Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Heeft iemand tips voor opbergdozen voor al die ebay componenten die ik heb? Ik heb nu minidoosjes voor SMD componenten (erg prettig) maar mis nog wat stapelwerk voor de grotere onderdelen (Arduino’s, TFT’s, 7-segments, breadboard voedingen, etc.).

Ik zoek stevige dozen zonder losse tussenschotjes (die vallen er bij mij altijd uit na verloop van tijd).

Het liefst gebruik ik zo’n bakjeskastje, maar mijn werkplek is een beetje een flexplek dus dat is niet handig met die losse bakjes. :|

[ Voor 16% gewijzigd door RobV op 03-07-2015 10:17 ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/jd8r0xfg9/3055.jpg

lang gewikt en gewogen en uiteindelijk besteld :9~
(heb morgen een 61/2 digit dmm overkompleet..hint)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:31
RobV schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:16:
Heeft iemand tips voor opbergdozen voor al die ebay componenten die ik heb? Ik heb nu minidoosjes voor SMD componenten (erg prettig) maar mis nog wat stapelwerk voor de grotere onderdelen (Arduino’s, TFT’s, 7-segments, breadboard voedingen, etc.).

Ik zoek stevige dozen zonder losse tussenschotjes (die vallen er bij mij altijd uit na verloop van tijd).

Het liefst gebruik ik zo’n bakjeskastje, maar mijn werkplek is een beetje een flexplek dus dat is niet handig met die losse bakjes. :|
Ik gebruik o.a. deze ladekastjes van IKEA: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40216357/. Erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:41:
[afbeelding]

lang gewikt en gewogen en uiteindelijk besteld :9~
(heb morgen een 61/2 digit dmm overkompleet..hint)
Cool! Inmiddels ook al best een laboratorium staan ;) ?

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Bedankt! Die is inderdaad handig als je een vaste plek gevonden hebt. Ik heb daar helaas de ruimte niet voor dus ik zal het met opbergboxjes moeten doen.

Ik ga eens bij Gamma kijken die hebben een leuke 11-vaks.
https://www.gamma.nl/asso...vaks-zwart/geel/p/B232976

[ Voor 17% gewijzigd door RobV op 03-07-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wesleytjuh schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:51:
[...]

Cool! Inmiddels ook al best een laboratorium staan ;) ?
valt wel mee hoor.. wordt alleen wel wat krapjes allemaal dat soldeerhok van mij :P

@RobV
kijk is bij de blokker.. hebben ze opruiming en heel veel soorten stapelbare/verrijdbare opbergbozen.
ik heb er zelf een hele wand mee gestapeld 8)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2015 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:57
wat voor DMM heb je dan straks 'overcompleet'? :z

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik heb niet genoeg kamers in mijn huis voor zo’n setup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:56
Je kan altijd nog naar de slaapkamer uitbreiden :+

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LED-Maniak schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:05:
Je kan altijd nog naar de slaapkamer uitbreiden :+
of naar de woonkamer ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2015 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Hier door ziekte ook (!) thuis, ik heb een ruim apartement maar alles is doorgebroken behalve de slaapkamer. Een knutselhok is er dus niet bij, en in de garage solderen is geen optie, hoewel ik daar wel een werkbank heb voor de zwaardere klussen, ( DeLorean ).

Wel heb een ruim bureau voor computerwerk en af en toe muziekproductie maar die wil ik opgeruimd houden, ik doe daar ook de prive administratie. Dus blijft de eettafel over. Ik eet eigenlijk altijd alleen dus hoef ik de halve tafel maar vrij te houden. De voorraad moet dus opgeborgen kunnen worden. De bout, mandje schroevendraaiers, labvoeding enzo laat ik meestal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik denk dat we hetzelfde doorstaan hebben.

mijn lowcost perfect 4.3 TFT bezel oplossing _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/4a7phqour/nextionbezel_2.jpg

- http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-10 14:03
Hier ben ik deels door ziekte (heb soms dagen dat mijn benen niet werken), ook afhankelijk van de bovenverdieping. En ik heb gewoon mijn spullen op mijn bureau staan, helaas is mijn bureau nu wel te klein aan het worden, nadat ik een nieuwe voeding heb gekocht :+

Ga binnenkort mijn kamer laten verbouwen, er komt een extra kast bij hier komen dan alle voedingen etc in te staan. Zal na de verbouwing een foto posten :P
RobV schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:16:

Mij lijken die ladekasten van de IKEA reclame heel handig. Helaas kan ik ze nooit vinden op de ikea site :? weet iemand toevallig hoe die kasten heten?

[ Voor 47% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 03-07-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog een grote kamer 'over' .. maar zie al 2 jaar tegen een 'interne' verhuizing op. :X
en het lijkt een chaos, maar zoals iedere prutser weet, alles kan je eenvoudig terugvinden als je het maar op zijn plek laat liggen .. (hier de 'blokker' stapel lade bakken)

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/iiuvt7r69/soldeerhok3.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edric
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-12-2022
Niet onbeschoft bedoelt, maar hoe verdienen jullie dan de kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenuh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-12-2023
craio schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 23:38:
[...]

Dat is eerder een foutmelding met betrekking tot programmer ipv bord/pic. Programmer loskoppelen en al dan niet PC herstarten kan ook verschil maken (bij mij toch al meermaals het geval geweest met pickit 3)
Algemeenheden:
Zitten de juiste weerstanden op de MCLR pin?
Zijn de draadjes zo kort mogelijk (in geval van breadboard)? Niet zeker maar dat dat die max 5cm mogen zijn ofzo
Zo ziet het er bij mij altijd uit:
[afbeelding]

Als de melding ID 0x0 instead of... getoond wordt is het meestal de PGD of PGC pinnen die niet goed aangesloten zijn.
Ik heb weer wat dingen geprobeerd. Ik heb alles opnieuw bedraad en de twee MCLR weerstanden toegevoegd zoals jij ze in het schema hebt. Heb de condensator en 100K weerstand (nog) niet toegevoegd. Heb MPLAB X geupdate naar de nieuwste versie en heb een nieuwe PIC gepakt.

Helaas mag het allemaal niet helpen. Normaal gesproken moet dit toch niet zo moeilijk zijn?
De PGD en PGC zijn toch ook echt juist om aangesloten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Edric schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:15:
Eens iemand die het vraagt, het niet direct loopt te zeiken over uitkeringmisbruiker etc.

