Toon posts:

[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.592 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal1109
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-12-2020
job schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 10:38:
Met raid0 weet je niet op welke schijf de data staat en je kan niet zonder consequenties een schijf verwijderen.

Je zult dus opnieuw moeten beginnen. Afhankelijk van wat je wilt bereiken (raid0/raid1/shr) en hoeveel data er nu veilig gesteld moet worden kan je de computer gebruiken om de data over te zetten.
Mijn NAS is wel op SHR ingesteld. Er zitten nu 4x 2 TB schijven in. Als ik deze wil upgraden, moet ik dan 1 voor 1 de schijven vervangen en tussendoor telkens de data laten opbouwen?
Het betreft hier een DS414j trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 18:21
Even een vraag m.b.t. de externe toegang tot mijn NAS. Ik heb geen instellingen in mijn router of NAS gewijzigd. Al maanden niet, alles werkte prima eigenlijk tot dat ik er vorige week achter kwam dat ik via mijn *.synology.me geen verbinding meer kan maken met de NAS: ik krijg de 403-pagina. Zet ik er :5000 achter, dan mag ik wel gewoon verbinden.

xx.synology.me -> 403, forbidden
xx.synology.me:5000 -> toegang.

iemand een idee hoe ik weer gewoon toegang krijg zonder het poortnummer te moeten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:06
Grolsch schreef op zondag 07 juni 2015 @ 08:52:
Ik heb gisteren via file manager een map gedeeld (bestandskoppeling delen), dan krijg je zo'n gofile.me link.

Verloopt deze ook of blijft deze eeuwig benaderbaar ?

En hoe kan ik zien welke mappen ik nu gedeeld heb, en belangrijker, hoe schakel ik dit weer uit :?
Iemand nog tips :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 15:15
Grolsch schreef op zondag 07 juni 2015 @ 08:52:
Ik heb gisteren via file manager een map gedeeld (bestandskoppeling delen), dan krijg je zo'n gofile.me link.

Verloopt deze ook of blijft deze eeuwig benaderbaar ?

En hoe kan ik zien welke mappen ik nu gedeeld heb, en belangrijker, hoe schakel ik dit weer uit :?
File Station > Tools > Shared Links Manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-10 16:54

Daniel

Kapitein NCC-1701
SmiGueL schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 18:19:
[...]

Hm, kijk eens of de S.M.A.R.T. waardes van je schijven nog goed zijn? kapotte sectoren kunnen een systeem soms onwerkbaar traag maken. (Opslag-beheer --> [tab]SSD/HDD --> Integriteitsinfo --> S.M.A.R.T. waardes | of een snelle test)
Dit blijkt inderdaad het probleem te zijn. Met wat hulp van de Synology-suppor er achter gekomen dat disk 2 op sterven staat. Wel fijn dat de NAS ondertussen zelf volhoudt dat er niets aan de hand is. De enige indicator is dat het ding onbruikbaar is geworden.
Nieuwe disk vanmiddag ophalen, en dan kan hij een nachtje of wat gaan rebuilden. Wel klote, want ik heb DSM opnieuw geïnstalleerd en kan nu dus het hele kreng opnieuw gaan inrichten (opslaan van de config lukte niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
FrenzyFreak schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:21:
[...]

File Station > Tools > Shared Links Manager
Tnx, dat ik dat zelf niet gezien heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Wellicht een vraag met een simpel antwoord.
Ik wil mijn syno in gaan richten met 2 disken die ik nog heb liggen.
Dit zijn WD green schijven die ik aan ga passen met de tool.

De schijven die ik heb zijn er één van 1TB en één van 1,5TB.
Deze disken zal ik als basic in gebruik gaan nemen.

Nu wil ik deze schijven tzt vervangen door één WD Red schijf van 3TB.
Kan ik dan hel simpel 1 schijf eruit halen de nieuwe schijf plaatsen en de boel kopieren.
Daarna de oude green schijf vervangen door de andere green en dan de boel weer kopieren.

Of zou ik het anders aan moeten pakken?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Laatst online: 11:49
MdO82 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:30:
Wellicht een vraag met een simpel antwoord.
Ik wil mijn syno in gaan richten met 2 disken die ik nog heb liggen.
Dit zijn WD green schijven die ik aan ga passen met de tool.

De schijven die ik heb zijn er één van 1TB en één van 1,5TB.
Deze disken zal ik als basic in gebruik gaan nemen.

Nu wil ik deze schijven tzt vervangen door één WD Red schijf van 3TB.
Kan ik dan hel simpel 1 schijf eruit halen de nieuwe schijf plaatsen en de boel kopieren.
Daarna de oude green schijf vervangen door de andere green en dan de boel weer kopieren.

Of zou ik het anders aan moeten pakken?
Nope is wel een beetje simplistisch gedacht maar in basis is dit wat je doet:

bestaande RAID 0 (mirror) van 1 en 1,5TB (is dus 1TB effectief)

Daar haal je dan 1 disk van uit en daar stop je een 3TB voor terug, dan ga je de RAID rebuilden (blijft 1TB)

Als dat klaar is doe je de andere, blijft ook 1TB.

Daarna expand je het volume naar de 3TB et voila 3TB in mirror :)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
SpoekGTi schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:39:
|Nope is wel een beetje simplistisch gedacht maar in basis is dit wat je doet:
bestaande RAID 0 (mirror) van 1 en 1,5TB (is dus 1TB effectief)
:? Hij heeft het over basic disks.. dus niets aan de hand.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Laatst online: 11:49
DukeBox schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:18:
[...]

:? Hij heeft het over basic disks.. dus niets aan de hand.
Ah overheen gelezen

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Yeah, laatste update:
Fixed an issue where system cannot enter hibernation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-09 09:15
Het viel me zojuist op dat m'n NAS dagelijks ca. 5GB aan data download, al zeker een maand lang elke dag. Is er een manier om te analyseren welke services data gebruiken? Ik kan natuurlijk ook packages gaan uitschakelen, maar dat moet volgens mij slimmer kunnen.

Iemand tips? Het gebruik is constant gedurende de dag, zo'n 80KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou je netwerkverkeer kunnen analyseren met https://www.wireshark.org; zie hun display filter: "(over 174000 fields in 1000 protocols as of version 1.12.5). They let you drill down to the exact traffic you want to see and are the basis of many of Wireshark's other features, such as the coloring rules."

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2015 14:09 . Reden: Filter. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:04:
Je zou je netwerkverkeer kunnen analyseren met https://www.wireshark.org.
Is er ook een package voor Synology?

Ik zal eerst nog even Cloud Sync uitschakelen, dat is de enige package die in ieder geval data gebruikt. Al zou het niet best zijn als die inderdaad 5GB verbruikt per dag, aangezien ik maar zo'n 3GB heb opgeslagen op m'n OneDrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweade schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:14:
[...]

