Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.604 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:06
Interessante input allemaal.

Moet dus gewoon concluderen dat met SSL downloaden op een DS215J inderdaad te veel van de CPU vraagt.

Nu heb ik dus weer een item op de upgradelijst staan, want dit moet wel fatsoenlijk kunnen. Er worden namelijk al individuen aangeklaagd en berecht... Het zal je maar gebeuren.

Ik zie dat de DS715 tegen de €400 kost. Aardige investering. Die krijg ik er bij de baas niet meteen door heen ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:50
het is volgens mij nog wel de goedkoopste synology met 2GB ram en een 4 cores, de 215+ zit er bv net onder, maar dan heb je 2 cores en 1GB ram, en het prijsverschil is dan niet eens zo heel groot..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:58
Prulleman schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:28:
[...]

Bij de DS715 staat ook nog dit:
[...]

zou dat nog uitmaken? of heeft dat niks met SSL encryptie te maken?

Mijn nieuwsserver haalt niet de max van mijn internet, laat staat van mijn NAS, als ik met 7-8 MB/s download gaat dit met en zonder ssl met dezelfde lage CPU load, niet eens 1van de 4 cores dicht
Nee, zijn twee aparte dingen.

SSL encryptie (Secure Socket Layer).. is encryptie van de verbindingen.. Het is een protocol en er wordt keys uitgedeeld zodat bijv ontvanger het kan encrypten..

Waar jij naar linkt is AES (Advanced Encryption Standard) en dat is geen protocol maar encryptie op je schijf . Je hebt dus de key nodig om te encrypten... Sommige nas apparaten hebben dus een hardwarematige ondersteuning voor AES om te zorgen dat het niet een al te grote penalty heeft op performance.. Je cpu is dan vrij voor andere taken... De 415+ bijv heeft praktisch geen hit.. of je AES wel of niet gebruikt.

Kortom er is een versleutelde verbinding en ontvangen data wordt decrypt door programma maar vervolgens wel encrypted (AES) opgeslagen.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 23:59
Ik heb nu al mijn films en series overgezet naar mijn DS212J. (voor het overzetten had ik eerst alle nfo, jpg en tbn bestanden verwijderd (zodat het kopieren sneller zou verlopen). Op dit moment staat mijn CPU continu op 99% doordat de thumbnails opnieuw aangemaakt worden (ik denk voor video station?). Is er een mogelijkheid om te bekijken hoe lang dit nog gaat duren? Of kan ik dit tijdelijk uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:28

Red Boll

Kick Ass!

Grolsch schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:42:
Ik heb zelf een DS214+ en download met NZBGet
Hier haal ik met een DS1815+ en NZBget ruim 50MB p/s (soms bijna 60MB p/s) met meerdere usenet providers via SSL.

NZBget

De CPU gaat 10-20% harder werken tijdens de download. De bottleneck hier is de internet verbinding.

Het kan dus wel hard gaan met downloaden op een Synology,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
BeyondThunder schreef op zondag 03 januari 2016 @ 16:27:
Ik weet niet exact welke techniek er achter "Download Station" zit. Maar mijn performance schoot omhoog toen ik veranderde van sabnzbd naar NZBget. Ik trek op een DS215+ mijn lijn vol. Bijna 25 MB/s. En inderdaad SSL uitschakelen. Als je toch SSL wil gebruiken kan je er eens naar kijken om "Cipher" te gebruiken.
BeyondThunder schreef op zondag 03 januari 2016 @ 17:26:
Tsja, zonder SSL uit de newsgroepen. Ik neem de gok. Torrents gebruik ik zo min mogelijk. Maar zo lang men nog niet achter de individuele downloaders aan gaat maak ik me niet zo'n zorgen.
Met NZBget geldt natuurlijk ook dat zolang je een nzb kan downloaden naar een folder die in de gaten gehouden wordt door NZBget het gewoon goed werkt. Ik gebruik e.e.a. icm. met Sonarr. Dat werkt uitstekend. Goede aanvulling op het Netflix aanbod!
Ik gebruik liever torrents omdat ik dan meer oudere (en minder populaire) films kan vinden. En ook omdat ik torrents gewoon gewend ben. Nu ben ik juist op zoek gegaan naar een manier om m'n NAS direct via een VPN te laten lopen. Nu is een router - VPN combi natuurlijk ook mogelijk maar dan gaat Netflix denken dat ik elders zit en ook handelen via marktplaats e.d. gaat dan problemen opleveren. Immers zit dan het hele huis op een buitenlands IP :9

Uiteindelijk bij TorGuard uitgekomen; Spam in "[Synology] Nieuws en discussie"

Werkt op zich goed (je totale torrent verkeer loopt via andere IP, dit kun je testen) maar de download snelheid is wel gehalveerd...minder :( En dat is vreemd want als ik een vergelijkbare test uitvoer met dezelfde VPN dienst op een windows PC + Vuze dan zie ik slechts 5% snelheids vermindering. Toch iets vreemds wat er in Linux zit denk ik? Of Download station heeft er i.i.g. moeite mee. Iemand anders ervaring mee?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 17:40
Ik heb ook een VPN op mijn Syno (ic.m. transmission) sinds enige tijd. In eerste instantie met vpnbook, daar was de snelheid duidelijk minder en het duurde ook veel langer om peers te vinden. Nu met PIA en ik heb geen merkbaar verschil meer. Nu is mijn internet verbinding ook geen snelheidsmonster (ADSL), dus wellicht als je glas gewend bent dat het anders is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:50
Spam schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:47:
[...]

Immers zit dan het hele huis op een buitenlands IP :9
Ik heb een ASUS router met Merlin firmware. Ik kan per intern ip adres een aparte vpn verbinding naar buiten opzetten. Dit hoef ik alleen in mijn router te definieren. Mijn smart TV's maken verbinden met de USA voor netflix. Synology met een meer dichtbij gelegen server voor meer speed. Laptop en tablet gewoon met ziggo voor maximale speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Spam schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:47:
[...]
Iemand anders ervaring mee?
Met PIA hou ik max 20-30MBit over van mijn Ziggo 120MBit lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
HEY_DUDE schreef op maandag 04 januari 2016 @ 19:51:
[...]

Met PIA hou ik max 20-30MBit over van mijn Ziggo 120MBit lijntje.
Bij een file van 4GB met 6000 peers ga ik van 15 MB/s naar 7MB/s in Download Station als ik OpenVPN aanzet. De man van Torguard (waar ik nu bij zit) beweerd dat dit door de CPU van de NAS komt. Nu heb ik een 214Play met Evansport CPU (Intel CE5335 (2C/4T Atom (Bonnell) CPU @ 1.6 GHz)). Is dit flauwekul of klopt dit wel zo'n beetje :? ?

Mocht ik het nu toch ook over mijn router willen laten lopen; ik heb een Linksys AC Router EA6400 WiFi AC1600. Moet ik deze dan opnieuw flashen met dd-wrt?

[ Voor 14% gewijzigd door Spam op 04-01-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Spam schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:10:
[...]

