Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:57

mace

Sapere Aude

CrashOverDrive schreef op zondag 01 november 2015 @ 01:25:
[...]

Dit ja.De €60 euro die ze vragen lijkt me nogal royaal :') Meer dan €10 aan materiaal zit er niet in. Wat R&D kosten er in verwerken is normaal, maar dit is tamelijk overdreven..
Oh damn ik had nog niet eens naar de prijs gekeken. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:07

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

DaWaN schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:51:
[...]

Meeste van dat soort 'scopes' zijn simpelweg het geld niet waard.
Zie hier een review van een typisch geval:
[video]

De DSO Nano is volgens mij nog wel te pruimen (vanwege de community SW support) en is ook niet te duur met 90 dollar.

Of is er in de afgelopen 2 jaar beter spul uitgekomen? Alles wat in de buurt komt qua prijs van een DS1054Z is wat mij betreft al kansloos.
Ik zag die DSO Nano in Nederland voor 89 euro, idd een nette prijs. Meet deze ook nog de spanning dat je weet?

Ik heb wat filmpjes van dat gele ding bekeken en ik had niet de indruk dat die het slecht deed alleen de touchscreen is wat klein (en ik heb geen kleine vingers). Moet van de winter toch wat lagers bij DX bestellen dus zal ik er nog eens over nadenken of ik dat ding voor die 40 euro mee bestel.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ze hebben nogal dure componenten gekozen.. Traco isolated DC/DC (2,90), Analog devices USB isolator (ADUM4160 = 6.75-7,80!), FTDI chip (3,65), grote connectors (3 euro?), etc.
Strooi nog wat klein materiaal en een 2-laags PCB bij op, doe de prijs maal 3 en je zit op 60 euro.

Als je puur isolated RS232 wil , kan je iets gelijkwaardigs maken voor de helft van de prijs. Maar dan heb je geen isolated USB, RS485, etc. en/of standalone voeding.

En als je een laptop hebt kan je die sowieso al isolated maken door alle randapparatuur los te koppelen en op de batterij te werken. Dan is het een compleet zwevend apparaat. Wel opletten dat het maar voor 1 RS232 poort tegelijk geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Een USB isolator + een USB <> RS232 convertertje is significant kleiner, en doet datzelfde behalve RS485.

En dan welk probleem ik ermee heb: Het is nog geen eens in een behuizing? Als je je druk maakt over dat er bijvoorbeeld 230V door je laptop kan gaan, zorg dan dat ook bij je isolator het niet direct aanraakbaar is (of iig redelijk beperkt). En het ziet er gewoon netter uit als een echt product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 19:01
Sissors schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:39:
Een USB isolator + een USB <> RS232 convertertje is significant kleiner, en doet datzelfde behalve RS485.

En dan welk probleem ik ermee heb: Het is nog geen eens in een behuizing? Als je je druk maakt over dat er bijvoorbeeld 230V door je laptop kan gaan, zorg dan dat ook bij je isolator het niet direct aanraakbaar is (of iig redelijk beperkt). En het ziet er gewoon netter uit als een echt product.
Het is ook echt een R&D tool en dan is het prettig dat je niets hoeft te slopen om er wat op aan te passen. Van engineers voor engineers zoals de video zegt.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dan stop je een stel schroefjes in de behuizing. Dat je engineer bent betekend niet dat veiligheid irrelevant is (anders had je dat hele ding niet hoeven te kopen). Sowieso is het nou niet triviaal om zoiets nog aan te passen. Dan hadden ze er minstens ipv een FTDI chip een random MCU met USB in moeten stoppen. Al heb je dan weer niet de FTDI drivers natuurlijk.

Daarnaast: Als engineer wil ik vooral dat mijn apparatuur goed werkt, niet dat ik het moet gaan aanpassen. Ook een voeding wil ik gewoon netjes in een behuizing hebben die het simpelweg doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Sissors schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:47:
Dan stop je een stel schroefjes in de behuizing. Dat je engineer bent betekend niet dat veiligheid irrelevant is (anders had je dat hele ding niet hoeven te kopen). Sowieso is het nou niet triviaal om zoiets nog aan te passen. Dan hadden ze er minstens ipv een FTDI chip een random MCU met USB in moeten stoppen. Al heb je dan weer niet de FTDI drivers natuurlijk.

Daarnaast: Als engineer wil ik vooral dat mijn apparatuur goed werkt, niet dat ik het moet gaan aanpassen. Ook een voeding wil ik gewoon netjes in een behuizing hebben die het simpelweg doet.
Het spijt me Sissors, maar deze 'isolatie' heeft niets met veiligheid te maken.

Ook het idee dat een laptop op batterij voldoende 'isolatie' geeft is niet juist. Zodra je iets met analoge audio of hoog ohmige sensor metingen gaat doen kom je daar achter.

Ze kiezen voor 'known good' omdat ze niet dagen lang willen prutsen om het aan de gang te krijgen. De video kijken is mijn tip.

Ze hebben dit een tijd terug gemaakt en willen het kostenvrij naar een breder publiek brengen als ik de initiatiefnemers wel versta.

PS: je krijgt het schema er bij. Leef je uit, maak het zelf beter 8)

[ Voor 2% gewijzigd door kdeboois op 01-11-2015 12:59 . Reden: tweede tip ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 17:52
Ik heb iets vreemds. Ik heb een printplaatje gemaakt met een FT245RL (een USB naar parallel FIFO). Nu heb ik de FT245RLs uti China besteld, wat misschien eigenlijk ook al niet echt aan te raden is.

Maar goed, ik heb ondertussen alles binnen. In totaal heb ik er vier gesoldeerd en slechts twee ervan worden herkend door mijn computer.

Nu heb ik het probleem met het herkennen door de computer even achter me gelaten en ben ik gaan kijken of mijn printplaatje uberhaupt doet wat het moet doen en dat doet hij dus niet. Nu lijkt het er echter op dat ik FT232RLs (USB naar serial converter) heb ontvangen met op de package FT245RL geschreven..

Een aantal redenen:
- Ik heb data gestuurd naar de FT245RL over USB. Vervolgens heb ik met een logic analyzer pin 1 gemeten. Voor de FT232RL is dat de TXD pin. Nu krijg ik daarover gewoon letterlijk wat ik gestuurd heb over serieel terug.
- Met FT Prog de FT245RL uitlezen geeft terug dat het een FT232R is. Ook dit zou niet moeten..

