Als hij nu weer stijgt naar USD +0.40 zit je met huidige prijs alweer op 15% winst met de kans dat er nieuwe basis wordt gelegd op USD 0.38 oid.Mr_Ripple schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:59:
[...]
Coinbase komt er ws ook nog bij, coinone was al goed voor 10 cent up.
https://bestofbtc.com/dis...se-is-listing-xrp-as-well
Wel zijn er nu weer 226.664.284 meer aan coins in de circulatie.
ik quote even me eigen post. Of ik heb iets gigantisch fout gedaan of Kraken heeft het niet uitgevoerd. Het was geen limit maar market order voor extra infoOrange_Dirk schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 07:53:
gisteravond deze order geplaatst op Kraken
sell 1500.00000000 XRPXBT @ stop loss 0.00020500, take profit 0.00025990
Nu wordt ik wakker en zie dat de prijs tot ver onder mijn stop loss is gezakt. Doe ik iets verkeerd. Het was dus de bedoe;ing te verkopen als de prijs onder 0.000205 kwam en te verkopen als de prijs boven de 0.0002599 kwam
Verwijderd
Ik kijk echt met verbazing naar RDD op Bittrex. 3 maanden geleden op een beurs gezet voor 1 sat. Keek gisteren op Bittrex was de prijs 7 sat met enorme sell orders van honderden BTC op 8-9-10 sat enz. Besloot dus niet te kopen. Staat nu op 20 sat 
edit: Gewoon een P&D.

edit: Gewoon een P&D.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2017 20:38 ]
Ik was bezig met tier 3 verification op Kraken. Ik had mijn BSN nummer weggeknipt van de scan van mijn paspoort. Voor zover ik weet, is dat nummer totaal niet nodig voor een exchange. Een compleet kopie van een paspoort kan echter wel voor problemen met ID-fraude zorgen. De kans is vrij klein, maar uit voorzorg gebruik ik standaard dat kopie zonder BSN.
Kraken stuurde een reactie waarin ze letterlijk zeiden dat ze de tier 3 verificatie niet konden voltooien, omdat een stuk uit het kopie was geknipt en ze hadden dat stuk nodig...
Iemand ervaring hiermee of tips?
Kraken stuurde een reactie waarin ze letterlijk zeiden dat ze de tier 3 verificatie niet konden voltooien, omdat een stuk uit het kopie was geknipt en ze hadden dat stuk nodig...
- van zodra de markt prijs onder je stop-loss gaat wordt er iets getriggerdOrange_Dirk schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:19:
[...]
ik quote even me eigen post. Of ik heb iets gigantisch fout gedaan of Kraken heeft het niet uitgevoerd. Het was geen limit maar market order voor extra info
- namelijk "do market sell order"
- als ondertussen (de kleine tijd nadat de trigger is afgegaan, en het systeem van kraken lagged) de markt nog zwaar is gedaald, bv. een dump, dan gaat het systeem je coins verkopen tegen die lagere prijs.
- dit kan mogelijk veel lager zijn dan je stop-loss prijs. De stop-loss prijs is eigenlijk een "trigger-prijs" geen verkoopprijs per se.
[ Voor 10% gewijzigd door kristof1234 op 18-05-2017 20:37 ]
Hier hetzelfde voor nog minder: Watermerk tekst op 50% doorzichtigheid over het paspoort heen.Playa del C. schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:35:
Ik was bezig met tier 3 verification op Kraken. Ik had mijn BSN nummer weggeknipt van de scan van mijn paspoort. Voor zover ik weet, is dat nummer totaal niet nodig voor een exchange. Een compleet kopie van een paspoort kan echter wel voor problemen met ID-fraude zorgen. De kans is vrij klein, maar uit voorzorg gebruik ik standaard dat kopie zonder BSN.
Als ik tier 3 nog wil stuur ik een foto van het paspoort in mijn hand onder een hoek waardoor de kleuren verpest worden en mijn vinger net een beetje ergens op zit.
de handelskoers dat blijft altijd de vraag, is afhankelijk van zoveel factoren. Nieuwe ontwikkelingen inderdaad maar vaak is het op exchanges pumpers en dumpers die af en toe de prijs bepalen op korte termijn. Wat vaak ziet is dat als bitcoin stijgt de alts zakken en als bitcoin als een dolle zakt de alts weer popie zijn. Maar ja, als je een beetje oplet kan je hier een leuke winst halen op exchanges, maar met altijd een risicofactor omdat de meeste vreemde dingen kunnen gebeuren.alki schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:51:
[...]
Maar zie je t dan nog goedkomen met gulden? Heb ze zelf ook koers is volledig ingekakt en laatste week trekt t een beetje aan, maar zodra ik quitte speel stap ik eruit. Ben erin gegaan voor de lange termijn, maar sinds de pump tot 50ct is t erna nooit meer in t nieuws gekomen.
Betreft Gulden, op lange termijn zie ik wel een stijging komen maar nog beter dat er straks, wellicht dit jaar 1 of 2 exchanges komen die NLG <-> EUR traden onafhankelijk van bitcoinprijs, ik ben benieuwd wat dat gaat brengen. Bij Ethereum is dat ook op enkele exchanges maar toch blijft ETH aan de bitcoinkoers hangen.
Wat denken jullie van Steemit? Heeft wel kans om groot te worden denk ik
Ik heb tier 3 op kraken en een volledige scan van paspoort gestuurd, dat is (uiteraard) goedgekeurd. Blijft een risico natuurlijk omdat naar een derde patij te sturen maar op de een of andere manier heb ik vertrouwen in Kraken. Dat vertrouwen is op gevoel, niet te verifieren op basis van info of gegevens over kraken oid.kristof1234 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:36:
[...]
- van zodra de markt prijs onder je stop-loss gaat wordt er iets getriggerd
- als ondertussen (de kleine tijd nadat de trigger is afgegaan, en het systeem van kraken lagged) de markt nog zwaar is gedaald, bv. een dump, dan gaat het systeem je coins verkopen tegen die lagere prijs.
- dit kan mogelijk veel lager zijn dan je stop-loss prijs. De stop-loss prijs is eigenlijk een "trigger-prijs" geen verkoopprijs per se.
Ik overweeg zelf wel een redelijk bedrag tegenaan te gooien, het blogconcept van steem lijkt steeds meer gebruikt te worden en op de lange termijn schijnt er nieuwe functionaliteit te komen. De stijging in 2014 en de harde stijging van afgelopen paar weken houden mij tegen. Ik ben er nog niet over uit...superpolm schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:44:
Wat denken jullie van Steemit? Heeft wel kans om groot te worden denk ik
Ik vind de stijging nog wel meevallen als je het vergelijkt met andere munten. Maar van wie krijg je nou betaald als je wat post op steemit? Van andere mensen of van het systeem of allebei?exelletor schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:46:
[...]
Ik overweeg zelf wel een redelijk bedrag tegenaan te gooien, het blogconcept van steem lijkt steeds meer gebruikt te worden en op de lange termijn schijnt er nieuwe functionaliteit te komen. De stijging in 2014 en de harde stijging van afgelopen paar weken houden mij tegen. Ik ben er nog niet over uit...
Leesvoer:Playa del C. schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:35:
https://www.rijksoverheid...-van-uw-identiteitsbewijs
De bitcoin deposit naar mijn Kraken account duurt al bijna vier dagen, op blockchain.info staat deze nog steeds op onbevestigd. Is het normaal dat dit zo lang duurt? Heeft dit te maken met de performance problemen van de blockchain?