Bij een file van 4GB met 6000 peers ga ik van 15 MB/s naar 7MB/s in Download Station als ik OpenVPN aanzet. De man van Torguard (waar ik nu bij zit) beweerd dat dit door de CPU van de NAS komt. Nu heb ik een 214Play met Evansport CPU (Intel CE5335 (2C/4T Atom (Bonnell) CPU @ 1.6 GHz)). Is dit flauwekul of klopt dit wel zo'n beetje :? ?

Mocht ik het nu toch ook over mijn router willen laten lopen; ik heb een Linksys AC Router EA6400 WiFi AC1600. Moet ik deze dan opnieuw flashen met dd-wrt?
Een atom is zeker geen snelheidsmonster en kan zeker een bottleneck vormen. Je router zal in iedergeval een grotere bottleneck zijn. Router is nog een bak langzamer dan een atom. Je kan het eens testen door een VPN op je desktop of laptop in te stellen. Met PIA haal ik daarmee max 30MBit ipv 120MBit bij Ziggo. Het is ook sterk afhankelijk van de server waarmee je verbind. Hoe dichterbij de vpn server, hoe sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:50
Je kan toch gewoon je CPU load checken... Let wel het gebruik van 1 of meerdere cores

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.tjuh1986
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 09:25
Heb sinds de laatste tijd dat mijn internet volledig wegvalt.
Op totaal onwillekeurige momenten, en in de avonduren lijkt het meer voor te komen dan in de middag.

Wanneer ik mijn Synology uitschakel, lijkt alles weer ok.
Maar dat is nog maar een quick test en conclusie. Ik zou het is een volledige dag moeten proberen, nu maar een paar uur gedaan.

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
- Router geüpgraded en volledig opnieuw geïnstalleerd.
- Geen virussen op mijn Synology (tenminste zegt AV Essentials)
- Ping testen lopen wel is op naar hoge waardes (intern als extern). Pings naar extern laten ook regelmatig timeouts zien.

Enig idee hoe ik kan monitoren / testen (met een pakketje?) wat dit kan veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
HEY_DUDE schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:19:
[...]

Een atom is zeker geen snelheidsmonster en kan zeker een bottleneck vormen. Je router zal in iedergeval een grotere bottleneck zijn. Router is nog een bak langzamer dan een atom. Je kan het eens testen door een VPN op je desktop of laptop in te stellen. Met PIA haal ik daarmee max 30MBit ipv 120MBit bij Ziggo. Het is ook sterk afhankelijk van de server waarmee je verbind. Hoe dichterbij de vpn server, hoe sneller.
Nuja ik heb exact dezelfde file ook met een W8 PC + Vuze gedownload. Daarvan ging ik van 17MB/s naar 15MB/s bij het aanzetten van de VPN. Daarbij merkte ik weinig verschil tussen bijvoorbeeld een server in NL of in US. Deze VPN adverteert ook met "unlimited bandwidth" wat iig lijkt te kloppen bij windows VPN clients.

Als ik kijk naar de resource monitor tijdens het downloaden zie ik deze schommelen tussen de ~30-40% CPU en 30-40% RAM. Hierbij maakt het dus geen verschil of ik VPN aan of uit heb staan. Sterker nog; met VPN UIT is het zelfs wat hoger omdat hij ook veel hogere download snelheden bereikt |:(

Dit doet mij vermoeden dat het een broodje aap is en dat het eerder te maken heeft met hoe de netwerk drivers van Linux werken of zo 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Spam op 04-01-2016 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:20
Ik zou ook wel een VPN willen opzetten, maar ik zit met mijn SYN achter een Telenet Modem. Dit gaat toch nooit werken dan, denk ik, om volledig via een ander IP torrents te downloaden?

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ligt er ook een beetje aan wat de configuratie en drukte is.
Dichtbij is noet altijd beter.
V.w.b. PIA zie https://www.privateinternetaccess.com/pages/network/

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
kazzzdafke schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:16:
Ik zou ook wel een VPN willen opzetten, maar ik zit met mijn SYN achter een Telenet Modem. Dit gaat toch nooit werken dan, denk ik, om volledig via een ander IP torrents te downloaden?
Ja dat werkt dus wel. Als ik de VPN aanzet en een speciale torrent magnet dan kan ik precies zien welk IP adres ik achterlaat in het torrentverkeer, Probeer zelf maar eens: ipmagnet.services.cbcdn.com. Zo kun je precies zien hoe traceerbaar je bent met torrents.

[ Voor 3% gewijzigd door Spam op 04-01-2016 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
Ik kwam net het volgende probleem tegen.

Op mijn eigen account koppel ik een externe map van een andere synology. Tijdens het koppelen gebruik ik mijn eigen logingegevens, waarmee ik lees en schrijf rechten heb. Als ik nu inlog met een andere gebruiker, dan krijgt hij deze extern map ook gewoon te zien en krijgt daarbij ook gewoon mijn rechten mee.

Hoe kan ik dit voorkomen?

Voor meer duidelijkheid

MAP
- SUBMAP1
- SUBMAP2
- EXTERNE MAP

Ik heb op de hoofdmap en alle onderliggende mappen alle rechten. Alle andere gebruikers hebben enkel leesrechten. Als een gebruiker nu inlogt met zijn gegevens, dan heeft ziet hij die 'externe map' toch staan, en omdat ik op mijn account ben ingelogd naar die xterne synology, heeft ook deze gebruiker mijn volledig rechten. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik kan op die externe koppeling geen machtigingen toepassen.

[ Voor 39% gewijzigd door stefve1 op 04-01-2016 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
kraades schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:17:
Het ligt er ook een beetje aan wat de configuratie en drukte is.
Dichtbij is noet altijd beter.
V.w.b. PIA zie https://www.privateinternetaccess.com/pages/network/
Die speedtest van PIA is onbetrouwbaar. Als ik test met een server in zwitserland geeft hij 100MBit+. Als ik mijn laptop (dual core i5) daadwerkelijk verbind met die server haal ik nog maar 20MBit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 10:13

Frits Flits

SOUND! Designer

Frits Flits schreef op zondag 22 november 2015 @ 20:43:
Ik heb sinds vrijdag een DS415+. Mooi ding, veel opties, lekker snel. Ziet er robuust uit. Heb er 4 x 4TB HGST harde schijven in zitten.

Heb alleen 1 groot probleem. Met de NAS aangesloten op het netwerk, krijg ik ineens random timeouts binnen mijn netwerk en werkt het netwerk dus even niet. Op internet kan ik dan uiteraard ook niet komen. Met pingen van bijvoorbeeld de PC naar de Macbook en/of router krijg ik "Request timed out" te zien. Pingen van de PC naar de NAS geven geen timeouts! Dat is dus raar. Als ik de NAS uitzet dan werkt alles weer naar behoren. Heel erg irritant.

Ik heb al gezocht op Google en er is een aantal mensen dat er ook last van heeft, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden. Zo heb ik bijvoorbeeld de tijd op handmatig gezet, staat NTP uit. Heb de NAS al rechtstreeks in mijn router aangesloten, een andere CAT6-kabel geprobeerd, de kabel van poort gewisseld op de NAS. DHCP staat niet geïnstalleerd op de NAS. Ik heb er ook last van als ik niets naar de NAS kopieer of ervan lees of verder iets met het apparaat doe.

