar deze wat mee doen, zoals de "Downloads" map r/w rechten geef. Ik wil dit echter niet voor een aantal users, welke automatisch deze user group rechten overneemt. Ik kan ze wel de toegang blokkeren, maar alleen lees rechten geven kan niet met deze combinatie.

Relevante software en hardware die ik gebruik
  • Synology DS213j
  • Sonarr
  • Couchpotato
  • Transmission
  • ...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
a Alle rechten van de users group uitgevinkt
a Voor de individuele users de juiste rechten aanvinken
Resultaat: Apps doen het niet meer (geen toegang meldingen), rest is goed

b De users group alleen-lezen rechten geven voor alles
b De individuele users waar nodig r/w rechten geven

c De users group r/w rechten geven
c De individuele users waar nodig alleen-lezenrechten geven
Resultaat: Apps doen het wel, maar users hebben te veel rechten

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
pietje63 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:32:
En update 9 is binnen.. Ik hoopte op 6.1 bij het zien van de update, maar kennelijk nog even wachten. Changelog

[...]

Ben benieuwd of 3. de performance op mijn mac verbeterd..
6.1 komt mid feb volgens Synology support..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
kraades schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:54:
[...]

De ddns voorziening van Synology is vergelijkbaar met andere ddns providers en staat volgens mij los van je Synology in die zin dat het een probleem aan de server kant is. Dus ik denk dat je bij een andere provider geen problemen zou hebben op dit moment (niet geprobeerd).
klopt.
Ik heb/had geen probleem en connect via strato (domein tje daar met full DDNS support in synology).

ik ben geloof ik 4 jaar geleden overgestapt van synology naar no-ip.com want dit soort problemen zijn niet nieuw bij Synology. Na een tijdje werd ik gek van no-ip omdat je elke 30 dagen je moet renewen... Toen maar via strato een domein genomen.. kost 5 euro p jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:38
HaTe schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:34:
Laat ik het hier maar eens proberen:

Mijn vraag
Hoe kan ik de rechten/machtigingen zo instellen, dat ik voor een aantal gebruikers bepaalde netwerkmappen read only kan laten zien, maar dat de apps op de nas nog wel schrijfrechten hebben in die mappen?
Voor zover ik zie werken de apps (zie hieronder) alleen als ik de users group voor de mappen waar deze wat mee doen, zoals de "Downloads" map r/w rechten geef. Ik wil dit echter niet voor een aantal users, welke automatisch deze user group rechten overneemt. Ik kan ze wel de toegang blokkeren, maar alleen lees rechten geven kan niet met deze combinatie.

Relevante software en hardware die ik gebruik
  • Synology DS213j
  • Sonarr
  • Couchpotato
  • Transmission
  • ...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
a Alle rechten van de users group uitgevinkt
a Voor de individuele users de juiste rechten aanvinken

b De users group alleen-lezen rechten geven voor alles
b De individuele users waar nodig r/w rechten geven

c De users group r/w rechten geven
c De individuele users waar nodig alleen-lezenrechten geven
Resultaat: Apps doen het wel, maar users hebben te veel rechten
Met jouw DS213j NAS is dit volgens mij niet in te richten. Mocht je in de toekomst een vervangend NAS kopen dan zou je een model met Docker support kunnen overwegen. Voor mij was dit een reden om mijn DS216play om te ruilen voor een DS216+II.

Door de door jou genoemde apps in een Docker container te draaien heb je wel de mogelijkheid de containers met een andere user uit te voeren.
Door bijvoorbeeld Sonarr onder een user te starten die toegang heeft tot de juiste mappen (door een specifieke PUID en PGID in te voeren) los je het probleem op dat jij schetst.

Oftewel, niet echt een oplossing, maar misschien een overweging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb dmv een scheduled task gewoon een scriptje die elke X tijd een php script aanroept op een eigen server, die krijgt daardoor altijd t IP-adres van m'n thuislijn door en past zonodig de DNS aan via de API van m'n registrar :) Omdat de TTL ingesteld staat op 5min bij de registrar duurt het maximaal 10 minuten dat ik weer kan inloggen op VPN als m'n IP-adres gewijzigd is. Overigens zit ik hier al 6 jaar op UPC/Ziggo en is geloof ik 1 of 2 keer het maar gewijzigd maar toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrWhite1
Heb je hier iets voor gedaan?
Want bij mij werkt het nog steeds niet.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:52

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Zag gister een video van Linustechtips over betaalbare 10Gbit switches.

