Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.597 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
schumi2004 schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:36:
Goddomme, heb ik weer.
Nieuwe NAS met nieuwe schijven crashed volume2 ineens :(
Support ticket aangemaakt maar hoe krijg ik dat gepiep nu uit?

/edit:
Ging toch makkelijker als gedacht, het is al fixed onder hardware en stroom
Configuratiescherm > hardware en stroom ;)

Was al gevonden dus :)
Had de edit niet gezien

[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 20-09-2015 15:41 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:57
Voor mijn beeldvorming. 1 HDD (losse volume) geeft status Crashed, S.M.A.R.T. test is prima in orde.
Is de HDD dan alsnog overleden of snapt de Synology er niet zoveel meer van?
De log geeft wel aan bad-sectors found. Vast maar een RMA procedure opstarten voor de HDD of zal het wel loslopen?

Er staat niks belangrijks op daar het allemaal net installed is. Ik kan de HDD dus rustig formatteren of wat dan ook.

[ Voor 18% gewijzigd door schumi2004 op 20-09-2015 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SMART testen zijn nutteloos. Alleen de SMART data is relevant en die moet je zelf analyseren. twintigduizend bad sectors zal de SMART nog steeds 'OK' zeggen. Daarom heb je niets aan de analyse door de computer zelf. Je moet iemand vragen de SMART te analyseren.

Dus begin met de SMART - het begin van alle analyse voor hardeschijven.

Verder moet je weten dat Synology extra kwetsbaar is voor bad sectors omdat het ouderwetse Ext4 en md-raid + SHR technologie gebruikt. Dat is niet meer van deze tijd en eigenlijk ook incompatible met hardeschijven van de 21e eeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:35:
SMART testen zijn nutteloos. Alleen de SMART data is relevant en die moet je zelf analyseren. twintigduizend bad sectors zal de SMART nog steeds 'OK' zeggen. Daarom heb je niets aan de analyse door de computer zelf. Je moet iemand vragen de SMART te analyseren.

Dus begin met de SMART - het begin van alle analyse voor hardeschijven.

Verder moet je weten dat Synology extra kwetsbaar is voor bad sectors omdat het ouderwetse Ext4 en md-raid + SHR technologie gebruikt. Dat is niet meer van deze tijd en eigenlijk ook incompatible met hardeschijven van de 21e eeuw.
Als ik beide SMART waardens naast elkaar leg is de HDD die gecrashed is toch echt niet in orde.
Wat bad sectors betreft, bedoel je dan dat Synology denkt dat er bad sectors zijn terwijl deze er eigenlijk niet zijn of gaat ie al flippen bij de minste bad sector?
De log in DSM geeft ook aan dat ie probeert de HDD opnieuw te identificeren alvorens is eindigt met bad sector meldingen en crashed.

Ik heb een RMA aangemaakt want vertrouw die disc voor geen meter en Synology kan ook niet toveren door ineens weer een 100% functionerende disc tevoorschijn te toveren met wat commando's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geval RMA.

Zijn dit WD40EFRX?

[ Voor 52% gewijzigd door technorabilia op 20-09-2015 16:57 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat laatste - legacy storage kan al gigantisch gaan flippen bij één klein lullig sectortje wat onleesbaar wordt. Ouderwetse bestandssystemen (NTFS, Ext4, UFS) hebben nul komma nul bescherming. De eeeeeeeenige bescherming die ze hebben is voor hardeschijven met DRAM-chip zoals alle schijven hebben van afgelopen 20 jaar. De informatie in de DRAM chip kan verloren gaan. Vroeger had je daar geen bescherming tegen in de tijd van Windows 95. Dan moest je scandisk draaien elke keer bij niet-netjes afsluiten en konden bestanden in de Lost&Found directory terecht komen - dat probleem is opgelost met NTFS/Ext3/4 en UFS2. Maar verder is het ouderwetse bagger die simpelweg niet geschikt is voor hardeschijven van deze tijd - die omdat ze een veel hogere datadichtheid hebben - regelmatig onleesbare sectors krijgt. Dat kan zonder dat de schijf fysiek beschadigd is.

Probeer de SMART uit te lezen, daar kan ik wat mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Yups

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LhWuI3Y.png

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 20-09-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eén bad sectortje dus. Daar valt Synology over.

Maar, er is meer aan de hand want de schijf heeft al 190 sectors omgewisseld en ook de Seek Error Rate is slecht met 53 genormaliseerde waarde terwijl 44 de grenswaarde is. Kortom, als je deze schijf kunt omwisselen voor RMA is dat denk ik wel verstandig. Maar dat heeft weinig met het acute probleem te maken: die ene onleesbare sector.

En zo leuk.. overal staat doodleuk 'OK' achter. Yeah right. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 17:17:
Eén bad sectortje dus. Daar valt Synology over.

Maar, er is meer aan de hand want de schijf heeft al 190 sectors omgewisseld en ook de Seek Error Rate is slecht met 53 genormaliseerde waarde terwijl 44 de grenswaarde is. Kortom, als je deze schijf kunt omwisselen voor RMA is dat denk ik wel verstandig. Maar dat heeft weinig met het acute probleem te maken: die ene onleesbare sector.

En zo leuk.. overal staat doodleuk 'OK' achter. Yeah right. ;)
Had altijd begrepen dat die SMATR van SYnology niet helemaal OK was en blijkt wel weer.
Maar dat die ene bad sector de boosdoener is wel appart.

Die 190 wissels lijkt wel een beetje overeen te komen met dat de NAS hem elke keer opnieuw probeerde te initialiseren/indentificeren waarna hij dus eindigde met bad sector meldingen en er klaar mee is.

RMA is ingediend dus ga hem van de week gewoon omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:46
In mijn DSJ215J zit momenteel een WD Red WD30EFRX harde schijf. Nu heb ik nog zo'n schijf in bestelling staan met bedoeling om deze toe te voegen en beide in RAD 1 te zetten.

Nu zal ik na het installeren van de tweede schijf alle data kwijt zijn, maar hoe zit het met instellingen en gebruikers? Of moet ik compleet van nul af aan weer beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rolla schreef op zondag 20 september 2015 @ 18:41:
In mijn DSJ215J zit momenteel een WD Red WD30EFRX harde schijf. Nu heb ik nog zo'n schijf in bestelling staan met bedoeling om deze toe te voegen en beide in RAD 1 te zetten.

Nu zal ik na het installeren van de tweede schijf alle data kwijt zijn, maar hoe zit het met instellingen en gebruikers? Of moet ik compleet van nul af aan weer beginnen?
Nooit gebruikt, maar volgens mij kun je ook de settings backup/restoren.

Edit:
Back Up and Restore System Configurations
Go to Control Panel > Update & Restore > Configuration Backup to back up and restore the system configurations of your Synology NAS. You can back up system configurations to a configuration file (.dss) and then restore the configurations at a later time.

Wat het precies doet?

[ Voor 23% gewijzigd door technorabilia op 20-09-2015 18:47 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 16:43

Zelf nu 'from scratch' begonnen van RAID0 naar RAID10 dus ook alle data kwijt, maar de users zijn gewoon gebleven. Je kunt een backup maken van je configuratie (een .dss bestand) en dan krijg je te zien wat hij verder nog meer opslaat. Overigens heb ik de configuratie niet terug hoeven zetten, de instellingen zijn gewoon bewaard gebleven. Je doet namelijk ook niets met de users, je doet alleen iets met het Volume.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:58
schumi2004 schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 23:26:
Snelle vraag. Hoe kopieren jullie data van de ene nas naar de andere?
Als ik via desktop doe zit deze er tussen in, kan dit niet direct van nas naar nas?
Ik neem even aan dat ze niet beiden synology zijn (anders had je binnen synology zelf wel de diverse sync opties gevonden) kun je gewoon een externe folder mounten (SMB, NFS, AFP maar ook webav, (s)ftp enz) op je NAS en zo een kopie starten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:37
Met de angst verbannen te worden wegens Tweakers onwaardig :o ... Ik ben nu al 2 weken aan het zoeken hoe ik de "backup" versie van Synology wat meer verbose output kan geven, maar blijkbaar kan ik niemand anders vinden in de Google wereld die zich dat ook al eens heeft afgevraagd. En mijn Linux kennis is net iets te beperkt om het zelf uit te vissen.

Ik doe dagelijks een backup naar een USB harde schijf. Ik krijg telkens een net mailtje dat dat succesvol is verlopen, en ook in de /var/log vind ik een rapport met dezelfde inhoud/info. Maar ik zou eigenlijk willen zien wat er effectief is gebeurd (gewoon om een idee te hebben).

