Keuze leaseauto - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 50 Laatste
Acties:
  • 261.745 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56
Chutney schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:33:
Zelf twee maanden terug een Peugeot 308SW 1.6BlueHDI 120pk BlueLease GT-line besteld. Krijg de wagen over twee weken geleverd.

Opties:
* Metallic lak (blue magnetic)
* Denon HiFi audio
* Pack security (adaptive cruise control, city break + warning
* Active parkeerhulp (zelfstandig inparkeren, camera, dodehoek bewaking)
Wanneer precies besteld? Ik heb de mijne (308 SW 2.0 BlueHDI GT-Line) begin februari besteld en tot nu toe is de meest precieze prognose dat het ergens in de week van 15 mei wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
Ik reed 30.000km per jaar (20/25k woon/werk) en kreeg daarvoor 180 Euro netto vergoed. Mijn totale kosten lagen rond de 700 Euro (VW Passat diesel van 8 jaar oud) waardoor ik zelf opdraaide voor 520 Euro van de kosten.

Na een nieuwe baan 60k km/jaar en een lease auto. Nu betaal ik ongeveer 170 Euro netto aan bijtelling. De keuze voor mij was dus niet erg moeilijk, wat vervoer betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:41
dfrenner schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:07:
[...]

Was het maar enkel de bijtelling, dan had het me geen zak uitgemaakt :)

Mijn huidige 14% focus kost echter naast de 150 euro bijtelling, ook nog 600 euro aan leasebedrag, van mijn 700 euro aan budget, dat ik anders uitgekeerd had gekregen...
Om de berekening compleet te maken kun je zonder lease bak ook nog eens 19 cent per kilometer netto uit je bruto leasebudget declareren.

Dus met 14% bijtelling en 100km woonwerk verkeer komt dat ongeveer uit op:
175+(2000*0,19)+((700-380)*0,5)
175+380+160 = 715 euro per maand wat de 14% Focus mij kost (lees: als ik de Focus niet zou rijden, zou ik netto 715 euro extra gestort krijgen)
Als je niet zou leasen dan zou je toch alleen je leasebuget uitgekeerd krijgen?
Dus 2000 km woonwerk*0,19 + ((700-380)*0,55)= 555 euro netto?
Waar heeft de 175 euro betrekking op?

Als je 10k prive rijdt dan lijkt mij lease voor jou wel voordeliger toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:41

ralpje

Deugpopje

rickjehh schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:36:
[...]

Wanneer precies besteld? Ik heb de mijne (308 SW 2.0 BlueHDI GT-Line) begin februari besteld en tot nu toe is de meest precieze prognose dat het ergens in de week van 15 mei wordt.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb een 308 SW BlueLease Premium (de 130PK Benzine-versie) besteld, ik heb op 26-3 van de dealer de bevestiging gekregen dat hij besteld is. Verwacht leverdatum is nu volgens de leasemij ergens eind juni. De dealer geeft aan 'ongeveer 12 weken na bestelling'.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-02 17:59

Lostson

Zeekr 001 Privilige (Blue)

Ralpje kun je je configuratie van de 308 eens posten?
- Hoeveel ben je kwijt per maand (Bruto en Netto)
- Brandstofkosten?
- Eigen bijdrage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
TheJason schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:10:
Als je niet zou leasen dan zou je toch alleen je leasebuget uitgekeerd krijgen?
Dus 2000 km woonwerk*0,19 + ((700-380)*0,55)= 555 euro netto?
Waar heeft de 175 euro betrekking op?

Als je 10k prive rijdt dan lijkt mij lease voor jou wel voordeliger toch?
175 is de netto bijtelling over 30k aanschaf, met zo'n 50% loonbelasting. (48% met die nieuwe tabellen, snap daar weinig meer van, dus ga maar uit van 50%)

Die bijtelling, krijg ik ook direct extra uitgekeerd als nettoloon, dus die moet ik zeker wel meerekenen.

Leasebudget krijg ik inderdaad bruto uitgekeerd, maar eerst krijg ik daarui netto de 19cent per kilometer uitgekeerd, over het restant ga je inkomstenbelastingbetalen. Dus geen 555 euro netto, maar 540 euro netto per maand, exclusief de 175 euro bijtelling die netto wordt ingehouden nu.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:07:
[...]

Was het maar enkel de bijtelling, dan had het me geen zak uitgemaakt :)

Mijn huidige 14% focus kost echter naast de 150 euro bijtelling, ook nog 600 euro aan leasebedrag, van mijn 700 euro aan budget, dat ik anders uitgekeerd had gekregen...
Om de berekening compleet te maken kun je zonder lease bak ook nog eens 19 cent per kilometer netto uit je bruto leasebudget declareren.

Dus met 14% bijtelling en 100km woonwerk verkeer komt dat ongeveer uit op:
175+(2000*0,19)+((700-380)*0,5)
175+380+160 = 715 euro per maand wat de 14% Focus mij kost (lees: als ik de Focus niet zou rijden, zou ik netto 715 euro extra gestort krijgen)

Een 25% auto kost mij:
312,5+(2000*0,19)+((700-380)*0,5)
312,5+380+160 = 852,50 euro per maand is wat een willekeurige 25% auto van 30k aanschaf mij zou kosten. (lees: als ik die 25% auto niet zou kiezen, zou ik 852,50 meer gestort krijgen dan dat iok hem wél zou rijden)

Voor dat geld zit ik ook nog eens langer in de auto dan een willekeurig andere werknemer...
Alstijd maar dat gezeur op leaseauto's en mensen die vinden dat we klagen.

Ja ik klaag inderdaad over de belachelijke bijtellingspercentages en het hele systeem.
Ik krijg geen auto, ik krijg een leasebudget, belast dat budget gewoon voor het deel waarvoor ik het privé mag gebruiken. (max 10.000 km per jaar van de 40.000 in het leasecontract)
Dat zou betekenen dat ik bijtelling zou betalen over het exacte bedrag wat die auto kost, afschrijving, wegenbelasting, verzekering en zelfs de winst dioe de leasemij maakt!

Het is natuurlijk niet uitvoerbaar helaas, maar door deze reden zal ik nooit meer tegen 25% leasen... Voor 852,50 ga ik wel zelf een auto rijden.
Maar ja dan klaagt iedereen zeker weer over de belachelijke vergoedingen die anderen krijgejn voor woon werk verkeer!? Het is nooit goed!
Mee eens met je berekening, maar niet met je eens over dat als je 10k prive rijdt en 30k zakelijk rijdt dat je maar 25% van het lease bedrag moet bijtellen. Je prive voordeel is meer dan dat. Je prive voordeel is namelijk dezelfde auto gecalculeerd bij dezelfde lease maatschappij onder dezelfde voorwaarden met 10k kilometers ipv 40k kilometers + btw. Je komt dan eerder op 70% van je leaseprijs uit, wat vergelijkbaar zal zijn met 20% bijtelling. Dus je 14% bijtelling auto kan je prive niet rijden voor hetzelfde geld als lease, maar een 25% bijtelling auto zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
rickjehh schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:36:
De wagen is 12-feb besteld en deze week wordt de auto geleverd bij de dealer vanuit de fabriek. In de eerste week van mei zal worden geleverd (eerder kan ook, als het mee zit).

Bij Peugeot blijven ze vrij vaag inderdaad, moet lang wachten tot de data's bekend worden. 10 tot 12 weken kreeg ik mee als levertijd toen de auto werd besteld. Voor de GT-lines weet ik dat er een iets langere wachttijd (staat ook in t bestel systeem van Peugeot).

Welke config heb jij besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

thefox154 schreef op zondag 19 april 2015 @ 23:31:
[...]

[...]

Dit heeft toch erg weinig met elkaar van doen?
Pak een willekeurige V40 en vink wat opties aan of nog beter kies een Ocean race en je hebt alle luxe die je je maar kunt wensen. Nog steeds 14% en toch de weelde ;)

Peugeot heeft maar één reden om geen keuze te bieden en dit is aantallen de markt in drukken en de auto zo bereikbaar mogelijk te houden. Maar er zijn meer 14% auto's als alleen de Peug.

Je kunt in de 14% best vinden wat passend is. En zo maakt iedereen zijn eigen keuzes daarin dat moet je respecteren.
Correctie: jij kan :)
V40 vind ik een mooie auto maar door de schuine voorruit zit ik met mijn hoofd tegen het dak. Geen optie. Blijft in de 14% diesel over: Peug 308. Mooie auto om te zien maar de halfautomaat vind ik niks en ik wil graag een automaat. Benzine is geen optie. Dus dan maar een mooie 20%er :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 07:59
Sinds wanneer heeft de 308 een halfautomaat? Dat is toch de 508?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 23:41

ralpje

Deugpopje

Lostson schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:02:
Ralpje kun je je configuratie van de 308 eens posten?
- Hoeveel ben je kwijt per maand (Bruto en Netto)
- Brandstofkosten?
- Eigen bijdrage?
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de BlueLease Premium met als enige aanvullingen de Premium Stoelen, de massage- en verwarmingsfunctie voor de stoelen en een afneembare trekhaak. Kleur wordt Noir Perla Nera.

Mijn keuze viel in eerste instantie op de BlueLease Excecutive als diesel, maar gaandweg het proces bleek dat benzine voor de werkgever voordeliger zou zijn op basis van mijn 30K KM/jaar. Omdat toen de diesel ook nog in 20% zat was dat voor mij geen probleem en kon ik een stapje hoger in de configuratie (dus van de Executive naar de Premium). Dat is dan de 96kW 1.2 PureTech.

