55k km per jaar is niet heel extreem hoor. Ik zit op ongeveer 50k km, en dan werk ik 1 a 2 dagen per week thuis.wimmel_1 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 19:24:
[...]
Ik hoop dat je dat in Euro's bedoeld en niet in Liters (300L à 1:15 = 4500Km, per maand én 1:15 haalt een gemiddelde Diesel wel tenzij je met een vrachtwagen onderweg bent)
Maar: een GTD past dan dus ruim... Alleen zijn er werkgevers welke een "C" label als maximum instellen en dus een "El-Cheapo" van "D Label" voorziene GTD buiten de mogelijkheden werken terwijl zo'n GTD feitelijk goedkoper is in aanschaf én verbruik
ik twijfel tussen de V40 D2 Ocean Race of toch de R-design die wat mooier smoelt...volgens mij kom ik op leaseprijs bij de R-design wat duurder uit, omdat daar de pakketten wat duurder kosten.thefox154 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:55:
[...]
Halverwege juni komen de eerste bij de dealers. Bij mijn weten is hij nog niet in NL.
Ik zit nog in twijfel een v40 ocean race of toch iets PHEV achtigs.
via Leaseplan op basis van 40.000km + 48 Maanden:
V40 D2 Business R-design
- Rebel blue solid
- R-design Leder Charcoal
- Business Pack Connect
- Intellisafe Pro Line
- Luxury Line
- R-design Plus Line
- 62L Tank
Lease tarief € 783
V40 D2 Business Ocean Race edition
- Inscription Crystal White metallic
- R-design Leder Charcoal
- Business pack connect
- Intellisafe Pro Line
Lease tarief € 738
blijkbaar krijg je bij de ocean race die luxury line er al gratis erbij. (ik zie Xenon, Pano dak, Park assist achter etc er allemaal standaard op). je zou de scandinavian Line en Security Line nog erbij kunnen nemen gezien de Ocean Race editie wat goedkoper uitkomt...als ik die op de R-design versie neem dan wordt tikkeltje te duur vind ik.
die 18 inch Ixion velgen vind ik erg mooi (zag ze niet tussen de opties tussen staan) maar ik ga er maar vanuit dat ze 1500 euro kosten...zal wel 30 extra erbij komen...

Dat ligt er aan welke aanbieder het is. Mijn collega met een Tesla laadt af en toe ook in Duitsland bij Chademo laders. Sommige langs de snelweg zijn gratis (van RWE), andere kan je betalen met cash/pin, voor weer andere heb je een laadpas nodig.
Leaseplan heeft niet alle opties in de lijst staan. Er zijn optisch wel wat extra mogelijkheden.Lostson schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:09:
[...]
ik twijfel tussen de V40 D2 Ocean Race of toch de R-design die wat mooier smoelt...volgens mij kom ik op leaseprijs bij de R-design wat duurder uit, omdat daar de pakketten wat duurder kosten.
knip
die 18 inch Ixion velgen vind ik erg mooi (zag ze niet tussen de opties tussen staan) maar ik ga er maar vanuit dat ze 1500 euro kosten...zal wel 30 extra erbij komen...
Voor de achterkant kun je op de ocean race voor 495 (uit me hoofd) de dubbele diffusor laten monteren.
Dan komt er nog 150,- bij voor de 62liter tank die ik altijd erbij zou kiezen. Harman Kardon erin voor 695,- en dan heeft hij alles wat ik zou willen hebben
Reken ook maar dat naast de 18inch de winterbanden ook nog extra € gaan kosten. 18 inch is net weer een slag duurder dan d e16inch waar leaseplan mee rekent.
[ Voor 27% gewijzigd door thefox154 op 25-05-2015 23:13 ]
Ik zou de Ocean Race nemen. De R-Design (al dan niet met D2 en \ of 16" velgen) zie je immers al in elke staat staan.Lostson schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:09:
[...]
ik twijfel tussen de V40 D2 Ocean Race of toch de R-design die wat mooier smoelt...volgens mij kom ik op leaseprijs bij de R-design wat duurder uit, omdat daar de pakketten wat duurder kosten.
Daarnaast heeft de Ocean Race wat dingetjes die je meer gevoel van luxe geven (custom logo op de Navi, mooi leer en stiksels, mooi afgewerkt dashboard).
En zoals eerder gezegd, neem de volgende opties sowieso: 62L tank, neerklapbare passagiersstoel (echt superhandig als je toch eens iets langs mee moet nemen).
Custom logo op navigatie als luxe?fredkroket schreef op maandag 25 mei 2015 @ 23:20:
[...]
Ik zou de Ocean Race nemen. De R-Design (al dan niet met D2 en \ of 16" velgen) zie je immers al in elke staat staan.
Daarnaast heeft de Ocean Race wat dingetjes die je meer gevoel van luxe geven (custom logo op de Navi, mooi leer en stiksels, mooi afgewerkt dashboard).
En zoals eerder gezegd, neem de volgende opties sowieso: 62L tank, neerklapbare passagiersstoel (echt superhandig als je toch eens iets langs mee moet nemen).
Ik zou overigens wel even gaan rijden met die 18" velgen. Als je veel moet rijden is het wellicht verstandiger om voor een maat kleiner te kiezen.
Ennn… hierbij de Skoda Superb Combi:

Vind het een redelijk geslaagd ontwerp, met uitzondering van de ietwat vreemde achterkant vanaf de zijkant gezien (verhoudingen lijken niet helemaal te kloppen, maar dat zal komen door het formaat van de auto).
De achterbank helemaal neergeklapt is-ie nog een flink stuk groter dan de Passat, bijna 2000 liter. Damn!

Vind het een redelijk geslaagd ontwerp, met uitzondering van de ietwat vreemde achterkant vanaf de zijkant gezien (verhoudingen lijken niet helemaal te kloppen, maar dat zal komen door het formaat van de auto).
De achterbank helemaal neergeklapt is-ie nog een flink stuk groter dan de Passat, bijna 2000 liter. Damn!
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ik vind hem een beetje een Audi kont hebben
Mooie bak geworden, de niet combi vind ik nog veel mooier eerlijk gezegd. Vrij dikke bak geworden
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik heb zelf een V40 met de standaard 16" velgen, en heb ook met de 18" velgen gereden. De demping op de auto is best goed, met 18" op een gare klinkerweg rijd het nog redelijk comfy. Ik had iig niet het idee dat het te hard geveerd was. Maar het kwam niet echt in de buurt van een "stuurauto" zoals de Focus, het bleef een beetje afstandelijk.Leolinedance schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 01:20:
[...]
Ik zou overigens wel even gaan rijden met die 18" velgen. Als je veel moet rijden is het wellicht verstandiger om voor een maat kleiner te kiezen.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
@SuperB Combi: Die staat momenteel op nummer 1 op mijn lijst
[ Voor 15% gewijzigd door Tylen op 26-05-2015 09:40 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Bij mij zijn de raderen van de molen eindelijk doorgedraaid en is alles duidelijk. Mijn Civic staat in bestelling en wordt waarschijnlijk in de tweede helft van augustus geleverd.
A.s. vrijdag wordt een Renault Clio estate als tijdelijke auto afgeleverd, en is waarschijnlijk mijn huidige Laguna verkocht.
Toch mooi dat dat allemaal zo op elkaar aansluit
A.s. vrijdag wordt een Renault Clio estate als tijdelijke auto afgeleverd, en is waarschijnlijk mijn huidige Laguna verkocht.
Toch mooi dat dat allemaal zo op elkaar aansluit
Ik dacht dat jij per se zo'n groot LCD display in je tellerbak wilde hebben?Tylen schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:39:
@SuperB Combi: Die staat momenteel op nummer 1 op mijn lijst
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Yuup. En ik heb al zitten kijken bij de superb en daar zit ie niet opRomeoJ schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:01:
[...]
Ik dacht dat jij per se zo'n groot LCD display in je tellerbak wilde hebben?
Mooie auto hoor die Civic! Zag er al een paar rijden. Fris model. Lekker ruim. Ook een lekker eigenwijs interieur.
Ik zou ook moeilijk kunnen kiezen tussen een Passat station en een Superb station.
Passat is van binnen wel wat mooier en biedt wat meer optiemogelijkheden. Superb is groter en goedkoper.
Qua leaseprijs ontlopen ze elkaar niet zoveel zie ik.
Denk toch dat ik dan voor de fileassistent en het coole dashboard van de Passat zou gaan.
@Tylen: C coupe krijgt het dashboard gelijkend op dat van de S klasse. Ook 'aardig'om naar te kijken toch.
Ik zou ook moeilijk kunnen kiezen tussen een Passat station en een Superb station.
Passat is van binnen wel wat mooier en biedt wat meer optiemogelijkheden. Superb is groter en goedkoper.
Qua leaseprijs ontlopen ze elkaar niet zoveel zie ik.
Denk toch dat ik dan voor de fileassistent en het coole dashboard van de Passat zou gaan.
@Tylen: C coupe krijgt het dashboard gelijkend op dat van de S klasse. Ook 'aardig'om naar te kijken toch.
[ Voor 10% gewijzigd door readytoflow op 26-05-2015 21:57 ]
Voor het "betere" fotoshop werk: Autobild plaatjes van het dashboard voor de Golf 2016 "R Touch" Facelift.