Iemand enig idee hoe of waar ik dit kan aanzetten of wijzigen? Mag in de mail zijn (gemakkelijkste uiteraard), mag in de logfiles of in de /var/log staan, maakt niet uit. Gewoon dat ik het kan ergens kan bekijken als ik dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:10

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

nokie schreef op zondag 20 september 2015 @ 20:59:
Met de angst verbannen te worden wegens Tweakers onwaardig :o ... Ik ben nu al 2 weken aan het zoeken hoe ik de "backup" versie van Synology wat meer verbose output kan geven
Goede vraag, en ben ik ook benieuwd naar. Ik vrees echter dat het er gewoon niet is. Ook bijzonder irritant wanneer een back-up failt, dan geeft fe Syno ook geen enkele informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via DSM, Backup & Replication, Log of /usr/var/synolog/synobackup.log is volgens mij het enige dat wordt geregistreerd.

Ik krijg daar wel warnings/errors te zien overigens.
info    2015/09/21 01:00:20     SYSTEM: [Local to share][Local Backup] Backup task started.
warning 2015/09/21 01:02:15     SYSTEM: [Local to share][Local Backup] Exception occured while backing up data. (The file is a symbolic link.) [/volume1/web/spotweb/favicon.ico]
info    2015/09/21 01:02:16     SYSTEM: [Local to share][Local Backup] Backup task finished successfully.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:04
nokie schreef op zondag 20 september 2015 @ 20:59:
Met de angst verbannen te worden wegens Tweakers onwaardig :o ... Ik ben nu al 2 weken aan het zoeken hoe ik de "backup" versie van Synology wat meer verbose output kan geven
Dat is mij ook een doorn in het oog ja. Dan is de backuptask gefaald maar heb je geen flauw idee hoe dat nou kan, op welk bestand hij stukloopt. De tip van kraades is wel handig, zal daar in het vervolg eens kijken.

Bij mij staat hij in /var/log/synolog/synobackup.log zie ik.

M.v.Veelen schreef op zondag 20 september 2015 @ 18:53:
[...]

Zelf nu 'from scratch' begonnen van RAID0 naar RAID10 dus ook alle data kwijt, maar de users zijn gewoon gebleven. Je kunt een backup maken van je configuratie (een .dss bestand) en dan krijg je te zien wat hij verder nog meer opslaat. Overigens heb ik de configuratie niet terug hoeven zetten, de instellingen zijn gewoon bewaard gebleven. Je doet namelijk ook niets met de users, je doet alleen iets met het Volume.
Volgens mij is het in dit geval (2-bay NAS waar nu één schijf in zit en je wilt naar 2-disk setup) niet nodig om de hele boel te formatteren maar kun je gewoon de tweede disk erin doen (wel de Synology eerst afsluiten) en daarna kiezen om het spul uit te breiden. Zie ook de discussie hier: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=7&t=47559

Laat je even weten of het gelukt is? Wil bij de DS213j van m'n ouders ook nog een tweede schijf erin stoppen, dus zit in het zelfde schuitje. Ik verwacht echter dat het gewoon tweede schijf erin stoppen is, dan heeeele tijd wachten tot hij alles van disk1 ook naar disk2 heeft gekopieerd (zodat ze 1:1 gelijk zijn, RAID1 immers) en dat het dan klaar is en je dan veiliger bent.

[ Voor 91% gewijzigd door ThinkPad op 21-09-2015 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
DukeBox schreef op zondag 20 september 2015 @ 20:07:
[...]

Ik neem even aan dat ze niet beiden synology zijn (anders had je binnen synology zelf wel de diverse sync opties gevonden) kun je gewoon een externe folder mounten (SMB, NFS, AFP maar ook webav, (s)ftp enz) op je NAS en zo een kopie starten.
Dat zijn ze wel. Ik heb echter met verschillende sync opties zitten spelen maar daar gebeurde dingen welke ik niet hebben wilde. Waar ik tegen aan liep.

Bij de ene optie werd er een backup folder gemaakt waar alles in gegooid werd
Toen ik folder sync koos werd een volder welke eerder op volume1 stond en ik nu graag op volume2 wilde hebben alsnog op volume 1 gezet.
Kan ik niet gewoon zeggen binnen synology, ik wil de inhoud van deze folder op dat volume op de andere in die folder hebben op een ander volume?
Die sync opties leken voor mij niet de oplossing, ziet er grappig uit maar lijkt niet iets simpels te kunnen doen wat ik wil.
Of moet ik het op de volgende manier doen?
Ik laat nieuwe NAS helemaal leeg, geen shared folders etc en ik laat het sync mechanisme binnen Synology maar zijn gang gaan en achteraf naar ander volume plaatsen?

Ook was de transfer rate om te huilen met beide NAS'sen op gigabit, 10MB/s als je geluk had.
Heb het ook met FXP geprobeerd maar zag daar veel transfer failures.

/EDIT:
Okay, wat data migratie betreft lijk ik de juiste zoekterm gevonden te hebben en kom ik veelvuldig tegen om in DSM filemanager een remote share aan te maken en via filemanager de data te kopieren.
Dit zou de hoogste transfer snelheid etc moeten opleveren. Maar lijkt ook weer niet zo betrouwbaar te zijn. Wat een gedoe zeg!

Maar nu iets wat me net te binnenschiet. Kan ik de "oude" NAS welke maar in netwerk interface heeft hangen aan de "nieuwe" welke er 2 heeft en op deze manier de data overzetten?

Iets anders nog.
Stel ik heb een nieuwe schijf tot mijn beschikking. Kun je deze zomaar in DSM plaatsen terwijl het betreffende volume/disc crashed is en ook als zodanig blijft staan ook al wordt de disc verwijderd?
Dit is nu namelijk het geval. Ik heb de disc verwijderd maar DSM zegt nog steeds volume2 crashed met de benodigde info erbij etc.

[ Voor 17% gewijzigd door schumi2004 op 21-09-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een gewone scp geeft onvoldoende performance?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kraades schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:38:
Een gewone scp geeft onvoldoende performance?
Precies, zelfs met beide op gigabit en ook als zodanig herkent.
scp leek me het meest ideaal en ook betrouwbaar maar zodra er toch iets gebeurt is het met scp niet mogelijk bestaande bestanden te skippen, zelfs niet als ik ze op read-only zet op destination. (wat gesuggereerd wordt op verschillende plekken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:53
schumi2004 schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:11:
[...]

Ook was de transfer rate om te huilen met beide NAS'sen op gigabit, 10MB/s als je geluk had.

/EDIT:
Okay, wat data migratie betreft lijk ik de juiste zoekterm gevonden te hebben en kom ik veelvuldig tegen om in DSM filemanager een remote share aan te maken en via filemanager de data te kopieren.
Dit zou de hoogste transfer snelheid etc moeten opleveren. Maar lijkt ook weer niet zo betrouwbaar te zijn. Wat een gedoe zeg!

Maar nu iets wat me net te binnenschiet. Kan ik de "oude" NAS welke maar in netwerk interface heeft hangen aan de "nieuwe" welke er 2 heeft en op deze manier de data overzetten?
...
je moet voorkomen dat je een (wifi) laptop en verkenner gebruikt om een kopieer actie te starten, maar volgens mij was je zelf ook al wel zo ver.

Ik heb zelf het maximale kunnen halen via een remote (smb) share naar mijn oude NAS en vervolgens via de ingebouwde file manager kopieren.

rechtstreeks aansluiten zou niet uit moeten maken als de rest van je netwerk gigabit is...

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi2004 schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:43:
[...]

Precies, zelfs met beide op gigabit en ook als zodanig herkent.
scp leek me het meest ideaal en ook betrouwbaar maar zodra er toch iets gebeurt is het met scp niet mogelijk bestaande bestanden te skippen, zelfs niet als ik ze op read-only zet op destination. (wat gesuggereerd wordt op verschillende plekken)
Vwb je Gbit connectie kan ik alleen maar zeggen dat als beide Synologys op Gbit router zijn aangesloten en je bekabeling in orde is je toch wel 80-100 MB/s moet halen.

Je zou ook nog een nfs mount kunnen doen. Als je bestaande files wilt overslaan dan is het rsync commando ideaal en redelijk eenvoudig te behappen qua syntax. Volgende mij is er een -a vlag die je kunt gebruiken en verder is het source/target opgeven.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kraades schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:29:
[...]

Vwb je Gbit connectie kan ik alleen maar zeggen dat als beide Synologys op Gbit router zijn aangesloten en je bekabeling in orde is je toch wel 80-100 MB/s moet halen.

