Ik vind het niet echt tegelijk... ;-) Maar een S.M.A.R.T. test is altijd goed voordat je een schijf terugbrengt.MikeyMan schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 11:52:
Lijkt me gek dat er ineens op drie schijven tegelijk fouten ontstaan. Lijkt softwarematig fout te gaan. Al een volledige controle gedaan
Euh... Heb je ook weer gelijk in. Had niet naar de timestamps gekeken
Hou er rekening mee dat je een drie generaties oudere nas hebt dan x14 serie. De 414J is erg snel als je hem vergelijkt met een paar generatie terug. Eigenlijk is zeker sinds de x13 serie de J versie gewoon heel erg bruikbaar voor single users.S913 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:03:
[...]
Repareren, uitpakken is best een intensief proces. Denk dat je de 1GB van de 414 best goed kan gebruiken ten opzicht van de 414J. Weet niet precies hoe de 2 verschillende processoren zich toch elkaar verhouden, maar ik ga er vanuit dat de processor in de 414 (naast de hogere Ghz) ook sneller is dan de 414J (wat toch een budget uitvoering is), maar dat is niet op feiten gebaseerd
[edit]Mijn DS411+ II heeft zie ik ook 1GB, ik zou niet minder willen hebben. Ik gebruik ook SABnzbd, plus wil er tegelijkertijd ook normaal op kunnen werken (bijv. tegelijkertijd een filmpje kijken of foto's op de NAS bewerken).
Er zijn een paar redenen om voor de J te gaan:
1. Prijs.
2. Geluid+warmte.
Een standaard Synology is rapper, dus als je echt wacht op downloads en uitpakken ga je het uiteraard wel merken. Mij interreseert een paar minuten niet, gaat toch automagisch op de achtergrond (en nogmaals, de J's zijn echt behoorlijk rap geworden).
De correcte term is nat loopback.Michael1990 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:36:
Heb gelezen dat dit aan mijn router (in mijn geval D-Link DIR-868L) kan liggen omdat deze geen DNS loopback ondersteund.
In de NT faq staat een oplossing voor je.
Tsja ik vind dat lastig te beantwoorden... garantie heb je niet meer, maar de huidige DSM offtware is nog geschikt voor de x11 en x12 serie (x10 is nu niet meer ondersteund). Je zou kunnen gokken dat je nog twee jaar mee kan in software updates, maar dat is ook maar een gok.RC2 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 09:52:
Dus is de ondersteuning van Synology op oudere modellen zo goed dat ik de 412+ met een vertrouwen kan houden?
Voor de rest is een SOHO NAS redelijk onverwoestbaar (in tegenstelling tot de drives^^). Dingen worden niet echt zwaar belast, hoeft niet veel stroom doorheen en worden dus ook niet wild warm. (een pro-nas met een paar honderd users is een leuke verwarming voor een eensgezinswoning).
Wat me echter wel van het hart moet: Je zegt "backup". Voor backup doeleinden zou ik altijd kiezen voor twee cheapo nassen (als het kan bij een familieid off-site!) in tandem ipv een dure nas. Ik heb in al die jaren twee keer meegemaakt dat de backup van een vriend/collega kaduuk bleek te zijn... en dat is altijd toch weer een kleine tragedie (foto's e.d kwijt). Risico is echt niet zo groot, maar als het gebeurd is het gewoon zwaar knudde. En zoals gezegd, je tweede Nasje kan gerust een traag model zijn, hoeft alleen maar elke week een incremental binnen te trekken, voor de rest doet ie niks.
Sure ?roffeltjes schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 18:40:
(x10 is nu niet meer ondersteund).
Synology® announces the availability of DiskStation Manager 5.1 for x10 series
Taipei, Taiwan—November 20, 2014—Synology® today confirms the release of DiskStation Manager (DSM) 5.1 for its x10-series NAS servers by the end of December 2014. The full upgrade will bring x10 users comprehensive system security, powerful cloud productivity tools, and refined multimedia experience, preparing Synology NAS for a world that is more connected than ever.
Since its release on November 7, DSM 5.1 has received immense popularity, and a study was carried out to examine all feedbacks gathered during and after the beta period. "What impressed us was how much our x10 products were still loved and heavily relied on by their users, five years after the launches," said Alex Wang, CEO of Synology Inc. "Many testified on the robustness of their Synology NAS, and were eager to achieve more with DSM 5.1's newest features. We decide to make that happen."
DSM 5.1 will be available for all x10 models by the end of December 2014. Users can subscribe to the Synology eNews to receive first-hand information, or be notified directly on the DSM interface. To know more about its exciting features, please visit https://www.synology.com/dsm/5.1
Applied models
DS1010+, RS810+, RS810RP+, DS410, DS410j, DS710+, DS210+, DS210j, DS110+, and DS110j.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Maar vergeet ook niet dat ik de "zwaarste" 4-bay DS vergelijk met de "budget" uitvoering (en de "+ II" is al een geüpgrade versie van de "+", dus 2,5 generatie oudroffeltjes schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 18:25:
Hou er rekening mee dat je een drie generaties oudere nas hebt dan x14 serie. De 414J is erg snel als je hem vergelijkt met een paar generatie terug. Eigenlijk is zeker sinds de x13 serie de J versie gewoon heel erg bruikbaar voor single users.
Ik zou nog steeds 1GB DDR2 kiezen boven 512MB DDR3, dat ga je echt wel merken als je meer doet dan alleen file-serven. Ook ben ik benieuwd of die Comcerto C2000 dual core 1.2Ghz enorm veel sneller zal zijn dan de Intel Atom 1.8Ghz uit mijn 411.
Op het moment dat je (ook al ben je alleen
1. Is inderdaad zeker een goed punt, maar 290 euro voor een apparaat waar ik me alleen maar aan irriteer is ook zonde. Vandaar dat hij goed moet kijken wat hij er precies mee wil / van verwacht.Er zijn een paar redenen om voor de J te gaan:
1. Prijs.
2. Geluid+warmte.
2. Scheelt 0.7dB volgens de specs. Momenteel heb ik een DS411+II, DS207, DS209 en mijn nieuwe DS215J staan ... Ze ontlopen elkaar niet veel (je hoort het verschil omdat je ze live kan vergelijken, maar afzonderlijk zou je het verschil echt niet merken), maar de 411+ met 2x 80mm fans is het luidruchtigst en de 215J met 1x 92mm fan het stilst (de rest heeft 1x 80mm).
Maar de huidige 414J is precies dezelfde behuizing als mijn 411+ (dus idem fans en zou dus hier bij mij thuis samen met de 411+ het meest herrie maken).
De 414 is de nieuwe behuizing met 2x 92mm dus in de praktijk verwacht ik dat dit argument niet echt speelt bij deze 2 Syno's.
[ Voor 0% gewijzigd door S913 op 20-12-2014 20:25 . Reden: WTF is DRR ... DDR natuurlijk :P ]
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
nee dat betekent dat root eigenaar is van die map. Welke rechten andere gebruikers hebben hangt af van welke je ze gegeven hebt. Dat kan je vrij gemakkelijk wijzigen met WinSCP, of bekijken en aanpassen met FileStationpina schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 21:44:
Wanneer ik via ssh naar mijn synology ga, zie ik dit:
[afbeelding]
Betekent dat dat enkel root die folders kan accessen? Want als ik dan bij Plex kijk, zie ik andere users staan...
Of moet ik er mij geen zorgen om maken?
I stand corrected
Ik had "DSM 5.1 supported models gegoochelt en zag meerdere posts dat gebruikers klaagden over het gemis aan ondersteuning van de x10 serie. Ik heb verder niet gezocht
de plex folder kan alleen bekeken worden door de user plex.pina schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 21:44:
[afbeelding]
Betekent dat dat enkel root die folders kan accessen? Want als ik dan bij Plex kijk, zie ik andere users staan...
Die andere folders zijn voor de root toegankelijk, maar ook voor anderen toegankelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door job op 20-12-2014 19:31 ]
Voor de plex folder:pina schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 21:44:
[afbeelding]
De eigenaar is gebruiker plex en de groep is users.
De letter 'd' geeft aan dat het een directory is.
De eigenaar (gebruiker plex) mag lezen r, schrijven w en uitvoeren x.
De leden van groep 'users' mogen niks.
De overigen mogen ook niks.
Bij de overige folders mag iedereen dus lezen, schrijven en uitvoeren.
Meestal is dit niet gewenst trouwens, beter zet je de juiste rechten voor de juiste gebruikers.
Mijn DS312 is helaas overleden, er zaten 2 harddisks in. Nu wil ik deze harddisks gebruiken in een vervangende Synology NAS, gaat me dit zonder problemen en dataverlies lukken? Mijn idee is om eerst een andere hdd te gebruiken om alles te installeren en daarna de twee oude disks erin te schuiven. Iemand hier toevallig ervaring mee?
Ook heb ik geprobeerd om de harddisks dmv een Sharkoon docking station uit te lezen, om zo even de meest belangrijke data te kopiëren. Deze ziet de harddisk wel, maar ik kan 'm niet via normale explorer benaderen. Heeft dit met de formattering te maken en heeft iemand een idee hoe ik wel bij de data kan?
Ook heb ik geprobeerd om de harddisks dmv een Sharkoon docking station uit te lezen, om zo even de meest belangrijke data te kopiëren. Deze ziet de harddisk wel, maar ik kan 'm niet via normale explorer benaderen. Heeft dit met de formattering te maken en heeft iemand een idee hoe ik wel bij de data kan?