[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 26-05-2015 22:43 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Als je langzaam rijdt red je het misschien nog tot de volgende facelift, daar zit ie ws dan weer wel opTylen schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:53:
[...]
Yuup. En ik heb al zitten kijken bij de superb en daar zit ie niet op. Dus passat is waarschijnlijk wat het gaat worden, alhoewel de nieuwe A3 hem ook krijgt. Arghgggg moeilijk. Gelukkig moet ik nog 30k km
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Mijn dealer gaf aan dat de 62 liter tank ten koste gaat van de laadvloer, klopt dit? Daarom heb ik deze optie niet genomen.fredkroket schreef op maandag 25 mei 2015 @ 23:20:
[...]
Ik zou de Ocean Race nemen. De R-Design (al dan niet met D2 en \ of 16" velgen) zie je immers al in elke staat staan.
Als ik langzaam rijd blijven de kilometers gelijkThe Eagle schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 23:22:
[...]
Als je langzaam rijdt red je het misschien nog tot de volgende facelift, daar zit ie ws dan weer wel op
Maar wij mogen officieel geen Skoda rijden dus ik moet er een exception voor aanvragen.
Vind 'm veel lijken op de Leon STRomeoJ schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 09:21:
Ennn… hierbij de Skoda Superb Combi:

Mijn boefje is liev!
Tot je ze naast elkaar zet. Dan zie je dat de Superb net wel heeft wat de Leon niet heeft: kloppende lijnen en verhoudingen.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Vind de superb meer op een a6 lijken en de leon op een ibiza
De klep van de SuperB lijkt inderdaad erg veel op de A6 vind ikTylen schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:12:
Vind de superb meer op een a6 lijken en de leon op een ibiza
Och daar is meneer weerAllSeeyinEye schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:10:
[...]
Tot je ze naast elkaar zet. Dan zie je dat de Superb net wel heeft wat de Leon niet heeft: kloppende lijnen en verhoudingen.

[ Voor 46% gewijzigd door JB op 27-05-2015 08:23 ]
Mijn boefje is liev!
Heeft er al een lease maatschappij super combi tarieven beschikbaar?
Ik heb gezien dat je ook de R-design styling kit kan nemen bestaande uit Dakspoiler en sideskirt + Diffuser achterkant. die kost 795.thefox154 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 23:12:
[...]
Leaseplan heeft niet alle opties in de lijst staan. Er zijn optisch wel wat extra mogelijkheden.
Voor de achterkant kun je op de ocean race voor 495 (uit me hoofd) de dubbele diffusor laten monteren.
Dan komt er nog 150,- bij voor de 62liter tank die ik altijd erbij zou kiezen. Harman Kardon erin voor 695,- en dan heeft hij alles wat ik zou willen hebben![]()
Reken ook maar dat naast de 18inch de winterbanden ook nog extra € gaan kosten. 18 inch is net weer een slag duurder dan d e16inch waar leaseplan mee rekent.
Ik was van plan om de Ocean Race versie te bestellen met Intellipro Line + Business pack connect en dan dat spoiler pakketje...je hebt een normale setje uitlaten en de Rdesign versie.
of heeft Ocean race standaard geen dubbele uitlaten? volgens volvocars.nl configurator weer niet maar goed...
Scandinavian line 995 euro -> is volgens mij gewoon voorverwarming van je auto via Volvo on call en ook iets met wifi hotspot ofzo? moet niet gekker worden...PC functionaliteit op je auto

Security Line 795 -> is alarm klasse 3 en Keyless drive (kun je de key gewoon in je zak houden)
Wat vind jij van de Scandinavian line en Security line? Overbodig?

Ik heb ook (bijna) een V40 Ocean Race in bestelling. Er moet nog getekend worden, en dan kan de bestelling definitief gemaakt worden.Lostson schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 08:53:
[...]
Ik heb gezien dat je ook de R-design styling kit kan nemen bestaande uit Dakspoiler en sideskirt + Diffuser achterkant. die kost 795.
Ik was van plan om de Ocean Race versie te bestellen met Intellipro Line + Business pack connect en dan dat spoiler pakketje...je hebt een normale setje uitlaten en de Rdesign versie.
of heeft Ocean race standaard geen dubbele uitlaten? volgens volvocars.nl configurator weer niet maar goed...
Scandinavian line 995 euro -> is volgens mij gewoon voorverwarming van je auto via Volvo on call en ook iets met wifi hotspot ofzo? moet niet gekker worden...PC functionaliteit op je auto?
Security Line 795 -> is alarm klasse 3 en Keyless drive (kun je de key gewoon in je zak houden)
Wat vind jij van de Scandinavian line en Security line? Overbodig?
Opties:
- Business Pack Connect;
- 12v in bagageruimte;
- 62 liter brandstoftank;
- hemel offblack.
Accessoires:
- 18" Midir;
- diffuser met twee eindpijpen (dit zijn die platte eindpijpen).
Standaard is de uitlaat niet zichtbaar, dat ziet er wel een beetje suf uit. Persoonlijk vind ik de R-Design diffuser niet echt bij de Ocean Race passen. Maar dat is een smaak kwestie.
Wagen komt op een fiscale waarde van 34.310 uit. Ik moet al wel wat bijleggen, dus zo vind ik het wel voldoende.
Je hebt ook iets van Striping ofzo bij de sideskirts (heb je die ook genomen?) dat zit volgens mij bij de prijs inbegrepen..zonder die uitlaten vind ik hem ook erg suf...dus die optie zou ik sowieso erbij nemen...Pauperesk schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:39:
[...]
Ik heb ook (bijna) een V40 Ocean Race in bestelling. Er moet nog getekend worden, en dan kan de bestelling definitief gemaakt worden.
Opties:
- Business Pack Connect;
- 12v in bagageruimte;
- hemel offblack.
Accessoires:
- 18" Midir;
Standaard is de uitlaat niet zichtbaar, dat ziet er wel een beetje suf uit. Persoonlijk vind ik de R-Design diffuser niet echt bij de Ocean Race passen. Maar dat is een smaak kwestie.
Wagen komt op een fiscale waarde van 34.310 uit. Ik moet al wel wat bijleggen, dus zo vind ik het wel voldoende.
ik vind de platte uitlaten ook wel wat hebben
op wat voor leaseprijs kwam jij uit? moest je veel betalen voor de 18inch? bij Leaseplan is dat meetal rond 30-35 euro extra
opties zoals die harman kardon en park assist pilot niet genomen?
Volgens de Volvo dealer in Apeldoorn kwam de grote tank bij de V40 onder de auto dus verlies je er geen bagageruimte mee.
Ik had in mijn offerte Business pack connect en Scandinavian line gezet. Airco/standkachel op afstand aanzetten lijkt me geweldig
.
Bij de Tesla van een collega waar ik regelmatig mee rijd kan je nog meer met de app: licht flitsen, toeteren, auto open/dicht/starten en uiteraard kijken hoe vol de accu is. Gedeeltelijk gimmick dus, maar zeker nuttig bij een elektrische auto. Bij de Volvo is het vooral leuk maar ik denk dat ik het wel zou gebruiken als ik die gekozen had
Ik had in mijn offerte Business pack connect en Scandinavian line gezet. Airco/standkachel op afstand aanzetten lijkt me geweldig
Bij de Tesla van een collega waar ik regelmatig mee rijd kan je nog meer met de app: licht flitsen, toeteren, auto open/dicht/starten en uiteraard kijken hoe vol de accu is. Gedeeltelijk gimmick dus, maar zeker nuttig bij een elektrische auto. Bij de Volvo is het vooral leuk maar ik denk dat ik het wel zou gebruiken als ik die gekozen had
Ik heb de sideskirts niet, alleen de diffuser en uitlaten.Lostson schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:56:
[...]
Je hebt ook iets van Striping ofzo bij de sideskirts (heb je die ook genomen?) dat zit volgens mij bij de prijs inbegrepen..zonder die uitlaten vind ik hem ook erg suf...dus die optie zou ik sowieso erbij nemen...
ik vind de platte uitlaten ook wel wat hebbenmaar goed ben er nog niet helemaal uit welke opties ik wil hebben...
op wat voor leaseprijs kwam jij uit? moest je veel betalen voor de 18inch? bij Leaseplan is dat meetal rond 30-35 euro extra
opties zoals die harman kardon en park assist pilot niet genomen?
Tussen de 877 en de 887 (35k 48 maanden), Leaseplan was het duurste bij mij. Terberg het goedkoopste. Velgen zijn bij Leaseplan 28 en bij Terberg 30 de maand. Harman Kardon schijnt resonanties in je deuren te geven, bovendien wilde ik niet al te ver boven budget. Ik parkeer die wagen sneller dan de park pilot
Dat heb ik ook gehoord ja...erg duur in de aanschaf die HK audio...met een snelle google actie lees ik dat mensen de kwaliteit belabberd vinden (mist subwoofer en geluid in de deuren zouden eigenlijk isolatie moeten hebben)Pauperesk schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:33:
[...]
Ik heb de sideskirts niet, alleen de diffuser en uitlaten.