Je zou ook nog een nfs mount kunnen doen. Als je bestaande files wilt overslaan dan is het rsync commando ideaal en redelijk eenvoudig te behappen qua syntax. Volgende mij is er een -a vlag die je kunt gebruiken en verder is het source/target opgeven.
Dat ging vorige keer dus ook niet helemaal lekker maar mogelijk ben ik hierin misleid door het feit dat 1 hdd aan het overlijden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rsync? Ik zou rsync eens proberen. Als deze afbreekt kun je altijd weer herstarten zonder dat deze van nul af aan begint.

Probeer het eerst op een testdir met een paar files/dirs zodat je weet dat je commando goed werkt!

Edit:
Of wat Prulleman zegt met share en File Manager...

[ Voor 12% gewijzigd door technorabilia op 21-09-2015 12:43 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Kom net dit tegen wat ik eens ga proberen.
http://forum.synology.com...php?f=14&t=101464#p383224

Is ook met rsync maar dan eerst de remote folder/dir gemount op doel systeem (of vice-versa)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
schumi2004 schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:11:
Bij de ene optie werd er een backup folder gemaakt waar alles in gegooid werd
Dan moet je een andere backup target aanmaken.
Toen ik folder sync koos werd een volder welke eerder op volume1 stond en ik nu graag op volume2 wilde
hebben alsnog op volume 1 gezet.
Dan open je de properties van je share en wijzig je daar het volume (wel even sync afbreken en weer starten)
Kan ik niet gewoon zeggen binnen synology, ik wil de inhoud van deze folder op dat volume op de andere in die folder hebben op een ander volume?
Die sync opties leken voor mij niet de oplossing, ziet er grappig uit maar lijkt niet iets simpels te kunnen doen wat ik wil.
Jawel, dat kan prima middels cloud sync.
Hangt allemaal sterk af van de gekozen opties. Bijv. inline compressie is soms te zwaar bij langzamere nassen op hoge bandbreedte.
Stel ik heb een nieuwe schijf tot mijn beschikking. Kun je deze zomaar in DSM plaatsen terwijl het betreffende volume/disc crashed is en ook als zodanig blijft staan ook al wordt de disc verwijderd?
Ja, je kan een volume gecrashad laten en er een extra volume aan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Heb weer een poging gedaan maar nu met de methode die ik eerder noemde (nfs mounts). Het gaat wel iets beter maar nog steeds niet wat ik ervan verwacht had.

142114816 8% 15.06MB/s 0:01:38 (total: 69%)

Dit moet toch veel sneller kunnen?
Ook de bekabeling vervangen door de 2 bijgeleverde kabels bij die van de 715. DS211 en 715 staan praktisch naast elkaar nu met beide hun interfaces op 1000/FD, maar sneller gaat het echt niet.
Zou het aan de 211 liggen misschien?
Merkte wel dat als ik de DSM gui probeer te openen dit wel impact heeft op de performance, speed drop.
Maar ook als ik helemaal niets erop doe gaat het niet sneller, nog altijd wel sneller als eerst maar nog steeds valt het me tegen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ASOwBi7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Vraagje, vandaag heb ik mijn DS215J binnen gekregen. Inmiddels draait NZBGet hierop naar behoren. Voorheen gebruikte ik SabNZBd, maar omdat deze op Python draait is deze zwaarder heb ik begrepen.

Nu kom ik op het volgende punt, Sickbeard of een vervanger daarvoor.

Iemand die mij kan vertellen of ik het beste Sickbeard kan installeren, of dat er een geschikte vervanger voor is? Google leverde mij te weinig duidelijkheid op.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sonarr is de vervanger van Sickbeard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Of kiezen voor SickRage :) Deze gebruik ikzelf ook en werkt prima.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
schumi2004 schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:15:
Heb weer een poging gedaan maar nu met de methode die ik eerder noemde (nfs mounts). Het gaat wel iets beter maar nog steeds niet wat ik ervan verwacht had.

142114816 8% 15.06MB/s 0:01:38 (total: 69%)

Dit moet toch veel sneller kunnen?
Ook de bekabeling vervangen door de 2 bijgeleverde kabels bij die van de 715. DS211 en 715 staan praktisch naast elkaar nu met beide hun interfaces op 1000/FD, maar sneller gaat het echt niet.
Zou het aan de 211 liggen misschien?
Merkte wel dat als ik de DSM gui probeer te openen dit wel impact heeft op de performance, speed drop.
Maar ook als ik helemaal niets erop doe gaat het niet sneller, nog altijd wel sneller als eerst maar nog steeds valt het me tegen.

[afbeelding]
Hoe is je CPU gebruik bij de traagste NAS?, bij mij was dat een single core steady op 100%, terwijl de Ds715 nog met 2 vingers in zijn neus zat

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Satch schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:54:
Sonarr is de vervanger van Sickbeard. :)
Moet je daar ook niet Mono voor installeren? :-(

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sth313
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-04 20:16
Beste lezers,

Sinds een week ben ik in het bezit van een DS411 welke ik ergens tweede hands op de kop heb getikt. Bij de DS411 heb ik een Seagate Barracuda ST2000DM001 2TB harddisk gekocht. Middels de website van Synology de juiste documenten en bestanden vergaard om de eerste firmware te installeren, hier begint het drama.

Eerste opstart ging prima, Synlogy Assistant geopend en het programma vroeg om het firmware bestand op de pc de lokaliseren, Pat bestand DSM 5.2 geselecteerd en de installatie begon. Na mijn mening verliep deze vlekkeloos tot het moment dat het klaar was en de volgende foutmelding in beeld verscheen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/msVncqV.png

Sindsdien de installatie op verschillende manier geprobeerd.
1e maal: DS411 in het netwerk gehangen, nieuwe hdd, installatie en foutmelding.
2e maai: DS411 in het netwerk gehangen, firewall uitgeschakeld en virusscanner ingeschakeld, volumes op hdd via pc verwijderd, installatie en foutmelding.
3e maal: DS411 in het netwerk gehangen, firewall uitgeschakeld en virusscanner ingeschakeld, hdd ntfs geformateerd via pc, installatie en foutmelding. Vervolgens PC hele nacht laten draaien gezien bovenstaande melding (zie afbeelding) dat de DS411 systeembestanden aan het toepassen is, mocht niet baten.

Wat ik nog wil proberen is:
- Virusscanner uitschakelen
- DS411 rechtstreeks met pc verbinden

Mijn ideeën raken op, wie zou mij verder kunnen helpen? Om mijn DS411 aan de praat te krijgen.

Stephan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
Hoe groot is in de praktijk het verschil te merken tussen de niet en wel + modellen? Ik sta op het punt om een 2-tal Synology's config aan te schaffen, maar ik weet niet of de meerprijs het waard is. Als je kijkt naar bijv. 1515 (+) modellen, dan zit er een 1GHz verschil in. Als je naar de 415 Play en 415+ kijkt, dan heb je ook nog het dual-quad core verschil. Maar in hoeverre ga je het allemaal merken, met de volgende zaken te willen gaan draaien?

- Nzbget, Sickrage, Couchpotato
- Backup naar elkaar (Rsync wss)
- TimeMachine o.i.d.
- Itunes
- Database voor Kodi
- Transmission
- Plex misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojakim
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 14:02
Er komt naar verwachting in oktober nieuwe modellen: DS416 en DS216play. Wel interessant omdat je dan een jaar langer updates krijgt van DSM software. In het Synology Nieuwsforum is er al een hoop over geschreven:
[Synology] Nieuws en discussie

Voor zaken die je noemt zullen die ook geschikt zijn, al ben ik daar zelf niet bekend mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
kraades schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 07:33:
[...]

Moet je daar ook niet Mono voor installeren? :-(
Dat is toch niet erg? Een dualcore 800 Mhz met 512MB geheugen moet volgens mij wel genoeg zijn voor Sonarr/Mono.
sth313 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 08:25:
Beste lezers,

Sinds een week ben ik in het bezit van een DS411 welke ik ergens tweede hands op de kop heb getikt. Bij de DS411 heb ik een Seagate Barracuda ST2000DM001 2TB harddisk gekocht. Middels de website van Synology de juiste documenten en bestanden vergaard om de eerste firmware te installeren, hier begint het drama.

Eerste opstart ging prima, Synlogy Assistant geopend en het programma vroeg om het firmware bestand op de pc de lokaliseren, Pat bestand DSM 5.2 geselecteerd en de installatie begon. Na mijn mening verliep deze vlekkeloos tot het moment dat het klaar was en de volgende foutmelding in beeld verscheen:

[afbeelding]

Sindsdien de installatie op verschillende manier geprobeerd.
1e maal: DS411 in het netwerk gehangen, nieuwe hdd, installatie en foutmelding.
2e maai: DS411 in het netwerk gehangen, firewall uitgeschakeld en virusscanner ingeschakeld, volumes op hdd via pc verwijderd, installatie en foutmelding.
3e maal: DS411 in het netwerk gehangen, firewall uitgeschakeld en virusscanner ingeschakeld, hdd ntfs geformateerd via pc, installatie en foutmelding. Vervolgens PC hele nacht laten draaien gezien bovenstaande melding (zie afbeelding) dat de DS411 systeembestanden aan het toepassen is, mocht niet baten.