Edit: De allerlaatste DSM-versie staat erop: DSM 5.2-5644 Update 1

Alles is hier CAT6 en werkt verder super snel en nooit problemen gehad.

Weet iemand wat dit kan zijn?
Ik heb de oorzaak gevonden. Het komt voor als ik UPnP inschakel op mijn EPC3925 modem.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:29

Nox

Noxiuz

Ik heb een kantoorPC welke 24/7 aan staat. Deze doet nu ook wat kleine taken zoals realtime backups maken van mijn laptop. Echter heb ik er ook een externe HDD aan zitten om wat persoonlijke documenten te backuppen.

Is het mogelijk om diezelfde PC te gebruiken om een (encrypted) offsite backup te maken van een synology? Het is een 500gb schijf maar meer dan voldoende. De NAS zal 2x1TB in raid1 huizen welke nu al een paar jaar prima draaien in mijn PC. (Wd greens). Maar risico van brand, inbraak, bliksem etc. Zijn hier nog wel aanwezig.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Spam schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:10:
[...]

Nuja ik heb exact dezelfde file ook met een W8 PC + Vuze gedownload. Daarvan ging ik van 17MB/s naar 15MB/s bij het aanzetten van de VPN. Daarbij merkte ik weinig verschil tussen bijvoorbeeld een server in NL of in US. Deze VPN adverteert ook met "unlimited bandwidth" wat iig lijkt te kloppen bij windows VPN clients.

Als ik kijk naar de resource monitor tijdens het downloaden zie ik deze schommelen tussen de ~30-40% CPU en 30-40% RAM. Hierbij maakt het dus geen verschil of ik VPN aan of uit heb staan. Sterker nog; met VPN UIT is het zelfs wat hoger omdat hij ook veel hogere download snelheden bereikt |:(

Dit doet mij vermoeden dat het een broodje aap is en dat het eerder te maken heeft met hoe de netwerk drivers van Linux werken of zo 8)7
Hmm, inmiddels reactie van de Torguard technical support. Zij vertelden dat het een beperking was van de cores en ik heb ze screenshots opgestuurd dat deze helemaal niet volledig gebruikt worden dus hun "claim" klopt waarschijnljk niet en het is waarschijnlijk een driver probleem.
the claim is very true, please search the Internet about it, openvpn cannot use multiple cores so its likely using the core that is already being used by the NAS and for a number of other services.. it’s not a driver issue.
Klaarblijkelijk is dit erg bekend :?

Ik blijf het een wazig verhaal vinden. Het is namelijk niet zo dat de download op max 7 Mb/s blijft steken. Als ik bijvoorbeeld een file met minder peers heb waar ik normaal 7 MB/s op haal dan haal ik met VPN maar 3.5 MB/s enz.

[ Voor 7% gewijzigd door Spam op 04-01-2016 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HEY_DUDE schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:42:
[...]

Die speedtest van PIA is onbetrouwbaar. Als ik test met een server in zwitserland geeft hij 100MBit+. Als ik mijn laptop (dual core i5) daadwerkelijk verbind met die server haal ik nog maar 20MBit.
Precies. ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:23
Paul.tjuh1986 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:43:
Heb sinds de laatste tijd dat mijn internet volledig wegvalt.
Op totaal onwillekeurige momenten, en in de avonduren lijkt het meer voor te komen dan in de middag.

Wanneer ik mijn Synology uitschakel, lijkt alles weer ok.
Maar dat is nog maar een quick test en conclusie. Ik zou het is een volledige dag moeten proberen, nu maar een paar uur gedaan.

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
- Router geüpgraded en volledig opnieuw geïnstalleerd.
- Geen virussen op mijn Synology (tenminste zegt AV Essentials)
- Ping testen lopen wel is op naar hoge waardes (intern als extern). Pings naar extern laten ook regelmatig timeouts zien.

Enig idee hoe ik kan monitoren / testen (met een pakketje?) wat dit kan veroorzaken?
curieus, dat probleem heb ik ook een tijdje gehad, met name december. Na update van de apparaten, nas en router is het ff weer afgelopen.
HEY_DUDE schreef op maandag 04 januari 2016 @ 19:39:
[...]
Ik heb een ASUS router met Merlin firmware. Ik kan per intern ip adres een aparte vpn verbinding naar buiten opzetten. Dit hoef ik alleen in mijn router te definieren. Mijn smart TV's maken verbinden met de USA voor netflix. Synology met een meer dichtbij gelegen server voor meer speed. Laptop en tablet gewoon met ziggo voor maximale speed.
is dat tutorial voor? of zelf ff pielen?

[ Voor 20% gewijzigd door Martinus op 05-01-2016 08:55 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Red Boll schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:56:
[...]

Hier haal ik met een DS1815+ en NZBget ruim 50MB p/s (soms bijna 60MB p/s) met meerdere usenet providers via SSL.

[afbeelding]

De CPU gaat 10-20% harder werken tijdens de download. De bottleneck hier is de internet verbinding.

Het kan dus wel hard gaan met downloaden op een Synology,
:9 rap zeg. 500Mbit glas? En kan je echt zien dat een 1815+ een monster is... Ik was al blij om 21MB te zien...
Bij mij is dat met torrents en ik haal de 10% cpu niet eens...(415+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
HEY_DUDE schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:42:
[...]

Hmm...VPN lijkt ook niet zaligmakend: https://www.perfect-priva...ers-with-port-forwarding/

Klopt dit? Hoe kom ik erachter of mijn VPN provider dit doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet toevallig dat PIA het heeft opgelost.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
kraades schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 18:14:
Ik weet toevallig dat PIA het heeft opgelost.
bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Martinus schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:50:

[...]

is dat tutorial voor? of zelf ff pielen?
Het is niet heel ingewikkeld. Merlin firmware flashen en deze guide volgen van PIA. Het per ipadres een vpn heb ik zelf uitgevonden, maar is niet ingewikkeld. Ik zag dar je meerder clients kon definieren met een dropdownmenu. Onderaan staat een tabel met ipadressen. Als je 192.168.0.2 mapt naar 0.0.0.0/0 gaat al het verkeer van 192.168.0.2 via vpn. Overige verkeer gaat gewoon via ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Niet heel erg betrouwbaar:

Update: PIA’s initial solution didn’t fix the problem. The company informed its users via email and recommends them to download the latest version of the client.

Nu weet ik nog niks.

Bovendien:

Disclaimer: PIA is one of TorrentFreak’s sponsors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Vandaar mijn FWIW.
Ik kan echt geen zinnige info vinden verder met als dieptepunt https://www.privateintern...nerable-to-port-fail-leak.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Modbreak:Heren,

Mag ik jullie verzoeken on-topic te blijven? Discussies over VPN en dergelijke horen hier niet thuis.

Dank jullie wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:23
Wat is de manier om je website die draait op je Syno bereikbaar te houden als je de Syno via een VPN laat verbinden met de buitenwereld?

De apps kan ik via het QuickConnect ID koppelen, maar moet ik de website dan laten doorverwijzen naar de Quickconnect?

