[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.182 views

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:10
kraades schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:11:
Kan de foto's niet bekijken.
Deze foto staat in een map die beveiligd is met een wachtwoord; ga naar de fotoalbum-map om het wachtwoord in te voeren.

---

Ik heb nu update 3 geinstalleerd en heb nu als ik via xbmc een film kijk hickups met nfs. :(
Iemand anders ook dit probleem?
aangepast. Het zou nu zichtbaar moeten zijn..

Ik gebruik zelf nfs en xbmc niet dus kan je helaas niet hiermee helpen.

Ik teken nergens meer voor

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:52
Quakie schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:53:
[...]

Hoe moet ik het precies lezen? Ik heb het als Tree weergegeven....
-webdav en sabnzbd gebruiken het systeem?
Welk type NAS heb je?
Stop je sabnzb packages eens, en bekijk eens de mappen die door je media geïndexeerd worden? (config-scherm, media indexering, mappen)

• Quakie
GeeMoney schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:36:
[...]

Welk type NAS heb je?
Stop je sabnzb packages eens, en bekijk eens de mappen die door je media geïndexeerd worden? (config-scherm, media indexering, mappen)
DS415+
vanmiddag gedaan... zelfs alle packages en services uit en dan nog boven de 2...

wat wil je dat ik zie? ik zie netjes de mappen die geïndexeerd moeten worden... (en die worden dus niet geïndexeerd op het moment)

• GeeMoney
Quakie schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:42:
[...]

DS415+
vanmiddag gedaan... zelfs alle packages en services uit en dan nog boven de 2...

wat wil je dat ik zie? ik zie netjes de mappen die geïndexeerd moeten worden... (en die worden dus niet geïndexeerd op het moment)
Lol, ik zit nu op mijn 415play te kijken en heb ook een load van 5 tot 7 .
Echter gaat hij (voor zover ik laatst heb bekeken) gewoon in slaapstand, wat dus inhoud dat er geen activiteit is.
Dat druist dus in tegen de load cijfers die we zien...in principe betekend het dat we 7 runnable/uninterruptable processen moeten hebben.
Ik zal eens ff op onderzoek.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 20-08-2015 20:53 ]

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-07 16:10
Quakie schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:53:
[...]

Hoe moet ik het precies lezen? Ik heb het als Tree weergegeven....
-webdav en sabnzbd gebruiken het systeem?

htop:
[afbeelding]

top:
[afbeelding]
Die processen heb ik ook. Eigenlijk heb je maar 1 proces dat loopt.

Heb je ipkg? Dan zou je dstat eens kunnen proberen om te kijken of er geen disk in de weg zit. Ik weet niet of je iostat kunt compileren.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Quakie
GeeMoney schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:48:
[...]

Lol, ik zit nu op mijn 415play te kijken en heb ook een load van 5 tot 7 .
Echter gaat hij (voor zover ik laatst heb bekeken) gewoon in slaapstand, wat dus inhoud dat er geen activiteit is.
Dat druist dus in tegen de load cijfers die we zien...in principe betekend het dat we 7 runnable/uninterruptable processen moeten hebben.
Ik zal eens ff op onderzoek.
Inderdaad en ik ben benieuwd naar je uitkomst..

• GeeMoney
Quakie schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:57:
[...]

Inderdaad en ik ben benieuwd naar je uitkomst..
Hmm, we blijken lange na niet de enige te zijn.
Vooral de 412/413/415 systemen blijken hoge load cijfers te hebben maar onverklaarbaar:
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=39&t=45487
Er zijn mensen die contact hebben gehad met Synology maar die geven aan dat er niets aan de hand is en dat ook hun systemen die cijfers vertonen :+ .

Nogmaals gechecked en mijn systeem gaat gewoon in hibernate, het zal me niets verbazen als er inderdaad een bug ergens zit die foutieve waardes laat zien in de output of überhaupt de "kernel hook" .

Ik kan bij mij geen gekke processen ontdekken en ook het stoppen van alle extra packages laat de load nagenoeg niet zakken.

[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 20-08-2015 21:03 ]

• Quakie
kraades schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:53:
[...]

Die processen heb ik ook. Eigenlijk heb je maar 1 proces dat loopt.

Heb je ipkg? Dan zou je dstat eens kunnen proberen om te kijken of er geen disk in de weg zit. Ik weet niet of je iostat kunt compileren.
Dit is een test right? :P

Ik zou zeggen htop :$

nee ik heb geen ipkg. Ook geen ervaring, sowieso ook niet met dstat en iostat.. Is dat makkelijk allemaal voor elkaar te krijgen?

• Wobblier
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 14:34
GeeMoney schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:02:
[...]
Vooral de 412/413/415 systemen blijken hoge load cijfers te hebben maar onverklaarbaar:
Is een load van 3 voor een quadcore niet vergelijkbaar van een load van 0.75 van een singlecore? Is wellicht nog vrij hoog. Ik zou er trouwens niet wakker van liggen.

• Quakie
GeeMoney schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:02:
[...]

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=39&t=45487
Er zijn mensen die contact hebben gehad met Synology maar die geven aan dat er niets aan de hand is en dat ook hun systemen die cijfers vertonen :+ .

Nogmaals gechecked en mijn systeem gaat gewoon in hibernate, het zal me niets verbazen als er inderdaad een bug ergens zit die foutieve waardes laat zien in de output of überhaupt de "kernel hook" .

Ik kan bij mij geen gekke processen ontdekken en ook het stoppen van alle extra packages laat de load nagenoeg niet zakken.
Mmm, ik krijg ook niet echt concrete antwoorden van de support team. Het ligt aan wie je helpt... ik kan wel een ticket aanmaken maar ik vermoed dat ik soort gelijk antwoord ga krijgen.

(wel raar dat ik hem niet via google vond trouwens:S)

• Quakie
Wobblier schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:08:
[...]

Is een load van 3 voor een quadcore niet vergelijkbaar van een load van 0.75 van een singlecore? Is wellicht nog vrij hoog. Ik zou er trouwens niet wakker van liggen.
Ja, alleen als je niks aan het doen bent, en je quadcore geeft al tegen de 4 aan heb je weinig ruimte over..
Bij een geringste activiteit gaat er een wachtrij ontstaan... Ik vraag me dus af waarom jij niet druk erom zou maken? Als ik een 550 euro NAS heb, wil ik ook dat het reageert als een 550 euro NAS...
Zoals eerder gezegd, ik zie mijn NAS niet 100 man bedienen zonder enorme traagheid...
Hun blog video houdt gewoon de cpu en load avg laag terwijl er 32MB over netwerk heen gaat om zoveel streams te verzorgen... 1) zal vast kale installatie zijn maar 2) ik vermoed ook wat geoptimaliseerde software..

Het is last om het na te bouwen maar gewoon even een greep met 1 iPhone, 2 iPads, en 1 film op laptop.

DS415belast4streams

Totaal geen zelfde plaatje als in video bij Synology.. Is het traag? nee.. dat niet.... zonder hickups worden nu 4 verschillende films afgespeeld.
En ik zie trouwens die 3 niet 1,2,3 terug. nieuwere gevallen zitten allemaal in 5 of 6 en dat op een quad core.

[ Voor 19% gewijzigd door Quakie op 20-08-2015 21:37 . Reden: test bijgevoegd. ]

• technorabilia
Quakie schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:03:
[...]

Dit is een test right? :P

Ik zou zeggen htop :$

nee ik heb geen ipkg. Ook geen ervaring, sowieso ook niet met dstat en iostat.. Is dat makkelijk allemaal voor elkaar te krijgen?
Ja klopt, alleen htop is running (R).

Niet zomaar gedaan maar...
Als je geen ipkg hebt dan zou je iostat kunnen proberen te compileren.
Ik heb daar toevallig pas iets over geschreven: Simon's Blog: Cross compiling voor Synology.
Eigenlijk o.b.v. een stukje uit de developers guide: https://global.download.s...e/DSM_Developer_Guide.pdf.
Iostat kun je hier downloaden: http://sourceforge.net/projects/iostat/files/.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Wobblier
Quakie schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:26:
Totaal geen zelfde plaatje als in video bij Synology.. Is het traag? nee.. dat niet.... zonder hickups worden nu 4 verschillende films afgespeeld.
En ik zie trouwens die 3 niet 1,2,3 terug. nieuwere gevallen zitten allemaal in 5 of 6 en dat op een quad core.
Wat ik opvallend vind is dat je "gebruiker" processen veel processor tijd eet. Wanneer ik mijn synology lastig maak (2x film, benchmark, Time Machine check en bestanden kopiëren via smb/afp) zie ik mijn system en io-wait stijgen in de grafiek: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4852293/syno.png

Welk proces gebruikt dan zoveel cpu?

• Quakie
kraades schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:21:
[...]

Ja klopt, alleen htop is running (R).

Niet zomaar gedaan maar...
Als je geen ipkg hebt dan zou je iostat kunnen proberen te compileren.
Ik heb daar toevallig pas iets over geschreven: Simon's Blog: Cross compiling voor Synology.
Eigenlijk o.b.v. een stukje uit de developers guide: https://global.download.s...e/DSM_Developer_Guide.pdf.
Iostat kun je hier downloaden: http://sourceforge.net/projects/iostat/files/.
Super thanks, ik ben een paar dagen weg van huis dus ik kan hier niet gelijk naar kijken, maar ik pak dit zeker weten op.

• Quakie
Wobblier schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 23:09:
[...]

Wat ik opvallend vind is dat je "gebruiker" processen veel processor tijd eet. Wanneer ik mijn synology lastig maak (2x film, benchmark, Time Machine check en bestanden kopiëren via smb/afp) zie ik mijn system en io-wait stijgen in de grafiek: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4852293/syno.png

Welk proces gebruikt dan zoveel cpu?
ffmpeg :)

het waren 2 iPads en 1 iPhone, dus drie films (vermoedelijk alle drie) via encoding en 1 stream via mPlayer x op os x.

(nu kunnen andere dit ook gelijk terug linken aan het verhaal van gisteren.. Plex was waarschijnlijk op 1 film al kapot gegaan....)

Ik wilde hem dus echt stressen...

Ik zal volgende week er even verder op in gaan als ik verder op onderzoek ga aan de hand van Kraades gedeelde links. Ik vind dit nl wel leuk om te doen en te laten zien (hopelijk jullie ook:P) Ik moet het voor elkaar krijgen om: 2 iPhones, 2 iPads, 2 laptops, Apple TV, WD Live tegelijkertijd een willekeurige film af te laten spelen. En het liefst komt er nog kopieer actie bij kijken van een SMB share 8) maar goed ik dwaal af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Een tijdje terug ben ik verhuisd en toen werkte NAT loopback niet meer. Ik kon dus intern niet via xxx.synology.me de Synology bereiken en extern werkte dat wel. Ik gaf toen de nieuwe modem de schuld.

Echter nu blijkt dat NAT loopback wel werkt want andere apparaten kan ik wel extern en intern bereiken via een port forward. Alleen de Synology lukt niet.
(extern = buiten het lokale netwerk)

Voorbeeld:
xxx.synology.me:8080 --> 192.168.0.125:8080 werkt extern en intern
xxx.synology.me:80 --> 192.168.0.111:80 werkt alleen extern

Waarbij x.x.x.111 is de Synology.

Iemand een idee? Ik heb dit sinds ik een nieuwe DS715 heb (en recentere DSM versie).

Edit:
Het komt "gewoon" door mijn firewall instelling. 8)7
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2ykmcVLl.png
Deze rule heb ik ingesteld om af te zijn van login pogingen van buiten Nederland.
Maar hoe kan ik xxx.synology.me weer toegang geven binnen het lokale netwerk? :?

Edit 2:
Mijn router toegang geven 192.168.0.1 lost het probleem op...

[ Voor 21% gewijzigd door technorabilia op 21-08-2015 11:16 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobblier
Ah .. ja dat is wel verklaarbaar. ffmpeg zal z'n buffer vullen en daarmee lust hij wel wat CPU tijd.

En toch.. bijt je niet stuk in de load average. Load average is bedacht in een tijd van de enkele klassieke cpu decennias geleden. Het zegt steeds minder bij cpu's met meerdere cores, specifieke instructiesets (SSE etc), hardware video/encryption ondersteuning.

Kan bijv. best zijn dat je processor bij een lage load zichzelf terugklokt om energie te besparen wat resulteerd in een valse hoge load average.

Ik zou er niet wakker van liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-07 01:24
Hi all! Gisteren mijn NAS voor een groot gedeelte ingesteld en heb een aantal vragen. Doeleinde voor de NAS is back-up van documenten (niet heel belangrijk) en Foto's (wel belangrijk) en wat films en series opslaan.

Nu heb ik een aantal horror verhalen gelezen over nassen die worden gehackt en de files worden encrypt etc etc.. daar zit ik dus niet op te wachten.

Nu mijn vraag: ik heb voor nu enkel en alleen de NAS voor intern gebruik (in de firewall staat een regel aan dat alleen de IP adressen van mijn eigen DHCP range toegang kunnen krijgen tot de NAS. Is de kans dan groot dat mijn NAS zal worden gehackt?

Mijn andere vraag is, ik zou uiteraard graag de remote functies willen gebruiken. Denk aan de cloudoplossing van Synology maar ook de muziek app etc of fotostream. Dan moet ik een port openzetten en ga ik dat quick connect gebruiken. Wat kan ik dan nog doen aan de beveiliging van de NAS? Ik kan toevoegen dat het IP enkel en alleen in NL uit Nederland mag komen.. maar verder zou ik het niet weten. Is de NAS dan nog wel veilig genoeg?
in de nacht gaat mijn NAS trouwens een uur of 6 lang uit.

Oh btw, is er een soort alert functie dat je kunt tracken wanneer er wordt ingelogd op de NAS? Ik zag in de logboeken wel wat staan maar kreeg er geen melding van en door alle andere logs dwalen de inlogpogingen vanzelf naar beneden..

[ Voor 9% gewijzigd door ls789 op 21-08-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:28
ls789 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:33:
Hi all! Gisteren mijn NAS voor een groot gedeelte ingesteld en heb een aantal vragen. Doeleinde voor de NAS is back-up van documenten (niet heel belangrijk) en Foto's (wel belangrijk) en wat films en series opslaan.

Nu heb ik een aantal horror verhalen gelezen over nassen die worden gehackt en de files worden encrypt etc etc.. daar zit ik dus niet op te wachten.

Nu mijn vraag: ik heb voor nu enkel en alleen de NAS voor intern gebruik (in de firewall staat een regel aan dat alleen de IP adressen van mijn eigen DHCP range toegang kunnen krijgen tot de NAS. Is de kans dan groot dat mijn NAS zal worden gehackt?

Mijn andere vraag is, ik zou uiteraard graag de remote functies willen gebruiken. Denk aan de cloudoplossing van Synology maar ook de muziek app etc of fotostream. Dan moet ik een port openzetten en ga ik dat quick connect gebruiken. Wat kan ik dan nog doen aan de beveiliging van de NAS? Ik kan toevoegen dat het IP enkel en alleen in NL uit Nederland mag komen.. maar verder zou ik het niet weten. Is de NAS dan nog wel veilig genoeg?
in de nacht gaat mijn NAS trouwens een uur of 6 lang uit.

Oh btw, is er een soort alert functie dat je kunt tracken wanneer er wordt ingelogd op de NAS? Ik zag in de logboeken wel wat staan maar kreeg er geen melding van en door alle andere logs dwalen de inlogpogingen vanzelf naar beneden..
Als je quickconnect gaat gebruiken dan hoef je geen poorten open te zetten.
Dat dacht ik in het begin ook, maar is niet nodig.
Wat je NAS doet als je gebruik maakt van quickconnect, dan maakt hij een soort van tunnel richting de server van Synology.
Als je naar de website van quickconnect gaat dan moet je daarop inloggen met een account, dan wordt je NAS gezocht en via de servers van synology maak je verbinding,

Tenminste ik dacht dat het zo werkte :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Als iemand kan bevestigen wat Md082 hierboven schrijft over Quickconnect...

Ik heb mn NAS in DMZ staan, firewall poorten opengezet en vervolgens kan ik via https/poort 5001 naar binnen met mn browser. Echter, photostation lukt niet, poort wel open in de FW. SSH met putty, werkt wel op intern netwerk maar niet remote. Configureer ik vervolgens Quickconnect dan werkt photostation wel, maar SSH niet.

Ik snap het eerlijk gezegd niet. Ik wilde eerst in DMZ alles configureren en dan terug naar binnen en met port forwarding de boel regelen, maar het werkt dus nog niet echt. Met name SSH wil ik graag remote kunnen doen zo af en toe.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
MdO82 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:50:
[...]

Als je quickconnect gaat gebruiken dan hoef je geen poorten open te zetten.
Dat dacht ik in het begin ook, maar is niet nodig.
Wat je NAS doet als je gebruik maakt van quickconnect, dan maakt hij een soort van tunnel richting de server van Synology.
Als je naar de website van quickconnect gaat dan moet je daarop inloggen met een account, dan wordt je NAS gezocht en via de servers van synology maak je verbinding,

Tenminste ik dacht dat het zo werkte :)
aha.. dan hoor ik graag van iemand anders de bevestiging. Volgens mij past Quick connect (indien compatible) jouw router aan? Zo niet is dit dus gewoon net zo veilig als alleen intern gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202103

MAher schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:00:
Als iemand kan bevestigen wat Md082 hierboven schrijft over Quickconnect...
Mag ik je verwijzen naar wat ik eerder al eens schreef?
Lees de introductie in Synology's blog en het whitepaper. In het kort: de verbinding wordt vanuit je NAS opgezet, i.p.v. dat je van buitenaf binnendringt.
ls789 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:08:
[...]
aha.. dan hoor ik graag van iemand anders de bevestiging. Volgens mij past Quick connect (indien compatible) jouw router aan? Zo niet is dit dus gewoon net zo veilig als alleen intern gebruik?
Nee, er wordt niets aangepast in de router, daar is geen noodzaak toe. Zie het whitepaper met verhelderende plaatjes.
Qua veiligheid: Synology maakt gebruik van OpenSSL voor het relay. Het is dus noodzakelijk dat je Synology steeds de laatste update heeft. Ik meen zelfs dat Synology ten tijde van de Synolocker haar beleid strenger heeft gemaakt: zodra je te ver achterloopt met updates kun je geen gebruik meer maken van QuickConnect (even geen link bij de hand, zelf zoeken s.v.p.).

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 21-08-2015 14:23 . Reden: 2e quote. Security. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Anoniem: 202103 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:12:
[...]
Mag ik je verwijzen naar wat ik eerder al eens schreef?
[...]

[...]
Nee, er wordt niets aangepast in de router, daar is geen noodzaak toe. Zie het whitepaper met verhelderende plaatjes.
Thanks! Ik snap hem. Nu vraag ik mijzelf nog af waarom sommige mensen poorten openzetten? dat is dus eigenlijk nergens meer voor nodig?

En de ''aanvallen'' op een NAS? is dat regelmatig of zijn dat spookverhalen die op fora's ronddwalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Met up-to-date dsm software en een goede firewall instelling en wat common sense zoals uitzetten standaard guest, admin accounts en sterke passwords en password roulatie en misschien wat standaard poorten aanpassen ben ik van mening dat het wel veilig kan zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 21-08-2015 14:23 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
kraades schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:22:
Met up-to-date dsm software en een goede firewall instelling en wat common sense zoals uitzetten standaard guest, admin accounts en sterke passwords en password roulatie en misschien wat standaard poorten aanpassen ben ik van mening dat het wel veilig kan zijn.
Ik heb dus enkel alleen mijn eigen IP range aan de firewall regels toegevoegd en voor zover ik weet ga ik geen poorten openzetten (enkel quick connect gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ls789 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:20:
[...]
Thanks! Ik snap hem. Nu vraag ik mijzelf nog af waarom sommige mensen poorten openzetten? dat is dus eigenlijk nergens meer voor nodig?

En de ''aanvallen'' op een NAS? is dat regelmatig of zijn dat spookverhalen die op fora's ronddwalen
QuickConnect is vooral handig. Wat kraades hierboven al aangeeft, is met enige kennis van netwerken, firewalls, e.d. e.e.a. prima af te schermen. Voordeel van zelf doen is dat je niet afhankelijk bent van de service van Synology (statuspagina); al lijkt de beschikbaarheid hoog, want weinig klachten v.z.i.w..

Ieder apparaat dat direct verbinding maakt met het internet wordt gescand op toegankelijkheid, dat zijn geen spookverhalen. Al zal het waar het onze NASsen betreft geen gerichte aanval zijn. Gewoon even kijken of de deur openstaat en of er wat te halen valt. Firewalls en versleutelde verbindingen zijn er voor uitgevonden om die risico's te minimaliseren.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 21-08-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
ls789 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:28:
[...]

Ik heb dus enkel alleen mijn eigen IP range aan de firewall regels toegevoegd en voor zover ik weet ga ik geen poorten openzetten (enkel quick connect gebruiken).
Prima, persoonlijk heb ik liever een directe verbinding met mijn router i.p.v. afhankelijk te zijn van een 3rd party relay server.

Qua firewall. Als je Synology in je interne netwerk staat en je al een firewall hebt op je modem/router en je hebt geen port forwarding aan staan dan is het nut van de firewall op de Synology wel iets minder geworden. Kan natuurlijk wel en is ook een extra bescherming maar realiseer je dit wel.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 16:49
Anoniem: 202103 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:38:
[...]
QuickConnect is vooral handig.
...
Het enige waar je wel rekening mee moet houden is dat QuickConnect je Hibernation om zeep helpt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
DrakeNL schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:36:
[...]

Het enige waar je wel rekening mee moet houden is dat QuickConnect je Hibernation om zeep helpt. :(
Daarom bestel ik binnenkort een rpi die regelt dan de verbinding naar buiten :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
MdO82 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:41:
[...]

rpi ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MdO82 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:41:
[...]

:Y Een pricewatch: Raspberry Pi 2 Model B 1GB als zuinige VPN-server met eventueel een WoL-server, maar dat kan allemaal ook op een goede router. :P Dan kan de nas zelfs in een hele diepe slaap1. :*)

Noot.
1) Niet alle Synology NASsen ondersteunen WoL.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 21-08-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Anoniem: 202103 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:49:
[...]
:Y Een pricewatch: Raspberry Pi 2 Model B 1GB als zuinige VPN-server met eventueel een WoL-server, maar dat kan allemaal ook op een goede router. :P Dan kan de nas zelfs in een hele diepe slaap. :*)
True, moet je een goeie router hebben ;)
Kan natuurlijk, maar de raspberry ga ik ook voor andere doeleinden gebruiken :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
Anoniem: 202103 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:49:
[...]
:Y Een pricewatch: Raspberry Pi 2 Model B 1GB als zuinige VPN-server met eventueel een WoL-server, maar dat kan allemaal ook op een goede router. :P Dan kan de nas zelfs in een hele diepe slaap1. :*)

Noot.
1) Niet alle Synology NASsen ondersteunen WoL.
Aha de rpi :+ kon de afkorting even niet plaatsen. zou de rpi eigenlijk door de Syno gevoed kunnen worden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02
DrakeNL schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:59:
Zou de rpi eigenlijk door de Syno gevoed kunnen worden?
De A wel, maar de B, B+ en 2B lopen niet stabiel met 0.5Ah.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DrakeNL schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:59:
[...]
Aha de rpi :+ kon de afkorting even niet plaatsen. zou de rpi eigenlijk door de Syno gevoed kunnen worden? :?
Ik meen dat het advies is om een voeding van 5V DC toe te passen die minimaal 1,2 A kan leveren (details). Daarmee worden de usb-poorten op de Synology te zwaar belast, of je zou er 2 of meer in tandem moeten zetten. En natuurlijk moet de Synology-voeding nog wat over hebben. Er worden trafo's met heel uiteenlopende wattages meegeleverd, dus daar valt niet zonder meer een uitspraak over te doen. Als de trafo voldoende sterk is, zou ik ervoor kiezen om af te takken bij de voedingsplug (5 V-regelaartje ertussen). Alle connectoren zitten nl. op het moederbord van de nas. Ik zou niet graag printbanen naar de usb-poorten beschadigen als de RPi-toepassing om meer vermogen vraagt. Dat laatste, doorgestreepte, is natuurlijk nonsens. De USB-poort levert een bepaald maximum, niet meer. En Synology hard-/software bepaalt dat maximum, naast wat de norm specificeert. Zie ook de samenvatting op Wikipedia: USB.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 202103 op 21-08-2015 19:25 . Reden: Verwijzing naar usb-powertabel. D/t-fout. Onzinopmerking doorgestreept. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
Anoniem: 202103 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:17:
[...]
Ik meen dat het advies is om een voeding van 5V DC toe te passen die minimaal 1,2 A kan leveren (details).
....
Ik heb lang geleden de RPI B als kerstkado gekregen (samen met een casing en voeding) maar heb eigenlijk nog geen voor mij goede toepassing kunnen vinden, maar zal dus zoiezo niet op de syno komen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 16:57
Ik heb een vraagje over remote audio met de Synology. Ik heb dit jaar een DS415+ aangeschaft en deze staat nu rustig in de meterkast te snorren. Mijn dikke HTPC in de woonkamer is ook vervangen voor een zuinige Intel NUC. Maar wat mis ik nu?

Subsonic jukebox!

Ik had voorheen mijn gehele muziek library op de HTPC staan, welke verbonden was aan mijn versterker. Hier draaide ik Subsonic op en ik kon dus heel makkelijk via de jukebox functie van Subsonic via mijn smartphone muziek afspelen over mijn audio systeem.

Nu staat mijn music library op de NAS, Subsonic heb ik ook draaien, werkt allemaal perfect. Maar weet iemand of het mogelijk is om nu via Subsonic op de NAS, de audio af te spelen op de HTPC? Zodat ik mijn muziek weer over mijn audio systeem kan afspelen.

Alvast bedank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je al rondgekeken op de website van Subsonic onder apps voor de desktop? Mij lijkt, al ben ik onbekend met Subsonic, dat Subclient (draait je HTPC Windows?) of een van de daar genoemde alternatieven een oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-06 16:57
Weet je, ik maakte deze post en toen sloeg ik me al tegen m'n kop. Ik heb nu gewoon weer subsonic geinstalleerd op mijn HTPC (Intel NUC met windows 10) en deze als 2e server toegevoegd in de Subsonic android app. Dus ik moet nu in de app of mijn NAS versie selecteren (buiten huis), of mijn HTPC versie (thuis) en bij de laatste kan ik de jukebox versie gebruiken.

Bedankt voor het meedenken, soms is de oplossing zo simpel dat je er overheen kijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
DrakeNL schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:36:
[...]

HDD Hybernate of System Hybernate? System Hybernate is namelijk niet supported bij mijn NAS (DS215J)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ls789 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:33:
[...]
HDD Hybernate of System Hybernate? System Hybernate is namelijk niet supported bij mijn NAS (DS215J)
Dat zal het eerste zijn, HDD hibernate. DrakeNL beschikt over een DS214se, een DS1511+ en denkt na over uitbreiding met een derde (DS215j heeft zijn voorkeur, IIRC). Geen van die drie modellen heeft de eigenschap system hibernate. Volgens zowel Wat is het verschil tussen HDD-slaapstand, systeemslaapstand en diepe-slaapmodus? als volgens Hoe kan ik aan de LED-indicators zien dat Synology NAS in de slaapstand staat? hebben alleen de DS213+ en de DS413 dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-07 09:36
Sinds ik mijn DS414 heb merk ik dat als ik een serie kijk die op de nas staat, en ik pauzeer hem, en wil na b.v. een uur weer verder kijken hij niet meer verder gaat. Ik neem aan dat dit een instelling is qua time-out ofzo. Zou iemand mij kunnen helpen welke instelling ik hiervoor moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:34
clonedonkey schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 00:17:
Sinds ik mijn DS414 heb merk ik dat als ik een serie kijk die op de nas staat, en ik pauzeer hem, en wil na b.v. een uur weer verder kijken hij niet meer verder gaat. Ik neem aan dat dit een instelling is qua time-out ofzo. Zou iemand mij kunnen helpen welke instelling ik hiervoor moet hebben?
waarmee speel je af?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-07 09:36
Windows media player classic op een gewone windows 7 pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Wij zijn aan het orienteren voor een nieuwe (4K TV). Omdat we waarschijnlijk het TV-abonnement stop willen zetten, moet het mogelijk zijn om MKV af te spelen (1080P) en ook films die ik met mn Canon DSLR heb geschoten (H264; .MOV). Volgens mij is mijn DS412+ krachtig genoeg om dat te encoden en de TV wordt ook bedraad aangesloten.
Is Samsung de enige fabrikant waar je een app van Synology op kunt installeren, of kun je met andere fabrikanten ook dit format afspelen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:15
Waarom moet het perse via een app op de tv? Waarom niet gewoon een mediaspeler erbij? Veel flexibeler en ondersteunt over het algemeen meer af te spelen formaten?
Volgens mij zou zelfs een chromecast moeten kunnen voldoen, synology app op je telefoon en streamen naar je Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
timovd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:03:
Wij zijn aan het orienteren voor een nieuwe (4K TV). Omdat we waarschijnlijk het TV-abonnement stop willen zetten, moet het mogelijk zijn om MKV af te spelen (1080P) en ook films die ik met mn Canon DSLR heb geschoten (H264; .MOV). Volgens mij is mijn DS412+ krachtig genoeg om dat te encoden en de TV wordt ook bedraad aangesloten.
Is Samsung de enige fabrikant waar je een app van Synology op kunt installeren, of kun je met andere fabrikanten ook dit format afspelen?
Je kan kijken naar www.plex.tv , die hebben veel clients en op veel tv's is er een app voor alleen tja een rasppberry met plex er op is stukken sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-07 12:36
clonedonkey schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 00:17:
Laat je je schijven slapen ? Bij mij is dat het probleem. Als ik te lang pauzeer zijn de schijven uitgeschakeld en als ik dan verder wil kijken speelt hij eerst nog wat uit de buffer, en dan kapt hij er mee omdat de schijven niet snel genoeg weer op gang gekomen zijn. Workaround: eerst even iets anders doen waardoor ze wakker worden, en dan pas op play/resume drukken. Of stoppen i.p.v. pauzeren (als je speler afspelen vanaf het laatste punt ondersteunt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb al een jaar of 7 een HDX-1000 die nog supergoed werkt. Mijns inziens werkt deze beter dan een Pi voor de toepassingen die ik gebruik. Het voordeel van een TV die media streamt vanaf de DS, is het gemak van één apparaat.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-07-2024

Tassadar

l33t h4x0r :)

Tassadar schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:12:
Synology heeft heel interessante "expansion units". Dit zijn in feite JBOD-enclosures, die met eSATA (bv DX513) of Infiniband (DX1215) op een Synology NAS worden aangesloten.

Afbeeldingslocatie: https://www.synology.com/img/products/photo/DX1215/top.png
https://www.synology.com/en-global/products/DX1215

Heeft iemand ervaring met het rechtstreeks gebruiken van zo'n expansion unit, door deze aan te sluiten op een eigen server? Ik ben specifiek in die DX1215 geïnteresseerd. Volgens Synology support werken de expansion units alleen samen met Synology NAS'en, maar dat zou ik ook zeggen als ik hen was ;)

Ik kan nergens vinden welke smaak Infiniband de DX1215 precies heeft, dus met welke HCA deze moet worden aangestuurd. Weet iemand dat?
Ongelovelijk, maar niemand weet antwoord. Ik heb het Synology-forum geprobeerd:
https://forum.synology.co...wtopic.php?f=106&t=103903

Daarna heb ik Synology support maar rechtstreeks gevraagd, maar die zeiden dit:
Synology France <fr_inquiries@synology.com> schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:27:
Dear Erik,

First of all, I would like to thank you for your interest in our products.

I'm not able to give you an answer as we don't have these information.
Even if we would have the information I'm not sure i'm allowed to communicate it.

Kind regards,
Arnaud
Waat?! }:O |:(

Ik ben dus zo ver dat mijn gok is dat het om een SFF-8470 CX4-connector gaat met 4 channel SAS-2 6Gbps. Maar niemand lijkt dat te kunnen bevestigen.
Heeft iemand hier toevallig toch zo'n apparaat en/of een goed idee waar ik het anders nog kan navragen/uitpluizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 11:36
Help! Sinds een halfjaartje de gelukkige eigenaar van een Synology DS414, echter is deze sinds twee dagen opeens extreem langzaam, in alle opzichten. Een film/serie streamen met mijn Raspberry Pi gaat niet, het beeld staat ongeveer om de 30 seconden stil. Inloggen op de NAS zelf is ook opeens extreem traag. Opslagbeheer geeft vooralsnog aan dat alle vier de schijven ok zijn, ik heb wel een aantal dagen geleden de volgende melding gehad:

An unknown error occurred, so hard disk 2 was restarted. If you often see this message, please disable disk write cache

Deze is echter nooit meer terug gekomen.

Ik ben nu een aantal dingen aan het controleren op de NAS maar zoals ik al aangaf gaat alles extreem langzaam. Kan dit te wijten zijn aan een harde schijf die kapot gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Kun niets zien aan de status van de disks dan? Welke RAID opzet?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
kraades schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:53:
Kun niets zien aan de status van de disks dan? Welke RAID opzet?
Nope, vooralsnog staat alles op groen. Ik heb gekozen voor SHR met 2 disk redundancy, dit omdat ik de NAS over heb gekocht inclusief schijven (4x2TB) en ik dus niet exact wist/weet wat de conditie is van de harde schijven. Maar ik vraag me nu dus af of eentje er misschien slecht aan toe is en of dit zo'n impact kan hebben op de hele NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

FireSonus schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:59:
[...]
Maar ik vraag me nu dus af of eentje er misschien slecht aan toe is en of dit zo'n impact kan hebben op de hele NAS.
Yep, dat kan perfect.
Check voor de zekerheid ook even je load-levels: als die extreem hoog zijn (40+) kan het evt liggen aan enkele processen die 'doorgeslagen' zijn, voor dit laatste zou een herstart kunnen helpen.
Als het na een herstart nog steeds bijzonder traag is, is het hoogstwaarschijnlijk een 'kapot-aan-het-gaan-zijnde' disk...
(dit uit eigen ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
roeleboel schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:09:
[...]

Yep, dat kan perfect.
Check voor de zekerheid ook even je load-levels: als die extreem hoog zijn (40+) kan het evt liggen aan enkele processen die 'doorgeslagen' zijn, voor dit laatste zou een herstart kunnen helpen.
Als het na een herstart nog steeds bijzonder traag is, is het hoogstwaarschijnlijk een 'kapot-aan-het-gaan-zijnde' disk...
(dit uit eigen ervaring)
Herstart had ik gisteravond gedaan, maar heeft dus jammergenoeg niet mogen baten. Het is op dit moment zelfs zo erg dat ik uberhaupt DSM niet in kom :o . Mocht ik er zometeen weer inkomen: hoe kan ik dubbelchecken welke schijf er aan het kapot gaan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

FireSonus schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:11:
[...]
Herstart had ik gisteravond gedaan, maar heeft dus jammergenoeg niet mogen baten. Het is op dit moment zelfs zo erg dat ik uberhaupt DSM niet in kom :o . Mocht ik er zometeen weer inkomen: hoe kan ik dubbelchecken welke schijf er aan het kapot gaan is?
Wat je nodig hebt zijn de resultaten van een volledige smart-test, via dsm ga je echter waarschijnlijk tot ... mogen wachten vooraleer dit klaar is.

Hetgeen ik een tijd terug gedaan heb: nas uitzetten, alle schijven eruit, en via pc offline testen (uiteraard niets wijzigen/... op de schijven, enkel een -volledige- smart-test)
Normaal gezien ga je in die data de schuldige disk wel terugvinden.
(gegeven dat je vermeld dat je al eens een error kreeg op disk 2 -> begin evt met die te testen?)

Moest je geen docking station hebben liggen vrees ik dat je op dsm gaat moeten wachten voor aan de info te kunnen... (al kan het zelfs sneller zijn om dan even een docking station te gaan kopen :) )

Let wel dat je de schijven in dezelfde sloten terug steekt vooraleer je de nas aanzet.
Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
roeleboel schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:28:
[...]

Wat je nodig hebt zijn de resultaten van een volledige smart-test, via dsm ga je echter waarschijnlijk tot ... mogen wachten vooraleer dit klaar is.

Hetgeen ik een tijd terug gedaan heb: nas uitzetten, alle schijven eruit, en via pc offline testen (uiteraard niets wijzigen/... op de schijven, enkel een -volledige- smart-test)
Normaal gezien ga je in die data de schuldige disk wel terugvinden.
(gegeven dat je vermeld dat je al eens een error kreeg op disk 2 -> begin evt met die te testen?)

Moest je geen docking station hebben liggen vrees ik dat je op dsm gaat moeten wachten voor aan de info te kunnen... (al kan het zelfs sneller zijn om dan even een docking station te gaan kopen :) )

Let wel dat je de schijven in dezelfde sloten terug steekt vooraleer je de nas aanzet.
Succes :)
Dan ben ik inderdaad overgeleverd aan de snelheid van Synology want heb geen dockingstation en nu geen tijd om er een te halen haha. Geschatte tijd: 441 minuten...

Voordat ik de SMART test start even een laatste vraag/bevestiging: het kan dus zo zijn dat DSM op dit moment zegt dat alle schijven correct werken maar dat er straks uit de SMART test blijkt dat er eentje aan het kapot gaan is? Vind het zo vreemd namelijk dat de NAS maar blijft zeggen dat alles ok is terwijl ie gewoon niet vooruit te branden is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

FireSonus schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:34:
[...]
Dan ben ik inderdaad overgeleverd aan de snelheid van Synology want heb geen dockingstation en nu geen tijd om er een te halen haha. Geschatte tijd: 441 minuten...
Goeie moed :)
Voordat ik de SMART test start even een laatste vraag/bevestiging: het kan dus zo zijn dat DSM op dit moment zegt dat alle schijven correct werken maar dat er straks uit de SMART test blijkt dat er eentje aan het kapot gaan is? Vind het zo vreemd namelijk dat de NAS maar blijft zeggen dat alles ok is terwijl ie gewoon niet vooruit te branden is....
In mijn ervaringen tot nu toe (heb dit al 3 keer voorgehad - maar dan met een ds2411 met 12 disks erin) is inderdaad dat de uitgebreide smart hierna aangeeft welke disk fout is. Let wel: het kan zijn dat DSM de conclusie niet voor je kan trekken, in dat geval even zelf de waardes lezen die DSM laat zien voor de schijf, en normaal gezien moet je dan de disk er uit kunnen halen (let op pending sectors, bij mij was het altijd deze die het probleem weggaf - alles behalve 0 hier is slecht trouwens)

Nu, zoals gezegd: bovenstaande heeft tot nu toe iedere keer gewerkt in mijn situatie, ik geef geen staalharde garantie dat dit bij jou ook zo gaat zijn (al zou het me wel verbazen indien het niet zo is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireSonus
SMART Test wilde gisteravond niet lukken, DSM gaf opeens aan dat de schijf dit niet ondersteund :? . Aangezien ik gebruik maak van SHR met redundancy heb ik de NAS uitgezet, de schijf eruit gehaald en de NAS weer aangezet. Gevolg-> NAS is weer als vanouds snel :*). Nadeel: er moet een nieuwe schijf in :(. Vanmiddag maar even shoppen voor een WD RED 8) . Bedankt voor de hulp in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golles
  • Laatst online: 13-06 23:37
Na een poosje read errors gehad te hebben op een bepaalde disk, kreeg ik vanmorgen een notificatie dat mijn volume nu beschadigd is.

Ik denk dat het niet heel erg is, ik heb een ds411slim met 4 schijven (raid 5) dus ik verwacht de defecte te vervangen en de data te herstellen en klaar, anders opnieuw beginnen vanaf een backup.

Maar zojuist kwam ik dit tegen:
Als de status van een volume Vastgelopen is, kunt u het volume niet zelf herstellen. Om dit probleem op te lossen, raden wij u aan om contact op te nemen met onze Technische ondersteuning.
Ik heb contact opgenomen met support en in afwachting van hun reactie ben ik benieuwd of jullie dit al eens gehad hebben en wat jullie ervaring is met het oplossen van een kapot volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
SABnzbd heeft net voor mij wat gedownload, maar krijgt dat niet uitgepakt. Dat komt doordat de bestandsnaam met een raar karakter begint.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hWKyDhqq2SPEKQq7KnOoq0Xw/full.jpg

Uiteraard heb ik van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet uitgepakt:
unrar x *part01* meldt dat er niets gevonden wordt
unrar x *#* waarbij het hekje voor dat rare karakakter staat vindt helemaal niets

Help?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-07 11:31
pven schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:41:
SABnzbd heeft net voor mij wat gedownload, maar krijgt dat niet uitgepakt. Dat komt doordat de bestandsnaam met een raar karakter begint.

Help?
Al geprobeert met inode number te renamen?
code:
1
2
ls -i
find . -inum XXXXX -exec  YYYYYYYY

XXXX is je inode number dat je via de find terugkrijgt, YYYYY het commando dat je wilt uitvoeren.

Ik meen dat ik op die manier eens een bestand heb kunnen verwijderen.....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dank! Dat werkt helaas ook niet:

DiskStation> find . -inum 545161 -exec unrar x {} \;

UNRAR 5.01 freeware      Copyright (c) 1993-2013 Alexander Roshal

Cannot open ./&#9618;&#57513;.blaat.part01.ra
No such file or directory
No files to extract
DiskStation>

Opvallend trouwens dat de laatste r weg is gevallen.

Verwijderen is overigens het probleem niet: dan ga ik een directory hoger en verwijder ik de hele handel.

[ Voor 22% gewijzigd door pven op 26-08-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-07 18:07
Ik geraak sinds deze ochtend niet meer verbonden via QuickConnect.
Als ik DSM opstart via de standaard-poort 5000 zie ik een waarschuwing onder de Widgets:
SYSTEEMINTEGRITEIT
OPGEPAST
DSM kan niet normaal worden opgestart omdat er een probleem is opgetreden.
Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• golles
  • Laatst online: 13-06 23:37
Kozzmozz schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:56:
Ik geraak sinds deze ochtend niet meer verbonden via QuickConnect.
Als ik DSM opstart via de standaard-poort 5000 zie ik een waarschuwing onder de Widgets:
SYSTEEMINTEGRITEIT
OPGEPAST
DSM kan niet normaal worden opgestart omdat er een probleem is opgetreden.
Neem contact op met het Synology-ondersteuningsteam.
Dat had ik laatst ook, bij mij stond de tijd helemaal verkeerd. Support adviseerde me om de interne batterij te vervangen.
Dat heb ik nog niet gedaan, maar ik doe nu de tijd via een tijd server, na een reboot was alles toen weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:55
Momenteel ben ik erg tevreden met de Synology DS213 welke momenteel al bijna 2 jaar draait. Als extra zekerheid wil ik nu een 2e nas kopen welke ik kan gebruiken als back up van de DS213. (De nas komt op een andere locatie te staan). Wat is nu slim om te halen een DS213 of DS214? Of is de J serie van Synology ook voldoende? Na alle waarschijnlijkheid blijft de DS213 de 'hoofdnas' tenzij het natuurlijk grote voordelen heeft om deze om te wisselen.. :) Hebben jullie nog goede tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
Als het echt puur voor Back-up is kan je kijken naar de DS215J.
Weet niet wat je budget is, maar je hebt dan weer de volledige ondersteuning

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02
Flexicon schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:22:
..wil ik nu een 2e nas kopen welke ik kan gebruiken als back up van de DS213...
Is het niet verstandiger om naar iets te kijken van een andere fabrikant (of cloud) ? Is de impact van security issues tenminste verdeeld. Stel er zit een bug in DSM die opeens naar voren op een bepaalde datum/tijd die je filesystem corrupt maakt....

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:10
Ik heb een vraag over de Synology DS214se. Daar sla ik veel bestanden op maar ik moet nu iedere keer naar een website om die bestanden erop te zetten! hoe kan ik die schijf rechtstreeks op me pc zetten?
In de help staat het goed aangegeven maar als ik die stappen volg dan vind die de harddisk niet! kan dat komen omdat ik windows xp nog gebruik? of doe ik echt wat verkeerd?

• Kozzmozz
  • Laatst online: 13-07 18:07
golles schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:59:
[...]
Dat had ik laatst ook, bij mij stond de tijd helemaal verkeerd. Support adviseerde me om de interne batterij te vervangen.
Dat heb ik nog niet gedaan, maar ik doe nu de tijd via een tijd server, na een reboot was alles toen weer goed.
Mmmmhhh... de tijdserver staat op NTP en alles liep 's morgens tip-top.
Pas in de namiddag was de connectie met QuickConnect weg.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

• GeeMoney
pven schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:59:
Dank! Dat werkt helaas ook niet:

DiskStation> find . -inum 545161 -exec unrar x {} \;

UNRAR 5.01 freeware      Copyright (c) 1993-2013 Alexander Roshal

Cannot open ./&#9618;&#57513;.blaat.part01.ra
No such file or directory
No files to extract
DiskStation>

Opvallend trouwens dat de laatste r weg is gevallen.

Verwijderen is overigens het probleem niet: dan ga ik een directory hoger en verwijder ik de hele handel.
Rename de files eerst eens zodat dat karakter eruit is.
Dikke kans dat het daarna wel goed gaat.

• p2w
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-12-2024

p2w

Beste allemaal,

Wij willen ook een nas gaan aanschaffen voor back-up, films en muziek. Nu is ons oog gevallen op de DS214 maar hier zijn 4 varianten van:
DS214
DS214+
DS214play
DS214SE

Het wordt ons alleen niet duidelijk welke variant we moeten kiezen (/wat de verschillen zijn van deze varianten). kan iemand ons hierbij helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:43
p2w schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:44:
Beste allemaal,

Wij willen ook een nas gaan aanschaffen voor back-up, films en muziek. Nu is ons oog gevallen op de DS214 maar hier zijn 4 varianten van:
DS214
DS214+
DS214play
DS214SE

Het wordt ons alleen niet duidelijk welke variant we moeten kiezen (/wat de verschillen zijn van deze varianten). kan iemand ons hierbij helpen?
Voor de exacte verschillen kun je bijv. in de pricewatch kijken of op de Synology website. Afhankelijk van wat je exact wilt gaan doen met de NAS kun je er dan eentje kiezen.

Blader eens door alle applicaties die er door Synology en anderen worden aangeboden: https://www.synology.com/en-us/dsm/app_packages en http://mysynology.nl/cate...enter/3rd-party-packages/
Daarmee krijg je een aardig beeld en hoe meer dingen je wilt, hoe handiger een zwaardere NAS is.

• p2w

p2w

Bij de play staat dit: 1080p Full-HD video transcoding on the fly, cpu met floating-point unit voor extra performance bij het laden van mediabestanden. Multimedia variant van de DS214+

Betekent dit dat je dan geen mediaplayer nodig hebt om films/foto's ed vanaf de nas te bekijken?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
p2w schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:02:
Bij de play staat dit: 1080p Full-HD video transcoding on the fly, cpu met floating-point unit voor extra performance bij het laden van mediabestanden. Multimedia variant van de DS214+

Betekent dit dat je dan geen mediaplayer nodig hebt om films/foto's ed vanaf de nas te bekijken?
Dit betekent dat hij on-the-fly video kan transcoderen zodat je het op andere devices af kan spelen, zoals een mobiele telefoon of een Chromecast.

Owner of DBIT Consultancy

• p2w

p2w

DennusB schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:03:
[...]

Dit betekent dat hij on-the-fly video kan transcoderen zodat je het op andere devices af kan spelen, zoals een mobiele telefoon of een Chromecast.
Super! Voor de andere nas'en heb je daar toch een mediaspeler voor nodig?

Ga ik nu opzoeken welke bestanden een chromecast kan afspelen. Maar dat zal wel makkelijk te vinden zijn.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
p2w schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:07:
[...]

Ga ik nu opzoeken welke bestanden een chromecast kan afspelen. Maar dat zal wel makkelijk te vinden zijn.
Een Chromecast speelt geen bestanden maar streams, vandaar dat transcoderen :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
p2w schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:44:
Beste allemaal,

DS214
DS214+
DS214play
DS214SE

p2w schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:07:
[...]

Ik zou terug gaan naar het begin. Je weet op dit moment te weinig het verschil tussen de varianten.
En wat een Synology precies kan doen.

Stel vast wat je max budget is, wat je nas precies moet gaan doen en tegen welke snelheid. Alle varianten die jij noemt kunnen wat je oorspronkelijk zei.. de een zal het iets sneller doen dan de andere.

Daarna zou ik kijken of je een Play versie het waard vind. Het is niet zo dat de andere NAS niet transcoding kunnen doen.. maar goed.. verdiep je er wat meer in en stel dan wat gerichter je vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:34
inderdaad, het is een beetje vreemd om al te kiezen voor de 214, maar geen idee hebben welke versie, wellicht is een DS2015J een betere keuze dan de DS214SE, met een DS*15* model heb je weer een jaar langer software ondersteuning.

hoeveel clients gaan er tegelijk op werken (media bekijken, files opslaan/lezen etc), wat voor extra services wil je erop draaien, photostation met een actieve bezochte publieke website? usenet/torrent downloaden, automatische download scripts (sickbeard/coachpotato).
Hoe meer tegelijk, hoe meer geheugen en cpu power/cores handig zijn.

wat betreft transcoding.. ik gebruik het zelf niet, ik ben van mening dat je met een losse media player beter af bent. Dan kan je gewoon de files spelen zoals ze gemaakt zijn. Als ik een film heb met DTS audio en srt subtitles, dan kan ik deze met mijn xtreamer sidewinder 3 in de woonkamer prima via een smb share afspelen, ook op de slaapkamer naar een android HDMI stick, en ook naar mijn android telefoon en tablet, mogelijk hebben iOS devices hier meer moeite mee, maar ik heb alleen een iPad 1, geen ervaring met nieuwere modellen. Maar dit is een persoonlijke mening :)

Strava

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-07 07:04
Ik heb een NAS staan bij mijn zus. Vanuit mijn PC kan ik prima een VPN verbinding maken en zo het beheer kan uitvoeren voor deze nas. De verbinding wordt gemaakt via Synology VPN server via PPTP. DIt moet ik nog eens aanpassen maar voor nu is dit even voldoende.

Via mijn PC als ik een VPN verbinding heb met deze nas kan ik gewoon internetten. Alleen de NAS zelf heeft dan geen internet verbinding. Erg lastig als ik Packages/DSM of iets anders wil bijwerken.
Ik wil dit niet automatisch doen maar controle hierover houden.
Als ik op de NAS inlog als ik bij haar ben dan werkt internet uiteraard wel gewoon.

Via een VPN verbinding zit ik in de ip-range 10.0.0.x
De NAS zelf heeft een ip-range 192.168.178.x

Waarschijnlijk gaat het fout op een routering. Het vreemde is dat het prima werkte tot de laatste DSM 5.2 update 3 is geinstalleerd.

Iemand een tip en uitleg hoe en waar ik dit weer kan aanpassen zodat internet weer werkt op de NAS tijdens een VPN verbinding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:09
Je weet dat PPTP anno 2015 zo lek als een vergiet is?
Waarom niet OpenVPN server gebruiken? Die is tenminste veilig.
Als het een Syno is die bij haar staat dan stelt het niks voor. Even de config exporteren vanuit de package via de webinterface (ca.crt en openvpn.ovpn, in die laatste ff het externe IP-adres zetten) en importeren in je OpenVPN client op je desktop (ik gebruik Viscosity). Username en wachtwoord ingeven en verbinden maar.
Als je hem over poort 443 TCP (=HTTPS) laat lopen kun je hem ook nog benaderen achter strenge firewalls, handig voor op hotspots/bedrijfsnetwerken.

Jouw probleem lijkt mij inderdaad iets met de routering. Je zou kunnen proberen om handmatig een oudere versie van het package terug te zetten (.spk bestand). Heb ook wel eens problemen gehad met VPN-server, terugzetten van oudere versie heeft toen geholpen. Er is volgens mij een (FTP?) server van Synology waar je packages (per CPU-structuur) kunt downloaden.

[ Voor 46% gewijzigd door ThinkPad op 27-08-2015 10:26 ]

• pven
  • Niet online
GeeMoney schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:39:
[...]

Rename de files eerst eens zodat dat karakter eruit is.
Dikke kans dat het daarna wel goed gaat.
Dat lukt dus niet, want door dat karakter is hij in de war. Tips zijn welkom. :)

• MikeOO
ThinkPadd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:24:
Als het een Syno is die bij haar staat dan stelt het niks voor. Even de config exporteren vanuit de package via de webinterface (ca.crt en openvpn.ovpn, in die laatste ff het externe IP-adres zetten) en importeren in je OpenVPN client op je desktop (ik gebruik Viscosity). Username en wachtwoord ingeven en verbinden maar.
Als je hem over poort 443 TCP (=HTTPS) laat lopen kun je hem ook nog benaderen achter strenge firewalls, handig voor op hotspots/bedrijfsnetwerken.

Jouw probleem lijkt mij inderdaad iets met de routering. Je zou kunnen proberen om handmatig een oudere versie van het package terug te zetten (.spk bestand). Heb ook wel eens problemen gehad met VPN-server, terugzetten van oudere versie heeft toen geholpen. Er is volgens mij een (FTP?) server van Synology waar je packages (per CPU-structuur) kunt downloaden.
Ik weet het en gebruik zelf ook OpenVPN op mijn NAssen. De package zelf is niet bijgewerkt alleen DSM zelf en dat teurgzetten gaat te ver >:)

Voor nu is het verder niet zo schokkend aangezien er nog niet veel opstaat en zeker gaan belangrijke info.
Dus als ik de routering voor elkaar krijg ben ik even geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
pven schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:54:
[...]

Dat lukt dus niet, want door dat karakter is hij in de war. Tips zijn welkom. :)
Huh, een move die het ook niet doet op inode?? Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Laatste optie die ik kan bedenken is : vanuit een windows bak met SCP proberen de files te alteren.
Als dat niet werkt dan zit er niets anders op dan de boel weg te mieteren ben ik bang.

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-07 10:48
Heb dit topic doorgezocht, maar kan het juiste antwoord nog niet vinden. Ik heb de slaapstand ingeschakeld op mijn DS212j. Ik gebruik hem misschien 2 of 3 keer per week, dus die HDD-slaapstand scheelt me best wat stroom. De laatste tijd spiek af en toe even in de meterkast, en 9 van de 10 keer is er geen slaapstand te zien... Bijvoorbeeld 's ochtends vroeg, ik sta op, eet een broodje en ga de deur uit. Er is geen enkel device die dan actief verbinding zoekt met de DS212j, en toch branden er groene lampjes (terwijl in slaapstand er één blauwe te zien moet zijn).

In de logs de volgende zaken:

2015-08-25 - 03:16:16 Internal disks woke up from hibernation.

Maar soms ook geen log, en dan toch zie ik 's ochtends om 07:00 dat de Synology niet in slaapstand is. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
Barns schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:01:
Heb dit topic doorgezocht, maar kan het juiste antwoord nog niet vinden. Ik heb de slaapstand ingeschakeld op mijn DS212j. Ik gebruik hem misschien 2 of 3 keer per week, dus die HDD-slaapstand scheelt me best wat stroom. De laatste tijd spiek af en toe even in de meterkast, en 9 van de 10 keer is er geen slaapstand te zien... Bijvoorbeeld 's ochtends vroeg, ik sta op, eet een broodje en ga de deur uit. Er is geen enkel device die dan actief verbinding zoekt met de DS212j, en toch branden er groene lampjes (terwijl in slaapstand er één blauwe te zien moet zijn).

In de logs de volgende zaken:

2015-08-25 - 03:16:16 Internal disks woke up from hibernation.

Maar soms ook geen log, en dan toch zie ik 's ochtends om 07:00 dat de Synology niet in slaapstand is. Iemand een idee?
Je vergeet wat informatie zoals geïnstalleerde packages:

kopie van help van synology, direct uit DSM:

HDD Hibernation
You can specify the period of time hard disks remain idle before entering HDD hibernation mode. During HDD hibernation, hard disks stop spinning, reducing power consumption and extending the lifespan of hard disks. You can specify different periods of time for internal hard disks and external eSATA/USB hard disks.
Note:
HDD hibernation ceases upon access.
Only certain external USB storage devices support HDD hibernation.
Why won't my Synology NAS hibernate?
Please note that the following services will prevent the Synology NAS from entering hibernation mode. Furthermore, the system will exit hibernation mode two minutes before any scheduled task.
Packages:
Download Station: Synology NAS cannot hibernate if Download Station is running eMule, RSS scheduled download, or active tasks.
Mail Station: Synology NAS cannot hibernate if Mail Station is fetching from POP3.
Surveillance Station: Synology NAS cannot hibernate if Surveillance Station is recording.
Media Server: Synology NAS cannot hibernate if DMA log is enabled in Media Server settings (Go to Main Menu > Media Server > Media Server > Diagnose).
Directory Server
Webalizer
Logitech® Media Server
Plex Media Server
Other third party software or optware such as SABnzbd
Processes:
Thumbnail and indexing: Synology NAS cannot hibernate while generating thumbnails or re-indexing multimedia files post-upgrade. During this time, the “synoindexd” process will be listed as “Running” (Go to Main Menu > Resource Monitor > Process).
Local Master Browser: Synology NAS cannot hibernate if Local Master Browser is enabled (Go to Control Panel > Win/Mac/NFS > Windows File Service > Enable Local Master Browser).
Windows Media Player: Synology NAS cannot hibernate if Windows Media Player’s Network Sharing Service is enabled in the LAN.
Synology NAS cannot hibernate if number of concurrent processes requires swap, where RAM capacity has been exceeded and HDDs are used temporarily for read/write operations.
Others
USB Devices: Synology NAS cannot enter System Hibernation if any USB devices are attached to the unit.

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-07 10:48
Quakie schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:12:
[...]Je vergeet wat informatie zoals geïnstalleerde packages:
Helder, dat had ik ook al gezien. Maar heb geen taken ingesteld, geen packages die actief zijn (zoals Download ofzo), geen SABnzbd, geen USB-device etc. Nou ja, ik ga het nog wel wat tracen in de processen ofzo dan.

• Quakie
Barns schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:10:
[...]

Helder, dat had ik ook al gezien. Maar heb geen taken ingesteld, geen packages die actief zijn (zoals Download ofzo), geen SABnzbd, geen USB-device etc. Nou ja, ik ga het nog wel wat tracen in de processen ofzo dan.
Aangezien je hem toch maar 2 a 3 keer per week gebruikt zou ik netwerkkabel eruit trekken om te zien of het van buiten af komt.. Ook al gebruik je zelf geen device, kan er nog steeds pakketjes verstuurd worden richting nas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-07 12:36
Mijn DS413 werd heel vaak wakker, zelfs als ik niet eens thuis was. Door toeval kwam ik erachter dat mijn mediaspelers de boosdoener waren. Raspberry/OSMC met database en content op de NAS. Wat ze precies uitspookten mag joost weten. Ik heb me nu maar aangewend ze uit te zetten wanneer ik ze niet gebruik.

• pven
  • Niet online
GeeMoney schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:57:
[...]

Huh, een move die het ook niet doet op inode?? Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Laatste optie die ik kan bedenken is : vanuit een windows bak met SCP proberen de files te alteren.
Als dat niet werkt dan zit er niets anders op dan de boel weg te mieteren ben ik bang.
Met welk commando precies? Als ik find gebruik dan krijg ik de melding dat het bestand niet bestaat.

Overigens is deze data te missen, maar het stoort me dat ik niets met de bestanden kan. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 27-08-2015 14:53 ]

• MikeOO
ThinkPadd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:24:

VPN nu via OpenVPN ingesteld en werkt prima met Viscosity (tnx voor de tip).
Helaas routing probleem blijft. Moest wel een routing aanmaken in Viscosity naar de NAS zelf, die kon ik ook niet meer bereiken.
Nu dus verder zoeken naar de juiste route.

Snap namelijk niet hoe de routing moet lopen. NAS heeft een standaard 192.168.178.72 adres.
Dan maak ik een verbinding naar de NAS en krijg ik en ip: 10.8.0.6

Ik begrijp dat deze twee ranges elkaar niet kunnen vinden. Maar ik kan de NAS wel gewoon op 192.168.178.72 bereiken via VPN. Buiten de VPN verbinding heeft de NAS wel internet. Dus ergens loopt dit niet goed.

Ik ben de weg kwijt inmiddels >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
In principe zou je dat niet hoeven te regelen, die 10.8.x.x range heb je sowieso niks mee te maken.
Volgens mij heb ik in Viscosity het IP-adres van de router (192.168.4.1) ingegeven onder 'Gateway' (en het vinkje 'stuur alle verkeer over VPN, maar dat is hiervoor niet perse nodig, is puur zodat ik veilig op hotspots kan internetten), verder niks aangepast dacht ik.

Mocht je nog meer willen weten/verder hulp nodig dan mag je een DM sturen, kan nu niet bij Viscosity en m'n NAS. Kan thuis evt. nog wel dingen voor je nakijken.

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 27-08-2015 15:34 ]

• MikeOO
ThinkPadd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:33:
In principe zou je dat niet hoeven te regelen, die 10.8.x.x range heb je sowieso niks mee te maken.
Volgens mij heb ik in Viscosity het IP-adres van de router (192.168.4.1) ingegeven onder 'Gateway' (en het vinkje 'stuur alle verkeer over VPN, maar dat is hiervoor niet perse nodig, is puur zodat ik veilig op hotspots kan internetten), verder niks aangepast dacht ik.

Mocht je nog meer willen weten/verder hulp nodig dan mag je een DM sturen, kan nu niet bij Viscosity en m'n NAS. Kan thuis evt. nog wel dingen voor je nakijken.
Tnx voor het aanbod. Ineens kreeg ik een brainwave en heb even een traceroute gedaan met Putty.
Blijkt dat ik DNS probleem had. Op ip-adres kon ik netjes een internetadres opvragen.

In DSM --> Configuratiescherm --> Netwerk de Google DNS servers ingevuld en hoppa alles werkt.
Weet zeker dat ik dit voorheen al had ingesteld dus lijkt erop dat de update van DSM even iets uitgezet heeft.

• mhoogendam
  • Laatst online: 09-07 15:07
Ik probeer via OpenVPN een verbinding te maken naar mijn NAS thuis. Ik krijg alleen elke keer een foutmelding bij het verbinden dat mijn password niet goed is. Dit krijg ik bij meerdere accounts terwijl ik weet dat het wachtwoord wel goed is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Thu Aug 27 15:53:03 2015 OpenVPN 2.3.8 x86_64-w64-mingw32 [SSL (OpenSSL)] [LZO] [PKCS11] [IPv6] built on Aug  4 2015
Thu Aug 27 15:53:03 2015 library versions: OpenSSL 1.0.1p 9 Jul 2015, LZO 2.08
Thu Aug 27 15:53:19 2015 WARNING: No server certificate verification method has been enabled.  See http://openvpn.net/howto.html#mitm for more info.
Thu Aug 27 15:53:19 2015 UDPv4 link local (bound): [undef]
Thu Aug 27 15:53:19 2015 UDPv4 link remote: [AF_INET]1.2.3.4:1194
Thu Aug 27 15:53:19 2015 WARNING: this configuration may cache passwords in memory -- use the auth-nocache option to prevent this
Thu Aug 27 15:53:20 2015 [synology.com] Peer Connection Initiated with [AF_INET]1.2.3.4:1194
Thu Aug 27 15:53:22 2015 AUTH: Received control message: AUTH_FAILED
Thu Aug 27 15:53:22 2015 SIGUSR1[soft,auth-failure] received, process restarting

Extern IP adres gewijzigd in 1.2.3.4
Portforwarding van port 1194 UDP is doorgevoerd, ik zie ook in de "Connections list" tab van de VPN server dat er verbinding is met het externe IP adres van mij locatie.
Privileges zijn toegekend aan de users.

Iemand een schopje in de goede richting?

Edit: Blijkt dat het IP adres in de "allow" list gezet moest worden van de firewall. Hierna werkte het.

[ Voor 3% gewijzigd door mhoogendam op 27-08-2015 16:18 . Reden: Opgelost ]

• ThinkPad
MikeOO schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:40:
[...]

Tnx voor het aanbod. Ineens kreeg ik een brainwave en heb even een traceroute gedaan met Putty.
Blijkt dat ik DNS probleem had. Op ip-adres kon ik netjes een internetadres opvragen.

In DSM --> Configuratiescherm --> Netwerk de Google DNS servers ingevuld en hoppa alles werkt.
Weet zeker dat ik dit voorheen al had ingesteld dus lijkt erop dat de update van DSM even iets uitgezet heeft.
Waarom vul je daar externe DNS-servers in? Ik weet niet exact hoe dat bij mij staat ingesteld, maar ik weet zeker dat er geen externe DNS staat ingesteld, maar gewoon het IP-adres van m'n router. Die bepaalt dan vervolgens wel of het verkeer naar internet moet, of binnen het LAN gezocht moet worden.

• MikeOO
ThinkPadd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:08:
[...]

Waarom vul je daar externe DNS-servers in? Ik weet niet exact hoe dat bij mij staat ingesteld, maar ik weet zeker dat er geen externe DNS staat ingesteld, maar gewoon het IP-adres van m'n router. Die bepaalt dan vervolgens wel of het verkeer naar internet moet, of binnen het LAN gezocht moet worden.
Dat doe ik normaal gesproken ook maar op de een of andere manier wilde dat niet werken.
En het is daar toch geen netwerkcentrum dus waarom het niet werkt is mij ook even onduidelijk maar heb er geen problemen mee. In de router staat namelijk hetzelfde DNS adres.

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-07 17:52
Heb bij DNS ook primair mijn router IP ingesteld en secundair een Google IP. In het geval van een Ziggo storing zoals vorige week blijft de NAS zo verbinding houden.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:47
bluecupra schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:20:
Heb bij DNS ook primair mijn router IP ingesteld en secundair een Google IP. In het geval van een Ziggo storing zoals vorige week blijft de NAS zo verbinding houden.
Als je Ziggo verbinding eruit ligt heb je weinig aan de DNS servers van Google :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• MikeOO
Grolsch schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:27:
[...]

Als je Ziggo verbinding eruit ligt heb je weinig aan de DNS servers van Google :P
Scherp >:) Maar hij doelt op de Ziggo DNS servers

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-07 17:52
Doelde inderdaad op de Ziggo DNS storing van afgelopen week ;-) (logisch)
Pagina: 1 ... 35 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).