Voorkeur van de baas welke lastig in te schatten is. Waarschijnlijk geen probleem, maar je weet maar nooit.
Leolinedance schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:06:
Ik vind het grappig om te lezen hoeveel invloed de partner kan hebben op de keuze van een leaseauto. Hier is dat totaal niet het geval, in de eerste plaats omdat ze er weinig om geeft maar ook omdat ik er 95% van de tijd in zal rijden.
Mijn vriendin had overigens de voorkeur voor de Passat GTE maar het is toch de Mercedes geworden

Bij mij was het ook "stel er maar een paar voor en dan gaan we daar in rijden". In principe ligt de keuze bij mij, maar als ze echt iets tegen een bepaalde auto heeft speelt dat wel mee. Het zicht in de V40 vind ik bijvoorbeeld prima, maar als zij daar echt hinder van heeft zal ze bijvoorbeeld minder snel in het donker willen rijden (en zij is nogal vaak de bob). Ze heeft links een lui oog en moet al moeite doen om goed linksom te kijken. Daar wil ik wel rekening mee houden. Ik rijd waarschijnlijk ook 95% van de gevallen in de auto, maar die laatste 5% wil ik haar ook wel iets tegemoet komen.
Ik vond de
andere kleur blauw ook mooi, maar een vergelijkbare kleur vind ik ook mooi op bijvoorbeeld de Octavia en Auris station. Is eens wat anders dan grijs of zwart. De 5-deurs waar we in gereden hebben was ook deze kleur. In eerste instantie komt het erg op je af, maar we vonden hem beide steeds mooier worden.
Golden Brown Metallic leek ons ook mooi, maar die is pas leverbaar vanaf oktober oid. Dat is me echt te gortig. Op het staaltje lijkt het heel donkerbruin, bijna zwart. Op het plaatje wat bruiner.
@r!k schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:39:
Die civic heb ik ook besteld in die kleur, leverdatum staat op 26 Juni.
Het enige waar ik nog erg benieuwd naar ben is of dat honda 3d-sound als optie achteraf te krijgen is of dat deze af fabriek is. Het geluid in mijn voorloopauto is namelijk om te huilen, als dat 3d-sound achteraf nog in te bouwen is dan kan ik dat altijd nog laten inbouwen maar ik zou het dan wel erg prettig vinden om ervaringen van anderen te lezen. Tot nu toe heb ik die nog niet kunnen vinden behalve een demo filmpje op youtube.
O leuk, dan zijn er alvast twee in NL

. De dealer zei dat er op dit moment nog geen enkele tourer in die kleur rondrijdt in Nederland. Ik hoop dat de baas snel accoord gaat, dan hebben we hem waarschijnlijk half augustus.
Wat voor voorloopauto heb jij? Ik vond het geluid in de Civic Sport namelijk best OK, en volgens mij is dat hetzelfde als die in de Elegance. De Lifestyle en Executive hebben nog twee speakers extra.
Z___Z schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:09:
Mooie wagen die Civic. Erg ondergewaardeerd in Nederland gezien hoe weinig je hem ziet rijden.
Voordeel van het 2 DIN ontwerp is dat over 10 jaar de 3e hands koper ook nog fatsoenlijke navigatie kan gebruiken

Thx

. Ik vond hem ook erg ondergewaardeerd. Ik was in januari begonnen met rondkijken, en toen was er in 14% diesel niet echt keus. In maart zijn de V40 en 308 weer 14% geworden volgens mij, dus voor die tijd was de scope een stuk ruimer vanwege het aanbod van 20% modellen. Ik was in eerste instantie alleen gaan kijken naar stationwagons, anders had ik de Mazda 3 waarschijnlijk ook gereden. Bij de proefrit van de Civic bedachten we dat een 5-deurs misschien op dit moment wel groot genoeg is, maar we vonden de station net wat mooier.
Dat 2-DIN ontwerp vind ik ook niet zo mooi als een geïntegreerd systeem, maar het is wel goed geplaatst zodat je het goed kan aflezen en bedienen. De eerste 5 jaar krijg je volgens mij gratis map updates, daarna mag een volgende eigenaar zich druk gaan maken over of hij hem laat zitten of niet....
[
Voor 3% gewijzigd door
gwystyl op 18-05-2015 18:38
]