Keuze leaseauto - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 50 Laatste
Acties:
  • 261.669 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nouja, bij dure auto's met 25% bijtelling tegen 52% kun je dezelfde auto bijna voordeliger private lease nemen als je relatief weinig privé rijdt. Mits de werkgever een netto kilometervergoeding betaalt en het resterende leasebudget bruto uitkeert. Maar bij veel bedrijven heb je die keuze niet.

Ik rij zelf ook heel weinig privé. Het is alleen door de 7% bijtelling (omdat ik van mezelf in de door mij ter beschikking gestelde auto ook privé mag rijden) dat het onderaan de streep goedkoper was. Met een hoge bijtelling valt bijna het btw-voordeel van een zakelijke auto weg. Vooral omdat je als werkgever ook nog het btw-voordeel voor privégebruik moet corrigeren, dat komt neer op een sluitende kilometeradministratie óf 2,7% over de cataloguswaarde in mindering brengen op de btw-aftrek.

Dit gaat over een eenmanszaak, dat geeft een wat zuiverdere vergelijking dan met een werkgever ertussen, omdat dan de voordelen die een werkgever z'n werknemer biedt, al dan niet belast, wegvallen.

Ik reken overigens ook met het uitgangspunt dat leasebudget gelijkstaat aan brutosalaris. Zo heel veel privévoordeel is er dan niet meer. Toen ik nog in loondienst was, had ik bijvoorbeeld veel liever de additionele kosten van mijn privékilometers netto aan mijn werkgever betaald dan de bijtelling. Met 250 euro netto bijtelling (20%) en 400 km per maand kostte elke privékilometer mij ruim 60 cent. Dat vind ik vrij veel.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
readytoflow schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:32:
Op autoweek zag ik een reactie van iemand die de C350e nu een paar weken reed. Elektro was perfect, maar puur de verbrandingsmotor reed ie 1:12 normaal/rustig en 1:6 flink optrekken en op snelheid rijden. Hoe betrouwbaar dit is weet ik niet natuurlijk. Ik hoop dat het ver van de waarheid is...
Auw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:37:
[...]

Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben, maar wat boeit dat jou? Je krijgt er toch gewoon een tankpas bij?
-variabel leasebedrag :S
-minder kosten=meer winst=meer bonus :+
-laag verbruik is beter voor milieu O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Modbreak:De zin of onzin van bijtelling of milieuregelingen zijn hier totaal off-topic. Bij deze is het ook meteen klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Valt wel tegen dan als de c350e meer verbruikt dan de c180...
Ik zou een volledig elektrische auto wel overwegen ipv m'n lease auto als ik dezelfde voordelen kreeg als lease. Probleem is dat 90% van m'n zakelijke ritten <100 km heen en terug is, maar voor die overige 10% heb ik toch een andere auto nodig. Als ik die electrische auto zou leasen krijg ik dus die 10% zakelijke km niet vergoed van m'n baas en is het dus niet interessant.
Zou dan gewoon een C180 kunnen kopen + een bmw i3 of Nissan leaf tegen ongeveer dezelfde kosten als ik nu heb met alleen m'n lease c180 met 20% bijtelling. Winst voor het milieu maar niet mogelijk in de huidige regeling.
Pluspunt voor de overheid is dat ik prive wel 21% over de auto's zou betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
1:12 is precies wat ik zou verwachten van een C-klasse met 200pk benzinemotor, als je netjes 120 op de snelweg rijdt en niet belachelijk bij verkeerslichten tekeer gaat. Een BMW 325i doet ook zoiets.

A propos bijtelling: 25% is doorgaans meer dan de werkelijke loonwaarde van je privegebruik. Het hangt natuurlijk compleet van je kilometers af, maar 25% waardeert een Golfje al op 600 euro loonwaarde per maand, 2/3e van het leasebedrag. Terwijl de meeste leaserijders toch merendeels zakelijk rijden (50...80%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z___Z schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 20:41:
Valt wel tegen dan als de c350e meer verbruikt dan de c180...
Ik zou een volledig elektrische auto wel overwegen ipv m'n lease auto als ik dezelfde voordelen kreeg als lease. Probleem is dat 90% van m'n zakelijke ritten <100 km heen en terug is, maar voor die overige 10% heb ik toch een andere auto nodig. Als ik die electrische auto zou leasen krijg ik dus die 10% zakelijke km niet vergoed van m'n baas en is het dus niet interessant.
Zou dan gewoon een C180 kunnen kopen + een bmw i3 of Nissan leaf tegen ongeveer dezelfde kosten als ik nu heb met alleen m'n lease c180 met 20% bijtelling. Winst voor het milieu maar niet mogelijk in de huidige regeling.
Pluspunt voor de overheid is dat ik prive wel 21% over de auto's zou betalen.
Tenzij je bijvoorbeeld binnen 30 km van je werk woont en daar kan laden. Tsja, you can't have it all. Voor zuinigheid kun je beter een diesel PHEV rijden, maar van diesel houdt de overheid niet. Een V60 D6 rijdt volgens Spritmonitor gemiddeld rond de 1 op 21. Met grote variatie, omdat het sterk afhangt van ritlengte etc.

Belangrijke noot bij die 1 op 12: veel van de besparing van de C350e komt doordat je via het haptisch gaspedaal moet leren om zuinig te rijden en het gas geregeld los te laten, ik verwacht daar een leerproces dus na verloop van tijd zal dit vast iets zuiniger worden. Ook worden auto's vaak zuiniger als je ze in rijdt.

Ik begreep er sowieso geen snars van dat de C350e met lege accu's 4.9L/100 km zou verbruiken volgens een of andere idiote testcyclus (heel veel uit laten lopen en de accu's bijladen schat ik), terwijl de C250 met dezelfde benzinemotor iets van 9L/100 km verbruikt in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canaria schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:32:
[...]

Nouja, bij dure auto's met 25% bijtelling tegen 52% kun je dezelfde auto bijna voordeliger private lease nemen als je relatief weinig privé rijdt. Mits de werkgever een netto kilometervergoeding betaalt en het resterende leasebudget bruto uitkeert. Maar bij veel bedrijven heb je die keuze niet.

[.]

Ik reken overigens ook met het uitgangspunt dat leasebudget gelijkstaat aan brutosalaris. Zo heel veel privévoordeel is er dan niet meer. Toen ik nog in loondienst was, had ik bijvoorbeeld veel liever de additionele kosten van mijn privékilometers netto aan mijn werkgever betaald dan de bijtelling. Met 250 euro netto bijtelling (20%) en 400 km per maand kostte elke privékilometer mij ruim 60 cent. Dat vind ik vrij veel.
Dit is van zeer veel factoren afhankelijk. Ook is het zo dat zelfs voor 60 cent per kilometer het lasting zal zijn een vergelijkbare auto te rijden. Ook al zit je dan maar op 400 km in de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:45
Ik moet binnenkort een nieuwe auto uitzoeken, budget €770, incl. brandstof. Ik rij nu in een polo bluemotion uit 2012, dit is mijn voorloopauto. Ik zou wel graag iets snellers willen, want de polo bm moet ik vaak op zn staart trappen om goed mee te komen met het verkeer.

Ik heb twee auto's op het oog: de volvo v40 d2 en de peugeot 308. Ik wil dus weer een hatchback.
Als ik een calculatie maak bij athlon valt het me wel meteen op dat de volvo een stuk duurder is :+
Ik zat te denken aan een contract van 60 maanden, 40k KM p/j. Een v40 d2 business summum komt dan wel vrij duur uit met een aantal opties. Of hebben ervaringsdeskundigen hier trucjes hoe je kunt spelen met het selecteren van opties, uitvoeringen, etc.?

Overigens sta ik ook open voor japanse auto's, maar kwam bijna niks tegen dat beter rijdt dan de polo en 14% bijtelling heeft. Anders was de lexus ct200h ook wel interessant, maar ik ben helaas beperkt tot diesels, geen hybrides. Dit vind ik eigenlijk wel vervelend, want ik vind de auris hybrid ook mooi.

