Dergelijke routes zijn meestal onnodig. VPN providers blokkeren poort 25, maar niet SMTP in zijn geheel. Als je e-mail verstuurd via poort 465 of 587 (zoals Google overigens zelf aanraad) werkt het bij alle VPN providers die ik tot nu toe getest heb zonder problemen.Anoniem: 442255 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 13:40:
[...]
Iemand moet hier toch wel raad mee weten? Is dit zo'n uitzonderlijk probleem?
Anoniem: 57963
Mailen wil nog wel eens een probleem zijn bij VPN providers. Je kan je mailservers toevoegen aan je routing table en zo je VPN verbinding omzeilen, maar bij PIA is het ook mogelijk je eigen servers te laten whitelisten bij PIA zelf. Zo is het ook mogelijk 'onderweg' je VPN te gebruiken en toch uitgaand te kunnen mailen. Wil je op de whitelist dan kan je dit aanvragen bij PIA support.
Ik ben er niet helemaal zeker van dat deze vraag in dit topic thuis hoort, maar aangezien het in de TS ook over het opzetten van een eigen VPN-server gaat past het waarschijnlijk wel.
Ik ben op zoek naar een Android app of een andere oplossing om automatisch mijn internet verkeer op publieke wifinetwerken te tunnelen naar mijn router thuis. Verkeer over 2G/3G hoeft dus niet getunneld te worden evenals verkeer over vertrouwde wifinetwerken. Thuis heb ik een Fritz!Box 7170 staan die als VPN server zou moeten kunnen fungeren (VPN via IPSEC).
Dit heb ik al uitgezocht:
- Mijn android telefoon draait nog ICS (4.0) en daar kan ik in principe een VPN op instellen, maar dan is het voor alle verbindingen altijd of manueel schakelen. Idem voor mijn tablet op Android 4.4.
- OpenVPN of alternatieve app zou moeten werken, maar niet over 'sec' IPSEC
alleen over OpenVPN. Mijn Fritz!Box 7170 kan (voor zover ik weet) alleen IPSEC aan.
- CyberGhost heeft een gratis lidmaatschap en een app die werkt met whitelisted networks, maar dan zit ik weer aan die VPNprovider vast.
Heeft er iemand tips
Ik ben op zoek naar een Android app of een andere oplossing om automatisch mijn internet verkeer op publieke wifinetwerken te tunnelen naar mijn router thuis. Verkeer over 2G/3G hoeft dus niet getunneld te worden evenals verkeer over vertrouwde wifinetwerken. Thuis heb ik een Fritz!Box 7170 staan die als VPN server zou moeten kunnen fungeren (VPN via IPSEC).
Dit heb ik al uitgezocht:
- Mijn android telefoon draait nog ICS (4.0) en daar kan ik in principe een VPN op instellen, maar dan is het voor alle verbindingen altijd of manueel schakelen. Idem voor mijn tablet op Android 4.4.
- OpenVPN of alternatieve app zou moeten werken, maar niet over 'sec' IPSEC
- CyberGhost heeft een gratis lidmaatschap en een app die werkt met whitelisted networks, maar dan zit ik weer aan die VPNprovider vast.
Heeft er iemand tips
Ik doe het met 'Tasker'.
Daarmee heb ik een actie gemaakt: als telefoon verbonden is met netwerk "ABCXYZ" dan: OpenVPN verbinden met VPN-profiel XYZ123 (fictieve namen). Voor OpenVPN heb je nog de OpenVPN Tasker plugin nodig. Voor de ingebouwde Android VPN-client niet denk ik.
M'n Synology NAS is in dit geval de OpenVPN-server.
Werkt perfect, VPN gaat automatisch aan zodra ik verbonden ben met het netwerk.
In mijn geval is het kijken of er verbinding is met netwerk XYZ, maar je kan het in Tasker ook omdraaien (whitelist), alle netwerken behalve je thuisnetwerk moet hij VPN voor opstarten.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat de VPN pas moet starten als er een daadwerkelijke internetverbinding is. Soms moet je eerst door zo'n captive portal heen om de voorwaarden te accepteren. Als je VPN de boel dan blokkeert dan kom je niet op internet. Wellicht valt daar ook wat op te automatiseren (kijken of het pingen van een IP het resultaat geeft wat je zou verwachten bijv). Tasker heeft i.i.g. een hoop mogelijkheden. Nadeel is dat het betaald is, maarja je kan er nog veel meer mee dan alleen deze toepassing.
Daarmee heb ik een actie gemaakt: als telefoon verbonden is met netwerk "ABCXYZ" dan: OpenVPN verbinden met VPN-profiel XYZ123 (fictieve namen). Voor OpenVPN heb je nog de OpenVPN Tasker plugin nodig. Voor de ingebouwde Android VPN-client niet denk ik.
M'n Synology NAS is in dit geval de OpenVPN-server.
Werkt perfect, VPN gaat automatisch aan zodra ik verbonden ben met het netwerk.
In mijn geval is het kijken of er verbinding is met netwerk XYZ, maar je kan het in Tasker ook omdraaien (whitelist), alle netwerken behalve je thuisnetwerk moet hij VPN voor opstarten.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat de VPN pas moet starten als er een daadwerkelijke internetverbinding is. Soms moet je eerst door zo'n captive portal heen om de voorwaarden te accepteren. Als je VPN de boel dan blokkeert dan kom je niet op internet. Wellicht valt daar ook wat op te automatiseren (kijken of het pingen van een IP het resultaat geeft wat je zou verwachten bijv). Tasker heeft i.i.g. een hoop mogelijkheden. Nadeel is dat het betaald is, maarja je kan er nog veel meer mee dan alleen deze toepassing.
[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 14-07-2015 15:08 ]
Anoniem: 668730
Heb het niet geprobeerd, maar een aantal bekende Android+Fritz gebruikers noemen VPNCilla. Ik zou ook even de recente "FB7360 en VPN timeout" thread in xs4all.general lezen. Kennelijk ervaren de meeste IPSec clients met de Fritz een timeout na 50-60 minuten.
Zelf zou ik een kleine PC, NAS or Rasberry PI achter de Fritz zetten en daar OpenVPN of OpenConnect op draaien.
Zelf zou ik een kleine PC, NAS or Rasberry PI achter de Fritz zetten en daar OpenVPN of OpenConnect op draaien.
OpenVPN heeft wel als voordeel dat het ook door de meeste bedrijfs-/hotspot firewalls heen kan. Ik heb het over poort 443 TCP (wat normaal voor HTTPS-verkeer is) draaien. Ben nog geen netwerk tegengekomen waar dat niet werkte. Of je moet al in China o.i.d. zijn waar ze een DPI heben draaien 
Poorten voor bijv. L2TP VPN zijn vaak geblokkeerd.

Poorten voor bijv. L2TP VPN zijn vaak geblokkeerd.
[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 14-07-2015 15:21 ]
@ThinkPad, @glaasjejus, ik heb even geen wifi om mee te testen maar bedankt voor de tips! Ik heb weer wat te testen.
Ik twijfel over NordVPN en PIA. Heeft iemand ervaringen met NordVPN? Website ziet er goed uit. Echter lees ik (hier) klachten over de snelheden. Is het een optie om voor een maandje een en voor een maandje andere proberen?
Anoniem: 683650
Beste mensen,
Ik ben nog een redelijke 'domme koe' als het om VPN's gaat.
Ik ben opzoek naar een goede, betrouwbare en delijke VPN-Provider, die kan omgaan met een Draytek Router, ik wil het voornamelijk gebruiken voor een Windows omgeving.
Dus van Amsterdam naar Rotterdam connecten met andere Windows's machines.
Waar kan ik het beste kijken? Dank jullie wel.
Ik ben opzoek naar een goede, betrouwbare en delijke VPN-Provider, die kan omgaan met een Draytek Router, ik wil het voornamelijk gebruiken voor een Windows omgeving.
Is dit een serieuze vraag? Waarom zou dat niet een optie zijn?Olga2000 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 10:13:
Is het een optie om voor een maandje een en voor een maandje andere proberen?
Ik denk dat je je nog even moet verdiepen in vpn. De ts is een mooi beginAnoniem: 683650 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:23:
Beste mensen,
Hoi!
Connecten naar machines daar heb je geen VPN voor nodig, dit kan op Windows met RDP en met verschillende third party solutions.Anoniem: 683650 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:23:
Beste mensen,
Een VPN is voornamelijk om je data van A naar B en van B naar A in een tunnel te stoppen.
Zelf gebruik ik nu VPN Unlimited op mijn telefoon en tablet. De snelheid is goed en bij ik ben bij alle Wi-Fi hotspots wat lastiger te hacken of 'af te luisten' met een 'man in the middle' methode. Ik heb in de aanbieding zo'n € 32,00 voor een lifetime abonnement betaald. In het buiteland kan ik gewoon de NL streams en gemist applicaties bekijken, andersom kan ik vanuit Nederland de BBC bekijken en Amerikaanse streams. Verder doe ik geen spectaculaire dingen.
Wat uitzoeken voordat je overgaat tot aanschaf is dus verstandig.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Wat is een goede snelheid Volgens jou? Wat haal je?Jumpman schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:37:
[...]