Wat ik nog wil proberen is:
- Virusscanner uitschakelen
- DS411 rechtstreeks met pc verbinden

Mijn ideeën raken op, wie zou mij verder kunnen helpen? Om mijn DS411 aan de praat te krijgen.

Stephan
Misschien kan je proberen wat er in de foutmelding staat. Zorgen dat poort 23 geforward is in je modem/router naar je nas en contact opnemen met synology zodat zij kunnen meekijken op je nas zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Satch schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:18:
[...]

Dat is toch niet erg? Een dualcore 800 Mhz met 512MB geheugen moet volgens mij wel genoeg zijn voor Sonarr/Mono.
Zelfs mijn DS211 deed het er prima mee.
Prulleman schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 07:10:
[...]

Hoe is je CPU gebruik bij de traagste NAS?, bij mij was dat een single core steady op 100%, terwijl de Ds715 nog met 2 vingers in zijn neus zat
Nog niet naar gekeken eerlijk gezegd, zal vanavond eens controlleren.
Enige wat ik me kan bedenken is dat rsync alsnog ssh lult terwijl ik in de veronderstelling was dat door het mounten van nfs shares dit disabled zou worden. Of moet je met rsync een bijzondere parameter meegeven voor dit? uit mijn hoofd gebruik ik nu dit:

rsync -Pr --ignore-existing <source> <destination>

Waarin destination een mount naar een nfs shares is
mkdir /mnt/ds715
mount -t nfs ds715:/volume1 /mnt/ds715

[ Voor 58% gewijzigd door schumi2004 op 22-09-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Heb inmiddels Sonarr geinstalleerd op mijn DS215J, nadat SickRage het vertikte om ook maar één episode te snatchen. Sonarr draait best lekker, CPU ligt rond 30% zolang NZBget download en nog niet aan het uitpakken is.

Vanavond de post-processing testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
wat is er beter aan sonarr (en of sickrage) dan sickbeard, ik heb gewoon de standaard draaien en dat gaat eigenlijk prima (op lege downloads door takedowns na). heeft sonarr betere (open) search providers?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Satch schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:18:
Mja, dat is waarschijnlijk meer gedateerd oud zeer mijnerzijds dan realiteit anno 2015.

Maar we zijn er bijna vanaf! :)
nieuws: Microsoft brengt .Net naar Linux en OS X en maakt .Net Server Core op...
http://www.theregister.co...icaza_on_open_source_net/

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Prulleman schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:13:
wat is er beter aan sonarr (en of sickrage) dan sickbeard, ik heb gewoon de standaard draaien en dat gaat eigenlijk prima (op lege downloads door takedowns na). heeft sonarr betere (open) search providers?
Geen idee, maar krijg het idee dat Sickbeard een beetje afgeserveerd is.

Ik hou jullie op de hoogte over de stats (CPU/RAM) omtrent Sonarr/Mono.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:08
Ik heb een domein en die was altijd gelinkt naar mijn DSM. laten we zeggen poort 5000.
nu heb ik een joomla website gehost onder een subdomein (zeg maar www.mijndomein.nl/sub ) op mijn synology en die draait als een zonnetje. echter wanneer ik direcht naar mijn domein ga zoals www.domein.nl dan kom ik het volgende error tegen:

Sorry, de pagina die u zoekt kan niet weergegeven worden.

als ik dan naar www.domein.nl:5000 ga.. dan komt DSM wel ineens tevoorschijn. wat doe ik fout en hoe kan ik dit corrigeren?

[ Voor 3% gewijzigd door heval op 22-09-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
Zodra je de webserver inschakelt zal poort 80 (wanneer je naar domein.nl gaat gebruik je poort 80) niet meer automatisch doorgestuurd worden naar poort 5000. Je browser serveert dan de index.php/html die in de root staat van je webserver. Is er geen index.php/html in de root dan krijg je die 404 te zien.

Als je die doorverwijzing weer terug wilt dan moet je zelf weer voor elkaar krijgen.
De makkelijkste oplossing is een php/html documentje in de webroot aanmaken waarmee je browser wordt doorgestuurd naar poort 5000.

[ Voor 63% gewijzigd door job op 22-09-2015 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
en kan je mij uitleggen hoe ik dat doe?

[ Voor 16% gewijzigd door heval op 22-09-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Een voorbeeld (index.html):
code:
1
2
3
4
<head>
<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT="0; URL=https://domein.nl:5001">
</head>
</html>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
in de webfolder heb ik bestandje index.html aangemaakt en het volgende erin geplakt:
<head>
<META HTTP-EQUIV=Refresh CONTENT="0; URL=https://www.eigendomein.nl:5001">
</head>
</html>

maar dit wilt niet helpen. restart van NAS vereist of moet het direct werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Excuses die :5001 moet in jouw geval waarschijnlijk :5000 zijn.

Enja, het moet meteen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
uiteraard had ik dat al aangepast aan mijn settings. als ik http://mijndomein.nl:5000/webman/index.cgi als url opgeef, dan doet die het wel. bedankt voor je hulp :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Prulleman schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 14:13:
Sickbeard wordt niet meer geupdate en Sonarr wel. Ook heeft Sonarr support voor failed downloads, hij zoekt dan automatisch naar een nieuwe. Er zijn vast nog wel meer voordelen die ik niet weet. Nu werkte Sickbeard bij mij ook nog wel prima op m'n oude Nas, maar als je toch kan kiezen en je nas is snel genoeg zou ik zeker voor Sonarr kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Iemand die OwnCloud draaiende heeft of z'n NAS? Ik krijg een error op m'n MariaDB user/wachtwoord, als ik de installatie wil afronden.. nochtans ben ik zeker van het wachtwoord (aangezien ik het kan resetten, en daarna werkt het nog niet. :()

edit/
MySQL/MariaDB gebruikersnaam en/of wachtwoord ongeldig Geef of een bestaand account op of het beheerdersaccount.

edit2/
Via PhpMyAdmin kan ik gewoon inloggen in de database :(

edit3/
Een hele avond liggen klooien zonder succes :D! Iemand die dit eens kan uittesten? :9

[ Voor 38% gewijzigd door MetalG op 22-09-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Satch schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 17:23:
[...]

Sickbeard wordt niet meer geupdate en Sonarr wel. Ook heeft Sonarr support voor failed downloads, hij zoekt dan automatisch naar een nieuwe. Er zijn vast nog wel meer voordelen die ik niet weet. Nu werkte Sickbeard bij mij ook nog wel prima op m'n oude Nas, maar als je toch kan kiezen en je nas is snel genoeg zou ik zeker voor Sonarr kiezen.
Dat doet SickRage ook. Torrents, failed downloads, ondertitels, enz. Bovendien zijn er bijna wekelijks updates en/of nieuwe features. Lekker licht en het doet voor mij wat het moet doen. Sonar heb ik ooit ook willen draaien op mijn vorige NAS, maar dat lukte me niet. En nu heb ik zelf zoiets van: als het zo werkt, waarom dan omgooien? Maar je moet gewoon kijken welke je het fijnst vindt draaien. Ieder z'n smaak.

¯\_(ツ)_/¯

• schumi2004
Prulleman schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 07:10:
[...]

Dat is het, CPU gebruik staat op 96%, verklaart een hoop nu ;)

Bedankt voor de hint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:42
Ik gebruik op advies van een kennis Sonarr en ben erg tevreden.

De andere paketten nog niet geprobeerd, maar als het werkt, waarom dan veranderen :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
MetalG schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 19:02:
Iemand die OwnCloud draaiende heeft of z'n NAS? Ik krijg een error op m'n MariaDB user/wachtwoord, als ik de installatie wil afronden.. nochtans ben ik zeker van het wachtwoord (aangezien ik het kan resetten, en daarna werkt het nog niet. :()

edit/
MySQL/MariaDB gebruikersnaam en/of wachtwoord ongeldig Geef of een bestaand account op of het beheerdersaccount.

edit2/
Via PhpMyAdmin kan ik gewoon inloggen in de database :(

edit3/
Een hele avond liggen klooien zonder succes :D! Iemand die dit eens kan uittesten? :9
LOL Eindelijk gevonden, in m'n log zag ik een error op m'n wachtwoord dat niet goed uitgelezen werd.. : )
m'n wachtwoord begint met $Xjg* en die $Xjg werd blijkbaar ge escaped for some reason.. :)

• 50Miles
Weet iemand hoe Synology met het verwijderen van Packages omgaat? Blijft er een hoop "rommel" achter, of is het systeem redelijk clean?

