[VPN] Internetten via een VPN-provider Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 189.444 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
PIA voor 31,95/ jaar als tijdelijke Halloween deal:
https://www.privateintern...een-techbargains/102015tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Bedankt voor het vermelden, je hebt iemand blij gemaakt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
FireFoz schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:59:
Ik zit zelf ook te denken over een VPN, maar heb toch sterk m'n twijfels of het wel zo veel beter is. Je stuurt al je gegevens - waarvan volgens mij heul veul onveilig (nog lang niet alle websites bijvoorbeeld gebruiken enkel https) via een partij die voor ons toch vrij onbekend is. Leuk dat ze zeggen dat ze niks bijhouden, maar moeten we ze maar op hun blauwe internetogen geloven?

Als je zelf vaak op open wifi's zit dan kan je zeggen dat de kans dat dit veiliger is misschien groter is. Maar gewoon vanuit huis gebruiken...? Het enige voordeel is dat je ip veranderd volgens mij, maar er kleven dan ook grote nadelen aan zoals de mogelijkheid dat ze wel loggen.

Zeker die gratis VPN'en... dat kan toch niet uit, of mis ik daar een verdienmodel in :?
Als je je zorgen maakt over je online privacy dan zou ik er eerst maar voor zorgen dat je zo veel mogelijk HTTPS/encryptie gebruikt, zodat je emails en overig internetverkeer niet plain-text over het internet gaat. De volgende plugin is daarom een must in mijn ogen: https://www.eff.org/https-everywhere

Privacygevoelige websites die geen https ondersteunen moet je gewoon vermijden als de pest, dan kan je VPN provider ook amper wat loggen.
Een VPN biedt verder nog een extra stukje veiligheid, als je inderdaad je IP en/of lokatie niet wilt prijsgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 11:33
Ik overweeg PIA VPN, nu heb ik alleen een creditcard. Is het ok om zo te betalen of is dit niet anoniem genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

mirod schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:48:
Ik overweeg PIA VPN, nu heb ik alleen een creditcard. Is het ok om zo te betalen of is dit niet anoniem genoeg?
Zie hier:
EWK in "[VPN] Internetten via een VPN-provider"

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met sites waar je inlogt, dan heb je met een vpn enkel een ander ip wat gewoon weer aan jou gekoppeld wordt.

En kan je ook makkelijk de metagegevens van je browser verbergen? Welke, de versie, ingestelde taal en pluginns. Op basis daarvan ben je ook nog te profilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

sambalbaj schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:22:
Hoe zit het eigenlijk met sites waar je inlogt, dan heb je met een vpn enkel een ander ip wat gewoon weer aan jou gekoppeld wordt.
Ja, en dat ipadres gebruiken honderden, zo niet duizenden anderen ook. Succes met koppelen ;).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosmo_nl
  • Laatst online: 21-12-2022
mirod schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:48:
Niet te ver door slaan hé, een goede vpn met goede data encryptie is anoniem genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik zit nu ook op een vpn, en ik zal proberen te beschrijven wat ik nu ondervind.
De ipadressen hieronder zijn fictief :)

Normaal is mijn ip zonder vpn: 111.222.333.555
Met vpn is dat 111.333.444.555

Mijn nas zit op het netwerk, en zojuist bied ik iemand een file aan om te downloaden.

In mijn nas staat mijn ip zonder vpn vermeld, (111.222.333.555) waarschijnlijk omdat ik niet de nas gereboot heb nadat ik de vpn verbinding actief gemaakt heb.

Ik maak een downloadlink die eruit ziet als volgt: http://111.222.333.555/file.rar

Degene die ik de file aanbood kon deze nu gewoon downloaden.

Dit kan toch eigenlijk niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 10:17

mymind*

A Beautiful Mind

mymind* schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 20:18:
Zojuist heb ik PIA ingesteld op m'n ASUS RT-N66U router. Alles werkt correct en werkt voor zover ik kan zien naar behoren (mijn eigen IP is niet meer zichtbaar volgens ipleak.net).

Alleen de snelheid is om te huilen. De speedtest geeft een snelheid van 14-15 Mbps terwijl dit rond 120 Mbps zou moeten zijn. Als ik de PIA client op m'n MAC gebruik is de snelheid rond de 110 Mbps.

Is mijn router gewoon te traag om het verkeer over OpenVPN te verwerken? Ik denk het wel, tijdens een speedtest is het CPU gebruik rond de 90% :X
Even mezelf quoten :)

Daarnet een speedtest gedaan met de VPN client op m'n router aan. Toch wel goede snelheden. 110Mbps van de 120. Zijn er mensen die met dezelfde router gebruik maken van PIA en dezelfde snelheden hebben?

Toch niet. De PIA Client op m'n Mac stond ook nog aan. :X Als ik het door de router af laat handelen is het toch nog trager.

[ Voor 7% gewijzigd door mymind* op 03-11-2015 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

mymind* schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:40:
[...]

Even mezelf quoten :)

Daarnet een speedtest gedaan met de VPN client op m'n router aan. Toch wel goede snelheden. 110Mbps van de 120. Zijn er mensen die met dezelfde router gebruik maken van PIA en dezelfde snelheden hebben?

Toch niet. De PIA Client op m'n Mac stond ook nog aan. :X Als ik het door de router af laat handelen is het toch nog trager.
Je snelheid is normaal. Je router heeft een 600MHz processor,dan is 14-15 mbit/sec een passende snelheid.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 10:16
EWK schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 18:53:
[...]

Je snelheid is normaal. Je router heeft een 600MHz processor,dan is 14-15 mbit/sec een passende snelheid.
Wat voor snelheid haal je met de snelste router die nu op de markt is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Pistolebob schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:00:
[...]

Wat voor snelheid haal je met de snelste router die nu op de markt is? :)
De snelste processor die ze (zo ver ik weet) in een consumentenrouter hebben gestopt zit in de R7500. Die heeft een dual dore 1,2GHz, maar geen ondersteuning voor dd-wrt. Dus dat heb ik niet kunnen testen. Daarom heb ik de een na snelste, een 1GHz dual core. Daarmee haal je ongeveer 35-36 mbit/sec.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
Ik heb inmiddels VPN van PIA (aanbieding hierboven), maar de snelheid bij torrents is vrij bedroevend.
Iemand tips om dit verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

mirod schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:05:
Ik heb inmiddels VPN van PIA (aanbieding hierboven), maar de snelheid bij torrents is vrij bedroevend.
Iemand tips om dit verbeteren?
Andere snelheid is wel goed? Dan ligt het gewoon aan de seeders lijkt me.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
EWK schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:18:
[...]

