Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.603 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:31
sweebee schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:30:
[...]

Maar je moet een bestand op het hoofddomein zetten, dit gaat niet omdat je er geen toegang tot hebt. Bij startssl kun je verifiëren via een e-mail, maar dit mag ook alleen via email@domein.nl en niet email@sub.domein.nl

lig bij startssl moet het via het hoofddomein, geen idee hoe letsencrypt dat doet.
nee, bij LE hoeft dat niet, het bestand ter controle moet je plaatsen in web/.well-known/acme-challenge/
en deze map op je syno webserver moet dus te bereiken zijn op het subdomein (of main als je daar een cert voor wil) waar je een cert voor aanvraagt

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 23-12-2015 10:34 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Ik ben op zoek naar mijn eerste NAS en ben er al uit dat dit een Synology moet zijn.
Maar ik raak een beetje zoek in welke juist?

- Ik ga er vooral mijn documenten, foto's, liedjes, video's etc.. op gaan opslaan en voor de docs en belangrijkste foto's wss een cloud backup nog eens laten nemen.
- Verder wil ik ook een soort van download station van maken om automatisch films te downloaden die ik leuk vind en dan de "casten" naar mijn "niet smart TV" met Chromecast.
- Het zou ook leuk zijn om andere filmpjes op de iphone of ipad te kunnen zien, ook foto's ed..

Dus welke heb ik nodig of is het beste voor mij? De DS416 of DS415+ of DS415 play?
Nadruk ligt wel op storage en het afspelen van media content op dit moment, maar kan later uitgebreid worden met eventueel andere zaken.

De NAS zal achter een Telenet Modem komen, op een Linksys Router.

Bedankt voor me even verder op weg te helpen!

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
kazzzdafke schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:49:
Ik ben op zoek naar mijn eerste NAS en ben er al uit dat dit een Synology moet zijn.

- Ik ga er vooral mijn documenten, foto's, liedjes, video's etc.. op gaan opslaan en voor de docs en belangrijkste foto's wss een cloud backup nog eens laten nemen.
- Verder wil ik ook een soort van download station van maken om automatisch films te downloaden die ik leuk vind en dan de "casten" naar mijn "niet smart TV" met Chromecast.
- Het zou ook leuk zijn om andere filmpjes op de iphone of ipad te kunnen zien, ook foto's ed..

Dus welke heb ik nodig of is het beste voor mij? De DS416 of DS415+ of DS415 play?
Nadruk ligt wel op storage en het afspelen van media content op dit moment, maar kan later uitgebreid worden met eventueel andere zaken.

kijk even hier welke category aan je media wensen voldoet:
https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/faq/577
afspelen naar iOS devices en chromecast verreist transcoding om verschillende media compatible te maken. (zelf gebruik ik een xtreamer mediaplayer of verschillende android devices (tablet, telefoon, hdmi stick) om media "as is" af te spelen (gewoon file openen via smb share).

als je bv 1080 naar je chromecast wil streamen, dan zit je al aan group 1, type 1 (DS214play, DS415play, DS415+, DS1515+, DS1815+, DS2415+, RS815(RP)+, RS2416(RP)+)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:10
kazzzdafke schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:49:

Ik zou naar een play versie kijken. Je hebt nu een chromecast welke ondersteunt wordt door een play versie. Dit houdt in dat er bijna geen cpu load ontstaat op je cpu.. Dit geldt ook voor je ipad en iphone...

Uiteraard kan je fotos en videos afspelen via je nas.En rest van je lijstje.. maar dat kan op elke nas..

Bovenstaand zijn 4 bay modellen dus ik ga er vanuit dat je dat het liefst wilt.. anders is er een ook play versie met 2 bays welke langere ondersteuning geniet (DS216play)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Outlandos schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:15:
[...]

Ik zal het enkel gebruiken als Plex server. Mijn client zal een Nvidia Shield TV worden. Kan de 415+ icm de Nvidia Shield een resolutie van 4k aan via Plex?
Ik zou kijken wat de nvidia precies ondersteunt. Plex is bij mij de enige app die de 415+ plat krijgt. Ik gebruik het dus ook niet meer.. Zowat alles is bij mij met ondertitels en dan gaat direct play meestal niet meer op en daardoor moet dus je nas aan de bak. 720P gaat wel goed, sommige 1080P ook, maar niet in elke situatie en ik heb geen zin in geknutsel. Click and play.. (dat levert Videostation in mijn geval.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02-2021
Goedemiddag,

Ik heb een pan tilt wifi ip camera gekocht. een Vstarcam C7837WIP. Leuk cameraatje, prima beeld. Alleen deze wil ik nu werkend krijgen op mijn DS214, maar het wil niet lukken.
De camera staat niet standaard op de lijst van Synology, maar het betreft een ONVIF camera en zou werkend te krijgen moeten zijn. Nou kost het ding geen wereldprijs, maar zou leuk zijn als het lukt.

Zijn er hier mensen die echt ervaring hebben met het configureren van non standard camera's op de NAS of links en tips hebben om mijn camera werkend te krijgen op de NAS?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iSpy is een softwarepakket dat vergelijkbaar is met Surveillance Station. Daar kun je inspiratie opdoen welke url mogelijk succesvol werkt, ook op Synology: http://www.ispyconnect.com/man.aspx?n=Vstarcam. Had je de online handleiding al gevonden (die ook in de applicatie zelf is opgenomen)?

Wat heb je zoal al geprobeerd qua instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:23
Quakie schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:19:
[...]

Ik zou kijken wat de nvidia precies ondersteunt. Plex is bij mij de enige app die de 415+ plat krijgt. Ik gebruik het dus ook niet meer.. Zowat alles is bij mij met ondertitels en dan gaat direct play meestal niet meer op en daardoor moet dus je nas aan de bak. 720P gaat wel goed, sommige 1080P ook, maar niet in elke situatie en ik heb geen zin in geknutsel. Click and play.. (dat levert Videostation in mijn geval.. )
Deze reactie komt uit het Plex topic:
jooncheez schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:05:
[...]

Nee, in theorie kan de Shield zo goed als alles native afspelen.

Alleen wil je toch wel een server hebben die minimaal 1 1080p stream kan transcoden. Voor het geval er wel een keer getranscode moet worden. En Plex moet soms transcoden als je subtitles gebruikt.
Dus volgens mij is de combinatie erg goed en zou het zelfs 4k succesvol moeten draaien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Prulleman schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:11:
[...]

kijk even hier welke category aan je media wensen voldoet:
https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/faq/577
afspelen naar iOS devices en chromecast verreist transcoding om verschillende media compatible te maken. (zelf gebruik ik een xtreamer mediaplayer of verschillende android devices (tablet, telefoon, hdmi stick) om media "as is" af te spelen (gewoon file openen via smb share).

als je bv 1080 naar je chromecast wil streamen, dan zit je al aan group 1, type 1 (DS214play, DS415play, DS415+, DS1515+, DS1815+, DS2415+, RS815(RP)+, RS2416(RP)+)
Bedankt, dat is al duidelijker!
Uit dat lijstje is de beste optie de DS415+ denk ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:10
Zojuist een bestelling geplaats!! :D

1x Synology DS415+
4x WD Red 4TB (WD40EFRX)
1x Crucial 8GB ram (CT102464BF160B)

Alles is mooi voor de kerst binnen (hoop ik :P).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
Outlandos schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:36:
[...]

[...]

Dus volgens mij is de combinatie erg goed en zou het zelfs 4k succesvol moeten draaien _/-\o_
Ik heb hier nog even onderzoek naar gedaan. De Shield TV ondersteunt absoluut ondertiteling, maar momenteel gaat de Plex app toch transcoden zodra je externe srt ondertiteling selecteert.

Bronnen:
https://forums.plex.tv/di...es-and-general-impression
https://forums.plex.tv/di...hield-tv-subtitle-support

Het schijnt dat Kodi met de PleXBMC hier geen last van heeft en het super doet op de Shield TV.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
Outlandos schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:36:
[...]

[...]

als je dus geen losse ondertitels hebt.... :)
Voor mij een must, niet dat ik geen engels kan maar het kijkt rustiger als je terug kan grijpen naar ondertitel door bijv omgevingsgeluid etc.

reactie van hierboven niet gezien.. dus beetje dubbelop.. als KODI een oplossing is word je NAS dus niks anders dan aanleveren van bitjes en dan voorstaat elke nas ook voor 4K omdat je client dan alle zware werk voor zijn rekening neemt.

[ Voor 20% gewijzigd door Quakie op 23-12-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
jooncheez schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:32:
[...]

Ik heb hier nog even onderzoek naar gedaan. De Shield TV ondersteunt absoluut ondertiteling, maar momenteel gaat de Plex app toch transcoden zodra je externe srt ondertiteling selecteert.

