[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 105 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.452 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:42
Quakie schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:10:
[...]

Bizar dat er zo groot verschil in afwikkeling zit.
Nu zei mijn chat partner dat Synology normaal gesproken binnen week a twee weken levert. Lijkt me sterk dat ze onderscheid in winkels maken.
Misschien dat mijn uitgebreide ticket mee geholpen heeft? Heb drie weken elke dag met support contact gehad.

Hopelijk hoor je gauw iets maar vooral heb je volgende week een andere unit.
Nou, ik heb wat gehoord hoor van Wifimedia, nadat ik 4x zelf gebeld heb.
Het volgende konden ze me vertellen:

Het CPU probleem is inderdaad bij ons en bij Synology bekend. Uw NAS is op 3 maart opgestuurd naar de importeur en vanuit daar doorgestuurd naar Synology. De NAS zal vervangen worden maar helaas moet er op nieuwe voorraad / een nieuwe zending gewacht worden. Naar schatting moet deze binnen 2 weken geleverd worden.

Wij begrijpen dat dit erg geleverd is en langer dan verwacht duurt, namens ons en Synology excuses voor dit ongemak.

Met vriendelijke groet,
Wifimedia RMA

Het moet niet gekker worden... 8)7
Ik heb de beste man van Wifimedia maar even nog een keer gebeld.
Aangegeven dat ik hier niet content mee ben. Ze gingen Synology nog maar eens bellen.
Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 23:06
Krijg sinds vandaag de volgende melding bij SABnzbd:
400 Bad Request

Illegal cookie name language

Traceback (most recent call last):
File "/volume1/@appstore/sabnzbd/share/SABnzbd/cherrypy/_cprequest.py", line 635, in respond
self.process_headers()
File "/volume1/@appstore/sabnzbd/share/SABnzbd/cherrypy/_cprequest.py", line 737, in process_headers
raise cherrypy.HTTPError(400, msg)
HTTPError: (400, 'Illegal cookie name language')
Iemand idee hoe ik dit kan oplossen?

Betreft om de Synology DS414 met DSM 6.1-15047 Update 1
SABnzbd versie: 1.2.1-21

Alvast bedankt!

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 14:18
Cookies eens wissen?

Is het ook een andere client?

[ Voor 45% gewijzigd door technorabilia op 17-03-2017 16:07 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 11:12
Marcel_EA schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 14:52:
[...]

Nou, ik heb wat gehoord hoor van Wifimedia, nadat ik 4x zelf gebeld heb.
Het volgende konden ze me vertellen:

Het CPU probleem is inderdaad bij ons en bij Synology bekend. Uw NAS is op 3 maart opgestuurd naar de importeur en vanuit daar doorgestuurd naar Synology. De NAS zal vervangen worden maar helaas moet er op nieuwe voorraad / een nieuwe zending gewacht worden. Naar schatting moet deze binnen 2 weken geleverd worden.

Wij begrijpen dat dit erg geleverd is en langer dan verwacht duurt, namens ons en Synology excuses voor dit ongemak.

Met vriendelijke groet,
Wifimedia RMA

Het moet niet gekker worden... 8)7
Ik heb de beste man van Wifimedia maar even nog een keer gebeld.
Aangegeven dat ik hier niet content mee ben. Ze gingen Synology nog maar eens bellen.
Wordt vervolgd...
Totaal begrijpelijk, maar misschien werkt het wel in je voordeel en krijg je een aangepast model?
Officieel zou Synology huidige modellen aanpassen maar aangezien ze blijkbaar deze nog fabriceren kan het zo zijn dat er een aanpassing plaatst vindt...
Als je dit bevestigt kan krijgen zou ik de 2 weken voor lief nemen.. zeer handig bij verkoop bijv..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Quakie schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:31:
[...]

Beiden noemen niet belangrijkste verschillen.

Teveel om op te noemen dus houd het even op belangrijkste:

- Snapshot vereist BTRFS, CloudStation niet. Daardoor vallen veel modellen af.
- Snapshot komt het beste tot zijn recht met replication naar een andere NAS. Echter moet die nas ook BTRFS draaien.
-Snapshot is op basis van shared folders, LUN. Cloudstation werkt op File basis
-Snapshot gaat verder qua versiebeheer.... verschillend per onderdeel eerste max ligt op 1024. Cloudstation max 32 versies
-Snapshot is niet realtime, minimaal 5 min op een shared folder. LUNs minimaal kwartier

Rest wordt technischer..

Nu een antwoord op je oorspronkelijke vraag...

Ja, je kunt ze beide tegelijk gebruiken. Moet je dat doen? Ligt helemaal aan jou, maar persoonlijk vind ik het zonde om heel je nas in te stellen als Cloud Station folders. Snapshot is efficiënter en als je nas het ondersteunt zou ik het aan zetten. Misschien is elke 5 min overkill. Ik zelf gebruik 1 snapshot per dag en voor belangrijke data 2x daags. Gebruik Cloud station dan voor de mappen waarvan je weet dat je daar files in gaat bewerken / of syncen met anderen.. Ik heb de ruimte om het te doen en ik zie mijn nas als centraal punt en doe dus alles wat mogelijk is om data te bewaken/beschermen.
Ik heb een DS916+ 8GB en hier op is het mogelijk, vandaar dat ik mijn opties wilde bekijken. Mijn bestandssysteem is BTRFS dus dat moet goedkomen.

Na het lezen van jouw uitleg wil ik versiebeheer voor mijn Cloud Station folders overlaten aan Cloud Station. Snapshot Replication wil ik gebruiken voor mijn gedeelde map Homes (de enigste map waar echt belangrijke data in staat).

Met oog op opslaggebruik: tot hoeveel snapshots bewaren jullie? Ik wil graag veiligheid én opslagvriendelijk opslagbeheer. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Ik heb een Synology DS1511+ en sinds een week terug is hij begonnen met uitvallen en herstarten, een week geleden heeft hij dat 2 keer gedaan , maar sinds gister is het non stop dan krijg ik de volgende melding :

NAS werd abnormaal afgesloten omwille van een stroomstoring.

dan na 5 tot 10 minuten het zelfde

in die 5 tot 10 minuten dan werkt alles normaal, bestanden zijn benaderbaar, geen schijf fouten

temperatuur van schijven en NAS zijn oke

iemand een idee ? voeding kapot ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 11:05
Ik wil graag een certificaat op mijn synology zodat ik onder andere SSL over FTP kan gebruiken.
Dus een Lets encrypt certificaat opgehaald, en op de nas gezet.
Alles lijkt goed te gaan, tot ik verbinding wil maken via FTP met de nas.

TLS Verbinding wordt gemaakt en is actief en dan krijg ik de melding:
Status: Server stuurde een passief antwoord met een onbestelbaar adres. Gebruikt het serveradres in de plaats daarvan.
Opdracht: MLSD
Fout: Verbinding verlopen na 20 seconden inactiviteit
Fout: Ontvangen van mappenlijst is mislukt

Ophalen van de mappenlijst mislukt dus waarna ik niet verder kom en de verbinding wordt verbroken.

Zonder SSL aan zowel via IP adres als via domein is verbinding maken geen probleem.
Wat gaat er hier mis?

[ Voor 31% gewijzigd door Arjant2 op 17-03-2017 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
Nog een vraag. Ik ben nu bij het laatste deel van de configuratie van mijn nieuwe NAS beland; het automatisch downloaden, uitpakken, renamen, verplaatsen etc. van films en series. Ik heb de packages hiervoor (NZBget, Sonarr, Couchpotato en Spotweb) altijd als native packages geïnstalleerd en dit werkte altijd prima.

