Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:57
Mijn servertje hangt via een PicoPSU (PICOPSU-150-XT) aan een (laptop-)voeding. Sinds vandaag weigert het ding echter goed te booten, en toen ik goed luisterde lijkt de voeding te tikken. Die heb ik er dus maar meteen afgehaald.

Waar haal ik een goed genoege 12V voeding voor niet teveel geld? Er hangt nu een blokje aan waar 6A max op staat, maar als ik het ding zo bekijk zou het ook maar zo chinese troep kunnen zijn.. Is zoiets goed genoeg?

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:37

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Leuke prijs. Op ebay worden deze voedingen voor de iMax B6 laders massaal voor weinig aangeboden. Wil je iets meer kan je ook eens kijken naar de voedingen van een DEL Optiplex SX260/270 genaam de Dell DA-1. Deze doet 12A bij 12v en worden ook voor een schijntje aangeboden

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
wwwhizz schreef op zondag 28 december 2014 @ 12:19:
Waar haal ik een goed genoege 12V voeding voor niet teveel geld? Er hangt nu een blokje aan waar 6A max op staat, maar als ik het ding zo bekijk zou het ook maar zo chinese troep kunnen zijn.. Is zoiets goed genoeg?
Die Seasonics zijn goed inderdaad.
http://tweakers.net/price...word=seasonic+adapter+12v
Onderzoek even of je echt 80W nodig hebt, want de 60W versie is een stuk goedkoper en voor veel mini-ITX bordjes is dat voldoende.

Ik weet niet waar je de PicoPSU hebt gekocht, maar ik kocht er ooit 4 van een Nederlandse webshop die er zelf elcheapo voedingen bij leverde (dus niet die van mini-box.com) en die gingen allemaal stuk of maakten herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

C.Hariri schreef op zondag 28 december 2014 @ 00:03:
Jup.. maar ik heb de benodigde apparatuur (BGA workstation) daar niet voor. Iemand die hier (tegen betaling) mij mee wilt helpen?
Zet even advertentie op circuitsonline.net in de vraag en aanbod, in de sectie "personeel" die is voor mensen die tegen betaling werk willen laten verrichten, ook klusjes zoals deze.

http://www.circuitsonline.net

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Sissors schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 20:56:
[...]

Dat is het probleem van de meeste MCUs: Ze hebben niet genoeg RAM om compleet LCD te bufferen. Vandaar ook dat als je snel moet lezen het een mogelijkheid kan zijn van SD naar interne flash te kopieren want daar kan je hartstikke snel van lezen. Moet je uiteraard niet continue andere plaatjes moeten kopiëren, dan blijft er weinig van je flash over.
Je kan ook een losse SRAM chip buitenboord hangen die als framebuffer dient en niks anders doet dan met een countertje het LCD verversen. Nieuwe beeldinformatie kun je dan gewoon naar het SRAM schrijven.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.Hariri
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 12:14
mad_max234 schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:15:
[...]

Zet even advertentie op circuitsonline.net in de vraag en aanbod, in de sectie "personeel" die is voor mensen die tegen betaling werk willen laten verrichten, ook klusjes zoals deze.

http://www.circuitsonline.net
Super! Zal ik doen. Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Stoney3K schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:49:
[...]

Je kan ook een losse SRAM chip buitenboord hangen die als framebuffer dient en niks anders doet dan met een countertje het LCD verversen. Nieuwe beeldinformatie kun je dan gewoon naar het SRAM schrijven.
Dat heeft mijn TFT controller zelf ook al, die heeft framebuffer. Gaat nu juist om die nieuwe data zo snel mogelijk in de framebuffer te krijgen van de TFT. Bufferen in externe ram is wel goede optie natuurlijk maar niet als framebuffer maar puur om meest gebruikte data snel leesbaar te maken.

Je kan daar alle plaatje. icons, etc in begin inladen, opstarten zal dan paar seconden duren maar daarna kan je op volle snelheid bij die de data zonder tussenkomst van sdcard.

In mijn geval zal niet zo gek veel uitmaken dat men even moet wachten, gaat om simpel GUI besturingssysteem, hoofdscherm zal 95% van tijd worden weergegeven.

Ik ben nu bezig met buffer systeem die 2KB kan bufferen, lees nu 4 sectoren in en verwerkt die daarna direct. Ben ook van plan om in begin alleen gegeven van de files te bufferen, zodat weet waar welke file zich bevind, kan direct naar juiste cluster gaan ipv alles opnieuw te berekenen elke keer.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Voor zoiets kan je dus ook prima het flash van je MCU gebruiken. Tuurlijk extern SRAM werkt ook goed, maar intern flash scheelt je weer een chipje. Ervanuitgaande natuurlijk dat je genoeg flash over hebt, maar als het bijna enkel bestaat bij boot je plaatjes inladen, dan hoef je je geen zorgen te maken over levensduur van je flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik heb nog aantal 128Mbit sdram liggen wat vanaf 1Mhz kan werken. Maar ik hoef geen 25fps te halen, dus denk niet dat ik externe ram ga toevoegen, dat GUI word opgebouwd is niet zo ramp, moet natuurlijk niet 5sec duren of zo. Denk dat ik eerst maar ga proberen om met huidige middelen alles zo snel en efficiënt mogelijk te verwerken.

En ga morgen even snellere SD kaart halen, moet toch SDHC kaart hebben om te testen, heb nu alleen aantal oude SD kaartjes van 256MB tot 1GB.

Even vraagje is er manier om te bepalen welke snelheid de sd kaart aankan?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Daar staat de Class op het kaartje voor toch? Class 10 is wel vrij vlot.