Iemand hier ervaring mee? Waarom zou je de verkeerde chip in een package doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

danielkraak schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:03:
Ik heb iets vreemds. Ik heb een printplaatje gemaakt met een FT245RL (een USB naar parallel FIFO). Nu heb ik de FT245RLs uti China besteld, wat misschien eigenlijk ook al niet echt aan te raden is.

Maar goed, ik heb ondertussen alles binnen. In totaal heb ik er vier gesoldeerd en slechts twee ervan worden herkend door mijn computer.

Nu heb ik het probleem met het herkennen door de computer even achter me gelaten en ben ik gaan kijken of mijn printplaatje uberhaupt doet wat het moet doen en dat doet hij dus niet. Nu lijkt het er echter op dat ik FT232RLs (USB naar serial converter) heb ontvangen met op de package FT245RL geschreven..

Een aantal redenen:
- Ik heb data gestuurd naar de FT245RL over USB. Vervolgens heb ik met een logic analyzer pin 1 gemeten. Voor de FT232RL is dat de TXD pin. Nu krijg ik daarover gewoon letterlijk wat ik gestuurd heb over serieel terug.
- Met FT Prog de FT245RL uitlezen geeft terug dat het een FT232R is. Ook dit zou niet moeten..

Iemand hier ervaring mee? Waarom zou je de verkeerde chip in een package doen??
Because China, via ebay, je geld terug vragen want het zijn fakes ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Damic schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:16:
[...]
Because China, via ebay, je geld terug vragen want het zijn fakes ;)
Maar is mijn specifieke geval algemeen bekend? Want het lijkt er nu dus op dat ik een chip met een andere functionaliteit heb gehad ontvangen.. Dat is toch gewoon vragen om problemen als verkoper?

Ik kan via Google niks vergelijkbaars vinden.

Overigens ga ik inderdaad mijn geld zien terug te krijgen. Is voor het eerst nodig, ben benieuwd. :P

[ Voor 16% gewijzigd door danielkraak op 01-11-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ja is bekent fenomeen, ze nemen random chips maken ze proper en zetten er een nieuwe nummer op.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 11:16

SA007

Moderator Tweaking
Damic: Gebeurd erg weinig hoor, wat vaken gebeurd is dat er een soortvan vervanger gemaakt wordt welke in 'een' apparaat werkt en vervolgens in massaproductie gegooit worden.

De meeste namaak FTDI chips zijn general purpose microcontrollers (vaak 8051's want die zijn heel goedkoop) met FTDI emulatiesoftware erin met een flinke stapel bugs.
Dan hebben ze de FT232R bijv nagebootst, en bij een converter met een FT232RT erin werkt dezelfde chip ook, dan maken we de namaak ook met een extra T erop, enz.
Ook wordt vaak namaak weer nagemaakt (geen gein, maar wordt het niet echt beter van).

Gebeurd overigens bij alle componenten, heb al van namaak cheapo-condensators gehoord, maar ook transistors, mosfets, microcontrollers, connectors, kabel (zie bijv het epische topic over ccs netwerkkabel) enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ja, ik snap niet helemaal waarom je de verkeerde chip zou leveren? Dan val je toch gewoon meteen door de mand.

Overigens moet de FT232R in de mijne ook wel nep zijn. Ik heb nog wel een python scriptje gedraaid om dat te controleren en die zei dat hij echt was, maar kan natuurlijk dat ze tegenwoordig weer betere clones hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
kdeboois schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:51:
[...]

Het spijt me Sissors, maar deze 'isolatie' heeft niets met veiligheid te maken.

Ook het idee dat een laptop op batterij voldoende 'isolatie' geeft is niet juist. Zodra je iets met analoge audio of hoog ohmige sensor metingen gaat doen kom je daar achter.

Ze kiezen voor 'known good' omdat ze niet dagen lang willen prutsen om het aan de gang te krijgen. De video kijken is mijn tip.

Ze hebben dit een tijd terug gemaakt en willen het kostenvrij naar een breder publiek brengen als ik de initiatiefnemers wel versta.

PS: je krijgt het schema er bij. Leef je uit, maak het zelf beter 8)
Analoge sensor metingen met RS232? Dat is een digitaal protocol. En meer isolatie krijgen dan een laptop batterij lijkt me ook erg lastig.
Ik heb dat filmpje gekeken: Maar volgens mij heb jij dat niet gedaan. Ze noemen specifiek twee punten: eerste is aardlussen. Dat is inderdaad geen veiligheid. Laptop batterij werkt daar overigens wel perfect voor. En het tweede punt, is verrassend genoeg, veiligheid...

Mijn hele punt dan ook is: Bij zulk soort zaken wil ik het niet beter maken, ik wil iets goeds hebben. Punt twee, om hem nog maar eens te maken, zelfs als je hem beter wil maken, en dat zou willen doen door hun product te gaan modden, dan nog steeds zie ik geen reden om hem niet in een behuizing te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Sissors schreef op zondag 01 november 2015 @ 23:31:
[...]

Analoge sensor metingen met RS232? Dat is een digitaal protocol. En meer isolatie krijgen dan een laptop batterij lijkt me ook erg lastig.
Ik heb dat filmpje gekeken: Maar volgens mij heb jij dat niet gedaan. Ze noemen specifiek twee punten: eerste is aardlussen. Dat is inderdaad geen veiligheid. Laptop batterij werkt daar overigens wel perfect voor. En het tweede punt, is verrassend genoeg, veiligheid...

Mijn hele punt dan ook is: Bij zulk soort zaken wil ik het niet beter maken, ik wil iets goeds hebben. Punt twee, om hem nog maar eens te maken, zelfs als je hem beter wil maken, en dat zou willen doen door hun product te gaan modden, dan nog steeds zie ik geen reden om hem niet in een behuizing te hebben.
In deze digitale wereld wil je met een design klus wel eens wat settings doen aan je ad converter maar je conversie zo min mogelijk beïnvloeden. Een laptop is dan geïsoleerd maar nog wel een behoorlijke 50 Hz antenne.

Met RS232 zou ik het niet meer doen, maar USB komt op er veel kitjes voor en hebben met een 10 of 12 bits AD converter flink baat bij dit printje.

Veiligheid is dan beperkt tot het voortbestaan van je USB poort, verder niet want zoals je zelf al zegt, geen behuizing en alles aanraakbaar. Geen groot probleem in laboratorium omgeving met mensen die weten wat ze doen.