Tussen de 877 en de 887 (35k 48 maanden), Leaseplan was het duurste bij mij. Terberg het goedkoopste. Velgen zijn bij Leaseplan 28 en bij Terberg 30 de maand. Harman Kardon schijnt resonanties in je deuren te geven, bovendien wilde ik niet al te ver boven budget. Ik parkeer die wagen sneller dan de park pilotGa ik dus niet gebruiken. Enige nadeel is dat er geen sensoren voor zitten zonder park pilot...
volgens mij was de park assist pilot 20 euro en de HK optie 33 euro extra...ik kiep die 2 dingen eruit en ga voor de dikkere velgen.
HK is maar een paar euro in de maand. kost € 695 dus dat zal max een tientje in de maand zijn.Lostson schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:26:
[...]
Dat heb ik ook gehoord ja...erg duur in de aanschaf die HK audio...met een snelle google actie lees ik dat mensen de kwaliteit belabberd vinden (mist subwoofer en geluid in de deuren zouden eigenlijk isolatie moeten hebben)
volgens mij was de park assist pilot 20 euro en de HK optie 33 euro extra...ik kiep die 2 dingen eruit en ga voor de dikkere velgen.
Waarschijnlijk heeft je leasemaatschappij hem als Business Connect + HK audio staan, dit is namelijk één bestelnummer bij Volvo.
Ik heb HK audio en dan in combinatie met de DAB+. Kost niet zo gek veel meer omdat het inderdaad een pakket wordt met Business Connect en het dan maar 1 regel is op je bestelformulier
Wel opletten, sommige LM kunnen dat niet in hun online bestelmodule, dan is het wel duur....
Kwaliteit is veel over gezegd en geschreven. Ik heb hem van na oktober 2014 afgeleverd in een niet-R-design. En bij mij is alles prima. Trillingen zijn minimaal, ernstige vervorming van geluid pas bij 80% volume (als je al doof wordt...). Getest naast iemand met een R-design en aflevering voor okt 2014, en daar was het inderdaad belabberd qua trillingen.
DAB+ is geweldig (na software update maar 2015) en ik zou dat niet meer zonder willen.
Een subwoofer zou het overigens wel afmaken qua systeem. Echter, ik heb een CD van een toneelvoorstelling gedraait van Monty Python en die bevat daadwerkelijk de gehele audio trukendoos voor het surround systeem. Alsof je bij hen op het podium zit, zo realistisch.
Kwaliteit is veel over gezegd en geschreven. Ik heb hem van na oktober 2014 afgeleverd in een niet-R-design. En bij mij is alles prima. Trillingen zijn minimaal, ernstige vervorming van geluid pas bij 80% volume (als je al doof wordt...). Getest naast iemand met een R-design en aflevering voor okt 2014, en daar was het inderdaad belabberd qua trillingen.
DAB+ is geweldig (na software update maar 2015) en ik zou dat niet meer zonder willen.
Een subwoofer zou het overigens wel afmaken qua systeem. Echter, ik heb een CD van een toneelvoorstelling gedraait van Monty Python en die bevat daadwerkelijk de gehele audio trukendoos voor het surround systeem. Alsof je bij hen op het podium zit, zo realistisch.
[ Voor 56% gewijzigd door Get!em op 27-05-2015 12:20 ]
Het is geen echte diffuser natuurlijk, maar die sportieve achterkant staat wel erg goed op die Volvo's.Pauperesk schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:39:
Well duhJazzy schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:44:
[...]
Het is geen echte diffuser natuurlijk, maar die sportieve achterkant staat wel erg goed op die Volvo's.
Betreffende de V40 en die kofferruimte als je een 62L tank neemt, ik durf het niet te zeggen. Bij mijn MY14 V40 (D2 Powershift, geen 14%) had ik een "normale" diepe kofferbak, terwijl de collega's met een MY14 V40 (D2, wel 14%) een ondiepere kofferbak hadden.
Het zou dus kunnen dat je kofferbak uiteindelijk wel minder diep is, al zie je dat niet terug in de specificaties.
Park pilot is overigens wel een leuke optie, zeker om aan passagiers te laten zien
. Daarnaast parkeer je zelf inderdaad sneller in, maar de Park Pilot werkt wel heel goed moet ik zeggen.
Het zou dus kunnen dat je kofferbak uiteindelijk wel minder diep is, al zie je dat niet terug in de specificaties.
Park pilot is overigens wel een leuke optie, zeker om aan passagiers te laten zien
Verwijderd
Staat goed op een D/T4 and over, anders vind ik het gewoon pijnlijk, zo'n dubbele uitlaat. Niet om aan te zien op een D2 bijvoorbeeld. Brrrrr. Ik denk altijd meteen aan een BMW 335d, die kon je eerder herkennen aan zijn dubbele pijpen, een aan elke kant. Dan heb je het over een 6-cilinder biturbo met 286 pk. En dat zet je dan op een Volvo met 115 pk...
Een van de vreemdste ontwikkelingen in de huidige maatschappij is het doen alsof. Iedere gezins-boodschappenauto moet er tegenwoordig uitzien alsof het een AMG-, M-, of S-uitvoering betreft. Ik word onpasselijk van dat neppe.
Nog erger dan de nepuitlaten (je ziet ze ook op W205 Mercedessen erg veel, niet om aan te gluren) is het nepgeluid. Motorgeluid uit de speakers voor de "beleving".
Onvoorstelbaar dat dat bestaat en vooral dat men het wil hebben...
Een van de vreemdste ontwikkelingen in de huidige maatschappij is het doen alsof. Iedere gezins-boodschappenauto moet er tegenwoordig uitzien alsof het een AMG-, M-, of S-uitvoering betreft. Ik word onpasselijk van dat neppe.
Nog erger dan de nepuitlaten (je ziet ze ook op W205 Mercedessen erg veel, niet om aan te gluren) is het nepgeluid. Motorgeluid uit de speakers voor de "beleving".
Levertijd C350E bij bestelling begin april: September
medio april bijgesteld naar eind juni
eind april bijgesteld naar medio juni
net telefoontje gehad van de dealer: Hij is afgelopen vrijdag binnengekomen. Aankomende vrijdag kan je 'm ophalen. Nota bene op mijn verjaardag.
One happy camper here!
net telefoontje gehad van de dealer: Hij is afgelopen vrijdag binnengekomen. Aankomende vrijdag kan je 'm ophalen. Nota bene op mijn verjaardag.
One happy camper here!
Mijn god jij hebt het wel moeilijk he? Je hebt echt werkelijk overal problemen meeVerwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:44:
Staat goed op een D/T4 and over, anders vind ik het gewoon pijnlijk, zo'n dubbele uitlaat. Niet om aan te zien op een D2 bijvoorbeeld. Brrrrr. Ik denk altijd meteen aan een BMW 335d, die kon je eerder herkennen aan zijn dubbele pijpen, een aan elke kant. Dan heb je het over een 6-cilinder biturbo met 286 pk. En dat zet je dan op een Volvo met 115 pk...

@fox: We verwachten wel foto's als je hem binnen hebt
Ach arme, wil er een bakje bij om in te kotsen? Wil je dan die bouwvakkersbak van je ook tegen een boom parkeren? Hoef ik daar ook niet meer naar te kijken, alvast bedanktVerwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:44:

W00t gaaf man, graag vrijdag pics. Gefeliciteerd.Fox_nl schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:48:
One happy camper here!
Mwa ergens vind ik wel dat-ie een punt heeft. Sommige merken hechten geen waarde meer aan een dubbele uitlaat, terwijl andere merken dat juist nog steeds proberen.rickjehh schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:52:
[...]
Mijn god jij hebt het wel moeilijk he? Je hebt echt werkelijk overal problemen mee
Hij zal er niet letterlijk onpasselijk van worden, vermoed ik, maar heeft wel een punt. Het is simpelweg zielig als je zulke tuningpakketten of S-line etc pakketten op een D2 of A3 duwt.rickjehh schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:52:
[...]
Mijn god jij hebt het wel moeilijk he? Je hebt echt werkelijk overal problemen mee
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Gebleken is dat de consument graag extra wil betalen voor optische opsmuk (immers, R-Design was vroeger een extra line, maar dat was zo'n succes dat Volvo besloten heeft R-Design gewoon als uitvoering te verkopen (met minder luxe)). En men wil graag dat men er optisch dik bij rijdt en men schuift graag extra geld daarvoor richting Volvo (en Audi, Mercedes, etc).RomeoJ schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:55:
Mwa ergens vind ik wel dat-ie een punt heeft. Sommige merken hechten geen waarde meer aan een dubbele uitlaat, terwijl andere merken dat juist nog steeds proberen.
Ik zou persoonlijk toch meer voor meer luxe en comfort gaan, dan een dikke V40 R-Design met een D2 en 16" Ixion thuiskomertjes.
Blijft het feit dat Benedict Tokkie zijn expressie gelijkenis vertoond met een betweter die laatst verbannen was, soms is het maar net de toon die de muziek maakt.
Edit: ik heb overens ook een V40 met 16" Matres thuiskomertjes, dus ik wilde niemand af gaan zeiken
[ Voor 5% gewijzigd door fredkroket op 27-05-2015 14:17 ]
De manier waarop sommige mensen hier persoonlijke smaak weten te uiten en daarnaast als feit weten te presenteren vind ik soms wel erg bedroevend.
Hou wat respect voor een andere smaak voordat je zegt dat iemands auto bijvoorbeeld een lelijke grafbak is waar alleen achterlijke mensen die kleurenblind zijn zonder enig benul van smaak in kunnen rijden.