Hoeveel fee heb je meegegeven?Fionzo schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:49:
De bitcoin deposit naar mijn Kraken account duurt al bijna vier dagen, op blockchain.info staat deze nog steeds op onbevestigd. Is het normaal dat dit zo lang duurt? Heeft dit te maken met de performance problemen van de blockchain?
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Oke, daar ligt het dus aan! Ik begreep al niet exact waar die fee voor was, de fee is voor degene die de transactie verwerkt?
De fee staat op namelijk op 0, betekent dit dat het heeeeel lang gaat duren? Is er een manier om alsnog fee toe te kennen?
Dank voor de tip, volgende keer een fee instellen dus
Verwijderd
Het is dynamisch, kijk hier voor een optimale fee op het huidige moment:Fionzo schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:53:
[...]
Oke, daar ligt het dus aan! Ik begreep al niet exact waar die fee voor was, de fee is voor degene die de transactie verwerkt?
De fee staat op namelijk op 0, betekent dit dat het heeeeel lang gaat duren? Is er een manier om alsnog fee toe te kennen?
Dank voor de tip, volgende keer een fee instellen dusWat is een beetje gebruikelijk?
https://bitcoinfees.21.co/
Ja.Fionzo schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:53:
[...]
Het makkelijkste is om te wachten tot de transactie door de nodes wordt gedropped en weer in je wallet terecht komt.De fee staat op namelijk op 0, betekent dit dat het heeeeel lang gaat duren? Is er een manier om alsnog fee toe te kennen?
Wallet-software gebruiken die automatisch de fee berekent. De fee die je moet meesturen hangt af van wat zaken die meestal onder de motorkap zitten.Dank voor de tip, volgende keer een fee instellen dusWat is een beetje gebruikelijk?
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Duidelijk verhaal, ik was ondertussen al aan het lezen hoe het met die fees en priorities werkt. Weer wat geleerd. Bedankt!
https://en.bitcoin.it/wiki/Transaction_fees
https://en.bitcoin.it/wiki/Transaction_fees
Voor je huidige transactie: ik hoop dat het geen groot bedrag voor je is want die kan dagen vastzitten zo.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Mijn Cryptosteel is aangekomen. Eerst indruk: voelt als een tank, de locker (zonder letters er in) weegt al 200 gram, de letterbak is nog eens 180 gram aan letters. Formaat creditcard maar dan een heel stuk dikker, met een mooi sluitmechanisme waarin de locker in twee delen uiteenwaaierd. Aanrader!
Ik begrijp het principe. NU was er echter in het geheel niks verkocht. Het stond al uren ver onder mijn opgegeven stop loss.kristof1234 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:36:
[...]
- van zodra de markt prijs onder je stop-loss gaat wordt er iets getriggerd
Valt wel mee, ik kan het bedrag wel enkele dagen missen. Ik ben vooral nog aan het experimenteren met Bitcoin, in de toekomst mogelijk ook nog met een aantal altcoins.LED-Maniak schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:09:
Voor je huidige transactie: ik hoop dat het geen groot bedrag voor je is want die kan dagen vastzitten zo.
Ik zie op dit forum veel handel via Kraken en Poloniex voorbij komen. Zijn er ook mensen die met BL3P werken? Voorheen had je daar nog een bunq rekening voor nodig, maar sinds vandaag kan je je aanmelden met iedere SEPA rekening. Gemiddeld zitten er op BL3P rond de 20 handelaren, dus ik denk dat dit het grootste nadeel is?
Ah, welcome to kraken danOrange_Dirk schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:15:
[...]
Ik begrijp het principe. NU was er echter in het geheel niks verkocht. Het stond al uren ver onder mijn opgegeven stop loss.
Soms werkt hun systeem helemaal niet... 97% van geval wel, maar als het hard gaat (en 1000en mensen tegelijk willen verkopen) kan trading engine het soms niet verwerken en worden soms (stop-loss) orders niet getriggerd. Dit is een bekende kritiek op kraken (is al jaren het geval...)
Als men toevallig bij de 3% zit, dan is dat reden om kwaad te zijn. Ik heb zelf al een berg geld hiermee verloren.
Ander websites crashen bij hoge activiteit wel eens volledig (cf. posts over Poloniex hier de afgelopen dagen), dat is wellicht nog erger...
Als je nieuw bent, laat je niet te veel afschrikken. In "normale omstandigheden" werkt het gewoon goed. Die 3% dat het niet werkt is een extra risico dat je moet incalculeren (als het om kleine bedragen gaat is het wellicht niet zo erg, mijn hele kapitaal toevertrouwen aan de trading engine van kraken zou ik echter niet meer doen
[ Voor 5% gewijzigd door kristof1234 op 18-05-2017 21:22 ]
Hmm waarschijnlijk een gevalletje van helaas pindakaas voor mij dan. Heb net wel een request ingediend bij ze om er naar te kijken en een verzoek tot compensatie. Zal wel op niks uitdraaien maar meer kan ik niet doenkristof1234 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:21:
[...]
Ah, welcome to kraken dan![]()
Soms werkt hun systeem helemaal niet... 97% van geval wel, maar als het hard gaat (en 1000en mensen tegelijk willen verkopen) kan trading engine het soms niet verwerken en worden soms (stop-loss) orders niet getriggerd. Dit is een bekende kritiek op kraken (is al jaren het geval...)
Als men toevallig bij de 3% zit, dan is dat reden om kwaad te zijn. Ik heb zelf al een berg geld hiermee verloren.
Ander websites crashen bij hoge activiteit wel eens volledig (cf. posts over Poloniex hier de afgelopen dagen), dat is wellicht nog erger...
Als je nieuw bent, laat je niet te veel afschrikken. In "normale omstandigheden" werkt het gewoon goed. Die 3% dat het niet werkt is een extra risico dat je moet incalculeren (als het om kleine bedragen gaat is het wellicht niet zo erg, mijn hele kapitaal toevertrouwen aan de trading engine van kraken zou ik echter niet meer doen)
Ik heb dit ook een keer gehad. Ik was er niet zeker van hoe stop-loss werkte dus ik heb toen een leverage short gehedged met een long om rustig te kunnen slapen. Dat was maar goed ook want de stop loss werd niet getriggered.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Mooie tijd om trouwens nog wat extra BTC in je portefeuille te hebben de komende dagen, ik verwacht dat BTC de 2.000 dollar aan gaat tikken wat ervoor gaat zorgen dat deze mijlpaal wereldwijd in het nieuws gaat komen
Dit zal vervolgens mogelijk nieuwe mensen aantrekken die weer in willen stappen waardoor de prijs nog verder zal gaan stijgen
Dit zal vervolgens mogelijk nieuwe mensen aantrekken die weer in willen stappen waardoor de prijs nog verder zal gaan stijgen
In principe krijg je betaald van stemmen die gebruikers kunnen uitbrengen. ik snap echter niet hoe dat vesting precies werkt....superpolm schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:49:
[...]
Ik vind de stijging nog wel meevallen als je het vergelijkt met andere munten. Maar van wie krijg je nou betaald als je wat post op steemit? Van andere mensen of van het systeem of allebei?
https://steem.io/getinvolved/paid-to-curate/
https://steem.io/getinvolved/steem-currency/
Bij POLO kun je nu geen orders cancellen...
Was net bezig alles over te zetten naar andere exchanges, heb nu op 3 na alles weg.
GNT, FCT en MAID nog op orders staan. Gelukkig 2/3e van m'n portefeuille kunnen verplaatsen.
Teveel issues bij Polo
Was net bezig alles over te zetten naar andere exchanges, heb nu op 3 na alles weg.