Is er ook een package voor Synology? [...]
Voor zover ik weet niet, maar eventueel zou je via ipkg de packetanalyzer tcpdump kunnen installeren, maar dan gaat alles via CLI.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2015 14:27 . Reden: CLI ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online
Tweade schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:57:
Iemand tips? Het gebruik is constant gedurende de dag, zo'n 80KB/s.
Misschien een ip-cam o.i.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Zojuist polling van Cloud Sync gewijzigd van 5 seconden naar 3600 seconden, dat lijkt het probleem opgelost te hebben. Ik zie althans geen constant datagebruik meer in de netwerkmonitor van m'n router.

Blijft wel bizar dat Cloud Sync zoveel data gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Tweade op 09-06-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Is cloud dan niet om de 5 seconden aan het syncen ?
Wellicht verklaard dat je hoge netwerkverbruik?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
MdO82 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:01:
Is cloud dan niet om de 5 seconden aan het syncen ?
Wellicht verklaard dat je hoge netwerkverbruik?
Ja, klopt. Maar het is wel vreemd dat als hiervoor zoveel data nodig is, polling standaard op 5 seconden staat ingesteld. Ik heb daar verder niet meer naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 18:47
Ze willen je de sync ervaring aanbieden. Dus zodra je wat saved dat ie gaat syncen. Dat is reden van de 5 sec. Bizar dat het zoveel data doet. Het is mij nooit opgevallen en ik heb 3 accounts op 5sec.
(Meestal rond 20 a 40KB)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Nog even gezocht op het Synology forum, het lijkt gerelateerd aan de wijze waarop Synology Cloud Sync synchroniseert met OneDrive:
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=235&t=96992
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=235&t=98316

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 18:42
Is er een nieuwe functie toegevoegd aan de mail server binnen Synology ?

Ik kan nu email namelijk op push zetten binnen Android 5.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Soms begrijp ik werkelijk waar niks van DSM...

Paar weken redelijk harde crash gehad door virtualbox en sindsdien is het ellende.
DSM opnieuw geïnstalleerd en alles draaide op zich snel behalve apps van 3rd party... Met elke app had ik wel iets wat niet werkte..
Nu gisteren dus compleet opnieuw begonnen. Volumes verwijderd, DSM weer schoon erop gezet... en weer hetzelfde ellende.. Continue meldingen kan .... niet installeren, errors hier en errors daar..

Uit ellende maar weer opnieuw begonnen en volumes hetzelfde opgebouwd als voor crash..

Nog geen foutmelding gezien, maar ik ben nu een backup terug aan het zetten via backup and restore en wat een drama. Het gaat met 8MB, beiden nas staan uit hun neus te vreten.. En nee het is geen 100mbit probleem.. Ik heb werkelijk waar geen idee waar ik het moet zoeken. Dit is niet eerste keer. Grote kans als volgende restore taak aanzet dat ik dan weer 30MB haal. Ik haal sowieso nooit meer dan 40MB. Dit vind ik ook vreemd met een DS415+ en een DS213+ (lokale netwerk). Het is dan ook niet dat de DS213+ 100% staat, wel flink in het oranje.

Hebben meer mensen dit? Dat je denkt dit moet sneller kunnen? Ik weet dat het nogal ' praten in de lucht ' is maar zoals mijn nas zich af en toe gedraagt denk ik niet dit is een monster en kan een MKB voorzien van een snelle ervaring. Meer ik heb een instap model en ik wil een snellere versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Quakie schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 07:24:
Soms begrijp ik werkelijk waar niks van DSM...

Paar weken redelijk harde crash gehad door virtualbox en sindsdien is het ellende.
DSM opnieuw geïnstalleerd en alles draaide op zich snel behalve apps van 3rd party... Met elke app had ik wel iets wat niet werkte..
Nu gisteren dus compleet opnieuw begonnen. Volumes verwijderd, DSM weer schoon erop gezet... en weer hetzelfde ellende.. Continue meldingen kan .... niet installeren, errors hier en errors daar..

Uit ellende maar weer opnieuw begonnen en volumes hetzelfde opgebouwd als voor crash..

Nog geen foutmelding gezien, maar ik ben nu een backup terug aan het zetten via backup and restore en wat een drama. Het gaat met 8MB, beiden nas staan uit hun neus te vreten.. En nee het is geen 100mbit probleem.. Ik heb werkelijk waar geen idee waar ik het moet zoeken. Dit is niet eerste keer. Grote kans als volgende restore taak aanzet dat ik dan weer 30MB haal. Ik haal sowieso nooit meer dan 40MB. Dit vind ik ook vreemd met een DS415+ en een DS213+ (lokale netwerk). Het is dan ook niet dat de DS213+ 100% staat, wel flink in het oranje.

Hebben meer mensen dit? Dat je denkt dit moet sneller kunnen? Ik weet dat het nogal ' praten in de lucht ' is maar zoals mijn nas zich af en toe gedraagt denk ik niet dit is een monster en kan een MKB voorzien van een snelle ervaring. Meer ik heb een instap model en ik wil een snellere versie...
Kan het niet zijn dat de backups encrypt zijn? nee want ze staan uit hun neus te vreten zeg je. Kun je misschien meer zien in de performance monitor?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Zie niks vreemds:

cpu 2% mem 15% disk 4% network 9 a 13MB...

Gisteren met dezelfde restore taak haalde ik 44MB.. Er is niks veranderd aan DS213+. Enige wat anders is, is een schone install DSM op de 415+.

Beiden apparaten een reboot gegeven maar helpt ook niet.

Heel vreemd dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Quakie schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:15:
Zie niks vreemds:

cpu 2% mem 15% disk 4% network 9 a 13MB...

Gisteren met dezelfde restore taak haalde ik 44MB.. Er is niks veranderd aan DS213+. Enige wat anders is, is een schone install DSM op de 415+.

Beiden apparaten een reboot gegeven maar helpt ook niet.

Heel vreemd dit.
Misschien is je raid volume nog aan het synchroniseren?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
RobV schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:36:
[...]

Misschien is je raid volume nog aan het synchroniseren?
Helaas, die is ook klaar..

Hij heeft er meer dan 9 uur over gedaan om 265GB te kopieren. Het is mijn data share dus een mix aan bestanden maar meerderheid zijn grote files.

Ik denk dat ik maar even ga kijken of ik ze snel aan elkaar koppelen en data overpompen.

Edit: even gauw een sync folder aangemaakt om data terug te pompen.. Dezelfde data terug gaat met 40MB. Folder sync valt ook onder Rsync... dus schiet mij maar lek 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Quakie op 10-06-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-10 11:07
Ik weet niet wat je hebt draaien aan packages.
Ik heb hele andere cijfers als ik de packages stop.
Dan wel op een DS211 maar toch...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
kraades schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:12:
Ik weet niet wat je hebt draaien aan packages.
Ik heb hele andere cijfers als ik de packages stop.
Dan wel op een DS211 maar toch...
Sorry is dit een reply op mijn post?