En reviews/benchmarks lezen in de Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Om een file system te omzeilen kan je ook het hele FAT systeem dumpen en zelf iets schrijven. Uiteindelijk is een SD kaart een grote FLASH blok die je ook raw kan benaderen. FAT is natuurlijk wel makkelijk met een SD kaart reader, zodat je even wat bestanden er bij kan zetten.
Ik heb in een project een losse 32Mbit SPI FLASH chip gebruikt. Die zou plaatjes/content herbergen voor een kleine webserver. Op de PC had ik een klein scriptje geschreven die wat bestanden bij elkaar graait, de mimetypes opschrijft, en alles achter elkaar in een "file system" zet + indexes oplevert. Alles is namelijk toch read-only.. dus kon ik alle bestanden hard-coded benaderen.
De binary file uploadde ik via een klein UDP protocol (commando's: erase/read/write, kostte 146 words code) naar het device.

De code om iets uit te lezen was ook vrij kort:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
void webServeFlash(TcpConnection_t* connection, UI16_t location)
{
    TcpFlags_t fl;

UI16_t bfSize = sizeof(ethFrameBuffer) - sizeof(TcpPacket_t);
    UI16_t contentIndex = 0;
    UI16_t contentLength = 0;
    UI32_t flashLocation = 0;
    UI16_t fileTypeLength = 0;
    char fileType[64];

FlashRxBytes(location*32,   (UI08_t*)&contentLength, 2);
    FlashRxBytes(location*32+2, (UI08_t*)&fileTypeLength, 2);
    FlashRxBytes(location*32+4, (UI08_t*)fileType, fileTypeLength);
    fileType[fileTypeLength] = 0;

// Tcp flags for HTTP header
    fl.data = 0;
    fl.bits.ack = 1;
    fl.bits.psh = 1;

webBfPos = snprintf(webBf, bfSize, http200, fileType);
    tcpTxPacket(webBfPos, fl, connection);

flashLocation = location * 32 + 4 + fileTypeLength;

do
    {
        if (contentIndex + bfSize > contentLength)
        {
            fl.bits.fin = 1;
            bfSize = contentLength - contentIndex;
        }

FlashRxBytes(flashLocation, (UI08_t*)webBf, bfSize);
        tcpTxPacket(bfSize, fl, connection);

contentIndex += bfSize;
        flashLocation += bfSize;

}while(contentLength > contentIndex);

}

Als jouw LCD snel genoeg data kan ontvangen en op een aparte peripheral zit heb je de buffer niet eens nodig. Je kan dan 1 overkoepelende routine schrijven die een FLASH byte leest en tegelijk naar het LCD schrijft (2 SPI peripherals bijvoorbeeld). Je zit waarschijnlijk dan wel met LCD protocollen en FLASH protocollen die door elkaar lopen, dus dat zou een compromis worden tussen duidelijke code of high throughput.

In mijn voorbeeld kon het sowieso niet, want FLASH/Ethernet zaten op 1 SPI bus en sowieso had ik 1.5kB buffer nodig voor de TCP/IP stack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik wil juist Windows compatibel filesysteem gebruiken, daarom ben ik hem ook aan het implanteren, sd kaart moet makkelijk toegankelijk zijn op de pc.

Data die gelezen word moet bewerkt worden, maak ook gebruik van file type, data die op de sd staat is niet de data die naar de TFT gaat.

Had toevallig al naar spi flash gekeken, 1MB zou voldoende moeten zijn. Maar mijn als moderne sd kaartjes 18Mbit kunnen halen dan is dat zat, sneller kan mijn SPI namelijk niet.

http://nl.mouser.com/Prod...iqmIkg%2fXN8RaVLAcw%3d%3d

@ThinkPad
Ik bedoeld in de code, zodat ik snelheid kan aanpassen aan het kaartje.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
mad_max234 schreef op zondag 28 december 2014 @ 18:43:
[...] daarom ben ik hem ook aan het implanteren [...]
Vroeger noemde we dat implementeren, deze woordkeuze kende ik nog niet? (nooit te oud om te leren)

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar ik altijd tegenaan loop.. hoe monteer je die goedkope LCD schermpjes netjes .. je ziet nooit een passende LCD bezel, zelf printen ?

Afbeeldingslocatie: http://www.sainsmart.com/zen/cache/temp/web/SainSmart/BLOG/IMGP0118_595.jpg
ziet er toch niet uit !

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2014 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

RobV schreef op zondag 28 december 2014 @ 19:16:
[...]

Vroeger noemde we dat implementeren, deze woordkeuze kende ik nog niet? (nooit te oud om te leren)
Vroeger onthouden mensen nog wel eens wat, we hebben allemaal onze gebreken. Zal wat meer opletten, kan niks verzekeren zoals jij moet weten. Vind niet erg als men grapje maakt, maar maak dan wel een goede grap. :P

@borroz
Wat je kan doen is verzonken schroeven gebruiken, folie uitprinten die gat waar lcd inzit en net randje van lcd overlapt en dat dan afwerken met acrylglas, kan je vastplakken of met boutjes en van die eind moertjes doe rond zijn.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
mad_max234 schreef op zondag 28 december 2014 @ 21:38:
[...]