Nu heb ik met mijn nieuwe DS916+ 8GB ook de mogelijkheid om deze packages te draaien in Docker. Nu heb ik deze topicreeks al gezocht naar voordelen en kom ik op de volgende voordelen uit:

- Stabiliteit: je packages blijven werken ongeacht welke versie je van DSM draait.
- Je kan de packages makkelijk overzetten/back-uppen naar een andere NAS waarbij de configuratie behouden blijft.

Heb ik het zo goed? :) Ik vraag mij af of het voor mij (met beperkte 'Synology' kennis) de moeite waard is om hier veel tijd in te steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Psvtje10 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 20:54:
Nog een vraag. Ik ben nu bij het laatste deel van de configuratie van mijn nieuwe NAS beland; het automatisch downloaden, uitpakken, renamen, verplaatsen etc. van films en series. Ik heb de packages hiervoor (NZBget, Sonarr, Couchpotato en Spotweb) altijd als native packages geïnstalleerd en dit werkte altijd prima.

Nu heb ik met mijn nieuwe DS916+ 8GB ook de mogelijkheid om deze packages te draaien in Docker. Nu heb ik deze topicreeks al gezocht naar voordelen en kom ik op de volgende voordelen uit:

- Stabiliteit: je packages blijven werken ongeacht welke versie je van DSM draait.
- Je kan de packages makkelijk overzetten/back-uppen naar een andere NAS waarbij de configuratie behouden blijft.

Heb ik het zo goed? :) Ik vraag mij af of het voor mij (met beperkte 'Synology' kennis) de moeite waard is om hier veel tijd in te steken.
Klopt beiden. Het grote voordeel is dat je geen geklooi hebt met versies van PHP/Python/nodeJS om al die packages te draaien omdat alles geisoleerd draait. Je kan n package even uitproberen en als t niks is mik je t gewoon weg. Ik heb simpelweg een folder "docker" gemaakt waarnaar ik de mappings maak zodat ik de configs/data van alles makkelijk kan backuppen. Zo heb ik voor MySQL ook gewoon n container draaien waar de andere containers weer gebruik van maken, ideaal! Dankzij Docker heb ik eigenlijk alleen File Station, backup tools en Docker nodig in DSM :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
Cartman! schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:03:
[...]

Klopt beiden. Het grote voordeel is dat je geen geklooi hebt met versies van PHP/Python/nodeJS om al die packages te draaien omdat alles geisoleerd draait. Je kan n package even uitproberen en als t niks is mik je t gewoon weg. Ik heb simpelweg een folder "docker" gemaakt waarnaar ik de mappings maak zodat ik de configs/data van alles makkelijk kan backuppen. Zo heb ik voor MySQL ook gewoon n container draaien waar de andere containers weer gebruik van maken, ideaal! Dankzij Docker heb ik eigenlijk alleen File Station, backup tools en Docker nodig in DSM :9
Alleen maar voordelen dus, haha. :*) Ik ga er gewoon maar mee aan de slag en kijk hoever ik kom. Ik kan altijd nog terugvallen op de native packages. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Psvtje10 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:12:
[...]

Alleen maar voordelen dus, haha. :*) Ik ga er gewoon maar mee aan de slag en kijk hoever ik kom. Ik kan altijd nog terugvallen op de native packages. ;)
Linux server.io heeft een hele reeks images.
Zie hier voor een voorbeeld: kraades in "[Synology] Packages"
Spotweb kan als volgt: kraades in "[Synology] Packages"

[ Voor 10% gewijzigd door technorabilia op 17-03-2017 21:47 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Psvtje10 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:12:
Ik kan altijd nog terugvallen op de native packages. ;)
Dat zou echt zonde zijn, Docker is echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02:27
Is het mogelijk om je packages uit te zetten en deze dan in docker opnieuw te installeren?
Ben er ook wel benieuwd naar hoe dat werkt, wat ik er van begrijp is dat docker zonder je dsm werkt zodat alles blijft werken als je bv een update krijgt die niet ondersteund word dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Dan kan.
Je bent inderdaad minder afhankelijk van DSM zelf.

Edit:
Je hebt natuurlijk wel een Synology nodig waarop Docker draait. Algemene regel is dat je dus een Synology moet hebben met een Intel processor.

[ Voor 55% gewijzigd door technorabilia op 17-03-2017 22:33 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Dat moet lukken, heb de zelfde als jou, ds716+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Dan moet het lukken! In feite een kwestie van Docker package installeren en de hierboven genoemde commando's uitvoeren.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
barrymel schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:46:
Ik heb een Synology DS1511+ en sinds een week terug is hij begonnen met uitvallen en herstarten, een week geleden heeft hij dat 2 keer gedaan , maar sinds gister is het non stop dan krijg ik de volgende melding :

NAS werd abnormaal afgesloten omwille van een stroomstoring.

dan na 5 tot 10 minuten het zelfde

in die 5 tot 10 minuten dan werkt alles normaal, bestanden zijn benaderbaar, geen schijf fouten

temperatuur van schijven en NAS zijn oke

iemand een idee ? voeding kapot ?
Neigt het wel naar. Probeer hem eens in een ander huis om het stroomnet uit te sluiten en als het lukt een ups te lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Barns schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 23:40:
Ik heb twee 3TB WD Red schrijven (WD30EFRX-68EUZN0) in m'n DS214se. Ze staan in mirror. Nu heeft één v/d schijven na 2.5jr en bijna 7000 uren 8 'bad sectors'.
Tijdje geleden hier al wat problemen met de mijn schijven gemeld. Is lange tijd blijven liggen, maar wil er vandaag werk van maken. Nu loop ik tegen het volgende aan:

Ik ga de defecte schijf terugbrengen (nog garantie), maar wil eerst een full whipe doen van de data die er op staat. Dus ik heb de defecte HDD uit de Synology gehaald en in een externe HDD-case gedaan. Onder schijfbeheer is de schijf te zien, maar ik kan geen stationsletter toewijzen. Waarschijnlijk omdat dit een schijf was die in de Synology als RAID 1 ingesteld is geweest.

Hoe verwijder ik nu veilig de data die op deze schijf staat voordat ik hem voor RMA opstuur?

Toevoeging: Ik krijg het ook niet voor elkaar om in de Synology omgeving RAID-1 ongedaan te maken of een format te maken van die 2e schijf. Hoe pak ik dit aan? Ik wil dus RMA doen van een RAID-1 disk, en i.v.m. privacy die disk leeg aanbieden.

[ Voor 11% gewijzigd door Barns op 18-03-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Quakie schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 07:56:
[...]

Neigt het wel naar. Probeer hem eens in een ander huis om het stroomnet uit te sluiten en als het lukt een ups te lenen.
Er zit een ups tussen en er zitten nog andere Synology Nassen op de zelfde ups die het gewoon goed doen , ook direct op het stroom aangesloten zonder ups dan is het probleem er ook

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@barrymel Kun je dan niet even een voeding wisselen? Wel even letten op de compatibiliteit qua Ampère...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
Ik wil graag mijn films map syncen naar die van mijn mijn ouders. Ik heb een Synology Nas en hun hebben een Qnap die omgebouwd is om alleen een kale debian te draaien. (maar wel via CLI alles geinstalleerd kan worden).

