Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.545 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 22:57
Heb ik voor Synology nu speciale hardeschijven nodig zoals WD Red? Of is Green ook prima?
Nee. Juist omdat Synology gebruik maakt van Linux software RAID, heb je geen speciale schijven nodig die TLER ondersteunen, zoals wel het geval is voor vele hardware RAID en Windows onboard RAID (ook wel FakeRAID genoemd).

Je kunt dus prima WD Green gebruiken ipv WD Red. Weet wel dat de Greens een agressieve instelling hebben voor headparking. Dus voordat je je Greens 24/7 laat draaien, is het sterk aanbevolen om met de utility WDIDLE.EXE de headparking timer op 300 seconden in te stellen. Dan heb je wel de voordelen van headparking, namelijk minder gevoeligheid voor schokken en lager energieverbruik, maar niet de nadelen van overmatige slijtage door het continu parkeren van de lees/schijf-kop.
Zojuist Ultimate Boot CD geinstalleerd en de applicatie opgestaart (WDIDLE3. V1.05) maar mijn type harde schijf (WD20EARS ) staat er niet bij. De complete PC loopt dan ook vast. Zonder de harde schjf aangesloten loopt de pc wel door bij deze optie

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5GnmoQU.png

Ik zie dat de melding ook staat op de download pagina. http://support.wdc.com/pr...d.asp?groupid=609&sid=113

Heeft iemand een idee hoe ik de headparking van de WD20EARS op 300 seconden krijg?

Als het onmogelijk is schaf ik wel een WD RED aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-09 09:35

4POX

Everybody is wired

Mal.

Sinds de laatste update heeft de netwerk led op mijn DS214play een nieuw gedrag. Nu knippert deze aan als er netwerk verkeer is. Hiervoor knipperde deze uit bij netwerk activiteit.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04:15
DukeBox schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:16:
[...]

Bij het aanmaken van een volume kan je daar voor kiezen mots het niet volume1 is. Je kan wel de apps achteraf verplaatsen naar een ander niet encrypted volume en dan alsnog volume1 encrypten.
Heb zojuist opnieuw volumes aangemaakt en ik kan nergens die optie vinden. Haal je niet QNAP en Synology door elkaar? ik lees overal dat QNAP het wel kan maar synology niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:42
Stvn21 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:43:
Heb zojuist opnieuw volumes aangemaakt en ik kan nergens die optie vinden.
Als ik alle hdds die encryptie ondersteunen in een volume gooi krijg ik die optie. Zo staat het ook in de online handleiding van mijn rs.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04:15
DukeBox schreef op woensdag 31 december 2014 @ 14:05:
[...]

Als ik alle hdds die encryptie ondersteunen in een volume gooi krijg ik die optie. Zo staat het ook in de online handleiding van mijn rs.
Dan gaat het niet lukken met een 2bay model denk ik.. ik denk dat je de volledige hdd encrypt dan en niet het volume. heb je een link naar die handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Heb wel een link maar daar heb je niets aan. Gewoon de online handleiding van je syno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Frank S schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:44:
Gisteren update 2 van build 5021 van DSM 5.1 geïnstalleerd op mijn DS210j. Sinds deze update werken de ondertitels van video's die via DLNA gestreamed worden niet meer; zelfs een aflevering van een serie die ik de dag vóór de update nog had gekeken (met een normaal functionerende ondertitel) deed het na de update niet meer. Is er een of andere default setting gewijzigd?
Aanvullend: als ik de video's (MKV) afspeel op mijn laptop, via VLC player, dan worden de ondertitels wel getoond. Via de mediaplayer die in de (LG) Blu Ray is ingebouwd niet meer, ook niet met de in de TV ingebouwde mediaplayer. Voor de firmware update werd dit (in ieder geval door de BluRay) wél correct gedaan, met exact dezelfde bestanden. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24
Dit is vreemd, als mijn ds412+ uit de hibernate komt, blijven de HDD ledjes van disk 3 en 4 uit.
Geeft verder geen errors, en er zijn ook geen updates geweest.
iemand een idee waar dit vandaan kan komen en/of hoe het op te lossen is (en of het kwaad kan)?
Afbeeldingslocatie: http://www.keirsgieter.nl/2015-01-01%2014.46.45.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:27
Heb je 1 volume over 4 disks of bijvoorbeeld twee volumes van 2 disken, dan zou het kunnen dat je slechts het volume wat op disk 1 en 2 staat aanspreekt wanneer je hem uit hibernate haalt.

Maar dat is puur een hypothese...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24
Nee het is gewoon één volume.
uur geleden kwam het weer uit hibernate, toen brande ze weer alle vier.
Nu haal ik het net weeruit hibernate, nu branden er weer twee :?

Ga er maar van uit dat het een bugje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-09 23:38
Misschien twee paar verschillende disks, met andere cache grootte? Als je de write-cache uitzet, zou ik verwachten dat alle lampjes tegelijk aan en uit gaan. Bij een JBOD volume kun je dit trouwens wel verwachten ..

[ Voor 15% gewijzigd door biomass op 01-01-2015 20:38 . Reden: soort volume? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 10:32
Hallo,

ik heb al een tijd een synology DS212, deze bevalt prima maar ik het de laatste tijd veel problemen met bittorrent i.c.m de android app.

Als ik een torrent bestand toevoeg op de pc met download station werkt alles goed.
Echter gaat het niet goed als ik iets wil toevoegen met mijn android telefoon of tablet.

Ik klik op de torrent en downloadstation opent hem netjes en voegt hem toe.
Alleen geeft hij dan bijna altijd een fout aan (ongeldig torrent bestand), en blijft hij op pauze staan.
Sommige torrents werken wel goed maar de meeste niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-09 21:35
Met mijn vraag wil ik niet lui zijn. Maar ik kan geen goede site vinden die een oudere en nieuwere synolgy in een vergelijkings tabel heeft. Of vergelijkt.

Ik kan van een kennis een DS 212+ met 2 x 2 TB HD kopen (welke weet ik niet moet hij nog nakijken).
Hij wilt hier 300,00 euro voor hebben. Een van de schijven is recent vervangen door een nieuwe onder garantie.

Nu heb ik wel tabellen kunnen vinden die een 215j en 212+ en 214 de netwerksnelheden laat zien maar niet hoe snel ze verder zijn met bv unrarren en dergelijke. De verschillen hier tussen zijn wat ik zo zag maar enkele mb/s tot 10 mb/s. Maar ik vind het lastig om in te schatten wat de processorverschillen zijn onderling.
De processor snelheid op zich zegt ook niks. Ik heb een P4 2.8 staan maar de q 6600 van 2.6 is veel sneller.

De nas word straks gebruikt als opslag voor films en muziek om deze te streamen naar de tv en de telefoon. En als back-up download station.

Ik weet niet wat wijsheid is. Een nieuwe 215j of 214 te kopen en te gebruiken met de wd red schijf die ik al in huis heb of de 212+ te kopen. Deze heeft vooral idle gestaan. Het is van een zwager van de kennis van mij. Die zag wat mijn kennis er mee deed. En heeft hem toen gekocht. Maar gebruikt hem enkel als opslag voor zijn foto's.

Ik heb gezocht bij smallnetbuilder en synology. https://www.synology.com/nl-nl/products/compare

En daar staan enkel sommige van de 213 serie maar de rest is nieuwer.
ALvast bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GooNtje schreef op woensdag 03 december 2014 @ 02:22:
Nu lees ik op internet veel over LCC (LOAD CYCLE COUNT).
Ik las ergens dat de nieuwere ERZX schijven (Was een post uit 2011) NIET op OFF mogen staan, maar dat WDIDLE3 /S300 (Dus om de 5 minuten) het beste zou zijn. (standaard stond hij op OFF)
Ik dacht dat dit niet meer nodig was en dat er iets was ingebouwd in de software?
Maar nu het ook in de topic start staat twijfel ik.

