DukeBox schreef op zondag 20 september 2015 @ 20:07:
[...]
Ik neem even aan dat ze niet beiden synology zijn (anders had je binnen synology zelf wel de diverse sync opties gevonden) kun je gewoon een externe folder mounten (SMB, NFS, AFP maar ook webav, (s)ftp enz) op je NAS en zo een kopie starten.
Dat zijn ze wel. Ik heb echter met verschillende sync opties zitten spelen maar daar gebeurde dingen welke ik niet hebben wilde. Waar ik tegen aan liep.
Bij de ene optie werd er een backup folder gemaakt waar alles in gegooid werd
Toen ik folder sync koos werd een volder welke eerder op volume1 stond en ik nu graag op volume2 wilde hebben alsnog op volume 1 gezet.
Kan ik niet gewoon zeggen binnen synology, ik wil de inhoud van deze folder op dat volume op de andere in die folder hebben op een ander volume?
Die sync opties leken voor mij niet de oplossing, ziet er grappig uit maar lijkt niet iets simpels te kunnen doen wat ik wil.
Of moet ik het op de volgende manier doen?
Ik laat nieuwe NAS helemaal leeg, geen shared folders etc en ik laat het sync mechanisme binnen Synology maar zijn gang gaan en achteraf naar ander volume plaatsen?
Ook was de transfer rate om te huilen met beide NAS'sen op gigabit, 10MB/s als je geluk had.
Heb het ook met FXP geprobeerd maar zag daar veel transfer failures.
/EDIT:
Okay, wat data migratie betreft lijk ik de juiste zoekterm gevonden te hebben en kom ik veelvuldig tegen om in DSM filemanager een remote share aan te maken en via filemanager de data te kopieren.
Dit zou de hoogste transfer snelheid etc moeten opleveren. Maar lijkt ook weer niet zo betrouwbaar te zijn. Wat een gedoe zeg!
Maar nu iets wat me net te binnenschiet. Kan ik de "oude" NAS welke maar in netwerk interface heeft hangen aan de "nieuwe" welke er 2 heeft en op deze manier de data overzetten?
Iets anders nog.
Stel ik heb een nieuwe schijf tot mijn beschikking. Kun je deze zomaar in DSM plaatsen terwijl het betreffende volume/disc crashed is en ook als zodanig blijft staan ook al wordt de disc verwijderd?
Dit is nu namelijk het geval. Ik heb de disc verwijderd maar DSM zegt nog steeds volume2 crashed met de benodigde info erbij etc.
[
Voor 17% gewijzigd door
schumi2004 op 21-09-2015 11:30
]