Als specifieke voorwaarde wil ik dat het maar 1 way sync is (van mijn nas naar die van hun), maar ook als hun een film verwijderen dat die niet opnieuw geüpload gaat worden. Dus zeg maar 1 malig syncen en daarna alleen maar de nieuwe mappen / films die er bij mij opgezet worden.

Maar ook als dus een file op mijn nas verwijderd word dat die niet op de destination word verwijderd.

Is er iets die zulke functionaliteit bied?

[ Voor 8% gewijzigd door Senaxx op 18-03-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Het kan sowieso met rsync via de command line maar ik weet even niet in hoeverre dit via DSM/hyper backup (nog) wordt ondersteund.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
Ok ik heb weer eens wat vaags.

Na mijn rebuild van mij config (data was er nog) heb ik dat de User Quota van mijn TimeMachine account die op 3.3TB staat niet correct weergeeft wat er vrij is... kortom ik heb nieuwe backups gemaakt van mijn Macs dus zou ik een share moeten hebben van 3.3TB vrij, er staat nu ongeveer voor 800GB aan data in maar als free space zegt Time Machine dat er nog maar 127GB van de 3.3TB vrij is.

Ik heb al een scrubbing gedaan, user quota aanpassen naar beneden dan gaat wel de free space naar beneden.

User quota disablen en opnieuw enablen heeft geen effect. De user in kwestie is opnieuw aangemaakt de share was er nog (zelfde rechten)

Op zich zou ik de share kunnen weggooien NAS rebooten en de share ook opnieuw aanmaken en kijken wat dat doet.

En nog iets vaags, ik heb een aantal shares geencrypte en als ik mijn NAS opnieuw start (laatste keer een docker die het hele systeem liet hangen) dan krijg ik van de encrypted shares een extra share met een _0 er bij.....de encrypted shares die dat hebben zijn wel onderdeel van een Hyperbackup job welke mekkert dat je ze niet mag dismounten

iemand een idee?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sinds een klein weekje heb ik naast mijn Synology DS211j een Qnap TS-112 (1 schijf). Inmiddels heb ik het voor elkaar om via Rsync een back-up te maken van een map, dat ging vrij vlot. Het probleem is dat de back-up niet dezelfde structuur heeft als de originele map, Rsync maakt er kennelijk een eigen versie van net zoals Apple's Time Machine dat doet (alleen doet die het netjes in een .sparsebundle die je kunt bekijken).

Ik heb al het een en ander geprobeerd met diverse packages op de Synology om een map met dezelfde structuur geregeld van de Synology naar de Qnap te krijgen, wat helaas niet lukt. Is er een manier om een map te synchroniseren van Synology naar Qnap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:53

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Webdav misschien (ik heb deze combinatie niet overigens,heb er dus geen ervaring mee...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Na verder speuren ook hier op het forum ben ik eens in BitTorent Sync gaan testen. Hiermee kun je een map alleen lezen en daarmee synchroniseren. Kijk, daarmee haal ik straks mijn doel: een schijf op een externe locatie zetten die data van bepaalde mappen in gesynchroniseerd heeft.

BitTorrent Sync kan zowel van de Qnap naar de Synology als de andere kant op, beiden met alleen lezen. Ideaal.

Enige wat ik daarmee niet heb afgedekt zijn de back-ups die ik maak redundant uitvoeren. Daar is mijn internetlijntje ook niet geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
kraades schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 14:48:
Het kan sowieso met rsync via de command line maar ik weet even niet in hoeverre dit via DSM/hyper backup (nog) wordt ondersteund.
Ik had inderdaad gekeken naar rsync. Dat zou inderdaad kunnen. Het probleem is echter als je films van a naar b kopieert. En je verwijderd de film op b en rsync zou weer gaan syncen dan kopieert hij ook weer die verwijderde film. Dus dan moet je al gaan bijhouden in een text bestand of iets dergelijks dat hij bepaalde mappen exclude.

Het moet dus eigenlijk een 1 way, 1 time sync zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Senaxx op 19-03-2017 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 00:52
Senaxx schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:23:
En je verwijderd de film op b en rsync zou weer gaan syncen dan kopieert hij ook weer die verwijderde film.
:?
Het moet dus eigenlijk een 1 way, 1 time sync zijn.
rSync is altijd 1 kant op. Het kan wel nog one to many zijn maar niet andersom.

Daarnaast werkt het prima van/naar een QNAP toe, de meeste NAS devices ondersteunen het al dan niet via funplug o.i.d.

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 19-03-2017 14:08 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
DukeBox schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:58:
[...]

:?

[...]

rSync is altijd 1 kant op. Het kan wel nog one to many zijn maar niet andersom.

Daarnaast werkt het prima van/naar een QNAP toe, de meeste NAS devices ondersteunen het al dan niet via funplug o.i.d.
Ja misschien te beetje vaag beschreven. :+ Praktijk voorbeeld:

Ik rSync de films van mijn Nas naar die van me ouders.
Me ouders hebben een film gekeken op hun nas en verwijderen hem. Op mijn nas staat de film nog wel want ik heb hem nog niet gezien. rSync gaat syncen en ziet dat de film mist op de nas van mijn ouders en gaat hem vervolgens weer opnieuw kopiëren.

Dat is het enige stukje wat ik niet zou weten hoe ik dat moet oplossen met rSync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Senaxx schreef op zondag 19 maart 2017 @ 14:34:
Me ouders hebben een film gekeken op hun nas en verwijderen hem. Op mijn nas staat de film nog wel want ik heb hem nog niet gezien.
Dat is een beetje inherent aan 'syncen' ;)
In dit geval zou je eerder met een soort staging directory moeten werken.

Simpel gezegd, je download naar dir A, van hieruit sync (met preserve files) je naar je ouders dir B én verplaats je de film naar jouw 'te kijken' fims, dir C. Zo kan iedereen verwijderen zonder dat het er bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
DukeBox schreef op zondag 19 maart 2017 @ 14:46:
[...]

Dat is een beetje inherent aan 'syncen' ;)
In dit geval zou je eerder met een soort staging directory moeten werken.

Simpel gezegd, je download naar dir A, van hieruit sync (met preserve files) je naar je ouders dir B én verplaats je de film naar jouw 'te kijken' fims, dir C. Zo kan iedereen verwijderen zonder dat het er bij komt.
Hmm, dat is wel een goeie ja.. Met een soort van tussen directory. Is alleen problematisch i.v.m. alle post processing die er standaard vanuit couchpotato al loopt op de download directory.

Ik kwam nog een rsync script tegen die het misschien wel voor elkaar kan maken:
http://unix.stackexchange...eleted-on-the-destination

Of eventueel https://docs.syncthing.net/advanced/folder-ignoredelete.html
En dan ignore deleted aan beide kanten aanzetten?

[ Voor 6% gewijzigd door Senaxx op 19-03-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Senaxx schreef op zondag 19 maart 2017 @ 15:05:
Ik kwam nog een rsync script tegen die het misschien wel voor elkaar kan maken:
Die maakt het alleen maar ingewikkelder en met name uitgepakte bestanden moet je altijd eerst touch doen.
Houdt het dan simpel, maak een script dat een keer per uur draait en alleen de bestanden van het afgelopen uur (ctime) upload naar je ouders (gewoon middels scp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Met mtime zou wel kunnen als je dit alleen op de hoofd directories (per film) bekijkt die opnieuw worden aangemaakt en alleen de nieuwere overzet.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:19

Grudgie

PSN: Grudgie7

Zijn er hier mensen die een DS412+ hebben? En hun opslag hebben uitgebreid boven de 16TB?