Ik heb destijds op de WD20EARS volgens mij de setting op OFF gezet.
De disks draaien nu zo'n 30000 uur met een LLC van ongeveer 200.

Wie weet hoe het zit?

[ Voor 14% gewijzigd door technorabilia op 02-01-2015 19:06 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Een vraagje, ik heb momenteel een XPenology NAS met 3x 3TB. Deze zijn allemaal los in SHR partitie. Nu heb ik 3x 3TB erbij gekocht, nu vraag ik me af wat ik heb beste kan doen. Ik wil zoveel mogelijk ruimte overhouden, maar raid 5 is ook een optie. Maar is dit verstandig, ik kan nu 1 schijf expanden naar RAID5 (word dan met 4 schijven), maar is dit slim, want mochten er 2 schijven stuk gaan ben ik alles kwijt en hoe meer schijven ik in een RAID 5 heb hoe meer kans er natuurlijk is op een kapotte RAID5 set.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Als je bang bent dat je alles kwijt bent, heb je je backup niet goed geregeld.

SHR, en RAID zijn bedoeld voor high availability (systeem draait door terwijl je een schijf vervangt) en dus niet als backup. SHR heeft als voordeel dat de disks niet exact even groot hoeven te zijn, zoals bij RAID 0/1/5 etc. Voor de rest maakt het verschil niet zo veel uit tussen SHR en RAID5.

[ Voor 14% gewijzigd door RobV op 02-01-2015 22:14 ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
RobV schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:12:
Als je bang bent dat je alles kwijt bent, heb je je backup niet goed geregeld. SHR, en RAID zijn bedoeld voor high availability (systeem draait door terwijl je een schijf vervangt). SHR heeft als voordeel dat de disks niet exact even groot hoeven te zijn. Voor de rest maakt het geen drol uit.
Backups heb ik (van de belangrijke data, het meeste zijn films en series), maar wil het liever voorkomen dan dat ik straks alles weer moet downloaden is ook zonde uiteraard.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:29

Red Boll

Kick Ass!

SHR heeft als voordeel dat de disks niet exact even groot hoeven te zijn, zoals bij RAID 0/1/5 etc. Voor de rest maakt het verschil niet zo veel uit tussen SHR en RAID5.
[/quote]
Niet helemaal...

Niet alle disken hoeven even groot te zijn bij RAID5. In theorie kun je best enkele grotere disken toevoegen aan je RAID5 volume alleen zul je er geen ruimte mee winnen tenzij alle disken zijn vervangen.

Bij SHR kun je eerder profiteren van extra diskruimte wanneer je grotere disken toe gaat voegen.

Voor beide is van toepassing: er zullen altijd even grote of grotere disken moeten worden toegevoegd.

Kijk anders ook op:
http://forum.synology.com...s_Synology_Hybrid_RAID%3F
https://www.synology.com/nl-nl/support/RAID_calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
rikadoo schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:13:
[...]

Backups heb ik (van de belangrijke data, het meeste zijn films en series), maar wil het liever voorkomen dan dat ik straks alles weer moet downloaden is ook zonde uiteraard.
3x 3Tb zou ik zelf dan ook op een 2e locatie zetten, en dan lekker alles offsite backuppen. De schijven zijn duurder dan de NAS. Zelf heb ik een DS1513+ en remote mag ik op 2x DS214+ backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-09 18:34
Hoe hebben jullie je bibliotheek ingericht voor Videostation?

Ik had eerst een bibliotheek waarin iedere serie zijn eigen map had:
//serie/suits/
//serie/big bang theorie/

Nadeel is dat je periodiek alle mappen moet laten indexeren.

Nu heb ik de map Serie als hele bibliotheek aangemaakt.
Nadeel hiervan is dat het indexeren veel langer duurt.

Dat nadeel kan worden verholpen door mijn DS periodiek te laten indexeren, hoe/welke taak moet ik hiervoor aanmaken. Google kon mij niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55
De synology indexeert automatisch de media folders als je via smb nieuwe bestanden toevoegt.
Als je iets gebruikt als couchpotato/sickbeard, dan kan je het indexeren ook laten door die die programma's.

Komt het er toch op neer dat je toch een taak moet plannen, dan kan je hier meer informatie vinden: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=19&t=66820
(handleiding is voor de voorgaande dsm versie, maar met 5.1 moet het op een soortgelijke manier).

[ Voor 14% gewijzigd door job op 03-01-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowShape
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-03 17:24
Beste mede-tweakers,

Ik heb inmiddels 2,5 jaar een DS411 met vier WD30ezrx schijven.
Op nieuwjaarsdag kreeg ik de melding dat schijf twee stuk was. Dus ik heb een nieuwe besteld, schijf vervangen en in DSM aangegeven dat hij het volume (1 volume) mag repareren.
Omdat de parity check nogal lang duurt heb ik de NAS lekker zijn werk laten doen.

Nu (vanochtend) is de NAS ineens niet meer toegankelijk. Het blauwe led knippert en geen van de schijven leds knipperen.
Ik heb de schijven eruit gehaald en dan start de NAS wel op. Met schijven doet de NAS helemaal niets. Is niet te vinden in de assistent, is niet aan/uit te zetten en zelfs de resetknop (aan de achterkant) reageert niet.

Ook met 1 schijf (ipv alle 4) erin doet ie het niet. Ik zit al even te googlen en op het forum van Synology zelf, maar ik kan niets vergelijkbaars vinden.
Het mobo lijkt mij niet het probleem, want zonder disks doet de NAS het wel...

Iedere vorm van hulp waardeer ik zeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Doet het niet of je krijgt geen webgui ? Wat zegt ds assistent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowShape
Met een of alle schijven uit het oorspronkelijke array:
Power led blijft knipperen, schijf leds blijven uit.
NAS reageert niet op aan/uit knop, reset knop en is niet te benaderen via z'n IP adres of Synology Assistent.
Zonder schijven start ie gewoon op, is ie te vinden in assistent, maar zijn er geen schijven, dus weinig mee te beginnen.

Ik kan me niet voorstellen dat ineens alle 4 de schijven stuk zijn!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Klinkt inderdaad raar, heb je nog een andere schijf die je in slot 1 kunt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowShape
Een oude schijf gevonden, die in windows geformatteerd en in de NAS gehangen. Nu start ie wel op. DSM geinstalleerd en dat werkt. Met de oude schijven helemaal niets...
Ik heb de oude schijven nu in mijn PC gedaan en Linux aan het installeren om te kijken of ik nog iets van mijn data terug kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 13:44
Heeft iemand het ook voor elkaar gekregen om dts af te spelen op de chromecast?

Ik heb de ffmpeg package geïnstalleerd op mijn Synology 415play maar als ik dan een film wil afspelen op de tv krijg ik een groot uitroepteken te zien en wil hij niet afspelen, dit heb ik ook dan bij ac3 audio.
Ik kies de film met DS Video.

Zonder ffmpeg krijg ik gewoon een melding dat dts niet ondersteunt wordt. Dus nu speel ik gewoon alles af met ac3 maar ik wil graag dts ook werkende krijgen als die mogelijkheid er is.

Iemand die me hiermee verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Orange
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 20:16
Inmiddels heb ik het voor elkaar om een OpenVPN verbinding op te zetten tussen mijn Synology en mijn iPhone. Dit voelt heel veilig, maar toch is me nog iets niet duidelijk en kan dit ook nergens vinden.

Als ik nou van de VPN gebruik maak, gaat dan al het verkeer over deze beveiligde lijn, dus ook het overige internetverkeer en niet alleen de datastroom van mijn NAS?

Of gaat het overige verkeer buitenom en is dus niet veilig?

Ik geloof dat zoiets full, of split tunneling heet, maar ik kan dit niet vinden binnen DSM, of de OpenVPN app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 17:03
Dat ligt aan de instellingen van je verbinding.
In de OpenVPN app op android heb ik de mogelijkheid de vpn als 'default route' te kiezen.
Al het verkeer gaat dan over de VPN (en dat zie ik dan ook terug als ik naar http://www.whatismyip.com/ ga).