Is het eigenlijk mogelijk om de 4xGbit in mijn Synology te bundelen (link arrigation) en 4xGbit via een 10Gbit switch naar 1x10Gbit te sturen op mijn desktop pc en dus ~400MB/s te halen?.

Ik heb geen 10Gbit kaart in mijn pc natuurlijk, eea is momenteel nog te duur om dit serieus te overwegen... het gaat me meer of dit in de toekomst mogelijk zou zijn ;).
Heb een SHR array draaien met 6 discs in mijn DS1815+, dus qua read / write performance zou ik die 400MB/s moeten kunnen halen.

[ Voor 17% gewijzigd door Tortelli op 18-01-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je switch link aggregation ondersteunt dan wel. En je cliënt trekt dit nu nog niet natuurlijk.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Nee tuurlijk. Ik heb ~10 jaar moederborden gehad met 2xGbit LAN, en net nu ik dat niet meer heb zou het juist bruikbaar zijn.

Issue is alleen dat ik niet zo 123 een 2e netwerkkabel naar mijn PC krijg om 2xGbit te doen. Een 2x Gbit Intel kaart heb je voor een paar tientjes volgens mij namelijk. Dubbele snelheid halen zou soms al lekker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Zit je alleen met het problem dat link aggregation door MS disabled is op client OS'en. :)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

afterburn schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:10:
Zit je alleen met het problem dat link aggregation door MS disabled is op client OS'en. :)
Zie het inderdaad, enige bruikbare toekomstige optie zou zijn om een 10Gbit kaart te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-09 15:35
Als ik op mijn werk (windows 7, IE 11) wil inloggen op mijn synology DS216Play thuis dan kom ik netjes in de inlog pagina. Maar zodra ik inlog krijg ik mijn homescherm te zien en meteen de melding dat ik niet gemachtigd ben voor deze service.
Thuis heb ik dit problem niet. Ook via mijn telefoon op mijn werk lukt het wel gewoon.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IP adres van je werk geblokkeerd waarschijnlijk (op de black list).

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Tortelli schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:15:
[...]

Zie het inderdaad, enige bruikbare toekomstige optie zou zijn om een 10Gbit kaart te gebruiken.
Dan nog ga je geen 4Gbit trekken uit je Synology over de 4x1Gbit bundel.
Niet alleen performance/cpu technisch maar ook het protocol end-to-end zal in de meeste gevallen over een enkele tcp connectie naar je werkstation communiceren en dus over 1 kaart.
Als je geluk hebt gaan send en receive beiden over een eigen kaart maar dit hangt van de implementatie af.

Veel handiger is het dan dus om 2 bundels van 2Gbit te maken met elk een eigen subnet/vlan en je meerdere apparaten in huis verdelen over de beide subnets/vlans.

Maar ik verwacht dat de CPU van de Synology tekort gaat schieten. Nog eventjes geduld dus :) .

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 19-01-2017 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
kraades schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:37:
IP adres van je werk geblokkeerd waarschijnlijk (op de black list).
En kan dit ergens op de white list gezet worden?

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij je werkgever maar die zal bewust jouw IP geblokkeerd hebben omdat hij (terecht) geen zin heeft in privé activiteiten..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2017 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:09:
Bij je werkgever maar die zal bewust jouw IP geblokkeerd hebben omdat hij (terecht) geen zin heeft in privé activiteiten..
Appart, want hiervoor had ik een Qnap en kon ik wel gewoon bij mijn nas. Ik kan ook gewoon op mijn domotica system thuis inloggen. Dus zal weinig met blokkeren vanuit mijn werkgever te maken hebben denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door anconakip op 19-01-2017 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anconakip schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:02:
[...]