Als ik het zo even snel evalueer, dan blijft alleen de peugeot 308 1.6 hdi bluelease over, met wat opties erbij uiteraard. Zaken die ik belangrijk vind:
-xenon/led verlichting
-goede audio
-erg mooi zou zijn zo'n panoramisch dak, maar kost meteen >€1200 :P
Het klinkt misschien erg raar, maar ik vind het design van Duitse/Zweedse/Japanse auto's veel mooier dan die van Franse auto's. Ik heb nog nooit eerder een auto uitgezocht, dus jullie help is welkom!

Edit: misschien wel handig voor de bijtellingberekening, ik zit in belastingschijf 42%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

14% uit je hoofd zetten en gewoon naar het getal onder de streep kijken, dus wat je er netto aan kwijt bent per maand. De enige twee diesels in de 14% zijn namelijk de 308 en de V40, that's it.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

The Eagle schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 19:31:
14% uit je hoofd zetten en gewoon naar het getal onder de streep kijken, dus wat je er netto aan kwijt bent per maand. De enige twee diesels in de 14% zijn namelijk de 308 en de V40, that's it.
Nope, de C4 Cactus ook nog steeds.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
The Eagle schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 19:31:
Die tip kreeg ik ook al ja. In 20% heb je ineens een stuk meer keuze, zoals de Golf en de Leon. A3 en 1 serie komen dan ook in beeld, maar daarbij wordt het flink netto bijbetalen :P hoewel die nieuwste 1 serie erg nice is.

Aan de andere kant hoef ik niet zoveel opties te hebben; slechts xenon, goede audio en navigatie zijn belangrijk. Die 18" velgen van de v40 zijn ook erg nice, maar die kan ik toch niet selecteren bij Athlon zag ik :+ ook al pak ik een 20% bijtelling v40. Dit wordt nog eens een zoektocht de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Selecteren? Je stelt toch met de dealer de auto samen en de leasemij besteld 'm zoals jij 'm wil? Eventueel doen ze 'm bestellen bij de importeur of een voorkeur dealer, maar jij bepaalt toch wat er op en aan de auto zit?!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:25
Niet altijd, er zijn bedrijven die gewoon een lijst opgeven bij de leasmij en die heeft dan een configurator met mogelijke modellen, motorisaties en opties. Daarin configureer je de auto die je wilt en die wordt dan besteld en uitgeleverd bij de dealer die de leasmij kiest. Zo kunnen er bepaald opties sowieso al opzitten (metaalkleur bv.) en sommige die niet mogelijk zijn, tot beperkingen in het soort auto. (geen cabrio's coupe's en slechts beperkte merken keuze)
Trishul bedoelt met 'selecteren' waarschijnlijk het aanvinken van die optie op de configurator van de leasmij bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Trishul schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 20:51:
[...]

Die tip kreeg ik ook al ja. In 20% heb je ineens een stuk meer keuze, zoals de Golf en de Leon. A3 en 1 serie komen dan ook in beeld, maar daarbij wordt het flink netto bijbetalen :P hoewel die nieuwste 1 serie erg nice is.

Aan de andere kant hoef ik niet zoveel opties te hebben; slechts xenon, goede audio en navigatie zijn belangrijk. Die 18" velgen van de v40 zijn ook erg nice, maar die kan ik toch niet selecteren bij Athlon zag ik :+ ook al pak ik een 20% bijtelling v40. Dit wordt nog eens een zoektocht de komende weken.
Maar hij heeft wel een punt. Staat je niet blind op de bijtelkingspercentages.

Wat mag jouw lease auto jouw per maand kosten?

[ Voor 9% gewijzigd door readytoflow op 14-05-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
readytoflow schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:01:
[...]

Maar hij heeft wel een punt. Staat je niet blind op de bijtelkingspercentages.

Wat mag jouw lease auto jouw per maand kosten?
Hij heeft zeker een punt ja. Netto bijdrage per maand het liefst zo min mogelijk. Ik heb geen kinderen op dit moment, en hou redelijk veel over maandelijks, maar ik ben niet happig op teveel netto extra bijbetalen bovenop het budget, want dan mag je in 1 keer alles aftikken als je voortijdig vertrekt naar een andere werkgever. Vooral dit laatste is de hoofdreden, want ik ben nog jong en er kan zomaar een werkgever op het pad komen met een nog mooier verzorgd grasveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Trishul schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:09:
[...]

Hij heeft zeker een punt ja. Netto bijdrage per maand het liefst zo min mogelijk. Ik heb geen kinderen op dit moment, en hou redelijk veel over maandelijks, maar ik ben niet happig op teveel netto extra bijbetalen bovenop het budget, want dan mag je in 1 keer alles aftikken als je voortijdig vertrekt naar een andere werkgever. Vooral dit laatste is de hoofdreden, want ik ben nog jong en er kan zomaar een werkgever op het pad komen met een nog mooier verzorgd grasveld.
Als een "nieuwe" werkgever jou echt graag in dienst ziet komen dan wordt dat contract met de LM gewoon over genomen. Wil je huidige werkgever je graag kwijt dan krijg je (ondanks je CAO/Contractvoorwaarden) simpelweg géén auto boven budget.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
wimmel_1 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:13:
[...]

Als een "nieuwe" werkgever jou echt graag in dienst ziet komen dan wordt dat contract met de LM gewoon over genomen. Wil je huidige werkgever je graag kwijt dan krijg je (ondanks je CAO/Contractvoorwaarden) simpelweg géén auto boven budget.
Offtopic inmiddels, maar soms is dit niet altijd mogelijk. Wat een nieuwe werkgever wel kan doen is het resterende leasebedrag overnemen als 'studiekosten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Trishul schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:09:
[...]

Maar ook dat staat weer los van het bijtellingspercentage.
Je Leasebudget is bekend. Zolang je dat niet overstijgt, hoef je in de meeste gevallen ook geen vergoeding aan je werkgever te betalen bij vroegtijdig vertrek.
Blijft over wat je per maand over hebt voor een auto.

De twee auto's die je noemt zijn prima auto's.
Verder kan je denken aan een 20%'er:
A3, Golf, focus, qashqai, Pulsar, mini, Seat, A-Klasse etc...etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of, als het van je werkgever mag: een heel leuk aangeklede A1 ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Trishul schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:46:
[...]

Offtopic inmiddels, maar soms is dit niet altijd mogelijk. Wat een nieuwe werkgever wel kan doen is het resterende leasebedrag overnemen als 'studiekosten'.
Dan leg mij maar eens uit waarom dit niet mogelijk is (en ja, ik ken afspraken tussen LM's en werkevers waardoor er bepaalde merken niet te leasen zijn bij sommige werkgevers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
wimmel_1 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:29:
[...]

Dan leg mij maar eens uit waarom dit niet mogelijk is (en ja, ik ken afspraken tussen LM's en werkevers waardoor er bepaalde merken niet te leasen zijn bij sommige werkgevers).
Wat ik een keer gezien heb is dat leaseplan geen contract wilde overnemen van athlon. Precieze reden hierachter in deze specifieke situatie weet ik niet, misschien omdat het een oude 5008 betrof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Trishul schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 23:53:
[...]

Wat ik een keer gezien heb is dat leaseplan geen contract wilde overnemen van athlon. Precieze reden hierachter in deze specifieke situatie weet ik niet, misschien omdat het een oude 5008 betrof.
Dat betreft het overnemen van een contract door een LM vanuit een LM waarbij de "eerste" LM ook de BPM volledig terug gevorderd zal willen zien. Het is goedkoper om zo'n "5008" (waarschijnlijk Business Lease uitvoering) te verkopen aan een buitenlandse maatschappij of particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Trishul schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 23:53:
[...]

