[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.456 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
Politoer schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:28:
@senaxx Ik heb ook een DS412+ welk type geheugen heb je erin gestopt en waar gekocht? Dan ga ik dat ook eens doen. Evt. je antwoord via DM
waarom via DM?? het is een openbaar forum waarin juist dit soort informatie voor meerdere gebruikers relevant is, en dus gewoon in dit topic hoort

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
Politoer schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:28:
@senaxx Ik heb ook een DS412+ welk type geheugen heb je erin gestopt en waar gekocht? Dan ga ik dat ook eens doen. Evt. je antwoord via DM
Ik heb de Kingston KVR13S9S6/2 1x2GB, DDR3, SODIMM gekocht. Deze heb ik destijd bij 4launch.nl gekocht maar deze zit niet meer in het assortiment.

Maar volgens de pricewatch nog goed beschikbaar
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR13S9S6/2

Deze guide heb ik gebruikt: YouTube: Synology DS412+ Disassembly

[ Voor 11% gewijzigd door Senaxx op 24-03-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ach, ik wilde het forum er niet mee belasten. Geen andere bedoeling. Bedankt voor de reply. Inmiddels al besteld. Is inderdaad een hele goedkope mogelijkheid om de performance te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:02

The_Worst

Unox

Ik heb synoindex-server draaien zodat apps in docks toegang hebben tot de indexer en deze wordt gestart door middel van een task schedule. Deze moet tijdens de boot automatisch opstarten maar na elke update moet ik deze taak handmatig starten. Is dit een bekend fenomeen?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 11:01
Senaxx schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:33:
[...]

Ik heb de Kingston KVR13S9S6/2 1x2GB, DDR3, SODIMM gekocht. Deze heb ik destijd bij 4launch.nl gekocht maar deze zit niet meer in het assortiment.

Maar volgens de pricewatch nog goed beschikbaar
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR13S9S6/2

Deze guide heb ik gebruikt: YouTube: Synology DS412+ Disassembly
Misschien vooruit lopend op de zaak, maar hoe zat het precies met de 1GB vs 2GB geheugen, ik dacht dat er juist problemen optraden bij het plaatsen van een 2GB strip.

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
m00n schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:58:
[...]

Misschien vooruit lopend op de zaak, maar hoe zat het precies met de 1GB vs 2GB geheugen, ik dacht dat er juist problemen optraden bij het plaatsen van een 2GB strip.
Wat ik juist gelezen heb is dat er problemen optreden bij het plaatsen van een 4GB module. 2GB levert juist geen problemen op. Ik heb even nagekeken en ik heb de module 02-2016 geplaatst in mijn 412+ en tot op heden gewoon stabiel.

Bij 4GB modules was er vaak een onverklaarbaar hoog CPU gebruik.

Source: https://forum.synology.co...61e5f3ba99d0479&start=225

[ Voor 5% gewijzigd door Senaxx op 24-03-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
Senaxx schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:01:
[...]

Wat ik juist gelezen heb is dat er problemen optreden bij het plaatsen van een 4GB module. 2GB levert juist geen problemen op. Ik heb even nagekeken en ik heb de module 02-2016 geplaatst in mijn 412+ en tot op heden gewoon stabiel.

Source: https://forum.synology.co...61e5f3ba99d0479&start=225
Ahh oke, dat was het. Er zit momenteel al 1GB in. Dus zou een verdubbeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:01

timovd

Voorsprong door techniek

te laat....

[ Voor 96% gewijzigd door timovd op 24-03-2017 16:07 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
m00n schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:03:
[...]

Ahh oke, dat was het. Er zit momenteel al 1GB in. Dus zou een verdubbeling zijn.
Ik heb hetzelfde ervaren als jou. Ook een (te) trage nas.

En ik was in 02-2016 toen dus ook aan het kijken voor een upgrade. Ik heb toen eerst toch deze geheugen upgrade gedaan, voor 20 euro was het altijd het proberen waard.

En later nog eens een schone DSM en alles in Docker gezet. Ook dit was nog weer een performance winst en sindsdien werkt hij eigenlijk nog steeds naar alle tevredenheid.

[ Voor 5% gewijzigd door Senaxx op 24-03-2017 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
Senaxx schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:06:
[...]

Ik heb hetzelfde ervaren als jou. Ook een (te) trage nas.

En ik was in 02-2016 toen dus ook aan het kijken voor een upgrade. Ik heb toen eerst toch deze geheugen upgrade gedaan, voor 20 euro was het altijd het proberen waard.

En later nog eens een schone DSM en alles in Docker gezet. Ook dit was nog weer een performance winst en sindsdien werkt hij eigenlijk nog steeds naar alle tevredenheid.
Ja bedankt voor je reactie, ook maar besteld en van het weekend eens proberen.

Om vervolgens alles in Docker te laten draaien zou zeker mooi zijn, maar hier nog geen kaas van gegeten dus zal hier wat dieper in moeten duiken. Momenteel nu net een maandje alles lekker automatisch draaien (sickrage, nzbget, spotweb).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
m00n schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:17:
[...]

Ja bedankt voor je reactie, ook maar besteld en van het weekend eens proberen.

Om vervolgens alles in Docker te laten draaien zou zeker mooi zijn, maar hier nog geen kaas van gegeten dus zal hier wat dieper in moeten duiken. Momenteel nu net een maandje alles lekker automatisch draaien (sickrage, nzbget, spotweb).
Het heeft mij ook zeker even gekost om de dockers te begrijpen, maar als je weet hoe je er 1 moet configureren, weet je ze allemaal :)

Wat mij goed geholpen heeft zijn de guide's van drFrankenstein
https://drfrankenstein.co...docker-on-a-synology-nas/

Ik ben hier inmiddels wel een beetje van afgeweken.