De totale fiscale waarde komt daarmee op €26.980, tegen 20%.
Leaseprijs bij onze leasemij op basis van deze configuratie en met de verplichte opties als winterbanden en vervangend vervoer komt dan op basis van 48 maanden x 30k KM's op €594,88 excl brandstof en €745,95 incl brandstof.

Dat is voor mij netjes binnen het budget en dus geen eigen bijdrage. :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Chutney schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:48:
[...]

De wagen is 12-feb besteld en deze week wordt de auto geleverd bij de dealer vanuit de fabriek. In de eerste week van mei zal worden geleverd (eerder kan ook, als het mee zit).

Bij Peugeot blijven ze vrij vaag inderdaad, moet lang wachten tot de data's bekend worden. 10 tot 12 weken kreeg ik mee als levertijd toen de auto werd besteld. Voor de GT-lines weet ik dat er een iets langere wachttijd (staat ook in t bestel systeem van Peugeot).

Welke config heb jij besteld?
Ik zie nu dat mijn orderbevestiging van 19 februari is dus in dat opzicht kan de huidige leverdatum (omstreeks 15 mei) wel kloppen. Wachten duurt alleen zo lang ;) Ik heb het volgende besteld:

308 SW 2.0 BlueHDI 150 pk GT-Line
CD-speler + DAB
Denon HiFi geluidsysteem
Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking
Driver Sport Pack
Keyless Entry & Start
Glazen dak en extra getinte ruit achterklep
Bleu Magnetic metaallak
Leder zwart/rood stiksel GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Heb je nou wel of niet de BlueLease variant? Zo te zien heb je qua opties extra het driver sport pakket en de keyless aangevinkt. Mooie config, wordt lekker rijden straks!

Vind ook fijn dat DAB+ nu standaard geleverd wordt op de GT-line (iig de BlueLease)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:25
rickjehh schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:00:
[...]
308 SW 2.0 BlueHDI 150 pk GT-Line
CD-speler + DAB
Denon HiFi geluidsysteem
Achteruitrijcamera met actieve parkeerhulp en dodehoekbewaking
Driver Sport Pack
Keyless Entry & Start
Glazen dak en extra getinte ruit achterklep
Bleu Magnetic metaallak
Leder zwart/rood stiksel GT
Mooie samenstelling! Wij hebben ongeveer dezelfde opties, behalve dan dat jij het Driver Sport Pack hebt met een 2.0 motor. Lekker hoor :)
Wij hebben nog de verlichte dorpel instaplijsten, en geen DAB (aangezien dat toen nog niet mogelijk was).

Waar ik een beetje van baal is dat er geen getinte achterruiten in zitten bij ons. Wel besteld schijnbaar (gecheckt bij Leasemij) maar niet geleverd, kwamen we later achter. Achteraf de ramen blinderen gebeurd met folie, wordt er niet mooier op denk ik. Ervaring mee iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
The Eagle schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:51:
Blijft in de 14% diesel over: Peug 308. Mooie auto om te zien maar de halfautomaat vind ik niks en ik wil graag een automaat. Benzine is geen optie. Dus dan maar een mooie 20%er :)
Dat model heeft geen half automaat, wellicht goed om te oriënteren / proefrijden voordat je beslist.
remzor schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:05:
[...]

Mooie samenstelling! Wij hebben ongeveer dezelfde opties, behalve dan dat jij het Driver Sport Pack hebt met een 2.0 motor. Lekker hoor :)
Wij hebben nog de verlichte dorpel instaplijsten, en geen DAB (aangezien dat toen nog niet mogelijk was).

Waar ik een beetje van baal is dat er geen getinte achterruiten in zitten bij ons. Wel besteld schijnbaar (gecheckt bij Leasemij) maar niet geleverd, kwamen we later achter. Achteraf de ramen blinderen gebeurd met folie, wordt er niet mooier op denk ik. Ervaring mee iemand?
Heb jij wel een GT-line dan? Privacy glass komt namelijk standaard mee op deze uitvoering net als DAB+.

[ Voor 48% gewijzigd door Chutney op 20-04-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Chutney schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:03:
Heb je nou wel of niet de BlueLease variant? Zo te zien heb je qua opties extra het driver sport pakket en de keyless aangevinkt. Mooie config, wordt lekker rijden straks!

Vind ook fijn dat DAB+ nu standaard geleverd wordt op de GT-line (iig de BlueLease)
Ik heb de normale GT-Line besteld omdat die in de totale leaseprijs voordeliger uitkwam dan de Blue Lease, vraag me niet waarom. Misschien iets met de restwaarde o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Chutney schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:06:
Heb jij wel een GT-line dan? Privacy glass komt namelijk standaard mee op deze uitvoering net als DAB+.
Nee, de 1.6 Allure BlueHDI. Maar het zou wel besteld zijn, aldus ook de Leasemij. Ik geloof dat het bij het model hoorde (Allure) en/of bij het panoramadak.
Dit was de samenstelling:

Kleur: Gris moka
Stof: Marston Antraciet
Velgen: 17” Emeraude
- Keyless entry & start
- Achteruitrijcamera & actieve parkeerhulp (inclusief dodehoekbewaking)
- Glazen panoramadak en extra getinte achterruiten
- Verwarmbare voorstoelen met massagefunctie
- Denon Hi-Fi-geluidssysteem
- Cd-speler
- Verlichte dorpel instaplijsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

remzor schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:05:
[...]

Als het besteld is en niet geleverd dan lijkt mij dat toch een duidelijke zaak..
Gewoon de ramen laten vervangen door getinte en niet akkoord gaan met folie, want dat ziet er idd niet mooi uit.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:32
The Eagle schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:51:
[...]

Correctie: jij kan :)
V40 vind ik een mooie auto maar door de schuine voorruit zit ik met mijn hoofd tegen het dak. Geen optie. Blijft in de 14% diesel over: Peug 308. Mooie auto om te zien maar de halfautomaat vind ik niks en ik wil graag een automaat. Benzine is geen optie. Dus dan maar een mooie 20%er :)
Dan is het maar goed dat je niet met de peug gereden hebt denk ik :+
Met 1.90 kan ik in de Volvo echt riant zitten en de benen redelijk strekken, zeker voor deze klasse. In de peug zit je met je benen opgevouwen en het hoofd tegen de dakrand van het glazendak aan te stoeksen :9

Jij heb vorig jaar die octavia besteld toch? Toen had je nog veeeeeel meer keuze in de 14, leons golfjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:41
dfrenner schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:08:
[...]

175 is de netto bijtelling over 30k aanschaf, met zo'n 50% loonbelasting. (48% met die nieuwe tabellen, snap daar weinig meer van, dus ga maar uit van 50%)

Die bijtelling, krijg ik ook direct extra uitgekeerd als nettoloon, dus die moet ik zeker wel meerekenen.

Leasebudget krijg ik inderdaad bruto uitgekeerd, maar eerst krijg ik daarui netto de 19cent per kilometer uitgekeerd, over het restant ga je inkomstenbelastingbetalen. Dus geen 555 euro netto, maar 540 euro netto per maand, exclusief de 175 euro bijtelling die netto wordt ingehouden nu.
Ok duidelijk. Voor een vergelijking met lease of prive rijden vind ik het echter minder inzichtelijk.
Wat ik hiervoor doe is:
Kosten prive auto:
Afschrijving : 100
Onderhoud : 100
MRB: 100
Verzekering: 75
Brandstof : 225
Subtotaal: 600

Vergoeding prive auto (mobiliteits budget): 540 euro
Totaal kosten prive: 40 euro

Kosten lease:
Eigen bijdrage:
Bijtellingen: 175
Vergoeding restant leasebudget. 50
Totaal kosten lease:125

Verschil:
85 euro

Die focus kost dus 125 euro per maand en ten opzichte van het rijden van een jonge tweedehandse privé auto kost de focus 85 euro meer.

Ik zelf vind dat wel anders dan de door jou eerder genoemde 715 euro. Dan neem je gewoon die kosten niet mee die je wel hebt als voor het mobiliteitsbudget kiest en dat is niet echt eerlijk vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Je vergeet dat je ook een auto moet aanschaffen. Ja je hebt de afschrijving erin zitten. Maar niet de aanschaf. Dat is, bijvoorbeeld, 15K euro die je wel moet hebben liggen. En dat je ooit weer een vervanger noet kopen. Dat geld houd je over als je lease rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

gwystyl

Beugeltje dan maar?

En onderhoud en afschrijving blijven een schatting totdat je de auto verkocht hebt. Als je ineens een grote reparatie moet betalen of de inruil valt tegen bij verkoop, dan zien je kosten per maand er voor de privé auto ineens heel anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Tylen schreef op maandag 20 april 2015 @ 18:54:
Je vergeet dat je ook een auto moet aanschaffen. Ja je hebt de afschrijving erin zitten. Maar niet de aanschaf. Dat is, bijvoorbeeld, 15K euro die je wel moet hebben liggen. En dat je ooit weer een vervanger noet kopen. Dat geld houd je over als je lease rijd.
Yep dat is het hem...je moet de auto eerst kopen 15-20k en dan de maandelijkse kosten...goedkoper? maybe...ik kies liever voor een lease auto (zou ook niet zo snel meer een prive bak kopen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03

JB

Cédric roelt!

