👉🏻 Blog 👈🏻
Net even mijn router gechecked, ook daar staat niets op mijn block lijst..Quakie schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:09:
[...]
rare situatie.. ter verduidelijking, Zit er verschil in hoe je inlog op je lokale netwerk tov buiten je netwerk? Is ene op domein naam en andere op ip? Ik neig meer naar een firewall probleem (niet op je nas maar router) ?
Zojuist een nieuwe user aangemaakt, met de juiste toegangsrechten. Helaas blijf ik dezelfde melding krijgentimovd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:19:
De desbetreffende user heeft wel toegang tot de applicatie DSAudio? Wat als je (tijdelijk) een andere user aanmaakt?
Zij hebben geen oplossing gevonden zie ik, dat belooft niet veel goedskraades schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:06:
Hier iets vergelijkbaars. Blijft vaag.
http://www.synology-forum...audio-niet-aan-te-melden/

Met dit soort dingen zie ik toch verbeterpunten.. er is totaal geen informatie beschikbaar waarom?
Je start vrolijk je nas opnieuw op en er is niks aan de hand. All packages zijn stopgezet (inclusief log center), en alleen het hoofdzakelijke draait.. Ik ben nu een check op volume plus opschoning aan het doen maar dat gaat uren duren...
lang leven backups:)
Ik teken nergens meer voor
Het is me gisteravond toch gelukt. Ik heb de cache verwijderd in de Android app. Daarna lukte het aanmelden nog steeds niet: hij bleef hangen op inloggen.. (dus ik kreeg geen melding meer dan ik niet gemachtigd was). Nu leek het er meer op of de juiste poort niet open stond. Mijn NAS en router zijn beide van Synology. In de router stonden alle juiste poorten open, daarvoor had min NAS gezorgd. Vervolgens heb ik zelf handmatig nogmaals de 5000 poort open gezet (die staat nu dus 2 maal in de lijst als zijnde open gezet) en toen werkte alles opeens weer perfect.avec_style schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:47:
neem even contact op met de support afdeling van Synology. Zij reageren over het algemeen vrij snel.
Eind goed al goed dus!
Ik heb een Synology DS214+ met twee 3TB schijven. Ik wil deze vervangen met 4TB schijven.
1ste vraag is, welke schijven zijn momenteel aan te raden om te gebruiken in een synology? Gaat er een algemene voorkeur naar uit, of is het echt afhankelijk van wat je wilt (uitgeven)?
2de vraag is of ik eenvoudig mijn upgrade naar 4TB schijven kan uitvoeren? Mijn 3TB schijven staan nu in RAID1. Kan ik dan 1 schijf eruit halen en vervangen voor de 4TB, synchroniseren en daarna hetzelfde met de andere schijf om tot slot het volume te vergroten? Of is het verstandiger de inhoud naar een andere (losse) schijf of diskstation te kopiëren en dan terug te zetten op de 4TB config?
Misschien ben ik wat te snel geweest met vraag 2 stellen, want ik kwam nu net dit tegen:
https://www.synology.com/...group_expand_replace_disk
Heeft iemand het hier ook echt zo in praktijk met positief resultaat uitgevoerd?
[ Voor 16% gewijzigd door ChUcKiE op 10-08-2016 15:17 ]
Inderdaad, welke van de twee statements is nu waar?!
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Misschien beiden?albatross schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:54:
https://nl.hardware.info/...-btrfs-bug#comment-812693
Inderdaad, welke van de twee statements is nu waar?!
bij een wordt echt combinatie BTRFS en RAID genoemd, bij andere is het algemeen...
Misschien worden functies uitgeschakeld bij een raid volume, maar werkt dat bij een basic volume setup wel?
Ik teken nergens meer voor
Maar Synology maakt toch helemaal geen gebruik van Btrfs RAID?!Quakie schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:24:
[...]
Misschien beiden?
bij een wordt echt combinatie BTRFS en RAID genoemd, bij andere is het algemeen...
Misschien worden functies uitgeschakeld bij een raid volume, maar werkt dat bij een basic volume setup wel?
Ik draai nu XPenology (DSM 5). Wil wel over naar DSM 6, maar dat vereist een volledig nieuwe volume setup. Als Btrfs me niet de beloofde data-herstel opties/fout-correcties biedt, dan laat maar zitten.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Dat is zeker niet het certificaat wat ik geinstalleerd heb, want dat is signed door Let's encrypt (screenshot is van DSM in mijn browser):

Het rare is ook dat ik allebei via dezelfde URL op hetzelfde netwerk en via dezelfde poort aanroep. Ik gebruik een no-ip domein, maar verder loopt de verbinding gewoon over het lokale netwerk (denk ik), want ik zit gewoon op wifi in hetzelfde LAN als waar de NAS staat, dus ik snap ook niet wie er nou een ander certificaat tussen zet?
Er is verder ook geen self-signed certificaat geinstalleerd:

Hoe kan ik het nu toch weer zo krijgen dat mijn https verbindingen goed werken?
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
👉🏻 Blog 👈🏻
Zoals ik het lees maakt synology geen gebruik van btrfs raid maar van linux.albatross schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:37:
[...]
Maar Synology maakt toch helemaal geen gebruik van Btrfs RAID?!
Ik draai nu XPenology (DSM 5). Wil wel over naar DSM 6, maar dat vereist een volledig nieuwe volume setup. Als Btrfs me niet de beloofde data-herstel opties/fout-correcties biedt, dan laat maar zitten.
Daardoor kunnen ze geen gebruik maken van bepaalde voordelen van btrfs raid.
Met andere woorden zouden er dus geen problemen zijn met de fout die in btrfs raid zit.
kraades schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:12:
Klopt, die melding had ik ook nadat mijn let's encrypt cert was vernieuwd. Alleen dan in een andere applicatie.