Want zou graag opslag willen uitbreiden en schijven van 6/8TB willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
Grudgie schreef op zondag 19 maart 2017 @ 22:57:
Zijn er hier mensen die een DS412+ hebben? En hun opslag hebben uitgebreid boven de 16TB?

Want zou graag opslag willen uitbreiden en schijven van 6/8TB willen gebruiken.
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=90790

Als ik dit mag geloven dan kan je wel een nieuw volume maken met grotere disks maar wordt expanden lastig ivm eventuele leeftijd van je huidige volume dus pre dsm 6 gecreëerd.

Daarbij hebben we deze nog
http://blog.ronnyegner-co...e-16-tb-limit-now-solved/

Zo te zien vind ext4 het sowieso niet grappig en zou je dus een nieuw volume moeten maken op BTRFS.

Ik zit met hetzelfde probleem, ik ga wel een andere NAS halen en migreren ;)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:05
Ik heb inmiddels ook een mooie Synology NAS. Ben nu aan het bekijken hoe ik alles voor backup moet instellen.
Ik heb 2 onedrive gebruikers, mijn vrouw en ik, en deze zou ik graag gesynced willen hebben. Aangezien fotos gemaakt met smartphone automatisch geupload worden zou ik deze mappen graag direct beschikbaar hebben in dlna.
Tevens wil ik graag alle photos gebackupped naar een externe USB drive, en naar stack.

Daarnaast heb ik documenten, hiervan staat een gedeelte in Onedrive, en een gedeelte op mijn lokale computer. Ben dus nog aan het kijken hoe ik dit goed gesynced en gebackuped krijg.

Iemand tips/trucks?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:19

Grudgie

PSN: Grudgie7

SpoekGTi schreef op maandag 20 maart 2017 @ 03:52:
[...]

https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=90790

Als ik dit mag geloven dan kan je wel een nieuw volume maken met grotere disks maar wordt expanden lastig ivm eventuele leeftijd van je huidige volume dus pre dsm 6 gecreëerd.

Daarbij hebben we deze nog
http://blog.ronnyegner-co...e-16-tb-limit-now-solved/

Zo te zien vind ext4 het sowieso niet grappig en zou je dus een nieuw volume moeten maken op BTRFS.

Ik zit met hetzelfde probleem, ik ga wel een andere NAS halen en migreren ;)
Ja was ik al bang voor.

Denk dat ik tegen die tijd ook maar een nieuwe NAS koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
Dus, ik ben weer terug met een vraag over m'n NAS. :+

Ik heb Surveillance Station altijd met veel plezier gebruikt en nooit problemen ondervonden. Ik heb Surveillance Station Client (een programma dat je installeert zodat je niet via een browser hoeft te werken) altijd een verademing gevonden aangezien surveillance station niet werkte in Chrome.

Nu heb ik Surveillance Station geconfigureerd (initiële configuratie via Firefox), alles staat goed en werkt. Echter werkt de client versie niet mee. Ik kan niet aanmelden, niet via mijn eigen admin-account en niet via het standaard admin-account. Bij het admin account wordt wel gevraagd naar mijn verificatie-code (geconfigureerd met Google Authenticator) maar wanneer ik deze invul werkt het nog steeds niet.

Wanneer ik de NAS opnieuw opstart kan ik wel inloggen. Echter geeft hij na een minuut de melding: "Sorry, deze gebruikersaccount heeft geen toegewezen bevoegdheden om deze handeling uit te voeren". Rechten nagekeken, en volgens mij staat alles goed: de gebruikersgroepen users en admin hebben toegang op de toepassing surveillance station en op de map surveillance.

Uiteraard Google doorgezocht naar een oplossing, helaas geen vergelijkbaar probleem kunnen vinden. Iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:30

pietje63

RTFM

Driek schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:49:
Ik heb inmiddels ook een mooie Synology NAS. Ben nu aan het bekijken hoe ik alles voor backup moet instellen.
Ik heb 2 onedrive gebruikers, mijn vrouw en ik, en deze zou ik graag gesynced willen hebben. Aangezien fotos gemaakt met smartphone automatisch geupload worden zou ik deze mappen graag direct beschikbaar hebben in dlna.
Tevens wil ik graag alle photos gebackupped naar een externe USB drive, en naar stack.

Daarnaast heb ik documenten, hiervan staat een gedeelte in Onedrive, en een gedeelte op mijn lokale computer. Ben dus nog aan het kijken hoe ik dit goed gesynced en gebackuped krijg.

Iemand tips/trucks?
Cloud Sync voor sync met onedrive; de vraag is of je foto's wilt blijven backuppen naar onedrive of naar de synology (kan met ds photo en ds file apps).
Cloud sync voor sync met stack; helaas geen andere optie. Voor een backup (i) hyperbackup maken, en (ii) de backup files syncen met stack. Dit vergt wel dubbele ruimte om je NAS (de stack webdav implementatie wordt niet ondersteund door hyperbackup)
Voor de USB is er sinds 6.1 een nieuwe app (copy2usb?), deze heb ik nog niet getest
DLNA kan denk ik met mediaserver
Tot slot Cloud station voor de sync met de computer.

Bij dit alles denk vooraf na over
- welke mappen je op de synology wilt
- welke users waar rechten voor moeten hebben

succes

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

cross-post vanuit het NL synology forum, maar wellicht krijg ik ook hier goede tips:

Nadat mijn Ds112 gisteren 5x achter elkaar onbereikbaar was geworden (alleen stekker eruit en erin hielp nog om hem weer een uurtje aan de gang te krijgen), heb ik een DS216play besteld met 2 nieuwe HD's.

Ik heb al begrepen dat de synology migratie methode niet gaat werken van een 1-bay naar een 2-bay nas. Dus ik ga de nieuwe gewoon vers installeren en hoop dan de data over te kunnen zetten. De oude disk aansluiten via een externe USB-bay en dan copieren lijkt me.

Maar ik zit wel met mn settings. Ik had de oude nas in gebruik als Mailserver, dns server, dhcp server, download station o.a.
VIa hyper backup heb ik van mailserver en dns server wel de settings gebackuped.

vragen:
- Is het een kwestie van via hyper backup de configuratie terugzetten na het installeren van Mailserver en DNS server?
- Hoe krijg ik de mail in Mailserver weer terug? Klopt het dat deze in de home directory's van de users staan en dat ik die bestanden gewoon kan terugzetten?
- Hoe zit het met het synology.me account en DDNS, kwestie van opnieuw instellen?
- Moet ik verder nog ergens op letten?

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
:(

Ik wordt een beetje verdrietig, ik heb mijn DS410 verkocht en die werkte altijd prima.
Ik wilde wat meer power dus heb nu een DS216+II staan met de laatste DSM er op geïnstalleerd.

Nu ben ik al een keer opnieuw begonnen omdat ik dacht dat Spotweb mijn onderstaande probleem veroorzaakte, maar kennelijk is het iets anders.

Wat staat er op mijn nas:
Laatste DSM
-Surveillance station
-Sickrage
-Couchpotato
-Sabnzb
-NZBHydra

Deze packages komen van
https://www.synology-forum.nl/3rd-party-packages/
en van
http://packages.synocommunity.com/

Er staan zo'n 80 films en 200 series op mijn nas.
Ik heb een VPN geïnstalleerd.

Uit het niets werd DSM heel traag. Zo traag dat een reboot met de aan/uit knop niet meer werkt dus moest ik 7 seconden de aan/uitknop in houden.

