Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
azziplekkus schreef op zondag 03 juli 2016 @ 22:41:
[...]
één grote waarop de volledige bestemming te zien was).
[...]
Het kan altijd groter:

:o

Deze is ook gaaf trouwens: YouTube: Early test of the Electromagnet Dot Display

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 03-07-2016 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:27
itcouldbeanyone schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:01:
[...]

ik kan gewoon via een speciaal contract van me werkgever continu bestellingen plaatsen bij rs farnell mouser en digikey.
geen verzends kosten en kan zelfs voor een enkele weerstandje daar aankloppen.

tog blijft farnell en de rest erg duur, goedkoopste blijft tog direct bij de fabrikant
Tja, wat wil je, Farnell is voornamelijk voor de lage aantallen waarbij je niet in aanmerking komt voor verpakkingseenheden en prototypes. Daarna kom je snel bij Avnet/Arrow/Future etc terecht, met een aardige kostenreductie. Wil je direct bij de fabrikant aankloppen moet je toch wel de serieuzere aantallen maken, maar daar kan je weer geen enkel weerstandje kopen ;).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 21:29
Wat een herrie moet dat wel niet geven moest je er vlak voor staan :D
Wel leuk gedaan op het einde met die gezichtstracking^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Bestelbijfarnell.nl gaat (of eigenlijk: is al) down. De dienst verdwijnt niet, maar de domeinnaam bevat 'Farnell', en dat wilde Farnell liever niet.

Als je dus onderdelen nodig hebt bij Farnell, is nu tijdelijk de link: http://efficientelectronics.nl/farnellbestelchecker.html

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mux schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:43:
Bestelbijfarnell.nl gaat (of eigenlijk: is al) down.
ah vandaar :P

* update

maar het blijft een brilliante service !! vandaag pakje met 2 dig potjes al in de bus .. tnx

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZlJXZrC.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2016 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:02
iemand die weet waar ik in Benelux (+de) goedkoop een 16 pin IC test clip zou kunnen krijgen ? :)
Afbeeldingslocatie: http://g03.a.alicdn.com/kf/HTB15NiWLXXXXXaFXFXXq6xXFXXXJ/Free-Shipping-1pcs-lot-Programmer-Testing-font-b-Clip-b-font-SOP16-SOP-SOIC-16-SOIC16.jpg
ThaHandy schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 17:25:
[...]

? waarom ;w ?

ziet er ander lekker simpel uit :) Ben nu de demo aan het proberen
ik gebruik het ook iig.. simpel straight forward, en ik vind het best goedkoop voor wat je krijgt.. :)

[ Voor 83% gewijzigd door Icekiller2k6 op 07-07-2016 13:55 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:02
double post.

[ Voor 94% gewijzigd door Icekiller2k6 op 07-07-2016 13:55 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor een wat ouder meetapparaat met slecht afleesbaar, rechthoekig LCD schermpje, zoek ik een soort 'backlight stripje dat ik erachter kan plakken.
iemand tips 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:45:
voor een wat ouder meetapparaat met slecht afleesbaar, rechthoekig LCD schermpje, zoek ik een soort 'backlight stripje dat ik erachter kan plakken.
iemand tips 8)
Zoek naar eens EL Folie, (voeding via mini-inverter). Formaat lcd schermpje ?
Je kunt ze opmaat knippen.

Edit:
Ook wel lichtfolie genoemd.

[ Voor 14% gewijzigd door PE4000 op 08-07-2016 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat was het juiste woord tnx !

* wel een beetje bang voor storende invloed :X

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Bestelbijfarnell.nl gaat (of eigenlijk: is al) down. De dienst verdwijnt niet, maar de domeinnaam bevat 'Farnell', en dat wilde Farnell liever niet.

Als je dus onderdelen nodig hebt bij Farnell, is nu tijdelijk de link: http://efficientelectronics.nl/farnellbestelchecker.html
Maak je er toch EfficientOnderdelenService.nl van of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Verkeerde topic

[ Voor 88% gewijzigd door RobV op 08-07-2016 20:32 ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik ga een coin slot aansluiten op een teensy 2++. De coin slot werkt op 12V en kan ingesteld worden als NC of NO.

Ik gebruik het best een octocoupler zeker om er voor te zorgen dat er geen 12V op de teensy pinnen komt zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wat voor slot is het precies? Meestal zijn het gewoon schakelaars die geen specifiek voltage nodig hebben. Optocoupler is wel het veiligst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
http://qzgcjd.gmc.globalm...massage-part-3454314.html

Zit precies wel redelijk veel electronica in dus ik neem aan dat de 12V wel nodig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
Ik zou het even testen met alleen de voeding eraan maar als ik het zo inschat dan is het gewoon een transistortje naar ground die wel of niet doorlaat. Die kun je dus prima aan je pin met pullup zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaaaaaaaaaaaaaaaargh .. had 2 ' flux pennen ' besteld ergens ver weg.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7uV45t1.jpg

komen ze eindelijk binnen, wil ik gaan solderen zijn ze leeg.. het zijn ook 'applicators :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ja, je moet opletten met die dingen. Fluxpennen zijn normaliter erg duur, als je een goedkope vindt zijn het meestal alleen lege applicators.

Viel me op dat ik laatst zelfs op eBay >3 euro moest betalen voor een redelijke flux pen, terwijl fluxpasta maar ~1,50-2 euro was (en veel meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:22
Grote kans dat het bij die goedkope meuk gewoon vaseline o.i.d. is (i.p.v. echte flux).

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:36
Dat is balen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit nog actueel, een FLUX tip van ploink - EDSYN FL 22 Flux-powder gel, for fine pitch and SMD applications
ik zoek eigenlijk een soort universeel inzetbare flux (als dat al bestaat)

of hebben jullie andere tips (gaat me niet om de goedkoopste, wel om de meest bruikbare 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Gewoon loodhoudend tin O+

Nog nooit flux gebruikt met loodhoudend tin, een goede afzuiging eronder en je loopt weinig gevaar.

Heeft iemand een oplossing welk materiaal ik kan maken voor het volgende:
Bij ons op mijn werk hebben we redelijk vaak te maken met materialen die worden gestolen. Nou is een gat boren in een stuk apparatuur van 3K niet echt de optimale gedachten, en er zit nergens een bevestiging om er iets aan vast te maken, we hadden al contact opgenomen met de leverancier maar die heeft ook geen oplossing.
Nou zitten wij te denken om een houder te 3D printen en daaraan een in sparring te maken die je ziet bij Camera's om een touwtje aan te bevestigen of dergelijke. Wat voor materiaal kan ik hiervoor het beste pakken? PLA of ABS?

Ps; we hebben zelf op het werk van alles gedaan om dit te voorkomen zoals spider alarms, beveiligingscamera's, en detectiepoorten, alles in het zicht zetten, noem het maar op. We willen graag dat de klant het product kan vastpakken, en kan aanvoelen en niet achter het glas neer te zetten zoals ze in de kijkshop al te graag doen..

[ Voor 88% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 11-07-2016 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet hoe groot die objecten zijn (camera's?) maar anders een plexiglazen 'kooi waar dan het produkt in ligt, 2 ronde gaten waar net je handen door kunnen.
zo kan je het produkt zien en voelen maar niet uit die 'kooi krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:14:
ik weet niet hoe groot die objecten zijn (camera's?) maar anders een plexiglazen 'kooi waar dan het produkt in ligt, 2 ronde gaten waar net je handen door kunnen.
zo kan je het produkt zien en voelen maar niet uit die 'kooi krijgen
Dit kan inderdaad ook een oplossing zijn, het zijn inderdaad foto camera's, en filters voor op de camera's. Het is dan wel niet mijn afdeling waar ik op werk, maar mijn baas heeft mij de opdracht gegeven om iets te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals die zuurkasten in chemie labs zeg maar.. maar dat zal niet werken met kleine cameraatjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

De meeste diefstallen worden gepleegd door medewerkers, schoonmakers, etc. - niet klanten. Als je (correct functionerende) detectiepoortjes hebt zou dat de meeste mensen moeten kunnen pakken. Slaan jullie beveiligingscamerabeelden buiten openingstijden ook na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
mux schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:31:
De meeste diefstallen worden gepleegd door medewerkers, schoonmakers, etc. - niet klanten. Als je (correct functionerende) detectiepoortjes hebt zou dat de meeste mensen moeten kunnen pakken. Slaan jullie beveiligingscamerabeelden buiten openingstijden ook na?
Met dit fenomeen zijn we inderdaad bekend, vandaar dat we geen schoonmaker hebben, we monteurs etc na sluitingstijd laten komen, en de producten dan op een veilige plaats opbergen.

We slaan de beelden 24/7 op met een mogelijkheid om 1 week terug te kijken, en we zijn een kleine onderneming er werken maar 4 man en het pand is maar rond de 160m2. Verder hebben we geen schoonmakers en hebben we maar 1 in/uitgang. Voor de medewerkers is het verplicht om een tassencontrole uit te voeren voordat het pand wordt verlaten (dit in verband met de vele diefstallen).
We hebben ook de autorisatie zeer streng geregeld, de keuken waar ook wordt gegeten kan alleen worden geopend met een persoonlijke NFC pas en dit wordt opgeslagen.

Door het gehele pand is er zicht met camera's en de beelden worden opgeslagen in het pand, en buiten het pand. De detectiepoortjes zijn geplaatst door een erkend installatiebedrijf, waarmee mijn baas eerdere goede ervaringen heeft gehad.

De enige mogelijkheid die ik mij net bedenk is dat een van de medewerkers zogenaamd een product verkoopt samen met andere producten, en die meegeeft aan een vriend/vriendin geeft. Dan heb namelijk de mogelijkheid om de beveiliging te deactiveren. Ik ga dit eens voorleggen aan mijn baas, en hierop actie ondernemen.
Een reden dat ik dit vermoed is omdat het bijna nooit gebeurt dat de detectiepoorten afgaan, terwijl als ik of mijn baas er al langs loopt met een rol beveiligingsstickers, spider wraps, of een ander beveiligingsmiddel direct de detectiepoorten worden geactiveerd (wij zijn de enige die de producten namelijk aanvullen).

[ Voor 9% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 11-07-2016 10:25 . Reden: Spelfouten verbeterd/extra informatie toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

De manier waarop diefstal door personeel in grotere bedrijven wordt gedetecteerd, is met rollover schedules; je laat je medewerkers op verschillende tijden werken in iedere mogelijke combinatie (gedurende een paar maanden ofzo) en kijkt of sommige combinaties medewerkers gepaard gaan met een hogere hoeveelheid diefstal. Helaas is dat bijna onmogelijk met maar 4 werknemers, maar het is een effectieve manier om feitelijk zonder enige intensieve surveillance (videocamerabeelden bekijken kost véél tijd) toch de rotte appels eruit te halen. En je schendt er niet de privacy van mensen mee.

Maar het kan ook best dat er diefstal door vreemden plaatsvindt. Wat je dan verwacht is dat iedere keer dat er nieuwe maatregelen worden getroffen, de hoeveelheid diefstal een beetje omlaag gaat. Als het een medewerker is die weet hoe alle dingen werken, verwacht je dat helemaal niks meetbaar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:22
Kan mij niet voorstellen dat je in een bedrijf met 4 man niet zou weten wie dat doet, als het door het personeel gebeurd.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
BladeSlayer1000 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:20:
[...]

Met dit fenomeen zijn we inderdaad bekend, vandaar dat we geen schoonmaker hebben, we monteurs etc na sluitingstijd laten komen, en de producten dan op een veilige plaats opbergen.

We slaan de beelden 24/7 op met een mogelijkheid om 1 week terug te kijken, en we zijn een kleine onderneming er werken maar 4 man en het pand is maar rond de 160m2. Verder hebben we geen schoonmakers en hebben we maar 1 in/uitgang. Voor de medewerkers is het verplicht om een tassencontrole uit te voeren voordat het pand wordt verlaten (dit in verband met de vele diefstallen).
We hebben ook de autorisatie zeer streng geregeld, de keuken waar ook wordt gegeten kan alleen worden geopend met een persoonlijke NFC pas en dit wordt opgeslagen.

Door het gehele pand is er zicht met camera's en de beelden worden opgeslagen in het pand, en buiten het pand. De detectiepoortjes zijn geplaatst door een erkend installatiebedrijf, waarmee mijn baas eerdere goede ervaringen heeft gehad.

De enige mogelijkheid die ik mij net bedenk is dat een van de medewerkers zogenaamd een product verkoopt samen met andere producten, en die meegeeft aan een vriend/vriendin geeft. Dan heb namelijk de mogelijkheid om de beveiliging te deactiveren. Ik ga dit eens voorleggen aan mijn baas, en hierop actie ondernemen.
Een reden dat ik dit vermoed is omdat het bijna nooit gebeurt dat de detectiepoorten afgaan, terwijl als ik of mijn baas er al langs loopt met een rol beveiligingsstickers, spider wraps, of een ander beveiligingsmiddel direct de detectiepoorten worden geactiveerd (wij zijn de enige die de producten namelijk aanvullen).
mischien via achterdeur?

of die gene wikkelt het heel goed in in zijn bedrijfskleren, en gokt erop dat het alarm daar niet op reageerd.

keer getest met een rol alarm stickers |:(

Ben niet slim, maar wel dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 21:29
itcouldbeanyone schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 00:04:
[...]

of die gene wikkelt het heel goed in in zijn bedrijfskleren, en gokt erop dat het alarm daar niet op reageerd.
Dit doet me aan iets denken... Wat als je de binnenkant van je kledij (enkel de binnenzak van je jas zou al voldoende moeten zijn voor een camera) nu bekleedt met alufolie o.i.d. . Verberg je het object dan niet van de poortjes d.m.v. een kooi van Faraday?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
azziplekkus schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:37:
[...]

Dit doet me aan iets denken... Wat als je de binnenkant van je kledij (enkel de binnenzak van je jas zou al voldoende moeten zijn voor een camera) nu bekleedt met alufolie o.i.d. . Verberg je het object dan niet van de poortjes d.m.v. een kooi van Faraday?
Het zal dan indd niet afgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe weet je dat zo zeker? Ik zie wel een hoop van dat soort projectjes op internet maar niemand die het echt getest heeft. Ik betwijfel of Aluminiumfolie wel zo'n goede shielding biedt tegen HF radiostraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:05:
[...]

Hoe weet je dat zo zeker? Ik zie wel een hoop van dat soort projectjes op internet maar niemand die het echt getest heeft. Ik betwijfel of Aluminiumfolie wel zo'n goede shielding biedt tegen HF radiostraling.
Njah een build kleren. Houdt het tegen.
Dus ik denk folie al helemaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:05:
[...]

zoek maar eens op "geprepareerde tas"of "rooftas".
Word veelvuldig in de praktijk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itcouldbeanyone schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:15:
[...]

Njah een build kleren. Houdt het tegen.
Dus ik denk folie al helemaal
Klinkt een beetje gek. Wat is precies de fysische werking van kleren tegenover hetzelfde volume lucht? Voor een radiogolf zijn beide precies hetzelfde...
spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://www.raamstijn.nl/eenblogjeom/images/stories/Theorie%20volgens%20Fokke%20en%20Sukke.jpg
:+
M a r c o schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:18:
[...]

zoek maar eens op "geprepareerde tas"of "rooftas".
Word veelvuldig in de praktijk gebruikt.
Ok, fair enough. Ik zeg ook niet dat het niet zou kunnen werken, alleen dat je er niet zomaar vanuit kunt gaan dat een dun laagje aluminium perfecte shielding gaat bieden. Zomaar zeggen, 'aluminiumfolie is een kooi van faraday dus het gaat werken' is beetje kort door de bocht. Als er gaten in het folie zitten (zoals je bij kleren veel sneller zult hebben dan een goed gemaakte tas) zal het effect alsnog een stuk minder zijn. Dikkere folie zal dan waarschijnlijk meer dB dempen, en dan hangt het af van de sensitiviteit van de detectiepoortjes etc.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
Als je de medewerkers niet vertrouwd dan is het wellicht een idee om ze eens te laten interviewen door een bedrijfsrecherche clubje. Wat zie je als je de camerabeelden terugkijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Er wordt hier in het topic gereageerd alsof diefstal door personeel uitzonderlijk is - het is veruit de meest voorkomende diefstal. Grotere winkels houden rekening met 1-3% marge door personeeldiefstal. Fact of life bij alle retail. Er zijn ook meer dan genoeg standaardoplossingen voor.

Prioriteit nummer 1 is om uit te vinden of dat hier het probleem is, of dat er wat anders aan de hand is. Zodra duidelijk wat voor soort diefstal er gepleegd wordt kun je er pas wat aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
USB geluidskaart voor Raspberry Pi project vordert aardig :)

Jammer van PCBway dat ze ook PCB's maken zonder soldermask maar met silkscreen, en dat niet even zeggen (ondanks dat ze contact hadden over gerber mod). Afin, solderen viel alles mee en alles lijkt (tot zover) naar behoren te werken.

Het was wel even rommelen om deze STM32F411 met bestaande ST CMSIS library aan de praat te krijgen. Typfouten in macro's en ontbrekende PLL init code, vraag me af hoe ze hun demo's testen 8)7 Gelukkig zijn de peripherals nagenoeg gelijk aan het grotere broertje STM32F4x7, dus even de macro's uitbreiden naar deze chip en de PLL goed instellen was voldoende.

Zodadelijk tweede DAC met audio amplifier bestucken voor center/subwoofer, en kijken naar de benodigde software FIR filter/mixers of USB audio stack code er op aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 11:13:
aaaaaaaaaaaaaaaaargh .. had 2 ' flux pennen ' besteld ergens ver weg.

[afbeelding]

komen ze eindelijk binnen, wil ik gaan solderen zijn ze leeg.. het zijn ook 'applicators :+ 8)7
En ze zijn waarschijnlijk nep. Deze pennen gebruik ik ook op het werk, echte kosten je zo'n €25, nepperds van eBay en dergelijke een paar euro maar vallen ook vrij snel uit elkaar en gaan lekken.

Deze zijn overigens altijd leeg, dien je zelf te vullen, zijn dan ook prima navulbaar.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Leuk project Hans1990. Ik heb vrij regelmatig bij pcbway besteld en de ene keer dat er bij hen iets fout was gegaan (silkscreen aan een zijde ontbrak) kreeg ik een coupon. Niet erg boeiend verder, ging maar om 10 proto bordjes, maar wat mij betreft redelijk opgelost voor China maatstaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:45:
[...]

En ze zijn waarschijnlijk nep. Deze pennen gebruik ik ook op het werk, echte kosten je zo'n €25, nepperds van eBay en dergelijke een paar euro maar vallen ook vrij snel uit elkaar en gaan lekken.

Deze zijn overigens altijd leeg, dien je zelf te vullen, zijn dan ook prima navulbaar.
heb maar een 'echte' besteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Zul je nog wel een tijdje plezier van hebben :). Enkel voorzichtig zijn met de punt, die wilt vrij snel gaan opkrullen bij het steeds terug dan van de deksel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop het ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u30Z0f7.jpg

tis weer echt knutselweer.
dus verder met mijn single channel loRaWAN ESP8266 nodeMCU TTN gateway met oled uitlezing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zzattack schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:21:
Leuk project Hans1990. Ik heb vrij regelmatig bij pcbway besteld en de ene keer dat er bij hen iets fout was gegaan (silkscreen aan een zijde ontbrak) kreeg ik een coupon. Niet erg boeiend verder, ging maar om 10 proto bordjes, maar wat mij betreft redelijk opgelost voor China maatstaven.
Jah, ik was al in contact met ze over ontbrekende soldermask, maar blijkbaar stond dat echt zo op de order.
De krassen en andere beschadigingen op deze printen is dan wel weer jammer, zie onderaan print van foto, vermoedelijk kwam dat toen ik de printen uit de vacuum sealed bag haalde.

Ik zal nog eens zien wat ze er van maken, ze lijken idd bovengemiddeld goed te reageren op mails en compensaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36

De link in je signature verwijst nog naar de oude domeinnaam :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Een klein vervolg op mijn vorige reactie;

Mijn baas en ik hebben na sluitingstijd, een aantal camera's verdraaid zodat ze op de kassa stonden gericht. Hierbij kwamen we erachter dat een medewerker inderdaad niet te vertrouwen was, en veel producten niet goed deed scannen en meegaf aan diverse mensen. Dit na 2 jaar in dienst te zijn voor het bedrijf...
In ieder geval heeft mijn baas hierop direct actie ondernomen, en met de beelden naar de politie gegaan en aangifte gedaan. Daarbij heeft de persoon direct ontslag gekregen.

Zo zie je maar dat ook al werk je met maar 4 mensen in een winkel van maar 160m2 het kan gebeuren dat er wordt gestolen door personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

ThinkPadd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 19:59:
[...]

De link in je signature verwijst nog naar de oude domeinnaam :)
Whoops, goed punt :) in mijn custom CSS is m'n signature (en eigenlijk alles behalve de text body van forumposts) weg, dus ik was helemaal vergeten dat ik überhaupt nog een signature had...
BladeSlayer1000 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:06:
Een klein vervolg op mijn vorige reactie;

Mijn baas en ik hebben na sluitingstijd, een aantal camera's verdraaid zodat ze op de kassa stonden gericht. Hierbij kwamen we erachter dat een medewerker inderdaad niet te vertrouwen was, en veel producten niet goed deed scannen en meegaf aan diverse mensen. Dit na 2 jaar in dienst te zijn voor het bedrijf...
In ieder geval heeft mijn baas hierop direct actie ondernomen, en met de beelden naar de politie gegaan en aangifte gedaan. Daarbij heeft de persoon direct ontslag gekregen.

Zo zie je maar dat ook al werk je met maar 4 mensen in een winkel van maar 160m2 het kan gebeuren dat er wordt gestolen door personeel.
Pff. Dat is erg vervelend, maar zoals ik al eerder zei ('I told you so' - nah, ik bedoel het niet vervelend) komt het maar al te vaak voor. Ik hoop dat de tijden van diefstal nu voorbij zijn :) (en dat jullie een goede vervangende medewerker kunnen vinden).

[ Voor 58% gewijzigd door mux op 13-07-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Vandaag maar even de luchtvochtigheidssensor van mijn tweede DHT22 gekalibreerd.

Ik heb hem een nacht in een afgesloten zak gestopt met zout dat natgemaakt is met water. Na een uur of 8 zou de luchtvochtigheid in die zak precies 75% moeten zijn.

Mijn sensor gaf 50% luchtvochtigheid aan. Dus nu in mijn code gewoon output + 25 gedaan en voila, keurig gekalibreerd. Hij geeft nu dezelfde waardes aan als een analoge luchtvochtigheidssensor van 20 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:10
Lennyz schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:45:
Vandaag maar even de luchtvochtigheidssensor van mijn tweede DHT22 gekalibreerd.

Ik heb hem een nacht in een afgesloten zak gestopt met zout dat natgemaakt is met water. Na een uur of 8 zou de luchtvochtigheid in die zak precies 75% moeten zijn.

Mijn sensor gaf 50% luchtvochtigheid aan. Dus nu in mijn code gewoon output + 25 gedaan en voila, keurig gekalibreerd. Hij geeft nu dezelfde waardes aan als een analoge luchtvochtigheidssensor van 20 jaar oud.
had je dan niet net zo goed de waarde van de analoge luchtvochtigheidssensor kunnen gebruiken voor je calibratie? =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
lordprimoz schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:54:
[...]

had je dan niet net zo goed de waarde van de analoge luchtvochtigheidssensor kunnen gebruiken voor je calibratie? =P
Nee, want ik had geen idee of de analoge luchtvochtigheidssensor wel goed gekalibreerd was. :D

En dit is veel leuker natuurlijk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Lennyz op 14-07-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Lennyz schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:45:

Wat een waardeloze sensor....of zit het probleem in je data acquisitie?
Ik heb dat ooit met een Sensirion SHT75 gedaan en toen gaf die 75.1% aan 8)
Bij die calibratie moet wel de temperatuur stabiel zijn, dus stop het in een piepschuim doos in een kast oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Ploink schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 14:24:
[...]

Wat een waardeloze sensor....of zit het probleem in je data acquisitie?
Ik heb dat ooit met een Sensirion SHT75 gedaan en toen gaf die 75.1% aan 8)
Bij die calibratie moet wel de temperatuur stabiel zijn, dus stop het in een piepschuim doos in een kast oid.
75,1% is wel een hele nette waarde om meteen te hebben.

De sensor is prima volgens mij. Dit is mijn tweede. Ik had dus deze tweede sensor gekocht omdat bij die andere de luchtvochtigheidswaardes totaal niet overeenkwamen met de werkelijkheid. Ik dacht dus eerst aan een defecte sensor maar ook de tweede sensor gaf waardes die niet klopten. Maar beide sensors liepen wel synchroon 10% uit elkaar dus dan kan je wel aannemen dat de sensors werken.

Ik heb de sensors aangesloten aan mijn Arduino. Toch wel bijzonder dat nergens bij tutorials wordt aangegeven dat de sensors toch wel afgesteld moeten worden. Het lijkt mij stug dat ik de enige ben waarbij 2 dezelfde sensors afgesteld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W1sMqLN.jpg

iemand een idee wat de juiste benaming is voor die 'flatcable' connector op de print (en waar die te koop zijn).
het is een 10 polig connectortje, die 'flatcabletjes, zijn die ook zo te koop ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:23
?mm pitch FPC/FFC connector misschien ? Met bijv alleen "0.5mm pitch connector" kom je er wss ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Yep, meet de pitch (0.5 of 1mm denk ik zo) en smijt het in deze categorie op farnell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is idd 0.5 mm pitch

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ewEMwLf.jpg

volgens mij zijn het dan deze ??

- http://nl.farnell.com/wur...20329?MER=i-9b10-00001460
- http://nl.farnell.com/wur...41915?MER=i-9b10-00001460

(* ik voel een enorme order voor Mux aankomen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Zitten de contactjes aan beide kanten van de kabel aan de juiste kant? Dat is het voornaamste verschil ertussen. De ZIF die je hebt gekozen heeft bottom contacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat klopt, overigens best prijzig zo'n stukje ribbon kabel
( 10 cm € 3,77 :P )

eureka !

en nu :F

' Er is iets fout gegaan bij het verzenden van de order: SMTP connect() failed. https://github.com/PHPMailer/PHPMailer/wiki/Troubleshooting '

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

OK, het is eventjes niet mogelijk om bij mij te bestellen, er is eerder vandaag ingebroken op mijn website waardoor ik een aantal wachtwoorden heb moeten vervangen (en dat heeft helaas als consequentie dat m'n mailer niet meer werkt). Het wachtwoord van m'n FTP is ook vervangen, dus ik kan niet bij m'n serverbestanden om dit te fiksen. En ik kan ook de website niet veranderen om dit te zeggen :P

Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je zou in je DNS het naar een alternatieve site met een mededeling kunnen verwijzen? :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Probleem is dat m'n website door een kennis wordt beheerd, en die reageert momenteel niet op de mail (zou best kunnen dat hij op vakantie is oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
weet iemand of er bij productie pcbs van tv lijm gebruikt wordt om de chip vast te zetten?

ik heb al een tijd een oude syncmaster 305t+ hier staan waarvan de controller board defect is. Dit komt doordat de fpga die erop zit nogal een heethoofd is en de soldeerverbinding slecht is. Een oplossing voor dit probleem is om de chip te reballen en hem opnieuw te solderen.

Het reballen zelf zie ik niet als een probleem, maar ik krijg de chip dus gewoon niet van de pcb....

het gaat om de pcb hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OooOlBy.jpg

iemand nog tips om de chip eraf te krijgen?
een andere optie zou zijn om de pcb helemaal te vervangen, ik kan hem alleen niet meer te koop vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Hij zit waarschijnlijk niet gelijmd, maar gewoon met ontzettend veel balls vast en dat alles zit vast ook aan een gigantisch ground plane. Probeer het eens op een hotplate?

Overigens is reballen meestal niet effectief; puur reflowen (met hoopjes flux) is net zo effectief en kost je geen uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
dus gewoon flux eronder spuiten en in een reflow oven leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Yep, alhoewel ik die connectoren er wel vrij smelterig vind uitzien. Misschien is de heteluchtbout een beter idee in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:24
Niet vergeten om je print eerst te drogen voor je een dergelijke reparatie gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

mux schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 21:20:
Yep, alhoewel ik die connectoren er wel vrij smelterig vind uitzien. Misschien is de heteluchtbout een beter idee in dit geval.
Ik zien geen flow pijl staan dus ze zullen wel tegen de hitte kunnen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:09:
ik hoop het ;)

[afbeelding]

tis weer echt knutselweer.
dus verder met mijn single channel loRaWAN ESP8266 nodeMCU TTN gateway met oled uitlezing :P
Hi borroz

Ik zie een NodeMCU boardje , een kleine 128x64 OLED en een 433/866 spoel-antenne.
Het hart van dit LoRa gebeuren is verborgen onder de nodemcu en er is dus niet veel van te zien.
Kun je wat meer vertellen over de hardware en welke firmware je gebruikt.
De PCB waaraan de antenne vastzit is dat eigen ontwerp of heb je die zo gekocht ?

Ik heb een stel van deze RFM95 modules http://www.aliexpress.com...2114.13010608.0.96.yZwew2
en wil ook zoiets maken i.c.m. een ESP8266 of een Arduino.

Omdat er bij mij in de buurt (platteland Z.W. Brabant) zover ik weet geen enkele gateway zit wil ik een prive netwerkje maken. Dus een 'single channel' gateway + node. Heb je misschien nog tips of links waar ik wat aan zou kunnen hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een single channel gateway is geen volwaardige gateway, maar naturlijk voor eigen gebruik wel leuk om mee te spelen.
er zijn verschillende ontwerpen in omloop momenteel , gebaseerd op Arduino/ ESP8266/ RPI
dit is een leuk topic met veel background info.
Ik gebruik dit ontwerp V1.2

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2016 15:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Bestellingen via ex-bestelbijfarnell.nl kunnen weer :)

Wordt binnenkort hernoemd naar muxtronics.nl, en hopelijk komt daar binnen een paar weken ook een multi-distro-zoekmachine voor componenten en wat ander handig spul bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

muxtronics... perfect ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

lordprimoz schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 20:09:
weet iemand of er bij productie pcbs van tv lijm gebruikt wordt om de chip vast te zetten?

ik heb al een tijd een oude syncmaster 305t+ hier staan waarvan de controller board defect is. Dit komt doordat de fpga die erop zit nogal een heethoofd is en de soldeerverbinding slecht is. Een oplossing voor dit probleem is om de chip te reballen en hem opnieuw te solderen.

Het reballen zelf zie ik niet als een probleem, maar ik krijg de chip dus gewoon niet van de pcb....

het gaat om de pcb hieronder:
[afbeelding]

iemand nog tips om de chip eraf te krijgen?
een andere optie zou zijn om de pcb helemaal te vervangen, ik kan hem alleen niet meer te koop vinden.
Trust me: het heeft 0,0 zin om te proberen. Kleredingen blijven stuk gaan. Reflow helpt een tijdje, en daarna niet meer. Een tweede reflow is al zinloos.

[ Voor 4% gewijzigd door sebastius op 18-07-2016 00:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

En Muxtronics is online. In de loop van de tijd gooi ik alle tools die ik schrijf voor verschillende projecten hier ook op, dus hopelijk wordt het een site die niet alleen nuttig is om onderdelen op te bestellen, maar ook onderdelen te zoeken en bemeten.

edit: momenteel is alles nog linea recta overgekopieerd, vanavond (of wanneer ik weer tijd heb) ga ik e.e.a. bijwerken, handleidingen/etc. schrijven, enzovoorts.

[ Voor 22% gewijzigd door mux op 18-07-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
mux schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:12:
En Muxtronics is online. In de loop van de tijd gooi ik alle tools die ik schrijf voor verschillende projecten hier ook op, dus hopelijk wordt het een site die niet alleen nuttig is om onderdelen op te bestellen, maar ook onderdelen te zoeken en bemeten.
Mooi, ik heb binnenkort een paar onderdelen nodig dus dan komt het goed uit ;)

Misschien is het handig om 'Opslag Efficient Electronics' te veranderen naar 'Verwerkingskosten muxtronics', je slaat namelijk het product niet op want het wordt rechtstreeks doorgestuurd naar de klant.

[ Voor 13% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 18-07-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mux schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:12:

edit: momenteel is alles nog linea recta overgekopieerd, vanavond (of wanneer ik weer tijd heb) ga ik e.e.a. bijwerken, handleidingen/etc. schrijven, enzovoorts.
vergeet bestelbijfarnell niet aan te passen op de bestel page linksboven in de hoek !

nou ik heb je erbij gezet Emile :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2016 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
sebastius schreef op maandag 18 juli 2016 @ 00:05:
[...]

Trust me: het heeft 0,0 zin om te proberen. Kleredingen blijven stuk gaan. Reflow helpt een tijdje, en daarna niet meer. Een tweede reflow is al zinloos.
hmm, wel een beetje zonde van zon dure monitor... enig idee of er nog (betaalbare) replacements te vinden zijn? Zo niet, kan ik je nog verblijden met een hobby project monitor? xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

lordprimoz schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:05:
[...]

hmm, wel een beetje zonde van zon dure monitor... enig idee of er nog (betaalbare) replacements te vinden zijn? Zo niet, kan ik je nog verblijden met een hobby project monitor? xD
Nee en nee!

En het was ooit een dure monitor maar ze zijn nu wel echt afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
Voor mijn buurman's expresso apparaat probeer ik een vervanger van deze condensator
MPX-X2 .47u-250V
MPX-X2 250/275V 0,47uF steek 22.5mm, op de Farnell site te vinden,

Ik vind deze Wima als vervanger:
http://nl.farnell.com/wim...w=table&iscrfnonsku=false

Volgens de datasheet heeft een .47uF WIMA een steek van 27.5mm wat ik liever niet heb.
(edit: want ik wil 22.5mm zodat deze op de print past)
Zoek ik niet goed of is het assortiment van dit soort condensators bij Farnell toch zo beperkt ?

De kwaliteit van WIMA is ongetwijfeld veel beter dan de chinese DAIN condensators. Ik heb al eens DAIN MPX-condensators via Alieexpress gekocht en ze verliezen al capaciteit als je er naar kijkt bij wijze van spreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Je kijkt alleen naar suppresion caps, maar er is nog een aparte categorie met general purpose film caps. Deze zouden allemaal moeten voldoen:

http://nl.farnell.com/web...6,110308686,112041788&vw=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• costo
  • Niet online
Aha , ik zocht te beperkt op enkel MPX terwijl MKP op die plaats net zo goed is denk ik.

De condensator hangt aan de 230AC met een weerstand van 100 ohm, een diode en een thyristor in serie aan een ballast.

Het gaat waarschijnlijk deze worden: http://nl.farnell.com/vis...w=table&iscrfnonsku=false

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/6zpx3fc0fvm4885/1.jpg?raw=1

Weet iemand toevallig wat de naam is van zo'n stekkertje? Het zit op een brandstofdrukregelaar van een auto, in dit geval een Peugeot 206 uit 2005, maar het lijken me vrij generieke Bosch apparaatjes.

RS-Online heeft bijvoorbeeld 110 2-pins automotive connectors, is wat veel zoeken :P Hier is de ontvangende kant een beetje te zien, los. Eventueel kan ik ook wel foto's maken met het stekkertje los, maar de auto staat nu niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Niet heel behulpzaam, maar vrijwel altijd is automotive connectorspul custom op één of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Dat zou hem best eens kunnen zijn! Heb je ervaring met dit soort dingen?

Ik ga nog maar even met de schuifmaat de buitenste afmetingen langs, als die precies hetzelfde zijn, durf ik de gok wel aan.

Overigens, nu het tweede :p Zou ik zelf zo'n stekker op een kabeltje kunnen zetten of heb je daar speciaal gereedschap voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:42
mux schreef op maandag 18 juli 2016 @ 18:18:
Niet heel behulpzaam, maar vrijwel altijd is automotive connectorspul custom op één of andere manier.
Custom, maar wel vaak via bepaalde standaarden waar vele connectoren in de auto zich aan houden.
Alleen zo jammer dat ze inderdaad niet los te koop zijn.. Tweedehands onderdeel slopen of kabel losknippen is het enige dat je kan doen.
marcop23 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 19:10:
[...]

Ik ga nog maar even met de schuifmaat de buitenste afmetingen langs, als die precies hetzelfde zijn, durf ik de gok wel aan.

