Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.595 views

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 15:36
Ik dacht dat je de grote ziggo storing van voorlaatst bedoelde :P

http://nos.nl/artikel/205...netstoring-bij-ziggo.html

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-10 16:37

JanAd

Wind’s howling

Weet iemand hoe ik dit 'gevaar' weg krijg?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/49465187/nas1.jpg

Van Synology zelf kreeg ik enkel een verwijzing naar hier:
https://www.synology.com/en-global/knowledgebase/faq/639

Maar van die dingen heb ik niks geïnstalleerd. Ik draai enkel Plex en niks meer...

Er werd tijdens een virusscan eerst een php_exploid gevonden en verwijderd. Daarna kwam deze melding.

Edit: details...
DS415+
DSM 5.2.5592 update3

Plex Media Server 0.9.12.8.1362

[ Voor 8% gewijzigd door JanAd op 27-08-2015 20:40 ]

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:27

elsinga

=8-)

Hier dezelfde melding vanochtend. Ik draai wel veel packages, maar geen van de in de FAQ genoemde. Draai ook de laatste DSM op mijn DS412+.

Ik draai: Antivirus Essential, Bittorrent Sync, Bootstrap Installer, Cloud Sync, Darkstat, ddnsupdater, Docker, Download Station, GateOne, Init 3rd party, Limesurvey, Mailserver, Mail Station, MariaDB, Media Server, Note Station, NZBGet, Perl, phpMyadmin, Python, Python 3, Spotweb, sslh, Surveilance Station, VPN Server.

Iemand een idee?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tjorni
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-10 13:35
Op het Duitse Synology forum loopt een thread over dit onderwerp:
http://www.synology-forum...em-mit-Virus-von-Werk-aus

Het blijkt dat Antivirus Essential de betreffende file (/usr/syno/bin/zip) in quarantine gezet heeft, vanwege een detectie van php.exploit.CVE_2015_2331-3. Dit lijkt een false positive geweest te zijn; de nieuwe virusdefinities zouden deze threat niet meer detecteren. Ik ben op dit moment bezig om dat te verifieren.

Het lijkt dus allemaal mee te vallen.

-edit-

Na het updaten van de virusdefinities wordt bij een nieuwe scan de betreffende file (die ik uiteraard eerst uit quarantine gehaald heb) niet meer als threat gezien. Er was dus inderdaad sprake van een false positive.

[ Voor 18% gewijzigd door tjorni op 28-08-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Mja, ik heb dat bestand verwijderd... |:(

Ik kreeg die melding 's morgens en zonder na te denken verwijderen geklikt :z

Edit:
Ik krijg per mail van Synology nu ook deze info:
Thanks for feedback and it's confirmed a false alarm.

Please check detail and action items below:

The /usr/syno/bin/zip was quarantined by Antivirus Essential and caused a warning in Security Advisor ("file is modified"), but this is confirmed as a false alarm.

We report the false-positive file to ClamAV (the antivirus engine), and the future virus definitions will not report such infection. You could use the following methods to solve this problem:
Wel raar dat er geen oplossing bij staat... de zin stop gewoon. :? Alle mails van de helpdesk waren trouwens in vrij gebrekkig Engels - is dat altijd zo bij Synology support?

[ Voor 77% gewijzigd door JanAd op 28-08-2015 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Laatst online: 04-10 09:27

elsinga

=8-)

Ik heb in Antivirus Essentials de file uit de quarantaine gerestored. Nu is het wachten op een aangepaste virusdefinitie.

Om de waarschuwing weg te krijgen kun je de regel in Security Advisor even opnieuw laten scannen.

[ Voor 29% gewijzigd door elsinga op 28-08-2015 09:51 ]

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28
JanAd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:37:
Mja, ik heb dat bestand verwijderd... |:(

Ik kreeg die melding 's morgens en zonder na te denken verwijderen geklikt :z

Edit:
Ik krijg per mail van Synology nu ook deze info:

[...]

Wel raar dat er geen oplossing bij staat... de zin stop gewoon. :? Alle mails van de helpdesk waren trouwens in vrij gebrekkig Engels - is dat altijd zo bij Synology support?
Ligt eraan wie je vraag behandeld, er zit er een die niet echt volledig is.. het lijkt erop dat hij deels zijn emails kopieert van andere emails/faq en het niet voor elkaar krijgt om er 1 geheel van te maken..
Super irritant omdat ze ook niet super snel reageren..
Dit was een tijd geleden een stuk beter, dus ik denk dat een paar mensen weg zijn of een andere rol hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Quakie op 28-08-2015 10:12 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
GeeMoney schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:57:
[...]

Huh, een move die het ook niet doet op inode?? Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Laatste optie die ik kan bedenken is : vanuit een windows bak met SCP proberen de files te alteren.
Als dat niet werkt dan zit er niets anders op dan de boel weg te mieteren ben ik bang.
Een move van één file op iNode werkt! _O_ Nu eens bedenken hoe ik dat wat meer kan automatiseren. :P

En gelukt!

In het kort:
- met ls -il een lijstje maken
- wat copy&paste in notepad++
- zorg dat er iets als dit uit gaat komen: 'find . -inum 545114 -exec mv {} aap.part42.rar \;'

Best een makkie, als je weet hoe. :)

[ Voor 18% gewijzigd door pven op 28-08-2015 10:21 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:32
pven schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:16:
[...]

Een move van één file op iNode werkt! _O_ Nu eens bedenken hoe ik dat wat meer kan automatiseren. :P
Een while loopje maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

elsinga schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:45:
Ik heb in Antivirus Essentials de file uit de quarantaine gerestored. Nu is het wachten op een aangepaste virusdefinitie.

Om de waarschuwing weg te krijgen kun je de regel in Security Advisor even opnieuw laten scannen.
Ik heb dat bestand verwijderd. Hoe krijg ik dat nu terug?

Nuja, ik laat de scan de regel negeren. Dan is het ook opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Die inum's zijn niet gesorteerd, daar zit dus sowieso handwerk bij. Vandaar mijn notepad++-oplossing. Niet de meest ideale, maar ach: het werkt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Ik had die malware melding ook, heb de file uit quarantaine gehaald en nog een keer de virusscan gedraaid. Nu geen probleem meer. Een false negative dus.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Hoe vaak draaien jullie hem trouwens?

Ik doe elke dag een system scan en 1x per week een full scan waar die uren mee bezig is met 25% cpu load.. Het is dus best een aardige belasting voor je NAS.

Ik mis dus een automatisch scan bij het aanmaken van .....

Draait er iemand de McAvee betaalde variant? Geloof alleen op intel cpu NASjes beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik doe hetzelfde... Elke dag (nacht) de systeemscan en 1x per week volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Is dit probleem bij meer mensen bekend?