Helaas wordt het na een reboot niet veel beter, ik krijg wel het inlog scherm na lang wachten maar inloggen lukt maar zelden. Binnen DSM reageert bijna niets (of super traag).

Is dit een bekend probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@0Burner0
Kun je nog wel met SSH op de prompt komen? Dan zou je met het commando htop eens kunnen kijken wat er aan processen draait en wat het ram/cpu gebruik is.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
kraades schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:29:
@0Burner0
Kun je nog wel met SSH op de prompt komen? Dan zou je met het commando htop eens kunnen kijken wat er aan processen draait en wat het ram/cpu gebruik is.
Nee SSH staat uit, ik ga kijken of ik die aan kan zetten.

Edit: Het is gelukt, en na dat commando was DSM plots weer soepel en snel |:( |:(
Ik kijk het ff aan wat er gebeurd

[ Voor 14% gewijzigd door 0Burner0 op 20-03-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 11:05
Arjant2 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:41:
Ik wil graag een certificaat op mijn synology zodat ik onder andere SSL over FTP kan gebruiken.
Dus een Lets encrypt certificaat opgehaald, en op de nas gezet.
Alles lijkt goed te gaan, tot ik verbinding wil maken via FTP met de nas.

TLS Verbinding wordt gemaakt en is actief en dan krijg ik de melding:
Status: Server stuurde een passief antwoord met een onbestelbaar adres. Gebruikt het serveradres in de plaats daarvan.
Opdracht: MLSD
Fout: Verbinding verlopen na 20 seconden inactiviteit
Fout: Ontvangen van mappenlijst is mislukt

Ophalen van de mappenlijst mislukt dus waarna ik niet verder kom en de verbinding wordt verbroken.

Zonder SSL aan zowel via IP adres als via domein is verbinding maken geen probleem.
Wat gaat er hier mis?
Iemand die hier een oplossing voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:38

kraats

Ik rol

Arjant2 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:34:
Iemand die hier een oplossing voor weet?
Niet direct, wellicht wel wat tips: Een certificaat van Lets Encrypt kun je alleen op basis van domeinnaam aanvragen, dus het is belangrijk met dezelfde domeinnaam te verbinden als in je certificaat staat. Verder lijken de foutmeldingen op het niet goed (open) staan van de passieve poorten in je firewall, of op een onjuiste passive configuratie. Ik neem aan dat je nu FTPS gebruikt en geen SFTP?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Quakie schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:22:
[...]

Totaal begrijpelijk, maar misschien werkt het wel in je voordeel en krijg je een aangepast model?
Officieel zou Synology huidige modellen aanpassen maar aangezien ze blijkbaar deze nog fabriceren kan het zo zijn dat er een aanpassing plaatst vindt...
Als je dit bevestigt kan krijgen zou ik de 2 weken voor lief nemen.. zeer handig bij verkoop bijv..
De kogel is door de kerk...
Heeft allemaal niks met leveringen te maken.
Wifimedia heeft mijn DS415+ 3 maart verstuurd naar de importeur.
De importeur heeft hem vervolgens 10 dagen laten staan alvorens ze hem naar Synology UK hebben gestuurd. Mijn DS415+ is afgelopen zaterdag pas aangekomen in de UK! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
kraades schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:29:
@0Burner0
Te vroeg gejuicht:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/28mdcg7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@0Burner0
De cpu is hoog belast. Load average is hoog.
Staat het nu gesorteerd op cpu gebruik?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
kraades schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:16:
@0Burner0
De cpu is hoog belast. Load average is hoog.
Staat het nu gesorteerd op cpu gebruik?
Nu wel (CPU%) ik zie dat media server hoog staat. Ik doe daar alleen niets mee.
Ik kijk nu gewoon TV en als ik iets stream doe ik dat gewoon via SMB
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2nh0mr9.png

[ Voor 19% gewijzigd door 0Burner0 op 20-03-2017 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
Marcel_EA schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:16:
[...]

De kogel is door de kerk...
Heeft allemaal niks met leveringen te maken.
Wifimedia heeft mijn DS415+ 3 maart verstuurd naar de importeur.
De importeur heeft hem vervolgens 10 dagen laten staan alvorens ze hem naar Synology UK hebben gestuurd. Mijn DS415+ is afgelopen zaterdag pas aangekomen in de UK! |:(
Lekker dan. :(
Snap tussen stap niet zo, maar hopelijk heb je wo je unit in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@0Burner0
Nog aan het indexeren wellicht?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Ik heb zo dit topic doorgespit en zie dat het een aantal mensen is gelukt om nzbget te combineren met PIA. Ik krijg wel connectie via mijn NAS met PIA maar geen enkele verbinding naar buiten toe loopt goed met PIA. Lees geen data heen en weer.

Heb de handelingen van @b0123405 gevolgd. Maar zonder resultaat.

Dus een Zowel UDP als TCP geprobeerd en met en zonder ip. Verbinden met PIA wel maar naar buiten iets ontvangen noppes.

Slaap weinig dus de kans is groot dat ik iets over het hoofd zie. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Chadi op 21-03-2017 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik wil graag een of meer centrale databases (muziek, foto's, films, series) voor kodi op mijn DS412+ aanleggen en heb in dit en andere fora gezocht naar redelijk recente how-to-do's. Als je niet ingevoerd bent in linux is dat niet altijd even duidelijk.

Heeft iemand een link naar een redelijk recente instructie voor leken?

Klopt het dat ik de packages MariaDB plus PHPmyadmin moet installeren en een aparte user (kodi) onder myPHPadmin moet aanmaken? Ook dat ik een bestand advancedsettings.xml moet maken?

Ik heb inmiddels op al mijn apparaten kodi 17 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 11:47
Hi all,

Weet iemand toevallig hoe ik dit het beste kan doen op Synology?
- Ik probeer dus met het docker package van aptalca / habridge) Ha bridge te installeren. Dat werkt, alleen nu moet ik dus een proxy hebben in deze trend (een submap dus):

(info komt van: https://github.com/bwssytems/ha-bridge/issues/349) ik heb poort 80 nodig ivm google home. en heb geen idee hoe ik anders via Docker een eigen IP kan krijgen voor deze package in het zelfde subnet.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<VirtualHost *:80>
    ProxyPass         /api  http://localhost:8880/api nocanon
    ProxyPassReverse  /api  http://localhost:8880/api
    ProxyRequests     Off
    AllowEncodedSlashes NoDecode

De rest van de host
</VirtualHost>

Maar heb geen idee waar ik dat moet zetten op de Synology, via Reverseproxy in de GUI werkt het niet, daar kun je geen submappen opgeven (/api in dit geval van poort 80 > 8880). via /volume1/@appstore/Apache2.4/usr/local/etc/apache24/conf heb ik die dingen erin gezet maar het werkt niet :(

Help!

[ Voor 23% gewijzigd door tcviper op 21-03-2017 11:03 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Politoer schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 10:24:
Klopt het dat ik de packages MariaDB plus PHPmyadmin moet installeren en een aparte user (kodi) onder myPHPadmin moet aanmaken? Ook dat ik een bestand advancedsettings.xml moet maken?
Dat klopt dus volgens mij heb je al een goede instructie gevonden. ;)
In Kodi geeft je aan waar de MySQL server gevonden kan worden en Kodi maakt zelf de database aan.