Andere snelheid is wel goed? Dan ligt het gewoon aan de seeders lijkt me.
Het laden van websites duurt ook merkbaar langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

mirod schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:45:
[...]

En als je eens een 100MB file van een rappe ftp of site download, wat voor snelheid haal je dan? En wat is je snelheid zonder vpn? En hoe je je vpn geregeld? Als je hulp wilt zul je wat meer informatie moeten geven ;)

[ Voor 9% gewijzigd door EWK op 05-11-2015 21:50 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:03
mirod schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:45:
[...]

Voer eens een ping uit, naar bijvoorbeeld Tweakers.net met en zonder VPN. Natuurlijk neemt al je verkeer een omweg, maar dit zou enkele milliseconden mogen schelen bij een VPN server in Nederland. Ter vergelijking met AirVPN en 100 Mbit XS4ALL glasvezel: ping naar Tweakers zonder VPN: 6.13ms, met VPN 10.32ms gemiddeld in 30 pings.

Wat betreft torrents: heb je de poorten geforward via de VPN? Anders kan je alleen naar andere seeders toe verbinden, maar niet andersom. Als de andere partij dus wel poorten heeft geforward dan komt het wel goed, dan verbind je naar hun toe. Maar als dat ook niet gaat, omdat de andere kant ook geen poorten heeft geforward kan je elkaar nooit bereiken.

En als dat allemaal in orde is, kan het natuurlijk een capaciteitsprobleem bij PIA zijn. Ze zijn weliswaar een hele grote partij, maar wellicht hebben ze de zaakjes toch niet helemaal goed voor elkaar. Je zou kunnen uitsluiten of het aan PIA ligt door een trail bij AirVPN aan te vragen (je krijgt een code dan voor 3 dagen trial). Dan kan je daar eens mee proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Thijs? schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:52:
[...]

En als dat allemaal in orde is, kan het natuurlijk een capaciteitsprobleem bij PIA zijn. Ze zijn weliswaar een hele grote partij, maar wellicht hebben ze de zaakjes toch niet helemaal goed voor elkaar. Je zou kunnen uitsluiten of het aan PIA ligt door een trail bij AirVPN aan te vragen (je krijgt een code dan voor 3 dagen trial). Dan kan je daar eens mee proberen.
Ik herken dat niet, maar inderdaad, meten=weten.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Ik kwam op Reddit tegen dat je PureVPN voor 5 jaar kan afsluiten, voor $69:
https://stacksocial.com/sales/lifetime-of-purevpn

Dat klinkt leuk voordat je de reviews leest: http://bestvpnprovider.co/purevpn-review/

Toch maar niet doen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Pistolebob schreef op zondag 08 november 2015 @ 19:41:
Ik kwam op Reddit tegen dat je PureVPN voor 5 jaar kan afsluiten, voor $69:
https://stacksocial.com/sales/lifetime-of-purevpn

Dat klinkt leuk voordat je de reviews leest: http://bestvpnprovider.co/purevpn-review/

Toch maar niet doen dan..
Wat een hoop negatieve reviews, er staat geen positief puntje bij :|. Snel doorlopen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ik ben heel erg te spreken over Private Internet Access. Alleen downloaden van Torrents gaat idd vrij traag, och gelukkig als backup Usenet waarin ik mijn VPN niet hoef aan te slingeren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
alwaysleft schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:48:
Ik ben heel erg te spreken over Private Internet Access. Alleen downloaden van Torrents gaat idd vrij traag, och gelukkig als backup Usenet waarin ik mijn VPN niet hoef aan te slingeren ;).
Je kan ook hun SOCKS5 proxy instellen in je torrent client, dat hielp bij mij raar genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Pistolebob schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:46:
[...]

Je kan ook hun SOCKS5 proxy instellen in je torrent client, dat hielp bij mij raar genoeg..
Even uitzoeken hoe het moet, makkelijk?

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn snelheden kan optimaliseren? Ik heb op dit moment een trial lopen bij AirVPN. Ik las in dit topic hier meerdere goede reacties op ook in samenwerking met Ziggo.

Ik heb een Asus RT-AC66U router en een Ziggo pakket (Z3 ofzo?). Normaal haal ik 100MBit down en 10MBit/up volledig zelfs via de Wifi op speedtest.net. Maar via de VPN worden mijn snelheden 10x zo langzaam.

Via AirVPN gebruik ik de Nederlandse servers via het OpenVPN protocol. Hierbij heb ik de volgende twee setups getest:

(1) Alles via de Router laten lopen.
Dan haal ik 10Mbit/down en 10Mbit/up, dat is dus een reductie van 10x (!). Ik las dat dit komt door de CPU van de router. Deze moet alles processen. Hier kan ik inkomen, dus ik dacht dan ga ik voor optie (2)

(2) Op mijn eigen windows server met de OpenVPN Client (windows 10 met 3GHz dual core en OpenVPN client)
Ik had verwacht via de individuele client een grotere snelheid te halen. Maar op deze manier haal ik precies dezelfde snelheden 10MBit/down en 10Mbit/up.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit nu kan verbeteren?

Computer Specs

• EWK
  • Niet online

EWK

GandalfTheGrey schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:57:
Heeft iemand enig idee hoe ik mijn snelheden kan optimaliseren? Ik heb op dit moment een trial lopen bij AirVPN. Ik las in dit topic hier meerdere goede reacties op ook in samenwerking met Ziggo.

Ik heb een Asus RT-AC66U router en een Ziggo pakket (Z3 ofzo?). Normaal haal ik 100MBit down en 10MBit/up volledig zelfs via de Wifi op speedtest.net. Maar via de VPN worden mijn snelheden 10x zo langzaam.