De Synology dns service werkt ook niet(meer) sinds de verbinding via VPN.

Is het nog wel mogelijk om de nas te benaderen zonder Quickconnect?
Ik heb gezocht naar de mogelijkheid om alleen downloadstation te laten verbinden via VPN via verkeerbeheer en/of statisch routen.

Echter heb ik hier te weinig kaas van gegeten om hier mee te "spelen".

[ Voor 24% gewijzigd door Bongoarnhem op 05-01-2016 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:28

Red Boll

Kick Ass!

Quakie schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:35:
[...]
:9 rap zeg. 500Mbit glas? En kan je echt zien dat een 1815+ een monster is... Ik was al blij om 21MB te zien...
Bij mij is dat met torrents en ik haal de 10% cpu niet eens...(415+)
Ja dat is inderdaad glas. Tja, niet eens zo heel veel jaar terug was ik super blij met mijn 20mbit ADSL download. Weer een paar jaar daarvoor was ik erg blij toen ik van een 14k4 modem naar een 28k8 modem ging. :X

Het gaat hard! Ook met nassen, zit me nu best te ergeren aan mijn DS409 omdat die wat aan de slome kant aan het worden is.

Ben nog steeds data aan het overzetten maar wil er nog wel een keer voor zitten om nu echt te kijken wat NZBget met de Synology doet tijdens het downloaden en uitpakken en desnoods ook een keer zonder/met SSL. Deze snelheden had ik ook niet verwacht namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.tjuh1986
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 09:25
[quote]Martinus schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:50:
[...]

curieus, dat probleem heb ik ook een tijdje gehad, met name december. Na update van de apparaten, nas en router is het ff weer afgelopen.

[...]

Vreemd. Bij mij gebeurde het vanavond weer. Nas maar weer uitgezet. Tot nog toe loops alles prima zolang deze uitstaat. Ga het is monitoren, en anders van het weekend maar is van 0 beginnen. Iemand nog suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:23
Zet je Torrents de voglende keer eens uit, als je die aan hebt staan. Zou zomaar eens kunnen dat jouw router teveel verzoeken ontvangt. Oude kwaal van Torrents, vooral als die niet goed wordt geknepen.
Ik heb nog een bagger XperiaBox8 als main router weer nu, tijdelijk. Meer dan 7 populaire Torrents (zelfs geknepen) en hij begint te haperen.
Dus tijdelijk Tranmission of equivalent uitschakelen en eventueel aantal actieve verbindingen nog meer omlaag brengen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 18:19
Ik maak sinds kort gebruik van Audio Station (via de webinterface binnen DSM).

Wanneer ik een album toevoeg aan de afspeelwachtrij, loop ik tegen het probleem aan dat ik de lijst niet kan sorteren. Bijvoorbeeld op nummer. Deze optie is uitgegrijsd. Dit geldt overigens voor alle kolommen (nergens is het mogelijk om op- of aflopend te sorteren: de optie is uitgegrijsd).

Google levert wel enkele hits op van mensen die dit ook hebben, maar een oplossing heb ik nog niet voorbij zien komen. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Zover ik weet kan je alleen per nummer volgorde wijzigen dus rechtermuisknop en dan up or down selecteren... Ik weet het.. niet echt user friendly maar ze gaan er gewoon vanuit dat je alles wilt horen...en niet daar nog een selectie wilt maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:23
*knip* zie: Verwijderd in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2"

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2016 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2016 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag een NAS gebruiken om mijn IP camera's te beheren. Ik was van plan een DS215+ aan te schaffen en surveillance station te configureren, maar er bestaat ook een NVR216 met een HDMI poort en dit zou wel handig zijn om dan aan te sluiten aan de TV om zo de beelden te bekijken van de camera's.

Nu vind ik nergens volgende antwoorden:

- Is de NVR216 een volledige NAS? Heeft die identiek dezelfde functionaliteiten als de DS reeks? (VPN, DDNS, etc..)
- Wat met de performantie? Ik vind niet veel tests hiervan. Ik verwacht dat de ds215+ sneller is, maar tot welk DS model verhoudt de NVR216 zich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:08

KhaZ

Alfa Romeo

Zakelijk twijfelen we of we een QNAP TVS-EC1280U-SAS-RP of Synology RS18016xs+ het beste kunnen aanschaffen, ik zie amper verschil tussen deze 2 modellen. Heeft iemand ervaring met een van beide?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:41
Hier een handige tutorial voor diegene die hun syno folder willen mounten in OSX via automount
http://martinbay.net/automount-diskstation-shares-in-os-x/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, iemand die advies kan geven bij volgende situatie:

Al 4 jaar gebruik ik thuis de DS413J om films af te spelen op mijn televisie.
Ikzelf gebruik mijn HTPC met XBMC om het te streamen maar sinds enige tijd pruts ik niet meer met het XBMC design en speel ik alles meteen af vanuit een folder overview (niet meer via de eye candy zal ik maar zeggen). Graag zou ik naar de toekomst toe, mijn HTPC willen wegdoen of gebruiken voor iets anders en mijn content simpelweg afspelen via een app zoals Plex op mijn PS4 of Chromestick.

Mijn vader keek tot een jaar geleden ook content van mijn NAS, via Plex op zijn Amazon Fire TV.
Plex werkt niet meer deftig en ook op mijn ipad zie ik dat er wat met scheelt (ofwel kan hij de bestanden niet afspelen vanwege een error of het gaat redelijk traag als hij wat probeert te laden. Ik heb de indruk dat hij vooral met 1080p bestanden moeite heeft).

Dus daarom dacht ik dat het eens tijd werd om een sterkere NAS te kopen of eventueel mijn HTPC om te bouwen naar een gewone server? Dan heb ik maar 1 toestel nodig ipv 2.

Wat zouden jullie doen? Indien NAS, welke synology raden jullie aan? Het moet probleemloos/vlot werken met Plex (onder de 500 euro liefst) categorie?
Ik gebruik het bijna uitsluitend om films, muziek en foto's af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:20
Mijn DS415+ speelt 1080p 8Mbit niet vlekkeloos af via Plext - Chromecast.
720p 4Mbit wel en dat is voor mij en mijn 42" tv geen probleem qua resolutie ed.. Ik zie bijna geen verschil.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2016 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2016 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:48
Ik heb een vraag waar ik momenteel niet echt uitkom:

Ik heb een 1512 overal kodi players en als provider ziggo.
Nu verhuis ik volgende maand naar zolder waar geen coax ligt. maar wel gigabit.
ik dacht eraan om mijn nas in te zetten als tv server en tv te kijken via kodi.

hoewel ik eigenlijk nooit tv kijk maar is meer voor de zekerheid :P
ik heb beneden de horizon box. wat is de goedkoopste manier om dit via de nas voor elkaar te krijgen.

ik heb namelijk wat hardware gevonden maar die zijn allang niet meer leverbaar. ook de specificaties van upc/ziggo zijn mogelijk veranderd. vandaar mijn vraag hier.

iemand (als schumi) die mij even de juiste kant op kan sturen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Laatst online: 23:05
Hoe kom ik er achter wat mijn 716+ elk uur uit hibernation haalt?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WpU3oT6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht een flauw antwoord, maar als je in dit topic op hibernation zoekt, kom je vanzelf het bericht van kraades tegen (kraades in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2") naast legio andere, waaronder Cyberpope in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
remcoXP schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:03:

ik heb beneden de horizon box. wat is de goedkoopste manier om dit via de nas voor elkaar te krijgen.

ik heb namelijk wat hardware gevonden maar die zijn allang niet meer leverbaar. ook de specificaties van upc/ziggo zijn mogelijk veranderd. vandaar mijn vraag hier.

