hier nog zo'n vraag... ik weet niet goed wat het beste past qua performance (minimaal geheugen):
situatie:
Ik heb nu een gehackte CH3SNAS, met daarop custom Alt-F firmware, waardoor je ook packages kan installeren zoals sickbeard. Voorheen had ik alleen funplug op de stockfirmware en (oudere) nzbget en (oudere) transmission (toen werkte het wat soepeler)
Helaas merk ik nu dat het vaker voorkomt dat de performance zo slecht is dat ik geen smb connectie meer kan maken om media af te spelen. (ik vermoed dat de laatste versies van transmission en nzbget minder geoptimaliseerd zijn voor weinig ram machines)
Ik zou bijna weer terug gaan naar de stock firmware en oudere NZBget en transmission, ware het niet dat ik niet meer zonder sickbeard kan
functies/services in gebruik op dit moment:
- sickbeard
- nzbget (meestal via sickbeard, soms manual)
- transmission (manual input)
- smb voor 2 laptops, 2 telefoons, 2 tablets en 2 media players, vaak max 2 actief
- sFTP (om remote bij bestanden te kunnen)
- webinterfaces voor sickbeard, nzb. en trans.
wat ik graag extra zou willen draaien:
- UpnP server staat nu uit, omdat dit de performance niet ten goede komt,en ook niet goed werkt op mijn huidige NAS
- NFS, staat nu uit (omdat ik het aantal services minimaal wil houden)
- personal cloud backup voor foto's mobiel
- sync met dropbox/drive van bepaalde folders
- sync met enkele laptop folders of time machine backup (werkt namelijk ook niet op mijn huidige NAS)
Problemen op dit moment:
- CH3SNAS heeft slechts 64MB RAM

en een oude 500 mhz single core arm cpu
- smb (belangrijkste qua performance) ligt er soms zelfs uit als nzbget en transmission bezig zijn
- de webinterfaces en zelfs SSH reageren op deze momenten ook op zijn best heel heel traag, waardoor je 5 minuten verder bent om zaken te pauzeren als je even snel een serie wilt kijken

- niet genoeg power/geheugen voor extra services
- downloaden gaat met max 15Mbit
Qua performance verwacht ik niet super veel, maar vind het wel belangrijk dat smb blijft performen, ook als er downloads bezig zijn (en par/rar zaken). Ik hoef niet persee 100Mbit down te halen, of uitpakken en enkele minuten. De meeste series komen toch 's nachts binnen
Budget is max 300 (zonder disks) en wil een 2 bay nas
Ik zit zelf te twijfelen aan alles tussen de :
pricewatch: Synology DiskStation DS214se
(256MB wat waarchijnlijk echt te weinig is)
en
pricewatch: Synology DiskStation DS214+
(1 GB wat natuurlijk altijd het beste is, maar zou 512 niet ook voldoende zijn, gezien ik het de afgelopen 5 jaar wel met 64 MB heb uitgehouden)
deze voldoen aan de basis criteria:
http://tweakers.net/categ...erXO8WZ1YYalxt_4z1BqZp-gI
volgens mij komt het er op neer, heb ik 512 of 1GB RAM nodig en hoeveel invloed heeft de CPU op al deze zaken? Kan iemand hier over adviseren