Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.614 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 12:20
jongetje schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 19:42:
[...]

Maar welke werkt dan samen met de standaard van DSM4 en DSM5. Ik heb namelijk 2 Synology Nassen die hiernaartoe moeten backuppen. Ik heb al e.e.a. geprobeerd zoals de Hyper backup vault maar daar valt niets op in te stellen.
Je moet wel instellen dus aan geven dat andere NAS apparaten er naar toe mogen backuppen.

Onder DSM6.0 valt dat nu onder configuratiescherm, bestandsservices en dan rsync tab.

DSM5 is het backup and restore
Onder DSM4 heette het volgens mij ook weer anders...
Daar valt het onder de applicatie, maar als ik je goed begrijp is de "doel" server en NAS draaiend op DSM6.0

[ Voor 9% gewijzigd door Quakie op 03-06-2016 21:29 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 13:27

afterburn

No more...

Ik heb inmiddels mijn nieuwe Windows machine up en running, en de problemen die ik heb met transfer snelheden liggen dus 100% aan de brakke implementatie op de Mac.Onder Windows 10 haal ik consequent 112-115MB/s en zelfs met een transfer veel heel veel kleine files (mijn Lightroom Library), haalde ik constant 45MB/s wat hoger en constanter is als wat ik met de Mac haalde. Het snelst wat ik met de Mac voor elkaar heb gekregen was 89MB/s met sftp.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-10 15:32
Tortelli schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 19:48:
Wat voegt memory compression toe met 16GB ram?, waarschijnlijk werkt dit alleen averechts?
Dat is idd niet meer nodig en kun je uitzetten.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:04
"Memory compression" leverde bij mij flink vertraging op in besturingssysteem (ds916+, 8 GB), zou ik zeker uitzetten bij voldoende geheugen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:23
Arjant2 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 18:55:
Nog even terugkomend op mijn snelheden als ik kopieer van pc naar mijn 916+ met 4x 4TB in Raid 5.

Dit is de snelheid die ik haal als ik grote bestanden kopieer. Zitten ook dipjes in die ik bij anderen niet zie.
Jumbo frames aanzetten maakt niet uit voor resultaat.

[afbeelding]

Is dit normaal of moet ik toch eens naar mijn router gaan kijken of wellicht de NAS? Al kan ik me niet voorstellen dat het de nas is.
Wat haal je met kabel direct in de nas naar je pc? 1op1 aangesloten?

Pingel me morgen even via DM desnoods dan test ik even op mijn 916+ 8gb met 4tb SHR met 128GB read cache. Gelukkig gaat het om een write test.

Heb je het al eens geprobeerd met alle packages uitgeschakeld, dat geeft je meer cpu en disk io.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Heb even getest, hij gaat met pieken tot max 110MB/s maar ook regelmatig 90MB/s en zelfs lager tot 40MB/s. Maar er draaien 10 packages, er staat een windows machine via VirtualBox windows updates te draaien. Dus hij is niet echt in "rust" qua disk I/O.

Bij read, is het zelfs de eerste keer lager 60-90MB's maar bij de 2e keer komt de cache in actie en is het lijnrecht 110MB/s

Bij mijn eerste NAS, ooit, was ik ook erg druk met het halen van de lees/schrijf snelheden. Echter was mijn conclusie toen dat het uitschakelen van alle packages en diensten wel het gewenste resultaat gaf. Maar zo gebruik ik hem niet in de praktijk. Ik heb er vrede mee dat ik de laboratorium waardes uit de datasheet niet altijd strak haal, immers mijn setup is anders.

[ Voor 32% gewijzigd door stormfly op 04-06-2016 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Het is idd wat de packages etc. doen aan disk I/O en je kunt het testen door de packages etc. uit te zetten. Maar op zich heb ik tegenwoordig geen last meer van dat de packages etc. aan staan en niets (of niet veel) doen.

Zelf heb ik nu DSM met Docker containers en VirtualDSM met Docker containers en VirtualBox met Windows en een tiental packages draaiend op een DS716+ met 8 GB RAM en haal nog steeds continu 110 MBps bij het kopieren van grote bestanden > 4GB.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
Wie kan mij helpen?

Ik heb een DS414J met 4x 3TB schijven in RAID5. Gisteren begonnen we te merken dat als we een video vanaf de NAS streamde dat deze begon te hakkelen, ook bestanden over kopiëren liep niet lekker.

Het inloggen op de NAS liep ook niet van harte, deed er erg lang over, en eenmaal in de interface was het zeer moeilijk iets te openen. De disk manager gaf aan dat er bad sectors gevonden op schijf 2.

Aangezien ik nog een reserve schijf had heb ik 'm afgesloten en de disk vervangen. Na het opstarten reageerde de interface weer normaal, maar de disk manager gaf aan dat volume 1 gecrashed is.. zonder reparatie optie. De nieuwe disk gaf aan "niet geinitialiseerd". Ik had dus geen mogelijkheid om het volume te repareren.

Hierna de defecte schijf weer terug gezet. Hiermee duurt het erg lang voordat de nas weer is opgestart, en werd de interface weer traag. Nu gaf de disk manager ook aan dat het volume gecrashed is, maar ik had wel de repair optie. als ik deze aanklik gaf hij aan dat de syatem partition beschadigd is, dus deze heb ik eerst proberen te herstellen, maar dit lijkt niet te lukken. Al mijn bestanden lijken ook weg te zijn nu.

Heeft er iemand een idee of suggestie wat ik kan doen? Ik heb wel vaker een defecte schijf gehad, en deze was altijd gewoon te vervangen, maar nu gaat alles mis lijkt het..

EDIT: Inmiddels de NAS gepreobeerd opnieuw op te starten, waarna de LAN het niet meer deed.. Nog een keer opgestar, LAN werkte weer, maar was niet te benaderen, kon wel pingen. Heb 'm nu weer opnieuw gestart zondere disk 2, en nu reageert hij normaal. Wel geeft ie nog steed aan dat het volume beschadigd is, logisch zonder disk.

Dus Ik heb mijn reserve disk even aan de PC getest, en die is goed.. Enig idee waarom ik met een nieuwe disk niet kan repareren?

[ Voor 14% gewijzigd door -DUS- op 04-06-2016 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Is die nieuwe disk van hetzelfde merk/type? Misschien kan je anders je raidset converteren naar een andere (behalve RAID 0 uiteraard) en het opnieuw proberen.

[ Voor 57% gewijzigd door _Rayman_ op 04-06-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
Yup, zelfde merk en type, Seagate ST3000. Alleen iets nieuwere firmware. Had gelukkig de beschikking over wat extra schijven, en wel nodig gehad ook, aangezien er al twee eerder corrupt zijn geraakt.. Vervangen was nooit een probleem, tot nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-10 18:47
Ik probeer de packages van Martijn de Vries toe tevoegen op mijn nas, maar hij geeft elke keer aan ongeldige locatie, iemand enig idee hoe dat kan?