Ik wil graag de map homes verbergen omdat ik dit een vrij nutteloze vind. Via Control Panel -> Shared Folder en vervolgens homes map en klikken op bewerken heb je de optie om aan te vinken: "Verberg deze gedeelde map in "Mijn netwerklocaties". Dit heb ik aangevinkt maar als ik vervolgens de NAS mount staat er nog steeds de map "homes".

Ik heb ook al geprobeerd de map via terminal met het command: chflags hidden te verbergen maar dit dat lukt niet, hij kan wel de mappen van de individuele users dan verbergen. Ik kan mij herinneren dat dit mij een tijd geleden wel gelukt is via een vergelijkend/zelfde command maar ik weet niet hoe ik dit destijds heb gedaan.

Iemand een idee hoe ik die folder alsnog kan verbergen, ik heb namelijk alleen baat bij de home map.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Ik kan mij herinneren dat een paar weken geleden een soort gelijke vraag is gesteld..

heb je al gezocht? Er werden toen workarounds gegeven aangezien compleet verbergen niet lukt.
Het was iets met de linux structuur/setup ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Ik heb meerdere fora's gelezen daar word aangegeven dat HOME niet verwijderd kan worden, dat snap ik. Alleen begrijp ik niet waarom er in DSM de functie zit om HOMES te verbergen en dat vervolgens niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Quakie schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:09:
Ik kan mij herinneren dat een paar weken geleden een soort gelijke vraag is gesteld..
Klopt: pven in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
Ik bedoelde nog ouder nl:
Quakie in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2"

Soort gelijke vraag van dezelfde user :) haha

Richard! ik blijf erbij dat het komt doordat het een speciale folder is. Homes wordt aangemaakt bij het activatie van home user service.
Als je homes verberg, hoe kan je home folder dan nog zichtbaar zijn? in die trant zal het zitten, dat DSM weigert om het te verbergen omdat functionaliteit dan niet meer 100% werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Quakie schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:24:
dat DSM weigert om het te verbergen omdat functionaliteit dan niet meer 100% werkt.
Waarom bouwen ze die functie in dan?

Ik zie het nut niet in van die homes folder, ik gebruik de home folder want daar staat CloudStation en andere mappen in, dat is van belang voor mij maar ik heb er geen baat bij om folders van andere users te kunnen zien als ik met een specifieke user ben ingelogd, als ik die files wil benaderen log ik wel met de desbetreffende user is.

[ Voor 15% gewijzigd door Richard! op 28-08-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 11:52

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

In DSM zitten duizenden mogelijkheden. Wat hebben jullie bijv gedaan aan beveiliging? HTTPS + certificaat? Momenteel heb ik alleen two-step-auth aanstaan. Moet me er nog eens een keer goed in verdiepen. En toegang via internet? Lijkt mij wel handig om van buitenaf er bij te kunnen, en met ftp etc. Maar ik moet tijd vinden om dat allemaal eens een x goed en veilig in te stellen...

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:43
Ik heb daarvoor gewoon een OpenVPN verbinding waarmee ik alles in m'n interne netwerk kan benaderen. Voor de rest staat de Syno dicht richting internet, wel zo veilig.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 28-08-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Richard! schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:38:
[...]

Waarom bouwen ze die functie in dan?

Ik zie het nut niet in van die homes folder, ik gebruik de home folder want daar staat CloudStation en andere mappen in, dat is van belang voor mij maar ik heb er geen baat bij om folders van andere users te kunnen zien als ik met een specifieke user ben ingelogd, als ik die files wil benaderen log ik wel met de desbetreffende user is.
Als het je zo irriteert moet je een aparte user aanmaken en die gebruiken op je devices.. dan zou je het niet moeten zien. Alleen Admins zien de homes folder als verzamel map voor alle user home folders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
NeFoRcE schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:45:
In DSM zitten duizenden mogelijkheden. Wat hebben jullie bijv gedaan aan beveiliging? HTTPS + certificaat? Momenteel heb ik alleen two-step-auth aanstaan. Moet me er nog eens een keer goed in verdiepen. En toegang via internet? Lijkt mij wel handig om van buitenaf er bij te kunnen, en met ftp etc. Maar ik moet tijd vinden om dat allemaal eens een x goed en veilig in te stellen...
Je zegt het zelf al, er zijn meerdere manieren..

Ik zou beginnen met het eind. Wat wil je precies bereikbaar maken en hoe makkelijk moet dit gaan?

Bijv werk.. niet elke werkgever staat vpn connecties toe, via mijn werk gaat het niet lukken bijv.
Je kunt andere standaard poorten gebruiken bijv
Je kunt bijv synology's firewall strak zetten.
quick connect gebruiken
etc
etc

Ik zelf gebruik alles door elkaar.. open VPN voor toepassingen waarvan poorten niet open staan, andere default poorten. https + certificaten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
Heb een beetje hulp nodig.

Heb mailserver geinstalleerd, ik gebruik noip voor dynamic ip addres en heb mijn domein naam bij godaddy.

Nu kan ik mooi email verzenden naar iedereen, maar als men een antwoord stuurt naar mij krijgt iedereen de volgende foutmelding: barry@oosterbosch.co.uk
smtp.secureserver.net #<smtp.secureserver.net #5.1.1 smtp; 550 5.1.1 <barry@oosterbosch.co.uk> Recipient not found. <http://x.co/irbounce>> #SMTP#

iemand een idee wat ik fout heb gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:30

timovd

Voorsprong door techniek

Ik neem aan dat je "barry" als alias hebt toegevoegd in MailServer?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
timovd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:46:
Ik neem aan dat je "barry" als alias hebt toegevoegd in MailServer?
inderdaad:

Afbeeldingslocatie: https://db.tt/8fiwpaiB

ik kan ook op mailstation inloggen met die account en mails versturen van barry@oosterbosch.co.uk (getest naar gmail, icloud en werk exchange) maar antwoorden of sturen naar dat adres lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-05 12:59
Ik zou graag een ssl certificaat op mijn nas hebben aangezien ik een beetje gek wordt van die melding dat het certificaat niet vertrouwd is.

Nou dacht ik een goedkoop ssl certificaat te bestellen voor een paar eurotjes, maar dat werkt natuurlijk niet met de DDNS service, aangezien *.synology.me niet mijn domein naam is.

Wat voor optie gebriken jullie om de melding te laten verdwijnen?

Self signed? of toch een domein naam aanschaffen en dit c-record verwijzen naar de DDNS service?

Hoor graag jullie oplossingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:13
Heb certificaat op een sub domein van een bestaand domein, wild card certs zijn te duur en wilde niet nog een domein. Werkt prima met een trial certificaat.

Subdomein verwijst naar ip van nas en de rest van het domein staat nog gewoon bij de provider

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 15:36
remondoo schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:09:
Ik zou graag een ssl certificaat op mijn nas hebben aangezien ik een beetje gek wordt van die melding dat het certificaat niet vertrouwd is.

