Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.539 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55
oplossing 1:
Je moet de sickbeard en couchpotato users rechten toekennen op de folder.
Ik kwam er laatst via een andere tweaker achter dat je in file station specifieke users rechten kan toekennen op een folder.

oplossing 2: folder openstellen voor iedereen (dus gast-gebruik).

oplossing 3: de users van sickbeard/couchpotato wijzigen naar een user die rechten heeft op de folder.
https://couchpota.to/forum/viewtopic.php?p=10451

[ Voor 37% gewijzigd door job op 24-11-2014 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:04
sipaan schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:32:
Ja mijn NAS heeft nog steeds zoals eerst een vaste IP
Dan ben je volgens mij de enige waarbij dat wel lukt:
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=250&t=92582

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:36

elsinga

=8-)

Hmmm... mijn DS412+ had tijdens de upgrade naar DSM5.1 een vast IP en heeft het gewoon sindsdien netjes gedaan... ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
elsinga schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:15:
Hmmm... mijn DS412+ had tijdens de upgrade naar DSM5.1 een vast IP en heeft het gewoon sindsdien netjes gedaan... ;)
Inderdaad vreemd. In dat topic wordt gemeld dat dhcp de oplossing is, maar blijkbaar zit er dan ook iets anders niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Zijn er meer mensen waarbij het inloggen op Synology mobile via Chrome op Android niet meer gaat? Sinds de nieuwe versie van Crome krijg ik de knop om in te loggen niet meer zichtbaar. Ik kan wel username en password invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
pacificocean schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:08:
Zijn er meer mensen waarbij het inloggen op Synology mobile via Chrome op Android niet meer gaat? Sinds de nieuwe versie van Crome krijg ik de knop om in te loggen niet meer zichtbaar. Ik kan wel username en password invullen.
Heb ik ook, inderdaad. Erg irritant. Je kunt wel "Request desktop site" aanvinken, maar dat werkt ook niet helemaal zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:01
Ik kom er niet meer uit..
Sinds een tijdje kan ik mijn NAS (DS214) niet meer benaderen buiten mijn eigen netwerk. Ik heb voorheen altijd de poorten automatisch doorgestuurd via de Synology, dit werkte perfect. Ik gebruik een modem/router van Ziggo, namelijk de Cisco EPC3928AD. Volgens Synology wordt deze router ook prima ondersteund.
Nu krijg ik de volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8682/15256210653_18b8f79eb8_b.jpg

Synology geeft dus aan dat er 2 of meer routers aangesloten zijn, maar dit is zeker niet het geval.
Ik heb de Synology een vast IP adres gegevens en de DNS + gateway adressen gecontroleerd, deze staan goed. De Synology staat niet ingesteld als DHCP server.

Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?

[ Voor 25% gewijzigd door yorroy op 25-11-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 15:34
Wat heb je als DNS ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
De DNS die ik het moden van ziggo heb gevonden:
DNS IPv4 1: 212.54.44.54
DNS IPv4 2: 212.54.40.25

Ik heb nu ook even de DNS van Google (8.8.8.8 als ik me niet vergis) geprobeerd, maar dit maakt blijkbaar niet uit.

[ Voor 19% gewijzigd door yorroy op 25-11-2014 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 09:32

Tripl3 D

Brother in Arms

Hebben jullie dit ook?

Kreeg gisteren de melding dat mijn DSM-versie out of date is (DS213J), maar hij vind geen nieuwe versie.
Huidige geinstalleerde versie is van 2014/11/06 (DSM 5.1-5004).

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:40
Bedoel je deze melding ?
Dear user,

DSM and 1 package(s) running on hostname is/are out-of-date. Please sign in to DSM on hostname and do the following:
- Open Control Panel and install the latest version of DSM.
- Open Package Center and install the latest version of your package(s).
Er was alleen 1 package update beschikbaar.. ik denk dat de melding niet klopt (of een wat verkeerde vertaling uit het koreaans).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-09 11:46
Tripl3 D schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:51:
Hebben jullie dit ook?

Kreeg gisteren de melding dat mijn DSM-versie out of date is (DS213J), maar hij vind geen nieuwe versie.
Huidige geinstalleerde versie is van 2014/11/06 (DSM 5.1-5004).
DSM 5.1-5004 is de nieuwste versie van het besturingssysteem. Krijg je geen specifiekere melding dat bijvoorbeeld een applicatie out of date is?

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Jep.. Je bent niet de enige. Zie ook een post in dit topic een weekje terug. En ik ben het ook al tegen gekomen. Gebeurt sinds 5.1. Gewoon negeren tot het gefixt is met de eerst volgende update.
DukeBox schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:03:
Er was alleen 1 package update beschikbaar.. ik denk dat de melding niet klopt (of een wat verkeerde vertaling uit het koreaans).
De melding klopt niet inderdaad niet.
Synology komt overigens uit taiwan waar ze mandarijn spreken :)

Op een bepaald moment gaat je diskstation ook mailtjes zoals deze versturen.
Dear user,
DSM running on DiskStation is out-of-date. Please sign in to DSM on DiskStation, open Control Panel, and install the latest version of DSM.
Sincerely,
Synology DiskStation

[ Voor 39% gewijzigd door job op 25-11-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 17:56
Weet iemand precies hoe het zit met de android apps van Synology wat betreft security?
Zodra je de https uit hebt staan, worden username en password gewoon plain text over het internet verstuurd toch?
En weet iemand of de certificaten gecontroleerd worden op echtheid door de apps, dus is een MITM aanval mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 22:30
Pff de functie waar ik eigenlijk mijn Synology voor hebt gekocht werkt niet meer, het Download Station. Ik krijg nu continu de volgende melding: invalid task id or task has been deleted.

Ik kan geen torrents toevoegen op deze wijze en ook seeden gaat niet meer...

Als ik zo op internet rondkijk zijn er ook niet heel veel mensen met dit probleem, alleen onderstaand topic heb ik kunnen vinden, de aangedragen oplossingen werkten jammer genoeg allemaal niet...

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=10&t=93149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
ExilaaHH schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 23:03:
Pff de functie waar ik eigenlijk mijn Synology voor hebt gekocht werkt niet meer, het Download Station. Ik krijg nu continu de volgende melding: invalid task id or task has been deleted.

Als ik zo op internet rondkijk zijn er ook niet heel veel mensen met dit probleem, alleen onderstaand topic heb ik kunnen vinden, de aangedragen oplossingen werkten jammer genoeg allemaal niet...

Hij lijkt moeite te hebben met magnets. Probeer de gewone .torrent eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:13

evol

hello world

Misschien dat iemand hier kan helpen met Zarafa op de Synology?

Ik heb de volgende users op mijn Synology aangemaakt:
jan
piet

Zarafa ingericht voor jan@domeinA.nl
Dit werkt prima via mailserver en postfix.

Nu heeft jan ook een mail adres jan@domeinB.nl, en ook bestaat piet@domeinB.nl en piet@domeinC.nl
Kan ik domein B en C ook door Zarafa laten afhandelen middels postfix?