Ik ben nog student, maar werk daarnaast ook bij een PCB Assemblage bedrijf. Hun hebben de nodige aanpassingen gedaan in het pand, zodat ik er kan werken. Zo heb ik een in hoogte verstelbare tafel, en kan ik bij alle onderdelen die ik nodig heb.

Moet ik wel vermelden, dat ik dan toevallig beneden moet zijn wil ik gaan werken, het is sinds ongeveer 1 jaar dat dit probleem bekend is bij mij, en ben al aan het zoeken naar een nieuwe woning die gelijkvloers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edric
BladeSlayer1000 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:21:
[...]

Eens iemand die het vraagt, het niet direct loopt te zeiken over uitkeringmisbruiker etc.

Ik ben nog student, maar werk daarnaast ook bij een PCB Assemblage bedrijf. Hun hebben de nodige aanpassingen gedaan in het pand, zodat ik er kan werken. Zo heb ik een in hoogte verstelbare tafel, en kan ik bij alle onderdelen die ik nodig heb.

Moet ik wel vermelden, dat ik dan toevallig beneden moet zijn wil ik gaan werken, het is sinds ongeveer 1 jaar dat dit probleem bekend is bij mij, en ben al aan het zoeken naar een nieuwe woning die gelijkvloers is.
Zijn er dan ook dingen die je eerst wel kon doen? maar nu echt mist?
(VET! werken bij een PCB bedrijf, leer je ook wat van ;P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Edric schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:23:
[...]

Zijn er dan ook dingen die je eerst wel kon doen? maar nu echt mist?
(VET! werken bij een PCB bedrijf, leer je ook wat van ;P)
Wat ik zeer veel mis, is de vrijheid die ik eerst had. Ik kon overal naartoe ging veel naar de stad met vrienden etc. Helaas mis ik dit wel, maar heb daarvoor een nieuwe hobby gevonden en dat is zwemmen nu ga ik vaak zwemmen met dezelfde vrienden, die het accepteren dat ik in een rolstoel zit.

En je leert zeer veel op een PCB bedrijf, wat ik op school niet leer, leer ik daar wel :P
Daarbij is de ervaring zeer handig op school, vaak kom je problemen tegen op school die je niet verwacht en die kan je door de ervaring die ik heb opgedaan oplossen.

[ Voor 19% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 03-07-2015 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edric
BladeSlayer1000 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:25:
[...]

Wat ik zeer veel mis, is de vrijheid die ik eerst had. Ik kon overal naartoe ging veel naar de stad met vrienden etc. Helaas mis ik dit wel, maar heb daarvoor een nieuwe hobby gevonden en dat is zwemmen nu ga ik vaak zwemmen met dezelfde vrienden, die het accepteren dat ik in een rolstoel zit.
Begrijp ik, gelukkig heb jij een andere uitweg bedacht :P.
Ik wens jou veel sterkte, en ik hoop dat je een goede woning kan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Edric schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:15:
Deskundigen hebben mij arbeidsongeschikt verklaard. Ben ik het niet mee eens, zaak loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edric
BladeSlayer1000 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:25:
[...]

En je leert zeer veel op een PCB bedrijf, wat ik op school niet leer, leer ik daar wel :P
Daarbij is de ervaring zeer handig op school, vaak kom je problemen tegen op school die je niet verwacht en die kan je door de ervaring die ik heb opgedaan oplossen.
.
Wat voor opleiding doe je ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edric
RobV schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:27:
[...]

Deskundigen hebben mij arbeidsongeschikt verklaard. Ben ik het niet mee eens, zaak loopt.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik zit ook altijd aan de salontafel, er staan nu 4 bakjes met spul voor 4 verschillende projecten aan 1 kant op de salontafel ;) Mijn hobbyhok is opslagruimte en de machinekamer met een draaibank, freesbank, electrieke figuurzaag en wat ander spul 8)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Dank je. Het is lastig want ik ben gewoon snel moe sinds de chemo in 2012. Het gaat wel steeds iets beter gelukkig. Wat ik mis zijn kennissen en collegas voor ontspanning en flauwe grappen. We zijn opnieuw gestart met reintegratie ik hoop dat dat iets leuks oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Edric schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:28:
[...]

Wat voor opleiding doe je ? :D
Ik studeer Midden Kader Elektro Engineering, dit is simpel gezegt PLC's programmeren en aansluiten, een totaal andere kant dan de PCB Assemblage. Hierna ga ik werken bij het bedrijf waar ik momenteel werkzaam ben.

Ps; Ik ben zeer open in wat er is gebeurd, en hoe en wat ik heb liever dat mensen het vragen dan dingen in het leven te brengen, vandaar dat ik dit ook echt waardeer!

[ Voor 19% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 03-07-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
@ Boroz, RobV en BladeSlayer1000: sterkte jongens!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
DurkVell schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 14:05:
@ Boroz, RobV en BladeSlayer1000: sterkte jongens!!
Je moet maar zo denken, als ik niet ziek zou zijn had ik nóóit begonnen met Arduino en electro. En had ik ook geen nieuwe hobby en had ik ook geen kennis gemaakt met veel gelijkgestemden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 17:42
RobV schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 14:49:
[...]

Je moet maar zo denken, als ik niet ziek zou zijn had ik nóóit begonnen met Arduino en electro. En had ik ook geen nieuwe hobby en had ik ook geen kennis gemaakt met veel gelijkgestemden. _/-\o_
en geen karmakoning solderen =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Hooguit kamerheer.. In het land der blinden etc.

Over Karmakoning gesproken waar zijn de badges.. En waar is de KarmaKeizer?

PS. Ik heb het eerder gezegd, maar Karmakoning ‘vrije tijd’ klopt inderdaad wel, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
:) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edric
BladeSlayer1000 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:34:
[...]

Ik studeer Midden Kader Elektro Engineering, dit is simpel gezegt PLC's programmeren en aansluiten, een totaal andere kant dan de PCB Assemblage. Hierna ga ik werken bij het bedrijf waar ik momenteel werkzaam ben.

Ps; Ik ben zeer open in wat er is gebeurd, en hoe en wat ik heb liever dat mensen het vragen dan dingen in het leven te brengen, vandaar dat ik dit ook echt waardeer!
Heb veel respect voor jullie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Weet iemand of stm ook DFU bootloaders beschikbaar heeft? Bedoel daarmee een kant en klare hex of bin. Net zoals Atmel zeg maar voor al haar USB enable AVR's netjes een hex file aanbied.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06 15:16
Joenuh schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:20:
[...]