En kan dit ergens op de white list gezet worden?
Bij Control Panel even zoeken naar Block List. Daar zou het IP-adres bij kunnen staan.
IP-adres op je werk even opvragen via bv. https://wtfismyip.com/text.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
kraades schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:27:
[...]

Bij Control Panel even zoeken naar Block List. Daar zou het IP-adres bij kunnen staan.
IP-adres op je werk even opvragen via bv. https://wtfismyip.com/text.
IP blokkeren lijst is leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hm, dat is apart.
Als wat TonVH zegt hierboven waar is had ik nl. niet verwacht dat je op de login pagina zou komen en dat DSM zegt dat je geen toegang hebt. Dat is normaliter alleen als je binnen DSM geen toegang hebt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:07
Probeer eens het volgende aan te zetten;

Settings -> Security -> Enhance browser compatibility

Ik had dit een tijdje geleden ook. Na het inloggen kreeg ik gelijk die melding, dit heeft het voor mij opgelost.. :)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anconakip
Erulezz schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:47:
Probeer eens het volgende aan te zetten;

Settings -> Security -> Enhance browser compatibility

Ik had dit een tijdje geleden ook. Na het inloggen kreeg ik gelijk die melding, dit heeft het voor mij opgelost.. :)
Bedankt. Dit is de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
DrWhite1 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:06:
[...]

Heb je hier iets voor gedaan?
Want bij mij werkt het nog steeds niet.. :(
Nee, het werkte spontaan weer.
Quakie schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:59:
[...]

klopt.
Ik heb/had geen probleem en connect via strato (domein tje daar met full DDNS support in synology).

ik ben geloof ik 4 jaar geleden overgestapt van synology naar no-ip.com want dit soort problemen zijn niet nieuw bij Synology. Na een tijdje werd ik gek van no-ip omdat je elke 30 dagen je moet renewen... Toen maar via strato een domein genomen.. kost 5 euro p jaar.
Ik heb een eigen domein(naam), kan ik daar niet iets mee eigenlijk?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!
...en hoe los je dan het veranderen van het IP-adres thuis op als je een domain blabla.com hebt?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ja precies. Ik zou het niet weten, maar als daar iets voor is dan hoor ik dat graag natuurlijk :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:45
kraades schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:00:
...en hoe los je dan het veranderen van het IP-adres thuis op als je een domain blabla.com hebt?
De laatste keer dat dat gebeurde kan ik me niet eens meer herinneren (zit bij Telfort), maar het zou betekenen dat ik bij de organisatie waar ik mijn domeinnaam heb gekocht het nieuwe ip-adres moet ingeven.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
strato ondersteund DDNS..

als mijn ip veranderd, wordt het gewoon op dezelfde manier als via no-ip.com, synology's oplossing of ander gratis variant via mijn synology gecommuniceerd naar Strato.

:)

[ Voor 5% gewijzigd door Quakie op 19-01-2017 11:11 . Reden: grr: onder 6.1 is STRATO als service aanbieder weg:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:29
Synology brengt regelmatig nieuwe updates uit voor mijn 214+
Ik heb mail notificaties ingeschakeld voor updates en dergelijke. Sinds enige tijd krijg ik steeds mails dat DSM niet bijgewerkt kon worden door Security Advisor:

De DSM-versie op DiskStation is niet bijgewerkt. Meld u aan bij DSM op DiskStation, op het Configuratiescherm en installeer de laatste versie van DSM. Voor een gedetailleerd rapport gaat u naar Hoofdmenu > Security Advisor.

Als ik vervolg inlog op mijn NAS en kijk bij Security Advisor dan zie ik eigenlijk niks staan:

Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/7a0gjfc51/2017_01_19_11h23_24.png

Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/n1e3p7507/2017_01_19_11h26_42.png

Na het opnieuw scannen is alles weer "groen". Handmatig de software updaten is gewoon mogelijk en levert geen problemen op.