En hoe krijg ik het dan voor elkaar dat de gebruiker dit als afzonderlijke mailboxes kan toevoegen in Outlook?
Ik wil dus niet dat alle mail voor jan op domein A en B in 1 inbox komt in Outlook.
Idem voor piet met domein B en C.
Hoe kan je dat scheiden?

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Heb je hier iets aan? http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=238&t=36659
Voor zover ik zo snel kan zien moet je zelf in de config files duiken (via telnet/scp) en voor elk extra domein een virtual domain aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 13:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

ExilaaHH schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 23:03:

Ik heb een add-on in Firefox die magnets omzet naar torrents. Kost daarna geen moeite om de torrent te downloaden en dat werkt feilloos.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Tukk schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:29:
[...]

Ik heb een add-on in Firefox die magnets omzet naar torrents. Kost daarna geen moeite om de torrent te downloaden en dat werkt feilloos.
Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
evol schreef op woensdag 26 november 2014 @ 08:54:
Misschien dat iemand hier kan helpen met Zarafa op de Synology?

Ik heb de volgende users op mijn Synology aangemaakt:
jan
piet

Zarafa ingericht voor jan@domeinA.nl
Dit werkt prima via mailserver en postfix.

Nu heeft jan ook een mail adres jan@domeinB.nl, en ook bestaat piet@domeinB.nl en piet@domeinC.nl
Kan ik domein B en C ook door Zarafa laten afhandelen middels postfix?

En hoe krijg ik het dan voor elkaar dat de gebruiker dit als afzonderlijke mailboxes kan toevoegen in Outlook?
Ik wil dus niet dat alle mail voor jan op domein A en B in 1 inbox komt in Outlook.
Idem voor piet met domein B en C.
Hoe kan je dat scheiden?
De accounts los instellen in Outlook heeft voor mij destijds toen ik Zarafa nog gebruikte geholpen.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Laatst online: 23:13

evol

hello world

bardi-1 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:58:
[...]

De accounts los instellen in Outlook heeft voor mij destijds toen ik Zarafa nog gebruikte geholpen.
Dat is wel wat ik wil, maar dan heb je dus ook aparte users in Zarafa voor elke mailbox?

Gebruik je nu iets anders dan Zarafa?

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
evol schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:20:
[...]

Dat is wel wat ik wil, maar dan heb je dus ook aparte users in Zarafa voor elke mailbox?

Gebruik je nu iets anders dan Zarafa?
Ja aparte users in Zarafa.

Ik gebruik nu Gmail en MS Exchange.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyde
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:49
Voor de X10 serie e.d ...
De Update is aanwezig Versie DSM 5.1-5004 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:23
job schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:16:
oplossing 1:
Ik kwam er laatst via een andere tweaker achter dat je in file station specifieke users rechten kan toekennen op een folder.

oplossing 2: folder openstellen voor iedereen (dus gast-gebruik).

oplossing 3: de users van sickbeard/couchpotato wijzigen naar een user die rechten heeft op de folder.
https://couchpota.to/forum/viewtopic.php?p=10451
bij oplossing 1 krijg je het probleem dat de gebruikers met ''alleen lezen'' rechten gewoon alle rechten hebben en dus files ook kunnen verwijderen! Dat is zeker niet de bedoeling en ik ben nog steeds opzoek naar een betere oplossing( die ik nog niet gevonden heb :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
yorroy schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:54:
Ik kom er niet meer uit..
Sinds een tijdje kan ik mijn NAS (DS214) niet meer benaderen buiten mijn eigen netwerk. Ik heb voorheen altijd de poorten automatisch doorgestuurd via de Synology, dit werkte perfect. Ik gebruik een modem/router van Ziggo, namelijk de Cisco EPC3928AD. Volgens Synology wordt deze router ook prima ondersteund.
Nu krijg ik de volgende foutmelding:
[afbeelding]

Synology geeft dus aan dat er 2 of meer routers aangesloten zijn, maar dit is zeker niet het geval.
Ik heb de Synology een vast IP adres gegevens en de DNS + gateway adressen gecontroleerd, deze staan goed. De Synology staat niet ingesteld als DHCP server.

Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?
vaste IP weghalen uit je router en DHCP gebruiken met Synology Assistant. kijk of dat helpt. Ik heb zelfde probleem gehad en na 1 week kl**en was het uit het niets gefixt.. of ik heb iets aangepast wat ik niet weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 13:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/magrent/

Deze heb ik zelf niet geprobeerd: https://addons.mozilla.or...on/synoloader/?src=search
Magnet --> Synology-add-on.

[ Voor 26% gewijzigd door Tukk op 26-11-2014 15:59 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers, weet iemand het antwoord op het volgende:

In mijn Synology DS213 heb ik de VPN client ingesteld om een VPN verbinding op te zetten met mijn VPN provider.

Nu kan je ook een vakje aanvinken met "De standaardgateway op het externe netwerk gebruiken". Of ik deze nu wel of niet aanvink maakt niet uit, want er wordt in beide gevallen een verbinding opgezet. Ik wil graag weten wat het verschil is en of het uitmaakt wat ik kies (veiligheid o.i.d.)?

Ik gebruik DSM 5.1-5004 en de ingebouwde OpenVPN client.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2014 21:15 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Probleem hier op DS214 DSM 5.1-5004, gaat niet meer in hibernation. Al 4 dagen niet gezien de logboeken. Gekeken naar achtergebleven downloads, niks nada nopes. Geen hdd activiteit, zonder netwerkkabel zelfs geen hibernation.

Iemand die een soort gelijke situatie gehad heeft?

Ow en er hangt ook geen gare externe schijf aan die niet in slaapstand wil o.i.d. :D

AdGuard Home

• job
sipaan schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:56:
[...]

bij oplossing 1 krijg je het probleem dat de gebruikers met ''alleen lezen'' rechten gewoon alle rechten hebben en dus files ook kunnen verwijderen! Dat is zeker niet de bedoeling en ik ben nog steeds opzoek naar een betere oplossing( die ik nog niet gevonden heb :()
Vergeet niet dat de rechten van een usergroep ook een rol spelen. Misschien dat je daar tegenaan loopt.

• DukeBox
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:12:
Nu kan je ook een vakje aanvinken met "De standaardgateway op het externe netwerk gebruiken".
Google maar op split tunneling, dat moet e.e.a. verduidelijken.

• yorroy
sipaan schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:58:
[...]
vaste IP weghalen uit je router en DHCP gebruiken met Synology Assistant. kijk of dat helpt. Ik heb zelfde probleem gehad en na 1 week kl**en was het uit het niets gefixt.. of ik heb iets aangepast wat ik niet weet...
Bedankt! jou oplossing heeft niet gewerkt, ik kreeg de DHCP niet goed aan de praat. Nadat ik alles heb teruggezet werkt alles wel overigens. Het enige verschil dat ik nu heb ten opzichte van hiervoor is dat er in de firewall een DHCP regel is toegevoegd.

