Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.731 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57
C6DL schreef op woensdag 04 november 2015 @ 23:06:
wat doe kraken om dit op te lossen eigenlijk?
is er een kanaal met updates?
Hun Twitter-account, maar anders de Bitcointalk thread over Kraken: https://bitcointalk.org/index.php?topic=290799.3100

De user "Dargo" is een werknemer van Kraken en is meestal erg behulpzaam met updates en andere support.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Dit is dus hun Twitter account: https://twitter.com/krakenfx

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:37
Ze hadden dus te maken met DDoS aanvallen. https://twitter.com/krakenfx/status/661961604402016256
Nu dan waarschijnlijk ook. Lekker dan dat er precies nu weer wordt geklooid.
Voor vandaag vind ik het wel best met handelen. Ik durf het niet aan om nu alles in BTC om te zetten ;).
Morgenochtend als de koers op €500 staat zal ik wel huilen...

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:20
halleluja.. wordt gedumpt hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
Dacht dat het hier wel drukker zou zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Ik denk dat iedereen al :Z, zal wel schrikken zijn morgen ochtend 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:20
vuurwerk gaat nog door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Maar weer begonnen met traden. Gisteravond een limit buy op EUR 375 op Kraken gezet (koers stond toen op EUR 390) met een TP op EUR 400. De buy getriggered in de eerste dip, vervolgens een margin call, maar geen liquidatie gelukkig en daarna werd de 400 weer aangetikt waarna de positie gesloten is. Een goed begin :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rannasha op 05-11-2015 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 18:38
Er zijn wel wat stop lossen doorgeslagen hier inderdaad.

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
pposthoorn schreef op donderdag 05 november 2015 @ 00:04:
Ik denk dat iedereen al :Z, zal wel schrikken zijn morgen ochtend 8)
Ja, daar gaat een paar honderd euro.

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL... Wat een clown van een trader ben ik toch met Kraken >_> In't totaal 0.02 BTC eruit kunnen slepen met al die downtime *zucht*

Die BTC naar een andere exchange sturen... Suggesties iemand? Ik heb mezelf buitengesloten uit Bitfinux omdat ik geen google authenticator meer heb en m'n firmware heb geflashed >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:01

Auredium

Informaticus Chaoticus

Is het niet zo dat er misschien partijen zijn die anticiperen dat mensen bij een stijging voor winst hun Bitcoins gaan verkopen en dus gewoon diensten zoals Kraken gaan DDos-sen om zo die dump te vertragen ten behoeve van hun eigen Bitcoin dump?

ik bedoel als jij je Bitcoins koopt en verkoopt via alternatieve party X en de mainstream doet dat via populaire dienst Y...dan lijkt het mij als malifiede persoon handig om dienst Y plat te leggen om een kunstmatige verkoopsstop te veroorzaken terwijl jij op het hoogtepunt kunt verkopen via X. Just saying; dit is niet de eerste keer bij een plotselinge stijging dat een grote handelspartij 'plotseling' een DDos aanval krijgt te verwerken.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Auredium schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:16:
Is het niet zo dat er misschien partijen zijn die anticiperen dat mensen bij een stijging voor winst hun Bitcoins gaan verkopen en dus gewoon diensten zoals Kraken gaan DDos-sen om zo die dump te vertragen ten behoeve van hun eigen Bitcoin dump?

ik bedoel als jij je Bitcoins koopt en verkoopt via alternatieve party X en de mainstream doet dat via populaire dienst Y...dan lijkt het mij als malifiede persoon handig om dienst Y plat te leggen om een kunstmatige verkoopsstop te veroorzaken terwijl jij op het hoogtepunt kunt verkopen via X. Just saying; dit is niet de eerste keer bij een plotselinge stijging dat een grote handelspartij 'plotseling' een DDos aanval krijgt te verwerken.
Dat zou kunnen, behalve dan dat Kraken verre van een "grote handelspartij" is. Via Kraken wordt dagelijks slechts zo'n 1 - 1,5% van het totale volume in BTC verhandeld: https://bitcoinity.org/ma...ist?currency=ALL&span=24h

Zij zouden hun peilen dan beter op OKcoin, Huobi of Bitfinex kunnen richten.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan precies niet m'n hele BTC withdrawen van Kraken? Ik had er 3 op gezet wilde nu m'n 3.02 terug in m'n wallet zetten, maar ik kan er "slechts" 2.7 afhalen? wtf? M'n daily limit staat op 0$ / 5000$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:24:
Ik kan precies niet m'n hele BTC withdrawen van Kraken? Ik had er 3 op gezet wilde nu m'n 3.02 terug in m'n wallet zetten, maar ik kan er "slechts" 2.7 afhalen? wtf? M'n daily limit staat op 0$ / 5000$
Staat er nog een order open?
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:47:

Die BTC naar een andere exchange sturen... Suggesties iemand? Ik heb mezelf buitengesloten uit Bitfinux omdat ik geen google authenticator meer heb en m'n firmware heb geflashed >_<
CEX.io staat stond nog op 380 in euros

[ Voor 32% gewijzigd door green-tea op 05-11-2015 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:47:
Heb je al een mailtje gestuurd naar support@bitfinex.com?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

Aaaand is gone.

When does the hurding stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@green-tea: Er staat geen order open op Kraken
@.oisyn: thanks! Ga ik eens proberen.