Ik denk eerder dat het bedrijf wat de contracten met de LM dat liever niet heeft en je probeert te paaien :P Dat spelletje proberen ze altijd ;) Als ze je graag genoeg hebben, nemen ze de auto gewoon over. Anders kom ik gewoon niet :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:55
Zo, afgelopen woensdag mijn 308 SW GT-Line in ontvangst mogen nemen. Wat een fantastisch mooie auto is het geworden! :D De Magnetik Blue kleur is fantastisch in de zon en wat rijdt hij lekker. De 2.0 BlueHDI is een super blok. Het is heerlijk stil in de auto en hij komt heerlijk van z'n plek. Ook het panoramadak in de 308 vind ik erg geslaagd en geeft super veel licht in de auto.

De eerste echt grote rit moet ik nog maken maar tot nu toe ben ik super tevreden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Gefeliciteerd! :)

Ik heb afgelopen week mijn 308 SW BL Premium 1.6 BlueHDI opgehaald. Bevalt mij ook echt geweldig tot nu toe, al heb ik nog maar één langere rit gemaakt :P Panoramadak is erg fijn en de kleine vindt het ook prachtig. Heb zelf voor Dark Blue gekozen en dat was ook de juiste keuze. Bij bewolking/weinig licht lijkt het heeel donker blauw, in de volle zon heel diep blauw/paars. En natuurlijk de (in mijn ogen) mooiere voorkant, met FullLED. Mooi licht geeft dat in het donker :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Cloud schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:41:
Gefeliciteerd! :)

Ik heb afgelopen week mijn 308 SW BL Premium 1.6 BlueHDI opgehaald. Bevalt mij ook echt geweldig tot nu toe, al heb ik nog maar één langere rit gemaakt :P Panoramadak is erg fijn en de kleine vindt het ook prachtig. Heb zelf voor Dark Blue gekozen en dat was ook de juiste keuze. Bij bewolking/weinig licht lijkt het heeel donker blauw, in de volle zon heel diep blauw/paars. En natuurlijk de (in mijn ogen) mooiere voorkant, met FullLED. Mooi licht geeft dat in het donker :)
Jij ook gefeliciteerd! Ik heb in de 1.6 BlueHDI mijn proefrit gemaakt en dat blok beviel me toen inderdaad ook uitstekend. Grappig die kleur trouwens, mijne lijkt uit de zon juist een beetje paars en vol in de zon juist weer heel erg royal blue :) Full LED is inderdaad prachtig, vind de LED strips aan de voorkant ook erg geslaagd zoals ze schuin van binnen naar buiten lopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
The Eagle schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:22:
Of, als het van je werkgever mag: een heel leuk aangeklede A1 ;)
Dit behoort ook tot de mogelijkheden heb ik gehoord, en is wat mij betreft een zeer interessante, vooral als de A1 uitgerust is met xenon/led verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
JB schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 20:07:
[...]

Nope, de C4 Cactus ook nog steeds.
Als je een beetje serieus over wilt komen bij klanten kun je beter de 308 of V40 nemen. Mijn werkgever zou zo'n Cactus niet goedkeuren in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Leolinedance schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:59:
[...]

Als je een beetje serieus over wilt komen bij klanten kun je beter de 308 of V40 nemen. Mijn werkgever zou zo'n Cactus niet goedkeuren in ieder geval.
Als je jezelf serieus neemt zou ik ook voor die 308 of V40 gaan :+

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Laatst online: 22:59
Trishul schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:14:
.....

Als ik het zo even snel evalueer, dan blijft alleen de peugeot 308 1.6 hdi bluelease over, met wat opties erbij uiteraard. Zaken die ik belangrijk vind:
-xenon/led verlichting
-goede audio
-erg mooi zou zijn zo'n panoramisch dak, maar kost meteen >€1200 :P
Het klinkt misschien erg raar, maar ik vind het design van Duitse/Zweedse/Japanse auto's veel mooier dan die van Franse auto's. Ik heb nog nooit eerder een auto uitgezocht, dus jullie help is welkom!

Edit: misschien wel handig voor de bijtellingberekening, ik zit in belastingschijf 42%.
Ik heb een Volvo V40 D2 Ocean Race besteld, weinig extra opties erbij extra bij genomen omdat deze auto al zeer compleet is (leer, xenon, achteruitrijcamera, panoramadak, etc...). Je bent niet heel veel meer kwijt dan een summum omdat het business connect pack goedkoper is. De auto is echter in maar 4 kleuren te bestellen... Overigens nog een stylingpakket, geblindeerde ramen en een dakkoffer (incl. dragers) kunnen bedingen... :-) goede deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wat de extra kosten voor een pano dak betreft (ik vind het het waard, altijd): Als leaser is de aanschafwaarde maar van ondergeschikt belang. Die extra 1200 euro voor het dak, bijvoorbeeld, zullen in de leasekosten slechts 15 tot 30 euro zijn afhankelijk van de leasetermijn. En in de bijtelling kost je dat maandelijks tussen de 5 en 7,50 per maand, afhankelijk van je inkomen.

On a different note: als je bij aanschaf van de auto al weet dat je ruimtegebrek gaat krijgen (hence: dakkoffer), waarom dan niet voor een ruimere auto gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Waarom je auto afstemmen op de 1% van de gebruiksgevallen? Quasi alle mensen die een dakkoffer gebruiken, hebben die slechts enkele weken nodig. Waarom zou je dan een grotere auto kiezen (die waarschijnlijk duurder en/of minder uitgerust zal zijn) om 99% van de tijd met die lege ruimte erin rond te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 16:29

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik zat een beetje met zo'n dilemma rond de aanschaf van mijn C350e Estate. Trekhaak was niet mogelijk icm. 7% bijtellling, dat betekent dat ik dus niet met deze auto op vakantie ga als ik mijn quad mee wil nemen. En als ik wel met deze auto ga dan moet er een dakkoffer op want we krijgen al onze spullen niet mee in het kofferbakje. Jammer dan, de andere 99% van de tijd rij je inderdaad in een prima auto.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

AndRo555 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 15:41:
Waarom je auto afstemmen op de 1% van de gebruiksgevallen? Quasi alle mensen die een dakkoffer gebruiken, hebben die slechts enkele weken nodig. Waarom zou je dan een grotere auto kiezen (die waarschijnlijk duurder en/of minder uitgerust zal zijn) om 99% van de tijd met die lege ruimte erin rond te rijden.
Zo dacht ik er in eerste instantie ook over, toen ik nog in een BMW 1-serie rondreed met mijn gezin. Ansich ging het in de meeste gevallen wel prima, uiteraard zeker op de momenten dat je alleen in de auto zit.

Maar op een gegeven moment kreeg ik voor aanvang van elke vakantie of uitstapje paniekaanvallen van het probleem hoe ik al die zooi fatsoenlijk de auto in kreeg :+

Uiteindelijk benut je stiekem toch vaak de ruimte voor bijvoorbeeld vakanties (3 weken zomervakantie, 1 à 2 weken wintersport, en dan uitstapjes tussendoor +/- 1 week, daarnaast ook de momenten dat je zomaar even naar een stad rijdt met het gezin in de weekenden oid), zit je al snel aan 1,5 tot 2 maanden in het jaar dat ik nu al kan opsommen waarbij ik de ruimte toch wel erg hard nodig heb. Dat is wat anders dan 99% van de tijd rondrijden met lege ruimte.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dit. Mijn auto zit iedere week meermaals vol met personen, verder permanent twee vouwkratten achterin. Zeer regelmatig de kofferbak ten volle benut. Los van vakanties en uitstapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
chrissis schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:44:
[...]