• heval
job schreef op donderdag 27 november 2014 @ 00:28:
[...]

Vergeet niet dat de rechten van een usergroep ook een rol spelen. Misschien dat je daar tegenaan loopt.
als ik de oplossing 1 toepas:

kijk hier op deze pagina in de tabel. Dan zie je dat als je usergroup read/write rechten geeft dat alle users automatisch read/write rechten krijgen. Dan kan je dus niet meer de user x alleen '''read'' rechten geven.

http://www.synology-forum...n-user-en-group-settings/

oplossing 1:

[ Voor 15% gewijzigd door heval op 27-11-2014 14:07 ]

• job
Ik meende me te herinneren dat je in filestation ook de sickbeard en couchpotato user kon selecteren, maar ik krijg het niet meer voor elkaar. Uiteraard moet een ander via telnet wel aan te passen zijn zodat je die users ook kan toewijzen, maar ik raad je dan aan toch maar gelijk voor een van de andere oplossingen te gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 27-11-2014 22:28 ]

Verwijderd

DukeBox schreef op donderdag 27 november 2014 @ 08:46:
[...]

Google maar op split tunneling, dat moet e.e.a. verduidelijken.
Dank je!

Had ik zelf kunnen bedenken, maar ik zat even op een dood spoor na een vermoeiend dagje. Al het internetverkeer moet door de tunnel anders heeft de VPN nog geen zin dus we gaan de standaardgateway op het externe netwerk gebruiken. ;)

• crypt0rr
Het vage probleem van hibernation is verdwenen, NAS heeft totaal 5 dagen staan draaien zonder hibernation, geen goede reden kunnen vinden in de logs.

AdGuard Home

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:42

Garyu

WW

bardi-1 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 22:37:
Het vage probleem van hibernation is verdwenen, NAS heeft totaal 5 dagen staan draaien zonder hibernation, geen goede reden kunnen vinden in de logs.
Bij mij was QuickConnect de schuldige die mijn CPU aan het draaien hield. Ik gebruik het eigenlijk zowiezo niet, dus heb het uitgeschakeld, en ploep, alles draait als een zonnetje. Misschien ook eens uitzetten en weer aanzetten?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elekid
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-08-2023
Ik ben van plan een NAS te kopen en had mijn zinnen eigenlijk gezet op de DS213+. Nu komt natuurlijk net de DS215j uit die nog wel een stukje goedkoper is (250 vs 169). Zit de meerwaarde van de 213+ nu met name in de degelijkheid van het materiaal of heeft die 'verouderde' dualcore processor gewoon ook wel nog wat meer rekenkracht dan de Marvell Armada 375-processor in huis? Ik vind nog geen rechtstreekse vergelijking online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Elekid schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:09:
Ik ben van plan een NAS te kopen en had mijn zinnen eigenlijk gezet op de DS213+. Nu komt natuurlijk net de DS215j uit die nog wel een stukje goedkoper is (250 vs 169). Zit de meerwaarde van de 213+ nu met name in de degelijkheid van het materiaal of heeft die 'verouderde' dualcore processor gewoon ook wel nog wat meer rekenkracht dan de Marvell Armada 375-processor in huis? Ik vind nog geen rechtstreekse vergelijking online.
Houd er ook rekening mee dat voor de 213 support ophoud in 2018 en voor de 215 in 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Maar een j met een + vergelijken is ook bijna appels met peren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:42

Garyu

WW

Elekid schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:09:
Performance verschil inderdaad, verder maakt het allemaal niet zo veel uit. Ik zou, als je de performance niet direct nodig hebt, eerder voor het nieuwere model gaan, om zo langere support en dus updates te krijgen voor de software die er op loopt (DSM).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 15:44

mvds

Totally awesome!

DukeBox schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:27:
Maar een j met een + vergelijken is ook bijna appels met peren ;)
FTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 18:44
ik heb helaas sinds vandaag attack aanvallen op mijn NAS :S
DS411J nu met laatste DSM, stond helemaal geconfigureerd volgens zakelijke beveilegingseisen volgens de security scanner..

Alle wachtwoorden tevens ook lang genoeg.

heb tevens topic hiervoor aangemaakt, misschien kan iemand mij helpden de boel weer recht te zetten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Definieer "aangevallen"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:00
Zonet gemerkt dat mijn DS1513+ gecrasht is.
Was bezig met Sabnzbd een bestand binnen te halen en plots niets meer...
Kan zelfs niet meer inloggen op DSM. Als ik Ping op lokaal IP-adres krijg ik antwoord, maar Synology Assistant vindt hem niet meer. Dan maar kijken op de DS1513+ in de kelder en daar staat alles goed: blauw powerled en groene pinkende LAN, maar geen HDD-activiteit = alles vast groen. Nu net op de Powerknop gedrukt en die pinkt voortdurend. Al de rest blijft zoals voorheen. Wat nu te doen? De stroomkabel eruit en risico op dataverlies?

Update: deze ochtend toch maar de DS van de stroom gehaald. En zowaar na 3" opgestart zonder problemen. Heel vreemd allemaal...

[ Voor 11% gewijzigd door Kozzmozz op 29-11-2014 09:02 ]

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• preske
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-07 16:00
Ik heb hier een IP-cam liggen (Y-cam), kan ik die op een Synology laten opslagen of moet ik daarvoor die licensie kopen? Het gaat hier gewoon over de filmpjes/foto's op te slagen, niet om de effectieve videobewaking en motion detection, dat is al ingesteld op de ipcam zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Laatst online: 25-09 13:21
preske schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 00:09:
Ik heb hier een IP-cam liggen (Y-cam), kan ik die op een Synology laten opslagen of moet ik daarvoor die licensie kopen? Het gaat hier gewoon over de filmpjes/foto's op te slagen, niet om de effectieve videobewaking en motion detection, dat is al ingesteld op de ipcam zelf.
sinds 5.0 dacht ik, heb je standaard 2 gratis licenties, dus je kan 2 ip cams aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
preske schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 00:09:
Je zou een ftp verbinding vanaf je cam naar je syno kunnen opzetten. Zo heb ik het gedaan, bewegingsdetectie op de cam en de beelden wegschrijven naar de syno. Deze staat dan ook niet continue aan maar alleen bij beweging.
Je cam moet wel ftp ondersteunen natuurlijk, anders werkt t niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulliee op 29-11-2014 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Garyu schreef op donderdag 27 november 2014 @ 22:42:
[...]

Bij mij was QuickConnect de schuldige die mijn CPU aan het draaien hield. Ik gebruik het eigenlijk zowiezo niet, dus heb het uitgeschakeld, en ploep, alles draait als een zonnetje. Misschien ook eens uitzetten en weer aanzetten?
Uit en aanzetten hielp niets, quickconnect en DDNS gebruik ik niet en geen logs die vage dingen bevatte.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Laatst online: 22:53
Sinds gisteren een DS215J. Twee kleine issued: Android Photo+ app wil alleen maar connecten met lokale .lan domain terwijl ds cloud wel met de korte naam werkt.

