Jou reactie er even uit gepikt vanwege je laatste opmerking.Gizz schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:27:
@Toppe: Mooi dat het nu lijkt te werken. Wel vreemd dat het zolang duurde voordat je bruikbare waardes kreeg. Misschien moest je sensor nog even bijkomen van zijn avontuur op 3,3 volt?
[...]
Wel vreemd, want de MH-Z19 zou aan 4,5 volt al genoeg moeten hebben. Heb je die 4,7 volt met last gemeten? Mocht hij met last flink inzakken, dan had je het wellicht kunnen oplossen met een condensator. Maar goed, het werkt nu al met een andere NodeMCU
[...]
Je kunt kijken naar sensoren die bij je mechanische ventilatie of WTW-installatie passen. Die communiceren direct met elkaar, zonder internet. Maar ik weet niet of dat is waar je naar op zoek bent? Je kunt dan bijvoorbeeld niet de gemeten waardes pushen naar je Domotica-software.
Daarnaast heb je sensoren die de waarde gewoon op een LCD-schermpje laten zien. Maar is dat wat je wil?
Met andere woorden: welke functionaliteit zoek je? Los van je eis dat het niet met de cloud verbonden mag zijn.
Zelfbouw blijft het goedkoopst en is relatief eenvoudig. Vier draadjes verbinden, ESPEasy flashen en je bent (meestal) klaar. Zo heb ik thuis snel drie van die dingen gemaakt en ze werken perfect. Kosten: zo'n 18 euro per stuk.
Heb even gezocht op zelfbouw in dit topic maar ik kwam eigenlijk geen how to tegen.
Is er ergens een how to die jullie hier gebruiken om dit voor elkaar te krijgen? Met name de hardware kant.
Staat ook niet in de OP helaas..
Be fast .... Be furious....