Vreemd... Nu nog maar 2.5 van de 3.02 BTC O.o WTF?
Ze hebben ze niet in huis of wat, die BTC? >_>

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Hierbij de website waar vermoedelijk een deel van de stijging vandaan komt, het piramidespel;

http://mmmglobal.org/what_is_mmm/

Daar trapt toch geen hond in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Wat staat er? Op werk wordt het geblokkeerd dus komt niet over als zuivere koffie..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LED-Maniak schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:21:
Wat staat er? Op werk wordt het geblokkeerd dus komt niet over als zuivere koffie..
Samengevat: BTC doorspelen aan de persoon boven jouw en met niks achterblijven tenzij je nog dommere mensen kunt ronselen. Afbeelding van op die site zelf:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/33jom4o.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:24:
[...]

Samengevat: BTC doorspelen aan de persoon boven jouw en met niks achterblijven tenzij je nog dommere mensen kunt ronselen. Afbeelding van op die site zelf:
[afbeelding]
Ziet er niet echt uit als een piramide. |:(

When does the hurding stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AzN_GhOsT965
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09-2022
Okcoin ligt er momenteel uit. Vermoedelijk Ddos.

crypto coin price market cap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

MMM kwam pas al voorbij in een bitcoin irc, hier een iets uitgebreidere uitleg:
https://letstalkbitcoin.c...coin-cryptos-next-scandal

Ik had de website van MMM zelf nog niet bezocht, maar ze hebben dus ook letterlijk een piramide op de homepage staan, WTF 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Natuurlijk is het een piramide, het gaat over referral bonuses 8)7. Niet dat ik daarmee wil beweren dat die tent verder legit is (want dat is het overduidelijk niet ;)), maar het is nogal kort door de bocht om te stellen dat het een piramidespel is omdat ze een plaatje van een boomstructuur op hun website hebben staan.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 05-11-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Ik dacht eerst dat die site een grap was met MMM als naam en een foto van Sergei Mavrodi
Wikipedia: MMM (Ponzi scheme company)

Als mensen daar intrappen :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:37
Kraken ligt er ook wéér uit :(.
Dit is echt slecht van ze, of ze hebben daadwerkelijk last van veel DDOS aanvallen.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
PM_Petrol schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:00:
Dit is echt slecht van ze, of ze hebben daadwerkelijk last van veel DDOS aanvallen.
Is het slecht van ze dat ze DDOS aanvallen hebben??? Het is slecht voor ze.

EDIT: Sorry, zag de of over het hoofd

[ Voor 6% gewijzigd door Marselaar op 05-11-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geke-sulen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 11:21
Nou inderdaad schrikken. Prijs dropt zo maar weer even 70$......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:42
Ik zit er nog wel in op Kraken, net een trade gemaakt maar ik sta nu 75 eurocent in de min. Weet iemand of dat erg is/ze rente berekenen? Anders stort ik weer even wat geld bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Of je verkoopt wat bitcoin tegen een waarde van €0,75 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geke-sulen
.oisyn schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:33:
Of je verkoopt wat bitcoin tegen een waarde van €0,75 :)
Grapjas 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
Bartske schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:16:
Ik zit er nog wel in op Kraken, net een trade gemaakt maar ik sta nu 75 eurocent in de min. Weet iemand of dat erg is/ze rente berekenen? Anders stort ik weer even wat geld bij.
Had ik laatst ook (zie eerder bericht in deze thread). Ik heb een ticket gelogd maar geen response. Voorheen kon het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Hoezo? Ik zeg toch niet dat je 1 bitcoin moet verkopen tegen die prijs? Kan niet eens op een exchange. Ik zeg dat je gewoon een market-order moet plaatsen voor het verkopen van bitcoin van een tegenwaarde van €0,75. Hoeveel bitcoin dat uiteindelijk wordt is afhankelijk van de markt.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 05-11-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:42
.oisyn schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:48:
[...]

Hoezo? Ik zeg toch niet dat je 1 bitcoin moet verkopen tegen die prijs? Kan niet eens op een exchange. Ik zeg dat je gewoon een market-order moet plaatsen voor het verkopen van bitcoin van een tegenwaarde van €0,75. Hoeveel bitcoin dat uiteindelijk wordt is afhankelijk van de markt.
Volgensmij bedoelde hij het sarcastisch (al snap ik het ook niet). Heb inderdaad even 0.002 btc verkocht en sta weer op 0. Maar ga sowieso nog wat geld bijstorten want het zijn toch interessante tijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geke-sulen
Ik bedoel het inderdaad saractisch. Ook dacht ik dat je een hele btc voor een 75 cent wilde verkopen. Dan ben je echt een dief van je eigen portomonee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

.oisyn schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:49:
Natuurlijk is het een piramide, het gaat over referral bonuses 8)7. Niet dat ik daarmee wil beweren dat die tent verder legit is (want dat is het overduidelijk niet ;)), maar het is nogal kort door de bocht om te stellen dat het een piramidespel is omdat ze een plaatje van een boomstructuur op hun website hebben staan.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik wel had gehoord dat het een piramidespel was, maar dat er toch veel mensen in trapten. Dus ik dacht misschien hebben ze een hele goede site en valt het niet zo op dat het een piramidespel is. Maar dat blijkt dus niet het geval. Als je 2 min op die site zit ben je al 6 aanwijzingen tegen gekomen dat het foute boel is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:09
green-tea schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:30:
CEX.io staat stond nog op 380 in euros
Ervaring met CEX.io? Beetje snelle verwerking van SEPA deposits/withdrawals?
Verschil is wel redelijk namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
remcoboy1479 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:38:
[...]

Ervaring met CEX.io? Beetje snelle verwerking van SEPA deposits/withdrawals?
Verschil is wel redelijk namelijk ;)
Snelheid van uitbetaling wisselt enorm. Eerste keer moet je volgens mij bank transfer doen daarna kan je via SEPA laten uitbetalen.