Ja, maar het serienummer komt niet overeen met het certificaat wat mijn browser ontvangt.kraats schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:52:
Waneer was de vorige keer dat je de app opende? Je letsencrypt certificaat wordt volgens mij elke 3 maanden automatisch vernieuwd, dus zou je elke 3 maanden deze melding krijgen, lijkt me
In mijn browser ontvang dus het ene certificaat wat gewoon geaccepteerd wordt en in de app ontvang ik een ander certificaat waar een foutmelding van komt.
Inderdaad, Synology gebruikt de Btrfs RAID niet, en is dus ook niet aangetast door deze bug. Maar mijn punt was nu juist, dat precies het feit dat Synology de Btrfs RAID niet gebruikt, ook betekent dat ze de 'bad sector' protectie van Btrfs niet kunnen bieden. Dat ware, als alternatief voor ZFS, erg fijn geweest.Arjant2 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:39:
[...]
Zoals ik het lees maakt synology geen gebruik van btrfs raid maar van linux.
Daardoor kunnen ze geen gebruik maken van bepaalde voordelen van btrfs raid.
Met andere woorden zouden er dus geen problemen zijn met de fout die in btrfs raid zit.
Het is toch geen foutmelding?Paul C schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 23:00:
..en in de app ontvang ik een ander certificaat waar een foutmelding van komt.
Het is gewoon een melding dat je certificaat is veranderd/geupdate.
Klik op Ok en je kunt deze weer 3 maand gebruiken.
[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 11-08-2016 01:17 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Goed dat je het even vermeldt. Misschien moet ik toch maar even wachten met DSM 6 (zou bij mij via aan XPenology hack gaan, die nog niet officieel uitgewerkt is, dus een nog een hele toer zou worden).Quakie schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:24:
BTRFS volume 1 vast gelopen........
Met dit soort dingen zie ik toch verbeterpunten.. er is totaal geen informatie beschikbaar waarom?
Je start vrolijk je nas opnieuw op en er is niks aan de hand. All packages zijn stopgezet (inclusief log center), en alleen het hoofdzakelijke draait.. Ik ben nu een check op volume plus opschoning aan het doen maar dat gaat uren duren...
lang leven backups:)
Als ik op OK druk zal het best werken, daar twijfel ik niet aan, maar hoe weet ik dan dat het echt een certificaat van NAS is en niet MITM?SmiGueL schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 01:15:
[...]
Het is toch geen foutmelding?
Het is gewoon een melding dat je certificaat is veranderd/geupdate.
Klik op Ok en je kunt deze weer 3 maand gebruiken.
Het probleem is dus misschien meer dat ik het certificaat niet kan controleren (hoe kan ik het certificaat controleren?).
En ook dat voor die verbinding klaarblijkelijk niet het certificaat wordt gebruikt wat ik heb geïnstalleerd (hoe zorg ik ervoor dat mijn NAS overal het geinstalleerde certificaat gebruikt?).
Serienummer en thumbprint/fingerprint zijn twee aparte eigenschappen van het certificaat. Open het certificaat eens in z'n geheel via je browser, zodat je alle eigenschappen kunt zien. Dan kun je kijken of de waardes allebei op zichzelf wel overeenkomenPaul C schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 23:00:
Ja, maar het serienummer komt niet overeen met het certificaat wat mijn browser ontvangt.
In mijn browser ontvang dus het ene certificaat wat gewoon geaccepteerd wordt en in de app ontvang ik een ander certificaat waar een foutmelding van komt.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Thx! Dat was het dus.kraats schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:03:
[...]
Serienummer en thumbprint/fingerprint zijn twee aparte eigenschappen van het certificaat. Open het certificaat eens in z'n geheel via je browser, zodat je alle eigenschappen kunt zien. Dan kun je kijken of de waardes allebei op zichzelf wel overeenkomen

Deze foutmelding vind ik wel eng... gezien ik helemaal niet geprobeerd heb in te loggen en ik deze foutmelding vanochtend ook al had.
👉🏻 Blog 👈🏻
Allemaal leuk, nu vraagt hij of ik kan helpen met de nieuwe NAS online te krijgen. Dit gaat wel lukken natuurlijk echter hoorde ik dat hij de oude NAS al opgehaald is, de disks zijn eruit gehaald zonder van te voren een backup te maken!
De oude Syno was een 2 bay , geen RAID.
De nieuwe Syno is een 4 bay.
Hij wilt graag Synology installeren op 2 nieuwe disks en daarna de 2 oude disk,s afkomstig uit de oude NAS, erbij steken om de data eraf te halen.
Mijn vraag aan jullie....kan dit eigenlijk wel? Of moet ik de disks aan mijn eigen thuis server hangen om ze uit te lezen?
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Daarna de migratie vervolgen:
https://www.synology.com/...ogy_NAS_DSM_5_0_and_later
- CouchPotato Custom (20140604-4)
- Deluge Beta (1.3.12-5)
- Git (2.8.2-9)
- Init 3rdparty (1.8-007)
- Mono Beta (4.2.2.30-7)
- NZBGet (16.4-22)
- Python (2.7.11-15)
- Python 3 (3.4.1-4)
- Sonarr (20151228-8)
Op zich ben ik erg tevreden over DSM 5. Echter, ik zou graag de reverse proxy instellingen in DSM 6.0 willen gebruiken. Nu hoor ik hier en daar horrorverhalen van Synology's die gewoon niet meer werken met third party applicaties na een upgrade naar DSM 6. Ik wil het zekere voor het onzekere nemen.
Daarom 2 vragen:
1. Zijn er mensen die één of meerdere bovenstaande tools hebben draaien op een DS716+ en op DSM 6.0 zitten, zonder problemen?
2. Is er een mogelijkheid om op DSM 5 ook een reverse proxy te configureren?
Achtergrond v.w.b. de reverse proxy noodzaak: ik wil dat mijn applicaties bereikbaar zijn via sonarr.domein.nl:80 i.p.v. domein.nl:8989.
Alvast bedankt!
[ Voor 1% gewijzigd door Deadly Knapsack op 12-08-2016 20:36 . Reden: typo ]
Ja deze kan je in de configuratie files gewoon aanmaken net als onder apache.Deadly Knapsack schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:34:
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Precies wat ik ook dacht. Ik heb deze guide gevonden, maar om het om te bouwen naar een aantal applicaties, weet ik niet precies wat ik moet doen:DukeBox schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:03:
[...]