Zelf gebruik ik nu VPN Unlimited op mijn telefoon en tablet. De snelheid is goed
Hoi!
Ik doe meestal eerst een snelheidstest zonder VPN en daarna eentje net de VPN aan. Met de VPN aan haal ik meestal iets minder. Dus stel de maximale verbinding is 50 Mbit, dan doe ik met de VPN aan 48 Mbit. Persoonlijk vind ik dat prima.EWK schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:46:
[...]
Wat is een goede snelheid Volgens jou? Wat haal je?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Een aantal vroegen de pro's en cons van je eigen 'VPN' rollen d.m.v. een VPS huren.
Edit: trouwen dat laatste punt onder het kader voordelen "can be cheaper than VPN", dat betwijfel ik. Het is erg lastig op te boxen tegen ~€3,- p/m als je voor een jaar abo gaat bij PIA, en 80 tot 90 Mb/s up/down geen bottleneck voor je is (weet niet of dat PIA hoger gaat in bandbreedte, had toentertijd 100/100 over glas, en heb nu 500/500, dus kan eventueel opnieuw testen zodra ik m'n router heb ge-upgrade (die nog steeds 100/100 aan de LAN kant heeft)).
Bron: https://www.bestvpn.com/b...erver-vps-using-centos-6/Advantages of VPN on a VPSDisadvantages
- Acts as a proxy server, so great for accessing georestricted services as long the VPS is located in the country you wish to access the services from
- The VPS provides a private IP address, so the IP address will not be blocked by services such as Hulu, or by most firewalls. This makes it a great anti-censorship option (and will work against IP blocks in China, although will not defend against other censorship measures such as packet sniffing)
- All traffic between your computer and the VPS goes through an encrypted VPN tunnel. As long as the VPS is located outside an adversary’s area of influence (for example if someone in Iran wishes to evade government censorship and so sets up a VPS server located in Europe) it will provide a high degree of privacy
- VPN on VPS also protects against hackers when using public WiFi hotspots
- Can be cheaper than VPN.
- Because the VPS provides a static IP address that belongs to you, a global adversary (such as the NSA or police forces with an international reach) can easily trace internet activity back to you
- Not suitable for copyright piracy – copyright holders will send DMCA notices (and similar) to your VPS provider. Unlike VPN providers who often keep no logs and use shared IPs to shield customers from these, VPS providers almost all take very dim view of piracy, and will likely shut down your account (and very possibly pass on your details to the copyright holder)
- Not for the technically fainthearted – we hope to make the setup process as painless as possible with these tutorials, but it does require a reasonable degree of technical know-how, and will require getting our hands dirty with a command line.
Edit: trouwen dat laatste punt onder het kader voordelen "can be cheaper than VPN", dat betwijfel ik. Het is erg lastig op te boxen tegen ~€3,- p/m als je voor een jaar abo gaat bij PIA, en 80 tot 90 Mb/s up/down geen bottleneck voor je is (weet niet of dat PIA hoger gaat in bandbreedte, had toentertijd 100/100 over glas, en heb nu 500/500, dus kan eventueel opnieuw testen zodra ik m'n router heb ge-upgrade (die nog steeds 100/100 aan de LAN kant heeft)).
[ Voor 20% gewijzigd door PostHEX op 26-07-2015 08:41 ]
Wat is eigenlijk het voordeel van betaalde vpn-aanbieders ten opzichte van een eigen opgezette vpn-server (bijv. op een router)? Vooral met betrekking tot anonimiteit/privacy.
Een betaalde VPN provider geeft je toegang tot een wereldwijd netwerk aan servers, en een ontzettend lange tafel aan IP adressen (die je tevens ook met andere klanten deelt, wat dus voor werkelijke anonimiteit zorgt). Hierdoor kan je dus overal en nergens tegelijk zijn, terwijl een verbinding met je thuis-VPN-server de wereld alleen maar kan foppen dat je thuis bent. Daarmee gezegd, heb je aan je thuis-VPN-server niets als je vanuit huis het internet benadert, want er kan alleen maar een tunnel worden opgezet tussen jou en je VPN-server, en die tunnel stop dus aan de andere kant van de server.
Google Publishes Chrome Fix For Serious VPN Security Hole
Volledig artikel: https://torrentfreak.com/...vpn-security-hole-150729/Google has published an extension for its Chrome browser that fixes a serious security hole that can reveal a user's real IP address even though they're using a VPN. The vulnerability was made headlines in early 2015 and caused a wave of panic but Chrome users can now mitigate the problem with few clicks.
Nog een tip:
Je kunt voor Viscosity (OpenVPN client for Mac OSX / Windows) een code voor 20% korting krijgen als je ze via de mail een foto stuurt van je studentenkaart / inschrijvingsbewijs. Heb een foto van m'n studentenkaart (hbo-opleiding) gestuurd en kreeg al vrij vlot een kortingscode terug.
Bij het bestellen moet je overigens wel je NAW-gegevens invullen, dus voor de privacyfreaks is dit niet interessant waarschijnlijk
Je kunt voor Viscosity (OpenVPN client for Mac OSX / Windows) een code voor 20% korting krijgen als je ze via de mail een foto stuurt van je studentenkaart / inschrijvingsbewijs. Heb een foto van m'n studentenkaart (hbo-opleiding) gestuurd en kreeg al vrij vlot een kortingscode terug.
Bij het bestellen moet je overigens wel je NAW-gegevens invullen, dus voor de privacyfreaks is dit niet interessant waarschijnlijk
[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 30-07-2015 08:49 ]
Bedankt voor de tip, ik zocht al een tijdje naar een goeie VPN client voor Windows! Deze heeft ook de belangrijkste feature die ik zoek, namelijk niet verbinden als je al op het veilige Wi-Fi netwerk zit.ThinkPadd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:28:
Nog een tip:
Nu nog een goede client voor iOS & Android die dezelfde feature heeft.
Ik gebruik "OpenVPN voor Android". Is ook een Tasker plugin zodat je dingen kunt automatisch (ik laat Tasker automatisch de VPN aanslingeren als hij ziet dat ik op WiFi-netwerk van m'n werk zit bijv.). Met OpenVPN voor Android heb je ook de mogelijkheid voor 'persistent tun' (data pauzeren als VPN even wegvalt, anders kun je alsnog data 'lekken' over het netwerk waar je mee verbonden bent).Dennis schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:04:
[...]
Bedankt voor de tip, ik zocht al een tijdje naar een goeie VPN client voor Windows! Deze heeft ook de belangrijkste feature die ik zoek, namelijk niet verbinden als je al op het veilige Wi-Fi netwerk zit.
Nu nog een goede client voor iOS & Android die dezelfde feature heeft.
[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 30-07-2015 11:12 ]
Thanks, maar die laatste optie schijnt niet te werken in Android 4.4. Binnenkort maar eens een Android 5 telefoon halen om die redenThinkPadd schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:11:
Ik gebruik "OpenVPN voor Android". Is ook een Tasker plugin zodat je dingen kunt automatisch (ik laat Tasker automatisch de VPN aanslingeren als hij ziet dat ik op WiFi-netwerk van m'n werk zit bijv.). Met OpenVPN voor Android heb je ook de mogelijkheid voor 'persistent tun' (data pauzeren als VPN even wegvalt, anders kun je alsnog data 'lekken' over het netwerk waar je mee verbonden bent).
Ik ben de hele maand september in China en HK. Enig contact buiten de Great Firewall of China zou mooi zijn. Daarom wil ik de betaalde VPN dienst ExpressVPN aanschaffen om met twee Android devices 'gewoon' te kunnen surfen, Google Maps te gebruiken en andere Google services (evt. Twitter, Facebook etc). Ik heb er nog een aantal vragen over:
- Ik reis samen met mijn vriendin, het zou mooi zijn om beide gebruik te kunnen maken van dezelfde VPN verbinding. Kan dat? Dus twee (Android) devices via één VPN (1 computer + 1 handheld kan wel lees ik).
- Ik zit er aan te denken een MiFi aan te schaffen met een Chinese 3G-simkaart er in. Als ik dan internet via de MiFi op mijn telefoon (waar de VPN in op is geslagen) omzeil ik dan de blokkade?
- Ik heb een Synology DS212j thuis staan en een TP Link WR1043 router staan, kan ik daar nog iets handigd mee doen?
Ik heb dit topic doorgelezen en vele anderen via Google, maar kan zo één twee drie niets over bovenstaande vragen vinden. Alvast bedankt voor jullie hulp.
- Ik reis samen met mijn vriendin, het zou mooi zijn om beide gebruik te kunnen maken van dezelfde VPN verbinding. Kan dat? Dus twee (Android) devices via één VPN (1 computer + 1 handheld kan wel lees ik).
- Ik zit er aan te denken een MiFi aan te schaffen met een Chinese 3G-simkaart er in. Als ik dan internet via de MiFi op mijn telefoon (waar de VPN in op is geslagen) omzeil ik dan de blokkade?
- Ik heb een Synology DS212j thuis staan en een TP Link WR1043 router staan, kan ik daar nog iets handigd mee doen?