Bronnen:
https://forums.plex.tv/di...es-and-general-impression
https://forums.plex.tv/di...hield-tv-subtitle-support

Het schijnt dat Kodi met de PleXBMC hier geen last van heeft en het super doet op de Shield TV.
Quakie schreef op woensdag 23 december 2015 @ 15:35:
[...]

als je dus geen losse ondertitels hebt.... :)
Voor mij een must, niet dat ik geen engels kan maar het kijkt rustiger als je terug kan grijpen naar ondertitel door bijv omgevingsgeluid etc.

reactie van hierboven niet gezien.. dus beetje dubbelop.. als KODI een oplossing is word je NAS dus niks anders dan aanleveren van bitjes en dan voorstaat elke nas ook voor 4K omdat je client dan alle zware werk voor zijn rekening neemt.
Dank voor beide antwoorden. Helaas heb ik veel films met losse ondertitels. Ik weet eerlijk gezegd haast niks van KODI, dus zal mij eens gaan verdiepen. Punt is wel dat ik er op voorhand niet positief tegenoversta, omdat ik alles op mijn Plex heb staan, een lifetime Plex pas heb en het gewoon erg fijn vind werken.Om dat nou te vervangen voor een heel ander sysyeem zie ik dus niet echt zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 10:23
Outlandos schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:14:
[...]

[...]

Dank voor beide antwoorden. Helaas heb ik veel films met losse ondertitels. Ik weet eerlijk gezegd haast niks van KODI, dus zal mij eens gaan verdiepen. Punt is wel dat ik er op voorhand niet positief tegenoversta, omdat ik alles op mijn Plex heb staan, een lifetime Plex pas heb en het gewoon erg fijn vind werken.Om dat nou te vervangen voor een heel ander sysyeem zie ik dus niet echt zitten.
Ik had het over Kodi met de PleXBMC, plugin. Hiermee blijf je dus gewoon de Plex server gebruiken.

Al ben ik het met je eens dat het waarschijnlijk niet ideaal is, ik heb het zelf nooit getest.

Overigens is het probleem met ondertitels specifiek voor Android of de Shield, niet voor Plex in het algemeen. Ik neem aan dat het binnenkort dan ook wel verholpen wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door jooncheez op 23-12-2015 16:34 ]

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik zit met twee vreemde zaken op mijn DS214.
1. Als ik een shutdown commando geef dat duurt het even, geeft ie een piep en reboot hij weer. Ik kan de NAS dus enkel uitzetten als ik de stekker los trek.
2. Ik hoor m'n NAS 's nachts vaak ratelen. En dan weet ik dat er geen download bezig is. Ik laat Videostation of Plex ook niet indexeren (en heb alle overbodige packages verwijderd). Hoe kom ik er achter wat ie precies doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
jooncheez schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:29:
[...]

Ik had het over Kodi met de PleXBMC, plugin. Hiermee blijf je dus gewoon de Plex server gebruiken.

Al ben ik het met je eens dat het waarschijnlijk niet ideaal is, ik heb het zelf nooit getest.

Overigens is het probleem met ondertitels specifiek voor Android of de Shield, niet voor Plex in het algemeen. Ik neem aan dat het binnenkort dan ook wel verholpen wordt.
Het zou overigens sinds vandaag (heel toevallig) gefixed moeten zijn! Zie:

_Richie_ in "[Ervaringen] Plex - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02-2021
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:08:
iSpy is een softwarepakket dat vergelijkbaar is met Surveillance Station. Daar kun je inspiratie opdoen welke url mogelijk succesvol werkt, ook op Synology: http://www.ispyconnect.com/man.aspx?n=Vstarcam. Had je de online handleiding al gevonden (die ook in de applicatie zelf is opgenomen)?

Wat heb je zoal al geprobeerd qua instellingen?
Bedankt voor je reactie.

Ik heb alle ispy urls geprobeerd en krijg geen van alle aan de praat. Eerst liet hij onder de Foscam configuratie nog wel even een frame zien en gooide hem dan eraf, maar dat doet hij nu ook niet meer ;(

Veel andere opties heb je volgens mij niet in het surveillance systeem van synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou nog kunnen zoeken op het fabrikaat op het Duitse Synologyforum (http://www.synology-forum.de) of op het internationale, Engelstalige forum (https://forum.synology.com). Daar zijn nog wel wat berichten met configuratiebestanden en tools om de communicatieparameters te achterhalen aan te treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:48
Guru1000 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:24:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Ik heb alle ispy urls geprobeerd en krijg geen van alle aan de praat. Eerst liet hij onder de Foscam configuratie nog wel even een frame zien en gooide hem dan eraf, maar dat doet hij nu ook niet meer ;(

Veel andere opties heb je volgens mij niet in het surveillance systeem van synology.
En via rtsp protocol ? (Zie enkele berichten terug van mij.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Outlandos schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:55:
[...]

Het zou overigens sinds vandaag (heel toevallig) gefixed moeten zijn! Zie:

_Richie_ in "[Ervaringen] Plex - Deel 3"
En ze gaan pre transcoding ondersteunen. nu nog voor plex pas houders. Dus moet het niet gefixt zijn heb je dit nog achter de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Quakie schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:00:
[...]

En ze gaan pre transcoding ondersteunen. nu nog voor plex pas houders. Dus moet het niet gefixt zijn heb je dit nog achter de hand.
Klopt, maar het geldt niet voor android zoals later in het plex topic duidelijk wordt gemaakt :( ik heb trouwens wel een plex pas, maar kost pre transcoding niet onwijs veel ruimte?

• WRT54G
Op het moment heb ik een DS412+ met 4x 2TB in RAID5.
Vandaag komt DS415+ met 4x 4TB binnen.

Nu wil ik eigenlijk gebruik gaan maken van btfrs maar deze is alleen beschikbaar in DSM 6 (icm de DS415+).
Nu vraag ik me af wat wijsheid is, wachten op de final version van DSM 6 of de beta alvast draaien?
In principe heb ik geen haast om de nieuwe NAS in gebruik te nemen omdat de DS412+ het nog goed doet.

Ook twijfel ik tussen (weer een) RAID5 of een SHR indeling.
Wat zijn nou de grootste verschillen tussen die 2 en wat zijn de voor/nadelen?

[ Voor 10% gewijzigd door WRT54G op 24-12-2015 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Data die je lief is, staat nimmer op een nas die op bèta-software draait. Als je een goede backup hebt kun je het riskeren, want dan is het te herstellen indien het onverhoopt mis gaat. Die backup is ook nodig als je de switch van ext4 naar btrfs zou willen maken zodra de stabiele versie van DSM 6.0 beschikbaar zal zijn. Het ziet er op dit moment namelijk niet naar uit dat er conversietools beschikbaar zullen zijn (maar ik laat me graag verrassen).

SHR heeft een voordeel bij schijven van ongelijke grootte of als je schijven in je nas (stapsgewijs) wilt vervangen door grotere. SHR kan de anders verloren gegane ruimte wel benutten. Qua beschermingsgraad zijn SHR en RAID5 gelijk (bij 3 of meer schijven). Persoonlijk zie ik geen redenen om voor RAID5 te kiezen en prefereer dan ook SHR omdat het meer flexibiliteit biedt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2015 09:09 ]

• WRT54G
Ok, dank voor je snelle antwoord.

Ik ga direct 4x 4TB erin stoppen. Dus wellicht dat ik dan gewoon voor de "traditionele" RAID5 ga.
Ivm beta daar heb je wel gelijk in.

Is er al enige kijk op wanneer de final versie zou komen?

Verwijderd

Plan voor release van DSM 6.0 is 6 maanden na start van de bèta. Midden oktober gestart, dus op z'n vroegst medio april, ik houd rekening met laat in april.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2015 09:19 . Reden: Beter leren rekenen. ]

• WRT54G
Dank, daar heb ik wat aan!
Dan gaat het (voorlopig) gewoon ext4 icm raid5 en DSM 5.2 worden.
Wat overigens sinds 2012 op mijn DS412+ prima draait.

• Quakie
Weet niet hoe ver je wilt gaan maar er is een hack voor dat je wel brtfs kan draaien op een 415+ met DSM 5.2.

• Quakie
Outlandos schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:30:
[...]

Klopt, maar het geldt niet voor android zoals later in het plex topic duidelijk wordt gemaakt :( ik heb trouwens wel een plex pas, maar kost pre transcoding niet onwijs veel ruimte?
Jip maar goed je kunt profielen aanmaken en bijv zeggen laatste vier toevoegingen.

