Wie kan mij helpen?
Ik heb een DS414J met 4x 3TB schijven in RAID5. Gisteren begonnen we te merken dat als we een video vanaf de NAS streamde dat deze begon te hakkelen, ook bestanden over kopiëren liep niet lekker.
Het inloggen op de NAS liep ook niet van harte, deed er erg lang over, en eenmaal in de interface was het zeer moeilijk iets te openen. De disk manager gaf aan dat er bad sectors gevonden op schijf 2.
Aangezien ik nog een reserve schijf had heb ik 'm afgesloten en de disk vervangen. Na het opstarten reageerde de interface weer normaal, maar de disk manager gaf aan dat volume 1 gecrashed is.. zonder reparatie optie. De nieuwe disk gaf aan "niet geinitialiseerd". Ik had dus geen mogelijkheid om het volume te repareren.
Hierna de defecte schijf weer terug gezet. Hiermee duurt het erg lang voordat de nas weer is opgestart, en werd de interface weer traag. Nu gaf de disk manager ook aan dat het volume gecrashed is, maar ik had wel de repair optie. als ik deze aanklik gaf hij aan dat de syatem partition beschadigd is, dus deze heb ik eerst proberen te herstellen, maar dit lijkt niet te lukken. Al mijn bestanden lijken ook weg te zijn nu.
Heeft er iemand een idee of suggestie wat ik kan doen? Ik heb wel vaker een defecte schijf gehad, en deze was altijd gewoon te vervangen, maar nu gaat alles mis lijkt het..
EDIT: Inmiddels de NAS gepreobeerd opnieuw op te starten, waarna de LAN het niet meer deed.. Nog een keer opgestar, LAN werkte weer, maar was niet te benaderen, kon wel pingen. Heb 'm nu weer opnieuw gestart zondere disk 2, en nu reageert hij normaal. Wel geeft ie nog steed aan dat het volume beschadigd is, logisch zonder disk.
Dus Ik heb mijn reserve disk even aan de PC getest, en die is goed.. Enig idee waarom ik met een nieuwe disk niet kan repareren?
[
Voor 14% gewijzigd door
-DUS- op 04-06-2016 11:51
]