Kortom, waarom kan de software niet automatisch geupdate worden en loop deze vast op Security Advisor? :)

[ Voor 9% gewijzigd door RJ-NL op 19-01-2017 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
RJ-NL schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:20:
Synology brengt regelmatig nieuwe updates uit voor mijn 214+
Ik heb mail notificaties ingeschakeld voor updates en dergelijke. Sinds enige tijd krijg ik steeds mails dat DSM niet bijgewerkt kon worden door Security Advisor:

De DSM-versie op DiskStation is niet bijgewerkt. Meld u aan bij DSM op DiskStation, op het Configuratiescherm en installeer de laatste versie van DSM. Voor een gedetailleerd rapport gaat u naar Hoofdmenu > Security Advisor.

Als ik vervolg inlog op mijn NAS en kijk bij Security Advisor dan zie ik eigenlijk niks staan:

[afbeelding]

Na het opnieuw scannen is alles weer "groen". Handmatig de software updaten is gewoon mogelijk en levert geen problemen op.

Kortom, waarom kan de software niet automatisch geupdate worden en loop deze vast op Security Advisor? :)
Ik denk niet dat het daar vast loopt, Security Advisor zal waarschijnlijk automatisch scannen en melden dat DSM niet up to date is....zie je ook als eerste regel in je screenshot.

Op welke instelling staat je automatisch updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:29
Quakie schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:27:
[...]

Ik denk niet dat het daar vast loopt, Security Advisor zal waarschijnlijk automatisch scannen en melden dat DSM niet up to date is....zie je ook als eerste regel in je screenshot.

Op welke instelling staat je automatisch updaten?
Bedankt voor je snelle reactie! Ik denk dat ik het "euvel" al gevonden heb 8)7 :

Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/jlicm9yob/2017_01_19_11h31_40.png

Hij update dus niet automatisch, hij download het bestand op dit moment enkel. Hier loopt Security Advisor dan weer tegenaan, omdat de versie van DSM niet de laatste is. Ik ga de instelling aanpassen naar automatisch updaten. Hiermee zou het probleem verholpen moeten zijn _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
Jip, dat is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motion2
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:09
Ik zit sinds kort te kijken om een DS916+ te kopen ter vervanging van mijn huidige home server.
Ik ben een groot Plex gebruiker en zag dat Plex bezig Is met hardware matige transcoding.
Heeft iemand deze beta toevalig al aan de praat in een docker container?
Zover ik heb begrepen Is de standaard Plex package 32 bit en deze ondersteund geen hw transcoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb een directory genaamd /volume1/log, daarin bewaar ik alle log-files. Maar nu heb ik iets niet goed gedaan met de rechten. Hoe kan ik instellen dat iedere user daar mag schrijven, en dat alle bestanden '777' moeten zijn?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sudo -i
chmod -R 777 /volume1/log

Dit zet alle files en directories op rwxrwxrwx.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25
RJ-NL schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:34:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie! Ik denk dat ik het "euvel" al gevonden heb 8)7 :

[afbeelding]

Hij update dus niet automatisch, hij download het bestand op dit moment enkel. Hier loopt Security Advisor dan weer tegenaan, omdat de versie van DSM niet de laatste is. Ik ga de instelling aanpassen naar automatisch updaten. Hiermee zou het probleem verholpen moeten zijn _/-\o_
Het is maar een advies van die Security Advisor.

Ik kies liever voor handmatig updaten/installeren dan automatisch (maar dat is een keuze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:32
Vandaag krijg ik mijn DS216+II binnen, als upgrade voor mij DS209(softmodded naar DS211J). :D
Ik heb heel veel interesse in de docker ondersteuning. NZBget en Sonar zijn al heel goed in docker te draaien lees ik op het web. Zijn er hier veel tweakers die dit ook al draaien en wat is jullie ervaring?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
kraades schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:21:
sudo -i
chmod -R 777 /volume1/log

Dit zet alle files en directories op rwxrwxrwx.
Maar niet de nieuwe files

Voor het beeld: ik heb een package wat vannacht geupdate is, daarna kon hij niet meer naar /volume1/log/package.log schrijven omdat ie geen rechten meer had. De vorige keer heb ik dat bestand 777 gegeven, maar nu hij een nieuwe logfile maakt zijn de rechten dus weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 12:59
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik probeer het maar.
Op dit moment gebruik ik meerdere emailaccounts --> Hotmail / Gmail en daarnaast een Office 365 account met meerdere accounts gehost bij OVH.