Jammer dat dit niks voor je is zo zonder behuizing. Gelukkig zie ik wel toepassingen en ga ik mijn klanten adviseren eens met deze jongens te praten als ze naar zoiets op zoek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
kdeboois schreef op zondag 01 november 2015 @ 23:39:
[...]

In deze digitale wereld wil je met een design klus wel eens wat settings doen aan je ad converter maar je conversie zo min mogelijk beïnvloeden. Een laptop is dan geïsoleerd maar nog wel een behoorlijke 50 Hz antenne.
Als jij een sensor tussen de twee pinnen van je AD converter hebt zitten, zou wat jouw laptop doet niet moeten uitmaken.
Veiligheid is dan beperkt tot het voortbestaan van je USB poort, verder niet want zoals je zelf al zegt, geen behuizing en alles aanraakbaar. Geen groot probleem in laboratorium omgeving met mensen die weten wat ze doen.
Als iets je USB poort kapot kan maken, kan het vaak ook jouw kapot maken. En dan is in een lab omgeving veiligheid juist belangrijk, omdat mensen daar elke dag ermee werken, en dus elke dag weer de mogelijkheid hebben om een ongeluk te krijgen als er ergens 230V op staat. En het 'leuke' aan zo'n isolator is, is dat je dat niet merkt omdat je USB poort niet eruit fikt.
Jammer dat dit niks voor je is zo zonder behuizing. Gelukkig zie ik wel toepassingen en ga ik mijn klanten adviseren eens met deze jongens te praten als ze naar zoiets op zoek zijn.
Je noemde eerder dat het je eigenlijk alleen ging om de USB, waarom dan niet gewoon één van de vele andere USB isolatoren kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:43
Pizza_Boom schreef op zondag 01 november 2015 @ 00:40:
Ik ben nog niet veel met RS232 e.d. bezig (zeg maar gerust: niet), maar iemand hier wel eens van gehoord? https://www.kickstarter.c...ed-usb-to-usb-rs232-rs485
Schema beschikbaar staat er, maar ik kan hem niet vinden :/
Isolated usb/rs232/rs485 circuits kan je zowiezo veel vinden in de application notes van IC fabrikanten lijkt me, en ook complete modules zijn zeer goed verkrijgbaar. RS485 is dan wel wat uitdagender m.b.t. send/receive opties (RS422 ftw).
Ik zie niet in wat deze kickstarter extra biedt t.o.v. de allang verkrijgbare oplossingen?
Als snelheid geen issue is dan is RS485/RS422 de bewezen standaard, veel industriele installaties zitten tjokvol met optisch geisoleerde RS485/422 netwerken (incl. profibus/fieldbus converters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Het schema staat er toch:
Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/004/691/643/eb49c1c75d36d2b5a768827484e17684_original.jpg?v=1444836383&w=680&fit=max&auto=format&q=92&s=ca5ef0a4c624bb6c61116e56eb883d56 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:02
Ik moet eenmalig een PIC (PIC16F88-I/P) programmeren, kan ik dan zoiets bouwen: http://www.instructables.com/id/Simple-JDM-PIC-Programmer/ of moet ik toch echt iemand met een PIC-programmer opzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:50
Stuur de hex maar dan stuur ik je de chip wel (dip of soic?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-09 03:15
ThinkPadd schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:49:
Ik moet eenmalig een PIC (PIC16F88-I/P) programmeren, kan ik dan zoiets bouwen: http://www.instructables.com/id/Simple-JDM-PIC-Programmer/ of moet ik toch echt iemand met een PIC-programmer opzoeken?
Ik heb exact dezelfde vraag, om exact dezelfde reden (ivm het bouwen van een Opentherm Gateway).

Ik ben in het bezit van een PIC16F88-I/P (gekocht bij Conrad), maar wil indien nodig best een nieuwe PIC aanschaffen. zzattack, zou je mij tevens willen helpen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Als je nog een echt com poort hebt wel of eventjes in contact komen met zzatack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:27

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

base_ schreef op maandag 02 november 2015 @ 02:29:
[...]

Schema beschikbaar staat er, maar ik kan hem niet vinden :/
Isolated usb/rs232/rs485 circuits kan je zowiezo veel vinden in de application notes van IC fabrikanten lijkt me, en ook complete modules zijn zeer goed verkrijgbaar. RS485 is dan wel wat uitdagender m.b.t. send/receive opties (RS422 ftw).
Ik zie niet in wat deze kickstarter extra biedt t.o.v. de allang verkrijgbare oplossingen?
Als snelheid geen issue is dan is RS485/RS422 de bewezen standaard, veel industriele installaties zitten tjokvol met optisch geisoleerde RS485/422 netwerken (incl. profibus/fieldbus converters).
Complete modules zijn best duur, toch ook snel 60 euro.
Maar je kan er toch ook wat optocouplers tussen doen. Zoals deze oplossing:
http://softsolder.com/201...-serial-optical-isolator/
Afbeeldingslocatie: http://softsolder.files.wordpress.com/2009/12/cimg4322-optical-isolator-oops.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Sissors schreef op zondag 01 november 2015 @ 23:58:
[...]

Als jij een sensor tussen de twee pinnen van je AD converter hebt zitten, zou wat jouw laptop doet niet moeten uitmaken.

[...]

Als iets je USB poort kapot kan maken, kan het vaak ook jouw kapot maken. En dan is in een lab omgeving veiligheid juist belangrijk, omdat mensen daar elke dag ermee werken, en dus elke dag weer de mogelijkheid hebben om een ongeluk te krijgen als er ergens 230V op staat. En het 'leuke' aan zo'n isolator is, is dat je dat niet merkt omdat je USB poort niet eruit fikt.

[...]

Je noemde eerder dat het je eigenlijk alleen ging om de USB, waarom dan niet gewoon één van de vele andere USB isolatoren kopen?
Oneens, oneens & (verrassing) oneens.

Maar daar gaan ze zo niet uitkomen. ;)

PS: Geen 230 V op dit board zetten wat Sissors hier al argument gebruikt, daar is het niet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paar weken geleden had ik wat van die Hi-Link voedinkjes besteld.
220 AC in en 5 volt 600 mA uit.