Nou dacht ik een goedkoop ssl certificaat te bestellen voor een paar eurotjes, maar dat werkt natuurlijk niet met de DDNS service, aangezien *.synology.me niet mijn domein naam is.

Wat voor optie gebriken jullie om de melding te laten verdwijnen?

Self signed? of toch een domein naam aanschaffen en dit c-record verwijzen naar de DDNS service?

Hoor graag jullie oplossingen.
Ik heb een domeintje eraan hangen met een gratis ssl cert van startssl

Werkt prima

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
werkt inderdaad prima met de juiste handleidingen want anders is het best lastig.

Hoe lossen jullie dat op als je lokaal in logt in DSM om een groen slotje te krijgen (met een ssl certificaat dus)? Met ip adres en domein naam is dat namelijk nog wel met rood kruis.Alleen extern inloggen met poorten open is dan groen.
Dus mijnnas.nl met groen slotje. In de eerste instantie had ik namelijk met ssl certificaat nog steeds een rood kruis. Ik heb nu een verwijzing in mijn host file gemaakt mijnnas.nl 192.168.1.x

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mag ik een hint vragen naar z'n handleiding. Maar eerlijk gezegd gaat het mij ook vooral om lokaal. Want log ook altijd eigenlijk alleen lokaal in, hetzij in eigen huis, hetzij via een vpn...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
http://blog.mobile-harddi...tificaat-op-synology-nas/
is redelijk veel over te vinden, ook hier en op synology forum.nl
Succes!
Cyberpope schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:56:
Mag ik een hint vragen naar z'n handleiding. Maar eerlijk gezegd gaat het mij ook vooral om lokaal. Want log ook altijd eigenlijk alleen lokaal in, hetzij in eigen huis, hetzij via een vpn...

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
Ik heb zojuist een sub domeinnaam aangemaakt, en bij DNS instellingen de CNAME door verwezen naar de DDNS van mijn synology. Ik kan nu de nas benaderen via subdomain.domain.nl. Nu is het ook mogelijk om hier een certificaat aan te koppelen.

@ionicdog

Je zou denken dat het certificaat aan een domeinnaam hangt en niet aan een intern ipaddress waardoor de browser misschien denkt dat hij niet te vertrouwen is? misschien is er iemand die hier iets meer over kan vertellen.

[ Voor 3% gewijzigd door remondoo op 28-08-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Misschien al eerder gevraagd, maar kan het zo snel niet vinden.

Heb een oude 110J hier liggen. Was het wachtwoord vergeten. Even googelen leert mij dat de reset knop indrukken voldoende is om het admin account te resetten waarbij alle gegevens gewoon in takt blijven.

Hoe beveilig ik de gegeven op mijn NAS bij diefstal? De kans dat men er iets mee doet is misschien niet groot, maar als het gebeurd kunnen de gevolgen groot zijn. Alles staat zo'n beetje op mijn NAS tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Ben nu bezig mijn oude DS112J te vervangen voor een DS215+, wat een heerlijk snelheidsverschil. Begon me steeds meer te ergeren aan de traagheid, alleen al de webinterface was erg sloom. Nu maar Sonarr enzo installeren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remondoo
Hi, wellicht door encryptie toe te passen en als de data echt belangrijk is zorg voor goede backups.

Hier is meer informatie te vinden hoe of wat.

Houd er rekening mee om de recovery key ergens goed op te bergen, zorg ook dat het vinkje voor Mount automatically on startup niet aanstaat, anders wordt het voor een dief nog makkelijker om bij de gegevens te komen.
readytoflow schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:40:
Misschien al eerder gevraagd, maar kan het zo snel niet vinden.

Heb een oude 110J hier liggen. Was het wachtwoord vergeten. Even googelen leert mij dat de reset knop indrukken voldoende is om het admin account te resetten waarbij alle gegevens gewoon in takt blijven.

Hoe beveilig ik de gegeven op mijn NAS bij diefstal? De kans dat men er iets mee doet is misschien niet groot, maar als het gebeurd kunnen de gevolgen groot zijn. Alles staat zo'n beetje op mijn NAS tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the ult
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-01-2023
Heeft iemand ervaring met de Wifi Dongle voor de DS414J?
Is het bereik dan een beetje goed en werkt het beter/net zo goed als een router?

Heb met mijn huidige cheap-ass router nogal vaak problemen dat hij vastloopt als er veel data overheen moet.

Dus ben nu een beetje in dubio over een wifi-dongle voor de NAS kopen en die als router laten werken (als dat uberhaupt kan) of een nieuwe router kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Ik heb een probleem en ik kom er echt niet meer uit. Ik heb een Synology DS214Play, en ik wil in mijn XBMC machine (Raspberry Pi 2) een NFS aanmaken van de shared folder 'video' op mijn NAS. Op mijn XBMC krijg ik wel de shared folder te zien, maar ik kan deze vervolgens niet openen. Dan gebeurt er niks.

Ik heb in NFS settings van de NAS aan alle gebruikers en aan alle ip adressen binnen mijn netwerk rechten gegeven.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the ult schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:47:
[...]
Dus ben nu een beetje in dubio over een wifi-dongle voor de NAS kopen en die als router laten werken (als dat uberhaupt kan) of een nieuwe router kopen.
Als wireless access point zou ik dat nog wel aandurven, maar om een instapmodel als de DS414j ook als router in te zetten, zou ik me nog eens achter de oren krabben. Uiteraard is het mogelijk, Synology bracht tenslotte ook de van wifi voorziene DS213air uit (met minder geheugen en een zwakkere cpu - tabel).

Hoe staat het met je Linuxkennis, in het bijzonder het commando IPTABLES - zie bijv. het Synologyforum: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=3&t=70083 (daar verder zoeken).

Omdat de DS414j over maar één netwerkpoort beschikt kun je er wel een draadloze router of draadloos access point van maken, maar het wordt moeilijk, zeg maar onmogelijk, er meer apparaten met een netwerkkabel aan vast te maken.

En kijk eens rond in Netwerken inzake verbeteren van je wifi-ontvangst. Doe eerst een sitesurvey met je smartphone of laptop en beschrijf je omgeving incl. apparatuur om een goed advies te krijgen. Nu is het gissen naar het waarom van de slechte ontvangst en kan niemand voorspellen of het inzetten van een dongle daaraan wat verbetert. Al kan als vuistregel wel gezegd worden dat dualband in een drukke omgeving vaak verlichting brengt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2015 17:23 . Reden: Quote the ult. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the ult
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-01-2023
Hey Aardvark,

Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie. Ik had al aardig wat uitgezocht en geprobeerd, maar zal ook nog even naar die IPTables kijken.
Had al een vermoeden dat de DS414j als NAS + Router niet echt geschikt zou zijn. Maar dacht ff navragen om het zeker te weten.