Ik heb toevallig vanavond het volgende gedaan (inrichten nieuwe DS215J met oude schijf):
Ik heb uiteindelijk het degraded volume toch weg moeten gooien, maar in jou geval zou ik verwachten (ik geef natuurlijk geen garanties
) dat als jij die 2 schijven tegelijk overzet en dan pas de DSM installeert, dat hij je dan ook netjes laat migreren.
Echter een backup is altijd prettig, maar aangezien je oude gecrasht is ...
- DS207: 2x schijf in RAID1
- DS207: 1x schijf eruit gehaald, DS207 weer opgestart en data nog gewoon beschikbaar op overgebleven schijf (wel degraded volume)
- De rest op de DS215J
- Die andere schijf erin geplaatst
- DS215J (voor het eerst) opgestart
- DSM 5.1 naar laatste versie geupgrade
- DSM ziet gewoon dat die schijf uit een DS207 (iets in de trant van "I see this disc comes from DS207, do you want to migrate to this DS215J)
- Dan kan je kiezen: wil je alles migreren (data én settings) of alleen data en de rest clean
- Ik heb een clean install gedaan ivm buggy DS207
- Na install is op de DS215J alle data ook gewoon beschikbaar (net als op de DS207), maar ook net als op de DS207 is het volume in degraded mode (omdat hij de 2de schijf mist).
Ik heb uiteindelijk het degraded volume toch weg moeten gooien, maar in jou geval zou ik verwachten (ik geef natuurlijk geen garanties
[ Voor 3% gewijzigd door S913 op 20-12-2014 22:54 ]
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Software updates in termen van nieuwe features is een risico maar daar kan ik mee leven. Belangrijker vind ik de updates aangaande veiligheid (bijv heartbleed).roffeltjes schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 18:40:
[...]
Tsja ik vind dat lastig te beantwoorden... garantie heb je niet meer, maar de huidige DSM offtware is nog geschikt voor de x11 en x12 serie (x10 is nu niet meer ondersteund). Je zou kunnen gokken dat je nog twee jaar mee kan in software updates, maar dat is ook maar een gok.
Voor de rest is een SOHO NAS redelijk onverwoestbaar (in tegenstelling tot de drives^^). Dingen worden niet echt zwaar belast, hoeft niet veel stroom doorheen en worden dus ook niet wild warm. (een pro-nas met een paar honderd users is een leuke verwarming voor een eensgezinswoning).
Wat me echter wel van het hart moet: Je zegt "backup". Voor backup doeleinden zou ik altijd kiezen voor twee cheapo nassen (als het kan bij een familieid off-site!) in tandem ipv een dure nas. Ik heb in al die jaren twee keer meegemaakt dat de backup van een vriend/collega kaduuk bleek te zijn... en dat is altijd toch weer een kleine tragedie (foto's e.d kwijt). Risico is echt niet zo groot, maar als het gebeurd is het gewoon zwaar knudde. En zoals gezegd, je tweede Nasje kan gerust een traag model zijn, hoeft alleen maar elke week een incremental binnen te trekken, voor de rest doet ie niks.
Goed punt van de backup maar dat was een reden voor de aanschaf. Ik heb nu een 2bay qnap nas nog zeker tevreden over maar wordt wat langzamer en krijgt wat ruimte gebrek. Dus dat werd opruimen of een nieuwe nas kopen.
Nieuwe nas geeft het voordeel dat ik mijn oude nas bij familie ga zetten voor off-site backup, als ik kan uitvinden hoe het werkt. Eerst nog nieuwe schijven regelen voor de synology.
Who wants to life forever anyway...
Heb je de FAQ/wiki gevolgd?.GoO schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 22:42:
Daar zie ik het niet staan, of bedoel je het topic over backup strategieën?
Bedankt, dat klinkt hoopgevend. Ik zou wel een beter gevoel hebben als ik eerst mijn belangrijke data heb veiliggesteldS913 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 22:52:
Ik heb toevallig vanavond het volgende gedaan (inrichten nieuwe DS215J met oude schijf):
- DS207: 2x schijf in RAID1
- DS207: 1x schijf eruit gehaald, DS207 weer opgestart en data nog gewoon beschikbaar op overgebleven schijf (wel degraded volume)
Ik wilde niet eens de data migreren (en ik blijf ook gewoon 1 schijf in die DS215J houden), dus het was meer een testje voor mij hoe slim het ding was. Ben persoonlijk onder de indruk!
- De rest op de DS215J
- Die andere schijf erin geplaatst
- DS215J (voor het eerst) opgestart
- DSM 5.1 naar laatste versie geupgrade
- DSM ziet gewoon dat die schijf uit een DS207 (iets in de trant van "I see this disc comes from DS207, do you want to migrate to this DS215J)
- Dan kan je kiezen: wil je alles migreren (data én settings) of alleen data en de rest clean
- Ik heb een clean install gedaan ivm buggy DS207
- Na install is op de DS215J alle data ook gewoon beschikbaar (net als op de DS207), maar ook net als op de DS207 is het volume in degraded mode (omdat hij de 2de schijf mist).
Ik heb uiteindelijk het degraded volume toch weg moeten gooien, maar in jou geval zou ik verwachten (ik geef natuurlijk geen garanties) dat als jij die 2 schijven tegelijk overzet en dan pas de DSM installeert, dat hij je dan ook netjes laat migreren.
Zouden jullie aanraden om direct in de nieuwe Synology de oude schijven te doen, of eerst met een migratieschijf upgraden naar de laatste DSM versie en daarna de oude schijven erin stoppen?
http://forum.synology.com...rom_RAID_Volumes_on_Linux.GoO schreef op zondag 21 december 2014 @ 10:50:
Daar zie ik het niet staan, of bedoel je het topic over backup strategieën?
Ik beheer een NAS voor iemand anders. Ik heb daar VPN server op draaien en voor nu even PPTP en tzt zet ik dit om naar OpenVPN.
Ik kan prima verbinding maken met de NAS via VPN en alles op de NAS bereiken. Het enige wat mij niet lukt is dat op het moment dat ik een VPN verbinding hebt de NAS zelf geen internetverbinding heeft.
Mijn PC zelf werkt prima met Internet en krijgt ook de DNS instelling mee van de NAS.
Iemand een tip om dit werkend te krijgen want kan nu remote niets bijwerken van Package etc.
Als ik via SSL (Putty) naar de NAS verbind kan ik geen ping uitvoeren naar bv www.nu.nl.
Op ip-adres van nu.nl lukt het wel.
Het gaat dus ergens op DNS niet goed. In DSM staat ingesteld om het ip-adres van het modem te gebruiken en ik heb ook Google DNS geprobeerd met helaas zelfde resultaat.
In de Firewall van DSM ook de VPN server toegevoegd.
Ik zie dus even het bos niet meer en volgens mij moet het mogelijk zijn om toch internet op de NAS te krijgen als er een VPN verbinding op dat moment actief is.
Ik kan prima verbinding maken met de NAS via VPN en alles op de NAS bereiken. Het enige wat mij niet lukt is dat op het moment dat ik een VPN verbinding hebt de NAS zelf geen internetverbinding heeft.
Mijn PC zelf werkt prima met Internet en krijgt ook de DNS instelling mee van de NAS.
Iemand een tip om dit werkend te krijgen want kan nu remote niets bijwerken van Package etc.
Als ik via SSL (Putty) naar de NAS verbind kan ik geen ping uitvoeren naar bv www.nu.nl.
Op ip-adres van nu.nl lukt het wel.
Het gaat dus ergens op DNS niet goed. In DSM staat ingesteld om het ip-adres van het modem te gebruiken en ik heb ook Google DNS geprobeerd met helaas zelfde resultaat.
In de Firewall van DSM ook de VPN server toegevoegd.
Ik zie dus even het bos niet meer en volgens mij moet het mogelijk zijn om toch internet op de NAS te krijgen als er een VPN verbinding op dat moment actief is.
[ Voor 9% gewijzigd door MikeOO op 21-12-2014 16:31 ]
Helsie schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 11:39:
[...]Schijven waar nog garantie op zit en bad sectors vertonen, ruil ik meteen om onder garantie. Maar dan zit je dus wel even zonder schijven...
MikeyMan schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 11:52:
Lijkt me gek dat er ineens op drie schijven tegelijk fouten ontstaan. Lijkt softwarematig fout te gaan. Al een volledige controle gedaan
Nou duurde even, maar de S.M.A.R.T. test is klaar.Helsie schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 16:00:
[...]
Ik vind het niet echt tegelijk... ;-) Maar een S.M.A.R.T. test is altijd goed voordat je een schijf terugbrengt.
Ik zie niet veel toelichting maar de samenvatting lijkt in orde:
Laatste uitgebreide testresultaat: Normaal (21-12-2014 02:43)
Laatste snelle testresultaat: Normaal (21-12-2014 22:07)
Laatste melding is van 2-12-14.
Vraagje 1:
Schijven maar laten zitten?
Vraagje 2:
Paar weken geleden was ik geïnteresseerd geraakt in het downloaden via SABNZB icm synology.
Ben ik inmiddels weer mee gestopt. Zelfs dat kostte me teveel moeite.
Toen kwamen wel die meldingen? toeval? Of gebeurd dat vaker bij intensief gebruik?
Ik dacht dat een ' bad sector' een 'bad sector' blijft.
Nou even het volgende luxeprobleem aan jullie voorleggen, ik heb momenteel een ds210+ en een ds213air.. Nu is de ds210+ nog altijd sneller als de ds213air in ruwe doorvoer van bestanden scheelt het gewoon de helft.