Vroeger onthouden mensen nog wel eens wat, we hebben allemaal onze gebreken. Zal wat meer opletten, kan niks verzekeren zoals jij moet weten. Vind niet erg als men grapje maakt, maar maak dan wel een goede grap. :P
Oh ik dacht dat je hem echt ging implanteren in je voorarm ofzo, zodat je hem altijd bij de hand hebt. Dat is weer eens wat anders dan al die piercings niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaleader
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2014 @ 20:10:
waar ik altijd tegenaan loop.. hoe monteer je die goedkope LCD schermpjes netjes .. je ziet nooit een passende LCD bezel, zelf printen ?

ziet er toch niet uit !
Wil ik ook weten! Dat schermpje (HY28A als ik mij niet vergis heb ik ook in combinatie met een mini-dk2 met mbed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Netjes uitfrezen? Met een verdieping aan de binnenkant.

Of als ik naar dat kastje kijk een mooi bezeltje (een soort schilderij lijst) maken die je er overheen plakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

memphis schreef op zondag 28 december 2014 @ 22:38:
Netjes uitfrezen? Met een verdieping aan de binnenkant.

Of als ik naar dat kastje kijk een mooi bezeltje (een soort schilderij lijst) maken die je er overheen plakt.
Als je de beschikking hebt over (CNC) prototyping apparatuur dan is dat natuurlijk erg makkelijk, maar hoe doen de mensen het die alleen handgereedschap en basis power tools hebben?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Als je veel van dit soort dingen doet is toch wel minimaal een boorkolom wel handig. Zo'n ding kan je bij de LiDL/Aldi soms voor een paar tientjes vinden. Met een simpel kruistafeltje erbij kan je al veel mooi werk doen.
CNC is een hype vandaag de dag maar totaal overbodig als je kleine dingen doet zonder een reproductie. Tegen de tijd dat je het CNC programma hebt geschreven of nog erger: een CAD tekening hebt ingevoerd en dat om hebt gezet tot een CNC programma had je het werk al uit de losse hand gedaan kunnen hebben.

En snuffel eens rond op Marktplaats, er wordt op dit gebied soms leuke dingen aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:27
Een drill en mill of hoe je het wilt noemen is wel een ideale tussen stap, gewoon een handmatige boorkolom/freestafel dus. Daar kun je inderdaad vrijwel alles mee doen, slechts voor enkele dingen zou je echt een CNC nodig hebben. Zo'n apparaat hoeft echt niet heel duur te zijn zoals memphis al zegt, kwestie van een goede deal afwachten.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Proxxon heeft mooi spul zoals deze freesmachine of een boorstandaard plus kruistafel voor het lichtere werk.

Voor de hobbyist een beetje duur nog, maar misschien ook wel 2ehands te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.antratek.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/2/12715-02.jpg

gewoon zoiets dus, ik heb inmiddels vele schermpjes hier liggen en niet 1 is er fatsoenlijk te monteren zonder gelijk een machinepark aan te schaffen.
ik vind dit echt iets voor een 3D printer eigenlijk.. dus we wachten gewoon op Rob V ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

3d-printers zijn zo veelzijdig en cheap vandaag de dag, dat de meeste engineers wel zo'n ding kunnen verantwoorden.

Of twee :P

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
[b]borroz schreef op maandag 29 december 2014 @ 00:22

gewoon zoiets dus, ik heb inmiddels vele schermpjes hier liggen en niet 1 is er fatsoenlijk te monteren zonder gelijk een machinepark aan te schaffen.
ik vind dit echt iets voor een 3D printer eigenlijk.. dus we wachten gewoon op Rob V ;)
RobV meldt zich. De 3d printer is eindelijk een beetje fatsoenlijk gecalibreerd en het bouwen van een frame-pje moet wel lukken denk ik. Helaas ben ik nog vreselijk aan het prutsen met SketchUp als 3d modelling voor de Mac. Ik voel de power wel, maar de handigheid ontbreekt nog.

En wat betreft de 3d printjes: ik krijg er (nog) geen glad resultaat uit, zoals je zou krijgen bij een pers/gietmal of een snijmachinne. Je blijft de laagjes wel zien. Dit schijn je te kunnen wegpoetsen met aceton ofzo, maar nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Als je ABS gebuik kun je aceton gebruiken om je prints glad te strijken, ja. Maar 3d-printen is fundamenteel een laagjesproces, dus de laagjes (en de 'strepen' op de boven- en onderkant) zul je altijd in bepaalde mate blijven zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobV schreef op maandag 29 december 2014 @ 09:33:
[...]
. Helaas ben ik nog vreselijk aan het prutsen met SketchUp ..
als je over een halfjaar terugkijkt lach je erom.. dan maak je alles wat je wil denk ik.
kost gewoon heel veel tijd om alles te tunen / leren 8)

* nou is dat wel een idee.. gewoon door iemand zo'n bezeltje laten printen.
of wellicht is er een enthousiaste 3D printer die er wel handel inziet ?
bezeltjes voor de meest gebruikte scherpmjes zoals
- ST7735
- IL9341

of vb zo'n 3.2 touch schermpje

ik heb wel een tienje over voor een stukkie plastic als het er dan netjes uitziet 8)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Ploink schreef op zondag 28 december 2014 @ 23:38:
Proxxon heeft mooi spul zoals deze freesmachine of een boorstandaard plus kruistafel voor het lichtere werk.

Voor de hobbyist een beetje duur nog, maar misschien ook wel 2ehands te vinden.
Valt mij nog mee die MF70, ze zijn duurder geweest. Nu zijn het niet de meest degelijke machines voor het iets zwaardere werk maar kunnen prima voldoen.

Ze zijn ook CNC te maken:
http://www.modelbouwforum...rees-ombouw-naar-cnc.html
Ik zag dat het zelfs met een arduino kan.