Tylen schreef op maandag 20 april 2015 @ 18:54:
Daarom begrijp ik dat geredeneer ook nooit. Niemand kan prive voor dezelfde kosten een splinternieuwe auto rijden. Verder zijn onvoorziene kosten niet te voorspellen. Je hebt gewoonweg geld nodig om een auto aan te schaffen en dat geld ga je nooit terug zien.

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 20-04-2015 20:37 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
|:(
JB schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:36:
[...]

Daarom begrijp ik dat geredeneer ook nooit. Niemand kan prive voor dezelfde kosten een splinternieuwe auto rijden. Verder zijn onvoorziene kosten niet te voorspellen. Je hebt gewoonweg geld nodig om een auto aan te schaffen en dat geld ga je nooit terug zien.
Ik denk dan ook altijd privé rijd je een andere klasse auto met de kop eraf. Dat hoeft niet perse nieuw te zijn.Bijv een IS250 ipv een megane. Dus ja het is niet nieuw maar ik durf te stellen dat je wel fijner rond rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

thefox154 schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:39:
|:(
[...]

Ik denk dan ook altijd privé rijd je een andere klasse auto met de kop eraf. Dat hoeft niet perse nieuw te zijn.Bijv een IS250 ipv een megane. Dus ja het is niet nieuw maar ik durf te stellen dat je wel fijner rond rij.
8)7 |:( Leuk dat je fijner rond rijd, maar het gaat om de kosten en daar hoort ook de aanschaf van een auto bij.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Aanschafprijs is geen kostenpost. De afschrijving en eventuele rentederving/rentekosten wel. Voor 25% bijtelling durf ik wel te zeggen dat prive rijden ongeveer even duur is als lease, tenzij je heel veel km moet rijden (zakelijk of prive). Het ligt er ook aan wat je aan mobiliteitsvergoeding krijgt als je geen lease auto neemt. Bij de een is dat het lease budget ex brandstof, bij de ander het lease budget inclusief brandstof. Bij de een is het zakelijke deel aan 19 cent per km belastingvrij, bij de ander wordt alles bruto betaald.
In het meest gunstige geval zijn de kosten vergelijkbaar met een 20% bijtelling auto (leaeebudget Inc brandstof en 19 cent/km daarvan belastingvrij) in het ongunstigste geval zal zelfs 25% bijtelling goedkoper zijn (lease budget ex brandstof bruto uitbetaald, niks belasting vrij).
14% of lager zal vrijwel nooit duurder zijn dat een eigen auto rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 18:31
nvm

[ Voor 96% gewijzigd door Droid86 op 20-04-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
JB schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:40:
[...]

8)7 |:( Leuk dat je fijner rond rijd, maar het gaat om de kosten en daar hoort ook de aanschaf van een auto bij.
8)7 8)7 8)7 8)7
Wat voor soort post is aanschaf ?? :| :| :| :| :|

Rekensommetje komt gewoon uit bij een 25% auto. Dan zou ik ook niet meer gaan leasen.
Kijk een 14% auto is altijd goedkoper, dus ik zeg profiteren nu het nog kan!

[ Voor 21% gewijzigd door thefox154 op 20-04-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

thefox154 schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:57:
[...]

8)7 8)7 8)7 8)7
Wat voor soort post is aanschaf ?? :| :| :| :| :|

Rekensommetje komt gewoon uit bij een 25% auto. Dan zou ik ook niet meer gaan leasen.
Kijk een 14% auto is altijd goedkoper, dus ik zeg profiteren nu het nog kan!
een eenmalige aanschaf is toch ook een kostenpost? :X waar moet je het anders onder scharen!?!?!?

voordat je in die bak met 4 wielen stapt moet dat betaald worden...en elke jaar schrijft dat ding een beetje af dus verlies je geld met hetzelfde product. Ik mag ook binnenkort een auto kiezen...dan vind ik het belangrijk dat de auto value for money is.... of course bijtelling is niet alles, maar uiteindelijk is het netto bedrag per maand voor mij belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Die eenmalige aanschaf: Daar is de afschrijving nou juist voor bedoeld. Om weer vermogen op te bouwen voor de volgende aanschaf. Heb je het geld niet liggen, dan moet je lenen en die (rente)kosten moet je dan ook weer bij je privé kosten rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Lostson schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:17:
[...]

een eenmalige aanschaf is toch ook een kostenpost? :X waar moet je het anders onder scharen!?!?!?

voordat je in die bak met 4 wielen stapt moet dat betaald worden...en elke jaar schrijft dat ding een beetje af dus verlies je geld met hetzelfde product. Ik mag ook binnenkort een auto kiezen...dan vind ik het belangrijk dat de auto value for money is.... of course bijtelling is niet alles, maar uiteindelijk is het netto bedrag per maand voor mij belangrijk.
Waarschijnlijk gaan we nou teveel in op de kosten, maar de aanschaf van een auto zorgt er alleen voor dat je vermogen van je bankrekening wordt omgezet naar een voorwerp. Bij inruil krijg je een deel weer terug, en alleen het verschil (afschrijving) is een kostenpost. Die kan je dan netjes uitspreiden over het aantal maanden dat je de auto gehad hebt om de kosten/afschrijving per maand uit te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Reken eens uit hoeveel 4 jaar 25% bijtelling betaling over de cataloguswaarde is? ;)
Snap je ook meteen waarom je met een 20%er al niet meer mag klagen - goedkoper rijden dan een eigen nieuwe auto kopen en de baas betaalt alle brandstof en andere lasten.

[ Voor 50% gewijzigd door The Eagle op 20-04-2015 22:18 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Ik zie door de bomen de auto's niet meer... Ben ZZP-er, rijd al veel te lang shortlease :| (als starter graag de vrijheid om maandelijks je auto op te kunnen zeggen...). Heb nu een Megane Grand Tour, 14% bijtelling, zo'n €800 bruto lease per maand ex BTW.

Nu heb ik recent met zo'n gladde uit een showroom gesproken over mogelijke andere financieringsmogelijkheden. Ik wil graag naar netto operational lease of financial lease, liefst zonder aanbetaling, laatste termijn max 10% van aanschaf (is meen ik ook de restwaarde zoals die gehanteerd moet worden mij afschrijving over 5 jaren).

Mijn randvoorwaarden
  • Ca. 20k kilometers per jaar. 5000 zakelijk.
  • Ik wil maandelijks maximaal €1000 reserveren voor de auto, ex brandstof, aan lopende kosten (lease, verzekering, wegenbelasting, onderhoud, winterbanden). Afschrijving staat wmb los, is iets boekhoudkundigs ;)
  • Bijtelling zo laag als nog mogelijk.
Mijn wensen
  • Ruime station, zeker niet heel veel kleiner dan de Megane.
  • Degelijke auto. Heb er niet veel verstand van, maar auto's die ik mooi vind zijn oa de A4 Avant en Insignia. Segment mag dus wel iets hoger zijn dan de Megane, als dat prijstechnisch haalbaar is.
  • Liefst handgeschakeld. Tenzij ik interessante opties laat liggen als ik voor automaat ga.
  • Benzine zou met het kilometrage voordeliger zijn, echter zijn er types die als diesel op 20% bijtelling zitten en als benzine op 25%. Dan zou diesel goedkoper zijn.
  • Wat is een reeël bedrag om te reserveren bovenop de leasekosten voor verzekering (85%B/M, wegenbelasting, onderhoud en winterbanden)? Kom ik met €200 per maand uit zodat ik een auto van zo'n €800 in de lease kan uitzoeken (x 60 maanden, maar wel met rente, dus zo'n 40-45k waarde zonder BTW)?
Kunnen jullie eens wat suggesties doen van auto's die in dit profiel zouden moeten kunnen passen? Omdat ik geen autokenner ben ga ik anders vast met een te smalle scope rondkijken.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Plugin hybrid kopen op de zaak en subsidie opstrijken als dat nog kan. Staat me bij dat dat onder de streep 50% kan schelen. Voor meer info zou ik even in het ZZP topic zoeken.
Ruime station met 14% = 308, verder niks (meer). Met 14% voor een Megane Grand Tour zou ik lekker blijven rijden - minder bijtelling voor meer auto ga je niet krijgen. Maar uiteindelijk is het een onder de streep verhaal voor je en dat kunnen wij hier niet doorzien.

Noot: financial lease is leuk, maar onderhoud zal de leasemij dan wel graag bij een dealer zien vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

gwystyl schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:00:
[...]

Waarschijnlijk gaan we nou teveel in op de kosten, maar de aanschaf van een auto zorgt er alleen voor dat je vermogen van je bankrekening wordt omgezet naar een voorwerp. Bij inruil krijg je een deel weer terug, en alleen het verschil (afschrijving) is een kostenpost. Die kan je dan netjes uitspreiden over het aantal maanden dat je de auto gehad hebt om de kosten/afschrijving per maand uit te rekenen.
Maar je vermogen kan je dan niet meer voor andere dingen gebruiken want het zit in je auto. Als je lease zou rijden heb je dat geld wel op de rekening staan. Je kan het leuk verwoordig met het is wel degelijk een koste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

coelho schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:17:
Wat is een reeël bedrag om te reserveren bovenop de leasekosten voor verzekering (85%B/M, wegenbelasting, onderhoud en winterbanden)? Kom ik met €200 per maand uit zodat ik een auto van zo'n €800 in de lease kan uitzoeken (x 60 maanden, maar wel met rente, dus zo'n 40-45k waarde zonder BTW)?
Ik ben ook zzp'er en heb full operational lease gekozen, dan zijn verzekering, motorrijtuigenbelasting, onderhoud en winterbanden inbegrepen, evenals pechhulp en inzittendenverzekering.

Om je een idee te geven: mijn A3 met een cataloguswaarde van €49.000 kost op basis van 48 maanden en 25.000 km per jaar ongeveer €825 excl. btw per maand, maar dat is inclusief alle hierboven genoemde zaken.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Canaria schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:29:
[...]

Ik ben ook zzp'er en heb full operational lease gekozen, dan zijn verzekering, motorrijtuigenbelasting, onderhoud en winterbanden inbegrepen, evenals pechhulp en inzittendenverzekering.

Om je een idee te geven: mijn A3 met een cataloguswaarde van €49.000 kost op basis van 48 maanden en 25.000 km per jaar ongeveer €825 excl. btw per maand, maar dat is inclusief alle hierboven genoemde zaken.
De reden dat ik full operational lease niet noem, is omdat ik juist begreep dat je dan alleen geld wegbrengt. Juist bij netto operational en bij financial lease staat er toch na de looptijd een auto op je oprit die van jezelf is en die een restwaarde vertegenwoordigt? Kan ik kort door de bocht redeneren dat ik jouw auto als full operational voor dezelfde prijs moet kunnen rijden? Een leasemaatschappij zal toch altijd marge ingebouwd hebben in zijn prijsstelling?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

coelho schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:44:
[...]

De reden dat ik full operational lease niet noem, is omdat ik juist begreep dat je dan alleen geld wegbrengt. Juist bij netto operational en bij financial lease staat er toch na de looptijd een auto op je oprit die van jezelf is en die een restwaarde vertegenwoordigt? Kan ik kort door de bocht redeneren dat ik jouw auto als full operational voor dezelfde prijs moet kunnen rijden? Een leasemaatschappij zal toch altijd marge ingebouwd hebben in zijn prijsstelling?
Ik heb toen ik voor de keuze stond ook offertes aangevraagd voor financial lease. Om op vergelijkbare maandbedragen te komen, moest ik een financiering nemen met een restsom, bijvoorbeeld 20% op basis van een door de dealer gegarandeerde dagwaarde. Dat betekent eigenlijk dat die auto na de looptijd van het contract alsnog niet van jezelf is. Als je nou heel zuinig bent geweest op de auto en de waarde is na de looptijd meer dan de afgesproken restsom, dan betaal je die en verkoop je de auto met winst, of je houdt hem zelf. Maar het kan ook zo zijn dat je na de looptijd met een versleten probleemauto zit die je het liefst direct inlevert, omdat de restsom hoger is dan de verkoopwaarde. Maar dan heb je uiteindelijk dus ook nog geen auto.

Het risico van waardevermindering is dus groter en je profiteert bij financial lease minder van de schaalvoordelen bij onderhoud en verzekering.

Eigenlijk is zelf aanschaffen alleen voordelig als je het bedrag direct kunt missen. Omdat ik als startende ondernemer liefst mijn reserves op peil houd (in noodgevallen moet je zo'n aangeschafte auto ook maar voor een redelijk bedrag zien te verkopen), heb ik voor de zekerheid van een vast maandbedrag gekozen. Misschien betaal ik dan alles bij elkaar wel meer maar ik kan wel met een vast bedrag aan kosten rekening houden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schimanski81 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:34:
[...]

Waar het o.a. mis gaat is dat de EB 175,87 is. En je houdt geen rekening met afbouw heffingskortingen idd. Als ik dit door berekenhet.nl haal kom ik op een netto bedrag van 248 euro uit. Ik werk bij dezelfde werkgever als HR1985, ik kon deze uitvoering niet krijgen omdat ik op een leasebdrag van 832 kwam...de iets minder aangeklede 14% 308sw kwam wel op 802 uit.

Overigens; ik ben er wel uit: doordat Leaseplan gewoon vrij duur is, en wij met 2 honden en een zoontje van 3 maanden een station nodig hebben, had ik weinig keus. Dit komt vooral door de eigen bijdrage van 120 euro en dat je al snel boven de 750 euro norm zit, waardoor je bij eerder uit dienst een restbedrag mag aftikken.

Ik ga voor een occassion; offerte is vandaag door mij ondertekend en gaat naar HR.

Als deze wordt goedgekeurd wordt een het Octavia Combi Elegance Businessline 2.0TDI met als extra's leer, sportstoelen, open dak en trekhaak. Bouwjaar dec 2013 met 25K op de teller.

Krijg 50% korting op de eigen bijdrage hiervoor wat het dus wel behoorlijk interessant maakt. Nu krijg ik dus een auto die alles heeft wat ik wil, lekker smoelt en een potente
motor heeft. Leasebedrag is 756 obv 48mnd en 40K. Nieuw zou deze richting de 900 gaan en dus onbereikbaar.

Ik moet zeggen dat ik toch wel kriebels tussen de benen krijg :9 Van de overige mogelijke auto's kreeg ik dat helemaal niet in hun basic uitvoeringen... Hoop dat ie wordt goedgekeurd, kan ik binnen 2 weken overstappen :)
En rij je er al in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
remzor schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:18:
[...]
Dit was de samenstelling:

Kleur: Gris moka
Stof: Marston Antraciet
Velgen: 17” Emeraude
- Keyless entry & start
- Achteruitrijcamera & actieve parkeerhulp (inclusief dodehoekbewaking)
- Glazen panoramadak en extra getinte achterruiten
- Verwarmbare voorstoelen met massagefunctie
- Denon Hi-Fi-geluidssysteem
- Cd-speler
- Verlichte dorpel instaplijsten
Hoe bevalt de Denon installatie je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
coelho schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:17:
Ik zie door de bomen de auto's niet meer... Ben ZZP-er, rijd al veel te lang shortlease :| (als starter graag de vrijheid om maandelijks je auto op te kunnen zeggen...). Heb nu een Megane Grand Tour, 14% bijtelling, zo'n €800 bruto lease per maand ex BTW.

Nu heb ik recent met zo'n gladde uit een showroom gesproken over mogelijke andere financieringsmogelijkheden. Ik wil graag naar netto operational lease of financial lease, liefst zonder aanbetaling, laatste termijn max 10% van aanschaf (is meen ik ook de restwaarde zoals die gehanteerd moet worden mij afschrijving over 5 jaren).

Mijn randvoorwaarden
  • Ca. 20k kilometers per jaar. 5000 zakelijk.
  • Ik wil maandelijks maximaal €1000 reserveren voor de auto, ex brandstof, aan lopende kosten (lease, verzekering, wegenbelasting, onderhoud, winterbanden). Afschrijving staat wmb los, is iets boekhoudkundigs ;)
  • Bijtelling zo laag als nog mogelijk.
Mijn wensen
  • Ruime station, zeker niet heel veel kleiner dan de Megane.
  • Degelijke auto. Heb er niet veel verstand van, maar auto's die ik mooi vind zijn oa de A4 Avant en Insignia. Segment mag dus wel iets hoger zijn dan de Megane, als dat prijstechnisch haalbaar is.
  • Liefst handgeschakeld. Tenzij ik interessante opties laat liggen als ik voor automaat ga.
  • Benzine zou met het kilometrage voordeliger zijn, echter zijn er types die als diesel op 20% bijtelling zitten en als benzine op 25%. Dan zou diesel goedkoper zijn.
  • Wat is een reeël bedrag om te reserveren bovenop de leasekosten voor verzekering (85%B/M, wegenbelasting, onderhoud en winterbanden)? Kom ik met €200 per maand uit zodat ik een auto van zo'n €800 in de lease kan uitzoeken (x 60 maanden, maar wel met rente, dus zo'n 40-45k waarde zonder BTW)?
Kunnen jullie eens wat suggesties doen van auto's die in dit profiel zouden moeten kunnen passen? Omdat ik geen autokenner ben ga ik anders vast met een te smalle scope rondkijken.
Voor 20k per jaar is benzine de beste optie, aangezien je zelf voor alle kosten opdraait In het D-segment kom je dan uit op de Lexus IS300h of Mondeo HEV uit. Voordeliger is misschien de 7% Passat en C350e, maar die zijn volgens geinformeerden in dit topic al uitverkocht.
Tylen schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:24:
[...]

Maar je vermogen kan je dan niet meer voor andere dingen gebruiken want het zit in je auto. Als je lease zou rijden heb je dat geld wel op de rekening staan. Je kan het leuk verwoordig met het is wel degelijk een koste post.
Economie 101:
Er is een verschil tussen cashflow en kosten. De aanschaf gaat ten koste van je cashflow, maar zijn geen kosten. Je kan deze negatieve cashflow tegen gaan door bijvoorbeeld te lenen voor je auto. Dan heb je als kosten rente.
Afschrijving is dan weer een kostenpost, maar gaat niet ten koste van je cashflow. Dus als je elke maand 200-400 euro afschrijft op je auto, hoef je niet 200-400 euro af te schrijven van je bankrekening. Het is een reservering om in de toekomst weer een auto te kopen. Als je het geleend hebt en je lost af, is de aflossing ook geen kostenpost. Het kan wel zijn dat de aflossing een vergelijkbaar bedrag is als de afschrijving, waardoor het lijkt alsof aflossing = afschrijving = kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Lol. Mijn ondertekende berijdersovereenkomst ligt al 1,5 week bij HR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Z___Z schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:18:
[...]

