Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.543 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:39
ligt eraan of je hem geregisteerd hebt bij Synology.

Als je een synology account hebt kan je inloggen en dit checken. Waarschijnlijk kan je hem dan los koppelen van jouw account.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 23:06
Quakie schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:29:
ligt eraan of je hem geregisteerd hebt bij Synology.

Als je een synology account hebt kan je inloggen en dit checken. Waarschijnlijk kan je hem dan los koppelen van jouw account.
Heb net even ingelogd en onder MyDS zie ik geen enkel product staan. Dus alles in orde dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
ja:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een Nas en mijn oog is gevallen op een synology. De vraag is alleen nu nog welk type ik het beste kan nemen. Hij moet kunnen omgaan met couchpotato e.d. en daarbij wil ik een snelle unrar time.

Welke synology adviseren jullie mij om te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Wat vind je snel? Wat is je budget? Hoeveel schijven wil je erin? Moet het nog meer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-09 11:46
Ferra schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:49:
Ik ben op zoek naar een Nas en mijn oog is gevallen op een synology. De vraag is alleen nu nog welk type ik het beste kan nemen. Hij moet kunnen omgaan met couchpotato e.d. en daarbij wil ik een snelle unrar time.

Welke synology adviseren jullie mij om te nemen?
Er zijn een paar vragen die naar boven komen;
- Hoeveel opslagcapaciteit moet de NAS krijgen?
- Wat is snel in jouw ogen?
- Wil je in de toekomst meer schijven kunnen inbouwen of?
- Wat heb je zelf al gevonden?
- Wat is je budget voor NAS + schijven? Of heb je al schijven?

[ Voor 5% gewijzigd door crypt0rr op 03-12-2014 11:53 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkBr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 17:04
Boeiend schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:22:
Right, ik heb een nieuwe modem van Ziggo gekregen. Geeft mij nogal wat problemen blijkt. Ik had een Ubee modem met mijn DS412+ er aan, gebruik hoofdzakelijk Sabnzbd, Sickbeard, CouchPotato en Plex, en Timemachine. Lukt me alleen niet meer om contact te krijgen met alles behalve Sabnzbd. Nu ga ik er even vanuit dat dit licht aan een of andere portforwarding oid. Maar lukt me niet om het te fiksen. Ik heb zelfs de oude modem terug geplaatst maar nu heb ik daar precies hetzelfde probleem.
In de Synology zitten wel zogenaamde functies dat ie alles automatisch instelt maar volgens mij werkt het voor geen meter?
Ben nu zeer sterk geneigd om gewoon een keertje een goede router te halen (airport extreme?), en hopen dat ik op die manier van problemen af ben?

Nieuwe modem is trouwens een Cisco EPC3928AD
Kan het zijn, dat je oude modem geen DHCP had en dus op passthrough stond? In dat geval krijgt je eigen router een IP adres in de IP range van de Cisco. Je eigen router heeft een eigen LAN met ongetwijfeld een andere IP range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
bardi-1 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:53:
[...]

Er zijn een paar vragen die naar boven komen;
- Hoeveel opslagcapaciteit moet de NAS krijgen?
- Wat is snel in jouw ogen?
- Wil je in de toekomst meer schijven kunnen inbouwen of?
- Wat heb je zelf al gevonden?
- Wat is je budget voor NAS + schijven? Of heb je al schijven?
Ik heb nu een HTPC conform deze specs:

AMD A4 3400-Boxed
ASUS F1A75-M Pro
4 GB intern geheugen op 1600 mhz
4 TB hd ruimte + 128 gb SSD voor windows
Antec Earthwatts EA-380D Green 380 watt voeding

Wat ik zoek is een nas die deze kan vervangen:

- Het liefst zuiniger als mn htpc
- Performance ongeveer gelijk qua unrarren als HTPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Ferra schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:07:
[...]

Ik heb nu een HTPC conform deze specs:

AMD A4 3400-Boxed
ASUS F1A75-M Pro
4 GB intern geheugen op 1600 mhz
4 TB hd ruimte + 128 gb SSD voor windows
Antec Earthwatts EA-380D Green 380 watt voeding

Wat ik zoek is een nas die deze kan vervangen:

- Het liefst zuiniger als mn htpc
- Performance ongeveer gelijk qua unrarren als HTPC
Oké helder. Nu nog 1 van de belangrijkste vragen; Wat is je budget voor NAS + schijven? Of heb je al schijven?

Edit; schijven hergebruiken of nieuwe? Wanneer nieuwe, welke capaciteit?

[ Voor 6% gewijzigd door crypt0rr op 03-12-2014 19:15 ]

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:46
Ik ben aan het kijken naar de DS215j. Ik ga voornamelijk downloaden via de NAS en TV series en Blu-rays streamen naar mijn mediaspeler. Mijn 2 voornaamste vragen:

- Voldoet deze NAS aan mijn eisen?
- Is de NAS snel in gebruik cq loopt het OS soepel en snel?
- Haal ik downloadsnelheden die ik ook op mijn PC haal, zo'n 10 mb/s.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morpheus2003 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:20:
- Voldoet deze NAS aan mijn eisen?
- Is de NAS snel in gebruik cq loopt het OS soepel en snel?
- Haal ik downloadsnelheden die ik ook op mijn PC haal, zo'n 10 mb/s.
Deze nas voldoet ruimschoots aan je eisen. Downloadsnelheid zal niet 10MB/sec zijn, maar 2 tot maximaal 4 (afhankelijk welk programma je gebruikt).

Waarschijnlijk download je nas voornamelijk in de nacht tv series / films, dus dat lijkt me niet heel belangrijk in je beslisproces.

Als je 10MB/sec wilt gaan halen kom je op een 214+ model uit (of de 214+ uit, stuk duurder, maar die komt in de buurt van de snelheid die je wilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Laatst online: 07:46
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 20:06:
[...]

Deze nas voldoet ruimschoots aan je eisen. Downloadsnelheid zal niet 10MB/sec zijn, maar 2 tot maximaal 4 (afhankelijk welk programma je gebruikt).

Waarschijnlijk download je nas voornamelijk in de nacht tv series / films, dus dat lijkt me niet heel belangrijk in je beslisproces.

Als je 10MB/sec wilt gaan halen kom je op een 214+ model uit (of de 214+ uit, stuk duurder, maar die komt in de buurt van de snelheid die je wilt).
Bedankt voor je reactie. Die snelheid vind ik te laag want download vooral BR's a 50gb per stuk. Toch maar de DS214+ overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:03
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 20:06:
:? Haal met een 213j gemakkelijk 20MB/s met download station

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelrock64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-10-2023
Ik zie echt door de bomen 't bos niet meer.

Ben al de hele week aan het uitvogelen of ik nou beter green of red schijven kan pakken, iedereen roept wat anders. Ik weet dat TLER onnodig is voor de synology apparaten maar de reds bieden wel een extra jaar garantie en gebruiken iets minder stroom. Wat betreft mijn situatie ben ik voornemens morgen een ds215j te bestellen met 1 (3TB) schijf om hieraan later een tweede toe te voegen als extra bescherming. Ook wil ik hem tussen ~1.00 en 7.00 laten uitschakelen.

Wie kan mij helpen?

One of the cowboys from hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
bardi-1 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:14:
[...]

Oké helder. Nu nog 1 van de belangrijkste vragen; Wat is je budget voor NAS + schijven? Of heb je al schijven?

Edit; schijven hergebruiken of nieuwe? Wanneer nieuwe, welke capaciteit?
Laten we er even vanuit gaan dat ik de schijven eventueel uit mn htpc kan halen, maar ik ook wel benieuwd ben naar de beste schijven die passen bij een nas.