Daar tegenover is de ds213air wel een stuk zuiniger en zal waarschijnlijk langer genieten van de nieuwste update's dsm6??
1 van de 2 daar wil ik eigenlijk afscheid van nemen... alleen ze hebben dus beide plus en minpunten waardoor de keuze er niet makkelijker op word
Iemand hier overtuigende redenen om een besluit te nemen?
Daar tegenover is de ds213air wel een stuk zuiniger en zal waarschijnlijk langer genieten van de nieuwste update's dsm6??
1 van de 2 daar wil ik eigenlijk afscheid van nemen... alleen ze hebben dus beide plus en minpunten waardoor de keuze er niet makkelijker op word

Iemand hier overtuigende redenen om een besluit te nemen?
1. Wat is de reden dat je er eentje kwijt wil?
2. Waar gebruik je je Synology voor?
Als 1. niet is "ik heb het geld nodig" en 2. ik heb er toch ook belangrijke data op staan, dan zou ik lekker die 210+ thuis gebruiken en die zuinige bij een kennis zetten als remote backup
Kan je later altijd kijken als het gebrek aan nieuwe DSM support een probleem wordt of je ze omwisselt.
Als 1. niet is "ik heb het geld nodig" en 2. ik heb er toch ook belangrijke data op staan, dan zou ik lekker die 210+ thuis gebruiken en die zuinige bij een kennis zetten als remote backup
~ H.P. Lovecraft
Misschien even de smart waardes hier posten (screenshotje), of in het SMART topic. Kunnen we even meekijkenreadytoflow schreef op zondag 21 december 2014 @ 22:17:
[...]
[...]
[...]
Nou duurde even, maar de S.M.A.R.T. test is klaar.
Ik zie niet veel toelichting maar de samenvatting lijkt in orde:
Laatste uitgebreide testresultaat: Normaal (21-12-2014 02:43)
Laatste snelle testresultaat: Normaal (21-12-2014 22:07)
Laatste melding is van 2-12-14.
Vraagje 1:
Schijven maar laten zitten?
Vraagje 2:
Paar weken geleden was ik geïnteresseerd geraakt in het downloaden via SABNZB icm synology.
Ben ik inmiddels weer mee gestopt. Zelfs dat kostte me teveel moeite.![]()
Toen kwamen wel die meldingen? toeval? Of gebeurd dat vaker bij intensief gebruik?
Ik dacht dat een ' bad sector' een 'bad sector' blijft.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Omdat er teveel hardware in huis staatS913 schreef op maandag 22 december 2014 @ 08:44:
1. Wat is de reden dat je er eentje kwijt wil?
Als 1. niet is "ik heb het geld nodig" en 2. ik heb er toch ook belangrijke data op staan, dan zou ik lekker die 210+ thuis gebruiken en die zuinige bij een kennis zetten als remote backupKan je later altijd kijken als het gebrek aan nieuwe DSM support een probleem wordt of je ze omwisselt.
Voornamelijk gebruik ik hem voor surveillance station 3xcamera - downloads met download station waarna ik de downloads als ze klaar zijn op mijn server zet (en daarmee is de 210+ echt een stuk sneller)
Ook cloud station heeft het druk met alle bestanden tussen de pc's in sync te houden.
Remote backup is al geregeld met een ds108j die bij mijn ouders staat
Eh...ok.rikadoo schreef op maandag 22 december 2014 @ 08:45:
[...]
Misschien even de smart waardes hier posten (screenshotje), of in het SMART topic. Kunnen we even meekijken
Maar hoe moet dat? Ik was al aan het Zieken naar een rapport, maar ik zag alleen die slotconclusies die gepost heb?
Je hebt 5.1?
Opslagbeheer-->HDD/SSD en dan schijf aanklikken en dan Integriteitsinfo dan tabblad S.M.A.R.T-Informatie
Opslagbeheer-->HDD/SSD en dan schijf aanklikken en dan Integriteitsinfo dan tabblad S.M.A.R.T-Informatie
[ Voor 15% gewijzigd door rikadoo op 22-12-2014 09:11 ]
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Ah ok. Gevonden:rikadoo schreef op maandag 22 december 2014 @ 09:10:
Je hebt 5.1?
Deze is van disk 4 (die de meeste meldingen gaf):

Ik zie alleen maar 'OK', de rest had voor mij net zo goed oud Hebreeuws kunnen zijn.
Idd geen gekke problemen, de belangrijkste zijn
Current Pending Sectors, Reallocated Sector Count.
UDMA CRC errors zijn vak kabel errors.
Als de andere schijven ook zo zijn dan heeft Synology ze nog kunnen lezen en weer als goed beschouwd.
Current Pending Sectors, Reallocated Sector Count.
UDMA CRC errors zijn vak kabel errors.
Als de andere schijven ook zo zijn dan heeft Synology ze nog kunnen lezen en weer als goed beschouwd.
Ik merkte het sinds DSM 5.0 op mijn Xpenology bak al dat downloadstation niet meer met volle snelheid torrentjes binnen kon halen. Ik zat met een paar torrents die veel geseed werden voorheen bijna tegen de 20MB per sec aan. Sinds die update en de latere updates die zijn vrijgegeven voor Xpenology bakken kom ik niet hoger dan 5,3MB per seconden....
Inmiddels een officiele DS215J gekocht en ook met deze, op de allerlaatste DSM versie met een schone installatie, kom ik niet in de buurt van die 20MB per seconde.... sterker nog, ik kom maar net tegen de 5 aan.
Erg vervelend als je die snelheid gewent bent en ineens ben kwijtgeraakt.
Tevens vind ik het verassend dat een backup op de DS215J, of eigenlijk een kopie, van de ene naar de andere schijf van 2,3TB aan data al vanaf gisteravond 22:00 loopt en op dit moment pas op de 45% hangt. De smart tests van beide schijven zijn overigens uitstekend.
Inmiddels een officiele DS215J gekocht en ook met deze, op de allerlaatste DSM versie met een schone installatie, kom ik niet in de buurt van die 20MB per seconde.... sterker nog, ik kom maar net tegen de 5 aan.
Tevens vind ik het verassend dat een backup op de DS215J, of eigenlijk een kopie, van de ene naar de andere schijf van 2,3TB aan data al vanaf gisteravond 22:00 loopt en op dit moment pas op de 45% hangt. De smart tests van beide schijven zijn overigens uitstekend.
Lijkt me haast een encryptie-issue, waar de versleuteling als bottleneck draait. Heb je recent iets veranderd in de encryptie-instellingen?Valderrama schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:58:
Ik merkte het sinds DSM 5.0 op mijn Xpenology bak al dat downloadstation niet meer met volle snelheid torrentjes binnen kon halen. Ik zat met een paar torrents die veel geseed werden voorheen bijna tegen de 20MB per sec aan. Sinds die update en de latere updates die zijn vrijgegeven voor Xpenology bakken kom ik niet hoger dan 5,3MB per seconden....
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Neen. Ik doe niets qua encryptie...
Ik heb de DS215J compleet nieuw opgebouwd, security wise allemaal goed ingesteld, maar data staat gewoon normaal op de schijf. Vervolgens een backup taak ingesteld die de complete inhoud van schijf 1 op schijf 2 moet plaatsen... dat loopt dus nog tot vanavond laat kennelijk...
Verder is de downloadsnelheid met download station ook wel een hele frapante.... ik lees wel dat meerdere mensen dit issue hebben maar nog geen oplossing tegen gekomen...
En misschien is die backup/kopieersnelheid wel normaal hoor... ik weet het alleen niet. Tevens gekeken en zoveel mogelijk dingen staan gewoon uit zoals die media indexering enzo. CPU wise heeft ie nu rond de 30% in gebruik met die backup taak.
Ik heb de DS215J compleet nieuw opgebouwd, security wise allemaal goed ingesteld, maar data staat gewoon normaal op de schijf. Vervolgens een backup taak ingesteld die de complete inhoud van schijf 1 op schijf 2 moet plaatsen... dat loopt dus nog tot vanavond laat kennelijk...
Verder is de downloadsnelheid met download station ook wel een hele frapante.... ik lees wel dat meerdere mensen dit issue hebben maar nog geen oplossing tegen gekomen...
En misschien is die backup/kopieersnelheid wel normaal hoor... ik weet het alleen niet. Tevens gekeken en zoveel mogelijk dingen staan gewoon uit zoals die media indexering enzo. CPU wise heeft ie nu rond de 30% in gebruik met die backup taak.
[ Voor 106% gewijzigd door Valderrama op 22-12-2014 15:42 ]
Ik heb mijn MFP printer aangesloten, maar Synology installeert de verkeerde driver. Hij herkent hem wel als MFP printer, maar installeert een driver van een zwart/wit printer. Hierdoor werkt de scan optie niet.
Printer: Samsung CLX-3305FN
Driver: Samsung ML85
Ik kan in DSM de printer driver niet aanpassen. Voorheen (DSM 4.0) werkte deze printer hier wel op, inclusief scannen.
Iemand enig idee hoe ik die driver aanpas?
Printer: Samsung CLX-3305FN
Driver: Samsung ML85
Ik kan in DSM de printer driver niet aanpassen. Voorheen (DSM 4.0) werkte deze printer hier wel op, inclusief scannen.
Iemand enig idee hoe ik die driver aanpas?
En inmiddels heb ik om 09:31 een mail gekregen met de boodschap dat mijn backup naar het lokale volume is mislukt. Zo maar even het log raadplegen voor meer informatie.... maar ben bang dat daar weinig in staat.