Via AirVPN gebruik ik de Nederlandse servers via het OpenVPN protocol. Hierbij heb ik de volgende twee setups getest:

(1) Alles via de Router laten lopen.
Dan haal ik 10Mbit/down en 10Mbit/up, dat is dus een reductie van 10x (!). Ik las dat dit komt door de CPU van de router. Deze moet alles processen. Hier kan ik inkomen, dus ik dacht dan ga ik voor optie (2)
Hier zou je 14mbit op en down moeten kunnen halen, ik kan me voorstellen dat je dat jammer vindt van je snelheid.
(2) Op mijn eigen windows server met de OpenVPN Client (windows 10 met 3GHz dual core en OpenVPN client)
Ik had verwacht via de individuele client een grotere snelheid te halen. Maar op deze manier haal ik precies dezelfde snelheden 10MBit/down en 10Mbit/up.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit nu kan verbeteren?
Met deze optie zou je zeker meer moeten kunnen halen, zeker richting de 100mbit.
Om uit te sluiten dat het bij airvpn ligt, zou je het eens met een concurrent kunnen proberen.

Wat ik wel erg toevallig vind, is dat de snelheid precies even hoog is. Is niet je router stiekem iets aan het doen? Die kun je misschien eens terugzetten naar factory defaults. En als dat niet helpt, zou ik zeker naar een concurrent kijken. Er is vast wel ergens een trail.

Hoi!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ja dat vond ik ook. Maar het rare is dat als ik de openvpn cliënt afsluit en dan de speedtest doe in hetzelfde browser scherm hij meteen de volle 100mbit pakt. Dus dat zou de router moeten uitsluiten zou je zeggen?

edit:

Router reset maakt geen verschil helaas :/

@EWK Ok, je moet wel gewoon tegen de 100Mbit kunnen halen met OpenVPN en TUN adapter?

Ik zal eens een concurrent proberen te vinden met een trial. Tips zijn altijd welkom op dit gebied.

Edit 2
Ik heb een andere trial geprobeerd en haal hier precies dezelfde snelheid (900KB/sec) net of ik daarop gelimiteerd wordt. Echt heel vreemd. Iemand enig idee?

Edit 3
Met PPTP protocol haal ik wel mijn volle snelheid. Dus het zit hem in het OpenVPN protocol (maakt niet uit welke provider). Toch vreemd? Meer mensen hier ervaring mee? Ik begreep dat OpenVPN het "veiligst" was?

Edit 4
Alle testen hierboven waren met het UDP protocol (poort 443). Met het TCP protocol haal ik wel grotere snelheden. Tussen de 40-90MBit. Dus dit is echt raar.

[ Voor 58% gewijzigd door GandalfTheGrey op 12-11-2015 22:15 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 21:50
Ik heb met de support van PIA wel eens contact opgenomen. Ik kwam simpelweg nooit boven 150 mbps en het lag volgens hun aan alles behalve hun serverpark.
Elke server staat daar op een 1 GE verbinding, en je komt random op de rustigste binnen, en dan kun je theoretisch een 1GE vpn sessie krijgen.

De support club laat je allerlei dingen doen die volgens mij er weinig toe doen: dns settings, browser update, tcp/ip instellingen en weet ik niet wat.

Tunnel uit, usenet met 548 mbps, tunnel aan 150 mbps.

Ik heb het maar opgegeven om het sneller te willen krijgen.

edit: het is nu 115 mbps..

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepvlieg
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-03-2024
Kan iemand bevestigen of BBC iPlayer via vpn nog gewoon te bekijken is?
Ik kwam dit nieuwsartikel tegen over de blokade van vpn bij iplayer. Ik krijg het op dit moment met hola plugin voor chrome niet voor elkaar om iplayer aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Via TigerVPN is die nog prima te bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Mijn probleem van traag VPN verkeer is opgelost (!) Het bleek de QoS functie van mijn router te zijn. UDP verkeer wordt hierop gelimiteerd. Als ik deze functie uitschakel haal ik via de VPN de maximum van mijn verbinding.

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
GandalfTheGrey schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 17:51:
Mijn probleem van traag VPN verkeer is opgelost (!) Het bleek de QoS functie van mijn router te zijn. UDP verkeer wordt hierop gelimiteerd. Als ik deze functie uitschakel haal ik via de VPN de maximum van mijn verbinding.
En dat is dan VPN via de router? Wat is nu je maximale snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Hmm QoS zou de vpn tunnel helemaal niet mogen limiteren als er geen ander verkeer is.
Maar ik zal de KPN experia maar gaan bekijken wat daar staat, QoS op internet lijkt mij zinloos, aangezien ik niet wil/kan geloven dat een consumenten provider iets met QoS gemarkeerde pakketjes doet.
Het zou hooguit iets kunnen doen met voorrang geven aan voip verkeer ten opzichte van andere protocollen als je de upstream helemaal vol zet.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

silmaril8 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 21:07:
[...]

En dat is dan VPN via de router? Wat is nu je maximale snelheid?
Ik haal nu gewoon de volle 10MB p/s (100MBit). Dit gaat over verkeer via een windows 10 client met de OpenVPN software. Ik heb het nog niet getest met de VPN client van de router zelf. Maar ik verwacht daar nu ook het maximum te halen wat de processor aan kan.

@Jaco Toch bleek mijn router het UDP 443 verkeer van mijn VPN af te knijpen. Het was ook vreemd dat ik bij alle providers precies dezelfde snelheid haalde (ca. 900Kb p/s).

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

GandalfTheGrey schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:25:
[...]

Ik haal nu gewoon de volle 10MB p/s (100MBit). Dit gaat over verkeer via een windows 10 client met de OpenVPN software. Ik heb het nog niet getest met de VPN client van de router zelf. Maar ik verwacht daar nu ook het maximum te halen wat de processor aan kan.

@Jaco Toch bleek mijn router het UDP 443 verkeer van mijn VPN af te knijpen. Het was ook vreemd dat ik bij alle providers precies dezelfde snelheid haalde (ca. 900Kb p/s).
Ja, dat sloot uit dat het probleem bij de andere kant zat. Het moest dus aan hoe kant liggen. Fijn dat het opgelost is :) !
Haal je nu 10MB/s of 100 mbit/s? Dat is namelijk een verschil van 20% ;)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Er is een actie bij BitsduJour waarbij een liftetime subscription van Getflix wordt aangeboden. In den beginsel een SmartDNS provider voor het ontwijken van geo blocking, maar sinds dit jaar bieden zij ook een VPN aan. Is in Australië gevestigd.