Dus zeg dat ik nieuwe schijven halen + nas... ik denk zelf aan 500 a 600 euro....

daarbij download ik nu met 22 mb/s op mn HTPC... en het zou mooi wezen als de NAS dat ook in die richting haalt...

[ Voor 9% gewijzigd door Ferra op 03-12-2014 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkBr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 17:04
Michaelrock64 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 20:59:

Ben al de hele week aan het uitvogelen of ik nou beter green of red schijven kan pakken, iedereen roept wat anders. Ik weet dat TLER onnodig is voor de synology apparaten maar de reds bieden wel een extra jaar garantie en gebruiken iets minder stroom. Wat betreft mijn situatie ben ik voornemens morgen een ds215j te bestellen met 1 (3TB) schijf om hieraan later een tweede toe te voegen als extra bescherming. Ook wil ik hem tussen ~1.00 en 7.00 laten uitschakelen.

Wie kan mij helpen?
Zie http://www.wdc.com/nl/products/internal/desktop/ Ik zou voor de RED gaan en als je het budget hebt de 6TB kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

Wie kan mij helpen?
Verschil tussen de 3TB green en red is €9,- Niet meer over nadenken en de red nemen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Vraagje over port forwarding in relatie tot twee disk station.

Momenteel heb ik een diskstation extern benaderbaar gemaakt. Mijn interne IP is 192.168.192.67 en de disk station luistert op port 5000. Dit heb ik vervolgens als rule in mijn router ingesteld. Diskstation is nu extern benaderbaar op xx.xxx.xxx.10:5000 .. Werkt prima.

Echter, als ik nu een tweede diskstation in mijn netwerk hang, hoe werkt dit dan? Stel die krijgt 192.168.192.68 en die configureer ik als dusdanig in mijn router, hoe weet het mijn browser dan dat als ik xx.xxx.xxx.10:5000 intyp, naar welke diskstation ie moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 12:57
kattapult schreef op woensdag 03 december 2014 @ 21:43:
Echter, als ik nu een tweede diskstation in mijn netwerk hang, hoe werkt dit dan? Stel die krijgt 192.168.192.68 en die configureer ik als dusdanig in mijn router, hoe weet het mijn browser dan dat als ik xx.xxx.xxx.10:5000 intyp, naar welke diskstation ie moet gaan?
Je moet ze beide vanaf een verschillende port benaderen. :)

Dus bijvoorbeeld externe poort 6000 forwarden naar 192.168.192.68 poort 5000
En externe poort 6001 forwarden naar 192.168.192.69 poort 5000.

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
SmiGueL schreef op woensdag 03 december 2014 @ 21:48:
[...]

Je moet ze beide vanaf een verschillende port benaderen. :)

Dus bijvoorbeeld externe poort 6000 forwarden naar 192.168.192.68 poort 5000
En externe poort 6001 forwarden naar 192.168.192.69 poort 5000.
Ah ! Ben niet zo thuis in forwarding; was in de veronderstelling dat ik dan 5000 tweemaal als externe port in de router moet opnemen (dus dat de port in de router overeenstemt met port op het device)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je weet dat het niet slim is om poort 5000 open te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
wagenveld schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:02:
Je weet dat het niet slim is om poort 5000 open te zetten?
Hoe moet je anders je diskstation extern benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
kattapult schreef op donderdag 04 december 2014 @ 07:45:
[...]

VPN..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
kattapult schreef op donderdag 04 december 2014 @ 07:45:
[...]

VPN of andere externe poort gebruiken en forwarden naar intern 5000 of 5001(HTTPS). Bijvoorbeeld 443 (HTTPS poort) forwarden naar 5001 van je NAS.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Boeiend schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:22:
Right, ik heb een nieuwe modem van Ziggo gekregen. Geeft mij nogal wat problemen blijkt. Ik had een Ubee modem met mijn DS412+ er aan, gebruik hoofdzakelijk Sabnzbd, Sickbeard, CouchPotato en Plex, en Timemachine. Lukt me alleen niet meer om contact te krijgen met alles behalve Sabnzbd. Nu ga ik er even vanuit dat dit licht aan een of andere portforwarding oid. Maar lukt me niet om het te fiksen. Ik heb zelfs de oude modem terug geplaatst maar nu heb ik daar precies hetzelfde probleem.
In de Synology zitten wel zogenaamde functies dat ie alles automatisch instelt maar volgens mij werkt het voor geen meter?
Ben nu zeer sterk geneigd om gewoon een keertje een goede router te halen (airport extreme?), en hopen dat ik op die manier van problemen af ben?

Nieuwe modem is trouwens een Cisco EPC3928AD
Zolang je thuis de dingen niet kunt benaderen ligt dit probleem niet bij portforwards. Dit heb je alleen nodig als je van buiten je eigen netwerk je NAS wilt bereiken, bv vanaf je werk of mobiele telefoon.

Zaken om zeker te controleren.
1. Heb je voor de zekerheid alle hardware en zeker je NAS een keer opnieuw gestart na de omwissel actie van het modem. Ook al krijgt je NAS een nieuw ip-adres van het modem. Intern wordt dit niet altijd goed doorgevoerd en na een herstart werkt dat wel goed.
2. IP-adres van je NAS en andere hardware is mogelijk anders ivm DHCP van het nieuwe modem. Deze deelt of een andere range uit of een ander ip-nummer.
3. Firewall op je NAS in DSM staan mogelijk regels in die nog gebaseerd zijn op de oude ip-adressen.
4. In Package Center kun je per applicatie een URL terug vinden. Check deze eens en vergelijk deze met het adres wat je opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Ferra schreef op woensdag 03 december 2014 @ 21:09:
[...]

Laten we er even vanuit gaan dat ik de schijven eventueel uit mn htpc kan halen, maar ik ook wel benieuwd ben naar de beste schijven die passen bij een nas.

Dus zeg dat ik nieuwe schijven halen + nas... ik denk zelf aan 500 a 600 euro....

daarbij download ik nu met 22 mb/s op mn HTPC... en het zou mooi wezen als de NAS dat ook in die richting haalt...
Wordt zeer krap om zelfde snelheid te halen qua unrarren als met je HTPC. Iemand meer ervaring met unrarren dan ik?

Qua schijven raad ik je aan te kiezen voor Western Digital Red of SE schijven.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Ben al de hele week aan het uitvogelen of ik nou beter green of red schijven kan pakken, iedereen roept wat anders.
Ik zelf dacht dat de REDs met TLER beter zouden zijn als je de schijven gebruikt in een RAID setup. Aangezien ik niet van plan was om RAID te gebruiken ben ik voor 4TB GREEN schijven gegaan. De 4TB green waren ongeveer even duur als de 3TB red toen ik ze kocht.

GREEN schijven zijn volgens mij dezelfde schijven als de RED met een andere firmware. Ik verwacht mijn Synology niet intensief te gaan gebruiken. En denk dat het beter is om zonder RAID een betere foutcontrole in de schijf zelf te hebben, zoals in de GREEN dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
REDs worden ondersteund door Synology. DSM weet dus welke schijven gebruikt worden.
Eerste versie heeft synology mee geholpen om te zorgen dat het daadwerkelijk goed werkt in een NAS..

REDs mogen 24/7 aan staan, zouden langer moeten doordraaien voordat ze kapot zijn, doen niet aan parkeren voor koppen wat slijtage veroorzaakt en standaard langere garantie..

Ongeacht RAID of niet, ik zou voor de RED gaan. Maar je zegt het zelf al.. Andere zullen weer GREEN zeggen...