Je kunt er ook voor kiezen om deze route vanaf de server naar je clients te pushen.
(Geen idee of dat kan bij iPhone)

----

Voor mijn oom wil ik op zijn DS215j spotweb koppelen aan downloadstation.
Ik wil de nzbs opslaan in een gedeelde map, deze map heeft permissies 777 en behoort toe aan http:http, maar spotweb kan er niets in opslaan.
(Als ik spotweb laat opslaan in /tmp lukt het wel, maar daar wil downloadstation niet aan)

Moet ik overstappen op een sabnzbd of nzbget om dit fatsoenlijk te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
RudolfR schreef op zondag 04 januari 2015 @ 19:19:

Voor mijn oom wil ik op zijn DS215j spotweb koppelen aan downloadstation.
Ik wil de nzbs opslaan in een gedeelde map, deze map heeft permissies 777 en behoort toe aan http:http, maar spotweb kan er niets in opslaan.
(Als ik spotweb laat opslaan in /tmp lukt het wel, maar daar wil downloadstation niet aan)

Moet ik overstappen op een sabnzbd of nzbget om dit fatsoenlijk te regelen?
Check eens of de shared folder ook de groep Users als recht heeft.

NZBget of Sab zijn prima producten en als je oom op dit moment nog niets gebruikt zou je idd kunnen overstappen aangezien de support en mogelijkheden veel groter zijn.
Als hij al gewend is aan Downloadstation zou ik de rechten goed nalopen. Gebruik downloadstation ook een centrale folder voor nzb bestanden? Voor NZBGet en Sab wordt er netjes een map voor aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Orange
RudolfR schreef op zondag 04 januari 2015 @ 19:19:
Dat ligt aan de instellingen van je verbinding.
In de OpenVPN app op android heb ik de mogelijkheid de vpn als 'default route' te kiezen.
Al het verkeer gaat dan over de VPN (en dat zie ik dan ook terug als ik naar http://www.whatismyip.com/ ga).

Je kunt er ook voor kiezen om deze route vanaf de server naar je clients te pushen.
(Geen idee of dat kan bij iPhone)
Die instellingen kan ik nergens vinden, maar je tip van whatsmyip.com is een goede. Eerst maar ff checken en weet ik het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Mr Orange schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:25:
[...]

Die instellingen kan ik nergens vinden, maar je tip van whatsmyip.com is een goede. Eerst maar ff checken en weet ik het zeker.
In de openvpn config van de client heb je deze setting

code:
1
#redirect-gateway

Als die uitgequote staat (met het hekje# zoals hierboven) dan gebruik je je eigen internet.
Anders die van de VPN server.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-09 18:34
job schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 15:19:
De synology indexeert automatisch de media folders als je via smb nieuwe bestanden toevoegt.
Als je iets gebruikt als couchpotato/sickbeard, dan kan je het indexeren ook laten door die die programma's.

Komt het er toch op neer dat je toch een taak moet plannen, dan kan je hier meer informatie vinden: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=19&t=66820
(handleiding is voor de voorgaande dsm versie, maar met 5.1 moet het op een soortgelijke manier).
Het is gelukt met behulp van de gegeven link! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyradir
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 00:05
Goedemorgen! Sinds enkele dagen heb ik thuis een DS214play staan. Tot nu toe ben ik er erg tevreden mee.

Wat mij opvalt is dat het streamen van films naar iPhones en iPads probleemloos gaat, terwijl ik geen geluid kreeg als ik een film naar m'n Note 4 wilde streamen. Ik heb vervolgens de MX Player app gedownload, plus de codec 'neon.1.7.32'. Toen ik vervolgens opnieuw een film naar m'n Note 4 probeerde te streamen, kreeg ik gelukkig wél geluid. Voordat de film echter begon te spelen, kreeg ik een hinderlijk venstertje op m'n Note 4 met de melding dat er geen ondertiteling was gevonden (voorheen had ik dit niet). Start ik de film desondanks op, dan kan ik gewoon voor Nederlandse ondertiteling kiezen.

Is er iemand die mij kan vertellen of ik de juiste codec heb geïnstalleerd en of het normaal is dat ik nu steeds dat venstertje m.b.t. een zogenaamd gebrek aan ondertiteling te zien krijg? Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Zoals ook in de faq van ds video staat wordt alleen VLC ondersteund voor DTS. Andere optie is om de DTS downmix patch te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyradir
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 00:05
DukeBox schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:35:
Zoals ook in de faq van ds video staat wordt alleen VLC ondersteund voor DTS. Andere optie is om de DTS downmix patch te installeren.
Thanks! Heb de VLC app gedownload en alles draait nu zoals je zou mogen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik voor Synology nu speciale hardeschijven nodig zoals WD Red? Of is Green ook prima?
Nee. Juist omdat Synology gebruik maakt van Linux software RAID, heb je geen speciale schijven nodig die TLER ondersteunen, zoals wel het geval is voor vele hardware RAID en Windows onboard RAID (ook wel FakeRAID genoemd).

Je kunt dus prima WD Green gebruiken ipv WD Red. Weet wel dat de Greens een agressieve instelling hebben voor headparking. Dus voordat je je Greens 24/7 laat draaien, is het sterk aanbevolen om met de utility WDIDLE.EXE de headparking timer op 300 seconden in te stellen. Dan heb je wel de voordelen van headparking, namelijk minder gevoeligheid voor schokken en lager energieverbruik, maar niet de nadelen van overmatige slijtage door het continu parkeren van de lees/schijf-kop.
Zaterdag een DS214Play gekocht met 2x 4TB WD Green en die geinstalleerd. alles loopt soepel. Nu wil ik de instelling voor de headparking aanpassen en ben alle topics hier gaan doorspitten. Toch blijf ik met de volgende vragen zitten:

- kan je de timer van de headparking aanpassen met de schijven in de NAS? of moeten ze fysiek in een computer hangen? (of externe usb behuizing?)
- kan je de timing ook aanpassen vanuit mac osx (ssh?)? of alleen via de beschreven methode met WDIDLE.EXE?
- is het uberhaupt echt nodig dit te doen als je een eenvoudige thuisgebruiker bent die alleen in de avond en weekenden de NAS benadert? (los van automatische backups)

de uitleg Verwijderd in "Linux server opslag; WD red of green, boeit het nu echt?" was ook net iets te ongedetailleerd voor me.

ik waardeer alle hulp zeer! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:57
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:53:
[...]

Zaterdag een DS214Play gekocht met 2x 4TB WD Green en die geinstalleerd. alles loopt soepel. Nu wil ik de instelling voor de headparking aanpassen en ben alle topics hier gaan doorspitten. Toch blijf ik met de volgende vragen zitten:

- kan je de timer van de headparking aanpassen met de schijven in de NAS? of moeten ze fysiek in een computer hangen? (of externe usb behuizing?)
- kan je de timing ook aanpassen vanuit mac osx (ssh?)? of alleen via de beschreven methode met WDIDLE.EXE?
- is het uberhaupt echt nodig dit te doen als je een eenvoudige thuisgebruiker bent die alleen in de avond en weekenden de NAS benadert? (los van automatische backups)

de uitleg Verwijderd in "Linux server opslag; WD red of green, boeit het nu echt?" was ook net iets te ongedetailleerd voor me.

Volgens mij alleen mogelijk vanuit een normale PC met de bootdisk zoals je zelf al aangeeft.
Bootdisk is zeker niet vanaf de NAS te gebruiken en de schijven moeten niet in gebruik zijn dus je zal ze fysiek in een PC moeten hangen en dan moeten booten.
Overigens was het wellicht verstandiger geweest om voor die paar euro gewoon de RED variant te nemen. Dan had je dit gerommel ook niet gehad....