Ik wil eigenlijk al geruime tijd, alles op één plek ontvangen, dus ik dacht laat ik eens kijken naar de mogelijkheden binnen mijn Synology NAS. Zojuist heb ik Mail Server geïnstalleerd, echter is het mij nu niet duidelijk welke vervolgstappen ik moet nemen, om alles op mijn NAS afgeleverd te krijgen.

Is dit eenvoudig? Hebben jullie een dergelijke migratie al eens uitgevoerd? Zaken waar ik rekening mee moet houden?

Doel is opzeggen Office 365 account bij OVH, al mijn mail op mijn NAS, gescanned op spam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Punkbuster schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:42:
Zijn er hier veel tweakers die dit ook al draaien en wat is jullie ervaring?
Ja werkt prima. Qua uptime dezelfde ervaring als de packages.
pven schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:53:
[...]

Maar niet de nieuwe files
Wat was de output van ls -las dan vlak nadat de file opnieuw was aangemaakt?

[ Voor 49% gewijzigd door technorabilia op 20-01-2017 10:09 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
kraades schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:02:
[...]

Wat was de output van ls -las dan vlak nadat de file opnieuw was aangemaakt?
Hij maakt de nieuwe file niet, als ik onder de betreffende user inlog krijg ik een 'permission denied'. Als workaround doe ik nu een touch van het nieuwe bestand en zet ik dat bestand open, daarna kan ik mijn packages weer starten.

Dit zijn de rechten van de directory:
code:
1
2
/volume1# ls -las
 8 drwxrwxrwx+  3 root                users                4096 Jan 19 21:21 log

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Protax schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:56:
Op dit moment gebruik ik meerdere emailaccounts --> Hotmail / Gmail en daarnaast een Office 365 account met meerdere accounts gehost bij OVH.

Is dit eenvoudig? Hebben jullie een dergelijke migratie al eens uitgevoerd? Zaken waar ik rekening mee moet houden?
Volgens mij is de enige optie een eigen domein aanvragen. Dan kun je Synology instellen om als mailserver te dienen.
Ik zou het overigens afraden. Mail is tegenwoordig toch best belangrijk, dit kun je beter overlaten aan een hoster van je domein.

Wilde je Hotmail en Gmail ontvangen op je Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 12:59
NIMIC schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:09:
[...]

Volgens mij is de enige optie een eigen domein aanvragen. Dan kun je Synology instellen om als mailserver te dienen.
Ik zou het overigens afraden. Mail is tegenwoordig toch best belangrijk, dit kun je beter overlaten aan een hoster van je domein.

Wilde je Hotmail en Gmail ontvangen op je Synology?
Ja, ik wil alles op mijn Synology. Domeinen heb ik al (meerdere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:27
Er was hier toch ook een topic met een overzicht van wat snelheidstestjes van diverse NAS(-gebruikers)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pven schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:34:
[...]

Dit zijn de rechten van de directory:
code:
1
2
/volume1# ls -las
 8 drwxrwxrwx+  3 root                users                4096 Jan 19 21:21 log
Een plus wil zeggen dat er acl permissies actief zijn. Deze kun je nakijken via synoacltool.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyradir
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 00:05
Hallo. Ik heb sinds enkele weken een DS216+II. Ik heb al diverse videobestanden via Video Station afgespeeld. Echter krijgt de DS216+II het maar niet voor elkaar om MPG-bestanden af te spelen. Zodra ik een dergelijk bestand af wil spelen, blijft het afspeelvenster zwart en gebeurt er verder niets. De play-knop indrukken werkt niet.

Het bijzondere is dat mijn DS214play de MPG-bestanden wél afspeelt. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ondersteunt de DS216+II MPG-bestanden simpelweg niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Eyradir schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:30:
Hallo. Ik heb sinds enkele weken een DS216+II. Ik heb al diverse videobestanden via Video Station afgespeeld. Echter krijgt de DS216+II het maar niet voor elkaar om MPG-bestanden af te spelen. Zodra ik een dergelijk bestand af wil spelen, blijft het afspeelvenster zwart en gebeurt er verder niets. De play-knop indrukken werkt niet.

