Cryptocurrency - handel en koers #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 104 Laatste
Acties:
  • 639.842 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeKNoRRiS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06-2024
Nieuws naar aanleiding van een presentatie op een grote conferentie.

https://www.reddit.com/r/...r_nem_and_mijin_in_japan/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:06
9% ETH stijging in afgelopen 24 uur. Denk dat die nu flink gaat doorbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falex
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-08 14:34
Mirved schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:33:
9% ETH stijging in afgelopen 24 uur. Denk dat die nu flink gaat doorbreken.
Waar baseer je dat doorbreken op? heb je een nieuwsbericht of aanleiding daarvoor?
Ik vind vooral de terugval van XRP en de stijging van NEM interessant en bekijk even wat er gebeurt.
Laat mn ETH wel staan overigens :P

Canon 700d | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 Di LD Macro | Samyang 14mm f/2.8 ED AS IF UMC | Samyang 24mm f/1.4 ED AS UMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:06
falex schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:36:
[...]

Waar baseer je dat doorbreken op? heb je een nieuwsbericht of aanleiding daarvoor?
Ik vind vooral de terugval van XRP en de stijging van NEM interessant en bekijk even wat er gebeurt.
Ethereal, organised by VIPs of Ethereum. It takes place in New York tomorrow.
Consensus, organised by news site Coindesk. It takes place in New York from Monday to Wednesday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkerNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-03 10:18
falex schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:36:
[...]

Fred Wilson heeft in een interview aangegeven dat hij verwacht dat Ethereum eind dit jaar dezelfde (of grotere) marketcap heeft dan BTC. (https://www.bloomberg.com...market-twitter-uber-video)

Kan wellicht ook invloed hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 11:55
FrenkerNL schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:43:
[...]

Fred Wilson heeft in een interview aangegeven dat hij verwacht dat Ethereum eind dit jaar dezelfde (of grotere) marketcap heeft dan BTC. (https://www.bloomberg.com...market-twitter-uber-video)

Kan wellicht ook invloed hebben
Dat omzetpunt wordt ook wel genoemd:

The Flippening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenkerNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-03 10:18
KingKoning schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:17:
[...]

Dat omzetpunt wordt ook wel genoemd:

The Flippening!
Haha ik weet het... Eth heeft zoveel meer opties en mogelijkheden, en zoveel minder issues met schaalbaarheid, fee's en transactietijden. Je zou verwachten dat het onvermijdelijk is.. maar eerst zien dan geloven.

Laten we hopen dat het zover komt, heb nog een paar Eth ingeslagen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:17
Barry Silbert, een Amerikaanse investeerder en sinds lange tijd aanhanger van Bitcoin heeft een initiatief gelanceerd om tot een compromis te komen voor de scaling-kwestie. Zijn voorstel is om SegWit in te voeren en de blockgrootte te verhogen naar 2 MB. Naar eigen zeggen heeft hij inmiddels steun gevonden voor dit compromis van meer dan drie kwart van de hashrate op het netwerk en van enkele tientallen Bitcoin-bedrijven.

Zie https://twitter.com/barrysilbert voor updates.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:25:
Barry Silbert, een Amerikaanse investeerder en sinds lange tijd aanhanger van Bitcoin heeft een initiatief gelanceerd om tot een compromis te komen voor de scaling-kwestie. Zijn voorstel is om SegWit in te voeren en de blockgrootte te verhogen naar 2 MB. Naar eigen zeggen heeft hij inmiddels steun gevonden voor dit compromis van meer dan drie kwart van de hashrate op het netwerk en van enkele tientallen Bitcoin-bedrijven.

Maar miners willen toch niet overstag vanwege asicboost?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rannasha
FrenkerNL schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:25:
[...]
en zoveel minder issues met schaalbaarheid, fee's en transactietijden.
"There are no scaling issues, because it has no scale" -- Andreas Antonopoulos

Ethereum heeft nog veel minder daadwerkelijke transacties dan Bitcoin. Volgens EtherScan zit Ethereum pas net boven de 100K transacties per dag. Bitcoin zit daar al meer dan 2 jaar boven en verwerkt tegenwoordig de meeste dagen 300K+ transacties per dag.

Schaalproblematiek is onvermijdelijk bij decentrale cryptocurrencies. Als iedere full node een kopie van de blockchain moet hebben, dan betekent dat simpelweg een zeer grote hoeveelheid data die moet worden rondgestuurd en opgeslagen. En omdat Ethereum meer functionaliteit ingebakken heeft, zullen transacties over het algemeen groter zijn.

Het is daarom ook te simplistisch om te zeggen dat Ethereum (of een andere crypto) geen problemen heeft met schaling of transactietijden, zolang het transactievolume nog redelijk beperkt is.
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:26:
[...]

Maar miners willen toch niet overstag vanwege asicboost?
Silbert geeft nog geen details over wie hij al heeft overgehaald, dus er valt niet veel over te zeggen. Maar asicboost wordt enkel door Bitmain gebruikt voor hun in-house mining operaties. De rest van de miners hebben geen asicboost. Daarnaast zien ze bij Bitmain de bui waarschijnlijk ook wel hangen: De huidige situatie is onhoudbaar en kan op 3 manieren eindigen:
- Meegaan met SegWit. Asicboost verliezen, maar de Bitcoin-prijs blijft op peil.
- Een Bitcoin Unlimited hardfork forceren. Zeer riskant, de steun voor BU aan de kant van de miners is gestageneerd rond de 40% en onder niet-minende gebruikers is de steun nog veel lager. Een zeer betwiste hardfork zou de koers sterk doen dalen, wat direct de inkomsten van Bitmain zeer sterk schaadt (zowel uit mining als uit hardware verkoop).
- Niets doen en de huidige patstelling laten voortduren. In deze situatie loopt men het risico dat Bitcoin voorbijgestreefd wordt door altcoins en uiteindelijk dus ook in prijs zal dalen.

[ Voor 35% gewijzigd door Rannasha op 18-05-2017 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
FrenkerNL schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:25:
[...]

Haha ik weet het... Eth heeft zoveel meer opties en mogelijkheden, en zoveel minder issues met schaalbaarheid, fee's en transactietijden. Je zou verwachten dat het onvermijdelijk is.. maar eerst zien dan geloven.

Laten we hopen dat het zover komt, heb nog een paar Eth ingeslagen :)
Opties en mogelijkheden: Ja, de Turing comleteness van de code zorgt voor een veel grotere bak met mogelijkheden. Echter ook ETH heeft zo zijn problemen. Ik schat echter de mogelijkheden dusdanig hoog in dat ik denk dat die problemen getackled kunnen gaan worden.
Ik zie het nog steeds een beetje als BTC 2.0. Neem BTC, en borduur voort op dat idee.

Neemt niet weg dat het zou kunnen falen. Maar de ambitie is echt grenzeloos, Ethereum moet de foundation van web 3.0 worden. Het valt nog te bezien of dat doel bereikt gaat worden. Maar mooi om te zien hoe ambitieus die community is :+

[ Voor 4% gewijzigd door KingKoning op 18-05-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:01
XRP weer in de plus, had gisteren moeten verkopen op 0.0002231 BTC en vandaag in moeten kopen met 0.00018.