Wat je kunt doen ipv heel schijf 1 naar schijf 2, in de test fase bijvoorbeeld is slechts 1 map backuppen. Als deze wel voltooid wordt kan je dat steeds uitbreiden totdat je de map gevonden hebt waar hij over valt.
Staat er niet een aanknopingspunt in de backuplogfile?
Staat er niet een aanknopingspunt in de backuplogfile?
Voor zover ik kon zien stond alle data er uiteindelijk wel, tenminste... je krijgt de inhoud van de schijf niet te zien tenzij je het koppelt als gedeelde map en dan krijg je sinds DSM 5.0 niet de inhoud te zien maar een of andere backup folder waar je niet in mag.
Het log gaf aan dat de taak gefaald had omdat er een map in de backup source niet meer was. Dat klopt want ik heb tijdens de taak een van de mappen verwijderd. Helaas is de backup wizard niet slim genoeg dat ie dat anders vermeld.
Ik heb zojuist de taak opnieuw laten lopen, om te kijken of de Syno er nu natuurlijk veel sneller door heen vliegt, maar het lijkt alsnog onwijs lang te duren. Duurt het me te lang, dan ga ik inderdaad de schijf leeg maken, een nieuwe backup taak starten en dan 1 voor 1 een map toevoegen want dat is wel een slimme optie om te kijken of ik daarmee misschien kan achterhalen waar het aan kan liggen.
update: in eerste instantie duurde het onderdeel 'backup maken van de systeemconfig' erg lang... heeft ie wel 10 minuten over gedaan maar inmiddels loopt de complete backup taak weer. Wat ik wel zag is dat de Syno heeft gemerkt dat de eerste backup niet lekker heeft gelopen want hij heeft zelf volume 2 gewoon helemaal gewist en op dit moment loopt de backup weer vanaf 0. Qua snelheid zie ik dat om de 5tal seconden het aantal GB toeneemt met +-0,08.
Het log gaf aan dat de taak gefaald had omdat er een map in de backup source niet meer was. Dat klopt want ik heb tijdens de taak een van de mappen verwijderd. Helaas is de backup wizard niet slim genoeg dat ie dat anders vermeld.
Ik heb zojuist de taak opnieuw laten lopen, om te kijken of de Syno er nu natuurlijk veel sneller door heen vliegt, maar het lijkt alsnog onwijs lang te duren. Duurt het me te lang, dan ga ik inderdaad de schijf leeg maken, een nieuwe backup taak starten en dan 1 voor 1 een map toevoegen want dat is wel een slimme optie om te kijken of ik daarmee misschien kan achterhalen waar het aan kan liggen.
update: in eerste instantie duurde het onderdeel 'backup maken van de systeemconfig' erg lang... heeft ie wel 10 minuten over gedaan maar inmiddels loopt de complete backup taak weer. Wat ik wel zag is dat de Syno heeft gemerkt dat de eerste backup niet lekker heeft gelopen want hij heeft zelf volume 2 gewoon helemaal gewist en op dit moment loopt de backup weer vanaf 0. Qua snelheid zie ik dat om de 5tal seconden het aantal GB toeneemt met +-0,08.
[ Voor 20% gewijzigd door Valderrama op 23-12-2014 10:41 ]
wat is een reele snelheid bij het maken van een netbackup tussen een ds212j en ds215j? (router asus N66U)
Het zijn hoofdzakelijk foto's van ongeveer 4-6MB. Ik vind een gemiddelde snelheid van 9MB/s toch wel erg laag (piek 17MB/s dal 4MB/s). Ik heb nog niet getest met een groot bestaand (>1GB), maar minimaal 30MB/s bij wat kleinere bestanden moet toch wel haalbaar zijn. Wat is de truc?
iedere vorm van encryptie staat uit (scheelt de helft)
edit
via de onderstaande link heb ik iets meer info achterhaald
http://nl.hardware.info/p...ds213j#tab:testresultaten
dan komen de waarden voor foto's redelijk overeen. Maar zojuist heb ik voor een filmbestand van 2GB ook een testje gedaan, gem 10MB/s terwijl dit een factor 7 hoger moet zijn...
Het zijn hoofdzakelijk foto's van ongeveer 4-6MB. Ik vind een gemiddelde snelheid van 9MB/s toch wel erg laag (piek 17MB/s dal 4MB/s). Ik heb nog niet getest met een groot bestaand (>1GB), maar minimaal 30MB/s bij wat kleinere bestanden moet toch wel haalbaar zijn. Wat is de truc?
iedere vorm van encryptie staat uit (scheelt de helft)
edit
via de onderstaande link heb ik iets meer info achterhaald
http://nl.hardware.info/p...ds213j#tab:testresultaten
dan komen de waarden voor foto's redelijk overeen. Maar zojuist heb ik voor een filmbestand van 2GB ook een testje gedaan, gem 10MB/s terwijl dit een factor 7 hoger moet zijn...
[ Voor 34% gewijzigd door le dj op 24-12-2014 08:49 ]
Ik ben van plan om binnenkort ook aan het NAS avontuur te beginnen. Maar er is me iets niet helemaal duidelijk. Ik heb nog een tweetal USB schijven die nu aan mijn laptop hangen, maar deze wil ik graag dan aan mijn Synology hangen. Maar ik heb deze schijven als exFat geformatteerd, in verband met een Windows naar Mac migratie, en met exFat kunnen beide de schijven standaard lezen en schrijven. Nu is mijn vraag is het mogelijk om exFat schijven te gebruiken met een Synology?
Ik had wel wat gevonden op het internet dat het niet mogelijk zou zijn, maar die topics zijn allemaal jaren oud. Wellicht dat er in de loop van de tijd de ondersteuning ervoor is gekomen?
En dit is het setje waar ik op aas:
Ik had wel wat gevonden op het internet dat het niet mogelijk zou zijn, maar die topics zijn allemaal jaren oud. Wellicht dat er in de loop van de tijd de ondersteuning ervoor is gekomen?
En dit is het setje waar ik op aas:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | WD Green WD40EZRX | € 135,95 | € 135,95 |
1 | Synology DS115j | € 89,38 | € 89,38 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 225,33 |
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Is de backup intern of extern?le dj schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 22:06:
Als het intern is dan klinkt het alsof een (of beide) van de NAS drives op 100Mbit verbinden en niet op GigaBit snelheid.
Als een van de drives extern staat, dan is het handig om te weten wat de snelheid is van de internet verbindingen. Want Gbit internet verbindingen zijn redelijk zeldzaam.
http://www.deyterra.com
Zo, gisteren het geheugen van mijn DS412+ van 1 naar 2GB vergroot. Was eigenlijk een fluitje van een cent. De DS412+ moest ervoor helemaal uit elkaar, maar met de volgende tutorial was dat geen probleem:
Ik heb het geheugen vergroot, omdat ik CrashPlan gebruik. Dit is gebasseerd op Java en gebruikt daarom behoorlijk wat geheugen. Op internet zag ik veel wisselende verhalen over mensen die er 4GB in hebben gezet. Dat durfde ik dus niet aan.
Ik heb het geheugen vergroot, omdat ik CrashPlan gebruik. Dit is gebasseerd op Java en gebruikt daarom behoorlijk wat geheugen. Op internet zag ik veel wisselende verhalen over mensen die er 4GB in hebben gezet. Dat durfde ik dus niet aan.
Nice! mag ik vragen welk geheugen je erin hebt gestopt. Overweeg het zelf ook maar lees er idd ook wisselende verhalen over (RAM wordt niet herkend ed) Heb zelf nl ook een 412+LuukNouwen schreef op donderdag 25 december 2014 @ 07:01:
Zo, gisteren het geheugen van mijn DS412+ van 1 naar 2GB vergroot. Was eigenlijk een fluitje van een cent. De DS412+ moest ervoor helemaal uit elkaar, maar met de volgende tutorial was dat geen probleem:
[video]
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Allereerst, iedereen hele fijne kerstdagen
Ik zit met het volgende en hoop dat iemand hier kan helpen. Ik heb gisteren wat concerten gedownload en in sabnzb aangegeven als het de categorie concert betrof dat de het uiteindelijke bestand geplaatst moest worden in volume\video\concerts.
So far so good, dat heeft sabnzb ook gedaan, maar....... de map die ik op de synology heb aangemaakt heet volume1\video\concerten
Gevolg: Sabnzb heeft de bestanden ergens geplaatst waar ik ze niet kan vinden. Ik heb geprobeerd de map handmatig te benaderen zowel via finder als video de windowsverkenner, maar kom er niet bij. Synology laat de map niet zien omdat ik hem officieel nooit aangemaakt heb.
Iemand een idee hoe nu verder?
Ik zit met het volgende en hoop dat iemand hier kan helpen. Ik heb gisteren wat concerten gedownload en in sabnzb aangegeven als het de categorie concert betrof dat de het uiteindelijke bestand geplaatst moest worden in volume\video\concerts.
So far so good, dat heeft sabnzb ook gedaan, maar....... de map die ik op de synology heb aangemaakt heet volume1\video\concerten

Gevolg: Sabnzb heeft de bestanden ergens geplaatst waar ik ze niet kan vinden. Ik heb geprobeerd de map handmatig te benaderen zowel via finder als video de windowsverkenner, maar kom er niet bij. Synology laat de map niet zien omdat ik hem officieel nooit aangemaakt heb.
Iemand een idee hoe nu verder?