Probleem zit hem ook niet zozeer (meer) in de ontvangst, maar vooral in het over de kook raken van de router, waardoor een harde reset de enige oplossing lijkt. Bijvoorbeeld bij het zowel downloaden via internet en het syncen van foto' s/videos naar de NAS met Cloud Station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat over de kook raken van je router bij het downloaden klinkt alsof je een router hebt die het aantal connecties dat je maakt niet aankan (budgetroutertje van het onderste, goedkope, schap?). Soms kan het installeren van een alternatief als dd-wrt of Openwrt daaraan iets verbeteren. Maar daarvoor is het eerder door mij genoemde NT het juiste forum (omdat het je geld kan besparen, zou ik zeker daar zoeken op de naam van je router, misschien dat het een bekend probleem is, met een bekende oplossing - of er eventueel een eigen topic starten).

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2015 17:39 . Reden: Verwijzing naar Tomato weggehaald i.v.m. inactiviteit ontwikkelaar(s). ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:57

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:19:
[...]

Als wireless access point zou ik dat nog wel aandurven, maar om een instapmodel als de DS414j ook als router in te zetten, zou ik me nog eens achter de oren krabben. Uiteraard is het mogelijk, Synology bracht tenslotte ook de van wifi voorziene DS213air uit (met minder geheugen en een zwakkere cpu - tabel).
Ik weet niet in hoeverre routers dedicated hardware hebben voor routen. Maar de meeste routers hebben ook niet meer dan 64 MB ram en een CPU'tje van een paar honderd Mhz dus het moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, het kan zeker. Daarom ook dat ik de oudere, minderbedeelde DS213air ten tonele voerde, mede vanwege de netwerkplaatjes in het specificatieblad.

Routers hebben in het algemeen op routeren toegesneden cpu's en netwerkchips, al lijkt er wel een trend te zijn om meer generieke ARM-cpu's toe te passen (bijv. in de binnenkort te lanceren Mikrotik RB3011). Iets met flexibiliteit (mengen routerfunctie met opslagfunctie, domotica-aansturing, e.d.), lage kostprijs door grote aantallen en lowpower (vanwege toepassing in allerlei mobiele, batterijgevoede apparaten) en toch krachtig genoeg voor soho-gebruikers.

Noem me ouderwets of (overdreven) voorzichtig; ik scheid de functies in mijn netwerk en combineer niet graag netwerkopslag met routeren. In een thuisnetwerk acht ik een device waarop beide functies afzonderlijk zijn gevirtualiseerd nog wel acceptabel (restrisico). Toch ben ik wel nieuwsgierig of en hoe Synology extra veiligheid heeft ingebouwd in SRM in hun RT1900ac (speculatie: lancering rondom evenement medio september (?); maar dat is hier off topic en meer geschikt voor [Synology] Nieuws en discussie of beter nog Netwerken zodra deze werkelijk beschikbaar is).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2015 21:23 . Reden: Link & woordvolgorde i.v.m. leesbaarheid. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:39
Ik heb een vraag over het FTP gebruik op de Synology. Ik gebruik een oud beestje wat tot nu toe voor mij voldoende was. Vooral opslag (films en muziek) en af en toe iets verzenden, of eigenlijk op laten halen via ftp. Ik heb een DS508 en er zitten 4 harde schijven in.
Nu heb ik een probleem om via ftp iets te downloaden.
Men kan de ftp server benaderen, men kan inloggen via naam en wachtwoord, men ziet de foto''s staan, alleen ze kunnen geen foto''s downloaden. Ftp is ingeschakeld, de gebruiker heeft een eigen map waar de foto''s staan en daar logt men ook in, bij toegang tot de map staat lezen en schrijven toegestaan aangevinkt maar er word niets gedownload en men krijgt een time-out.
De poorten heb ik in de router geforward naar het ip-adres van de Synology.

Wie weet waar ik iets of wat vergeten ben om dit weer werkend te krijgen of waar ik eventueel naar kan kijken.
De laatste DSM versie staat erop en dat is 4.0-2265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mike123 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:21:
Men kan de ftp server benaderen, men kan inloggen via naam en wachtwoord, men ziet de foto''s staan, alleen ze kunnen geen foto''s downloaden.
Mag de ingelogde gebruiker misschien niet downloaden uit die gedeelde map? Zie het vinkje 'Bestanden downloaden uitschakelen' in de rechtentab 'Geavanceerde bevoegdheden' (voor een visueel voorbeeld zie het zesde plaatje op http://f1onlinehelpdesk.nl/knowledgebase.php?article=5).

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2015 22:56 . Reden: Quote mike123 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Vandaag begon mijn DS211 in eens te piepen (heeft tijdens de vakantie uitgestaan en heb ik vandaag weer opgestart). Na even te kijken wat nu het piepen was, bleek dat volume 2 was gecrashed. Misschien niet het slimste, maar ik heb de de NAS opnieuw laten opstarten. Mogelijk iets van een software probleempje. Na de herstart was ik het hele volume kwijt geraakt (dus niet meer gecrashed, maar hij was in de webinterface helemaal niet meer te vinden). Na er vanuit gegaan dat de harde schijf was gecrashed wilde ik al nieuwe gaan bestellen, maar wilde toch nog even kijken of ik de data er af kon krijgen via mijn PC (ja weet het, ik heb er geen backup van. Het zijn toch maar films, dus zo erg is dat ook niet). Harde schijf werkte gewoon zonder problemen, maar kon met ext2fsd niet zo snel mijn bestanden terug vinden. Omdat de harde schijf zonder problemen werkte, toch maar weer in de NAS gestopt. Om een lang verhaal kort te maken, ik kwam erachter dat mijn disk2 niet werkt. Als ik de harde schijven omdraai, dan werkt alles in disk1 zonder problemen.

Als ik in de log kijk,dan zie ik het volgende:
errSystem2015/08/29 17:29:20SYSTEMSystem volume [Swap] was degrade, current disk status [1/2], please repair it.
errSystem2015/08/29 17:29:20SYSTEMVolume [2] was crashed.
errSystem2015/08/29 17:29:19SYSTEMSystem volume [Root] was degrade, current disk status [1/2], please repair it.
warnSystem2015/08/29 17:29:19SYSTEMDisk [2] was removed.

Blijkbaar us om 17:29:19 disk 2 spontaan uitgevallen en het lukt mij op geen enkele mogelijkheid om hem weer aan de praat te krijgen. Het klinkt als iets hardwarematig (tenminste, dat denk ik. Als het software was geweest had een herstart moeten werken) in de NAS. Zijn er toevallig bekende problemen die bij de DS211 voordoen wat betreft het uitvallen van een harde schijf? Of heb ik gewoon pech en moet ik op zoek naar een nieuwe nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit Synology's kennisbank: voer eens een simpele test uit om te zien of het moederbord stuk is. Heb je toevallig de beschikking over 1 of 2 reserve harde schijven om daarmee een frisse installatie uit te voeren?