Ik gebruik: https://packages.mdevries.org/
http://packages.mdevries.org/

Ook geprobeerd zonder '/' en https/http maar ook dat brengt geen soelaas. Andere packages kan ik wel toevoegen. Wie red me uit de brand? Ik heb een Synology DS216+II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-10 09:49
stormfly schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 08:27:
Heb even getest, hij gaat met pieken tot max 110MB/s maar ook regelmatig 90MB/s en zelfs lager tot 40MB/s. Maar er draaien 10 packages, er staat een windows machine via VirtualBox windows updates te draaien. Dus hij is niet echt in "rust" qua disk I/O.

Bij read, is het zelfs de eerste keer lager 60-90MB's maar bij de 2e keer komt de cache in actie en is het lijnrecht 110MB/s

Bij mijn eerste NAS, ooit, was ik ook erg druk met het halen van de lees/schrijf snelheden. Echter was mijn conclusie toen dat het uitschakelen van alle packages en diensten wel het gewenste resultaat gaf. Maar zo gebruik ik hem niet in de praktijk. Ik heb er vrede mee dat ik de laboratorium waardes uit de datasheet niet altijd strak haal, immers mijn setup is anders.
Alle packages uitgezet.
Rechtstreeks PC aangesloten op NAS, ook 90BM/s. Dus dat sluit de router uit. Kan het nog liggen aan 3 dingen:
1. NAS
2. Netwerkkabel (pas nieuw aangelegd Cat5e)
3. netwerkkaart in pc

Nog maar eens proberen met een andere netwerkkabel.

Edit: kortere cat 5e kabel geprobeerd, zelfde resultaat, ook 90MB/s

[ Voor 4% gewijzigd door Arjant2 op 04-06-2016 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
colorsone schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:04:
Ik probeer de packages van Martijn de Vries toe tevoegen op mijn nas, maar hij geeft elke keer aan ongeldige locatie, iemand enig idee hoe dat kan?
Die melding kun je ook krijgen als je model nog niet wordt ondersteund maar dat is hier volgens mij niet het geval. Ik krijg de melding overigens niet. Kun je wel een andere package source toevoegen bv. die van synocommunity?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
colorsone schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:04:

Ik gebruik: https://packages.mdevries.org/
http://packages.mdevries.org/

Ook geprobeerd zonder '/' en https/http maar ook dat brengt geen soelaas. Andere packages kan ik wel toevoegen. Wie red me uit de brand? Ik heb een Synology DS216+II
Klopt ik had hem al gecontact. Als hij tijd heeft voegt hij de nieuwe types toe aan de repo. Je hebt feitelijk een te nieuwe nas en daarom kan je hem niet toevoegen, omdat de repo je type niet herkend.

Alternatief is even handmatig de packages downloaden en uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
kraades schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 18:59:
Ik heb nu de volgende VirtualBox package geinstalleerd op een DS716+:
VirtualBox_x86_64_5.0.16-105871-3.spk.

En heb de volgende Windows versies geinstalleerd:
en_windows_7_ultimate_with_sp1_x64_dvd_u_677332.iso
en_windows_10_enterprise_version_1511_updated_apr_2016_x64_dvd_8711771.iso

Windows 7 gaat prima echter Windows 10 blijft hangen na een reboot.
Iemand dit dit ook heeft of waar het wel werkt? Moet ik misschien nog iets bijzonders instellen?

[afbeelding]
5.0.20 komt net uit als package ben aan het updaten dan weer eens testen met Win10. Vergeet ook niet om de guest additions te installeren, of wel de juiste OS drivers. http://download.virtualbox.org/virtualbox/5.0.20/

[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 04-06-2016 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Men heeft er geen zin meer in om .20 te packagen?
Hoe installeer je? Door de /opt/VirtualBox dir te vervangen?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
kraades schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 17:50:
Men heeft er geen zin meer in om .20 te packagen?
Hoe installeer je? Door de /opt/VirtualBox dir te vervangen?
Net of Niet best een groot verschil:) type gecorrigeerd. Werkt nog niet veel beter vanavond even verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ahhh ok nou ik ben benieuwd... :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
kraades schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 15:12:
[...]

Die melding kun je ook krijgen als je model nog niet wordt ondersteund maar dat is hier volgens mij niet het geval. Ik krijg de melding overigens niet. Kun je wel een andere package source toevoegen bv. die van synocommunity?
SynoCommunity kan ik wel toevoegen.. Mijn NAS is pas 4 dagen uit dus kan het begrijpen.. Een aantal applicaties kan ik wel installeren maar starten ook niet op. Zou dat ook de oorzaak kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
colorsone schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 21:27:
[...]

SynoCommunity kan ik wel toevoegen.. Mijn NAS is pas 4 dagen uit dus kan het begrijpen.. Een aantal applicaties kan ik wel installeren maar starten ook niet op. Zou dat ook de oorzaak kunnen zijn?
Dat had ik ook, maar dat heeft te maken met een fresh install op DSM6 daar zijn die apps nog niet gereed voor. Schijn, naar horen zeggen, alleen mogelijk te zijn om de packages te laten werken als je upgrade vanaf 5.2 naar 6.0

http://www.synology-forum...21-3/msg190405/#msg190405 die kan je doen maar dan draait alles onder root. Maar het werkt wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik denk dat dat eerder te maken heeft met DSM 6. Niet alles werkt al even goed op DSM 6. Volgens mij heb je een Intel processor dus je zou ook nog met Docker kunnen werken. En bv. de images van Linux|Server gebruiken op Docker hub.

Edit: ^^^ was mij net voor...

[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 04-06-2016 21:51 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
stormfly schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 21:51:
[...]

Dat had ik ook, maar dat heeft te maken met een fresh install op DSM6 daar zijn die apps nog niet gereed voor. Schijn, naar horen zeggen, alleen mogelijk te zijn om de packages te laten werken als je upgrade vanaf 5.2 naar 6.0

http://www.synology-forum...21-3/msg190405/#msg190405 die kan je doen maar dan draait alles onder root. Maar het werkt wel :P
Thnx, was ik al bang voor (waarom moet ik ook altijd het nieuwste hebben?) enig idee hoe lang dit soort dingen meestal duren? Dat packages wel werken met nieuwe dsm.. Ik wil spotweb, nzbget, couchpotato etc draaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Of gebruik Docker dan ben je niet afhankelijk van DSM versie...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
kraades schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:12:
Of gebruik Docker dan ben je niet afhankelijk van DSM versie...
Ik heb net smokeping gemigreerd van de Raspberry Pi3 naar de 916+ 8G, wat een performance verschil. Ook in een dockercontainer, en zodanig dat hij een upgrade oid ik alleen de dockerfile (backup) hoef in te laden.
Alle files staan centraal, zoals met Docker de bedoeling is.