Even middels cli de bestanden verplaatsen.
Jij ookMiss_80 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 13:10:
Allereerst, iedereen hele fijne kerstdagen![]()
[...]
On-topic:
Niet in je "downloads/incomplete" map die SABnzb ook nodig heeft? Daar zou hij ze eerst moeten downloaden, checken en gaat ze volgens mij pas uitpakken naar de plek die jij hebt aangegeven. Als die er niet is, zou ik hem nog steeds in "downloads/incomplete" verwachten.
Heb net even getest, want ik weet dat 1 van mijn folders in SABnzb niet goed staat (SABnzb kan de spatie hieronder niet aan in de folder "#New Music", maar als ik die lokatie toch opgeef, krijg ik deze foutmelding in SABnzb:
PostProcessing was aborted (Cannot create final folder /volume2/downloads/complete/#New Music/iron maiden)
Nou gaat dat om een folder waar hij niet mee om kan gaan, maar ik zou een soortgelijke melding verwachten bij jou omdat je een niet bestand volume hebt opgegeven (volume ipv volume1) de andere folder naam (concerten vs concerts) zou niet uit moeten maken, want die maakt SABnzb wel gewoon aan, het zit hem in het volume
Maar alle gedownloade bestanden (nog niet uitgepakt) staan bij mijn test inderdaad nog in "downloads/incomplete"
[ Voor 15% gewijzigd door S913 op 25-12-2014 13:36 ]
~ H.P. Lovecraft
Het was Elpida 2GB 2Rx8 PC3-8500s-7-10-fp. Dat heb ik hier via V&A gekocht. Volgens mij is het mobo niet heel kieskeurig welk geheugen erin past. Enkel met 4GB gaat het regelmatig mis.stuffer schreef op donderdag 25 december 2014 @ 12:39:
[...]
Nice! mag ik vragen welk geheugen je erin hebt gestopt. Overweeg het zelf ook maar lees er idd ook wisselende verhalen over (RAM wordt niet herkend ed) Heb zelf nl ook een 412+
Thanks voor je snelle antwoord, maar helaas, Ben alle mappen doorgegaan en nergens staan de files. Sabnzb geeft ook aan dat het succesvol was. Zo vreemd dit.S913 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 13:32:
[...]
Jij ook![]()
On-topic:
Niet in je "downloads/incomplete" map die SABnzb ook nodig heeft? Daar zou hij ze eerst moeten downloaden, checken en gaat ze volgens mij pas uitpakken naar de plek die jij hebt aangegeven. Als die er niet is, zou ik hem nog steeds in "downloads/incomplete" verwachten.
Heb net even getest, want ik weet dat 1 van mijn folders in SABnzb niet goed staat (SABnzb kan de spatie hieronder niet aan in de folder "#New Music", maar als ik die lokatie toch opgeef, krijg ik deze foutmelding in SABnzb:
PostProcessing was aborted (Cannot create final folder /volume2/downloads/complete/#New Music/iron maiden)
Nou gaat dat om een folder waar hij niet mee om kan gaan, maar ik zou een soortgelijke melding verwachten bij jou omdat je een niet bestand volume hebt opgegeven (volume ipv volume1) de andere folder naam (concerten vs concerts) zou niet uit moeten maken, want die maakt SABnzb wel gewoon aan, het zit hem in het volume
Maar alle gedownloade bestanden (nog niet uitgepakt) staan bij mijn test inderdaad nog in "downloads/incomplete"
Dan doe je toch gewoon een find vanuit je volume root ?
En als je in SABnzb in de lijst "History" op je download klikt? Dan krijg ik een pop-up die achter Path aangeeft waar hij hem uitgepakt heeft.
Maar blijft vreemd dat hij geen error geeft als je een volume aangeeft dat helemaal niet bestaat. Denk ook niet dat een search vanuit je volume root zal werken, want dat is volume1 en Miss geeft aan volume opgegeven te hebben (die m.i. niet bestaat).
Maar blijft vreemd dat hij geen error geeft als je een volume aangeeft dat helemaal niet bestaat. Denk ook niet dat een search vanuit je volume root zal werken, want dat is volume1 en Miss geeft aan volume opgegeven te hebben (die m.i. niet bestaat).
~ H.P. Lovecraft
Is er voor de Syno nas een mogelijkheid om die deels als een vpn client te gebruiken? Wat ik wil is om mijn download apps (Sabnzbd, Sickbeard, Couchpotato, Download station, Transmission) via een vpn te leiden en ander verkeer gewoon over mijn normale verbinding? Of anders alles via de vpn?
Ik heb behalve bovengenoemde packages niks communicerend naar de buitenwereld, maar mogelijk dat dat gaat veranderen en die wil ik het liefst op mijn eigen adres houden.
Ik heb behalve bovengenoemde packages niks communicerend naar de buitenwereld, maar mogelijk dat dat gaat veranderen en die wil ik het liefst op mijn eigen adres houden.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik zie nu dat ik ook een tikfout heb gemaakt in mijn eerdere post. De volume bestaat wel, de map niet:S913 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 20:31:
En als je in SABnzb in de lijst "History" op je download klikt? Dan krijg ik een pop-up die achter Path aangeeft waar hij hem uitgepakt heeft.
/volume1/Video/Concerts/ => Dit is waar Sabnzb de film heeft geplaatst, maar die map bestaat niet en is ook niet aangemaakt (staat inderdaad in de popup)
/volume1/Video/Concerten/ => Dit is de map die ik tijden geleden heb aangemaakt en dus bestaat op Synology
Dus:
Volume1 = klopt
Video = shared folder klopt
Concerts = submap klopt niet: die bestaat helemaal niet
Ik heb ook de search functie gebruikt in filestation maar geen hits. Dacht dat de map misschien hidden was ofzo
Ah, ok dan is het inderdaad vreemd, bij mijn test hierboven bestond #NewMusic ook de eerste keer niet en die is toen gewoon door SABnzb gemaakt... Dan houden mijn ideeën op
~ H.P. Lovecraft
Weet iemand of het volgende mogelijk is in een DS4xx?
- 1 x 2 SSD in SHR of Raid 1, dit ivm snelheid voor een database of dagelijks gebruik met document met daarnaast
- 1 x 2 normale HDD's eveneens in SHR of RAID 1, voor bulk opslag (bv 2 x 4 TB).
- 1 x 2 SSD in SHR of Raid 1, dit ivm snelheid voor een database of dagelijks gebruik met document met daarnaast
- 1 x 2 normale HDD's eveneens in SHR of RAID 1, voor bulk opslag (bv 2 x 4 TB).
De islam kan uw vrijheid schaden
Ja, je kunt gewoon volumes aanmaken op een SSD... ook met SHR / raid1
Je moet wel wat extra werk verrichten bij sommige pakketten om zeker te zijn dat ze juiste volume pakken qua database...
Bij sommige modellen is SSD Caching mogelijk.. dan heb je met 2 SSDs een read/write cache. Je gehele NAS heeft dan voordeel / snelheid van je SSDs. Er zit wel haken en ogen aan dus hier niet blind voor gaan...
Er is een white paper maar zelfs die vind ik niet volledig.
Je moet wel wat extra werk verrichten bij sommige pakketten om zeker te zijn dat ze juiste volume pakken qua database...
Bij sommige modellen is SSD Caching mogelijk.. dan heb je met 2 SSDs een read/write cache. Je gehele NAS heeft dan voordeel / snelheid van je SSDs. Er zit wel haken en ogen aan dus hier niet blind voor gaan...
Er is een white paper maar zelfs die vind ik niet volledig.
Ik teken nergens meer voor
als je inlogt via ssh of winscp zie je de map dan wel?Miss_80 schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 11:18:
Dus:
Volume1 = klopt
Video = shared folder klopt
Concerts = submap klopt niet: die bestaat helemaal niet
Ik heb ook de search functie gebruikt in filestation maar geen hits. Dacht dat de map misschien hidden was ofzo
Ik vermoed namelijk dat de map ergens anders staat dat jij denkt dat deze staat.
Let er ook op dar Linux onderscheid maakt tussen hoofdletters en kleine letters.
[ Voor 41% gewijzigd door job op 27-12-2014 09:28 ]
Ik heb een DS215j gekocht en wil graag Sickbeard & Coachpotato installeren. Echter geeft hij een foutmelding bij het installeren van die packages dat python/git niet geïnstalleerd zijn.
Een beetje research leert mij dat dit ligt aan de nieuwe processor die in de 215j zit, dat deze nog niet ondersteund wordt. Heeft iemand enig idee wanneer dit wel het geval is?
Een beetje research leert mij dat dit ligt aan de nieuwe processor die in de 215j zit, dat deze nog niet ondersteund wordt. Heeft iemand enig idee wanneer dit wel het geval is?
Ik krijg op mijn 214se net een update notificatie
Version : 5.1-5021 Update 2
(2014/12/27)
Fixed Issues
Fixed an issue where the failure of photo indexing may occur when usernames contain special characters.
Upgraded BIOS to enhance SATA compatibility on RS3614xs and RS3614RPxs models.
Enhanced stability on file-copying to USB drives.
Upgraded NTP to version 4.2.8 to address multiple vulnerabilities (CVE-2014-9293, CVE-2014-9294, CVE-2014-9295, and CVE-2014-9296).
Enhanced the stability of QuickConnect connection to Surveillance Station.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
hier ook op mijn 1511+,weer een update dus
Is de DS213J of DS215J snel genoeg voor surveillance station met circa 3 camera's en het steamen van HD films?