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/xhq7jpvyn/hi_link1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/q148yccs5/hi_link2.jpg

eerste indruk ... vallen helemaal niet tegen.
* ripple moet ik nog even opnieuw meten 58 mV@600mA+elco47uF+c0.1 , de voeding stort beslist niet in elkaar bij max belasting

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/6u89gddr3/hi_link3.jpg
temp na 45 min @ 500 mA

morgen ga ik hem echt even op zijn %^%$# geven .. >:)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
kdeboois schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:29:
[...]

Oneens, oneens & (verrassing) oneens.

Maar daar gaan ze zo niet uitkomen. ;)

PS: Geen 230 V op dit board zetten wat Sissors hier al argument gebruikt, daar is het niet voor bedoeld.
Je bent het oneens dat ik een vraag stel waarom je geen random USB isolator gebruikt? Knap. Wat moet ik daar precies mee?

PS. Je moet nooit bewust 230V erop zetten, maar dit soort zaken zijn er juist wel voor bedoelt dat wanneer je het perongeluk wel doet, je PC beveiligt is. (En jezelf dus ook, iig zolang je het aan de juiste kant aanraakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Direct Rs232 RTS/CTS op TTL pinnen van PIC? :F
Voeding met 5.6V zener en hopen dat de TXD spanning hoog genoeg is voor VPP (circa 13V)? :z

Ik zou even iemand zoeken inderdaad. Zulke hobbyprogrammers moet je ook maar net de juiste programmeer software hebben en bidden dat het werkt.
Bij AVR heb je betere keuzes met Avrdude (parallele poort oid), helaas bij PIC niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hans1990 schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:25:
[...]

Direct Rs232 RTS/CTS op TTL pinnen van PIC? :F
Voeding met 5.6V zener en hopen dat de TXD spanning hoog genoeg is voor VPP (circa 13V)? :z

Ik zou even iemand zoeken inderdaad. Zulke hobbyprogrammers moet je ook maar net de juiste programmeer software hebben en bidden dat het werkt.
Bij AVR heb je betere keuzes met Avrdude (parallele poort oid), helaas bij PIC niet.
Kijk, toch handig dat ik eerst even hier kwam vragen :)

Maar geen zorgen, zzattack gaat hem voor mij proggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:32
Hans1990 schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:25:
Helaas zijn die PICkits nogal duur. 60 euro voor een setje betaal je zo...
Ik weet waar ik het over heb, heb zowel de PICkit 2 met demoboard als de losse PICkit 3. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 20:36
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:27:
paar weken geleden had ik wat van die Hi-Link voedinkjes besteld.
220 AC in en 5 volt 600 mA uit.

[afbeelding]
[afbeelding]

eerste indruk ... vallen helemaal niet tegen.
* ripple moet ik nog even opnieuw meten , de voeding stort beslist niet in elkaar bij max belasting

[afbeelding]
temp na 45 min @ 500 mA

morgen ga ik hem echt even op zijn %^%$# geven .. >:)
Ziet er tot nu toe netjes uit. Ben benieuwd wat er uit de test komt vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:18
gewoon out of the blue en omdat ik het wil delen :P

YAY, deze zijn onderweg:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/9lh36t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Vuikie schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:44:

YAY, deze zijn onderweg:
[afbeelding]
Nixies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Laatst online: 22:18
:Y

Ik ga deze besturen met een ATMega8(Omdat ik er daar nog een X aantal van heb liggen) samen met een DS1307 RTC. De stijl bij mij in huis is industrieel look dus ik ga ze infresen in een stuk RVS rail die wij op werk gebruiken. Wordt wel wat denk ik.

Ik zal wel een build blog maken ;) :D

[ Voor 36% gewijzigd door Vuikie op 03-11-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus die drone 'swarms' zijn geen science fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 11:53
Vuikie schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:44:

YAY, deze zijn onderweg:
[afbeelding]
Ik heb hier exact dezelfde liggen denk ik! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 19:43
Ik ben bezig met het testen van een muziek versterker (LEM DPA2.K, 800W/4ohm. vintage uit 1993). Er zit tussen kanaal 1 en 2 een verschil in vermogen/volume, het verschil is minimaal de helft (op gehoor). Dit heb ik getest (test 1) door middel van beide kanalen op versterker op 0db in te stellen.

Test 2 is, beide kanalen op hetzelfde volume te zetten en dan naar signaal led te kijken. Dan komt kanaal B veel eerder in dan kanaal A, 3 db hoger (op het mengpaneel) gaat het andere kanaal ook mee.

Ik heb de potmeters na gemeten, het zijn B5K potmeters (liniear, gek genoeg). Potmeter van channel A is 4,2k en van channel b van 4.0k.

Dit is sowieso op het randje (20%) onder de 5k, maar zou de 200 ohm verschil ook het volume verschil verklaren?

LEM DPA2.K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zweven wel service manuals.. heb je daar al naar gekeken ?
http://diagramas.diagramasde.com/audio/LEM%20_P-1000.pdf
en het zit waarschijnlijk niet in die potmeters

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2015 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:33:
[video]

dus die drone 'swarms' zijn geen science fiction
Dat is wel erg goed doordacht! Vooral de "assemblage" van 't ding deed me even terugspoelen, stel je voor dat je dat ding uit losse onderdelen in elkaar moet zetten... Ook die soldeer verbindingen zijn erg snugger. Heb alleen even gemist hoe 't komt dat de vleugels op sap reageren... vraag me af of die vleugels genoeg thrust en / of draagkracht hebben om het geheel efficient in beweging te brengen.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Iemand een idee waarom er zo'n groot verschil in prijs is tussen 32b AVR's en 8b AVR's. (tip de 32bit zijn stukken goedkoper (zo op het eerste gezicht))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kerstman ... ??????

Afbeeldingslocatie: https://c1.iggcdn.com/indiegogo-media-prod-cld/image/upload/c_limit,w_620/v1445945947/fniumxxjmwhb6hbrosuj.jpg

deze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joelluijmes
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik had een klein vraagje, wat is betekent AZR en AUR, zit er verschil in? Als ik google vind ik alleen random ic's. Bijvoorbeeld:

AT32UC3C1256C-AUR
AT32UC3C1256C-AZR
In datasheets kan ik zo gauw geen onderscheid vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Maximale bedrijfstemperatuur. +85 respectievelijk +125, die laatste is specifiek bedoelt voor de automotive industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Ik ben op zoek naar labels om voorop een aluminium frontpaneel te plakken. Het moet krasvast zijn, redelijk UV bestendig (niet verkleuren na een paar jaar gebruik), niet al te dun, niet glanzend, en teksten/logo met redelijk fijn detail scherp weergeven. Bedoeld om over het gehele paneel te plakken.