Sowieso contact zoeken met Synologysupport om bevestigd te krijgen of het moederbord stuk is. Zo ja, dan tenminste proberen om bij je winkelier korting (zeg 20%) te krijgen op een nieuwe nas aangezien Synology vindt dat ze 5 jaar mee moeten kunnen (lifecycle).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 22:55:
[...]

Mag de ingelogde gebruiker misschien niet downloaden uit die gedeelde map? Zie het vinkje 'Bestanden downloaden uitschakelen' in de rechtentab 'Geavanceerde bevoegdheden' (voor een visueel voorbeeld zie het zesde plaatje op http://f1onlinehelpdesk.nl/knowledgebase.php?article=5).
Ik heb bij de instellingen gekeken en daar is niets aangevinkt.
Ik heb het ook geprobeerd door een nieuwe gebruiker aan te maken, alle opties doorlopen, rechten te geven omtrent het downloaden en dan nog kan ik niets downloaden.
Eerder zette ik gewoon via verkenner de foto''s in de ftp map voor de desbetreffende gebruiker, ze loggen in en ze haalden de foto''s eraf, klaar. Nu niet.
Maar als probeer te downloaden met SmartFTP krijg ik gewoon verbinding, zie de mappen en bestanden maar krijg een time-out als ik wil downloaden. Maar als ik via SmartFTP een nieuwe map aan wil maken dan lukt dat wel. In die map kan ik ook een tekstbestand maken en tekst erin zetten. Nadien kan ik deze ook weer openen in SmartFTP en weer verder bewerken.
Een foto er naar toe kopieeren gaat ook niet, eerst met een snelheid van 1,40 KB?s. Erg traag dus. Maar na en bepaalde tijd krijg ik weer een time-out. Van het foto bestand staat de bestandsnaam er wel maar bestand is 0 KB.

Extra info: Via een site om de ftp te testen zie ik de melding:QUOT command failed with 500

Wat ik kan vinden over error 500 is dit: 500 Syntax error, command unrecognized. This may include errors such as command line too long.

Wat is daar aan te doen of doe ik ergens iets fout?

[ Voor 9% gewijzigd door mike123 op 30-08-2015 17:13 . Reden: Extra info toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft SmartFTP niet een logfile, wat staat daarin? En heb je ook een andere ftp-client uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:55:
Uit Synology's kennisbank: voer eens een simpele test uit om te zien of het moederbord stuk is. Heb je toevallig de beschikking over 1 of 2 reserve harde schijven om daarmee een frisse installatie uit te voeren?

Sowieso contact zoeken met Synologysupport om bevestigd te krijgen of het moederbord stuk is. Zo ja, dan tenminste proberen om bij je winkelier korting (zeg 20%) te krijgen op een nieuwe nas aangezien Synology vindt dat ze 5 jaar mee moeten kunnen (lifecycle).
Volgens de zelftest is het moederbord nog in orde. Is het dan nog handig/mogelijk van de Synologysupport de bevestiging te krijgen dat hij niet in orde is?

Voor de harde schijven ga ik even kijken of ik nog iets heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Jirachi schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:14:
Ik heb een probleem en ik kom er echt niet meer uit. Ik heb een Synology DS214Play, en ik wil in mijn XBMC machine (Raspberry Pi 2) een NFS aanmaken van de shared folder 'video' op mijn NAS. Op mijn XBMC krijg ik wel de shared folder te zien, maar ik kan deze vervolgens niet openen. Dan gebeurt er niks.

Ik heb in NFS settings van de NAS aan alle gebruikers en aan alle ip adressen binnen mijn netwerk rechten gegeven.
Probeer deze stappen eens. Dit heeft het voorheen bij mij opgelost.
http://kodi.wiki/view/NFS#Synology

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dranik
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-10 11:45
mike123 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 02:11:
Wat is daar aan te doen of doe ik ergens iets fout?
Gebruik je active of passive ftp? Welke poorten heb je geforward? Als je wel een directory listing kunt doen (control connection op poort 21), maar geen download (data connection, voor active ftp tcp/20 en voor passive een hoge poortreeks) dan zit het probleem waarschijnlijk daarin, mits er geen rechtenissues zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Dranik schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 09:55:
[...]

Gebruik je active of passive ftp? Welke poorten heb je geforward? Als je wel een directory listing kunt doen (control connection op poort 21), maar geen download (data connection, voor active ftp tcp/20 en voor passive een hoge poortreeks) dan zit het probleem waarschijnlijk daarin, mits er geen rechtenissues zijn.
Op de nas staat standaard ingesteld poort 21. In de router heb ik poort 20 en 21 geforward naar het ip adres van de nas op poort 20 en 21.
De rechten van de gebruikers staan goed.

Nou had ik gisteravond een app op mijn telefoon gezet met een ftp client en daarmee geprobeerd in te loggen en dat ging zomaar en kon ook foto's downloaden. Dit nogmaals geprobeerd met een andere ftp client en dat ging niet. Toen de eerste weer geprobeerd en dat ging ook niet meer.
Ga denk ik ook de kabels maar eens nakijken. De gebruikte kabels zijn wel originele kabels en niet zelfgemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
Achter een router wil je geen gebruik maken van active ftp, dus maak gebruik van passive ftp en open bijbehorende poortrange (kan je vinden en opgeven in dsm).

[ Voor 65% gewijzigd door job op 31-08-2015 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
  • Laatst online: 17-09 12:33
Ik heb net een DS215j gekocht. Ik wil hem liggend in een kast stoppen omdat hij anders niet past. Heeft iemand z'n synology ook zo neergelegd? Kunnen de voetjes er makkelijk af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Gaat dat wel goed met koeling? Het Synology logo aan de zijkant is eigenlijk een soort grille, zodat er koele lucht langs de schijven kan stromen. Als je het ding op z'n kant legt worden je schijven pittig warm denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ik denk dat 1 zijkant blokkeren nog wel moet kunnen, de luchtstroom is vooral van achter naar voor, de zijkanten hebben daar volgens mij niet veel invloed op. Wat mogelijk een groter probleem is, is een te kleine afgesloten ruimte. Als de warme lucht niet weg kan, blijf je koelen met steeds warmere lucht.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
  • Laatst online: 17-09 12:33
Waar ik de NAS in wil zetten is m'n tv meubel, daar zit op zich genoeg ruimte in met een open achterkant. Alleen zijn de ruimtes niet hoog genoeg voor de NAS om staand neer te zetten, ik ga het iig proberen en zal de warmte goed in de gaten houden. Binnenkort ook maar even een netwerkkabel naar de meterkast proberen te leggen (door de kruipruimte :-) ) voor de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wat betreft de koeling zou je ervoor kunnen kiezen om, ondanks plaatsing nabij je tv, niet de meest stille ventilatorstand te kiezen en geforceerd te koelen. Zie Ventilatorsnelheid modus in het Configuratiescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Laatst online: 20-09 10:57
Ik wil mijn Synology downgraden naar DSM 5.1. aangezien mijn Spotweb en Sickbeard niet meer functioneren. Oplossingen als SSL uitzetten werken niet (of even) en hoop dat terug naar de oude situatie alles weer functioneert.