De headparking zorgt voor (wellicht) sneller uitval van je GREEN disk tov de RED variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

ShadowShape schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:35:
Ik heb de oude schijven nu in mijn PC gedaan en Linux aan het installeren om te kijken of ik nog iets van mijn data terug kan krijgen.
Minder hoor, ik hoop dat je de boel toch weer aan de praat kunt krijgen en dat niet alle data verloren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:53:
[...]

WDIDLE3

Download en installeer HP USB Format Tool.

Download vervolgens Windows 98 Boot Files en pak deze uit.

Gebruik een lege USB stick, 1GB is al voldoende. Open de HP USB Format Tool en formateer hem als FAT32 en zet een vinkje bij de 'Create a DOS startup disk' ga naar het pad waar de uitgepakte Windows 98 Boot files zitten en slecteer deze map. Druk op Start en de stick word geformateerd.

Vervolgens gooi je de WDIDLE3.exe tool op de usb stick en start je de PC opnieuw op met de disks waar je de timing wilt aanpassen.

Hiermee disable je de timer.
code:
1
WDIDLE3.exe /D

Hiermee zet je de timer op 300 seconden
code:
1
WDIDLE3.exe /S300

Ik weet niet of het werkt op een mac en dan de HDD aan een USB dock oid. Beste kun je het doen op een Windows PC met de disk op een sata poort en dan booten vanaf de USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet nog wel dat ik het destijds op de Synology zelf kon uitvoeren.
Zie kraades in "Het grote Synology topic deel 3".

Edit:
Zelf compileren:
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=124&t=37967

[ Voor 23% gewijzigd door technorabilia op 05-01-2015 21:03 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Orange
ZaZ schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:35:
[...]

In de openvpn config van de client heb je deze setting

code:
1
#redirect-gateway

Als die uitgequote staat (met het hekje# zoals hierboven) dan gebruik je je eigen internet.
Anders die van de VPN server.
Dit is het antwoord wat ik zocht! tnx :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Laatst online: 21:45
Zonet CardDav-server geïnstalleerd.
Maar hoe importeer ik daar mijn contactpersonen naartoe?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
rikadoo schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:36:
[...]

WDIDLE3

Download en installeer HP USB Format Tool.

Download vervolgens Windows 98 Boot Files en pak deze uit.

Gebruik een lege USB stick, 1GB is al voldoende. Open de HP USB Format Tool en formateer hem als FAT32 en zet een vinkje bij de 'Create a DOS startup disk' ga naar het pad waar de uitgepakte Windows 98 Boot files zitten en slecteer deze map. Druk op Start en de stick word geformateerd.

Vervolgens gooi je de WDIDLE3.exe tool op de usb stick en start je de PC opnieuw op met de disks waar je de timing wilt aanpassen.

Hiermee disable je de timer.
code:
1
WDIDLE3.exe /D

Hiermee zet je de timer op 300 seconden
code:
1
WDIDLE3.exe /S300

Ik weet niet of het werkt op een mac en dan de HDD aan een USB dock oid. Beste kun je het doen op een Windows PC met de disk op een sata poort en dan booten vanaf de USB stick.
met WD20EARS gaat bovenstaande niet lukken! Niet geschikt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:24
Iemand met hetzelfde probleem(?) als ik?
Ik heb een 1815+ aangeschaft met 3x 6TB WD RED (volume2) en een 128GB SSD (volume1) en er meteen een Crucial 4GB ram lat ingedrukt voor installatie.
Volume2 staat in SHR en wordt gebruikt voor opslag. Volume1 voor DSM en applicaties alsmede download, unrar en par volume.
Dit allemaal ter vervanging van mijn 1511+ die volliep.
Het valt me op dat de processor temperatuur bij hoog ligt. 58c met de fans op "cool" mode en 60c op "silent" mode. Bij idle!
Mijn 1511+ kwam nooit boven de 34c uit onder volle belasting. En di stond in de meterkast. De 1815+ staat zelfs nog op het buro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-09 19:24
Weet er iemand of ik ook makkelijk kan uploaden vanaf mijn Synology naar bijvoorbeeld dropbox of google drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Mech-Warrior schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:52:
Ik heb een 1815+ aangeschaft met 3x 6TB WD RED (volume2) en een 128GB SSD (volume1) en er meteen een Crucial 4GB ram lat ingedrukt voor installatie.
Volume2 staat in SHR en wordt gebruikt voor opslag. Volume1 voor DSM en applicaties alsmede download, unrar en par volume.
Het valt me op dat de processor temperatuur bij hoog ligt. 58c met de fans op "cool" mode en 60c op "silent" mode. Bij idle!
Mijn 1511+ kwam nooit boven de 34c uit onder volle belasting. En di stond in de meterkast. De 1815+ staat zelfs nog op het buro.
Mijn 1815+ (helemaal vol met 6TB WD Red) staat hier op mijn kantoor ook op 59c op quiet.
Het is hier wel altijd warm (23c houd ik van) :)

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

elsinga

=8-)

pacificocean schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 00:01:
Weet er iemand of ik ook makkelijk kan uploaden vanaf mijn Synology naar bijvoorbeeld dropbox of google drive?
Gewoon Synology Cloud Sync gebruiken.Hiermee sync je zonder moeite Box, Google Drive, Onedrive en Dropbox, ook verschillende accounts bij dezelfde dienst.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Isane schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:30:
[...]

met WD20EARS gaat bovenstaande niet lukken! Niet geschikt helaas.
Heb ik ook. Gebruik idle3ctl. Zie paar posts boven.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 18:47
Mech-Warrior schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:52:
Ik heb een 415+ welke dezelfde CPU heeft als jouw 1815+. Rest is precies hetzellfde, ik heb 2x 3Tb WD Red en 1x 4Tb WD Red als volume 1 plus een SSD als cache. Mijn cpu is nu idle 36 graden.. Als ik hem belast komt temp wel boven de 50 graden uit. Mijn schrijven zelf zijn rond de 26 graden.
Hij staat in de meterkast, en ik vermoed dat gang ongeveer 16 a 18 graden is.

Hoe warm zijn je schrijven? Beiden fans draaien? Het verschil is te groot om te af te doen als kamer temperatuur verschil.
Edit: is je voeding wel goed? Ik zou even kijken of je fotos kan vinden van binnenwerk om te zien of voeding ook een fan heeft.. De 415+ heeft een externe voeding nl en wordt lauw/warm.

Trouwens merk je verschil nu je alles op je SSD heb staan? Is dit merkbaar sneller?
Zoals gezegd gebruik ik hem als cache waar ik niet tevreden over ben. Ik vind het eerder trager dan sneller werken, cache wordt geleegd bij het opnieuw starten van de NAS, haal maar 16% hit...

[ Voor 15% gewijzigd door Quakie op 07-01-2015 09:20 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 12:51
ZaZ schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 00:30:
[...]

Mijn 1815+ (helemaal vol met 6TB WD Red) staat hier op mijn kantoor ook op 59c op quiet.
Het is hier wel altijd warm (23c houd ik van) :)
Dit is mijn 1812+ die ik al 2 jaar draai, die staat in mijn kleine berging waar het rond 20/25 graden is.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/wk3jg1.jpg

en hier bijpassende cpu overzicht
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2mgqasz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Hoe genereer je deze rapporten? Deze komen niet standaard uit DSM toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 12:51
Quakie schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:54:
Hoe genereer je deze rapporten? Deze komen niet standaard uit DSM toch?
nee inderdaad niet, ja kan deze wel manueel bekijken via storage manager en de temps zo aflezen, wil je die loggen en automatisch grafieken genereren dan kun je dat via cacti doen.

Volg hierbij deze tutorial http://www.robdehoog.nl/t...on-a-synology-nas-how-to/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Thx, jammer dat je moet boottrappen :( om dit werkend te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Freakster86 schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:39:
Ik heb mijn MFP printer aangesloten, maar Synology installeert de verkeerde driver. Hij herkent hem wel als MFP printer, maar installeert een driver van een zwart/wit printer. Hierdoor werkt de scan optie niet.