Bijvoorbeeld veel containers hebben een eigen mount locatie voor de configuratie. Ik heb dus een aparte docker share gemaakt. Op deze share heb ik een map naam van de applicatie staan, en hierin staan de config files van al mijn dockers. Als ik dus ooit overstap naar een nieuwe Synology hoef ik alleen deze share maar te backuppen.

Mocht je wat meer vragen hebben of specifieke hulp voor jou situatie kan je me altijd even PM'en. Of indien gewenst kan ik ook hier in het topic nog wel wat configuratie voorbeelden geven.

[ Voor 7% gewijzigd door Senaxx op 24-03-2017 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:42
Wat is het voordeel om apps in Docker te draaien ipv native?

Ik heb ook voor de keuze gestaan met NZBGet. Manual Linux install of draaien in Docker. Ik ben voor de eerste optie gegaan. Zie de toegevoegde waar (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 14:18
Goede scheiding van containers onderling en van DSM zelf. Goed management van ram en cpu. Enorm aanbod van images. Je hoeft niet meer te wachten tot packages compatible worden gemaakt met nieuwe dsm versies. Verschillende versies kun je naast elkaar draaien. Images zijn compatible met andere niet Synology systemen. Stabiliteit van DSM.

[ Voor 54% gewijzigd door technorabilia op 24-03-2017 20:29 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Moet zeggen als je idd veel verschillende dingen draait kan het nuttig zijn.
Eigenlijk heb ik alleen NZBGet en Transmission draaien op mijn DS415+.
De eerste zoals ik al aangaf met manual Linux install. Was een peuleschil.
Transmission via Synocommunity. Voor mij persoonlijk zie ik het nut nog niet.

Overigens heb ik 1 Docker container draaien met Ubuntu. Hierop draai ik een een stuk software welke verbinding maakt met een (speciale) backup server. Dit gaat verder prima.

[ Voor 22% gewijzigd door WRT54G op 24-03-2017 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Met manual linux install bedoel je neem ik aan installatie vanaf de prompt in het DSM operating systeem zelf? Dan bestaat de kans dat na een DSM upgrade of aanvalsding het stopt met werken. Als je Docker gebruikt is dit onmogelijk omdat het volledig is geïsoleerd.

Maar als dit voor jou werkt dan is dat natuurlijk ook prima. Er zijn meerdere wegen naar Rome.

NB
Installatie in Docker is ook een peuleschil. Eigenlijk hoef je maar 1 commando uit te voeren nl. een docker create.

In feite worden dan dezelfde commando's uitgevoerd maar dan geïsoleerd in een container.
https://github.com/linuxs...et/blob/master/Dockerfile

[ Voor 28% gewijzigd door technorabilia op 24-03-2017 20:56 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Bedoelde idd file downloaden, install doen via SSH en klaar. Tot nu toe na upgrades geen problemen. Maar ik snap wel waar je heen wilt. Als mijn Syno terug komt van reparatie maar eens verder kijken naar Docker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort een DS116 en krijg regelmatig de melding dat de ventilator is gestopt en kort daarna de melding dat de ventilator weer is gestart.

Wijst dit op een defect of is het een bug in de software?

Fan speed staat op Cool Mode.

code:
1
2
Information,System,2017/03/25 13:52:37,SYSTEM,The fan  of DS116 has been resumed.
Error,System,2017/03/25 13:52:06,SYSTEM,The fan  of DS116 was stopped.

@kraades ticket is aangemaakt d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2017 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@axel23
Ik zou een ticket aanmelden bij Synology. Waarschijnlijk krijg je dan een nieuwe toegestuurd.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Ik was op zoek naar een manier om mijn camera (simple YI Cam, maar werkt met elke cam) aan en uit te zetten in Synology Surveillance Station op basis van mijn aanwezigheid in een Unifi Controller. Uiteindelijk zelf een script gebouwd in Python: https://github.com/sanderdw/UnifiSynoCam.

Sommige dingen zijn wat dirty maar het is een eerste versie die werkt, misschien hebben jullie er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Weet iemand of je via Hyper Backup automatisch back-ups op een HD kan zetten wanneer je deze aansluit? Een beetje a la USB Copy. Probleem met USB Copy is dat deze maar één gedeelde map kan back-uppen terwijl ik er twee wil back-uppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Psvtje10 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:47:
Weet iemand of je via Hyper Backup automatisch back-ups op een HD kan zetten wanneer je deze aansluit? Een beetje a la USB Copy. Probleem met USB Copy is dat deze maar één gedeelde map kan back-uppen terwijl ik er twee wil back-uppen.
Het commando voor de backup staat denk ik in de cron (crontab -l).
Deze kun je dan mogelijk als volgt koppelen: kraades in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2"
Het wordt wel een beetje puzzelen vrees ik...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
kraades schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:03:
[...]

Het commando voor de backup staat denk ik in de cron (crontab -l).
Deze kun je dan mogelijk als volgt koppelen: kraades in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2"
Het wordt wel een beetje puzzelen vrees ik...
Dat wordt puzzelen boven mijn niveau ben ik bang. :P Toch bedankt voor je input. Er zijn zeker geen andere opties? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Psvtje10
Ik vrees dat er geen andere mogelijkheden zijn.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 12:21
Mijn Synology is via VPN verbonden met het internet, maar ik zou graag nog met mijn iPhone en Mac via VPN kunnen verbinden met mijn NAS (VPN Server op de Synology).
Dit lijkt niet te kunnen.
Iemand een oplossing of suggestie hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Laatst online: 17-08 19:40
VPN server is toch een standaard package? Ik heb voor OpenVPN gekozen de de bijhorende cliënt gedownload op mijn devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
SkyFlyer schreef op maandag 27 maart 2017 @ 00:53:
VPN server is toch een standaard package? Ik heb voor OpenVPN gekozen de de bijhorende cliënt gedownload op mijn devices.
Mijn Nas heeft een VPN verbinding met PIA, het lijkt erop dat als die aanstaat ik niet ook tegelijk kan verbinden met de VPN Server op mijn NAS. Best logisch maar ik hoopte op een work-around oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Impstoker
Met welk extern ip adres maak je dan verbinding?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
kraades schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:46:
@Impstoker
Met welk extern ip adres maak je dan verbinding?
Ah! Dat is een goed punt, 8)7 dat moet dan natuurlijk het ip adres zijn van de vpn server waar de Nas op dat moment mee verbonden is.
Even kijken hoe ik daar achter kan komen, en hoe ik zorg dat ik die bijhoud wanneer het ip adres verandert. (Door reconnecting enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Impstoker schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:42:
[...]