Ontopic:
waarschijnlijk mag ik over en iets meer dan een half jaar ook een nieuwe leaseauto. Rij nu een polo.
Een peugeot 308 is wel erg voordelig maar de Volvo V40 spreekt mij meer aan. De golf, ook al is ie 20% is qua leasetarief ook financieel nog interessant.
Binnenkort maar eens wat proefritjes maken
Hou wat respect voor een andere smaak voordat je zegt dat iemands auto bijvoorbeeld een lelijke grafbak is waar alleen achterlijke mensen die kleurenblind zijn zonder enig benul van smaak in kunnen rijden.
Ontopic:
waarschijnlijk mag ik over en iets meer dan een half jaar ook een nieuwe leaseauto. Rij nu een polo.
Een peugeot 308 is wel erg voordelig maar de Volvo V40 spreekt mij meer aan. De golf, ook al is ie 20% is qua leasetarief ook financieel nog interessant.
Binnenkort maar eens wat proefritjes maken
[ Voor 31% gewijzigd door TheJason op 27-05-2015 14:09 ]
Mwah, dat vind ik nogal een gewaagde uitspraak, iets zielig noemen. Als iemand dat mooi vindt, waarom mag dat er dan niet op?AllSeeyinEye schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:57:
[...]
Hij zal er niet letterlijk onpasselijk van worden, vermoed ik, maar heeft wel een punt. Het is simpelweg zielig als je zulke tuningpakketten of S-line etc pakketten op een D2 of A3 duwt.
Ik word er ook schijtziek van hier. Volgens mij durft iemand die helemaal happy is met het mogen uitzoeken van een leuke leaseauto nog amper meer te posten. Meteen wordt alles afgezeken:
- "Ik kijk niet naar de bijtelling"
- "100 PK
Das toch niks man"
- "R-design is voor losers"
Het moet onderhand een Tesla of Jaguar zijn om hier normale reacties te krijgen
- "100 PK

Mijn boefje is liev!
Ach ja, iedereen heeft z'n mening. Ik ga toch ook niet uitgebreid verkondigen dat ik, elke keer dat ik een Octavia zie rijden, ik net een klein spuugje kan onderdrukken? Misschien vind ik het wel oprecht zielig als je blij bent met zo'n grafbak. Zullen we elke auto hier dan gelijk maar even gaan afpissen? Hebben we dat ook weer gehad...AllSeeyinEye schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:57:
[...]
Hij zal er niet letterlijk onpasselijk van worden, vermoed ik, maar heeft wel een punt. Het is simpelweg zielig als je zulke tuningpakketten of S-line etc pakketten op een D2 of A3 duwt.
Verwijderd
Het heeft niets te maken met een specifiek merk of wat dan ook, maar met het doen alsof dat helaas de standaard lijkt te worden in autoland.
Uitlaten die niet functioneren als uitlaat en nep motorgeluid uit de speakers, ik vind het oprecht treurig, als autoliefhebber. Ik vind het veelzeggend hoe heftig er wordt gereageerd op die mening.
Echtheid is een vies woord geworden.
Uitlaten die niet functioneren als uitlaat en nep motorgeluid uit de speakers, ik vind het oprecht treurig, als autoliefhebber. Ik vind het veelzeggend hoe heftig er wordt gereageerd op die mening.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 14:19 ]
Iedereen vindt zijn eigen mening redelijk, dat betekent nog niet dat het een feit is
Dit voegt opnieuw weer letterlijk 0,0 toe aan het lease auto topic.AllSeeyinEye schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:57:
[...]
Post dan gewoon niets en ga een topic lezen wat bij je interesse past of waar je wel inhoudelijk wat in te brengen hebt.
Dit topic gaat over leaseauto's en niet of je bumpers en spoilers wel of niet mooi vind.
Ik ben het eerlijk gezegd wel met je eens. Vroeger zei het wel wat als je twee pijpen had, of als je wat bredere banden had. Het was allemaal functioneel. Ik zeg niet dat ik er niet gevoelig voor ben. Ik rij nu een Audi A5 Sportback met 170PK en dubbele uitlaat, en daar heb ik ook al een beetje het "nep" gevoel bij.Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:19:
Het heeft niets te maken met een specifiek merk of wat dan ook, maar met het doen alsof dat helaas de standaard lijkt te worden in autoland.
Uitlaten die niet functioneren als uitlaat en nep motorgeluid uit de speakers, ik vind het oprecht treurig, als autoliefhebber. Ik vind het veelzeggend hoe heftig er wordt gereageerd op een mening die ik zelf heel redelijk vind.
Tegelijkertijd is het weer wel zo dat "vroeger" 110 PK gewoon veel was. Het was best uitzonderlijk dat een auto boven de 200 km/u reed. Terwijl een gemiddelde Golf TDI er nu makkelijk aan zit.
Maar ja, de keus voor een auto door iemand zal mij boeien. Ik vind auto's gaaf, wie of wat erin zit kan me niet schelen. Waarom iemand voor een auto kiest is ook
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Jij rijdt toch een diesel? Oprecht treurig, een echte autoliefhebber zou nooit in een wagen op diesel mogen rijden.Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:19:
Volgens mij snap jij echt niet waarom mensen gepikeerd op jouw opmerkingen reageren. Jouw mening is geen feit. Net zoals de bovenstaande opmerking onzin is.
En hier sla je de plank dus volledig mis. Nogmaals, jij kan het wel treurig vinden maar daar hoef je niemand om te veroordelen die het wel mooi vindt en op z'n D2 wel een R-Design pakket met dubbele uitlaat bestelt. Als de persoon die dat bestelt blij is, dan heb jij er echt helemaal niks over te zeggen.Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:19:
Zo. Twee weken geleden een Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Plus NL-edition besteld. Levering pas in week 35... Zal wel even wennen worden na 12 jaar Volkswagen (achtereenvolgens Bora Sportline 1.8 TDI, Jetta Sportline 2.0 TDI DSG, Golf Highline 1.4 TSI DSG)!
Maar ja, bijna EUR 100 per maand goedkoper uit vanwege bijtelling.... Dag VW
Maar ja, bijna EUR 100 per maand goedkoper uit vanwege bijtelling.... Dag VW

Ik frut, dus ik epibreer
Grotendeels deel ik je mening daarin, maar het kan soms de manier van uiten zijn hèVerwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:19:
Sommige zaken zijn gewoon onbegrijpelijk (mijn mening). Laatst reed ik mee in een dikke A4 Avant (lease, 2012), maar daarin zaten gewoon stoffen stoeltjes. Bij een dergelijke auto vind ik (mening) dat niet kunnen, een ander is er dolblij mee. Idem als de raamslingers bij de achterportieren in een A6 waar ik laatst mee op pad was.
Als ik op zoek ga naar een lease- of privé auto dat heb ik eisen over wat ik wil hebben (en dus mooi of prettig vind), maar of dat ook een feit is...
Dus terug on-topic waarbij je moet respecteren dat iemand een schaap in wolfskleren zou kunnen kiezen.
Ik vind dat er hier te snel geroepen wordt dat meningen als een feit gebracht worden. Wees niet zo snel op je pik getrapt, alsjeblieft
Er zijn ergere dingen om je druk over te maken, qua taal. Zo is (feit, ja) de taalkunde van de doorsnee tweaker keurig in lijn met de taalkunde van de doorsnee Nederlander, helaas, en zijn ze dan ook volstrekt onbekend met de toepassing van -d of -t in (onvoltooide) tegenwoordige tijd of voltooid deelwoorden, noch kennen zij het verschil tussen 'mijn' en 'me'. Om maar een voorbeeld te noemen.
Zo, knoop doorgehakt en bij mijn civic alsnog het honda 3dsound systeem bij besteld. Was geen probleem verder, nu maar hopen dat het echt zoveel beter klinkt.
Nog 1 maandje wachten..........
demo honda 3dsound
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZXXZluDoCSg%5B/vid]
demo honda 3dsound
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZXXZluDoCSg%5B/vid]
Een hele rij microsoft certificeringen.
Verwijderd
Bovenstaande opmerking vind ik niet onredelijk hoor.Pauperesk schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:31:
[...]
Jij rijdt toch een diesel? Oprecht treurig, een echte autoliefhebber zou nooit in een wagen op diesel mogen rijden.
Volgens mij snap jij echt niet waarom mensen gepikeerd op jouw opmerkingen reageren. Jouw mening is geen feit. Net zoals de bovenstaande opmerking onzin is.
Ik rijd een diesel uit praktische overwegingen, ik ben dol op sportieve auto's maar naar mijn mening is een diesel vrijwel nooit echt sportief. Qua rijbeleving kan het niet tippen aan een benzine-auto. Ik zou liever in een benzine-auto rijden.
Als jij dat ook vindt en die mening een beetje dik aanzet (tractor etc.), dan ben ik het gewoon op hoofdlijnen met je eens. De mening dat diesel auto's sportiever zijn dan benzine auto's vind ik dan weer minder acceptabel, ook al is het in mijn "voordeel".
Gaaf! Die van mij zou morgen bij ook bij de dealer moeten zijn, Kan niet wachten.Fox_nl schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:48:
One happy camper here!