Als dat zo is, het is een default clean install met alleen maar packages van Synology maar niet ingesteld.
Volumes zijn leeg, die staan op de backup NAS welke nu met 7 a 8 MB teruggezet worden ipv 30 a 40MB (wat ik ook al laag vindt met 2 snelle NAS varianten maar goed)

Edit: ik heb alle services /packages uitgezet en zelfde verhaal max 15MB maar meestal 7 a 9MB.

[ Voor 8% gewijzigd door Quakie op 10-06-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 16:24

Arfman

Drome!

Bekabeling? Switch die op 100mbit staat? Wat zegt je netwerkinfo van je Synology?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Arfman schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 17:11:
Bekabeling? Switch die op 100mbit staat? Wat zegt je netwerkinfo van je Synology?
see originele post:

beiden nassen op 1000Mbit
er is een sync folder taak de andere kant op als test gedaan en die haalt wel 40MB. 40MB kan je ook betwijfelen maar goed laat ik rsync gewoon de schuld geven.

Zal voor zekerheid bekabeling veranderen (waar het kan dan: NAS1 meterkast NAS2 zolder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Quakie schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 17:22:
[...]

see originele post:

beiden nassen op 1000Mbit
er is een sync folder taak de andere kant op als test gedaan en die haalt wel 40MB. 40MB kan je ook betwijfelen maar goed laat ik rsync gewoon de schuld geven.

Zal voor zekerheid bekabeling veranderen (waar het kan dan: NAS1 meterkast NAS2 zolder)
Heb je anders de mogelijkheid om de nassen bij elkaar te zetten om te testen met een andere kabel ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
MdO82 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 17:44:
[...]

Heb je anders de mogelijkheid om de nassen bij elkaar te zetten om te testen met een andere kabel ?
Zojuist gedaan en geen verschil.... :( maar nu komt het:

Nu mijn video map aan het restoren via standaard netwerkbackup,.. uitschieters naar de 35MB.. Nu restore ik niet vaak, maar dit ging hiervoor echt sneller... zelfs oorspronkelijke backup taak haalde dit nog .. Ik verwacht hier minimaal 50MB, dit is gebaseerd op oude restore momenten...

Maar goed, prima voor nu... echter, als ik dus weer version restore doe haal ik 7MB....

Ik dus weer een netwerkbackup restore gedaan maar dan van mijn foto's. Ik weet bijna voor 100% zeker dat dit vanmiddag ook met 10MB ging. Echter haal ik nu dus ook 30MB..

dus na heel de avond kloten is het 1) mijn harde schrijf of 2) version restore haalt gewoon geen snelheid...en er is een kans dat 3) mijn netwerkkabel ook niet goed is. Voor de duidelijkheid, 1 schijf is een ouderwets netwerkbackup locatie en andere is versie volume archiving locatie (die dus geen snelheid haalt). Reden waarom ik het zo doe, is omdat ik mijn DS415+ wilde backup en voor een schone her installatie en omdat ik versie volume backup nog niet 100% vertrouw. Je data is niet zichtbaar onder FileStation nl.

Wie haalt er met standaard backup and restore app hogere snelheden dan 35MB met een herstel taak?

Is er iemand zo vriendelijk die een versie backup wilt maken en die wilt herstellen? Ik wil kijken of het aan 5.2 ligt of aan mijn setup.

[ Voor 13% gewijzigd door Quakie op 10-06-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Zou het misschien niet in je router kunnen zitten ?
Ik neem aan dat als je NAS op zolder staat de netwerkkabel aangesloten is op je router danwel switch.

Dan neem ik maar even aan dat als je de nassen naast elkaar zet dat deze ook via dezelfde router cq switch lopen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
NAS is aangesloten op dezelfde switch en router. Alleen kabels zijn anders.

Aangezien over dezelfde kabel wel snelheid gehaald wordt sluit ik mijn netwerk uit. Het is niet logisch als je met 1 soort taak wel redelijk snelheid haalt en andere niet terwijl er niks veranderd aan de aansluiting.

Voorbeeld van ouderwets restore opdracht van mijn series map.. Dit zijn grote files.
Nee cpu load heeft geen impact op snelheid, hij is mijn foto aan het converteren/indexeren.

Restore via netwerkbackup map

[ Voor 38% gewijzigd door Quakie op 11-06-2015 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
MrMaxedTank schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 19:36:
Ik heb een interessante situatie met mijn DS413.

Na een update vannacht was ik logischerwijs uitgelogd uit DSM. Vandaag liep het inloggen mis omdat mijn toetsenbord op de verkeerde indeling stond en ik na enkele poging geblacklist werd (zoals ik zelf geconfigureerd had). Als dit gebeurt kun je blijkbaar ook niet meer bij het systeem middels telnet.

De enige oplossing die ik nog zag was het resetten van de hardware. Dus heb ik met een verbogen paperclip geprobeerd de reset knop in te drukken via het gat dat daarvoor bestemd is. Er zit daar echter niets om in te drukken.
Mocht het ooit weer gebeuren.
1. Log in op je NAS via een andere PC of apparaart of pas je ip-adres tijdelijk aan. Dan kun je er weer bij,
2. Zet je ip-adressen daarna op de White List dan voorkom je dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik krijg net een melding van een nieuwe update waarin een aantal problemen opgelost zouden zijn die hier ook besproken zijn:
Improvements
1. A thorough investigation has been done, and it is confirmed that DSM and its related packages are not impacted by the LogJam vulnerability because of the way Synology implements OpenSSL in our system.
Fixed Issues
1. Fixed multiple kernel vulnerabilities (CVE-2014-3122, CVE-2014-3153, CVE-2014-0196, and CVE-2014-4699).
2. Improved the stability of SHR expansion.
3. Improved the stability of SMB transfer when the system is being accessed by an excessive number of clients.
4. Fixed an issue where CPU usage could remain high when widget is enabled.
5. Fixed an issue where LDAP users could fail to log in to DSM.
6. Fixed an issue where files could not be downloaded via Windows' terminal.
7. Fixed an issue where system cannot enter hibernation.
8. Fixed an issue where some folders with non-English names would become inaccessible via SMB.
9. Fixed an issue where volumes/iSCSI LUN cannot be displayed after the Synology High Availability system resumes from safe mode with UPS connected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:06
Grolsch schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:11:
Ik krijg net een melding van een nieuwe update waarin een aantal problemen opgelost zouden zijn die hier ook besproken zijn:

[...]
Ik kan melden dat het hibernate probleem inderdaad gefixed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 23:25
Ook de onterechte meldingen m.b.t. aangesloten UPS is gefixed vanaf 5.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online
BlueFlame schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:05:
Ook de onterechte meldingen m.b.t. aangesloten UPS is gefixed vanaf 5.2.2
There, I Fixed It ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdstap
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 15:06
Hallo,

Ik zie net dat de nieuwe Synology DS215+ en de DS715 modellen op hun website staan. Met name de DS715 ziet er uit als een zeer krachtige nas.