Mijn Nas heeft een VPN verbinding met PIA, het lijkt erop dat als die aanstaat ik niet ook tegelijk kan verbinden met de VPN Server op mijn NAS. Best logisch maar ik hoopte op een work-around oid.
Split Tunneling enabled of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Laatst online: 17-08 19:40
Impstoker schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:56:
[...]

Ah! Dat is een goed punt, 8)7 dat moet dan natuurlijk het ip adres zijn van de vpn server waar de Nas op dat moment mee verbonden is.
Even kijken hoe ik daar achter kan komen, en hoe ik zorg dat ik die bijhoud wanneer het ip adres verandert. (Door reconnecting enz).
Gebruik het zelf niet (bij Tele2 effectief een vast IP adres), maar synology biedt een gratis DDNS dienst:

https://www.synology.com/...minCenter/connection_ddns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb wat scriptjes draaien voor mezelf, en nu heb ik bedacht dat mailen vanuit die scripts wel eens handig kan zijn. Wat gebruiken jullie daarvoor?

Ik heb mutt geprobeerd, maar dat is het net niet. Ik heb (via de mail-server) sendmail geprobreerd, maar die lijkt niets te verzenden. Ik wil graag mailx, maar op mijn niet ge-boot-strapte DS214 staat dat nog niet.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Politoer
  • Laatst online: 01-12-2024
kraades schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:20:
[...]

Dat klopt dus volgens mij heb je al een goede instructie gevonden. ;)
In Kodi geeft je aan waar de MySQL server gevonden kan worden en Kodi maakt zelf de database aan.
Ik heb het inmiddels aan de praat en het werkt vlekkeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
0Burner0 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:30:
[...]

Nu wel (CPU%) ik zie dat media server hoog staat. Ik doe daar alleen niets mee.
Ik kijk nu gewoon TV en als ik iets stream doe ik dat gewoon via SMB
[afbeelding]
Hmm, net weer mijn nas moeten rebooten, omdat hij gewoon niet bereikbaar is (niet via DSM of putty).
Na een reboot lukt het na 20 minuten nog niet om in DSM te komen, gelukkig wel via putty.
Het volgende geeft hij dan weer:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/24y1sap.png

Ik zie dat hij wel druk is, maar een DS216+II mag ik toch wel verwachten dat hij dit aankan?
Mijn DS410 had nooit ergens last van |:(

Edit: En nog vreemder de packages kan ik wel goed benaderen nu maar DSM blijft maar laden na het inlog scherm ........... :F

[ Voor 7% gewijzigd door 0Burner0 op 27-03-2017 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:43
Even een vraagje, want ik weet niet wat ik verkeerd doe:

Als ik buiten mijn (wifi) netwerk ben kan ik met de DS audio app niet meer inloggen op mijn server. Port 5000 en 5001 heb ik al open staan, op zowel mijn DS 916+ als op mijn router (die tevens van het merk Synology is). Als ik binnen mijn wifi netwerk ben lukt het gewoon, maar zodra ik via de 4g van mijn telefoon probeer in te loggen blijft het scherm steken op ''logging in...'' en gebeurt er verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-09 20:48

Pindamann

Human

Zijn er mensen die gebruik maken van Backblaze B2? Ik loop tegen het probleem aan dat hij na synchronisatie een verschil in folder size heeft van 48GB~ lokaal vs 78GB~ op B2. Ik kwam er achter dat o.a. mijn .cdr en .iso bestanden niet worden meegenomen.

Ik heb geverifieerd dat in het synchronisatieprofiel 'Other' ook staat aangevinkt. Ik doe de aanname dat hij daarmee alle bestandstypen dekt.

Iemand enig idee?

EDIT: ik ben er achter. Ik heb bestanden gesynchroniseerd naar de synology met ongeldige tekens in de bestandsnaam (bijv ':'). Deze bestaan nu op mijn Synology, maar kunnen niet gesynchroniseerd worden naar Backblaze en falen zonder foutmelding. Ik kwam er achter toen ik iets wilde testen en de bestandsnaam kopieerde waarna Synology dat niet toe liet via filemanager zelf.
De oplossing is om de bestanden te vinden met find . -type f -name '*[:<>?\"\\\|]*' -type f en dan te hernoemen.

[ Voor 37% gewijzigd door Pindamann op 27-03-2017 22:42 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:38

kraats

Ik rol

@outlandos heb je de firewall van je DS gecontroleerd? Ik neem aan dat je op je externe ip-adres of domeinnaam probeert te verbinden?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
kraats schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:14:
@outlandos heb je de firewall van je DS gecontroleerd? Ik neem aan dat je op je externe ip-adres of domeinnaam probeert te verbinden?
Ik probeer inderdaad met mijn externe ip-adres te verbinden. ''Firewall inschakelen'' staat hier uitgevinked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 05:37
outlandos schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:35:

Als ik buiten mijn (wifi) netwerk ben kan ik met de DS audio app niet meer inloggen op mijn server. Port 5000 en 5001 heb ik al open staan, op zowel mijn DS 916+ als op mijn router (die tevens van het merk Synology is). Als ik binnen mijn wifi netwerk ben lukt het gewoon, maar zodra ik via de 4g van mijn telefoon probeer in te loggen blijft het scherm steken op ''logging in...'' en gebeurt er verder niets.
Heb je wel een port forwarding naar het ip adres van je NAS ingesteld op de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@0Burner0
Misschien toch eens een Synology support ticket eraan wagen?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
kraades schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:47:
@0Burner0
Misschien toch eens een Synology support ticket eraan wagen?
Ben er ook bang voor, had er al 1 aangemaakt maar daar wijzen ze al snel naar de third packages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
0Burner0 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:58:
[...]