@tcviper
Moet je niet een aan de nginx kant iets aanpassen i.p.v Apache?
Zoek op nginx in dit topic voor wat voorbeelden...

[ Voor 12% gewijzigd door technorabilia op 21-03-2017 11:23 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
kraades schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 11:20:
[...]

@tcviper
Moet je niet een aan de nginx kant iets aanpassen i.p.v Apache?
Zoek op nginx in dit topic voor wat voorbeelden...
Dat kan beiden ja, apache of NGINX, de webserver is in mijn geval gewoon Apache 2.4, dat heeft niks te maken met het pakket Habridge zelf. Maar in beide gevallen moet men die reverseproxy op /api niveau kunnen aanpassen, en dan moet je wel weten waar precies.

[ Voor 11% gewijzigd door tcviper op 21-03-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@tcviper
Ok ik wist niet dat je kon kiezen.
Bij mij is alles in nginx gedefinieerd vandaar mijn post.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ja heb Apache 2 nu disabled (is een package), en nu draait het weer op NGINX (default dus). Nu dus uitvinden hoe ik daar die reverseproxy in krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@tcviper
Ik denk die config uit de link in sites-enabled zetten en dan nginx herstarten? Ergens in dit topic staat wel de exacte locatie en commando.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Net geprobeerd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
server {
    listen 80;
    listen [::]:80;

server_name habridge;

location /api {
    proxy_pass http://127.0.0.1:8880/api;
    }
}

Werkt niet zo te zien, blijf een 404 krijgen.
Simpelweg moeten dus alle /api calls naar :8880/

Zoals met alleen een naam.conf in sites-enabled:
code:
1
2
3
location /api/ {
    proxy_pass http://127.0.0.1:8080/api;
}

werkt niet :(

[ Voor 34% gewijzigd door tcviper op 21-03-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
Barns schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 12:51:
[...]
Tijdje geleden hier al wat problemen met de mijn schijven gemeld. Is lange tijd blijven liggen, maar wil er vandaag werk van maken. Nu loop ik tegen het volgende aan:

Ik ga de defecte schijf terugbrengen (nog garantie), maar wil eerst een full whipe doen van de data die er op staat. Dus ik heb de defecte HDD uit de Synology gehaald en in een externe HDD-case gedaan. Onder schijfbeheer is de schijf te zien, maar ik kan geen stationsletter toewijzen. Waarschijnlijk omdat dit een schijf was die in de Synology als RAID 1 ingesteld is geweest.

Hoe verwijder ik nu veilig de data die op deze schijf staat voordat ik hem voor RMA opstuur?
Ik ben nog op zoek naar een antw. hopelijk kunnen jullie helpen:

Ik krijg het niet voor elkaar om in de Synology omgeving RAID-1 ongedaan te maken of een format te maken van die 2e schijf. Ik RMA doen van een RAID-1 disk (bad sectors), en i.v.m. privacy die disk leeg aanbieden. Hoe pak ik dit aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Barns op 21-03-2017 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Weet iemand welke geheugen modules werken in de DS1815+? Ik wil naar 8GB ipv de standaard 2GB, maar draadjes die ik over het onderwerp heb gevonden zijn zo lang dat er geen touw meer aan vast te knopen is.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 21:40

timovd

Voorsprong door techniek

Kun je nu niet zien wat er in zit? Dan weet je zeker dat je de juiste snelheid hebt.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@tcviper
Je schrijft dat de standaard reverse proxy via de gui niet werkt omdat je de api dir niet op kunt geven. In dit topic staat ook een aantal reverse proxy voorbeelden via nginx conf files. Kun je daar niet iets mee?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 13:34
Barns schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:35:
[...]

Ik ben nog op zoek naar een antw. hopelijk kunnen jullie helpen:

Ik krijg het niet voor elkaar om in de Synology omgeving RAID-1 ongedaan te maken of een format te maken van die 2e schijf. Ik RMA doen van een RAID-1 disk, en i.v.m. privacy die disk leeg aanbieden. Hoe pak ik dit aan?
Ik snap je vraag niet helemaal. Je wil een schijf RMA-en omdat deze kapot is maar deze wil je eerst leeg gooien. Hoe verwacht je dat je op een defecte schijf nog überhaupt een zinnige actie kan uitvoeren? Grote kans dat hij niet meewerkt met leeggooien omdat hij defect is...

Maar voor de volledigheid:
Gezien je eerste post gebruik je Windows. Ga naar schijfbeheer (zorg dat je administrator rechten hebt) en doe het volgende:
- Indien er een volume op de schijf is: gooi deze weg (klik met de rechter muistoets en kies voor volume verwijderen)
- Indien er meerdere volumes zijn: gooi ze allemaal weg op dezelfde manier.
- Maak nu een nieuw volume aan (FAT is het handigste, maar NTFS kan ook) en laat deze formatteren (met het schijven van '0' waardes in alle sectoren!)

Indien dit niet werkt zul je met Linux en een tool als GParted aan de slag moeten.
Je uiteindelijke doel is om de bestaande volumes weg te gooien en dan een nieuw volume te formatteren.
Maak na het weggooien dus een nieuw volume aan (FAT/ext2) en formatteer deze (again met het schijven van '0' waardes in alle sectoren!)

Wil je overigens dat alle data echt goed weg is dan zul je een data scrubbing tool moeten gebruiken. Mogelijk kunnen die ook met de schijf as-is overweg.
Let op: als je alleen het volume weggooit staat alle data nog gewoon op de schijf op zo'n manier dat een data recovery tool alles heel simpel terug kan halen. Daarom dus een nieuw volume maken en deze formatteren.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
ShadowLord schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 15:05:
[...]

Ik snap je vraag niet helemaal. Je wil een schijf RMA-en omdat deze kapot is maar deze wil je eerst leeg gooien. Hoe verwacht je dat je op een defecte schijf nog überhaupt een zinnige actie kan uitvoeren? Grote kans dat hij niet meewerkt met leeggooien omdat hij defect is...

Maar voor de volledigheid:
Gezien je eerste post gebruik je Windows. Ga naar schijfbeheer (zorg dat je administrator rechten hebt) en doe het volgende:
- Indien er een volume op de schijf is: gooi deze weg (klik met de rechter muistoets en kies voor volume verwijderen)
- Indien er meerdere volumes zijn: gooi ze allemaal weg op dezelfde manier.
- Maak nu een nieuw volume aan (FAT is het handigste, maar NTFS kan ook) en laat deze formatteren (met het schijven van '0' waardes in alle sectoren!)

Indien dit niet werkt zul je met Linux en een tool als GParted aan de slag moeten.
Je uiteindelijke doel is om de bestaande volumes weg te gooien en dan een nieuw volume te formatteren.
Maak na het weggooien dus een nieuw volume aan (FAT/ext2) en formatteer deze (again met het schijven van '0' waardes in alle sectoren!)

Wil je overigens dat alle data echt goed weg is dan zul je een data scrubbing tool moeten gebruiken. Mogelijk kunnen die ook met de schijf as-is overweg.
Let op: als je alleen het volume weggooit staat alle data nog gewoon op de schijf op zo'n manier dat een data recovery tool alles heel simpel terug kan halen. Daarom dus een nieuw volume maken en deze formatteren.
Thanks voor deze info. Het gaat om een schijf met bad sectors, dus (nog) niet stuk. Vandaar dat ik er nog gewoon bij kan.