Tweede is dat ik Syno Community niet toegevoegd krijg. Hij geeft enkel "Invalid location". Moet er ergens aangegeven worden dat ze officieel deze architectuur ondersteunen of zit mijn netwerk in de weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:50
MikeOO schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:02:
[...]

Mogelijk gebruik je de NAS puur als opslag dan maakt het verder niet uit maar als je er meer mee doet dan zie je toch regelmatig dat mensen spijt hebben van de J versie omdat ze later toch steeds meer door de NAS laten doen.
Eerlijk gezegd is dat iets wat telkens herhaald wordt, maar dit is niet gebaseerd op de ervaringen. Ook bij tweakers wordt de laatste jaren niet meer gemopperd op de J versie, wel blijft men het antwoord "J is te traag" papegaaien.

Hou er rekening mee dat de eisen aan een Nas niet wezenlijk anders zijn dan 2-3 jar geleden (Sickbeard, torrents, data servertje spelen). Een 414J giechelt om dat soort zaken. Ja, wil je met meer gebruiker leuke dingen doen wordt het een ander verhaal, maar dan kijk je sowieso niet naar een low budget model.

Voordelen: De prijs! Hij is zuiniger. En hij is stiller.

Je moet verdomd hoge eisen hebben als single user om niet met een J model uit te komen.

[ Voor 6% gewijzigd door roffeltjes op 29-11-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Laatst online: 22:53
roffeltjes schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 17:22:
[...]

Eerlijk gezegd is dat iets wat telkens herhaald wordt, maar dit is niet gebaseerd op de ervaringen. Ook bij tweakers wordt de laatste jaren niet meer gemopperd op de J versie, wel blijft men het antwoord "J is te traag" papegaaien.

Hou er rekening mee dat de eisen aan een Nas niet wezenlijk anders zijn dan 2-3 jar geleden (Sickbeard, torrents, data servertje spelen). Een 414J giechelt om dat soort zaken. Ja, wil je met meer gebruiker leuke dingen doen wordt het een ander verhaal, maar dan kijk je sowieso niet naar een low budget model.

Voordelen: De prijs! Hij is zuiniger. En hij is stiller.

Je moet verdomd hoge eisen hebben als single user om niet met een J model uit te komen.
Eens. Ik kom af van een quad core Xeon HP Gen 8 server met XPenology maar wilde toch een officieel device voor de stroom, geluid en officiële support. Was in eerste instantie aan het wachten op DS215 play maar DS215J is voor mijn use case meer dan genoeg. Alleen jammer dat ie wit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:09
Ik zou graag een niet self signed certificaat willen instellen op mijn Synology. Dat zal mij geen problemen opleveren maar ik vraag mij nog wel iets af. Ik heb een ziggo dynamisch ip, daarvoor heb ik een ddns service zodat mijndomein.nl altijd doorverwijst naar de juiste server. Maar stel als mijn ip address is verandert is het certificaat dan nog wel trusted?

Zo te zien heb je daar het duurdere pakket voor nodig bij noip.com

[ Voor 9% gewijzigd door jostefa op 29-11-2014 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
een ssl certificaat heeft niets met ip te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:23

timovd

Voorsprong door techniek

Je certificaat stel je in op je domein; niet op je IP-adres.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 21:43

kraats

Ik rol

Ik kreeg net na handmatig checken 5.1-5004 Update 2 aangeboden voor mijn 712+. Hebben ze toch maar de update 1 overgeslagen, blijkbaar

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
kraats schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 22:38:
Ik kreeg net na handmatig checken 5.1-5004 Update 2 aangeboden voor mijn 712+. Hebben ze toch maar de update 1 overgeslagen, blijkbaar
Update1 is er wel geweest, maar was buggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Die was er toch alleen voor de x10 modellen? Updates voor m'n 712+ zijn wel vaker later en nu blijkbaar maar goed dat ze 'm meteen konden overslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
ene kwaaltje na de ander duikt op. Ik krijg ineens dit als ik BUITEN het netwerk inlog.

u hebt geen toestemming om aan te melken bij diskstation. Neem contact op met de beheerder voor rechten.

ook de apps zoals DS file etc. werken niet BUITEN huis. Iemand enig idee? |:(

Mijn router stond ineens op auto-block list... :?

[ Voor 9% gewijzigd door heval op 29-11-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Hulliee schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 13:58:
[...]

Je zou een ftp verbinding vanaf je cam naar je syno kunnen opzetten. Zo heb ik het gedaan, bewegingsdetectie op de cam en de beelden wegschrijven naar de syno. Deze staat dan ook niet continue aan maar alleen bij beweging.
Je cam moet wel ftp ondersteunen natuurlijk, anders werkt t niet.
FTP heb je niet nodig en buiten dat denk ik dat elke camera FTP standaard aan boord heeft aangezien dit de manier is om de beelden te verzenden als je geen NAS hebt of je moet het op SD kunnen bewaren op de camera zelf wat tegenwoordig ook nog wel gebeurt maar dan nog is FTP wel aanwezig.

Je voegt de camera toe in Surveillance Station in DSM, en deze eerst via Package Center installeren en dan regelt deze verder alles. Je camera zelf hoef je dan niet verder in te stellen via de webserver van de camera zelf.

Het enige wat ik via de webserver heb ingesteld in een ander wachtwoord dan de standaard gegevens en de camera daar direct een vast ip-adres gegeven. Bij mij hangt de camera buiten en de verbinding verloopt via WiFi en dat gaat prima. Maar soms verlies de camera heel even het contact en dan komt de camera niet altijd weer op omdat hij de DHCP server op dat moment niet kan bereiken. Sinds ik de camera zelf een vast adres heb gegeven komt hij altijd weer netjes terug. Heb nu een AP erbij geplaatst en sinds dien gaat het weer helemaal goed. Maar geef alvast aks tip mee.

Beelden worden dan automatische op de NAS bewaard en je kan instellen na hoeveel dagen de oudste moeten worden verwijderd of een data limiet instellen.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeOO op 30-11-2014 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
MikeOO schreef op zondag 30 november 2014 @ 09:17:
[...]
FTP heb je niet nodig en buiten dat denk ik dat elke camera FTP standaard aan boord heeft aangezien dit de manier is om de beelden te verzenden als je geen NAS hebt of je moet het op SD kunnen bewaren op de camera zelf wat tegenwoordig ook nog wel gebeurt maar dan nog is FTP wel aanwezig.
....
Met als gevolg dat je nas 24/7 aanstaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Binnenkort wil ik ook een nas aanschaffen alleen zit nog met een vraag.
In eerste instantie wordt deze gebruikt als fileserver/opslag, maar in de toekomst ook in combinatie met een babycam ofzo.
Is het dan verstandig om Western Digital Green schijven te nemen of toch voor de nas bedoelde Red schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylotec
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 07:00
Toen ik voor het eerst DSM 5.1 installeerde kon ik mijn nas niet meer bereiken via mijn domein naam www.***.be (hier hadden verschillende mensen last van). Ik heb vervolgens een downgrade gedaan terug naar versie 5.0. weet er iemand of de laatste update dit probleem opgelost heeft ?
DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ncornelisse schreef op zondag 30 november 2014 @ 13:30:
Is het dan verstandig om Western Digital Green schijven te nemen of toch voor de nas bedoelde Red schijven?
de green schrijven maken meer herrie in de nas en de kans is ietsjes groter dat ze eerder kapot gaan dan de red schrijven, maar de red schrijven zijn nog niet dusdanig lang uit dat je echt heel goed kan vergelijken. Als het prijsverschil voor jou geen opbstakel is zou ik voor de red gaan.

