Synology NAS met WD Red of Green?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daylight76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-05 14:01
wat is het beste om in mijn NAS te doen, gelezen dat een RED schijf special voor een NAS is en Green voor een desktop. naar mijn idee zijn ze alle bij goed. of is de RED ook weer sneller.
ik ga me NAS op raid 0 zetten (stripped) heeft het dan nog een speciale voor keur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:06

Zalmanman

So long,

WD Red, want speciaal voor de NAS.

I stand corrected. Wat CiPHER zegt was mij niet bekend.

[ Voor 25% gewijzigd door Zalmanman op 03-06-2014 22:56 ]

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WD Green.

Als je je hebt ingelezen, weet je dat de WD Red een firmwarefeature heeft genaamd TLER die recente WD Green modellen ontbeert. TLER heb je nodig bij sommige RAID engines, met name Windows onboard RAID en hardware RAID. Maar Synology is op basis van Linux software RAID en Ext4. Daar heb je geen TLER schijf voor nodig.

Er zijn ook redenen om juist geen TLER te willen, omdat je daarmee een beschermingsmechanisme in feite uitschakelt. TLER is dus niet per definitie een goed/nuttig/positief iets.

Afgezien van dit verschil heeft de WD Red een jaar extra garantie en heeft het headparking standaard uitgeschakeld. WD Green (WD40EZRX) is momenteel de allround beste NAS schijf van dit moment. Hij is heel zuinig, stil en toch snel dankzij de hoge datadichtheid.

Aangezien dit om aankoopadvies gaat. Enkeltje OT->CAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57

DukeBox

loves wheat smoothies

http://www.synology.com/en-us/support/hd/hd/n.b. de green werd/wordt afgeraden in een raid opstelling.

Zoals CiPHER al meld, TLDR heeft geen nut op een software based raid echter wordt deze functie uitgeschakeld bij de ondersteunde hdd's. Daarnaast hebben de RED's en seagate NAS modellen wel een hogere MBTF (factor 10) en langere garantie.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daylight76
ok,

heb nu nog een WD20EZRX schijf liggen. dus ik begrijp uit jou advies dat ik er daar nog beter 1 van kan kopen aangezien ik niet de TLER functie gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Zie link.. en nog even voor de zekerheid, raid is geen backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daylight76
net gelezen

http://www.synology.com/en-us/support/hd/hd/n.b

zag dat voor de ds214+ toch een red stond en geen green

en ik weet dat raid 0 geen backup is.

[ Voor 14% gewijzigd door daylight76 op 03-06-2014 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:30
daylight76 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:04:
en ik weet dat raid 0 geen backup is.
RAID 0 is al helemaal geen backup, maar wat DukeBox zegt is dat RAID in het algemeen geen backup is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daylight76
nee dat is duidelijk! ben bekend met raid.
thnx voor de info allemaal.

ben weer een stuk wijzer geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@daylight76: als ik in die link zoek naar 4TB WD dan staat daar ook de green tussen (EZRX). De 'EFRX' is de WD Red. Red en Green zijn fysiek hetzelfde product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daylight76
@CiPHER: dat klopt, maar ik ga voor de 2 TB en zag de NS214+ er niet bij staan. en wel bij de RED. pfff
ja blijft een lastige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-08 12:40
Ik heb mij vandaag een Synology DS215J besteld. Nu heb ik in mijn pc twee stuks WD 20EARX 2 TB schijven zitten en had gedacht om deze in de Synology in te bouwen. Alleen zie ik deze niet in de compatibiliteits lijst staan.

Nu lees ik in dit topic dat je prima WD Green schijven kunt gebruiken alleen moet je de head parking op 300 seconden zetten.

Kan iemand bevestigen dat mijn schijven gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
WD green kan je gebruiken in een NAS. maar dan moet je wel de firmware veranderen anders kan hij Heel snel naar de piep gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-08 12:40
Ik heb toch maar een WD 30EFRX harde schijf besteld met de bedoeling om later dit jaar nog een zelfde schijf er bij te bestellen. Deze schijf staat nl. wel in de compatibiliteitslijst.

Als ik de WD Green schijven uit mijn pc wil gebruiken moet ik eerst mijn data naar een externe schijf kopieren en vervolgens weer naar de nas kopieren. Op het moment dat mijn schijven niet blijken te werken kan ik alles weer terug in de computer bouwen en de data er weer op kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Enige voordeel dat de NAS schijven nog hebben is dat ze geoptimaliseerd zijn om naast andere HDD's te draaien. Soms kan trilling een issue zijn namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

DukeBox schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 21:52:
Enige voordeel dat de NAS schijven nog hebben is dat ze geoptimaliseerd zijn om naast andere HDD's te draaien. Soms kan trilling een issue zijn namelijk.
Maar het zijn toch fysiek dezelfde schijven?

Geld trouwens dat verhaal van de headparking ook voor oudere green schijven?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Cyberpope schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:09:
Maar het zijn toch fysiek dezelfde schijven?
Nee

Pagina: 1