Ik heb zelf mijn draaibank en freesbak bij Buitelaar:
https://www.hbm-machines.com/

Die gasten hebben regelmatig aanbiedingen van showroom modellen of verkeerd geleverde machines die ze dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee waar ik zo'n ding (snel) kan krijgen IN nederland :?

* http://i.ebayimg.com/00/s...UAEAAOSwLa9UYfnT/$_57.JPG

toch maar in CHINA besteld :X

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik heb er nog wel eentje liggen die ik niet direct nodig heb. Weet niet waar je woont, maar die van mij staat in Zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

top.. heb je een berichtje gestuurd.
moet wel de 100A versie zijn.. een 25A versie begaf het gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wat schakel je ermee? SSR's kunnen slecht met inductieve lasten omgaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Heb je een goede brandverzekering? Die dingen zijn berucht.
Afbeeldingslocatie: http://i359.photobucket.com/albums/oo31/dinac_cro/IMG_20130513_222338_zps9de8d28f.jpg
Hoezo heatsink? :+

[ Voor 23% gewijzigd door Ploink op 29-12-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Oeh, dat is wel erg slecht. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_gadget schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:03:
uhhhhhhhhhhh .. een puntlasapparaat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:27:
[...]

Sorrie Borroz, ik moest erg lachen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Mr_gadget schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:03:
SSRs kunnen prima omgaan met inductieve/capacitieve belastingen, maar ze moeten wel fatsoenlijk gecompenseerd worden. Hier heeft de fabrikant gewoon 2 cent proberen te besparen door een weerstandje en condensator weg te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Het kost een paar centen, maar misschien is een echte SSR beter.
Ik heb hier niet veel verstand van, maar ik denk dat je het beste een zgn 'zero-crossing' SSR kan kiezen.
edit : Datasheet: "Zero-crossing (resistive loads) or random-fire (inductive loads) output"

[ Voor 8% gewijzigd door Ploink op 29-12-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het 'verhaal' is ongeveer als volgt.

knutselaar knapt oude auto's op en moet af en toe aan een bodemplaat puntlassen
gebruikt daarvoor een heel oud handpuntlas apparaat aangesloten op 380 V

ding begeeft het en ze halen 'het binnenwerk' eruit, dit is een printje (met TTL ic's) waar waarschijnlijk een regelbare pulstrein uitkwam wat dan dit ding aanstuurde.
Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/w85nqw99l/sskt92.jpg

enfin, ze verbinden de 380 rechtstreeks aan de trafo en he, je kan weer lassen.

toen kwam de vraag bij mij terecht, hoe moeten we dat nou schakelen, die print is niet meer te krijgen, de schema's zijn niet te vinden, de nr's op de IC's zijn niet meer leesbaar, weet ik veel, dus ik trek een la open en geef zo'n 25A SSR mee, een 9 v batterijtje+DC/DC convertertje op 3V en een schakelaartje.

en die klapte er gelijk uit dus.. zal ongetwijfeld wel iets over het hoofd gezien hebben, ben ook geen krachtstroomfan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Laatst online: 19:28

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@ploink: moet normaal die triac/thyristor niet tegen de bodem zitten?
@borroz: jup pulstrein om het vermogen te regelen en ook opwarming afkoeling (als dat er al inzat) :D

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt van die dagen... :/

helemaal overheen gelezen, de eerste ESP8266-03 komen net binnen, maar passen niet op mijn expi printjes.
de steek is 2 mm en de gangbare expi printjes 2.54 mm .. :(

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/ielj1gzin/pastnie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

En je komt ook een gaatje tekort, anders gewoon met vliegende draadjes vast hangen (zoals ze dat doen in chippies);

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Gewoon korte draadjes aan solderen om de steek te overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook nog wat versies 01 onderweg, maar die schijnen niet lekker te passen op een breadbord, dus zie je dit soort printjes verschijnen.

Afbeeldingslocatie: http://embedded-lab.com/blog/wp-content/uploads/2014/12/ESP82664.jpg
Afbeeldingslocatie: http://embedded-lab.com/blog/wp-content/uploads/2014/12/ESP82663.jpg

idd losse draadjes dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Damic schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:40:
@ploink: moet normaal die triac/thyristor niet tegen de bodem zitten?
Lijkt me wel ja. Het zal een mosfet zijn want dit ding op de foto schakelt DC zie ik nu. Je kan de SSR leuk op een grote heatsink schroeven, maar als het mosfetje vrij in de lucht hangt binnen dat plastic doosje dan heeft dat niet veel nut. Die chinezen blijven me verbazen :P
@Borroz: http://nl.farnell.com/sem...dule-95a-1-2kv/dp/2423677
Hoe dat precies geschakeld zit weet ik niet, maar ik denk dat je gelijk hebt. Er zullen wel pulsen naar de gates gaan om ze op het juiste moment te schakelen en een bepaalde hoeveelheid energie te doseren voor een puntlas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:26
Voor een projectje heb ik ~50 elco's nodig. Veel van mijn andere componenten bestel ik bij eBay, maar hier twijfel ik een beetje. Zie veel draadjes over namaak en/of slechte kwaliteit caps. Het is voor een lowbudget projectje, maar niet zo lowbudget dat er no-name caps op moeten.

Bij een betrouwbare eBay seller halen of toch maar Conrad?