Vanaf hoeveel % omhoog/omlaag wordt het enigszins rendabel om te verkopen i.c.m fees? Ik vind 5% beetje weinig.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 09:22

Falastine

Think about my signature...

Hallo allemaal ik ben nieuw in deze wereld. Mag ik vragen waar jullie bijvoorbeeld je ETH kopen? Is dit makkelijk te doen met paypal of ideal? Of zijn hier andere manieren voor?

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Falastine schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:02:
Hallo allemaal ik ben nieuw in deze wereld. Mag ik vragen waar jullie bijvoorbeeld je ETH kopen? Is dit makkelijk te doen met paypal of ideal? Of zijn hier andere manieren voor?
Kan gewoon met ideal, bijvoorbeeld bij https://www.litebit.eu/nl Niet de goedkoopste geloof ik, maar wel makkelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
loewie1984 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:56:
XRP weer in de plus, had gisteren moeten verkopen op 0.0002231 BTC en vandaag in moeten kopen met 0.00018.

Vanaf hoeveel % omhoog/omlaag wordt het enigszins rendabel om te verkopen i.c.m fees? Ik vind 5% beetje weinig.
Minstens 2 keer de fee om breakeven te draaien. Wat je daarna "enigszins rendabel" vindt hangt van je persoonlijke voorkeuren af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Thanks @Rannasha
Nu zie ik in het geval van Polo het volgende staan bij Fees: Maker 0.15%, Taker 0.25%
Concreet als ik 1800 XRP verkoop tegen een prijs van 0.00019161 = 0.344898 van dit bedrag gaat dan 0.15% af of 0.25%?

In het geval van .15 is dat 2 XRP en in het geval van .25 is dat zo'n 4 XRP

edit: overigens stel ik voor dat er snel wat dingen in de topic-reply waarschuwing komt. De urls naar veel gebruikte exchanges en waar te kopen. Al die vragen hier beginnen op elkaar te lijken.

He @Falastine hoeveel ga je inzetten? 10K meteen toch? Lekker playen met de big boys >:) Pump en dump yolo toch?!

[ Voor 34% gewijzigd door loewie1984 op 18-05-2017 12:24 ]

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krijn1985
  • Laatst online: 23:58
loewie1984 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:10:
Thanks @Rannasha
Nu zie ik in het geval van Polo het volgende staan bij Fees: Maker 0.15%, Taker 0.25%
Concreet als ik 1800 XRP verkoop tegen een prijs van 0.00019161 = 0.344898 van dit bedrag gaat dan 0.15% af of 0.25%?

edit: overigens stel ik voor dat er snel wat dingen in de topic-reply waarschuwing komt. De urls naar veel gebruikte exchanges en waar te kopen. Al die vragen hier beginnen op elkaar te lijken.

He @Falastine hoeveel ga je inzetten? 10K meteen toch? Lekker playen met de big boys >:) Pump en dump yolo toch?!
Maker betekent dat je order neerzet (hoger dan nu de koopprijs is, limit order) en taker betekent dat je een openstaande order vult (market order).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
loewie1984 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:10:
Thanks @Rannasha

Je betaalt de maker fee als je een order plaatst die aan het orderboek wordt toegevoegd. Dus een limit order die niet direct gematched wordt met een andere order. Als je een order plaatst die direct matched met een andere order uit het orderboek (dus market order of limit order met een prijs die hoog (bij kopen) of laag (bij verkopen) genoeg is voor een directe match), dan betaal je de taker fee.

Handel je altijd met market orders, dan is je totale fee dus zo'n 0.5%. Dat betekent dat er minstens 0.5% koersbeweging (in de juiste richting) moet zijn om een trade zinvol te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-10 19:22
KaleVis schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 23:15:
Gulden (NLG) gaat ook hard vandaag. In een halve dag van 2300 naar 3480 gegaan :P
De Gulden zal waarschijnlijk de komende tijden blijven stijgen. De Whitepaper van Pow2 (Prime) is sinds vandaag 12:00 beschikbaar https://gulden.com/nl/pow2

Als men dit goed leest zal men inzien dat er een mooie nieuwe manier van gebruik van blockchain technologie komen gaat. Ik ben onder de indruk van ze gemaakt hebben en zie een mooi toekomst voor Gulden.

De koers zal door deze whitepaper wellicht blijven stijgen, tijd om nog wat extra Gulden in te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:45
Petje72 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:47:
[...]

De Gulden zal waarschijnlijk de komende tijden blijven stijgen. De Whitepaper van Pow2 (Prime) is sinds vandaag 12:00 beschikbaar https://gulden.com/nl/pow2

Als men dit goed leest zal men inzien dat er een mooie nieuwe manier van gebruik van blockchain technologie komen gaat. Ik ben onder de indruk van ze gemaakt hebben en zie een mooi toekomst voor Gulden.

De koers zal door deze whitepaper wellicht blijven stijgen, tijd om nog wat extra Gulden in te kopen?
Waar koop je ze? gewoon via die app. heb er net voor €50,- gekocht maar meer kan niet. dan moet ik me registreren en al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06-2019

rvT

BekSide schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:13:
[...]

Waar koop je ze? gewoon via die app. heb er net voor €50,- gekocht maar meer kan niet. dan moet ik me registreren en al.
Bittrex heb je ze ook gewoon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik blijf gniffelen om die mooie marketingpraatjes van gulden.
zomaar een quote van de website;
Ongelooflijk schaalbaar
Je kunt nu rustig slapen met de wetenschap dat je op een netwerk zit dat daadwerkelijk (niet alleen op papier) 4x de transactie capaciteit van Bitcoin aan kan. Een netwerk dat immuun is voor lege blokken of gijzelneming van miners en de ruimte heeft om te groeien. Een valuta met een development team dat kennis en waarden heeft, dat échte kwalitatieve software levert.
Ik ben wel blij dat het devteam van gulden WEL kwaliteitsoftware levert. Veeg me op. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25

Zjemm

...

Lol

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

Nu eindelijk een manier gevonden om me niet te laten beïnvloeden door daytrading

Alleen aandelen op aantal (factor 5) inkopen en niet kijken naar de waarde. Bij aanschaf mag ik er een jaar niet meer aanzitten van mezelf. Hopelijk schiet dit beter op :)

Gamecredits x 500
SaluS x 50
DigiByte x 50.000
NXT x 5.000
Bitshares x 5.000
BURST x 50.000
PotCoin x 5.000
NEM x 500
Gulden x 5.000
Waves x 500
Stratis x 500

Dankzij ome DUO volgende week weer diverse altcoins toevoegen aan dit lijstje _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:19:

[...]

Ik ben wel blij dat het devteam van gulden WEL kwaliteitsoftware levert. Veeg me op. _O-
Die landing page is inderdaad hilarisch. Ach ja, als het mensen enthousiast maakt over cryptocoins, hoor je mij niet klagen. Hoeveel ontwikkelaars zitten er eigenlijk achter die club?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr12468
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-08-2017
Ik hield het tot nu toe bij de wat bekendere projecten zoala BTC en ETH, maar heb deze week een wat riskantere gok gewaagd.