Ik heb weer wat dingen geprobeerd. Ik heb alles opnieuw bedraad en de twee MCLR weerstanden toegevoegd zoals jij ze in het schema hebt. Heb de condensator en 100K weerstand (nog) niet toegevoegd. Heb MPLAB X geupdate naar de nieuwste versie en heb een nieuwe PIC gepakt.

Helaas mag het allemaal niet helpen. Normaal gesproken moet dit toch niet zo moeilijk zijn?
De PGD en PGC zijn toch ook echt juist om aangesloten..
Zijn de draadjes zo kort mogelijk?
Zitten de nodige condensators aangesloten op je PIC? (staat in de datasheet wat minimaal is)
Heb je wel een stabiele 3V3 of 5V op de Vcc lijnen? Krijgt de PIC wel de spanning die het wil? (lees: 3V3 chip waar je 5V op aangesloten hebt?)
Heb je er al 'iets' in geflashed? (als je op het verkeerde moment je PGC en PGD pinnen als output zet, kan het gebeuren dat je niet meer kunt flashen)
Dat is zowat alles dat ik nog kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 09:33

DaWaN

'r you wicked ??

mad_max234 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 16:52:
Weet iemand of stm ook DFU bootloaders beschikbaar heeft? Bedoel daarmee een kant en klare hex of bin. Net zoals Atmel zeg maar voor al haar USB enable AVR's netjes een hex file aanbied.
STM32 heeft standaard in zijn ROM al een DFU bootloader, hoef je niets voor te flashen.
De STM32's met USB peripheral kun je de BOOT0 pin hoog maken tijdens power-up / reset en dan USB aansluiten. Werkt dus ook voor nieuwe/lege chips.
Met de DFUSE software van ST kun je de chips flashen.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik had wellicht iets duidelijker moeten zijn, sorry. Ik heb namelijk een stm32f103 met usart bootloader in de rom, moet dus losse bootloader maken voor de usb, althans zo heb ik het begrepen, dat klopt toch?. Nu ben ik niet echt thuis in maken van bootloaders, ging er ook beetje vanuit dat die wel ergens vandaan te plukken was, maar dat valt erg tegen. Sowieso is het dun bezaait met stm32 bootloaders, komt waarschijnlijk dat ze allemaal al bootloader erin hebben vanuit de fabriek.

Zoek dus lossen bootloader die gewoon in het begin van de flash komt.

Heb de maple bootloader nu erop staan maar die werkt niet met de officiële DFU pc software van stm32, en die neemt nogal veel ruimte in, 16KB. Ik snap dat we tegenwoordig niet meer op elke byte hoeven te letten, maar 16KB is wat overdreven. VUSB bootloaders past in 2KB, daar zit dus ook de hele softwarematige usb implantatie bij. :D

Als er geen goede bootloaders bestaan dan ga ik zelf maar aan de slag, denk dat dan maar spi ga gebruiken en sd kaart, daarmee ben ik bekent, beter dan met usb, en dan moet ik alleen nog aanleren hoe de bootloader zelf werkt.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:56
Wat is de LPC1343 dan toch een fijn dingetje. Aansluiten op USB en hij gedraagt zich als een memory card. Hoef je alleen de bin er naar te slepen en klaar :D .

Volgens mij zoek je dit toch:
http://www.keil.com/forum/14015/dfu-for-stm32103x/

(ergens halverwege staan links met DFU's voor deze ARM)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ja min of meer, die had ik ook al gevonden, volgens mijn is dat oud en is het overgegaan naar DFUse, links zijn ook dood in dat topic. Maar daar ben ik dus nog niet helemaal over uit, ben nog vrij maagdelijk rond om stm32 en ARM. Heb jaren AVR's gebruikt, is dus even wennen en zoeken, bij avr nooit geen gebrek aan geschikte bootloaders, daarom nooit zelf echt in verdiept, word nu eens tijd geloof ik. :P

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
mad_max234 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 18:29:
Ja min of meer, die had ik ook al gevonden, volgens mijn is dat oud en is het overgegaan naar DFUse, links zijn ook dood in dat topic. Maar daar ben ik dus nog niet helemaal over uit, ben nog vrij maagdelijk rond om stm32 en ARM. Heb jaren AVR's gebruikt, is dus even wennen en zoeken, bij avr nooit geen gebrek aan geschikte bootloaders, daarom nooit zelf echt in verdiept, word nu eens tijd geloof ik. :P
Werk je met linux om die dingen te proggen? Ik ben namelijk niet meer zo van windows, en wil binnenkort ook maar eens bezig gaan met die chip

Dus als je ergens een soort guide weet, hoor ik het graag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik gebruik Windows icm met Coocox, gratis en ondersteunt bijna alle stm32's. Bootloader zit standaard al in elke stm32, soms dus serial en soms usb, je hebt verder dus niks nodig qua programmer. Al raad ik wel aan om st-link v2 te kopen, altijd handig en werkt vaak sneller, zeker tegenover de serial botloader. Kosten 4 euro of zo op ebay.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
mad_max234 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 20:32:
Ik gebruik Windows icm met Coocox, gratis en ondersteunt bijna alle stm32's. Bootloader zit standaard al in elke stm32, soms dus serial en soms usb, je hebt verder dus niks nodig qua programmer. Al raad ik wel aan om st-link v2 te kopen, altijd handig en werkt vaak sneller, zeker tegenover de serial botloader. Kosten 4 euro of zo op ebay.
Hmm bedankt voor de tip, maar ga denk ik toch eens kijken wat er in linux allemaal voor elkaar te krijgen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Kom toch naar het echte OS waar iedereen op zit, is ook wel zo makkelijk voor developers van software! :D

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
mad_max234 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 20:41:
Kom toch naar het echte OS waar iedereen op zit, is ook wel zo makkelijk voor developers van software! :D
Als men nou eens software ging schrijven wat niet platform specifiek is....

De enige reden dat ik thuis nog windows draai is omdat ze nog altijd geen volwassen games uitgebracht hebben voor linux.

Anders had ik nergens windows meer draaien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Same deal hier. Ik mis mijn games.