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Wat heb je specifiek nodig? Kosten ze ongeveer een euro per stuk? Want dan zou ik gewoon lekker bij Farnell bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conrad vind ik over het algemeen qua komponenten te duur, en de levertijd (week) bevalt me tegenwoordig ook al niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Een week levertijd is niet echt meer van deze tijd nee. Probleem wat je bij Farnell hebt is dat die toch enkel met UPS leveren? Een PostNL is een stuk makkelijker voor de gemiddelde consument (want leveren op zaterdag, en anders kan je iig tweede poging hem gewoon in de buurt laten droppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Bij mij levert ook PostNL niet meer op zaterdag, noch op nuttige tijden doordeweeks.

Omgekeerd heeft de UPS-meneer regelmatig pakketjes bij de buren afgeleverd :)

Ik denk dat de conclusie is dat postbedrijven onnavolgbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
mux schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:46:
Wat heb je specifiek nodig? Kosten ze ongeveer een euro per stuk? Want dan zou ik gewoon lekker bij Farnell bestellen.
16V 470uF. Kosten 10-20 cent bij Conrad, maar heb voorlopig niks nodig dus daar komt 7 euro verzendkosten bij. Wachten tot ik aan de 25 euro zit of is eBay ook prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Waar worden de caps voor gebruikt? Moeten ze low ESR zij of zijn standaardcaps goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:07
Sissors schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:53:
Een week levertijd is niet echt meer van deze tijd nee.
Probleem bij Conrad is de brakke aansluiting van hun vrachtwaggel naar postNL. Producten zijn vaak wel binnen 1 dag uit hun distrubutiecentrum (in Zuid Duitsland), maar het duurt dan meestal nog een dag of 2 voor hij bij PostNL in Born (limburg) aankomt waar hij vaak ook weer een dag ligt voordat hij daar gesorteerd wordt en dan eigenlijk pas de postNL levertijd begint. Het lijkt mij toch niet zo heel onmogelijk om te zorgen dat de boel vanuit hun centrum in Duitsland binnen 24 uur bij PostNL ligt (voor 00:00 uur) zodat hij direct in de sorteerboel kan voor levering de volgende dag. Dan zou 48 uur prima haalbaar moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door CrashOverDrive op 30-12-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:36

epic_gram

undercover moderator

Die 7 euro verzendkosten gaat inderdaad helemaal nergens over... Vooral naar consumenten kan je prima alles in een envelop stoppen of desnoods een boekpakket van 3 euro.

Wat een vreselijk bedrijf is het ook eigenlijk :D 8)7

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
mux schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:02:
Waar worden de caps voor gebruikt? Moeten ze low ESR zij of zijn standaardcaps goed genoeg?
Bulk, parallel aan PVDD en GND. Standaard is dus prima, gaat er vooral om dat ik geen no-name caps krijg die na een paar maand bol staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:27
Wil ze best voor je bij Farnell meebestellen. Duw ik ze daarna in een envelop.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
lutkeveld schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:39:
Voor een projectje heb ik ~50 elco's nodig. Veel van mijn andere componenten bestel ik bij eBay, maar hier twijfel ik een beetje. Zie veel draadjes over namaak en/of slechte kwaliteit caps. Het is voor een lowbudget projectje, maar niet zo lowbudget dat er no-name caps op moeten.

Bij een betrouwbare eBay seller halen of toch maar Conrad?
Wat voor toepassing is het? De eisen aan een condensator zijn namelijk sterk afhankelijk van de toepassing.

Voor voedingen met hoge stroom en lage spanning, zoals buck regelaars in een PC, zijn de eisen zeer hoog en juist daar komen de verhalen vandaan over slechte caps. Je let dan vooral op de 'Ripple current' en ESR eigenschappen, want als je 1.2V @ 100A moet stabiliseren dan vraag je nogal wat.

Als het gaat om een lage stroom, dan maakt het weinig uit wat je koopt. Het is zeg maar of je banden zoekt voor een Formule-1 wagen of een oude Fiat Panda, dat is een groot verschil.

Als je hoge eisen hebt, kijk eens op badcaps.net.
Ik heb nog wel wat caps over en anderen hier misschien ook wel, dus als je zegt wat je nodig hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

epic_gram schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:09:
Die 7 euro verzendkosten gaat inderdaad helemaal nergens over... Vooral naar consumenten kan je prima alles in een envelop stoppen of desnoods een boekpakket van 3 euro.

Valt nog mee hoor, heel veel bedrijven rekenen die 6,95 verzendkosten omdat dat het standaard tarief is van een pakket. Bij de Conrad zorg ik er ook voor dat ik aan die 25 euro kom want dan betaal ik geen verzendkosten.

Ik ben het er mee eens dat de vraag steeds groter wordt of dat nog iets van deze tijd is gezien er (in Azië vooral) bedrijven bestaan die wereldwijd kosteloos kunnen verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

epic_gram schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:09:

Niet dat ik nu Conrad zo'n tof bedrijf vind, maar ze maken ook kosten om het spul te picken, controleren, in een doos te stoppen en die dicht te plakken. Centenwerk, maar het moet wel betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:14
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:27:
[...]
Ik weet niet hoeveel marge die Chinese dingetjes hebben, maar zo te horen aan de fikkende SSR's niet al te veel. Maar zou je dan ook geen problemen krijgen met de spanning? De maximale, normale spanning is 400V +6%, dus als ze 420V tussen de fasen leveren op rustige momenten is dat gewoon normaal. Nu zou ik eerder op 410V rekenen, maar goed, dat is nog aardig boven de maximale 380VAC. Plus dat je misschien nog een klein inductief kickje krijgt bij het uitschakelen, maar ik heb geen idee hoe licht (of zwaar) die is.

Veel van die affikkende SSR verhalen zijn dan zelfs op 120VAC, met een resistieve load als bijvoorbeeld een verwarmingselement van een jacuzzi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcop23 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:06:
[...]