Ik heb er nu meer gevoel bij en durf nu wel op een regenachtige middag de rest naar Docker te verplaatsen zoals nzbget, coutchpotato, sickrage. Ik moet alleen nog wel flink puzzelen met de postprocessing schat ik zo in...Het docker experiment starte bij mij met files op /downloads/ share maar daar mag Docker niet lezen hoe laat jij de pakketten elkaar processen zodat je meta files en SRT files krijg in 1 map?

Weet iemand hoe het gaat als je een update in een docker container krijgt, stel je nzbget gaat van 16 naar 17 ooit...wat moet er dan plaatsvinden? De containerbouwer moet aan de bak, of kan je dat zelf runnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
colorsone schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 21:56:
[...]

Thnx, was ik al bang voor (waarom moet ik ook altijd het nieuwste hebben?) enig idee hoe lang dit soort dingen meestal duren? Dat packages wel werken met nieuwe dsm.. Ik wil spotweb, nzbget, couchpotato etc draaien..
Tja DSM 6.0 is al geruime tijd uit...valt mij wat tegen maar misschien is de security structuur zodanig geworden dat het zeer moeilijk is geworden en misschien wel onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
stormfly schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:17:
[...]

Ik heb er nu meer gevoel bij en durf nu wel op een regenachtige middag de rest naar Docker te verplaatsen zoals nzbget, coutchpotato, sickrage. Ik moet alleen nog wel flink puzzelen met de postprocessing schat ik zo in...Het docker experiment starte bij mij met files op /downloads/ share maar daar mag Docker niet lezen hoe laat jij de pakketten elkaar processen zodat je meta files en SRT files krijg in 1 map?

Weet iemand hoe het gaat als je een update in een docker container krijgt, stel je nzbget gaat van 16 naar 17 ooit...wat moet er dan plaatsvinden? De containerbouwer moet aan de bak, of kan je dat zelf runnen?
Ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf ook nog over moet maar in principe zijn alle data en config dirs extern dus daar moet je kunnen processen toch?

Als er een update plaatsvindt dan moet of de containerbouwer aan de gang en een nieuwe image maken of je maakt zelf een image o.b.v. de dockerfile en een docker build.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
kraades schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:42:
[...]

Ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf ook nog over moet maar in principe zijn alle data en config dirs extern dus daar moet je kunnen processen toch?
Dat klopt maar dan stort mijn huidige design ter aarde, ik heb 1 folder waarop ik minder strakke rechten heb " downloads " daar mag iedereen lekker vrij processen met de files.

Docker containers lijken, nav mijn eerste ervaringen, alleen te mogen schrijven/lezen naar de map " docker " binnen DSM. Super veilig en dat is OK, maar daardoor je dan ineens je TV moet verbinden met /volume1/docker/films....dat is niet heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Guys,

Hoe update ik sabnzbd? Ik krijg te zien dat er 2 updates zijn in sabnzbd zelf, alleen in dsm krijg ik geen updates voor de sabnzbd package. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Dan moet je wachten op degene die de package onderhoudt.

N.B.
Er is een apart topic over packages. Daar is e.e.a. hierover gezegd.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
kraades schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 23:53:
Dan moet je wachten op degene die de package onderhoudt.

N.B.
Er is een apart topic over packages. Daar is e.e.a. hierover gezegd.
Welk topic is dat als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:08
Ferra schreef op zondag 05 juni 2016 @ 09:29:
[...]

Dat staat helemaal onderaan dit topic vermeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ferra schreef op zondag 05 juni 2016 @ 09:29:
[...]

Aha! Jij leest dus de Topic Warnings niet! Foei! :+

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 22:42
Even een vraagje:

Ik heb een grote collectie hoorspelen (ruim 600GB). Deze heb ik gezet in een shared folder op mijn nieuwe NAS (916+). Wat is nu de makkelijkste manier om deze hoorspelen vanaf mijn telefoon (Android) af te spelen? Ik heb Audio Station al geprobeerd maar deze weet niet goed om te gaan met de grote verzameling hoorspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34
Audio station maakt onderhuids gebruik van de media server op je diskstation. Media server ondersteunt dlna.
Elke software op je mobiel die gebruik kan maken van dlna gaat dus werken. Probeer er een aantal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik heb gisteren mijn DS216play aangesloten en een begin gemaakt met inruimen. Van een aantal packages weet ik dat ze nog niet goed werken op deze architectuur, maar heeft iemand Transmission al aan de praat gekregen? Deze zou volgens mij gewoon moeten werken en ik heb hem nodig voor Sonarr (die overigens wel goed werkt, althans de installatie is gelukt en kan dingen configureren). Kan hem wel installeren, maar hij wilt het pakket niet starten.

Is het ook mogelijk om Sonarr al mijn huidige videobestanden van series te laten importeren, renamen en op de juiste plek zetten? Gaat dus om bestanden die ik in het verleden heb gedownload.

[ Voor 8% gewijzigd door adamvansanten op 05-06-2016 12:07 ]

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 11:32
adamvansanten schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:06:
Ik heb gisteren mijn DS216play aangesloten en een begin gemaakt met inruimen. Van een aantal packages weet ik dat ze nog niet goed werken op deze architectuur, maar heeft iemand Transmission al aan de praat gekregen? Deze zou volgens mij gewoon moeten werken en ik heb hem nodig voor Sonarr (die overigens wel goed werkt, althans de installatie is gelukt en kan dingen configureren). Kan hem wel installeren, maar hij wilt het pakket niet starten.

Is het ook mogelijk om Sonarr al mijn huidige videobestanden van series te laten importeren, renamen en op de juiste plek zetten? Gaat dus om bestanden die ik in het verleden heb gedownload.
Zou moeten kunnen als je de series handmatig toevoegd met als doellocatie een compleet nieuwe map.
Handmatige import kan je dan namelijk daarna starten door te verwijzen naar je oude map met media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ja dat kan. Mik al je bestanden in de scan folder van sonarr (drone factory), drone factory inschakelen en wachten maar.
Voorwaarden zijn wel dat sonarr je series kent (dus je moet ze toegevoegd hebben aan sonarr) en dat de huidige naamgeving terug te herleiden is tot het juiste serie, seizoen en aflevering.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 05-06-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

job schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:34:
Ja dat kan. Mik al je bestanden in de scan folder van sonarr (drone folder), nzbdrone inschakelen en wachten maar.
Voorwaarden zijn wel dat sonarr je series kent (dus je moet ze toegevoegd hebben aan sonarr) en dat de huidige naamgeving terug te herleiden is tot het juiste serie, seizoen en aflevering.
Dank voor je reactie. Klinkt makkelijk, maar is nzbdrone niet iets wat alleen in combinatie met nieuwsservers werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Sorry, bedoelde de drone factory. https://forums.sonarr.tv/...1a/f215411b71_690x400.png

Map opgeven, inschakelen. video's er in zetten en wachten maar.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 05-06-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

job schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:36:
Sorry, bedoelde de drone factory. https://forums.sonarr.tv/...1a/f215411b71_690x400.png

Map opgeven, inschakelen. video's er in zetten en wachten maar.
Wanneer ik dit probeer, gebeurt er niets. Als ik in de log kijk, zie ik "access to path denied". Als ik een serie probeer toe te voegen zeg hij ook "invalid path" als ik mijn series of temp map aanklik. Ik zie echter nergens iets in de categorie waar ik een user en password in kan stellen... Google helpt ook niet echt mee... Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Sonarr heeft blijkbaar niet de juiste rechten voor die map.
Geef de groep sc-media (de user waaronder sonarr draait zit in die groep) toegang tot mappen die je nu wilt gebruiken.