• kazzzdafke
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:05:
Persoonlijk zie ik geen redenen om voor RAID5 te kiezen en prefereer dan ook SHR omdat het meer flexibiliteit biedt.
Marcel_EA schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:09:
Ok, dank voor je snelle antwoord.

Ik ga direct 4x 4TB erin stoppen. Dus wellicht dat ik dan gewoon voor de "traditionele" RAID5 ga.
Ivm beta daar heb je wel gelijk in.
Mis ik iets? :)

ps. welke schijven van 4TB prefereren jullie voor in de NAS?

Verwijderd

De zin over mijn voorkeur was een aanpassing en viel daarmee gelijk (9h09) met zijn reactie.

Koop willekeurig welke schijven, maar besteed vooral aandacht aan bij wie je ze koopt. Een correcte en vlotte afhandeling van een RMA bij defect is meer waard dan de goedkoopste aanbieder. Alleen in grote arrays (>4 schijven) zou ik kiezen voor professionele(re) hdd's vanwege de extra maatregelen tegen vibraties.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2015 10:43 ]

• WRT54G
@kazzzdafke
Wat aardvak al zei. Ik had mijn reactie al gegeven voordat de aanpassing op zijn post er was.
Dus die zag ik later pas. ;)
Quakie schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:32:
Weet niet hoe ver je wilt gaan maar er is een hack voor dat je wel brtfs kan draaien op een 415+ met DSM 5.2.
Heb je dat zelf ook gedaan?
Mocht je instructies hebben, heel graag! :P

Verwijderd

Zoeken op btrfs in [Synology] Nieuws en discussie levert je vlot het antwoord welke tekst mag worden toegevoegd aan het configuratiebestand.

Maar ook hier geldt: ga voor jezelf na of je productieve data aan dat risico wilt blootstellen. Daarnaast zou ik minimaal uitproberen of een aansluitende upgrade naar DSM 6.0 bèta probleemloos verloopt, want anders heb je d'r nog niks aan. Het sluit niet uit dat je alsnog problemen kunt krijgen bij de uiteindelijke vrijgave. En formeel kun je ook geen aanspraak maken op de support van Synology in zo'n geval. Downgraden van DSM 6.0 bèta terug naar DSM 5.x wordt overigens ook niet ondersteund, maar schijnt wel mogelijk te zijn (al lukt niet iedereen dat).

Aanvulling.
Voilà. Weliswaar in het Duits, een videohandleiding voor downgraden van 6.0 naar 5.2: YouTube: Synology DiskStation DSM Downgrade durchführen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2015 13:22 . Reden: iDomiX video. ]

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:05
Breezz schreef op maandag 21 december 2015 @ 18:15:
Hallo,

Ik gebruik Cloud Station om mijn hele D schijf te syncen (enkel data, allemaal foto's in mappen). Tot nu toe ging alles goed, maar nu heb ik gemerkt dat er enkele mappen zijn die in windows explorer aangeduid staat als 'synced' (met het groen vinkje), maar eigenlijk zijn ze helemaal niet gesynced naar de NAS.

Het komt voor wanneer ik bestanden op de D schijf zet terwijl ik niet met het netwerk verbonden ben. Wanneer ik dan wel terug met mijn netwerk verbind geeft hij aan dat alles gesynced is, maar als ik ga kijken op de NAS zie ik ze niet staan.

Vind het een beetje vervelend, omdat ik de boel zo niet kan vertrouwen... Wat moet ik hiermee? Iemand een idee?
Niemand die even kan helpen op deze mooie kerstdag? :+

• BaZnGaNL
  • Laatst online: 07-10 23:05
Nu wil ik een domeinnaam aanvragen en deze gebruiken voor mijn NAS. Alleen welk pakket moet ik nu hiervoor afnemen? Moet ik alleen het domeinnaam doen, en de rest allemaal zelf via de Syno doen? Of moet ik hierbij ook een hosting pakket afnemen?

Bedoeling is om MRBS te draaien voor verschillende instantie's (vrijwilligers) te draaien. Tevens moet hier ook mail op komen.

Iemand enig idee wat wijsheid is? Uiteraard moet dit zo goedkoop mogelijk aangezien dit op vrijwillige basis is.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:44
BaZnGaNL schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:18:
Nu wil ik een domeinnaam aanvragen en deze gebruiken voor mijn NAS. Alleen welk pakket moet ik nu hiervoor afnemen? Moet ik alleen het domeinnaam doen, en de rest allemaal zelf via de Syno doen? Of moet ik hierbij ook een hosting pakket afnemen?
Alleen DNS hosting tenzij je dat ook zelf wil doen (afhankelijk van de TLD zijn meestal wel 2 vaste IP's vereist).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• BaZnGaNL
  • Laatst online: 07-10 23:05
DukeBox schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:41:
[...]

Alleen DNS hosting tenzij je dat ook zelf wil doen (afhankelijk van de TLD zijn meestal wel 2 vaste IP's vereist).
Suggestie bij welke hosting provider ik deze kan doen? Of maakt dit niet veel uit?

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• DukeBox
BaZnGaNL schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:59:
Suggestie bij welke hosting provider ik deze kan doen? Of maakt dit niet veel uit?
Daar zijn wel heel wat topics over en is hier ook niet de juiste plek.. het maakt eigenlijk niets uit. Ik zou zeggen, de goedkoopste die niet negatief in het nieuws is (ddos/slechte service). Meer dan €10 per jaar hoeft het zeker niet kosten (transip/hostnet).

• outlandos
Stel ik koop de nieuwe DS716+ met 2 WD red schijven van 6TB per stuk. Raden jullie dan nog een Raid aan? Zo ja, welke?

Het zal fungeren als Plex server en dus zullen er films en series op komen te staan.

Verwijderd

Wat is je doel? Beschikbaarheid (RAID1, 6 TB effectieve ruimte) of ruwe snelheid (RAID0, effectief 12 TB opslag, maar hier loop je eerder tegen de bottleneck van de netwerkdoorvoer aan en risico op totaal verlies van alles data bij één defecte schijf)? Wil je in de toekomst de opslag uitbreiden met een expansion unit?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2015 21:12 ]

• Prulleman
Outlandos schreef op donderdag 24 december 2015 @ 20:52:
Stel ik koop de nieuwe DS716+ met 2 WD red schijven van 6TB per stuk. Raden jullie dan nog een Raid aan? Zo ja, welke?

Het zal fungeren als Plex server en dus zullen er films en series op komen te staan.
Persoonlijk zou ik voor dat soort gegevens geen RAID gebruiken, niet echt belangrijk om verhoogde beschikbaarheid te hebben (in de meeste situaties). Bovendien is RAID geen back-up en moet je voor belangrijke data eigenlijk toch externe back-up hebben...

Maar ook, wat wil je... 6 of 12 TB ruimte?

Strava

• outlandos
Ik heb niet specifiek een doel. Op dit moment is mijn collectie films en series 3TB groot, dus op zich is 6TB zat. Het is echter ook fijn om voldoende voor altijd te hebben, en in dat verband voldoet 12TB pas echt. Ik ben niet van plan om een expansion unit toe te voegen.

Kun je eigenlijk zonder problemen met raid 1 beginnen en dan een paar jaar (wanneer de schijven vol raken) van de raid afstappen? Is dit aan te raden?

[ Voor 37% gewijzigd door outlandos op 24-12-2015 21:39 ]

Verwijderd

Ja, je zou kunnen starten met een RAID1-array (of SHR, dat is flexibeler als je je mocht bedenken, lees meer daarover op de website van Synology). Als de 6 TB vol dreigt te raken verbreek je de array. De tweede schijf formatteer je en maakt er een apart volume van. Vervolgens kopieer je de data en doet hetzelfde met de eerste.

Ik kan het noch aan- noch afraden. Het is maar net wat je verkiest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:21

kraats

Ik rol

Volgens mij kun je op Synology een raid configuratie niet verbreken helaas. Ik zou zelf met twee schijven twee aparte volumes maken en op één daarvan een dagelijkse backup maken van je hoofdvolume

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Verwijderd

Je hebt gelijk. Ik stel het simpeler voor dan het is. In de software zit geen optie daarvoor. Het kost inderdaad nogal wat moeite en gegoochel met schijven (plus een losse pc) om hetzelfde te bereiken.