Ik heb een Volvo V40 D2 Ocean Race besteld, weinig extra opties erbij extra bij genomen omdat deze auto al zeer compleet is (leer, xenon, achteruitrijcamera, panoramadak, etc...). Je bent niet heel veel meer kwijt dan een summum omdat het business connect pack goedkoper is. De auto is echter in maar 4 kleuren te bestellen... Overigens nog een stylingpakket, geblindeerde ramen en een dakkoffer (incl. dragers) kunnen bedingen... :-) goede deal!
Ow, ik wist niet dat de ocean race uitvoering al standaard xenon en panoramadak heeft? Als dat zo is, dan is het inderdaad een no-brainer, want deze uitvoering is een paar tientjes duurder per maand dan de summum. Kleur is voor mij niet zo belangrijk, gewoon lekker zwart :+ Ik vind de combinatie zwarte lak en xenon altijd zo gaaf eruit zien. Dit zou dan betekenen dat een v40 d2 ocean race incl. slechts de optie business connect pack al genoeg is voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 17:45:
Dit. Mijn auto zit iedere week meermaals vol met personen, verder permanent twee vouwkratten achterin. Zeer regelmatig de kofferbak ten volle benut. Los van vakanties en uitstapjes.
Dan is het niet meer de 1% waar ik het over had. ;)
(wat denk ik meestal toch wel het geval is met een dakkoffer)

Kiezen voor een grotere auto omdat het handig is en je het gebruikt, is imho een veel logischere keuze dan kiezen voor een grotere auto omdat je anders 3 weken per jaar een dakkoffer nodig hebt. Om nog maar te zwijgen over het voordeel aan bijtelling in het geval van chrissis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Laatst online: 22:59
Trishul schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 18:19:
[...]

Ow, ik wist niet dat de ocean race uitvoering al standaard xenon en panoramadak heeft? Als dat zo is, dan is het inderdaad een no-brainer, want deze uitvoering is een paar tientjes duurder per maand dan de summum. Kleur is voor mij niet zo belangrijk, gewoon lekker zwart :+ Ik vind de combinatie zwarte lak en xenon altijd zo gaaf eruit zien. Dit zou dan betekenen dat een v40 d2 ocean race incl. slechts de optie business connect pack al genoeg is voor mij...
Inderdaad standaard, pano en xenon was een must voor mij... Elke andere uitvoering met deze opties was duurder.. En inderdaad het probleem qua ruimte op weten te lossen door een dakkoffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
RomeoJ schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 17:13:
[...]

Zo dacht ik er in eerste instantie ook over, toen ik nog in een BMW 1-serie rondreed met mijn gezin. Ansich ging het in de meeste gevallen wel prima, uiteraard zeker op de momenten dat je alleen in de auto zit.

Maar op een gegeven moment kreeg ik voor aanvang van elke vakantie of uitstapje paniekaanvallen van het probleem hoe ik al die zooi fatsoenlijk de auto in kreeg :+

Uiteindelijk benut je stiekem toch vaak de ruimte voor bijvoorbeeld vakanties (3 weken zomervakantie, 1 à 2 weken wintersport, en dan uitstapjes tussendoor +/- 1 week, daarnaast ook de momenten dat je zomaar even naar een stad rijdt met het gezin in de weekenden oid), zit je al snel aan 1,5 tot 2 maanden in het jaar dat ik nu al kan opsommen waarbij ik de ruimte toch wel erg hard nodig heb. Dat is wat anders dan 99% van de tijd rondrijden met lege ruimte.
Tja dit hangt gewoon erg van de situatie af en wat je gewent bent om te doen? Mijn oude passat cc had een flinke kofferbak, de tijdelijke auris daarna ben ik ook nooit ruimte in te kort gekomen. Met de auto op vakantie is voor mij een no-go. Azië, afrika en egypte zijn me net iets te ver rijden :+
Een weekendje weg vliegen we meestal. Af en toe naar bijvoorbeeld Berlijn of dergelijke wel eens met de auto maar wat wil je dan allemaal wel niet meenemen als een bijv c-klasse te klein is? ik rol twee trolley's achterin en gooi wat jassen en een extra setje schoenen ernaast. Past prima, zelfs in een b-segmenter als het moet. Zelfs als er een kleine zou zijn gaat een kinderwagen er makkelijk bij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
thefox154 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 23:42:
[...]

Tja dit hangt gewoon erg van de situatie af en wat je gewent bent om te doen? Mijn oude passat cc had een flinke kofferbak, de tijdelijke auris daarna ben ik ook nooit ruimte in te kort gekomen. Met de auto op vakantie is voor mij een no-go. Azië, afrika en egypte zijn me net iets te ver rijden :+
Een weekendje weg vliegen we meestal. Af en toe naar bijvoorbeeld Berlijn of dergelijke wel eens met de auto maar wat wil je dan allemaal wel niet meenemen als een bijv c-klasse te klein is? ik rol twee trolley's achterin en gooi wat jassen en een extra setje schoenen ernaast. Past prima, zelfs in een b-segmenter als het moet. Zelfs als er een kleine zou zijn gaat een kinderwagen er makkelijk bij :9
Spullen voor een weekend weg krijg je nog wel in een VW Up!
Ik denk dat men het hier vooral heeft over een kampeervakantie van 2-3 weken. Dat deed ik vroeger met een Seat Leon (1e generatie) met vriendin zonder kinderen, maar dan zat de auto wel helemaal vol.

Geweldige ritten gemaakt trouwens met die auto, probleemloos duizenden kilometers door Frankrijk gereden op LPG en na 6 jaar verkocht met bijna 3 ton op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij gingen met een kampeeruitrusting, koelkast en gasfles e.d in onze citroen c1 nog naar Oostenrijk, Kroatië en Frankrijk. Was niet ruim maar het kon. Banken plat En stapelen maar.... Later in een FIAT Punto en nu met kinderen merk je dat de compacte auto s wel erg krap worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mijn ouders gingen vroeger met mijn broer en mij in een Peugeot 104 en later Opel Corsa op vakantie. Dakdrager op het dak en wij moesten op de dekbedden en tussen de emmertjes en schepjes zitten.

Als ruimte echt belangrijk is moet je ook geen station nemen maar een MPV. In de Opel Agila die mijn ouders nu hebben, passen meer grote voorwerpen (tafels, rolstoel, koffers) dan in een Mercedes C station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Leolinedance schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:59:
[...]

Alhier, de kortzichtigheid van de gemiddelde werkgevert/nemert

Snap de aversie tegen de Cactus niet zo, de meeste mensen kiezen hem met de zwart/zwart optie waardoor deze al snel lijkt op een standaard Captur of elke willekeurige crossover.

Je hebt wel meer ruimte dan een V40, dat dan weer wel :+

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 17-05-2015 15:22 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

thefox154 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 23:42:
[...]
Af en toe naar bijvoorbeeld Berlijn of dergelijke wel eens met de auto maar wat wil je dan allemaal wel niet meenemen als een bijv c-klasse te klein is?
Ja dat is makkelijk als je maar met z'n tweeën bent, wij zijn met z'n vijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
vhal schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:20:
[...]

Alhier, de kortzichtigheid van de gemiddelde werkgevert/nemert

Snap de aversie tegen de Cactus niet zo, de meeste mensen kiezen hem met de zwart/zwart optie waardoor deze al snel lijkt op een standaard Captur of elke willekeurige crossover.

Je hebt wel meer ruimte dan een V40, dat dan weer wel :+
Ik vind het een verschrikkelijke auto om te zien dus vind het totaal niet erg dat mijn werkgever er zo over denkt. Ik begrijp het echter wel, het is misschien een grappige auto maar natuurlijk niet echt serieus te nemen.

Crossovers vind ik overigens bijna nooit mooi, de Nissan Juke en door jou genoemde Renault Captur bijvoorbeeld ook niet. Het lijkt erop dat ieder merk een 'lekker gekke' auto in het programma moet hebben tegenwoordig met deze feestnummers. Ik hou meer van klassieke lijnen en carrosserievormen.

Maar ieder zijn/haar eigen ding uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Afgelopen vrijdag de hele dag gereden in de Honda Civic. We reden de Sport uitvoering zoals die op o.a. het autoweek filpmje van afgelopen zaterdag te zien is. Het idee was om een idee te krijgen van de stoelen en rest van de ergonomie op langere afstand. De uitvoering die we willen (Elegance Business) lijkt heel veel op de Sport, zeker omdat deze ook navigatie en parkeersensoren+camera had. Het verschil zit in andere velgen en wat zwarte accenten op de Sport. Het beviel goed: de nieuwe Honda Connect is snel, zit logisch in elkaar en ook de andere knoppen had ik zo door.