Ben er ook bang voor, had er al 1 aangemaakt maar daar wijzen ze al snel naar de third packages.
Heb je het ook als je de packages uitzet?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Impstoker schreef op zondag 26 maart 2017 @ 22:56:
Mijn Synology is via VPN verbonden met het internet, maar ik zou graag nog met mijn iPhone en Mac via VPN kunnen verbinden met mijn NAS (VPN Server op de Synology).
Dit lijkt niet te kunnen.
Iemand een oplossing of suggestie hiervoor?
Ik gebruik de standaard VPN server package i.c.m. OpenVPN. Als die settings goed staan kun je een export doen van de instellingen (*.ovpn en *.cert). De OVPN file moet je even openen met een notepad en bij het IP adres moet je het externe IP adres van je thuis IP invullen. Daarnaast moet je in de Synology firewall even poort 1194 UDP open zetten voor bijv. regio Nederland?

Op MAC kun je bijvoorbeeld Tunnelblick gebruiken om de OVPN file in te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Vraagje, heeft iemand ervaring met het overplaatsen van disken van een ouder model NAS naar een nieuwe model? Ik ga van een 4-bay DS413 naar een 4-bay DS916+ . In theorie zou alle data behouden moeten blijven als je de disken in dezelfde volgorde plaats.

Graag hoor ik of iemand hier al ervaring mee heeft gehad :) En is het verstandig om de laatste DSM versie te draaien? Draai nu nog 6.0 i.p.v. 6.1. De nieuwere DS916+ zal straks standaard 6.1 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Gaat prima is mijn ervaring. Maar zorg wel dat je een backup achter de hand houdt, mocht het wél fout lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Hopelijk krijg ik (zeer) binnenkort mijn nieuwe DS415+ binnen, na RMA.
Ik wil deze van scratch weer gaan inrichten. Oftewel helemaal leeg gooien en schoon beginnen.

Ik heb 4x 4TB WD REDS die er weer in gaan.
Voorheen had ik hem ingericht met: ext4 + raid 5.

De DS415+ ondersteund btrfs maar ik weet niet waar ik goed aan doe.
Wat zijn nou de voordelen en nadelen van btrfs t.o.v. ext4 en waarom zou ik voor de één of het ander moeten kiezen? Real life examples zou mooi zijn. :)

Cloud Station zou veel zuiniger zijn met schijfruimte als je btrfs gebruikt.
Zelf maak ik geen gebruik van CS dus die kan ik al wegstrepen.

Iemand die hier een licht op kan schijnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:26
Marcel_EA schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:18:
Wat zijn nou de voordelen en nadelen van btrfs t.o.v. ext4 en waarom zou ik voor de één of het ander moeten kiezen? Real life examples zou mooi zijn. :)
Ik denk dat de BTFS pagina doorlezen geen kwaad kan.

De reden dat ik het gebruik is puur voor de foutdetectie (+correctie).
Enige nadeel is denk ik dat het een (verwaarloosbaar) hoger CPU gebruik heeft en mogelijk iets meer data achterliggend wegschrijft.

De nieuwsberichten waarin wordt gezegd dat BTRFS onveilig is geldt niet voor de implementatie van Synology. Synology gebruikt het BTRFS RAID gedeelte niet waardoor deze bug dus niet voor problemen kan zorgen. Hiermee zeg ik niet dat BTRFS bugvrij is, maar in mijn ogen goed genoeg om zelf te gebruiken. :P

Wat betreft real-life-example; Zie hier een artikel van ArsTechnica waarin het gevolg van een bitflip een beetje wordt gedemonstreerd. Originele foto, Corrupte foto op traditionele Raid5, Gefixte foto op BTRFS volume.

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 16:25

masauri

aka qwybyte

verkeerde topic, moest in Nieuws en discussie.

[ Voor 85% gewijzigd door masauri op 28-03-2017 14:21 . Reden: verkeerde topic, blame tabs. ]

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
SmiGueL schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:52:
[...]

Ik denk dat de BTFS pagina doorlezen geen kwaad kan.

Enige nadeel is denk ik dat het een (verwaarloosbaar) hoger CPU gebruik heeft en mogelijk iets meer data achterliggend wegschrijft.

De nieuwsberichten waarin wordt gezegd dat BTRFS onveilig is geldt niet voor de implementatie van Synology. Synology gebruikt het BTRFS RAID gedeelte niet waardoor deze bug dus niet voor problemen kan zorgen. Hiermee zeg ik niet dat BTRFS bugvrij is, maar in mijn ogen goed genoeg om zelf te gebruiken. :P

Wat betreft real-life-example; Zie hier een artikel van ArsTechnica waarin het gevolg van een bitflip een beetje wordt gedemonstreerd. Originele foto, Corrupte foto op traditionele Raid5, Gefixte foto op BTRFS volume.
Dank voor je uitgebreide reply!
Heb ik gelijk wel weer een wedervraag. :+

Jij zegt:

Maar als ik de berichten lees op hardware.info (reactie op btrfs-bug) dan staat er het volgende:
Door deze implementatie is het wel zo dat specifieke voordelen van Btrfs-RAID niet kunnen worden gebruikt, zoals automatische detectie van datacorruptie en de reparatie daarvan. Synology werkt nog aan manieren om deze features in combinatie met Linux-RAID te gebruiken.

Dat spreekt elkaar een beetje tegen?
Begrijp me niet verkeerd, probeer niet de bijdehand uit te hangen.
Maar het is me nu ff niet meer duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 00:52
Marcel_EA schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:34:
Door deze implementatie is het wel zo dat specifieke voordelen van Btrfs-RAID niet kunnen worden gebruikt, zoals automatische detectie van datacorruptie en de reparatie daarvan. Synology werkt nog aan manieren om deze features in combinatie met Linux-RAID te gebruiken.
En dat is nu precies wat er o.a. in de 6.1 update zit.