Jouw voorstel is praktischer inderdaad.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2015 23:30 ]

• outlandos
kraats schreef op donderdag 24 december 2015 @ 23:00:
Volgens mij kun je op Synology een raid configuratie niet verbreken helaas. Ik zou zelf met twee schijven twee aparte volumes maken en op één daarvan een dagelijkse backup maken van je hoofdvolume
Dank dat klinkt goed. En dan zou ik altijd nog de backup kunnen verwijderen als tzt één van beiden volloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Outlandos schreef op donderdag 24 december 2015 @ 20:52:

Het wordt mij niet duidelijk wat de toegevoegde waarde is van 8GB RAM. De DS716+ komt standaard met 2GB. Heb ik daar voldoende aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor thuisgebruik met 1 of enkele gebruikers is 2 GB voldoende.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
kraades schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 14:13:
Voor thuisgebruik met 1 of enkele gebruikers is 2 GB voldoende.
Het zullen maximaal 2 gebruikers tegelijkertijd zijn, dus top! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb een DS216play aangeschaft met 2x 8TB disks. Nu heb ik ze beiden als basic disk opgezet (dus geen raid).Nu vraag ik me af of ik het beste een backup job of shared folder sync kan opzetten als ik op zelf te bepalen tijden van mijn eerste disk een copy naar de tweede disk wil maken. Dit zodat de tweede diks weer gelijk wordt aan de eerste.

Dus wat is het verschil en de beste keuze tussen backup en shared folder sync als ik lokaal 2 disks gelijk wil houden op zelf te bepalen tijden (lees: ik zelf op een 'start' knop druk). Ik gok backup omdat dit me niet niet afhankelijk lijkt van 'shared' folders. Het is overigens niet bedoeling dat de 2de disk benaderbaar is vanaf het netwerk.

[ Voor 35% gewijzigd door marshallq op 25-12-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
marshallq schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:47:
Ik heb een DS216play aangeschaft met 2x 8TB disks. Nu heb ik ze beiden als basic disk opgezet (dus geen raid).Nu vraag ik me af of ik het beste een backup job of shared folder sync kan opzetten als ik op zelf te bepalen tijden van mijn eerste disk een copy naar de tweede disk wil maken. Dit zodat de tweede diks weer gelijk wordt aan de eerste.

Dus wat is het verschil en de beste keuze tussen backup en shared folder sync als ik lokaal 2 disks gelijk wil houden op zelf te bepalen tijden (lees: ik zelf op een 'start' knop druk). Ik gok backup omdat dit me niet niet afhankelijk lijkt van 'shared' folders. Het is overigens niet bedoeling dat de 2de disk benaderbaar is vanaf het netwerk.
Mag ik vragen welke 8TB schijven? Als ik 8TB zou hebben dan kan ik er 2 in RAID1 zetten: veilige oplossing en moet voldoende zijn! Maar WD heeft niets groter dan 6TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Outlandos schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 16:01:
[...]

Mag ik vragen welke 8TB schijven? Als ik 8TB zou hebben dan kan ik er 2 in RAID1 zetten: veilige oplossing en moet voldoende zijn! Maar WD heeft niets groter dan 6TB.
Bij Raid1 is het probleem dat veranderingen gelijk doorgezet worden, dus als ik dan per ongeluk iets verwijder kan ik niet meer terug. Ik heb Seagate Archive disks gekocht en ja, dat is mijn risico \ keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In DSM zit een optie dat je voor een folder meerdere versies kunt opslaan dus misschien is dat een alternatief. Dan ben je ook niet afhankelijk van een handmatige kopie.

Of ben ik nu in de war? Kan het even niet vinden...

[ Voor 15% gewijzigd door technorabilia op 25-12-2015 17:41 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
kraades schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 17:37:
In DSM zit een optie dat je voor een folder meerdere versies kunt opslaan dus misschien is dat een alternatief. Dan ben je ook niet afhankelijk van een handmatige kopie.

Of ben ik nu in de war? Kan het even niet vinden...
Met backup kan je versies aanzetten (tot op 256). Ik heb echter maar 1 versie nodig en wil zelf het moment van backup cq. synchronisatie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 21:11:
Wat is je doel? Beschikbaarheid (RAID1, 6 TB effectieve ruimte) of ruwe snelheid (RAID0, effectief 12 TB opslag, maar hier loop je eerder tegen de bottleneck van de netwerkdoorvoer aan en risico op totaal verlies van alles data bij één defecte schijf)? Wil je in de toekomst de opslag uitbreiden met een expansion unit?
Mocht ik in de toekomst toch voor de expension unit gaan, wat raden jullie me dan aan voor raid (ik begin gewoon met 2x 6TB WD Reds)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je jezelf als eens verdiept in de diverse RAID-levels, en waartegen elk bescherming kan bieden? Verder blijf ik bij mijn eerdere vraag: wat is het doel van de opslag en is eventueel verlies van de data acceptabel (heb je een goede backup, kun je de data vanaf een andere bron herstellen, of vind je het gewoon niet erg als de data onherroepelijk verloren gaat)? Als het om een kleine voorraad filmpjes gaat, dan sluit ik me aan bij de reactie van Prulleman.

De expansion unit biedt mogelijkheden om data beschikbaar te houden, zelfs als er twee schijven uitvallen (SHR-2 of RAID6; minimaal 4 schijven benodigd). Maar dat is natuurlijk geen vervanging voor een goede backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 21:11
Als ik hierop mag inhaken.

Heb zelf een ds215j met een enkele 6tb schijf. Een tweede identieke 6tb schijf komt er op termijn bij. Ik dacht altijd dat raid voor backup doeleinden was. Maar ik begrijp dat er hier onderscheid wordt gemaakt tussen een echte backup en beschikbaarheid van data bij het faken van een schijf.

Nu wil ik op termijn dus een tweede identieke schijf erbij plaatsen en twijfel ik of ik voor een JBOD opstelling ga. Want eigenlijk heb ik geen belangrijke data vooralsnog staan.
Biedt een SHR of andere Vorm van raid nou ook snelheidswinst (heb gigabit lan)? Want dan zou het voor mij wel kunnen betekenen dat ik voor een dergelijke opstelling ga. Want ook al is het geen echte backup. Toch is de kans dat beiden schijven falen en ik dus mn data kwijt ben klein. En de snelheid is dan bijkomend een voordeel. En op termijn komen daar toch ook wat belangrijkere dingen dan op te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb zojuist mijn eerste Synology in gebruik genomen maar vraag me nu af of ik nu echt zo dom ben of iets over het hoofd zie |:( 8)7

Ik wil de video map even toevoegen als netwerk drive zodat ik wat content kan kopiëren. Maar ik krijg dit niet voor elkaar...
Het lijkt mij dat ik gewoon dit moet gebruiken?
https://help.synology.com...2Fstore_with_windows.html

Maar als ik deze netwerk map wil toevoegen kan ik op geen manier inloggen.. Ik zit via WiFi op de router/modem aangesloten waar de NAS (DS215j) ook aangesloten zit.
Ik heb het via het admin account als andere user account (met rechten in die map) geprobeerd, maar beide willen niet inloggen. Moet ik een ander domein naam kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@dangerpaki
Igv. 2 disks.
Bij jbod kun je 1 volume maken. Dan weet je niet waar wat staat. Je kunt ook 2 volumes maken per disk 1 volume.
Bij raid0 = stripe weet je niet waar wat staat. De performance is beter. Hoewel je dit in een thuissituatie en hedendaagse disks mogelijk niet merkt.
Bij raid1 = mirror worden al je schijfacties op 2 disks geschreven. Als 1 disk uitvalt is er niets aan de hand.
Dit is geen backup want bv. een delete actie gooit de files weg op beide disks.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiler69
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-12-2020
Vraagje:
Wanneer ik op dit moment vanaf een unix machine bestanden overzet naar mijn nas (via cifs) worden alle rechten over gezet naar 777. Bestaat er een mogelijk wanneer ik bestanden overzendt naar mijn nas of bijvoorbeeld een rsync doet van een home directory, dat de bestandsrechten behouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2020
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 14:38:
Ik heb zojuist mijn eerste Synology in gebruik genomen maar vraag me nu af of ik nu echt zo dom ben of iets over het hoofd zie |:( 8)7

Ik wil de video map even toevoegen als netwerk drive zodat ik wat content kan kopiëren. Maar ik krijg dit niet voor elkaar...
Het lijkt mij dat ik gewoon dit moet gebruiken?
https://help.synology.com...2Fstore_with_windows.html

Maar als ik deze netwerk map wil toevoegen kan ik op geen manier inloggen.. Ik zit via WiFi op de router/modem aangesloten waar de NAS (DS215j) ook aangesloten zit.
Ik heb het via het admin account als andere user account (met rechten in die map) geprobeerd, maar beide willen niet inloggen. Moet ik een ander domein naam kiezen?
Wekl OS gebruik je op je notebook/PC ?

andere doemeinnaam of andere werkgroep. maar in iedere geval moet de pc en de diskstation (in) dezelfde werkgroep ziiten/hebben.

Hen je het al met \\íp-adres-van-je-diskstation'\'Sharenaam" geprobeerd ?
Bij mij is die intrern dus zo : \\192.168.179.244\video .