Het bijzondere is dat mijn DS214play de MPG-bestanden wél afspeelt. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ondersteunt de DS216+II MPG-bestanden simpelweg niet?
Ik weet het niet zeker, maar ik meende ooit al eens ergens gelezen te hebben dat de Play versies iets van een MPEG decoder hebben en de normale versies niet. Maar pin me er niet op vast.

Ik heb zelf ook een vervelend dingetje. Ik heb 3 Synology NASsen thuis. Allemaal starten ze netjes weer op na een update van DSM, behalve mijn 216+. Die blijft na de update een beetje knipperen, maar ik moet 'm echt stroomloos maken en dan opnieuw opstarten. Daarna komt 'ie gewoon weer online. Ik kan daar nog niet zo een oplossing voor vinden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyradir
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 00:05
wolly_a schreef op zondag 22 januari 2017 @ 10:39:
[...]

Ik weet het niet zeker, maar ik meende ooit al eens ergens gelezen te hebben dat de Play versies iets van een MPEG decoder hebben en de normale versies niet. Maar pin me er niet op vast.
Ah, dat zou e.e.a. verklaren. Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:34
M.v.Veelen schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:04:
Ja precies. Ik zou het niet weten, maar als daar iets voor is dan hoor ik dat graag natuurlijk :)
Simpel. Maak op je Synology een .synology.me DDNS aan en verwijs je eigen domein met een CNAME naar dat adres :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ideedeequeuedee schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:11:
[...]

[...]

Simpel. Maak op je Synology een .synology.me DDNS aan en verwijs je eigen domein met een CNAME naar dat adres :)
Bedankt, maar we willen juist geen gebruik maken van synology.me.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
  • Laatst online: 20:08
kraades schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:42:
[...]

Bedankt, maar we willen juist geen gebruik maken van synology.me.
https://ddnss.de/ gebruik al een jaar of 5, al voor Synology.me in de lucht was

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-09 14:39
Ik heb al jaren een synology en download hiermee altijd via NZB.

Echter ineens komt de download snelheid niet boven de 1 mb/s... Ik heb poorten gewisseld (met en zonder ssl) en geforward op mn router,... niks helpt... waar kan dit aan liggen?

Op mn laptop haal ik wel de normale snelheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat krijg je als je op de prompt met wget een file download?
http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin
Bv. wget http://download.xs4all.nl/test/10GB.bin

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik lees enorm veel tegenstrijdige berichten: is docker nu wel of niet compatible met mijn DS214+? Hij staat niet in het package-centre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet.
Zie hier de lijst:
https://www.synology.com/en-us/dsm/app_packages/Docker
Je hebt sowieso een Intel processer nodig.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:37
Na de nas twee weken te hebben laten draaien op twee harde schijven van 6TB toe te voegen aan een diskgroup, is dit eindelijk voltooid.
Ik heb nu 24TB beschikbaar waarvan 6TB wordt gebruikt voor SHR, dus 18TB beschikbaar voor data.

Ik heb nu echter een vraagje over de volume indeling.
Wat is verstandig?
- Twee volumes van ongeveer 9TB maken;
- Eén grote volume van 16 TB en een kleintje van 2TB.

Is de grote volume verstandig? Stel ik zou over een aantal jaar een nieuwe nas kopen die wel grote volumes accepteert, dan kan ik toch niet simpel van twee volumes één volume maken?
Hiervoor moet ik toch eerst alle data van de kleine volume backuppen en dan de kleine volume verwijderen om vervolgens toe te voegen aan de oude grote volume?

Of is zijn twee grote volumes verstandig om alles netjes in te delen en zodat ik niet met een kleine volume zit.

Advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Stel ik heb ik een bepaald foto album foto's toegevoegd, is het dan mogelijk om een email notificatie naar een specifiek email adres te sturen?