Heb al gekeken naar Quick-Mark Digital (QMD) van MEGA Electronics (http://www.megauk.com/quickmark-digital.php). Wilde de intro kit bestellen, maar daar kwamen erg veel kosten overheen (minimaal 30 pond bestellen, en dan nog eens 30 pond verzendkosten).

Heeft iemand ervaring met QMD?
Weet iemand een andere fabrikant/leverancier? Het liefst een materiaal zodat ik ze zelf kan printen, maar een leverancier voor kant-en-klare labels is ook interessant.

[ Voor 3% gewijzigd door Gwannoes op 04-11-2015 12:01 ]

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Ouderwetse dymo lettertang? Zoeentje die relief perst in een stripje plastic.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

RobV schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:50:
Ouderwetse dymo lettertang? Zoeentje die relief perst in een stripje plastic.
Wel graag een beetje professioneel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Fotogevoelig aluminium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Tja, etsen is wellicht nog het mooiste. Moet je wel etsinkt en een paar sterke zuren vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Gwannoes schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:01:
[...]

Wel graag een beetje professioneel ;)
De BTTF props hebben dat allemaal en daar noemen ze het 'perfect' (niet mee eens overigens).

Zelf heb ik voor mijn cockpit project acryl plaat geverfd en gegraveerd zodat je er verlichting achter kunt zetten. De foto is van een prototype, de lichtspreiding is nog niet helemaal zoals ik het hebben wilde.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6lkUSAUl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Kan je dat paneel niet gewoon in een lasersnijder leggen en het hele zooitje erin laseren? Doen wij hier ook met producten, serienummer erin branden. Gaat er nooit meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 11:53
RobV schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:55:
[...]

De BTTF props hebben dat allemaal en daar noemen ze het 'perfect' (niet mee eens overigens).

Zelf heb ik voor mijn cockpit project acryl plaat geverfd en gegraveerd zodat je er verlichting achter kunt zetten. De foto is van een prototype, de lichtspreiding is nog niet helemaal zoals ik het hebben wilde.

[afbeelding]
Hoe heb je die letters er zo perfect ingekregen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
azziplekkus schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:08:
[...]

Hoe heb je die letters er zo perfect ingekregen? :o
Graveren met de lasercutter :9 (en heul veul experimentjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

POST NL ??? wat flik je me nou.. :(

Iemand hier ook al mee te maken gehad ? afgelopen vrijdag een kaartje ontvangen van Post nl dat er een pakje voor me klaar lag op een afhaalpunt.
Enfin, ik al pissig want ik dacht 'ben de hele dag thuis en er is niet aangebeld'
Tweede gedachte 'oh shit ik moet btw/invoerrechten betalen bij de Jumbo, zeker nieuw'
Maandag naar de Jumbo, ligt idd een pakje, op mijn vraag 'waarom ligt dat nu hier' kreeg ik het vage antwoord 'ja dat is nieuw'
Maar wacht even.. ik bestel iets (in China) en dat wordt niet meer bij mij thuis bezorgt ??
Zojuist kwam de bezogster van Post nl weer en ik vroeg haar hoe eea zat, ze was (als ZZP ster) heel erg boos, 'ja wij moeten nu een aantal pakjes bij die afhaalpunten afleveren.
Kost mij geld en lastig voor klanten zoals jij (met bijna dagelijks een pakje)'

Mijn vraag hoe zit dat nu... iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:08
Kwam dit laatst op samen kopen tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.ledsee.com/postnl.jpg

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:39:
POST NL ??? wat flik je me nou.. :(

[...]

Mijn vraag hoe zit dat nu... iemand ?
Ach, da's al lang weer oud nieuws... ;)

Lees ende huiver: [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a=

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh.. dat 'nieuws' had ik even gemist en ik heb 2 x de hele site van Post NL doorgespit.
Dus standaard geen pakketjes uit China meer aan je deur bezorgt.. nou dat is in mijn geval heel, heel erg balen, was overigens ook de eerste keer voor mij.
BTW dat pakketje was niet aangetekend.. zat een rolletje soldeer in 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:51:
oh.. dat 'nieuws' had ik even gemist en ik heb 2 x de hele site van Post NL doorgespit.
Er wordt al weken over geklaagd, in verschillende topics :P

En PostNL heeft dit nieuwe beleid bij mijn weten nog steeds niet officieel uitgebracht (als nieuwsbericht bedoel ik dan), alleen interne memo's en reacties op Tweets en Facebookcomments.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:01:
[...]

Er wordt al weken over geklaagd, in verschillende topics :P
ik vind het ook schandalig ! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Ben ik blij dat ik die ervaring in Duitsland nog niet gehad heb... :/

@Borroz, hoe is die stresstest met die HiLink modules verlopen btw? Ik ben nog op zoek naar een manier om eenvoudig een 5v voeding toe te voegen aan m'n Mazzer koffiemolentjes =)

[ Voor 56% gewijzigd door C.44 op 04-11-2015 14:06 ]

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Laatst online: 21:39
Mwah, ik snap het eigenlijk heel goed. Met de gesubsidieerde zendingen uit China loopt PostNL een hoop omzet mis, terwijl al die pakketjes wel behandeld moeten worden. Was een kwestie van tijd voordat er een maatregel als deze ingevoerd werd. Moet je even nagaan dat een simpele postzegel al 69 cent kost voor brieven tot 20gr. Pakketpost is zelfs met een contract en redelijke aantallen >€5 maar ondertussen moet al dat spul uit China wel gewoon tegen bodemprijzen bezorgd worden. Dat terwijl het meeste uit China slechts enkele dollars in totaal heeft gekost, incl verzendkosten (gratis).