Ja deze kan je in de configuratie files gewoon aanmaken net als onder apache.
Als ik dit doe, krijg ik een apache testpagina te zien. Niet Sonarr.
<VirtualHost *:443>
ServerName sonarr.domein.nl
SSLEngine On
SSLProxyEngine On
ProxyRequests Off
ProxyVia Off
<Proxy *>
Order deny,allow
Allow from all
</Proxy>
ProxyPass / https://localhost:8989/
ProxyPassReverse / https://localhost:8989/
</VirtualHost>
Wat doe ik verkeerd?
Edit: overigens wil ik niet perse via https, dus als alles over port 80 kan, ben ik tevreden.
[ Voor 12% gewijzigd door Deadly Knapsack op 12-08-2016 21:18 . Reden: typo ]
[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 12-08-2016 21:50 ]
Nee, op 9898. Heb ik ook getest. Maar ik krijg het niet voor elkaar.DukeBox schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:49:
Is sonar https op 8989 dan ?
Ik wil alles gewoon op port 80 hebben draaien eerst. Vergeet https. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
[ Voor 6% gewijzigd door Deadly Knapsack op 12-08-2016 22:00 ]
Ik denk dat het met een upgrade wel mee zal vallen.Deadly Knapsack schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:34:
Daarom 2 vragen:
1. Zijn er mensen die één of meerdere bovenstaande tools hebben draaien op een DS716+ en op DSM 6.0 zitten, zonder problemen?
Achtergrond v.w.b. de reverse proxy noodzaak: ik wil dat mijn applicaties bereikbaar zijn via sonarr.domein.nl:80 i.p.v. domein.nl:8989.
Alvast bedankt!
Reverse proxy moet je even zoeken op proxypass in dit topic.
Edit:
Excuses, ik zag weer eens niet dat er al een volgende pagina met antwoorden was gepost.
[ Voor 7% gewijzigd door technorabilia op 12-08-2016 22:13 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Begin dan eens met een virtual host op 80 met een proxypass naar de http poort van sonar (dus niet https). En gebruik een domeinnaam, * is standaard al in gebruik.Deadly Knapsack schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:59:
Ik wil alles gewoon op port 80 hebben draaien eerst. Vergeet https. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Ik heb het nu een aantal dagen geprobeerdt en mijn schijven blijven rustig in de slaapstand staan als ik plex uitschekel, zodra ik plex aanzet ontwaken ze minimaal 1 keer per uur.
Ik heb op internet al gezocht maar vind alleen oplossingen voor oudere versies van plex.
Zijn er meer tweakers die hier last van hebben?
Heb de zelfde nas als jou, reverseproxy werkt perfect, heb bv sonarr.mijndomein.myds.me , werkt allemaal perfectDeadly Knapsack schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:34:
Ik heb momenteel een DS716+ met DSM 5.2-5967 Update 1. Hij draait erg stabiel met de volgende third party applicaties:
- CouchPotato Custom (20140604-4)
- Deluge Beta (1.3.12-5)
- Git (2.8.2-9)
- Init 3rdparty (1.8-007)
- Mono Beta (4.2.2.30-7)
- NZBGet (16.4-22)
- Python (2.7.11-15)
- Python 3 (3.4.1-4)
- Sonarr (20151228-8)
Op zich ben ik erg tevreden over DSM 5. Echter, ik zou graag de reverse proxy instellingen in DSM 6.0 willen gebruiken. Nu hoor ik hier en daar horrorverhalen van Synology's die gewoon niet meer werken met third party applicaties na een upgrade naar DSM 6. Ik wil het zekere voor het onzekere nemen.
Daarom 2 vragen:
Alvast bedankt!
Hoe kom ik daar? Ik kan niet meer inloggen.kraades schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:23:
Kijk eens op je block list van de NAS of daar een lokaal/extern of router adres in staat.
Sinds dsm 6 is het niet meer nodig om met de config files aan de slag te gaan.Deadly Knapsack schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 21:59:
[...]
Nee, op 9898. Heb ik ook getest. Maar ik krijg het niet voor elkaar.
Gebruik gewoon de reverse proxy optie bij de application portal (te vinden in het configuratie panel).
Via een andere pc (die heeft een ander ip adres), of geef je pc tijdelijk een ander ip adres.chronoz schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:22:
[...]
Hoe kom ik daar? Ik kan niet meer inloggen.
Een andere oplossing is de resetknop achterop te gebruiken.
Dan wordt de firewall, de blokkade instellingen en de wachtwoorden gereset. Dus dan moet je die allemaal opnieuw instellen.
[ Voor 31% gewijzigd door job op 13-08-2016 13:24 ]
Zoals ik eerder al zei wilde ik liever niet upgraden, in verband met mogelijk incompatibiliteit met third party packages. Ik heb uiteindelijk toch de gok genomen en op Sonarr na, werkte alles prima. Heb Sonarr opnieuw geinstalleerd, settings terug gezet en toen werkte het weer. Reverse proxy werkt ook, dus ben helemaal blijjob schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:25:
[...]
Sinds dsm 6 is het niet meer nodig om met de config files aan de slag te gaan.
Gebruik gewoon de reverse proxy optie bij de application portal (te vinden in het configuratie panel).
[...]
Via een andere pc (die heeft een ander ip adres), of geef je pc tijdelijk een ander ip adres.
Een andere oplossing is de resetknop achterop te gebruiken.
Dan wordt de firewall, de blokkade instellingen en de wachtwoorden gereset. Dus dan moet je die allemaal opnieuw instellen.