Aanbieding: https://bitsdujour.stacks..._content=getflix-lifetime

Ervaringen op australisch forum: https://forums.whirlpool.net.au/archive/2387975

Geen idee of het wat is, maar misschien dat andere in dit topic er meer over weten te vertellen.

• PostHEX
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
jacovn schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:12:
Ik heb met de support van PIA wel eens contact opgenomen. Ik kwam simpelweg nooit boven 150 mbps en het lag volgens hun aan alles behalve hun serverpark.
Elke server staat daar op een 1 GE verbinding, en je komt random op de rustigste binnen, en dan kun je theoretisch een 1GE vpn sessie krijgen.

De support club laat je allerlei dingen doen die volgens mij er weinig toe doen: dns settings, browser update, tcp/ip instellingen en weet ik niet wat.

Tunnel uit, usenet met 548 mbps, tunnel aan 150 mbps.

Ik heb het maar opgegeven om het sneller te willen krijgen.

edit: het is nu 115 mbps..
Ik neem aan dat je over down snelheden spreekt. Zonder VPN haal ik 511 down, en 511 up. Met PIA tussen de 100 en 125 down, en tussen de 200 en 215 up. Is overigens een raadsel voor mij waarom upstream veel hogere bandbreedtes laat zien dan de downstream. Tests zijn overigens volledig binnen Nederland uitgevoerd vanaf KPN server naar PIA (NFOrce), als van NFOrce server naar PIA (NFOrce), en in beide tests zelfde snelheden gemeten. Zit zelf bij KPN op glas, dus aan de afstand kan het niet liggen. Servers van PIA en KPN zitten praktisch naast elkaar in de randstad. Heb trouwens alleen de PIA client gebruikt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
PostHEX schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:10:
[...]

Ik neem aan dat je over down snelheden spreekt. Zonder VPN haal ik 511 down, en 511 up. Met PIA tussen de 100 en 125 down, en tussen de 200 en 215 up. Is overigens een raadsel voor mij waarom upstream veel hogere bandbreedtes laat zien dan de downstream. Tests zijn overigens volledig binnen Nederland uitgevoerd vanaf KPN server naar PIA (NFOrce), als van NFOrce server naar PIA (NFOrce), en in beide tests zelfde snelheden gemeten. Zit zelf bij KPN op glas, dus aan de afstand kan het niet liggen. Servers van PIA en KPN zitten praktisch naast elkaar in de randstad. Heb trouwens alleen de PIA client gebruikt,
Ja down snelheid van usenet. Ook KPN hier.

Als ik bij Nforce een 1000 MB file ophaal is dat via PIA 70 Mbps en zonder VPN 515 Mbps
Dus de routing van nforce naar de AMS-IX is snel genoeg.

Issue lijkt dan echt op de PIA servers te zitten, want het fysieke pad naar de PIA server als die bij NFORCE staat is gelijk aan die file ophalen lijkt me..

[ Voor 15% gewijzigd door jacovn op 20-11-2015 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
jacovn schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 06:51:
[...]

Ja down snelheid van usenet. Ook KPN hier.

Als ik bij Nforce een 1000 MB file ophaal is dat via PIA 70 Mbps en zonder VPN 515 Mbps
Dus de routing van nforce naar de AMS-IX is snel genoeg.

Issue lijkt dan echt op de PIA servers te zitten, want het fysieke pad naar de PIA server als die bij NFORCE staat is gelijk aan die file ophalen lijkt me..
Had gisteren nog wat tests uitgevoerd op een ander systeem in hetzelfde netwerk, in i.t.t. de eerdere tests, haalde ik op dat systeem maar rond de 35Mb down met maar een kleine delta tussen de verschillende PIA servers. Op het systeem waar ik de eerste tests op uit had gevoerd, haal ik op dit moment nog steeds rond de 100Mb down. Het verschil is wel merkwaardig, desondanks dat de systemen identiek zijn, op hetzelfde netwerk zitten, en op exact dezelfde manier en met dezelfde hardware op het netwerk zijn aangesloten.

Edit: en moet toevoegen dat ik beide systemen gisteren om exact dezelfde tijd had getest (~18:00)

[ Voor 4% gewijzigd door PostHEX op 20-11-2015 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Een VPN-provider die ik hier nog niet langs heb zien komen is PrivateTunnel, die gebruik ik op m'n tablet en telefoon als ik op een wifinetwerk zit wat ik niet helemaal vertrouw. Het is een onderdeel van OpenVPN Technologies, het bedrijf achter OpenVPN.

Waar het van verschilt van andere providers is de manier van betalen, je betaalt niet per maand maar voor de hoeveelheid data die je vooraf moet kopen. 100GB voor $12 tot 500GB voor $50 en dat blijft altijd geldig zolang je het niet verbruikt.

Ze hebben servers in de VS, Canada, Engeland, Zwitserland, Zweden en Nederland.

Zolang je niet constant een VPN gebruikt of veel video's bekijkt is dit op termijn toch wel de goedkoopste oplossing, de gratis providers niet meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Laatst online: 11:06

Pazo

Mroaw?

Ik zat al een tijdje te denken om permanent een VPN aan te schaffen / te installeren. Af en toe gebruikte ik een client van IPVanish, omdat ik die 'gratis' erbij kreeg bij mijn Eweka usenet account. Na dit topic te hebben doorgelezen heb ik zojuist 1 maand AirVPN gekocht (€7,-). Ik lees in dit topic goede berichten daarover, dus ik ga kijken hoe dat de komende maand bevalt. Dus gelijk aan de slag!

Bij voorkeur wil ik de VPN het liefst op de router (Asus RT-AC68U) hebben draaien. Dan maken gelijk alle apparaten gebruik van de VPN en hoe je niet steeds met clients te rommelen.

Ik heb een XS4ALL 100/100 glasvezel abbonnement. Zonder een VPN haal ik volgens speedtest ca 90-95 Mbps, zowel up als down, dus dat is prima. Daarna AirVPN eerst even met een Windows client geprobeert: Snelheden dalen iets, ca 85-90 Mbps zowel up als down. Kan ik prima mee leven.

