Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online

Player1S

Formerly known as L1nt

quote:
Barry schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:29:
[...]

Wat een bullshit. Het gaat Wilders wél om de criminele marokkanen en daarnaast om de islamitische tradities die niet de onze zijn, maar wel in sterke mate Nederland binnen sluipen. Een hoofddoek is daar één van.

Volgens mij mochten nonnen gewoon blijven doorlopen toch?

Player1S: Mixer

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 25-05 19:31
quote:
R3M1 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:32:
Waar wat zijn nou de specifieke punten van het gevaar van Islam in dit land? Waarom zouden wij over 50 jaar niets meer te zeggen hebben?
Ik vind dit soort plaatjes toch wel zorgwekkend:

• Russel88
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22-05 08:58
quote:
GioStyle schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:36:
[...]

Yep, maar moslims hanteren de verdeel en heers tactiek, waardoor zij op een gegeven moment als buitenstaanders de oorspronkelijke bewoners gaan overheersen. Punt blijft hoe lang ga je dat als oorspronkelijke bewoner pikken?
Verwar je de Moslims niet met de Christenen?
Het Christendom heeft zich als een plaag door de gehele wereld verspreid terwijl de Islam maar in een klein gebied veel voorkomt.

Wat plaatjes. Eerste is de Christendom, tweede de Islam.

• Xa!pt
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 26-05 17:24
quote:
BastiaanNL schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:39:
[...]

http://scholar.google.nl/...sdt=0,5&as_vis=1&lookup=0

JE kan nog een beetje browsen door de jaartallen, staat nu op 2014. Succes!

Edit: Zijn wetenschappelijke artikelen, daar mag je redelijk 70% van aannemen.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m...ief/2013/2013-3861-wm.htm

• Iblies
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13-02 16:55
quote:
Ramzzz schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 17:21:
...
Dat is de schade die deze vorm van haatdragend populisme met zich meebrengt.

En zoals het adagium zegt: "vertrouwen komt te voet en gaat te paard", oftewel, decennia aan puinruimen voor de boeg voor het weldenkende deel der natie, met dank aan Fortuin c.s., om hun al veel te lang durende 15 minutes of fame eens te relativeren.
Volgens mij gaat het verder en is het fundament voor dit soort populisme veel eerder gelegd.

Bij een democratie kiest de meerderheid rekening houden met de minderheid. Dat is niet altijd zo geweest.
Veranderingen in het verleden zijn als het ware opgedrongen maar nimmer algemeen geaccepteerd. Getolereerd, maar niet vanuit overtuiging. Het gevoel van onbehagen is blijven hangen.
Dat soort onderbuikgevoelens is een uitstekende broeigrond voor het hedendaags populisme.

Uit een ander topic;

Het kan een feit zijn, maar de suggestie die er uit voort komt is schrikbarend. Een 'exoot' (homo) kan niet representatief zijn voor het stem van het volk.

Bepaalde veranderingen gaan generaties overheen en dat wordt onderschat door politici.

Als je gaat nadenken over het concept immigratie/immigrant en de groep waar het over gaat klopt dat niet. Je hebt het over derde-vierde-vijfde generatie die hier zijn geboren en opgegroeid, en desalniettemin spreken we nog steeds over een groep die kan worden aangemerkt als buitenstaander.

Daar waar je een groep politici hebt die het gebrek aan acceptatie onderschatten, heb je aan de andere kant politici die er een leuk zakcentje aan overhouden door die bepaalde burgers als groep te identificeren.