Ik heb inmiddels 5 REDs van NASWARE 1 tot NASWARE 3 (firmware versies) en draaien heerlijk rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bardi-1 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:09:
VPN of andere externe poort gebruiken en forwarden naar intern 5000 of 5001(HTTPS). Bijvoorbeeld 443 (HTTPS poort) forwarden naar 5001 van je NAS.
Je kan ook in de dsm software een andere poort selecteren ipv 5000 of 5001. Ik heb gewoon een willekeurige poort genomen.
Quakie schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:09:
Ongeacht RAID of niet, ik zou voor de RED gaan. Maar je zegt het zelf al.. Andere zullen weer GREEN zeggen...
Green schrijven zijn de "slechtste" keuze voor een nas. Ze zijn er niet voor gemaakt en het werkt wel, maar ze gaan minder lang mee (waarschijnlijk) en ze maken meer geluid en je hebt totaal niet de voordelen die een desktop wel heeft met greenschrijven. Alleen gebruiken als je die hebt liggen en niks nieuws wilt kopen. Natuurlijk zonde om dan in de la te laten liggen, ik heb er zelf ook een paar in synology's zitten. WD Reds zijn niet gelijk aan de Green schrijven.

Ik heb zelf ook voor 90% red drives in mijn nassen hangen. Maar je schrijft iets over nasware 1 en 3. Heb jij een manier om die te upgraden?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Nadeel van jouw manier is dat je dan overal ook je poort nummer moet invullen (bijv in hun apps)
Als je het afhandelt in je router heb je dit niet.. je moet dan alleen je externe poort onthouden..

maar zeg ik toch ook?
Het ligt eraan welke Green versie hoor. Zoek maar op WD Green + moderator Chiper.. krijg je netjes een heldere uitleg waarom hij voor GREEN gaat (bepaalde versie/serie).

Volgens mij kan dit helaas niet... ze zijn ook weer anders opgebouwd geloof ik met aantal platters/dichtheid etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik lees wat half. Nadeel van de red schrijven is wel dat er geen gegevens zijn over de langere duur. Het ziet er naar uit dat ze de beste keuze zijn, maar eigenlijk weet je dit pas zeker als ze wat jaren overal gedaaid hebben en dat duurt nog een jaar of 2. Maar afgaande op wat ik hoor zijn red schrijven een zeer goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
half?

24/7 supported
Langere levensduur volgens fabrikant
Langere garantie
Geen headparking

Dit zijn verschillen tov green en waarom volgens WD je beter deze in een NAS kan zetten.
Voor mij de doorslag om voor RED te gaan, waar anderen greens aanhalen..

REDs zijn er inmiddels al 2 jaar dus je kunt al goede inschattingen maken..
Een schijf faalt gauw na in gebruik name of na langdurig gebruik. Er tussen is er wat specifieks aan de hand. Zover mij bekend is dit niet opgetreden bij de REDs. Er vanuit gaan dat ze gebruikt worden waarvoor ze dienen betekent het ook nog eens dat ze vaak 24/7 aan staan. Hierdoor kan je na 2 jaar wel zeggen dat er genoeg data te vinden is om conclusies te trekken. Ik trek ze niet want ik heb de data niet en kan alleen bij mij eigen thuis kijken. En ik ben tevreden waardoor ik ze aanraad indien iemand daar behoefte aan heeft:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 20:15
DukeBox schreef op woensdag 03 december 2014 @ 20:52:
[...]

:? Haal met een 213j gemakkelijk 20MB/s met download station
Torrents vs. nieuwsgroepen. Torrents zijn veel sneller te downloaden omdat nieuwsgroepen niet gemaakt zijn om grote files te versturen en je daardoor veel cpu-overhead hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Download Station doet beiden.. je kunt dus niet zeggen dat hij 20MB haalt met torrents..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 15:45
Heeft iemand van jullie wellicht iets vernomen over de DS215 ?
Op de websites van coolblue staat deze vermeld voor € 299,- er zijn verder nog geen specs vermeld.

Echter op de website van synology staat deze niet vermeld.

Is dit een nieuw model of wellicht een fout van coolblue ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
MikeOO schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:31:
[...]

Zolang je thuis de dingen niet kunt benaderen ligt dit probleem niet bij portforwards. Dit heb je alleen nodig als je van buiten je eigen netwerk je NAS wilt bereiken, bv vanaf je werk of mobiele telefoon.

Zaken om zeker te controleren.
1. Heb je voor de zekerheid alle hardware en zeker je NAS een keer opnieuw gestart na de omwissel actie van het modem. Ook al krijgt je NAS een nieuw ip-adres van het modem. Intern wordt dit niet altijd goed doorgevoerd en na een herstart werkt dat wel goed.
2. IP-adres van je NAS en andere hardware is mogelijk anders ivm DHCP van het nieuwe modem. Deze deelt of een andere range uit of een ander ip-nummer.
3. Firewall op je NAS in DSM staan mogelijk regels in die nog gebaseerd zijn op de oude ip-adressen.
4. In Package Center kun je per applicatie een URL terug vinden. Check deze eens en vergelijk deze met het adres wat je opent.
Heb uiteindelijk netwerk reset gedaan van de Synology, dat hielp. Boel werkt nu weer.
Iemand nog een idee hoe ik vanuit mijn werk toch nog op mijn Synology kan komen nu alle cloud services hier geblocked zijn (incl synology.me). Correctie, met zelf al bedacht dat ik gewoon ziggo IP kan gebruiken :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelrock64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-10-2023
Quakie schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:22:
half?

24/7 supported
Langere levensduur volgens fabrikant
Langere garantie
Geen headparking

Dit zijn verschillen tov green en waarom volgens WD je beter deze in een NAS kan zetten.
Voor mij de doorslag om voor RED te gaan, waar anderen greens aanhalen..

REDs zijn er inmiddels al 2 jaar dus je kunt al goede inschattingen maken..
Een schijf faalt gauw na in gebruik name of na langdurig gebruik. Er tussen is er wat specifieks aan de hand. Zover mij bekend is dit niet opgetreden bij de REDs. Er vanuit gaan dat ze gebruikt worden waarvoor ze dienen betekent het ook nog eens dat ze vaak 24/7 aan staan. Hierdoor kan je na 2 jaar wel zeggen dat er genoeg data te vinden is om conclusies te trekken. Ik trek ze niet want ik heb de data niet en kan alleen bij mij eigen thuis kijken. En ik ben tevreden waardoor ik ze aanraad indien iemand daar behoefte aan heeft:)
Inmiddels besteld met een RED bedankt voor de reacties iedereen.

One of the cowboys from hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 26-09 15:41

Griffin

Is mythical

In ander topic (Griffin in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 119") al gemeld dat de NAS misschien dood is (flashing (blue) power light). Raven melde (Raven in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 119") dat het misschien iets anders is en dan iets van reset / reinstall can helpen.

Ik ben van plan eerst een boot te doen zonder schijven. en kijken wat resultaat is.

Daarna kan ik 1x de reset button indrukken, maar moeten dan de schijven erin zitten of niet? En blijft dan DSM met alle settings ongewijzigd?

Daarna kan ik nog een reinstall doen van DSM. Maar moeten hier de schijven voor inzitten? En hoe zit het met alle instellingen die gedaan zijn op DSM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 26-09 17:55
Griffin schreef op donderdag 04 december 2014 @ 15:33:
Daarna kan ik 1x de reset button indrukken, maar moeten dan de schijven erin zitten of niet? En blijft dan DSM met alle settings ongewijzigd?
Ja de schijven moeten er in blijven. En ja er worden dingen gewijzigd. Staat ook duidelijk op de synology wiki: https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/tutorials/493
Daarna kan ik nog een reinstall doen van DSM. Maar moeten hier de schijven voor inzitten? En hoe zit het met alle instellingen die gedaan zijn op DSM?
Ja om opnieuw te installeren moeten de schijven er in zitten.
Ook dan worden er settings gewijzigd.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 04-12-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

job schreef op donderdag 04 december 2014 @ 15:38:

Ja om opnieuw te installeren moeten de schijven er in zitten.
Ook dan worden er settings gewijzigd.
Settings gewijzigd of gewoon alle packages kwijt + instellingen en weet ik niet wat?