Let er wel op dat jouw vragen nu wel erg veel over het gebruik van packages gaan. Die horen eigenlijk in: [Synology] Packages

[ Voor 31% gewijzigd door job op 05-06-2016 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Room42 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 09:46:
[...]

Aha! Jij leest dus de Topic Warnings niet! Foei! :+
Ik werk altijd van boven naar beneden. 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
job schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:22:
Audio station maakt onderhuids gebruik van de media server op je diskstation. Media server ondersteunt dlna.
Elke software op je mobiel die gebruik kan maken van dlna gaat dus werken. Probeer er een aantal uit.
Moet ik dan zowel het audio als het media package geinstalleerd hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
De audio station package heb je nodig als je audiostation wilt gebruiken in je browser, of als je op je ipad/mobiel/tv de audio station wilt gebruiken.

Jij bent nu opzoek naar een andere app, dus nee de audiostation package heb je niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:22
kraades schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:20:
[...]

Even concreet.
Je hebt mogelijk nu ook deze Synology NAS besmet met ransomware synolocker wel gezien?
Ook je NAS kun je niet als veilig zien.
Je moet eigenlijk een goed backup schema kiezen qua dag/maand/... en het moet disconnected zijn m.a.w. niet direct gekoppeld aan je lokale netwerk. En offsite dus andere locatie.
Dank voor deze opmerking, had ik niet bij stilgestaan. Dus... Mogelijk twee externe HDD, en deze met enige regelmaat om en om (eventjes) aan de Syno hangen voor een backup. En daarna testen of de opgeslagen bestanden ook nog steeds OK zijn. Wordt wel veel handwerk, riskant...

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
job schreef op zondag 05 juni 2016 @ 13:25:
De audio station package heb je nodig als je audiostation wilt gebruiken in je browser, of als je op je ipad/mobiel/tv de audio station wilt gebruiken.

Jij bent nu opzoek naar een andere app, dus nee de audiostation package heb je niet nodig.
Helder. Ik begrijp alleen nog niet waarom ik dan het media server package wel nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je zocht een vervanging voor audio station. Een dlna server en client is een mogelijke vervanger.
media server is een dlna server. Dan moet je nog een client op je telefoon installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
job schreef op zondag 05 juni 2016 @ 13:35:
Je zocht een vervanging voor audio station. Een dlna server en client is een mogelijke vervanger.
media server is een dlna server. Dan moet je nog een client op je telefoon installeren.
Een paar uur geleden heb ik de Media Server package geïnstalleerd. En de hoorspelen collectie in de music map gezet. Nu staat hij al heel lang op status: indexing, zie:

http://i.imgur.com/G6zvn6i.jpg

Hoort dit zo lang te duren? Kan ik nog iets doen om het te versnellen? En gaat het indexen gewoon door als ik het schermpje wegklik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Dat kan wel een tijd duren. Het gaat door als je het scherm sluit.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavix
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 13:57
Ik heb een vraag met betrekking tot het benaderen van mijn NAS vanaf een externe locatie. Ik heb nu sinds een week mijn DS2116+ en inmiddels alles ingericht, en het zou mooi zijn als ik er ook van buiten af bij kan. Mijn router is een TP-LINK tl-wr1043nd.

Om mijn NAS van buitenaf te kunnen bereiken heb ik de poorten 5000 en 5001 op mijn router geforward op het IP adres van mijn NAS. Hierdoor hoef ik niet de QuickConnect service te gebruiken, aangezien verkeer daarvan door de servers van Synology gaat. Het is me gelukt om op mijn eigen pc (die dus lokaal verbonden is met de NAS) mijn externe ip gevolgd door poort 5000 te bereiken. Ik kom dan netjes in het inlogscherm van mijn NAS. Echter, als ik iemand van buitenaf vraag om het adres te bezoeken, dan laadt de pagina niet. Is er misschien nog een extra instellingen die ik over het hoofd zie? Of kan het zijn dat de internetprovider bij mij in de flat de zaken blokkeert?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 20:24
@Mavix, op welk IP adres benader je de NAS via de externe methode? Klinkt als je de NAS op het Interne IP benaderd aangevuld met poortnummer 5000/5001?

Je hebt de NAS niet gekoppeld aan een domeinnaam/DDNS dienst voor externe toegang? Dan zul je het externe IP adres van je ISP moeten gebruiken om vanaf "buiten" bij je NAS te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Als je via een (online) open port checker kijkt dan staat de poort wel open?

Check de firewalls op Synology en router.

[ Voor 22% gewijzigd door technorabilia op 06-06-2016 07:27 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Mavix schreef op zondag 05 juni 2016 @ 22:07:
Mijn router is een TP-LINK tl-wr1043nd.
En wat hangt hiervoor?
Als dat een modem in bridge modus is, prima.
Als dat modem echter routert (zoals ziggo/kpn/tele2/vodafone ze standaard aflevert) dan moet je daar ook die poortmapping maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

job schreef op zondag 05 juni 2016 @ 13:18:
Sonarr heeft blijkbaar niet de juiste rechten voor die map.
Geef de groep sc-media (de user waaronder sonarr draait zit in die groep) toegang tot mappen die je nu wilt gebruiken.

Let er wel op dat jouw vragen nu wel erg veel over het gebruik van packages gaan. Die horen eigenlijk in: [Synology] Packages
Bedankt voor de tip, ik ga het proberen. En je hebt helemaal gelijk, ik zal mijn verdere vragen in het Packages topic gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Heb 2 volumes op mijn ds1815:
Volume 1: 4*4TB in SHR (12TB beschikbaar, allemaal recente NAS discs)
Volume 2: 1*2TB 2*3TB in SHR (5TB)

Nu heeft een van de 3TBs de geest gegeven. Was hier al bang voor (desktop hdds met veel draaiuren....) vandaar dat er data op staat die me niet erg dierbaar is...

Vraag is nu: 4*4 volume uitbreiden met 1 of 2 discs, of een 2e volume crieeren met b.v. 3*4TB?... laatste is wel veiliger natuurlijk....