Printer: Samsung CLX-3305FN
Driver: Samsung ML85

Ik kan in DSM de printer driver niet aanpassen. Voorheen (DSM 4.0) werkte deze printer hier wel op, inclusief scannen.

Iemand enig idee hoe ik die driver aanpas?
Iemand die hier een antwoord op heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

elsinga

=8-)

Even aansluiten op de printervraag hierboven: kan ik (eenvoudig) een printer die niet in de standaard lijst (met drivers) voorkomt toch installeren op mijn DS412+? Ik heb een Xerox Phaser 6010N en die weigert dienst binnen DSM (en dus als Google Cloudprinter). Heb al drivers voor andere printers die er op lijken (t/m HP Laserjet 2/4/5) geprobeerd, maar helaas.

Ik gok dat ik op e.e.a. manier er de juiste printers voor moet installeren, maar hoe doe ik dat?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand wat meer uitleg hoe ik de Synology kan benaderen buitenaf via een telenet routeer.
Ik heb al wat gegoogeld en lees wat meer over poorten openzetten, poort 80,...
Maar ik geraak er niet echt wijzer uit.

Kan iemand mij wat info geven over hoe het moet gebeuren..

Update: Ik lees nu net op de website van telenet dat poort 80 en poort 21 niet meer geblokkeerd worden door telenet, kan ik de server nu automatisch van buitenaf bereiken en hoe....

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2015 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
kraades schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:21:
[...]

thnx. zal er eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Laatst online: 21:45
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:54:
Heeft er iemand wat meer uitleg hoe ik de Synology kan benaderen buitenaf via een telenet routeer.
Ik heb al wat gegoogeld en lees wat meer over poorten openzetten, poort 80,...
Maar ik geraak er niet echt wijzer uit.

Kan iemand mij wat info geven over hoe het moet gebeuren..

Update: Ik lees nu net op de website van telenet dat poort 80 en poort 21 niet meer geblokkeerd worden door telenet, kan ik de server nu automatisch van buitenaf bereiken en hoe....
Ik kan mijn Synology achter de Telenet-modem/router vlot bereiken via de functie QuickConnect van Synology zelf en anderzijds door de juiste poorten open te zetten onder Mijn.Telenet.Be

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:24
Quakie schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:11:
[...]
...

Hoe warm zijn je schrijven? Beiden fans draaien? Het verschil is te groot om te af te doen als kamer temperatuur verschil.
Edit: is je voeding wel goed? Ik zou even kijken of je fotos kan vinden van binnenwerk om te zien of voeding ook een fan heeft.. De 415+ heeft een externe voeding nl en wordt lauw/warm.

Trouwens merk je verschil nu je alles op je SSD heb staan? Is dit merkbaar sneller?
Zoals gezegd gebruik ik hem als cache waar ik niet tevreden over ben. Ik vind het eerder trager dan sneller werken, cache wordt geleegd bij het opnieuw starten van de NAS, haal maar 16% hit...
De voeding is intern en ik geloof niet dat die een fan heeft. Kan nu niet bij de NAS omdat ik niet thuis ben deze week.
Ik heb de SSD erin gestoken met het idee dat unrar/par sneller gaat en dat de HDD's alleen gebruikt worden indien aangesproken. Maw de levensduur/betrouwbaarheid verlengen.
Misschien ijdele hoop, maar ik had toch al het idee om systeem en data apart te hebben. Doe ik ook altijd bij mijn Mac's en evt Win systemen. Komt nog uit de periode dat ik veel prutste met mijn XP installaties. Sinds ik naar Apple ben gegaan heb ik nooit meer een gecrasht systeem gehad (al 9 jaar).
Mijn HDD temperaturen hangen zo rond de 30gr, netjes dus.
De fans (2x 120mm dacht ik) draaien alle twee (nu op koele ipv stille modus) en er is voldoende vrije ruimte om de NAS

Tijdens mijn zoektocht, die trouwens maar weinig resultaat had, kwam ik er wel achter dat niet iedere So-Dimm even geschikt is en soms voor CPU temperatuur problemen kan zorgen. En een ander had het over een matige connectie tussen sensor (en/of heatsink) en CPU.
Er zijn nog niet teveel 1815's verkocht of ze zijn van goede kwaliteit (ik hoop het laatste ;) ) want zoveel posts vindt ik (Google) niet.

Als ik thuis ben zal ik de kast weer eens open schroeven. En meteen eens zien wat de temp is met de standaard 2GB. Kan zijn dat mijn Crucial module voor problemen zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:57
Heeft iemand PocketMine-MP draaiend op zijn/haar Synology?

Ik heb een N54L met 5.0 draaien en lijkt me leuk om voor de tablet een minecraft server te installeren.

Op de website staat beschreven hoe je moet installeren:

wget -q -O - http://get.pocketmine.net > install.sh
bash install.sh

dan krijg ik echter:
code:
1
2
3
wget: unrecognized option `--no-check-certificate'
date: invalid date '@'
[!] Couldn't get the latest PocketMine-MP version

Je kunt ook een phrap file downloaden, Als ik deze in /var/services/web zet en probeer te openen met:

code:
1
2
3
backup> php PocketMine-MP_1.4.phar
[CRITICAL] Unable to find the pthreads extension.
[CRITICAL] Please use the installer provided on the homepage.

Daar lijkt phtreads te ontbreken. Echter lastig te vinden hoe je die moet installeren. Staat in ieder geval niet in het PHP extensions lijstje.

Iemand wat tips om het alsnog aan de praat te krijgen?

[edit]
`--no-check-certificate' weggehaald maar dan krijg ik wget https issues, dit zo gefixed:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
backup> ipkg remove wget
Removing package wget from root...
Successfully terminated.
backup> ipkg install wget-ssl
Installing wget-ssl (1.12-2) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/syno-i686/cross/unstable/wget-ssl_1.12-2_i686.ipk
Installing libidn (1.25-1) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/syno-i686/cross/unstable/libidn_1.25-1_i686.ipk
Installing openssl (0.9.8v-2) to root...
Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/syno-i686/cross/unstable/openssl_0.9.8v-2_i686.ipk
Configuring libidn
Configuring openssl
Configuring wget-ssl
Successfully terminated.

Vervolgens weer proberen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
backup> bash installPocketMine.sh -r
date: invalid date '@1420158971'
[*] Found PocketMine-MP Final_1.4 (build 916) using API 1.10.0
[*] This stable build was released on
[+] The build was signed, will check signature
[*] Installing/updating PocketMine-MP on directory ./
[1/3] Cleaning...
[2/3] Downloading PocketMine-MP Final_1.4 phar... done!
[*] Checking signature of PocketMine-MP.phar
gpg: Signature made Fri Jan  2 02:18:02 2015 CET using RSA key ID A7837F89
gpg: no remote program execution supported
gpg: keyserver communications error: General error
gpg: Can't check signature: No public key
[!] Invalid signature! Please check for file corruption or a wrongly imported public key (signed by 20D377AFC3F7535B3261AA4DCF48E7E52280B75B)

Iets verder dus, nu gedoe met de signature fixen :)

[ Voor 45% gewijzigd door Red devil op 07-01-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Mech-Warrior schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:00:
[...]

De voeding is intern en ik geloof niet dat die een fan heeft. Kan nu niet bij de NAS omdat ik niet thuis ben deze week.
Ik heb de SSD erin gestoken met het idee dat unrar/par sneller gaat en dat de HDD's alleen gebruikt worden indien aangesproken. Maw de levensduur/betrouwbaarheid verlengen.
Misschien ijdele hoop, maar ik had toch al het idee om systeem en data apart te hebben. Doe ik ook altijd bij mijn Mac's en evt Win systemen. Komt nog uit de periode dat ik veel prutste met mijn XP installaties. Sinds ik naar Apple ben gegaan heb ik nooit meer een gecrasht systeem gehad (al 9 jaar).
Mijn HDD temperaturen hangen zo rond de 30gr, netjes dus.
De fans (2x 120mm dacht ik) draaien alle twee (nu op koele ipv stille modus) en er is voldoende vrije ruimte om de NAS

Tijdens mijn zoektocht, die trouwens maar weinig resultaat had, kwam ik er wel achter dat niet iedere So-Dimm even geschikt is en soms voor CPU temperatuur problemen kan zorgen. En een ander had het over een matige connectie tussen sensor (en/of heatsink) en CPU.
Er zijn nog niet teveel 1815's verkocht of ze zijn van goede kwaliteit (ik hoop het laatste ;) ) want zoveel posts vindt ik (Google) niet.