GNT, FCT en MAID nog op orders staan. Gelukkig 2/3e van m'n portefeuille kunnen verplaatsen.
Teveel issues bij Polo
Een pessimist is een realistische optimist
Even een update over mijn eerste verdere stappen op de crypto market.
Vorige week heb ik LTC gekocht op een slecht moment, oeps, dus die ligt nu in een paper wallet te wachten tot die terug weer wat klimt.
Verder heb ik vandaag een meer divers portfolio van BTC, ETH en wat andere coins opgezet met een kleine investering. Redelijk random eigenlijk moet ik toegeven want ben er echt mee aan het experimenteren.
Dit deed ik door BTC aan te kopen op Coinbase en die over te zetten naar Bittrex. Was op een paar uur geregeld met SEPA, mooi eigenlijk!
In mijn portfolio is BTC redelijk stabiel en ETH een lichte stijging. Van de rest doet FLO en CLAM het best wel goed, de andere kleintjes die ik koos minder dus zit nu ongeveer break-even.
Ik vind het nu wel moeilijk om te beslissen: sluit ik mijn winsten vandaag af en hoop ik dat de zakkers nog klimmen? Of laat ik alles gewoon open staan om te kijken hoe het verder evolueert. Like I said, geen ervaring met traden
Vind het wel moeilijk om bij te houden hoeveel fiatgeld equivalent je nu eigenlijk in portefeuille hebt. De netwerk en aankoop fees helpen daar ook niet echt bij. Soms is het echt uitrekenen hoeveel die ene coin je nu precies in echt geld heeft gekost. Maar ik vind dat wel belangrijk om een goed beeld te krijgen van mijn posities.
Heb nu een account aangemaakt op CryptoCompare om mijn portfolio bij te houden, en dit helpt wel. Alleen vind ik het verwarrend want de change % komt niet overeen met die van bittrex. Anyway ik zoek het verder uit maar tips altijd welkom
Vorige week heb ik LTC gekocht op een slecht moment, oeps, dus die ligt nu in een paper wallet te wachten tot die terug weer wat klimt.
Verder heb ik vandaag een meer divers portfolio van BTC, ETH en wat andere coins opgezet met een kleine investering. Redelijk random eigenlijk moet ik toegeven want ben er echt mee aan het experimenteren.
Dit deed ik door BTC aan te kopen op Coinbase en die over te zetten naar Bittrex. Was op een paar uur geregeld met SEPA, mooi eigenlijk!
In mijn portfolio is BTC redelijk stabiel en ETH een lichte stijging. Van de rest doet FLO en CLAM het best wel goed, de andere kleintjes die ik koos minder dus zit nu ongeveer break-even.
Ik vind het nu wel moeilijk om te beslissen: sluit ik mijn winsten vandaag af en hoop ik dat de zakkers nog klimmen? Of laat ik alles gewoon open staan om te kijken hoe het verder evolueert. Like I said, geen ervaring met traden
Vind het wel moeilijk om bij te houden hoeveel fiatgeld equivalent je nu eigenlijk in portefeuille hebt. De netwerk en aankoop fees helpen daar ook niet echt bij. Soms is het echt uitrekenen hoeveel die ene coin je nu precies in echt geld heeft gekost. Maar ik vind dat wel belangrijk om een goed beeld te krijgen van mijn posities.
Heb nu een account aangemaakt op CryptoCompare om mijn portfolio bij te houden, en dit helpt wel. Alleen vind ik het verwarrend want de change % komt niet overeen met die van bittrex. Anyway ik zoek het verder uit maar tips altijd welkom
Luxury travel on a budget - https://jumpseat.be
Vind het ook best moeilijk te begrijpen. de inflatie van Steem is wel hoog als ik t zo lees, volgend jaar (of dit jaar) verdubbeld het aantal Steem. Maar als je het omzet in Steem Power dan zit het 2 jaar vast in het systeem, zodat het niet op de exchanges gedumpt wordt. Wil het eerst beter begrijpen voordat ik er veel geld in ga stoppen.exelletor schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:05:
[...]
In principe krijg je betaald van stemmen die gebruikers kunnen uitbrengen. ik snap echter niet hoe dat vesting precies werkt....
https://steem.io/getinvolved/paid-to-curate/
https://steem.io/getinvolved/steem-currency/
YouTube: Ep. #35- Steemit Inflation Rate Exposed!
YouTube: Steemit 101 - Steem, Steem Dollars, and Steem Power
[ Voor 13% gewijzigd door superpolm op 18-05-2017 22:48 ]
Iemand ervaring met Gatehub? Ik wil mijn coins bij polo weg hebben. 
Edit: Voor ripple trouwens.
[ Voor 16% gewijzigd door Falcoo op 18-05-2017 22:19 ]
Mee eens. Niks is natuurlijk zeker, maar ik denk ook dat de 2000 dollar sneller dan verwacht wordt bereikt. En daarna komt er waarschijnlijk nog wel een flinke stijging inderdaad, door de extra aandacht en de emotie. En daarmee denk ik dat de euro prijs uiteindelijk ook vrij snel over de 2000 euro gaat op korte termijn.Remco10 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:52:
Mooie tijd om trouwens nog wat extra BTC in je portefeuille te hebben de komende dagen, ik verwacht dat BTC de 2.000 dollar aan gaat tikken wat ervoor gaat zorgen dat deze mijlpaal wereldwijd in het nieuws gaat komen
Daarnaast is nu al iets zichtbaar: op Kraken staat een enorme buy order (wall) vlak onder de 1700 euro/BTC. Ongeveer 500 BTC, waarvan zo'n 350 volgens mij van één persoon (of groep) zijn. Een whale dus. Die buy order staat daar al uren, en de prijs blijft daar vlak onder hangen. Omdat de prijs sinds vijf uur vanmiddag steeds rond de 1590 hangt, is duidelijk dat eigenlijk iedereen wel wil kopen en de prijs kan ook best wat hoger waarschijnlijk. Alleen die enorme muur blokkeert de boel. Soms is zo'n muur in één keer weg en stuift de prijs meteen omhoog. Maar dat lijkt nu niet te gebeuren. Misschien moeten die 500 BTC echt allemaal worden gekocht door mensen met lef.
Bitstamp staat ook al die tijd al wat vast rond 1920 dollar. Daar is verder geen muur, maar omdat bij Kraken de boel stagneert (en door eventuele arbitrage) blijft het ook bij Bitstamp wat hangen.
Verder over stoplosses bij Kraken: Er zal vast hier en daar eens wat misgaan in hun trade-engine. Echter ik denk dat de meeste problemen door menselijke fout ontstaan. Zoals een punt of komma. Kraken werkt met het Amerikaanse systeem voor getal-notatie. Een komma staat voor een duizendtal en een punt is wat bij ons een komma is. Of een simpele typ- of klikfout.
Wat ook irritant is, is als het budget van Kraken voor Margin trading op is. Zoals gisteravond en een paar keer eerder deze weken. Dan kun je buy orders met leverage wel plaatsen, maar ze worden meteen gecancelled, omdat ze geen vermogen meer hebben in hun Margin-potje. En dan soms toch een heel klein deel van je order uitvoeren, om daarna weer te cancellen. Het zorgt ook voor verwarring in het orderbook trouwens, want er worden dan steeds voor vele BTC aan orders geplaatst en meteen verwijderd. En dit gebeurt uiteraard vooral als het druk is en iedereen wil kopen met leverage. De prijs stijgt enorm, maar als je dus te laat bent, kun je gewoon niet meer instappen. Snap dat er een grens is aan het vermogen, het gaat waarschijnlijk om vele miljoenen per dag daar.