Ik weet niet hoeveel marge die Chinese dingetjes hebben, maar zo te horen aan de fikkende SSR's niet al te veel. Maar zou je dan ook geen problemen krijgen met de spanning? De maximale, normale spanning is 400V +6%, dus als ze 420V tussen de fasen leveren op rustige momenten is dat gewoon normaal. Nu zou ik eerder op 410V rekenen, maar goed, dat is nog aardig boven de maximale 380VAC. Plus dat je misschien nog een klein inductief kickje krijgt bij het uitschakelen, maar ik heb geen idee hoe licht (of zwaar) die is.

Veel van die affikkende SSR verhalen zijn dan zelfs op 120VAC, met een resistieve load als bijvoorbeeld een verwarmingselement van een jacuzzi.
heb je helemaal gelijk in, maar voor die 5 euro voor een 100A ssr willen ze het proberen, een nieuw apparaat kost ca 1000,- en ze gebruiken het maar zelden (en hobby)
ik krijg tzt binnenwerk bestaande uit thyristor blok + oude TTL electronica hier, als ik tijd heb zal ik eea is gaan trachten te ontleden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:54

mrc4nl

Procrastinatie expert

bah, anticlimax to the max.
ik sluit mn stepper motoren aan op de driver en arduino, zet de stroom spanning erop, gebeurd er helemaal niets ;(

ik heb alles nagekeken en t zou moeten werken, maar het doet het niet.Dus morgen maar eens met de multimeter aan de slag. kans dat het een voedingprobleemje is. (Vmotor is 3V,Vdriver is 8v,Voeding is 6.4V)
Maar vooral de Amerperes, voeding doet 1A, motor vraagt 1.8A per kanaal.

Wel kut om met door breadboorddraadjes amperes te meten, hoe doen jullie dat?

[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 30-12-2014 21:35 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Geen amperes door een breadboard heen sturen is een eerste stap ;). (iig ik neem aan dat als je breadboorddraadjes gebruikt dat op een breadboard is).

Maar ik zou eerst spanningen en connecties controleren. Dat hij het niet doet door gebrekkige stroom kan, dat hij niks doet lijkt me echter minder waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik gebruik geen breadboard alleen headers en de kabeltjes.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 19:02

Corn

Raar jongetje

Ik drop deze link even in de kroeg, made in ye olde Holland!

Helaas vult hackaday zelf wel vrij veel aan; niet alles klopt wat er in hun tekstje staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Corn schreef op woensdag 31 december 2014 @ 01:33:
Ik drop deze link even in de kroeg, made in ye olde Holland!

Helaas vult hackaday zelf wel vrij veel aan; niet alles klopt wat er in hun tekstje staat
geweldige toepassing van die HLK-RM04
heb toevallig een ebay veiling gewonnen (8,-) en er is zo'n ding onderweg

* update : dingdong :'(

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/h0oakefh3/hlk_rm04dev.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

mrc4nl schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:33:
bah, anticlimax to the max.
ik sluit mn stepper motoren aan op de driver en arduino, zet de stroom spanning erop, gebeurd er helemaal niets ;(

Maar vooral de Amerperes, voeding doet 1A, motor vraagt 1.8A per kanaal.
En die 1.8A is waarschijnlijk niet stall current die ligt vaak paar factoren hoger, al weet ik dat niet zeker bij alle steppers. Ik gebruik voor mijn stepper in mijn mini CNC een PC voeding die 25A kan leveren, beter overkill dan te kort komen, op mijn stepper staat 0.8A maar hebben piek van rond de 2A als ze opstarten of het zwaar krijgen.

In jou geval zou dat wel een 3.5 a 4A kunnen zijn, die 1A voeding trekt dat nooit en zakt waarschijnlijk in.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn

Corn

Raar jongetje

Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2014 @ 09:26:
[...]

geweldige toepassing van die HLK-RM04
heb toevallig een ebay veiling gewonnen (8,-) en er is zo'n ding onderweg

* update : dingdong :'(
Is er iets mysterieus' aan de hand met je MAC addressen? :) Kan weinig exploits bedenken namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol ;)

jij weet natuurlijk niet waar ze mogelijk voor gebruikt gaan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Corn schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:05:
Is er iets mysterieus' aan de hand met je MAC addressen? :) Kan weinig exploits bedenken namelijk ;)
Hier bij Rijswijk aan de A4 is vorige week een nieuwe Mac-adres geopend, met gratis WiFi.. :D :D
(sorry, deze kon ik niet laten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

RobV schreef op woensdag 31 december 2014 @ 16:00:
[...]

Hier bij Rijswijk aan de A4 is vorige week een nieuwe Mac-adres geopend, met gratis WiFi.. :D :D
(sorry, deze kon ik niet laten)
Vandaag er gegeten (werk zit om de hoek) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ben weer wat bezig geweest met de code voor SD kaart en bmpjes, heb code nu redelijk geoptimaliseerd. En merkt amper verschil tussen plaatje weergeven vanaf het interne flash of vanaf de SD kaart. :)

En kan nog meer optimaliseren, lees nu nog steeds de files vanaf begin, zeg maar het hele fat pad naar de data toe. Dat kan ingekort worden door bij het opstarten alle files te lokaliseren en de data adressen op te slaan die bij de plaatjes horen. Dat scheelt ook weer wat tijd. En kan de st drivers uit bepaalde functies halen en direct de registers aansturen, dat zal ook nog klein beetje schelen.