Als ik thuis ben zal ik de kast weer eens open schroeven. En meteen eens zien wat de temp is met de standaard 2GB. Kan zijn dat mijn Crucial module voor problemen zorgt.
Ja ze zijn nog redelijk nieuw dus weinig nieuws te vinden. Ik denk ook dat jet het probleem daar moet zoeken al zou het vaag zijn dat de geheugen temp problemen zou geven. Ik zou andere problemen verwachten. Ik ben benieuwd naar uitkomst van je testen.

Zelfde gedachten,ook teveel gestoeid met XP en ook laten varen sinds ik met Mac werk... Ik heb echt een lange tijd last gehad om het uit handen te geven, maar ind tot nu toe geen vuiltje aan de lucht.
Echter is er een verborgen raid 1 partitie (system and swap) welke op je harde schrijven en ssd draait..
Helemaal idle zijn je hardeschrijven dus niet.. Uiteraard zal het unrarren sneller gaan.....
Ga het ook wel eens testen omdat het relatief snel voor elkaar te krijgen is.. en kan zo weer terug naar een SSD Cache...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
kraades schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:21:
[...]

Die handelingen kan ik ook in de Synology NAS uitvoeren?

edit: zo te lezen wel: http://geekswithblogs.net...ve/2011/07/08/146137.aspx

[ Voor 16% gewijzigd door Isane op 07-01-2015 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja klopt.
DS211> ./idle3ctl
idle3ctl v0.9.1 - Read, Set or disable the idle3 timer of Western Digital drives
Copyright (C) 2011  Christophe Bothamy

Usage: idle3ctl [options] device
Options:
 -h : displat help
 -V : show version and exit immediately
 -v : verbose output
 --force : force even if no Western Digital HDD are detected
 -g : get raw idle3 timer value
 -g100 : get idle3 timer value as wdidle3 v1.00 value
 -g103 : get idle3 timer value as wdidle3 v1.03 value
 -g105 : get idle3 timer value as wdidle3 v1.05 value
 -d : disable idle3 timer
 -s<value> : set idle3 timer raw value
DS211>

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens Kata
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 13:26
Ik heb sinds kort een DS415+ en ik ben nog een beetje met alles aan het spelen. Dus eerste vraag, zijn er hele leuke dingen die je ermee kan doen die ik MOET weten? Daarnaast ben ik met download station aan het klooien en probeer ik dmv de tijdsplanning functie files te downloaden als iedereen in huis onder de wol ligt. Echter lijkt het wel alsof deze functie niet werkt, onmiddelijk downloaden doet het wel. Ja de systeemtijd van de NAS staat correct. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Teveel om op te noemen.. Het komt over dat je wat gekocht hebt en erna gaat kijken wat het kan. Gelukkig heb je snelste versie gekocht die er op dit moment is..
Op de achtergrond gebruikt downloadstation een oudere nzbget. Je zou ook gewoon nzbget kunnen gebruiken? Download Station heeft bij mij nog nooit 100% correct gewerkt.. Inmiddels werkt het redelijk dus kan mij voorstellen dat tijdsplanning niet werkt.
Er zijn programmas die weer samenwerken met nzbget zodat je watchlists kan bouwen.. zodra je film, serie, muziek gevonden wordt, wordt het automatisch gedownload.

Zou als eerste de volgende sites toevoegen aan je package center.. zo krijg je de community apps die je NAS aanzienlijk uitbreiden qua functies.
http://packages.synocommunity.com/
http://packages.mdevries.org

[ Voor 15% gewijzigd door Quakie op 09-01-2015 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Quakie: ik dacht dat DownloadStation op de achtergrond Transmission gebruikte..... er is inderdaad niet heel veel in te stellen, maar het heeft bij mij toch ruim een half jaar prima gedraaid door elke dag nieuwe afleveringen van TV-series vanuit een RSS-feed naar de goede plekken te downloaden. Nu ik SickBeard gebruik moet ik blijkbaar een aparte "incomplete" en "download" map hebben, dus ben ik overgestapt naar Transmission.

@Laurens: wat probeer je te downloaden? Dingen vanaf nieuwsgroepen, een FTP-server, RSS-feeds, torrents? Dat maakt nogal uit met wat er fout kan gaan of ingesteld kan/moet worden.

[ Voor 17% gewijzigd door gwystyl op 09-01-2015 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens Kata
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 13:26
@Quakie, uiteraard heb ik wel wat onderzoek gedaan naar functies etc. Dit is echter mijn eerste NAS/File server en ben nog een beetje met de mogelijkheden aan het klooien. En inderdaad, ik had 4 bays nodig en dacht, ja dan maar gelijk het beste. Zeker aangezien het doel is om een goed aantal jaar ermee te doen!

@gwystyl, Voornamelijk via RSS en torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Sorry ben inderdaad niet volledig.. Download Station is eigenlijk briljant bedacht..

voor NZB gebruikt het NZBGET
voor torrent gebruikt het TRANSMISSION

Nou goede keuze, heb hem zelf ook..de DS415+ is echt een krachtpatser. Alleen met plex krijg ik 80 a 100% cpu load voor elkaar.

Maar goed, zoals gezegd, voeg de community sites toe en kijk een beetje rond naar wat je wilt..
Sickboard, Plex, en dat soort dingen als het op media komt.

Er is ook een packages topic.. ook wel handig om rond te snuffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Kraades,
ik kom nu met jouw hulp al een heel eind. Het compilen van idle3ctl is goed gegaan en ik kan de help opvragen. Verder levert elk commando een core dump op. Enig idee wat er mis gaat? tnx Bram

NAS> ./idle3ctl -g /dev/sda
Segmentation fault (core dumped)
kraades schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:29:
Ja klopt.
DS211> ./idle3ctl
idle3ctl v0.9.1 - Read, Set or disable the idle3 timer of Western Digital drives
Copyright (C) 2011  Christophe Bothamy

Usage: idle3ctl [options] device
Options:
 -h : displat help
 -V : show version and exit immediately
 -v : verbose output
 --force : force even if no Western Digital HDD are detected
 -g : get raw idle3 timer value
 -g100 : get idle3 timer value as wdidle3 v1.00 value
 -g103 : get idle3 timer value as wdidle3 v1.03 value
 -g105 : get idle3 timer value as wdidle3 v1.05 value
 -d : disable idle3 timer
 -s<value> : set idle3 timer raw value
DS211>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een VPN server actief gemaakt op mijn synology omdat de NAT functie door een aantal mensen werd afgeraden. Het werkt perfect op mijn iphone maar op mijn laptop wil hij mijn server maar niet openen als ik het lokale IP adres heb ingevoerd. Dit terwijl de VPN server wel online is op mijn mac.
Als ik op mijn Iphone een sessie opzet kan ik DSphoto e.d. gebruiken.

Iemand misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren een DS214+ en heb er een WD 3TB Red harddisk in zitten en vroeg mij af als ik een 2e harddisk erin zou plaatsen die echt als 2e harddisk gezien moet worden (dus extra schijfruimte zonder RAID), hoe moet ik dit aanpakken (voordat ik straks het verkeerde doe).

De harddisk die er nu in zit staat onder 'Opslagbeheer' op Synology Hybrid RAID (SHR)(Zonder gegevensbescherming).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:26:
..hoe moet ik dit aanpakken (voordat ik straks het verkeerde doe).
Misschien de handleiding lezen een optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

...