Horizon heeft toch ook een app? kan je daar niet mee af?

Helaas speelt mijn geheugen parten.. ik zag rond kerstperiodes zoveel aanbieding maar er was een usb C stick die werkte op synology..Was 35 of 75euro. Zal kijken of ik hem nog tegen kom in mijn prullenbak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
remcoXP schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:03:

Toevallig heeft hardware.info een vrij uitgebreide workshop geschreven over hoe je je PC of NAS kunt inzetten als TV server. Vandaar uit kun je inderdaad via kodi-PVR plugins je TV server content benaderen, streamen en live tv kijken.

http://nl.hardware.info/r...pc-of-nas-met-een-softcam

Mocht je meer vragen hebben kun je deze misschien beter op dit forum stellen : \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
xippie schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:46:
[...]

Dat is het probleem, je router is bij lange na niet snel genoeg voor een goede VPN verbinding. Probeer eens in je Synology zelf een VPN verbinding op te zetten en dan in je router uitzetten.
Met VPN op laptop 2MB/s dat is via VPN op de laptop. Macbook pro uit 2012, snel zat. De beperking zit echt bij PIA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
HEY_DUDE schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:46:
[...]

Met VPN op laptop 2MB/s dat is via VPN op de laptop. Macbook pro uit 2012, snel zat. De beperking zit echt bij PIA.
Probeer dan bij PIA een andere server te zoeken in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
xippie schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:47:
[...]

Probeer dan bij PIA een andere server te zoeken in Nederland.
Maakt nix uit max snelheid zit rond 20-30Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
HEY_DUDE schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:53:
[...]

Maakt nix uit max snelheid zit rond 20-30Mbit.
In heb VPN topic [VPN] Internetten via een VPN-provider halen ze bij PIA veel hogere snelheden. Ik zelf ook bij proxy.sh bijna altijd max mijn snelheid 100Mbits in Nederland, maar buiten Europa zakt de snelheid toch wel in.

[ Voor 8% gewijzigd door xippie op 06-01-2016 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 00:16
FloRadix schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:58:
Hier een handige tutorial voor diegene die hun syno folder willen mounten in OSX via automount
http://martinbay.net/automount-diskstation-shares-in-os-x/
Nice :). Maar wat is het verschil met het mounten via systeemvoorkeuren --> gebruikers & groepen --> inloggen --> hier de share naartoe slepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
schumi2004 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 16:01:
Iemand ervaring met de Foscam FI8906W Wireless Outdoor IP camera?
Ben voornemens van plan deze aan te schaffen maar kan niet echt duidelijkheid krijgen wat betreft werking met Synology.
Die camera is al vrij oud zo te zien 640x480 (VGA) en zo te zien ook nog geen IRCUT. Dus overdag heb je bv paarse bomen ipv de normale kleur.
Misschien beter kiezen voor een recent type zodat je ook een goede beeldkwaliteit hebt. Zelf ook nog 1 oude buitencamera hangen en als ik dat vergelijk met de 2 HD camera's dan weet ik nu al dat deze oude zeer snel vervangen gaat worden. Qua prijs ben je dan niet heel veel meer kwijt.

Deze moeten werken met de Synology. Maar de meeste van Foscam zijn wel aan te praat te krijgen door eventueel een andere model te kiezen als een nieuw model nog niet wordt ondersteunt.

Zelf goede ervaringen bij onderstaande webshop ook met aftersales maar er zijn uiteraard meer shops waar je ze kunt halen.
http://www.ipcam-shop.nl/...s.html#nas_compatible=190

Ik weet niet waar je de camera gaat gangen buiten maar bedenk dat je een vrij grote bundel kabels buiten moet wegwerken. Stroom & LAN en dat is niet altijd even handig weg te werken, sommige plaatsen dit in een grote lasdoos. Eventueel kiezen voor PoE. Werkt super en hoef je alleen maar een LAN kabel naar je camera te brengen. Ik wil niet anders meer. WiFi kan ook maar is niet altijd even stabiel en persoonlijk wil ik dit niet qua betrouwbaarheid. De oude buiten foscam camera is ook nog wifi maar wordt tzt zeker vervangen door een PoE camera.

Je hebt dan nog wel een PoE converter nodig of via onze chinezen vrienden een PoE kabel bestellen dan ben je voor een paar euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:41
SquareOne schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 22:20:
[...]

Nice :). Maar wat is het verschil met het mounten via systeemvoorkeuren --> gebruikers & groepen --> inloggen --> hier de share naartoe slepen.
Voordeel als ik de nas of pc reboot dat ik niet meer de mount manueel moet starten ie via script enz..
Het staat altijd klaar wanneer ik het nodig heb.

extract from the internet ;-)
Automount is method of automatically mounting a file system upon recieving the requests to access the system. Using this method of mounting, the filesystems are not located in the /etc/fstab file. The advantage of this is that if you have many volumes mounted, they do not have to all be mounted at the same time taking up system resources. They are only mounted when needed. The other advantage to this is that it allows the mounting of the same file system from different hosts. This allows the access to a filesystem even if one of the hosts it is on is unreachable (ie, redundancy.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 18:32
Hey all,

Ik heb sinds een paar weken een DS216play.
Mijn internet snelheid is 120mbit, waarmee ik normaal rond de 13mb per seconde download.
Voorheen haalde ik met Sabnzbd op mijn normale pc, deze snelheid ook.

Sinds ik sabnzbd op mijn ds2016play heb staan, haal ik deze snelheid niet meer.. maximaal 8-9mb per seconde..

Ligt dit aan de configuratie? of kan mijn ds216play dit niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:15
Androo schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:01:
Hey all,

Ik heb sinds een paar weken een DS216play.
Mijn internet snelheid is 120mbit, waarmee ik normaal rond de 13mb per seconde download.
Voorheen haalde ik met Sabnzbd op mijn normale pc, deze snelheid ook.

Sinds ik sabnzbd op mijn ds2016play heb staan, haal ik deze snelheid niet meer.. maximaal 8-9mb per seconde..

Ligt dit aan de configuratie? of kan mijn ds216play dit niet aan?
Doe eens een search door het topic heen en verschillende antwoorden komen U tegemoet ;)

Ik zou overigens van Sabnzbd afstappen en NZBGet gaan nemen, DL snelheid is hoger hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 14:24
Ik wou wat foto's van mijn NAS halen die in mij home folder staan. Nu staat er bij elk bestandje een slotje. Ik kan ze wel downloaded en openen maar bijvoorbeeld niet de permissies aanpassen. En ik neem aan als ik de foto's doorstuur dat diegene ze ook niet kan openen?

