Zojuist Ultimate Boot CD geinstalleerd en de applicatie opgestaart (WDIDLE3. V1.05) maar mijn type harde schijf (WD20EARS ) staat er niet bij. De complete PC loopt dan ook vast. Zonder de harde schjf aangesloten loopt de pc wel door bij deze optieHeb ik voor Synology nu speciale hardeschijven nodig zoals WD Red? Of is Green ook prima?
Nee. Juist omdat Synology gebruik maakt van Linux software RAID, heb je geen speciale schijven nodig die TLER ondersteunen, zoals wel het geval is voor vele hardware RAID en Windows onboard RAID (ook wel FakeRAID genoemd).
Je kunt dus prima WD Green gebruiken ipv WD Red. Weet wel dat de Greens een agressieve instelling hebben voor headparking. Dus voordat je je Greens 24/7 laat draaien, is het sterk aanbevolen om met de utility WDIDLE.EXE de headparking timer op 300 seconden in te stellen. Dan heb je wel de voordelen van headparking, namelijk minder gevoeligheid voor schokken en lager energieverbruik, maar niet de nadelen van overmatige slijtage door het continu parkeren van de lees/schijf-kop.

Ik zie dat de melding ook staat op de download pagina. http://support.wdc.com/pr...d.asp?groupid=609&sid=113
Heeft iemand een idee hoe ik de headparking van de WD20EARS op 300 seconden krijg?
Als het onmogelijk is schaf ik wel een WD RED aan