Economie 101:
Er is een verschil tussen cashflow en kosten. De aanschaf gaat ten koste van je cashflow, maar zijn geen kosten. Je kan deze negatieve cashflow tegen gaan door bijvoorbeeld te lenen voor je auto. Dan heb je als kosten rente.
Afschrijving is dan weer een kostenpost, maar gaat niet ten koste van je cashflow. Dus als je elke maand 200-400 euro afschrijft op je auto, hoef je niet 200-400 euro af te schrijven van je bankrekening. Het is een reservering om in de toekomst weer een auto te kopen. Als je het geleend hebt en je lost af, is de aflossing ook geen kostenpost. Het kan wel zijn dat de aflossing een vergelijkbaar bedrag is als de afschrijving, waardoor het lijkt alsof aflossing = afschrijving = kosten.
Snap ik...

Maar toch ben ik (gedurende dat ik privé auto rijd) die 15 a 20K kwijt.... En daar kan ik geen nieuwe keuken voor kopen bijvoorbeeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Even een andere vraag aan de autokenners hier.

Waarom worden aan de ene kant de diesels uit diverse steden geweerd (of plannen daarvoor), maar zijn het aan de andere kant juist vooral diesels die voor 14% of 20% bijtelling zorgen vanwege de lagere uitstoot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dat ligt aan de leeftijd van de diesels.Oudere diesel zijn de boosdoeners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Tylen schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:45:
[...]

Snap ik...

Maar toch ben ik (gedurende dat ik privé auto rijd) die 15 a 20K kwijt.... En daar kan ik geen nieuwe keuken voor kopen bijvoorbeeld. ;)
We lopen allemaal wat moeilijk te doen over de naamgeving van dat geld dat je niet kunt besteden. Letterlijk genomen is het uiteraard géén kostenpost want je krijgt het deels terug. Maar dat neemt niet weg dat gedurende de tijd dat je de auto aanhoudt, je dat geld niet kunt besteden. In de praktijk waarschijnlijk langer want als je daarna weer gelijkwaardig wilt kopen, zul je de afschrijving van je huidige auto weer in moeten leggen om die nieuwere auto te kopen. Dus zolang je auto blijft rijden heb je gewoon geen beschikking over dat geld. Of je het nu een kostenpost wilt noemen of niet, dat is een belangrijk verschil ten opzichte van leasen.

De enige kostenpost die daar echt uit voortkomt is de rentederving van je spaarrekening. Of, als je een huis koopt en dat geld dan ineens moet lenen, rentederving ten opzichte van je hypotheek (wat hoger zal zijn dan de schrale spaarrentes van deze tijd).

Dat er ook mensen zijn die geld lenen om een auto te kopen, vergeet ik maar even..

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 21-04-2015 09:57 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Tylen schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:24:
[...]

Cloud schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:55:
[...]

We lopen allemaal wat moeilijk te doen over de naamgeving van dat geld dat je niet kunt besteden. Letterlijk genomen is het uiteraard géén kostenpost want je krijgt het deels terug. Maar dat neemt niet weg dat gedurende de tijd dat je de auto aanhoudt, je dat geld niet kunt besteden. In de praktijk waarschijnlijk langer want als je daarna weer gelijkwaardig wilt kopen, zul je de afschrijving van je huidige auto weer in moeten leggen om die nieuwere auto te kopen. Dus zolang je auto blijft rijden heb je gewoon geen beschikking over dat geld. Of je het nu een kostenpost wilt noemen of niet, dat is een belangrijk verschil ten opzichte van leasen.

De enige kostenpost die daar echt uit voortkomt is de rentederving van je spaarrekening. Of, als je een huis koopt en dat geld dan ineens moet lenen, rentederving ten opzichte van je hypotheek (wat hoger zal zijn dan de schrale spaarrentes van deze tijd).

Dat er ook mensen zijn die geld lenen om een auto te kopen, vergeet ik maar even..
Precies je kan het geld ook lenen, waardoor je het geld wat je op je spaarrekening hebt kan gebruiken om een keuken te kopen. De kosten zijn dan inderdaad de rente. Om een eerlijke vergelijking te maken tussen prive koop en zakelijk lease, moet je op kosten vergelijken en niet bedragen gebruiken die geen kosten zijn in het voordeel van de keuze die je voorkeur heeft. Op dit moment is geld lenen heel goedkoop/rente derving heel laag. Ik denk niet dat dit lage tarief volledig doorberekend wordt door de LM aan je werkgever.

Dat lease je voorkeur heeft snap ik heel goed. Ik heb ook voor lease gekozen, maar wel een eerlijke rekensom gemaakt. De kosten van 30k lenen is gemiddeld 25 euro/maand bij 2% rente over 4 jaar.

Voorbeeld berekening met fictieve (realistische) bedragen
Prive nieuwe auto van 30k bij 40k per jaar:
300 Afschrijving
300 Benzine
50 MRB
70 Verzekering
100 Onderhoud
25 Rente
----------------------
845 euro/maand

Lease: Cataloguswaarde 30k (uitgaande van marginale belastingdruk van 48%, bovenkant schijf 3)
168 (Bruto: 350 Bijtelling 14%)
240 (Bruto: 500 Bijtelling 20%)
300 (Bruto: 625 Bijtelling 25%)
416 Uitkering bruto lease bedrag incl brandstof 800
----------------------
584 bij 14%
656 bij 20%
716 bij 25% bijtelling en niks van de 800 netto.

Dus als je een deel van de 800 netto krijgt, kan je voordeliger prive rijden dan zakelijk, of als je in de praktijk veel minder dan 40k per jaar rijdt. Als je een 2e hands auto rijdt kan je wat besparen op de 300 euro afschrijving per maand, maar voor 200 euro/maand afschrijving wordt de auto al een stuk minder en IMHO niet meer vergelijkbaar met een nieuwe auto van 30k.
readytoflow schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:45:

Waarom worden aan de ene kant de diesels uit diverse steden geweerd (of plannen daarvoor), maar zijn het aan de andere kant juist vooral diesels die voor 14% of 20% bijtelling zorgen vanwege de lagere uitstoot?
Dat is een goede vraag. Slecht beleid in Den Haag IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:18

PeaceNlove

Deugleuter

readytoflow schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:45:

Rij even over de Kardinaal de Jongweg in Utrecht, dan krijg je gratis een kentekencheck en een smiley te zien om aan te geven of je nog over de Utrechtse grachtjes mag ;)
Maar de regel is in Utrecht als volgt
De milieuzone geldt voor personen- en bestelauto’s die op diesel rijden en voor 1 januari 2001 voor het eerst een kenteken hebben gekregen (Datum Eerste Toelating).
http://www.utrecht.nl/ver...lgestelde-vragen/#faqid-6

En geldt dus niet voor alle nieuwe 14 en 20 procent leasebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Z___Z schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:06:
[...]

[...]

Precies je kan het geld ook lenen, waardoor je het geld wat je op je spaarrekening hebt kan gebruiken om een keuken te kopen. De kosten zijn dan inderdaad de rente. Om een eerlijke vergelijking te maken tussen prive koop en zakelijk lease, moet je op kosten vergelijken en niet bedragen gebruiken die geen kosten zijn in het voordeel van de keuze die je voorkeur heeft. Op dit moment is geld lenen heel goedkoop/rente derving heel laag. Ik denk niet dat dit lage tarief volledig doorberekend wordt door de LM aan je werkgever.

Dat lease je voorkeur heeft snap ik heel goed. Ik heb ook voor lease gekozen, maar wel een eerlijke rekensom gemaakt. De kosten van 30k lenen is gemiddeld 25 euro/maand bij 2% rente over 4 jaar.

Voorbeeld berekening met fictieve (realistische) bedragen
Prive nieuwe auto van 30k bij 40k per jaar:
300 Afschrijving
300 Benzine
50 MRB
70 Verzekering
100 Onderhoud
25 Rente
----------------------
845 euro/maand

Lease: Cataloguswaarde 30k (uitgaande van marginale belastingdruk van 48%, bovenkant schijf 3)
168 (Bruto: 350 Bijtelling 14%)
240 (Bruto: 500 Bijtelling 20%)
300 (Bruto: 625 Bijtelling 25%)
416 Uitkering bruto lease bedrag incl brandstof 800
----------------------
584 bij 14%
656 bij 20%
716 bij 25% bijtelling en niks van de 800 netto.

Dus als je een deel van de 800 netto krijgt, kan je voordeliger prive rijden dan zakelijk, of als je in de praktijk veel minder dan 40k per jaar rijdt. Als je een 2e hands auto rijdt kan je wat besparen op de 300 euro afschrijving per maand, maar voor 200 euro/maand afschrijving wordt de auto al een stuk minder en IMHO niet meer vergelijkbaar met een nieuwe auto van 30k.

[...]

Dat is een goede vraag. Slecht beleid in Den Haag IMHO.
Waar kan je 30K lenen voor 25 per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:49

FreakNL

Well do ya punk?

Inderdaad, dat is natuurlijk zonder aflossen, dus je moet ooit weer die 30k ophoesten... Alsnog geen eerlijke vergelijking derhalve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Tylen schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:45:
[...]

Waar kan je 30K lenen voor 25 per maand?
God wat blijf je doorhameren, het is een voorbeeld dat hij geeft. Je standpunt klopt gewoon niet, kosten technisch klopt de som. En dat jij geen keuken kunt kopen zegt iets over de rest van de financien. Als je bijv. een grasmaaier koopt kun je daarna ook niet meer dat zelfde geld bij AH uitgeven voor een broodje. So be it.
Moeten we nu zeggen je hebt gelijk zodat dit onderwerp gesloten kan worden?