Zaterdag hebben we eerst in de Peugeot 308 SW Blue Lease Pack, en later in de Volvo V40 D2 Kinetic gereden.
Hoewel ik eerst vrij enthousiast was over de Peugeot, was het contrast met de Honda erg groot. Het is een prima auto maar mist een beetje beleving. De standaard stoelen voelden OK aan, maar niet meer dan dat. Ik had juist gekozen voor de Blue Lease Pack omdat ik niet in de premium stoelen van de BL Executive pas. Aangezien er niet veel knoppen inzitten was ik snel uitgespeeld toen mijn vrouw een tijdje reed....
Vervolgens dus de Volvo. We hadden eerder al gereden met een R-design, maar ik vond de stoelen daarvan ook net niet fijn (door de stiksels lijken het sportstoelen die net vervelend in mijn heupen drukten) en het onderstel te hard. De Kinetic waar we in reden had de gewone stoelen en en onderstel en was verder voorzien van de nodige opties. Het verschil met de R-Design is vrij groot qua beleving. De stoelen en het onderstel maken de auto een stuk comfortabeler. De lichte hemelbekleding zorgde er ook voor dat de auto wat ruimer overkwam. Heel opvallend was dat de bestuurdersstoel veel fijner zat dan de bijrijdersstoel. Dat las ik ook op een MyRe view op Autoweek. Hebben meer mensen die ervaring en is daar wat aan te doen door bijvoorbeeld te kiezen voor een verstelbare bijrijdersstoel oid?

Lang verhaal kort: mijn vrouw en ik hadden beide de Civic als eerste keus, ik had de Volvo op 2 en zijn de Peugeot. We hebben gisteren de knoop doorgehakt dus heb ik vandaag de Civic doorgegeven als eerste keus bij de baas. Als deze om wat voor reden dan ook niet mag, gaan mijn vrouw en ik in overleg welke 2e en 3e keus worden.

Plaatjes van de Civic zoals wij hem willen (ook in deze kleur maar dan met licht getinte achterruiten):
Afbeeldingslocatie: http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/honda-civic-5-door-hatchback-coming-to-the-us-in-2016_24.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.frontseatdriver.co.uk/wp-content/uploads/2014/09/Honda-Civic-Sport-2014-Dashboard-FrontSeatDriver.co_.uk_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:44

Fab1Man

Live life to the fullest

gwystyl schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:48:
...
Vervolgens dus de Volvo. We hadden eerder al gereden met een R-design, maar ik vond de stoelen daarvan ook net niet fijn (door de stiksels lijken het sportstoelen die net vervelend in mijn heupen drukten) en het onderstel te hard. De Kinetic waar we in reden had de gewone stoelen en en onderstel en was verder voorzien van de nodige opties. Het verschil met de R-Design is vrij groot qua beleving. De stoelen en het onderstel maken de auto een stuk comfortabeler. De lichte hemelbekleding zorgde er ook voor dat de auto wat ruimer overkwam. Heel opvallend was dat de bestuurdersstoel veel fijner zat dan de bijrijdersstoel. Dat las ik ook op een MyRe view op Autoweek. Hebben meer mensen die ervaring en is daar wat aan te doen door bijvoorbeeld te kiezen voor een verstelbare bijrijdersstoel oid?
Er zijn nogal wat verschillen. Ik heb zelf ook een R-Design, maar dan weer zonder sportonderstel. Ik heb gemerkt dat er een verschil in de zitpositie zit in de vorm van "meer of minder grip". Mijn vollederen stoelen glijden een klein beetje (niet vervelend) en bijvoorbeeld de T-Tex stoelen hebben echt meer grip. Daar zit ik dan ook wat "vaster" in. De stoelen zijn qua vormgeving echter identiek. Het verhaal over het verschil in stoel heb ik zelf dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

We hebben gereden in een Kinetic met T-Tec stoelen. In het Volvo topic is geantwoord dat de Momentum ook een verstelbare passagiersstoel heeft, dus misschien dat het daarbij weer anders (beter) is. Eerst maar eens afwachten wat de baas van de Honda zegt, maar als die niet mag heeft de Volvo toch een streepje voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Wat zou het probleem met een Honda zijn? Lijkt me toch geen extreme auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankb
  • Laatst online: 18-05 11:16
Hij ziet er wel in ieder geval goed uit. En van binnen lijkt het wel een cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

frankb schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:46:
Hij ziet er wel in ieder geval goed uit. En van binnen lijkt het wel een cockpit.
Enige jammere vind ik die navigatie unit. Lijkt wel een 2 din ingebouwde Pioneer :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Ik vind het grappig om te lezen hoeveel invloed de partner kan hebben op de keuze van een leaseauto. Hier is dat totaal niet het geval, in de eerste plaats omdat ze er weinig om geeft maar ook omdat ik er 95% van de tijd in zal rijden.

Mijn vriendin had overigens de voorkeur voor de Passat GTE maar het is toch de Mercedes geworden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
gwystyl schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:48:
*knip*

Verhaal over de Civic, 308 en V40.
Die Civic lijkt mij een prima keuze! In die klasse had ik hetzelfde gedaan waarschijnlijk. Ik vind deze kleur alleen niet mooi, maar dat is persoonlijk. Succes met het indienen bij de baas :)

[ Voor 79% gewijzigd door Leolinedance op 18-05-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Mooie wagen die Civic. Erg ondergewaardeerd in Nederland gezien hoe weinig je hem ziet rijden.
Voordeel van het 2 DIN ontwerp is dat over 10 jaar de 3e hands koper ook nog fatsoenlijke navigatie kan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Leolinedance schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:06:
Ik vind het grappig om te lezen hoeveel invloed de partner kan hebben op de keuze van een leaseauto. Hier is dat totaal niet het geval, in de eerste plaats omdat ze er weinig om geeft maar ook omdat ik er 95% van de tijd in zal rijden.
Mijn vrouw heeft als enige eis dat het een station moet zijn, een sedan vind ze lelijk. Verder mag ik het helemaal zelf weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Jazzy schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:10:
[...]

Mijn vrouw heeft als enige eis dat het een station moet zijn, een sedan vind ze lelijk. Verder mag ik het helemaal zelf weten. :)
Mijn vrouw heeft wel een sterke voorkeur wat de kleur betreft en hier ga ik dan ook wel in mee. Verder zal het haar een worst wezen, als ie maar groot genoeg is voor vakantie en eventuele gezinsuitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Die civic heb ik ook besteld in die kleur, leverdatum staat op 26 Juni.

Het enige waar ik nog erg benieuwd naar ben is of dat honda 3d-sound als optie achteraf te krijgen is of dat deze af fabriek is. Het geluid in mijn voorloopauto is namelijk om te huilen, als dat 3d-sound achteraf nog in te bouwen is dan kan ik dat altijd nog laten inbouwen maar ik zou het dan wel erg prettig vinden om ervaringen van anderen te lezen. Tot nu toe heb ik die nog niet kunnen vinden behalve een demo filmpje op youtube.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
[...]

Dit. Bij mij was de enige eis een station, omdat ze een sedan lelijk vindt. Verder mocht ik het uitzoeken wat haar betreft want het interesseert haar verder niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Laatst online: 15-09 12:01

KabalA!