Trouwens pobeert windows met de usernaam en paswword van de juist ingelogde user(van/in windows) toegang te krijgen tot die share (in jow geval) "video".
Dus kun je het beste dezeldfe user(met het zelfde paswwword) ook op de disksation aanmaken en hem het juiste toegangslevel toewijzen op je diskation. Of je doet dit als in het volgende video :

Bjv. ik ben op mijn windwos 7 machine ingelogd met "Dr_Jake" (en paswoord "1w2e3r4t"). dan maak je ook zo een user account aan op je diskation voor "Dr_Jake" met hetzelfe paswword en geef je hem rechten tot toeganf naar je 'video' - map/share.

Trouwens bekijk en cahnge je username even goed zoals hier :

Staat de firewall uit resp zijn de networkshare poorten open op de diskataion ?

[ Voor 33% gewijzigd door Dr.Jake op 26-12-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-a, archive mode is dan de beste optie.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 13:32:
Heb je jezelf als eens verdiept in de diverse RAID-levels, en waartegen elk bescherming kan bieden? Verder blijf ik bij mijn eerdere vraag: wat is het doel van de opslag en is eventueel verlies van de data acceptabel (heb je een goede backup, kun je de data vanaf een andere bron herstellen, of vind je het gewoon niet erg als de data onherroepelijk verloren gaat)? Als het om een kleine voorraad filmpjes gaat, dan sluit ik me aan bij de reactie van Prulleman.

De expansion unit biedt mogelijkheden om data beschikbaar te houden, zelfs als er twee schijven uitvallen (SHR-2 of RAID6; minimaal 4 schijven benodigd). Maar dat is natuurlijk geen vervanging voor een goede backup.
Het wordt echt een server voor media, dus films, series en hoorspelen. Films en series nemen nu (op mijn PC) 1,25TB in beslag. Mijn collectie hoorspelen (ongeveer 2TB) is het enige wat niet verloren mag gaan, deze laat ik dan ook te allen tijde als backup op mijn PC staan. Het is geen ramp als mijn films en serie collectie verloren zou gaan, maar leuk is natuurlijk anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Morgen komt mijn nieuwe DS415+ aan met WD Reds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Dr.Jake schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 15:19:
[...]

Wekl OS gebruik je op je notebook/PC ?

[video]

andere doemeinnaam of andere werkgroep. maar in iedere geval moet de pc en de diskstation (in) dezelfde werkgroep ziiten/hebben.
[video]
Hen je het al met \\íp-adres-van-je-diskstation'\'Sharenaam" geprobeerd ?
Bij mij is die intrern dus zo : \\192.168.179.244\video .

Trouwens pobeert windows met de usernaam en paswword van de juist ingelogde user(van/in windows) toegang te krijgen tot die share (in jow geval) "video".
Dus kun je het beste dezeldfe user(met het zelfde paswwword) ook op de disksation aanmaken en hem het juiste toegangslevel toewijzen op je diskation. Of je doet dit als in het volgende video :
[video]

Bjv. ik ben op mijn windwos 7 machine ingelogd met "Dr_Jake" (en paswoord "1w2e3r4t"). dan maak je ook zo een user account aan op je diskation voor "Dr_Jake" met hetzelfe paswword en geef je hem rechten tot toeganf naar je 'video' - map/share.

Trouwens bekijk en cahnge je username even goed zoals hier :
[video]

Staat de firewall uit resp zijn de networkshare poorten open op de diskataion ?
[video]
Thnx voor je uitgebreide reactie! Via het ip adres kan ik inderdaad wel inloggen, maar niet via de nas naam. Ik gebruik Windows 10

Vanwege kerst kan ik er nu niet verder naar kijken dus doe ik dat morgen even. Dankjewel voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Als via hostname niet werkt dan moet je even kijken in de saved credentials in cmdkey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:03
Ik zie bij mijn resources dat mijn RAM voortdurend op 55% draait. Is dat normaal? Ik zie ook dat er ook continu gegevens worden verstuurd en ontvangen van het internet, maar ik zou niet weten wat het zou zijn. Altijd 6kb upload en 5kb download. Torrents staan nochtans af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
pina schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 21:53:
Ik zie bij mijn resources dat mijn RAM voortdurend op 55% draait. Is dat normaal? Ik zie ook dat er ook continu gegevens worden verstuurd en ontvangen van het internet, maar ik zou niet weten wat het zou zijn. Altijd 6kb upload en 5kb download. Torrents staan nochtans af...
Poeh... Da's wel heel weinig info... Welke NAS, welke packages draaien.

Verder is gebruikt RAM nuttiger dan leeg ;) en die down/upload is waarschijnlijk je web interface

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiler69
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-12-2020
kraades schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 15:24:
[...]

-a, archive mode is dan de beste optie.
Thnx, dat werkt beter. Ik had het met -arpv getest, maar datm werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 17:21:
[...]

Thnx voor je uitgebreide reactie! Via het ip adres kan ik inderdaad wel inloggen, maar niet via de nas naam. Ik gebruik Windows 10

Vanwege kerst kan ik er nu niet verder naar kijken dus doe ik dat morgen even. Dankjewel voor de info!
Kijk dan even hierna(of je ook op beide nachines dezelfde workgroup hebt staan en de netwekeinstellinegnm in windwos 10 goed staan.:
https://forum.synology.co...php?f=49&t=67377&start=15
http://www.servethehome.c...-sharing-synology-ds1812/
]

[ Voor 23% gewijzigd door Dr.Jake op 26-12-2015 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 08:11
Ik heb de laatste tijd regelmatig dat ik ineens niet meer kan aanmelden bij DSM.

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/dsm_zpsdripb3yf.jpg

Ik dacht dat dit aan chrome lag, maar ik heb het nu ook bij Internet Explorer en zelfs als ik DS File op mijn telefoon opstart. Heb de DS214 als eens herstart met de knop voorop maar ook dit werkte niet. Toen de stroomstekker losgetrokken en opnieuw laten starten. Ook dat werkte niet.
Ik krijg wel een mail dat de DS214 door een stroomstoring herstart is.

Jullie dit al eens meegemaakt? Wat kan ik nog meer proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
Binnetie schreef op zondag 27 december 2015 @ 11:02:
Ik heb de laatste tijd regelmatig dat ik ineens niet meer kan aanmelden bij DSM.

[afbeelding]

Ik dacht dat dit aan chrome lag, maar ik heb het nu ook bij Internet Explorer en zelfs als ik DS File op mijn telefoon opstart. Heb de DS214 als eens herstart met de knop voorop maar ook dit werkte niet. Toen de stroomstekker losgetrokken en opnieuw laten starten. Ook dat werkte niet.
Ik krijg wel een mail dat de DS214 door een stroomstoring herstart is.

Jullie dit al eens meegemaakt? Wat kan ik nog meer proberen?
Strromstoring : Als je een of andere Raid gebruikt in je DS214 dan is die zeker nu de volume aam het 'rebuild'en/ recovery aan het uitvoeren wat veel resources vraagd en bijlangezame(rere) Disksations soms zoveel is dat de toegang lange tijd word geweigerd (zolang het aan de gang is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik gebruik geen Raid of SHR. Het vreemde is dat het ineens gebeurde vanochtend. Ik was niks belastends op de DS214 aan het doen. Ook knipperde alleen maar het led lampje van de lan-verbinding.

Edit: vreemde is dat het inlogscherm nu helemaal niet meer bereikbaar is.
Edit 2: hij wwas in slaapstand beland na een herstart. Heel vreemd...

[ Voor 27% gewijzigd door Binnetie op 27-12-2015 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benader je DSM via een intern ip adres?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ja klopt, ik heb ook wifi uitgezet om hem extern te benaderen. Dat werkte ook niet.

Ik heb een 3e keer herstart en ben van huis gegaan. Nu kan ik hem extern benaderen via DS File. Vanavond eens kijken of het intern ook weer werkt.

Hij is onbereikbaar geraakt nadat ik een torrent had gestart. De bestanden in deze torrent waren 150MB dus ook niet groot ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
met de laatste versie van Plex Server hoeven bestanden met subtitles niet meer getranscode te worden, heb nu een DS212+ staan en die is niet krachtig genoeg voor 1080p materiaal. Welke Synology zou nu de beste keuze zijn om Plex op te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 18:32
Ik zou niet voor de DS216Play gaan.. Die ondersteund ( nog ) geen plex...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Prulleman schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:35:
[...]