Wat ik me afvraag, hoe presteert een Synology als webserver? Ik wil eigenlijk een paar Wordpress sites kunnen hosten. Niet dat deze veel traffic zullen genereren. Maar als er een fotogalerij in de website wordt opgenomen moet deze wel soepel lopen. Hetzelfde geldt voor de Photostation.

Heeft er iemand ervaring met de prestaties van de Synology als webserver? En zou de DS215+ hier ook al voldoende voor zijn? Verder wordt hij namelijk alleen gebruikt als opslag voor foto's en video's.

Alvast bedankt!

Groeten,
René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
GeeMoney schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:42:
[...]

Ik kan melden dat het hibernate probleem inderdaad gefixed is!
Wel dat hij helemaal niet meer hibernate. Maar nu heb ik het probleem weer terug dat hij om het kwartier weer wakker wordt. Dat is nog erger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Leuk prijsje...

#ProductPrijsSubtotaal
2WD Red SATA 6 Gb/s WD40EFRX, 4TB€ 165,95€ 331,90
1Synology DiskStation DS715€ 390,50€ 390,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 722,40

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 18:08
renevdstap schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 14:28:
Wat ik me afvraag, hoe presteert een Synology als webserver? Ik wil eigenlijk een paar Wordpress sites kunnen hosten. Niet dat deze veel traffic zullen genereren. Maar als er een fotogalerij in de website wordt opgenomen moet deze wel soepel lopen. Hetzelfde geldt voor de Photostation.
Ik heb zelf een 212+ en daar een tijd terug wordpress op gezet. En ik kan je zeggen, daar word je niet blij van. Het laden van de pagina duurde erg lang..
Maar goed, inmiddels zal de NAS nu ook wel iets krachtiger zijn dan de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik twijfelde even of ik mijn vraag hier kwijt kan of in [Synology] Nieuws en discussie! maar probeer het hier ;)

Hoe draait sabnzbd op een DS214+ ?
Of kan ik voor deze beter nzbget gebruiken?

[ Voor 11% gewijzigd door MdO82 op 11-06-2015 21:31 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online
renevdstap schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 14:28:
Heeft er iemand ervaring met de prestaties van de Synology als webserver? En zou de DS215+ hier ook al voldoende voor zijn?
Ik heb alle stats voor /5 op een syno 1812+ draaien dat zijn geen lichte sites maar draait als een zonnetje. Heb wel SSD caching toegevoegd om zo min mogelijk last te hebben van evt. zware querys tijdens het kijken van eem film maar ook zonder de cache heb ik daar nooot last vam gehad. Opzich denk ik dat je meer tegen database performance aanloopt met wordpress dan de site zelf (tenzij je hem volgooit met modules e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
AleSyS schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 22:41:
Ik heb onlangs een Qnap aangeschaft (model TS-253 pro) waar ik totaal niet tevreden over ben. Packages die niet werken. Via het netwerk vaak niet vindbaar etc. Met Synology heb ik deze problemen nooit gehad.
Ik wil dus weer overschakelen.

Mijn doeleinden voor de NAS zijn:
- raid 10 eventueel
- storage muziek (afspeelbaar via SONOS)
- storage HD films -en series
- streamen HD films -en series naar samsung bluray en iPad
- downloaden NZB content

De modellen 415+ en 415play lijken mij wel wat. Nu heeft de Qnap een mediacenter ingebouwd, maar via DLNA / UPnP laat ie via mediaplannen teveel rommel zien zoals regisseur etc
Vroeger heb ik een 212+ gehad en die let de gewone directory structuur zien.
Nu vraag ik mij af wat het verschil tussen de 415+ en 415play is. Nu lees ik op andere forums dat er grote verschillen tussen in de processor van beide NAS-en wat betreft transcoding.

Wat zijn volgens jullie ervaring de grote verschillen tussen beiden
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Je antwoord is in veelvoud te vinden hier in deze topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Ligt het nu aan mij of heeft Synology dingen gewijzigd (sinds 5.2) qua rechten ofzo?

Na schone installatie werkt werkelijks niks gelijk.. nzbget geeft communication errors, daarna schijf errors, nu kan spotweb weer niet geinstalleerd worden...en heerlijk allemaal zonder nette foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 17:09
Quakie schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:28:
Je antwoord is in veelvoud te vinden hier in deze topic.
Klopt helemaal er staan voorbeelden zat.
Zelf heb ik een 415+ en een 415Play onder mijn hoede en ik zelf zie weinig tekortkomingen tussen die 2. Transcoderen gaat in de Play naar mijn gevoel iets gemakkelijker maar de + heeft gewoon meer beaf en lost het het met ruwe kracht op. Qua ruwe write speeds (zonder encrytie) lopen ze ook niet veel uit elkaar. Waar ik wel iets beter in performance zit; is de unrar speed die is op de 415+ sneller maar is dat een noodzaak? Nee hoor. Je moet meer een keuze maken om +- 100 extra betalen voor het feit dat je dan later een Dx513 kan ophangen aan je unit of niet (en of je overweegt; void-your-warranty; of je het RAM in de + naar 8Gb zet; de Play is non-upgradable, ook hierin is dat alleen leuk met Docker ofzo)
Nogmaals dit is mijn mening; beide units zijn top-of-the-line als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Heb je de + open gehad? Volgens mij is een 415+ gelockt en kan je het geheugen niet wisselen. (of erbij zetten) Dit is een van de 2 verschillen tov een 1515+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
MdO82 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:30:
Ik twijfelde even of ik mijn vraag hier kwijt kan of in [Synology] Nieuws en discussie! maar probeer het hier ;)

Hoe draait sabnzbd op een DS214+ ?
Of kan ik voor deze beter nzbget gebruiken?
Ik wilde sabnzbd gebruiken omdat we dit programma kennen van de pc ;)
Maar ik kan natuurlijk ook nzbget gebruiken.
Ziet er wellicht anders uit, maar haalt even goed series en films binnen.

Aangezien ik nog 2 WD Green schijven heb liggen moet ik binnenkort ook nog een WD Red schijf aanschaffen.
Dus kan ik die €60 gebruiken voor de schijf.

Maar zoals eerder is opgemerkt synology zet teveel keuzes in de markt ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07
Quakie schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:47:
Heb je de + open gehad? Volgens mij is een 415+ gelockt en kan je het geheugen niet wisselen. (of erbij zetten) Dit is een van de 2 verschillen tov een 1515+.
Het is zeker mogelijk met de 415+: https://hoopercharles.wor...-web-pages-not-databases/

Denk echter dat de kans dat de clips afbreken bij opening op deze wijze kleiner is: YouTube: Synology DS412+ Disassembly

[ Voor 30% gewijzigd door job op 12-06-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-10 21:29

Kiwi

Gadgetfreak

Ik zit er over na te denken om mijn oude DS213 door een DS215+ te vervangen, maar ik weet niet of dit ook echt het geld waard zal zijn. Ik gebruik de NAS vooral voor NZBGet, en daar duurt het behoorlijk lang om uit te pakken, repairen etc.
Als ik alles zo een beetje lees, lijkt het dat de DS215+ daar een grote upgrade in is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Kiwi schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:23:
Ik zit er over na te denken om mijn oude DS213 door een DS215+ te vervangen, maar ik weet niet of dit ook echt het geld waard zal zijn. Ik gebruik de NAS vooral voor NZBGet, en daar duurt het behoorlijk lang om uit te pakken, repairen etc.
Als ik alles zo een beetje lees, lijkt het dat de DS215+ daar een grote upgrade in is toch?
Ieder voor zich, maar ik zou mijn geld hier niet aan uit geven.. Er zit een performance tab in nzbget.. heb je die wel eens door genomen om te kijken of je er nog wat uit kan persen?