Heb wat DICE (etheroll) gekocht terwijl het nog maar 1 dag op 1 kleine exchange te koop was en niet eens op coinmarketcap stond (nu wel).

Sta al op >100% maar met zo weinig volume zegt het nog niet veel. Eens kijken hoe het uitpakt als hij ooit op poloniex of bittrex komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:24:
[...]

Die landing page is inderdaad hilarisch. Ach ja, als het mensen enthousiast maakt over cryptocoins, hoor je mij niet klagen. Hoeveel ontwikkelaars zitten er eigenlijk achter die club?
Ik gok 2 turbonerds op een stoffige zolderkamer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
BekSide schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:13:
[...]

nocks.co kan ook, als je registreert kan je 50+ euro kopen of litebit.eu maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:24:
[...]

De teksten op de pagina zijn inderdaad soms wat te gelikt maar gedaan denk ik om de niet-technische lui info te geven zodat ze het wat snappen.

Devteam bestaat uit 2 goede devs, die hebben de whitepaper geschreven en de code.
info over development va Gulden: https://developer.gulden.com/ in de blog wat over een van de devs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Luuk schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:19:

[...]

Ja, inderdaad.

Wel 4x de transactiecapaciteit van Bitcoin. Waar komt die 4x vandaan? Nou, gewoon 2.5 minuten block interval in plaats van 10 minuten. 4x zoveel blocks, 4x zoveel transacties (maar even weggelaten dat het ook 4x zoveel bandbreedte en 4x zoveel schijfruimte zou kosten als deze capacitieit daadwerkelijk zou worden gebruikt).

En waarom een block interval van 2.5 minuten? Nou, gewoon, dat had Litecoin ook al en Gulden is gewoon een copy/paste van de Litecoin broncode met hier en daar wat wijzigingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Maar ze hebben wel twee devs en een whitepaper he?

[ Voor 5% gewijzigd door LED-Maniak op 18-05-2017 14:44 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rannasha
LED-Maniak schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:44:
Maar ze hebben wel twee devs en een whitepaper he?
Helaas! Dankzij inflatie is 3 nu het minimum aantal devs dat je als altcoin moet hebben om serieus genomen te worden. Daarnaast moet er ook een "Foundation" / "Alliance" / "Consortium" of soortgelijke organisatie met een fancy naam zijn voor je coin voordat je echt mee kunt doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Rannasha schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:43:
[...]

Ja, inderdaad.

Wel 4x de transactiecapaciteit van Bitcoin. Waar komt die 4x vandaan? Nou, gewoon 2.5 minuten block interval in plaats van 10 minuten. 4x zoveel blocks, 4x zoveel transacties (maar even weggelaten dat het ook 4x zoveel bandbreedte en 4x zoveel schijfruimte zou kosten als deze capacitieit daadwerkelijk zou worden gebruikt).

En waarom een block interval van 2.5 minuten? Nou, gewoon, dat had Litecoin ook al en Gulden is gewoon een copy/paste van de Litecoin broncode met hier en daar wat wijzigingen.
Heb je de whitepaper gelezen? het is zeker geen copy/paste van litecoin of welke andere coin dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Petje72 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:47:
[...]

Heb je de whitepaper gelezen?
Nog niet, de corporate firewall vertrouwt gulden.com niet 8)7
het is zeker geen copy/pasta van litecoin of welke andere coin dan ook.
Gulden is begonnen als een Litecoin-fork (zoals de meeste altcoins uit dat tijdperk). Na de fork hebben ze er natuurlijk aan zitten sleutelen waardoor er nu meer verschillen zijn tussen Gulden en Litecoin, maar de roots zijn duidelijk. Of denk je dat het toeval is dat Gulden, net als Litecoin, een scrypt PoW heeft met een block interval van 2.5 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Rannasha schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:50:
[...]

Nog niet, de corporate firewall vertrouwt gulden.com niet 8)7

[...]

Gulden is begonnen als een Litecoin-fork (zoals de meeste altcoins uit dat tijdperk). Na de fork hebben ze er natuurlijk aan zitten sleutelen waardoor er nu meer verschillen zijn tussen Gulden en Litecoin, maar de roots zijn duidelijk. Of denk je dat het toeval is dat Gulden, net als Litecoin, een scrypt PoW heeft met een block interval van 2.5 minuten?
De litecoin zal zeker als basis gediend hebben maar de verdere ontwikkeling en aanpassingen zijn volgens mij toch wel enigszins vooruitstrevend. Ze hebben een paar goede devs, 2 core devs en wellicht nog meer maar dat ik weet zo niet. Ze denken in ieder geval goed na over wat ze willen en de code is goed geschreven (voor zover ik kan beoordelen) de apps en wallets zijn in ieder geval stabiel en gebruikersvriendelijk

Whitepaper kan je ook hier downloaden: https://github.com/Gulden...r/technical_documentation

[ Voor 0% gewijzigd door Petje72 op 18-05-2017 14:55 . Reden: typos ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KingKoning
Ik ken de details niet, maar die hele guldencoin heeft de schijn ongelooflijk tegen. de marketingpraatjes, continue mensen die dat ding proberen op te hemelen hier in dit topic...

En zelfs als het wel allemaal legitiem is: Wat is nou precies de meerwaarde van een coin die zich richt op een hele kleine markt (nederland) in een markt die zich juist richt op een gedecentraliseerde wereld.

[ Voor 6% gewijzigd door KingKoning op 18-05-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
KingKoning schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:00:
Ik ken de details niet, maar die hele guldencoin heeft de schijn ongelooflijk tegen. Dit riekt in alle vormen naar een pump en dump coin. de marketingpraatjes, continue mensen die dat ding proberen op te hemelen hier in dit topic...

En zelfs als het wel allemaal legitiem is: Wat is nou precies de meerwaarde van een coin die zich richt op een hele kleine markt (nederland) in een markt die zich juist richt op een gedecentraliseerde wereld.
Zo te zien heb je je er niet echt verdiept, Gulden richt zich niet alleen op NL .. maar als je het niets vind gebruik je het gewoon niet, simpel as that. Je moet ook alleen cryptocurrency gebruiken waar je zelf achter staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petje72 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:02:
[...]

Zo te zien heb je je er niet echt verdiept, Gulden richt zich niet alleen op NL .. maar als je het niets vind gebruik je het gewoon niet, simpel as that. Je moet ook alleen cryptocurrency gebruiken waar je zelf achter staat.
Weet jij waarom de naam Gulden gekozen is, als ze zich ook op internationaal gebied richten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:06:
[...]

Weet jij waarom de naam Gulden gekozen is, als ze zich ook op internationaal gebied richten?
niet precies, het is begonnen als Guldencoin en later Gulden geworden. Natuurlijk zal iets van sentiment van de oude gulden in de eerste gekozen naar guldencoin zitten. Het grote publiek vind de gulden nog steeds geweldig en vroeger was natuurlijk alles beter. Echter is gekozen voor Gulden (hoofdletter G en coin er af) en mikt men echter niet alleen op de Nederlandse merkt. Gulden zal in andere landen wellicht een andere betekenis hebben maar het gaat om de technologie en het gemak van het gebruik, als het dan Gulden heet zal voor buitenlanders niet uitmaken.