Gaaf! Wat krijg je geleverd allemaal bij je C350e? Sedan of estate? Ik heb al wel een paar sedans zien rijden.Fox_nl schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:48:
One happy camper here!
Mijne (estate) net paar weken later besteld, toen iedereen dacht dat ze al dan niet nog leverbaar zouden zijn in 2015. Staat op levering begin september. Hoop dat ze mij volgende week ook verrassen...
Bij de C klasse is die sieruitlaat ook niet eens een echte uitlaat. Alleen in de meest basic uitvoering heb je dat niet. Echt heel mooi vind ik die oplossing niet. Maar het is daar ook gewoon iets esthetisch. Een C63 AMG herken je wel als je die ziet. Dat zijn duidelijk geen sieruitlaten.
Volgens mij zijn die nepuitlaten vooral bedoeld voor de Chinese markt. Daar hebben ze nog net geen chromen stoelen in de standaarduitrusting.
Die nepuitlaten hebben bijna alle merken. Ben er zelf ook geen voorstander van, maar blijkbaar vinden 'we' dit mooi tegenwoordig.
C350E Estate in Obsidiaan Zwart, Kristalgrijze stof/kunstleren bekleding, Avantgarde van buiten en van binnen.readytoflow schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:04:
[...]
Gaaf! Wat krijg je geleverd allemaal bij je C350e? Sedan of estate? Ik heb al wel een paar sedans zien rijden.
Mijne (estate) net paar weken later besteld, toen iedereen dacht dat ze al dan niet nog leverbaar zouden zijn in 2015. Staat op levering begin september. Hoop dat ze mij volgende week ook verrassen...
Verdere uitbreidingen:
- Rij-assistentiepakket
- Privacy glass
- Comfort access pakket (keyless entry/start/stop, electrische kofferklep)
Hoop dat het met de combinatie zwart en privacy glass niet te veel een maffia danwel een uitvaartauto wordt. Kan niet wachten.
Zoals geconfigureerd:

[ Voor 10% gewijzigd door Fox_nl op 27-05-2015 15:32 . Reden: Plaatjes toegevoegd ]
Mooi! ben benieuwd naar je ervaringen met de rijassistentie. Vooral tijdens file rijden lijkt het me een prettige optie.
Verwijderd
Omdat dat zijn mening is? Op basis waarvan mag jij mijn mening dan wel afserveren?rickjehh schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:32:
[...]
En hier sla je de plank dus volledig mis. Nogmaals, jij kan het wel treurig vinden maar daar hoef je niemand om te veroordelen die het wel mooi vindt en op z'n D2 wel een R-Design pakket met dubbele uitlaat bestelt. Als de persoon die dat bestelt blij is, dan heb jij er echt helemaal niks over te zeggen.
De tenen mogen wel wat korter hier, denk ik.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 15:39 ]
Mooie auto! Dat lijkt mij ook wel wat als volgende lease-auto.Pauperesk schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:39:
[...]
Ik heb ook (bijna) een V40 Ocean Race in bestelling. Er moet nog getekend worden, en dan kan de bestelling definitief gemaakt worden.
Opties:
- Business Pack Connect;
- 12v in bagageruimte;
- hemel offblack.
Accessoires:
- 18" Midir;
Neem je nog de optie van elektrisch verstelbare stoelen? Mijn vriendin en ik hebben een flink verschil in lengte dus onze posities in de auto zijn heel verschillend. Dan lijkt me dat een hele fijne optie.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Heb ik geen problemen mee hoor!JB schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:10:
Ik word er ook schijtziek van hier. Volgens mij durft iemand die helemaal happy is met het mogen uitzoeken van een leuke leaseauto nog amper meer te posten. Meteen wordt alles afgezeken:
- "100 PKDas toch niks man"
Ik wacht met smart op mijn C4 Cactus! Ik krijg een paarse met zwarte bumps, business plus editie, alles erop en eraan. En ja, die heeft maar 100pk en is gekozen op de bijtelling, als hij 20% geweest was had ik voor een 308 of Clio gekozen.
AllSeeyinEye en Benedict Tokkie zullen het waarschijnlijk een schijtauto vinden, maar het is voor mij een hele bewuste keuze:
1) Heb momenteel woon-werk verkeer van 5km per dag (soms heb je geluk in de detachering)
2) Wel rij ik veel prive (1000km/maand) en heb ik af en aan veel of weinig zakelijk verkeer (de ene maand kan dat 2000 zijn, de andere maand 0).
3) De auto is "slechts" 24k, mocht de regering ineens de kronkel in de kop krijgen en gewoon alle contracten naar 25% duwen heb ik er weinig last van.
4) De auto is ruim genoeg voor mij, heb geen gezin
5) Ik vind hem er leuk uitzien (niet leuk genoeg voor 20% overigens)
6) Was tevreden over mijn DS3 die ik in 2011-2013 gereden heb.
Ik heb gewoon niet al teveel geld over voor een auto waar ik relatief weinig inzit. Maar mocht ik plotseling wel weer veel moeten gaan rijden kan dat ook prima, met 100pk kom je overal prima mee in NL, bovendien heb ik al wat ervaring;
Ik ben namelijk net terug van een weekje Zuid-Spanje en ik kreeg stomtoevallig een Cactus als huurauto mee bij Avis, dus heb zelfs al een lange testrit kunnen maken
Ik rij trouwens zelf liever diesel, heb dat eigenlijk altijd gedaan tot aan de Auris Hybrid die ik in 2013 kreeg. Die reed zeker niet verkeerd (ook geen echte benzine natuurlijk), maar ik rij nu in een Golf benzine 1.4 tsi ofzo?) en dat vind ik niet veel bijzonders, dan vind ik die 100pk diesel in de Cactus fijner.. Maar ook dit is gewoon weer persoonlijke voorkeur....
[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 27-05-2015 15:52 ]
Heeft iemand wel eens gekeken naar Polestar tuning? volgens mij niet te verkrijgen voor de Volvo V40 D2 120pk versie...ik zie op de site alleen maar D3 T4 etc...
zou wel vet zijn als dat kon als de vanaf prijs 795 is...
Verwijderd
Misschien dat Polestar haar naam alleen wilt hangen aan het tunen van de wat 'dikkere' motoren; er kleeft wellicht teveel 'eco' aan het label D2.Lostson schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:47:
Heeft iemand wel eens gekeken naar Polestar tuning? volgens mij niet te verkrijgen voor de Volvo V40 D2 120pk versie...ik zie op de site alleen maar D3 T4 etc...
Zit er, voor de bestuurder standaard op. Instellingen zijn ook aan de sleutel gekoppeld, dus dat is extra handig.LuPo schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:40:
[...]
Mooie auto! Dat lijkt mij ook wel wat als volgende lease-auto.![]()
Neem je nog de optie van elektrisch verstelbare stoelen? Mijn vriendin en ik hebben een flink verschil in lengte dus onze posities in de auto zijn heel verschillend. Dan lijkt me dat een hele fijne optie.
Ik zal iemand nooit persoonlijk bekritiseren op zijn of haar keuze. Ik ventileer alleen mijn eigen mening / visie. En dat verwoord ik wellicht soms iets scherp of zwart/wit, maar dat is natuurlijk altijd goed voer voor discussiesFreakNL schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:43:
[...]
AllSeeyinEye en Benedict Tokkie zullen het waarschijnlijk een schijtauto vinden, maar het is voor mij een hele bewuste keuze:
5) Ik vind hem er leuk uitzien (niet leuk genoeg voor 20% overigens)
Betreffende jouw keuze: ik vind het inderdaad een schijt auto
Waarom zou je een motor tunen als er een leverbare motor is die de betere prestaties al haalt? Het is toch logisch dat je alleen de bovenkant tunet, want dan kom je met iets unieks!Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:52:
[...]
Misschien dat Polestar haar naam alleen wilt hangen aan het tunen van de wat 'dikkere' motoren; er kleeft wellicht teveel 'eco' aan het label D2.
[ Voor 19% gewijzigd door AllSeeyinEye op 27-05-2015 15:58 ]
Ja dat is echt ideaal! Dat jij aan komt lopen en de auto d.m.v. de sleutel al herkent op welke instellingen de stoel en spiegels moeten.Pauperesk schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:54:
[...]
Zit er, voor de bestuurder standaard op. Instellingen zijn ook aan de sleutel gekoppeld, dus dat is extra handig.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
@AllSeeyinEye
Ja, vind hem er leuker uitzien dan de 308 en de Clio. Maar als hij 20% zou zijn had ik dat te duur gevonden en had ik een 308 of Clio genomen, ik kies een auto voornamelijk op functionaliteit en portemonnee. Daarna komen de looks. Omdat het nu redelijk overeenkwam (Clio nog iets goedkoper, 308 ietsje duurder) voor de Cactus gekozen omdat ik die van de 3 het leukste vind.
Ik vind een Porsche er nog mooier uitzien. En zo zijn er nog wel wat andere auto's die ik mooier vind. Maar het is inderdaad puur een centenkwestie, klopt. Ik heb mijn keuze gelimiteerd op 14% diesels (ik moet dieselen bij deze werkgever) en dan blijven de Cactus, 308, Clio, Polo over al serieuze auto's. Polo viel gelijk af (vind ik saai en karakterloos) dus het werd een keuze uit die drie. Overigens alle drie prima auto's die voldoen aan mijn wensen.