Ik heb dit topic doorgelezen en vele anderen via Google, maar kan zo één twee drie niets over bovenstaande vragen vinden. Alvast bedankt voor jullie hulp.
Je kunt VPN providers een beetje vergelijken met de oude inbel internet providers. Je gebruikt infrastructuur van anderen om 'in te bellen' op het ip adres van de provider. De provider staat je toe om een x aantal ingelogde sessies te hebben (zo te horen 2) maar het maakt de provider verder niet uit welk 'modem' (device) je precies gebruikt.
Dus als je via je telefoon verbinding hebt met een WiFi netwerk, kun je 'inbellen' op je VPN en vervolgens via dat VPN het internet op. Dit geld ook voor een MiFi met een 3G kaart.
Eventueel kun je een VPN server op je synology (of je TP-link met de juiste firmware) opzetten. Let er echter wel op dat de download op je telefoon in China gelijk is aan de upload van de verbinding waarmee je Synology aan het internet hangt. Als je beschikt over een xDSL verbinding met een relatief lage upload, is het misschien niet zo'n goed idee.
Als laatste wil ik je erop attent maken dat het kan zijn dat de VPN provider die je hier kiest niet blijkt te werken in China (omdat Great Firewall zegmaar). Het is dus aan te raden om vanuit hier uit te zoeken welke VPN providers werken. Let daarbij ook op de locatie van de VPN server. Een server in Azie of de westkust van Amerika is dichterbij dan een server in Amsterdam. Express VPN is overigens een goede keuze
.
http://www.greycoder.com/best-vpn-china/
Dus als je via je telefoon verbinding hebt met een WiFi netwerk, kun je 'inbellen' op je VPN en vervolgens via dat VPN het internet op. Dit geld ook voor een MiFi met een 3G kaart.
Eventueel kun je een VPN server op je synology (of je TP-link met de juiste firmware) opzetten. Let er echter wel op dat de download op je telefoon in China gelijk is aan de upload van de verbinding waarmee je Synology aan het internet hangt. Als je beschikt over een xDSL verbinding met een relatief lage upload, is het misschien niet zo'n goed idee.
Als laatste wil ik je erop attent maken dat het kan zijn dat de VPN provider die je hier kiest niet blijkt te werken in China (omdat Great Firewall zegmaar). Het is dus aan te raden om vanuit hier uit te zoeken welke VPN providers werken. Let daarbij ook op de locatie van de VPN server. Een server in Azie of de westkust van Amerika is dichterbij dan een server in Amsterdam. Express VPN is overigens een goede keuze
http://www.greycoder.com/best-vpn-china/
[ Voor 20% gewijzigd door luxan op 14-08-2015 13:41 ]
Ik zit al een tijdje te denken aan een VPN. Nu heb ik de laatste dagen wat research erna gedaan en ik zit nog steeds te twijfelen. Ik zou graag van anderen horen of het verstandig is een VPN te nemen.
De reden om een VPN te nemen is voor meer veiligheid en meer privacy. Ik ben een student en woon in een studentenhuis, daarnaast zijn mijn devices vaak verbonden met open netwerken (bv op de uni). Allemaal niet echt veilige netwerken.
Dit valt samen met het feit dat ik steeds meer documenten en informatie via het internet verstuur, waarvan ik liever de zekerheid heb dat niemand ze kan lezen.
Mijn grootste zorgen zijn: als ik er één neem heb ik dan nog een snelle internetverbinding? In ons studentenhuis delen we de internetaansluiting met 5 mensen en vooral als er veel gestreamt wordt, dan merk je het wel. Daarnaast verzend ik voor mijn werk veel PDF/foto's die ook de nodige MB's vreten. Dus ik wil niet dat door een VPN de verbinding nog trager wordt.
Zijn er mensen die mij kunnen adviseren. Met name met de afweging dat mijn privacy/veiligheid omhoog gaat en mijn internetsnelheid/kosten stijgen.
De reden om een VPN te nemen is voor meer veiligheid en meer privacy. Ik ben een student en woon in een studentenhuis, daarnaast zijn mijn devices vaak verbonden met open netwerken (bv op de uni). Allemaal niet echt veilige netwerken.
Dit valt samen met het feit dat ik steeds meer documenten en informatie via het internet verstuur, waarvan ik liever de zekerheid heb dat niemand ze kan lezen.
Mijn grootste zorgen zijn: als ik er één neem heb ik dan nog een snelle internetverbinding? In ons studentenhuis delen we de internetaansluiting met 5 mensen en vooral als er veel gestreamt wordt, dan merk je het wel. Daarnaast verzend ik voor mijn werk veel PDF/foto's die ook de nodige MB's vreten. Dus ik wil niet dat door een VPN de verbinding nog trager wordt.
Zijn er mensen die mij kunnen adviseren. Met name met de afweging dat mijn privacy/veiligheid omhoog gaat en mijn internetsnelheid/kosten stijgen.
Ik kan alleen voor AirVPN spreken qua snelheid: ik heb glasvezel van XS4All, 100 Mbit waar ik 94 Mbit van haal. Via AirVPN, Nederlandse server, haal ik 88 Mbit. Je levert dus zo'n 7 % van de snelheid in, wat uiteraard beide richtingen op werkt. Welke encryptie gebruikt wordt maakt iets uit, hier gaat het om AES-256-CBC, wat door de meeste wordt aangeboden. Dus ik zou zeggen: probeer het simpelweg eens. AirVPN geeft je een 3 dagen trial als je dit via de support vraagt.
Ze bieden maximaal 3 gelijktijdige verbindingen aan. Ik speel ook online games via VPN (staat altijd aan op router namelijk), en dat werkt eigenlijk meer dan goed: nooit last van een slechte verbinding. Latency gaat natuurlijk iets omhoog, je gaat via een omweg. Om je een idee te geven: ping naar Tweakers zonder VPN: 6.13ms, met VPN 10.32ms gemiddeld in 30 pings.
Ze bieden maximaal 3 gelijktijdige verbindingen aan. Ik speel ook online games via VPN (staat altijd aan op router namelijk), en dat werkt eigenlijk meer dan goed: nooit last van een slechte verbinding. Latency gaat natuurlijk iets omhoog, je gaat via een omweg. Om je een idee te geven: ping naar Tweakers zonder VPN: 6.13ms, met VPN 10.32ms gemiddeld in 30 pings.
[ Voor 10% gewijzigd door Thijs? op 17-08-2015 18:14 ]
Bedankt voor je hulp. Ik denk dat ik gewoon eerst een trial neem en kijk of het bevalt!
Ik heb 120 Mbit van Ziggo. Ik haal 100% met en zonder VPN. Het ligt er maar net aan of je ook je volledige snelheid bij je ISP haalt en wat voor snelheden de VPN-provider aanbiedt.pyro-tukker schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:08:
Bedankt voor je hulp. Ik denk dat ik gewoon eerst een trial neem en kijk of het bevalt!
Ik hoor veel verhalen over de downloadsnelheid, maar wat zijn de ervaringen met de upload snelheid van verschillende vpn providers?
En zijn er isp's die bepaalde poorten voor vpn's blokkeren?
En zijn er isp's die bepaalde poorten voor vpn's blokkeren?
bla?
Ik heb net de iOS app van PIA op mijn Ipad gezet maar daar kan ik alleen maar een server selecteren en de vpn verbinding aanzetten. Ik ga er maar vanuit dat de standaardinstellingen voor huis-tuin-en-keukengebruik meteen goed staan. Ik kan dus nergens in de advanced instellingen komen, zoals ik op internet en you tube wel uitgelegd zie voor de pc/mac software. Iemand een idee hoe ik hierin kom in de iOS app?
De Android app op mijn N5 die al veel langer geleden door PIA is uitgebracht biedt trouwens wel mogelijkheden om extra instellingen te regelen. Vreemd dat beide apps zo afwijken.
Ik heb PIA trouwens gekocht om US Netflix te zien, maar dat lijkt tegenwoordig niet meer te werken omdat ik ook na uit- en opnieuw inloggen gewoon mijn NL Netflix blijf zien ondanks dat ik US servers selecteer. Ip check bevestigt mijn verbinding met een US server. Vreemd maar goed, so be it.
De Android app op mijn N5 die al veel langer geleden door PIA is uitgebracht biedt trouwens wel mogelijkheden om extra instellingen te regelen. Vreemd dat beide apps zo afwijken.
Ik heb PIA trouwens gekocht om US Netflix te zien, maar dat lijkt tegenwoordig niet meer te werken omdat ik ook na uit- en opnieuw inloggen gewoon mijn NL Netflix blijf zien ondanks dat ik US servers selecteer. Ip check bevestigt mijn verbinding met een US server. Vreemd maar goed, so be it.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Ik heb een paar dagen Torguard gebruikt. Maar de software is gewoon niet intuïtief, verbinden lukte vaak niet of duurde lang, en de snelheid was erg laag. Soms maar 10%. Ik heb dus snel opgezegd binnen de 7 dagen en ga er vanuit dat ze mn PayPal betaling terug storten. Ik heb ook een jaar gratis Cyberghost gebruikt en die beviel erg goed, ook qua snelheid, vaak (veel) meer dan waar ik voor betaal. Misschien maar eens een goede aanbieding zoeken, want Cyberghost is niet de goedkoopste.