Persoonlijk vind ik niks verkeerd aan de naam Gulden, ook internationaal gezien, andere (alt)coin hebben nog waziger/nietszeggende namen...

Toevoeging: de bedenker van Gulden draagt dit aan: omdat een belangrijk onderdeel van gebruiksgemak de naam is, bij Gulden denk je meteen aan geld/betaalmiddel. Het is een krachtige en mooie naam die ver terug gaat in de geschiedenis en niet meer werd gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door Petje72 op 18-05-2017 15:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Petje72 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:13:
[...]

niet precies, het is begonnen als Guldencoin en later Gulden geworden. Natuurlijk zal iets van sentiment van de oude gulden in de eerste gekozen naar guldencoin zitten. Het grote publiek vind de gulden nog steeds geweldig en vroeger was natuurlijk alles beter. Echter is gekozen voor Gulden (hoofdletter G en coin er af) en mikt men echter niet alleen op de Nederlandse merkt. Gulden zal in andere landen wellicht een andere betekenis hebben maar het gaat om de technologie en het gemak van het gebruik, als het dan Gulden heet zal voor buitenlanders niet uitmaken.

Persoonlijk vind ik niks verkeerd aan de naam Gulden, ook internationaal gezien, andere (alt)coin hebben nog waziger/nietszeggende namen...
Wat is dat nou weer voor gelul man. Misschien dat er nog een paar SBS6 tokkies en/of Wilders aanhangers zijn die de gulden nog geweldig vinden maar toch zeker niet 'het grote publiek' :+
Dit is typisch weer die marketingbullshit die ik guldenfans overal zie uiten. Ook op facebook zie ik het voorbijkomen. Je zou haast denken dat het een betaalde groep spammers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
jeetje wat een zurigheid hier... is bitcoin heilig en de rest allemaal shit? ik had op tweakers wel een ander niveau verwacht.. nooit gedacht dat hier ook zo'n afzeikcultuur heerste en dat men open staat voor technologische ontwikkelingen (op gebied van crypto currency), dat men zich een beetje inleest voor dat men wat begint te blabberen. too bad.

[ Voor 1% gewijzigd door Petje72 op 18-05-2017 15:26 . Reden: typos ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Petje72 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:25:
is bitcoin heilig en de rest allemaal shit?
Nee niet alles, maar de Gulden wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 20:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
zich een beetke inleest voor dat men wat begint te blabberen. too bad.
Misschien had je dat zelf moeten doen voordat je begon te posten. Je bent namelijk absoluut niet de eerste die hier de Gulden komt ophemelen, en met geen woord rept over andere cryptocurrencies. Face it, Gulden is echt niet specialer dan menig andere altcoin, en door net te doen alsof dat wel zo is maak je jezelf niet bepaald geloofwaardig :)

Gulden pushers hebben er alle schijn van een agenda te hebben.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 11:09
nr12468 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:25:
Ik hield het tot nu toe bij de wat bekendere projecten zoala BTC en ETH, maar heb deze week een wat riskantere gok gewaagd.

Heb wat DICE (etheroll) gekocht terwijl het nog maar 1 dag op 1 kleine exchange te koop was en niet eens op coinmarketcap stond (nu wel).

Sta al op >100% maar met zo weinig volume zegt het nog niet veel. Eens kijken hoe het uitpakt als hij ooit op poloniex of bittrex komt.
Heb me ook een beetje ingelezen over etheroll, is best interessant. Heb wel wat geld gestopt in Edgeless, is meer een casino met black jack etc. Ook op t Ethereum platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianvd
  • Laatst online: 03-03-2024
Remco10 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:21:
Nu eindelijk een manier gevonden om me niet te laten beïnvloeden door daytrading

Alleen aandelen op aantal (factor 5) inkopen en niet kijken naar de waarde. Bij aanschaf mag ik er een jaar niet meer aanzitten van mezelf. Hopelijk schiet dit beter op :)

Gamecredits x 500
SaluS x 50
DigiByte x 50.000
NXT x 5.000
Bitshares x 5.000
BURST x 50.000
PotCoin x 5.000
NEM x 500
Gulden x 5.000
Waves x 500
Stratis x 500

Dankzij ome DUO volgende week weer diverse altcoins toevoegen aan dit lijstje _O_
Goeie, ja misschien moet ik dat ook maar doen. Daytrading is niet goed voor mijn hart ;) Heb je bovenstaande collectie allemaal bij 1 exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 07:51
Ik zou persoonlijk niet het geld van ome Duo op een exchange bewaren. Al zijn de huidige rendementen fantastisch, kan het zomaar omslaan en dan lijkt het mij nogal zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 20:59
Remco10 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:21:

Gamecredits x 500
SaluS x 50
DigiByte x 50.000
NXT x 5.000
Bitshares x 5.000
BURST x 50.000
PotCoin x 5.000
NEM x 500
Gulden x 5.000
Waves x 500
Stratis x 500

Waarom al deze coins? Heb je je in al die crypte's verdiept of maak je simpelweg een brede portefeuille, noem het oneerbiedig de shotgun approach?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeetje wat een zurigheid hier... is bitcoin heilig en de rest allemaal shit? ik had op tweakers wel een ander niveau verwacht.. nooit gedacht dat hier ook zo'n afzeikcultuur heerste en dat men open staat voor technologische ontwikkelingen (op gebied van crypto currency), dat men zich een beetje inleest voor dat men wat begint te blabberen. too bad.
Niemand hier gaat een whitepaper van 40 pagina's lezen over een concept dat nog niet eens geimplementeeerd is. (Of vergis ik me dan?) En de PoW2 introductiepagina staat vol met marketingpraatjes die over het algemeen NIET in de smaak vallen bij technisch publiek.

Op de developerpagina's is het ook niet duidelijk wat nu precies het "unique selling point" is. Ja iets met DELTA, maar ook dat is vaag.
DELTA

DELTA is the most advanced diff algorithm that has been developed by the Gulden development team to keep our blockchain running smooth and to give our dedicated miners better value. Multi/Jump pools have changed the game and DELTA is our answer to them.
Tot nu toe zie ik Gulden als een marketing-technisch slimme copycoin, waar inderdaad een aantal developers actief mee bezig zijn. Maar er mist een verhaal voor Tweakers-publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
.oisyn schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:28:
[...]