In plaats van green schrijven kan je ook black of blue schrijven nemen, green schrijven zijn eigenlijk de slechtste optie voor een nas en zou ik alleen aanraden als je ze nu al thuis hebt liggen.

Maar wat je wilt kan ook met green schrijven, voor het gebruik maakt het verder niet uit welke opslag erin zit. Bij wijze van spreken kan je er SSD schrijven inzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Bedankt voor de uitleg.
Prijsverschil is niet heel groot tussen een green en een red schijf.
De eerste tijd na de aanschaf zal de nas niet elke dag aanstaan, maar als er ip camera's aan verbonden worden wel. Vandaar de vraag over de soort schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 17:12
Graag zou ik van jullie het volgende willen weten omdat ik niet veel weet over de NAS wereld m.b.t de hardware.

Zou graag een NAS willen aanschaffen, ik zit zelf te denken aan een DS214+ of een DS215J. Ik weet dat qua specs deze 2 elkaar ontlopen maar ga ik dit merken?

Wat ga ik ermee doen?

- Foto opslag
- Cloud opslag voor iedereen in het gezin
- Download via SABnzbd etc.
- Muziekcollectie overzetten (500+ cd)
- Dev webserver draaien

De keuze zou dan vallen op de volgende systemen:

#ProductPrijsSubtotaal
2WD Red SATA 6 Gb/s WD50EFRX, 5TB€ 203,95€ 407,90
1Synology DiskStation DS215j€ 168,89€ 168,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 576,79

#ProductPrijsSubtotaal
2WD Red SATA 6 Gb/s WD40EFRX, 4TB€ 155,-€ 310,-
1Synology DiskStation DS214+€ 297,89€ 297,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 607,89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 11:45
Heb na update naar 5.1 upd 2 (van 5.0) het probleem dat ik rsync vanaf een linux-bak niet meer wil werken.
Krijg telkens password incorrect. try again. Password klopt wel!
Ook lijkt inloggen op ssh met public key niet meer te willen werken. Ik snap ook niets van de poort instelliingen in sshd_config, die wordt niet gewijzogd als je die met de webinterface naar een andere poort heb gebracht. Slaat de syno deze instellingen elders op? wordt sshd-config hier niet meer voor gebruikt?

Ben ik de enige?
Oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:01

Rudios

Lost in space?

Ik wil graag een cloud omgeving maken op mijn 212j maar dan zonder dat alles gesynchroniseerd wordt. Ofwel, als ik veel foto's op mijn telefoon heb wil ik deze one-way syncen naar mijn NAS, zoals Dropbox dat ook kan en ik deze ook makkelijk kan benaderen. Dit lukt me met Cloud Station niet, deze wil gewoon alles gesynced hebben, wat in de cloud staat, staat dan ook nog gewoon op de telefoon, dat is dus niet wat ik zoek. Het mooie van dropbox is dat ik na zoveel tijd even inlog - de foto's waarvan hij deze nog niet geupt heeft doet uppen en ik vervolgens mijn fotorol kan leeggooien en als ik wil snel even door Dropbox kan bladeren naar de oudere foto's. Dit gaat eigenlijk vrij automatisch allemaal, ik vraag me daarom ook af of dat met een Synology app ook mogelijk is?

[ Voor 4% gewijzigd door Rudios op 30-11-2014 19:56 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Uuhhmm.. Niet heel hard gezocht zeker? ;) DS Photo kan je foto's automatisch uploaden naar je NAS en je kunt daarin ook weer de foto's bekijken die je op je NAS zelf hebt staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Maar deze worden toch gesynced?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:59
Rudios schreef op zondag 30 november 2014 @ 21:00:
Maar deze worden toch gesynced?
Nee het is een one-way copy. :)
Ik heb het zelf zo ingesteld dat hij alleen backupped als Wi-Fi aanstaat om zo bandbreedte (en accu ivm langer duren) te besparen.
Werkt super! Enigste nadeel is dat de 'mislukte' foto's ook gelijk gebackupped worden, dus die moet je er met de app of via DSM weer uitgooien als je deze écht niet wilt bewaren.

[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 30-11-2014 22:08 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfredpot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 18:46
Ik heb een ds415+ en ik heb 4 x 4TB opgedeeld in twee diskgroepen met elk een raid 1 volume. Er staat nog geen data op maar op volume 1 is nu 357 mb in gebruik en op volume 2 316 mb. Is dit normaal? DSM staat op volume 1 neem ik aan, maar waar wordt de andere ruimte voor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21
alfredpot schreef op zondag 30 november 2014 @ 21:58:
Ik heb een ds415+ en ik heb 4 x 4TB opgedeeld in twee diskgroepen met elk een raid 1 volume. Er staat nog geen data op maar op volume 1 is nu 357 mb in gebruik en op volume 2 316 mb. Is dit normaal? DSM staat op volume 1 neem ik aan, maar waar wordt de andere ruimte voor gebruikt?
Je vraagt je af met 2x4TB per RAID set waar je 350MB naartoe gaat? :+

Ik zou zeggen software/parity/volume/journaling overhead?

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 30-11-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:59
alfredpot schreef op zondag 30 november 2014 @ 21:58:
Ik zou me ook niet zo druk maken om nog geen tiende % van de schijfruimte die waarschijnlijk zeker opgaat aan OS files.

Maar het kan nooit kwaad om even met WinSCP (portable versie hier) in te loggen om te kijken waar die ruimte aan opgaat. :)

[ Voor 5% gewijzigd door SmiGueL op 30-11-2014 22:33 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Afgelopen vrijdag update gehad van Synology Disk Station Manager 5.1 build 5004.2 versie.

Fixed an issue that could cause a false alarm in Security Advisor after upgrading to DSM 5.1-5004 Update 1
Beste gebruiker

DSM 5.1-5004 update 2 wordt automatisch geïnstalleerd in 10 minuten. Wilt u de installatie annuleren, meld u dan aan bij DS214P en voer de annulering uit in het meldingsgebied.

met vriendelijke groeten,
Synology DiskStation
Deze ochtend auto scan melding ben dat ik niet op to date ben.
Beste gebruiker

De DSM-versie op DS214P is niet bijgewerkt. Meld u aan bij DSM op DS214P, open Configuratiescherm en installeer de laatste versie van DSM.

met vriendelijke groeten,
Synology DiskStation
Meer mensen last van? Bug lijkt dus niet gefixt.

