Soldaatje schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:55:
Ik heb de laatste reacties even snel gelezen maar niks gaat over deze rechtszaak.
Ik vraag me af of dit nou echt een politiek proces is of een eerlijk proces, of dat de rechters juist denken "binnenkort verkiezingen, dus laten we maar mild zijn". Dat laatste hoop ik niet.
Wat mij betreft een politiek proces en vanuit de klagende kant net zo vooropgezet als wat ze Wilders verwijten.
Op het moment dat de aanklagers gingen betogen dat Marrokaan een ras is en geen nationaliteit hadden ze voor mij alle geloofwaardigheid verloren.
Verder zit er nog steeds een rechter in dat tribunaal die al 1 keer gewraakt is en een poging tot wraking over zich heen heeft gehad. Rechter of niet, als iemand je een dusdanig brevet van (al dan niet terecht) onvermogen toedeelt beinvloed dat je. Komt er voor Wilders een negatief oordeel, dan kun je wel voorspellen wat de reactie gaat zijn.
Mijn inziens oerdom om haar te laten zitten.
En een veroordeling kan ook nog wel eens in Wilders voordeel uitpakken. Dat mensen denken, zie je wel ze proberen hem de mond te snoeren en gaan alsnog op hem stemmen.
Wat er ook uitkomt qua uitspraak, ik denk dat Wilders uiteindelijk de winnaar van het geheel gaat zijn.
Ik heb de laatste reacties even snel gelezen maar niks gaat over deze rechtszaak.
Omdat al die dingen verband met elkaar houden. Het zwarte piet debat, Wilders, vluchtelingcrisis het houd allemaal verband met elkaar.
Wat ik wel zie (en ook hier op tweakers) is dat mensen dit onderwerp graag in stukjes knippen om zo tegengeluiden wat wind uit de zeilen te nemen onder het motto "dat heeft niks met ******** te maken, we zoomen nu exclusief in op deze punt komma in de discussie.
Uiteindelijk gaat het allemaal om culturen en de vraag of niet alleen die blijkbaar tot op het bot racistische nederlanders niet de enigste zijn die eens in de spiegel moeten kijken.
[
Voor 31% gewijzigd door
arbraxas op 27-11-2016 17:13
]
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity