Meten zou wel leuk zijn ter vergelijking. Ik heb ook nog een gewone low budget vernier schuifmaat, maar hoe doe je dat goed? Want ik vermoed dat de neppe van vergelijkbare kwaliteit is als de meeste low-budget schuifmaten en verwacht dat de verschillen klein zijn.
Wel, op de achterkant staat 500-196-30, dus dan is de zaak nog interessanter en is het een neppe 500-196-20 die als 500-196-30 verkocht wordt. Nu ik hem met een -20 vergelijk klopt dat inderdaad wel beter met een echte.
Ik heb hem op amazon.de gekocht als 500-196-30 en ik had in mijn achterhoofd de verhalen over neppe 500-196-20's wel zitten. Toen ik hem binnenkreeg toch even gechecked en alles wat je uit die verhalen zag klopt:
- Batterij geinstalleerd en een losse batterij
- Batterijen zijn LR44 ipv SR44, zelfs de verpakking van de losse batterij zegt SR44, maar de daadwerkelijke batterij is een LR44
- Het inspectiecertificaat is gekopieerd en aangepast: alle letters zijn wat rafelig, muv het typenummer en serienummer, die dus aangepast zijn. Het interessante is dat de inspectieresultaten zelf ook rafelig zijn, terwijl die voor elk geproduceerd ding anders zouden moeten zijn.
- Kwaliteit van het label aan de achterkant is niet goed genoeg, de resolutie van de QR code is niet voldoende strak om leesbaar te zijn.
- De layout van het display klopt niet: mitutoyo heeft alle cijfers even groot, de neppert heeft een klein 5je in inch mode.
De verkoper heeft inmiddels het geld al teruggegeven, en nu wil hij graag de schuifmaat terug hebben. Ik ben nog even aan het zeker stellen dat hij eerst de verzendkosten betaalt voordat ik verstuur.