Toch mis ik voor Linux ook mijn Windows toolchains. Bvb IAR of Keil die ik op werk gebruik ga ik echt wel missen. Ook nog beetje reden waarom ik veel Microchip gebruik, omdat die wel out-of-the-box multi-platform tools heeft.

Echter blijft die Netbeans ook weer Java. Ik wilde eens kijken naar een ARM Toolchain op Linux zonder Java (ook geen CooCox dus). Java draait veel te traag op mijn laptop (die vanwege leeftijd geen Windows installatie meer kent)

Dus iets als QT Creator. Je kan daar een baremetal toolchain mee opzetten met ARM GCC (wel even plugin activeren).
Met QBS kan je bijna alles wat je wil opschrijven zoals de link scripts, etc. en automatisch runnen in je project.
Met OpenOCD kan je een GDB server opzetten waar de ARM GDB naar toe kan verbinden. Helaas moest ik wel GDB opnieuw compileren omdat die python scripting nodig heeft in QT. De binaries standaard in Ubuntu apt repo's heeft die compiler flag uit staan.

Niettemin had ik na een paar uurtjes klooien een volledig gratis compile/debug IDE voor elkaar. Ik zag dat mensen het ook op Windows doen, maar dan moet je met MinGW en andere meuk aan de slag... op Linux gewoon stuk minder moeite.

DFU's op STM nooit geprobeerd.. je hebt een ST 32F429 discovery voor 2 tientjes. Met ST Link v2 & voor experimenteren STM32F429 CPU + SDRAM + TFT LCD. Helaas wel iets 'lomper' dan zo'n kleine ST link module.

[ Voor 5% gewijzigd door Hans1990 op 03-07-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik heb hier zo een F429 disc liggen, en daar gebruik ik uiteraard gewoon in st-link die op het bordje zit, F429 heeft overigens geen DFU maar usart bootloader, misschien wel beide? Eerst keer dat ik de f429 gebruikte heb ik via de usart bootloader de originele demo firmware eruit gehaald om die op te slaan. Duurt kleine 5 minuten via usart om hele 2MB te flashen en te verifiëren. :D

VInd wel raar dat ze geen dfu standaard in de usb enable chip stoppen, alleen de STM32F105xx, STM32F107xx hebben dfu van de F1 serie, rest met usb heeft gewoon usart bootloader.

Ik denk dat ik me er maar makkelijk vanaf maak en usart ga gebruik voorlopig, gaat toch eerst naar aantal testers toe, koop mezelf daarmee wat extra tijd. :)

Edit/
MinGW is toch niet nodig voor ARM? Ik heb alleen ARM GCC Embedded op deze laptop staan, in mijn geval heb ik die gekoppeld aan coocox. Kwestie van enkele muisklikken en klaar is kees. :)

https://launchpad.net/gcc-arm-embedded/+download

Edit/2
F429 heeft biede, USART bootloader V3.1 en ook DFU bootloader V2.0.
F103 heeft alleen USART bootloader V2.2

http://www.element14.com/...s.Application_Notes_3.pdf

[ Voor 28% gewijzigd door mad_max234 op 03-07-2015 22:21 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
MinGW is GNU tools voor Windows. Aangezien de open-source GCC software erg rondom GNU Linux circuleert, heb je MinGW nodig als compatability layer voor alle makefiles e.d.
Soms heb je Cygwin (ook nog) nodig.

Voor mij is het alleen totaal niet logisch om MinGW te installeren. Met enkele klikken heb je ook een VM met Xubuntu draaien wat aardig lightweight is en waar het allemaal standaard in zit. Ook prima te gebruiken met embedded toepassingen, met USB passthrough kan ik PICKITs en ST Links prima gebruiken.

De ARM GCC Windows build kan ook compileren. Maar die builds van launchpad had de python scripting dus disabled, waardoor die niet werkt met QT Creator. Vandaar de recompile.

[ Voor 4% gewijzigd door Hans1990 op 03-07-2015 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik gebruik MinGW voor de AVR's, hoofdzakelijk voor GCC, maar deze laptop heb ik pas 2 maanden en toevallig nog geen minGW erop staan. Ik hou het wel bij kleine simpele MinGW installatie, stuk eenvoudiger en sneller, MinGW is niks meer dan een installer die automatisch installeert.

Wist niet dat PIC GCC ondersteunde, voorheen was er geen gratis C compiler voor PIC's?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Die zijn er in de vorm van producten XC16 en XC32. Dat zijn GCC gebasseerde compilers, maar wel aardig aangepast waardoor ze iets achter lopen op de "main branch". Ik geloof dat ze laatst GCC 4.8 hebben overgenomen en uitgebracht in versie 1.40

Ook zijn ze eigenlijk 'commercieel'; dus GCC optimisations -O0 en -O1 zijn bij free enkel te gebruiken. Voor -O2, -O3 en -Os moet je betalen. Gelukkig halen die maar weinig uit op embedded platformen, omdat de software meestal vrij beknopt is zonder gigantische lappen code.
Bovendien staan de source archives wegverstopt in de "Downloads Archives" pagina (ergens helemaal onderaan natuurlijk..) en zou je zelf kunnen hercompileren zonder de beperkingen.

XC8 voor 8-bit is de oude Hi-Tech compiler, en dus niet GCC. Ook reden waarom ik geen 8-bit PICs meer wil gebruiken omdat deze nog steeds niet de C99 standaard ondersteunt.
Helaas heeft ook enkel XC32 C++ support (wss vanwege ChipKit) en XC16 niet. Hopelijk komt dat nog op een dag.. want een 16-bit MCU met 16kB RAM met genoeg over voor USB, CAN en Ethernet schreeuwt eigenlijk om C++.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Is alweer stap in de goede richting, dat was de rede dat ik PIC in verleden links liet liggen als hobbyist.

