Onbetrouwbaar. Ze kijken naar 100 op de teller en je weet niet hoe nauwkeurig ze de tijd meten.
Als je wil weten hoe snel een auto is in de sprintjes, is er een uitstekende website die informatie pooled van de grote autosites/bladen.
Hier zie je de sprinttijden voor de GTE:
http://www.zeperfs.com/fiche5478-vw-golf-vii-gte.htm
Gemiddelde van 5 gezaghebbende autobladen in het geval van de GTE. Auto Bild, Auto & Motor Sport, AutoCar, AutoPlus en Auto Zeitung. Aangezien je niet hoeft te schakelen, vereist het weinig vaardigheid om zo snel mogelijk naar de 100 te sprinten.
0-100 in 7.6 sec. Dat is zeker vlot, maar de 6.3 uit het filmpje lijkt me nonsens, tenzij de auto is gechipped.
Leolinedance schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 20:19:
[...]
Sportief rijden is voor leaserijders meestal niet de insteek. 150 pk in een zware golf zou omgerekend naar pk/kg ruim binnen 10 sec naar 100 km/u moeten gaan. Daarbij laad je de elektromotor ook bij tijdens het rijden dus zul je in de praktijk nagenoeg altijd capaciteit hebben om een keer goed te kunnen optrekken.
De wegligging blijft overigens hetzelfde met volle of lege accu, wat dat betreft is er dus geen verschil qua sportiviteit.
150 pk in een Golf van 1500 kg gaat omgerekend in iets van 10 sec naar de 100. Een 1.0 TSI heeft een betere kg/pk verhouding, en die ratio is een behoorlijke betrouwbare indicatie voor de 0-100 sprint, mits je het hebt over auto's met dezelfde vorm van aandrijving (in dit geval FWD) en er geen tractieproblemen zijn.
Ik weet niet hoe het gaat met een bijna lege accu, trek je de laatste restjes eruit als je stevig op het gas gaat staan of is er een soort minimum capaciteit die je moet hebben voor het wordt ingezet?
Wat de insteek van de leaserijder betreft: ik zou niet weten waarom een leaserijder minder sportief rijdt als je vanwege absurde bijtellingsregels een monster van een auto heel gunstig mag rijden. Een auto slijt sneller als je hem continu stevig pushed, als leaserijder is dat niet jouw probleem.