Sabbi schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:10:
[...]
Ik denk dat ze bedoelen met CO2a is dat het een afgeleide is van de VOC waarde. Er zit dus geen dure CO2 sensor aan boord, maar het wordt geschat door te kijken naar de VOC-sensor en dat om te rekenen naar geschatte CO2.
Lijkt te kloppen, zie onderstaande screenshot:
Heb m zojuist ontvangen. Keurig verpakt in een Apple style doos op maat (deed me denken aan iphone doosje). Device zelf ziet er netjes en afgewerkt uit.
Als je m aanzet is het eerste wat je ziet een keuzemenu voor de taal met gelukkig Engels er bij, kiezen en alles is direct Engels. Je krijgt de mogelijkheid om te verbinden met Wifi, als je dit doet krijg je meteen een melding dat er updates zijn: deze installeert hij echter alleen als de accu boven de 50% is, even aan de lader dus!
Verbind je niet met Wifi dan werkt hij ook maar heb je geen updates, geen verbinding met je Mi Home app en geen weer/buitenkwaliteit. Toevoegen aan de Mi home app gaat door het scannen van een QR code met de Mi Home app op je smartphone, geen Mi gateway oid nodig. Instellingen zijn niet heel uitgebreid maar dekken de lading:
Verder lijkt hij te doen wat hij moet doen: het op verschillende schermen weergeven van tijd/weer (laatste werkt denk ik nog niet in NL), PM2.5, TVOC/CO2a, temp/hum of alles op 1 scherm. Wisselen tussen schermen doe je met een swipe naar links/rechts en door op het grafiekje te klikken krijg je de historie grafisch weergegeven. Het valt me wel op dat hij redelijk 'zenuwachtig is', de waardes wijzigen elke seconde wel iets.
Dezelfde informatie is ook allemaal in de app te zien. Nauwkeurigheid weet ik nog niet, ga ik in de komende dagen vergelijken met mijn andere sensoren. Vraag is dan natuurlijk altijd welke 'de waarheid' weergeeft, ik heb geen gekalibreerde meetapparatuur.
Ik heb nog niets gevonden over connectiviteit met bijvoorbeeld Domoticz. Ik kan me voorstellen dat dit niet direct via Wifi lukt omdat het device communiceert met de Mi server in (denk ik) China en die het weer doorgeeft aan de Mi Home app: de detector zit bij mij op het gastnetwerk en mijn smartphone met de home app op mijn thuisnetwerk en ik krijg live de data door.
Wellicht dat er wel iets kan middels het vanuit een Domotica plugin aanroepen van de Mi server met een API key, schijnt voor mijn Mi stofzuigerrobot te kunnen (
https://gadget-freakz.com...bot-vacuum-into-domoticz/). Ook kan er wellicht iets via de bluetooth (gateway) functie van de detector..