Kijk heb je bijv nu een bottleneck op je download speed, je unrar snelheid. en overige packages die vertragend werken dan zou ik zeggen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:29
Kiwi schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:23:
De 715 geen optie, maar fractie duurder en 2GB geheugen ipv 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-10 21:29

Kiwi

Gadgetfreak

Quakie schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 13:58:
[...]

Ieder voor zich, maar ik zou mijn geld hier niet aan uit geven.. Er zit een performance tab in nzbget.. heb je die wel eens door genomen om te kijken of je er nog wat uit kan persen?

Kijk heb je bijv nu een bottleneck op je download speed, je unrar snelheid. en overige packages die vertragend werken dan zou ik zeggen doen...
Performance is al helemaal gefinetuned, en heeft ook echt wel wat opgeleverd. Maar qua snelheid kom ik niet uit boven de 10MB/s, en vooral de post-processing neemt gigantisch veel tijd in beslag (2x tot 5x langer dan het downloaden).
schumi2004 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:03:
[...]

De 715 geen optie, maar fractie duurder en 2GB geheugen ipv 1
Helaas geen optie, de 215+ zit al 30 euro boven het budget.

[ Voor 15% gewijzigd door Kiwi op 12-06-2015 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
Quakie schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:47:
Zie mijn review ;-) ( met ook inderdaad een linkje naar de youtube video )
Zit gewoon 1 SO-DIMM slotje in; kwestie van omsteken en klaar.
Voor alle 415+ bezitters een must have upgrade enne mijn clipjes zijn allemaal nog intact!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01

mvds

Totally awesome!

Seven_of_Nine schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:06:
[...]
Voor alle 415+ bezitters een must have upgrade enne mijn clipjes zijn allemaal nog intact!
Waarom? :? Ik red het prima met mijn 2GB hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
mvds schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:20:
[...]

Waarom? :? Ik red het prima met mijn 2GB hoor :)
Ik red het ook hoor, maar DSM doet aan bufferen en aan cache building.. Ik heb een redelijke schone installatie met 500MB gebruikte werkgeheugen.. overige 1.5GB is wel degelijk in gebruik als cache.

Mocht je dus meer geheugen hebben zal er meer in het geheugen in geladen worden.

Ik zelf ga garantie niet ervoor verbreken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
Seven_of_Nine schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:06:
[...]

Zie mijn review ;-) ( met ook inderdaad een linkje naar de youtube video )
Zit gewoon 1 SO-DIMM slotje in; kwestie van omsteken en klaar.
Weet je of de 415play ook uit te breiden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeMoney schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:56:
[...]

Doe geen moeite je NAS uit elkaar te schroeven. Volgens de foto's op http://www.eteknix.com/sy...5play-4-bay-nas-review/2/ zitten de vier geheugenmodules op de print gesoldeerd.
Paired up with the Evansport CPU is 1GB of DDR3 RAM, spread out across four SKhyinx K4B2G1646Q-BCKO packages to maximise the bandwidth to and from the processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
GeeMoney schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:56:
[...]
Niet mogelijk; die 1Gb zit vast op het moederbord.

En void-your-warranty.com op mijn DS415+ (8gb ram) is inderdaad bij normaal gebruik niet nodig.
Maar ik zit ook met een schuin oog naar de beta package van VirtualBox te kijken voor de Synology en dan met een VM is meer dan 2Gb RAM erg handig. Naast het feit dat sommige apps in Docker gewoon RAM vreten.

Nu doet mijn DS415+ niks; nou ja NZBGet af en toe; maar van de 8Gb is 7Gb gecached (utilized).
Maar is ie er sneller mee dan 2Gb nee. Dit doe je alleen voor Docker / VM mogelijke usage. Voor de rest is 2Gb afdoende hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOOb 001
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-09 15:09
Ik heb enige tijd terug mijn ds411+ vervangen door een ds1812+, de disks overgeplaatst en eigenlijk is alles heel vlot gegaan, en heb ik zeer weinig opnieuw moeten configureren. Nu heb ik de indruk dat hij altijd enorm veel van de ram verbruikt, vaak tussen de 60 en de 80 procent, en dat was bij mijn vorige nas die hetzelfde geconfigureerd was niet het geval.

Ik heb al gedacht aan een reset, maar heb hier niet zoveel zin in als dit niet nodig is.

Wat screenshots
https://www.dropbox.com/s/3o77dpd9g5h8hqy/Untitled.png
https://www.dropbox.com/s/r8lotxjpwmz3mem/Untitled2.png

Iemand enig idee wat dit kan zijn? De volgens mij meest verbruikende zijn sickbeard custom en couchpotato custom

Is dit een normaal verbruik, of komt dit doordat veel van de settings automatisch zijn overgenomen van mijn ds411+?

[ Voor 17% gewijzigd door nOOb 001 op 12-06-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:47
Ik heb ook een DS1812+ maar met 3 GB geheugen, draai sickbeard, transmission, debian chroot en verschillende kleine apps - zit gemiddeld rond 35/40% geheugen gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2nk0zlu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/13z8qcz.png
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2hyw7b6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online
Geef eens wat meer details over ram gebruik. Best kans dat het voornamelijk caching is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOOb 001
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-09 15:09
Ik heb de 2 screenshots al staan, welke info is er nog nodig? En waar zou ik deze kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 02-10 20:49

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

FloRadix schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 13:58:
Ik heb ook een DS1812+ maar met 3 GB geheugen, draai sickbeard, transmission, debian chroot en verschillende kleine apps - zit gemiddeld rond 35/40% geheugen gebruik.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Welke tool is dit? Cacti met een skin?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
Erhnam schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 16:41:
[...]

Welke tool is dit? Cacti met een skin?
nee dat is Observium hetgeen ik draai in debian chroot op de nas.

Cacti moet je teveel instellen en onderhouden, terwijl observium alles voor u regelt (scant naar alle beschikbare snmp's en creert de graphs automatisch) inclusief hdd temps, io stats van elke hd, enz + logs
op het internet zijn er voldoende tutorial om observium te installeren.
http://www.observium.org/wiki/Debian_Ubuntu_Installation

Hier wat actuele voorbeelden
http://i62.tinypic.com/2i1o77l.png
http://i62.tinypic.com/taofbo.png
http://i58.tinypic.com/2je5i1k.png

[ Voor 4% gewijzigd door FloRadix op 13-06-2015 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
Hebben jullie ook problemen met dns van synology??