TorGuard heeft net teruggestort (<48h na mijn annulering). Je kan het dus veilig proberen, misschien is het voor jou wel prima.
Zo, ik ben net overgestapt op AirVPN. Komt er in tests goed uit en snelheid blijft erg goed. Met de code
krijg je ook nog eens 10% korting op het jaarabonnement.
TorGuard heeft net teruggestort (<48h na mijn annulering). Je kan het dus veilig proberen, misschien is het voor jou wel prima.
Zo, ik ben net overgestapt op AirVPN. Komt er in tests goed uit en snelheid blijft erg goed. Met de code
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
krijg je ook nog eens 10% korting op het jaarabonnement.
[ Voor 34% gewijzigd door marcelmg2 op 22-09-2015 21:38 ]
Ik gebruik nu een tijdje Ironsocket waar ik op zich tevreden over ben. Ik gebruik het voornamelijk om veilig buitenshuis wifi te gebruiken op mijn mobiele apparaten.
Ik wil echter thuis overstappen naar een router met OpenWRT om mijn gehele thuis netwerk via de VPN te laten lopen. Nu vind ik een drop in de downloadsnelheid niet zo'n groot probleem, maar ik was toch wel geshockeerd door de zeer lage snelheid. Wellicht dat ik iets verkeerd doe?
Situatie: laptop, windows 10, Ziggo 120DL 12UP en <20ms volgens speedtest.net
Nu connect ik naar één van de 4 servers in Amsterdam en dropt mijn snelheid naar 4DL en 2UP! Zowel op het volledig encrypted profiel als het non encrypted profiel.
Is dit wat ik van een VPN mag verwachten of gaat er iets fout? Als ik hun site lees dan zou ik geen snelheidsverlies mogen verwachten (buiten het verlies als er encrypty plaatsvindt, maar dat vind ik ok).
Ik wil echter thuis overstappen naar een router met OpenWRT om mijn gehele thuis netwerk via de VPN te laten lopen. Nu vind ik een drop in de downloadsnelheid niet zo'n groot probleem, maar ik was toch wel geshockeerd door de zeer lage snelheid. Wellicht dat ik iets verkeerd doe?
Situatie: laptop, windows 10, Ziggo 120DL 12UP en <20ms volgens speedtest.net
Nu connect ik naar één van de 4 servers in Amsterdam en dropt mijn snelheid naar 4DL en 2UP! Zowel op het volledig encrypted profiel als het non encrypted profiel.
Is dit wat ik van een VPN mag verwachten of gaat er iets fout? Als ik hun site lees dan zou ik geen snelheidsverlies mogen verwachten (buiten het verlies als er encrypty plaatsvindt, maar dat vind ik ok).
Si hoc legere scis nimium eruditiones habes
Je zegt niet welk type router je hebt. Maar even ter illustratie, een (oude) wndr3700v2 haalt 1,8MB/s als hij zelf het vpn-verkeetr moet verzorgen. Maarja, dat dingetje heeft ook maar 800MHz.
Als ik dat via m'n pc laat lopen haal ik 4,7MB/s (van de 5), dat is bij pia overigens.
Als ik dat via m'n pc laat lopen haal ik 4,7MB/s (van de 5), dat is bij pia overigens.
Hoi!
Pardon, ik lees net terug dat ik het wat krom geformuleerd heb. Op dit moment draai ik nog geen VPN via de router. Het is mijn intentie dat te doen. De drop in performance is wanneer ik op mijn laptop een VPN client verbinding tot stand breng.EWK schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:51:
Je zegt niet welk type router je hebt. Maar even ter illustratie, een (oude) wndr3700v2 haalt 1,8MB/s als hij zelf het vpn-verkeetr moet verzorgen. Maarja, dat dingetje heeft ook maar 800MHz.
De router gaat dus ook niet als VPN server werken maar als client zodat elk device op mijn netwerk standaard met vpn verbonden is.
[ Voor 9% gewijzigd door Neurd op 25-09-2015 13:35 ]
Dat kan meerdere oorzaken hebben, heb je het al eens met een andere VPN provider geprobeerd?Neurd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:33:
[...]
Pardon, ik lees net terug dat ik het wat krom geformuleerd heb. Op dit moment draai ik nog geen VPN via de router. Het is mijn intentie dat te doen. De drop in performance is wanneer ik op mijn laptop een VPN client verbinding tot stand breng.
Met welk protocol maak je verbinding? Bijvoorbeeld openvpn? Of iets anders?
Ja, dat snap ik. Dat is ook wat ik met mijn voorbeeld aangeef. Als client haalt de wndr3700v2 dus maar 1,8MB/s. Als ik de PC als client instel (en de router dus niet), haal ik 4,7MB/s (van de 5).De router gaat dus ook niet als VPN server werken maar als client zodat elk device op mijn netwerk standaard met vpn verbonden is.
Hoi!
Nee ik heb het niet met een andere VPN provider geprobeerd. Ik heb op dit moment reeds een jaarabonnement bij Ironsocket.EWK schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:36:
[...]
Dat kan meerdere oorzaken hebben, heb je het al eens met een andere VPN provider geprobeerd?
Met welk protocol maak je verbinding? Bijvoorbeeld openvpn? Of iets anders?
[...]
Ja, dat snap ik. Dat is ook wat ik met mijn voorbeeld aangeef. Als client haalt de wndr3700v2 dus maar 1,8MB/s. Als ik de PC als client instel (en de router dus niet), haal ik 4,7MB/s (van de 5).
Ik maak verbinding via een OpenVPN. En als de verbdining 4,7MB/s zou zijn dan zou ik dat acceptabel vinden, maar hij is 4-5Mbit/s, terwijl ik zonder VPN 120 Mbit haal.
Het verlies in snelheid leek me zo extreem dat ik vermoedde dat ik wat verkeerd heb ingesteld. Ik maak overigens gewoon gebruik van de Ziggo DNS. Zou het verschil maken als ik die van ironsocket zou gebruiken? Is dat uit veiligheids oogpunt, nu ik er zo over nadenk, niet sowiezo beter?
Om uit te sluiten dat het aan je vpn ligt zou je het eens met een ander kunnen proberen. Misschien kun je het eens met een trail bij een ander kunnen proberen.Neurd schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:34:
[...]
Nee ik heb het niet met een andere VPN provider geprobeerd. Ik heb op dit moment reeds een jaarabonnement bij Ironsocket.
Ik maak verbinding via een OpenVPN. En als de verbdining 4,7MB/s zou zijn dan zou ik dat acceptabel vinden, maar hij is 4-5Mbit/s, terwijl ik zonder VPN 120 Mbit haal.
Het verlies in snelheid leek me zo extreem dat ik vermoedde dat ik wat verkeerd heb ingesteld. Ik maak overigens gewoon gebruik van de Ziggo DNS. Zou het verschil maken als ik die van ironsocket zou gebruiken? Is dat uit veiligheids oogpunt, nu ik er zo over nadenk, niet sowiezo beter?
Als dat niet helpt ligt er iets bij jou, is de snelheid wel beter, dan zou ik snel verlies nemen en wegwezen. Uit veiligheid kun je een andere dns nemen, maar als de dns iets met jouw ip zou doen, dan is dat je vpn ip-adres, waar ie nog niets mee kan.
Hoi!
Iemand ervaring met proXPN ? Heb de aanbieding genomen van 39 USD lifetime abo. Ik haal zonder VPN (op mijn android phone) 45 mbit. Met de VPN haal ik maar 10 mbit
De Premium accounts komen met een 30 dagen risk free trial toch? Mocht het niet beter worden dan stop je er toch mee? Volgens mij hebben alle providers wel een soort trial. Ik zit bij AirVPN (niet goedkoop) en ik haal met gemak 80-90% van mn normale snelheid, vaak nog meer. Ze hebben een free trial (je kan contact met ze opnemen voor een kortingscode). Test dat even en kijk eens of die bevalt.vortexnl1982 schreef op zondag 27 september 2015 @ 21:37:
Iemand ervaring met proXPN ? Heb de aanbieding genomen van 39 USD lifetime abo. Ik haal zonder VPN (op mijn android phone) 45 mbit. Met de VPN haal ik maar 10 mbit
Ik heb gebruik gemaakt van een aanbieding, 35 USD voor lifeteme subscription. Heb me snel weer afgemeld en om een refund gevraagd want de snelheid is ongeveer 30 % van je verbinding !marcelmg2 schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:34:
[...]
De Premium accounts komen met een 30 dagen risk free trial toch? Mocht het niet beter worden dan stop je er toch mee? Volgens mij hebben alle providers wel een soort trial. Ik zit bij AirVPN (niet goedkoop) en ik haal met gemak 80-90% van mn normale snelheid, vaak nog meer. Ze hebben een free trial (je kan contact met ze opnemen voor een kortingscode). Test dat even en kijk eens of die bevalt.