[ Voor 6% gewijzigd door Tortelli op 06-06-2016 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavix
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 13:57
bluecupra schreef op maandag 06 juni 2016 @ 06:59:
@Mavix, op welk IP adres benader je de NAS via de externe methode? Klinkt als je de NAS op het Interne IP benaderd aangevuld met poortnummer 5000/5001?

Je hebt de NAS niet gekoppeld aan een domeinnaam/DDNS dienst voor externe toegang? Dan zul je het externe IP adres van je ISP moeten gebruiken om vanaf "buiten" bij je NAS te komen.
Ik gebruik de IP die ik krijg als ik "What is my IP" google. Ik heb mijn NAS niet aan een domeinnaam gekoppeld.
kraades schreef op maandag 06 juni 2016 @ 07:26:
Als je via een (online) open port checker kijkt dan staat de poort wel open?

Check de firewalls op Synology en router.
Nee, de poorten staan niet open volgens deze site: http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
Zal vanavond de firewalls controleren, meen dat die op mijn router in ieder gevaal aan staat.
job schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:37:
[...]
En wat hangt hiervoor?
Als dat een modem in bridge modus is, prima.
Als dat modem echter routert (zoals ziggo/kpn/tele2/vodafone ze standaard aflevert) dan moet je daar ook die poortmapping maken.
Ik heb er zelf geen modem voor hangen. Ik krijg gewoon een aansluiting direct uit de muur in mijn kamer (ik woon op kamers). Dus ik heb geen controle over wat ervoor zit. Vandaar dat ik vroeg of dat het probleem kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Mijn NAS is nog steeds niet klaar met het indexen van de media server.. maar wat ik meer verontrustend vind:

de hardeschijven zijn al de hele nacht aan het ''ratelen'' en de lampjes van de disks knipperen groen. Kan dit komen doordat hij aan het indexen is? Raden jullie een restart aan? Of moet het indexen weer vanaf 0 beginnen na een restart?

Hier een screenshot van mijn disk usage:

http://imgur.com/2aP5PxK

En hier een van mijn resource monitor process:

http://imgur.com/I7SSrXK

Dit gaat dus zo de hele nacht al... 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door outlandos op 06-06-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Kan wel een paar dagen duren, na 5 dagen zou ik me pas zorgen maken.

Heb je geen "zon/draaiende cirkel" op je standaard DSM pagina boven in rechts? Voor films en foto's krijg je daar een voortgangsindicator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
vooral de nieuwe file indexer is mega lang (meerdere dagen ) bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Mavix schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:30:
[...]

Ik gebruik de IP die ik krijg als ik "What is my IP" google. Ik heb mijn NAS niet aan een domeinnaam gekoppeld.

[...]

Nee, de poorten staan niet open volgens deze site: http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
Zal vanavond de firewalls controleren, meen dat die op mijn router in ieder gevaal aan staat.

[...]

Ik heb er zelf geen modem voor hangen. Ik krijg gewoon een aansluiting direct uit de muur in mijn kamer (ik woon op kamers). Dus ik heb geen controle over wat ervoor zit. Vandaar dat ik vroeg of dat het probleem kan zijn.
De modem/router is zo slim om je aanvraag intern te houden. Hierdoor krijg jij wel je login scherm en iemand van buitenaf niet aangezien de firewall het blokkeert. In dit geval is QuickConnect juist ideaal maar goed zo te lezen wil je dat niet.. dan zit er niks anders op dan een port scan te doen naar een poort welke open is en die gebruiken in DSM.. Dan is het hopen / testen of het verkeer je NAS bereikt.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
stormfly schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:47:
Kan wel een paar dagen duren, na 5 dagen zou ik me pas zorgen maken.

Heb je geen "zon/draaiende cirkel" op je standaard DSM pagina boven in rechts? Voor films en foto's krijg je daar een voortgangsindicator.
Nope, ik zie niks draaien.
Quakie schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:05:
vooral de nieuwe file indexer is mega lang (meerdere dagen ) bezig..
Maar zorgt dit indexen ervoor dat mijn disks zo druk bezig zijn?

Kan ik overigens gewoon de net uitgekomen DSM update downloaden en installeren of reset de indexer zich dan weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
outlandos schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:30:
[...]

Nope, ik zie niks draaien.

[...]

Maar zorgt dit indexen ervoor dat mijn disks zo druk bezig zijn?

Kan ik overigens gewoon de net uitgekomen DSM update downloaden en installeren of reset de indexer zich dan weer?
Zo te zien trigger de update alle indexers.... ze running allemaal hier...dus zou proberen te updaten.
Ik heb niet de ervaring dat ze je harde schrijf enorm belasten? Ik heb nu 6% belasting op mijn volume (enkele schijf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-10 19:38
Ik zit op dit moment een beetje in dubio en hoop dat jullie ideeën over hebben. We hebben op het werk tijdens installatiewerkzaamheden 380V op het net gehad waardoor het eea. eruit geklapt is. Dagdag telefooncentrale, routers en ook een NAS. Deze NAS, een DS215J, wordt gebruikt voor backups.

Ik heb geprobeerd om de voeding/adapter te vervangen en de NAS boot weer en lijkt geen vreemd gedrag te vertonen. Het enige vreemde is dat er geen unexpected shutdown terug te vinden is op het moment van 'inslag'. Op schijf 1 heb ik inmiddels een uitgebreide SMART test gedraaid, op schijf 2 staat deze nu te draaien. Ook dit lijkt positief.

Ik twijfel echter of de NAS (en schijven) niet toch een klap hebben gehad en nog wel te vertrouwen zijn als backup. In dat geval moet er maar een nieuwe NAS + schijven komen, anders kan het met een adapter af. Het moet vooral geen onbetrouwbare situatie worden, nu of over een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Quakie schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:36:
[...]

Zo te zien trigger de update alle indexers.... ze running allemaal hier...dus zou proberen te updaten.
Ik heb niet de ervaring dat ze je harde schrijf enorm belasten? Ik heb nu 6% belasting op mijn volume (enkele schijf).
De update is goed gegaan. Indexer is nog wel steeds bezig. De belasting is hier boven de 80%:

http://i.imgur.com/mJhHKT2.jpg

Kan dat wel kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Eerst 5 dagen wachten en dan pas weer de belasting checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
Zojuist Couchpotato geinstalleerd en ingesteld, evenals NZBget. Nu werkt NZBget prima, en Couchpotato ook maar ik heb het gevoel dat Couchpotato niet automatisch nzb's binnen haalt (vinkje staat wel uit), dit moet ik alsnog handmatig doen.
Daarna worden ze gedownload, uitgepakt, gerenamed, en verplaatst zoals ik het heb ingesteld. In de basis werkt het dus prima. Iemand enig idee?