Ik kom met geen mogelijkheid via de dns naam in mijn nas.
Via de site mydsn van synology staat er dat ik verbonden ben en het lampje is groen ook via dsm is de status normaal.

Via quickconnect.to/nasnaam kom ik er wel bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online
Wat is een dsn naam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
Oeps DNS ;)

Het is al opgelost me modem/router heeft al me instellingen verwijderd ( port forwarding)

[ Voor 24% gewijzigd door CallmeGod op 13-06-2015 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Hebben mensen ervaring met het hosten van websites op een syno?
Ik wil straks als ik mijn DS215+ heb onze website en die van mijn ouders erop zetten.
Deze websites zijn heel simpel en het belangrijkste is het ontvangen van mail.

Zou dat gewoon kunnen werken?
Het enige wat ik dan nodig heb is een domeinnaam (die we al hebben) en hoef dan alleen het bestemmingsadres te wijzigen naar mijn syno.

Klopt mijn gedachte?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online
Ja.. werkt opzich prima zolang het maar geen al te zware sites zijn. Btw, deze vraag is al diverse malen gesteld dus zou ff zoeken naar andere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
DukeBox schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 20:54:
Ja.. werkt opzich prima zolang het maar geen al te zware sites zijn. Btw, deze vraag is al diverse malen gesteld dus zou ff zoeken naar andere ervaringen.
Thnx, ik ga zoeken :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik wil niet hier de TLER discussie (opnieuw) voeren maar iemand hier daadwerkelijk ondervonden dat TLER in een Synology NAS averechts effect heeft?

Zie ook:
Linux server opslag; WD red of green, boeit het nu echt?
Synology NAS met WD Red of Green?

TLDR -> Kies Green (+W3IDLE draaien) i.p.v. Red in een Synology NAS.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-10 22:09
Hallo,

Heb de DS414 al enige tijd als een zonnetje draaien thuis, echter sinds 1,5 week geleden heeft mijn modem (EB V9 KPN) IPv6. Sinds dien kan ik niet meer remote inloggen. Volgens de NAS is alles goed geconfigureerd. Heb achter de EB de ASUS RT-AC68U draaien. Hierin is niks veranderd. Iemand toevallig een idee?

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Toch nog eens alle portmaps controleren.
Kan best zijn dat er bij een software update van je modem een ip anders is geworden.

Misschien hangt het toch helemaal samenhangt met ipv6, maar met de weinig informatie die geeft kunnen we weinig anders dan wat gokken.

[ Voor 124% gewijzigd door job op 14-06-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 21:45
Waarschijnlijk simpel vraagje:
Ik lees dat de ds214play geen dts-ondersteuning heeft. Wanneer ik er een mediaspeler aanhang (Apple Tv, mede8er 600x3d o.i.d.) dat ik dan wel films met dts kan streamen? Of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 02-10 20:49

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

FloRadix schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 17:33:
[...]

nee dat is Observium hetgeen ik draai in debian chroot op de nas.

Cacti moet je teveel instellen en onderhouden, terwijl observium alles voor u regelt (scant naar alle beschikbare snmp's en creert de graphs automatisch) inclusief hdd temps, io stats van elke hd, enz + logs
op het internet zijn er voldoende tutorial om observium te installeren.
http://www.observium.org/wiki/Debian_Ubuntu_Installation

Hier wat actuele voorbeelden
http://i62.tinypic.com/2i1o77l.png
http://i62.tinypic.com/taofbo.png
http://i58.tinypic.com/2je5i1k.png
Weet je toevallig nog welke manual je hebt gebruikt om Debian als Chroot te installeren. Op het internet zijn verschillende manuals te vinden namelijk, die net wat afwijken..

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Goofyduck384 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:27:
Waarschijnlijk simpel vraagje:
Ik lees dat de ds214play geen dts-ondersteuning heeft. Wanneer ik er een mediaspeler aanhang (Apple Tv, mede8er 600x3d o.i.d.) dat ik dan wel films met dts kan streamen? Of maakt dat niet uit?
Ja, dan is je Synology niets anders dan file server. De mediaspeler doet dan het werk. Dan moet je dus kijken wat je mediaspeler aan kan.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 10:29
Wat halen jullie qua snelheid als je intern bestanden verplaasts naar een andere hd, ik haal nu 3,9mb/s vind dat zo langzaam. Ik heb een ds413j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Hoe verplaats je je bestanden? Hoe groot zijn de bestanden?

Als je de boel verplaatst via de de windows verkenner gaat het verkeer via je computer. de boel via filestation verplaatsten zal dan sneller gaan.
En altijd geldt dat het verplaatsen van kleine bestanden altijd trager is dan het verplaatsen van grote bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
Erhnam schreef op zondag 14 juni 2015 @ 15:29:
[...]

Weet je toevallig nog welke manual je hebt gebruikt om Debian als Chroot te installeren. Op het internet zijn verschillende manuals te vinden namelijk, die net wat afwijken..
is beschikbaar als package in Synocommunity, heel eenvoudig te installeren.

Eenmaal geinstalleerd kun je dat oproepen in ssh met de volgende commando
chroot /var/packages/debian-chroot/target/var/chroottarget/ /bin/bash

en volg ook deze stappen om debian setup volledig af te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 10:29
job schreef op zondag 14 juni 2015 @ 21:06:
Hoe verplaats je je bestanden? Hoe groot zijn de bestanden?

Als je de boel verplaatst via de de windows verkenner gaat het verkeer via je computer. de boel via filestation verplaatsten zal dan sneller gaan.
En altijd geldt dat het verplaatsen van kleine bestanden altijd trager is dan het verplaatsen van grote bestanden.
de bestanden waren 1.4 gb en inderdaad heb ik het via windows gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Mensen, ik zit voor een keuze die ik zelf moet maken, maar heel moeilijk vindt om het geval wat zal ik doen.

2 feiten die ik heb is dat ik 2 WD Green schijven heb (die hopelijk nog even meegaan) en dat ik een NAS nodig heb.
Dat zijn 2 dingen die ik niet kan ontkennen.

Nu mijn grote dillema:

- Ik kan voor een DS215+ gaan en heb ik €60 in de pocket voor als een schijf defect raakt.
- Ik kan voor een DS715 gaan (hopelijk gaan de schijven nog even mee) en heb voor de toekomst 2GB ram ipv 1GB ram en de NAS heeft wellicht wat langer zijn performance.

Nu ik er zo over zit te tikken heb ik nog een suggestie, kan gewoon voor de DS715 gaan en hier 1 schijf in plaatsen en als deze defect raakt, stop ik de andere schijf erin.
Er zal geen belangrijke data opstaan.
En de belangrijke data backup ik naar een externe disk.