Ik ga eens kijken of ik een volume kan verwijderen vanavond. Linux vind ik te veel gedoe voor nu. Ik ga ook proberen data scrubbing tools te draaien op de schijf as-is. Thanks voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
kraades schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:55:
@tcviper
Je schrijft dat de standaard reverse proxy via de gui niet werkt omdat je de api dir niet op kunt geven. In dit topic staat ook een aantal reverse proxy voorbeelden via nginx conf files. Kun je daar niet iets mee?
Dat schrijf ik dus, dat heb ik geprobeerd maar ik krijg dat niet aan het werk voor puur /api

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
tcviper schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:16:
[...]

Dat schrijf ik dus, dat heb ik geprobeerd maar ik krijg dat niet aan het werk voor puur /api
Dit werkt voor mij. Zonder api dir op de url maar heb je die nodig?
server {
    listen 80;
    listen [::]:80;

server_name api.xxxxxx.synology.me;

location /api {
        proxy_pass http://localhost:12345/api;
    }
}

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
dubbel post

[ Voor 92% gewijzigd door technorabilia op 21-03-2017 16:30 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Lees aub dit heel even:

https://github.com/bwssytems/ha-bridge/issues/349

Dan zie je waarom dit moet. Het gaat zich erom dat poort 80 gebruikt moet worden, anders werkt de Google Home niet met HA Bridge. Dit soort dingen is normaal vrij simpel maar bij een Synology is het altijd een ramp om het aant werk te krijgen. Ik moet dus inderdaad ip:8880 (dat is waar mijn habridge nu op loopt in een docker) hebben en dat moet het ipvannas/api zijn vandaar /api, zoals ook uitgelegd in die post.

Simpel gezegd moet dus alles vanaf dat IP (de nas dus) als /api geproxyd zijn naar IP:8880/api

[ Voor 9% gewijzigd door tcviper op 21-03-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@tcviper
Ok, ik dacht dat api.jouwdns op port 80 ook wel zou werken. Succes dan verder.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
kraades schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 16:40:
@tcviper
Ok, ik dacht dat api.jouwdns op port 80 ook wel zou werken. Succes dan verder.
Dus geen idee? :) Dan laat ik het maar zitten, ben al 2 dagen hiermee aant klooien maar krijg het niet aant werk op de SYnology, tijd om de RPI weer naar boven te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@tcviper
Ik ben gestopt toen api.jouwdns werkte want ik zie even niet waarom dat per se jouwdns/api moet zijn maar ik denk toch dat server name jouwdns/api in de conferentie file dan ook moet werken.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Chadi schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:13:
Ik heb zo dit topic doorgespit en zie dat het een aantal mensen is gelukt om nzbget te combineren met PIA. Ik krijg wel connectie via mijn NAS met PIA maar geen enkele verbinding naar buiten toe loopt goed met PIA. Lees geen data heen en weer.

Heb de handelingen van @b0123405 gevolgd. Maar zonder resultaat.

Dus een Zowel UDP als TCP geprobeerd en met en zonder ip. Verbinden met PIA wel maar naar buiten iets ontvangen noppes.

Slaap weinig dus de kans is groot dat ik iets over het hoofd zie. :)
heb je wel de poorten aangevinkt van je zelf en niet van pia?
dan werkt het niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
virtua69 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 20:20:
[...]

heb je wel de poorten aangevinkt van je zelf en niet van pia?
dan werkt het niet 8)
Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Dat kan je kiezen als je vpn instelt bij de setup, als je kiest voor de poorten van pia zal die nooit naar je eigen poorten door wijzen dus komt inkomend verkeer niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hoe benaderen jullie op afstand jullie bestanden? Ik heb momenteel een OpenVPN verbinding en daarover SMB, maar dat is tergend langzaam (1,4MB/s). Is het anders aan te raden om gewoon SSH te gebruiken? Of is er iets anders dat snel en vooral veilig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Tk55 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:00:
Hoe benaderen jullie op afstand jullie bestanden? Ik heb momenteel een OpenVPN verbinding en daarover SMB, maar dat is tergend langzaam (1,4MB/s). Is het anders aan te raden om gewoon SSH te gebruiken? Of is er iets anders dat snel en vooral veilig is?
Wat is je upload snelheid (aan de kant waar de Synology staat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Tk55 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:00:
Hoe benaderen jullie op afstand jullie bestanden?
Waarom niet gewoon dsfile ? Als je ze perse als een 'share' wilt benaderen en replicatie is ook geen optie, dan zou ik voor webdav gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door DukeBox op 22-03-2017 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
Marcel_EA schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:14:
[...]
Wat is je upload snelheid (aan de kant waar de Synology staat)?
Synology snelheden:
Download: 39.92 Mbit/s (~5MB/s)
Upload: 6.55 Mbit/s (~0.8MB/s)

Bij uploaden vanaf een andere locatie met upload snelheid van 20Mbit/s (2.5MB/s) haal ik slechts 11Mbit (1.4MB/s). Zo groot is de OpenVPN overhead toch niet?
DukeBox schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:56:
[...]

Waarom niet gewoon dsfile ? Als je ze perse als een 'share' wilt benaderen en replicatie is ook geen optie, dan zou ik voor webdav gaan.
Omdat ik Ubuntu gebruik en daar is geen dsfile voor. Replicatie in welke zin? Hoe is webdav over het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Tk55 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:17:
Omdat ik Ubuntu gebruik en daar is geen dsfile voor. Replicatie in welke zin? Hoe is webdav over het internet?
Ik gebruik ook ubuntu dsfile werkt zonder problemen. Draai het zelf onder chrome.
Replicatie als in Cloud Station Drive, wat overigens ook prima werkt onder ubuntu.
Webdav is bedoeld over 'wan' verbindingen. Zolang je het maar secure doet (https) is het op zich een prima oplossing indien je geen andere optie hebt.

Je kan overigens ook gewoon over ssh mounten vanaf ubuntu (bijv. via sshfs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Als je een highend nas hebt zou je ook de beta van Presto kunnen installeren. Dit zou ook de snelheden moeten verbeteren.

https://www.synology.com/...eleaseNotes/#PrestoServer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
@DukeBox Ah je gebruikt het gewoon in de browser. Zelf vind ik het erg prettig om alles in de file manager te hebben.

Ik zal Cloud Station Drive, WebDAV en SSHFS ook eens proberen.

@Quakie Het gaat om een DS216j dus dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
@Tk55 Doe eigenlijk alles in ds file, maar werk dan ook zelden met lokale data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Weet iemand toevallig hoe je een docker image zijn eigen IP (in het zelfde subnet als de Synology zelf) kunt geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Met Docker aan de slag,heb exact alles gedaan zoal dr.frankenstein zei met het voorbeeld van nzbhydra maar dan cp gebruikt, deze start op nu,Eindelijk :) de rest(radarr spotweb sonarr) is zoals de gewone packages installeren of is er nog iets waar ik op moet letten
verkeerde forum (sorry)

[ Voor 172% gewijzigd door Virtua op 23-03-2017 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:58

Zorian

What the fox?