Als de Polo als enige overgebleven was in het 14% segment had ik wellicht nog een 20% overwogen, maar deze 3 auto's vond ik alle drie gewoon best mooi, dus ik hoefde niet verder te shoppen. Ik kies dus niet PUUR op basis van de portemonnee (dan had ik wel een Clio genomen), wel deels. Als er alleen een Multipla in de 14% zat was ik wel verder gaan kijken. Ik hecht er dus wel degelijk waarde aan, maar niet zoveel als echte auto liefhebbers...
PS,
Zie nu pas dat ik het krom opgeschreven heb in de vorige post, ik bedoelde meer, als de Cactus 20% was geweest had ik een 14% 308 of Clio gepakt. Als die alletwee ook 20% waren geweest had ik weer een Cactus gepakt
Ja, vind hem er leuker uitzien dan de 308 en de Clio. Maar als hij 20% zou zijn had ik dat te duur gevonden en had ik een 308 of Clio genomen, ik kies een auto voornamelijk op functionaliteit en portemonnee. Daarna komen de looks. Omdat het nu redelijk overeenkwam (Clio nog iets goedkoper, 308 ietsje duurder) voor de Cactus gekozen omdat ik die van de 3 het leukste vind.
Ik vind een Porsche er nog mooier uitzien. En zo zijn er nog wel wat andere auto's die ik mooier vind. Maar het is inderdaad puur een centenkwestie, klopt. Ik heb mijn keuze gelimiteerd op 14% diesels (ik moet dieselen bij deze werkgever) en dan blijven de Cactus, 308, Clio, Polo over al serieuze auto's. Polo viel gelijk af (vind ik saai en karakterloos) dus het werd een keuze uit die drie. Overigens alle drie prima auto's die voldoen aan mijn wensen.
Als de Polo als enige overgebleven was in het 14% segment had ik wellicht nog een 20% overwogen, maar deze 3 auto's vond ik alle drie gewoon best mooi, dus ik hoefde niet verder te shoppen. Ik kies dus niet PUUR op basis van de portemonnee (dan had ik wel een Clio genomen), wel deels. Als er alleen een Multipla in de 14% zat was ik wel verder gaan kijken. Ik hecht er dus wel degelijk waarde aan, maar niet zoveel als echte auto liefhebbers...
PS,
Zie nu pas dat ik het krom opgeschreven heb in de vorige post, ik bedoelde meer, als de Cactus 20% was geweest had ik een 14% 308 of Clio gepakt. Als die alletwee ook 20% waren geweest had ik weer een Cactus gepakt
[ Voor 32% gewijzigd door FreakNL op 27-05-2015 16:07 ]
Dit was de missing link. Geen probleem toch? Je moet je zelf lekker voelen bij je keuze.FreakNL schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:01:
Ik heb mijn keuze gelimiteerd op 14% diesels (ik moet dieselen bij deze werkgever) en dan blijven de Cactus, 308, Clio, Polo over al serieuze auto's.
Ik rijd een Octavia. Sommige mensen, waaronder tenminste een in dit topic, krijgen daarvan zure oprispingen. Prima, mag je hebben, en ik vind het ook best als je dat aan me laat weten. Ik hoor het aan, denk er het mijne van en ga door met m'n leven
Ik had mezelf een vergelijkbare beperking opgelegd, namelijk 20% bijtellen, omdat het kan. Mijn voorkeursauto (2 jaar terug, toen ik m uitzocht) was er toen niet in 20% (A4 Avant), noch waren toen de Passat en de Mazda 6 in 20% verkrijgbaar.
Als ik nu weer uit moest kiezen (ik moet nog een jaar...) verliep de keuze tussen de Superb, Passat of A4, al moet ik me bij alle drie inhouden om binnen mijn eigen gestelde budget te blijven (bij 20% mag de auto van mij een maximale fiscale waarde hebben van zo'n 45k, zodat de bijtelling onder de 400 euro / maand blijft).
Dit dus. Ik zou veel liever een 3.0TDI A4 met een manuele bak en stoffen zetels hebben die relatief kaal is terwijl andere mensen liever een meer aangeklede auto rijden, met een automaat en de kleinste motor.fredkroket schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:37:
[...]
Grotendeels deel ik je mening daarin, maar het kan soms de manier van uiten zijn hè.
Sommige zaken zijn gewoon onbegrijpelijk (mijn mening). Laatst reed ik mee in een dikke A4 Avant (lease, 2012), maar daarin zaten gewoon stoffen stoeltjes. Bij een dergelijke auto vind ik (mening) dat niet kunnen, een ander is er dolblij mee. Idem als de raamslingers bij de achterportieren in een A6 waar ik laatst mee op pad was.
Als ik op zoek ga naar een lease- of privé auto dat heb ik eisen over wat ik wil hebben (en dus mooi of prettig vind), maar of dat ook een feit is...
Dus terug on-topic waarbij je moet respecteren dat iemand een schaap in wolfskleren zou kunnen kiezen.
En dat bestelbusje kon wel weer vertrekken?FreakNL schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:43:
[...]
Ik ben namelijk net terug van een weekje Zuid-Spanje en ik kreeg stomtoevallig een Cactus als huurauto mee bij Avis, dus heb zelfs al een lange testrit kunnen makenComfort is prima (600km gereden), alleen kwam die stomme 1.2 benzine motor (82pk) het laatste straatje niet meer op in de wijk Albaicin in Granada (8% stijgingspercentage, 4 volwassenen en bagage was iets teveel gevraagd), gelukkig was het nog maar 500 meter richting het appartement en toen de passagiers uitstapten ging het net.. Denk dat de diesel wellicht nog wel naar boven gekomen was, maar deze wilde echt niet meer, toen ik de vaart erin hield ging het nog, maar er stopte een bestelbusje voor me en toen die weer verder reed kwam ik niet meer van mijn plek... Enfin, is natuurlijk niet representatief voor NL. Op de gewone wegen reed het overigens best okay, zelfs voor een 1.2 benzine....
Op zich zou dat toch goed moeten lukken, een lege cactus (1040kg) +300kg personen + 100kg bagage = pakweg 1500kg. Met 118nm bij 2750rpm zou dat eigenlijk geen probleem mogen zijn.
Ook ik mag in oktober een nieuwe auto gaan rijden. Dat betekend dus dat nu het rondkijken begonnen is 
Mijn situatie: lease is 40.000 km per jaar, looptijd 4 jaar. Max budget 750 p/m excl. brandstof. In de praktijk lijkt dit neer te komen op een auto van max € 30.000.
Gezin: Vrouw, twee kinderen (3 en bijna 2).
Praktisch gedacht: mijn kinderen worden 7 en 6 in de nieuwe auto, en zullen dus wel wat groeien
De wensen van auto:
Groot genoeg voor gezin qua zitruimte
Hij moet minimaal 1.400 kg kunnen trekken
Max 20 % bijtelling.
Comfortabel aangekleed (Navigatie, Licht/regen sensor enz).
Een snelle zoektocht leert al een hoop:
14% bijtelling biedt 1 optie: Peugeot 308 hatchback. Leuke auto, maar ik vind de beenruimte achterin niet overtuigen.
De 308 SW met 20% bijtelling zou een optie zijn. Helaas zie je hem op elke hoek van de straat al inparkeren tussen twee andere 308 SW's. Wel standaard van alle luxe voorzien, al heb ik er nog niet in gereden.
Skoda Oktavia Combi: Wát een ruimtewonder. Ik ben erin gaan zitten en raakte overtuigt. Vervolgens de specs erbij gepakt, en raakte wat minder overtuigt. 105 PK en 250 Nm lijkt me redelijk beperkt met 1.400 kilo aan de haak. De 150 PK varianten zijn niet meer aan te kleden met het budget lijkt het.
Hyundai I30 Wagon : Persoonlijk vind ik het een prachtige auto.....van buiten. Toen ik erin ging zitten kreeg ik het gevoel dat er in elk vakje een barbiepop lag te slapen. Iets teveel plastic poppenhuis vond ik het.
Het liefst wil ik natuurlijk een station, maar een ruime hatchback is ook geen straf. Dus toch maar even naar Citroën gereden om de C4 van dichtbij te bekijken. Ok, van buiten springt hij er niet uit, maar zeker geen lelijke auto, kofferbak overtrof mijn verwachtingen voor een hatchback: groot genoeg om de kinderspullen mee te nemen.
Prijslijst ziet er ook niet verkeerd uit: het overcomplete businesspakket en nog steeds 'maar' 26.000 euro.
Dat biedt mogelijkheden voor de trekhaak en wat styling. En onder budget: ook prima, wat zeg ik, nog liever.
Erin gaan zitten, en ik voelde me een klein kind: ik wilde er niet meer uit. Prettige stoelen, en op het oog oerdegelijk materiaal. Dit had ik nooit gedacht.
Mijn gevoel wijst me nu de weg naar de C4, maar toch zie je hem zeer weinig rijden vergeleken met een V40, 308, Oktavia, Focus.
Wat zijn jullie meningen, of mis ik nog en heel scala aan modellen?
Mijn situatie: lease is 40.000 km per jaar, looptijd 4 jaar. Max budget 750 p/m excl. brandstof. In de praktijk lijkt dit neer te komen op een auto van max € 30.000.
