Bedankt voor je reactieSmiGueL schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:44:
[...]
Ik zit ook al een tijdje met de 100% Volume/iSCSI Utilization.
Alles laadt opzicht prima (niet SUPERsnel, maar na zo'n 2 seconden na het klikken op de Recource Monitor heb ik alles grafiek vakjes wel op het scherm staan. De grafiek moet dan nog beginnen met data ophalen, dus het is logisch dat het updaten van de kleurtjes een paar seconden extra duurt.)
HDD test komt niets vreemds uit, maar waar ik wel achter kwam was dat het uitzetten van configuratiescherm --> Media Indexering (de vinkjes weghalen bij de te indexeren mappen en vervolgens op Herindexeren oid klikken) hem weer op 0% kreeg.
Vervolgens heb ik 1-voor-1 de mappen weer toegevoegd, maar daarna is het alsnog weer begonnen..
[afbeelding]
Praktisch geen CPU / HDD load, wel 100% Volume Utilization.
[afbeelding]
Volume Utilization praktisch altijd 100%. Tabjes Transferrate en IOPS zijn beide ~0.
Je zou dus kunnen testen of het tijdelijk uitzetten van indexeren het probleem verhelpt.
Zo ja dan 1voor1 weer beginnen met toevoegen van de mappen, en hopen dat je kan vinden welke map het veroorzaakt..
Edit:
Bovenstaande had je al geprobeerd lees ik in je post van net, ook de mappen bij indexting al uitgevinkt?
Heb je ook USB Sticks/Flash kaartjes in je NAS zitten? hier kan volgens mij geen SMART van uitgelezen worden, maar deze kunnen misschien wel voor load zorgen indien niet helemaal 100% meer..
Heb niks ingestoken van USB/SD, er zijn ook geen netwerklocaties vebonden in FileStation.
Indexeren staat volledig uit, alle media wordt gescant via SMB/FTP/DAV op externe devices (raspberry en een iMac).
Het vreemde is dat in principe alles op 0 zou moeten staan, zeker toen ik keek, alle pakketen waren namelijk uitgeschakeld, er waren behalve ikzelf geen gebruikers verbonden en ik deed niks bijzonders.
Wat zijn normale IOPS waarden voor een idle DS? En kan ik ergens zien welk proces deze veroorzaakt, voor zover ik kan vinden kan ik alleen zien hoeveel cpu en ram een proces gebruikt, HDD gebruik is niet meegenomen.