Zo te zien gaat het om je dev/root... Deze staat op 100%
Volgens mij staat daar DSM geïnstalleerd. Wellicht een brakke app die enorme log of temp files dat wegschrijft.. Heb idee hoe dat precies werkt, maar zou daar verder op googlen
Na een reboot vorige week was het opgelost, maar het is nu gewoon weer terug. Op de Syno forums klagen meerdere mensen er over, maar zonder oplossing. Grote log files zijn niet te vinden. Lekker klote dit op een zakelijke Synology... :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
DennusB schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:50:
[...]

Na een reboot vorige week was het opgelost, maar het is nu gewoon weer terug. Op de Syno forums klagen meerdere mensen er over, maar zonder oplossing. Grote log files zijn niet te vinden. Lekker klote dit op een zakelijke Synology... :(
heb je al een ticket aangemaakt bij synology? volgens mij zijn ze niet zo flauw met persoonlijke support in dit soort gevallen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:53:
[...]

heb je al een ticket aangemaakt bij synology? volgens mij zijn ze niet zo flauw met persoonlijke support in dit soort gevallen
Jep, vanochtend gedaan. Maar duurt denk ik wel even eer er reactie komt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 16:24
Na een eerdere vraag hier in het topic (over RAM gebruik) ben ik ook eens gaan kijken wat mijn DiskStation eigenlijk uitspookt.
CPU schommelt tussen de 6-25% met af en toe een piekje,
RAM zit aan 53%,
Netwerkgebruik 1-5 KB/sec up en down (webinterface?),
Diskgebruik 10-30%
Volumegebruik 100%

Het volumegebruik blijft constant op 100% hangen en alleen het diskgebruik vertoont af en toe een piek, is dit normaal? De webinterface is zo traag als maar kan (broncontrole openen duurt 10-15 sec en dan nog eens 10 voor de grafiekjes ingekleurd worden.

Ik heb Downloadstation draaien met daarin 1 torrent die al een week op 99.1% staat, veroorzaakt verder geen traffic als ik naar de CPU en t netwerkgebruik kijk. Cloudstation is actief, maar ik ga er van uit dat er ook hier niks gebeurt omdat er geen netwerkverkeer is.

Er zijn geen gebruikers verbonden (alleen ik via de webinterface).

Ik heb een DS211j met 2x WD TB schijven. Nu weet ik dat t geen snelheidsmonster is, maar ik heb t idee dat de webinterface trager is geworden dan vlak na aanschaf. Ter vergelijking een DS214se van mijn vader is een stuk sneller en responsiever, met de kanttekening dat deze ook vrij weinig te doen heeft.

Is er iets wat op de achtergrond al m'n resources weg vreet, of moet ik gewoon accepteren dat een apparaatje van 4 jaar oud niet meer helemaal mee kan met de nieuwere software die er op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:53:
[...]

Jep, vanochtend gedaan. Maar duurt denk ik wel even eer er reactie komt :(
Met du -hs * kun je kijken wasr het zit.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 21:19
Hallo, ik zit er aan te denken om mijn nas(DS411j) een beetje open te zetten voor de buitenwereld(familie) voor icloud endat ik vanaf mijn telefoon bv een download kan aanzetten. Nu heb ik het forum al een beetje doorgespit. Ik lees bv in de firewall bv landen dichtzetten. maar heeft er iemand een handleiding hoe en wat je het beste kan gebruiken om dit mogelijk te maken. En volgende vraag zou een upgrade naar bv DS414j zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
kraades schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:27:
[...]

Ja, gedaan, maar dan zie je dit :
864.0K bin
4.0K dev
9.6M etc
9.1M etc.defaults
4.0K initrd
227.7M lib
6.9M lib64
4.0K lost+found
4.0K mnt
0 proc
8.0K root
2.6M run
7.2M sbin
0 sys
140.0K tmp
333.1M usr
74.1M var
2.3M var.defaults
2.2T volume1
177.2G volume2
Ik zie geen 2.3GB in gebruik met dat commando :( Dat is het gekke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
kraades schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:27:
[...]

heb voor de grap ook even zitten kijken, bij mijn DS715 zit ik op 29% van /dev/root:
code:
1
2
3
4
5
6
7
DS715> df -kh
Filesystem      Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/root       2.4G  647M  1.7G  29% /
/tmp           1019M  5.3M 1014M   1% /tmp
/run           1019M   12M 1008M   2% /run
/dev/shm       1019M   32K 1019M   1% /dev/shm
/dev/md2        2.7T  1.7T 1011G  64% /volume1

de gebruikte ruimte van dev/root zit voornamelijk in /lib en /usr:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
DS715> du -hs *
572.0K  bin
64.0K   dev
9.7M    etc
9.0M    etc.defaults
4.0K    initrd
168.6M  lib
4.0K    lost+found
4.0K    mnt
0       perl5
0       proc
72.0K   root
11.6M   run
3.3M    sbin
0       sys
5.3M    tmp
358.8M  usr
32.1M   var
2.3M    var.defaults
1.7T    volume1

volgen mij moet hier bij jou iets uit springen waardoor je /dev/root 100% vol zit
laatste post niet gezien.. gek, dat dit er ongeveer hetzelfde uit ziet, maar toch ergens meer ruimte pakt..

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 28-12-2015 12:57 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:55:
[...]

heb voor de grap ook even zitten kijken, bij mijn DS715 zit ik op 29% van /dev/root:
code:
1
2
3
4
5
6
7
DS715> df -kh
Filesystem      Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/root       2.4G  647M  1.7G  29% /
/tmp           1019M  5.3M 1014M   1% /tmp
/run           1019M   12M 1008M   2% /run
/dev/shm       1019M   32K 1019M   1% /dev/shm
/dev/md2        2.7T  1.7T 1011G  64% /volume1

de gebruikte ruimte van dev/root zit voornamelijk in /lib en /usr:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
DS715> du -hs *
572.0K  bin
64.0K   dev
9.7M    etc
9.0M    etc.defaults
4.0K    initrd
168.6M  lib
4.0K    lost+found
4.0K    mnt
0       perl5
0       proc
72.0K   root
11.6M   run
3.3M    sbin
0       sys
5.3M    tmp
358.8M  usr
32.1M   var
2.3M    var.defaults
1.7T    volume1

volgen mij moet hier bij jou iets uit springen waardoor je /dev/root 100% vol zit
laatste post niet gezien.. gek, dat dit er ongeveer hetzelfde uit ziet, maar toch ergens meer ruimte pakt..
Na een reboot vorige week stond ie hier ook netjes rond de 28%, maar hij loopt langzaam vol en gaat dan op z'n bek blijkbaar... erg vervelende bug :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
DennusB schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:58:
[...]

Na een reboot vorige week stond ie hier ook netjes rond de 28%, maar hij loopt langzaam vol en gaat dan op z'n bek blijkbaar... erg vervelende bug :(
op hoeveel % staat ie nu dan? (of in ieder geval ten tijde van de "du -hs *")
Als ie net gereboot is en weer op ~30% staat, dan zien we natuurlijk niks..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:00:
[...]

op hoeveel % staat ie nu dan? (of in ieder geval ten tijde van de "du -hs *")
Als ie net gereboot is en weer op ~30% staat, dan zien we natuurlijk niks..
Hij staat nu op 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
hmm, dan weet ik het ook niet :(

hier staan nog wel wat vergelijkbare issues:
http://forum.synology.com...php?f=7&t=28360&start=255

de ene keer was het probleem:
But then a found a file on an external USB Harddisk. It was a 10 GB movie that I had been trying to rename because it has special characters in the title, and I had moved it to the root of the USB drive.
of
I also had a volume1 occopying 2.3 gig of data used by a faulty placed Plex folder
of
Disabling the PHP cache (Control Panel -> Web Services -> PHP Settings) also cleared out that directory.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Een vraagje hier of iemand me wil helpen om mijn nieuwe NAS415+ te configgen zodat ik makkelijk op films kan zoeken, downloaden, ondertitels erbij krijgen deze klaar staat om af te spelen via Plex naar mijn Chromecast.
Dat laatste, afspelen via Chromecast en Plex werkt perfect. Nu wil ik de stappen ervoor nog automatiseren.
Ik heb al getracht het in de orde te krijgen via deze link ((http://www.snelrennen.nl/synology/) maar hij krijgt een aantal zaken niet geïnstalleerd en ik lees dat Synocommunity niet meer zou werken?