Overigens heb ik laatst daadwerkelijk een bitrot melding gehad, kreeg de melding dat er een bestand (een jpeg thumbnail file) corrupt was en deze automagisch hersteld was.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
DukeBox schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:54:
[...]

En dat is nu precies wat er o.a. in de 6.1 update zit.

Overigens heb ik laatst daadwerkelijk een bitrot melding gehad, kreeg de melding dat er een bestand (een jpeg thumbnail file) corrupt was en deze automagisch hersteld was.
Kijk, daar was ik niet van op de hoogte! O-)
Dus jij hebt ook btrfs?

Nog meer voordelen of nadelen van btrfs t.o.v. ext4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 00:52
Marcel_EA schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:29:
Nog meer voordelen of nadelen van btrfs t.o.v. ext4?
Ja, snapshot's en replicatie daarvan.. draai het al vanaf het begin op mijn backup units en sinds een week of 3 ook op mijn productie units. Gaat een stuk sneller dan shared volume replicatie.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ok, duidelijk.
Tot nu toe, voor mij, nog niet heel veel voordelen.
Datacorruptie en de reparatie daarvan natuurlijk wel. Voor de rest eigenlijk (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:30:
Ik heb wat scriptjes draaien voor mezelf, en nu heb ik bedacht dat mailen vanuit die scripts wel eens handig kan zijn. Wat gebruiken jullie daarvoor?

Ik heb mutt geprobeerd, maar dat is het net niet. Ik heb (via de mail-server) sendmail geprobreerd, maar die lijkt niets te verzenden. Ik wil graag mailx, maar op mijn niet ge-boot-strapte DS214 staat dat nog niet.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Toch met sendmail lijkt mij. Je moet wel ergens een mail server configureren.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
kraades schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:32:
[...]

Toch met sendmail lijkt mij. Je moet wel ergens een mail server configureren.
Ik heb een-of-andere howto gevolgd. Installeren en configureren lukt. Sendmail laat mij daarna ook geloven dat er mail verzonden wordt. Maar er komt niets aan, en het lijkt ook niet echt verzonden te worden.

Sendmail komt mee met de mailserver toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
kraades schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:14:
[...]

Heb je het ook als je de packages uitzet?
Ik kom niet meer in DSM en ik heb getracht van uit HTOP een aantal processen te killen, dan kiez ik voor optie 15 (SIGTERM) maar er gebeurt dan weining.

Kan ik ook via SSH packages uninstallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@0Burner0
Ik denk stoppen met synopkg commando?

@pven
Ik zal het later ook eens proberen...

[ Voor 33% gewijzigd door technorabilia op 28-03-2017 16:58 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 19:18

we_are_borg

You will Comply

Ik heb problemen met me nas (412+ Raid 5) na de update automatische restart maar dat werkt niet. Blauwe led blijft knipperen, als ik al de hdd eruit haalt dan start de nas gewoon. Ik heb geprobeerd om de hdd's één voor één eruit te laten maar zelfs dan start het systeem niet op. Ik heb met de vorige update een keer moeten herstarten maar dat was geen probleem.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
pven schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:46:
[...]

Ik heb een-of-andere howto gevolgd. Installeren en configureren lukt. Sendmail laat mij daarna ook geloven dat er mail verzonden wordt. Maar er komt niets aan, en het lijkt ook niet echt verzonden te worden.

Sendmail komt mee met de mailserver toch?
Klopt, sendmail komt met Mail Server mee.

Hm, bij mij werkt het ook niet.

Ik heb het even geprobeerd met een SMTP relay met server smtp.gmail.com:587 en dat werkt.
Dus SMTP aanzetten en hierna de SMTP relay gegevens van Google invullen.
Maar goed, eigenlijk wil je dan niet natuurlijk...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Marcel_EA schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:02:
Ok, duidelijk.
Tot nu toe, voor mij, nog niet heel veel voordelen.
Datacorruptie en de reparatie daarvan natuurlijk wel. Voor de rest eigenlijk (nog) niet.
Zijn er verder nog voordelen voor btrfs v.s. ext4?
Of juist nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
we_are_borg schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:11:
Ik heb problemen met me nas (412+ Raid 5) na de update automatische restart maar dat werkt niet. Blauwe led blijft knipperen, als ik al de hdd eruit haalt dan start de nas gewoon. Ik heb geprobeerd om de hdd's één voor één eruit te laten maar zelfs dan start het systeem niet op. Ik heb met de vorige update een keer moeten herstarten maar dat was geen probleem.
Ik had niet lang geleden zo'n zelfde situatie maar dan met een SHR volume. Opstarten wilde niet lukken met wat voorn HDD erdan ook in.

Mijn oplossing was alsvolgt: alle schrijven eruit, opstarten, wacht tot hij helemaal opgestart is. Dan dan de schrijven terug plaatsen, na een tijd gaat alles branden en hoefde ik alleen de DSM opnieuw te installeren. Alle content bleef in tact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

De snelheden van (een bestand van de NAS naar mijn PC kopieren) mijn DS1511+ zijn volledig ingestort van het ene op het andere moment. Ik heb dit > https://www.synology.com/...f_file_transfers_are_slow < allemaal al geprobeerd. Hoe kan ik dit nou het beste troubleshooten? Het is van 90Mb/s naar 250 Kb/s gegaan. Lijkt me wat extreem. Gaat om een array met 10x WD Red 3TB in RAID6. Ben al aan een pariteitscontrole begonnen, geen idee of dat helpt...

Ethernet kabel in de andere poort gestopt en nu haal ik weer gewoon 90mb/s...schiet mij maar lek! 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door miekol op 30-03-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Quakie schreef op maandag 20 maart 2017 @ 23:31:
[...]