De bevestiging (daadwerkelijke overmaking vanuit hun kant) gebeurt over het algemeen binnen een dag na withdraw invoering maar soms 2-3 dagen.

Fee is 0.2% + 0,40 euro voor SEPA withdraw.

[ Voor 5% gewijzigd door green-tea op 05-11-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
Heb ik het goed dat als je bij Kraken leverage x5 aanklikt, volume 1 btc, je daadwerkelijk 5 btc verkoopt?
Dus zou ik met 1 btc op mijn account 5 btc verkopen en die 4 btc binnen 4 uur kostenloos bijstorten en afbetalen? Wil eens wat proberen met leverage.
green-tea schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:44:
[...]

Snelheid van uitbetaling wisselt enorm. Eerste keer moet je volgens mij bank transfer doen daarna kan je via SEPA laten uitbetalen.

De bevestiging (daadwerkelijke overmaking vanuit hun kant) gebeurt over het algemeen binnen een dag van withdraw maar soms 2-3 dagen.

Fee is 0.2% + 0,40 euro voor SEPA withdraw.
Tnx, ga daar even verder kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
remcoboy1479 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:47:
Heb ik het goed dat als je bij Kraken leverage x5 aanklikt, volume 1 btc, je daadwerkelijk 5 btc verkoopt?
Dus zou ik met 1 btc op mijn account 5 btc verkopen en die 4 btc binnen 4 uur kostenloos bijstorten en afbetalen? Wil eens wat proberen met leverage.
Nee. Het is belangrijk om te realiseren dat er een verschil zit tussen gewone orders en margin orders. Een gewone order wordt uitgevoerd en is dan klaar. De funds die eruit komen zijn dan vervolgens direct inzetbaar. Stel je doet een market order voor de aankoop van 1BTC, en dat kost dan gemiddeld €350, dan ben je na fill €350 armer en 1BTC rijker.

Margin orders werken anders. Je opent een position, en later close je ze, en pas als je ze closed wordt de profit of loss verwerkt in je funds. De leverage geeft alleen maar aan hoeveel van je eigen funds je wilt reserveren als collateral voor de order. Die funds kun je vervolgens niet meer voor andere trades gebruiken. Met een 5x leverage kun je dus 5x zoveel trades uitzetten.
Om hetzelfde voorbeeld aan te houden, met een market order voor 1BTC heb je niet die ene BTC erbij in je account. Je hebt een "long" position voor 1BTC openstaan in je lijst met positions, met een aankoopprijs voor €350. De €350 in je account staat er nog steeds (maar is niet beschikbaar voor trading of withdrawals). Als de koers dan bijvoorbeeld €400 is dan sta je op €50 profit. Als je die dan closed (door 1BTC te verkopen met leverage) dan krijg je gewoon €50 erbij (ex fees). Over die ene BTC waarvoor je de positie hebt geopend heb je nooit daadwerkelijk beschikt.

Bij Bitfinex heb je een vaste leverage en kun je kiezen tussen gewone en margin orders. Bij Kraken gebruik je hetzelfde system voor beide orders, maar wordt het een margin order zodra je een leverage selecteert.

Met margin orders trade je eigenlijk met geleend geld, waarbij je eigen funds als collateral dienen. Let erop dat posities automatisch worden geclosed zodra blijkt dat je funds niet meer genoeg zijn om je loss te coveren. Hierdoor kun je ook in de min terecht komen omdat er bij de limiet feitelijk gewoon een market order wordt geplaatst om je positie te closen.

Weer een voorbeeld. Stel de koers is €500 en je hebt €250 in je account. Je trade met 2x leverage, wat betekent dat je tot €500 een order kunt plaatsen. Je opent een positie voor 1BTC a €500. Dan zakt de koers naar €250. Omdat jij maar €250 aan collateral hebt, zal Kraken je positie closen door een market order voor de verkoop van 1BTC uit te zetten. Alleen zijn er niet genoeg kopers om die order op €250 per BTC te vullen, en dus zakt de koers verder. Stel dat je nou effectief 1BTC verkocht hebt voor €245. Je totale loss is dan €255, maar je hebt maar €250, dus je eindigt €5 in de min.

Let wel, die collateral hoeven dus niet per se euro's te zijn. Ook met €0 en 1BTC kun je een long position openen, waarbij die ene BTC die je hebt als collateral dient.

Je kan wel meerdere posities tegelijk hebben, maar altijd maar 1 kant op: long danwel short. Bij long koop je BTC en verwacht je ze voor een hogere prijs te verkopen. Bij short verkoop je BTC en verwacht je ze voor een lagere prijs terug te kopen. Als je een long position open hebt en je verkoopt bitcoins met leverage, dan zullen eerst alle long positions geclosed worden in first in first out volgorde, totdat alle long positions zijn geclosed. Als er dan nog BTC over zijn van je laatste order, dan wordt er een short position geopend.

[ Voor 39% gewijzigd door .oisyn op 05-11-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Als aanvulling op het verhaal van .oisyn: Exchanges die margin-trading aanbieden zullen niet pas op het laatste moment je positie sluiten. Dat doen ze meestal al een tijdje voordat je onderpand een te laag niveau dreigt te bereiken. Bij Kraken gebeurt dit als je onderpand tot 40% van de oorspronkelijke waarde is gedaald (bij BTC/EUR). Rekenvoorbeeld:

Je hebt EUR 400, wat ook de BTC koers is en je opent met 2.5 : 1 leverage een positie van 2.5 BTC, waarvoor je dus EUR 1000 leent. De koers van BTC daalt nu naar EUR 300, wat betekent dat je positie nog maar EUR 750 waard is, kortom een ongerealiseerd verlies van EUR 250. Effectief heb je dan nog slechts EUR 150 over van je onderpand en dat is minder dan 40%. Kraken zal daarom automatisch de positie sluiten zodra de koers in de buurt van de EUR 300 komt (op EUR 304 om precies te zijn).