Toen aan de slag gegaan om de boel in mijn Asus router te krijgen. Gelukkig heeft AirVPN een zeer bruikbare handleiding voor AsusWRT ondersteundende routers. Met een configuratietool kon ik zo alle benodige instellingen opslaan in een config bestandje (op basis van OpenVPN). Vervolgens uploaden in de router, alleen nog even DNS aanpassen en klaar! En dat was ook zo, gelijk internet en volgens IPleak inderdaad andere gegevens. Dus het werkt!

Maar: toen speedtest. Schikbarend laag met ca 7-9 Mbps zowel up als down! Nu heb ik gelezen dat je niet de volle snelheid kunt halen, maar ik las een paar posts hierboven dat je met een 1GHz Dualcore (wat in de Asus zit) ca 35 Mbps zou moeten halen. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen? Ligt het aan het protecol OpenVPN? Las dat andere protecollen misschien sneller zijn, maar AirVPN is volgens mij gebasseerd op OpenVPN. Als die 35Mbps klopt zou ik dat toch wel willen proberen te halen.

Edit:
Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat ik de Fritzbox nog voor mijn router heb zitten, dat die een bottleneck vormt? Die zit er eigenlijk alleen nog maar tussen ivm IPTV. De rest van gehele netwerk hangt achter de Asus. (Misschien moet ik ook maar eens kijken of ik die Fritzbox er tussenuit kan krijgen, volgens mij moet de AC68U ook wel de instellingen qua IPTV kunnen overnemen, maar dat terzijde)

[ Voor 9% gewijzigd door Pazo op 22-11-2015 15:28 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Er wordt maar één core van de router gebruikt en verder is het nog afhankelijk van de grootte van de sleutel. Op de website van Airvpn zag ik dat ze maximaal 4096 bits gebruiken en in dat geval is de snelheid een stuk lager dan het meer gebruikelijke 256 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Hmm, dus sneller dan 7-8 Mbps via de router gaat het dus niet worden. Wel jammer dat zoiets gewoon met factor 12 vermindert :? Nou ja, dan moeten we dus toch maar met clients gaan werken. Eigenlijk wel jammer.

10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:13
dat het pia icoontje bovenaan de balk (bij osx) meld dat er verbinding is met land X of Y betekent niet altijd dat je effectief hiermee verbonden bent. Ik ben zogzegd verbonden met US Florida (en er wordt een ip adres weergegeven), maar whatismyip toont wel mijn belgisch telenet ip ades

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Pia heeft een black-friday-offer van €29 per jaar:
https://www.privateintern.../pages/black-friday-offer

[ Voor 9% gewijzigd door EWK op 25-11-2015 23:40 ]

Hoi!

• jacovn
Hier nu bij eweka ook ipvanish en dat doet het prima vergeleken met PIA, dus die er maar uit..

[ Voor 35% gewijzigd door jacovn op 26-11-2015 13:33 ]

210667

TigerVPN waar ik zeer content mee ben, snel en betrouwbaar, heeft een lifetime offer voor $29,=

Kan je je volgens mij geen buil aan vallen

https://stacksocial.com/s...ite-lifetime-subscription

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:35
Pazo schreef op zondag 22 november 2015 @ 12:42:
Ligt het aan het protecol OpenVPN? Las dat andere protecollen misschien sneller zijn, maar AirVPN is volgens mij gebasseerd op OpenVPN. Als die 35Mbps klopt zou ik dat toch wel willen proberen te halen.
Pak is die franse, die is redelijk snel.

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Goede tip, thanks!
Yarisken schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:07:
[...]
Pak is die franse, die is redelijk snel.
Zal ik ook eens proberen, maar denk dat de encryptie nog steeds de bottleneck is en niet de server.

[ Voor 35% gewijzigd door Pazo op 26-11-2015 12:39 ]

• Boompje123
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-05 20:12
210667 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:07:
TigerVPN waar ik zeer content mee ben, snel en betrouwbaar, heeft een lifetime offer voor $29,=

Kan je je volgens mij geen buil aan vallen

https://stacksocial.com/s...ite-lifetime-subscription
Net gekocht, maar wat een slechte service zeg. Constant disconnects en erg langzaam. Gewoon webpagina's openen gaat al bijna niet.

Dit is zowel via OpenVPN als L2TP

Hoe kan het dan jij zo tevreden bent, dan?

• EWK
  • Niet online

EWK

Boompje123 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:21:
[...]

Net gekocht, maar wat een slechte service zeg. Constant disconnects en erg langzaam. Gewoon webpagina's openen gaat al bijna niet.

Als je reviews leest is het of 100% positief of minstens 90% negatief. Dat zei mij genoeg.

Hoi!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Zojuist aangeschaft. Nu maar eens kijken of we dit ook in de router ingesteld gaan krijgen, en of we dan ook een beetje goede snelheden krijgen. Via de clientsoftware haal ik gewoon de volle snelheid, maar dat was ook wel te verwachten. Nog bedankt voor de tip.

• EWK
  • Niet online

EWK

Pazo schreef op donderdag 26 november 2015 @ 19:57:
[...]

Zojuist aangeschaft. Nu maar eens kijken of we dit ook in de router ingesteld gaan krijgen, en of we dan ook een beetje goede snelheden krijgen. Via de clientsoftware haal ik gewoon de volle snelheid, maar dat was ook wel te verwachten. Nog bedankt voor de tip.
Graag gedaan. Wat voor router heb je een welke firmware draai je?

Hoi!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Haal je met PIA wel hoge snelheden ?
Ik heb nu een maand abbo op ipvanish, maar 7 van de 10 keer is het huilen met de pet op.

• EWK
  • Niet online

EWK

Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:46:
Ik heb nu een maand abbo op ipvanish, maar 7 van de 10 keer is het huilen met de pet op.
Wat is een jouw definitie van een hoge snelheid? 10MB/s? 1GB/s? Dat scheelt nogal ;). Ik zou zeker eens een maandje proberen. Ik ben erg tevreden namelijk.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:46:
Klopt, IPVanish knijpt. Ik heb EWEKA en daar krijg je gratis VPN van IPVanish bij. Maar die knijpt zelfs al in de client software. Ik haal ook maar ca 1/10e van de snelheid.
EWK schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:32:
[...]