Lekker dan. :(
Snap tussen stap niet zo, maar hopelijk heb je wo je unit in huis.
Vandaag, op één dag na, 4 weken geleden, de DS415+ ingeleverd voor RMA.
Nu eindelijk een vervangend exemplaar.

Alleen heb ik het idee dat ik geen nieuwe maar een refurbished model heb gekregen.
Heb jij wel een nieuwe gehad?

O.a. 2 zwarte schroeven die een klein beetje "zilver" zijn. Oftewel met een schroevendraaier bezig geweest.
Maar ook de hdd sleuven lijken gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JtFGgfh.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 11:12
Marcel_EA schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:46:
[...]

Alleen heb ik het idee dat ik geen nieuwe maar een refurbished model heb gekregen.

O.a. 2 zwarte schroeven die een klein beetje "zilver" zijn. Oftewel met een schroevendraaier bezig geweest.

[afbeelding]
Ik had zwarte schroeven, wel een kras naast een van de sleuven waardoor ik ook vermoed geen nieuwe te hebben ontvangen. Op zich niet zo gek natuurlijk. Ze worden al een tijdje niet meer gemaakt /verkocht.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Dat is waar idd.
Vind het op zich ook geen probleem dat het een refurbished model is.
Het gaat mij er vooral om dat ik niet over een jaar weer met de "LPC bug" zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
kraades schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:49:
Met manual linux install bedoel je neem ik aan installatie vanaf de prompt in het DSM operating systeem zelf? Dan bestaat de kans dat na een DSM upgrade of aanvalsding het stopt met werken. Als je Docker gebruikt is dit onmogelijk omdat het volledig is geïsoleerd.

Maar als dit voor jou werkt dan is dat natuurlijk ook prima. Er zijn meerdere wegen naar Rome.

NB
Installatie in Docker is ook een peuleschil. Eigenlijk hoef je maar 1 commando uit te voeren nl. een docker create.

In feite worden dan dezelfde commando's uitgevoerd maar dan geïsoleerd in een container.
https://github.com/linuxs...et/blob/master/Dockerfile
Ik heb NZBGet nu (ook) in docker draaien.
Net geïnstalleerd. Ben nog met de config bezig.
Maar klopt het dat ik niet kan updaten? Ik krijg een error:
Check failed. Please try again later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Marcel_EA
Bekijk bij Check for Updates? Lukt bij mij wel.
Zegt dat ik op 17.1 zit en 18.0 beschikbaar is.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ok, thanks voor het checken.
Dan zal het ergens met de instellingen te maken hebben denk ik.
Ga ik ff verder puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Wat wel iets is om op te letten is dat packages nog wel eens veranderen maar Docker images helemaal. De dockerfile bepaalt hoe de image er uit komt te zien en die verandert nog wel eens.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 19:18

we_are_borg

You will Comply

m00n schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:23:
[...]

Ik had niet lang geleden zo'n zelfde situatie maar dan met een SHR volume. Opstarten wilde niet lukken met wat voorn HDD erdan ook in.

Mijn oplossing was alsvolgt: alle schrijven eruit, opstarten, wacht tot hij helemaal opgestart is. Dan dan de schrijven terug plaatsen, na een tijd gaat alles branden en hoefde ik alleen de DSM opnieuw te installeren. Alle content bleef in tact.
Heb ik geprobeerd maar start niet op. Ik heb een 500gb wd green erin gedaan en dat werkte een 4tb erin en het werkt niet. Ik heb nu een nieuwe voeding besteld deze ik op 2 maanden na 3 jaar oud en nooit uit geweest. Hopelijk is dat het anders voorzie ik binnenkort een nieuwe synology.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WRT54G
kraades schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:47:
@Marcel_EA
Bekijk bij Check for Updates? Lukt bij mij wel.
Zegt dat ik op 17.1 zit en 18.0 beschikbaar is.
Het is inmiddels gelukt.
Had de config dir niet gemapped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 16:41
Docker zou appeltje-eitje moeten zijn.... hoor en lees ik overal. Maar ik loop er toch een beetje mee te kutten, terwijl de packages en/of optware ik zo aan de gang had (nou heb ik daar wat meer ervaring mee). Maar het is mij niet duidelijk welke acties je nou handmatig moet doen en welke al door de Docker-app in Synology worden geregeld bv.

Het is me inmiddels wel duidelijk dat gewoon een package toevoegen in Docker en next, next, finish resulteert in geen antwoord / connection refused op webpagina ( :') ).

Als ik bv. de info-pagina van het SABnzbd package van Linuxserver.io bekijk (https://hub.docker.com/r/linuxserver/sabnzbd/) dan worden bv. de porten in de 'wizard' geregeld, ik ga er vanuit dat de timezone wordt gepakt van de Synology/Docker app zelf, en ik zou het vrij gebruiksonvriendelijk vinden als ik handmatig voor ieder Docker package een PGID en PUID moet gaan instellen. Ik snap dat de mappings moeten komen naar de folders die hij gebruikt.

-p 8080 - http port for the webui
-p 9090 - https port for the webui see note below
-v /config - local path for sabnzbd config files
-v /downloads local path for finished downloads
-v /incomplete-downloads local path for incomplete-downloads - optional
-e PGID for GroupID - see below for explanation
-e PUID for UserID - see below for explanation
-e TZ for setting timezone information, eg Europe/London

Dus wat is de 'best practice' (lees: oplossing) hier? Je mapt de file paths en klaar? Of dien je echt voor ieder package afzonderlijk dit hele lijstje iedere keer af te lopen, incl creatie/mapping van PGID/PUID, timesettings, etc. etc.? Want dan vind ik Docker dus niet zo click&go en laagdrempelig als vaak geschetst wordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@The_Admin
Het makkelijkst is om het docker create commando te gebruiken/uit te voeren op de prompt. Je hoeft niet perse de GUI te gebruiken. Beide zijn uitwisselbaar.