Kan ik ergens instellen dat die bestanden allemaal niet gelocked zijn?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CyQVv2A.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 22:38
Waarschijnlijk zijn de bestanden gelocked aan jouw user. De files vrijgeven in osx zou de oplossing moeten zijn.
code:
1
sudo chflags nouchg

Andere oplossing.
Hoe heb je de bestanden overgezet naar je mac? Probeer het eens via file station.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 08-01-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
job schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:16:
Waarschijnlijk zijn de bestanden gelocked aan jouw user. De files vrijgeven in osx zou de oplossing moeten zijn.
code:
1
sudo chflags nouchg

Andere oplossing.
Hoe heb je de bestanden overgezet naar je mac? Probeer het eens via file station.
Via filestation nergens last van. Via SMB krijg ik het wel.

ben nu even chflags nouchg aan het draaien.

Edit: Thanks! Dat werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door sweebee op 08-01-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week heb ik 2 extra harde schijven in mijn RS814 geplaatst (huidige setup: 2x 2TB SHR), vervolgens heb ik via DSM de volume expansion gestart om mijn volume uit te breiden. In het begin zag ik dat dit proces aardig langzaam gaat via het DSM. Toen ik vervolgens een dag later wilde kijken kon ik het DSM niet meer bereiken (time out).

Nu ben ik meer dan een week verder en kan ik het DSM nog steeds niet bereiken, een service als NZBGet bijvoorbeeld is wel toegankelijk. De fileshare niet. Ik kan me voorstellen dat een volume expansion lang duurt, maar toch niet zo lang?

Ik vraag me af wat ik in deze situatie het beste kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:49:
Sinds vorige week heb ik 2 extra harde schijven in mijn RS814 geplaatst (huidige setup: 2x 2TB SHR), vervolgens heb ik via DSM de volume expansion gestart om mijn volume uit te breiden. In het begin zag ik dat dit proces aardig langzaam gaat via het DSM. Toen ik vervolgens een dag later wilde kijken kon ik het DSM niet meer bereiken (time out).

Nu ben ik meer dan een week verder en kan ik het DSM nog steeds niet bereiken, een service als NZBGet bijvoorbeeld is wel toegankelijk. De fileshare niet. Ik kan me voorstellen dat een volume expansion lang duurt, maar toch niet zo lang?

Ik vraag me af wat ik in deze situatie het beste kan doen?
Via terminal uitschakelen als je dat aan hebt staan natuurlijk. Of gewoon via de powerknop? Bij mij duurde het uitbreiden ongeveer 20 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Ik heb werk te doen dit weekend..

Het valt mij op dat mijn NAS in de namiddag ineens geheugen gaat vreten zonder dat er wat wijzigt..
Heel apart, s ochtends is er niks aan de hand en zit ik rond 8%.. Gistermiddag zat ik op 24%. Dit betekend dat er 2GB geheugen gebruikt wordt terwijl er praktisch geen load is.. Als ik resource monitor open en ik ga tellen kom ik bij lange na niet op 2GB.. niet eens aan de helft dus ik zal even wat dieper moeten graven..
Hopelijk geeft "tops" meer informatie..

Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:16
Quakie schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:14:
Ik heb werk te doen dit weekend..

Het valt mij op dat mijn NAS in de namiddag ineens geheugen gaat vreten zonder dat er wat wijzigt..
Heel apart, s ochtends is er niks aan de hand en zit ik rond 8%.. Gistermiddag zat ik op 24%. Dit betekend dat er 2GB geheugen gebruikt wordt terwijl er praktisch geen load is.. Als ik resource monitor open en ik ga tellen kom ik bij lange na niet op 2GB.. niet eens aan de helft dus ik zal even wat dieper moeten graven..
Hopelijk geeft "tops" meer informatie..

Heel apart.
Wat is het probleem dan :?

Als je er toch een vracht geheugen in hebt zitten kunnen de bits en bytes beter ingezet worden dan dat ze in hun neus zitten te peuteren.

Of vraag je je af waar dat geheugen "gebleven" is :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb twee slechte sectoren op een schijf:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hzq8OpBnZSZb4QROjU4VLWbu/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/td7eZ5i2ikmLOOZaTbGk1ZLZ/full.jpg

Begrijp ik nou goed dat 1 bad sector geen probleem is. maar dat twee slechte sectoren paniek is? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
Grolsch schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:05:
[...]

Wat is het probleem dan :?

Als je er toch een vracht geheugen in hebt zitten kunnen de bits en bytes beter ingezet worden dan dat ze in hun neus zitten te peuteren.

Of vraag je je af waar dat geheugen "gebleven" is :?
Ik zeg nergens dat er een probleem.is alleen voor mij is het niet logisch en wil inderdaad weten waar het gebleven is.. Als je heel de dag niks met je nas doet en er zit een verdubbeling in het geheugengebruik tussen de ochtend en middag is dat raar.
Ik heb het over gebruikte geheugen dus. Ik vind het bizar dat een NAS idle is en 2GB gebruikt wordt (daar komt ie officieel mee). Sowieso pakt DSM meer geheugen bij meer aanwezig geheugen..Daar houd ik al rekening mee. (Mijn andere nas met 512MB pakt maar 70MB)
En om antwoord te geven op het "peuteren".. DSM gebruikt je geheugen actief als cache..Bij mij is er altijd maar iets van 100 a 200MB echt vrij. Het loont dus om apps uit te schakelen die je niet gebruikt.
Ik heb dus liever 1GB als cache dan dat er zomaar 1GB opgeslokt wordt aan een vaag proces. Vandaar dat ik het dus ga uitzoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door Quakie op 08-01-2016 11:44 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
pven schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:18:
Ik heb twee slechte sectoren op een schijf:
Begrijp ik nou goed dat 1 bad sector geen probleem is. maar dat twee slechte sectoren paniek is? :?
Kijk eens naar Reallocated Sectors (ingewisselde sectoren na bad write) en Pending Sectors (bad read, maar nog niet bad write) onder SMART info. Als die zijn opgelopen is er dus al een paar keer iets mis gegaan. Het zou zomaar kunnen dat alle reserve sectoren op zijn. Hij staat al minstens drie jaar aan, dus het is een mogelijkheid.

Met andere woorden; die twee kunnen er veel meer zijn :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sweebee schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:51:
[...]

Via terminal uitschakelen als je dat aan hebt staan natuurlijk. Of gewoon via de powerknop? Bij mij duurde het uitbreiden ongeveer 20 uur.
De SSH access naar de Synology heb ik uitgezet dus dat is geen optie. De powerknop heb ik een aantal seconden ingehouden en sindsdien knippert de power led (status: booting of power down). Dit duurt nu al een aantal uur dus ik heb niet het idee dat hij nog een keer gaat afsluiten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Die Bruine schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:23:
[...]

Kijk eens naar Reallocated Sectors (ingewisselde sectoren na bad write) en Pending Sectors (bad read, maar nog niet bad write) onder SMART info. Als die zijn opgelopen is er dus al een paar keer iets mis gegaan. Het zou zomaar kunnen dat alle reserve sectoren op zijn. Hij staat al minstens drie jaar aan, dus het is een mogelijkheid.