Maar, ik ga natuurlijk wel andere leuke dingen doen met de 916+. Ik ben met name geïnteresseerd om virtuele machines te gaan draaien dus dat wordt het projectje nadat ik alles heb overgezet en geconfigureerd (NZBGet proberen ipv SABnzb, Couchpotato, Transmission en Sickbeard). Misschien dat ik er met die VMs nog achter kom dat BTRFS toch wel heel nuttig kan zijn, dan wil ik het misschien wel gaan proberen. Anyway, dank voor al jullie berichten hier, dat helpt altijd onwijs veel om een keuze te maken. Als ik nog interessante dingen tegenkom met de 916+ dan laat ik het weten.
Ja die schijven schijn "Geoptimaliseerd" voor gebruik in NAS servers.Jelte schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 08:21:
Zijn die WD Red dé HDD's voor de NAS?
Ze hebben ook een lagere RPM zodat als je meerdere schijven in je nas hebt ze elkaar niet "stuk" trillen.
Heb je meer dan 8 schijven in je nas dan worden de RED Pro schijven aangeraden.
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Nee voordeel van WD RED boven een green, is ook maar beperkt. Belangrijkste verschil is error recovery in een raid array. Bij een read error zou de drive moeten communiceren met de raid controller, om ergens de redndante informatie op te pikken. Bij een green gaat de array in rebuild en dat kost uren. Ik heb zelf zes jaar een NAS gedraaid met 4 WD greens, en nooit een rebuild gehad.nielsn schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 09:51:
Zijn de WD Red's ook aan te raden voor een single bay NAS of kan ik dan beter een andere schijf nemen?
Verder zouden ze een iets langere MTBF hebben
Die RPM heeft daar niets mee te maken.djkavaa schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 09:07:
Ze hebben ook een lagere RPM zodat als je meerdere schijven in je nas hebt ze elkaar niet "stuk" trillen.
Het zou fijn zijn als er niet zo vaak verkeerde en onjuiste info wordt gegeven m.b.t. NAS schijven..HEY_DUDE schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 10:47:
Nee voordeel van WD RED boven een green, is ook maar beperkt. Belangrijkste verschil is error recovery in een raid array. Bij een read error zou de drive moeten communiceren met de raid controller, om ergens de redndante informatie op te pikken. Bij een green gaat de array in rebuild en dat kost uren. Ik heb zelf zes jaar een NAS gedraaid met 4 WD greens, en nooit een rebuild gehad.
Er is geen verschil in error recovery. Een schijf geeft een timeout bij het niet kunnen lezen van data. Bij hardware raid is het gewenst dat deze timeout langer is om zo ervoor te zorgen dat bij een interne recovery van de hdd deze niet meteen uit de array wordt gegooid.
In het geval van synology waar software raid wordt gebruikt is dit totaal niet van toepassing.
Er zijn voornamelijk aanpassingen gedaan aan interne stabiliteit om resonantie te voorkomen. Dit heeft ook invloed op de mbtf en daardoor dus ook een langere garantie.
Persoonlijk neem ik alleen maar nas hdds omdat deze veel stiller zijn in grotere arrays.
[ Voor 70% gewijzigd door DukeBox op 14-08-2016 11:19 ]
Wat is het verschil met wat ik op schreef?DukeBox schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:08:
[...]
Die RPM heeft daar niets mee te maken.
[...]
Het zou fijn zijn als er niet zo vaak verkeerde en onjuiste info wordt gegeven m.b.t. NAS schijven..
Er is geen verschil in error recovery. Een schijf geeft een timeout bij het niet kunnen lezen van data. Bij hardware raid is het gewenst dat deze timeout langer is om zo ervoor te zorgen dat bij een interne recovery van de hdd deze niet meteen uit de array wordt gegooid.
In het geval van synology waar software raid wordt gebruikt is dit totaal niet van toepassing.
Persoonlijk neem ik alleen maar nas hdds omdat deze veel stiller zijn in grotere arrays.
Verder kan ik niet helemaal terugvinden of synology hybrid raid wel tler ondersteunt. Sommige artikelen op google zeggen van niet. Dan zijn inderdaad stiller en langere mtbf de enige redenen om de meerprijs t.o.v. een green te betalen.
Buiten dat dat al een keer of 30 in dit topic terug te vinden is, is dat al overduidelijk omdat er geen raid controller in een synology zit. Alles wordt dus op software niveau afgehandeld en tler wordt daar genegeerd.HEY_DUDE schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:27:
Verder kan ik niet helemaal terugvinden of synology hybrid raid wel tler ondersteunt.
Vanaf dit moment is mijn nas niet meer te benaderen. Ik kan hem wel pingen maar inloggen via het ip adres is niet mogelijk. Windows ziet hem ook niet.Dj Neo Ziggy schreef op zondag 31 juli 2016 @ 16:20:
[...]
Iemand?
Hij staat nog steeds te ratelen..
Echter kan ik er wel op komen via Winscp, maar dat is zo ontzettend traag dat ik om de 15 sec de melding time out krijg.
Iemand een idee?
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
De shared directories heb ik ingesteld volgens de specs maar ik begrijp de wisselwerking tussen een container en mij eigen NAS niet goed. Is /download koppelen bijvoorbeeld voldoende om alle rechten te regelen in alle sub directories in diezelfde map. Of moet ik elke map van de NAS koppelen aan een container equivalent? Dit concept speelt bij alle 3 de apps, met name qua postprocessing .
2. Ik heb AES encryptie als mogelijkheid op de 916. Ik wil dit graag gaan gebruiken samen met de SSL verbindingen maar wat ben ik dan eigenlijk aan het doen. Ik denk dat al m'n verkeer en data dan versleuteld is maar is dat nodig? Wat zijn de nadelen? Kan ik data of verbindingen kwijtraken als ik onvoldoende oplet?
Groet, een 20 jaar oude tweaker die eindelijk ver genoeg is om vragen te stellen op dit slimme forum.
Ik had dezelfde docker vragen als jij met mijn nieuwe 916+8GB maar bij mij zijn alle mappen per container gekoppeld. Dus elke container heeft /downloads gemapped voor postprocessing.
Kan je dat ook ergens verifiëren? ik kan wel met putty en met winscp erop, maar de web omgeving is niet benaderbaarelsinga schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:05:
Gokje: hij is bezig een fout op je RAID set te herstellen, waardoor de schijven enorm aan het werk zijn.