Een voorbeeld staat in het packages topic. Hoewel docker niet echt daaronder geschaard kan worden worden de meeste docker vragen daar gesteld.

Voorbeeld hoe het zou kunnen:
kraades in "[Synology] Packages"

Uiteindelijk heb je dus een lijstje met docker create commando's die je kunt bewaren voor als je de container opnieuw moet aanmaken en een "permanente" directorystructuur op je nas voor de mappings.

[ Voor 77% gewijzigd door technorabilia op 31-03-2017 10:34 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 14:05
miekol schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:50:
Ethernet kabel in de andere poort gestopt en nu haal ik weer gewoon 90mb/s...schiet mij maar lek! 8)7
Heb ik ook een keer of twee gehad in de laatste drie jaar. Opgelost na het resetten van mn 5poorts switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:34

Wokschotel

Op 6 wielen

Na een stroomuitval doet mijn 211j raar :( Oranje knipperende LED, tijdje niet benaderbaar maar na lang wachten kan ik hem gewoon benaderen en functioneert alles zo te zien nog prima. Ik heb nu echter de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/or51bcmYlMwaGOyXPyANsvS5/medium.png

Als ik kijk naar de integriteit van de schijven lijkt er echter weinig aan de hand te zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dzrco4WF4rGXIgpjgVEF5qc5/medium.png

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen, behalve een nieuwe HDD erin zetten?

[ Voor 3% gewijzigd door Wokschotel op 01-04-2017 08:00 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

@Wokschotel je hebt er twee schijven in zitten? Het lijkt alsof juist schijf 2 het probleem is. Die zou ik nog eens scannen op fouten en anders een keer er uit halen en opnieuw aan je SHR toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:34

Wokschotel

Op 6 wielen

@kraats ik zal het eens proberen, maar in de screenshot staat toch dat schijf 1 het probleem is ("Zie het statusveld hieronder etc etc etc").

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

@Wokschotel Ik snap je gedachtengang, hoor. Ik zou alleen bij Volume1 twee schijven verwachten waarbij van één aangegeven staat dat die een probleem heeft. Nu staat één schijf er helemaal niet meer bij. Het is wel een SHR volume met twee schijven toch?
Je kunt trouwens ook eerst nog eens helemaal herstarten en kijken of het dan misschien vanzelf rechtgetrokken wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 18:53

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Marcel_EA schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:46:
[...]

[afbeelding]
Heb je een RMA aangevraagd omdat hij kapot was, of omdat je een nieuwe wilt ivbm C2000 bug?.
Zat te lezen op het NL synology forum en het lijkt erop dat je een vervangend exemplaar kunt krijgen?.

[ Voor 7% gewijzigd door Tortelli op 01-04-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Tortelli schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 11:10:
[...]

Heb je een RMA aangevraagd omdat hij kapot was, of omdat je een nieuwe wilt ivbm C2000 bug?.
Zat te lezen op het NL synology forum en het lijkt erop dat je een vervangend exemplaar kunt krijgen?.
De mijne was defect.
Hij crashte om de zoveel uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
renem schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:39:
[...]

Heb je wel een port forwarding naar het ip adres van je NAS ingesteld op de router?
Ja, volgens mij heb ik dat:

DSM portforwarding

Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:26
outlandos schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:35:

Maar verander je het IP adres dan wel als je niet meer lokaal inlogt?
(dus iets als 192.168.1.x veranderen naar die van je provider)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
SmiGueL schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:22:
[...]

Maar verander je het IP adres dan wel als je niet meer lokaal inlogt?
(dus iets als 192.168.1.x veranderen naar die van je provider)
Dat was de oplossing! Haha wat stom van me.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Even het topic door gestruind, maar kwam geen antwoord tegen.
Ik wil binnenkort mijn schijven gaan updaten.

Dit moet van nu 1x 1,5TB en 1x 2TB naar 2x 4TB gaan.
De schijven zal ik 1 voor 1 uiteraard moeten vervangen om mijn volume niet te slopen :P

De 2TB schijf wil ik dan verkopen, maar hoe kan ik deze schijf het beste formatteren ?
Gewoon even aankoppelen in mijn PC en formatteren

Leek mij het snelste, maar wellicht hebben jullie nog andere tips :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Als je die mogelijkheid hebt dan is dat wel het makkelijkst denk ik.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel een Buffalo nas in gebruik voor mijn foto's films en dergelijke.
Nu is hiervan de HDD aan vervanging toe en omdat hij 1 al niet duur was en 2 ik eigenlijk een hekel heb aan hoe het geheel werkt ben ik nu op zoek naar een nieuwe.

Aangezien een synology een hoop native apps heeft die taken van andere onderdelen die in mijn meterkast hangen kan overnemen ben ik al snel op synology uitgekomen als merk waar mijn nieuwe nas van zou moeten zijn.

Nu zit ik met de vraag welk type ik moet nemen om alles wat ik wil soepel werkend te hebben.
Volgens de synology site zelf zou een ds216 play de beste keuze zijn.

Ik wil het volgende ermee kunnen doen:
-gebruiken als standaard nas met een webserver zodat ik mijn bestanden ook van buitenshuis kan benaderen.
-Ik heb momenteel resilio sync (voorheen bittorrent) draaien op een dedicated raspberry pi om een aantal mappen te synchroniseren op verschillende apparaten.
-domoticz draaien om mijn huis domotica te regelen.
-Plex server draaien.
-webcamera feeds opnemen, +-4

Ik heb geen idee in hoeverre dit mogelijk is om allemaal op hetzelfde apparaat te draaien, en wat de capaciteiten hiervoor dan moeten zijn.
of een play de beste keuze is of dat een lichte of zwaardere variant een betere kandidaat zou kunnen zijn.

Het idee van redundancy vind ik wel een fijn idee aangezien ik met de huidige nas bijna al een hoop oude foto's was kwijt geraakt.
Dus een model met minimaal 2 schijven in de juiste raid modes is een vereiste.