Praktisch gedacht: mijn kinderen worden 7 en 6 in de nieuwe auto, en zullen dus wel wat groeien
De wensen van auto:
Max 20 % bijtelling.
14% bijtelling biedt 1 optie: Peugeot 308 hatchback. Leuke auto, maar ik vind de beenruimte achterin niet overtuigen.
De 308 SW met 20% bijtelling zou een optie zijn. Helaas zie je hem op elke hoek van de straat al inparkeren tussen twee andere 308 SW's. Wel standaard van alle luxe voorzien, al heb ik er nog niet in gereden.
Skoda Oktavia Combi: Wát een ruimtewonder. Ik ben erin gaan zitten en raakte overtuigt. Vervolgens de specs erbij gepakt, en raakte wat minder overtuigt. 105 PK en 250 Nm lijkt me redelijk beperkt met 1.400 kilo aan de haak. De 150 PK varianten zijn niet meer aan te kleden met het budget lijkt het.
Hyundai I30 Wagon : Persoonlijk vind ik het een prachtige auto.....van buiten. Toen ik erin ging zitten kreeg ik het gevoel dat er in elk vakje een barbiepop lag te slapen. Iets teveel plastic poppenhuis vond ik het.
Het liefst wil ik natuurlijk een station, maar een ruime hatchback is ook geen straf. Dus toch maar even naar Citroën gereden om de C4 van dichtbij te bekijken. Ok, van buiten springt hij er niet uit, maar zeker geen lelijke auto, kofferbak overtrof mijn verwachtingen voor een hatchback: groot genoeg om de kinderspullen mee te nemen.
Prijslijst ziet er ook niet verkeerd uit: het overcomplete businesspakket en nog steeds 'maar' 26.000 euro.
Dat biedt mogelijkheden voor de trekhaak en wat styling. En onder budget: ook prima, wat zeg ik, nog liever.
Erin gaan zitten, en ik voelde me een klein kind: ik wilde er niet meer uit. Prettige stoelen, en op het oog oerdegelijk materiaal. Dit had ik nooit gedacht.
Mijn gevoel wijst me nu de weg naar de C4, maar toch zie je hem zeer weinig rijden vergeleken met een V40, 308, Oktavia, Focus.
Ik ben heel benieuwd, laat even weten of het echt wat is. De bestelling van de mijne is net de deur uit, dus misschien kan ik het tegen de tijd dat jij er mee rijdt ook nog bijbestellen als het echt zoveel mooier is.@r!k schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:00:
Zo, knoop doorgehakt en bij mijn civic alsnog het honda 3dsound systeem bij besteld. Was geen probleem verder, nu maar hopen dat het echt zoveel beter klinkt.
demo honda 3dsound
[video]
Ik snap die logica eigenlijk wel. Toen ik in het begin van het jaar ging kijken was de 308 nog 20%, en in maart ineens 14%. Ik wil wel wat leuks rijden, maar vind dat ik wel een afweging moet maken tussen leuk, lekker rijden en de kosten die daar aan vast hangen. Als de 308 nog 20% was geweest had ik er ook wel naar gekeken, maar was de keuze voor de Civic een stuk makkelijker geweest. Uiteindelijk ben ik toch voor de leukere maar duurdere optie gegaan omdat ik gewoon best veel tijd doorbreng in de auto en dat dan liever doe voor wat meer geld met het idee dat het echt mijn keuze is dan in een compromis waar ik dan 4 jaar tegenaan zit te hikken.AllSeeyinEye schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:55:
[...]
Het enige dat ik in jouw geval niet begrijp is puntje 5. Ik lees daar namelijk dat je de auto er eigenlijk helemaal niet zo leuk uit vindt zien, en ik vraag me dan serieus af waarom je die dan toch bestelde. Is dat echt puur een centenkwestie?
[...]
@hierboven: leuk dat je de C4 meepakt. Die is van buiten inderdaad niet zo spannend, maar zit erg lekker, heeft een logisch dashboard en is inderdaad ruimer dan je zou verwachten.
Bij de 308 heeft de SW een langere wielbasis dan de hatchback, wat voor een groot deel extra beenruimte voor de achterbank is. Hij is er nu ook nog in 14%, al ben je dan wel erg beperkt in de keuze voor opties. Je mening over de i30 deel ik ook: van buiten leuk maar van binnen niet, en daar kijk je de hele tijd tegen aan.
[ Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 27-05-2015 16:25 ]
Die zitten waarschijnlijk nog in de pijplijn. Onlangs zijn de eerste nieuwe motoren toegevoegd, degene die jij noemt. Er komen nog een flink aantal pakketten aan dus grote kans dat hij daar tussen zit. Zeker omdat de D2 nu een 2 liter blok is waar nog wel wat potentie in zit.Lostson schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:47:
Bron: http://www.autoweek.nl/ni...volvo-tuning-voor-drive-e
Ik heb weinig ervaring met tegen zulke steile hellingen oprijden. Het bestelbusje reed inderdaad probleemloos weg, maar iets zegt me dat ze daar in Granada wel rekening houden bij de aankoop van auto's/bestelbusjes etc, het is 1 en al heuvel. Denk dat de chauffeur ook meer ervaring hadAndRo555 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:17:
[...]
En dat bestelbusje kon wel weer vertrekken?Waarschijnlijk niet genoeg de koppeling laten slippen om in gang te raken? (het was toch maar een huurauto
)
Op zich zou dat toch goed moeten lukken, een lege cactus (1040kg) +300kg personen + 100kg bagage = pakweg 1500kg. Met 118nm bij 2750rpm zou dat eigenlijk geen probleem mogen zijn.
Misschien had ik het anders moeten doen inderdaad, maar ik liet de koppeling rustig opkomen en gaf gas en er gebeurde niets totdat hij doodviel. Zonder passagiers ging het wel goed.
Maargoed, kan inderdaad kwestie van ervaring zijn.....
Staar je niet blind op die max 30.000 euro. Voor jouw budget ex brandstof is er echt wel wat te krijgen. Een snelle blik leert dat zelfs een passat er (zonder extra opties op de auto en in leasecontract) in past (waarde 39.000) bij 4j/40kEro-Sensei schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:18:
Ik moet erbij vermelden: dat is wel inclusief Winterpakket. Ik heb even laten kijken wat een Opel Insignia kost bij onze LM in de lease: 768. Auto kost 31.750 (en dan nog kosten rijklaar maken e.d.). Vandaar dat ik die 30K in gedachten houdt.Get!em schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:33:
[...]
Staar je niet blind op die max 30.000 euro. Voor jouw budget ex brandstof is er echt wel wat te krijgen. Een snelle blik leert dat zelfs een passat er (zonder extra opties op de auto en in leasecontract) in past (waarde 39.000) bij 4j/40k
Misschien de nieuwe Nissan Qasqhai? De nieuwe vind ik er nog wel redelijk stoer uit zien.Ero-Sensei schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:18:
Ook ik mag in oktober een nieuwe auto gaan rijden. Dat betekend dus dat nu het rondkijken begonnen is
De wensen van auto:
Max 20 % bijtelling.
115PK diesel als connect edition (redelijk aangekleed) moet wel in het budget passen.
Qua beenruimte net wat meer dan in een 308 of dergelijke, kan een groot kind/volwassene in ieder geval goed in zitten. Weet alleen het trekgewicht niet zo maar die wel ergens rond de 1400kg zwerven.
Edit: V40 14% voldoet ook, en de Astra Sports tourer (20%) ook.
De 1.6TDI vind ik relatief krachtig voor slechts 105pk te hebben. Ook pakt die al goed op vanaf 1500rpm (itt tot de 2.0TDI). Ik zou er zeker eens een keer mee gaan rijden en zien wat je er van vindt voor dat je hem schrapt van je lijst. De ene zijn 105pk is de andere niet. (en voor het dagelijks rijden kijk je beter naar de hoeveelheden koppel).Ero-Sensei schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:18:
Een motor (en zeker een benzine), heeft relatief weinig kracht/koppel onderin (onder 2000rpm), in dat gebied heb je gewoon te weinig kracht om te vertrekken. Dan is het nuttig om bij het vertrekken dit gebied te vermijden door zowel veel gas te geven, als de koppeling trager laten opkomen om de toeren hoog te houden tot je op weg bent en gewoon verder kan rijden. Je gebruikt je koppeling dan om een extra overbrengsverhouding te creëren en weg te kunnen rijden.FreakNL schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:26:
[...]
Ik heb weinig ervaring met tegen zulke steile hellingen oprijden. Het bestelbusje reed inderdaad probleemloos weg, maar iets zegt me dat ze daar in Granada wel rekening houden bij de aankoop van auto's/bestelbusjes etc, het is 1 en al heuvel.
Misschien had ik het anders moeten doen inderdaad, maar ik liet de koppeling rustig opkomen en gaf gas en er gebeurde niets totdat hij doodviel. Zonder passagiers ging het wel goed.
Heel goed is het niet voor je koppeling, maar soms zit er niks anders op.
Ik zal je tip ter harte nemen, en er zeker eens mee gaan rijden. Helaas zal het testen incl. aanhangwagen niet kunnen. En ach, dan maar wat minder hard rijden natuurlijk, zo vaak hangt er niks achter.AndRo555 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:44:
[...]