50Miles schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:08:
Weet iemand hoe Synology met het verwijderen van Packages omgaat? Blijft er een hoop "rommel" achter, of is het systeem redelijk clean?
Dat ligt eraan om welke packages het gaat. Je kunt nl. als package ontwikkelaar zelf aangeven hoe een deinstallatie wordt uitgevoerd en als je daar een potje van maakt...

Edit:
Je zegt van Synology. Dat zou het goed geregeld moeten zijn. Ik denk dat je zelfs wel in de package (zip) kunt kijken wat er precies worft uitgevoerd na een deinstallatie.

[ Voor 17% gewijzigd door technorabilia op 23-09-2015 20:24 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• 50Miles
kraades schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:22:
[...]

Dat ligt eraan om welke packages het gaat. Je kunt nl. als package ontwikkelaar zelf aangeven hoe een deinstallatie wordt uitgevoerd en als je daar een potje van maakt...
Gaat om NZBget en Sickrage

• schumi2004
50Miles schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:08:
En definieër een hoop rommel ;)

Ik heb zelf wel gemerkt dat er in sommige folders dingen blijven staan (find / -name <package name or partial>)
Maar de grote ervan is niet noemenswaardig.

• M.v.Veelen
Iemand hier die z'n NAS met een Mac(Book (Pro)) benadert? OSX heeft de vervelende eigenschap om veel hidden files en folders aan te maken (beginnen met een '.'), de zgn. forks, maar dat heeft helemaal geen zin op de NAS en bovendien geeft het een hoop rommel.

Nu wil ik het graag opruimen, maar het lukt me niet om op een veilige manier dit te doen. Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een methode bedacht om de NAS 'schoon' te houden?

¯\_(ツ)_/¯

M.v.Veelen schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:36:
Iemand hier die z'n NAS met een Mac(Book (Pro)) benadert? OSX heeft de vervelende eigenschap om veel hidden files en folders aan te maken (beginnen met een '.'), de zgn. forks, maar dat heeft helemaal geen zin op de NAS en bovendien geeft het een hoop rommel.

Nu wil ik het graag opruimen, maar het lukt me niet om op een veilige manier dit te doen. Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een methode bedacht om de NAS 'schoon' te houden?
Eerst checken op een testdir!

find /pad/naar/dir -name ".*" | xargs rm -rf

👉🏻 Blog 👈🏻

• M.v.Veelen
kraades schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:45:
[...]

Eerst checken op een testdir!

find /pad/naar/dir -name ".*" | xargs rm -rf
Thanks, dat had ik ook geprobeerd, maar.... :

rm: /volume1/Berry/Berry/Backup/test/.Thumbnails: is a directory

Hij moet dus de (hidden) directories én de inhoud daarvan verwijderen.

¯\_(ツ)_/¯

M.v.Veelen schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:58:
[...]

Thanks, dat had ik ook geprobeerd, maar.... :

rm: /volume1/Berry/Berry/Backup/test/.Thumbnails: is a directory

Hij moet dus de (hidden) directories én de inhoud daarvan verwijderen.
rm -r = recursive
rm -f = geen prompt

Maar pas wel op met deze commando's...
In de spk welke gewoon een tar is staat een scripts directory met hierin een aantal scripts pre|post|inst|uninst etc. files.
Hierin kan de package bouwer zelf e.e.a. regelen.

[ Voor 29% gewijzigd door technorabilia op 23-09-2015 21:03 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• M.v.Veelen
Ik weet niet of ik nu teveel offtopic ga trouwens, maar:

Met -r lukt het nu in de test directory. Omdat ik van tevoren wel wil weten wat hij dan zou willen gaan verwijderen, heb ik 'echo' toegevoegd zodat ik eerst een test-run kan doen:

find /volume1/test/ -name ".*" | xargs echo rm -r -f

Dit lijkt me een goede manier om es schoon schip te maken. Dank !

Edit:

helaas gaat het dan toch mis :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
DiskStation> find /volume1/test/ -name ".*" | xargs rm -r -f     
rm: invalid option -- '1'
BusyBox v1.16.1 (2015-06-29 18:09:00 CST) multi-call binary.

Usage: rm [OPTIONS] FILE...

Remove (unlink) FILEs

Options:
    -i  Always prompt before removing
    -f  Never prompt
    -R,-r   Recurse

Rechten? Verkeerde syntax?

[ Voor 34% gewijzigd door M.v.Veelen op 23-09-2015 21:27 ]

¯\_(ツ)_/¯

Werkt dat? Anders: ...... | ls > output.txt

👉🏻 Blog 👈🏻

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Hoe kan ik van een Synology RS3614xs+ zien welke schijf in welk slot zit? Ik weet dat dit moeilijk is maar het moet mogelijk zijn lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
supra_indo schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:33:
Hoe kan ik van een Synology RS3614xs+ zien welke schijf in welk slot zit? Ik weet dat dit moeilijk is maar het moet mogelijk zijn lijkt me?
https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/faq/546

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

supra_indo schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:33:
Storage Manager laat toch zien welke schijf in welk slot zit: incl. serienummer?

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Syntax is prima. Misschien spaties in de namen? De te verwijderen lijst kun je eens bekijken met ..... | ls > list.txt

👉🏻 Blog 👈🏻

• M.v.Veelen
kraades schreef op donderdag 24 september 2015 @ 11:52:
[...]

Syntax is prima. Misschien spaties in de namen? De te verwijderen lijst kun je eens bekijken met ..... | ls > list.txt
Er zitten waarschijnlijk aanhalingstekens of haakjes in de namen. Ik ga eens kijken hoeveel dat er zijn en of ik dat eerst handmatig kan corrigeren. Thanks !

Edit: lijkt erop dat het zo niet werkt. Ik krijg in ieder geval niet van de subdirectories door of daar zulke bestanden tussen zitten. Ik denk dan toch iets met de syntax....?

[ Voor 18% gewijzigd door M.v.Veelen op 24-09-2015 20:31 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ga binnenkort naar China en wil eigenlijk via VPN naar huis om dan via mijn Synology thuis het internet op te gaan (internet in China is echt onhandig). Ik heb VPNServer nu geinstalleerd, alleen lijkt dit alleen voor het opzetten van een tunnel naar de Synology toe. Ik kan niet zo goed zien waar ik wat kan zeggen over hoe het door moet. Het zoeken op VPN & Synology levert me alleen de standaard connectie op.

Als het mogelijk is, zou iemand me even kunnen helpen met een zoekterm om me de juiste richting op te helpen? Het idee is dus:

Ik in China (Notebook & Android) ------ VPN TUNNEL ------- >> Synology in Nederland --->> Telfort ADSL

Ik heb een DS414 met daarop de laatste DSM.

//edit: Laatste zin sneed geen hout ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Saus op 25-09-2015 08:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
Op je Synology installeer je het VPN package.
Handigste is om dan een aparte user aan te maken op je Syno, zodat alleen die user rechten op de VPN heeft. In de VPN-server package vink je alle andere accounts uit en geef je alleen die user rechten op de OpenVPN verbinding (de PPTP is niet meer veilig anno 2015 en L2TP is lastiger op te zetten). Zorg ook dat de user een moeilijk wachtwoord heeft (s3y32XLyfw0yxsdf bijv.)

Ik gebruik OpenVPN en laat dat over poort 443 TCP lopen. Daarmee kom je in NL wel door de meeste firewalls heen (omdat ze denken dat het HTTPS-verkeer is). In China zijn ze er wat strenger mee en gebruiken ze waarschijnlijk ook "Deep Packet Inspection" (DPI). Er is dus kans dat het helemaal niet gaat werken, of dat het alsnog na een tijdje geblokkeerd raakt omdat ze je truukje doorhebben.

In je router zet je dan poort 443 TCP door naar de Synology.

Wat nog wel handig is om te doen is even een DDNS aanmaken, zodat je een domeinnaam kunt gebruiken omdat je IP-adres van je internetverbinding kan wijzigen. Synology heeft daar een eigen service voor, zie hier hoe je dat moet instellen: http://trantor.synology.m...-ddns-synology-nas-ds713/
Als het goed is kun je dan alle services die je hebt geforward in je router bereiken via jouwgekozennaam.synology.me (of één van de varianten daarop, ik gebruik .myds.me).

Je laatste regel heb ik geen idee wat je daarmee wil zeggen.