Maak het jezelf makkelijk en reken alles in BTC. Af en toe reken je jouw totale BTC om naar euro's en zie je wat je verdient hebt.florholvoet schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:13:
Ik kan maar moeilijk terugvinden op de overheidswebsites of een instantie als Kraken uberhaupt mag vragen om je BSN. Ervan uitgaande dat dat niet zo is, kan je misschien je BSN-nummer met photoshop veranderen (rekening houdend met de 11-proef, en dat hij op twee plekken staat). Geen idee of dat dan weer mag, maar ik zou ook niet weten hoe ze het willen controlerenPlaya del C. schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:35:
Volgens mij mag je identificatiepapieren niet vervalsen door er een ander nummer op te zetten.dj_tjerk schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:29:
[...]
Ik kan maar moeilijk terugvinden op de overheidswebsites of een instantie als Kraken uberhaupt mag vragen om je BSN. Ervan uitgaande dat dat niet zo is, kan je misschien je BSN-nummer met photoshop veranderen (rekening houdend met de 11-proef, en dat hij op twee plekken staat). Geen idee of dat dan weer mag, maar ik zou ook niet weten hoe ze het willen controleren
En eigenlijk moet je ook niet zo moeilijk doen over je BSN, omdat van elk bedrijf en dus ook die 1 miljoen ZZP-ers het BTW nummer gelijk is aan het BSN. Als het openbaar maken van je BSN echt zo fraudegevoelig was hadden ze het allang aangepast voor bedrijven.
Meh ... Siacoins niet ontvangen van ShapeShift - had gelukkig screenshots van hele transactie + bevestiging in BTC wallet en Sia wallet is lokaal dus adres was een onveranderde copy paste. Als dat niet goedkomt is dat ook 1 keer nooit meer. Ik heb ook allemaal veel te moeilijk gedaan met losse wallets, had gewoon BTC local <> BTC web <> exchange(s) moeten doen, meh.
De meeste mensen deugen!
Volgens mij is de muur weer weggehaald en ik denk dat je 1690 ipv 1590 bedoeldPlaya del C. schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:20:
[...]
Daarnaast is nu al iets zichtbaar: op Kraken staat een enorme buy order (wall) vlak onder de 1700 euro/BTC. Ongeveer 500 BTC, waarvan zo'n 350 volgens mij van één persoon (of groep) zijn. Een whale dus. Die buy order staat daar al uren, en de prijs blijft daar vlak onder hangen. Omdat de prijs sinds vijf uur vanmiddag steeds rond de 1590 hangt, is duidelijk dat eigenlijk iedereen wel wil kopen en de prijs kan ook best wat hoger waarschijnlijk. Alleen die enorme muur blokkeert de boel.
BTW nog een N00b vraagje: als ik een take profit order aanmaak dan wordt er gelijk voor de marktprijs aangekocht (stel 50). Als ik nu de take profit instel bij 70, maar ik zie dat die niet wordt gehaald en ik wil bijv bij 65 verkopen, kan ik dan gewoon die order weer intrekken?
Ik gebruik deze voor XRP. Snel aangemaakt en makkelijk in gebruik. Gatehub's om EUR te storten is wel al sinds zondag op pending bij mij, ik ga er van uit dat ze het druk hebben. Voor de rest is het volume beperkt (EURXRP dan in mijn geval). Ook analytisch iets minder. Ik kijk tegelijkertijd op Poloniex om te kijken hoe daar het buyen/sellen verloopt, de grafieken van beide exchanges lopen in de meeste gevallen samen.Falcoo schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:17:
Iemand ervaring met Gatehub? Ik wil mijn coins bij polo weg hebben.
Daarbij kreeg ik vanavond deze mail;
Hi Sjoerd,
Kraken is pleased to announce the addition of new pairs for trading between ripples (XRP) and four fiat currencies (EUR, USD, JPY, and CAD)! The new trading pairs mean that clients who want to buy or sell XRP in exchange for fiat currency can now do so directly.
What are the new trading pairs?
XRP/EUR (ripple-euro)
XRP/USD (ripple-US dollar)
XRP/JPY (ripple-Japanese yen)
XRP/CAD (ripple-Canadian dollar)
Ja, je kunt in principe een order altijd cancellen. Wat je in dit geval misschien beter kunt doen, als de exchange dat ondersteunt, is een trailing order aanmaken. Deze stel je dan zo in dat je verkoopt als de prijs een bepaald aantal euro/btc/eth/% zakt t.o.v. de piek. Op die manier hoef je hem niet in de gaten te houden en hoef je niet al te bang te zijn dat je te vroeg verkoopt.JPS schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:39:
[...]
Volgens mij is de muur weer weggehaald en ik denk dat je 1690 ipv 1590 bedoeld![]()
BTW nog een N00b vraagje: als ik een take profit order aanmaak dan wordt er gelijk voor de marktprijs aangekocht (stel 50). Als ik nu de take profit instel bij 70, maar ik zie dat die niet wordt gehaald en ik wil bijv bij 65 verkopen, kan ik dan gewoon die order weer intrekken?
Ook hier moet je dan weer een beetje mee uitkijken. Als je hem namelijk te streng instelt verkoop je misschien alsnog te vroeg doordat er een tijdelijk dipje is, en als je hem te los instelt loop je weer teveel winst mis.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
https://www.rijksoverheid...-van-uw-identiteitsbewijsdj_tjerk schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:29:
[...]
Ik kan maar moeilijk terugvinden op de overheidswebsites of een instantie als Kraken uberhaupt mag vragen om je BSN. Ervan uitgaande dat dat niet zo is, kan je misschien je BSN-nummer met photoshop veranderen (rekening houdend met de 11-proef, en dat hij op twee plekken staat). Geen idee of dat dan weer mag, maar ik zou ook niet weten hoe ze het willen controleren
Ja, ik bedoelde (uiteraard) 1690 euro/BTC. Ik zei daar boven ook al dat de muur op 1700 stond. Die is trouwens nog niet weg. Het is misschien geen rechte muur, maar er zijn nog zo'n 500 BTC te koop rond die 1700 euro. En dat is een stuk meer dan normaal. En daarnaast worden veel muren vaak weggehaald als de prijs flink blijft stijgen. Nu echter niet, staat als sinds 5 uur vanmiddag ongeveer zo als nu, zoals te zien is in de charts.JPS schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:39:
[...]
Volgens mij is de muur weer weggehaald en ik denk dat je 1690 ipv 1590 bedoeld![]()
Ik schat dat er normaal zo'n 50 BTC in het orderbook staan om iets van vijf euro in prijs te stijgen of dalen. Dat is nu ongeveer 10x zoveel.
Tja, en toch zijn veel mensen slachtoffer van identiteitsfraude volgens de cijfers. En vooral als je complete kopies van ID of paspoort naar allerlei bedrijven stuurt. Er hoeft maar één gehacked te worden of zelf met alle data weg te lopen en er is een risico. Er kunnen hier en daar creditcards, betalingen en andere dingen worden gedaan met jouw identiteit. Het valt vast mee en de schade is vaak te beperken of te herstellen.Ernemmer schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:32:
[...]
Volgens mij mag je identificatiepapieren niet vervalsen door er een ander nummer op te zetten.
En eigenlijk moet je ook niet zo moeilijk doen over je BSN, omdat van elk bedrijf en dus ook die 1 miljoen ZZP-ers het BTW nummer gelijk is aan het BSN. Als het openbaar maken van je BSN echt zo fraudegevoelig was hadden ze het allang aangepast voor bedrijven.