Er is ook weinig te vinden over deze partij. Ik heb ook getwijfeld door de prijs, maar jij hebt me overtuigd om het niet te doen.vortexnl1982 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 07:12:
[...]
Ik heb gebruik gemaakt van een aanbieding, 35 USD voor lifeteme subscription. Heb me snel weer afgemeld en om een refund gevraagd want de snelheid is ongeveer 30 % van je verbinding !
I don't have dreams, I have goals!!
Tip: mijn VPN-tunnel naar huis (OpenVPN) bleek lek, ik zag op www.dnsleaktest.com er DNS-servers tussenstaan die niet in m'n thuisnetwerk voorkomen.
Dit bleek de oplosing (VPN-netwerk boven normale netwerk zetten qua prioriteit), de handleiding heeft het over Win 7, maar bij mij op Win 10 werkt het ook nog prima.
Toch niet, het probleem blijkt ingewikkelder te zijn helaas: https://community.openvpn.net/openvpn/ticket/605
Dit bleek de oplosing (VPN-netwerk boven normale netwerk zetten qua prioriteit), de handleiding heeft het over Win 7, maar bij mij op Win 10 werkt het ook nog prima.
Toch niet, het probleem blijkt ingewikkelder te zijn helaas: https://community.openvpn.net/openvpn/ticket/605
[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 13-10-2015 17:41 ]
Hi guys, ik hoop dat ik hier een vraagje mag plaatsen over VPN (verdiep me er pas net in).
Ik heb zojuist een VPN-verbinding geinstalleerd van Private Internet Acces. Op desktop (Windows 10) werkt het prima en op mijn smartphone (Android) ook. Op mijn laptop (ook Windows 10) krijg ik echter iets raars: naast mijn normale WiFi-verbinding maakt hij verbinding met 'onbekend netwerk'. Ik ben dan dus als het ware twee keer met internet verbonden maar kan dan geen webpagina's laden. Als ik VPN uitschakel doet het internet het wel weer gewoon (maar ben ik dus niet 'anoniem').
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb zojuist een VPN-verbinding geinstalleerd van Private Internet Acces. Op desktop (Windows 10) werkt het prima en op mijn smartphone (Android) ook. Op mijn laptop (ook Windows 10) krijg ik echter iets raars: naast mijn normale WiFi-verbinding maakt hij verbinding met 'onbekend netwerk'. Ik ben dan dus als het ware twee keer met internet verbonden maar kan dan geen webpagina's laden. Als ik VPN uitschakel doet het internet het wel weer gewoon (maar ben ik dus niet 'anoniem').
Hoe kan ik dit oplossen?
Gebruik je de applicatie van pia of gebruik je openvpn, of nog wat anders?Sarrr schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:57:
Hi guys, ik hoop dat ik hier een vraagje mag plaatsen over VPN (verdiep me er pas net in).
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik zou ook eens die eerste proberen.
Hoi!
Ik gebruik de applicatie van PIA - van de website gedownload via de link in de mail.EWK schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:15:
[...]
Gebruik je de applicatie van pia of gebruik je openvpn, of nog wat anders?
Ik zou ook eens die eerste proberen.
Op mijn desktop heb ik naast mijn LAN-verbinding ook verbinding met 'onbekend netwerk', maar daar staat bij beide gewoon 'Internettoegang' en werkt alles prima. Op de laptop staat er bij het onbekende netwerk dus 'geen internettoegang' en bij mijn normale WiFi-verbinding wel.
[ Voor 30% gewijzigd door Sarrr op 20-10-2015 23:57 ]
Hoe bevalt PIA? Want ze hebben een jaarabo voor $40,- en dat vind ik wel interessant.
I don't have dreams, I have goals!!
Het 'onbekende netwerk' is het TAP-stuurprogramma welke wordt gebruikt om de versleutelde gegevens tussen jou en PIA te versturen.Sarrr schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:57:
Hoe kan ik dit oplossen?
Je hebt zeer waarschijnlijk de 'Kill Switch' functie ingeschakeld. Als je VPN verbinding wegvalt (of als je deze zelf stopt) wordt iedere internetverbinding nog steeds tegengehouden. Dit om te voorkomen dat je toch per ongeluk onversleutelde gegevens zou verzenden. Pas als je de PIA client helemaal afsluit wordt de verbinding weer vrijgegeven.
Als je tevens 'DNS leak protection' aan hebt staan heb je soms last dat de door de client ingestelde (tijdelijke) DNS servers en het toegewezen IP-adres niet worden vrijgegeven na het sluiten van de client. Als je dan naar je netwerkinstellingen gaat (LAN verbinding) -> Eigenschappen -> Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4) -> Eigenschappen kan je 'Automatisch een IP-adres laten toewijzen' weer aanvinken en heb je weer verbinding. Het nameserver probleem kan je evt. voorkomen door de DNS servers van PIA als vaste DNS servers in te stellen. Je hoeft de functie 'DNS leak protection' dan helemaal niet te gebruiken in de client.
Voorkeurs DNS-server: 209.222.18.222
Alternatieve DNS-server: 209.222.18.218
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 57963 op 21-10-2015 08:11 ]
Ik heb vorige maand toen ik in China ging zo'n 4 weken lang PIA gebruikt. Eerst in Nederland geprobeerd; dat was nog wel goed, maar in China was het niet best. De internetsnelheden zijn daar vaak al niet fantastisch en met de VPN aan was er helemaal geen doorkomen meer aan.Redondo1982 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 07:53:
Hoe bevalt PIA? Want ze hebben een jaarabo voor $40,- en dat vind ik wel interessant.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Het bevalt hier erg goed. Het ligt er natuurlijk wel aan wat je verwacht over te houden van je beschikbare snelheid. Verwacht niet dat je op een glasverbinding van 500 Mbit/sec dezelfde snelheden gaat behalen door de VPN-tunnel. Op een 100 Mbit/sec verbinding houdt je ongeveer 75% van de snelheid over. Wat erg fijn is als je veel reist is dat ze in veel landen servers hebben staan en er is er dus altijd wel een in de buurt wat je uiteindelijke doorvoersnelheid ten goede komt. Ook het gegeven dat je met 5 devices op hetzelfde moment verbonden mag zijn is erg prettig. Handig als er meerdere pc's en telefoons in huis zijn!Redondo1982 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 07:53:
@arjanpvt Bij jouw opmerking over de snelheden in andere landen sluit ik mij wel aan, maar dit ligt ook vaak aan de bandbreedte die je beschikbaar hebt in hotels, op vliegvelden, etc... Het gaat dan in basis al niet erg snel en als je dan ook nog eens door een VPN-tunnel gaat lever je natuurlijk alleen maar in.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 57963 op 21-10-2015 08:21 ]
Ikzelf heb Airvpn. Redelijk tevreden van. Vooral de franse server gebruik ik veel. Voor netflix gebruik ik vpn's vanuit de VS. Snelheid valt daar wel wat tegen. Ik kan niet altijd netflix VS zien in HD.
De linux client vind ik heel fijn werken. Weinig problemen mee.
PIA heb ik ook over liggen twijfelen.
Ik heb 56 euro betaald voor een jaar als ik me niet vergis.
Edit: Ik denk met de aankondiging van Brein dat gebruikers van popcorn time kunnen worden vervolgd de vpn markt een boost zal krijgen.
De linux client vind ik heel fijn werken. Weinig problemen mee.
PIA heb ik ook over liggen twijfelen.
Ik heb 56 euro betaald voor een jaar als ik me niet vergis.
Edit: Ik denk met de aankondiging van Brein dat gebruikers van popcorn time kunnen worden vervolgd de vpn markt een boost zal krijgen.
[ Voor 15% gewijzigd door Yarisken op 21-10-2015 09:32 ]
Ik ben nieuw op VPN gebied en heb sinds kort ook PIA. Het is me alleen nog niet gelukt om de 'Kill Switch' functie werkend te krijgen (werk met mac OSX).
Ook werkt het mailen via VPN nog niet, je moet namelijk eerst je SMTP servers laten whitelisten door de support te contacten.
Snelheden zijn tot nu toe wel goed, (op een 200mbit lijn, kan ik gewoon prima surfen en filmpjes kijken).
Trouwens ik zag dat het nu voor 2 jaar $59,95 is via deze link en je kan volgens mij ook nog 10% korting daarop krijgen.
Ook werkt het mailen via VPN nog niet, je moet namelijk eerst je SMTP servers laten whitelisten door de support te contacten.
Snelheden zijn tot nu toe wel goed, (op een 200mbit lijn, kan ik gewoon prima surfen en filmpjes kijken).
Trouwens ik zag dat het nu voor 2 jaar $59,95 is via deze link en je kan volgens mij ook nog 10% korting daarop krijgen.
Bedankt voor je antwoord! Dat van die Kill Switch had ik ook ergens gevonden inderdaad, maar die stond bij mij niet aan. Het gekke is dat hij op de desktop precies dezelfde instellingen had en wel werkte. Ik heb het nu echter werkend, maar vraag niet waarom. Programma opnieuw geïnstalleerd, maakte geen verschil, toen puur de adapter via netwerkinstellingen uitgeschakeld en later weer ingeschakeld en hij deed het!Anoniem: 57963 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:05:
[...]
