Daar istie weer met een verzoekje.
Nu ben ik niet direct op zoek naar een elektrotechnisch onderdeel, maar aangezien er geen topic is (voor zover ik weet) probeer ik het even hier. Elektrotechneuten staan er wat mij betreft namelijk om bekend dat ze snel en handig onderdelen weten te vinden.
In het engels wordt het Gooseneck tubing genoemd, misschien dat iemand de Nederlandse naam weet? Daarmee bedoel ik dan niet de gemiddelde doucheslang, maar een doucheslangdie ook een geheugen heeft voor de stand waarin hij geplaatst wordt.
Op eBay voor 1 knaak 80 op een USB led lampje te vinden, maar los per meter lijkt het toch minder makkelijk verkrijgbaar. Iemand enig idee waar ik dit spul snel op kan snorren of misschien heeft iemand toevallig een geniale manier om het relatief goedkoop zelf te fabriceren? Zelfs een zo'n veerslang zonder geheugen kost in de bouwmarkt al serieuze knaken ...

Piet91 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:07:
Even een vraagje; een tijd geleden kwam ik hier ook eens langs en ik dacht; jullie zullen ook wel eens zoiets hebben meegemaakt.
Ik zoek een 12V adapter voor een IP-camera. Dus 230V naar 12V, iets van 1A / 10W is voldoende. Aansluiting is zo'n standaard 2.1mm plug.
Ik heb het huis al doorgezocht en genoeg adapters gevonden, maar geen enkele die 12V output biedt.
Nou ben ik een aantal fysieke zaken langs geweest en kon niets vinden, op een na maar die leek mij veel te duur.
Nou zoek ik niet echt vaak naar dit spul dus heb geen idee wat een goede prijs is voor zoiets.
Ik kwam bijv.
deze adapter tegen. Een normale 12V 1A adapter is maar €2 goedkoper (op hun site dan) dus misschien is zoiets met verschillende output-voltages dan ook wel handig.
Of is er een beter adresje voor zo'n adapter?

Dat lijkt mij een gangbare prijs voor een stopcontact adapter. Let er even op dat 2.5mm ook veelvuldig wordt gebruikt. Een adapter met een instelbare voedingsspanning kan handig zijn, maar kan ook lelijk in je vingers bijten als er per ongeluk een verkeerde spanning wordt ingesteld. Meerdere adapters zou dan mogelijk verstandiger zijn. Op
eBay kan je zo'n apparaat voor bijna niets kopen. Dat is logisch, want China ... wel met bijhorende levertijden. Alhoewel ze het al vaak gepresteerd hebben dat ik een product in 3 dagen in de bus had. Met de NL economie steunen is ook niets mis en je kan er sneller gebruik van maken.

Ploink schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:41:
[...]
Eagle is ook raar, vaak onlogisch en je hebt veel muiskliks nodig voor simpele dingen. Vooral als je even een component wil aanpassen is een enorm gedoe.
Vreemd dat het zo populair is, het is niet het enige gratis pakket, met of zonder beperkingen.
Dat gezegd hebbende, een pluspunt van eagle is de integratie van schematic en layout. Als ik ooit op iets anders overstap wil ik niet de hele tijd heen en weer in/exporteren en annoteren tussen twee los staande programma's.
ps: refund gekregen voor die bedorven soldeerpasta
Welliswaar nadat de verkoper beweerde dat het toch echt vers was en ik een beetje boos werd en de link naar dit forum postte....
Raar vind ik wel het goede woord.

Eagle neemt nogal wat 70-ies EDA heritage mee in een modern ontwerp omgeving. Dus letterlijk het met de hand ontwerpen. Je kan ook goed aan het pakket merken dat de workflow zich nog steeds zoveel mogelijk vastklampt aan dit paradigma. Het pakket maakt totaal geen gebruik van het intuïtieve karakter dat moderne frameworks kunnen bieden.
Als je eenmaal de werkwijze van Eagle in de vingers hebt dan vind ik het uitstekend werken. Maar het heeft absoluut geen nut om iedere keer hieraan te moeten wennen als je het programma even niet gebruikt. De reden waarom Eagle zoveel wordt gebruikt is/was de enorme parts catalogus, gratis en gehyped in de community. Parts catalogus is leuk, maar zelf maken kan haast even snel als een bestaande part controleren.
Daarbij is het toch wel lange tijd het enige programma geweest dat op al deze punten goed scoorde. Tegenwoordig is dat inderdaad gelukkig anders, maar het zijn allemaal herhalingen van zetten en recht-toe recht-aan oplossingen gecreëerd door engineers. Ik zie daar graag eens een nieuwe wind waaien, wat dat betreft liggen daar zeker mogelijkheden.
De toevoegingen die CERN recent aan KiCad heeft gedaan zijn wel enorm gaaf. Dit is wat mij betreft een pakket met toekomst als ik de plannen zo even lees. Ook de developers zijn het er grotendeels over eens dat er grote veranderingen moeten komen aan de gebruiksvriendelijkheid van de tool. Ik ben benieuwd. Mijn pakket ligt al even op de plank, ik kan daar met moeite tegenaan ontwerpen en programmeren. Wil er wel absoluut zeker mee verder.
[
Voor 76% gewijzigd door
Oyster op 30-04-2015 16:16
]