[ No-Life ]

Mijn vriendin had overigens de voorkeur voor de Passat GTE maar het is toch de Mercedes geworden :P
De initiele keuze ligt bij mij, maar vind het wel belangrijk wat mn vrouw er van vind. Verwacht niet dat ze mee gaat als ik 'ff ga kijken' bij de dealer, maar bij een proefrit wil ik dat ze er bij is en zelf ook rijdt.
Zij 'moet' er ook in rijden, met name in het weekend omdat ik dat dan niet mag O-) :+ en als ze het een draak van een auto vind om in te rijden, zijn die kansen bij voorbaat al verkeken :P
Eigenlijk dezelfde manier zoals zij dat bij mij met de inrichting van het huis doet... 'Hier heb je 2 of 3 keuzes, zeg maar wat jouw beter lijkt' :+

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankb
Ik ben zelfstandig ondernemer en zoek een tankpas voor mezelf. Nu zie ik diverse aanbieders, zoals MultiTankCard en MKB Brandstof. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Werken deze overal in Nederland? Ik ga ook wel eens naar het buitenland (privé), werken ze daar ook? Niet te veel administratieve rompslomp bij de pomp (tellerstand)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 17:35
Ik heb een multitankcard van de zaak, maar deze werkt bij mij praktisch overal. Nog niets tegen gekomen waar hij het niet deed. Het enige wat ik extra in moet voeren is de tellerstand inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MADG0BLIN schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:15:
Ik heb een multitankcard van de zaak, maar deze werkt bij mij praktisch overal. Nog niets tegen gekomen waar hij het niet deed. Het enige wat ik extra in moet voeren is de tellerstand inderdaad.
Ik heb ook zo een. Maar een tellerstand voer ik nooit in. Druk gewoon op vervangend vervoer en je bent in een keer klaar met betalen ;) Collega's doen standaard 0 invoeren (omdat die naast ok zit), gaat ook vrij snel.

Verder gok ik dat het abonnement afhankelijk is, maar ik kan ook mijn olie/ruitensproeiervloeistof met de pas betalen. Ik heb helaas alleen een NL kaart, dus in het buitenland moet ik steeds voorschieten.

[ Voor 24% gewijzigd door AllSeeyinEye op 18-05-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik heb tot nog toe via de baas altijd een MTC gehad. Nooit problemen mee gehad en communicatie was prettig via telefoon. Website en app zijn redelijk.

Als ZZP zou ik vooral kijken naar twee zaken: kosten (zowel pas-kosten als brandstof-kosten met die pas) en aansluiting op je eigen administratie (eventueel zelfs digitaal). Er zijn voor ZZP zelfs gratis tankpassen of tankpassen met 10cnt korting per liter, als je tankstationmerkspecifieke pas zou willen overwegen. Ook zou je kunnen kijken of je eventuele tolwegen/bruggen etc met je pas wilt betalen en andere zaken, zoals olie/ruitensproeier etc..

Trouwens, als je als ZZP least bij bijv een Auto-merk/dealer, kun je ook via die leaseconstructie vaak een tankpas aanvragen.
AllSeeyinEye schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:18:
[...]

Ik heb ook zo een. Maar een tellerstand voer ik nooit in. Druk gewoon op vervangend vervoer en je bent in een keer klaar met betalen ;)
Bij sommige bedrijven is de instelling zo geregeld op je tankpas, dat je dit maar een max aantal kan doen en dat er dan een melding van MTC naar je baas gaat en vandaar uit naar jou... dit ivm goede administratie van de km-stand tbv onderhoud en bestrijding van fraude.

[ Voor 35% gewijzigd door Get!em op 18-05-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Get!em schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:19:

[...]

Bij sommige bedrijven is de instelling zo geregeld op je tankpas, dat je dit maar een max aantal kan doen en dat er dan een melding van MTC naar je baas gaat en vandaar uit naar jou... dit ivm goede administratie van de km-stand tbv onderhoud en bestrijding van fraude.
Dan doe je het om de zoveel keer weer eens :) Is makkelijk terug te rekenen voor hun als ze maar af en toe een km stand hebben. Ik vul het ook zelden in.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:16

ralpje

Deugpopje

Sterker nog, bij ons wordt op basis van die gegevens onder andere het brandstofvoorschot door de leasemaatschappij berekend. Of ik dat dus niet meer wilde doen :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

frankb schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:58:
Ik ben zelfstandig ondernemer en zoek een tankpas voor mezelf. Nu zie ik diverse aanbieders, zoals MultiTankCard en MKB Brandstof. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Werken deze overal in Nederland? Ik ga ook wel eens naar het buitenland (privé), werken ze daar ook? Niet te veel administratieve rompslomp bij de pomp (tellerstand)?
Ik heb MKB-brandstof en die bevalt met prima. Duidelijke factuur, heldere comminucatie, prima website, etc. Tellerstand bij de pomp ingeven bepaal je natuurlijk zelf, als jij dat inzicht niet hoeft dan vul je gewoon 0 in of vervangende auto. Zelf klop ik het af en toe even over in Spritmonitor.de omdat ik het leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankb
Bedankt voor jullie reacties. Get!em had ook een leuke suggestie: brandstofmerk specifieke pas. Ik lees wel dat ze korting toezeggen, maar hoeveel zegt Total niet. De pompprijs in mijn dorp is vandaag 1,59 (14,1 cent onder de adviesprijs). Zal daar eens induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Zou ik niet snel doen, tenzij het alleen voor woon-werkverkeer is. Als je moet tanken dan wil je kunnen tanken, niet van de snelweg af moeten om een pomp te vinden van het goede merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dat hangt dan weer van het merk af. Ik heb een Shellpas en daar is prima mee te werken in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:16

ralpje

Deugpopje

Al moet je je afvragen of de besparing de extra kosten (lees: tijd die je bezig bent om een geschikte pomp te vinden en om te rijden) waard is ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:15

Cyphax

Moderator LNX
AllSeeyinEye schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:18:
[...]

Ik heb ook zo een. Maar een tellerstand voer ik nooit in. Druk gewoon op vervangend vervoer
Ik krijg nooit de vraag "vervangend vervoer". De enige keer dat ik die vraag kreeg was op de laatste dag dat ik een pool-auto had: heel toevallig. Alsof ze data waarop je je eigen auto niet hebt ergens bewaren. Geen idee of dat ook zo is. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hahah, een sedan lelijk en een stationwagon mooi! 8)7

Daar kan alleen een vrouw mee komen. Die van mij heeft dat ook wel eens gezegd.

Een stationwagon is functioneel. C'est ca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

frankb schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:58:
Ik heb wel gekeken naar een brandstofpas, maar heb het uiteindelijk toch niet gedaan. Er zitten geen voordelen aan, alleen nadelen: maandelijkse kosten en borg, ook al zijn dat bescheiden bedragen.
Voor de belastingdienst is een btw-bon van het tankstation ook goed, mits er met een zakelijk betaalmiddel is betaald. Ik betaal de brandstof met m'n zakelijke creditcard en maak van de bon een foto of een scan (die bonnen zijn vaak na een jaar niet meer leesbaar). Zo vaak hoef ik niet te tanken, dus die paar bonnetjes in de maand inboeken is ook geen dagtaak.

Het is ook dat ik al zoveel pasjes bij de auto heb: parkeergarage, Qpark, Yellowbrick, The New Motion (laadpas), kentekencard, Airmiles, NS-Businesscard (voor sommige P+R-terreinen).

Als er een tankpas zou zijn waarmee je bijvoorbeeld 10 cent per liter korting krijgt bij Shell of BP, had ik die waarschijnlijk wel genomen.

Met m'n zakelijke American Express spaar ik nu tenminste nog punten bij elke uitgegeven euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Da's wel een leuke. Amex punten kun je weer omzetten in heel wat andere leuke dingen, zoals SPG

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

N
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:49:
[...]

Ik zeg dat ook over de meeste modellen

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:49:
[...]

Dat was 30 jaar geleden inderdaad zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

t_captain schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:33:
Wat zou het probleem met een Honda zijn? Lijkt me toch geen extreme auto.
Voorkeur van de baas welke lastig in te schatten is. Waarschijnlijk geen probleem, maar je weet maar nooit.