Maar nu zit ik met een gek probleem. Ik kan in de Shared Folder "photo" niet schrijven / lezen. De rechten staan op de groep users op Read/Write als ik bij mijn gebruiker kijk zie ik in de Preview Read/Write staan. Echter kan ik er vanuit //nasname/photo geen nieuwe map op aan maken of iets.. iemand een idee?
Edit: Hm map verwijderd, en opnieuw toegevoegd. En nu lijkt het te werken. Blijft raar.
[ Voor 9% gewijzigd door Lordsauron op 17-08-2016 18:56 ]
Hmmm.... weet ik uit het hoofd niet, maar met SSH even iets met de performance statistieken doen moet wel lukken denk ik. Er is vast een linux commando dat kan laten zien waar de schijven het druk mee hebben.Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 17:53:
[...]
Kan je dat ook ergens verifiëren? ik kan wel met putty en met winscp erop, maar de web omgeving is niet benaderbaar
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
1. Een nieuw ssh-keypair gegenereerd:
1
| ssh-keygen -t rsa -b 4096 |
2. Op de Synology, de 'user home service' aangezet.
3. /etc/passwd aangepast:
1
| /sbin/nologin |
van de betreffende gebruiker veranderd naar:
1
| /bin/sh |
4. Eenmaal ingelogd als de gebruiker waarmee ik ssh wil gebruiken:
1
2
3
4
| mkdir .ssh chmod 700 .ssh touch .ssh/authorized_keys chmod 600 .ssh/authorized_keys |
Vervolgens met nano de inhoud van id_rsa.pub in authorized_keys geplakt en opgeslagen.
5. etc/ssh/sshd_config aangepast:
1
2
3
4
5
6
7
| RSAAuthentication yes PubkeyAuthentication yes AuthorizedKeysFile .ssh/authorized_keys PasswordAuthentication no PermitEmptyPasswords no |
Maar wat ik ook doe, ik blijf de volgende melding krijgen:
1
| Permission denied (publickey). |
Ik draai DSM 6.0.1-7393 Update 2.
Geen logs die ergens op wijzen, niets.
Weer de melding dat de schrijf cache opnieuw moet worden gemaakt.
Begint je authorized_keys met "ssh-rsa"? Dus niet de hele inhoud kopieren van id_rsa.pub want die begint vaak met ----- BEGIN etc.Lunaticc schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 19:59:
Onlangs heb ik een nieuwe installatie van macOS uitgevoerd en moest ik dus een nieuwe ssh keypair genereren. Ik krijg het inloggen met een keypair echter met geen mogelijkheid meer voor elkaar. De volgende stappen heb ik uitgevoerd:
1. Een nieuw ssh-keypair gegenereerd:
code:
1 ssh-keygen -t rsa -b 4096
2. Op de Synology, de 'user home service' aangezet.
3. /etc/passwd aangepast:
code:
1 /sbin/nologin
van de betreffende gebruiker veranderd naar:
code:
1 /bin/sh
4. Eenmaal ingelogd als de gebruiker waarmee ik ssh wil gebruiken:
code:
1 2 3 4 mkdir .ssh chmod 700 .ssh touch .ssh/authorized_keys chmod 600 .ssh/authorized_keys
Vervolgens met nano de inhoud van id_rsa.pub in authorized_keys geplakt en opgeslagen.
5. etc/ssh/sshd_config aangepast:
code:
1 2 3 4 5 6 7 RSAAuthentication yes PubkeyAuthentication yes AuthorizedKeysFile .ssh/authorized_keys PasswordAuthentication no PermitEmptyPasswords no
Maar wat ik ook doe, ik blijf de volgende melding krijgen:
code:
1 Permission denied (publickey).
Ik draai DSM 6.0.1-7393 Update 2.
Jup, begint met ssh-rsaloyske schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:01:
[...]
Begint je authorized_keys met "ssh-rsa"? Dus niet de hele inhoud kopieren van id_rsa.pub want die begint vaak met ----- BEGIN etc.
synoservicectl --restart sshd
👉🏻 Blog 👈🏻
Jup, na iedere verandering in de sshd config.kraades schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:22:
Service herstart?
synoservicectl --restart sshd
Ik heb zowel de client als de server laten debuggen, en in de client kwam ik het volgende tegen:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| debug1: Authentications that can continue: publickey,password debug1: Next authentication method: publickey debug1: Offering RSA public key: /Users/macbook/.ssh/id_rsa debug2: we sent a publickey packet, wait for reply debug1: Authentications that can continue: publickey,password debug1: Trying private key: /Users/macbook/.ssh/id_dsa debug1: Trying private key: /Users/macbook/.ssh/id_ecdsa debug1: Trying private key: /Users/macbook/.ssh/id_ed25519 debug2: we did not send a packet, disable method debug1: Next authentication method: password |
debug2: we did not send a packet, disable method zou volgens deze pagina een rechten probleem zijn, maar een chmod 755 op de user-directory had ik al geprobeerd na het lezen van deze pagina.
Voor velen is het wel een oplossing maar bij mij dus niet
Als niet Synology gebruiker schiet mij het eerste binnen 'date-fix'? Heet de foto een datum (genomen/gemaakt/gewijzigd)?jongetje schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:58:
Als ik inlog op mijn photostation krijg ik elke keer een foto te zien waar ik liever niet direct mee geconfronteerd wil worden (mijn stervende moeder) elk keer dat ik (of iemand anders) inlogt. Ik krijg het niet voor elkaar om die foto op het hoogste niveau te wijzigen. Ik heb mijn foto's in mapjes per jaar en daarin per maand of gebeurtenis. En het gaat nu om de foto overzicht direct als je inlogd (in dit geval de foto die bij de jaren worden getoond).
Wellicht helpt het als je de data controleert en aanpast.
Ik kan bij het foto-overzicht, maar ook bij de album-eigenschappen, de album-cover aanpassen. Is dat wat je bedoelt?jongetje schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:58:
Als ik inlog op mijn photostation krijg ik elke keer een foto te zien
Gelukt, het account had in eerste instantie niet genoeg rechten.DAzN schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 18:25:
[...]