[ Voor 16% gewijzigd door RobbyTown op 01-12-2014 07:46 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
RobbyTown schreef op maandag 01 december 2014 @ 07:45:
Afgelopen vrijdag update gehad van Synology Disk Station Manager 5.1 build 5004.2 versie.

Fixed an issue that could cause a false alarm in Security Advisor after upgrading to DSM 5.1-5004 Update 1

[...]

Deze ochtend auto scan melding ben dat ik niet op to date ben.

[...]

Meer mensen last van? Bug lijkt dus niet gefixt.
Het valse alarm dat Security Advisor in update 1 veroorzaakte was malware volgens mij?

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Update .1 heb ik nooit gehad. Was redelijk snel ingetrokken had ik ergens gelezen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Hulliee schreef op zondag 30 november 2014 @ 11:38:
[...]

Met als gevolg dat je nas 24/7 aanstaat. :)
Daar heb ik dus ook een NAS voor. Waarom zou ik deze uitzetten.
Ook met een FTP verbinding naar je NAS gaat je NAS weer aan zodra er iets door de camera wordt opgemerkt.

Als je camera buiten hangt gebeurt het met regelmaat dat er een vogel door het beeld gaat. Gevolg je NAS ontwaakt en na uploaden gaat hij later weer in slaap. Even later weer een vogel of iets door je beeld.
Conclusie je NAS is constant bezig om te ontwaken en schiet dat niet echt op.

Met een binnencamera die ergens op gericht staat waar niet veel bewegingen achter elkaar zijn kun je de NAS wel gewoon instellen om in standby te gaan. Maar dan maakt het dus verder niet uit of je dit via FTP doet of via SS van Synology zelf.

Ik zie je probleem niet om niet SS van Synology zelf te gebruiken ipv via FTP alles naar je NAS te sturen. Beide opties gebruiken je NAS en die moet dan aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
MikeOO schreef op maandag 01 december 2014 @ 09:12:
[...]

Daar heb ik dus ook een NAS voor. Waarom zou ik deze uitzetten.
Ook met een FTP verbinding naar je NAS gaat je NAS weer aan zodra er iets door de camera wordt opgemerkt.

Als je camera buiten hangt gebeurt het met regelmaat dat er een vogel door het beeld gaat. Gevolg je NAS ontwaakt en na uploaden gaat hij later weer in slaap. Even later weer een vogel of iets door je beeld.
Conclusie je NAS is constant bezig om te ontwaken en schiet dat niet echt op.

Met een binnencamera die ergens op gericht staat waar niet veel bewegingen achter elkaar zijn kun je de NAS wel gewoon instellen om in standby te gaan. Maar dan maakt het dus verder niet uit of je dit via FTP doet of via SS van Synology zelf.

Ik zie je probleem niet om niet SS van Synology zelf te gebruiken ipv via FTP alles naar je NAS te sturen. Beide opties gebruiken je NAS en die moet dan aanstaan.
Als je het via de NAS gaat doen, dan controleert de NAS continue of er miss wel beweging is. Als je cam dit doet dan kan je NAS in stand-by en idd wakker worden als er moet worden weggeschreven.

Mijn setup hoeft alleen s avonds en s nachts te detecteren. Ik vind t prettig qua stroomverbruik als mijn NAS uitstaat, op stand-by dus, als hij niets hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:12

Arfman

Drome!

Constant aan en uit gaan is slecht voor je schijven, dat je het maar ff weet. Die van mij staat 24x7 aan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 02:09

S913

Abusus non tollit usum

Grr ... ik word gestoord van mijn oude (remote) Syno. Even een beschrijving, mogelijk zegt het jullie iets ...
  • Lokaal een DS411+II, remote een DS207. Ik backup al maanden zonder problemen van 411>207
  • Remote staan de volgende poorten open naar mijn 207: 5000 (DSM), 22 (Encr.Backup), 873 (Netw.backup)
  • Nooit problemen: Ik kan naar de 207 SSH'en, backuppen en DSM benaderen.
  • Vorige week werkte opeens helemaal niets meer op afstand, terwijl op het interne netwerk aan de remote kant (even naar toe gereden) ik wel overal bij kon.
  • Na heel wat trial&error blijkt opeens dat ik poort 80 op de remote kant open moet zetten en laten verwijzen naar mijn 207
WTF? Hoe kan dit opeens niet meer werken? Ik heb helemaal niks gewijzigd.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

SmiGueL schreef op zondag 30 november 2014 @ 21:40:
[...]

Nee het is een one-way copy. :)
Ik heb het zelf zo ingesteld dat hij alleen backupped als Wi-Fi aanstaat om zo bandbreedte (en accu ivm langer duren) te besparen.
Werkt super! Enigste nadeel is dat de 'mislukte' foto's ook gelijk gebackupped worden, dus die moet je er met de app of via DSM weer uitgooien als je deze écht niet wilt bewaren.
Oke, thx! Ga ik daar eens mee aan de slag :)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:46
S913 schreef op maandag 01 december 2014 @ 18:33:
Grr ... ik word gestoord van mijn oude (remote) Syno. Even een beschrijving, mogelijk zegt het jullie iets ...
  • Lokaal een DS411+II, remote een DS207. Ik backup al maanden zonder problemen van 411>207
  • Remote staan de volgende poorten open naar mijn 207: 5000 (DSM), 22 (Encr.Backup), 873 (Netw.backup)
  • Nooit problemen: Ik kan naar de 207 SSH'en, backuppen en DSM benaderen.
  • Vorige week werkte opeens helemaal niets meer op afstand, terwijl op het interne netwerk aan de remote kant (even naar toe gereden) ik wel overal bij kon.
  • Na heel wat trial&error blijkt opeens dat ik poort 80 op de remote kant open moet zetten en laten verwijzen naar mijn 207
WTF? Hoe kan dit opeens niet meer werken? Ik heb helemaal niks gewijzigd.
Remote kant een geforceerde update van modem gehad van de provider met brakke settings?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 02:09

S913

Abusus non tollit usum

Hmm ... goeie. Had mijn modem wel gecheckt (geen update), maar weet eigenlijk niet welk modem aan die kant staat. Wel beide Ziggo.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikv22
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-01-2023
Hallo kenners. Op advies van de mensen hier (o.a. quakie) gebruik ik een 213J met een 3 TB red schijf erin. De schijf is geconfigureerd als 1 volume met SHR (without data protection).

Hij wordt gebruikt als soort dropbox in het thuisnetwerk (4 iMacs).
Al mijn bestanden staan op de 213j.
Op welke imac ik ook inlog, ik zie altijd dezelfde bestanden, want al mijn bestanden staan op de 213j.

Nu wil ik graag verschillende versies van de bestanden bewaren. Zeg maar een soort time machine voor de synology. Daarvoor blijkt een pakket te zijn: Time Backup.

Is Time Backup goed, of is er een betere oplossing ?
Iemand ervaring met Time Backup?