Graag gedaan. Wat voor router heb je een welke firmware draai je?
Heb een Asus RT-AC68U, maar met de stock firmware. Heb al gelezen dat je de Merlin firmware moet hebben. Heb ook een handleiding gevonden die helemaal keurig beschrijft hoe je de PIA instellingen moet configureren in een ASUS router. Heb gisteren alle bestanden gedownload, backup gemaakt van mijn instellingen, ook screenshots van de belangrijkste instellingen zodat ik die snel kan overnemen in de nieuwe firmware. Dus ik denk dat ik het vanavond maar eens ga proberen :)

Hoe zit jij met je snelheden dan als het in je router ingesteld is? Zal vast afnemen omdat je CPU dus de bottleneck is, maar wat haal je t.o.v. je oorspronkelijke snelheid?

[ Voor 18% gewijzigd door Pazo op 27-11-2015 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Pazo schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:18:
[...]

Heb een Asus RT-AC68U, maar met de stock firmware. Heb al gelezen dat je de Merlin firmware moet hebben. Heb ook een handleiding gevonden die helemaal keurig beschrijft hoe je de PIA instellingen moet configureren in een ASUS router. Heb gisteren alle bestanden gedownload, backup gemaakt van mijn instellingen, ook screenshots van de belangrijkste instellingen zodat ik die snel kan overnemen in de nieuwe firmware. Dus ik denk dat ik het vanavond maar eens ga proberen :)

Hoe zit jij met je snelheden dan als het in je router ingesteld is? Zal vast afnemen omdat je CPU dus de bottleneck is, maar wat haal je t.o.v. je oorspronkelijke snelheid?
Als ik me niet vergis is dat een dual core 800MHz. Die heb ik nog niet eerder voorbij zien komen.
Op een dual core 1Ghz haal je ongeveer 4,6MB/s. Jij zult dus ongeveer 15-20% lager uitkomen verwacht ik, maar ik ben benieuwd. Let me know :)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Nee 1GHz dual core. En met AirVPN haalde ik 7-8 Mbps. Hoop eigenlijk dat het met PIA wat hoger wordt, want een 100Mbps verbinding betalen en maar 8 kunnen gebruiken wordt ik niet zo blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Laatst online: 11:00
Net ook een PIA BFdeal aangeschaft voor 29 dollars.

Typisch is dat ik dacht dat het een abonnement is en dat je na het eerste jaar voor het volle pond aangeslagen zult worden (85 dollar)
Maar tijdens de transactie staat er nadrukkelijk dat het "USD 29 for each year" is.
Ben benieuwd of dat goed gaat volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

ASW1 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:41:
Maar tijdens de transactie staat er nadrukkelijk dat het "USD 29 for each year" is.
Same here, zat ik ook al naar te kijken. Maar er staat duidelijk per jaar. Dus laten we het inderdaad hopen. Dan is het een mooie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
[...]

If you pay peanuts you get monkeys :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boompje123
Yarisken schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:25:
[...]

If you pay peanuts you get monkeys :-).
Fair enough.

Zou ik nog een claim bij PayPal kunnen doen? :P

---

Edit:

Toch nog licht aan het einde van de (vpn) tunnel:
Met betere MTU waarde gaat het veel beter. 90% van m'n 50 Mbit lijn haal ik nu, ping is een stuk beter geworden en tot nu toe geen disconnects

Voor wie hulp kan gebruiken, dit even aan je OpenVPN server config (.ovpn) toevoegen.
tun-mtu 1470
mssfix 1430
sndbuf 393216
rcvbuf 393216
push "sndbuf 393216"
push "rcvbuf 393216"

Het is nog niet perfect, maar maakt echt al een mega verschil. Ik neem aan dat de fout in de MTU zat en m'n OpenVPN laat ook nog wel wat warnings/errors zien. Wel zelf even je eigen juiste MTU vinden.

//edit: via Usenet 5,02 MB/s aangetikt. Stabiel boven de 4,7 MB/s. Als dit zo blijft hoor je mij niet klagen :)

[ Voor 65% gewijzigd door Boompje123 op 27-11-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik zie trouwens op PayPal dat ik inderdaad een abonnement heb afgesloten bij PIA voor 29 usd jaarlijks, en dus niet naar een hoger tarief wordt gezet volgend jaar. Mooi!
*zwengelt bbc iplayer aan*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Dat moet ik nog even nazoeken in de voorwaarden of het na een jaar toch niet omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Boompje123 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:45:
[...]

Fair enough.

Zou ik nog een claim bij PayPal kunnen doen? :P
Is er geen 7 dagen geld terug garantie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boompje123
Yarisken schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:52:
[...]

Is er geen 7 dagen geld terug garantie ?
Er staat in de voorwaarden "all sales final" en op de TigerVPN staat dat op aanbiedingen geen 3 day money back van toepassing is. Ik denk het dus niet.

Het goeie nieuws: het doet het eigenlijk toch best redelijk, mits je de config files aanpast. Ik test hem vandaag even goed, maar heb op dit moment zo'n 45 Mbit (op mn 50 Mbit lijn) zonder disconnects. Voelt best redelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Pazo schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:40:
Nee 1GHz dual core. En met AirVPN haalde ik 7-8 Mbps. Hoop eigenlijk dat het met PIA wat hoger wordt, want een 100Mbps verbinding betalen en maar 8 kunnen gebruiken wordt ik niet zo blij van.
Op de site van Asus kan ik het niet vinden, maar hier staat 800MHz:

http://www.trustedreviews...8u-802-11ac-router-review
En hier ook
https://wikidevi.com/wiki/ASUS_RT-AC68U
En hier ook :9
productreview: Asus RT-AC68U Zwart review door Anoniem: 75580

Edit: ik denk dat je ergens tussen de 25-35mbps zou moeten kunnen halen

[ Voor 5% gewijzigd door EWK op 27-11-2015 14:23 ]

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:03
AirVPN heeft ook 35% korting tot 30 november vanwege Black Friday : https://airvpn.org/topic/16128-black-friday/

Bestaande abonnement kan je ook upgraden hiermee zonder dagen te 'verliezen'.

Komt uit op € 35,10 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

[...]

Ben zo tevreden denk ik omdat ik de ervaringen die jij hebt niet kan onderschrijven.

Open een ticket bij hen?! Misschien dat zij je verder kunnen helpen met je issue.
Boompje123 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:03:
[...]