Met andere woorden; die twee kunnen er veel meer zijn :/ .
Valt erg mee:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KkwMJxO17e1x7F0lm2uOQtCO/full.jpg
Blijkbaar hoef ik me nog niet echt zorgen te maken: Wikipedia: S.M.A.R.T..

Maar toch ga ik naar nieuwe schijven kijken. Nu heb ik er 4x 1,5TB inzitten. Is het nog de moeite om in een DS410 de schijven te migreren naar 4TB? De DS410 voldoet prima, een nieuwere heb ik eigenlijk nog niet nodig.

[ Voor 31% gewijzigd door pven op 08-01-2016 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik heb zelf een 4TB in mijn DS411+II naast de overige 3TB's. Upgraden voor mij niet noodzakelijk. Mocht DSM6 niet uitkomen voor mijn device dan nog steeds niet. Hij doet wat hij moet doen.
Ik zorg altijd ervoor dat ik twee schijven onder garantie heb in mijn systeem. Wanneer de garantie verloopt gaat de oudste eruit. De twee nieuwste schijven, daar parkeer ik dan mijn belangrijke data.

Om terug te komen op die schijf... Twee van mijn vrienden hadden samen vier Toshiba's gekocht (27 maanden terug), 2TB. Die zijn binnen twee weken van elkaar (DS212 en DS411) binnen 12 uur na de eerste bad sector melding kapot gegaan. Als in gewoon echt dood en niet meer spinnen.
Niet om je bang te maken, maar meer om je bewust te maken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
Is het mogelijk om met LDAP users verbinding te maken via SMB?
Ik krijg in de Windows verkenner telkens het loginscherm te zien, maar hij geraakt niet verder (Terwijl de ingevoerde gegevens 100% zkeer juist zijn).

Op verschillende plaatsen zeggen ze dat ik "Enable Windows CIFS support" moet aanvinken, maar dat zie ik gewoon nergens staan bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groene Jacob
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 21:50
M'n nas loopt vol, en ik dacht dit weekend even voor dit projectie te gaan gebruiken... Toch wat hulp nodig! :)

Op dit moment draait mijn Synology DS213+ met twee schijven in JBOD (totaal 3tb):
- 1 schijf van 1tb
- 1 schijf van 2tb

Nu heb ik een nieuwe 3tb schijf, waar ik nu mijn huidige setup op wil dupliceren, om vervolgens die in de NAS te plaatsen en de 'oude' 2tb erbij te voegen. Zo zou ik uit moeten komen op 5tb in JBOD.

Nu loop ik een beetje vast, omdat ik niet zeker weet of ik de huidige gecombineerde 3tb kan dupliceren naar de nieuwe 3tb schijf?

Zie ik iets over het hoofd? Ik dacht dat er een replicatefunctie was op de Syno...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-10 23:37
Ik heb een DS110J al een aantal jaren probleemloos draaien. De laatste tijd stoor ik me er wel aan dat hij flink traag is. Ik denk daarom aan een upgrade. Goedkope optie is een 115J maar een 215J of 216Play is ook nog een optie.
In hoeverre zijn deze nieuwere modellen echt merkbaar sneller dan mijn oude 110J. Ga ik dat echt merken?
Video streamen doe ik niet heel veel maar gebruik hem wel veel voor foto's. Een foto openen gaat nu echt heel langzaam.

Twee schijven is op zich wel mooi maar mis het nu niet (foto-map wordt elke week gebackupt op een aangesloten portable hdd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet de DS115j, die is echt onderbemeten. Ik vind de DS215j nog steeds een prachtig product en is een flinke klasse beter. Zoek maar eens naar recente topics waarin deze wordt besproken en vergeleken. De DS110j is voorzien van dezelfde processor als mijn 'antieke' DS409slim, maar is nog wat lager geklokt. In vergelijking daarmee gaat de DS215j/DS115 (dus zonder de j) als de spreekwoordelijke brandweer. Weet wel dat je daarmee nog altijd een keuze in de budgetsectie maakt. PhotoStation vind ik op de DS215j acceptabel werken. Als je veel foto's upload kun je voordeel hebben van een wat recenter en vlotter systeem zoals de DS216play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefve1 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:07:
Ik krijg in de Windows verkenner telkens het loginscherm te zien, maar hij geraakt niet verder (Terwijl de ingevoerde gegevens 100% zkeer juist zijn).

Op verschillende plaatsen zeggen ze dat ik "Enable Windows CIFS support" moet aanvinken, maar dat zie ik gewoon nergens staan bij mij?
Maak je van een andere LDAP server gebruik? Kijk dan eens in Configuratiescherm > Directory Service > Domein/LDAP > tab LDAP. Zie ook de tekst in het kader over CIFS-ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:14:
[...]
Maak je van een andere LDAP server gebruik? Kijk dan eens in Configuratiescherm > Directory Service > Domein/LDAP > tab LDAP. Zie ook de tekst in het kader over CIFS-ondersteuning.
In heb de directory server package geinstalleerd op een Synology. Ik heb 2 andere synology's die dan als ldap cliënt verbonden zijn. Omdat het om een Synology ldap server gaat, kan ik het vinkje bij 'CIFS-platte tekst wachtwoordverificatie' niet inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ai, dan ben ik op dit moment overvraagd. Mogelijk dat iemand anders het verlossende woord kan spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:35

kraats

Ik rol

stefve1 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:07:

Heb je je rechten op de shares wel goed staan? Kijk ook bij de advanced tabjes

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefve1
kraats schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 23:33:
[...]

Heb je je rechten op de shares wel goed staan? Kijk ook bij de advanced tabjes
Rechten op de shares staan zeker goed. Met normale DSM gebruikers werkt het wel, maar asl ik het dan verander anar LDAP users, dan werkt het niet meer.
Als ik met een LDAP gebruiker inlog op DSM, dan zie ik in filestation gewoon de mappen waar hij toegang op heeft, alleen via SMB geraak ik er dus niet bij.

Bij Bestandsservices staat de Windows-bestandsservice ingeschakeld. Bij de geavanceerde instellingen staan alle vinkjes uit.

EDIT:

Nu probeer ik het op een andere computer en daar werkt het wel gewoon op. Heel raar...
Het heeft dus niet met de Synology te maken, maar met de computer. Nu heb ik wel geen enkel idee waar ik moet gaan zoeken waar dit aan kan liggen...

[ Voor 30% gewijzigd door stefve1 op 09-01-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-07 21:09
Ik ben kort geleden verhuisd. Nu ipv Ziggo tijdelijk KPN. Nas is gewoon bereikbaar via de PC. Via DS assistant en via de browser. Naast de PC had ik mijn Raspberry via NFS verbonden met de NAS. Echter als ik nu naar de opgeslagen mappen ga op de Raspberry, krijg ik de melding (kan niet verbinden met netwerk server). Enig idee aan wat dat kan liggen en hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Niet via IP adres verbonden en nu een andere IP adres op je NAS?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-07 21:09
Het IP adres is nu inderdaad anders, gezien ik ook een andere provider heb. Via browser (PC) inloggen gaat nu inderdaad via een ander IP adres dan voorheen.

