Die dus.
Vanochtend dus een proefrit gemaakt in de 308SW blue lease executive. Opvallende plussen en minnen hieronder;
+++
- Cockpit kijkt eigenlijk heel erg lekker weg. Tellers zitten hoog, je hoeft bijna je blik niet van de weg af te wenden. Vind eigenlijk het hele dash wel mooi.
- kleine stuur pakt lekker vast. Direct reactie op stuurbeweging.
- niet eerder een diesel gehad maar ik vind em fijn. Vooral de 300nm.
-premium stoelen zitten fijn
- genoeg ruimte en instelmogelijkheden om goed te kunnen zitten (192cm)
- ik kan achter mezelf zetten wat een benchmark is voor de beschikbare ruimte op de achterbank (kinderstoeltje cat 0 past dus prima)
- kofferbak doet bijna niet onder voor de Laguna
- rondom parkeersensoren
- 14%
---
- ouderwets met een sleutel starten. Kan ook niet gewijzigd worden. Dit is wel een let down omdat ik al jaren keyless entry en go gewend ben
- panoramisch dak. Ben er niet weg van. Is mss leuk in de winter maar in de zomer kan het goed warm worden dus zal vaak dicht zijn. Maar is onderdeel van deze uitvoering (samen met dakrails, cd speler, parkeercam, parkeersensoren voor) dus ik neem het voor lief
-halogeen verlichting koplampen. Ook hier is geen mouw aan te passen. Xenon heeft een stuk betere uitstraling, zeker i.c.m. de LED dag lichten. Nu staat het toch wat suffig. Voordeel is dat ik het zelf niet zie van binnen
- audio; wat minder goed laag dan ik gewend ben. Ook niet aan te passen.
Auto is wat softer geveerd dan de Laguna maar op zich prima. Iets mindere isolatie ook maar dit kan ok bedrog zijn doordat het hier nog steeds flink waait.
17" velgen kan achteraf maar moet even kijken hoe dit qua kosten uit komt. Het9,7" scherm reageert snel genoeg en meeste cruciale instellingen kun je vanaf / achter het stuur doen (audio instellingen, cruise control)
Even wachten op de inlogcodes en dan zal deze uitvoering wel eens een grote kanshebber kunnen zijn voor de komende jaren