Bij mij was het ook "stel er maar een paar voor en dan gaan we daar in rijden". In principe ligt de keuze bij mij, maar als ze echt iets tegen een bepaalde auto heeft speelt dat wel mee. Het zicht in de V40 vind ik bijvoorbeeld prima, maar als zij daar echt hinder van heeft zal ze bijvoorbeeld minder snel in het donker willen rijden (en zij is nogal vaak de bob). Ze heeft links een lui oog en moet al moeite doen om goed linksom te kijken. Daar wil ik wel rekening mee houden. Ik rijd waarschijnlijk ook 95% van de gevallen in de auto, maar die laatste 5% wil ik haar ook wel iets tegemoet komen.
Leolinedance schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:09:
[...]

Die Civic lijkt mij een prima keuze! In die klasse had ik hetzelfde gedaan waarschijnlijk. Ik vind deze kleur alleen niet mooi, maar dat is persoonlijk. Succes met het indienen bij de baas :)
Ik vond de andere kleur blauw ook mooi, maar een vergelijkbare kleur vind ik ook mooi op bijvoorbeeld de Octavia en Auris station. Is eens wat anders dan grijs of zwart. De 5-deurs waar we in gereden hebben was ook deze kleur. In eerste instantie komt het erg op je af, maar we vonden hem beide steeds mooier worden. Golden Brown Metallic leek ons ook mooi, maar die is pas leverbaar vanaf oktober oid. Dat is me echt te gortig. Op het staaltje lijkt het heel donkerbruin, bijna zwart. Op het plaatje wat bruiner.
@r!k schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:39:
Die civic heb ik ook besteld in die kleur, leverdatum staat op 26 Juni.

Het enige waar ik nog erg benieuwd naar ben is of dat honda 3d-sound als optie achteraf te krijgen is of dat deze af fabriek is. Het geluid in mijn voorloopauto is namelijk om te huilen, als dat 3d-sound achteraf nog in te bouwen is dan kan ik dat altijd nog laten inbouwen maar ik zou het dan wel erg prettig vinden om ervaringen van anderen te lezen. Tot nu toe heb ik die nog niet kunnen vinden behalve een demo filmpje op youtube.
O leuk, dan zijn er alvast twee in NL :). De dealer zei dat er op dit moment nog geen enkele tourer in die kleur rondrijdt in Nederland. Ik hoop dat de baas snel accoord gaat, dan hebben we hem waarschijnlijk half augustus.
Wat voor voorloopauto heb jij? Ik vond het geluid in de Civic Sport namelijk best OK, en volgens mij is dat hetzelfde als die in de Elegance. De Lifestyle en Executive hebben nog twee speakers extra.
Z___Z schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:09:
Mooie wagen die Civic. Erg ondergewaardeerd in Nederland gezien hoe weinig je hem ziet rijden.
Voordeel van het 2 DIN ontwerp is dat over 10 jaar de 3e hands koper ook nog fatsoenlijke navigatie kan gebruiken :)
Thx :). Ik vond hem ook erg ondergewaardeerd. Ik was in januari begonnen met rondkijken, en toen was er in 14% diesel niet echt keus. In maart zijn de V40 en 308 weer 14% geworden volgens mij, dus voor die tijd was de scope een stuk ruimer vanwege het aanbod van 20% modellen. Ik was in eerste instantie alleen gaan kijken naar stationwagons, anders had ik de Mazda 3 waarschijnlijk ook gereden. Bij de proefrit van de Civic bedachten we dat een 5-deurs misschien op dit moment wel groot genoeg is, maar we vonden de station net wat mooier.
Dat 2-DIN ontwerp vind ik ook niet zo mooi als een geïntegreerd systeem, maar het is wel goed geplaatst zodat je het goed kan aflezen en bedienen. De eerste 5 jaar krijg je volgens mij gratis map updates, daarna mag een volgende eigenaar zich druk gaan maken over of hij hem laat zitten of niet....

[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 18-05-2015 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzy schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:09:
[...]

Tenzij de sedan een beetje mislukt is, doet een stationwagon altijd afbreuk aan het lijnenspel.

De mooiste auto´s zijn coupes (goed, of carbrio's) en een sedan komt daar veel dichter bij in de buurt dan een stationwagon met zijn bestelbus flavour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Ik kan maar weinig auto's bedenken waarbij de sedan niet mooier is dan de station. De station is meestal toch een compromis om de extra ruimte te kunnen creëeren.
Als je toch een hoge achterkant wil kies dan een hatchback of een SUV, die zijn meestal ontworpen voor het type caresorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Tja, over smaak valt gelukkig niet te twisten. De meeste stations bieden niet echt meer ruimte trouwens, het is vooral het gemak van beladen. Kijk maar naar die typische lifestyle combi's als de V40 en V60. Anyway, van veel types worden tegenwoordig meer stations verkocht dan andere versies. Sowieso kopen we in Nederland minder sedans, het zijn vooral de hatchbacks. Van veel auto's wordt de sedan in Nederland niet eens aangeboden omdat er toch weinig vraag naar is, dan zie je in het buitenland opeens een bekende auto met zo'n aangeplakte kont. :)

Afbeeldingslocatie: http://bestcars.uol.com.br/carros/gm/corsa-sedan-gl-gde.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Op papier/onder de hoedenplank scheelt het meestal niet veel, maar het is de ruimte daarboven die je kan benutten. Je krijgt zo zelfs een (zelfs grote) koelkast in een Passat Variant, maar die krijg je nooit van zijn leven in de sedan. Dezelfde reden waarom een monovolume zo handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Z___Z schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:04:
Ik kan maar weinig auto's bedenken waarbij de sedan niet mooier is dan de station. De station is meestal toch een compromis om de extra ruimte te kunnen creëeren.
Als je toch een hoge achterkant wil kies dan een hatchback of een SUV, die zijn meestal ontworpen voor het type caresorie.
V60 / S60
A4
SuperB
Bora/Jetta
Passat
BMW 3

Overal is de station mooier.

En toch rijd ik een Sedan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 18-05-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:17

rapture

Zelfs daar netwerken?

[...]

Vroeger liep het vanachteren helemaal tot op het einde door en recht naar beneden ipv de dozen een eindje naar voor moeten schuiven om de achterklep nog dicht te kunnen gooien.
Afbeeldingslocatie: http://s.tf1.fr/mmdia/i/80/2/photo-6-megane-break-2000-2624802_1511.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autogids.be/medias/pics/330X220/X_5480_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoprestige-attache-remorque.fr/images/brink/421000.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.forum-auto.com/mesimages/89800/021.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankb
Die Volvo...
Da's een verlaagde vrachtauto met ramen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:00:
[...]

V60 / S60
A4
SuperB
Bora/Jetta
Passat
BMW 3

Overal is de station mooier.

En toch rijd ik een Sedan ;)
Niet mee eens. Van bovenstaand rijtje heb je gelijk met de Jetta, want dat is een sedan gecreëerd uit een hatchback. Alle andere auto's zijn de sedan mooier. In het D segment is alleen de A4 station enigszins goed gelukt, maar is de sedan nog steeds mooier.
Enige C segment sedan die mooi is, is de A3. De rest is vaak een hatchback met een aangeplakte kont, net zoals bij D segment en hoger de station een sedan met opgehoogde kont is.
Jazzy schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:24:
Tja, over smaak valt gelukkig niet te twisten. De meeste stations bieden niet echt meer ruimte trouwens, het is vooral het gemak van beladen. Kijk maar naar die typische lifestyle combi's als de V40 en V60. Anyway, van veel types worden tegenwoordig meer stations verkocht dan andere versies. Sowieso kopen we in Nederland minder sedans, het zijn vooral de hatchbacks. Van veel auto's wordt de sedan in Nederland niet eens aangeboden omdat er toch weinig vraag naar is, dan zie je in het buitenland opeens een bekende auto met zo'n aangeplakte kont. :)

[afbeelding]
Dat is alleen in Nederland en misschien wat andere landen in noordwest Europa zo. Wereldwijd gezien is de sedan nog steeds de populairste keus. Vandaar dat het D segment voor fabrikanten het belangrijkste segment is. In grote autolanden als de vs en China worden bijna geen auto's kleiner dan het D segment verkocht. Zal ook wel deels met ons belastingsklimaat te maken hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door Z___Z op 18-05-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Z___Z schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:03:
[...]
Van bovenstaand rijtje heb je gelijk met de Jetta, want dat is een sedan gecreëerd uit een hatchback.
Dat is gewoon perceptie. Bij de eerste Jetta kon je dat zeggen want die kwam later dan de Golf 1. Verder zijn de Vento, Bora, Jetta, Golf en Golf Variant gewoon altijd drie uitvoeringen van dezelfde auto geweest. Je zou wat dat betreft net zo goed kunnen zeggen dat een Golf IV een Bora zonder kont is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
En uiteindelijk is het allemaal persoonlijke smaak :)
De kleur van m'n bestelde auto is ook voer voor discussie, ik kan daar wel om lachen.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Z___Z schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:03:
[...]