Spotnet krijg ik niet geïnstalleerd op mijn nas, als ik de pagina install.php probeer te openen krijg ik een foutmelding, iemand enig idee? Ik heb het handmatig geinstalleerd omdat de site van mdevries helaas nog niet werkt op dit type. Of zie ik iets over het hoofd?

Ik gebruik de Synology DS216+II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Je kunt de mdevries package niet handmatig downloaden en installeren?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Bij mij werkt Plex niet meer na de 6.0.1-update. Nog iemand (of met een oplossing)?

edit: na opnieuw het pakket gedownload en geïnstalleerd te hebben werkt het gelukkig weer.

[ Voor 37% gewijzigd door TKroon op 06-06-2016 14:38 ]

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 19:26
jappas schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:37:
Het enige vreemde is dat er geen unexpected shutdown terug te vinden is op het moment van 'inslag'.
Als ie in standy of hybernate stond krijg je die melding ook niet. FS was dan schoon dus op zich geen probleem.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
Ik heb een vraagje. Zoals ik hier al eerder vermelde is het volume op mijn DS414J vastgelopen, en ben ik waarschijnlijk alles kwijt :-(

Ik maak gebruik van 4x Seagate ST3000M* schijven in RAID5 die ik via mijn werk goedkoop heb kunnen overnemen, tevens heb ik ook een aantal backupschijven kunnen overnemen. Het gaat hier om relatief jonge schijven die uit desktops komen, dus de schijven zouden nog lang niet op mogen zijn. Tevens heb ik ze van te voren allemaal getest. De nas staat 24/7 aan, koeling 100%. Wat betreft gebruik, we streamen er voornamelijk in de avond wat series vanaf, en via surveilance station staan er twee IP cams op te nemen, maar alleen zodra ze getriggerd worden.

Ik heb de NAS nu zo'n twee jaar, en in die tijd heb ik toch al zeker 5 schijven moeten vervangen omdat er om de paar maanden een schijf stuk gaat.. Wellicht had ik me na twee schijven al zorgen moeten gaan maken ipv van blijven vervangen en maar doorgaan, maar dat is achteraf...

Zijn er meer mensen met dit probleem? Zou dit aan de NAS zelf kunnen liggen? Of zou het aan het merk/type schijf kunnen liggen? Wellicht dat iemand iets weet wat ik niet weet?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Als ik via Download Station de inhoud van een NZB download dan wordt het daarna automatisch uitgepakt. Kan dit uitpakken (extracten) sneller? Want het duurt echt lang voor het desbetreffende bestand (40gb groot) is uitgepakt, terwijl de CPU load geen moment boven de 10% uitkomt...

[ Voor 14% gewijzigd door outlandos op 06-06-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
-DUS- schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:02:
Ik heb een vraagje. Zoals ik hier al eerder vermelde is het volume op mijn DS414J vastgelopen, en ben ik waarschijnlijk alles kwijt :-(

Ik maak gebruik van 4x Seagate ST3000M* schijven in RAID5 die ik via mijn werk goedkoop heb kunnen overnemen, tevens heb ik ook een aantal backupschijven kunnen overnemen. Het gaat hier om relatief jonge schijven die uit desktops komen, dus de schijven zouden nog lang niet op mogen zijn. Tevens heb ik ze van te voren allemaal getest. De nas staat 24/7 aan, koeling 100%. Wat betreft gebruik, we streamen er voornamelijk in de avond wat series vanaf, en via surveilance station staan er twee IP cams op te nemen, maar alleen zodra ze getriggerd worden.

Ik heb de NAS nu zo'n twee jaar, en in die tijd heb ik toch al zeker 5 schijven moeten vervangen omdat er om de paar maanden een schijf stuk gaat.. Wellicht had ik me na twee schijven al zorgen moeten gaan maken ipv van blijven vervangen en maar doorgaan, maar dat is achteraf...

Zijn er meer mensen met dit probleem? Zou dit aan de NAS zelf kunnen liggen? Of zou het aan het merk/type schijf kunnen liggen? Wellicht dat iemand iets weet wat ik niet weet?
Alvast bedankt
Mijn ervaring (met nadruk op ervaring) combinatie van alle factoren die je aangeeft.
Ik vind zelf dat DSM gauw aangeeft dat je schijf moet vervangen (tot aan DSM5.1 heb ik de persoonlijke ervaringen, erna geen melding meer gehad). Bij sommige SMART errors draait een schijf nog vrolijk jaren door. Ik heb bijv een WD RED 3Tb, die zou vervangen moeten worden en die wordt al een jaar als goed gemarkeerd. Dan heb je gewoon nog een serie van een fabrikant die misschien iets meer uitval kent. Ik zelf heb persoonlijk nare ervaringen met Seagate vandaar dat ik WDs heb.. Dit zegt niks andere hebben precies andersom de ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
kraades schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:24:
Je kunt de mdevries package niet handmatig downloaden en installeren?
Dat heb ik inderdaad gedaan, om zo spotnet te installeren, dat werkt allemaal. Maar de install.php pagina geeft bij mij een foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
colorsone schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:44:
[...]

Dat heb ik inderdaad gedaan, om zo spotnet te installeren, dat werkt allemaal. Maar de install.php pagina geeft bij mij een foutmelding
Oh ik dacht dat je de spk file uit de mdevries repo niet had gebruikt...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
Zojuist instructies gekregen van Synology waarmee ik kan proberen mijn gecrashte volume te repareren:

1) Power off and remove all hard disks
2) Insert a spare empty hard disk in Slot 1
3) Power on and install DSM normally
4) Do not create any volumes. Power off DiskStation once DSM is installed successfully.
5) Insert the remaining old hard disks while keeping new spare disk in slot 1. (1 of your old hard disks may be left out.)
6) Power on DiskStation
Once the data in the old disks can be read, you should back them up to another place asap. Or, you can go to Storage Manager and repair the system partition on the old hard disks. When it's done, you can remove the spare disk, install the original disk, and repair the system partition on the original disk. By doing this, your previous system configurations (user account, user privilege, application settings, etc.) will be erased, but the data in the shared folders will still be there.

Wat betreft stap 4, ik heb nu DSM op een lege schijf geinstaleerd, maar dan begint DSM vanzelf een hybride volume aan te maken..?

Kan ik deze gewoon stop zetten er verwijderen, en er dan van uitgaan dit dit ook voldoet als stap 4? of zou ditr al voor issues kunnen zorgen?

Ik heb tijdens de installatie geen optie gezien om zonder volume te installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:29

KroeT

[...]

colorsone schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:44:
[...]

Ik was het toevallig gisteren aan het proberen op een DS216play en kreeg bij het (proberen te) benaderen van install.php een 404 (en daarna een 403). Ik kreeg het gisteren ook niet opgelost. Zelfde package, maar dan gewoon uit de repo geïnstalleerd.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 14:42
KroeT schreef op maandag 06 juni 2016 @ 18:58:
[...]