[ Voor 10% gewijzigd door wesleytjuh op 04-11-2015 14:09 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:08:
Mwah, ik snap het eigenlijk heel goed. Met de gesubsidieerde zendingen uit China loopt PostNL een hoop omzet mis, terwijl al die pakketjes wel behandeld moeten worden. Was een kwestie van tijd voordat er een maatregel als deze ingevoerd werd. Moet je even nagaan dat een simpele postzegel al 69 cent kost voor brieven tot 20gr. Pakketpost is zelfs met een contract en redelijke aantallen >€5 maar ondertussen moet al dat spul uit China wel gewoon tegen bodemprijzen bezorgd worden.
dan moeten ze de tarieven verhogen en geen klant onvriendelijkheid trachten te verkopen als 'service'
als gehandicapte wil ik, dat mijn post bij mij aan de deur wordt bezorgd en niet dat ik telkens naar een druk winkelcentrum moet ... of op zijn minst een soort opt out regeling.
nogmaals.. WAARDELOOS en zonder heldere communicatie.. wat een ^%^&^%$ bedrijf :(

@ C.44

binnen de fabrieks specs .. veilig gebruik tot een 400/500 mA (ESP8266 knutsel vb)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

wesleytjuh schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:08:
Mwah, ik snap het eigenlijk heel goed. Met de gesubsidieerde zendingen uit China loopt PostNL een hoop omzet mis, terwijl al die pakketjes wel behandeld moeten worden. Was een kwestie van tijd voordat er een maatregel als deze ingevoerd werd. Moet je even nagaan dat een simpele postzegel al 69 cent kost voor brieven tot 20gr. Pakketpost is zelfs met een contract en redelijke aantallen >€5 maar ondertussen moet al dat spul uit China wel gewoon tegen bodemprijzen bezorgd worden. Dat terwijl het meeste uit China slechts enkele dollars in totaal heeft gekost, incl verzendkosten (gratis).
Dat China sponsort als overheid bij die verzendkosten wil niet zeggen dat PostNL er niets aan verdient. Persoonlijk vind ik dat de kosten voor 't verzenden van post binnen Nederland gewoon belachelijk zijn. Buiten dat betaald China voor de verzendkosten vanuit China naar Nederland, daar komt 't dan terecht bij de Douane die 't doorgeeft aan PostNL. De kosten die PostNL maakt zullen ook gewoon door de verzender betaald worden, of die kosten nu gesponsord zijn of niet. Als 't zich gaat om grote zware pakketen kan ik me er nog iets bij voorstellen... maar een envelop met een rolletje soldeer?

Laatst kwam ik hier in 't lokale (Duitse) postkantoortje waar een Nederlander aangetekend een brief verstuurde naar Nederland. Omdat 't goedkoper was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 21-09 16:51
En het mooie ervan is, ze brengen het alsof dit op speciaal verzoek is van "alle" Chinese webshops :F
Dat komt toch niet geloofwaardig over. Het ergste nog wel is dat onze pakketbezorger (zzp) nu inkomsten misloopt.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:11:
[...]

@ C.44

binnen de fabrieks specs .. veilig gebruik tot een 400/500 mA (ESP8266 knutsel vb)
Hmm, dus een 25A solidstate relais, arduino pro mini en een lcd/tftje moeten daar wel redelijk op kunnen draaien. Eens kijken of ik die dingen lokaal kan vinden =) Thx!
Puch-Maxi schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:16:
En het mooie ervan is, ze brengen het alsof dit op speciaal verzoek is van "alle" Chinese webshops :F
Dat komt toch niet geloofwaardig over. Het ergste nog wel is dat onze pakketbezorger (zzp) nu inkomsten misloopt.
Dat die ZZP'er inkomsten misloopt is ook het hele idee erachter. Als ze die mensen minder hoeven te betalen hebben ze minder kosten en dus meer rendement. En daarna proberen ze het concept aan winkeliers als Jumbo en Staples (etc) te verkopen als service zodat ze meer mensen in hun winkel krijgen. Het is nu gewoon afwachten totdat PostNL de Jumbo een factuur stuurt voor het aanreiken van potentiële klanten.

[ Voor 49% gewijzigd door C.44 op 04-11-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

[oeps, 2 replies xD]

[ Voor 96% gewijzigd door C.44 op 04-11-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Over dat frontpaneel: Bedankt voor de suggesties. Maar het moet wel in kleur. Het moet echt een sticker zijn voor over een aluminium plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Dan creatief photosjoppen en even naar de reclamebureau om de hoek die het even op een glossie stikkervel uitprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Gloeiende gloeiende... Ik zal wel iets verkeerd doen, maar tot nu toe werkt geen van de PHP/HTML plug ins voor de RPi waarmee je een grafiekje kan maken... Grrr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C.44

C.44

Pizza_Boom schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:01:
Gloeiende gloeiende... Ik zal wel iets verkeerd doen, maar tot nu toe werkt geen van de PHP/HTML plug ins voor de RPi waarmee je een grafiekje kan maken... Grrr.
Krijg je wel PHP output? Probeer eens de standaard PHPInfo uit te trappen:

phpinfo.php
code:
1
<?php phpinfo(); ?>

Als dat werkt, heb je de GD en Imagick (iirc) modules geladen? Werkt je script wel op een normale server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
C.44 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:04:
[...]

Krijg je wel PHP output? Probeer eens de standaard PHPInfo uit te trappen:

phpinfo.php
code:
1
<?php phpinfo(); ?>

Als dat werkt, heb je de GD en Imagick (iirc) modules geladen? Werkt je script wel op een normale server?
Als ik naar 192.etc ga, dan krijg ik gewoon mijn map te zien. PHP info doet het gewoon, krijg keurig een overzichtje met alles dat bij PHP hoort.

Normale server heb ik hier niet staan. Ik heb een filetje controls.php staan, maar die is van binnen volledig HTML, die doet het wel gewoon. Die levert 3 knoppen, LED aan, LED uit, andere LED aantal keer knipperen. Werkt ook gewoon.

Bij het installeren van GD krijg ik meldingen dat ie e.e.a. niet kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C.44

C.44

Pizza_Boom schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:11:
[...]
Als ik naar 192.etc ga, dan krijg ik gewoon mijn map te zien. PHP info doet het gewoon, krijg keurig een overzichtje met alles dat bij PHP hoort.

Normale server heb ik hier niet staan. Ik heb een filetje controls.php staan, maar die is van binnen volledig HTML, die doet het wel gewoon. Die levert 3 knoppen, LED aan, LED uit, andere LED aantal keer knipperen. Werkt ook gewoon.