[ Voor 23% gewijzigd door Griffin op 04-12-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Wat je bij een reset kwijt bent staat netjes aangegeven in de wiki.

Bij een herinstallatie ben je alle instellingen en packages kwijt. De data op de volumes blijft normaal gesproken behouden.. Dit wordt ook aangegeven tijdens de herinstallatie.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 04-12-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

job schreef op donderdag 04 december 2014 @ 15:45:

Bij een herinstallatie ben je alle instellingen en packages kwijt. De data op volume1 blijft normaal gesproken behouden.. Dit wordt ook aangegeven tijdens de herinstallatie.
Ik hoop dat een enkele reset voldoende is. Anders herinstallatie / ter reparatie --> word iig weer veel instellen om alles terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 12:50
Zo mijn nieuwe DS214play is vandaag aangekomen nadat de oude stuk was. Oorspronkelijk schijf erin gestopt. En alles is weer als vanouds en sickbeard is even bezig wat achterstallig werk in te halen :)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Een antwoord op een vraag paar reacties boven:
De DS213 haalt via usenet 6/7 mb/s met NZBget. Althans mijn ervaring met de DS213. CPU is de
bottleneck. De DS213j heeft een langzamere CPU. 20 mb/s is niet haalbaar. Maar bestanden lokaal met de verkenner kopiëren gaat gewoon op volle snelheid.

Mijn DS gaat binnenkort eruit. Als vervangend model ga ik voor de 415+. Meer CPU power. Downloaden doe ik niet meer zo vaak op de DS, het repairen van bestanden duurt soms een halve dag.

Nu zit ik met de volgende: In mijn huidige DS heb ik 2 WD green schijven van 3 TB. Werken uitstekend, draaien al 14000 uren volgens de SMART info.

Wat doen? 2 nieuwe GREEN schijven kopen of 4 nieuwe RED schijven :O. De 415+ gaat gebruikt worden totdat deze eol is. De huidige GREEN schijven draaien al bijna 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Griffin schreef op donderdag 04 december 2014 @ 15:47:
[...]

Ik hoop dat een enkele reset voldoende is. Anders herinstallatie / ter reparatie --> word iig weer veel instellen om alles terug te krijgen.
Schijven eruit en booten ging goed, kreeg melding in de assistent.
Dus schijven erin en booten. Helemaal niets in assistent.
Dus reset (geen herinstall). En dat ging goed. Ik heb iig weer leven. Eerst backup van mn config maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:04
Apparaat: DJ213J (DSM 5.1-5004 Update 2)
Gebruik: streamen van wat films en series naar mijn Popbox V8.
Netwerk: NAS-router-Popbox cabled. PC via Wifi.
Probleem: NAS stopt met streamen, vaak al binnen enkele minuten stopt het signaal (zie screenshots). Soms gaat hij na 30 seconden verder, soms stopt hij compleet. Niet werkbaar.

Heb issues (volgens mij) sinds DSM5.0. Kan ook Photo Station / Video Station niet aanzetten aangezien die de CPU continue voor 100% gebruiken (synothumbs oid, creeren van thumbnails), zelfs na dagen...

Pic 1 van DSM Mobile
Pic 2 van DSM Mobile

Iemand een idee of moet ik een logje oid plaatsen? Anders reset ik dit ding, wordt er helemaal stapel van.

EDIT:
- Zelfde issue met streamen naar tab (N7 2012).
- Streamen naar PC (cabled) gaat perfect, no issues.
- Geen veranderingen in netwerk.
- Lees veel soortgelijke problemen online (http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=232&t=84565)

[ Voor 19% gewijzigd door Card Nox op 05-12-2014 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Laatst online: 17-09 14:20
MrJames schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:38:

Mijn DS gaat binnenkort eruit. Als vervangend model ga ik voor de 415+. Meer CPU power. Downloaden doe ik niet meer zo vaak op de DS, het repairen van bestanden duurt soms een halve dag.

Nu zit ik met de volgende: In mijn huidige DS heb ik 2 WD green schijven van 3 TB. Werken uitstekend, draaien al 14000 uren volgens de SMART info.

Wat doen? 2 nieuwe GREEN schijven kopen of 4 nieuwe RED schijven :O. De 415+ gaat gebruikt worden totdat deze eol is. De huidige GREEN schijven draaien al bijna 2 jaar.
Ik zou de greens in je oude syno laten zitten en je oude apparaat bij een vriend of familie zetten. Het is een prima apparaat om off site backups op te maken. Alle functionaliteit disabelen, alleen wat je nodig hebt voor de Back-up laten draaien. Syno kan lekker de hele dag in hibernation blijven totdat hij s'nachts een keer gebruikt wordt voor de Back-up. Zo heb ik een oude 209 in gebruik die functioneert daar nog prima voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
Sinds een paar dagen is mijn myds niet meer bereikbaar vanaf een extern lan. Dit probleem treedt op via iedere willekeurige browser op mijn laptop of telefoon, zowel de DNS als het "normale" ip kunnen op afstand niet gevonden worden. Via een ftp (DNS en ip) krijg ik wel gewoon verbinding en toegang tot mijn systeem. Via de apps op mijn android/iphone geen probleem... Systeem al een keer gerebooted en laatste update erop gezet, router nog niet... Waar kan dit aan liggen?

mode/router upc bridge mode met asus router RT-66U

[ Voor 5% gewijzigd door le dj op 05-12-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
problemen stapelen zich op... Nu net is een van mijn disks uitgevallen. raid 1 opstelling

Op 1 december onderstaand mailtje...

The following is your monthly report regarding the health of disks on DiskStation. You can also check the health of individual disks at Storage Manager > HDD/SSD > Health Info.

Disk 1:
Disk Reconnection Count 0
Bad Sector Count 0
Disk Re-identification Count 0

Disk 2:
Disk Reconnection Count 0
Bad Sector Count 0
Disk Re-identification Count 0

en dus vanochtend (na het oplossen van probleem geen toegang via browsers) na een update naar Version:5.1-5004 Update 2 (ds212j)

Volume 1 on DiskStation has entered degraded mode. (Total number of hard disks: 2; Number of active hard disks: 1) Please identify the cause of degradation and take corrective action.

To repair the volume, please replace the defected disks with new ones. For more information, visit Synology's website at http://www.synology.com and read the tutorial: How to repair a volume on DiskStation.

Mijn reds zijn nog geen twee jaar oud dus ik kan mijn garantie aanspreken. Dit kan pas denk ik na het uitlezen van de disk info of het terecht is, maar daar kan ik nu dus niet bij. (Ik zit op afstand en zie vorige post).. Mijn vraag is hoe te handelen en is bij bovenstaande melding het noodzakelijk de disk direct te vervangen?

edit: Inmiddels blijkt uit de korte SMART test dat deze abnormaal is, gebeld met winkel en kan hem opsturen. Vraag is: ik stuur nu een schijf met mijn gevoelige data. Hoe kan ik deze wissen (vanuit de NAS) zonder hem op een ander systeem aan te sluiten? Welk prog kan ik voor het wissen gebruiken?

[ Voor 9% gewijzigd door le dj op 05-12-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:34

Arfman

Drome!

Card Nox schreef op donderdag 04 december 2014 @ 22:16:
Apparaat: DJ213J (DSM 5.1-5004 Update 2)
Gebruik: streamen van wat films en series.
Netwerk: alles cabled
Probleem: NAS stopt vaak met streamen. Vaak binnen 1 minuut stopt het signaal. Soms gaat hij na 30 seconden verder, soms stopt hij compleet. Niet werkbaar.