Aan de andere kant denk ik, wat moet Kraken met dat specifieke BSN nummer. Ze kunnen mij in mijn geval prima verifiëren, met een witte balk over mijn bsn nummer. Maar dat weigeren ze helaas. Ik heb er nog een reactie achteraan gestuurd, dat ik de kopie volgens de richtlijnen van de Nederlandse overheid heb gemaakt. En dat Kraken mijn BSN nummer niet nodig heeft en ik dus een goedkeuring verwacht.
[ Voor 31% gewijzigd door Playa del C. op 18-05-2017 22:54 ]
Ja een trailing order is idd ook te overwegen, thx!DirtyBird schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:42:
[...]
Ja, je kunt in principe een order altijd cancellen. Wat je in dit geval misschien beter kunt doen, als de exchange dat ondersteunt, is een trailing order aanmaken.
Hoe ging het verificatie proces? Ik had zelf ook al de kraken mail gekregen, en ben tussen gatehub en kraken aan het twijfelen. Kraken is dan wel geen wallet.WhySoSerious schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:42:
[...]
Ik gebruik deze voor XRP. Snel aangemaakt en makkelijk in gebruik. Gatehub's om EUR te storten is wel al sinds zondag op pending bij mij, ik ga er van uit dat ze het druk hebben. Voor de rest is het volume beperkt (EURXRP dan in mijn geval). Ook analytisch iets minder. Ik kijk tegelijkertijd op Poloniex om te kijken hoe daar het buyen/sellen verloopt, de grafieken van beide exchanges lopen in de meeste gevallen samen.
Daarbij kreeg ik vanavond deze mail;
[...]
Ja, die kwam ik ook tegen. Bij een andere pagina werd bank dan weer niet genoemd (enkel zorginstanties), en in de wet kwam ik zo snel helemaal niks concreets tegen. Hier op Tweakers kwam ik nog wel een nieuwsbericht tegen waarin staat dat bijvoorbeeld een kinderdagverblijf om een BSN mag vragen om kinderopvangtoeslag te regelen, maar niet voor verdere doeleinden mag gebruiken. Dus ik denk dat Kraken graag je BSN nummer wil hebben om mogelijkerwijs ooit wat informatie door te kunnen spelen naar de belastingdienst.
De NL overheid is ontzettend schizofreen als het gaat om het BSN. Aan de ene kant zeggen ze dat je het zo min mogelijk met anderen moet delen, alleen met specifieke organisaties, maar aan de andere kant moeten ZZPers het met de hele wereld delen (want voor een ZZPer is het BSN het BTW-nummer).
Het zou goed zijn als er een duidelijkere lijn in komt: Of een BSN dat min of meer vrij gedeeld mag worden, of eentje die zo veel mogelijk geheim moet blijven, maar dan ook niet meer als basis dient voor het BTW-nummer voor ZZPers. Je zou dan zelfs kunnen gaan naar een systeem waar het BSN niet meer op het identiteitsdocument staat, maar op een apart document (vergelijkbaar met het Amerikaanse Social Security Nummer).
Het is inderdaad een vreemd verhaal. Er waren een jaar geleden wat kamervragen over deze constructie met BSN nummers als BTW nummers, maar de belastingdienst vond dat de wet werd nageleeft en dat een andere constructie 'praktisch onmogelijk' zou zijn (de noodzaak daartoe daargelaten).Rannasha schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 23:02:
[...]
De NL overheid is ontzettend schizofreen als het gaat om het BSN. Aan de ene kant zeggen ze dat je het zo min mogelijk met anderen moet delen, alleen met specifieke organisaties, maar aan de andere kant moeten ZZPers het met de hele wereld delen (want voor een ZZPer is het BSN het BTW-nummer).
Het zou goed zijn als er een duidelijkere lijn in komt: Of een BSN dat min of meer vrij gedeeld mag worden, of eentje die zo veel mogelijk geheim moet blijven, maar dan ook niet meer als basis dient voor het BTW-nummer voor ZZPers. Je zou dan zelfs kunnen gaan naar een systeem waar het BSN niet meer op het identiteitsdocument staat, maar op een apart document (vergelijkbaar met het Amerikaanse Social Security Nummer).
Hieruit begrijp ik dat jij al je funds op poloniex laat staan? Heb je zo'n vertrouwen in poloniex of accepteer je gewoon het risico?Bonez0r schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:58:
[...]
0.5% is wel uitzonderlijk natuurlijk. Om een idee te geven van lange termijn winst:
[afbeelding]
Vorig jaar met de ETH bull run en dit jaar met de alt gekte gaat het hard, maar daar tussenin zitten vele magere maanden. Een leuke feature van de bot die er onlangs is bij gekomen is dat je een rentepercentage kan instellen waarboven hij alles gaat uitlenen (en slechts een gedeelte als de rente lager is). Ik heb local market analysis nog niet geprobeerd, jullie wel?
Misschien een leuk weetje, Bittrex heeft ongeveer 15 miljoen euro aan NEM staan:
http://explorer.ournem.co...6INVGA7SREEUMX5QAI6VU7HNR
Poloniex heeft 44 miljoen euro aan NEM:
http://explorer.ournem.co...R7F75MAKA2S3DHDCIFG775N3D
P.S. Ja ik ben zo gek om op dit moment te kopen. Heb daarnaast nog wat Stratis bijgekocht.
http://explorer.ournem.co...6INVGA7SREEUMX5QAI6VU7HNR
Poloniex heeft 44 miljoen euro aan NEM:
http://explorer.ournem.co...R7F75MAKA2S3DHDCIFG775N3D
P.S. Ja ik ben zo gek om op dit moment te kopen. Heb daarnaast nog wat Stratis bijgekocht.
[ Voor 41% gewijzigd door exelletor op 18-05-2017 23:20 ]
Nou hoop ik dat Xrp morgenvroeg weer rond de 0.40 usd zit, het hangt nu al een halve dag op 0.36 usd.
Ben benieuwd
Ben benieuwd
1. Als het speelgeld is is het aan jou om te bepalen wat je gaat doen. Het is altijd een had ik maar.... kwestie. Dat kan niemand voor je zeggen. Als het geld is wat je niet kan missen en je staat in de min? laat het lekker staan. (advies heb ik ook al gehadflorholvoet schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:13:
2. ik ben ook nog maar net (begin april) begonnen en heb onder de 200,- speelgeld ingelegd. Als ik dat laat uitbetalen is dat inmiddels verdubbeld. Ik heb wat stratis en BTC bij Litebit staan waar het wel duidelijk is hoeveel het in euros waard is. Nadeel vind ik de erg hoge fee van Litebit en koers verschil tussen verkoop/koop is ook nogal groot. Uitbetalen bij Litebit gaat via credits en vervolgens kun je die credits weer uit laten betalen naar Euros. Vrij omslachtig (ik heb er een klacht over ingediend, maar of er wat mee gedaan wordt zal wel niet). Maar dat is bij kraken ook zo. je moet het eerst omzetten naar xbt en dan kun je het pas weer uit laten betalen volgens mij.
ook al koop ik soms maar wat altcoins voor 5 euro het concept van winnen is leuk. Dus ik kan al blij zijn als ik 20% winst heb. Maar je kan het net zo hard verliezen. Daarom is het ook speelgeld.