Het goeie nieuws: het doet het eigenlijk toch best redelijk, mits je de config files aanpast. Ik test hem vandaag even goed, maar heb op dit moment zo'n 45 Mbit (op mn 50 Mbit lijn) zonder disconnects. Voelt best redelijk :)
Nog even en je gaat van 90% negatief naar 100% positief.

[ Voor 28% gewijzigd door 210667 op 27-11-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
ASW1 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:41:
Typisch is dat ik dacht dat het een abonnement is en dat je na het eerste jaar voor het volle pond aangeslagen zult worden (85 dollar)
Onder die aanbieding staat in ieder geval "BUY 12 MONTHS".

Maar ze hebben ook nog een andere aanbieding, twee jaar voor $59.95 en dat zal na die twee jaar ook wel niet verlengd worden voor diezelfde prijs, maar dan heb je in ieder geval twee jaar voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
easyriider schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:43:
[...]

Onder die aanbieding staat in ieder geval "BUY 12 MONTHS".

Maar ze hebben ook nog een andere aanbieding, twee jaar voor $59.95 en dat zal na die twee jaar ook wel niet verlengd worden voor diezelfde prijs, maar dan heb je in ieder geval twee jaar voor die prijs.
Ik kan wel in discussie met je gaan maar 1 plaatje zegt denk ik meer dan een boel woorden:
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/g0fcknzsb/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

EWK schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:21:
Edit: ik denk dat je ergens tussen de 25-35mbps zou moeten kunnen halen
Goed, zojuist PIA ingesteld op de router. Dat ging erg makkelijk, werkte in 1x.
Speedtest gedraaid: 10 Mbit down, 35 Mbit up. Dus vooral de up is enorm verbeterd. Maar ja, ik zou dit liever andersom willen zien. 35 Mbit down heb ik meer aan! Nog maar eens rommelen in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Pazo schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 20:04:
[...]

Goed, zojuist PIA ingesteld op de router. Dat ging erg makkelijk, werkte in 1x.
Speedtest gedraaid: 10 Mbit down, 35 Mbit up. Dus vooral de up is enorm verbeterd. Maar ja, ik zou dit liever andersom willen zien. 35 Mbit down heb ik meer aan! Nog maar eens rommelen in de instellingen.
Dat is vreemd, dat moet inderdaad een instelling zijn. Dat kan geen hardware zijn lijkt me. Als je er echt niet uit komt zou je kong build nog kunnen proberen

[ Voor 6% gewijzigd door EWK op 27-11-2015 20:10 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

EWK schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 20:06:
[...]

Dat is vreemd, dat moet inderdaad een instelling zijn. Dat kan geen hardware zijn lijkt me. Als je er echt niet uit komt zou je kong build nog kunnen proberen
Heb jij het ook op een Asus router met Merlin draaien? Anders kunnen we eventueel de instellingen even vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Pazo schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 20:17:
[...]

Heb jij het ook op een Asus router met Merlin draaien? Anders kunnen we eventueel de instellingen even vergelijken.
Nee, heb een netgear met Kong ddwrt. Het merk maakt niet zoveel uit, met dezelfde software kunnen we onze instellingen precies naast elkaar leggen. Ik wil je er wel mee helpen, maar dan zul je door moeten falshen naar Kong.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Die optie hou ik even achter de hand. Ik ga komend weekend eerst eens lekker rommelen met Merlin en de instellingen en zoeken op internet naar mensen die het ook zo gebruiken. Mocht het helemaal niet lukken dan zal ik de overweging naar Kong ddwrt maken. Tnx so far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boompje123
210667 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:41:

Nog even en je gaat van 90% negatief naar 100% positief.
Zit nu op 65% positief. ;) Helaas kom ik vanavond niet boven de 2,5 MB/s. Merk jij toevallig 's avonds ook lagere snelheden? Wellicht heeft het met piekuren te maken.

Dank voor je antwoord overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Boompje123 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:24:
[...]

Zit nu op 65% positief. ;) Helaas kom ik vanavond niet boven de 2,5 MB/s. Merk jij toevallig 's avonds ook lagere snelheden? Wellicht heeft het met piekuren te maken.

...
Het varieert zeker. Als ik speedtest doe op de diverse servers dan is het zo n beetje 20Mbps minimaal tot zo n 60Mbps

Verder is het natuurlijk een koopje lifetime voor $29,95.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik heb nu ook een abbo genomen van een jaar op PIA.
Dat bevalt veel beter dan ipvanish die ik eerder had.

Nu wil ik de automatische afschrijving van ipvanisch stoppen, maar dat blijkt nog ff lastig.
Hun info over het stoppen van het abbo luid als volgt:

At the bottom of the subscription page, click on the link "I wish to cancel my subscription."

Maar wat blijkt, als ik naar hun subscription page ga nadat ik ingeliogd ben, dan staan die link "I wish to cancel my subscription." er helemaal niet.

Ik heb al wat mailt heen en weer gestuurd, en ik word steeds verwezen naar die link op de subscription page. Dus ik kom geen stap verder zo.
Dat ik een screenshot erbij gedaan heb dat die link er niet is, word gewoon genegeerd.

Wie weet hoe ik het kan stoppen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Op welke wijze heb je betaald? Vaak kan je via de tussenpartij (creditcard, PayPal) dit soort abbo's opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

ASW1 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:41:
[...]

Op welke wijze heb je betaald? Vaak kan je via de tussenpartij (creditcard, PayPal) dit soort abbo's opzeggen.
Ik heb via ideal betaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ik ben met pia maar weer eens door een troubleshoot sessie gegaan.
Om 05:15 in de ochtend, via tcp poort 443 zo maar 497 Mbps naar de pia server toe.
Alleen door de opgezette VPN tunnel stopt het weer op rond de 170-180 Mbps.

Verklaring: je wordt afgehandeld door de rustigste server, en je deelt de gigabit ethernet verbinding met anderen.
Dan snap ik eigenlijk niet dat ik met een test 497 Mbps uit de server naar me toe kan halen (hij test een kant op) en als een VPN tunnel opzet dat er dan ruim 300 Mbps minder uit komt.
Zou je tegen een soort van load balancer testen, en de VPN sessie afgehandeld worden op de server erachter?

edit: 06:00 zondagmorgen 200 Mbps door de PIA VPN dienst.
Dan hebben ze nog veel actieve klanten om deze tijd blijkbaar, wel iets minder maar toch..