Bij het installeren van GD krijg ik meldingen dat ie e.e.a. niet kan vinden.
Kheb zelf geen ervaringen met de RPi en php servers (ik gebruik mijnes alleen voor XBMC / Kodi) maar 9 van de 10 keer dat je iets grafisch wil doen met PHP heb je minimaal GD nodig. Als je die niet hebt kan PHP geen afbeeldingen manipuleren of maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
code:
1
Fatal error: Call to undefined function imagecreate() in /var/www/drawtest.php on line 6

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/G1IPgo8.png

EDIT: Ik knal hem ook wel even in het RPI topic.

[ Voor 14% gewijzigd door Pizza_Boom op 04-11-2015 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C.44

C.44

Pizza_Boom schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:46:
code:
1
Fatal error: Call to undefined function imagecreate() in /var/www/drawtest.php on line 6

[afbeelding]

EDIT: Ik knal hem ook wel even in het RPI topic.
code:
1
2
sudo apt-get update
sudo apt-get install php5-gd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
C.44 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:53:
[...]

code:
1
2
sudo apt-get update
sudo apt-get install php5-gd
Mag ik je zoenen? >:) Het werkt. Ik zat nog te twijfelen of ik die get update nog moest doen, maar omdat ik van de week ook de upgrade gedraaid had, dacht ik dat die nog wel aanwezig was. Niet dus. Thnx! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Pizza_Boom schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:03:
[...]

Mag ik je zoenen? >:) Het werkt. Ik zat nog te twijfelen of ik die get update nog moest doen, maar omdat ik van de week ook de upgrade gedraaid had, dacht ik dat die nog wel aanwezig was. Niet dus. Thnx! _/-\o_ _/-\o_
Ehm :+

Die update doet eigenlijk niet meer dan de repository bijwerken, zodat ie weet waar welk pakket te downloaden is. Als je zo'n 404 error ziet dan is 't 9 van de 10 keer dat er een update oid geweest is aan 't pakket waardoor 't pakket een nieuwe naam of lokatie heeft gekregen.

Laat maar eens zien wat 't ding nu uitspuugd btw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Iets met de kleurtjes aan het klooien geweest, straks eens kijken of ik die string wat mooier vloeiend krijg, maar dat is programmeren dat wel op C lijkt, dus dat moet wel lukken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9wJWrss.png
C.44 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:15:
Die update doet eigenlijk niet meer dan de repository bijwerken, zodat ie weet waar welk pakket te downloaden is. Als je zo'n 404 error ziet dan is 't 9 van de 10 keer dat er een update oid geweest is aan 't pakket waardoor 't pakket een nieuwe naam of lokatie heeft gekregen.
Ah, ja, duidelijk. Tsja, ik ben nog een beetje ietsie pietsie Linuxnoob (lees: RPi is het eerste wat ik met Linux doe), dus het is voor mij zo nu en dan wel wat zoeken enzo. Dingen die voor een ander open deur lijken, zijn dat voor mij niet direct. :+

[ Voor 58% gewijzigd door Pizza_Boom op 04-11-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Pizza_Boom schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:26:
Iets met de kleurtjes aan het klooien geweest, straks eens kijken of ik die string wat mooier vloeiend krijg, maar dat is programmeren dat wel op C lijkt, dus dat moet wel lukken.

[afbeelding]

[...]
Ah, ja, duidelijk. Tsja, ik ben nog een beetje ietsie pietsie Linuxnoob (lees: RPi is het eerste wat ik met Linux doe), dus het is voor mij zo nu en dan wel wat zoeken enzo. Dingen die voor een ander open deur lijken, zijn dat voor mij niet direct. :+
Ik weet net genoeg om gevaarlijk te zijn in de buurt van een linux console haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
C.44 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:37:
[...]

Ik weet net genoeg om gevaarlijk te zijn in de buurt van een linux console haha :+
Das al meer dan ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-09 14:55
C.44 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:37:
[...]

"sudo rm -rf /*" ?? =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Wel even --no-preserve-root er bij })
Doe maar niet :z

Linux is erg leuk & nuttig IMHO. Ik doe alle embedded software nu op een linux bak (virtualbox voor simuleren maar vaak een oude laptop), omdat het zo lekker integreert met GCC en GNU tools.

Gisteren ook eens een VPSje besteld bij Transip voor enkele cronjobs die ik 24/7 wil draaien. En dan is er genoeg keuze uit diverse Linux server OS'en die je er op kan (laten) installeren.
Misschien eens een GIT server met buildfarm bouwen voor continuous integration testing, zoals Travis :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Hans1990 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:35:
Wel even --no-preserve-root er bij })
Doe maar niet :z
Vooral dat idd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evolutie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Eigenlijk idioot als je erbij stil staat. Ik kan me nog goed herinneren dat ik bij de lokale computerboer naar de originele 3Dfx stond te kijken die ze daar in de vitrine hadden liggen. Of demo spelletjes stond te spelen op een demo pc, waarna de verkopers op een gegeven moment 't toch wel welletjes vonden :+ Unilogic heette die winkel geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en heel veel zelf knutselen .. ik verdiende toen een centje bij door diskettes (nashua) te verkopen op computer 'meetings' :P
en uiteraard de beroemde diskette knippers zodat je ze aan 2 kanten kon gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

En allemaal die computer discount beurzen en de HCC club, die gingen imho wel flink berg af toen er ineens handel bleek te zitten in hervulbare printercartridges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Hmmm... Als ik in PHP mijn random functie gewoon afbaken met 2 harde getallen, dan doet ie het. Als ik hem afbaken met 2 getallen die uit een berekening komen (waarmee ik het fluctueren van de getallen wat wil dempen: minimum = vorige - 10 en maximum is vorige + 10), dan krijg ik dat de afbeelding niet kan worden weergegeven omdat deze fouten bevat. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 16:06
Afbeelding bevat fouten betekent meestal dat php een error of warning gooit. Check je log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Heb hem gevonden... Ik heb een tweetal hulpvariabelen gemaakt waarmee ik de grenswaardes voor de random generator uitreken, maar die maak ik voor het eerst nadat ik ze al gebruikt heb. En dat vindt geen enkele programmeertaal leuk. Even voor de forloop waarin ik ze gebruik gedefinieerd en hij loopt keurig door.

[ Voor 4% gewijzigd door Pizza_Boom op 05-11-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Grmbl een pcb aangepast (usb connector op een andere plek + pcb wat groter) gaan ik naar een ander pcb klik ik per ongeluk NO NO en het moest YES NO zijn, m.a.w. mag de wijziging terug doen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Vandaag een USR-TCP232 binnengekregen.
Ik had het idee om daarmee makkelijk m'n slimme meter of een OTGW over LAN uit te lezen. Maar een test op m'n bureau met een FTDI USB-serial kabeltje zorgde alleen maar voor bagger in beide putty schermpjes.