Dank je, erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Als je gebruik maakt van cloudstation kan je aangeven hoeveel oude versie je wilt bewaren.
Een andere oplossing om gebruik te maken van time machine op je macs en de syno gebruiken als server: https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/tutorials/608

De time machine package is om van de bestanden op de diskstation oudere versies te beheren.
Uiteraard ook een oplossing, maar gebruik maken van cloudstation lijkt mij handiger.

[ Voor 131% gewijzigd door job op 02-12-2014 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:35
Inderdaad, je kunt dit instellen op de package zelf. Hier kan je het aantal versies instellen..

onder version history kan je oude versie inzien en terugzetten. Standaard zie je dus altijd laatste versie.

Time backup is een beetje naar achterhaalt in de ogen van Synology. Ik gebruikte het vroeger voor mijn foto map.
Het zit nu standaard verwerkt in hun backup programma. (dit moet je weten want staat niet duidelijk aangegeven). Daar gebruik ik het nu voor de photo map. Reden van versies gebruiken is data corruptie. In het verleden gehad op foto's. Nu zou ik oudere versies terug kunnen halen zodat foto niet verloren gegaan is. Dat is nadeel van automatische backups.. Je ziet fouten niet, dus alles staat gesynct. Dan is het handiger om versies te gebruiken.
Echter blijft dit een backup tool.. niet zoals jij het wilt gebruiken, dat je live terug kunt bladeren om een andere versie terug te zetten.. Misschien dat het werkt maar dan moet je 2 volumes hebben of een externe disk eraan.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:45
Bedankt thaan voor je antwoord (en sorry voor de late reactie, ik kom hier niet zo heel vaak)! Het zal uiteindelijk de nieuwe DS215j worden, aangezien die ondertussen is uitgekomen. Ik heb ondertussen geprobeerd om zelf nog wat meer antwoorden te vinden op mijn vragen, ik denk dat ik er nu uit ben dat alles wat ik wil wel mogelijk zal zijn.
nokie schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:24:
[...]
- synchronisatie van de data-partitie met 2 laptops (gebeurt momenteel via SyncBack rechtstreeks tussen de 2) -> ik begrijp dat dit met cloudstation kan? Kan dit ook "versioned" zonder dat alle versies op de laptops terechtkomen of slaat dat nergens op (NAS onthoud wijzigingen maar alleen laatste status wordt gesynced met de PCs)?
Dat kan blijkbaar met Cloud Station (je kan aangeven hoeveel versies je wil bijhouden)
[...]
- documenten worden momenteel gesynchroniseerd met OneDrive -> ik begrijp dat DSM 5.1 hiermee overweg kan. Alleen weet ik niet of dit een probleem is in combinatie met cloud station want die data staat op diezelfde partitie. Gaat dit geen conflicten geven als ik een document aanpas op één PC en dat dan zowel over cloudstation als over onedrive gaat?
Nog geen antwoord op gevonden, zal het maar gewoon moeten uittesten zeker? Op zich is dit geen probleem.
[...]
- ik zou de NAS ook willen gebruiken als VPN server voor als ik buitenshuis ben. Het klopt toch dat je dit op zichzelf werkt (dus niet met een VPN service)?
Ja dus.

Nu enkel nog beslissen of het de moeite waard is om direct 2 harde schijven in te stoppen (in RAID) dan wel met 1 te beginnen en dan een tweede als het inkomen dat weer toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Sorry, kan je vragen niet herinneren:

maar one drive integratie zou moeten werken. Lastige is hoe te beginnen, want je zit met je folder setup.

je moet een folder aan wijzen nl. Als je hier nu je cloudstation folder (leeg) aanwijst moet het goed gaan. Na sync met onedrive maak je hier je wijzigingen aan.... dus je data kopiëren die je al in je cloudstation had staan.. Hierna zou die moeten gaan syncen naar je cloudstation clients en naar one drive toe.

Nu is het aan jou de vraag: Waarom zou je het zo willen? Je legt jezelf namelijk een GB limiet op.. dat is het mooie aan Cloudstation. je limiet is je ruimte op je client, niet je cloud zelf zoals bij onedrive, google drive, dropbox etc.

Standaard staat het ingesteld als SHR, zodra je later je 2e schrijf erbij zet zorgt DSM er zelf voor dat systeem SHR met 1 schijf beveilging wordt. Dus als je backup hebt, en geen geld om gelijk om 2 schijven aan te schaffen kan je prima met 1 beginnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Quakie op 02-12-2014 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 22:17
Nieuwe update voor DSM5.1:
Version:5.1-5004 Update 2
(2014/11/29)
Fixed Issues
Fixed an issue that could cause a false alarm in Security Advisor after upgrading to DSM 5.1-5004 Update 1.
Fixed an issue where Firewall rules did not apply correctly.
Fixed a security issue that could allow remote attackers to cause a denial of service via a crafted ECC certificate or certificate signing requests (CVE-2014-8564).
Enhanced HA stability on system updates.
Fixed an issue where DS213+ and DS413 could fail to execute scheduled tasks after entering system hibernation.
Fixed the send-mail function in PHP.
Fixed an issue where packages failed to start or users were unable to install packages on entry models.
Fixed an issue where CGI cannot be executed in Web Station.
Fixed an issue where DSM mobile was not correctly displayed on Chrome v39 on mobile devices.
Fixed an issue where installation of digitally-signed packages could fail on EDS14.
Improved QuickConnect mechanism on complex network environment.
Fixed an issue where scheduled power-off function could fail to execute when DSM Auto Update was enabled.
Fixed an issue where false warning could display in System Health on Play-series.
Fixed "Customize PHP open_basedir" function to accept directories that have not been created.
Enhanced security on SSH/Telnet connections.
Fixed an issue where EDS14 could fail to apply updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:45
Quakie schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:41:
Sorry, kan je vragen niet herinneren:

Nu is het aan jou de vraag: Waarom zou je het zo willen? Je legt jezelf namelijk een GB limiet op.. dat is het mooie aan Cloudstation. je limiet is je ruimte op je client, niet je cloud zelf zoals bij onedrive, google drive, dropbox etc.
Bedankt voor je antwoorden (en geen probleem hoor, mijn vragen dateren al van 2 weken geleden of zo en zijn zo in de achtergrond geraakt, het is ook niet dat ik antwoorden "verwacht", het is alleen leuk als iemand je kan helpen vanuit zijn/haar ervaring).

Ik dacht gewoon "OneDrive integratie? Leuk!" maar toen besefte ik dat het ergens twee keer hetzelfde was en dus mekaar kon gaan tegenwerken. Aan het volume had ik nog niet gedacht, ik heb er 30GB gratis wat voldoende is voor al mijn documenten (excl. foto's/muziek) te synchroniseren tussen mijn verschillende computers.