Heb issues (volgens mij) sinds DSM5.0. Kan ook Photo Station / Video Station niet aanzetten aangezien die de CPU continue voor 100% gebruiken (synothumbs oid, creeren van thumbnails), zelfs na dagen...

Pic 1 van DSM Mobile
Pic 2 van DSM Mobile

Iemand een idee of moet ik een logje oid plaatsen? Anders reset ik dit ding, wordt er helemaal stapel van.

EDIT:
- Zelfde issue met streamen naar tab (N7 2012).
- Streamen naar PC (cabled) gaat perfect, no issues.
- Geen veranderingen in netwerk.
- Lees veel soortgelijke problemen online (http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=232&t=84565)
Niet meer via Wifi streamen? Foto's uploaden via je PC, zodat je trage nasje niet meer de thumbnails hoeft te maken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:39
Ik heb iets te snel geklikt, de Synology is al bezig, kan iemand vertellen of dit goed gaat op mijn DS210J.

Ik had JBOD:
Vol1 = 3TB
Vol2 = 1,5TB

Ik heb nu vol2 vervangen door 6TB en wil hiervan de eerste 3TB in Raid1 zetten met vol1 en de andere 3TB afzonderlijk gebruiken.

Bij het plaatsen kon ik nergens vinden waar ik vol2 kon formatteren dus toen heb ik in de Storage Manager bij vol1 via Managa gekozen voor uitbreiden op Raid1 naar vol2.
Hij is nu al bijna 24 uur bezig. Helaas had ik de data op vol1 niet ge-backupped en zo te zien duurt het nog zeker een paar dagen.

- Bereik ik op deze manier wat ik wil, 3TB Raid1 en daarnaast 3TB beschikbaar op vol2?
- Used data op vol1 blijft staan op 2.63TB dus ik neem aan dat er geen data van vol1 verwijderd wordt?
- wordt vol2 nu automatisch geformatteerd op EXT4?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11201420/Synology_Storage_Manager.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Het is de DS215j en je gaat hem daar echt niet kopen, veel te duur.
pricewatch: Synology DiskStation DS215j

Bij AMMS €168,99 8) en dat is een hele goede leverancier ;)

Lekker snel nasje voor relatief weinig geld en met DSM software, word ook mijn opvolger *O*
MdO82 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:28:
Heeft iemand van jullie wellicht iets vernomen over de DS215 ?
Op de websites van coolblue staat deze vermeld voor € 299,- er zijn verder nog geen specs vermeld.

Echter op de website van synology staat deze niet vermeld.

Is dit een nieuw model of wellicht een fout van coolblue ?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Ik denk dat Md dat niet bedoelde..

Schema is een beetje raar dit jaar van Synology maar normaal zou je in oct, nov de 215, 215+ en later 215j verwachten. Waar nu alleen de 215j gelanceerd is.

Echter heeft synology een paar keer via social media (twitter, facebook) gereageerd dat er geen apparaten gelanceerd worden in 2014 omdat in hun ogen de huidige versies nog niet zo oud zijn.

Kortom ik zou eerst kwartaal maar niks verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Newday schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:09:
Ik heb iets te snel geklikt, de Synology is al bezig, kan iemand vertellen of dit goed gaat op mijn DS210J.

Ik had JBOD:
Vol1 = 3TB
Vol2 = 1,5TB

Ik heb nu vol2 vervangen door 6TB en wil hiervan de eerste 3TB in Raid1 zetten met vol1 en de andere 3TB afzonderlijk gebruiken.

Bij het plaatsen kon ik nergens vinden waar ik vol2 kon formatteren dus toen heb ik in de Storage Manager bij vol1 via Managa gekozen voor uitbreiden op Raid1 naar vol2.
Hij is nu al bijna 24 uur bezig. Helaas had ik de data op vol1 niet ge-backupped en zo te zien duurt het nog zeker een paar dagen.

- Bereik ik op deze manier wat ik wil, 3TB Raid1 en daarnaast 3TB beschikbaar op vol2?
- Used data op vol1 blijft staan op 2.63TB dus ik neem aan dat er geen data van vol1 verwijderd wordt?
- wordt vol2 nu automatisch geformatteerd op EXT4?

[afbeelding]
Volgens mij krijg je nu een Raid1 set van 3 Tb met 3Tb verloren ruimte...
Ik vermoed dat je niks er mee kunt achteraf.
Volgens mij had je eerst in disk group een groep moeten aanmaken en dan je 2e erbij moeten zetten zodat je later een groep erbij had kunnen maken met overige 3Tb. Zeker weten doe ik het niet.

Helaas moet je nog wat dagen wahcten volgens je screen.

Laat je het hier weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
Quakie schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:40:
[...]

Volgens mij krijg je nu een Raid1 set van 3 Tb met 3Tb verloren ruimte...
Ik vermoed dat je niks er mee kunt achteraf.
Volgens mij had je eerst in disk group een groep moeten aanmaken en dan je 2e erbij moeten zetten zodat je later een groep erbij had kunnen maken met overige 3Tb. Zeker weten doe ik het niet.

Helaas moet je nog wat dagen wahcten volgens je screen.

Laat je het hier weten?
Daar was ik al bang voor.
Ik zie nergens een knopje om hem af te breken, maar ik kan toch wel gewoon de DS uitzetten? Of gaat hij dan gewoon weer verder als ik hem aan zet? Misschien vol2 er weer uit halen.

Probleem was dat ik in Disk group niets kon aanklikken, het enige dat ik kon kiezen is wat ik nu heb gedaan.
Ik kon ook nergens de formatteer functie vinden voor interne schijven, alleen voor externe schijven terwijl ik dat een vorige keer wel gewoon kon doen bij een oudere versie van DSM.

Verder nog iemand een idee wat er gaande is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Ik denk dat hij dan gewoon weer verder gaat. Niet zomaar dit soort processen afbreken, heeft mij ook al eens behoorlijk in de problemen gebracht!

(shutdown geforced via telnet, tijdens het uitbreiden van een volume, hierna was de nas niet meer te gebruiken, totdat de support van synology mij remote heeft geholpen)

[ Voor 27% gewijzigd door NaN op 05-12-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Inderdaad, je kunt het beter gewoon laten gaan en kijken of je niet alvast een backup kan maken zodat je opnieuw kan beginnen als die klaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 02:09

S913

Abusus non tollit usum

Ik dacht dat je alleen met SHR twee verschillende grootte schijven met elkaar in een RAID opstelling?

Maar ook dan ben je m.i. 3TB kwijt. Tenminste, in mijn remote Syno (staat alleen een selecte backup op) heb ik een 500GB en 1TB schijf in één 500GB SHR volume zitten (met data protection) en die andere 500GB kan ik nu niets meer mee. (Heb ik ook niet nodig, dus maal er niet om ...)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Quakie schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:23:
Ik denk dat Md dat niet bedoelde..

Schema is een beetje raar dit jaar van Synology maar normaal zou je in oct, nov de 215, 215+ en later 215j verwachten. Waar nu alleen de 215j gelanceerd is.

Echter heeft synology een paar keer via social media (twitter, facebook) gereageerd dat er geen apparaten gelanceerd worden in 2014 omdat in hun ogen de huidige versies nog niet zo oud zijn.

Kortom ik zou eerst kwartaal maar niks verwachten.
Ik vond het al wat vreemd dat er verder geen specs bij stonden.
En zo ie zo bestel ik dit niet bij coolblue, als je al ziet dat de DS215J 40 euro duurder is bij hun.

Binnenkort maar eens de 215J aanschaffen als begin model dan kunnen we in de loop van tijd altijd nog kijken voor een zwaarder variant.