Niet mee eens. Van bovenstaand rijtje heb je gelijk met de Jetta, want dat is een sedan gecreëerd uit een hatchback. Alle andere auto's vind ik de sedan mooier. In het D segment vind ik alleen de A4 station enigszins goed gelukt, maar vind ik de sedan nog steeds mooier.
Enige C segment sedan die ik mooi vind, is de A3. De rest is vaak een hatchback met een aangeplakte kont, net zoals bij D segment en hoger de station een sedan met opgehoogde kont is.
There, I fixed it for you :>

Zonder gein, ik vind over het algemeen de station-versie mooier. De A3, C-klasse en Passat (alleen de nieuwste, B8) vind ik bijvoorbeeld ook als sedan erg geslaagd.
Typisch West-Europese smaak, dat is niet alleen omdat men het praktischer vindt.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

gwystyl schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:36:
[...]

O leuk, dan zijn er alvast twee in NL :). De dealer zei dat er op dit moment nog geen enkele tourer in die kleur rondrijdt in Nederland. Ik hoop dat de baas snel accoord gaat, dan hebben we hem waarschijnlijk half augustus.
Wat voor voorloopauto heb jij? Ik vond het geluid in de Civic Sport namelijk best OK, en volgens mij is dat hetzelfde als die in de Elegance. De Lifestyle en Executive hebben nog twee speakers extra.
Ik heb nu een skoda octavia combi ambition businessline 1.2 met het amundsen systeem. Kan niet wachten tot mijn civic er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Voor de mensen die geinteresseerd zij in de C klasse plugin: ik zie net dat ze via Leaseplan dit jaar te nog te leveren zijn, zowel limousine als estate. Auto zit in de "superdeal".

Slaat uw slag ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Schimanski81 op 19-05-2015 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
[...]

30 jaar geleden? Nu ook hoor.. Leuk al die fotos van die oude apparte modellen. Maar kijk eens naar het normale wagenpark.
Een 3serie sedan is toch echt mooier dan een de station.
De passat sedan is mooi, de station is een boot.
Etc etc

Overiges kom ik hier nu weer de fout tegen dat de V40 als station omschreven wordt, dit is een Hatchback!
Dus valt in de categorie standaard Golf, Focus, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Zoveel mensen, zoveel wensen. Gelukkig verschillen onze smaken. Ik vind de stations mooier dan een sedan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

thefox154 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:16:
[...]

30 jaar geleden? Nu ook hoor.. Leuk al die fotos van die oude apparte modellen. Maar kijk eens naar het normale wagenpark.
Zoals hierboven al gezegd, dat is een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Hier nog even het linkje naar het honda 3D-sound demo filmpje. Ik vind het zelf een behoorlijk forse belofte, de speakers worden namelijk niet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
thefox154 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:16:
[...]

Etc etc

Overiges kom ik hier nu weer de fout tegen dat de V40 als station omschreven wordt, dit is een Hatchback!
Dus valt in de categorie standaard Golf, Focus, etc.
Dat is jouw persoonlijke mening en daar is ook niets mis mee. Maar ga het niet verkondigen als een feit want daar klopt niks van natuurlijk :) Ik vind in een flink aantal gevallen de station variant ook mooier dan de sedan maar iemand anders vindt de sedan weer mooier, prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RomeoJ schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:47:
[...]

There, I fixed it for you :>

Zonder gein, ik vind over het algemeen de station-versie mooier. De A3, C-klasse en Passat (alleen de nieuwste, B8) vind ik bijvoorbeeld ook als sedan erg geslaagd.
Typisch West-Europese smaak, dat is niet alleen omdat men het praktischer vindt.
De mooiste auto's zijn sportcoupes, daar is men het over het algemeen toch wel over eens. Er is bij mijn weten geen sportwagen met een hoge kont a la stationwagon. Een sedan komt veel dichter bij dat schoonheidsideaal. Meer vloeiende lijnen.

Over smaak kun je twisten, je kunt Messi een saaie voetballer vinden of een vrouw pas mooi bij 200+ kg, maar ik vind de voorkeur voor een station boven een sedan qua looks een voorbeeld van wansmaak. En dat komt van iemand die als volgende auto een stationwagon gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
rickjehh schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:13:
[...]

Dat is jouw persoonlijke mening en daar is ook niets mis mee. Maar ga het niet verkondigen als een feit want daar klopt niks van natuurlijk :) Ik vind in een flink aantal gevallen de station variant ook mooier dan de sedan maar iemand anders vindt de sedan weer mooier, prima toch?
Dat klopt en ik reageer toch ook op een stelling dat dat 30 jaar geleden zo was. Dat word verkondigt als een feit en dat draai ik om omdat niet klopt..... Dus wel even goed kijken waar ik op reageer.
De grove lijnen zijn toch echt hetzelfde zijn gebleven, lijnen spel versus blokkendoos (om maar een omschrijving te geven). En inderdaad zullen er mensen zijn die de dat laatste mooi vinden. Er zijn ook multipla's en Sang Yongs verkocht... over smaak valt niet te twisten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:22:
[...]

De mooiste auto's zijn sportcoupes, daar is men het over het algemeen toch wel over eens. Er is bij mijn weten geen sportwagen met een hoge kont a la stationwagon. Een sedan komt veel dichter bij dat schoonheidsideaal. Meer vloeiende lijnen.

Over smaak kun je twisten, je kunt Messi een saaie voetballer vinden of een vrouw pas mooi bij 200+ kg, maar ik vind de voorkeur voor een station boven een sedan qua looks een voorbeeld van wansmaak. En dat komt van iemand die als volgende auto een stationwagon gaat kopen.
En ook dit is weer persoonlijk. Echt jongens, hoe lang moeten we hier over doorgaan? De één vindt blauw een mooie kleur, de ander heeft liever rood. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren en smaak maar als ik een station mooier vindt als de sedan uitvoering dan is dat ineens een voorbeeld van wansmaak? |:( Je oordeelt over iets waar je helemaal niet over kunt oordelen omdat het persoonlijk is. Period.

@thefox,

En dat stukje over dat een 3 serie sedan mooier is dan de touring etc? Dat klinkt toch behoorlijk als een mening die je daar verkondigt. Of lees ik het helemaal verkeerd?

[ Voor 8% gewijzigd door rickjehh op 19-05-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

rickjehh schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:35:
[...]

En ook dit is weer persoonlijk. Echt jongens, hoe lang moeten we hier over doorgaan? De één vindt blauw een mooie kleur, de ander heeft liever rood. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren en smaak maar als ik een station mooier vindt als de sedan uitvoering dan is dat ineens een voorbeeld van wansmaak? |:( Je oordeelt over iets waar je helemaal niet over kunt oordelen omdat het persoonlijk is. Period.
Dit. Hetzelfde met 14% of bepaalde merken. Ongelofelijk hoe hier af en toe mensen afgezaagd worden op basis van een mening (wat als feit wordt gebracht) :r

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 44 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.