Let overigens wel op dat je niet teveel dingen openzet vanaf het internet en daarmee je Synology onnodig kwetsbaar maakt. Zie mijn eerdere post om te kijken of je Synology goed is afgeschermd van internet: ThinkPadd in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2"

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 25-09-2015 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-10 14:35
Ik geloof dat je ook moet zorgen dat aan je client kant " al het verkeer via VPN tunnel" loopt.
Tenminste dat is wat ik moet aanzetten op mijn iPhone.. Als ik daarna mijn ip opzoek krijg ik netjes mijn providers IP ipv van T-Mobile.

Ik heb een vriend in China wonen en volgens mij is hij van bovenstaande afgestapt. Het is nl een bizar lange weg en de Chinese vuurmuur ziet het wel degelijk maar laat het wel vaak gewoon door.
Laatste keer dat wij het hier over hadden had hij een betaalde VPN wat dichterbij China.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Super bedankt, ik ga ermee aan de slag.
Quakie schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:59:
Ik geloof dat je ook moet zorgen dat aan je client kant " al het verkeer via VPN tunnel" loopt.
Tenminste dat is wat ik moet aanzetten op mijn iPhone.. Als ik daarna mijn ip opzoek krijg ik netjes mijn providers IP ipv van T-Mobile.

Ik heb een vriend in China wonen en volgens mij is hij van bovenstaande afgestapt. Het is nl een bizar lange weg en de Chinese vuurmuur ziet het wel degelijk maar laat het wel vaak gewoon door.
Laatste keer dat wij het hier over hadden had hij een betaalde VPN wat dichterbij China.
Vanuit de client kant connect ik toch via VPN naar de Synology? Of begrijp ik je verkeerd. Ik snapte alleen niet hoe ik de Synology moest vertellen dat hij het verkeer van die inkomende VPN weer naar het (Nederlandse)-web moest sturen.

Ben een tijdje terug in China geweest en toen was alles wat ik wilde bezoeken behoorlijk beroerd. Mijn eigen webmail daarentegen liep weer wel soepel. Ik wil nu met de aanwinst van mijn Synology gewoon kijken of ik m'n verblijf kan verprettigen door het misschien iets vloeiender te maken ;). En anders heb ik pech, ik zit daar niet voor het internet natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Quakie schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:59:

Dat was ik nog vergeten te vermelden, maar is eigenlijk vanzelfsprekend. Je kunt het testen met www.icanhazip.com en www.dnsleaktest.com je zou over de VPN-tunnel hetzelfde IP-adres en dezelfde DNS-servers als thuis moeten zien.

Een VPN wat dichter bij kan inderdaad voor betere performance zorgen maar dat zou je ook daar nog kunnen regelen. Dit topic is dan wel handig waarschijnlijk: [VPN] Internetten via een VPN-provider

We gaan echter wel behoorlijk offtopic nu, misschien maar hierbij laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 18:44
Ik heb een probleem met waarschijnlijk mijn DS215J en ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Ik zal eerst even de situatie schetsen: Ik heb een Intel NUC als ESXi server en daarnaast een DS213 en een DS215J. De DS215J gebruik ik als iSCSI target voor ESXi en om de ongeveer 72u is het ISCSI target offline (zie screenshot) en zijn mijn VM's niet meer bereikbaar. Ik heb de DS215J bewust gekocht hiervoor omdat ik mijn DS213 (had ik eerst als iSCSI) voor andere doeleinden gebruik. Ik heb als test op mijn DS213 een iSCSI target aangemaakt en die blijft gewoon bereikbaar. Het lijkt dus echt aan de DS215J te liggen.

Wie heeft er een idee wat er gebeurt?

EDIT: Als ik op 'Rescan All..' klik in ESXi dan komt het iSCSI target weer online en zijn al mijn VM's weer bereikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.roykersbergen.nl/foto/Diversen/Untitled.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Madhouse1979 op 25-09-2015 15:52 ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10 09:58

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Eens met de webdav functie aan het spelen op mijn ouders DS215j.
(met nog altijd als doel om eenvoudige backups naar de DS te kunnen sturen vanaf mijn zelfbouw (Windows 2008 R2) NAS.

Webdav lijkt prima te draaien met de door Synology aangerade software Netdrive. Echter zou dit ook gewoon via de ingebouwde Windows functie moeten werken?.

Hij vraagt om credentials maar keurt deze steeds niet goed. Doe ik iets compleet verkeerd of heb je echt een (betaalde) tool als Netdrive nodig?.

Edit: echt goeie alternatieven voor netdrive zijn erg niet volgens mij?.

[ Voor 6% gewijzigd door Tortelli op 27-09-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanaf WS2008 is WebDAV een optionele component. Je hebt het wel geinstalleerd maar het werkt niet?

[ Voor 40% gewijzigd door technorabilia op 27-09-2015 16:38 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Webdav server draait op de synology. Ik wil mijn 2k8 r2 server als client laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja snap ik. Op Windows server moet je de WebDAV client expliciet installeren i.t.t. op Windows clients waar de WebDAV client al beschikbaar is.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

kraades schreef op zondag 27 september 2015 @ 18:34:
Ja snap ik. Op Windows server moet je de WebDAV client expliciet installeren i.t.t. op Windows clients waar de WebDAV client al beschikbaar is.
Dat heb ik nu werkende.
Probleem wat ik wel hou is dat hij verbind maar mijn account details als ongeldig ziet.
https://ipadresserver:8005

Daarna login / password van Synology met Webdav toegang. Dit werkt via Netdrive maar niet direct via windows 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkt het wel als je via een Windows client verbinding maakt?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Nee, met zowel mijn Windows 7 computer als laptop maakt hij wel verbinding maar accepteerd hij de login niet. Windows 2008 r2 doet precies hetzelfde.
Dat terwijl ik 100% zeker weet dat mijn gebruiker toegang heeft tot de Webdav functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tortelli schreef op zondag 27 september 2015 @ 20:05:
Nee, met zowel mijn Windows 7 computer als laptop maakt hij wel verbinding maar accepteerd hij de login niet. Windows 2008 r2 doet precies hetzelfde.
Dat terwijl ik 100% zeker weet dat mijn gebruiker toegang heeft tot de Webdav functionaliteit.
Het is inderdaad een beetje vaag. Standaard kan ik ook geen verbinding maken. :?

Http toegang (default poort 5005) krijg ik wel aan de praat door de volgende aanpassing te maken (op Windows 7):

code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\WebClient\Parameters]
"BasicAuthLevel"=dword:00000002

Hierna moet je via services de Webclient herstarten.

Verbinding kun je maken door een network drive te mappen naar http://192.168.0.111:5005 of in Windows verkenner naar \\192.168.0.111@5005\DavWWWRoot te gaan.
(mijn NAS draait op 192.168.0.111)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Gisterenavond (23:37u) was mijn NAS (DS415+ met 4x 3TB WD Red schijven in SHR) uitgevallen (wordt gemonitored door Domoticz op m'n Raspberry Pi2 welke m'n lampen laat knipperen, vandaar dat het me direct opviel ;)) en rebootte uit zichzelf bleek iets later. Het log gaf de volgende melding:
code:
1
err Systeem 2015/09/27 23:37:18 SYSTEM  An unknown error occurred, so hard disk 4 was restarted. If you often see this message, please disable disk write cache.

Verder weinig aandacht aan geschonken en gaan slapen.

Vandaag echter kreeg ik rond 12:30 weer een melding. Dit keer een mail van de NAS over een read error wederom op schijf 4. Via Domoticz kreeg ik een bericht via PushBullet dat de UPS op de accu zou draaien. Dit geeft hij helaas ook als hij de NAS niet meer via SNMP uit kan lezen...
Het log van gisteren en vanmiddag:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Niveau  Logboek Datum en tijd   Gebruiker   Gebeurtenis
warn    Systeem 28-9-2015 12:43 SYSTEM      Bad sector was found on disk[4].
warn    Systeem 28-9-2015 12:40 SYSTEM      Bad sector was found on disk[4].
err     Systeem 28-9-2015 12:40 SYSTEM      Read error at internal disk [4] sector 29972864.
err     Systeem 28-9-2015 12:39 SYSTEM      Read error at internal disk [4] sector 30092256.
warn    Systeem 28-9-2015 12:39 SYSTEM      Bad sector was found on disk[4].
info    Systeem 27-9-2015 23:52 SYSTEM      System successfully checked consistency of System Volume [Swap].
info    Systeem 27-9-2015 23:50 SYSTEM      [Cloud Station] service was started.
info    Systeem 27-9-2015 23:50 SYSTEM      [Cloud Sync] service was started.
info    Systeem 27-9-2015 23:49 SYSTEM      System started to boot up.
info    Systeem 27-9-2015 23:41 SYSTEM      IP address [xxx.xxx.xxx.xxx] and subnet mask [xxx.xxx.xxx.xxx] were assigned to the DHCP client on [LAN 2].
info    Systeem 27-9-2015 23:41 SYSTEM      System successfully registered [xxx.xxx.xxx.xxx] to [bladieblabla.myDS.me] in DDNS server [Synology].
warn    Systeem 27-9-2015 23:40 SYSTEM      Local UPS was plugged in.
info    Systeem 27-9-2015 23:39 SYSTEM      [Cloud Station] service was stopped.
info    Systeem 27-9-2015 23:38 SYSTEM      [Cloud Sync] service was stopped.
info    Systeem 27-9-2015 23:38 admin       System started counting down to reboot.
err     Systeem 27-9-2015 23:37 SYSTEM      An unknown error occurred, so hard disk 4 was restarted. If you often see this message, please disable disk write cache.