Kan natuurlijk ook even doorsparen, maar door omstandigheden loopt dit nu even anders ;) en de DS215J heeft een mooi prijsje en natuurlijk komen hier nog schijven bij :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
S913 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:04:
Ik dacht dat je alleen met SHR twee verschillende grootte schijven met elkaar in een RAID opstelling?

Maar ook dan ben je m.i. 3TB kwijt. Tenminste, in mijn remote Syno (staat alleen een selecte backup op) heb ik een 500GB en 1TB schijf in één 500GB SHR volume zitten (met data protection) en die andere 500GB kan ik nu niets meer mee. (Heb ik ook niet nodig, dus maal er niet om ...)
Eerlijk gezegd kan SHR niks meer en minder dan normale raid met 2 bays.
Het gaat wat meer nut krijgen bij meerdere schijven. Dan nog moet je oppassen of het wel handig voor je is!

Neem even mijn eigen situatie

SHR
1 4Tb
2 3Tb

als ik voor Raid 5 was gegaan had ik een derde 3Tb schijf mogen toevoegen. Onder SHR kan ik alleen een 4Tb erbij zetten. Het voordeel is dat ik wel de volledige 4Tb krijg ipv 3Tb.

In het kort, test op synology.com via de raid calculator voor de impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
MdO82 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:52:
[...]

Ik vond het al wat vreemd dat er verder geen specs bij stonden.
En zo ie zo bestel ik dit niet bij coolblue, als je al ziet dat de DS215J 40 euro duurder is bij hun.

Binnenkort maar eens de 215J aanschaffen als begin model dan kunnen we in de loop van tijd altijd nog kijken voor een zwaarder variant.

Kan natuurlijk ook even doorsparen, maar door omstandigheden loopt dit nu even anders ;) en de DS215J heeft een mooi prijsje en natuurlijk komen hier nog schijven bij :)
goed begin! Zo kan je DSM leren en genieten van je NAS. De J versie is nu op het punt dat je hem ook gewoon goed kan gaan gebruiken (dual core, genoeg geheugen).
kan je later altijd kijken wat je gaat doen.. verkopen, inzetten als backup NAS, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Quakie schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:23:
Eerlijk gezegd kan SHR niks meer en minder dan normale raid met 2 bays.
Het gaat wat meer nut krijgen bij meerdere schijven. Dan nog moet je oppassen of het wel handig voor je is!
Ah ok, dacht dat RAID1 twee dezelfde schijven vereiste.

Maar met SHR ben je wel iets flexibeler bij latere uitbreiding? (Uit de RAID calculator van Synology):

When using SHR or SHR-2 HDD protection as your RAID type, the Unused space will be automatically reserved for future expansion. On the contrary, Unused space under other RAID types indicates the space that can't be utilized and is thus wasted.

Dus in mijn geval, kan ik die 500GB vervangen door een 1TB en kan ik mijn 500GB volume expanden naar 1TB (omdat ik dan nu twee 1TB schijven heb) en met normale RAID1 moet je het volume opnieuw opbouwen om hem 1TB te maken?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Heeft iemand ook Cloud Station draaien?
Ik krijg versie historie niet aan de praat, ondanks dat dit allemaal ingeschakeld lijkt te staan en ik ook verbind onder de user zijn homedir.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:28

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2014 @ 09:51:
[...]

Mijn 112j en 212j die ongeveer vergelijkbaar zijn starten op binnen 2 a 3 minuten. Op de 112j heb ik alleen audio station, maar op de 212j veel meer services.
Met de nieuwe update zijn mijn problemen met het lange opstarten verdwenen.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
S913 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:11:
[...]
When using SHR or SHR-2 HDD protection as your RAID type, the Unused space will be automatically reserved for future expansion. On the contrary, Unused space under other RAID types indicates the space that can't be utilized and is thus wasted.
Ik had dit ook gelezen, komt er in mijn situatie dan waarschijnlijk op neer dat ik opnieuw moet beginnen en gewoon een backup job moet maken voor mijn vol1 naar vol2 (en gewoon verder gaan als JBOD) ?

Hoe kan ik die RAID1 dan verwijderen, gewoon disk 2 er uit en extern formatteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik denk dat je de raid1 array moet verwijderen op de nas.

Maar durf dat niet met zekerheid te zeggen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:04
Arfman schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:23:
[...]

Niet meer via Wifi streamen? Foto's uploaden via je PC, zodat je trage nasje niet meer de thumbnails hoeft te maken.
Via WiFi streamen zou geen probleem moeten zijn toch? Stream vaak genoeg naar mijn PC zonder issues. Cabled naar de PC werkt ook goed. Maar cabled naar de Popbox geeft problemen.

Foto's via PC heb ik geprobeerd maar leek ook een eeuwigheid te duren. Kan me ook niet voorstellen dat zo'n NAS na een paar dagen nonstop thumbnails creeren nog niet klaar is met dit taakje. Zoveel foto's / video's staan er nu ook weer niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bezit nu een DS112+.
Deze gebruik ik voor:
- films naar m'n Mede8er te streamen
- 2 ip cams
- backup (1x dagelijks, ongeveer 150mb)

Nu zat ik eerst naar de DS214+ te kijken (waar waarschijnlijk binnen enkele maanden een opvolger voor komt), maar nu zag ik ook de DS215j, die aanzienlijk goedkoper is, zeker als ik er ook nog 2 3of4 TB schijven moet kopen...

Zou de aanschaf van een 215j iets opleveren qua snelheid tegenover de DS112+?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2014 14:45 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Bij mij verliest de DS214+ sinds een week of 1-2 meerdere keren per dag zijn netwerkverbinding. Ik had een disk met bad sectors en na een omslachtige backup actie en restore (toch fijn, RAID1) is de defecte schijf er nu uit. De NAS draait nu dus met 1 schijf, die geen problemen heeft. Toch trad het probleem nu weer op. Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik mijn huis heb verkocht en geen vast woonverblijf heb, heb ik mijn Synology tijdelijk bij mijn ouders neergezet. Mijn vader heeft ook een synology maar ik dacht dat het geen problemen zou opleveren. Nu merk ik alleen issues met de VPN functie.

Beide Synology's hebben een nummer in de 192.168.1.xxx range.

Mijn vader heeft zijn poorten geforward via natting. Mij is altijd verteld dat niet te doen en beter gebruik te maken van VPN (zo had ik dit thuis ook, echter had ik ip addressen in 10.0.0.XXX range).

Ik heb op de router de poort 1723 geopend en binnen DSM PPTP proberen te activeren. Hier gaat het dus mis. Ik krijg de melding:

Dit IP-adres wordt al door een andere VPN-server of interface gebruikt. Gebruik een ander adres.

Wie weet wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Is de router toevallig een Apple, of staat er een Mac in je netwerk? Die poort wordt geloof ik ook gebruikt voor Find My Mac. Check het effe, ik weet het niet precies meer.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobV schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 22:37:
Is de router toevallig een Apple, of staat er een Mac in je netwerk? Die poort wordt geloof ik ook gebruikt voor Find My Mac. Check het effe, ik weet het niet precies meer.
Hi de router is geen Apple maar een cisco. Mijn eigen router was destijds wel een apple router maar die staat in de opslag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste weken krijg ik regelmatig de volgende melding die regelmatig terugkomt:

DiskStation has finished checking the consistency on system volume (Root). The system is now ready for use.

DS1010 met 5x WD RED 3TB.

En af en toe duurt het opstarten dan heel lang

Was voorheen nooit het geval, na DSM 5.1 wel, vreemd of niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heel raar, kan opeens niet meer inloggen in op mijn DS214play.

Via windows op mijn desktop kan ik gewoon nog op de schijven van de DS214play komen. Echter wanneer ik probeer in te loggen via het IP zegt hij dat hij de gebruiker geen toegang kan verlenen en dat ik contact op moet nemen met de beheerder/admin. Heel vreemd. Ik weet zeker dat het wachtwoord goed is.