Heb nu gekozen om grote buffer te maken van 8KB, alles wat kleiner is dan 64x64px(of andere verhouding natuurlijk) kan in een keer geladen worden, dat is voor mijn doeleinde zat, gaat om GUI met icons. Duurt +- 1sec om scherm vol te tekenen met 3 rijen van 4 icons, uiteraard allemaal verschillende icons. Want als ik twee keer dezelfde moet tekenen dan sla ik natuurlijk alles over en lees direct de buffer nogmaals uit.

Iemand nog tips om foto's te maken van TFT? Krijgt niet goed voor elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EiXMl71CB5x6dDxhmgAhtzwI/thumb.jpg

Ter referenties, icons zien er dus zo uit in het echt, en is allemaal veel helderder.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AvasEZw4inDx1OKDTdEx4VBM/full.jpg

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

mad_max234 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:19:

Iemand nog tips om foto's te maken van TFT? Krijgt niet goed voor elkaar.
probeer belichtingscompesatie in te stellen, omhoog (+1, +1.3 oid)
ook manuele witbalans wil wel eens helpen :)

[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 31-12-2014 17:27 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Bedoeld de EV? Dan word de tekst geel.

Ga nog even wat oefenen, en ander denk ik dat ik maar gewoon nep scherm maak in photoshop tegen de tijd dat ik wat plaatjes nodig heb, dan is het tenminste helemaal scherp.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn

Corn

Raar jongetje

Zijn er trouwens nog mensen hier geinteresseerd in zo'n pager transmitter bordje? Voor gratis en voor niets! (Moet je wel plechtig beloven dat je 'm gaat bouwen)

Moet opruimen van het vriendinnetje ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

mad_max234 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:35:
Bedoeld de EV? Dan word de tekst geel.

Ga nog even wat oefenen, en ander denk ik dat ik maar gewoon nep scherm maak in photoshop tegen de tijd dat ik wat plaatjes nodig heb, dan is het tenminste helemaal scherp.
Ev is inderdaad belichtingscompensatie, de witbalans als de naam al zegt maakt een foto warmer of kouder
is witte text geel in de foto? zet de witbalans koeler. je kan 2700K proberen

[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 31-12-2014 17:47 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Corn schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:42:
Zijn er trouwens nog mensen hier geinteresseerd in zo'n pager transmitter bordje? Voor gratis en voor niets! (Moet je wel plechtig beloven dat je 'm gaat bouwen)

Moet opruimen van het vriendinnetje ;(
tof.. heb me gemeld
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

mrc4nl schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:43:
[...]

Ev is inderdaad belichtingscompensatie, de witbalans als de naam al zegt maakt een foto warmer of kouder
is witte text geel in de foto? zet de witbalans koeler. je kan 2700K proberen
Help niet veel met de kleur van de icons, alleen tekst word wat witter of geler.

Als het in het echt er maar goed uitziet. :D

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/x8jalrxln/bwtweakers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dat is vuurwerk wat je nooit wilt zien! :D

Heb net een 32F429IDISCOVERY gekocht. Eens kijken wat een 180Mhz M4 met een extra 64Mb sram chipje op het schermpje kan toveren. Was maar 20 euro (exclusief btw), zo een losse stm32 kost daarin tegen kleine 17 euro(exclusief btw), maar dat was al bekend uiteraard dat bordjes worden gesponsord. Er zit een STM32F429ZIT6U op, heeft 2MB flash, 256KB ram en 144 pinnen, dat is voor mij behoorlijke overkill op de ram na.

Moest de bestelling aanvullen zat op 48 euro, dan maar leuk speeltje erbij, beter dan verzendkosten betalen. :D

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat zal wel flink schelen kwa snelheid, zit zelf naar die teensy 3.1 te kijken 8) met als bijkomend voordeel dat je de arduino ide kan blijven gebruiken.
- http://www.dorkbotpdx.org/blog/paul/display_spi_optimization

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Zijn de arduino libs ook beetje gepoort naar de teensy? Want verkijk je niet op arduino compatible. Bij veel projecten slaat dat alleen op de IDE en niet op alle libs, je zal alsnog hoop zelf moeten schrijven, en dat doe je doorgaans in C++.

Vind de teensy alleen wel erg duur voor wat je ervoor terug krijgt, maar als je aan arduino vast wilt houden zal je beperkte keuze hebben en zal het duurder koste, kan natuurlijk niet op tegen discovery maar dat is oneerlijke vergelijking.

Voor die +-25 euro(inclusief btw) krijg je behoorlijk wat namelijk, kan ebay volgens mijn niet eens tegenop. STM32 bordje met TFT en zo kosten daar ook al snel deze prijs of meer, en zit er minder op en ook geen ST-link programmer zoals bij de discovery wel zit.
Afbeeldingslocatie: http://ziblog.ru/wp-content/uploads/2013/10/image7.png

Edit
Zit ook nog L3GD20 3-axis digital gyroscope op.

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 02-01-2015 22:39 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik heb een Teensy 2 gehad, maar die was toch echt een stuk kleiner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

De teensy3.1 is niet zoveel groter dan de teensy2, teensy3.1 is pak en beet 5.04mm langer, teensy2 had 12 pinnen en 3.1 heeft er 14. :)

Afbeeldingslocatie: https://www.pjrc.com/teensy/teensy31.png

Afbeeldingslocatie: https://www.pjrc.com/teensy/features.gif

Als je op het plaatje hierboven doelde, dat is het discovery bord wat ik gekocht heb.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik denk aan een mobiele (3V3) toepassing .. daar is teensy meer geschikt voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Zijn ook low power discovery bordjes, kosten 6 euro of zo.