Ik was het toevallig gisteren aan het proberen op een DS216play en kreeg bij het (proberen te) benaderen van install.php een 404 (en daarna een 403). Ik kreeg het gisteren ook niet opgelost. Zelfde package, maar dan gewoon uit de repo geïnstalleerd.
Webdav actief gezet op je nas?

dacht dat het daar iets te maken mee kan hebben

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Blijft bij jullie Docker goed werken na de update naar de laatste DSM versie? Hier wil Docker niet echt lekker starten. Als Docker start dan zie ik ook niet alle containers in DSM terwijl docker ps -a wel resultaat geeft. Dit heb ik op zowel DSM als VirtualDSM.

Edit:
Nu krijg ik ook Failed to run the package service. :( :-(

[ Voor 11% gewijzigd door technorabilia op 06-06-2016 21:22 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 23:57
kraades schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:21:
Blijft bij jullie Docker goed werken na de update naar de laatste DSM versie? Hier wil Docker niet echt lekker starten. Als Docker start dan zie ik ook niet alle containers in DSM terwijl docker ps -a wel resultaat geeft. Dit heb ik op zowel DSM als VirtualDSM.

Edit:
Meerdere reboots was bij mij de oplossing, maar heb een support ticket ingeschoten bij Synology. Lees dat er meer last van hebben https://www.reddit.com/r/...ge_updated_with_net_host/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
lubbertkramer schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:28:
[...]

Meerdere reboots was bij mij de oplossing, maar heb een support ticket ingeschoten bij Synology. Lees dat er meer last van hebben https://www.reddit.com/r/...ge_updated_with_net_host/
Hm, ik heb nu een paar keer gereboot alleen nu reageert DSM niet meer. Ik vermoed dat het te maken heeft met het starten/verwerken van de Docker containers waar nu iets blijft hangen. Ik heb inmiddels ook een ticket aangemaakt. Geen fijne update dit...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
kraades schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:21:

Edit:
Docker draait nog prima, maar VirtualBox is geheel kaput, ook een reinstall werkt niet meer. Bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
stormfly schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:00:
[...]

Docker draait nog prima, maar VirtualBox is geheel kaput, ook een reinstall werkt niet meer. Bij jullie ook?
Ik heb momenteel helaas geen DSM GUI meer. Alleen SSH toegang... Weet iemand toevallig hoe ik een package als Docker kan stoppen op de command line?

Edit:
Ik kan ook geen phpVirtualBox meer starten. Ik krijg dan de volgende error:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Exception Object
(
    [message:protected] => Could not connect to host (http://127.0.0.1:18083/)
    [string:Exception:private] => 
    [code:protected] => 64
    [file:protected] => /volume1/web/phpvirtualbox/endpoints/api.php
    [line:protected] => 134
    [trace:Exception:private] => Array
        (
        )

[previous:Exception:private] => 
)

Edit2:
Handmatig starten geeft het volgende:
root@DS716:/var/packages/virtualbox/scripts# ./start-stop-status start
Starting VirtualBox kernel modules ...fail!
modprobe vboxdrv failed. Please use 'dmesg' to find out why
Starting VirtualBox web service ...fail!
VirtualBox kernel module not loaded!
/opt/VirtualBox/VBoxManage: /lib/libstdc++.so.6: no version information available (required by /opt/VirtualBox/VBoxManage)
/opt/VirtualBox/VBoxManage: /lib/libstdc++.so.6: no version information available (required by /opt/VirtualBox/VBoxManage)
/opt/VirtualBox/VBoxManage: /lib/libstdc++.so.6: no version information available (required by /opt/VirtualBox/VBoxDDU.so)
/opt/VirtualBox/VBoxManage: /lib/libstdc++.so.6: no version information available (required by /opt/VirtualBox/VBoxRT.so)
/opt/VirtualBox/VBoxManage: /lib/libstdc++.so.6: no version information available (required by /opt/VirtualBox/VBoxRT.so)
/opt/VirtualBox/VBoxManage: /lib/libstdc++.so.6: no version information available (required by /opt/VirtualBox/VBoxXPCOM.so)
/opt/VirtualBox/VBoxManage: /lib/libstdc++.so.6: no version information available (required by /opt/VirtualBox/VBoxXPCOM.so)
root@DS716:/var/packages/virtualbox/scripts# dmesg | tail -6
[34765.863055] vboxdrv: Found 4 processor cores
[34765.863350] supdrvGipCreate: failed to allocate the GIP page. rc=-26
[34807.009889] vboxdrv: Found 4 processor cores
[34807.010169] supdrvGipCreate: failed to allocate the GIP page. rc=-26
[34827.687053] vboxdrv: Found 4 processor cores
[34827.687359] supdrvGipCreate: failed to allocate the GIP page. rc=-26
root@DS716:/var/packages/virtualbox/scripts#

[ Voor 92% gewijzigd door technorabilia op 07-06-2016 07:49 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 07:08
Ik zit een beetje in twijfel wat ik ga doen met m'n 1812+. Deze functioneert prima echter gaat het transcoden van 1080p net niet(naar m'n ipad gaat het overigens wel goed). Oftewel eigenlijk wil ik hem vervangen door een sneller exemplaar. Gezien de hoeveelheid gebruikte schijven (7) kom ik uit op een 1815+ en daar wringt het een beetje, eigenlijk wil ik geen oud model kopen (vermoed dat ze dit jaar de 1816+ of 1817+ aankondigen omdat de huidige uit 2014 komt) maar eigenlijk heb ik ook niet zoveel zin om nog een half jaar (of langer) te wachten op een evt. nieuw model. Wat is wijsheid? Op dit moment kost het me ongeveer 400 euro om te upgraden naar een 1815+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05:41
Plex start niet meer op na de update, sonarr ook niet maar na een herstart wel gelukkig,plex gedownload van de site en opnieuw geïnstalleerd. ..werkt weer nu

[ Voor 79% gewijzigd door Virtua op 07-06-2016 01:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 15:23
3p0x schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 00:00:
Ik zit een beetje in twijfel wat ik ga doen met m'n 1812+. Deze functioneert prima echter gaat het transcoden
Ik ben wel benieuwd waar je naar transcodeert dan? Ik heb wel een collectie h265 waar mijn tv geen raad mee weet (net als DTS-HD). Maar daarvoor start ik lekker de pc op. Een TV-stick van rond de 175,- of mini pc doet hetzelfde voor je. Waarom dan meteen de NAS vervangen? Tenzij gemak zo belangrijk is uiteraard, daar oordeel ik niet over O-) . Maar ik zou toch eens kijken naar waarom je transcodeert en of dat wel echt noodzakelijk is.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
kraades schreef op maandag 06 juni 2016 @ 22:03:
[...]