Met een 25% auto kan het kopen gewoon simpelweg uit. Ik heb deze rekensom ook al gemaakt en hij makkelijk sluitend te krijgen met mijn 25k kilometers per jaar en het leasebudget dat ik retour gestort krijg.

Maar ja 14% blijft goedkoper om lease te rijden dus ik zeg het nogmaals: profiteren nu het nog kan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 07:49

FreakNL

Well do ya punk?

thefox154 / Z___Z, ben het niet met jullie eens.

In principe (en dan laat ik rente even buiten beschouwing, dus ik ga ervanuit dat je 30k hebt liggen) moet je voor een eerste auto-aankoop van 30k die je 4 jaar wilt rijden de volgende kosten wel even meerekenen:

30k / 48 = 625/maand (zodat je over 4 jaar die 30k weer hebt liggen zodat je er evt. iets anders mee kan)
+
(uitgaande van een restwaarde van 50% / 15k na 4 jaar) = 15k / 48 = 312,50/maand.

Dit zorgt ervoor dat je die initieele 30k weer terug hebt, je 15k hebt afgeschreven (en dus ook hebt liggen) en met een rest/inruilwaarde van 15k weer een auto van 30k kan kopen. Vanaf dat moment wordt het goedkoper, want als je weer 4 jaar wilt rijden en uitgaat van een restwaarde van 50% hoef je nog maar 15k / 48 = 312,50 / maand af te schrijven, die initieele 30k hoef je niet meer bij elkaar te sparen want die gebruik je niet bij de aankoop van je 2e auto.

Elke andere berekening is gewoon naar jezelf/prive toerekenen, want dan vergeet je gewoon die initieele 30k derving. Natuurlijk kan je accepteren dat je die nooit meer terugziet, maar dat is natuurlijk geen eerlijke berekening.

Wat je ook kan doen is 30k lenen en binnen 4 jaar voor 50% aflossen. Dan hoef je niets af te schrijven, je hebt nog 15k op je lening openstaan die je met de inruil (15k) aflost, waarna je opnieuw 30k leent en een auto van 30k koopt en het riedeltje opnieuw doorloopt. In de eerste 4 jaar zal dat wellicht goedkoper zijn, maar de 2e 4 jaar, de 3e 4 jaar, etc zal het duurder zijn..

Combineren kan natuurlijk ook, deel lenen, deel eigen geld, deel sparen.

Maar het blijft erop neer komen dat je initieel zelf geld erin stopt en dat exacte bedrag moet je uiteindelijk wel weer bij elkaar sparen (je zou dat zelfs uit kunnen smeren over meer dan 4 jaar, dus bijvoorbeeld 8 of 12 jaar) en deze spaarkostenpost valt natuurlijk onder de noemer "auto", hoe je het ook wend of keert. Natuurlijk is het allemaal broekzak/vestzak, maar je moet het ergens onder een post kwijt. Of accepteren dat je je intiteele investering kwijt bent, maar dat maakt de berekening dus oneerlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door FreakNL op 21-04-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Hohoho doe eens rustig aan, met je verkeerde been uit bed gestapt? Raar antwoord geef je. Topic report aangemaakt..

Ik zit voor mij zelf deze som namelijk ook te maken als volgende auto,. Ik krijg mijn leasebudget uitgekeerd en mag daarna 29 cent per kilometer declareren. Maar natuurlijk ga ik geen 15/20K ophoesten en maak bij mijn berekening ook gebruik van een lening. Dus was mijn vraag gewoon valide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

thefox154 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:48:
[...]

God wat blijf je doorhameren, het is een voorbeeld dat hij geeft.
Rustig aan zeg :/ Het is een valide vraag, want ik zie overal als laagste rentepercentage minimaal 4,5% voorbijkomen en het feit dat er ook nog aflossing bij komt kijken speelt wel degelijk mee. Ook al is het 'maar' een voorbeeld, als je in dezelfde post stelt dat je met fictieve maar realistische bedragen rekent, dan mag ook gevraagd worden waar zo'n verschrikkelijk goedkope lening gehaald kan worden.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Cloud schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:56:
[...]

Rustig aan zeg :/ Het is een valide vraag, want ik zie overal als laagste rentepercentage minimaal 4,5% voorbijkomen en het feit dat er ook nog aflossing bij komt kijken speelt wel degelijk mee. Ook al is het 'maar' een voorbeeld, als je in dezelfde post stelt dat je met fictieve maar realistische bedragen rekent, dan mag ook gevraagd worden waar zo'n verschrikkelijk goedkope lening gehaald kan worden.
Rentetarieven is een ander topic voor, ja het bestaat op tweakers }:O Alles is hier te vinden!

Maar hij blijft proberen zijn mening door te zetten dat het niet kan terwijl het wel degelijk mogelijk is. En de hele discussie gaat pagina's die kant op. Dan maak je er toch € 50,- van, kom thet nog steeds uit met 4% rente. En dat snapt hij zelf ook wel. Ik hou er niet van als je iemand op de kleine lettertjes nog probeer te pakken terwijl hij de moeite doet alles netjes door te rekenen en het nu toch wel duidelijk moet zijn wat 'Kosten' zijn en dat dit uit kan.

@FreakNL, sorry lees je lange post net. Maar waar het mis gaat is dat je iets later in de discussie viel die loopt al een dag ofzo. Ik had al eerder geschreven dat als ik privé koop ik geen (bijvoorbeeld) Megane van 30K zou kopen maar dan liever een 2e hands lexus a € 15k. Aangezien ik vind dat je dan luxer en comfortabeler. Dus met 30K wordt de rekensom anders daarom ging het in eerdere instanties ook over andere bedragen :9

[ Voor 16% gewijzigd door thefox154 op 21-04-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

thefox154 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:01:
[...]

Rentetarieven is een ander topic voor, je het bestaat op tweakers }:O Alles is hier te vinden!
Als je een voorbeeldberekening met realistische bedragen doet, doe dan realistische bedragen gebruiken. En verklaar vooral waar je die maandbedragen vandaan haalt, wat nu volstrekt onduidelijk is.

Als ik 2% reken van 30.000 euro, dan is dat 600 euro. Als ik dat deel door 12 kom ik op €50. Hetzelfde bij 4,5% geeft al €112,5. Misschien mis ik wat - ik ben geen econoom - maar ik kom in elk geval niet op 25 euro bij 2% tenzij ik lineair ga aflossen. Maar die aflossing komt niet terug in de voorbeeldberekening.

Hoe dan ook, hoe je 30k kunt lenen voor maar €25/maand, is een behoorlijk valide vraag. Het doordrammen van meningen heeft hier niets mee uit te staan, dus dat laat nu gewoon varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Cloud schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:07:
[...]

Als je een voorbeeldberekening met realistische bedragen doet, doe dan realistische bedragen gebruiken. En verklaar vooral waar je die maandbedragen vandaan haalt, wat nu volstrekt onduidelijk is.

Als ik 2% reken van 30.000 euro, dan is dat 600 euro. Als ik dat deel door 12 kom ik op €50. Hetzelfde bij 4,5% geeft al €112,5. Misschien mis ik wat, ik ben geen econoom, maar ik kom in elk geval niet op 25 euro bij 2% tenzij ik lineair ga aflossen. Maar die aflossing komt niet terug in de voorbeeldberekening.

Hoe dan ook, hoe je 30k kunt lenen voor maar €25/maand, is een behoorlijk valide vraag. Het doordrammen van meningen heeft hier niets mee uit te staan, dus dat laat nu gewoon varen.
Moet je dat even aan de tweaker vragen die die berekening maakt. Ik heb geen idee, kun je hem beter even quoten krijgt hij een melding dat er gereageerd is ;)
Maar als iemand zelf iets initiatief neemt kan hij daar een ander bedrag invullen en dan heb je met je eigen getallen gelijk een plaatje hoe het eruitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Ik snap nu wel waarom een hypotheekadviseur 3k kan vragen voor een "simpele" berekening. Het is best ingewikkeld om iemand zonder economische achtergrond economische concepten uit te leggen.

Die 25 euro/maand is alleen de rente. Ik heb 2% gepakt, omdat dat in het midden ligt van kosten van geld lenen en sparen. Die 4,5% bij lenen(maar kan goedkoper, bij sommige merken lenen ze je tegen 0% rente) en 1,4% (rentederving bij niet meer kunnen sparen).

Het aflossen moet daar nog bij op, dat "kost" je elke maand geld, maar daar staat tegenover dat die 300 euro/maand afschrijving je geen geld "kost".

Als je lineair aflost, dan heb je gemmiddeld over de hele looptijd in 4 jaar 15k geleend. 2% van 15k gedeeld door 12 is 25 euro.

Als je de 30k volledig leent en 100% aflost, dan zal je 30.000/48 = 625 euro/maand kwijt zijn. Maar aan het eind van de rit zal je dus 15k "over" hebben, omdat je de auto nog kan verkopen voor dat bedrag.

Als je een auto van 1 a 2 jaar oud koopt, dan is de "kop" er al af, en rijd je in principe IMHO gelijkwaardig aan een nieuwe auto.

In het geval van Tylen wordt het al snel rendabel om prive te rijden, als je boven op je lease budget nog 29 cent per km uitbetaald krijgt en daarvan 19 cent netto, denk ik dat je die A3 ook wel prive had kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

thefox154 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:10:
[...]