De 1.6TDI vind ik relatief krachtig voor slechts 105pk te hebben. Ook pakt die al goed op vanaf 1500rpm (itt tot de 2.0TDI). Ik zou er zeker eens een keer mee gaan rijden en zien wat je er van vindt voor dat je hem schrapt van je lijst. De ene zijn 105pk is de andere niet. (en voor het dagelijks rijden kijk je beter naar de hoeveelheden koppel).
Ik heb een Superb II gereden met de 1.9 variant van die motor, dus ook met 105 pk en heb dat nooit als traag ervaren. Ook in de Ocatavia II trouwens, die was nog wat vlotter door het lagere gewicht.Ero-Sensei schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:18:
Verwijderd
Nee hoor, een meer originele keuze dan de standaard V40's en Octavia's. De Cactus basher (ouch!) is Leolinedance, die vindt dat je door niemand serieus wordt genomen met een Cactus. Op mijn werk (academische werkomgeving) wordt er iig vrij positief over gesproken.FreakNL schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:43:
[...]
Heb ik geen problemen mee hoor!
Ik wacht met smart op mijn C4 Cactus! Ik krijg een paarse met zwarte bumps, business plus editie, alles erop en eraan. En ja, die heeft maar 100pk en is gekozen op de bijtelling, als hij 20% geweest was had ik voor een 308 of Clio gekozen.
Zou hem zelf alleen nooit overwegen omdat het vermogen ongeveer de helft is van wat ik nog acceptabel vind. Maar een auto waar eens echt over de basis is nagedacht, dat waardeer ik best. Naam is ook geinig. Prikkelend, zeg maar.
Doe ik!gwystyl schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:19:
[...]
Ik ben heel benieuwd, laat even weten of het echt wat is. De bestelling van de mijne is net de deur uit, dus misschien kan ik het tegen de tijd dat jij er mee rijdt ook nog bijbestellen als het echt zoveel mooier is.
Het is overigens tegenwoordig een 110 PK blokEro-Sensei schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:47:
[...]
Ik zal je tip ter harte nemen, en er zeker eens mee gaan rijden. Helaas zal het testen incl. aanhangwagen niet kunnen. En ach, dan maar wat minder hard rijden natuurlijk, zo vaak hangt er niks achter.
[ Voor 13% gewijzigd door JB op 27-05-2015 19:58 ]
Mijn boefje is liev!
Zat net weer te twijfelen of ik toch niet weer de c350 ging uitrekenen, is die alweer uitverkocht
8% is dan ook helemaal niet zo stijl... Ik heb ook wel eens wat geroken bij een helling (koppeling of banden?) vanuit stilstand, maar dat was dan eerder bij 20% helling.FreakNL schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:26:
Ik heb weinig ervaring met tegen zulke steile hellingen oprijden.
[...]
Omdat ik de naam Cactus niet kende even opgezocht:
Wat een gedrocht! Piepkleine raampjes en enorme wielen... 't Is net een Mars Rover!
Gedrocht in de goede zin van het woord. Reactive armor op een burgervoertuig vond ik al gedurfd, nu ook nog van die banden waarmee je beter woestijn kunt rijden dan snelweg. Zou er ook een versie komen met een enkele cabine, laadbak en een opstelpunt voor een .50? Grote toekomst voor Citroen in de onrustige landen in met midden-oosten!
Jammer dat je dan juist de verkeerde cactus laat zien die niet eens te bestellen isRemcoDelft schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:26:
[...]
8% is dan ook helemaal niet zo stijl... Ik heb ook wel eens wat geroken bij een helling (koppeling of banden?) vanuit stilstand, maar dat was dan eerder bij 20% helling.
[afbeelding]
Wat een gedrocht! Piepkleine raampjes en enorme wielen... 't Is net een Mars Rover!
de cactus is veel auto voor weinig, als daar je prioriteiten liggen een prima auto.
14% diesel en fiscaal van 22k dacht ik.
zo valt die best mee(zonder die dakrails dan)
14% diesel en fiscaal van 22k dacht ik.
zo valt die best mee(zonder die dakrails dan)

[ Voor 25% gewijzigd door wd200 op 27-05-2015 22:17 ]
@DarkChylde: ach, hij komt vast nog wel weer een keer als 'laatste kans...', hij is al eerder uitverkocht geweest. Toch apart.
Die Cactus...da's echt een auto waar ik echt aan moest wennen. Het is stiekem toch wel een eigenwijs geinig autootje. In die fele kleuren vind ik hem wat minder, maar in het zwart heeft iezelfs wel iets stoers.
Die Cactus...da's echt een auto waar ik echt aan moest wennen. Het is stiekem toch wel een eigenwijs geinig autootje. In die fele kleuren vind ik hem wat minder, maar in het zwart heeft iezelfs wel iets stoers.
Smaken verschillen, ik vind het echt een supercoole auto. Helemaal zoals op die foto. Waarom ik die niet genomen heb? De ruimte die beschikbaar is, heb 2 kinderen en dan heb je gewoon veel ruimte nodigRemcoDelft schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:26:
[...]
8% is dan ook helemaal niet zo stijl... Ik heb ook wel eens wat geroken bij een helling (koppeling of banden?) vanuit stilstand, maar dat was dan eerder bij 20% helling.
[afbeelding]
Ik kan zelf ook maar moeilijk wennen aan die grote kunststof panelen op de zijkant. Als die er niet op zouden zitten dan is het gewoon een heel vlot modelletje. Maar op deze foto in het zwart ziet hij er inderdaad best stoer uit.
Ik heb een golf variant business edition met de 1.6 tdi 110pk. Prima motor. In combinatie met dsg helemaal. Valt dan ook in 20%. Ik twijfelde erg tussen de 2.0 tdi handbak en de 1.6 dsg. Geen spijt van de keuze.Ero-Sensei schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:18:
De wensen van auto:
Max 20 % bijtelling.
En de variant is ruim. Het is geen superb. Maar met 2 kids groot genoeg. Misschien op je lijst erbij?
Prachtige auto, maar dan vind ik de Octavia Combi meer bieden voor het zelfde geld.Pannekoek81 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:22:
[...]
Ik heb een golf variant business edition met de 1.6 tdi 110pk. Prima motor. In combinatie met dsg helemaal. Valt dan ook in 20%. Ik twijfelde erg tussen de 2.0 tdi handbak en de 1.6 dsg. Geen spijt van de keuze.
En de variant is ruim. Het is geen superb. Maar met 2 kids groot genoeg. Misschien op je lijst erbij?
Zoals hierboven al benoemd is de Octavia ook met 110 PK te krijgen in de Greenline uitvoering, en ik begrijp dat er goede ervaringen met de moter zijn.
Gezien het ruimtewonder wat het is, komt hij weer wat hoger op mijn lijstje dus
De top 3 op dit moment:
1. Skoda octavia Greenline Business 1.6 handbak
2. Citroën C4
3. Peugeot 308 SW
Ik blijf nog even zoeken, en ga proefritten maken de komende weken. Bedankt voor alle tips so far!
Ik zou de Seat Leon ST dan ook nog niet afserveren. De Lease Sport komt ook met 1.6 TDI en DSG en dan heb je sowieso meer voor minderEro-Sensei schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:39:
[...]
Prachtige auto, maar dan vind ik de Octavia Combi meer bieden voor het zelfde geld.
Zoals hierboven al benoemd is de Octavia ook met 110 PK te krijgen in de Greenline uitvoering, en ik begrijp dat er goede ervaringen met de moter zijn.
Gezien het ruimtewonder wat het is, komt hij weer wat hoger op mijn lijstje dus
De top 3 op dit moment:
1. Skoda octavia Greenline Business 1.6 handbak
2. Citroën C4
3. Peugeot 308 SW
Ik blijf nog even zoeken, en ga proefritten maken de komende weken. Bedankt voor alle tips so far!
Mijn boefje is liev!
Tja vroeger. Mijn ouders hadden een Seat Ibiza, dat ding was alles bij elkaar 3.5 meter lang. Toch reden we met zijn vieren naar Spanje zonder klagen.JB schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:53:
[...]
Ik zou de Seat Leon ST dan ook nog niet afserveren. De Lease Sport komt ook met 1.6 TDI en DSG en dan heb je sowieso meer voor minderRuim genoeg, hell vroeger paste alles in een Opel Kadett zonder dakkoffer
Wat overigens wel een groot verschil is: Mijn broer sliep languit op de achterbank, en ik lag op de grond te slapen. Soms werd ik wakker omdat mijn moeder de koffiepot op m'n hoofd liet vallen
Tegenwoordig zitten de kinderen tot hun 7de in zo'n stoeltje: verplicht. Natuurlijk kunnen we met een hoop minder ruimte af, maar comfort is toch ook wel prettig.
Ha zo herkenbaarEro-Sensei schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:37:
[...]
Wat overigens wel een groot verschil is: Mijn broer sliep languit op de achterbank, en ik lag op de grond te slapen. Soms werd ik wakker omdat mijn moeder de koffiepot op m'n hoofd liet vallenKinderstoeltjes deden we niet aan in die tijd.
Hoezo gordels of kinderstoeltjes?!
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
We zijn gewoon steeds meer luxe gewend, zo gaat dat blijkbaar.
* Oogje zat ook met 3 man op de achterbank te vechten
* Oogje zat ook met 3 man op de achterbank te vechten
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Dit topic is gesloten.