Overigens krijg je wel eerst een waarschuwing, de zogenaamde "Margin Call". Die krijg je al als je onderpand tot 80% is gedaald. In het bovenstaande voorbeeld is dat als de koers op EUR 368 uitkomt. Je kunt dan zelf de positie sluiten of meer onderpand bij storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
.oisyn schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:08:
[...]
Margin orders werken anders. Je opent een position, en later close je ze, en pas als je ze closed wordt de profit of loss verwerkt in je funds. De leverage geeft alleen maar aan hoeveel van je eigen funds je wilt reserveren als collateral voor de order. Die funds kun je vervolgens niet meer voor andere trades gebruiken. Met een 5x leverage kun je dus 5x zoveel trades uitzetten.
Ik bedoelde dus meer iets als de (inmiddels verdwenen?) Boost It van Clevercoin. Een dergelijke functie bestaat niet bij andere exchanges?

Gaat dus eigenlijk om een "tijdelijke lening" die je kan sluiten waarna je profit/loss pakt, maar die je ook kan afbetalen door de Bitcoins/euro's te storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
remcoboy1479 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:16:
[...]

Ik bedoelde dus meer iets als de (inmiddels verdwenen?) Boost It van Clevercoin. Een dergelijke functie bestaat niet bij andere exchanges?

Gaat dus eigenlijk om een "tijdelijke lening" die je kan sluiten waarna je profit/loss pakt, maar die je ook kan afbetalen door de Bitcoins/euro's te storten.
Dat is precies hoe een gemiddelde leverage constructie werkt. Bij kraken, bitfinex en okcoin spot.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
LED-Maniak schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:10:
[...]

Dat is precies hoe een gemiddelde leverage constructie werkt. Bij kraken, bitfinex en okcoin spot.
Helaas niet helemaal denk ik, aangezien ik op zoek ben naar een functie dat je 5 BTC verkoopt tegen market, terwijl ik nu maar (bijvoorbeeld) 2 BTC in m'n account heb. Die andere 3 wil ik dan bijstorten binnen een paar uur tijd. Hoe zou een dergelijke order in Kraken werken?

EDIT: Iemand trouwens wel eens een BTC opname bij Kraken geannuleerd? Blijft hangen op Cancel requested..

[ Voor 9% gewijzigd door remcoboy1479 op 05-11-2015 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:05
remcoboy1479 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:17:
[...]

Helaas niet helemaal denk ik, aangezien ik op zoek ben naar een functie dat je 5 BTC verkoopt tegen market, terwijl ik nu maar (bijvoorbeeld) 2 BTC in m'n account heb. Die andere 3 wil ik dan bijstorten binnen een paar uur tijd. Hoe zou een dergelijke order in Kraken werken?
Ah, je wilt short gaan. Naar mijn weten kan dat op geen enkele exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:05
PM_Petrol schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:00:
Ze zijn bezig met aanpassingen door te voeren om beter tegen aanvallen bestand te zijn. Daarvoor moesten in enkele gevallen machines gerestart worden. Dat waren de kleinere outages vandaag.
edit:
Sorry, double post. Ik lette niet op

[ Voor 5% gewijzigd door DaCoTa op 05-11-2015 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
[...]

EDIT: Iemand trouwens wel eens een BTC opname bij Kraken geannuleerd? Blijft hangen op Cancel requested..
Zodra je een margin order bij kraken hebt kan je niet bijstorten om het geleende aantal bitcoin in te leveren.

Bij bitfinex kan dit wel. Daar kan je je geleende deel teruggeven als je zelf de funds hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door LED-Maniak op 05-11-2015 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:47
DaCoTa schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:22:
[...]

Ah, je wilt short gaan. Naar mijn weten kan dat op geen enkele exchange.
Kan op bijna alle exchanges ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26
DaCoTa schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:28:
[...]

Ze zijn bezig met aanpassingen door te voeren om beter tegen aanvallen bestand te zijn. Daarvoor moesten in enkele gevallen machines gerestart worden. Dat waren de kleinere outages vandaag.
edit:
Sorry, double post. Ik lette niet op
"waren" ?

Het is nog steeds ruk.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze kunnen het aantal client connecties niet aan, dus zeggen ze maar DDOS ofzo?
Door die stoten ben ik nu zo'n 120 EUR kwijt *zucht*

M'n BTC kan ik er ook nog steeds niet in één keer afhalen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
[...]

Ja gister toevallig, dan is ie al verwerkt en zal er straks "sending" komen te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
.oisyn schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:08:
[...]

Nee. Het is belangrijk om te realiseren dat er een verschil zit tussen gewone orders en margin orders. Een gewone order wordt uitgevoerd en is dan klaar. De funds die eruit komen zijn dan vervolgens direct inzetbaar. Stel je doet een market order voor de aankoop van 1BTC, en dat kost dan gemiddeld €350, dan ben je na fill €350 armer en 1BTC rijker.