Zijn er meer mensen die last hebben van een uitvallende NAS sinds de laatste update?
Mijn DS415Play valt dagelijks uit (ondanks dat power schedule en powersaving opties uit staan) rond ergens diep in de nacht en is daarna ook niet meer aan te krijgen.
Als ik de powerbutton indruk gaat de blauwe power LED een halve minuut lang knipperen en gaat daarna weer uit. De groene HDD LED's enzo blijven allemaal uit, ook komt de piep niet die normaal wel klinkt als je hem aan doet.
Enige manier om hem weer aan te krijgen is door de stroom eruit te trekken tijdens dat geknipper van die blauwe LED en dan nogmaals te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inperiosus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-08 16:16
Ik zit er nu serieuzer over na te denken om een Synology DS216j aan te schaffen om media files op te slaan.
Nu wil ik er niet gelijk 2x3 TB schijven in knallen, maar nu 1x3 TB en later nogmaals. Omdat ik eventueel RAID1 of SHR wil gaan gebruiken, wil ik graag weten of ik dit kan realiseren als ik er later een schijf bij prik.
Ofwel, kort samengevat:
-Nu een DS216j met 1x3 TB schijf, geen RAID;
-Later een extra 3 TB schijf erbij prikkken, RAID opzetten.

Is dit zomaar mogelijk?

Daarnaast ben ik benieuwd of HGST echt zoveel beter is dan WD Red. De cijfers van Backblaze liegen er niet om, maar ik vind de studie ietwat dubieus omdat er geen testomgeving e.d. worden omschreven.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
Psvtje10 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:52:
Dus, ik ben weer terug met een vraag over m'n NAS. :+

Ik heb Surveillance Station altijd met veel plezier gebruikt en nooit problemen ondervonden. Ik heb Surveillance Station Client (een programma dat je installeert zodat je niet via een browser hoeft te werken) altijd een verademing gevonden aangezien surveillance station niet werkte in Chrome.

Nu heb ik Surveillance Station geconfigureerd (initiële configuratie via Firefox), alles staat goed en werkt. Echter werkt de client versie niet mee. Ik kan niet aanmelden, niet via mijn eigen admin-account en niet via het standaard admin-account. Bij het admin account wordt wel gevraagd naar mijn verificatie-code (geconfigureerd met Google Authenticator) maar wanneer ik deze invul werkt het nog steeds niet.

Wanneer ik de NAS opnieuw opstart kan ik wel inloggen. Echter geeft hij na een minuut de melding: "Sorry, deze gebruikersaccount heeft geen toegewezen bevoegdheden om deze handeling uit te voeren". Rechten nagekeken, en volgens mij staat alles goed: de gebruikersgroepen users en admin hebben toegang op de toepassing surveillance station en op de map surveillance.

Uiteraard Google doorgezocht naar een oplossing, helaas geen vergelijkbaar probleem kunnen vinden. Iemand een idee? :)
Voor diegenen die hier nog tegenaan lopen, update DSM en Surveillance Station. Wanneer je de client start zal worden aangegeven dat je de nieuwe versie moet installeren, doe dit en het werkt weer. :) Blijkt dus een fout in DSM/Surveillance Station te zijn die nu is gefixt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
Inperiosus schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:23:
Ik zit er nu serieuzer over na te denken om een Synology DS216j aan te schaffen om media files op te slaan.
Nu wil ik er niet gelijk 2x3 TB schijven in knallen, maar nu 1x3 TB en later nogmaals. Omdat ik eventueel RAID1 of SHR wil gaan gebruiken, wil ik graag weten of ik dit kan realiseren als ik er later een schijf bij prik.
Ofwel, kort samengevat:

Is dit zomaar mogelijk?

Daarnaast ben ik benieuwd of HGST echt zoveel beter is dan WD Red. De cijfers van Backblaze liegen er niet om, maar ik vind de studie ietwat dubieus omdat er geen testomgeving e.d. worden omschreven.

Bij voorbaat dank.
Jip kan en is volgens mij zelfs standaard setting als je quick settings hanteert. Zodra je SHR ziet staan zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
Inperiosus schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:23:
Ofwel, kort samengevat:

Is dit zomaar mogelijk?

Bij voorbaat dank.
Zoals @Quakie zegt moet je bij het plaatsen van de eerste schijf kiezen voor raid-type SHR, daarna kan je gewoon schijven toevoegen. Kijk voor een duidelijke, uitgebreide uitleg even op de site van Synology zelf:

https://www.synology.com/...diskgroup_expand_add_disk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 11:01
Ik heb momenteel een DS412+ en gebruik hem vooral als auto-download station in samenwerking met NZBGet + SickRage + Spotweb. Daarnaast gebruik ik hem zo nu en dan als Plex server. Ik merk toch dat hij wat langzamer wordt bij het downloaden + uitpakken van bestanden.

Zijn hier mensen die een overstap van 412+ naar 916+ hebben gedaan voor een soort gelijke reden en hier hun ervaringen kunnen delen?

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@m00n
Ik denk dat een DS916+ geen slechte keuze is. Virtualisatie en geheugenuitbreiding is mogelijk.
Hoewel het maar een indicatie is vind je hier de uitpak performance: [Synology] RAR unpacking performance
Plex blijft -afhankelijk van wat je ermee doet- op een nas altijd geen optimale keuze.
De packages die je noemt kun je zonder probleem draaien eventueel zelfs in Docker.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:26
m00n schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:39:
Zijn hier mensen die een overstap van 412+ naar 916+ hebben gedaan voor een soort gelijke reden en hier hun ervaringen kunnen delen?
Als toevoeging op de post hierboven; Zie hier mijn SabNZBD - Pystone score. Als je die ook even draait op je DS412+ dan kun je daarvan ook de vergelijking maken. :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb momenteel een DS412+ en gebruik hem vooral als auto-download station in samenwerking met NZBGet + SickRage + Spotweb. Daarnaast gebruik ik hem zo nu en dan als Plex server. Ik merk toch dat hij wat langzamer wordt bij het downloaden + uitpakken van bestanden.

Heb ook een ds412+
afgezien van het uitpakken en parren werkt hij verder nog prima.
Zelf denk ik dat ik de upgrade niet waard vindt. De nieuwe ds1517+ zag er ook wel aardig uit, helaas niet met de nieuwe Atom processor.

Waarschijnlijk houd ik de 412+ nog even om dan straks een keer te upgraden naar een nieuwer model.
Upgraden betekent tegen die tijd waarschijnlijk gewoon nieuwe NAS + disk'en, weinig upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Ik heb in dit topic zitten zoeken, maar kwam helaas niet het antwoord tegen :)
Het zal ongetwijfeld heel simpel zijn, maar kan je ergens zien hoeveel uren een harddisk al gedraaid heeft binnen DSM ?

Ik kreeg in het verleden wel eens een mail met de status van de schijven, maar die heb ik nog niet voorbij zien komen :)

De mail heb ik dus nog wel, maar daar wordt de tijd niet meegenomen hoeveel uren de schijven gedraaid hebben.
Meen het ergens gezien te hebben, maar kan het niet meer vinden :)

[ Voor 22% gewijzigd door MdO82 op 24-03-2017 13:14 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 21:40

timovd

Voorsprong door techniek

@MdO82 Dat kan bij de SMART-waardes

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Ah gevonden, wist dat het niet zo moeilijk was :+

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx

Ik heb ook een 412+. Wist je dat je het geheugen kan uitbreiden? Standaard heeft hij 512MB en je kan er een SODIMM van 2GB in doen. Dit is 10 minuten werk en kost je nog geen 20 euro :)

Ik heb alles 8 dockers draaien en moet zeggen dat de performance meer dan prima is.

Screenshot van de dockers

[ Voor 9% gewijzigd door Senaxx op 24-03-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
@senaxx Ik heb ook een DS412+ welk type geheugen heb je erin gestopt en waar gekocht? Dan ga ik dat ook eens doen. Evt. je antwoord via DM
Pagina: 1 ... 105 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).