Even wat anders, ik had mijn printje bijgewerkt en is best aardig gelukt, heb alles net even nagemeten en zat nog 1 kortsluiting in, rode cirkel. Er lijken meer kortsluitingen in te zitten zoals bij de gele cirkel, maar dat zijn geen kortsluitingen, dat komt door de beschadiging van pcb, dat geeft een rare schaduw waardoor het lijkt dat er nog restjes koper zitten.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TFMmiUdEFCzbXmdcD3dXFnEG/medium.jpg

Laat de rest door pcb bakker maken, gebruik deze alleen om even het circuit te kunnen testen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje : ' als je iets in de UK besteld van een paar honderd euro .. heb je dan te maken met douane of btw of andere meer kosten ? volgens mij niet binnen de EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
http://www.invoercalculator.nl/
(EU-land, vrij verkeer van goederen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
Hm, die valt erg mee in prijs! Zelf wil ik nog graag een Manyuo(?), maar die gaan toch al snel voor €600, waardoor ik de aankoop nog even uitstel. Ben benieuwd wat je bevinden zijn als je deze koopt. De Manyuo werkt in ieder geval erg goed, gebruik er regelmatig een op mijn werk.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Bestel best vaak iets in de UK, UK is uiteraard EU(geen euro zone maar wel EU), er mag maar één keer BTW berekent worden binnen de EU.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt, dit is feitenlijk (zie EEV blog) een Maynuo 9812 maar dan met VFD full colour screen
Ik heb ook naar een Maynuo gekeken maar die is toch stukkie duurder

op ebay zijn die Maynuo wat goedkoper maar dan ben je de klos met btw en invoerrechten waarschijnlijk
enfin, ik kijk al minstens een half jaar naar een DC load.. dit is ook een leuk doosje
- https://www.tindie.com/pr...ctronic-load-for-arduino/
- http://hackaday.com/2014/02/24/an-arduino-programmable-load/
- https://www.tindie.com/products/arachnidlabs/reload-pro/
- http://www.amazon.com/Tek...fRID=07PT6H9GXNDFEFVMRRQ7

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2015 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Nu online
Zo te zien zijn de Maynuo's zelfs nog een flink pak duurder geworden zeg, richting de €1000 voor een "namaak" electronic load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

DC load is leuk om zelf te maken, analoog is iets makkelijk dan digitaal.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja zelfbouw heb ik ook over gedacht, heb een hele map met linkjes en een aantal beproefde schema's, ik zou zelf de controller willen voorzien van een touch screen (laat ik die nou toevallig net binnen hebben)

hier wordt er een DIY besproken - YouTube: Electronic Constant Current DC Load #1 - Breadboard design and test

idd een leuk project .. en hij moet gewoon behoorlijk meer kunnen dan mijn huidige :P

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/aa0txeysr/dcload.jpg

* heb inmiddels kontakt met die UK leverancier dus wie weet

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenuh
DC loads zijn inderdaad leuk om zelf te maken. Ik ben nu zelf ook bezig op basis van Dave(EEVblog) z'n voorbeeld. Alleen is het voor mij wel de bedoeling om alles digitaal aan te sturen.

Leuke opties ten opzichte van Dave's voorbeeld die ik zelf ook toevoeg zijn Constant Power of Constant Resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Digitaal is ook niet zo heel veel lastiger, je neemt een PWM signal die je door low pas filter gooit, dan door opamp als buffer, daarmee zet je de pwm om in DC voltage, 5v pwm @ 50% duty geeft 2.5v, 10% duty geeft dan 0.5v, etc.

Die voltage voed je dan aan de opamp van Dave zijn circuit, + ingang wel te verstaan. Dan heb je een digitale load je je kan aanpassen met uC.

Edit/
Zoiets is nog het makkelijkste, maar heeft zijn beperkingen.
Afbeeldingslocatie: http://www.ohr.com/rfl100b.jpg

En gewoon paar losse dikke power weerstanden volstaat ook wel als je maar enkel keren per jaar iets wilt testen.

[ Voor 24% gewijzigd door mad_max234 op 04-07-2015 21:09 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenuh
Digitaal is inderdaad niet veel moeilijker. Het is vooral veel (programmeer) werk. Al is dat voor mij juist een uitdaging en dus deels de reden waarom ik digitaal ben gegaan. Plus wordt CP en CR modes er ook wat makkelijker door lijkt me.

@mad_max234

Dat zou inderdaad meer dan voldoen maar dan heb je geen leuk project :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Digitaal is waarschijnlijk ook goedkoper, even de tft en andere dingen buiten beschouwing gelaten, als je alleen de potmeter inruilt voor uC dan ben je goedkoper uit, 10 turn power potmeter zijn meestal aan de prijzige kant, meervoud van een 8bit uC.

Niemand wilt leuk project missen natuurlijk, dat is ook eigenlijk de enige rede om iets zelf te maken, omdat het leuk is, voor kosten hoef je het vaak niet te doen, kan beter paar uurtjes overwerken dan heb je ultra luxe eerder bij elkaar dan je diy project klaar is. :D

Edit/
@borroz
Dat is hetzelfde circuit dat Dave jones bespreekt.

[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 04-07-2015 21:37 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 19:37:
vraagje : ' als je iets in de UK besteld van een paar honderd euro .. heb je dan te maken met douane of btw of andere meer kosten ? volgens mij niet binnen de EU
UK hoort bij de EU internal market dus je betaalt alleen verzendkosten en de Engelse BTW (VAT).
Als je een bedrijf hebt, dan kun je het aanmerken als intracommunautaire verwerving en dan hoeft de verkoper geen BTW in rekening te brengen.

/edit: ook een late reactie...
Ik klikte op het rode icoontje in de "mijn topics lijst", maar dat ging naar de een na laatste pagina ipv de laatste :?

[ Voor 11% gewijzigd door Ploink op 04-07-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10 19:06

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Nvm, late reactie.

[ Voor 84% gewijzigd door Cassettebandje op 04-07-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Inderdaad je betaald gewoon bij afrekenen in land waar je het product koopt en daarna mag er geen BTW meer berekend worden door andere lidstaat, als de BTW lager is in land waar je het product koopt dan betaal je gewoon lagere BTW en komt niks meer bovenop.

Als bedrijf word je verplicht om in land waar je gevestigd bent BTW af te dragen, als je dan iets koopt kan zijn dat je twee keer BTW betaald maar dat kan je dan terugvorderen in land waar je het product gekocht hebt.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 20:51:

idd een leuk project .. en hij moet gewoon behoorlijk meer kunnen dan mijn huidige :P

[afbeelding]

* heb inmiddels kontakt met die UK leverancier dus wie weet
Lache, ik ben ook met zoiets bezig maar gebruik dan de weerstanden als een verwarmingselement. 2x 50w met een temperatuur controler in de plaats van de koelkop van een modelmotor voor een ander soort inloop van de motor:

http://youtu.be/J3k4vl5nQws

Motor in een oliebad op bedrijfstemperatuur brengen en mechanisch aandrijven met een electromotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb een kort vraagje, ik heb een schakeling waar ik twee voedingen in zou willen gebruiken.
1) 12V 4A voeding voor ledstrips en via een 7805 een uC (Zoiets)
2) 5V 3.8A voeding voor stepper moter driver print (Deze)

De uC moet de signaal lijnen van de stepper print (l297 +l298) aansturen, kan dat gewoon met 2 voedingen en verbonden Gnd of moet ik er extra componenten tussen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
RobV schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:33:
[...]