Om hetzelfde voorbeeld aan te houden, met een market order voor 1BTC heb je niet die ene BTC erbij in je account. Je hebt een "long" position voor 1BTC openstaan in je lijst met positions, met een aankoopprijs voor €350. De €350 in je account staat er nog steeds (maar is niet beschikbaar voor trading of withdrawals). Als de koers dan bijvoorbeeld €400 is dan sta je op €50 profit. Als je die dan closed (door 1BTC te verkopen met leverage) dan krijg je gewoon €50 erbij (ex fees). Over die ene BTC waarvoor je de positie hebt geopend heb je nooit daadwerkelijk beschikt.

Bij Bitfinex heb je een vaste leverage en kun je kiezen tussen gewone en margin orders. Bij Kraken gebruik je hetzelfde system voor beide orders, maar wordt het een margin order zodra je een leverage selecteert.

Met margin orders trade je eigenlijk met geleend geld, waarbij je eigen funds als collateral dienen. Let erop dat posities automatisch worden geclosed zodra blijkt dat je funds niet meer genoeg zijn om je loss te coveren. Hierdoor kun je ook in de min terecht komen omdat er bij de limiet feitelijk gewoon een market order wordt geplaatst om je positie te closen.

Weer een voorbeeld. Stel de koers is €500 en je hebt €250 in je account. Je trade met 2x leverage, wat betekent dat je tot €500 een order kunt plaatsen. Je opent een positie voor 1BTC a €500. Dan zakt de koers naar €250. Omdat jij maar €250 aan collateral hebt, zal Kraken je positie closen door een market order voor de verkoop van 1BTC uit te zetten. Alleen zijn er niet genoeg kopers om die order op €250 per BTC te vullen, en dus zakt de koers verder. Stel dat je nou effectief 1BTC verkocht hebt voor €245. Je totale loss is dan €255, maar je hebt maar €250, dus je eindigt €5 in de min.

Let wel, die collateral hoeven dus niet per se euro's te zijn. Ook met €0 en 1BTC kun je een long position openen, waarbij die ene BTC die je hebt als collateral dient.

Je kan wel meerdere posities tegelijk hebben, maar altijd maar 1 kant op: long danwel short. Bij long koop je BTC en verwacht je ze voor een hogere prijs te verkopen. Bij short verkoop je BTC en verwacht je ze voor een lagere prijs terug te kopen. Als je een long position open hebt en je verkoopt bitcoins met leverage, dan zullen eerst alle long positions geclosed worden in first in first out volgorde, totdat alle long positions zijn geclosed. Als er dan nog BTC over zijn van je laatste order, dan wordt er een short position geopend.
Wat is dan het nut hiervan?

Stel je koopt 1 btc met x5 leverage, verkoopt deze met 50€ winst dan heb je toch 5x 50€ is 250€ (ex fee) aan winst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Het voordeel is dat je met een kleiner bedrag een grotere winst kan behalen. Of bij hele kleine koerswisselingen. Zoals in forex waar je tot 200x en soms zelfs 400x leverage hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
green-tea schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:31:
[...]

Wat is dan het nut hiervan?

Stel je koopt 1 btc met x5 leverage, verkoopt deze met 50€ winst dan heb je toch 5x 50€ is 250€ (ex fee) aan winst?
Nee, €50, want je koopt maar 1 btc. De 5x leverage impliceert dat je niet de prijs van 1 btc in je account hoeft te hebben, maar slechts 1/5e daarvan. Andersom gezegd, met slechts €100 kun je toch trades doen ter waarde van €500.

Bovendien hoeven het geen euro's te zijn maar kan het alles zijn wat tegen euro's getrade kan worden. Zo kan ik op Kraken toch traden ookal heb ik momenteel alles in btc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Short gaan met een BTC als onderliggende waarde zou ik dan wel sterk afraden. Long gaan met BTC als onderliggende waarde zorgt er voor dat je hefboom nog hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een kloterij bij Kraken, die BTC witdrawal: ik heb al 3 transacties gedaan, en nog krijg ik er niet alles af:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4bd056C.jpg
En dan vragen ze zich straks af waarom er zoveel kleine bedragen op de blockchain zitten, laat staat dust...

Enkele maanden geleden ging dat toch gewoon? Hoe betaal ik een transaction fee om alles in één keer eraf te halen? Who cares about the free margin? Ik betaal toch ook gewoon transaction fees met m'n wallet. Dan nemen ze al 0.0005 eraf en 't is nog niet goed.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2015 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noloog
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:05
Heeft er nog meer iemand problemen met inloggen op kraken?

Foutmelding: Invalid login

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
noloog schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:31:
Heeft er nog meer iemand problemen met inloggen op kraken?
Geen probleem hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noloog
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:05
In IE gaat het wel in chrome had ik een probleem, wazig wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
noloog schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:36:
[...]
In IE gaat het wel in chrome had ik een probleem, wazig wazig.
Ik gebruik juist Chrome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Een DDoS van ongekende proporties, met collateral bij andere partijen op hetzelfde netwerk: nieuws: ProtonMail denkt dat 'staatshackers' geavanceerde aanval uitvoerden

Wellicht is dit ook wat Kraken de das om doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
LED-Maniak schreef op donderdag 05 november 2015 @ 23:13:
Long gaan met BTC als onderliggende waarde zorgt er voor dat je hefboom nog hoger is.
Het is juist precies andersom. Als je long gaat met BTC als onderpand en het gaat de verkeerde kant op (lees: de koers daalt), dan wordt je onderpand minder waard en zal je positie dus eerder de limiet bereiken. Als de koers stijgt dan heeft je onderpand weliswaar meer waarde, maar dat maakt dan niet uit want dan sta je toch al op winst.