Het 'onbekende netwerk' is het TAP-stuurprogramma welke wordt gebruikt om de versleutelde gegevens tussen jou en PIA te versturen.
Je hebt zeer waarschijnlijk de 'Kill Switch' functie ingeschakeld. Als je VPN verbinding wegvalt (of als je deze zelf stopt) wordt iedere internetverbinding nog steeds tegengehouden. Dit om te voorkomen dat je toch per ongeluk onversleutelde gegevens zou verzenden. Pas als je de PIA client helemaal afsluit wordt de verbinding weer vrijgegeven.
Als je tevens 'DNS leak protection' aan hebt staan heb je soms last dat de door de client ingestelde (tijdelijke) DNS servers en het toegewezen IP-adres niet worden vrijgegeven na het sluiten van de client. Als je dan naar je netwerkinstellingen gaat (LAN verbinding) -> Eigenschappen -> Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4) -> Eigenschappen kan je 'Automatisch een IP-adres laten toewijzen' weer aanvinken en heb je weer verbinding. Het nameserver probleem kan je evt. voorkomen door de DNS servers van PIA als vaste DNS servers in te stellen. Je hoeft de functie 'DNS leak protection' dan helemaal niet te gebruiken in de client.
Voorkeurs DNS-server: 209.222.18.222
Alternatieve DNS-server: 209.222.18.218
Wel heel handig om die DNS nog eens even na te kijken. Thanks!
Kan je met PIA ook Netflix usa bekijken?
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
TorAnoniem: 682319 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:31:
Wat is de beste gratis VPN ?
Ik heb een stom vraagje wellicht, maar ik gebruik split-tunneling via een VPN, betekent dan dat alles met mijn normale IP adres het internet opgaat, behalve die applicaties die ik enable via split tunneling, zoals utorrent? En hoe kan ik controleren dat een progamma als bv utorrent de VPN IP adres gebruikt en niet de 'echte'?
Something under the bed is drooling
Gewoon een hurricane electric IPv6 tunnel nemen. Dan kan je Netflix usa kijken. Werkt prima.Kapitein187 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:08:
Ik gebruik deze pagina. Met de Torrent Address detection kun je een torrent downloaden waarvan je in de tracker in uTorrent bijvoorbeeld, of op de site zelf, kan zien met welk IP de torrent app naar buiten gaat.Mauz1978 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:43:
Ik heb een stom vraagje wellicht, maar ik gebruik split-tunneling via een VPN, betekent dan dat alles met mijn normale IP adres het internet opgaat, behalve die applicaties die ik enable via split tunneling, zoals utorrent? En hoe kan ik controleren dat een progamma als bv utorrent de VPN IP adres gebruikt en niet de 'echte'?
En je kan zien of je nog andere 'lekkages' hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door marcelmg2 op 25-10-2015 10:54 ]
Oh, wat een goeie tip, thanks man :)!marcelmg2 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 10:52:
[...]
Ik gebruik deze pagina. Met de Torrent Address detection kun je een torrent downloaden waarvan je in de tracker in uTorrent bijvoorbeeld, of op de site zelf, kan zien met welk IP de torrent app naar buiten gaat.
En je kan zien of je nog andere 'lekkages' hebt.
Something under the bed is drooling
Hoe betalen jullie een abonnement bij bijvoorbeeld PIA? Is het echt zo belangrijk om anoniem te betalen? Uiteraard lijkt het me wel verstandig, maar gewoon met een credicard betalen is zo makkelijk :-)
Als ik bij PIA kijk naar de gift card opties (bijvoorbeeld apple store card) staat er dat ze een offer maken op basic van het tegoed op de kaart. Betekend dit dat je geen normaal jaarlijks abonnement met giftcards kunt afnemen?
Als ik bij PIA kijk naar de gift card opties (bijvoorbeeld apple store card) staat er dat ze een offer maken op basic van het tegoed op de kaart. Betekend dit dat je geen normaal jaarlijks abonnement met giftcards kunt afnemen?
Als ze doen wat ze hier zeggen, hoef je je er volgens mij niet zo druk over te maken.mymind* schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 17:21:
Hoe betalen jullie een abonnement bij bijvoorbeeld PIA? Is het echt zo belangrijk om anoniem te betalen? Uiteraard lijkt het me wel verstandig, maar gewoon met een credicard betalen is zo makkelijk :-)
Behalve dan dat te bewijzen is dat jij ze betaald hebt, kan iemand er verder weinig mee.
Dit kun je ze beter zelf vragenAls ik bij PIA kijk naar de gift card opties (bijvoorbeeld apple store card) staat er dat ze een offer maken op basic van het tegoed op de kaart. Betekend dit dat je geen normaal jaarlijks abonnement met giftcards kunt afnemen?
Hoi!
Met een 20mbit/sec of 40Mbit/sec lijn zal je toch nog wel steeds een redelijke snelheid halen neem ik aan? Ik wil ook wat bewuster gaan surfen, een stukje toekomstgerichtheid omdat ik de digitale wereld van nu toch wel erg snel zie gaan en ik ook wil dat mijn kinderen veilig gebruik kunnen maken van internet in de toekomst.Anoniem: 57963 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:18:
[...]
Het bevalt hier erg goed. Het ligt er natuurlijk wel aan wat je verwacht over te houden van je beschikbare snelheid. Verwacht niet dat je op een glasverbinding van 500 Mbit/sec dezelfde snelheden gaat behalen door de VPN-tunnel. Op een 100 Mbit/sec verbinding houdt je ongeveer 75% van de snelheid over. Wat erg fijn is als je veel reist is dat ze in veel landen servers hebben staan en er is er dus altijd wel een in de buurt wat je uiteindelijke doorvoersnelheid ten goede komt. Ook het gegeven dat je met 5 devices op hetzelfde moment verbonden mag zijn is erg prettig. Handig als er meerdere pc's en telefoons in huis zijn!
@arjanpvt Bij jouw opmerking over de snelheden in andere landen sluit ik mij wel aan, maar dit ligt ook vaak aan de bandbreedte die je beschikbaar hebt in hotels, op vliegvelden, etc... Het gaat dan in basis al niet erg snel en als je dan ook nog eens door een VPN-tunnel gaat lever je natuurlijk alleen maar in.
Ik moet mij nu nog even verdiepen in welke router en welke VPN service provider, Private Internet Access lijkt wel een veilige keus te zijn (het enige dat we doen is surfen en de vrouw wil GTST kunnen terug kijken
Thanks, ik zal er inderdaad eens een mailtje aan wagenEWK schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:25:
[...]
Als ze doen wat ze hier zeggen, hoef je je er volgens mij niet zo druk over te maken.
Behalve dan dat te bewijzen is dat jij ze betaald hebt, kan iemand er verder weinig mee.
[...]
Dit kun je ze beter zelf vragen
Zou je de bevindingen dan hier kunnen delen ?mymind* schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 00:06:
[...]
Thanks, ik zal er inderdaad eens een mailtje aan wagen
In dat geval ga je je lijn naar verwachting gewoon optimaal benutten met PIA zonder al te veel verlies in snelheid.tweakerdennis schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:48:
[...]
Met een 20mbit/sec of 40Mbit/sec lijn zal je toch nog wel steeds een redelijke snelheid halen neem ik aan? Ik wil ook wat bewuster gaan surfen, een stukje toekomstgerichtheid omdat ik de digitale wereld van nu toch wel erg snel zie gaan en ik ook wil dat mijn kinderen veilig gebruik kunnen maken van internet in de toekomst.
Ik moet mij nu nog even verdiepen in welke router en welke VPN service provider, Private Internet Access lijkt wel een veilige keus te zijn (het enige dat we doen is surfen en de vrouw wil GTST kunnen terug kijken)
Waarom begin je over een router? Ben plan vpn door de router te laten regelen?tweakerdennis schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:48:
[...]
Met een 20mbit/sec of 40Mbit/sec lijn zal je toch nog wel steeds een redelijke snelheid halen neem ik aan? Ik wil ook wat bewuster gaan surfen, een stukje toekomstgerichtheid omdat ik de digitale wereld van nu toch wel erg snel zie gaan en ik ook wil dat mijn kinderen veilig gebruik kunnen maken van internet in de toekomst.
Ik moet mij nu nog even verdiepen in welke router en welke VPN service provider, Private Internet Access lijkt wel een veilige keus te zijn (het enige dat we doen is surfen en de vrouw wil GTST kunnen terug kijken)
Bij 20mbit haal je op een oude wndr3700v2 14mbit , maar als je meer wilt dan moet je naar een dual core router gaan kijken. En natuurlijk ddwrt support (of andere custom firmware). Ter vergelijking, een r7000 haalt ongeveer 40mbit.
En ja, als je hardware voldoet dan haal je bij pia zeker je 40mbit op de server in Roosendaal.
Hoi!
Ik heb net PIA aangeschaft en ben er erg tevreden mee. Wat ik mij afvraag is hoe makkelijk je het via de router kunt regelen?
