mux schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:31:
De meeste diefstallen worden gepleegd door medewerkers, schoonmakers, etc. - niet klanten. Als je (correct functionerende) detectiepoortjes hebt zou dat de meeste mensen moeten kunnen pakken. Slaan jullie beveiligingscamerabeelden buiten openingstijden ook na?
Met dit fenomeen zijn we inderdaad bekend, vandaar dat we geen schoonmaker hebben, we monteurs etc na sluitingstijd laten komen, en de producten dan op een veilige plaats opbergen.
We slaan de beelden 24/7 op met een mogelijkheid om 1 week terug te kijken, en we zijn een kleine onderneming er werken maar 4 man en het pand is maar rond de 160m2. Verder hebben we geen schoonmakers en hebben we maar 1 in/uitgang. Voor de medewerkers is het verplicht om een tassencontrole uit te voeren voordat het pand wordt verlaten (dit in verband met de vele diefstallen).
We hebben ook de autorisatie zeer streng geregeld, de keuken waar ook wordt gegeten kan alleen worden geopend met een persoonlijke NFC pas en dit wordt opgeslagen.
Door het gehele pand is er zicht met camera's en de beelden worden opgeslagen in het pand, en buiten het pand. De detectiepoortjes zijn geplaatst door een erkend installatiebedrijf, waarmee mijn baas eerdere goede ervaringen heeft gehad.
De enige mogelijkheid die ik mij net bedenk is dat een van de medewerkers zogenaamd een product verkoopt samen met andere producten, en die meegeeft aan een vriend/vriendin geeft. Dan heb namelijk de mogelijkheid om de beveiliging te deactiveren. Ik ga dit eens voorleggen aan mijn baas, en hierop actie ondernemen.
Een reden dat ik dit vermoed is omdat het bijna nooit gebeurt dat de detectiepoorten afgaan, terwijl als ik of mijn baas er al langs loopt met een rol beveiligingsstickers, spider wraps, of een ander beveiligingsmiddel direct de detectiepoorten worden geactiveerd (wij zijn de enige die de producten namelijk aanvullen).
[
Voor 9% gewijzigd door
BladeSlayer1000 op 11-07-2016 10:25
. Reden: Spelfouten verbeterd/extra informatie toegevoegd. ]