[ Voor 28% gewijzigd door Isane op 27-12-2014 20:20 ]
Je kan toch gewoon de packages Python en Git installeren?acidd91 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 13:23:
Ik heb een DS215j gekocht en wil graag Sickbeard & Coachpotato installeren. Echter geeft hij een foutmelding bij het installeren van die packages dat python/git niet geïnstalleerd zijn.
Die heb ik geïnstalleerd uit gewone package center, maar ik las ergens dat ik de versies van Synocommunity nodig heb daar voor?Master__R schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 14:50:
[...]
Je kan toch gewoon de packages Python en Git installeren?
Voor sickbeard van synocommunity moet je inderdaad de python en git van synocommunity gebruiken.
ik gebruik DS File icm een iPad en/of iPhone. Nu wil ik graag af en toe een foto van de NAS halen middels deze app maar om deze op een normale manier op te slaan in de camerarol lijkt onmogelijk? Ik kan de foto wel downloaden "lokaal" maar dan staat deze lokaal op de DS File en kan ik 'm alsnog niet opslaan in mijn camerarol. Nu mail ik mezelf de foto via de DS File app 
Kan ik geen foto opslaan via de DS File app op de "normale manier"?

Kan ik geen foto opslaan via de DS File app op de "normale manier"?
[ Voor 8% gewijzigd door JB op 27-12-2014 20:51 ]
Mijn boefje is liev!
Waarom gebruik je daarvoor niet DS Photo?
Je kan vanuit de lokale foto in DS Photo de foto toevoegen aan een iCloud fotoalbum.
Je kan vanuit de lokale foto in DS Photo de foto toevoegen aan een iCloud fotoalbum.
Ik wil geen foto app waar ik allerlei albums en gezeur moet maken. Ik wil gewoon een explorer net als op de pc waar ik kan browsen en foto's opslaan.readytoflow schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:25:
Waarom gebruik je daarvoor niet DS Photo?
Dat iCloud fotoalbum kan ook met die DS File app, maar ik wil het alleen lokaal op de cameraroll opslaan en niet in iCloud.
[ Voor 13% gewijzigd door JB op 27-12-2014 21:52 ]
Mijn boefje is liev!
Ik twijfel en denk dat mijn vraag hier het beste past.
Ik twijfel om een synology te kopen, dacht zelf qua eisen aan de ds213j.
Ik heb momenteel een htpc via HDMI aan m'n tv hangen, en via optical aan m'n versterker. Nu zou ik die htpc willen vervangen door een nas in m'n meterkast, en dan streamen via de chromecast naar m'n tv. Ik gebruik m'n htpc voornamelijk voor het kijken van series en films, in 1080p, Full HD. Echter twijfel ik of dit ook gaat lukken via de NAS i.c.m. de chromecast. Kan dit zonder schokkende beelden?
En nu gaat m'n geluid dus via optical naar m'n versterker, zodat ik dts en DD geluid kan krijgen. Kan dit ook nog via de nas en chromecast? En dan moet m'n tv dit doorsturen naar m'n versterker neem ik aan? Heb een philips 42pfl7606/h en als versterker een denon AVR-2801.
Of is het in mijn geval beter om geen nas te nemen, omdat ik al via de htpc, met win7 en veelal XBMC, werk? Dit werkt namelijk perfect, wil alleen de htpc als het kan weg hebben, qua ruimte, in de woonkamer, vandaar de eventuele keuze voor een synology nas in de meterkast.
Ik heb momenteel een htpc via HDMI aan m'n tv hangen, en via optical aan m'n versterker. Nu zou ik die htpc willen vervangen door een nas in m'n meterkast, en dan streamen via de chromecast naar m'n tv. Ik gebruik m'n htpc voornamelijk voor het kijken van series en films, in 1080p, Full HD. Echter twijfel ik of dit ook gaat lukken via de NAS i.c.m. de chromecast. Kan dit zonder schokkende beelden?
En nu gaat m'n geluid dus via optical naar m'n versterker, zodat ik dts en DD geluid kan krijgen. Kan dit ook nog via de nas en chromecast? En dan moet m'n tv dit doorsturen naar m'n versterker neem ik aan? Heb een philips 42pfl7606/h en als versterker een denon AVR-2801.
Of is het in mijn geval beter om geen nas te nemen, omdat ik al via de htpc, met win7 en veelal XBMC, werk? Dit werkt namelijk perfect, wil alleen de htpc als het kan weg hebben, qua ruimte, in de woonkamer, vandaar de eventuele keuze voor een synology nas in de meterkast.
Verwijderd
Beste,
Ik ga me binnenkort de Synology ds1815+ (plaats voor 8 harde schrijven) aanschaffen ik had echter nog enkele vragen omdat het ook mijn eerste nas is:
Als ik kies voor raid1 is het dan zo dat ik de totale capaciteit moet delen om aan de effectieve opslagruimte te komen. Als ik bijvoorbeeld in totaal 16Gb heb dan heb ik 8gb die ik effectief kan gebruiken voor opslag en 8gb voor de back-up ervan? Is dit een veilige manier?
Wordt de backup verzorgt door het systeem zelf en kan die periodiek ingesteld worden of moet er hiervoor extra software voor gebruikt worden?
Als er plaats is voor 8 schijven maar ik koop voorlopig 2 schijven van 4GB (2GB voor effectieve opslag en 2GB voor de backup ervan) kan het systeem dan draaien of moeten alle slots ingevuld worden door schijven?
Ik zou volgende schijven gebruiken WD Red WD40EFRX 4 TB. De bestandsoverdrachten moeten vrij snel gebeuren aangezien we met meerdere gebruikers rechtstreeks op het nas systeem zullen werken. Zal ik tevreden zijn met de keuzen van deze schijven?
Ik denk dat ik voorlopig alle vragen hierboven heb gesteld...
Ik ga me binnenkort de Synology ds1815+ (plaats voor 8 harde schrijven) aanschaffen ik had echter nog enkele vragen omdat het ook mijn eerste nas is:
Als ik kies voor raid1 is het dan zo dat ik de totale capaciteit moet delen om aan de effectieve opslagruimte te komen. Als ik bijvoorbeeld in totaal 16Gb heb dan heb ik 8gb die ik effectief kan gebruiken voor opslag en 8gb voor de back-up ervan? Is dit een veilige manier?
Wordt de backup verzorgt door het systeem zelf en kan die periodiek ingesteld worden of moet er hiervoor extra software voor gebruikt worden?
Als er plaats is voor 8 schijven maar ik koop voorlopig 2 schijven van 4GB (2GB voor effectieve opslag en 2GB voor de backup ervan) kan het systeem dan draaien of moeten alle slots ingevuld worden door schijven?
Ik zou volgende schijven gebruiken WD Red WD40EFRX 4 TB. De bestandsoverdrachten moeten vrij snel gebeuren aangezien we met meerdere gebruikers rechtstreeks op het nas systeem zullen werken. Zal ik tevreden zijn met de keuzen van deze schijven?
Ik zou beginnen met even de verschillen tussen Gb, GB en TB uit elkaar te houden voor jezelf, is best belangrijk in de wereld van opslag.Verwijderd schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:55:
Beste,
RAID 1 is geen backup, uit je tekst krijg ik het idee dat je denkt veilig te zijn met RAID 1 omdat het een "backup" zou zijn en laat me je meteen uit die droom helpen: dat is het niet. RAID 1 is om uitval van een schijf tegen te gaan (en in mindere mate voor meer performance) maar een backup is het absoluut niet.
Als jij een bestand verwijderd, wordt dat bestand uit je hele RAID 1 volume verwijdert: er is dus geen backup van. Virus dat je bestanden encrypt en ontoegankelijk maakt? Alle bestanden in je RAID 1 zijn waardeloos, dus geen backup.
Schijf defect in je RAID 1 volume?
Niks aan de hand: er is een complete 1:1 kopie van die schijf beschikbaar op een andere schijf, dus je wisselt de schijf met een nieuwe, je volume bouwt zichzelf weer op en er is niks aan de hand.
Dát is waar RAID 1 tegen beschermd en je het voor moet gebruiken, niets anders.
[ Voor 7% gewijzigd door thaan op 28-12-2014 14:03 ]
Een NAS in in principe alleen voor opslag, decoderen van video, downloaden, audio het kan allemaal tegenwoordig wel maar gaat nooit zo goed als een dedicated mediaspeler/htpc.Goofyduck384 schreef op zondag 28 december 2014 @ 10:45:
Ik twijfel en denk dat mijn vraag hier het beste past.
Ikzelf heb een raspberry pi met XBMC achter mij tv hangen die de bestanden van de nas haalt. De audio kan dan via HDMI naar de versterker (als mijn verstreker HDMI had) en van de verstreker naar de tv.
Who wants to life forever anyway...
Oké, dan zou een goede mediaspeler bij de tv i.c.m. nas in de meterkast het beste zijn als ik het zou vervangen? Om in ieder geval in de buurt te komen vn mijn huidige set-up (htpc win7 en xbmc etc, rechtstreeks aan de reciever en tv)RC2 schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:18:
[...]
Een NAS in in principe alleen voor opslag, decoderen van video, downloaden, audio het kan allemaal tegenwoordig wel maar gaat nooit zo goed als een dedicated mediaspeler/htpc.
Ikzelf heb een raspberry pi met XBMC achter mij tv hangen die de bestanden van de nas haalt. De audio kan dan via HDMI naar de versterker (als mijn verstreker HDMI had) en van de verstreker naar de tv.