Ik kan nergens oude firmware vinden. Bij diverse artikelen staat wel een link naar 5.1 firmware, maar die links werken niet meer. Heeft iemand nog een andere locatie voor oude DSM firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkerbek312 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:12:
Ik wil mijn Synology downgraden naar DSM 5.1. [...] Heeft iemand nog een andere locatie voor oude DSM firmware?
Het lijkt erop dat andere locaties ontoegankelijk of gesaneerd zijn, maar kijk eens op de US-locatie: http://usdl.synology.com/download/DSM/release/5.1/ (voor zolang als het duurt ...).

En verder geheel eens met Quakie hieronder. :)

Update - 2015.09.03

Via het pad Support/Ondersteuning > Downloadcenter, op de Synology-website, tref je, na bepalen welke nas de jouwe is, bovenaan in de rechterkolom Notes/Opmerkingen in de tab Utilities in de rij DSM n.x ook een vermelding All DSM versions aan. Daaronder zit bij mij verscholen de link naar: http://dedl.synology.com/download/DSM/. Die link geeft een opsomming van alle historische versies (2.0 t.e.m. 5.2 & Other).

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2015 07:42 . Reden: Update. usdl.synology.com in toekomst ook weg? ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
Lekkerbek312 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 10:12:
Ik wil mijn Synology downgraden naar DSM 5.1. aangezien mijn Spotweb en Sickbeard niet meer functioneren. Oplossingen als SSL uitzetten werken niet (of even) en hoop dat terug naar de oude situatie alles weer functioneert.

Ik kan nergens oude firmware vinden. Bij diverse artikelen staat wel een link naar 5.1 firmware, maar die links werken niet meer. Heeft iemand nog een andere locatie voor oude DSM firmware?
Kan je niet beter gaan uitzoeken waarom het niet werkt? Als het bij andere wel werkt ligt het niet aan DSM 5.2. Sowieso moet je dit niet willen omdat er naast features ook beveiliging oplossingen in DSM 5.2 zitten.
Tuurlijk enorm grote lekken worden uiteindelijk ook verwerkt voor 5.1, maar goed. Zolang je model ondersteunt wordt zou ik altijd voor laatste versie gaan.

Ik ga er vanuit dat een versie terug inhoudt dat je schoon moet gaan installeren. Dan kan je net zo goed schoon 5.2 installeren en dan kijken of je spotweb en sickbeard weer aan de praat krijgt...
Indien niet, kan je altijd 5.1 nog overwegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Quakie op 02-09-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
Hartelijk dank aardvark.

@Quakie uiteraard heb je daar een punt. Echter door de combinatie van uitvallen van meerdere packages is het moeilijker zoeken. Het continue opnieuw verwijderen van de spotweb database, opnieuw retrieven en er vervolgens achterkomen dat een dag later alles weer in de soep loopt is niet erg motiverend. Vandaar eerst even dit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
Sickbeard heb ik op DSM 5.2 draaien. Spotweb gebruik in nu een externe 3rd party server voor.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 15:02
Ik heb sinds kort een Synology DS215j. Hij werkt opzich goed, maar in het gebruik icm mijn laptop (hp spectre x360, wifi via ziggo router) en surface 2 valt me op dat de download van nas naar laptop/surface zo'n 3x trager is (en minder stabiel) dan upload. Ook is de CPU load op de NAS een stuk hoger tijdens download (dit is evt nog wel te verklaren vanuit de RAID0 opstelling denk ik?). Hoe komt dit, en wat kan ik hieraan doen?

Ook heb ik wat rare dingetjes met de Netbios naam. De eerste dagen kon ik het apparaat via IE benaderen met \\Diskstation:5000. Dit werkt (spontaan?) niet meer. Hoe komt dit?

[ Voor 17% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 02-09-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Indien mogelijk zou je op een andere client/computer kunnen proberen. Of -ik neem aan dat je verkenner gebruikt- nog eens met een andere protocol bv. een makkelijke: ftp.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 22:03
Ik heb een vraag over remote backup.
Ik heb op dit moment een taak aangemaakt (en ook draaien) naar een andere Synology NAS over het internet. Echter gaat het om 200 gig aan data wat moet worden overgepompt, hier gaat mij vraag ook over.
Kan ik gewoon vanavond met een USB disk met alle data (exacte kopie van de data die op mijn bron NAS staat) naar de remote site, en daar deze bestanden even in de juiste mappen van deze backup taak kopieren.

Zie het als een eerste eenmalige first backup, de nieuwe data wordt dan gewoon over het internet gepompt.
Mijn vraag is alleen of dit gaat werken, mij lijkt van wel, aangezien de data identiek is, maar ik heb er geen ervaring mee, kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Ja dat gaat werken..al diverse keren gedaan in iets andere context.

gewoon de data in juiste folder (naam van remote folder) onder netwerkbackup folder zetten en het zou goed moeten gaan.

[ Voor 97% gewijzigd door Quakie op 02-09-2015 16:19 . Reden: ja is misschien iets te kort... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
Quakie schreef op woensdag 02 september 2015 @ 16:17:
Ja dat gaat werken..al diverse keren gedaan in iets andere context.

gewoon de data in juiste folder (naam van remote folder) onder netwerkbackup folder zetten en het zou goed moeten gaan.
Thanks! Ik laat het nog wel even weten, ga vanavond een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 16:43
Lekkerbek312 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:23:
Hartelijk dank aardvark.