Misschien had je dat zelf moeten doen voordat je begon te posten. Je bent namelijk absoluut niet de eerste die hier de Gulden komt ophemelen, en met geen woord rept over andere cryptocurrencies. Face it, Gulden is echt niet specialer dan menig andere altcoin, en door net te doen alsof dat wel zo is maak je jezelf niet bepaald geloofwaardig :)

Gulden pushers hebben er alle schijn van een agenda te hebben.
Ik lees hier dat iedereen zijn oordeel al meteen klaar heeft :? ik post wat over Gulden ik ben meteen Guldenophemelaar. Zit al jaren in de cryptocurrency,Bitcoin en andere coins maar blijkbaar is de wereld hier wat bekrompen. Ik zal ik hier maar wegblijven dan. Veel plezier hier nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
De pagina's van dat Gulden whitepaper staan behoorlijk door elkaar heen. Niet bepaald leesbaar.

Bovendien, 40 pagina's? Nee dank je, niet voor de lol. Geef eerst maar eens de cliff notes (zonder marketing blabla) voordat ik besluit of het de moeite waard is om veel tijd te besteden hieraan. Het originele Bitcoin whitepaper had maar 9 pagina's, maar dat was voldoende om de techniek duidelijk en compleet te beschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:01
Petje72 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:49:
[...]

Ik lees hier dat iedereen zijn oordeel al meteen klaar heeft :? ik post wat over Gulden ik ben meteen Guldenophemelaar. Zit al jaren in de cryptocurrency,Bitcoin en andere coins maar blijkbaar is de wereld hier wat bekrompen. Ik zal ik hier maar wegblijven dan. Veel plezier hier nog.
Maar zie je t dan nog goedkomen met gulden? Heb ze zelf ook koers is volledig ingekakt en laatste week trekt t een beetje aan, maar zodra ik quitte speel stap ik eruit. Ben erin gegaan voor de lange termijn, maar sinds de pump tot 50ct is t erna nooit meer in t nieuws gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Petje72 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:49:
[...]

Ik lees hier dat iedereen zijn oordeel al meteen klaar heeft :?
Dat oordeel was idd al klaar ver voordat je kwam posten. Daar kun jij niets aan doen, daar mag je je mede Gulden-enthousiastelingen voor bedanken ;)
Zit al jaren in de cryptocurrency,Bitcoin en andere coins maar blijkbaar is de wereld hier wat bekrompen. Ik zal ik hier maar wegblijven dan. Veel plezier hier nog.
Je hoeft zeker niet weg te blijven. Het had alleen geholpen als je hier vaker te zien was. Zoals ik al zei, je hebt de schijn tegen. Dat is niet jouw schuld, maar tevens kun je het de bezoekers hier niet kwalijk nemen gezien het verleden.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Laatst online: 09-10 07:51
@Remco10 Bovendien, Waves en Stratis beiden x500 klopt niet of lees ik je lijstje verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristof1234
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 16:54
Whales beginnen ongeduldig te worden :p vannacht op kraken iemand die 800 bitcoin opkocht tot $2589. Zonet iemand op bitstamp die 500 bitcoins kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
.oisyn schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:52:
[...]

Dat oordeel was idd al klaar ver voordat je kwam posten. Daar kun jij niets aan doen, daar mag je je mede Gulden-enthousiastelingen voor bedanken ;)

[...]

Je hoeft zeker niet weg te blijven. Het had alleen geholpen als je hier vaker te zien was. Zoals ik al zei, je hebt de schijn tegen. Dat is niet jouw schuld, maar tevens kun je het de bezoekers hier niet kwalijk nemen gezien het verleden.
Blijft toch vreemd, klopt ik laat me niet vaak zien hier maar als ik 1 keer iets post over een coin die niet bitcoin is wordt het meteen de grond in geboord en vergeleken met previous posters over Gulden (in dit geval). Als ik vaker wat post over bitcoin, ethereum of wat dan ook en dan iets zeg over Gulden (of andere coin) ben ik dan wel geloofwaardig? beetje kortzichtig allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:47:
[...]
Op de developerpagina's is het ook niet duidelijk wat nu precies het "unique selling point" is. Ja iets met DELTA, maar ook dat is vaag.
DELTA is de manier waarop ze de difficulty aanpassen. Bij Bitcoin (en een heel aantal andere crypto's) wordt enkel periodiek (iedere 2016 blocks / 2 weken bij Bitcoin) gekeken naar het gemiddelde block interval over de laatste periode en aan de hand daarvan wordt de difficulty aangepast.

Dit is super simpel en goed te volgen. Het nadeel is dat als er zeer grote variaties zijn in de hashrate, dan kan dit tot problemen leiden. Vooral bij grote dalingen. Als opeens 80% van de hashrate wegvalt, dan komen de blocks tot de volgende difficuly readjustment 5x zo langzaam. En de volgende adjustment is meteen 5x zo ver weg.

Bij veel kleine crypto's is dit een groot probleem, want dankzij diensten als multipools springen miners automatisch massaal over op de crypto die op dat moment het gunstigst is om te minen. Hierdoor zijn er zeer grote fluctuaties in hashrate. Crypto's die het standaard Bitcoin-algoritme voor difficulty adjustments gebruiken kunnen hierdoor volledig stil komen te liggen.

Vandaar dat veel kleinere crypto's een algoritme gebruiken dat sneller reageert op veranderingen in de hashrate. Dit is voor deze valuta's een nuttige ontwikkeling, maar het is niet echt een selling point te noemen. Als de cryptocurrency groot genoeg zou zijn of een uniek algoritme zou hebben, dan zou een dergelijk systeem helemaal niet nodig zijn. Het is dus geen selling point, maar een noodzakelijkheid om te overleven als kleine crypto.
Petje72 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:55:
[...]

Blijft toch vreemd, klopt ik laat me niet vaak zien hier maar als ik 1 keer iets post over een coin die niet bitcoin is wordt het meteen de grond in geboord en vergeleken met previous posters over Gulden (in dit geval). Als ik vaker wat post over bitcoin, ethereum of wat dan ook en dan iets zeg over Gulden (of andere coin) ben ik dan wel geloofwaardig? beetje kortzichtig allemaal.
Dat komt omdat we hier regelmatig een lofzang over Gulden horen die niet gebaseerd is op feiten. Er is *niets* dat Gulden biedt dat niet ook ingebouwd kan worden in Bitcoin, Litecoin of een van de vele forks mocht blijken dat het daadwerkelijk een groot voordeel biedt. Gulden-fans zijn nog altijd niet in staat om met goede argumenten te komen waarom Gulden zo'n goed idee is. Meestal komt het neer op "de naam is bekend" en daar blijft het dan ook bij.

Vind je het gek dat er met argwaan wordt gereageerd wanneer er weer iemand Guldens probeert te promoten?

[ Voor 23% gewijzigd door Rannasha op 18-05-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
alki schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:51:
[...]

Maar zie je t dan nog goedkomen met gulden? Heb ze zelf ook koers is volledig ingekakt en laatste week trekt t een beetje aan, maar zodra ik quitte speel stap ik eruit. Ben erin gegaan voor de lange termijn, maar sinds de pump tot 50ct is t erna nooit meer in t nieuws gekomen.
lange termijn denken en niet een paar weken of jaar..

ik kijk zo ook naar bitcoin, nu heeft het wat moeite met lang durende confirms en grote wachtrij unconfirmed transactions maar ook dat zal goed komen in de toekomst. Denk voortuit, lange termijn, zie kansen, lees je goed in en maak je eigen afwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:29

Blord

Hello Kitty !

kristof1234 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:54:
Whales beginnen ongeduldig te worden :p vannacht op kraken iemand die 800 bitcoin opkocht tot $2589. Zonet iemand op bitstamp die 500 bitcoins kocht.
Verwacht maar straks een dump van 1300BTC op Bitfinex. Het is lekker verdienen als je weet hoe je fiat uit Bitfinex haalt.