Ik kan bij het foto-overzicht, maar ook bij de album-eigenschappen, de album-cover aanpassen. Is dat wat je bedoelt?
Zal de 713+ met 2 x 3Tb en 2Gb gaan vervangen, die komt inmiddels wat te kort. Is de 716+/916+ generatie qua performance echt een flink stuk verbeterd? Heb in het verleden wel eens een syno upgrade gedaan die niet geweldig sneller bleek met bijvoorbeeld het hanteren van een stapel van de standaard apps, domoticz, 4 IP-cams en cloudbackup.
Oh en wil dan SHR over de 4 disks doen icm de AES256 encryptie. Dat zou ook geen grote impact op performance moeten geven begreep ik.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Qua singlecore gaat hij waarschijnlijk zo'n 2x zo snel worden. *NiGeLaToR schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 22:30:
Is de 716+/916+ generatie qua performance echt een flink stuk verbeterd?
DS713+ benchmark @ 24.7 sec.
DS916+ benchmark @ 12.2 sec.
Daarnaast heeft de DS916+ natuurlijk 4 i.p.v. 2 cores. (of je dat verschil merkt hangt af van welke apps je (gelijktijdig) gebruikt.
Aan de benchmarks op de pagina van Synology te zien lijkt dat met de DS916+ wel goed te zitten.Oh en wil dan SHR over de 4 disks doen icm de AES256 encryptie. Dat zou ook geen grote impact op performance moeten geven begreep ik.
Het lijkt erop alsof in beide gevallen de LAN verbinding de bottleneck is, maar qua snelheid zit dat volgens mij wel goed.
*Let op! De DS713+ Unrar benchmark moet je zelf even runnen als je wilt weten of de 24.7 sec. momenteel ook nog stand houdt. We zijn inmiddels een paar DSM updates verder..
[ Voor 30% gewijzigd door SmiGueL op 18-08-2016 23:51 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Nu heb ik CouchPotato en SickBeard werkende gekregen, maar de resultaten vallen mij wat tegen qua snelheid. Ik heb een 150 mbit abo van Ziggo. Als ik download met SABnzbd dan haal ik maximaal 1 MB/sec. Met NZBGet haal ik zo'n 3.5 MB/sec. Ik heb de router bedraad aan mijn router gehangen. Als hij aan het downloaden is en hij wil uitpakken doet hij ruim anderhalf uur over het uitpakken van een bestand van 1.5 GB.
Is dit normaal? Ik weet dat de DS115J een instapmodel is, maar ik had wel iets snellers verwacht. Heeft het bijvoorbeeld zin om toch te upgraden naar de DS116 of eventueel de DS216Play? Downloaden met PC etc gaat wel met volle snelheid btw.
No guts, no glory!
De j-versie's zijn zeg maar de ondergemotoriseerde geknepen en omlaag getunede NAS'jes van Synology. Dus ja, die hebben even nodig om je taken te doen, maar doen dat in absolute rust en met weinig stroomverbruik. Een niet-j versie is altijd sneller, een + versie nog sneller, etc. Hoe snel precies is beetje afhankelijk van veel factoren.KillGhost schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:38:
Is dit normaal? Ik weet dat de DS115J een instapmodel is, maar ik had wel iets snellers verwacht. Heeft het bijvoorbeeld zin om toch te upgraden naar de DS116 of eventueel de DS216Play? Downloaden met PC etc gaat wel met volle snelheid btw.
Tevens kan het qua downloaden een limiet van je newsserver zijn, ik gebruik payservers van 20mbit en dan haal ik dus ook geen 200mbit. Uitpakken van bestanden op mijn 713+ duurt overigens ook lang, al is een 1,5Gb bestand wel te doen, maar vooral > 15Gb bestanden gaat exponentieel lang duren.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
De snelheid issue is niet vanwege de usenetprovider. Ik haal wel volledige snelheid via usenet op mijn PC/Laptop. Ik vind het niet zo erg dat het uitpakken iets langer duurd, maar anderhalf uur voor 1.5 gig is mij wat te gortig, zeker gecombineerd met de vrij lage downloadsnelheid. Ik vraag mij dus af of ik wel een redelijke snelheid kan halen met de DS116 danwel 216Play.NiGeLaToR schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 09:46:
[...]
De j-versie's zijn zeg maar de ondergemotoriseerde geknepen en omlaag getunede NAS'jes van Synology. Dus ja, die hebben even nodig om je taken te doen, maar doen dat in absolute rust en met weinig stroomverbruik. Een niet-j versie is altijd sneller, een + versie nog sneller, etc. Hoe snel precies is beetje afhankelijk van veel factoren.
Tevens kan het qua downloaden een limiet van je newsserver zijn, ik gebruik payservers van 20mbit en dan haal ik dus ook geen 200mbit. Uitpakken van bestanden op mijn 713+ duurt overigens ook lang, al is een 1,5Gb bestand wel te doen, maar vooral > 15Gb bestanden gaat exponentieel lang duren.
No guts, no glory!
Verwijderd
Edit:
Ik moet wel zeggen dat de downloadsnelheid wel wat laag lijkt...
Wat krijg je als je op de prompt met wget een file download?
http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin
Bv. wget http://download.xs4all.nl/test/10GB.bin
[ Voor 49% gewijzigd door technorabilia op 19-08-2016 11:14 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Die schommelt een beetje tussen 7.5 MB/s en 10 MB/s.kraades schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:57:
Hier kun je een indicatie vinden van de snelheid qua uitpakken: [Synology] RAR unpacking performance. Zoek op het model.
Edit:
Ik moet wel zeggen dat de downloadsnelheid wel wat laag lijkt...
Wat krijg je als je op de prompt met wget een file download?
http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin
Bv. wget http://download.xs4all.nl/test/10GB.bin
No guts, no glory!