@Quakie uiteraard heb je daar een punt. Echter door de combinatie van uitvallen van meerdere packages is het moeilijker zoeken. Het continue opnieuw verwijderen van de spotweb database, opnieuw retrieven en er vervolgens achterkomen dat een dag later alles weer in de soep loopt is niet erg motiverend. Vandaar eerst even dit proberen.
Ik heb Spotweb, SickBeard, AutoSub, enz. gewoon draaien op de laatste DSM hoor. Geen enkel punt. Het is misschien een idee om je config bestanden op te slaan en 'from scratch' te beginnen waarbij je de config files niet terugzet maar als referentie gebruikt voor instellingen die je terug wilt zetten.
Downgraden (als je dat al lukt, en je moet dat gewoon niet willen) is naar mijn idee geen goed idee en ook een klus.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Iemand enig idee hoe ik 't laden van thumbnails in Windows Explorer een stuk sneller krijg? Films kopieren vanaf de NAS gaat met zeker 80 MB+. Maar even 1400 thumbs laden duurt wel een half uur :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 19:17
NeFoRcE schreef op woensdag 02 september 2015 @ 20:34:
Iemand enig idee hoe ik 't laden van thumbnails in Windows Explorer een stuk sneller krijg? Films kopieren vanaf de NAS gaat met zeker 80 MB+. Maar even 1400 thumbs laden duurt wel een half uur :/
Zorgen dat je geen thumbs.db, ehthumbs.db, thumbcache_*.db (Windows Vista/7) en iconcache_*.db (Windows 8, 8.1 en 10) aanmaakt op je NAS zelf maar in je user profile. Dat kan het makkelijkste middels een GPO.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:38
Bestanden staan waarschijnlijk verdeeld over meerdere sectoren op de HD.
Zipje maken en die kopiëren en op de doel locatie uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
Dat probleem heb ik ook altijd :( Stom dat hier nog steeds geen goede oplossing voor is, terwijl voor de rest de NAS een prima snelheid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 06:28:
Heeft SmartFTP niet een logfile, wat staat daarin? En heb je ook een andere ftp-client uitgeprobeerd?
Ik heb momenteel de poorten 20 en 21 geforward naar de nas en met de app ES File explorer op de telefoon kan ik gewoon down- en uploaden zonder problemen.
Via een website de ftp testen gaat ook goed alleen krijg wel een waarschuwing, namelijk deze:
Warning: The server does not indicate MLSD support. MLSD uses a well-specified listing format. Without MLSD, directory listings have to be obtained using LIST which uses an unspecified output format.

Verbinden via ssl lukt ook nog niet echt. Weet niet exact welke poorten ik moet forwarden naar de nas.
Lijkt mij dat ik de poorten die ik zelf instel in de nas ik ook moet instellen in de router.

Ik ga weer aan de slag.
Bedankt voor het meedenken.

• Prulleman
mike123 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 23:07:
[...]

Verbinden via ssl lukt ook nog niet echt. Weet niet exact welke poorten ik moet forwarden naar de nas.
Lijkt mij dat ik de poorten die ik zelf instel in de nas ik ook moet instellen in de router.

Ik ga weer aan de slag.
Bedankt voor het meedenken.
als je ssh bedoelt is het poort 21 22

/edit weet niet of ik nog sliep of een stomme tikfout maakte, maar ssh is natuurlijk 22

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 03-09-2015 08:59 ]

Strava

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Prulleman schreef op donderdag 03 september 2015 @ 07:12:
[...]
als je ssh bedoelt is het poort 21
22 omdat 21 voor telnet is.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
21 FTP
22 SSH
23 Telnet

;)

Verwijderd

Als aanvulling.
IANA: Service Name and Transport Protocol Port Number Registry
Synology: Welke netwerkpoorten worden gebruikt door Synologyservices?
Wikipedia: List of TCP and UDP port numbers

[flauw]
"alles wat begint met een s..."
smtp heeft 25 ;)
[/flauw]

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2015 08:27 . Reden: Mierenneuken/muggenziften. En nog een bron ;) ]

• technorabilia
22 is voor ssh, sftp, scp etc. alles wat begint met een s... ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Lol, nog niet helemaal wakker hier:-)

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 15:02
kraades schreef op woensdag 02 september 2015 @ 12:47:
Indien mogelijk zou je op een andere client/computer kunnen proberen. Of -ik neem aan dat je verkenner gebruikt- nog eens met een andere protocol bv. een makkelijke: ftp.
Goed idee. Ik heb het even met FTP geprobeerd en dat liet hetzelfde resultaat zien. Het valt me vooral op dat de load hoger is, en dat het instabieler is. De pieksnelheden van upload en download zijn vergelijkbaar.

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

DukeBox schreef op woensdag 02 september 2015 @ 20:53:
[...]

Zorgen dat je geen thumbs.db, ehthumbs.db, thumbcache_*.db (Windows Vista/7) en iconcache_*.db (Windows 8, 8.1 en 10) aanmaakt op je NAS zelf maar in je user profile. Dat kan het makkelijkste middels een GPO.
Dank! Ik zal er eens naar kijken vanavond :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie101
japie101 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:07:
[...]

Thanks! Ik laat het nog wel even weten, ga vanavond een poging wagen.
Gisterenavond USB disk op de target NAS aangesloten en alles naar de juiste mappen gezet (de map structuur was al aangemaakt door de backup task), en toch wordt er nu na initialisatie gewoon data verzonden van bron naar target.

Status geeft aan 26% progress met 12GB aan data, dat klopt dus weer niet met het totaal van 200GB aan data, het lijkt er dus op dat niet alles wordt verzonden, maar wel een redelijk deel, al kan ik natuurlijk niet zien wat er verzonden wordt.

Ik heb er al over na zitten denken, het kunnen de thumbnails zijn van alle foto's, er is z' on 125gb aan foto's, maar dat lijkt me dan wel erg veel data hiervoor....

Is er een manier dat ik mee kan kijken met welke file dat ie bezig is?

• Lekkerbek312
M.v.Veelen schreef op woensdag 02 september 2015 @ 20:03:
[...]
Ik heb Spotweb, SickBeard, AutoSub, enz. gewoon draaien op de laatste DSM hoor. Geen enkel punt. Het is misschien een idee om je config bestanden op te slaan en 'from scratch' te beginnen waarbij je de config files niet terugzet maar als referentie gebruikt voor instellingen die je terug wilt zetten.
Downgraden (als je dat al lukt, en je moet dat gewoon niet willen) is naar mijn idee geen goed idee en ook een klus.
Bij reset wilde hij de oude versie niet installeren (ondanks aanpassing version bestand), dus ik heb noodgedwongen toch maar de laatste versie geïnstalleerd.

Sickbeard heb ik inmiddels weer draaien. Hij vond nooit meer wat. Ik heb toen de Search Engines maar aangepast/nieuwe toegevoegd en nu pakt hij het wel weer. Spotweb is aan het retrieven. Even afwachten nog.

Lijkt dus een ongelukkige samenloop van omstandigheden zijn geweest bij de update en het uitvallen van Sickbeard toen.

Verwijderd

Voor het geval dat, ik vond vanochtend een malware waarschuwing op mijn 214Play.
Gerapporteerd aan Synology, en ik kreeg dit antwoord terug:
Dear customer,

Thank you for the inquiry.

The /usr/syno/bin/zip was quarantined by Antivirus Essential and caused a warning in Security Advisor ("file is modified"), but this is confirmed a false alarm.

We have reported the false-positive file to ClamAV (the antivirus engine), and the updated virus definitions will not report such infection. So please restore the /usr/syno/bin/zip from the quarantine area in Antivirus Essential and put it into white list.