[ Voor 10% gewijzigd door jacovn op 29-11-2015 06:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Hmm, ondersteunt ideal wel abonnementen? Dacht dat dat eigenlijk alleen voor eenmalige betalingen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

ASW1 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 22:56:
[...]

Hmm, ondersteunt ideal wel abonnementen? Dacht dat dat eigenlijk alleen voor eenmalige betalingen was.
Geen idee, maar ik heb net zolang zitten emmeren met de helpdesk, dat ze mijn subscription gestopt hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 698812

Iemand hier die een goed bedrijfje weet dat private VPN servers aan biedt? Ik wil private kunnen internetten en zelfs gamen zonder dat iemand anders het zelfde IP gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Anoniem: 698812 schreef op zondag 29 november 2015 @ 20:22:
Iemand hier die een goed bedrijfje weet dat private VPN servers aan biedt? Ik wil private kunnen internetten en zelfs gamen zonder dat iemand anders het zelfde IP gebruikt.
Nee, maar het maakt je juist toch meer anoniem als meerdere van hetzelfde ipadres gebruik maken? Anders is het vpnadres veel makkelijker aan jou te koppelen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Wat is het punt dan om een vpn te gebruiken ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 698812

Yarisken schreef op zondag 29 november 2015 @ 23:13:
[...]

Wat is het punt dan om een vpn te gebruiken ....
Je word niet zomaar overal gebanned, stabiele verbinding, de encryptie en een anoniem IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazer Coke
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-03 06:05
Ik heb het onderstaande nog niet voorbij zien komen in dit topic, wat me wel verbaasd.
Net op de site van Torrentfreak gekeken en daar zag ik de volgende opmerking staan:

Note: several of the providers listed in this article are TorrentFreak sponsors and some compensate us for referrals.

Naast het feit dat er nauwelijks te controleren is wie er werkelijk achter die sites zitten, en of de antwoorden die ze geven wel kloppen (het is nauwelijks te controleren), zit er dus ook nog een sponsor factor in.
Ik zie dat PIA een sponsor is, maar weet of zij de enigen zijn.
Is er bekend wie de sponsoren zijn?

Zijn er andere serieuze sites die VPN aanbieders vergelijken?

[ Voor 4% gewijzigd door Blazer Coke op 01-12-2015 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-06 22:09

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Ook hier een nieuw gebruiker van een VPN. Van het weekend mijn D-link DIR 505 omgebouwd naar OpenWRT, met openVPN ondersteuning. Wat een totale desillusie was dat. Ik heb de access point die hele bin file door de strot moeten duwen.

Pijnloos was het niet. Plus ik ben geen expert met Telnet en SSH verbindingen. Dus het duurde wel even voor ik doorhad wat specifieke commands deden. Nu het allemaal klaar is, ben ik best trots op mijzelf (*patpat*). Alleen vraag ik me af, wie o wie heeft er nog wat tips om de verbinding wat te optimaliseren? Nog aan te raden stukken om te lezen? Het werkt en als het eenmaal loopt is het relatief stabiel. Maar razend snel. Neen.

[ Voor 12% gewijzigd door Point.Flare op 01-12-2015 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-05 11:15
Gebruik nu aantal maanden IPVanish, en ben zeer tevreden. Snelheden op de Europese VPN servers zijn prima te noemen. Met 100/100 haal ik de meeste tijd 90/95 dus mag totaal niet klagen. Ook de aanbod van servers in meer dan 60+ landen is goed te noemen.

Heb even op hun site gekeken en op moment van schrijven zijn alle abonnementen met 40% korting. En als ik me niet vergis hanteren ze 7 dagen geld terug garantie. Dus je kan altijd na een week kosteloos handdoek in de ring gooien als het niet goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:02
Ik zat te denken om bij pia een vpn te nemen. Kan ik daar wel 500MBit halen of ongeveer. Ik hoef toch verder niks in te stellen in mn router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
Torguard biedt dedicated IP adressen aan, die dan alleen door jou worden gebruikt.

Ben alleen niet zo tevreden over hun VPN client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Heb nu ongeveer een maand PIA en met die 10 tot 15% snelheidsverlies kan ik prima leven.

Wel irritant vind ik dat rubyscript (rubyw.exe) wat doorlopend contact loopt te zoeken op poort 8888 met de 26 servers in tray ook als de client uit staat. Ondertussen wel gelezen wat het is en waarvoor, maar dat zit me toch helemaal niet lekker zeker als je ziet dat Peerblock daar ook constant een hoop van loopt te blocken als ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 15:59
Kan je bij PIA ook gebruik maken van een standaard OpenVPN Client? Ik wil dan namelijk op mijn Ubuntu servertje alleen bepaalde applicaties via het VPN laten lopen en niet al het verkeer.

Code, justify, code - Pitr Dubovich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-06 18:38
Het zijn allemaal misleidende boefjes... :(
Net als PureVPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:42

Jumpiefox

Hoi ?

Iemand die toevallig hoe het werkt kwa logs?
Lees dat Ipvanish en PIA geen logs houden. Maar hoe werkt dat dan als je een server kiest als " access point" die in de EU zit? Zijn ze niet verplicht om logs bij te houden van de servers die in landen staan die dat wel verplichten?

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Jumpiefox schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 23:05:
Iemand die toevallig hoe het werkt kwa logs?
Lees dat Ipvanish en PIA geen logs houden. Maar hoe werkt dat dan als je een server kiest als " access point" die in de EU zit? Zijn ze niet verplicht om logs bij te houden van de servers die in landen staan die dat wel verplichten?
als ze zorgen dat er niets te loggen valt, dan kunnen ze ook niet loggen. Bij pia krijg je bewust niet een ipadres voor jezelf. Dit is zodat de boel vertroebeld en er niets te herleiden is. Op torrentfreak staat en artikel over dit onderwerp. Zie : https://torrentfreak.com/...vider-review-2015-150228/

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-05 13:33

.je

Blazer Coke schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 00:50:
....
Zijn er andere serieuze sites die VPN aanbieders vergelijken?
Heb je uberhaupt wel een zoek opdracht bij google geprobeerd?

https://www.bestvpn.com/
http://lifehacker.com/593...est-vpn-service-providers
http://www.bestvpnsites.com/
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.