Die uitbuiting kent helaas geen grenzen. Traditioneel worden homo's gebruikt als uithangbord tegen islam(terrorisme), maar als het uitkomt wordt het ook tegen hen gebruikt anno 2016. Ben zelf geschrokken van het bericht want het idee dat het alleen gaat om immigratie klopt niet alleen krijgt dat veel minder aandacht.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
Miki schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:48:
Vanuit onze perceptie wellicht wel maar als je je in hun situatie verplaatst kun je e.e.a. wel duiden. Dat artikel wat ik hierboven meegaf van het AD geeft daar een behoorlijke inkijk in.
Het probleem blijft dat die mensen nooit tevreden zullen zijn en altijd jaloers zullen zijn. Luidruchtig klagen (Quincy is er niets bij), maar geen echte reden hebben om te klagen. Dus wat je ook voor ze doet, klagen zullen ze, zonder dat er een historische reden is. Zeg maar de witte klaagneger zonder historie van discriminatie en slavernij om op terug te vallen, maar toch luidruchtig klagen.

Die kan je wel naar de mond gaan praten voor verkiezingswinst (cue Wilders en co), maar wat je ook voor ze doet, ze gaan gewoon naar de volgende populist toe. Het zijn de mensen die verandering willen, maar niet zelf er wat voor willen doen of laten.

Ergens doet dit plaatje me wel aan die groep denken:

[Voor 5% gewijzigd door gambieter op 17-11-2016 19:27]

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• polli_
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15-05 22:38
quote:
Killjoy schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:50:
[...]

Eigenlijk wijkt jouw opvatting niet af van die in het artikel. De hunne en de jouwe zijn allemaal 'waar' geredeneerd vanuit de eigen context. Want wat zijn meningen en wat zijn feiten? Ieder zit in zijn eigen 'bubble' en ziet een eigen werkelijkheid. Dat jij de opvattingen van deze personen houdt tegen jouw eigen context, is prima, Maar probeer te vermijden dat je de hunne dan wegzet als niet terzake doend.

En daar zit mijn zorg. Er wordt veel over, maar weinig met elkaar gepraat door 'de moslims', 'de marokkanen', 'de pvv'ers', 'de elite'. Wat allemaal weer vage duidingen zijn van 'mensen met wie ik niets te maken wil hebben, maar waar ik wel een (negatieve) mening over heb'.
Nee, want ik heb nooit een mening over een bevolkingsgroep, religie of ras. Er is namelijk niemand op aarde die beschikt over de intellectuele capaciteiten en tijd om een mening te vormen over een bevolkingsgroep, religie of ras. Elke mens is namelijk uniek en zo dynamisch in zijn gedrag en gedachtes.

Lees het plan van de PVV:

Ik citeer: Miljoenen Nederlanders hebben schoon genoeg van de islamisering van ons land. Genoeg van de massa-immigratie en asiel, terreur, geweld en onveiligheid.
Hier ons plan: in plaats van het financieren van de hele wereld en mensen die we hier niet willen, geven we het geld uit aan de gewonen Nederlander.

Je hoeft geen mening te hebben om te denken wacht even hoe kan iemand in godsnaam al die meningen van miljoenen Nederlanders op een een A4 hebben samengevat.

• polli_
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15-05 22:38
quote:
arbraxas schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:29:
[...]

Je bedoeld dat mensen het gehad hebben om constant als racist te worden weggezet als je gedrag van (vul van toepassing zijnde minderheid) ter discussie stelt?
Dat mensen ernstige zorgen hebben over de migrantencrisis?
De aanslagen die gepleegd zijn in Europa, de aanrandingen tijdens oud en nieuw, maar vooral het proberen om het onder de pet te houden daarvan?
Het volledig afbreken van het zorgstelsel door de gevestigde partijen?

Die minder, minder uitspraak is echt niet waarom ik persoonlijk op de PVV zal stemmen.
Het negeren van dit soort problemen, het wegzetten van mensen als dom, populistisch en laagopgeleid zijn wel factoren daarvoor. Dat wat jij nogal tentoonspreid. Zorgen van mensen wegzetten als domheid is inderdaad het domste wat je kunt doen.
Heb je partijprogramma van de PVV gelezen/gezien.

Dit is zelfs niet waard om in een middelbare school verslag gebruikt te worden. Geen onderbouwing what so ever en de cijfers komen uit de lucht vallen .

Kennelijk denk de PVV zelf dat haar stemmers laagopgeleid zijn, getuige het niveau van de partij programma.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True