Verwijderd

Dit draadje gaat soms hard. :P Je mag het best nog eens onder de aandacht brengen, maar ca. 1 week geleden waren hier al de eerste berichten over (start bij JanAd in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2") met dezelfde oplossing (kort erna).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2015 12:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
japie101 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:36:
Status geeft aan 26% progress met 12GB aan data, dat klopt dus weer niet met het totaal van 200GB aan data
Klopt toch ? Je doet een backup van 200GB.. daarvan heeft ie nu 12GB verwerkt/gesynced (er staat niet 12GB aan data verzonden).
Is er een manier dat ik mee kan kijken met welke file dat ie bezig is?
Ja, in je rsync log.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Lekkerbek312 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:18:
Sickbeard heb ik inmiddels weer draaien. Hij vond nooit meer wat. Ik heb toen de Search Engines maar aangepast/nieuwe toegevoegd en nu pakt hij het wel weer.
Had ik ook. Een aantal indexers werken niet meer zoals de SB index zelf. Enige oplossing is indexers toevoegen. Niet gerelateerd aan Synology.

👉🏻 Blog 👈🏻

• japie101
DukeBox schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:24:
[...]

Klopt toch ? Je doet een backup van 200GB.. daarvan heeft ie nu 12GB verwerkt/gesynced (er staat niet 12GB aan data verzonden).

[...]

Ja, in je rsync log.
Het lijkt mij niet te kloppen, volgens mij is die 12GB wel degelijk de data die verzonden is, en dan klopt het percentage totaal niet.
Maar misschien dat de rsync log iets zegt, kun je me een hint geven hoe ik vanaf de CLI deze log kan bekijken.

cat /var/log/rsync.error laat niet zo veel zinnigs zien

• DukeBox
japie101 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:46:
Het lijkt mij niet te kloppen, volgens mij is die 12GB wel degelijk de data die verzonden is, en dan klopt het percentage totaal niet.
Je kan er pas wat zinnigs over zeggen als je de exacte parameters weet van de backup.
Blocklevel geeft de totale file size aan ondanks dat er maar een paar bytes zijn verzonden.

• japie101
DukeBox schreef op donderdag 03 september 2015 @ 13:58:
[...]

Je kan er pas wat zinnigs over zeggen als je de exacte parameters weet van de backup.
Blocklevel geeft de totale file size aan ondanks dat er maar een paar bytes zijn verzonden.
Heb geen block level backup aangevinkt, is redelijk default, maar kan geen screenshot maken omdat ie nog bezig is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
japie101 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:01:
Heb geen block level backup aangevinkt, is redelijk default, maar kan geen screenshot maken omdat ie nog bezig is...
Dat is dan niet zo handig geweest. Als je bijv. een kopie middels windows hebt gemaakt i.p.v. via je synology zelf (direct op usb disk) is je creation data aangepast wat al er voor kan zorgen dat de file opnieuw gekopieerd wordt.

• japie101
DukeBox schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:05:
[...]

Dat is dan niet zo handig geweest. Als je bijv. een kopie middels windows hebt gemaakt i.p.v. via je synology zelf (direct op usb disk) is je creation data aangepast wat al er voor kan zorgen dat de file opnieuw gekopieerd wordt.
Wat ik heb gedaan is het volgende:
Op de bron NAS een backup gemaakt naar USB disk, en die disk heb ik in de target NAS gestoken en vervolgens gewoon de 3 mappen die ik wil backuppen gekopieerd volgens de juiste structuur.

Hierna heb ik de backup vanaf de bron afgevuurd, er van uit gaande dat er geen data verstuurd zou worden, omdat alles al aan de andere kant staat.

Had ik dit kunnen voorkomen met block level backup?

• DukeBox
japie101 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:12:
Had ik dit kunnen voorkomen met block level backup?
Ja, ik zou nu afbreken en opnieuw starten met blocklevel.

• japie101
DukeBox schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:51:
[...]

Ja, ik zou nu afbreken en opnieuw starten met blocklevel.
Thanks, ga ik proberen!

• japie101
Uiteindelijk lost blocklevel dit niet op en gaat 'ie verder waar ie zonder block level gebleven is, de rest wordt geskipped. Ik blijf het apart vinden...

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-10 16:13
Heb momenteel een NAS en ben op zoek naar een manier om een vriend van mij die op ongeveer 20km woont die NAS te laten gebruiken. Files toevoegen/renamen/verwijderen/....

Heb al wat rondgezocht maar kwam vooral op FTP en webservices uit (adhv port forwarding) maar zou graag hem ook beschikbaar hebben in de gewone Windows Explorer, dat is net iets makkelijker in dagelijks gebruik.

En hoe kan ik er voor zorgen dat hij mijn NAS kan bereiken met zijn GSM/tablet/TV/....

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Huidige setup:

iMac met daarop draaiend SickBeard (Sickrage fork) Transmission en Plex media server. 24/7

De iMac fungeert als download locatie en schrijft daarna netjes alles weg naar een externe HDD
( pricewatch: Seagate Desktop HDD ST3000DM001, 3TB ) een 2de exemplaar van dezelfde HDD wordt 1x in de maand gebruikt als TimeMachine backup, zodat als de eerste HDD ooit crasht, ik altijd nog een kopie van mijn multimedia bezit.

De 3TB is nu bijna vol en overweeg ik twee dingen:

* De 2 HDD's vervangen voor: pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD60EFRX, 6TB kosten c.a. € 520,- (Ik lees echter veel negatieve reviews over de kwaliteit en failure rate van de schijven)

* Of mijn eerste NAS aanschaffen, ik heb de DS415+ op het oog. kosten c.a. € 520,- + Bijkomende kosten voor de HDD's.

Opmerkelijk is dat mijn huidige schijven blijkbaar niet worden ondersteund, heeft iemand dit toevallig in de praktijk getest ? Het zou natuurlijk mooi zijn als ik kosten kan besparen door 2 relatief goedkope schijven aan te schaffen.

Wat me aanspreekt van deze NAS is dat er zowel Sickbeard als Plex op kan draaien, als ik het goed begrijp zal downloadstation, Transmission dan vervangen in deze setup.

Echter van RAID heb ik weinig verstand. En ben dus benieuwd naar het volgende:

Ik begrijp dat 2 HDD's samengevoegd kunnen worden als 1 volume dus 2 x 3TB zou 6 TB zijn.
Maar, als ik er nog eens 2 HDD's bij plaats, kunnen deze dan een kopie maken van de eerste 2 schijven ?

Met andere woorden, hoe zorg ik ervoor dat als mijn multimedia over 2 gebundelde schijven wordt verspreid
ik er altijd een kopie op na houd mochten de schijven defect raken.

Ik beschik tevens over een 60/10 Internet verbinding. Nu kunnen er prima 2 streams tegelijkertijd worden bekeken. Ik begrijp dat de DS415+ geen 1080 transcoding aan kan, maar 720 moet geen probleem zijn, wat zijn jullie ervaringen met meerdere streams tegelijkertijd, trekt de NAS dat ?

Ben benieuwd naar jullie tips en advies.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Pagina: 1 ... 36 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).