Ik zou het wachtwoord vergeten kunnen zijn, maar die van mijn vrouw (heel eenvoudig wachtwoord) werkt OOK niet. Zelfde melding. Die kans is echt nul, dat ik ze beide zou vergeten. Haar rechten zijn minder.

Met hard reset op te lossen toch? Data blijft dan onaangetast naar ik mij herinner.
Maar belangrijker: hoe kan dit gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Laatst online: 27-09 20:46
ik zit met een uitdaging waar ik zo niet een antwoord op kan vinden ,

ik heb een ds-414 die het prima doet met packages ed , werkt prima ,

het enige waar ik aan zit te denken is om
1 of 2 disks te vervangen voor grotere disks ,

Maar dit met behoud van data die daarop staat natuurlijk en een disk is volume 1 waar alles op binnenkomt en ook de instellingen ed op staan .

de disks die er nu in zitten zijn ingericht als JBOD ,
hoe kan ik (als dit al mogelijk is)
de data overpompen naar een nieuwe grotere disk ,
anders zit mijn nas straks vol terwijl er ook grotere disks te koop zijn ..

tips zijn zeer welkom ..

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:29
Okasha schreef op zondag 07 december 2014 @ 20:59:
Heel raar, kan opeens niet meer inloggen in op mijn DS214play.

Via windows op mijn desktop kan ik gewoon nog op de schijven van de DS214play komen. Echter wanneer ik probeer in te loggen via het IP zegt hij dat hij de gebruiker geen toegang kan verlenen en dat ik contact op moet nemen met de beheerder/admin. Heel vreemd. Ik weet zeker dat het wachtwoord goed is.

Ik zou het wachtwoord vergeten kunnen zijn, maar die van mijn vrouw (heel eenvoudig wachtwoord) werkt OOK niet. Zelfde melding. Die kans is echt nul, dat ik ze beide zou vergeten. Haar rechten zijn minder.

Met hard reset op te lossen toch? Data blijft dan onaangetast naar ik mij herinner.
Maar belangrijker: hoe kan dit gebeuren?
veel mensen hebben daar last van gehad. Zie eerder mijn berichten en eventueel wat je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12:34

Arfman

Drome!

Card Nox schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 21:55:
[...]

Via WiFi streamen zou geen probleem moeten zijn toch? Stream vaak genoeg naar mijn PC zonder issues. Cabled naar de PC werkt ook goed. Maar cabled naar de Popbox geeft problemen.
Een veelgehoord misverstand. Er zijn letterlijk tientallen redenen waarom WiFi streamen geen goed idee is, maar de belangrijkste is dat er geen gegarandeerde bandbreedte is (je hebt je immers aan natuurwetten te houden) waardoor troubleshooten erg lastig wordt.
Foto's via PC heb ik geprobeerd maar leek ook een eeuwigheid te duren. Kan me ook niet voorstellen dat zo'n NAS na een paar dagen nonstop thumbnails creeren nog niet klaar is met dit taakje. Zoveel foto's / video's staan er nu ook weer niet op...
Zijn het hele grote foto's misschien? Daarnaast is de processor in je NAS niet of nauwelijks sneller dan een processor in een moderne smartphone dus ik denk dat je je verkijkt op hoe druk de NAS daarmee is.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
sipaan schreef op zondag 07 december 2014 @ 23:57:
[...]

veel mensen hebben daar last van gehad. Zie eerder mijn berichten en eventueel wat je kan doen.
Ik ben er weer in. Vanaf andere laptop werkte het wel. IP-adres was geblokt door verkeerd inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:37

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb zelf een aantal (interne) IP-adressen toegevoegd aan de white-list. Alleen jammer dat je geen range (subnet) kunt opgeven.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Laatst online: 27-09 20:34
Met de zoekopdracht 'reset raid' (om de zoekresultaten beperkt te houden) in dit en het vorige topic kom ik geen duidelijk antwoord tegen op een vraag die ik heb, daarom stel ik 'm hier en hoop ik dat iemand er antwoord op kan geven :) :

Kan ik de DSM resetten met behoud van een bestaande RAID1-array?

Op Google (met zoekopdrachten als 'reset dsm raid') kom ik alleen maar pagina's tegen met problemen met de RAID, die ik dus niet heb ;)
Thanks!

[ Voor 10% gewijzigd door mauricedb op 08-12-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
timovd schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:20:
Ik heb zelf een aantal (interne) IP-adressen toegevoegd aan de white-list. Alleen jammer dat je geen range (subnet) kunt opgeven.
Je kunt importeren...

je kunt zo heel je IP range per IP op de white list krijgen...

5sec werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Morgen komt er een ds214play binnen en mij rest alleen nog de vraag waar ik het beste de Nas kan neerzetten?
Voor mij zelf zet ik hem op de eerste etage, direct aan een accespoint.
Maar de streamer voor films en series staat op de begane grond.
Alle apparaten die op het netwerk aangesloten zijn hebben een Gigabit poort en de kabels minimaal Cat 5e.
Op de begane grond hangt alleen nog een modem van UPC met router functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maakt toch niets uit waar je hem zet.... staat tenslotte verbonden met je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
ncornelisse schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:11:
Morgen komt er een ds214play binnen en mij rest alleen nog de vraag waar ik het beste de Nas kan neerzetten?
Voor mij zelf zet ik hem op de eerste etage, direct aan een accespoint.
Maar de streamer voor films en series staat op de begane grond.
Alle apparaten die op het netwerk aangesloten zijn hebben een Gigabit poort en de kabels minimaal Cat 5e.
Op de begane grond hangt alleen nog een modem van UPC met router functie.
Inderdaad wat GameSpel aangeeft maakt het niets uit waar je het plaatst als alles toch Gigabit is.
Je kan hem zelf in de meterkast plaatsen of ergens anders uit het zicht. Zelf heb ik beide Nassen op een dusdanig plek staan dan deze niet zomaar te vinden zijn en moet hij van goede huize komen >:)

Puur en alleen mocht er ooit iemand binnen komen die er niet hoort ik mijn Nassen niet kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:21

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Binnenkort wil ik mijn eerste NAS gaan aanschaffen. Ik zit te denken aan een DS214 met twee schijven in RAID1, maar ik wil schijven van verschillende merken gebruiken (WD Red en Seagate NAS). De reden is dat ik dan zeker weet dat de schijven niet precies dezelfde fabricagefout hebben, of om een andere reden toevallig binnen een paar uur na elkaar kapot zullen gaan.
Is dit iets wat zou kunnen werken, of is het juist vragen om problemen?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Nee, nu weet je zeker dat die Seagate er veel eerder mee ophoudt :+ (sorry persoonlijke ervaring)

Maar serieus, ik snap je beweegreden enigszins, alleen persoonlijk zou ik het niet doen. In mijn oude 207 zitten wel twee verschillende schijven (wel beide WD) omdat er eentje na 5 jaar overleden was (maar die andere originele schijf, precies gelijk gekocht, zelfde type, doet het nu 2 jaar laten nog steeds, dus in dat opzicht is jouw angst in mijn geval niet van toepassing).
In een nieuwe situatie, een "greenfield" zou ik er gewoon 2 dezelfde schijven inzetten. Geen risico op firmwares die toch net iets anders omgaan met errors etc etc.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Heb zelf het volgende dilemma: Mijn DS207 zoals hierboven genoemd, is mijn oude productie Syno die ik nu gebruik als remote backup. Echter begint hij wat instabiel te worden (DSM lijkt af en toe te buggen, is hij niet te benaderen en moet ik hem rebooten) en wil ik hem vervangen.