In de Synology kan ik alleen vinden dat je op bepaalde events en gebeurtenissen een bericht kan laten versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:53
Wellicht heeft iemand hier ervaring met het volgende:

Ik wil vanaf mijn laptop muziek kunnen afspelen welke op mijn Synology-NAS staat, dit is uiteraard geen probleem via de browser. Op mijn prive-pc kan het ook via Windows Media Player, maar helaas is dit laatste op mn werk-laptop niet mogelijk, de admin heeft music streamen geblokkeerd.

Zijn er andere audioplayers beschikbaar voor Windows waarbij je rechtstreeks kan inloggen op je NAS? Ik vind de browser niet lekker werken, hij is langzaam en nummers lopen niet vloeiend over.

[ Voor 9% gewijzigd door TweakTom92 op 23-01-2017 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:32
Heb nu in docker een aantal apps draaien en het bevalt zwaar goed!
- nzbget 17.1
- CouchPotato
- Sonarr
- spotweb
- mysql
Meer mensen deze apps draaien?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

TweakTom92 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:02:
Wellicht heeft iemand hier ervaring met het volgende:

Ik wil vanaf mijn laptop muziek kunnen afspelen welke op mijn Synology-NAS staat, dit is uiteraard geen probleem via de browser. Op mijn prive-pc kan het ook via Windows Media Player, maar helaas is dit laatste op mn werk-laptop niet mogelijk, de admin heeft music streamen geblokkeerd.

Zijn er andere audioplayers beschikbaar voor Windows waarbij je rechtstreeks kan inloggen op je NAS? Ik vind de browser niet lekker werken, hij is langzaam en nummers lopen niet vloeiend over.
Waarom gebruik je niet gewoon je telefoon daarvoor? Je admin heeft het niet voor niks geblokkeerd he! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
mvds schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:31:
[...]

Die mag wel eens bijgewerkt worden zie ik wel :)
Koop en bench jij die nieuwste modellen dan even? :+

*Maar 'k neem aan dat je de TS bedoeld :P, Ik doe bij vergelijkingen altijd even een zoekactie op een model, dan heb je ze ook allemaal onder elkaar staan + info welke datum/DSM versie etc. :)

[ Voor 5% gewijzigd door SmiGueL op 24-01-2017 11:29 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

SmiGueL schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:58:
[...]

Koop en bench jij die nieuwste modellen dan even? :+

*Maar 'k neem aan dat je de TS bedoeld :P, Ik doe bij vergelijkingen altijd even een zoekactie op een model, dan heb je ze ook allemaal onder elkaar staan + info op welke datum/DSM versie etc. :)
:D TS inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTom92
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:53
mvds schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:28:
[...]

Waarom gebruik je niet gewoon je telefoon daarvoor? Je admin heeft het niet voor niks geblokkeerd he! :)
Er zijn een heel aantal verschillende manieren om de muziek af te spelen, maar ik ben op zoek naar een manier om het via mijn laptop te doen.

Natuurlijk is het geblokkeerd met een reden, maar ik kan mijn NAS ook benaderen via de browser dus uiteindelijk maakt het niks uit. Ik vraag me dus af of er 'niet-browser-gebaseerde' players zijn die muziek kunnen streamen vanaf een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

TweakTom92 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:20:
[...]

Er zijn een heel aantal verschillende manieren om de muziek af te spelen, maar ik ben op zoek naar een manier om het via mijn laptop te doen.

Natuurlijk is het geblokkeerd met een reden, maar ik kan mijn NAS ook benaderen via de browser dus uiteindelijk maakt het niks uit. Ik vraag me dus af of er 'niet-browser-gebaseerde' players zijn die muziek kunnen streamen vanaf een NAS.
DS Audio, voor je telefoon :) Werkt prima hoor.

Als je weet dat het met een reden is geblokkeerd, waarom dan moeite gaan doen om het te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Punkbuster schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:01:
Heb nu in docker een aantal apps draaien en het bevalt zwaar goed!
- nzbget 17.1
- CouchPotato
- Sonarr
- spotweb
- mysql
Meer mensen deze apps draaien?
Ik draai er een aantal van. Gewoon native. Ik begrijp nog steeds het nut niet om dat via een omweg zoals Docker te doen. Ik leest prachtige verhalen er over dat het werkt. Dat geloof ik direct. Maar het werkt zonder Docker ook. Niemand heeft me tot nu toe een echt duidelijk voordeel genoemd
Ik heb Docker geprobeerd op mijn 216 II maar voor mij is het is hoop gepruts om iets te doen wat daarvoor ook al werkte.