Overigens, nu het tweede :p Zou ik zelf zo'n stekker op een kabeltje kunnen zetten of heb je daar speciaal gereedschap voor nodig?
Is een krimpaansluiting. Kan je zelf.. Met een bijpassende tang gaat het beter.

[ Voor 37% gewijzigd door LED-Maniak op 18-07-2016 19:18 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruzzel
marcop23 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 19:10:
[...]

moet je ook nieuwe pennen aan zetten?

zo niet dan kun je ze demonteren en in de andere terugsteken. ben je wel een tooltje bij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
ruzzel schreef op maandag 18 juli 2016 @ 19:20:
[...]

moet je ook nieuwe pennen aan zetten?

zo niet dan kun je ze demonteren en in de andere terugsteken. ben je wel een tooltje bij nodig.
Het gaat er juist om dat er een slecht contact is. Als de motor stationair loopt, en ik wiebel/trek een beetje aan het kabeltje, valt de motor uit. Aangezien een auto, en helemaal een motor, van nature nogal trilt, is dat niet heel gewenst :P We kwamen er dan ook achter toen hij uitviel midden op de snelweg.

Maar, dan heb ik ook nieuwe pinnen nodig, lijkt me. Moet je die er los bijbestellen? Ik wilde juist zelf kijken of ik het op kon lossen, stekkertje eraf, kabeltje 5cm korter maken, en nieuw stekkertje er weer op. Alleen, als dit alleen het plastic is, en de pinnen los kunnen, heb ik dit niet eens nodig? Alleen heb ik niet zo'n tooltje? Zal wel niet standaard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruzzel
tooltje is niet heel spannend, is gewoon een dun plaatje die je onder de stekker drukt om de veerlip los te laten.
kan ook met een hele dunne spijker, zo deed ik het in het verleden ook
dan moet je wel het veerlipje voorzichtig terugbuigen.

wat ook een optie is, dat je op de sloop conectoren van een auto haalt en daar de pinnen uit haalt en die op de bestaande kabel soldeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik weer, komt door de warmte... echt O-)

ik ben op zoek naar een degelijke schakelaar om 1 zonnepaneel te kunnen schakelen naar :

off / accu 1 / accu 2

en toen kwam ik deze tegen, maar ik snap geen reedt van dat aansluitschema :P

zou die schakelaar geschikt zijn ??? (1 stand 'over')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

https://www.baco-army-goo...kelaar-4-stand-schema.jpg

Is geen omschakelaar, het is meer een trap waar bij iedere stand een pool extra geactiveerd wordt.

Maar 63A, een flinke zonnepaneel :P

Kan je niet beter een simpel wipschakelaar nemen, die kunnen 16A schakelen.

[ Voor 13% gewijzigd door memphis op 18-07-2016 21:16 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

zoiets? (datasheet)
Afbeeldingslocatie: https://www.elektroschakelmateriaal.nl/spree/products/16899/large/telux-omschakelaar-n-m10pu2-20a2p-1515956-m10pu2g2_0.png?1455764132

[ Voor 11% gewijzigd door ThaHandy op 18-07-2016 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ memphis

ja denk het ook

@ ThaHandy

dat is een mooie , en gelijk in een kastje
het moet in de camper van mijn buurman komen, hij heeft een bestaande installatie en een 'reserve' accu dus ik dacht simpel even van accu (hand) schakelen, zijn ze beide vol .. als de zon schijnt..

* update : het is deze geworden :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2016 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
marcop23 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 19:28:
[...] We kwamen er dan ook achter toen hij uitviel midden op de snelweg.
Vanochtend op de A50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Dacht ik een mooie voeding gevonden te hebben.. Siglent SPD3303D, blijkt eleshop die niet meer te verkopen en is hij vervangen voor de Siglent SPD3303X-E. Die laaste heeft nogal wat mechanische issues bij de banaan aansluiting en 100 euro duurder. :F

Iemand die een alternatief heeft(of zijn 3303D kwijt wil)?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LED-Maniak schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:21:
Dacht ik een mooie voeding gevonden te hebben.. Siglent SPD3303D, blijkt eleshop die niet meer te verkopen en is hij vervangen voor de Siglent SPD3303X-E. Die laaste heeft nogal wat mechanische issues bij de banaan aansluiting en 100 euro duurder. :F

Iemand die een alternatief heeft(of zijn 3303D kwijt wil)?
ik ben zeer geinteresseerd in de nieuwe DP700 serie .. LOW ripple/noise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Dat is een mooi ding, maar vond 2 variabele kanalen + 1x fixed(2.5/3.3/5Volt) wel een leuk idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in dat geval even rechtstreeks bellen met de (NL) eu distributeur
- http://www.siglent.eu/power-supply.html

zijn altijd zeer behulpzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Nee, al weken geleden, op de A6. We hadden geen file veroorzaakt hoor, we kwamen gewoon de vluchtstrook op (geen spitsstrook). Maar we hadden het probleem eerst ergens anders gezocht, en tijdgebrek, waardoor het allemaal lang duurde. Donderdag ga ik gewapend met een soldeerbout eens kijken of ik de bestaande pinnen kan recyclen.

Nadeeltje is dat ik achter het blok moet prutsen, maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:32:
in dat geval even rechtstreeks bellen met de (NL) eu distributeur
- http://www.siglent.eu/power-supply.html

zijn altijd zeer behulpzaam
Thanks, zal ze eens vragen :)

Pagina: 1 ... 63 ... 113 Laatste