Iemand nog een suggestie waarom je voor de een of andere moet gaan ?
Let wel ik begrijp heel goed dat het een persoonlijke keuze is en blijft :)

[ Voor 0% gewijzigd door MdO82 op 15-06-2015 13:14 . Reden: Een DS715+ is niet op de markt gebracht ;) ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
MdO82 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:11:
Mensen, ik zit voor een keuze die ik zelf moet maken, maar heel moeilijk vindt om het geval wat zal ik doen.

2 feiten die ik heb is dat ik 2 WD Green schijven heb (die hopelijk nog even meegaan) en dat ik een NAS nodig heb.
Dat zijn 2 dingen die ik niet kan ontkennen.

Nu mijn grote dillema:

- Ik kan voor een DS215+ gaan en heb ik €60 in de pocket voor als een schijf defect raakt.
- Ik kan voor een DS715 gaan (hopelijk gaan de schijven nog even mee) en heb voor de toekomst 2GB ram ipv 1GB ram en de NAS heeft wellicht wat langer zijn performance.

Nu ik er zo over zit te tikken heb ik nog een suggestie, kan gewoon voor de DS715 gaan en hier 1 schijf in plaatsen en als deze defect raakt, stop ik de andere schijf erin.
Er zal geen belangrijke data opstaan.
En de belangrijke data backup ik naar een externe disk.

Iemand nog een suggestie waarom je voor de een of andere moet gaan ?
Let wel ik begrijp heel goed dat het een persoonlijke keuze is en blijft :)
Je vergeet het belangrijkste, wat gaat de NAS precies doen? Zag wat voor bijkomen met 2 websites draaien ofzo...

-Belangrijkste taken van NAS?
-hoeveel gebruikers?
-hoe wordt er verbinding gemaakt?

etc
etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat verwacht je ermee te doen?
Quakie was me voor.

Kijkend naar de performance lijken beide qua prestatie als fileserver gelijkwaardig. Bij taken als versleuteling, websites hosten heeft de DS715 een neuslengte voorsprong. En natuurlijk is het 1GB extra geheugen voordelig zodra je de NAS diverse taken gelijktijdig laat uitvoeren.

Persoonlijk vind ik het jammer dat de DS715 niet in hetzelfde rijtje zit als diens voorgangers met het plusje (DS713+, DS712+ en DS710+). Want dat was de goedkoopste instapper van Synology voor een applicatie als Docker. Een gemiste kans, wat mij betreft.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Quakie schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:35:
[...]

Je vergeet het belangrijkste, wat gaat de NAS precies doen? Zag wat voor bijkomen met 2 websites draaien ofzo...

-Belangrijkste taken van NAS?
-hoeveel gebruikers?
-hoe wordt er verbinding gemaakt?

etc
etc
Stom natuurlijk |:(
Het belangrijkste vergeet ik ook nog even :(

Ik wil er inderdaad 2 simpele websites opdraaien en een mailserver voor sporadische email.
Verder wil ik hem gebruiken voor het automatisch downloaden via torrents en nieuwsgroepen.
En voor de familie worden er foto's opgezet.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb een computer met Yosemite erop en als ik probeer te schrijven naar mijn 1815+ via AFP of SMB loopt heel OSX vast. Muis beweegt niet meer etc. Het beeld 'bevriest' gewoon.
Na wat testjes kom ik erachter dat als ik SMB3 uitschakel en gewoon SMB2 kies dat het probleem ophoudt.

Is er iemand die hier iets meer van weet?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:40
hier nog zo'n vraag... ik weet niet goed wat het beste past qua performance (minimaal geheugen):
situatie:
Ik heb nu een gehackte CH3SNAS, met daarop custom Alt-F firmware, waardoor je ook packages kan installeren zoals sickbeard. Voorheen had ik alleen funplug op de stockfirmware en (oudere) nzbget en (oudere) transmission (toen werkte het wat soepeler)
Helaas merk ik nu dat het vaker voorkomt dat de performance zo slecht is dat ik geen smb connectie meer kan maken om media af te spelen. (ik vermoed dat de laatste versies van transmission en nzbget minder geoptimaliseerd zijn voor weinig ram machines)

Ik zou bijna weer terug gaan naar de stock firmware en oudere NZBget en transmission, ware het niet dat ik niet meer zonder sickbeard kan :)

functies/services in gebruik op dit moment:
- sickbeard
- nzbget (meestal via sickbeard, soms manual)
- transmission (manual input)
- smb voor 2 laptops, 2 telefoons, 2 tablets en 2 media players, vaak max 2 actief
- sFTP (om remote bij bestanden te kunnen)
- webinterfaces voor sickbeard, nzb. en trans.

wat ik graag extra zou willen draaien:
- UpnP server staat nu uit, omdat dit de performance niet ten goede komt,en ook niet goed werkt op mijn huidige NAS
- NFS, staat nu uit (omdat ik het aantal services minimaal wil houden)
- personal cloud backup voor foto's mobiel
- sync met dropbox/drive van bepaalde folders
- sync met enkele laptop folders of time machine backup (werkt namelijk ook niet op mijn huidige NAS)

Problemen op dit moment:
- CH3SNAS heeft slechts 64MB RAM ;) en een oude 500 mhz single core arm cpu
- smb (belangrijkste qua performance) ligt er soms zelfs uit als nzbget en transmission bezig zijn
- de webinterfaces en zelfs SSH reageren op deze momenten ook op zijn best heel heel traag, waardoor je 5 minuten verder bent om zaken te pauzeren als je even snel een serie wilt kijken :(
- niet genoeg power/geheugen voor extra services
- downloaden gaat met max 15Mbit

Qua performance verwacht ik niet super veel, maar vind het wel belangrijk dat smb blijft performen, ook als er downloads bezig zijn (en par/rar zaken). Ik hoef niet persee 100Mbit down te halen, of uitpakken en enkele minuten. De meeste series komen toch 's nachts binnen

Budget is max 300 (zonder disks) en wil een 2 bay nas
Ik zit zelf te twijfelen aan alles tussen de :
pricewatch: Synology DiskStation DS214se
(256MB wat waarchijnlijk echt te weinig is)
en
pricewatch: Synology DiskStation DS214+
(1 GB wat natuurlijk altijd het beste is, maar zou 512 niet ook voldoende zijn, gezien ik het de afgelopen 5 jaar wel met 64 MB heb uitgehouden)

deze voldoen aan de basis criteria:
http://tweakers.net/categ...erXO8WZ1YYalxt_4z1BqZp-gI

volgens mij komt het er op neer, heb ik 512 of 1GB RAM nodig en hoeveel invloed heeft de CPU op al deze zaken? Kan iemand hier over adviseren

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De DS214se vind ik een gedrocht, dat is maar net een stapje hoger dan een externe harddisk. Zo vind ik het ontbreken van een schakelschema en Wake-on-LAN (zie: Verwijderd in "Snelheid backuppen van Synology DS214SE vs. DS215J") een reden om die uit te sluiten. De DS215j (heb deze zelf als remote back-up) is qua prijs-prestatieverhouding IMHO een betere keus als het goedkoop moet zijn.