Ik heb mijn huidige stm32f103c8t6 breadbord printje van ebay voor +-4 euro.
http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Edit/
Zijn volgens mijn allemaal 3.3v max zover ik weet, heb nog geen 5v cortex gezien.

[ Voor 16% gewijzigd door mad_max234 op 02-01-2015 23:54 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Als je op het plaatje hierboven doelde, dat is het discovery bord wat ik gekocht heb.
Inderdaad. Ik moet beter lezen of eerder naar bed als ik moe ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekker vlot 8)

maar ook weer lastig fatsoelijk in te bouwen.. die electronica boeren denken dat je alles altijd los op je bureau laat liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Kan nog veel vlotter, zoek eens op chrom art accelerator, daarmee kan je heel snel een TFT aansturen, simpel gezegd is het een GPU, neemt werk uit handen van de CPU.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=TJWeVvicvZk]

Let op cpu loopt maar op 16Mhz en niet op 180MHz, fosc= 16Mhz, en dan nog haalt die rond de 18fps. :)

STM32 heeft er speciale site voor chrom art accelerator.
http://www.stm32circle.com/projects/contest.php

Edit/
Dit is dev kit, is dus gemaakt om los op het bureau te liggen en niet voor inbouw! Als je iets gaat maken met deze chip dan gaat ST er vanuit dat je gewoon losse chip bij hun gaat kopen. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door mad_max234 op 03-01-2015 11:26 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De ST dev kit boardjes zijn vooral leuk voor software programmeurs om een head-start te krijgen op hardware.
Voor elke praktische toepassing kan je beter de chip los kopen.. maar die zijn inderdaad net iets goedkoper dan de devboards. Zo maken ze de markt wel aardig scheef natuurlijk, maar al zouden ze maar paar procent van hun klanten over halen om grotere aantallen chips te bestellen zijn ze waarschijnlijk al tevreden.

Geeft onze hobbyisten/studenten natuurlijk wel budget bordjes met leuke CPU's en toys ;) Ik heb dat bordje hier ook liggen, maar ben er nog steeds niet aan toegekomen om zelf met de firmware te gaan stoeien. Ik ben eerder met een kant en klare TFT module bezig geweest en had daar een eigen widget-library (knop, graphics, keyboard, enz.) over heen geschreven (stage project), maar eerlijk gezegd schrok ik er nogal van hoeveel tijd daar uiteindelijk is in gaan zitten.

edit:
typo's 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Hans1990 op 03-01-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik ben niet zo goed in tekenen en photoshop, kost me een uur om een icon te maken. En je blijft vaak schuiven met de elementen en hier en daar pixel aanpassen, kost inderdaad veel meer tijd dan simpel tekst menutje op 16x2 display.

Discovery bordjes is promotie materiaal voor ST, denk als je ze mailt als bedrijf dat ze je een bordje opsturen voor niks.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:53
Iemand enige tips.. een kameraad wilt in zijn restaurant een deel van dit soort deur/raam sensors gebruiken http://www.aliexpress.com...-Rolling/32255627528.html
deze dan kunnen weergeven op een pc en als er eentje open gaat die niet mag een alarm op de pc weergeven (wat dan een mail ofzo kan sturen maar das meer software)

Mijn grootste concern is de sensors koppelen aan iets wat ik kan uitlezen over langere afstanden. UTP zou in principe gaan, maar dan zou ik moet ze gaan groeperen.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stuitte laatst op een 'push message dienst' genaamd prowl
je kan dus een alarm pushmessage naar een telefoon laten sturen als er iets 'mis' is :)
dit ga ik binnenkort testen ism thingspeak en een arduino+esp8266+tempsensor 8) , dit voor een vriend met een wijnkelder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dat is toch gewoon een grote reed relay? Wat is je kennis van elektronica? En wat is in jou ogen een lange afstand? 10meter, 100meter, 1000 meter? Wat is een deel, hoeveel deuren ongeveer?

Op zich hoef je er niks bij te halen, gewoon DC erop zetten en aan poort hangen, niet te dunnen kabels gebruiken en dan kom je heel eind zonder al te veel moeite, als je pc hebt met parallel poort kan het direct aan de pc als het gaat om beperkt aantal.

Anders als je geen parallelpoort hebt, en die kans is vrij groot, kan je iets als arduino gebruiken om de sensoren uitlezen en via een usb->serial aan je pc hangen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hoe zit het met een USB to Serial kabeltje als ik een ESP8266 module wil aansluiten? De inputs daarvan zijn 3.3V, dus ik moet ook een 3.3V kabel hebben.

Het is mij alleen niet duidelijk hoe dat precies zit.

Bij deze kabel staat wel 3.3V: http://www.ebay.com/itm/N...ain_0&hash=item2c8e14e4b2 maar dat slaat volgens mij alleen op de Vcc lijn die het ding heeft. Ik heb geen idee of de datalijnen ook op 3.3V niveau werken.

Terwijl bij deze: http://www.ebay.com/itm/U...ain_0&hash=item4d05ca1053
Staat dat het TTL niveau 3.3V is.

Kan iemand mij een link geven van een goedkopere variant die ook een TTL niveau van 3.3V heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ja er staan genoeg op eBay als ik zoek op 3.3V.

Maar doen die ook 3.3V op de datalijnen? Als ik er eentje neem die 5V op de datalijnen uitspuugt (wat de meeste doen volgens mij?) dan sloop ik de ESP8266.
Pagina: 1 ... 7 ... 113 Laatste