Ik heb een probleem met een van mijn MH-Z19B sensoren (gekocht op basis van dit topic
). De betreffende sensor heb ik zo'n 14 dagen draaiende gehad. In het begin werkte hij prima, maar na verloop van tijd worden de gemeten waardes steeds lager. Met als gevolg dat hij op het eind enkel nog 400PPM als gemeten waarde.
Nou heb ik de volgende dingen geprobeerd:
- ESPEasy opnieuw geflasht en ingesteld
- Betere voeding
- Ander NodeMCUv3 bordje
- ABC aan, ABC uit
- Volledige hercalibratie
Allemaal helaas zonder effect. Dus ik heb een nieuwe sensor besteld. De nieuwe sensor zit in week 2 en heeft precies hetzelfde verloop gehad. Deze meet nu dus ook niet meer dan 400PPM.
Ik kan haast niet geloven dat ik twee sensoren die niet helemaal lekker zijn na elkaar heb gekregen. Maar ik kom er niet uit wat er aan de hand is, of waardoor de sensoren toch defect zijn gegaan...
(een derde sensor die gelijktijdig met de eerste geleverd is draait nog steeds als een zonnetje)
Nou heb ik de volgende dingen geprobeerd:
- ESPEasy opnieuw geflasht en ingesteld
- Betere voeding
- Ander NodeMCUv3 bordje
- ABC aan, ABC uit
- Volledige hercalibratie
Allemaal helaas zonder effect. Dus ik heb een nieuwe sensor besteld. De nieuwe sensor zit in week 2 en heeft precies hetzelfde verloop gehad. Deze meet nu dus ook niet meer dan 400PPM.
Ik kan haast niet geloven dat ik twee sensoren die niet helemaal lekker zijn na elkaar heb gekregen. Maar ik kom er niet uit wat er aan de hand is, of waardoor de sensoren toch defect zijn gegaan...
(een derde sensor die gelijktijdig met de eerste geleverd is draait nog steeds als een zonnetje)