Inderdaad, al hebben sommige tv's tegenwoordig al aardige mogelijkheden voor het afspelen van video's rechtstreeks vanaf apparaten als een Synology, als je dat controleert heb je wellicht niet eens een mediaspeler nodig.Goofyduck384 schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:25:
[...]
Oké, dan zou een goede mediaspeler bij de tv i.c.m. nas in de meterkast het beste zijn als ik het zou vervangen? Om in ieder geval in de buurt te komen vn mijn huidige set-up (htpc win7 en xbmc etc, rechtstreeks aan de reciever en tv)
Verwijderd
Is het aan te raden om rechtstreeks te werken op een nas met raid5 of loopt het wegschrijven van bestanden extreem traag...
Zie de specs van de betreffende nas of je dat traag vind.
Wat bedoel je precies met 'rechtstreeks werken op een NAS'? Gaat het om emailtjes typen of videomontage?Verwijderd schreef op zondag 28 december 2014 @ 15:37:
Is het aan te raden om rechtstreeks te werken op een nas met raid5 of loopt het wegschrijven van bestanden extreem traag...
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Ja. Effectief hou je maar 50% over. Maar bij RAID1 is geen sprake van een "backup". Elke actie wordt gelijktijdig op beide disks uitgevoerd.Verwijderd schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:55:
RAID1 is geen backup. RAID1 is een vorm van redundantie zodat je door kunt werken als er een disk stuk gaat. Maar je hebt er niks aan als je bijvoorbeeld per ongeluk een bestand wist of als een virus de boel encrypt, want met RAID kun je niet terug naar de oude situatie, en dat kun je met een goede backup wel.
RAID betekent dat de data op twee disks opgeslagen wordt. Dat gebeurt onmiddellijk en er komt geen extra software aan te pas.Wordt de backup verzorgt door het systeem zelf en kan die periodiek ingesteld worden of moet er hiervoor extra software voor gebruikt worden?
Je kunt zoveel disks gebruiken als je wilt. Je kan dus ook met 2 disks starten en later capaciteit toevoegen.Als er plaats is voor 8 schijven maar ik koop voorlopig 2 schijven van 4GB (2GB voor effectieve opslag en 2GB voor de backup ervan) kan het systeem dan draaien of moeten alle slots ingevuld worden door schijven?
Geen zinnig woord over te zeggen. Wat bedoel je "meerdere gebruikers"? Zijn dat 200 man die intensief aan video-editing willen doen, dan heb je een probleem, maar zijn dat er twee die af en toe een briefje en een spreadsheet opslaan dan is er niks aan de hand.Ik zou volgende schijven gebruiken WD Red WD40EFRX 4 TB. De bestandsoverdrachten moeten vrij snel gebeuren aangezien we met meerdere gebruikers rechtstreeks op het nas systeem zullen werken. Zal ik tevreden zijn met de keuzen van deze schijven?
Ofwel: Lees de specs en ga na wat je nu werkelijk nodig hebt.
Verwijderd
Ben aan het kijken naar de rs3614xsrp voor op de zaak en dan met 6-8 3tb schijven en 2 ssd voor cache.
Via iscsi komt deze aan een hyper-v server te hangen, en enkele TB voor smb file sharing , heeft de ssd cache nut voor iscsi ?
Via iscsi komt deze aan een hyper-v server te hangen, en enkele TB voor smb file sharing , heeft de ssd cache nut voor iscsi ?
Ik heb sinds vanmiddag een eigenaardig probleem met mijn Synology DS112j, ik kan namelijk 9 van de 10 keer niet verbinden via het interne IP adres (192.168.1.22) maar wel via de externe verbinding (deze werkt altijd (heb poort 5000 geforward in de router)). Nu is dit niet elke poging zo, sporadisch lukt het wel via de lokale IP. Chrome geeft als foutmelding ERR_CONNECTION_REFUSED.
Ook pingen via de lokale IP werkt gewoon.
Hierbij een plaatje voor als mijn verhaal niet helemaal duidelijk is

Kent iemand dit probleem of weet iemand wat het kan zijn, want voor mij is het een raadsel?
De router had het IP adres ook aan de Sonos uitgedeeld, het is mij niet helemaal duidelijk waarom de externe verbinding dan wel werkt, maar het werkt weer!
Ook pingen via de lokale IP werkt gewoon.
Hierbij een plaatje voor als mijn verhaal niet helemaal duidelijk is

Kent iemand dit probleem of weet iemand wat het kan zijn, want voor mij is het een raadsel?
De router had het IP adres ook aan de Sonos uitgedeeld, het is mij niet helemaal duidelijk waarom de externe verbinding dan wel werkt, maar het werkt weer!
[ Voor 11% gewijzigd door Buskru1jt op 28-12-2014 23:46 . Reden: Opgelost! ]
Verwijderd
Misschien helpt dit?Buskru1jt schreef op zondag 28 december 2014 @ 23:36:
http://www.synology-forum...3/err_connection_refused/
Had die ook al gelezen, dat loste het niet op. Maar ik ben net achter het probleem gekomen. De router had het IP adres ook toegewezen aan de Sonos (ondanks dat deze gereserveerd is voor de Synology). Waarom de externe verbinding dan wel werkt snap ik niet helemaal, maar goed.Verwijderd schreef op zondag 28 december 2014 @ 23:40:
[...]
Misschien helpt dit?
http://www.synology-forum...3/err_connection_refused/
Toch bedankt!!
[ Voor 7% gewijzigd door Buskru1jt op 28-12-2014 23:44 ]
Ik kan me zo voorstellen dat de router het ip-adres van je NAS al had geresolved naar het mac-adres ten bate van de performance.
ik heb het nog nooit eerder gebruikt, maar zal me er eens in verdiepen. Dankjob schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 09:26:
[...]
als je inlogt via ssh of winscp zie je de map dan wel?
Ik vermoed namelijk dat de map ergens anders staat dat jij denkt dat deze staat.
Let er ook op dar Linux onderscheid maakt tussen hoofdletters en kleine letters.
Na de onduidelijkheid over de kwetsbaarheid van Synology NAS'en heb ik al mijn instellingen voor bereikbaarheid van buitenaf in de NAS weggehaald. Daarnaast moest ik een harde reset van mijn router uitvoeren waardoor ook daar alle instellingen zijn verdwenen.
Nu wil ik de NAS toch weer via internet kunnen benaderen en ben dus bezig geweest met de portforwarding in mijn router (Huawei hg655d) en de firewall settings in de NAS. Na een avondje puzzelen hoe het eea ook alweer zat ben ik redelijk opgeschoten, maar werkt de verbinding alleen voor File Station (via poort 7000).
Wat niet werkt:
- De site "ip-adres/photo" geeft een witte lege pagina met een " (quote teken)
- Poort 6002 (extra aangemaakt voor Photo station) werkt van buitenaf, maar opent de Diskstation Manager. De portforwarding gaat niet per ongeluk van poort 6002 naar 5000 in de modem
Ik vermoed dat er ergens toch routering plaats vindt, maar kan niet vinden waar. In de modem is slechts 1 plek voor routering, en daar staat het zeker niet. In de NAS is binnen "statisch routeren" niets ingevuld.
In de firewall settings van de NAS staan de bovengenoemde poorten gewoon open.
Heeft iemand een idee waar dit niet goed loopt, en waar ik moet kijken voor een oplossing?
Nu wil ik de NAS toch weer via internet kunnen benaderen en ben dus bezig geweest met de portforwarding in mijn router (Huawei hg655d) en de firewall settings in de NAS. Na een avondje puzzelen hoe het eea ook alweer zat ben ik redelijk opgeschoten, maar werkt de verbinding alleen voor File Station (via poort 7000).
Wat niet werkt:
- De site "ip-adres/photo" geeft een witte lege pagina met een " (quote teken)
- Poort 6002 (extra aangemaakt voor Photo station) werkt van buitenaf, maar opent de Diskstation Manager. De portforwarding gaat niet per ongeluk van poort 6002 naar 5000 in de modem
Ik vermoed dat er ergens toch routering plaats vindt, maar kan niet vinden waar. In de modem is slechts 1 plek voor routering, en daar staat het zeker niet. In de NAS is binnen "statisch routeren" niets ingevuld.
In de firewall settings van de NAS staan de bovengenoemde poorten gewoon open.
Heeft iemand een idee waar dit niet goed loopt, en waar ik moet kijken voor een oplossing?
Flickr PSN ID= cheironnl
Zojuist een ds214+ geinstalleerd op werk. Het valt me op dat home folders niet te encrypten zijn. Wat is hier de reden voor? Vervelend. Nu kan ik apart home folders gaan aanmaken en koppelen. De bestanden moeten namelijk wel versleuteld worden.
Gisteren update 2 van build 5021 van DSM 5.1 geïnstalleerd op mijn DS210j. Sinds deze update werken de ondertitels van video's die via DLNA gestreamed worden niet meer; zelfs een aflevering van een serie die ik de dag vóór de update nog had gekeken (met een normaal functionerende ondertitel) deed het na de update niet meer. Is er een of andere default setting gewijzigd?
Je moet het volume encrypten of het clientside oplossen.Stvn21 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:11:
Zojuist een ds214+ geinstalleerd op werk. Het valt me op dat home folders niet te encrypten zijn. Wat is hier de reden voor?
Volledige volume kan volgens mij niet encrypt worden?DukeBox schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:39:
[...]
Je moet het volume encrypten of het clientside oplossen.
Jawel.