**edit** Yup, die 500BTC van Bitstamp is net verkocht op Bitfinex.

[ Voor 8% gewijzigd door Blord op 18-05-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Petje72 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:55:
[...]

Oh kom op, probeer je even in te leven in menselijke psyche. Als jaar in jaar uit bij jou de ruiten worden ingegooid door gasten met een groen petje, en je zit een keertje lekker in je voortuin in de zon en er komt een gast aan met een groen petje en een steen in zijn hand, ga je dan rustig afwachten wat hij gaat doen of heb je je conclusie al getrokken? Ookal zegt ie gewoon toevallig altijd een groen petje te dragen, en die steen, tja die lag daar op de stoep dus hij had 'm maar opgeraapt voor iemand zijn teen er tegen stoot.

En áls je dan hier vaker had gekomen om mee te lullen over altcoins, dan is gewoon duidelijk waar je staat en zullen mensen je ook niet snel oordelen als je dan een keer over Gulden begint. Je hebt het dan immers niet louter over Gulden.

Dat is niet kortzichtig, dat is gewoon hoe het werkt.

En laten we wel wezen, je bent tot nu toe nog niet echt in staat geweest met solide argumentatie te komen waarom Gulden beter is dan menig ander altcoin. Ik hoop dat je snapt dat je met wat meer moet komen dan alleen "ga de whitepaper lezen". Jij hebt dat blijkbaar gedaan, en jij vindt het fantastisch. Nou, vertel maar waarom jij het dan zo fantastisch vindt :)

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 18-05-2017 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
.oisyn schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:01:
[...]

Oh kom op, probeer je even in te leven in menselijke psyche. Als jaar in jaar uit bij jou de ruiten worden ingegooid door gasten met een groen petje, en je zit een keertje lekker in je voortuin in de zon en er komt een gast aan met een groen petje en een steen in zijn hand, ga je dan rustig afwachten wat hij gaat doen of heb je je conclusie al getrokken? Ookal zegt ie gewoon toevallig altijd een groen petje te dragen, en die steen, tja die lag daar op de stoep dus hij had 'm maar opgeraapt voor iemand zijn teen er tegen stoot.

En áls je dan hier vaker had gekomen om mee te lullen over altcoins, dan is gewoon duidelijk waar je staat en zullen mensen je ook niet snel oordelen als je dan een keer over Gulden begint. Je hebt het dan immers niet louter over Gulden.

Dat is niet kortzichtig, dat is gewoon hoe het werkt.

En laten we wel wezen, je bent tot nu toe nog niet echt in staat geweest met solide argumentatie te komen waarom Gulden beter is dan menig ander altcoin. Ik hoop dat je snapt dat je met wat meer moet komen dan alleen "ga de whitepaper lezen". Jij hebt dat blijkbaar gedaan, en jij vindt het fantastisch. Nou, vertel maar waarom jij het dan zo fantastisch vindt :)
Je hebt een punt maar persoonlijk denk ik dat sommige je meteen beoordelen op 1 of enkele posts. Ik zal me wat vaker laten zien hier en meer discusseren over alles. Het gaat me niet alleen om Gulden maar naast Bitcoin zijn er ook andere coins die een toekomst hebben. Komende tijd zal ik mijn mening ventileren en zie jullie reactie graag tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
@.oisyn kun jij / wil jij de TS aanpassen met polo, bittrex als extra exchange, en where to buy: bitonic en litebit? Die vragen hebben we ondertussen al 3 keer gehad op 2 dagen tijd. En een reply waarschuwing plaatsen voor dat soort vragen eerst de TS te lezen

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeuwigeStudent
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-09-2022
Bonez0r schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:58:
[...]

0.5% is wel uitzonderlijk natuurlijk. Om een idee te geven van lange termijn winst:

[afbeelding]

Vorig jaar met de ETH bull run en dit jaar met de alt gekte gaat het hard, maar daar tussenin zitten vele magere maanden. Een leuke feature van de bot die er onlangs is bij gekomen is dat je een rentepercentage kan instellen waarboven hij alles gaat uitlenen (en slechts een gedeelte als de rente lager is). Ik heb local market analysis nog niet geprobeerd, jullie wel?
Ja dat is zeker waar! Ik zit nu gemiddeld op 0.1% per dag. Soms wat meer soms wat minder, maar over het algemeen een stuk beter dan op de bank.

De local market analysis heb ik ook aan staan. Hierbij logged hij de rentestand (bij default) elke 300sec. En leent je coins dan alleen uit als de huidige stand hoger is dan het gemiddelde. Hiervoor kan je instellen hoe aggresief hij dit doet. Naar mijn ervaring een essentieel deel van de bot om aan te hebben staan. (en vooral blijven tweaken! :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

brianvd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:36:
[...]

Goeie, ja misschien moet ik dat ook maar doen. Daytrading is niet goed voor mijn hart ;) Heb je bovenstaande collectie allemaal bij 1 exchange?
Jep. Bittrex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

Noxa schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:47:
[...]

Waarom al deze coins? Heb je je in al die crypte's verdiept of maak je simpelweg een brede portefeuille, noem het oneerbiedig de shotgun approach?
Ik heb me enigszins verdiept in de munten, toch is het eerder gericht op de groei van de laatste maanden en slechts speculatie. Ik heb de kansen nu gespreid, heb eerder met m'n domme hoofd teveel op een paard gegokt waardoor ik bijna 80% van m'n totale waarde verloren heb door ook in de dips te verkopen :')

Nu dus meer lange termijn denken. Liet me echt teveel beïnvloeden door het daytraden omdat ik bang was om nog meer waarde te verliezen werd ik impulsief. Ik zat door mijn obsessie constant op Bittrex waardoor dit me uiteindelijk veel geld gekost heeft. Heb in drie weken tijd van 4,75 BTC ongeveer 14,5 BTC gemaakt door slechts enkele keren te kopen en verkopen, +- anderhalve week geleden hierin toch enigszins doorgeslagen waardoor ik ver teruggezakt ben en nu dus in het totaal plaatje er alleen maar verlies op heb gemaakt. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

exelletor schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:53:
@Remco10 Bovendien, Waves en Stratis beiden x500 klopt niet of lees ik je lijstje verkeerd?
Heb ze nu nog maar beperkt, wil deze tot factor 500 aan gaan vullen met vakantiegeld, ook NEM tot 5000 en Gulden tot 5000.