Kraken heb ik wat BTC en Ripple staan. Ripple was een gokje en die loopt lekker. Wanneer ga ik verkopen? Waarschijnlijk te laat (had ik maar...). Monero heb ik 3 euro winst op gepakt en tijdig verkocht. Maar ik laat het tot dusver lekker staan. Kraken moet ik ook nog verder uitzoeken. Ik ben totaal niet bekend met de termen die voorbij komen (dat is wel terug te vinden op de openings post)
Zoals iemand hierboven al aangaf is het denk ik ook beter om alles om te gaan rekenen naar BTC ipv euro. Het maakt het veel makkelijker.
3.
App: Blockfolio (is hier al eerder aangegeven)
android: Google Play: Blockfolio Bitcoin/Altcoin App
Welke mij redelijk inzicht geeft in de huidige koersen. je kan je eigen holdings toevoegen, dus zodoende kun je redelijk in de gaten houden wat je mogelijke winst of verlies is. Hier zitten ook alert meldingen in die je in kunt stellen (ik heb ze nog niet in gebruik).
Leuke toevoeging is dat er ook een button zit wat je naar een nieuwspagina brengt.
App: coincap.io (zet wel prijsupdates op wifi als je een limited databundel hebt).
android: Google Play: CoinCap.io
Hier kun je ook een portfolio maken. Ik ben er alleen nog niet achter hoe ik een coin uit mijn portfolio kan halen.
App: Bitcoin Ticker Widget
android: Google Play: Bitcoin Ticker Widget
hier kan je volgens mij wel alle exchanges selecteren en data uit halen
App: Bitcoin checker
android: Google Play: Bitcoin Checker
hier kan je ook alerts instellen. Hoe die precies werken en of het werkt weet ik niet.
App:
android: Google Play: ETHNews - Everything Ethereum
gevonden hier in het topic
App:
Bitcoinwisdom
android: Google Play: BitcoinWisdom
is ook een site van: https://bitcoinwisdom.com/
App:
Tab Trader
android: Google Play: TabTrader Bitcoin Trading Buy
kwam hier voorbij op het forum
Andere site is http://coinmarketcap.com/ welke je ook info geeft. Je kan ook bij de coin ziet bij wie je die mogelijk kan inkopen (Markets)
Site en App: https://tab-trader.com/
Zorg dat je er lol in houdt als het puur speelgeld is. Ga niet elke dag kijken en op paniek/angst verkopen. Al moet ik toegeven dat ik het nu elke dag wel in de gaten hou maar mezelf 'beloofd' heb niet zomaar te verkopen. Stratis gaat ook een beetje op en neer laatste dagen en mijn winst gaat van 90 naar 70 euro en weer terug. Het blijft dan lastig om ze toch te houden.
Voor je overzicht wat je winst/verlies is zou je ook bijv 1 of 2x per week een overzicht kunnen maken in excel. waarde van je portfolio. huidige BTC prijs, etc. Achterhaal de fees bij de exchanges en je kan een redelijk beeld krijgen.
Wie blijft er wakker voor bitfinex $2000?
Weer een Kraken vraag aan de hand van vreemde ervaring...
Gisteren een short positie open staan met daar tegen over een 'buy stop loss' op 1702. Vervolgens nog een 'buy stop loss' aangemaakt op 1703. Met het doel om die short positie te sluiten en snel om te zetten naar een buy in 2 stappen. Ik dacht ik doe dit in 2 stappen om hopelijk te voorkomen dat Kraken weer vreemd reageert.
De eerste wordt uitgevoerd. Om het moment dat tweede uitgevoerd had moeten worden was er ongeveer €1000 aan saldo, de ingestelde koop hoeveelheid stond op 1 XBT en leverage 5:1. Toch zegt die: "Insufficient margin." Waarom?
Gisteren een short positie open staan met daar tegen over een 'buy stop loss' op 1702. Vervolgens nog een 'buy stop loss' aangemaakt op 1703. Met het doel om die short positie te sluiten en snel om te zetten naar een buy in 2 stappen. Ik dacht ik doe dit in 2 stappen om hopelijk te voorkomen dat Kraken weer vreemd reageert.
De eerste wordt uitgevoerd. Om het moment dat tweede uitgevoerd had moeten worden was er ongeveer €1000 aan saldo, de ingestelde koop hoeveelheid stond op 1 XBT en leverage 5:1. Toch zegt die: "Insufficient margin." Waarom?
[ Voor 7% gewijzigd door Saturnus op 19-05-2017 06:23 ]
Ethereum dik door de $100 en op naar de €100

Kraken ligt er bij mij uit. meer mensen last van?
Ik had mn closing orders te streng ingesteld. De dip vanacht heeft m gesloten met 6 euro verlies terwijl ik anders 200 in de plus had gestaanDirtyBird schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:35:
Ik denk dat eth elk moment naar boven kan uitbreken. Heb een leverage order geplaatst van 20 eth...nu zit ik echt niet meer relaxt
Ik heb xem precies voor de pump verkocht (transfer van polo naar bittrex), zit te twijfelen of ik weer moet instappen of wachten
Werkt goed hier, beetje traag van tijd tot tijd..Orange_Dirk schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 07:57:
Kraken ligt er bij mij uit. meer mensen last van?
Ik heb hier ook een aantal keer last van gehad. Wat je kan doen is je transaction id hier invullen: https://www.viabtc.com/tools/txaccelerator/
Je zal het echter wel een aantal keren moeten proberen aangezien er meerdere hier gebruik van maken en je dus vaak de melding krijgt dat ze 'vol' zitten. Maar toen ik het eenmaal succesvol had kunnen toevoegen was het binnen een paar uur gedaan.
Je zal het echter wel een aantal keren moeten proberen aangezien er meerdere hier gebruik van maken en je dus vaak de melding krijgt dat ze 'vol' zitten. Maar toen ik het eenmaal succesvol had kunnen toevoegen was het binnen een paar uur gedaan.
Fionzo schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:49:
Wat een geklooi op poloniex. Afgelopen week vaker niet dan wel normaal kunnen inloggen en mijn posities bekijken en aanpassen. De site loopt altijd vast en dan in een keer loopt hij weer super lekker om daarna weer zo traag als dikke stront door een trechter te zijn. Het lijkt wel of de grafieken het grootste probleem zijn, daar blijft hij vaak op hangen.
Je vraag was niet aan mij gericht, maar ik heb ook al mijn funds op Polo staan. Ben ingestapt met €1550, de BTC leen ik uit (dan levert het tenminste nog wat op). De XRP, ETH en LTC staan daar eventueel te wachten op een aantrekkelijke daytrade al kan ik dat i.v.m. werk overdag natuurlijk niet fulltime in de gaten houden. De bedoeling is eigenlijk lange termijn te holden maar als XRP van .40 naar .20 gaat en dan weer naar .50 tja dan zou je gek zijn als je ze niet ff verkoopt en terugkoopt.Repeating schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 23:15:
[...]
Hieruit begrijp ik dat jij al je funds op poloniex laat staan? Heb je zo'n vertrouwen in poloniex of accepteer je gewoon het risico?
Ik ben ook fan van blockfolio, en de laatste dagen is het fijn refreshen
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
99 nu op kraken. Maar gemiddelde prijs op coinmarketcap is al boven de 100.

Historische dag!
Ik ben al een tijdje bezig met mezelf inlezen en heb een x aantal Ripple's.
Ik lees ook steeds meer over Steller Lumens, hoe kijken jullie hier tegen aan?
Het heeft aardig wat anchors, waaronder de SNS Bank en de koers staat op $0.048789
Het heeft aardig wat anchors, waaronder de SNS Bank en de koers staat op $0.048789
Door de 100 heen.KingKoning schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:01:
[...]