Ik zou graag Netflix willen kijken op mijn smart tv, vanuit andere landen dus. Is er een simpele tool om de router VPN verbinding aan en uit te doen met de Xperia Box?
Ik zou graag Netflix willen kijken op mijn smart tv, vanuit andere landen dus. Is er een simpele tool om de router VPN verbinding aan en uit te doen met de Xperia Box?
Ja, je kan Netflix USA kijken met een PIA. Tevens ook de UK versie als je een connectie maakt met de UK VPN.Kapitein187 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:08:
Het kan wel zijn dat sommige PIA connecties niet helemaal lekker gaan icm Netflix. Maak dan een connectie met een andere lokatie
Sinds de commotie maak ik ook gebruik van een VPN, namelijk Hotspot Shield. Erg gemakkelijke interface, kan eigenlijk alleen maar aan of uit en je kunt een ander land kiezen. Heb deze speciaal gedownload voor PopcornTime, kan nooit kwaad
Deze was gratis tot 2018 als je snapt wat ik bedoel, Elite versie.
Deze was gratis tot 2018 als je snapt wat ik bedoel, Elite versie.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Nee, dat kan alleen met custom firmware zoals tomato en dd wrt en dan nog is dat meestal alleen gebouwd om permanent te werken. Anders moet je elke keer inloggen en het adres van de vpn veranderen, niet handig.JackDaniel schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:30:
Ik heb net PIA aangeschaft en ben er erg tevreden mee. Wat ik mij afvraag is hoe makkelijk je het via de router kunt regelen?
Hoi!
UiteraardSpeedy_Gonzalez schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 06:50:
[...]
Zou je de bevindingen dan hier kunnen delen ?
Omdat ik wil dat mijn kinderen en andere kinderen ook veilig op mijn netwerk zijn, niet alleen de laptop die ik nu heb.ik wil dat alle toekomstige devices anoniem zijn, vandaar VPN via de routerEWK schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:22:
[...]
Waarom begin je over een router? Ben plan vpn door de router te laten regelen?
Bij 20mbit haal je op een oude wndr3700v2 14mbit , maar als je meer wilt dan moet je naar een dual core router gaan kijken. En natuurlijk ddwrt support (of andere custom firmware). Ter vergelijking, een r7000 haalt ongeveer 40mbit.
En ja, als je hardware voldoet dan haal je bij pia zeker je 40mbit op de server in Roosendaal.
Oke, primatweakerdennis schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:20:
[...]
Omdat ik wil dat mijn kinderen en andere kinderen ook veilig op mijn netwerk zijn, niet alleen de laptop die ik nu heb.ik wil dat alle toekomstige devices anoniem zijn, vandaar VPN via de router
Hoi!
Misschien overdreven, maar maak genoeg ellende mee. T is alleen even op zoek gaan naar een goede router...
Je schiet volgens mij nogal in de verdediging, dat was niet mijn bedoeling. Ik vroeg er naar zodat ik je wat meer informatie kon geven, zoals met de twee voorbeelden die ik aanhaaldetweakerdennis schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:27:
Misschien overdreven, maar maak genoeg ellende mee. T is alleen even op zoek gaan naar een goede router...
Ik heb het zelf namelijk ook via mijn router geregeld.
Hoi!
Torguard is nu $30 per jaar met coupon YBS4S3G88P
Ik twijfel of ik overstap van PIA ($40 per jaar)
Ik twijfel of ik overstap van PIA ($40 per jaar)
Nog bepaalde dingen waar ik op moet letten bij een router? Koop liever een duurdere die de komende 10 jaar alle opties bezit ean een die over drie jaar weer vervangen moet wordenEWK schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:57:
[...]
Je schiet volgens mij nogal in de verdediging, dat was niet mijn bedoeling. Ik vroeg er naar zodat ik je wat meer informatie kon geven, zoals met de twee voorbeelden die ik aanhaalde.
Ik heb het zelf namelijk ook via mijn router geregeld.
Weet iemand of je bij PIA volledig annoniem kan betalen ?
Ik zie allerlei betalings methodes, maar volgens mij is er geeneen annoniem ?
Ik zie allerlei betalings methodes, maar volgens mij is er geeneen annoniem ?
Je kan met Bitcoins betalen:
https://www.privateinternetaccess.com/pages/buy-vpn/ en klikken op 'Buy x month(s)' knop.
https://www.privateinternetaccess.com/pages/buy-vpn/ en klikken op 'Buy x month(s)' knop.
Moet je alleen wel bitcoins hebbenThijs? schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:39:
Je kan met Bitcoins betalen:
Dan koop je dieSpeedy_Gonzalez schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:41:
[...]
Moet je alleen wel bitcoins hebben
Zie mijn bericht er voor, eisen zijn sowieso custom firmware zoals dd-wrt en hoe meer mhz de processor heeft, hoe sneller hij alles kan versleutelen.tweakerdennis schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:34:
[...]
Nog bepaalde dingen waar ik op moet letten bij een router? Koop liever een duurdere die de komende 10 jaar alle opties bezit ean een die over drie jaar weer vervangen moet worden
Waarbij 600MHz ongeveer 14 mbit aankan en dualcore 1000MHz 36mbit.
[ Voor 7% gewijzigd door EWK op 26-10-2015 23:54 ]
Hoi!
recent heb ik een jaar abo bij PIA afgesloten. Ze hebben nu een Halloween actie en dan kost een jaar slechte 30 USD.
De reden voor VPN is puur om beter anoniem te kunnen surfen op zowel mobiel netwerk als openbare hotspots (die ik zelden tot nooit gebruik).
Daarnaast kleine handige voordelen met Netflix etc maar anonimiteit is de hoofdmodus.
Tot nu toe bevalt het zeer goed. De iOS app is goed ontworpen en werkt allemaal zeer smooth. Voldoende keuze uit verschillende landen (gateways). De NL adressen halen voldoende snelheid. Je levert niet veel in op je snelheid. De USA verbinden daarentegen zijn wel wat minder, maar net voldoende om Netflix HD te streamen.
Ik zal het nu eens een jaar proberen en kijken of het bevalt. Mijn keuze viel trouwens op PIA om de prijs kwaliteitsverhouding. Ze bewaren geen logs en hebben goede servers.
Ik weet niet of deze link al eens met jullie gedeelt is maar het heeft mij wel wat wijzer gemaakt bij het maken van de keuze https://torrentfreak.com/...vider-review-2015-150228/
De reden voor VPN is puur om beter anoniem te kunnen surfen op zowel mobiel netwerk als openbare hotspots (die ik zelden tot nooit gebruik).
Daarnaast kleine handige voordelen met Netflix etc maar anonimiteit is de hoofdmodus.
Tot nu toe bevalt het zeer goed. De iOS app is goed ontworpen en werkt allemaal zeer smooth. Voldoende keuze uit verschillende landen (gateways). De NL adressen halen voldoende snelheid. Je levert niet veel in op je snelheid. De USA verbinden daarentegen zijn wel wat minder, maar net voldoende om Netflix HD te streamen.
Ik zal het nu eens een jaar proberen en kijken of het bevalt. Mijn keuze viel trouwens op PIA om de prijs kwaliteitsverhouding. Ze bewaren geen logs en hebben goede servers.
Ik weet niet of deze link al eens met jullie gedeelt is maar het heeft mij wel wat wijzer gemaakt bij het maken van de keuze https://torrentfreak.com/...vider-review-2015-150228/
Bedoel je deze actie?GerritGekke schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:09:
recent heb ik een jaar abo bij PIA afgesloten. Ze hebben nu een Halloween actie en dan kost een jaar slechte 30 USD.
https://www.privateinternetaccess.com/pages/bvs-halloween
Ziet er goed uit en zeker niet duurPistolebob schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:18:
[...]
Bedoel je deze actie?
https://www.privateinternetaccess.com/pages/bvs-halloween
Behoorlijk onbekend op VPN-terrein, dus ik wil 'n voor jullie waarschijnlijk makkelijke vraag graag stellen.
Ik heb 'n standaard Ziggo-modem in de huiskamer hangen, op de slaapkamer via UTP 'n Xiaomi-router om bovenverdieping en achtertuin te voorzien van wifi. Gewoon huis-tuin-keuken spul dus.
Nu wil ik 'n VPN gaan aanschaffen om wat meer in de anonimiteit te treden, ook mobiel onderweg lijkt me dat wel handig.
Via de Ziggo-modem heb ik, zover ik heb kunnen vinden, geen mogelijkheid om m'n VPN-login in te voeren. De Xiaomi-router heeft dat wel. Ik wil eigenlijk in één klap zoveel mogelijk gecoverd hebben, dus ik bedacht me om de Xiaomi-router ook beneden te zetten met de VPN-login en alle apparaten (Chromecast, laptop, mobiele telefoons) via die verbinding te laten inloggen op 't netwerk. De Ziggo-modem dus qua wifi links te laten liggen.
Zit ik dan goed? Zie ik niks over 't hoofd? ZIjn er andere, makkelijkere mogelijkheden?
Ik heb nog 'n TP-link mini-routertje (TL-WR710N) liggen, die wil ik dan boven aansluiten. Handig zou zijn als ik die ook op 'n VPN-verbinding laat lopen, via de Xiaomi zou kunnen. Dan heb ik dat ook beveiligd, toch?