:(
Wat is nu de te nemen actie?
Ik heb net een uitgebreide/volledige SMART-test aangezet alleen gaat dit ca 391 minuten in beslag nemen... Gelijk RMA aanvragen bij de winkel waar ik de spullen gekocht heb nog geen jaar geleden? De schijf (nadat de SMART-test klaar is) uit de NAS halen en in m'n PC zetten om een tool van de fabrikant te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stappenplan:[list=1]• Maak als allereerste een backup van de data, mocht je die nog niet hebben. Een tweede harde schijf die uitvalt (nu of tijdens de rebuild) kan het verlies van alle gegevens betekenen.• Als je dan toch een S.M.A.R.T.-rapport hebt van deze en je overige schijven, zou je daarmee om advies kunnen vragen in Check je SMART.• Afhankelijk van de ernst kan het voldoende zijn om de disk te formatteren (zie daarvoor het S.M.A.R.T.-topic; slechte sectoren wegpoetsen) en kun je deze weer in gebruik nemen. Mocht je daartoe besluiten: draai met enige regelmaat een S.M.A.R.T.-rapport om vroegtijdig fouten te ontdekken (maar dat sluit een plotseling falen niet uit). Synology heeft een tab 'History' in het 'Health info'-deel van de Storage Manager, maar sla de rapportage en/of screenshots ook op een andere plaats dan op de nas op om trends te kunnen ontwaren.• Gezien de jeugdigheid van de defecte schijf echter, zou ik de leverancier vragen direct een nieuwe schijf toe te sturen, onder overlegging van je bevindingen. Het draaien van een tool lijkt me weinig zinnig, mogelijk worden daarmee ook alleen maar wat tellers reset/bad sectors weggepoetst.• Langere tijd doordraaien met de degraded array in afwachting van een na RMA teruggestuurde schijf is niet aan te raden. Schaf zo nodig zelf een extra schijf (identiek model of groter) aan ter vervanging om de rebuild meteen te kunnen starten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2015 19:25 . Reden: Screenshots van historische S.M.A.R.T.-waarden elders opslaan om trends te ontdekken. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Laatst online: 21:30

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Iemand enig idee? Een ds210j met 2x wd7500aacs in SHR. Vanaf een tweetal pc's met Win7/Win10 gigabit schrijf snelheden van 350 KB/sec. Is wel extreem traag. Zou toch op zijn minst wel 10/20 MB moeten halen.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
Wat heb je ertussen zitten ?
Zit je NAS op een switch ?
Heb je een andere kabel om de pc direct op die switch aan te sluiten ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel andere gebruikers zijn er gelijktijdig actief? Welke / hoeveel packages draaien? Is de nas voor 90% of meer gevuld? Zijn beide harde schijven nog gezond? Kopiëren via een share of via de browser? Etc.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2015 19:51 . Reden: Hoe kopiëren? S.M.A.R.T.? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
tozzke schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:58:
Gisterenavond (23:37u) was mijn NAS (DS415+ met 4x 3TB WD Red schijven in SHR) uitgevallen (wordt gemonitored door Domoticz op m'n Raspberry Pi2 welke m'n lampen laat knipperen, vandaar dat het me direct opviel ;)) en rebootte uit zichzelf bleek iets later. Het log gaf de volgende melding:
code:
1
err Systeem 2015/09/27 23:37:18 SYSTEM  An unknown error occurred, so hard disk 4 was restarted. If you often see this message, please disable disk write cache.

Verder weinig aandacht aan geschonken en gaan slapen.

Vandaag echter kreeg ik rond 12:30 weer een melding. Dit keer een mail van de NAS over een read error wederom op schijf 4. Via Domoticz kreeg ik een bericht via PushBullet dat de UPS op de accu zou draaien. Dit geeft hij helaas ook als hij de NAS niet meer via SNMP uit kan lezen...
Het log van gisteren en vanmiddag:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Niveau  Logboek Datum en tijd   Gebruiker   Gebeurtenis
warn    Systeem 28-9-2015 12:40 SYSTEM      Bad sector was found on disk[4].
err     Systeem 28-9-2015 12:40 SYSTEM      Read error at internal disk [4] sector 29972864.
err     Systeem 28-9-2015 12:39 SYSTEM      Read error at internal disk [4] sector 30092256.
warn    Systeem 28-9-2015 12:39 SYSTEM      Bad sector was found on disk[4].
info    Systeem 27-9-2015 23:52 SYSTEM      System successfully checked consistency of System Volume [Swap].
info    Systeem 27-9-2015 23:50 SYSTEM      [Cloud Station] service was started.
info    Systeem 27-9-2015 23:50 SYSTEM      [Cloud Sync] service was started.
info    Systeem 27-9-2015 23:49 SYSTEM      System started to boot up.
info    Systeem 27-9-2015 23:41 SYSTEM      IP address [xxx.xxx.xxx.xxx] and subnet mask [xxx.xxx.xxx.xxx] were assigned to the DHCP client on [LAN 2].
info    Systeem 27-9-2015 23:41 SYSTEM      System successfully registered [xxx.xxx.xxx.xxx] to [bladieblabla.myDS.me] in DDNS server [Synology].
warn    Systeem 27-9-2015 23:40 SYSTEM      Local UPS was plugged in.
info    Systeem 27-9-2015 23:39 SYSTEM      [Cloud Station] service was stopped.
info    Systeem 27-9-2015 23:38 SYSTEM      [Cloud Sync] service was stopped.
info    Systeem 27-9-2015 23:38 admin       System started counting down to reboot.
err     Systeem 27-9-2015 23:37 SYSTEM      An unknown error occurred, so hard disk 4 was restarted. If you often see this message, please disable disk write cache.

:(
Wat is nu de te nemen actie?
Ik heb net een uitgebreide/volledige SMART-test aangezet alleen gaat dit ca 391 minuten in beslag nemen... Gelijk RMA aanvragen bij de winkel waar ik de spullen gekocht heb nog geen jaar geleden? De schijf (nadat de SMART-test klaar is) uit de NAS halen en in m'n PC zetten om een tool van de fabrikant te draaien?
Ter aanvulling op Aardvarken's verhaal..

Contact de winkel waar je hem hebt gekocht.. Ik weet niet waar je hem hebt gekocht maar grote kans dat ze je door verwijzen naar WD. Dit moet je niet accepteren omdat je nog binnen 1 jaar zit.

Waarom?
WD heeft op zich een rare garantieafwikkeling. Ze geven geen antwoord op wie garantie moet verlenen. Indien WD het accepteert ontvang je een recertified disc. Zelfs bij DOA verzoeken hanteren ze dit beleid. Dit houdt in dat je dus geen nieuwe schijf ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:16:
[...]
Contact de winkel waar je hem hebt gekocht.. Ik weet niet waar je hem hebt gekocht maar grote kans dat ze je door verwijzen naar WD. Dit moet je niet accepteren omdat je nog binnen 1 jaar zit.

Waarom?
WD heeft op zich een rare garantieafwikkeling. Ze geven geen antwoord op wie garantie moet verlenen. Indien WD het accepteert ontvang je een recertified disc. Zelfs bij DOA verzoeken hanteren ze dit beleid. Dit houdt in dat je dus geen nieuwe schijf ontvangt.
Nu ga ik enigszins off-topic.

lk ben het met je eens dat de winkelier waarbij tozzke de harde schijf kocht de garantieafwikkeling op zich moet nemen (en daarmee alle kosten van het verzenden). Waarom een recertified disk niet zou voldoen kan ik niet volgen. Zo lang zo'n disk een langere of tenminste het restant aantal maanden fabrieksgarantie van de oorspronkelijke termijn heeft zou ik die gewoon accepteren (even aangenomen dat een recertified disk minder draaiuren, etc. heeft als het voor garantie ingezonden exemplaar). In geval van een DOA zou ik er ook geen genoegen mee nemen (of korting bedingen).