Het is juist als je short gaat met BTC als onderpand dat je hefboom groter wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 06-11-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
eh?

Ik heb euro's daar koop ik bitcoin van en daar ga ik long mee. Dan profiteer ik daar dubbel van in zowel de hefboom als de stijgende waarde. De reden waarom bitfinex zijn hefboom verlaagd heeft. Als het de verkeerde kant op gaat heb ik een probleem ja.

[ Voor 12% gewijzigd door LED-Maniak op 06-11-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ah op die manier. Eigenlijk verhoog je de leverage gewoon met 1 op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slammers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-02-2024
Gisteravond via Blockchain 1 BTC overgemaakt naar mijn Kraken account Alle confirmations gehad en ook een mailtje van Kraken dat ik iets gestort heb en bij mijn funding moet kijken, maar er staat niets bij? Meer mensen dit probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
remcoboy1479 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:47:

[...]
Ik zou erg uitkijken met margin trading als je nog geen ervaring hebt of nog niet goed door hebt hoe het werkt. Bij gewone orders is het simpel, je koopt op een bepaalde prijs en dan heb je btc in bezit. Stel de koers zakt daarna in. Dat hoeft nog geen ramp te zijn, je zou net zo lang kunnen wachten totdat de koers weer omhoog gaat en dan de btc weer verkopen met winst. Bij margin trading werkt het anders. Als je daar btc koopt (long gaat), heb je een open positie. Zakt de koers in, dan gaat die positie in de min. Hoe verder de koers zakt, hoe verder je positie in de min gaat. De positie zul je ooit moeten sluiten en dan pas heb je winst of verlies. Meestal betaal je ook nog rente, want je leent het geld waar je de btc mee koopt. Dus al met al kan de psychologische druk behoorlijk oplopen als je positie erg in het rood komt te staan en je ondertussen ook elke dag rente betaalt. Bij gewone orders heb je veel minder stress.

Lees je dus eerst goed in en als je begint zou ik het eerst met kleine bedragen proberen. Ik ben er ontzettend veel geld mee kwijt geraakt omdat ik met veel te grote bedragen speelde en ook nog eens weinig tot niks van traden af wist.

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Koers is redelijk stabiel de laatste 2 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:38:
Koers is redelijk stabiel de laatste 2 dagen...
Ja ik had toch wel verwacht dat ie wat verder zou zakken, gezien het feit dat ie redelijk hard gekelderd is daarvoor.

Ben benieuwd wat ie op langere termijn gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De geluiden worden steeds positiever in de media :)

http://www.ad.nl/ad/nl/55...r--naar-bovenwereld.dhtml

http://www.rtlnieuws.nl/e...-voor-nobelprijs-economie

[ Voor 21% gewijzigd door Luuk op 09-11-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Volgens mij worden de Silk Road coins zo nu en dan gedumpt op de beurs. Ik heb al twee keer een dump van 2k BTC langs zien komen op Bitfinex waardoor de koers $10 tot $20 daalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 09:14

Blord

Hello Kitty !

.oisyn schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 01:29:
Volgens mij worden de Silk Road coins zo nu en dan gedumpt op de beurs. Ik heb al twee keer een dump van 2k BTC langs zien komen op Bitfinex waardoor de koers $10 tot $20 daalt :)
Als het zo is dan weet je ook dat de eigenaar van de Silk Road coins minder heeft betaald dan de huidige prijs. Ze gaan inderdaad niet alles in een keer dumpen om zo de prijs hoog te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
.oisyn schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 01:29:
Volgens mij zijn de adressen bekent en is daar niet veel mee gebeurd. Daarnaast is er dan een grote kans dat diegene ze met een verlies verkoopt, aangezien dit soort veilingen en aantallen resulteren in een prijs hoger dan de marktwaarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Het lijkt erop dat er 3 winnaars zijn, waaronder minimaal 1 syndicaat (itBit)

Hier wat meer info en worden de coins gevolgd:
https://www.reddit.com/r/...auction_coins_are_moving/
https://www.reddit.com/r/...n_discussion_of_final_us/

Grafische weergave:
https://www.blockseer.com/g/nb8yva4Oqt7o

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
green-tea schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:44:
[...]

One SWIFT (WIRE) withdrawal is necessary to request SEPA withdrawals not without a good reason. The thing is that it is almost impossible to trace SEPA transaction and make sure it is processed correctly. But one WIRE transaction allows us to guarantee that all further SEPA withdrawals would be completed with no issues.
Leuk geintje, €15 aan fees..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
Freefall! Blij dat ik nog 2 coins heb verkocht rond $400 en net nog een rond $340. Dat wordt met een mooie winst terugkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Het is echt dramatisch ineens ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Lijkt wel of de altcoins er ook steeds heftiger op reageren. Als je btc ziet vallen kan je er bijna gewoon op aan dat als je snel een altcoin koopt met groot volume deze een paar % zal stijgen :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Maar die altcoins trade je over het algemeen tegen BTC. Dus hoewel de <ALT>/BTC koers stijgt, gaat de <ALT>/<FIAT> nog steeds omlaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

.oisyn schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:12:
Maar die altcoins trade je over het algemeen tegen BTC. Dus hoewel de <ALT>/BTC koers stijgt, gaat de <ALT>/<FIAT> nog steeds omlaag ;)
Klopt helemaal. Maar ik heb graag zoveel mogelijk btc, want btc wordt uiteindelijk toch (veel) meer waard. Maar dat is een persoonlijke opvatting natuurlijk ;)

edit: Dennahz: gmta ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DeMoN op 11-11-2015 14:19 ]