[/code]

Edit2:
Handmatig starten geeft het volgende:
root@DS716:/var/packages/virtualbox/scripts# ./start-stop-status start
Starting VirtualBox kernel modules ...fail!
modprobe vboxdrv failed. Please use 'dmesg' to find out why
Starting VirtualBox web service ...fail!
VirtualBox kernel module not loaded!
/opt/VirtualBox/VBoxManage: /lib/libstdc++.so.6: no version information available (required by /opt/VirtualBox/VBoxDDU.so)
root@DS716:/var/packages/virtualbox/scripts# dmesg | tail -6
[34765.863055] vboxdrv: Found 4 processor cores
[34765.863350] supdrvGipCreate: failed to allocate the GIP page. rc=-26
[34807.009889] vboxdrv: Found 4 processor cores
[34807.010169] supdrvGipCreate: failed to allocate the GIP page. rc=-26
[34827.687053] vboxdrv: Found 4 processor cores
[34827.687359] supdrvGipCreate: failed to allocate the GIP page. rc=-26
root@DS716:/var/packages/virtualbox/scripts#
Ik krijg exact dezelfde foutmelding...blijkbaar heeft synolgy (weer) iets aan het onderliggende OS gewijzigd. Waardoor bepaalde zaken niet meer aangeroepen kunnen worden of andere output geven.

https://www.virtualbox.org/ticket/13820

Sinds DSM6 is het toch wel lastig geworden om packages te draaien van 3thparty bouwers. Op zich een heel veilig gevoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Laatst online: 10-10 13:53
@ Wopper,

ik heb onlangs virtualbox ff opnieuw geinstalleerd, en dit loste het startup probleem op bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
FlorisVN schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:27:
@ Wopper,

ik heb onlangs virtualbox ff opnieuw geinstalleerd, en dit loste het startup probleem op bij mij..
Op DSM 6.0.1? Heb ik namelijk al gedaan en helpt niet.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
vreemd..

welke versie van phpvirtualbox heb je ?
ik had onlangs nog een update gehad van phpvirtualbox..

ik draai hier versie : 5.0.20-106931-1

dit kan je controlleren in bijv. package center..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Zeflde VirtualBox versie.
Het is hier alleen verkeerd gegaan na de DSM update naar DSM versie 6.0.1-7393.
Die combi lijkt niet goed te werken...

Edit:
...althans niet op mijn DS716+ (braswell).
admin@DS716:~$ uname -a
Linux DS716 3.10.77 #7393 SMP Sat Jun 4 14:16:20 CST 2016 x86_64 GNU/Linux synology_braswell_716+
admin@DS716:~$

[ Voor 58% gewijzigd door technorabilia op 07-06-2016 08:36 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
FlorisVN schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:30:
vreemd..

welke versie van phpvirtualbox heb je ?
ik had onlangs nog een update gehad van phpvirtualbox..

ik draai hier versie : 5.0.20-106931-1

dit kan je controlleren in bijv. package center..
Met DSM 6.0.1 en 5.0.20-106931-1 heb ik een niet werkende combinatie ook niet na 5 keer verwijderen, gewisseld tussen de twee repo's de Duitse en Italiaanse. Het werkt echter helaas niet...

Welke NAS heb jij, misschien is het toch hardware afhankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
hi wopper,

ik heb de DS1511+ NAS..
vreemd, het draaid hier namelijk weer gewoon zoals het hoort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Hm, Intel Atom. Wel op de laatste DSM versie 6.0.1-7393?

[ Voor 10% gewijzigd door technorabilia op 07-06-2016 08:38 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
kraades schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:37:
Hm, Intel Atom. Wel op de laatste DSM versie 6.0.1-7393?
Hier braswell DS916+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlorisVN
ja, draai de laatste update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Enig idee hoe je de maker van de package kan benaderen? Op het Synology Italy forum raak ik geen wijs uit...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
kraades schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:30:
[...]

Ok, dat is wel heel overdreven. Heb even een chmod -R go-w phpvirtualbox gedaan...
Heb je wel eens wget http://<naswebsite>/phpvirtualbox/config.php gedaan van af het publieke internet (mits je een website host op je NAS)

Dan krijg de gebruiker de virtualbox configfile met jouw admin password als download...

Dit om nog even de ernst van de default installatie security aan te geven....wel goed om de rechten aan te passen inderdaad.

De htaccess file is wel de beste oplossing als je ook een webserver wilt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Oh lekker is dat. Let op dat na je herinstallaties ook je .htaccess file weer verdwenen is...

Edit:
Werkt bij mij overigens niet (gelukkig). De config.php pagina blijft leeg. Op meerdere browsers.

[ Voor 36% gewijzigd door technorabilia op 07-06-2016 08:47 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 07:08
Die Bruine schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 07:32:
[...]

Ik ben wel benieuwd waar je naar transcodeert dan? Ik heb wel een collectie h265 waar mijn tv geen raad mee weet (net als DTS-HD). Maar daarvoor start ik lekker de pc op. Een TV-stick van rond de 175,- of mini pc doet hetzelfde voor je. Waarom dan meteen de NAS vervangen? Tenzij gemak zo belangrijk is uiteraard, daar oordeel ik niet over O-) . Maar ik zou toch eens kijken naar waarom je transcodeert en of dat wel echt noodzakelijk is.
Een apple tv kan het iig niet, daarmee gaat ie om de x minuten bufferen :| Een ander device die het wel kan is een optie uiteraard maar dan moet ik deze bewust aanzetten maar dat weet ik niet altijd vooraf. Een ander dingetje is natuurlijk ook dat de support voor de 12 serie een keer ophoud en ik hem nu nog voor een redelijk bedrag kan verkopen... lastig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:52

masauri

aka qwybyte

kraades schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:42:
Enig idee hoe je de maker van de package kan benaderen? Op het Synology Italy forum raak ik geen wijs uit...
Via zijn site?: http://spk.diablos-netzwe...ch=x86&package=virtualbox
(onderaan contact/bug)

Probeer het hier voor de eerste keer werkende te krijgen maar telkens de "Could not connect to host (http://127.0.0.1:18083/)" Error :'(
Rechten gechecked, poort opengezet in router, de 2 andere packages geinstalleerd (php & wedstation).
Weet t ook ff niet meer.

In config.php de aanpassing gedaan naar:
/* SOAP URL of vboxwebsrv (not phpVirtualBox's URL) */
var $location = 'http://localhost:18083/';
ipv het ip en dan kan ik wel op de inlogpagina.
Nu krijg ik echter de melding:
No configuration found. Rename the file config.php-example in phpVirtualBox's folder to config.php and edit as needed.

For more detailed instructions, please see the installation wiki on phpVirtualBox's web site.

http://sourceforge.net/p/phpvirtualbox/wiki/Home/.

Dat nog maar is uitspitten...

[ Voor 30% gewijzigd door masauri op 07-06-2016 09:31 ]

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Pagina: 1 ... 76 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).