Sorry als dit topic niet bedoeld is voor dit soort vragen, echter ik kom er niet achter wat voor mij een toereikend model is en kom er graag op de voorhand achter ipv na aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Verwijderd
Ik kan niet in je portemonnee kijken maar voor het prijsverschil zou ik kijken naar een plus model met Intel processor met 2+ disks waar je ook het geheugen nog kunt uitbreiden.

De zaken die je noemt zijn via docker beschikbaar bv. https://hub.docker.com/u/linuxserver/

Disclaimer:
Ik ben een docker fan dus ik kom altijd wel op dit advies uit. ;)
Met Plex heb ik weinig ervaring. Ook weet ik niet precies wat een play model als voordeel biedt. Zelf gebruik ik een losse RPi met Kodi also media speler en is de nas in deze slechts een file server.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke de beer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-07 09:37
Vraag:
Ik wil een DS216+II kopen en hierin twee WD Blue 3GB schijven plaatsen (modelnaam WD30EZRZ), deze schijven hebben een head parking van 8 seconden en die wil ik op 300 seconden zetten (dezelfde interval als de RED serie).
In de openingspost staat dat ik via SSH een Synology script kan uitvoeren met het commando 'syno_disk_ctl --wd-idle -s300 /dev/sda' om de interval op 300 seconden te zetten. Volgens de openings post moet dit voor elke schijf apart gedaan worden.

Het is me niet duidelijk wat het exacte commando moet zijn per aparte schijf, moet ik voor schijf twee iets in het command aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@bolke de beer
Met commando fdisk -l als root zie je de disks. Waarschijnlijk zit de tweede disk op /dev/sdb.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik wil er geen algemene post van maken wat is mijn spul nog waard.
Maar kan iemand vertellen wat ik nog zou mogen vragen voor een WD Red 2TB harddisk met 303 dagen draaitijd ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
Ik ben bezig met het instellen van mijn packages in Docker ipv deze native te gebruiken. Kan iemand mij advies geven over het in te stellen maximale RAM en CPU-resources? Ik heb een DS916+ 8GB en wil de volgende packages gebruiken; sonarr, radarr, nzbget en spotweb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@MdO82
Ik denk €50 per stuk zoiets?

@Psvtje10
Ik heb een vergelijkbare Synology en containers en heb geen maximum ingesteld. Je hebt vele malen meer beschikbaar geheugen t.o.v. wat de containers nodig hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door technorabilia op 02-04-2017 16:25 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
kraades schreef op zondag 2 april 2017 @ 16:16:
@MdO82
Ik denk €50 per stuk zoiets?
Zoiets had ik inderdaad ook in mijn gedachte, dan zat ik toch in de juiste richting :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 18:53

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Kreeg een filesystem error tijdens het schrijven van wat data naar mijn hoofd volume. Die is hij nu aan het controlleren... iemand enig idee hoe lang zoiets duurt?.

Edit klaar!

[ Voor 4% gewijzigd door Tortelli op 02-04-2017 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:56

aex351

I am the one

Psvtje10 schreef op zondag 2 april 2017 @ 16:10:
Ik ben bezig met het instellen van mijn packages in Docker ipv deze native te gebruiken. Kan iemand mij advies geven over het in te stellen maximale RAM en CPU-resources? Ik heb een DS916+ 8GB en wil de volgende packages gebruiken; sonarr, radarr, nzbget en spotweb.
Waarom zou je dit willen doen?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
aex351 schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:05:
[...]

Waarom zou je dit willen doen?
Ik heb geen idee hoeveel ressources bovenstaande packages nodig hebben. Mocht het zo zijn dat deze packages alle mogelijke recources pakken waardoor mijn NAS sloom wordt dan zou ik dit graag willen controleren. :)

Maar ik begrijp van Kraades dat dit niet het geval is dus ik ga geen maximum instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:32:
@Verwijderd
Ik kan niet in je portemonnee kijken maar voor het prijsverschil zou ik kijken naar een plus model met Intel processor met 2+ disks waar je ook het geheugen nog kunt uitbreiden.

De zaken die je noemt zijn via docker beschikbaar bv. https://hub.docker.com/u/linuxserver/

Disclaimer:
Ik ben een docker fan dus ik kom altijd wel op dit advies uit. ;)
Met Plex heb ik weinig ervaring. Ook weet ik niet precies wat een play model als voordeel biedt. Zelf gebruik ik een losse RPi met Kodi also media speler en is de nas in deze slechts een file server.
Dat is eigenlijk maar een heel klein deel beantwoord van mijn vraag.
Alle "apps" die ik aanhaalde in mijn post zijn al beschikbaar als direct te installeren ipv. Via docker, dit moet ik gewoon zien als een repository in kodi toch? Een plek waar veel applicaties verzameld en gedeeld worden.

Maar mijn hamvraag is, is een ds216 play of plus sterk genoeg om aan mijn eisen te voldoen, de tweakbaarheid in deze is voor mij van ondergeschikt belang.

Wbt de portomonee, ben ik een beetje aan het wisselen van "zo goedkoop mogelijk" naar "het moet gewoon werken zonder teveel geneuzel" en die laatste kost vaak automatisch meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik lees veel tegenstrijdige dingen over SHR vs RAID5.
De ene site lees ik dat RAID5 iets meer performance heeft en op de andere site lees ik juist dat SHR iets beter presteert.

Wat is jullie ervaring?
Ik heb 4x 4TB red's en die zal ik voorlopig nog wel gebruiken. Dus uitbreiden zit er voorlopig niet in.
Het gaat mij dus puur om performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Mijn vader heeft per ongeluk een mapje verwijderd van de NAS. Nu zit ik te googelen maar hoe meer ik lees hoe minder vertrouwen ik heb of je iets terug kan halen.

De programma's die je kan draaien op Windows werken blijkbaar niet voor een nas schijf.

Iemand nog een tip of is het pertinent weg?
Pagina: 1 ... 106 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).