99 nu op kraken. Maar gemiddelde prijs op coinmarketcap is al boven de 100.![]()
![]()
Historische dag!
Dat is snel gegaan, was gisteravond nog 85€
Canon 700d | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Macro | Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC | Samyang 24mm f/1.4 ED AS UMC
Laatst heb ik hier gepost over het feit dat ik wat argwaan krijgt over Poloniex. Ze zouden niet altijd alle transacties netjes uitvoeren waardoor je niet al je coins meer van je account kan halen. Ik heb mijn ETH er nog steeds op staan, omdat ik geen goed veilig alternatief ken.
Ik heb wel het een en ander gelezen over die Ledger Nano S, dus laatst maar eens op zoek gegaan. Ze waren (volgens mij) alleen in Frankrijk te bestellen, maar ik heb een shop gevonden die ze sturen vanuit Nederland, deze heet Cryptomaan. Gelijk besteld en ben blij als ik eindelijk een hardware wallet in huis heb
Ik heb wel het een en ander gelezen over die Ledger Nano S, dus laatst maar eens op zoek gegaan. Ze waren (volgens mij) alleen in Frankrijk te bestellen, maar ik heb een shop gevonden die ze sturen vanuit Nederland, deze heet Cryptomaan. Gelijk besteld en ben blij als ik eindelijk een hardware wallet in huis heb

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Hoe zien jullie het nu eigenlijk, als een bubbel de laatste weken, of als een meer bekend wordende markt? Ik verwacht toch nog hier en daar wat lucht, ik vraag me ook af of Bitcoin de 2000/2100 aantikt door de nieuwe aanwas en dan inzakt, net zoals hij boven de 1000USD was gekomen...
Het blijft speculeren, ik denk dat de 2000USD wel snel gehaald wordt, maar daarna?
Ik verwacht op de lange termijn wel dat bitcoin groot blijft, het heeft te maken met groeiproblemen maar ik verwacht wel dat die zich oplossen op het moment dat het noodzakelijk is. Het blijft echter een markt, als je zekerheid wil, je niet moet instappen
Het blijft speculeren, ik denk dat de 2000USD wel snel gehaald wordt, maar daarna?
Ik verwacht op de lange termijn wel dat bitcoin groot blijft, het heeft te maken met groeiproblemen maar ik verwacht wel dat die zich oplossen op het moment dat het noodzakelijk is. Het blijft echter een markt, als je zekerheid wil, je niet moet instappen
Waar lees jij dat SNS bank iets gaat doen met Stellar dan? Ik kan me daar heulemaal niks bij voorstellen namelijk.ZippFire schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:02:
Ik ben al een tijdje bezig met mezelf inlezen en heb een x aantal Ripple's.
Blij dat ik gisteren nog voor 1500 euro aan Ether gekocht heb
Als BTC door de 2000 dollar heen gaat verwacht ik dat het weer massaal op het nieuws komt.I-King schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:14:
Hoe zien jullie het nu eigenlijk, als een bubbel de laatste weken, of als een meer bekend wordende markt? Ik verwacht toch nog hier en daar wat lucht, ik vraag me ook af of Bitcoin de 2000/2100 aantikt door de nieuwe aanwas en dan inzakt, net zoals hij boven de 1000USD was gekomen...
Heel veel mensen zullen dan zoiets hebben "Fuck ik weet nog toen ik er laatst over hoorde bij 1000 per coin en nu is het 2000!" en op basis daarvan zullen er weer een hoop inkopen. Pure speculatie natuurlijk.
Nu wel lichte spijt dat ik mijn 10 ETH's 2 dagen geleden heb gewisseld naar XRP, op zich wel winst mee gemaakt toen.
Maar goed je kunt er ook geen pijl op trekken.
BTC gaat in ieder geval de 2000USD vandaag nog aan tikken verwacht ik
Maar goed je kunt er ook geen pijl op trekken.
BTC gaat in ieder geval de 2000USD vandaag nog aan tikken verwacht ik
[ Voor 18% gewijzigd door Mr Ronman op 19-05-2017 10:25 ]
Wowza, ETH gaat lekker. Toch een goeie 850% rendement inmiddels
Soooow de ETH gaat skyhigh, voorzichtig 2 weken begonnen met 6 ETH's maar al 100 ekkies winst.
Lekker laten staan.
p.s is ETH minen beetje rendabel nu ?
Lekker laten staan.
Ik hoop voor je dat je circa 10k er in gestopt hebtJasper schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:24:
Wowza, ETH gaat lekker. Toch een goeie 850% rendement inmiddels
was t maar zo hahaGrazendeKoe schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:30:
[...]
Ik hoop voor je dat je circa 10k er in gestopt hebt
Iemand ervaring waar je het beste NXT's/ARDR's kunt omzetten in EUR? Poloniex lees ik niets goed over, Kraken heeft ze niet, Litebit vind ik persoonlijk best een groot verschil tussen aankoop en verkoop, Shapeshift negatieve reviews...
Alvast ter voorbereiding.
Hoe hoger de koers, hoe rendabelerbd-casemod schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:28:
Soooow de ETH gaat skyhigh, voorzichtig 2 weken begonnen met 6 ETH's maar al 100 ekkies winst.
Lekker laten staan.
NEM heeft er ook nog goede zin in! Zo'n 80-90% in twee dagen
Nog meer bijkopen dusalki schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:35:
Ripple gaat hard naar beneden nu
Poloniex heb ik persoonlijk erg goede ervaring mee.WhySoSerious schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:35:
Iemand ervaring waar je het beste NXT's/ARDR's kunt omzetten in EUR? Poloniex lees ik niets goed over, Kraken heeft ze niet, Litebit vind ik persoonlijk best een groot verschil tussen aankoop en verkoop, Shapeshift negatieve reviews...
[...]
Hoe hoger de koers, hoe rendabeler
Probleem is nu dat ze compleet overdonderd zijn door de grote influx van users. Ik had mijn account daar al jaren en ook Tier 2 verificatie. Daardoor loopt alles soepel.
Gister nog 4k USD in bitcoin er af gehaald. Binnen 2 minuten stond er een pending transactie in mijn bitcoin wallet.
Vraagje voor de mensen die al langer meegaan in dit wereldje.
Is er enig verband tussen de wereldwijde reguliere beurzen met bitcoin en cryptocoins?
Het is nu bekend dat de NASDAQ, Daw Jones en AEX volgens analysten flink overgewaardeerd zijn. Volgens critici zal de beurs de komende maanden ook enigszins weer in gaan zakken. (puur speculatie natuurlijk want meestal komen dergelijke voorspellingen niet uit)
Ik heb ook voor ongeveer 10.000 euro aan aandelen uitstaan, bij een daling van de koersen op de aandelenbeurzen zullen de cryptomarkten dan ook gaan dalen? Of is er geen verband met de wereldwijde markt en hebben die twee weinig effect op elkaar?
Is er enig verband tussen de wereldwijde reguliere beurzen met bitcoin en cryptocoins?
Het is nu bekend dat de NASDAQ, Daw Jones en AEX volgens analysten flink overgewaardeerd zijn. Volgens critici zal de beurs de komende maanden ook enigszins weer in gaan zakken. (puur speculatie natuurlijk want meestal komen dergelijke voorspellingen niet uit)
Ik heb ook voor ongeveer 10.000 euro aan aandelen uitstaan, bij een daling van de koersen op de aandelenbeurzen zullen de cryptomarkten dan ook gaan dalen? Of is er geen verband met de wereldwijde markt en hebben die twee weinig effect op elkaar?