Dank je. Het is lastig want ik ben gewoon snel moe sinds de chemo in 2012. Het gaat wel steeds iets beter gelukkig. Wat ik mis zijn kennissen en collegas voor ontspanning en flauwe grappen. We zijn opnieuw gestart met reintegratie ik hoop dat dat iets leuks oplevert.
Ik wens je succes met je integratie. Helaas zit dat er voor mij niet in. Mijn (toch wel vrij ernstige) vermoeidheid is neurologisch van oorzaak en dat is ook na 3 operaties niet zo veel beter. De EL is daardoor nog slechts af en toe hobby.

RobV schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 14:55:
Over Karmakoning gesproken waar zijn de badges.. En waar is de KarmaKeizer?
Verhip, hij is kwijt! Fijn dat ze weg zijn, maar na al die tijd mis ik hem ook wel een beetje ;) :+

[ Voor 18% gewijzigd door Ploink op 04-07-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ploink schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:24:
[...]

Ik wens je succes met je integratie. Helaas zit dat er voor mij niet in. Mijn (toch wel vrij ernstige) vermoeidheid is neurologisch van oorzaak en dat is ook na 3 operaties niet zo veel beter. De EL is daardoor nog slechts af en toe hobby.
Sterkte, kerel. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Anthor schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:05:
Ik heb een kort vraagje, ik heb een schakeling waar ik twee voedingen in zou willen gebruiken.
1) 12V 4A voeding voor ledstrips en via een 7805 een uC (Zoiets)
2) 5V 3.8A voeding voor stepper moter driver print (Deze)

De uC moet de signaal lijnen van de stepper print (l297 +l298) aansturen, kan dat gewoon met 2 voedingen en verbonden Gnd of moet ik er extra componenten tussen zetten?
Ik had een gelijksoortig probleem (5v Arduino + 12v deuropener), ik heb een 2x4A voeding van Lacie gevonden in een bak met oude meuk die levert mij 5v en 12v uit een enkele adapter. Was precies wat ik nodig had, geen idee waar je zoiets kunt krijgen. Ik heb de connector eraf geknipt en er een kroonsteen opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Anthor schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:05:
Ik heb een kort vraagje,[knip] kan dat gewoon met 2 voedingen en verbonden Gnd of moet ik er extra componenten tussen zetten?
Doorgaans kun je de grounds van 2 voedingen gewoon aan elkaar knopen, hoewel ik niet kan garanderen dat het bij alle voedingen goed gaat als bv de GND aan de randaarde vast zit, maar dat kun je eenvoudig testen.

Je moet natuurlijk wel oppassen dat de 12V niet naar je 5V stroomt als er iets verkeerd gaat in je schakeling.

[ Voor 11% gewijzigd door Ploink op 04-07-2015 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Eehm vertrouw jij China Ebay voedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Met een beetje zoeken kan je ook andere dual voltage vinden... en ja, ik vertrouw ze wel gezien veel voedingen gewoon uit azie komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
RobV schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:31:
[...]

Ik had een gelijksoortig probleem (5v Arduino + 12v deuropener), ik heb een 2x4A voeding van Lacie gevonden in een bak met oude meuk die levert mij 5v en 12v uit een enkele adapter. Was precies wat ik nodig had, geen idee waar je zoiets kunt krijgen. Ik heb de connector eraf geknipt en er een kroonsteen opgezet.
Toch maar weer even naar de berging geweest.
Een kant en klare 5V 4A voeding gevonden, scheelt al weer gedoe.
Dat komt mooi uit want ik moet komende week al testen en zaterdag een werkend geheel hebben :)
(en eigenlijk morgen liefst al klaar zijn met proggen)

Maar ook een die ik ooit eens via SK heb gekocht:
http://samenkopen.net/action_product/628616/696303

12V - 24A, 5V - 16A Is wel genoeg denk ik 8) :)

Afbeeldingslocatie: http://azsurplus.com/images/Hitachi_PPD5002_HP_XP128.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.circuitsonline.net/aanbod/images/full/00013353.jpeg

'For HDD box only' staat er op. En ik moet kennelijk iets doorverbinden.
Maar zou deze net als een PC voeding een minimale belasting nodig hebben, of zou ik hem gewoon kunnen aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
RobV schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:12:
Voedingen wel. Solid state relais echter.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Ik heb sinds de laatste week een vreemd probleem met Eagle. Op het moment dat ik Eagle afsluit disabled eagle alle librarys en moet ik ze allemaal handmatig aanzetten...

Heeft iemand een idee waardoor dit kan komen?
Het enige wat ik heb aangepast in Eagle is de standaard save location.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Hmmm Zoiets heb ik al heel lang. Ik moet altijd na opstarten 'use library' doen, erg vervelend. Bedoel je dat? Als dat standaard zou moeten werken hoor ik graag de oplossing!

[ Voor 22% gewijzigd door RobV op 05-07-2015 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
RobV schreef op zondag 05 juli 2015 @ 09:05:
Hmmm Zoiets heb ik al heel lang. Ik moet altijd na opstarten 'use library' doen, erg vervelend. Bedoel je dat? Als dat standaard zou moeten werken hoor ik graag de oplossing!
Het zou idd standaard moeten werken. Maar bij mij is het ook nog het geval dat ik 1 voor 1 op alle mappen use all moet klikken. Zeer vervelend, vooral als je 18 verschillende librarys hebt geinstalleerd (en de helft niet gebruikt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:50
RobV schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 23:12:
AllesKan schreef op zondag 05 juli 2015 @ 00:40:
[...]

Voedingen wel. Solid state relais echter.... :X
Ik niet: mux' blog: Een adapter van $4 - is het wat?

Sindsdien haalde ik voedingen altijd bij de kringloopwinkel, dan had ik een 12V 5A van een oud TFT-scherm voor €2,50 ofzo. Maar helaas kunnen ze die zelf ook goed gebruiken en vind ik ze daar nog maar sporadisch.