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

.oisyn schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:12:
Uiteindelijk is het doel van de meeste mensen om meer BTC te verkrijgen. De USD-value doet er niet zoveel toe als je nog niet van plan bent om uit te cashen :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Dan kun je nog altijd beter BTC's traden tegen fiat dan tegen altcoins ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

.oisyn schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:20:
Dan kun je nog altijd beter BTC's traden tegen fiat dan tegen altcoins ;)
In the end voel ik me beter bij zoveel mogelijk btc. Ben ook van plan er uiteindelijk mee te gaan betalen (zoals ik af en toe al doe) en niet om te wisselen naar fiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Het idee is dan ook dat je weer inkoopt als de koers lager is. Het is echt niet anders dan traden tegen altcoins hoor, maar wel een stuk effectiever. Of je nou doge koopt voor je BTC's of dollars. In the end ga je ze toch weer inruilen tegen BTC.

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 11-11-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

.oisyn schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:24:
Het idee is dan ook dat je weer inkoopt als de koers lager is. Het is echt niet anders dan traden tegen altcoins hoor, maar wel een stuk effectiever. Of je nou doge koopt voor je BTC's of dollars. In the end ga je ze toch weer inruilen tegen BTC.
BTC/EUR een tijdje getrade, maar als je de boot mist kan het soms ZO lang duren voordat btc weer een move maakt. Ik vond het best saai. Met altcoins heb je een stuk meer risico, kan alle kanten opschieten. Trekt me meer, ook al heeft het me paar keer flink knaken gekost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Zijn er eigenlijk al altcoin exchanges met margin trading?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
.oisyn schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:57:
poloniex heeft dat en BTC-E volgens mij ook (heeft enkele altcoins)

• Dennahz

Dennahz

.oisyn schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:57:
Poloniex heeft het op een aantal grote (high volume) coins. Ethereum, Dash, etc. Werkt prima.

Gaat wel weer lekker met traden lately. DigiByte is flink omhoog gegaan (en ik wacht nog steeds op een flinke dip :p), Dash ziet er pumpy uit, XMR gaat lekker. Heerlijke tijden :Y)

Twitter

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 14:33
We gaan weer omhoog, gisteren rond 301EUR weer ingekocht, dus gaat prima zo :)

• Marselaar
Virtual Reality schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:42:
We gaan weer omhoog, gisteren rond 301EUR weer ingekocht, dus gaat prima zo :)
Je bent bijna weer terug bij af...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Zijn er hier eigenlijk nog veel alttraders? Tegenwoordig pakken de alts wel weer aardig op namelijk. Vooral de goeie coins als DGB, DASH, VNL, ETH.

P&D instamine coins zijn gelukkig niet echt meer in. Heb zelf wel het gevoel dat het allemaal wat overgaat naar een wat volwassenere wereld met serieuzere traders :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Dennahz schreef op donderdag 12 november 2015 @ 23:21:
Zijn er hier eigenlijk nog veel alttraders? Tegenwoordig pakken de alts wel weer aardig op namelijk. Vooral de goeie coins als DGB, DASH, VNL, ETH.

P&D instamine coins zijn gelukkig niet echt meer in. Heb zelf wel het gevoel dat het allemaal wat overgaat naar een wat volwassenere wereld met serieuzere traders :)
Ik heb vroeger veel altcoins getrade, nu al tijden niet meer. Hou ETH wel erg in de gaten, maar meer de techniek zelf. Wil er uiteindelijk wel wat van gaan kopen voor een longterm investment.

Trade nu zelf vooral BTC, wat erg volatile is en veel forex of andere commodoties. Heb geen tijd om alts ook nog eens in de gaten te houden.

Ik denk zelf dat alts weer echt interessant gaan worden als BTC wat minder volatiel is geworden mits de prijs >300 dollar blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:26

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik speculeer nog wel eens op altcoins, niet al te serieus met inkopen op een dip en verkopen op 10/15% winst. Doe dat steeds bij Bittrex maar de marketpagina's zijn soms verschikkelijk sloom, waarschijnlijk door een brakke JS of iets dergelijks. Ga nu Poloniex eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Lekkere Kwal schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:45:
[...]
Ik speculeer nog wel eens op altcoins, niet al te serieus met inkopen op een dip en verkopen op 10/15% winst. Doe dat steeds bij Bittrex maar de marketpagina's zijn soms verschikkelijk sloom, waarschijnlijk door een brakke JS of iets dergelijks. Ga nu Poloniex eens proberen.
Poloniex is een stuk beter dan Bittrex. Eigenlijk de #1 voor alts atm. Zijn er hier ook mensen die Kraken gebruiken?

Volgens mij één van de veiligere exchanges (als in: geen scammy gedoe). Ook hele snelle banktransacties, dus als je eens iets wilt uitcashen kan het ook via daar. Heb nu gewoon wat EUR daar staan voor 't geval BTC weer flink inzakt.

[ Voor 22% gewijzigd door Dennahz op 16-11-2015 13:49 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21

Ik heb wat dgb rrd csc nlg coins

Puur uit nieuwsgierigheid csc Is wel omhoog gegaan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Offens1490 op 16-11-2015 16:17 ]

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels ben ik met traden begonnen op Bitfinex. Ik houd het voor nu even bij exchange trading om bekend te worden met het jargon en de werking van al die trades. Ik heb nu een trailing stop order uitstaan van mijn bescheiden bitcoin voorraad. Dus zolang de koers niet teveel daalt blijft die order uitstaan. Er mag nu wel een leuke piek komen van mij. ;)

Het blijft natuurlijk wel behoorlijk koffiedik kijken met die koers. Ik denk dat ik daarom maar voorlopig bij limit en (trailing) stop orders blijf en tussendoor de kat uit de boom kijk. Dat is niet de snelste manier om geld te verdienen maar wel de veiligste. Verkopen als de koers hoog is en kopen als de koers laag is. Trailing stop vind ik wel leuk omdat je dan dicht bij een topje of dipje zit en je bij een onverwachte, grote stijging (of val als je koopt) leuk kan meesurfen.