[ Voor 99% gewijzigd door ocdaan op 11-01-2015 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Ik heb een paar video en fotobestanden via de browser in een map op de synology gesleept. Nu is die na het uploaden bezig met een 'conversion' incl een conversion progress percentage balkje rechtsboven in beeld met de status op 'converting'.
Wat is die dan aan het doen? Want ik wil gewoon de originele bestanden in die map hebben en niet conversie o.i.d.
Of heeft dit misschien met de photostation en videostation/mediaserver apps te maken die ik er op heb staan? Ik ben het nog niet eerder tegen gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethernety
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-09 12:38
Ik ben al even aan het stoeien met mijn apparatuur; ik hoop dat iemand op dit forum mij kan helpen.

Ik heb sinds kort een Synology DS214Play in mijn netwerk opgenomen.
Deze gebruik ik onder andere om mijn films te downloaden en te streamen naar mijn Apple devices als ook mijn TV en mediaplayer.

Op de iPhone's en iPad's in mijn huishouden na, is verder alles bedraad aangesloten.

Mijn mediaplayer is van het merk/type Eminent EM7080HD. Redelijk oud kastje (uit 2009); maar ik ben tot nu toe werkelijk nog steeds geen bestand tegen gekomen die de mediaspeler niet slikt. De mediaplayer is uiteraard bedraad (Gbit) aangesloten aan de NAS.

Er zijn echter twee problemen waar ik mee zit te kampen:

1) Ik krijg Samba niet aan de praat tussen de mediaplayer en de NAS.
Alle stappen in de Synology uitgevoerd zoals beschreven op de Synology website, helaas krijg het niet voor elkaar. Contact opgenomen met Eminent, van hen de volgende link doorgekregen, ook dit werkt niet.

http://www.eminent-online.com/faq.html?faqid=7643

Mediaplayer in de NAS aangemaakt en een eigen username en password gegeven, vervolgens vanuit de mediaplayer via Samba proberen in te loggen in de NAS - blijf een 'Logon Failed' melding op de EM7080HD krijgen. Enige mogelijk om video's te streamen vanaf de NAS is via uPNP, helaas komen dan de ondertitels niet mee... (UPNP werkt wel, dus mediaplpayer en NAS kunnen elkaar wel zien).

2) DTS geluid
Het is mij duidelijk dat de DS214Play geen mogelijkheid heeft om DTS te kunnen decoderen.
Mijn mediaplayer kan dit wel; echter wanneer ik via UPNP de video stream vanaf mijn NAS, krijg ik wel beeld maar geen geluid. Klopt het dat de NAS alsnog de films en het geluid decodeerd en dat daarom de soundtrack niet mee wordt gestreamt? Is het mogelijk om de NAS dusdanig in te stellen dat de mediaplayer het DTS geluidsspoor kan oppikken zodat de films met DTS geluid worden afgespeeld? Of is dit alsnog een beperking van mijn mediaplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 21:38

MeNTaL_TO

The future is not set

Ethernety schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 15:07:

2) DTS geluid
Het is mij duidelijk dat de DS214Play geen mogelijkheid heeft om DTS te kunnen decoderen.
Mijn mediaplayer kan dit wel; echter wanneer ik via UPNP de video stream vanaf mijn NAS, krijg ik wel beeld maar geen geluid. Klopt het dat de NAS alsnog de films en het geluid decodeerd en dat daarom de soundtrack niet mee wordt gestreamt? Is het mogelijk om de NAS dusdanig in te stellen dat de mediaplayer het DTS geluidsspoor kan oppikken zodat de films met DTS geluid worden afgespeeld? Of is dit alsnog een beperking van mijn mediaplayer?
Waarom niet gewoon via SMB openen? Je hebt een mediaplayer die het aankan, waarom ga je dan afspelen via UPNP?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethernety
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 15:10:
[...]

Waarom niet gewoon via SMB openen? Je hebt een mediaplayer die het aankan, waarom ga je dan afspelen via UPNP?
Thanks. Mijn IT kennis is zeer oppervlakkig; ik ga er vanuit dat SMB gelijk is aan Samba? Zo ja, dit krijg ik dus niet aan de praat.
Uit jouw antwoordt blijkt in ieder geval dat DTS afspelen op mediaplayer mogelijk moet zijn eenmaal ik Samba (of SMB) aan de praat heb... klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 27-09 21:38

MeNTaL_TO

The future is not set

Ethernety schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 15:21:
[...]

Thanks. Mijn IT kennis is zeer oppervlakkig; ik ga er vanuit dat SMB gelijk is aan Samba? Zo ja, dit krijg ik dus niet aan de praat.
Uit jouw antwoordt blijkt in ieder geval dat DTS afspelen op mediaplayer mogelijk moet zijn eenmaal ik Samba (of SMB) aan de praat heb... klopt dit?
Ja, SMB heet in de volksmond Samba, je opent dan het bestand via een share en dit werkt bij mij met DTS op mijn WD live. Ik denk dat je rechten niet goed staan, dus of een account aanmaken voor je mediacenter of guest lees rechten geven waar je films/series staan.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

Alle stappen in de Synology uitgevoerd zoals beschreven op de Synology website, helaas krijg het niet voor elkaar. Contact opgenomen met Eminent, van hen de volgende link doorgekregen, ook dit werkt niet.
Probeer het eens via nfs ipv smb. Nfs rechten niet vergeten in te stellen op de nas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethernety
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 15:23:
[...]

Ja, SMB heet in de volksmond Samba, je opent dan het bestand via een share en dit werkt bij mij met DTS op mijn WD live. Ik denk dat je rechten niet goed staan, dus of een account aanmaken voor je mediacenter of guest lees rechten geven waar je films/series staan.
Ik heb vanmiddag weer alle samba instellingen op de NAS gereset en opnieuw ingesteld. Nieuwe user/password aangemaakt met bijbehorende rechten. Ik blijf een Logon Fail krijgen op de mediaplayer.
Standaard Guest account werkt ook niet.
Hulliee schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 15:46:
[...]

Probeer het eens via nfs ipv smb. Nfs rechten niet vergeten in te stellen op de nas
Bedankt voor de tip. Ik heb dit zojuist ook geprobeerd, helaas geen succes.

Volgens mij is de DS214Play correct geconfigureerd. Ik vermoed dat het probleem aan de kant van de mediaplayer ligt. Hoe kan ik dit checken? UPNP/DLNA is zoals eerder gezegd geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:06:
Ik heb een VPN server actief gemaakt op mijn synology omdat de NAT functie door een aantal mensen werd afgeraden.
Met een VPN maak je connectie met het netwerk op een andere lokatie (vanaf thuis naar het werk bijvoorbeeld)
Via NAT kun je met 1 publiek IP adres meerdere computers aan het internet hangen
Dat zijn dus 2 hele verschillende dingen.
Het werkt perfect op mijn iphone maar op mijn laptop wil hij mijn server maar niet openen als ik het lokale IP adres heb ingevoerd. Dit terwijl de VPN server wel online is op mijn mac.
Als ik op mijn Iphone een sessie opzet kan ik DSphoto e.d. gebruiken.
Iemand misschien een idee?
Je iPhone zit toevallig op het mobiele netwerk.
En je laptop zit op je eigen netwerk. Dus je probeert met het netwerk verbinding te maken waarop je zit?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:39:
He Kraades,
ik kom nu met jouw hulp al een heel eind. Het compilen van idle3ctl is goed gegaan en ik kan de help opvragen. Verder levert elk commando een core dump op. Enig idee wat er mis gaat? tnx Bram

NAS> ./idle3ctl -g /dev/sda
Segmentation fault (core dumped)

[...]
Hm, welke type Synology?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
:) een luxe probleem vraagje....

Stel je gaat een andere nas kopen met 4 bays. Twee huidige nas schijven draaien inmiddels twee jaar foutloos. Je denkt erover om deze over te zetten naar de nieuwe nas.

Zou je deze schijven inbouwen of 4 nieuwe schijven kopen?