[ Voor 4% gewijzigd door Ortep op 24-01-2017 15:20 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Ortep schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:19:
[...]

Ik draai er een aantal van. Gewoon native. Ik begrijp nog steeds het nut niet om dat via een omweg zoals Docker te doen. Ik leest prachtige verhalen er over dat het werkt. Dat geloof ik direct. Maar het werkt zonder Docker ook. Niemand heeft me tot nu toe een echt duidelijk voordeel genoemd
Ik heb Docker geprobeerd op mijn 216 II maar voor mij is het is hoop gepruts om iets te doen wat daarvoor ook al werkte.
Ik hoop op security voordelen binnen de docker-instantie. Dus als je een web-connected server draait, dat als deze gecompromitteerd wordt, je via de docker instantie niet de rest van het systeem kunt benaderen zelfs als je in de docker-instantie 'root' rechten hebt verworven.

Overigens prima vraag, ben ik ook benieuwd naar. Kan zijn dat je met een docker image eenvoudiger apps kunt starten en je niet voor elk hardware type een nieuwe applicatie hoeft te compileren. Docker zal 1 generieke h/w abstraction layer gebruiken.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Isolatie / onafhankelijkheid van je DSM installatie dus geen incompatibiliteits problemen meer zoals we hebben gezien bij de introductie van DSM 6 of conflicten tussen DSM en packages.
Groot aanbod via Docker Hub. Zo kun je een varieteit aan software draaien van een simpele Speedtest tot een Microsoft SQL Server. Linux desktop met VNC...er is veel mogelijk.
Je kunt ook zelf via een Dockerfile images aanpassen of zelf maken. In principe heb je "volledige" Docker support.

Maar dit wil niet zeggen dat packages ook niet gewoon kunnen voldoen. Als je dat makkelijk(er) vindt en het werkt voor jou...waarom niet.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Komt daar niet en hoop overhead bij kijken, al die losse Docker instanties? Ik weet dat het geen VM is, maar toch.

Gewoon uit interesse, m'n 414 kan er toch geen draaien...

[ Voor 21% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 24-01-2017 18:29 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik merk er zelf niet zo gek veel van. Op een DS716+ met 8 GB totaal met een tiental containers. En als test systeem Virtual DSM met 4 GB met hierop ook Docker met een aantal containers. Het draait verrassend soepel. YMMV.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Buzz_Fuzz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:28:
Komt daar niet en hoop overhead bij kijken, al die losse Docker instanties? Ik weet dat het geen VM is, maar toch.

Gewoon uit interesse, m'n 414 kan er toch geen draaien...
*Zelf heb ik geen ervaring met Docker*

Maar wat betreft de overhead:
Ik denk dat het RAM verbruik iets hoger kán zijn (maar is dus niet echt een probleem als je daar genoeg van hebt. Gezien hoe DSM er mee om gaat kun je imo sowieso nooit te veel RAM hebben. :)
Maar (in sommige gevallen) schijnt de CPU juist sneller te werken.
Zie bijvoorbeeld deze benchmark van een package v/s docker container.

[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 25-01-2017 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Mijn pystone score was in Docker ook niet lager als zonder docker. Het lijkt vrij efficiënt te werken.
Last heb ik niet van de containers, al heb ik 2x8GB in mijn Synology zitten en er maar een paar draaien.

Het is erg handig als je iets wilt testen b.v.

[ Voor 17% gewijzigd door Tortelli op 25-01-2017 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:59

flexje

got-father

Even een vraag waar ik op internet geen direct antwoord op heb kunnen vinden.

Bestaat er een mogelijkheid om een fysiek slotje te plaatsen op een vd synology NAS?

Ik ben van plan om een NAS aan te schaffen, waarschijnlijk de Ds216+ II

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Pagina: 1 ... 97 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).