Ligt de pijngrens echt bij €320 (je filter)? Voor €5 meer is zelfs de recente DS215+ binnen je bereik (nu vanaf €325). Wel opletten of alle packages die je wilt draaien al beschikbaar zijn voor Annapurna-processoren.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2015 15:12 . Reden: Pijngrens hard? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 02-10 16:24

Arfman

Drome!

MdO82 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:44:
[...]

Stom natuurlijk |:(
Het belangrijkste vergeet ik ook nog even :(

Ik wil er inderdaad 2 simpele websites opdraaien en een mailserver voor sporadische email.
Verder wil ik hem gebruiken voor het automatisch downloaden via torrents en nieuwsgroepen.
En voor de familie worden er foto's opgezet.
Als je wilt downloaden: koop de snelste NAS die je budget toelaat. Trap niet in praatjes "met een J kun je ook prima downloaden, dan wacht je maar wat langer", geloof me, dat wil je niet.

@Prulleman: voor jou geldt hetzelfde. Ik zou zeker voor de 214+ gaan in jouw geval.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
Arfman schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:03:
[...]
Trap niet in praatjes "met een J kun je ook prima downloaden, dan wacht je maar wat langer", geloof me, dat wil je niet.
Eisen, wensen en ervaringen kunnen verschillen.
Ik download prima met een DS108J, met nzbget package. Je moet geen wonderen verwachten, maar als je geduld hebt (of het boeit je gewoon niet dat het een uurtje of wat kan duren) doet ie prima z'n werk.
De DS blijft ondertussen prima benaderbaar.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
[...]

Als je wilt downloaden: koop de snelste NAS die je budget toelaat. Trap niet in praatjes "met een J kun je ook prima downloaden, dan wacht je maar wat langer", geloof me, dat wil je niet.

@Prulleman: voor jou geldt hetzelfde. Ik zou zeker voor de 214+ gaan in jouw geval.
Een J model laat ik zo ie zo staan ;)
Ik zit echt met zo'n dillema tussen de DS215+ en DS715.
Maar ik denk dat ik er waarschijnlijk wel uit ben.

Has echt zoiets van tja als ik de DS215+ ga nemen heb ik dan volgend jaar geen spijt dat ik toch voor €60 meer niet de DS715 had genomen.

Maar het is ook weer zo een DS215+ raak je later waarschijnlijk ook wel weer kwijt en kan je altijd nog een stapje verder gaan.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 23:28
[...]

Met torrents doet een j het prima, alleen met nieuwsgroepen krijg je significante snelheidsverschillen.

[ Voor 3% gewijzigd door FrankRicard op 15-06-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:40
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:02:
De DS214se vind ik een gedrocht, dat is maar net een stapje hoger dan een externe harddisk. Zo vind ik het ontbreken van een schakelschema en Wake-on-LAN (zie: Verwijderd in "Snelheid backuppen van Synology DS214SE vs. DS215J") een reden om die uit te sluiten. De DS215j (heb deze zelf als remote back-up) is qua prijs-prestatieverhouding IMHO een betere keus als het goedkoop moet zijn.

Ligt de pijngrens echt bij €320 (je filter)? Voor €5 meer is zelfs de recente DS215+ binnen je bereik (nu vanaf €325). Wel opletten of alle packages die je wilt draaien al beschikbaar zijn voor Annapurna-processoren.
de 214SE was meer het minimale wat uit de filter kwam, mezelf kennende was ik toch wel een stapje hoger gegaan, maar dan hebben we nog de 214, 214+ en 215+
ga ik met mijn beoogde gebruik echt het verschil tussen 512/1GB merken en heeft een 2015 model niet meer nadelen dan voordelen (qua package compatibiliteit, waar kan ik bv zien of sickbeard beschikbaar is?)

Het vervelende is dat het elke keer een beetje extra is.. tov de 214 ishet maar 30 euro meer voor de + en dan is het weer maar 50 euro meer voor de 215+, dan is het weer maar x meer voor y (etc) :|
(ik moet het thuis ook nog verkocht krijgen ;) )

de 214+ stond al wel bovenaan mijn lijstje, zocht nog wat bevestiging denk ik :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:29:
[...] (qua package compatibiliteit, waar kan ik bv zien of sickbeard beschikbaar is? [...]
De packages kun je bekijken op https://synocommunity.com/packages (al zijn er ook andere aanbieders, zoek daarvoor in het topic [Synology] Packages).
Voor wat betreft compatibiliteit met DS215+ letten op 'alpine' onder 'Architectures', al zullen die in oorsprong alleen met DS2015xs of DS1515 zijn getest. Ik zou nog even wachten op vroege vogels die succes melden met de nieuwere DS215+ en/of DS715.

De DS214+ heeft een Marvell Armada XP CPU en daarop draaien naar ik zo snel zie al je gewenste packages, ook zoiets als ownCloud (https://synocommunity.com/package/owncloud, 'armadaxp' wordt genoemd).

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2015 16:01 . Reden: DS1515 ook Annapurna. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Uiteindelijk is het wel een beetje waar het om draait. Hoe snel wil je dat alles binnen is? En liefst hoe snel is het verwerkt. En is dat je geld waard..

Zoals met vele tech dingen.. er komt een dag dat het domweg niet meer merkbaar is voor de gemiddeld consument.. zelfde als met telefoons, hetzelfde gaat het op met de gemiddelde NAS.

Wil je je glas lijn vol trekken gaat het geld kosten. wil je gewoon goede snelheid (5 a 6MB) tegen een redelijke prijs Neem het middelste model, of een + als je iets meer wilt uitgeven..

DSM is redelijk goed gebouwd qua geheugen management en draait goed op 1GB, 2GB.. zou zelfs zeggen dat het lang duurt voordat je het merkt met 512MB..

Let op mensen, er is niks zo irritants als je lijn voltrekken;) Niet iedereen zal het merken maar het geeft wel degelijk problemen qua snelheid, reactiesnelheid met andere internet taken (lees vrouwlief die rustig zit te FBen;) ) op andere apparaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:47:
[...]
De packages kun je bekijken op https://synocommunity.com/packages (al zijn er ook andere aanbieders, zoek daarvoor in het topic [Synology] Packages).
Voor wat betreft compatibiliteit met DS215+ letten op 'alpine' onder 'Architectures', al zullen die in oorsprong alleen met DS2015xs of DS1515 zijn getest. Ik zou nog even wachten op vroege vogels die succes melden met de nieuwere DS215+ en/of DS715.
De DS215+ manifesteert zich als "alpine4k" arch. De andere modellen met de CPU van AL zoals de DS715 als "alpine" arch. Dit betekent -althans een paar dagen terug- dat SynoCommunity nog een aanpassing moet doen. Anders zie je nl. geen packages op je DS215+.

Als ik het goed begrepen heb...

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 ... 25 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).