Vooropgesteld, aangezien het remote backup is, ik lokaal al RAID1 draai, heb ik in mijn nieuwe Syno geen directe behoefte aan 2-bays. Echter gezien mijn budget liggen deze 2 Syno's slechts 10 euro uit elkaar:

DS114 & de DS215J. De 215J wordt gezien als "Home to Small Office" en de 114 als "Home to Small Business Workgroup".
Ik weet niet of je alleen voor die naam betaalt, want persoonlijk zie ik niet waarom ik (ookal wil ik slechts 1 schijf plaatsen) voor de DS114 zou moeten gaan (. Ondanks dat de J-versie de Budget versie zou zijn, voor 10 euro meer heb ik 1 bay extra (mocht ik ooit ...) en in de DS215J zit de nieuwe 375 processor (800 dual-core vs 1.2 single-core in de DS114).
Enige is dat de DS114 2x USB 3.0 ipv 1x heeft, plus een eSATA aansluiting (die ik toch niet nodig heb).

Waarom is de 114 dan nog zo relatief duur ten opzicht van de 215J? Of mis ik iets?

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
zou voor de 215J gaan, extra bay, iets langer support.

is volgens mij al jaren zo..synology doet geen marketing waardoor er prijzen worden vastgesteld.. die zullen hier en daar paar tientjes zakken maar dat is het ook.

Toen ik mijn 415+ bestelde was de 412+ ook even duur.. en zonder te kijken zal dat nog wel zo zijn.

ben zelf nog niet er over uit wat ik ga draaien.. draai nu SHR met 3 disk en 1 SSD Cache disk.
Ben nu aan het kijken wat impact is van de SSD cache... mijn hoofd machine connect via wifi AC.
Hierdoor is nu van continue 100MB niet aanwezig, dus misschien JBOD ?
Back gaat naar een raid1 NAS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Vanmiddag een ds214play binnengekregen en nu een volume aan het maken, maar dat gaat erg langzaam.
Waarschijnlijk gaat dit nog wel even duren en moet de pc dan aanblijven staan met Diskstation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
ja hij gaat je harde schrijven checken en dit kan enige tijd duren. Je zou je NAS gewoon moeten kunnen gebruiken hoor. Hij kan alleen wat trager reageren.

Je NAS draait standalone, geen nood om je PC aan te laten staan! met geen enkele taak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
ncornelisse schreef op woensdag 10 december 2014 @ 16:43:
Vanmiddag een ds214play binnengekregen en nu een volume aan het maken, maar dat gaat erg langzaam.
Waarschijnlijk gaat dit nog wel even duren en moet de pc dan aanblijven staan met Diskstation?
Formateren is in een minuutje gedaan.
Jij hebt waarschijnlijk gekozen voor een controle van je partitie (te vergelijken met de diskscan in windows waarbij de volledige schijf wordt getest). Je diskstation heeft dan ook netjes aangegeven dat dit gebeurt en dat je hem alvast mag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
job schreef op woensdag 10 december 2014 @ 16:59:
[...]

Formateren is in een minuutje gedaan.
Jij hebt waarschijnlijk gekozen voor een controle van je partitie (te vergelijken met de diskscan in windows waarbij de volledige schijf wordt getest). Je diskstation heeft dan ook netjes aangegeven dat dit gebeurt en dat je hem alvast mag gebruiken.
Klopt, die heb ik aangevinkt.
Bedankt verder voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kan ik vanaf mijn DS410 streamen naar mijn Chromecast? Bij voorkeur mkv en mp4. (En dan bedoel ik niet DS Video.) Wifi is net wat te traag om sommige films goed af te kunnen spelen.

Plex is overigens niet beschikbaar op deze Synology (voor zover ik weet).

[ Voor 24% gewijzigd door pven op 10-12-2014 20:16 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
pven schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:04:
Kan ik vanaf mijn DS410 streamen naar mijn Chromecast? Bij voorkeur mkv en mp4. (En dan bedoel ik niet DS Video.) Wifi is net wat te traag om sommige films goed af te kunnen spelen.

Je zegt net dat je wireless net te traag is om sommige films af te spelen, waarom wil je dan een chromecast gebruiken?

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nindustries schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:26:
[...]

Je zegt net dat je wireless net te traag is om sommige films af te spelen, waarom wil je dan een chromecast gebruiken?
Omdat dat minder bandbreedte nodig heeft. Als ik bv een mkv van 6GB af wil spelen, dan trekt de buffer van de chromecast dat niet. Als ik het kan streamen, dan valt er waarschijnlijk nog wat te tunen en zal er geen 6GB door de lucht gaan.

Voor de zekerheid: met DS video heb ik ook gespeeld, maar dat vind ik het allemaal net niet. Daarbij speelt deze eigenlijk nooit audio af (op mijn telefoon of Chromecast).

[ Voor 15% gewijzigd door pven op 10-12-2014 20:46 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 12:57
pven schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:29:
[...]

Omdat dat minder bandbreedte nodig heeft. Als ik bv een mkv van 6GB af wil spelen, dan trekt de buffer van de chromecast dat niet. Als ik het kan streamen, dan valt er waarschijnlijk nog wat te tunen en zal er geen 6GB door de lucht gaan.
Een film van 6GB is ben blijft 6GB. Als je geen kwaliteitsverlies wilt dan zul je die toch echt allemaal over Wi-Fi moeten verstouwen..
Voor de zekerheid: met DS video heb ik ook gespeeld, maar dat vind ik het allemaal net niet. Daarbij speelt deze eigenlijk nooit audio af (op mijn telefoon of Chromecast).
Probeer eens MX player te installeren, en dan bij Settings --) Decoder de custom codec toe te voegen.
Hierna werkte DS Video bij mij (Android overigens) weer perfect! :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:03
Zou eerder vlc nemen mx is meer bloatware.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
pven schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:04:

PMS is wel degelijk beschikbaar voor Synology. Ik heb het een tijdje geleden gebruikt, maar na een herinrichting nog niet opnieuw geinstalleerd.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:24

gwystyl

Beugeltje dan maar?

RobV schreef op woensdag 10 december 2014 @ 22:18:
[...]

PMS is wel degelijk beschikbaar voor Synology. Ik heb het een tijdje geleden gebruikt, maar na een herinrichting nog niet opnieuw geinstalleerd.
Dat ligt eraan welk type Syno je hebt. Voor mijn model (DS114) is hij niet beschikbaar, maar voor de volgende lijst (Google Docs) wel:
https://docs.google.com/s...3tmMPc/edit#gid=314388488

of op de pagina van Synology zelf:
https://www.synology.com/...ackages/Plex_Media_Server

Volgens mij geeft de Synology pagina aan op welke modellen officiële packages beschikbaar zijn zonder extra repositories, en de Google Docs versie misschien ook een paar modellen waar het met een omweg op te installeren is.

[ Voor 24% gewijzigd door gwystyl op 11-12-2014 09:18 ]

• boss-20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:49
Hallo medeTweakers

Recent een DS415+ aangeschaft wegens een schijfcrash in een server en ik dit niet nogmaals wil laten gebeuren (dataloss).

Nou wil ik graag het volgende zien te bereiken met de DS:
- Mijn data van mijn laptop of andere PC kunnen delen op de DS (simpel)
- Deze data ENCRYPTED opslaan in de cloud en wel in Google Drive

Wat ik nu doe is met Stefan's Tools Cryptsync een map op mijn laptop synchroniseren met mijn Google Drive map, maar ik wil dit eigenlijk via de DS doen. Het gaat om data met o.a. wachtwoorden van klanten en ik vind het fijn dat dit soort zaken encrypted opgeslagen worden in de cloud.

Iemand hier ervaring mee of kennis van? Als ik namelijk een map encrypt op de DS dan kan hij deze niet synchroniseren met Google Drive.
Pagina: 1 ... 4 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).