Zie ook: WD Red: New VS recertified, waar deze discussie eventueel kan worden voortgezet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2015 20:52 . Reden: Discussie graag in andere topic. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:14:
Stappenplan:[list=1]• Maak als allereerste een backup van de data, mocht je die nog niet hebben. Een tweede harde schijf die uitvalt (nu of tijdens de rebuild) kan het verlies van alle gegevens betekenen.• Als je dan toch een S.M.A.R.T.-rapport hebt van deze en je overige schijven, zou je daarmee om advies kunnen vragen in Check je SMART.• Afhankelijk van de ernst kan het voldoende zijn om de disk te formatteren (zie daarvoor het S.M.A.R.T.-topic; slechte sectoren wegpoetsen) en kun je deze weer in gebruik nemen. Mocht je daartoe besluiten: draai met enige regelmaat een S.M.A.R.T.-rapport om vroegtijdig fouten te ontdekken (maar dat sluit een plotseling falen niet uit). Synology heeft een tab 'History' in het 'Health info'-deel van de Storage Manager, maar sla de rapportage en/of screenshots ook op een andere plaats dan op de nas op om trends te kunnen ontwaren.• Gezien de jeugdigheid van de defecte schijf echter, zou ik de leverancier vragen direct een nieuwe schijf toe te sturen, onder overlegging van je bevindingen. Het draaien van een tool lijkt me weinig zinnig, mogelijk worden daarmee ook alleen maar wat tellers reset/bad sectors weggepoetst.• Langere tijd doordraaien met de degraded array in afwachting van een na RMA teruggestuurde schijf is niet aan te raden. Schaf zo nodig zelf een extra schijf (identiek model of groter) aan ter vervanging om de rebuild meteen te kunnen starten.
Quakie schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:16:
[...]

Ter aanvulling op Aardvarken's verhaal..

Waarom?
Thanks beiden,
De SMART-test loopt nog... dit is dus nog even afwachten of hier iets uit komt rollen.
Maar hoe groot achten jullie de kans dat het de NAS zelf is? of is dat vrijwel uit te sluiten?

Datum van de factuur is overigens 27-10-2014. Enige spoed is dus geboden, wil ik het via de winkelier spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
tozzke schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:53:
[...]

[...]

Thanks beiden,
De SMART-test loopt nog... dit is dus nog even afwachten of hier iets uit komt rollen.
Maar hoe groot achten jullie de kans dat het de NAS zelf is? of is dat vrijwel uit te sluiten?

Datum van de factuur is overigens 27-10-2014. Enige spoed is dus geboden, wil ik het via de winkelier spelen?
We hebben nu toch 2 jaar garantie of zit ik nu abuis ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

MdO82 schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:29:
Wat heb je ertussen zitten ?
Zit je NAS op een switch ?
Heb je een andere kabel om de pc direct op die switch aan te sluiten ?
Zit een gigabit non managed switch tussen. Kopie tussen pc's gaat wel snel; zelfde switch.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tozzke schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:53:
[...]
Thanks beiden,

Een slechte verbinding tussen moederbord en harde schijf (niet goed ingestoken, defect aan connector) geeft i.h.a. een ander soort foutmelding. De regels in het Log Center zijn duidelijk: disk 4 heeft beschadigde sectoren.

Als het een zakelijke aankoop was, dan speelt de termijn van 1 jaar na aankoop (tenzij anders overeengekomen). Voor een consumentenkoop de gebruikelijke 2 jaren conform EU-recht (en mogelijk nog wat langer als het om non-conformiteit gaat als de aankoop in NL was). Maar daarvoor is een andere sectie van het forum: Shopping Forum.

WD Red schijven kennen bovendien een fabrieksgarantie van 36 maanden na aankoop (zo nodig factuur met datum overleggen als de termijn in het garantieportaal korter is en de schijf geen OEM-exemplaar is). Zelf serienummers controleren kan via: Check your Warranty Status.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2015 21:14 . Reden: Warranty check. WD Red 3 jaar fabrieksgarantie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 19:33:
Hoeveel andere gebruikers zijn er gelijktijdig actief? Welke / hoeveel packages draaien? Is de nas voor 90% of meer gevuld? Zijn beide harde schijven nog gezond? Kopiëren via een share of via de browser? Etc.
Geen andere gebruikers. Cpu heeft het wel vrij druk ongeveer 80%, soms iets hoger, maar dan nog is 350 KB wel erg laag. Kopie gaat via smb share naar Network drive gekoppeld aan de nas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:40:
[...]
Nu ga ik enigszins off-topic.

lk ben het met je eens dat de winkelier waarbij tozzke de harde schijf kocht de garantieafwikkeling op zich moet nemen (en daarmee alle kosten van het verzenden). Waarom een recertified disk niet zou voldoen kan ik niet volgen. Zo lang zo'n disk een langere of tenminste het restant aantal maanden fabrieksgarantie van de oorspronkelijke termijn heeft zou ik die gewoon accepteren (even aangenomen dat een recertified disk minder draaiuren, etc. heeft als het voor garantie ingezonden exemplaar). In geval van een DOA zou ik er ook geen genoegen mee nemen (of korting bedingen).

Zie ook: WD Red: New VS recertified, waar deze discussie eventueel kan worden voortgezet.
Dat is precies het punt waar ik over viel. Ik had een paar maanden oude 4Tb welke dus door WD vervangen is met een recertified disk. Je hebt totaal geen idee wat je ontvangt.. het kan zo zijn dat je schijf ontvangt wat 3x zo oud is... Je garantie wordt 1 op 1 overgezet. Er zit ook zo witte recertfied disk sticker op. WD beroept erop dat hij getest is en goed bevonden...

Het is inderdaad offtopic, maar ik vond dat ik het wel even moest vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:01:
[...]

Een slechte verbinding tussen moederbord en harde schijf (niet goed ingestoken, defect aan connector) geeft i.h.a. een ander soort foutmelding. De regels in het Log Center zijn duidelijk: disk 4 heeft beschadigde sectoren.

Als het een zakelijke aankoop was, dan speelt de termijn van 1 jaar na aankoop (tenzij anders overeengekomen). Voor een consumentenkoop de gebruikelijke 2 jaren conform EU-recht (en mogelijk nog wat langer als het om non-conformiteit gaat als de aankoop in NL was). Maar daarvoor is een andere sectie van het forum: Shopping Forum.
Het was enigszins off-topic, maar daar zit dus verschil tussen.
Goed om te weten :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinvdm schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:01:
[...]

Geen andere gebruikers. Cpu heeft het wel vrij druk ongeveer 80%, soms iets hoger, maar dan nog is 350 KB wel erg laag. Kopie gaat via smb share naar Network drive gekoppeld aan de nas.
80% cpu voor alleen het wegschrijven van data naar de nas? Echt geen andere packages/processen actief? Heb je onlangs een stroomstoring gehad en is de nas de disken aan het herstellen bijv.? Of is een van de harde schijven aan het sterven (vandaar de vraag naar 'Health info'/S.M.A.R.T.)? Vraag over vulgraad gezien?

Heb je een goede backup? Haal dan eens 1 van de schijven er tijdelijk uit (het is toch SHR, wat in geval van twee hdd's praktisch gezien overeenkomt met RAID1 en dus een mirror). Wat voor snelheden behaal je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:48:
[...]
80% cpu voor alleen het wegschrijven van data naar de nas? Echt geen andere packages/processen actief? Heb je onlangs een stroomstoring gehad en is de nas de disken aan het herstellen bijv.? Of is een van de harde schijven aan het sterven (vandaar de vraag naar 'Health info'/S.M.A.R.T.)? Vraag over vulgraad gezien?

Heb je een goede backup? Haal dan eens 1 van de schijven er tijdelijk uit (het is toch SHR, wat in geval van twee hdd's praktisch gezien overeenkomt met RAID1 en dus een mirror). Wat voor snelheden behaal je dan?
Nas is nieuw en gereset en nieuw opgebouwd, het enige wat draaid is surveillance station met 1 camera. Het is ook geen snelle; ds210j. Smart geen errors. Disk eruit heb ik nog niet getest, het zijn niet de snelste schijven maargoed 350 KB is wel erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, daar hebben we de - potentiële - boosdoener. Wat is het resultaat als je Surveillance Station tijdelijk inactief maakt? Wat zijn de eigenschappen van de camera/de instellingen in Surveillance Station? Dus de resolutie, het aantal frames per seconde en de codec? Mogelijk dat het wegschrijven van de opname al veel van de totale bandbreedte voor zijn rekening neemt.

Synology heeft een bandbreedtecalculator opgenomen in de NVR Selector.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2015 22:10 . Reden: Bandwidth calculator ]

Pagina: 1 ... 40 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).