Moet je dat even aan de tweaker vragen die die berekening maakt. Ik heb geen idee, kun je hem beter even quoten krijgt hij een melding dat er gereageerd is ;)
Daarom stelde Tylen zijn vraag dus aan Z___Z toch? :)
Z___Z schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:17:
Ik snap nu wel waarom een hypotheekadviseur 3k kan vragen voor een "simpele" berekening. Het is best ingewikkeld om iemand zonder economische achtergrond economische concepten uit te leggen.
[...]
Inderdaad, wees volledig :) We studeren niet allemaal economie. Zonder je (overigens erg duidelijke!) uitleg was dat niet zo eenvoudig te begrijpen. Ik had wel het idee dat er zoiets achter zat maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Ah duidelijk. Thanks Z___Z, idd geen economische achtergrond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Tylen schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:23:
Ah duidelijk. Thanks Z___Z, idd geen economische achtergrond ;)
Joepie nu weer leaseauto's.

En Tylen het was niet zo l*llig bedoelt als het overkwam nu ik het zo na lees je leek gewoon dingen niet te willen aannemen die meerdere malen al uitgelegd waren. Las net in het Volvo topic ook zo'n discussie dus en ik ging even te kort door de bocht.
Mijn excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:38

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik snap al die sommetjes niet, gaat heel niet meer over autotjes.
De kosten van een auto, lease of privé zijn gewoon hoog. Doe je niks aan.

Ooit had ik een autotje (Punto), maar rekende net zo lang tot het gunstiger was om te leasen. Waarom? Ik wilde in een nieuwe rijden. Ja, die was 25% (Bravo), dat was ernstig duur maar reed heerlijk naar Italie heen en weer. Die daarna 20% Focus, beter te betalen en was ook wel een beter apparaat doen.
De Leonst die ik nu heb is 14%. Allemaal waren ze zo ongeveer 27k. De leonst, de spaardiesel blabla, heeft net zoveel vermogen als de andere 2, rond de 110-120pk en de 250nm.
Op snelweg op snelheid en in de file, in de stad en op B wegen rijdt de Leonst (inmiddels, 17k) net zo fijn als de anderen. Of althans: ik merk het verschil niet. Ik zal wel een barbaarse knuppel zijn.

Ik doe wel elke maand Smiley Smiley als mijn loonstrook binnenkomt, want voor 160 eurotjes rij ik een fijne wagen waar een handig pasje bijhoort voor tanken, een garage die alles fixt wat er eventueel stuk aan is, als iemand anders ertegenop rijdt (ik maak geen brokken natuurlijk, dat is logisch) wordt ie gemaakt of vervangen - wat wil je nog meer?
thefox154 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:26:
[...]

Dat dus. :)

[ Voor 6% gewijzigd door pjottum op 21-04-2015 15:27 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

thefox154 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:26:
[...]

En Tylen het was niet zo l*llig bedoelt als het overkwam nu ik het zo na lees je leek gewoon dingen niet te willen aannemen die meerdere malen al uitgelegd waren. Las net in het Volvo topic ook zo'n discussie dus en ik ging even te kort door de bocht.
Mijn excuses!
Is al goed.

Ik heb geen verstand van leningen, ik houd daar niet van vandaar ook dat ik bijvoorbeeld mijn hypotheek volledig aflos. Schulden wil ik niet.

Maar als ik een apart potje kan maken met vergoedingen vanuit de werkgever waarmee ik een lening kan betalen en daardoor eens een leuke auto kan gaan rijden (Audi A6 Avant, BMW 5 Touring) wil ik er wel over nadenken. Onze lease regeling is namelijk een beetje krom, we kunnen niet een leuke auto leasen omdat het lease budget niet in lijn is met ons salaris. (denk aan 3x modaal en als lease een golf/a3).

Case closed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Chutney schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:00:
[...]

Hoe bevalt de Denon installatie je eigenlijk?
Bevalt erg goed! Eigenlijk was dat de reden voor ons om voor de 308 Allure te gaan, en niet voor de 308 BlueLease Premium. We wilde toch graag een goede geluidsinstallatie en aangezien het leasebudget het toeliet konden we eigenlijk alles kiezen op de 308. Hebben alleen (expres) niet voor de ACC en lederen bekleding gekozen. Bij de Premium was het niet mogelijk om voor Denon te gaan, bij de Allure was dit wel mogelijk. De Allure wordt nu wellicht niet meer verkocht, die valt sowieso niet meer in de 14%.
Als je het interessant vindt of in de markt bent voor een 308 kun je hier mijn uitgebreide review lezen op Autoweek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 15:16
De beste audio laat je toch gewoon aftermarket inbouwen? Als je de besparing op bijtelling erbij neemt, kun je een systeem van 5k monteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Hoezo zouden wij een systeem van 5k kunnen laten monteren? En besparing op de bijtelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als het alleen om de audio te doen is, heel simpel. Kies de 14% zonder audio. Bereken je besparing en investeer die in een audiosysteem dat niet bijtelt. Als dat audiosysteem 5k zou kosten, is de auto netto even duur als de 20% versie met Denim audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

heeft trouwens iemand een auto besteld met een trekhaak?

de Golf GTE kan besteld worden met een manueel wegklapbare trekhaak maar volgens de VW brochures niet te bestellen i.c.m. 17/18 inch + Pano dak...heeft iemand het wel zo kunnen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 18:11

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

t_captain schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:42:
Als het alleen om de audio te doen is, heel simpel. Kies de 14% zonder audio. Bereken je besparing en investeer die in een audiosysteem dat niet bijtelt. Als dat audiosysteem 5k zou kosten, is de auto netto even duur als de 20% versie met Denim audio.
Het is Denon, niet Denim. :) Maar ik denk niet dat veel mensen een installatie van 5k stoppen in een auto van 25k die niet eens hun eigendom is.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Los vd discussie of het praktisch is, welke merken/types bieden eigenlijk ACC icm 'file-assistentie' aan in de C/D categorie? Daarmee bedoel ik het vanuit stilstand tot xx km/u automatisch volgen van de auto voor je.

Ik weet dat de volgende auto's het hebben:
Mercedes C klasse (distronic icm rijassistentiepakket plus)
Passat (Highline+bestuurdersassistentiepakket plus)
Volvo V60? (met intellisafe proline)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
autocorrect rules :)

Je hoeft de installatie niet te kopen, je kunt hem meeleasen. Kost vaak 2% per maand, dus een euro of 100. Dat weegt in grote lijnen op tegen het verschil van een auto in de 14 of 20% (cataloguswaarde, leaseprijs, bijtelling). 5000 is misschien wat optimistisch geschat, maar 3000 heb je zeker te besteden.

Als de audio inderdaad het enige relevante verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
Voor de c350e kopers; heeft iemand al overwogen om de auto via airmatic instellingen ca. 15mm te laten verlagen door een dealer of betrouwbaar adres?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

readytoflow schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:04:
Los vd discussie of het praktisch is, welke merken/types bieden eigenlijk ACC icm 'file-assistentie' aan in de C/D categorie? Daarmee bedoel ik het vanuit stilstand tot xx km/u automatisch volgen van de auto voor je.

BMW heeft het iig op de active tourer (net eentje besteld), maar of ze het ook op de 3 hebben weet ik niet.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:07
readytoflow schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:04:

In België zit ACC volgens mij op elke Passat (Trendline, Comfortline, Highline) standaard, alleen de file assistent heeft een DSG nodig om te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
t_captain schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:42:
De auto is met Denon audio erin gewoon 14% hoor. Dus over die audioinstallatie betaal je een paar euro per maand hooguit.

Edit: zoals eerder al vermeld komt de auto uit 2014 en is het een 308 Allure die toen 'gewoon' in de 14% viel. Cataloguswaarde: 32.5k.

[ Voor 12% gewijzigd door remzor op 22-04-2015 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 07:38

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Verbal Kint schreef op woensdag 22 april 2015 @ 00:28:
[...]
BMW heeft het iig op de active tourer (net eentje besteld), maar of ze het ook op de 3 hebben weet ik niet.
Echt waar?!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Haha, met de juiste uiterlijke opties is hij nog best te pruimen vind ik. Ik zag laatst een witte rijden met mooie 17 of 18 inch velgen en een dubbele uitlaatpijp achter, dan is hij nog best te doen en in ieder geval minder lelijk dan de Mercedes B klasse :p maar je krijgt er niet echt een BMW gevoel bij hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Lostson schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:50:
heeft trouwens iemand een auto besteld met een trekhaak?

de Golf GTE kan besteld worden met een manueel wegklapbare trekhaak maar volgens de VW brochures niet te bestellen i.c.m. 17/18 inch + Pano dak...heeft iemand het wel zo kunnen bestellen?
Ik heb het kunnen bestellen, maar vervolgens werd het niet uitgeleverd en moest ik mijn bestelling aanpassen. Het kan dus echt niet. Belachelijk - maar het is niet anders. :)

Je kunt als accessoire wel een trekhaak krijgen. Dat heb ik ook. Die is dan afneembaar, niet wegklapbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

MrAcid schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:09:
[...]