Als je NAS niet download, staat de CPU dan wel rond de 0% load? (10% of 20% is vast ook wel prima, maar niet dat hij ondertussen je foto's ook aan het indexeren is.. dan is het logisch dat hij trager wordt..)
SSL uitvinken (als je die aan had staan) geeft ook nog wel een performanceboost. Als je sneller wilt, moet je gewoon een snellere NAS halen.
[ Voor 30% gewijzigd door SmiGueL op 19-08-2016 13:11 ]
Ik ben geneigd te zeggen dat het sneller dan. Ook die 1 MB/s met SABnzbd. SABnzbd is wel wat trager maar dit is wel heel traag. Maar ik heb geen ervaring met de DS115J. Misschien kun je nog eens de NAS aansluiten waar nu de PC zit dus op dezelfde poort en dezelfde kabel en opnieuw proberen?KillGhost schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:23:
[...]
Die schommelt een beetje tussen 7.5 MB/s en 10 MB/s.
Met htop op de prompt zie je ook geen processen die veel aan het doen zijn?
[ Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 19-08-2016 12:32 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Een reboot?outlandos schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:40:
Ik gebruik DS Audio erg veel om overal waar ik ter wereld ben van mijn hoorspel collectie te kunnen genieten. Nu was ik laatst op het strand en daar was het 3/4g bereik nogal slecht, waardoor ik telkens weer opnieuw moest inloggen. Nu vrees ik dat ik dat te vaak in korte periode heb gedaan, want ik moet ergens iets getriggerd hebben. Buiten mijn netwerk kan ik namelijk geen gebruik meer maken van DS Audio. De volgende melding krijg ik:
http://imgur.com/a/8ZVZc
Ik ben al in mijn NAS geweest om de block list te checken onder Security, maar daar staan geen IPs geblocked. Andere apps zoals DS File werken nog gewoon perfect.
Hoe zou ik bovenstaande kunnen oplossen?
Bij mij doet DS Audio het de ene boot wel, en de andere boot niet, dan krijg ik ook deze melding.
Dit schijnt een probleem te zijn dat ontstaan is in een DSM6 Release Candidate, en toch nog niet altijd goed werkt. Zie https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=115820
De CPU staat inderdaad constant op 99-100%. Ik had SSL aan. Snelheid is nu 5.5 MB/s. Ik heb verder nog vrij weinig op de NAS staan. Alleen wat films etc. Geen foto's oid.SmiGueL schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:30:
Kijk of je CPU op 100% staat (ik neem aan van wel) dan weet je zeker dat het daar aan ligt. (Maar gebaseerd op de specs gaat die ook echt niet meer dan 2 MB/s doen)
Als je NAS niet download, staat de CPU dan wel rond de 0% load? (10% of 20% is vast ook wel prima, maar niet dat hij ondertussen je foto's ook aan het indexeren is.. dan is het logisch dat hij trager wordt..)
SSL uitvinken (als je die aan had staan) geeft ook nog wel een performanceboost. Als je sneller wilt, moet je gewoon een snellere NAS halen.
Ga ik vanavond bekijken. Moet zo eerst weg.kraades schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:30:
[...]
Ik ben geneigd te zeggen dat het sneller dan. Ook die 1 MB/s met SABnzbd. SABnzbd is wel wat trager maar dit is wel heel traag. Maar ik heb geen ervaring met de DS115J. Misschien kun je nog eens de NAS aansluiten waar nu de PC zit dus op dezelfde poort en dezelfde kabel en opnieuw proberen?
Met htop op de prompt zie je ook geen processen die veel aan het doen zijn?
Reboot helpt niet. Heb NAS diverse keren een reboot gegeven.wens schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:42:
[...]
Een reboot?
Bij mij doet DS Audio het de ene boot wel, en de andere boot niet, dan krijg ik ook deze melding.
Dit schijnt een probleem te zijn dat ontstaan is in een DSM6 Release Candidate, en toch nog niet altijd goed werkt. Zie https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=115820
No guts, no glory!
Ik heb er nu 2 thuis staan en wil een 3e aanschaffen met een grotere capaciteit om en een core set van data veilig laten syncen met die overige 2 als ze op andere locaties staan.
Thanks
👉🏻 Blog 👈🏻
Ook duurde het bij mij een kleine week totdat mijn NAS alles (foto's e.d.) geindexeerd had en in rust een laag CPU verbruik had.
Vanaf dat moment doet hij prima wat ik wil. Ik gebruik sporadisch Sonarr (heeft een memory gebruik van meer dan 50MB, wat nogal veel is op het totaal) en vooral download station.
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Verwijderd
Met standaardpakket Hyper Backup. Je moet dan wel "Externe Backup" (helemaal onderaan in keuze scherm) gebruiken dan kun je een (vrijwel) 1:1 kopie maken. Wel je een volledige 1:1 kloon maken dan heb je andere (3rd party) producten nodig.Avenger84 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:45:
Vraag: kan je verschillende Synology nas'jes met elkaar laten syncen over internet?
Ik heb er nu 2 thuis staan en wil een 3e aanschaffen met een grotere capaciteit om en een core set van data veilig laten syncen met die overige 2 als ze op andere locaties staan.
Thanks
Nas die bij mijn ouders gaat staan heeft hun data en mijn backupdata. De kantoornas heeft beide en mijn thuisnas heeft mijn primaire data, hun backup en nog een hoop meuk die niet gesynced hoeft te worden
Het subtitle probleem is eindelijk gefixed!
De <br> wordt eindelijk weer goed weergegeven!
In combinatie met mijn play heb ik eindelijk een goed alternatief voor losse mediaplayers.
werd tijd dat die br code gefixed werd, paar maanden oudere versie op usb stick moeten draaien
DSvideo is voor mij persoonlijk prima in wat die moet doen.
Goed nieuws! Is dat een update voor videostation op de nas of een update voor de app op de samsung?GeeMoney schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 22:24:
Voor de mensen die een Samsung Smart TV hebben en de DSVideo app gebruiken in combinatie met je Synology NAS heb ik goed nieuws.
Het subtitle probleem is eindelijk gefixed!