Daarna probeer ik er vanaf te blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik de coins (zeker nu je voor de lange termijn gaat) zoveel mogelijk in offline/persoonlijke en/of hardware wallets stoppen. Dan heb je a) minder snel de neiging om toch weer te gaan daytraden en b) het is een stuk veiliger voor het geval de exchange gehackt wordt of kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Dus in aantallen tot 500 en 5000

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvT

rvT

Ahaa, Bitcoin nadert de 1900 nu

Ik zag op Bittrex opeens de totale waarde in zeer kort tijdsbestek afnemen en kon al niet herleiden door welke munt het kwam. Opeens 3% gegroeid afgelopen uur: de meeste cryptocurrency's worden momenteel weer omgezet in bitcoins volgens mij.

[ Voor 95% gewijzigd door rvT op 18-05-2017 17:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Yes, want segwit voor bitcoin komt er aan :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie1988
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04-2023
superpolm schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:32:
[...]

Heb me ook een beetje ingelezen over etheroll, is best interessant. Heb wel wat geld gestopt in Edgeless, is meer een casino met black jack etc. Ook op t Ethereum platform.
Ik zit laatste paar dagen ook al te kijken naar Edgeless. Zag er wel goed uit. Puur om informatie in te winnen, op basis waarvan heb jij besloten om te investeren in Edgeless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transistortje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-12-2024
Zijn er hier mensen die geïnvesteerd hebben in SIA coin?

Hun project klinkt veelbelovend, en daarom verwacht ik dat de coin zelf flink in waarde zal stijgen. Ik heb er een aantal dagen geleden in geïnvesteerd (net voor de recente pump). Ik ben van plan om deze zeer lang te holden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Transistortje schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 17:31:
Zijn er hier mensen die geïnvesteerd hebben in SIA coin?

Hun project klinkt veelbelovend, en daarom verwacht ik dat de coin zelf flink in waarde zal stijgen. Ik heb er een aantal dagen geleden in geïnvesteerd (net voor de recente pump). Ik ben van plan om deze zeer lang te holden.
Ik had ook wat gekocht voor de pump maar meteen weer verkocht op 220. Het idee klinkt goed, maar de software is zoooo brak. Daar moeten ze echt iets aan gaan doen. Storj doet bijvoorbeeld bijna hetzelfde en hun software draait prima op mijn PC. Ziet er ook allemaal veel strakker en gebruiksvriendelijker uit. Daar heeft SIA echt nog een flinke inhaalslag te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-10 10:40

DirtyBird

Praktiserend denker

Laatst alles van polo naar bittrex verplaatst. Wat een gruwelijk slechte UI heeft dat zeg. Ik vond polo al niet geweldig, maar dit is helemaal om te huilen. Gelukkig was kraken mijn eerste ervaring, anders was ik denk ik meteen weer naar huis gegaan

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafikii
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:47

Rafikii

“Asante sana squash banana!”

hmm vaag, in mn kraken overzicht stond heel even XRP: 100,- stond er opeens meer dan een ton op mn account : :>. Zal wel iets met de conversie aan de hand zijn, want de waarde in BTC klopt wel

[ Voor 28% gewijzigd door Rafikii op 18-05-2017 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transistortje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 17:34:
[...]

Ik had ook wat gekocht voor de pump maar meteen weer verkocht op 220. Het idee klinkt goed, maar de software is zoooo brak. Daar moeten ze echt iets aan gaan doen. Storj doet bijvoorbeeld bijna hetzelfde en hun software draait prima op mijn PC. Ziet er ook allemaal veel strakker en gebruiksvriendelijker uit. Daar heeft SIA echt nog een flinke inhaalslag te maken.
Ze hebben nog een lange weg te gaan, maar dat is voor mij des te meer reden om er op dit moment al in te zitten. Oa. de goede nieuwtjes moeten de prijs gaan opdrijven.
DirtyBird schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 17:38:
Laatst alles van polo naar bittrex verplaatst. Wat een gruwelijk slechte UI heeft dat zeg. Ik vond polo al niet geweldig, maar dit is helemaal om te huilen. Gelukkig was kraken mijn eerste ervaring, anders was ik denk ik meteen weer naar huis gegaan
Je bent dan echter wel van de bijna standaard lag van poloniex af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
DirtyBird schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 17:38:
Haha. Welke vind je wel goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Kraken vind ik top. Overzichtelijk, duidelijke charts en graphs en je kunt je order goed tweaken.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
LED-Maniak schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 17:18:
Ik twijfel niet aan uw deskundigheid maar lees toch dit:
https://twitter.com/nikzh/status/865205232942411777 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Wollie1988 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 17:19:
[...]

Ik zit laatste paar dagen ook al te kijken naar Edgeless. Zag er wel goed uit. Puur om informatie in te winnen, op basis waarvan heb jij besloten om te investeren in Edgeless?
Meer mogelijkheden qua gokspellen itt Etherall. Heb wat reviews op youtube bekeken, veel waren wel positief. En het ziet er grafisch beter uit. Het is natuurlijk allemaal afwachten hoe t gaat lopen, tis een gok natuurlijk. Bij Edgeless wordt er 1 keer in de paar maanden een soort van dividend uitbetaald als je Edge in je bezit hebt, was dat bij Etherall nou ook zo?

Bubbel?
https://medium.com/@josh_...e-ico-bubble-6cadefaf8cbc
Denk dat veel coins nu wel een bubbel beginnen te worden, ze gaan bijna allemaal parabolisch. Misschien een correctie binnen een paar maanden? Maar is t ook zo dat als BTC omlaag gaat dat alles omlaag gaat?

[ Voor 11% gewijzigd door superpolm op 18-05-2017 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
superpolm schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:03:
[...]
Maar is t ook zo dat als BTC omlaag gaat dat alles omlaag gaat?
Veel mensen vluchten juist naar de BTC als het met de altcoins minder gaat. Dit heeft ook te maken met het feit dat je op veel exchanges makkelijk en snel naar BTC kan en niet naar fiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr12468
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-08-2017
[...]Bij Edgeless wordt er 1 keer in de paar maanden een soort van dividend uitbetaald als je Edge in je bezit hebt, was dat bij Etherall nou ook zo?
Is vergelijkbaar, elke 12 weken wordt de winst verdeeld over alle tokens. Het is alleen niet passief geloof ik, dus je moet binnen een bepaald tijdvak jouw aandeel opeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Rannasha schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:25:

Heeft dat voorstel een naam? Ik zie het volgens mij nog niet op coin.dance

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:42
Kraken heeft XXRPZCAD, XXRPZEUR, XXRPZJPY, XXRPZUSD toegevoegd: http://blog.kraken.com/po...fiat-pairs-for-ripple-xrp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Bonez0r schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:29:
[...]

Lees dit eens..

https://twitter.com/petertoddbtc/status/865111576084402177

Die weet wel waar het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25

Zjemm

...

Rafikii schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 17:41:
hmm vaag, in mn kraken overzicht stond heel even XRP: 100,- stond er opeens meer dan een ton op mn account : :>. Zal wel iets met de conversie aan de hand zijn, want de waarde in BTC klopt wel
Zag het ook, kon het helaas niet omzetten naar btc. Daar liet ie wel de juiste waarde zien.