Ik heb het kunnen bestellen, maar vervolgens werd het niet uitgeleverd en moest ik mijn bestelling aanpassen. Het kan dus echt niet. Belachelijk - maar het is niet anders. :)

Je kunt als accessoire wel een trekhaak krijgen. Dat heb ik ook. Die is dan afneembaar, niet wegklapbaar.
wat hadden ze dan gedaan? de auto wel laten maken en dan de trekhaak eraf laten slopen? 8)7
of hadden ze dat gezien voordat de auto werd gebouwd...

ah ja....ik denk dat ik hem maar niet mee bestel...zo vaak zal ik de trekhaak denk ik niet gebruiken
en als ik dan grote dingen moet vervoeren dan regel ik wel ander vervoer (gebruik ook geen trailer/camper/caravan etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Lostson schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:12:
[...]

wat hadden ze dan gedaan? de auto wel laten maken en dan de trekhaak eraf laten slopen? 8)7
of hadden ze dat gezien voordat de auto werd gebouwd...

ah ja....ik denk dat ik hem maar niet mee bestel...zo vaak zal ik de trekhaak denk ik niet gebruiken
en als ik dan grote dingen moet vervoeren dan regel ik wel ander vervoer (gebruik ook geen trailer/camper/caravan etc)
Dan blijft achteraf inbouwen over :) Toch niet zo'n probleem? Scheelt je ook bijtelling :P

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 22-04-2015 09:30 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
remzor schreef op woensdag 22 april 2015 @ 01:23:
[...]

De auto is met Denon audio erin gewoon 14% hoor. Dus over die audioinstallatie betaal je een paar euro per maand hooguit.

Edit: zoals eerder al vermeld komt de auto uit 2014 en is het een 308 Allure die toen 'gewoon' in de 14% viel. Cataloguswaarde: 32.5k.
Inderdaad in het huidige modeljaar niet meer mogelijk om Denon te kiezen. Dus je betaald nu de hoofdprijs voor een goede versterker + speakers.

Ze bieden bij Peugeot nu deze set aan:
http://www.integrated-sound.nl/peugeot308sw

Geen idee hoe het klinkt. Moet 990 kosten.

Maar ja hiermee tackel je nog steeds de beperkte instelmogelijheden van de standaard radio niet.

[ Voor 7% gewijzigd door thefox154 op 22-04-2015 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
rickjehh schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:37:
Haha, met de juiste uiterlijke opties is hij nog best te pruimen vind ik. Ik zag laatst een witte rijden met mooie 17 of 18 inch velgen en een dubbele uitlaatpijp achter, dan is hij nog best te doen en in ieder geval minder lelijk dan de Mercedes B klasse :p maar je krijgt er niet echt een BMW gevoel bij hè ;)
:( * Admiral Freebee rijdt in een B-klasse
Er was enkel keuze tussen de Active Tourer en de B-klasse. Als ik ze naast elkaar op onze parking zie staan ben ik toch blij met mijn keuze. De neus van de BMW ziet er echt gek uit.

Langs de andere kant heeft de Mercedes dan weer een rare achterkant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Zeker :*)

Het is de auto van mijn vrouw, die we overigens ook prive rijden (heb zelf een 320dA alleen zakelijk).

Beleid vd werkgever: VAG, Volvo, BMW, Peugot, Renault. Budget rond de 950 incl brandstof en overschrijding niet toegestaan.

Eisen van mijn vrouw: automaat en niet duurder per maand dan nu. (verder is ze niet zo ingewikkeld)
Eisen van mij: meer ruimte dan nu (A3 SB) en heel graag ook een fijnere motor/bak (nu 1.6TDI s-tronic).

Na wat klikken waren er drie mogelijkheden:
1. Skoda Octavia combi met alle opties. Niet echt mijn voorkeur want wéér 4,5 jaar 1.6tdi DSG leek me niet echt een lekker vooruitzicht. Bij proefrit viel ook de binnenruimte wat tegen.
2. VW Passat variant businessline + advance pakket. Ook 1.6tdi, wel de nieuwere versie (120pk) en ook de dsg die volgens de dealer nu wel beter zou moeten zijn. Nou ja, ik geloof het niet helemaal maar de auto is compleet en heerlijk ruim.
3. BMW 218dA active tourer, executive, pano, comfortpakket en nog wat dingetjes. Nog iets completer dan Passat, binnenruimte mininmaal gelijk (echt heel ruim in het passagiersgedeelte), achterbak natuurlijk veel minder. En een heerlijke motor (2 liter, 150pk) en automaat.

Skoda viel af, bleven de Passat en BMW over. Mijn voorkeur zal duidelijk zijn, zit 100% op motor/bak combinatie. Mijn vrouw vroeg zich vooral af of de Passat niet iets te onpraktisch zou zijn in onze relatief krappe straat maar het maakte haar verder niet gigantisch veel uit.

Dus toen werd het de BMW O+

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Admiral Freebee schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:36:
[...]

:( * Admiral Freebee rijdt in een B-klasse
Er was enkel keuze tussen de Active Tourer en de B-klasse. Als ik ze naast elkaar op onze parking zie staan ben ik toch blij met mijn keuze. De neus van de BMW ziet er echt gek uit.

Langs de andere kant heeft de Mercedes dan weer een rare achterkant :P
Sorry, ik wilde niemand beledigen ;) het is uiteraard mijn eigen mening :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 06-10 15:04

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Verbal Kint schreef op woensdag 22 april 2015 @ 00:28:
[...]

Waarom ? :>
Was een Golf Plus niet voordeliger ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Priyantha Bleeker schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:04:
[...]

Waarom? Zie een paar posts terug 8)7

En ihkv inhoudelijk reageren: los van het uiterlijk, dat is nogal persoonlijk, zit je dan nog steeds opgescheept met de 1.6tdi en DSG.

Verder is de AT bijzonder niet cool, dat snappen we allemaal wel. Echter, bijzonder praktisch is het dan weer wel en het rijdt ook prima (vergeleken met 95% van het NL wagenpark).

Samen met de 3 is het momenteel de best verkopende BMW, dus de interesse is er wel degelijk. Vandaar mijn verhaal, Voor de medetweaker die ook een dergelijke afweging aan het maken is.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
De B-klasse is ook de best verkochte Mercedes in Nederland....

Maar de 2AT vind ik zelf wel een mooie auto. Inderdaad veel mooier dan de B klasse. Het zou mijn 2e keus geweest zijn als de C-klasse niet binnen budget viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Ok dat is dit eind vorig jaar veranderd. Was 2012, 2013 en 2014 H1 niet zo. Maar goed nog steeds na de C-klasse de 2e plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Priyantha Bleeker schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:04:
Ja een Dacia zal nóg voordeliger zijn... :+

Je kan een Golfje toch niet met een BMW vergelijken?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

dfrenner schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:23:
[...]

Je kan een Golfje toch niet met een BMW vergelijken?
Hoezo? Is toch allebei Duits? :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 06-10 15:04

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ja precies ;)
En een Golf Plus is óók een auto met een hoog dak en voorwielaandrijving, beetje het zelfde als de Active Tourer dus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

ik las op internet dat de PHEV rijders in 2016 Halftarief + 125kg gewicht gaan betalen.

wat betekent precies die 125Kg? dus als je auto 1500 kg weegt + 125 = 1625? dus je halftarief wordt dan op basis van 1625?

Kunnen de Golf GTE rijders dit confirmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Priyantha Bleeker schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:15:
Ja precies ;)
En een Golf Plus is óók een auto met een hoog dak en voorwielaandrijving, beetje het zelfde als de Active Tourer dus >:)
Priyantha Bleeker schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:15:
Ja precies ;)
Dan zal het je verbazen maar een normale GOLF is maar een paar centimer lager dan een BMW 2 MPV-versie ;) Let maar eens op op een parkeerplaats hoe hoog een golf eigenlijk is in verhouding tot veel auto's. Denk dat een Plus er nog wel een stukje boven uitkomt.

Maareh, de Golf plus bestaat volgens inmiddels al niet meer, dus dat kan nooit een alternatief zijn :+
Volgens mij hebben ze dat ding omgedoopt naar Golf *kuch*Sports*kuch* Van ofzoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Lostson schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:30:
ik las op internet dat de PHEV rijders in 2016 Halftarief + 125kg gewicht gaan betalen.

wat betekent precies die 125Kg? dus als je auto 1500 kg weegt + 125 = 1625? dus je halftarief wordt dan op basis van 1625?

Kunnen de Golf GTE rijders dit confirmen?
Niet plus maar min. Dus bij een PHEV mag je 125 kilo van het gewicht aftrekken waardoor je minimaal één tariefsgroep lager uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

Jazzy schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:40:
[...]
Niet plus maar min. Dus bij een PHEV mag je 125 kilo van het gewicht aftrekken waardoor je minimaal één tariefsgroep lager uitkomt.
ah zo vandaar dat half tarief...is mij helder nu
ik ga nog eens goed rondshoppen of een voorraad auto misschien niet voordeliger is...want scheelt toch wel enorm in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Voor wie nog een c350e of een passat gte zoekt...
Stuur mij een pm, ik weet een leasemij die er nog 2 heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostson

Lostson

DarkChylde schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:54:
Voor wie nog een c350e of een passat gte zoekt...
Stuur mij een pm, ik weet een leasemij die er nog 2 heeft staan.
interessant...pm mij even wat de details zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Rij-impressie van de C350e bij Autoweek: http://www.autoweek.nl/vi...essie-mercedes-benz-c350e Wat een ongelooflijk mooie auto is dit toch, smaken verschillen maar ik vind de uitstraling zo veel mooier dan die van een V60...

[ Voor 37% gewijzigd door Jazzy op 23-04-2015 12:32 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.