Volgens mij, als ik het goed begrijp heb ik een RS232-converter gekocht, terwijl dat TTL (dat is die FTDI immers ook) had moeten zijn, klopt dat :? En dat kun je dan oplossen met een MAX232 chipje ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kachelpijp
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-04 16:15
MAX232 = TTL (0-5V of 0-3.3V) --> RS232 (+-15V) (en vice versa)
OTGW = RS232 (+-15V)
USR-TCP232 = +-15V, maar lijkt ook TTL te hebben op de niet geplaatste header.

Je USR-TCP232 kan prima overweg met die OTGW, die hebben allebei een MAX232 o.i.d. erop zitten.
Waarschijnlijk is je FTDI USB kabeltje TTL niveau, dus die snapt niks van +-15V. Hopen dat ie het überhaput overleefd heeft, makkelijk te checken door RX aan TX te hangen.
Diezelfde test kun je ook doen voor de USR-TCP232, RX aan TX en gaan me die banaan.

Je hebt dus geen MAX232 nodig, je USR-TCP232 heeft immers zowel TTL als +-15V aansluitingen, je slimme meter / whatever heeft ook een van beide.

P.s.: vergeet niet dat RX en TX gekruist aangesloten worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:43
ThinkPadd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:14:
Vandaag een USR-TCP232 binnengekregen.
Ik had het idee om daarmee makkelijk m'n slimme meter of een OTGW over LAN uit te lezen. Maar een test op m'n bureau met een FTDI USB-serial kabeltje zorgde alleen maar voor bagger in beide putty schermpjes.

Volgens mij, als ik het goed begrijp heb ik een RS232-converter gekocht, terwijl dat TTL (dat is die FTDI immers ook) had moeten zijn, klopt dat :? En dat kun je dan oplossen met een MAX232 chipje ertussen?
Toevallig heb ik net gisteren mijn otgw printje bestukt

Zo te zien is die USR-TCP232 een RS232 met 5V TTL nivo's. Je hebt dus een RS232 converter met TTL nivo's terwijl het RS232 nivo's hadden moeten zijn ;) je kan 2 dingen doen:
- max232 van de otgw ertussenuit (5V ttl direct doorlussen naar de pic)
- een max232 tussen de USR-TCP232 en de otgw

heel fijn die "datasheets" van die chinezen: ik zie alleen ergens een vermelding van 5V rs232 level, maar als ik de plaatjes bekijk lijkt er een max232 op de print te zitten, mijn vermoeden is dat de soldeereilandjes een rs232 5V signaal (van voor de max232) hebben en de sub-D een rs232 nivo, maar zeker weten doe ik dat zeker niet 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door base_ op 06-11-2015 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Op de PCB van de USR-TCP232 zit een Sipex SP3232EEN, dat zal hem wel zijn als ik de datasheet zo bekijk.

De RXD, TXD en GND headers kan ik dan volgens mij idd een TTL-device op aansluiten :D

De OTGW had ik al zonder MAX232 in gebruik (FTDI kabel rechtstreeks aan de PIC idd), dus vandaar dat ik hier terechtkwam :P

Een loopback van de USR-TCP232 werkte, ik kreeg netjes alle commando's dubbel; hhaalloo
De FTDI-kabel ga ik nog even testen, hopen dat hij het overleefd heeft... achja was toch maar 2,50 gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

* Raven heeft gister een PM3214 onder 't stof weggehaald.

Leuk dat oude spul :D

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:50
Da's wel flink goedkoop ThinkPad. Linkje van toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
zzattack schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:04:
Da's wel flink goedkoop ThinkPad. Linkje van toevallig?
Bedoel je deze: http://www.ebay.com/itm/U...RJ45-Module-/291229605057 ?
Het ding wil 5V 200mA te vreten hebben, ik heb dit snoertje meebesteld zodat ik hem met een USB-lader of USB-poort op router o.i.d. kan voeden.

Edit: Je doelt volgens mij op de FTDI-kabel, ik had een module zoals deze voor besteld. Is vast niet genuine, maar het werkt voor mij prima.

Degene die ik op de RS232 van die USR-TCP232 had aangesloten is volgens mij idd gefrituurd, een loopback test doet niet zoveel :X

[ Voor 27% gewijzigd door ThinkPad op 06-11-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:24:

museumstuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 16:07

BoAC

Memento mori

Raven schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:24:

Die dingen zijn zo lomp groot, je tafel is gelijk vol. Nog geen digitale op de korrel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kachelpijp
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-04 16:15
ThinkPadd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:24:
De RXD, TXD en GND headers kan ik dan volgens mij idd een TTL-device op aansluiten :D
Check wel even aan welke pinnen van de SP3232 die geknoopt zijn.

Ik zie dat ze in de manual als extra RS232 poort beschreven worden, en de 3232 is een 2x RS232 converter.
Voor hetzelfde geld staat daar ook +-15V op, maar dan op een andere poort.
Alternatief voor TTL zou zijn om een draadje aan de SP3232 pinnen te knopen (de TTL kant), of inderdaad een MAX232 converter van +-15V --> TTL te nemen (wel een beetje overkill...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Kachelpijp schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:07:
[...]

Check wel even aan welke pinnen van de SP3232 die geknoopt zijn.

Ik zie dat ze in de manual als extra RS232 poort beschreven worden, en de 3232 is een 2x RS232 converter.
Voor hetzelfde geld staat daar ook +-15V op, maar dan op een andere poort.
Alternatief voor TTL zou zijn om een draadje aan de SP3232 pinnen te knopen (de TTL kant), of inderdaad een MAX232 converter van +-15V --> TTL te nemen (wel een beetje overkill...).
Die aansluiting is idd ook RS232 :| De spoortjes lopen ook naar de DB9 connector.
Dan maar aftappen VOOR die chip, zodat ik idd TTL heb.

Edit: En gelukt :) afgetapt van pootje 9 & 10 (van de in totaal 16) en het werkt :9
Voor de volledigheid nog even een plaatje hoe het is aangesloten op de USR-TCP232: klik

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 06-11-2015 19:28 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 113 Laatste