[ Voor 8% gewijzigd door donderdraak op 10-01-2015 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:57
Ethernety schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:32:
[...]

Ik heb vanmiddag weer alle samba instellingen op de NAS gereset en opnieuw ingesteld. Nieuwe user/password aangemaakt met bijbehorende rechten. Ik blijf een Logon Fail krijgen op de mediaplayer.
Standaard Guest account werkt ook niet.

[...]

Bedankt voor de tip. Ik heb dit zojuist ook geprobeerd, helaas geen succes.

Volgens mij is de DS214Play correct geconfigureerd. Ik vermoed dat het probleem aan de kant van de mediaplayer ligt. Hoe kan ik dit checken? UPNP/DLNA is zoals eerder gezegd geen probleem...
Kan je eens de share proberen te benaderen op een laptop/pc met dezelfde gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Synology DS214Play
dus ik heb gebruikt: http://ipkg.nslu2-linux.o...-bootstrap_1.2-7_i686.xsh

ik heb 2x WD Green WD40EZRX 4 TB
nu lees ik hier : http://lime-technology.com/forum/index.php?topic=25789.0 dat het probleem zich niet meer voordoet met de nieuwere schijven. Is dat bekend? misschien zit ik dus voor niets te klooien?

grtzBram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Voor degene die Crashplan op hun Syno hebben draaien en erachter gekomen zijn dat die sinds 8 januari niet meer draait: Ik heb de instructies hier gevolgd, en nu loopt alles weer.
unzip /var/packages/CrashPlan/target/upgrade/1388728800370.jar *.jar -d /var/packages/CrashPlan/target/lib/
unzip /var/packages/CrashPlan/target/upgrade/1388728800370.jar run.conf -d /var/packages/CrashPlan/target/bin/
unzip /var/packages/CrashPlan/target/upgrade/1388728800370.jar lang/* -d /var/packages/CrashPlan/target/

mv /var/packages/CrashPlan/target/upgrade/1388728800370.1420851880338/upgrade.sh /var/packages/CrashPlan/target/upgrade/1388728800370.1420851880338/upgrade.sh.old

Note that for the second set of commands, the second part of the 1388728800370 file name will be randomized each time.

[ Voor 52% gewijzigd door RobV op 10-01-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
-

[ Voor 99% gewijzigd door Isane op 10-01-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Laatst online: 26-09 13:31
Wat is nou het verschil tussen Cloud Station en Cloud Station Client?

Ik zou willen dat als ik iets wijzig of opsla op mijn pc/laptop, dat automatisch wordt gekopieerd naar de nas. Ik ben inmiddels bezig alles volledig over te kopieren naar de nas, allereerst. Ik heb 5 x 4 TB ruimte (wat minder na de raid) dus ruimte genoeg in principe :)

Ik draai een ds1515+, mocht het wat uitmaken.

[ Voor 26% gewijzigd door cliors op 10-01-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

donderdraak schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:02:
:) een luxe probleem vraagje....

Stel je gaat een andere nas kopen met 4 bays. Twee huidige nas schijven draaien inmiddels twee jaar foutloos. Je denkt erover om deze over te zetten naar de nieuwe nas.

Zou je deze schijven inbouwen of 4 nieuwe schijven kopen?
Ik zou de huidige schijven gebruiken als die 2 nog maar twee jaar oud zijn. Scheelt geld en bovendien is de kans op uitval in het 2e en 3e jaar kleiner dan wanneer de schijven gloednieuw zijn. Die schijven kunnen nog minstens 2 jaar mee.

Enige reden om 4 nieuwe schijven te kopen zou zijn omdat je dan zeker 4 van hetzelfde type hebt, met zelfde firmware en identieke performance. Maar ik vraag me af of dat in de praktijk wat uitmaakt voor een doorsnee NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rob schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:44:
[...]

Met een VPN maak je connectie met het netwerk op een andere lokatie (vanaf thuis naar het werk bijvoorbeeld)
Via NAT kun je met 1 publiek IP adres meerdere computers aan het internet hangen
Dat zijn dus 2 hele verschillende dingen.

[...]

Je iPhone zit toevallig op het mobiele netwerk.
En je laptop zit op je eigen netwerk. Dus je probeert met het netwerk verbinding te maken waarop je zit?
nee mijn laptop was op een ander netwerk actief. Als ik thuis ben hoef ik de VPN functie niet te gebruiken lijkt mij toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-09 10:51

http://www.eminent-online.com/faq.html?faqid=7643

Mediaplyer in de NAS aangemaakt en een eigen username en password gegeven, vervolgens vanuit de mediaplayer via Samba proberen in te loggen in de NAS - blijf een 'Logon Failed' melding op de EM7080HD krijgen. Enige mogelijk om video's te streamen vanaf de NAS is via uPNP, helaas komen dan de ondertitels niet mee... (UPNP werkt wel, dus mediaplpayer en NAS kunnen elkaar wel zien).
Je kan proberen bij de loginnaam eerst je nasnaam ervoor te zetten:
Nasnaam\account

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Is het normaal dat een ds1515+ gemiddeld 20mb/s en max 40mb/s kopieert bij het maken van een backup?
Dus puur bestanden/mappen kopieren naar nas?

Vanaf de modem tot aan de nas heb ik 2 x een switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
40 milibit is idd wel heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
DukeBox schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:18:
40 milibit is idd wel heel weinig.
Wat kan de reden zijn? De switch (2x)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-07 20:39
Ik heb een DS214 play.
Is het bij deze mogelijk om een ram upgrade uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

cliors schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:51:
[...]

Wat kan de reden zijn? De switch (2x)?
Hoe moeten wij dat nou weten met de gebrekkige info die jij geeft. Twee switches zijn op zich geen probleem. Maar brakke kabels, een brakke switch of een defecte modempoort kunnen dat wel zijn. En let op: mb/s, Mb/s en MB/s zijn hele verschillende zaken, wat DukeBox ook al duidelijk probeerde te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
downtime schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:01:
[...]

Hoe moeten wij dat nou weten met de gebrekkige info die jij geeft. Twee switches zijn op zich geen probleem. Maar brakke kabels, een brakke switch of een defecte modempoort kunnen dat wel zijn. En let op: mb/s, Mb/s en MB/s zijn hele verschillende zaken, wat DukeBox ook al duidelijk probeerde te maken.
Als ik een brakke kabel of brakke switch of defecte modempoort zou hebben, en ik ben er van op de hoogte, zou ik het probleem zelf al opgelost hebben en hier natuurlijk niet vragen _O-
Ik ga er vanuit dat dat wel ok is, het is allemaal nieuw spul.

De pc op dezelfde switch haalt op speedtest 38Mbps down en 7Mbps up. Dus de verbindingen zijn in principe ok ga ik vanuit.

De afgelopen paar uur heeft het gemiddeld gekopieerd op 400 KB/s zie ik. (Gisteren gemiddeld 20 MB/s en max 40 MB/s)

Kan je in de nas zelf met snelheden spelen wellicht?

[ Voor 5% gewijzigd door cliors op 11-01-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

cliors schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:09:
Ik ga er vanuit dat dat wel ok is, het is allemaal nieuw spul.
Ik denk niet dat we verder gaan komen als jij aannames blijft doen. Nieuwe spullen kunnen ook defect zijn. En sommige apparaten kunnen out-of-the-box al issues hebben. Maar aangezien jij niet eens aangeeft wat voor spullen je gebruikt...

Zo heb ik hier zelf issues gehad met een gloednieuw modem die meerdere problemen had waardoor zaken niet werkten of extreem traag waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-07 20:39
Misschien is het dan inderdaad handig om eerst zoveel mogelijk uit te sluiten.

Nas en PC rechtstreeks aan de router.
Of aan 1 switch met static IP adressen ingesteld.

Gebruik je voor de Backup nog een programma? of is het sleep en pleur van bestanden in folders.
Pagina: 1 ... 7 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).