Ik vermoed dat ik best slechts 1 device (computer of NAS) laat syncen met OneDrive voor wat ik op OneDrive wil hebben (als externe backup dan enkel nog), en de rest alleen met de NAS om conflicten te vermijden. Ik zal het wel zien en mijn ervaringen delen als het zo ver is (eerst een brief naar de kerstman :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Als je dat genoeg is kan je het natuurlijk altijd proberen om te zien of het werkbaar is voor je om binnen de 30GB te blijven.. technisch zou het gewoon moeten werken.....

Ik heb het zelf los gekoppeld omdat ik het zelf vaak als "dump" gebruikt zodat ik domweg er niet naar om hoef te kijken.. en mijn vriendin het ook heeft:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooNtje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:34
Beste Forumleden,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Synology DS115J.
Nu heb ik vandaag de HDD opgehaald "WD10ERZX"

Nu krijg ik de DSM niet eens geïnstalleerd.

Geeft hij de volgende foutmelding aan:

Er is een fout opgetreden tijdens de installatie. Het Telenetprotocol van Diskstation is ingeschakeld voor het vaststellen van fouten. Configureer uw router om poort 23 door te sturen naar Diskstation en neem contact op met de onlineondersteuning van Synology.

Heb de NAS ook al op de computer aangesloten met een bankabel (hij ziet hem gewoon) maar wederom tijdens de installatie dezelfde error.

Toen dacht ik dat het misschien aan de partitionering van een nieuwe hdd zou kunnen liggen.
Dus eerst handmatig een partitie aangemaakt en een stationsletter toegewezen.
Helaas nog steeds dezelfde error.

Wie weet wat ik nog kan proberen en wat eventueel de oplossing zal zijn ?

Alvast hartelijk dank.

Mvg,

Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooNtje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:34
Nu is het me gelukt om DSM geïnstalleerd te krijgen via de Synology Assistent (1e keer lukte het niet, 2e keer wonderbaarlijk genoeg wel).

Nu lees ik op internet veel over LCC (LOAD CYCLE COUNT).
Ik las ergens dat de nieuwere ERZX schijven (Was een post uit 2011) NIET op OFF mogen staan, maar dat WDIDLE3 /S300 (Dus om de 5 minuten) het beste zou zijn. (standaard stond hij op OFF)

Wie heeft hier ervaring en/of tips over ?

Graag hoor ik van jullie.
GooNtje schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 23:36:
Beste Forumleden,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Synology DS115J.
Nu heb ik vandaag de HDD opgehaald "WD10ERZX"

Nu krijg ik de DSM niet eens geïnstalleerd.

Geeft hij de volgende foutmelding aan:

Er is een fout opgetreden tijdens de installatie. Het Telenetprotocol van Diskstation is ingeschakeld voor het vaststellen van fouten. Configureer uw router om poort 23 door te sturen naar Diskstation en neem contact op met de onlineondersteuning van Synology.

Heb de NAS ook al op de computer aangesloten met een bankabel (hij ziet hem gewoon) maar wederom tijdens de installatie dezelfde error.

Toen dacht ik dat het misschien aan de partitionering van een nieuwe hdd zou kunnen liggen.
Dus eerst handmatig een partitie aangemaakt en een stationsletter toegewezen.
Helaas nog steeds dezelfde error.

Wie weet wat ik nog kan proberen en wat eventueel de oplossing zal zijn ?

Alvast hartelijk dank.

Mvg,

Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Hulliee schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:37:
[...]

Als je het via de NAS gaat doen, dan controleert de NAS continue of er miss wel beweging is. Als je cam dit doet dan kan je NAS in stand-by en idd wakker worden als er moet worden weggeschreven.

Mijn setup hoeft alleen s avonds en s nachts te detecteren. Ik vind t prettig qua stroomverbruik als mijn NAS uitstaat, op stand-by dus, als hij niets hoeft te doen.
Bewegingsdetectie kun je instellen om die van de camera zelf te gebruiken ipv SS zelf. Mogelijk dat je hiermee hetzelfde bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Right, ik heb een nieuwe modem van Ziggo gekregen. Geeft mij nogal wat problemen blijkt. Ik had een Ubee modem met mijn DS412+ er aan, gebruik hoofdzakelijk Sabnzbd, Sickbeard, CouchPotato en Plex, en Timemachine. Lukt me alleen niet meer om contact te krijgen met alles behalve Sabnzbd. Nu ga ik er even vanuit dat dit licht aan een of andere portforwarding oid. Maar lukt me niet om het te fiksen. Ik heb zelfs de oude modem terug geplaatst maar nu heb ik daar precies hetzelfde probleem.
In de Synology zitten wel zogenaamde functies dat ie alles automatisch instelt maar volgens mij werkt het voor geen meter?
Ben nu zeer sterk geneigd om gewoon een keertje een goede router te halen (airport extreme?), en hopen dat ik op die manier van problemen af ben?

Nieuwe modem is trouwens een Cisco EPC3928AD

[ Voor 3% gewijzigd door Boeiend op 03-12-2014 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Sinds gisteren een ssd cache van 111Gig met een intel 530 SSD.
Ik had het hiervoor geprobeerd met een MX100 256Gig maar die wilde niet koppelen. Wel jammer, want die heeft een hogere inzet gehalte dan de 120Gig Intel.

Een paar uur lang heeft mijn NAS (415+) het aardig zwaar gehad (50% a 80% CPU load) met het vullen van zijn cache. Inmiddels 25% gevuld. Ik ben benieuwd of het ik het ga merken :). Ik verwacht geen wonderen maar ik vind het gewoon leuk om ermee te spelen. Ik hoop dat DSM 5.2 write cache brengt met 1 ssd. Hetzelfde wat ze nu hebben gedaan met read cache. Ik vind 2 bays opofferen op een 415+ teveel van het goede.

@boeiend,

EZ Internet waarschijnlijk geprobeerd?

Firewall aanstaan? Automatisch blokkeren? Is je IP range veranderd?
Ik zou even alles nalopen en resetten.. Mocht dat niet lukken dan zou ik
de modem resetten en je NAS resetten zodat je hem opnieuw moet instellen. Je data blijft staan maar user accounts niet. Hierdoor zal je het waarschijnlijk het probleem wel fixen.
Aangezien je oude modem het ook niet doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 25-09 12:50
Mijn ds214play is kapot gegaan. Moederbord was stuk. Ik heb de oude opgestuurd naar de winkel en de harde schijf die erin zat thuis gehouden. Winkel heeft direct snel gehandeld (top Azerty!) en mij een nieuwe verstuurd die morgen binnenkomt.

Mijn concrete vraag: kan ik de huidige 4TB schijf die dus in de oude ds214play zat direct in de nieuwe ds214play doen en dan alles aanzetten? Wat is wijsheid hierbij, ervan uitgaande dat de hardware dus 100% identiek is.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Volume kan in iedere DS gelezen worden met een recente DSM versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:06
Dit kan een domme vraag zijn, maar als ik mijn Synology (DS213J) verkoop, ondervindt de koper hiervan dan enige last? Kan hij gewoon een account maken en van start gaan, of is alle online ondersteuning productgebonden (gelinkt aan mijn e-mail)?
Pagina: 1 ... 3 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).