De <br> wordt eindelijk weer goed weergegeven!
In combinatie met mijn play heb ik eindelijk een goed alternatief voor losse mediaplayers.
Van de app op de Samsung.Arjant2 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 10:36:
[...]
Goed nieuws! Is dat een update voor videostation op de nas of een update voor de app op de samsung?
Plex is leuk, maar kan de hardware transcoding niet gebruiken.virtua69 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 22:27:
Vind plex een veel beter alternatief,altijd geluid problemen met dsvideo
DSVideo werkt echt perfect hier, geen audio problemen en nu dus ook geen subtitle problemen meer.
Verder speelt hij tot nu toe eigenlijk alles af hier.
Verder heb ik ook gewoon een knappe videowall en ziet hij netjes of ik verder wil afspelen of opnieuw wil starten op al mij devices hier in huis.
[ Voor 55% gewijzigd door GeeMoney op 20-08-2016 12:59 ]
Nee hoor.. shared folder sync en er is ook nog high availability sync op de duurdere modellen.Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:24:
Wel je een volledige 1:1 kloon maken dan heb je andere (3rd party) producten nodig.
Auto-Sub geeft de volgende melding:
Sick Beard geeft de volgende melding:2016-08-20 12:58:39,634 ERROR scanDir: Error walking the folders. Message is [Errno 13] Permission denied: '/volume2/Series'
Dit heeft volgens mij te maken met dat deze hidden users nu geen schrijfrechten meer hebben en ik wil ze graag aan de admin groep toevoegen (of zichtbaarmaken maar dat kan volgens mij niet). Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen??2016-08-20 14:58:11 POSTPROCESSER :: Automatic post-processing attempted but dir /volume1/Downloads/Compleet/Sickbeard doesn't exist
"Be brave, don't shave"
👉🏻 Blog 👈🏻
Rechtsboven in Chrome op [Menu], en dan Request desktop site uitvinken.kraades schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 09:19:
Gewend aan iOS waar ik in Safari in DSM kan zoomen. Nu zit ik op Android en lijkt dit in Chrome niet mogelijk? (Ik heb force zoom aan staan). Nu kan ik zelfs op 5,5" de DSM GUI (desktop view) niet goed bekijken. Niets past?
Idd jammer dat dat na al die jaren nog steeds niet fatsoenlijk werkt. (Omdat je in desktop mode iets meer functies hebt)
Die heb ik juist expres aangezet. Maar je kunt dus niet inzoomen?SmiGueL schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:26:
[...]
Rechtsboven in Chrome op [Menu], en dan Request desktop site uitvinken.
Idd jammer dat dat na al die jaren nog steeds niet fatsoenlijk werkt. (Omdat je in desktop mode iets meer functies hebt)
👉🏻 Blog 👈🏻
Nee niet dat ik weet; in Chrome kom je er (heel) soms door het scherm een kwartslag te draaien en zo door de menutjes te navigeren, maar dat werkt vaak voor geen meter. :lkraades schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:51:
[...]
Die heb ik juist expres aangezet. Maar je kunt dus niet inzoomen?
Ik heb ook de HTC Internet browser (Quick controls
Het idee is om de 8GB iphone een beetje bruikbaar te houden, een echte syncapp is dus geen oplossing. De iphone wordt in principe ook nooit met een PC verbonden.
Ik heb al een tijdje een *.nl domeinnaam die ik aan mijn NAS gekoppeld heb om niet het IP nummer te hoeven onthouden. So Far So Good.
Nu heb ik een SSL certificaat op de NAS geïnstalleerd via Let's Encrypt voor mijn *.nl domeinnaam. Als ik via het internet naar mijn *.nl domein connectie maak dan geeft hij netjes een https verbinding. Wanneer ik via mijn thuisnetwerk verbinding maak met de NAS via het interne ip 192.168.etc dan krijg ik de foutcode dat de verbinding niet beveiligd is.
Vraag:
hoe configureer ik de NAS dat hij via het lokale netwerk netjes via https gaat?
Si hoc legere scis nimium eruditiones habes
De beste oplossing is zelf een DNS server opzetten voor je eigen domein. Dan kan je met 'views'werken waardoor intern mijndomein.nl resolved naar 192.168.1.1 (bij voorbeeld) en extern dezelfde mijndomein.nl wel nmaar het externe ip adres resolved.Neurd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 00:23:
Situatie:
Ik heb al een tijdje een *.nl domeinnaam die ik aan mijn NAS gekoppeld heb om niet het IP nummer te hoeven onthouden. So Far So Good.
Nu heb ik een SSL certificaat op de NAS geïnstalleerd via Let's Encrypt voor mijn *.nl domeinnaam. Als ik via het internet naar mijn *.nl domein connectie maak dan geeft hij netjes een https verbinding. Wanneer ik via mijn thuisnetwerk verbinding maak met de NAS via het interne ip 192.168.etc dan krijg ik de foutcode dat de verbinding niet beveiligd is.
Vraag:
hoe configureer ik de NAS dat hij via het lokale netwerk netjes via https gaat?
Daarna kan je zowel intern als extern hetzelfde mijndomein.nl certificaat gebruiken zonder waarschuwingen.

https://www.synology.com/en-global/dsm/live_demo
Ik vind het ook vreemd, maar ik krijg toch echt:job schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:14:
Ik vrees dat je op de verkeerde site bent. De demo van dsm 6 vraagt geen wachtwoord.
https://www.synology.com/en-global/dsm/live_demo

Vroeger stond het gewoon op de pagina, maar ik zie het nu ook niet meer staan.... Bij DSM 5 was het admin/synology, maar dat werkt nu niet meer....Boefs schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:22:
[...]
Ik vind het ook vreemd, maar ik krijg toch echt:
[afbeelding]
Raar. Ik dacht, ik test het ook even en ik ben gewoon ingelogged zonder enige prompt.Boefs schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:22:
[...]
Ik vind het ook vreemd, maar ik krijg toch echt:
Dit topic is gesloten.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
- ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
- ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
- ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).