Er zit niet veel correlatie tussen beiden. Wat wel zo is, is dat geopolitieke of econmische crises soms een verhoging in vraag naar cryptocurrencies oplevert, terwijl aandelenmarkten vaak onder druk staan in dergelijke tijden. Maar ook hier is er geen erg sterke correlatie.Remco10 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:39:
Vraagje voor de mensen die al langer meegaan in dit wereldje.
Is er enig verband tussen de wereldwijde reguliere beurzen met bitcoin exchanges?
En wat is jouw rig ?kleefei schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:37:
[...]
niet een beetje rendabel...
Mijn rig is 405% rendabel op dit moment..![]()
![]()
Dat valt ook nog wel reuze mee... Blijft naar mijn inzicht rond de 0.33$ hangen!alki schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:35:
Ripple gaat hard naar beneden nu
die bounced wel terug, vasthoudenMartijnRGS schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:46:
[...]
Dat valt ook nog wel reuze mee... Blijft naar mijn inzicht rond de 0.33$ hangen!
Doe je dat alleen of zit je in een soort pool? Ik zou er ook wel mee willen beginnen maar ik zie nog een hoop beren op de weg. Zoals de aanschafkosten, juiste onderdelen, hoe begin je nou precies, stroomkosten en ben je er simpelweg niet te laat mee om te beginnen.
Zit trouwens ergens mee waar ik graag jullie inzicht in zou willen hebben... Mijn portfolio bestaat nu uit ETH, XRP en LTC met inmiddels een redelijke waarde (bijna verdubbeling van inleg) a ~2,5 BTC. Nu heb ik dus nog helemaal niets in BTC zelf gestoken en het lijkt mij toch wel goed om ook daar wat in te hebben. Maar mijn gevoel zegt dat mijn huidige inleg nog meer toekomstperspectief heeft en ik graag wil holden voor nog een tijdje. Wat zouden jullie doen, investeren in BTC zal op dit moment voor mij geen grote investering kunnen zijn en naar mijn gevoel niet rendabel genoeg, dan zal ik moeten gaan schuiven met de huidige altcoins die ik heb. Lastige keus, heb er nog geen idee over. Inzichten van jullie hoor ik graag!
En ik dacht bij $50 al dat hij te duur was

Ethereum minen gebeurt met de GPU, dus zolang je een computer met een losse grafische kaart hebt, kun je al mee doen. Vziw doen AMD kaarten het beter dan Nvidia kaarten, maar ook met een Nvidia kaart kun je alvast proberen hoe het gaat.kansloze schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:51:
[...]
Doe je dat alleen of zit je in een soort pool? Ik zou er ook wel mee willen beginnen maar ik zie nog een hoop beren op de weg. Zoals de aanschafkosten, juiste onderdelen, hoe begin je nou precies, stroomkosten en ben je er simpelweg niet te laat mee om te beginnen.
Stroomkosten hangen af van de hoeveelheid stroom die je machine op full GPU load verbruikt. Als je een Watt-meter hebt, dan kun je dit makkelijk achterhalen, maar anders moet je een schatting maken aan de hand van benchmarks en specificaties van onderdelen. Er zijn diverse "mining calculators" waar je de hashrate van je machine, je stroomverbruik en de prijs per kWh in kunt stoppen om een netto-opbrengst te berekenen.
De Ripple pump is ten einde. Het heeft geen fundamentele waarde dus bijkopen heeft geen zin.
Eth zou ik vasthouden. Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat de potentie van eth enorm is en dat deze waarschijnlijk wel over de 200 euro gaat in het komende jaar. XRP is volgens mij puur een speculatiecoin. Je kunt er dus een leuk rendement mee halen, maar je kunt het ook zo kwijt zijn. Van LTC weet ik niet genoeg. Sommigen zeggen dat het een beter alternatief voor btc is, anderen zeggen dat btc hetzelfde kan bereiken met een paar upgrades en dat LTC dan overbodig is en zal sterven vanwege minder draagvlak.MartijnRGS schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:52:
Zit trouwens ergens mee waar ik graag jullie inzicht in zou willen hebben... Mijn portfolio bestaat nu uit ETH, XRP en LTC met inmiddels een redelijke waarde (bijna verdubbeling van inleg) a ~2,5 BTC. Nu heb ik dus nog helemaal niets in BTC zelf gestoken en het lijkt mij toch wel goed om ook daar wat in te hebben. Maar mijn gevoel zegt dat mijn huidige inleg nog meer toekomstperspectief heeft en ik graag wil holden voor nog een tijdje. Wat zouden jullie doen, investeren in BTC zal op dit moment voor mij geen grote investering kunnen zijn en naar mijn gevoel niet rendabel genoeg, dan zal ik moeten gaan schuiven met de huidige altcoins die ik heb. Lastige keus, heb er nog geen idee over. Inzichten van jullie hoor ik graag!
Al met al denk ik dat het redelijk veilig is om er een paar tientjes extra op stuk te slaan, maar ook ik voel weerstand daartegen dus ik kan het me voorstellen als je dat niet aanwilt. LTC heeft net een piek gehad en BTC zit in de lift. Wellicht dus een idee om die voor elkaar om te ruilen nu. Succes.
Kan nog steeds he, genoeg mensen die denken "die BTC is best duur, ETH lijkt er ook wel op, laten we die maar doen
Rationeel hoeft het niet te zijn (al is ETH niet zoals vele altcoins speculatief).
Misschien een hele noob vraag, maar in mijn laptop zit ook een Nvidia kaart dus eigenlijk kan je dan al starten?Rannasha schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:55:
[...]
Ethereum minen gebeurt met de GPU, dus zolang je een computer met een losse grafische kaart hebt, kun je al mee doen. Vziw doen AMD kaarten het beter dan Nvidia kaarten, maar ook met een Nvidia kaart kun je alvast proberen hoe het gaat.
Stroomkosten hangen af van de hoeveelheid stroom die je machine op full GPU load verbruikt. Als je een Watt-meter hebt, dan kun je dit makkelijk achterhalen, maar anders moet je een schatting maken aan de hand van benchmarks en specificaties van onderdelen. Er zijn diverse "mining calculators" waar je de hashrate van je machine, je stroomverbruik en de prijs per kWh in kunt stoppen om een netto-opbrengst te berekenen.
Benieuwd wat ie gaat doen dan, als dat zo is. Zal ik ze vasthouden? verkopen?Mirved schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:56:
[...]
De Ripple pump is ten einde. Het heeft geen fundamentele waarde dus bijkopen heeft geen zin.
Canon 700d | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Macro | Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC | Samyang 24mm f/1.4 ED AS UMC
"ben je er simpelweg niet te laat mee om te beginnen"kansloze schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:51:
[...]
Dat roept iedereen al sinds 2012. Daarom ben ik er ook nooit eerder mee begonnen.
Ik had toen 1btc gemined, voor de fun.. (uiteraard is deze in het niets verdwenen nu...)
Zie het als hobby, investeer wat je normaal ook in een hobby zou investeren, en ga gewoon spelen.
Begin met inlezen, veeeel lezen.
[ Voor 3% gewijzigd door kleefei op 19-05-2017 11:04 ]
https://www.stellar.org/about/directory#anchorsLuuk schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:14:
[...]
Waar lees jij dat SNS bank iets gaat doen met Stellar dan? Ik kan me daar heulemaal niks bij voorstellen namelijk.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om
.
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!
Wat willen we hier niet zien?
- Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
- Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
- Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
- Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin
Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om