Dus: Ziggo-modem -> Xiaomi-router -> TP-link router.
Ik heb 'n standaard Ziggo-modem in de huiskamer hangen, op de slaapkamer via UTP 'n Xiaomi-router om bovenverdieping en achtertuin te voorzien van wifi. Gewoon huis-tuin-keuken spul dus.
Nu wil ik 'n VPN gaan aanschaffen om wat meer in de anonimiteit te treden, ook mobiel onderweg lijkt me dat wel handig.
Via de Ziggo-modem heb ik, zover ik heb kunnen vinden, geen mogelijkheid om m'n VPN-login in te voeren. De Xiaomi-router heeft dat wel. Ik wil eigenlijk in één klap zoveel mogelijk gecoverd hebben, dus ik bedacht me om de Xiaomi-router ook beneden te zetten met de VPN-login en alle apparaten (Chromecast, laptop, mobiele telefoons) via die verbinding te laten inloggen op 't netwerk. De Ziggo-modem dus qua wifi links te laten liggen.
Zit ik dan goed? Zie ik niks over 't hoofd? ZIjn er andere, makkelijkere mogelijkheden?
Ik heb nog 'n TP-link mini-routertje (TL-WR710N) liggen, die wil ik dan boven aansluiten. Handig zou zijn als ik die ook op 'n VPN-verbinding laat lopen, via de Xiaomi zou kunnen. Dan heb ik dat ook beveiligd, toch?
Ding heeft 580MHz dus de verwachte snelheid zal rond de 5-13 mbit/s liggen. Maar is wel afhankelijk van een paar factoren (zoals software) , maar ik denk dat ik aardig goed zit. Las wel ergens dat de cpu bij 5mbit al op 100%. Google maar even. Als je hier genoegen mee neemt dan is het een oplossing.Eric_Cantona schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:46:
Behoorlijk onbekend op VPN-terrein, dus ik wil 'n voor jullie waarschijnlijk makkelijke vraag graag stellen.
Hoi!
Ho wacht even, over welk ding hebben we 't nu? De Xiaomi? Betekent dat ik niet echt 'n snelle verbinding ga krijgen dus? En voor streaming naar bijvoorbeeld 'n Chromecast niet genoeg ga hebben?EWK schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:53:
[...]
Ding heeft 580MHz dus de verwachte snelheid zal rond de 5-13 mbit/s liggen. Maar is wel afhankelijk van een paar factoren (zoals software) , maar ik denk dat ik aardig goed zit. Las wel ergens dat de cpu bij 5mbit al op 100%. Google maar even. Als je hier genoegen mee neemt dan is het een oplossing.
Als ik de apparaten hier apart ga beveiligen (momenteel 'n laptop en 2 Android telefoons) dan zit ik nog met 'n Chromecast, die moet ook beveiligd worden om PopcornTime-achtige "problemen" te voorkomen. Of werkt dat vanuit 't apparaat dat de CC aanstuurt, lijkt me niet toch?
Je xiaomi router ja, google maar. Volgens mij heeft ie 580MHz. Je interne netwerk maakt niet zoveel uit. Je chromecast zal jet prima doen als je bijvoorbeeld een plexmediaserver draait. Naar buiten toe is het alleen niet echt snel.Eric_Cantona schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 18:07:
[...]
Ho wacht even, over welk ding hebben we 't nu? De Xiaomi? Betekent dat ik niet echt 'n snelle verbinding ga krijgen dus? En voor streaming naar bijvoorbeeld 'n Chromecast niet genoeg ga hebben?
Als ik de apparaten hier apart ga beveiligen (momenteel 'n laptop en 2 Android telefoons) dan zit ik nog met 'n Chromecast, die moet ook beveiligd worden om PopcornTime-achtige "problemen" te voorkomen. Of werkt dat vanuit 't apparaat dat de CC aanstuurt, lijkt me niet toch?
Hoi!
580MHz inderdaad.EWK schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 18:15:
[...]
Je xiaomi router ja, google maar. Volgens mij heeft ie 580MHz. Je interne netwerk maakt niet zoveel uit. Je chromecast zal jet prima doen als je bijvoorbeeld een plexmediaserver draait. Naar buiten toe is het alleen niet echt snel.
Maar voor streaming (dus 't PopcornTime gebeuren o.a.) ben ik sowieso met extern verbonden, dus dat wordt niet veel. Of ik moet 't van tevoren binnengehaald hebben.
Welke router voldoet wel, niet al te duur? Iemand 'n tip?
Scroll even iets terug en stop bij de woorden dual coreEric_Cantona schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 18:22:
[...]
580MHz inderdaad.
Maar voor streaming (dus 't PopcornTime gebeuren o.a.) ben ik sowieso met extern verbonden, dus dat wordt niet veel. Of ik moet 't van tevoren binnengehaald hebben.
Welke router voldoet wel, niet al te duur? Iemand 'n tip?
Hoi!
Zojuist heb ik PIA ingesteld op m'n ASUS RT-N66U router. Alles werkt correct en werkt voor zover ik kan zien naar behoren (mijn eigen IP is niet meer zichtbaar volgens ipleak.net).
Alleen de snelheid is om te huilen. De speedtest geeft een snelheid van 14-15 Mbps terwijl dit rond 120 Mbps zou moeten zijn. Als ik de PIA client op m'n MAC gebruik is de snelheid rond de 110 Mbps.
Is mijn router gewoon te traag om het verkeer over OpenVPN te verwerken? Ik denk het wel, tijdens een speedtest is het CPU gebruik rond de 90%
Alleen de snelheid is om te huilen. De speedtest geeft een snelheid van 14-15 Mbps terwijl dit rond 120 Mbps zou moeten zijn. Als ik de PIA client op m'n MAC gebruik is de snelheid rond de 110 Mbps.
Is mijn router gewoon te traag om het verkeer over OpenVPN te verwerken? Ik denk het wel, tijdens een speedtest is het CPU gebruik rond de 90%

[ Voor 7% gewijzigd door mymind* op 28-10-2015 20:35 ]
Ik zit zelf ook te denken over een VPN, maar heb toch sterk m'n twijfels of het wel zo veel beter is. Je stuurt al je gegevens - waarvan volgens mij heul veul onveilig (nog lang niet alle websites bijvoorbeeld gebruiken enkel https) via een partij die voor ons toch vrij onbekend is. Leuk dat ze zeggen dat ze niks bijhouden, maar moeten we ze maar op hun blauwe internetogen geloven?
Als je zelf vaak op open wifi's zit dan kan je zeggen dat de kans dat dit veiliger is misschien groter is. Maar gewoon vanuit huis gebruiken...? Het enige voordeel is dat je ip veranderd volgens mij, maar er kleven dan ook grote nadelen aan zoals de mogelijkheid dat ze wel loggen.
Zeker die gratis VPN'en... dat kan toch niet uit, of mis ik daar een verdienmodel in
Als je zelf vaak op open wifi's zit dan kan je zeggen dat de kans dat dit veiliger is misschien groter is. Maar gewoon vanuit huis gebruiken...? Het enige voordeel is dat je ip veranderd volgens mij, maar er kleven dan ook grote nadelen aan zoals de mogelijkheid dat ze wel loggen.
Zeker die gratis VPN'en... dat kan toch niet uit, of mis ik daar een verdienmodel in
[ Voor 23% gewijzigd door FireFoz op 30-10-2015 09:02 ]
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Leuk dat je IP verandert is, source code staat gewoon in alles wat verstuurd... (Mail/HTTP/Gameconnecties/etc.) leuk man..
Even een vraag, als je verbind met een VPN moet je kiezen voor public network lijkt me om te voorkomen dat je gedeelde mappen op je locale netwerk ook toegankelijk worden, klopt dat?
Zit je dan safe wat betreft gedeelde mappen?
Zit je dan safe wat betreft gedeelde mappen?
[ Voor 58% gewijzigd door FireFoz op 30-10-2015 20:33 ]
Leef lekker in het nu, er is niks anders
VPN providers die dit als dienst aanbieden zijn zo geconfigureerd dat gebruikers elkaar niet kunnen "zien". Dus gedeelde mappen zijn niet toegankelijk voor andere gebruikers van de VPN.
Que?Jeffrey0416 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 09:59:
Leuk dat je IP verandert is, source code staat gewoon in alles wat verstuurd... (Mail/HTTP/Gameconnecties/etc.) leuk man..
Hoi!
Word eens tijd dat men TOR zo maakt dat je standaard je hele netwerk over heen kan gooien...
Is dit wat?
http://www.itshidden.eu/
Is dit wat?
[ Voor 18% gewijzigd door SRich op 31-10-2015 16:50 ]
Het is gratis, misschien kun je het eens proberen. Ikzelf zou het niet zo snel doen. Als iets gratis is ben je zelf vaak het productSRich schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:37:
Word eens tijd dat men TOR zo maakt dat je standaard je hele netwerk over heen kan gooien...
Is dit wat?
Hoi!
Dit topic is gesloten.