Bij het aanmaken van een volume kan je daar voor kiezen mots het niet volume1 is. Je kan wel de apps achteraf verplaatsen naar een ander niet encrypted volume en dan alsnog volume1 encrypten.Stvn21 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:01:
Ik kan dat nergens vinden, heb je misschien een bron?
Beste mensen,
Allereerst fijne feestdagen en een goed 2015!
Ik wil een Synology Nas 214+ aanschaffen. Heb daarover enkele vragen:
1) Er zitten twee USB 3.0 aansluitingen op. Kan ik daarop bijvoorbeeld twee extra HDD schijven plaatsen? En wat kan ik dan vanuit het netwerk met deze extra schijven doen? Is het bijvoorbeeld een uitbreiding van de schijven die reeds in de NAS zitten of hebben deze usb HDD een aparte status? Kan ik deze dan ook vanaf elke computer e.d. benaderen of lezen? Bv muziek, films van deze HDD streamen? Hoe moet ik dit zien?
2) Heeft de NAS standaard een gratis licentie voor een camara? Hoe werkt dit? Via Wifi?
3) De NAS 214+ heeft reeds allerlei apps e.d. Ik lees hier dat het verstandig is om een extra mediaspeler voor de tv e.d. aan te schaffen. Welke zouden jullie mij kunnen aanraden zonder allerlei omzettingen te moeten doen? Dacht zelf al aan een Mede8er MED600X3D of een wd live? Wil allerlei films van diverse formats kunnen downloaden en vanuit de nas naar de mediaspeler kunnen sturen en dan bv naar de tv.
4) Is de 414 mogelijk een keuze om eerst te beginnen met twee interne hd schijven en evt later uit te
breiden?
5) En hebben de wd red schijven echt een voordeel itt de green ones?
Bedankt alvast voor jullie reacties.
Ik wil een Synology Nas 214+ aanschaffen. Heb daarover enkele vragen:
1) Er zitten twee USB 3.0 aansluitingen op. Kan ik daarop bijvoorbeeld twee extra HDD schijven plaatsen? En wat kan ik dan vanuit het netwerk met deze extra schijven doen? Is het bijvoorbeeld een uitbreiding van de schijven die reeds in de NAS zitten of hebben deze usb HDD een aparte status? Kan ik deze dan ook vanaf elke computer e.d. benaderen of lezen? Bv muziek, films van deze HDD streamen? Hoe moet ik dit zien?
2) Heeft de NAS standaard een gratis licentie voor een camara? Hoe werkt dit? Via Wifi?
3) De NAS 214+ heeft reeds allerlei apps e.d. Ik lees hier dat het verstandig is om een extra mediaspeler voor de tv e.d. aan te schaffen. Welke zouden jullie mij kunnen aanraden zonder allerlei omzettingen te moeten doen? Dacht zelf al aan een Mede8er MED600X3D of een wd live? Wil allerlei films van diverse formats kunnen downloaden en vanuit de nas naar de mediaspeler kunnen sturen en dan bv naar de tv.
4) Is de 414 mogelijk een keuze om eerst te beginnen met twee interne hd schijven en evt later uit te
breiden?
5) En hebben de wd red schijven echt een voordeel itt de green ones?
Bedankt alvast voor jullie reacties.
Dank je wel, en natuurlijk wederzijds. Hoewel je vragen zo'n beetje elke week wel langskomen zal ik ze toch maar beantwoorden.Jan2002 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 19:27:
Beste mensen,
De USB schijven zijn gewoon wat ze zijn, externe USB schijven. Je kunt ze zo mounten dat ze via het netwerk bereikbaar zijn. Maar ze zijn zeker geen onderdeel van een raid setup.Ik wil een Synology Nas 214+ aanschaffen. Heb daarover enkele vragen:
Standaard zit er bij DSM 5 een licentie voor 2 camera's. Dit dienen netwerk-camera's te zijn. Dus geen USB webcams.2) Heeft de NAS standaard een gratis licentie voor een camara? Hoe werkt dit? Via Wifi?
De NAS is niet krachtig genoeg voor transcoding. Dus over het algemeen is een mediaplayer of een smart-tv geadviseerd.3) De NAS 214+ heeft reeds allerlei apps e.d. Ik lees hier dat het verstandig is om een extra mediaspeler voor de tv e.d. aan te schaffen. Welke zouden jullie mij kunnen aanraden zonder allerlei omzettingen te moeten doen? Dacht zelf al aan een Mede8er MED600X3D of een wd live? Wil allerlei films van diverse formats kunnen downloaden en vanuit de nas naar de mediaspeler kunnen sturen en dan bv naar de tv.
Ja4) Is de 414 mogelijk een keuze om eerst te beginnen met twee interne hd schijven en evt later uit te
breiden?
Ook ja. Red's zijn getweaked om continue aan te staan.5) En hebben de wd red schijven echt een voordeel itt de green ones?
[quote]
Ik heb zelf een DS1513+, geen moment spijt van.
Is het bij de DS215j ook mogelijk om er eerst 1 schijf in te stoppen om er vervolgens later een tweede schijf bij te zetten. Ik ben van plan om er gewoon 1 grote schijf van te (laten) maken of is dit niet na de hand mogelijk als er al data op de eerste schijf is gezet?
Zo nee, is er dan een andere manier om dit goed te zetten (zonder meteen een 2e schijf erin te hebben zitten).
Zo nee, is er dan een andere manier om dit goed te zetten (zonder meteen een 2e schijf erin te hebben zitten).
Bedankt voor je reactie!
De USB schijven zijn gewoon wat ze zijn, externe USB schijven. Je kunt ze zo mounten dat ze via het netwerk bereikbaar zijn. Maar ze zijn zeker geen onderdeel van een raid setup.
Je kunt dan wel vanaf deze USB schijven streamen?
De NAS is niet krachtig genoeg voor transcoding. Dus over het algemeen is een mediaplayer of een smart-tv geadviseerd.
Heb nog een prima full hd flatscreen maar is geen smart: KDL-32EX700. Maar welke NAS tegenwoordig functioneert wel als een goede NAS en tegelijk mediaspeler?
Ook ja. Red's zijn getweaked om continue aan te staan.
Maar greens kun je toch ook tunen zodat ze prima voor synology geschikt zijn?
Is dat niet wat zwaar voor thuisgebruik? ( is allemaal wel persoonlijk natuurlijk)
En tegen de tijd dat ik mogelijk een 414 nodig zou hebben, zijn de ontwikkelingen alweer zo groot geweest?
De USB schijven zijn gewoon wat ze zijn, externe USB schijven. Je kunt ze zo mounten dat ze via het netwerk bereikbaar zijn. Maar ze zijn zeker geen onderdeel van een raid setup.
Je kunt dan wel vanaf deze USB schijven streamen?
De NAS is niet krachtig genoeg voor transcoding. Dus over het algemeen is een mediaplayer of een smart-tv geadviseerd.
Heb nog een prima full hd flatscreen maar is geen smart: KDL-32EX700. Maar welke NAS tegenwoordig functioneert wel als een goede NAS en tegelijk mediaspeler?
Ook ja. Red's zijn getweaked om continue aan te staan.
Maar greens kun je toch ook tunen zodat ze prima voor synology geschikt zijn?
Is dat niet wat zwaar voor thuisgebruik? ( is allemaal wel persoonlijk natuurlijk)
En tegen de tijd dat ik mogelijk een 414 nodig zou hebben, zijn de ontwikkelingen alweer zo groot geweest?
Hmm oke. Ik had dit namelijk gevonden:DukeBox schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:16:
[...]
Bij het aanmaken van een volume kan je daar voor kiezen mots het niet volume1 is. Je kan wel de apps achteraf verplaatsen naar een ander niet encrypted volume en dan alsnog volume1 encrypten.
BronOne approach is to encrypt only a particular shared folder while the other approach is to encrypt the full volume. Synology supports only folder-level encryption for now in DSM.
Ik heb dus een DS214+. Kan ik wel met 2x3tb RAID 1, 2 volumes aanmaken? Zodat ik volume 2 kan encrypten en daar de homes op kan zetten?
https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/tutorials/492CoiLive schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 19:44:
Is het bij de DS215j ook mogelijk om er eerst 1 schijf in te stoppen om er vervolgens later een tweede schijf bij te zetten. Ik ben van plan om er gewoon 1 grote schijf van te (laten) maken of is dit niet na de hand mogelijk als er al data op de eerste schijf is gezet?
Momenteel heb ik een vaag probleem met mijn DS413, Het lijkt erop dat of DSM vast loopt of mijn netwerk kaart. Na een reset van de synology (zodat hij weer een DHCP krijgt) kan ik de DSM weer oproepen in mijn browser en inloggen. Iemand bekent met dit probleem ?
Cloud ☁️
je moet je nas wel een vast ip geven.
Via DHCP is vragen om moeilijkheden
Via DHCP is vragen om moeilijkheden
[ Voor 36% gewijzigd door freaky35 op 30-12-2014 21:05 ]
Dat heeft (alleen na de reset krijgt hij DHCP) die maar dan loopt hij vast en kan ik niks meerfreaky35 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:04:
je moet je nas wel een vast ip geven
Cloud ☁️
Kan je helemaal niets meer dan met de NAS?\
Ook niet via synology assistant?
Anders toch opnieuw DSM instaleren, dat kan zonder data verlies.
Ook niet via synology assistant?
Anders toch opnieuw DSM instaleren, dat kan zonder data verlies.
[ Voor 75% gewijzigd door freaky35 op 30-12-2014 21:25 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
- ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
- ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
- ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).