Als iemand eventueel mij zou kunnen helpen? Dat mag ook via Skype of Teamviewer, dat zou super zijn, want dan kan ik ook mee volgen en bijleren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:24:
hmm, dan weet ik het ook niet :(

hier staan nog wel wat vergelijkbare issues:
http://forum.synology.com...php?f=7&t=28360&start=255

de ene keer was het probleem:

[...]

of

[...]

of

[...]
Thanks voor het meedenken. Het gaat om een Syno in een bedrijfsomgeving die enkel en alleen ISCSI volumes aan staat te bieden aan een setje hypervisors. Ook is dit probleem opeens begonnen, zonder dat er iets op de Synology is aangepast. Ik hoop maar dat support snel komt met een oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
kazzzdafke schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:04:
Een vraagje hier of iemand me wil helpen om mijn nieuwe NAS415+ te configgen zodat ik makkelijk op films kan zoeken, downloaden, ondertitels erbij krijgen deze klaar staat om af te spelen via Plex naar mijn Chromecast.
Dat laatste, afspelen via Chromecast en Plex werkt perfect. Nu wil ik de stappen ervoor nog automatiseren.
Ik heb al getracht het in de orde te krijgen via deze link ((http://www.snelrennen.nl/synology/) maar hij krijgt een aantal zaken niet geïnstalleerd en ik lees dat Synocommunity niet meer zou werken?

Als iemand eventueel mij zou kunnen helpen? Dat mag ook via Skype of Teamviewer, dat zou super zijn, want dan kan ik ook mee volgen en bijleren!
waarom zou synocommunity niet meer werken? bij mij werkt het allemaal prima!
Step 1
Log into your NAS as administrator and go to Main Menu → Package Center → Settings and set Trust Level to Synology Inc. and trusted publishers.

Step 2
In the Package Sources tab, click Add, type SynoCommunity as Name and http://packages.synocommunity.com/ as Location and then press OK to validate.

Step 3
Go back to the Package Center and enjoy SynoCommunity's packages in the Community tab.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Wel, Init 3rdParty en Git willen niet installeren.
Ben daarna beetje gaan surfen en was tegengekomen dat synocommunity niet meer zou bestaan/werken.

Voor de rest, wat is wrong met die 2 apps, waarom willen ze niet installen, en is dan die handleiding goed om te volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:57
Even een vraagje met betrekking tot het inrichten van accounts voor de Synology.

iMac 1:
- persoon A
- persoon B

iMac 2:
- persoon A
- persoon B

MacBook 1:
- persoon A

MacBook 2:
- persoon C

Mijn probleem zit met name bij persoon A en persoon B. Persoon A werkt op 3 verschillende machines, levert het problemen op als deze user bijvoorbeeld van zowel zijn MacBook verbinding maakt en tegelijkertijd vanaf één van de iMacs? Zou ik hier voor persoon A, 3 aparte accounts moeten maken op de synology, bijvoorbeeld: imac1persoonA, imac2persoonA, macbook1persoonA. Op die manier is het best wel een gedoe met configureren.

Verder moet van elke mac een time machine backup gemaakt worden. Ik las in de synology handleiding dat je hiervoor een Time Machine user aan dient te maken, vervolgens een shared folder maken en die als doel in te stellen.
Kan ik hiervoor gewoon 1 account gebruiken voor alle Macs? probleem is dat ik dan geen quota per Mac kan instellen. Kan ik dit makkelijk koppelen aan een van de accounts op de Macs of moet ik per mac ook nog eens apart een time machine users aanmaken op de synology?

[ Voor 27% gewijzigd door SquareOne op 28-12-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker2000
  • Laatst online: 26-03 10:05
Help...

Mijn DS414 netjes geupdate paar weken terug incl. alle packages.

Zodra ik nu probeer voor de eerste keer in te loggen via het loginscherm van Sickrage, zie ik dat Python langzamerhand de CPU naar 100% laat lopen en het geheugen in het rood loopt en vervolgens wordt het loginscherm helemaal wit.

Het enige dat ik dan kan doen is Sickrage weer stoppen, waarna de processor en geheugen weer terug naar een paar % verbruik gaan. Couchpotato, die dus Python ook gebruikt, heeft nergens last van.

Iemand enig idee hoe dit is op te lossen, zonder alles weer te moeten de-installeren en configureren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
kazzzdafke schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:34:
Wel, Init 3rdParty en Git willen niet installeren.
Ben daarna beetje gaan surfen en was tegengekomen dat synocommunity niet meer zou bestaan/werken.

Voor de rest, wat is wrong met die 2 apps, waarom willen ze niet installen, en is dan die handleiding goed om te volgen?
kan je andere packages van synocommunity wel installeren, wat houd "willen niet installeren" in? krijg je een foutmelding, kan je iets in de logs vinden, ...
wat is "Init 3rdParty" deze kom ik niet tegen op synocommunity

wat als je gewoon sonar of sickbeard aanklikt..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

gastje01 schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:22:
Na een eerdere vraag hier in het topic (over RAM gebruik) ben ik ook eens gaan kijken wat mijn DiskStation eigenlijk uitspookt.
CPU schommelt tussen de 6-25% met af en toe een piekje,
RAM zit aan 53%,
Netwerkgebruik 1-5 KB/sec up en down (webinterface?),
Diskgebruik 10-30%
Volumegebruik 100%

Het volumegebruik blijft constant op 100% hangen en alleen het diskgebruik vertoont af en toe een piek, is dit normaal? De webinterface is zo traag als maar kan (broncontrole openen duurt 10-15 sec en dan nog eens 10 voor de grafiekjes ingekleurd worden.
...
Is er iets wat op de achtergrond al m'n resources weg vreet, of moet ik gewoon accepteren dat een apparaatje van 4 jaar oud niet meer helemaal mee kan met de nieuwere software die er op staat?
Ik heb ditzelfde al enkele malen voor gehad, en iedere keer bleek het een disk te zijn die de geest aan het geven was (aantal slechte/pending sectors)
Check dus eens de (uitgebreide) smart van de schijven, grote kans dat er eentje bij zit die je moet vervangen.
(hier was iedere keer na de rebuild van het volume alles terug perfect in orde)

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 16:24
roeleboel schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:49:
[...]

Ik heb ditzelfde al enkele malen voor gehad, en iedere keer bleek het een disk te zijn die de geest aan het geven was (aantal slechte/pending sectors)
Check dus eens de (uitgebreide) smart van de schijven, grote kans dat er eentje bij zit die je moet vervangen.
(hier was iedere keer na de rebuild van het volume alles terug perfect in orde)
Heb ik gecheckt, beide schijven hebben 0-bad sectors, uitgebreide SMART-test wijst niks uit. Garantie heb je nooit, maar de schijven zijn beiden nog geen jaar oud.

Ben inmiddels verder gaan zoeken en zie dat er meer mensen zijn met het probleem, een oplossing die bij iedereen werkt lijkt er niet te zijn. Dit is wat ik (zonder resultaat) heb gedaan:

- CloudStation uitschakelen
- DownloadStation uitschakelen
- AFP uitschakelen
- Media indexering controleren (stond al uit)
- IPV volumegebruik gegevens overdracht controleren, komt niet boven de 150 KB/sec uit
- IOPS Schrijven ongeveer 2 / lezen 50
- Reboot zorgt kort voor rust, nadat alles goed en wel is opgestart loopt het gebruik toch weer snel naar 100%
- Geheugengebruik --> wisselen staat 2 GB, ingebruik 84 MB (met 1 piek van 50 KB/sec, rest alles op 0)
- inloggen met SSH commando top geeft dit:

Mem: 110220K used, 8244K free, 0K shrd, 2456K buff, 46456K cached
CPU: 58.5% usr 20.0% sys 0.0% nic 0.0% idle 18.6% io 1.7% irq 0.9% sirq
Load average: 4.15 5.64 4.60 2/230 11680
PID PPID USER STAT VSZ %MEM %CPU COMMAND
7929 6848 root S 69652 58.6 7.7 /usr/bin/httpd -DSSL -f /etc/httpd/conf/httpd.conf-webdav
7928 6848 root S 69652 58.6 7.5 /usr/bin/httpd -DSSL -f /etc/httpd/conf/httpd.conf-webdav
11585 7144 root S 48468 40.8 6.3 entry.cgi_SYNO.Core.SyslogClient.Log[1].list
9949 6848 root S 69820 58.8 0.7 /usr/bin/httpd -DSSL -f /etc/httpd/conf/httpd.conf-webdav
96 2 root SW 0 0.0 0.5 [kblockd/0]
7155 3674 root S < 68104 57.3 0.2 /usr/bin/httpd -DSSL -DSPDY -f /etc/httpd/conf/httpd.conf-sys
6781 1 postgres S 35544 29.9 0.2 /usr/bin/postgres -D /var/services/pgsql
1052 1 root S 34004 28.6 0.2 /usr/syno/sbin/synoconfd -D
6598 1 root S 4584 3.8 0.2 avahi-daemon: running [DiskStation.local]
1602 1587 admin R 4308 3.6 0.2 top
984 1 root S 2616 2.2 0.2 /usr/syno/sbin/dbus-daemon --system --nopidfile
317 2 root SW 0 0.0 0.2 [md0_raid1]
6957 6949 http S 285m246.1 0.0 /usr/bin/httpd -DHAVE_PHP
4961 1 root S 111m 96.4 0.0 scemd
7792 1 root S 107m 93.0 0.0 /var/packages/CloudStation/target/sbin/syncd -c /volume1/@cloudstation/@sync -p 6690 -u /volume1/@cl
7853 1 root S 79312 66.8 0.0 /var/packages/CloudStation/target/sbin/syno-cloud-clientd
7093 6883 root S 64112 54.0 0.0 /usr/bin/smbd -F
6883 1 root S 64012 53.9 0.0 /usr/bin/smbd -F
8489 1 root S 62620 52.7 0.0 /usr/syno/sbin/synorelayd
1581 1532 root S 55388 46.6 0.0 sshd: admin@pts/1
6816 1 root S 55020 46.3 0.0 /usr/bin/nmbd -D
7724 1 root S 51960 43.7 0.0 /var/packages/CloudStation/target/sbin/cloud-cached
11668 6781 postgres R 38912 32.7 0.0 postgres: postgres synolog [local] SELECT
7774 1 root S 38400 32.3 0.0 /var/packages/CloudStation/target/sbin/cloud-cleand /volume1/@cloudstation/@sync
7351 6781 postgres S 36420 30.6 0.0 postgres: postgres synolog [local] idle
1244 1 root S 35868 30.2 0.0 /usr/syno/sbin/synonetd
6881 6781 postgres S 35544 29.9 0.0 postgres: writer process
6880 6781 postgres S 35544 29.9 0.0 postgres: checkpointer process
6882 6781 postgres S 35544 29.9 0.0 postgres: wal writer process
8582 7206 root S N 30584 25.7 0.0 /usr/syno/sbin/synomediaparserd
6847 1 root S 30312 25.5 0.0 /usr/syno/bin/img_backupd
1499 1 root S 29776 25.0 0.0 /usr/syno/bin/rsync --daemon
7748 1 root S 29624 24.9 0.0 /var/packages/CloudStation/target/sbin/cloud-authd
7766 1 root S 29532 24.8 0.0 /var/packages/CloudStation/target/sbin/cloud-indexd
Mem: 100580K used, 17884K free, 0K shrd, 2748K buff, 39060K cached
CPU: 82.3% usr 12.8% sys 0.0% nic 0.0% idle 3.7% io 0.0% irq 0.9% sirq
Load average: 3.98 5.58 4.58 3/231 11717
PID PPID USER STAT VSZ %MEM %CPU COMMAND
9949 6848 root S 72572 61.1 26.1 /usr/bin/httpd -DSSL -f /etc/httpd/conf/httpd.conf-webdav
7928 6848 root S 69652 58.6 19.6 /usr/bin/httpd -DSSL -f /etc/httpd/conf/httpd.conf-webdav
7929 6848 root S 69652 58.6 0.7 /usr/bin/httpd -DSSL -f /etc/httpd/conf/httpd.conf-webdav
984 1 root S 2616 2.2 0.7 /usr/syno/sbin/dbus-daemon --system --nopidfile
7792 1 root S 107m 93.0 0.2 /var/packages/CloudStation/target/sbin/syncd -c /volume1/@cloudstation/@sync -p 6690 -u /volume1/@cl
7155 3674 root S < 68104 57.3 0.2 /usr/bin/httpd -DSSL -DSPDY -f /etc/httpd/conf/httpd.conf-sys
1052 1 root S 34004 28.6 0.2 /usr/syno/sbin/synoconfd -D
4674 1 root S 26172 22.0 0.2 /usr/syno/sbin/snmpd -fLn -c /usr/syno/etc/snmpd.conf -p /var/run/snmpd.pid udp:161,udp6:161,tcp:161
4835 1 root S 23892 20.1 0.2 /usr/syno/sbin/synosnmpcd
7144 3674 root S 14464 12.1 0.2 /usr/bin/httpd -DSSL -DSPDY -f /etc/httpd/conf/httpd.conf-sys
6598 1 root S 4584 3.8 0.2 avahi-daemon: running [DiskStation.local]
1602 1587 admin R 4308 3.6 0.2 top
6957 6949 http S 285m246.1 0.0 /usr/bin/httpd -DHAVE_PHP
4961 1 root S 111m 96.4 0.0 scemd
7853 1 root S 79312 66.8 0.0 /var/packages/CloudStation/target/sbin/syno-cloud-clientd
7093 6883 root S 64112 54.0 0.0 /usr/bin/smbd -F
6883 1 root S 64012 53.9 0.0 /usr/bin/smbd -F

Iemand nog een idee waar ik kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:04
gastje01 schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:22:
Ik zit ook al een tijdje met de 100% Volume/iSCSI Utilization.
Alles laadt opzicht prima (niet SUPERsnel, maar na zo'n 2 seconden na het klikken op de Recource Monitor heb ik alles grafiek vakjes wel op het scherm staan. De grafiek moet dan nog beginnen met data ophalen, dus het is logisch dat het updaten van de kleurtjes een paar seconden extra duurt. :))

HDD test komt niets vreemds uit, maar waar ik wel achter kwam was dat het uitzetten van configuratiescherm --> Media Indexering (de vinkjes weghalen bij de te indexeren mappen en vervolgens op Herindexeren oid klikken) hem weer op 0% kreeg.
Vervolgens heb ik 1-voor-1 de mappen weer toegevoegd, maar daarna is het alsnog weer begonnen..

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/sx08XLIrcZdJbZOhhPLwvJ6X/full.png
Praktisch geen CPU / HDD load, wel 100% Volume Utilization.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Qu8HdrS75fsRJlbsmHynH7Rd/full.png
Volume Utilization praktisch altijd 100%. Tabjes Transferrate en IOPS zijn beide ~0.

Je zou dus kunnen testen of het tijdelijk uitzetten van indexeren het probleem verhelpt. :)
Zo ja dan 1voor1 weer beginnen met toevoegen van de mappen, en hopen dat je kan vinden welke map het veroorzaakt..

Edit:
Bovenstaande had je al geprobeerd lees ik in je post van net, ook de mappen bij indexting al uitgevinkt?
Heb je ook USB Sticks/Flash kaartjes in je NAS zitten? hier kan volgens mij geen SMART van uitgelezen worden, maar deze kunnen misschien wel voor load zorgen indien niet helemaal 100% meer..

[ Voor 7% gewijzigd door SmiGueL op 28-12-2015 16:50 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Dr.Jake schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:49:
[...]

Kijk dan even hierna(of je ook op beide nachines dezelfde workgroup hebt staan en de netwekeinstellinegnm in windwos 10 goed staan.:
https://forum.synology.co...php?f=49&t=67377&start=15
http://www.servethehome.c...-sharing-synology-ds1812/
[video]]
Beide systemen zitten in dezelfde werkgroep (nml: workgroup) maar via het ip-adres werkte het wel. Via de NAS naam niet.

Is het ook mogelijk om de NAS als network drive toe te voegen wanneer ik op een andere locatie ben? De NAS staat namelijk bij mijn ouders.

Het is mij wel gelukt om via ftp mijn nas toe te voegen aan network locations. Maar kan ik er ook een Network drive van maken?
Ik heb namelijk een account bij Stack van TransIP en wil bestanden overzetten van Stack naar de nas. Maar stack is webdav en wanneer ik webdav toevoeg als netwerk schijf dan heeft het een limiet aan bestandsgrootte en via een client (WinSCP) heb ik dit limiet niet. Nu kan ik met WinSCP wel verbinding maken naar zowel de ftp van synology als naar de WebDAV van stack. Maar ik kan niet bestanden van het ene naar het andere overzetten. En ik kan ook niet de mappen onder Netwerk locaties (de nas) benaderen (als lokale map zegmaar)

(Ik hoop dat het nog duidelijk is wat ik bedoel)

Of kan ik beter een soort synchronisatie doen tussen de nas en stack? Stack is benaderbaar via owncloud

edit: ik heb nu mijn webdav aan mijn nas gekoppeld. Kijken of ik het dan rechtstreeks kan kopieren.

Toch ben ik ben ik benieuwd of ik de nas als netwerkschijf kan toevoegen (en het liefst niet als webdav) ook met verbinding via internet en zonder vpn

[ Voor 7% gewijzigd door Markos op 28-12-2015 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:31:
Ik zie geen 2.3GB in gebruik met dat commando :( Dat is het gekke.
Ok, dan heb je waarschijnlijk nog files open staan ergens.
Zie ook http://askubuntu.com/ques...show-different-disk-usage.
Lsof is niet standaard beschikbaar dus ik weet even niet hoe je dit het beste kunt achterhalen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 ... 53 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).