Dus als iemand nog een tip heeft waar je betaalbaar en vooral betrouwbaar voedingen kunt kopen? Bij Conrad begint een dergelijke adapter bij €17 ofzo :X

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 05-07-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
ThinkPadd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 09:18:
Sindsdien haalde ik voedingen altijd bij de kringloopwinkel, dan had ik een 12V 5A van een oud TFT-scherm voor €2,50 ofzo. Maar helaas kunnen ze die zelf ook goed gebruiken en vind ik ze daar nog maar sporadisch.

Dus als iemand nog een tip heeft waar je betaalbaar en vooral betrouwbaar voedingen kunt kopen? Bij Conrad begint een dergelijke adapter bij €17 ofzo :X
Lid worden van een hackerspace :D Hier hadden ze bákken met 12v voedingen.. :P

[ Voor 12% gewijzigd door RobV op 05-07-2015 09:29 . Reden: selectief quoten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je met 7-9V uit de voeten kan zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

ThinkPadd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 09:18:

Mja... ik denk dat je ook kunt overdrijven met negatief zijn over de kwaliteit. Eens dat die Chinezen het niet zo nauw nemen met veiligheid en kwaliteit maar je een eenmalige slechte ervaring met een Chinees product ook niet direct mag zeggen dat het prut kwaliteit is.

In de modelbouwwereld zie ik ook dat mensen merk A de hemel in prijzen en merk B geheel afkraken terwijl merk B de originele fabrikant van merk A is... En hoe goed je dat ook wijs probeert te maken kiezen ze toch voor de duurdere merk A. Ach, je doet er niets aan.

Maar goedkoper 12v voedingen, Struin ebay eens af voor Dell Optiplex SX260, SX270 en eventueel SX280 voedingen, veel voeding voor een spotprijs. Anders even zoeken naar een originele voeding voor een iMax B6 lader, die worden ook in massa's aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

memphis schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:05:
[...]

Lache, ik ben ook met zoiets bezig maar gebruik dan de weerstanden als een verwarmingselement. 2x 50w met een temperatuur controler in de plaats van de koelkop van een modelmotor voor een ander soort inloop van de motor:

http://youtu.be/J3k4vl5nQws

Motor in een oliebad op bedrijfstemperatuur brengen en mechanisch aandrijven met een electromotor.
interessant filmpje.. en wat kan je nu meten op deze wijze, vraag ik als absolute modelbouwmotorleek 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
memphis schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:04:
[...]

Mja... ik denk dat je ook kunt overdrijven met negatief zijn over de kwaliteit. Eens dat die Chinezen het niet zo nauw nemen met veiligheid en kwaliteit maar je een eenmalige slechte ervaring met een Chinees product ook niet direct mag zeggen dat het prut kwaliteit is.

[...]

Maar goedkoper 12v voedingen, Struin ebay eens af voor Dell Optiplex SX260, SX270 en eventueel SX280 voedingen, veel voeding voor een spotprijs. Anders even zoeken naar een originele voeding voor een iMax B6 lader, die worden ook in massa's aangeboden.
Met dit soort dingen ben ik liever 'safe than sorry'. Ik ga de gok niet nemen met een twijfelachtige voeding die 24/7 aan moet staan en dan thuiskomen en een smeulende adapter hebben. Er komt ook spul uit China wat prima bruikbaar (ik bestel bijna wekelijks wel dingetjes bij Banggood o.i.d.), maar met voedingen/spul wat aan 230V hangt neem ik geen risico. Tenzij iemand het ding heeft gereviewed en echt OK heeft bevonden (zoals lygte-info.dk met USB-laders e.d. doet).

Vervelende is alleen dat je aan de buitenkant niet kan oordelen of het spul in orde is. Vandaar dat ik eerst ook bij de kringloop kocht, dan had het spul iig een KEMA / TÜV / CE keuring doorstaan.

Bedankt voor je tips, die zijn echter ook nog vrij prijzig. Baco Army Goods is ook een goede, zal daar nog eens kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 05-07-2015 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Na ook een keer een Chinese laptop adapter gehad te hebben die begon te smeulen (gelukkig wel toen ik thuis was), gebruik ik nu alleen nog maar hier gekochte. (Die werd gebruikt om een LED strip van energie te voorzien). En tenzij je tweede hands koopt, moet je dan denk ik gewoon accepteren dat het wat meer kost: Kwaliteit is niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Tot die conclusie kom ik nu ook inderdaad. Ik had gehoopt dat iemand een goede middenweg had, betrouwbaar maar nog wel te betalen. Zal binnenkort nog eens bij een andere kringloopwinkel hier in de buurt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

memphis schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:04:
[...]

In de modelbouwwereld zie ik ook dat mensen merk A de hemel in prijzen en merk B geheel afkraken terwijl merk B de originele fabrikant van merk A is... En hoe goed je dat ook wijs probeert te maken kiezen ze toch voor de duurdere merk A. Ach, je doet er niets aan.

Helemaal mee eens, is vaak ook gewoon hoe iets bekent staat en dat is niet altijd gegrond, maar voor dubbeltje op de eerst rij zitten in China is vragen om problemen. Je moet er toch niet aan denken dat je buurman te gierig is om paar euro uit te geven en daardoor jou huis afbrand of zware schade heeft, kans is klein maar met goedkope troep uit China word die kans aanzienlijk hoger.

Bijvoorbeeld die goedkope ebay 230v led dimmers, in die vierkant plastic behuizingen, links laten liggen, levensgevaarlijke dingen! Had er twee gekocht, twee verschillende, beide waren horror, had de ergste in test opstelling aangesloten en naar enkele uren poef! Zo zijn er ook tig youtube filmpjes over goedkope ebay usb laders, bijna allemaal troep en ook nog eens gevaarlijk in aantal gevallen. Moet je nagaan in China is alles made in China. :+

En wij kunnen iets nog openmaken en inspectie uitvoeren en dan overwegen of we het gaan gebruiken, dat is ook wel minimale wat je kan doen als je zelf iets importeert.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
BladeSlayer1000 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 09:12:
[...]

Het zou idd standaard moeten werken. Maar bij mij is het ook nog het geval dat ik 1 voor 1 op alle mappen use all moet klikken. Zeer vervelend, vooral als je 18 verschillende librarys hebt geinstalleerd (en de helft niet gebruikt :P)
Probeer eagle eens als admin te starten.
Daarnaast raad ik aan om eens te kijken naar circuitmaker. De nieuwe gratis tool van altium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
lordprimoz schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:28:
[...]