Bedoel je dat de Raspberry nog een oud IP adres heeft waarop de NAS voorheen werkte?

[ Voor 22% gewijzigd door sigon op 09-01-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Ik heb sinds kort een DS415+ met 8GB memory en daarop phpVirtualbox geinstalleerd,
een Windows Server 2008 R2 VM gemaakt met een iSCSI LUN drive en de bijbehorende Oracle Guest Additions geinstalleerd op de VM.
Onder de configuratie van de VM heb ik de Display server enabled op poort 9100 (aantal al geprobeerd) maar ik krijg op geen enkele manier toegang met remote desktop. Via de console knop in phpvirtualbox heb ik gewoon toegang tot de VM en draait hij ook prima.

Machine draait dus prima op de NAS maar ik kan er gewoon niet bij komen met remote desktop. Heeft iemand hier ervaring mee? Uiteraard RDP enabled op de VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 00:16
Gisteren heb ik data vanaf een iMac via AFP verplaatst naar een shared folder van een Synology. In een bepaalde map zijn er nu diverse submappen die "ADMIN_Jan-10-233610-2016_TailCharacterConflict" achter de naam van de map hebben staan. Ik heb geen idee waar dit vandaan komt. Iemand van jullie enig idee?

De data opnieuw er op zetten heb ik geprobeerd maar dat verhelpt het probleem niet, dezelfde mappen krijgen dezelfde vreemde namen. Het zijn eigenlijk te veel mappen om handmatig aan te passen of wel via AFP op de iMac ofwel via file station.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Laatst online: 14:10
Philip J. Dijkstra schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 16:04:
Ik heb sinds kort een DS415+ met 8GB memory en daarop phpVirtualbox geinstalleerd,
een Windows Server 2008 R2 VM gemaakt met een iSCSI LUN drive en de bijbehorende Oracle Guest Additions geinstalleerd op de VM.
Onder de configuratie van de VM heb ik de Display server enabled op poort 9100 (aantal al geprobeerd) maar ik krijg op geen enkele manier toegang met remote desktop. Via de console knop in phpvirtualbox heb ik gewoon toegang tot de VM en draait hij ook prima.

Machine draait dus prima op de NAS maar ik kan er gewoon niet bij komen met remote desktop. Heeft iemand hier ervaring mee? Uiteraard RDP enabled op de VM.
Welk IP adres gebruik je?
Je moet namelijk het IP adres van je Synology gebruiken om de RDP Display Server van VirtualBox te benaderen. Gebruik dus het IP adres die je ook gebruikt voor de webportal van VirtualBox.
Bij mij benader ik de virtual machine op: 192.168.1.5:9000 (IP van mijn DS415+ en de port die ik in VB heb geconfigureerd).

Je hebt eigenlijk 2 manieren om je VM te benaderen via RDP.
De normale RDP van de virtual machine zelf.
En RDP die loopt via VirtualBox. Die bereik je dus op het IP van je Syno icm (in jouw geval) port 9100.

[ Voor 8% gewijzigd door WRT54G op 11-01-2016 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
Uiteraard Marcel. Inmiddels heb ik kunnen vinden op Duitse synology fora dat het een probleem is waar 'velen' tegenaan lopen en het schijnt te liggen aan de versie van de clienttools icm de virtualbox versie. Een nieuwere versie van beide verhelpt het probleem maar daar is nog geen synology package van. De hele ontwikkeling ervan ligt bij 2 duitsers en een italiaan die het als hobby doen dus kan een tijdje duren. Helaas nog niet makkelijk vms draaien op mn ds415+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ok, vreemd.
Ik heb totaal geen problemen om mijn virtuele machine te benaderen via RDP.
Op beide manieren (via VirtualBox RDP en normale RDP) kan ik de machine bereiken.
Ik draai zelf Server 2012 R2 maar heb ook een Windows 7 machine draaiend gehad.
Beide heb ik via RDP kunnen benaderen.

Hopelijk komt er snel een fix voor je uit!

[ Voor 7% gewijzigd door WRT54G op 11-01-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
Welke virtualbox versie gebruik je en waar heb je die gedownload? Welke 'Additional tools' versie gebruik je op de vm?
Vanaf welke client rdp je de vm? W7, w8.1, w10, linux ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WRT54G
Diverse! Hahaha. Allemaal gedownload via de Synology Italia SPK site.
http://spk.synologyitalia.com/

Ik had een DS412+ met VirtualBox 5.0.10 en gebruikte hier een VM met Windows 7 op.
Vanaf mijn MacBook kon ik de machine via RDP bereiken, zowel de Microsoft RDP client op Mac alsmede Royal TSX (RDP manager).

Op het moment heb ik een DS415+ met VirtualBox 5.0.8 en daar draai ik dus de Server 2012 R2 VM op.
Ik heb ook 5.0.10 op mijn DS415+ gehad maar deze gaf problemen met afsluiten van de Syno.
Inmiddels heb ik diezelfde problemen met 5.0.8 en ga straks downgraden naar 5.0.6 welke het "afsluit" probleem niet zou moeten hebben.

Ik gebruik altijd de versie VirtualBox tools die bij de installatie hoort.
Dus als ik 5.0.8 draai dan ook de tools van deze versie.
Verder heb ik op alle VM's mijn Windows Firewall uitgeschakeld aangezien deze voor mij overbodig is (hardware firewall).

[ Voor 23% gewijzigd door WRT54G op 11-01-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
Bedankt, ik heb 5.06 geinstalleerd, een VM gemaakt en heb toegang via RDP.

Heb je ook ervaring met het runnen van VBoxManage vanaf de synology nas?
Zowel wanneer ik het commando gebruik om de iSCSI drive te koppelen aan mn VM als wanneer ik het gebruik om de Extension pack te installeren krijg ik de error: Failed to initialize COM! (hrc=NS_ERROR_FAILURE).
Ik draai de vm nu met een niet-iSCSI drive en helaas zonder extension pack.

Google was helaas niet mn beste vriend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Sorry, daar kan ik je helaas niet mee helpen... Geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Goed dan, 1 van mijn 4 schijven in mijn DS410 is kapot aan het gaan. Die moet uiteraard worden vervangen. Om niet meteen een hele bak geld uit te geven wil ik eerst twee schijven vervangen en later dit jaar de andere twee. Is dat een goed idee, of zijn er redenen om er nu meteen vier nieuwe in te stoppen?

Voor het beeld: ik heb nu 4x1,5TB erin zitten wat netto 4,5TB is. ik wil naar 4x3TB wat netto 9TB gaat worden. (4TB kan ook, maar ik heb die ruimte toch niet nodig). De tussenstap is dus 2x1,5TB en 2x3TB wat netto 6TB is.

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 12-01-2016 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Wat gebruik je RAID (5) of SHR?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WRT54G
Dan is het iig mogelijk wat je wilt! :P
Ik zie geen problemen om het op deze manier te doen.
Wel zou ik allemaal dezelfde schijven kopen. Dus niet later dit jaar een ander merk of type.
Alle 4 wel hetzelfde houden.
Pagina: 1 ... 55 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).