Op dit moment verkoopt mijn order bij 334 dollar. Ik heb hoe dan ook 'dik' winst omdat ik die bitcoins 2 jaar geleden kocht voor rond de 200 dollar. Als de order volgens de huidige staat zou doorgaan en de koers zakt dan verder naar 329 dollar dan kan ik weer een trailing stop buy order plaatsen met 5 dollar price distance. Iedere dollar die de koers daarna zakt is weer winst. Stijgt deze meteen dan speel ik quite. Nadeel is natuurlijk dat als de koers nooit de 329 dollar bereikt of pas heel laat ik kan wachten tot sint juttemis. Oftewel duurt dat lang dan kun je gaan gokken op een prijsstijging en alsnog meteen kopen en dan meteen een trailing stop er achteraan om de kans op groot verlies te beperken.

Ik krab me af en toe nog even achter de oren over wat slim is en wat niet in dit soort scenario's. Maar ik ben dan ook nog maar net begonnen. Margin trading wordt met lof over geschreven maar daar waag ik me nog maar even niet aan.

Ik ga zeker ook eens kijken naar hoe je al die grafieken kunt analyseren. Bestaan er trouwens programma's die verschillende theorieën loslaten op het koersverloop? Bij aandelen kun je nog eens afgaan op reallife ontwikkelingen maar de bitcoin lijkt toch wel een heel eigen leven te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Leuke hobby ben je begonnen ;)

Je leert het eigenlijk alleen met veel ervaring op doen, dus begin gewoon met kleine orders en bouw rustig je order size op naarmate je succes hebt. Bitcoin lijkt idd een eigen leven te leiden, maar dat is niet helemaal waar. De koers van de dollar heeft bijvoorbeeld wel degelijk effect op de bitcoin koers. Daarnaast wordt de koers ook wel gemanipuleerd. Hou daar rekening mee. Een goed idee is om de stemming in de gaten te houden (bijvoorbeeld via twitter). Als je daar ziet dat iedereen moon roept en aan het kopen is kan je er bijna wel vanuit gaan dat de koers in vrije val raakt :P

Hou er wel rekening mee dat iedereen op zijn eigen tijdframe trade. Wat ik hierboven beschrijf gebeurt regelmatig, maar als jij denkt in weken en de mensen op twitter in minuten kan het alsnog verkeerd uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 01:22:
Ik ga zeker ook eens kijken naar hoe je al die grafieken kunt analyseren. Bestaan er trouwens programma's die verschillende theorieën loslaten op het koersverloop? Bij aandelen kun je nog eens afgaan op reallife ontwikkelingen maar de bitcoin lijkt toch wel een heel eigen leven te leiden.
Grafiek-analyse (wordt officieel "technische analyse" genoemd, maar ik hou het zelf bij "grafiek astrologie") is grotendeels onzin. Het is gebaseerd op het idee dat patronen in grafieken zich herhalen en dat je door het herkennen van een patroontje zou kunnen bepalen wat de koersontwikkeling gaat worden. Het probleem is echter dat er heel veel patronen zijn, daar vaak nog enigszins vrij te kiezen parameters in zitten (zoals de sample-size in een voortschrijdend gemiddelde) en je op allerlei tijdsschalen kunt kijken.

Door die aspecten handig te combineren kun je vrijwel iedere voorspelling "onderbouwen" met behulp van lijntjes in een grafiek.

Het enige wat een dergelijke aanpak waarde geeft, is het feit dat er veel mensen in geloven, waardoor het een soort self-fulfilling prophecy wordt. Zodra genoeg mensen geloven dat een bepaald patroontje dominant is, en er daarom een sterke stijging aankomt, zullen ze gaan kopen en daarmee zelf de stijging veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^ Duidelijk verhaal. Ik was er al een beetje bang voor.

Weet iemand of het mogelijk is om bij Bitfinex automatisch een trailing stop buy order te plaatsen als de koers een bepaalde stand bereikt? De bitcoin staat nu op 335 USD en een beetje. Kan ik automatisch genoemde order plaatsen als de stand bijv naar 329 USD zakt? Ik kan natuurlijk een limit order plaatsen van 329 dollar maar als op dat moment de koers nog verder zakt dan wil ik daar graag van mee profiteren.

• EJPostema
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:38:
^ Duidelijk verhaal. Ik was er al een beetje bang voor.

Weet iemand of het mogelijk is om bij Bitfinex automatisch een trailing stop buy order te plaatsen als de koers een bepaalde stand bereikt? De bitcoin staat nu op 335 USD en een beetje. Kan ik automatisch genoemde order plaatsen als de stand bijv naar 329 USD zakt? Ik kan natuurlijk een limit order plaatsen van 329 dollar maar als op dat moment de koers nog verder zakt dan wil ik daar graag van mee profiteren.
Ieder heeft zo zijn eigen voorkeuren die wel of niet werken. Ik gebruik wel TA voor bepaalde structuren en dat helpt me wel. Maar het hou het verder wel simpel. De prijs gaat omhoog of omlaag, meer is het niet
Pagina: 1 ... 8 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).