[...]

Probeer eagle eens als admin te starten.
Daarnaast raad ik aan om eens te kijken naar circuitmaker. De nieuwe gratis tool van altium.
Ik had dat ook al eens geprobeerd, helaas maakt het voor mij niet uit of ik in admin start, of niet.

Ik vind circuitmaker een mooi alternatief. Alleen de cloud base option, en het continue nodig hebben van een internet verbinding heb ik besloten het niet te downloaden.
Ik ben liever van mening, dat ik al mijn projecten kan opslaan op mijn PC, in plaats van op een cloud.

Edit; Ik ben ervan op de hoogte dat er projecten opgeslagen kunnen worden als 'private', maar dit zijn er maar 2. En aangezien ik meer dan 2 projecten heb die ik liever niet open neerzet gaat dat het niet worden

[ Voor 14% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 05-07-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Sissors schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:20:
Na ook een keer een Chinese laptop adapter gehad te hebben die begon te smeulen (gelukkig wel toen ik thuis was), gebruik ik nu alleen nog maar hier gekochte. (Die werd gebruikt om een LED strip van energie te voorzien). En tenzij je tweede hands koopt, moet je dan denk ik gewoon accepteren dat het wat meer kost: Kwaliteit is niet gratis.
Helemaal mee eens. :Y
Ik kocht zelf een led voeding zonder scheidingstrafo op Ebay, de gelijkgerichte netspanning stond zo op de uitgang. Gelukkig had ik het door voordat ik hem aansloot.

Er is geen enkele controle of keuring op ebay produkten. Het is DE plek om gevaarlijke troep te verhandelen. Ik heb mijn lesje wel geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
BladeSlayer1000 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 08:54:
Ik heb sinds de laatste week een vreemd probleem met Eagle. Op het moment dat ik Eagle afsluit disabled eagle alle librarys en moet ik ze allemaal handmatig aanzetten...

Heeft iemand een idee waardoor dit kan komen?
Het enige wat ik heb aangepast in Eagle is de standaard save location.
Ik vermoed dat het schrijven van een configuratie file niet goed gaat, bv doordat een pad niet bestaat of dat je de juiste rechten niet hebt.

Dit soort problemen kun je debuggen met Sysinternals ProcessMonitor.

/ps:
Je hebt toch niet toevallig $EAGLEDIR aangepast?
Dat is geen goed idee, want dan klopt hier niks meer van: Afbeeldingslocatie: http://www.ianstedman.co.uk/Technical/Starting_with_EagleCAD/Eagle_project_folder.PNG

Als dat het niet is, misschien heb je hier wat aan

[ Voor 20% gewijzigd door Ploink op 05-07-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Ploink schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:24:
[...]

Ik vermoed dat het schrijven van een configuratie file niet goed gaat, bv doordat een pad niet bestaat of dat je de juiste rechten niet hebt.

Dit soort problemen kun je debuggen met Sysinternals ProcessMonitor.

/ps:
Je hebt toch niet toevallig $EAGLEDIR aangepast?
Dat is geen goed idee, want dan klopt hier niks meer van: [afbeelding]

Als dat het niet is, misschien heb je hier wat aan
Hmm, heb de bijgeleverde link gelezen, en het blijkt dat ieder project een eigen .epf bestand aanmaakt en daarin slaat hij alle gebruikte librarys op, iedere keer als je dus een nieuw project aanmaakt, zal je opnieuw alle librarys moeten activeren, waarna Eagle een .epf bestand aanmaakt.

Lekker omslachtig, maar het werkt wel. Bedankt voor je hulp.

Ps; ik ga denk ik maar ook een keer alle librarys opruimen, want de helft van de onderdelen die erin vernoemd worden zijn niet meer te koop :X

[ Voor 6% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 05-07-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Als je een (al bestaand project hebt), en daarin alle librarys hebt geopend, kan je iedere keer de .epf file kopieeren en in het bestaande project plakken.

Dan hoef je niet continue alle librarys te selecteren scheelt een hoop werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
BladeSlayer1000 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:11:
[...]
Hmm, heb de bijgeleverde link gelezen, en het blijkt dat ieder project een eigen .epf bestand aanmaakt en daarin slaat hij alle gebruikte librarys op, iedere keer als je dus een nieuw project aanmaakt, zal je opnieuw alle librarys moeten activeren, waarna Eagle een .epf bestand aanmaakt.
Ik heb net wat zitten spelen, maar je kan dus wel een default selectie maken:
- Sluit je actieve project door op de groene stip naast de project folder in control panel te klikken. Let op dat geen enkel project actief is (een groene stip heeft)
- Maak een selectie van libraries. Als je geen project open hebt, dan is dit de default.
- Maak een nieuw project aan, deze zal nu de default selectie overnemen.
BladeSlayer1000 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:56:
Dan hoef je niet continue alle librarys te selecteren scheelt een hoop werk :P
Rechter muisknop op library folder en dan "use all" selecteren en dan gaat het vrij vlot.
Ik heb standaard alle libs geselecteerd en dat zijn er een hoop inclusief de FTP libs. Nadeel is dat het dan behoorlijk traag wordt...

[ Voor 24% gewijzigd door Ploink op 05-07-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• craio
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06 15:16
Wat is eigenlijk het grote voordeel van Eagle? Iedereen lijkt wel Eagle te gebruiken (of is dat nu net het grote voordeel?
Ik ben een eind terug (ong 2 jaar intussen) overgestapt op Diptrace en nooit meer Eagle aangeraakt... (destijds omwille van de beperking van max opp versus max pins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Het grote voordeel van Eagle is dat iedereen Eagle gebruikt :+
Ik denk dat Eagle een van de eersten was met een beperkte maar bruikbare freeware versie. Verder is het gewoon erg ingrijpend om over te stappen op iets anders, dus mensen hebben de neiging om bij hetzelfde te blijven ook al zijn er inmiddels meer alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Ik ben Eagle meer gaan gebruiken omdat wij er op school mee werken voor 1 vak. Waardoor ik het al kende.
Al moet ik wel zeggen dat mijn Eagle niet 100% legit is, ik draai mee op de licentie van school (weten ze niet) :P

[ Voor 14% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 05-07-2015 14:14 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 113 Laatste