Bugje denk ik

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Meer mogelijkheden qua gokspellen itt Etherall. Heb wat reviews op youtube bekeken, veel waren wel positief. En het ziet er grafisch beter uit. Het is natuurlijk allemaal afwachten hoe t gaat lopen, tis een gok natuurlijk.
inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Laatst online: 23-09 16:00
Rafikii schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 17:41:
Er staat nu ook XRP/EUR en anderen als optie, ik denk dat ze aan het uitbreiden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
;) gokje op zn tijd kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 10:02
Bonez0r schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:58:
[...]

0.5% is wel uitzonderlijk natuurlijk. Om een idee te geven van lange termijn winst:

[afbeelding]

Vorig jaar met de ETH bull run en dit jaar met de alt gekte gaat het hard, maar daar tussenin zitten vele magere maanden. Een leuke feature van de bot die er onlangs is bij gekomen is dat je een rentepercentage kan instellen waarboven hij alles gaat uitlenen (en slechts een gedeelte als de rente lager is). Ik heb local market analysis nog niet geprobeerd, jullie wel?
Dus in een jaar tijd had je 18% winst? Dat is wel erg magertjes.....
Met minimaal 0.1% rente zou dat toch wel meer moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-01 12:43
Rox92 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:54:
[...]

Dus in een jaar tijd had je 18% winst? Dat is wel erg magertjes.....
Met minimaal 0.1% rente zou dat toch wel meer moeten zijn?
Waar haal je "minimaal 0.1%" vandaan? Het heeft daar lange tijd onder gezeten (het vlakke deel van de grafiek). Alt traders lenen BTC als een alt stijgt. Dat is over het algemeen als BTC daalt. Precies het tegenovergestelde dus van wat er het afgelopen jaar gebeurd is, op de laatste paar weken na. De vraag naar BTC leningen was lange tijd erg laag en het aanbod enorm, dus lage rente percentages.

Ja het is inderdaad magertjes, maar het zijn BTC die ik voor de lange termijn bewaar en dan is 18% per jaar mooi meegenomen. Wel een risico om ze op een exchange te laten staan natuurlijk. Daarnaast heb ik ook nog een kleiner bedrag waar ik mee trade.

There go the goddamn brownies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 10:02
Bonez0r schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:08:
[...]

Waar haal je "minimaal 0.1%" vandaan? Het heeft daar lange tijd onder gezeten (het vlakke deel van de grafiek). Alt traders lenen BTC als een alt stijgt. Dat is over het algemeen als BTC daalt. Precies het tegenovergestelde dus van wat er het afgelopen jaar gebeurd is, op de laatste paar weken na. De vraag naar BTC leningen was lange tijd erg laag en het aanbod enorm, dus lage rente percentages.

Ja het is inderdaad magertjes, maar het zijn BTC die ik voor de lange termijn bewaar en dan is 18% per jaar mooi meegenomen. Wel een risico om ze op een exchange te laten staan natuurlijk. Daarnaast heb ik ook nog een kleiner bedrag waar ik mee trade.
Ik ben sinds een weekje in lenen aan het verdiepen en zag vaak toch wel de rentepercentages hoger dan 0.1% staan. Dus het leek mij mogelijk om het minimaal tegen 0.1% uit te lenen.

Klopt! En dat is ook de reden dat ik in het lenen aan het verdiepen ben. Heb wel vertrouwen in BTC en voor daytrading ben ik te ongeduldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Bonez0r schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:29:
[...]

Nee, het is ook niet gekoppeld met een specifieke signaleringsflag in de blocks. Het is enkel een voorstel waarmee Silbert bij diverse organisaties en personen heeft aangeklopt op zoek naar steun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik denk dat eth elk moment naar boven kan uitbreken. Heb een leverage order geplaatst van 20 eth...nu zit ik echt niet meer relaxt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-10 11:07
Ik kijk hier al tijdje mee; twee weken geleden ingestapt, vanwege account verification helaas geen XRP meer kunnen kopen op USD 0.09, uiteindelijk toch nog goed meegelift :)

Zou goed kunnen dat er vannacht weer een boost komt als Korea wakker wordt of als Zuid-Amerika weer thuis komt van werk:

https://ripple.com/insigh...ngs-on-six-new-exchanges/

Coinone is al een feit, maar de overige beuzen wist ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Rookert25 op 18-05-2017 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
DirtyBird schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:35:
Ik denk dat eth elk moment naar boven kan uitbreken. Heb een leverage order geplaatst van 20 eth...nu zit ik echt niet meer relaxt :X
Als je niet meer relax zit dan heb je een te hoge leverage, geen goede strategie of geen stops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird

DirtyBird

Praktiserend denker

LED-Maniak schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:52:
[...]

Als je niet meer relax zit dan heb je een te hoge leverage, geen goede strategie of geen stops.
Nee hoor, allemaal niet. Mijn maximale verlies is ~30 euro. Ik ben gewoon niet zeker van mijn zaak en hoop heel erg dat ik gelijk heb :p

EDIT: Oke, misschien geen goede strategie. Maar laten we eerlijk zijn, als ik zeker zou weten dat hij omhoog ging had ik natuurlijk niet 'slechts' 20 eth geplaatst. Ik denk nu te weten dat hij uitbreekt en daarop zet ik in. Dat is mijn strategie. Als ik gelijk blijk te hebben was de strategie wel goed denk ik. Dat maakt het op dit moment niet minder spannend.

[ Voor 33% gewijzigd door DirtyBird op 18-05-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
De middelste dan dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Rookert25 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:45:
Ik kijk hier al tijdje mee; twee weken geleden ingestapt, vanwege account verification helaas geen XRP meer kunnen kopen op USD 0.09, uiteindelijk toch nog goed meegelift :)

Zou goed kunnen dat er vannacht weer een boost komt als Korea wakker wordt of als Zuid-Amerika weer thuis komt van werk:

https://ripple.com/insigh...ngs-on-six-new-exchanges/

Coinone is al een feit, maar de overige beuzen wist ik niet.
Coinbase komt er ws ook nog bij, coinone was al goed voor 10 cent up.

https://bestofbtc.com/dis...se-is-listing-xrp-as-well

Wel zijn er nu weer 226.664.284 meer aan coins in de circulatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr_Ripple op 18-05-2017 20:12 ]

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
LED-Maniak schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 17:18:
Ik heb met bronvermelding aangegeven dat dit niet zo is, wil wel gaarne weten waar U dit "nieuws"gevonden heeft.

Bedankt alvast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Laatst online: 10-10 10:19
Rookert25 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:45:
Ik probeer een order te formuleren die op zoiets zou anticiperen. Dus een order die XRP koopt tegen een bepaalde prijs, en verkoop als er genoeg marge op is.

Maar, ik ben een total n00b, heb ik niet echt een idee hoe je zo'n order formuleert in vaktermen, en in dit specifieke geval wat de koop- en verkoopkoers zou kunnen zijn.

Jij of iemand die mij als beginner kan helpen? :) _/-\o_
Pagina: 1 ... 64 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken!

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Slowchat. Daarvoor is IRC bedoeld: http://irc.tweakers.net/bitcoin

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).