7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Oude lading misschien ? Nexus 9 is niet het verkoopwonder wat Google heeft verwacht.peacelord schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 17:43:
Zojuist in Eindhoven de een na laatste witte gescoord en mijn online bestelling geannuleerd. Klein beetje last van bleeding maar verder in mijn nopjes met mijn nieuwe Nexus. Hij is een flinke slag groter en zwaarder dan mijn Nexus 7 HD. Ik heb bij Asus de vraag uitgezet of zij de batterij van de 7 kunnen vervangen omdat het apparaat buiten de snellere ontladingen nog perfect werkt. Van de Nexus 9 verwacht ik een vergelijkbare levensduur. Iemand een idee waarom MM hem voor zo'n laag bedrag weg doet? Ruim EUR 100 onder reguliere prijzen.
Dat is deze: http://forum.xda-develope...ker-power-button-t3006590shameete schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:41:
[...]
Da's wel een goeie, toch ook maar eens ff rondzoeken voor die tutorial, of wil je wellicht ff linkje posten?
Ik zou wel even het hele topic lezen want er staan ook verderop nog wat nuttige op- en aanmerkingen.
ff mezelf quoten..DaRoot schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:20:
Mijn Nexus 9 maakt kennelijk ergens kortsluiting.. Tijdje terug wilde ie ook niet meer bijladen.. Dat heeft zichzelf opgelost. Maar nu notabene op vakantie in Portugal wil ie weer niet opladen. Viel me op dat de lader wel warm werd.. Voor alle apparatuur hadden we de nodige laders bij ons.. Alle 4 geprobeerd, ook verschillende kabels: niets.. Bij 1 lader en bij zo'n powerbank gaan de laad LEDjes uit zodra de N9 wordt aangesloten.. Kortsluiting lijkt mr dus?
Gisteren teruggekomen van Portugal, vandaag tablet maar ff "klaargemaakt" voor retour naar MM.. Toch nog 1x ff aan de lader gehangen, zie ik ineens de witte LED knipperen.. m.a.w. accu is te leeg en moet dringend opgeladen worden.. hij doet dus weer meer dan afgelopen week.. nu maar ff aan de lader hangen, de laders geven in elk geval geen kortsluiting meer aan..
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Mezelf maar weer ff quoten.. Het laden lukte niet zaterdag, dus maar ingeleverd voor garantie.. Merk nu al hoeveel ik het ding gebruikte...DaRoot schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:26:
[...]
ff mezelf quoten..
Gisteren teruggekomen van Portugal, vandaag tablet maar ff "klaargemaakt" voor retour naar MM.. Toch nog 1x ff aan de lader gehangen, zie ik ineens de witte LED knipperen.. m.a.w. accu is te leeg en moet dringend opgeladen worden.. hij doet dus weer meer dan afgelopen week.. nu maar ff aan de lader hangen, de laders geven in elk geval geen kortsluiting meer aan..
Best jammer, want het is echt een heerlijk apparaat. Net een iPad mini door het beeldformaat en de looks. Lekker snel, super scherm...vreemd eigenlijk dat het geen succes is. Ik wil in ieder geval niet meer anders.Rockvee2 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 20:23:
[...]
Oude lading misschien ? Nexus 9 is niet het verkoopwonder wat Google heeft verwacht.
Misschien dat het nog wat aantrekt door de lage prijs want in de toekomst komten custom ROMs wellicht nog van pas en daar zijn er nog niet zo veel van als de Nexus 5/6 etc.
Mijn serie nummer is HT4AM Mijn volume toetsen zijn ook niet helemaal in orde beeld is wel prima in orde ,maar ik kan er wel mee leven met die volume knoppen.ASW1 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:39:
[...]
Kun je morgen de eerste 5 tekens van je serienummer posten?
Ik word nu al gek van de op de tast onvindbare volumeknop van degene die ik nu gehaald heb.
Goed nieuws: de knoppen werken fantastisch nu.
Slecht nieuws: de camera is kaput.
Ik ben helaas te onvoorzichtig geweest; voor iedereen die de knoppenfix wil doen, de (back) camera zit op de plastic achterkant geplakt. Niet heel stevig, maar stevig genoeg dat bij het verwijderen van de achterkant de camera daarop blijft zitten en de cameraconnector lostrekt van het moederbord.
Door de positie van de connector op het moederbord is het onmogelijk deze weer vast te klikken, tenzij je het gehele binnenwerk compleet gaat demonteren.
Het moederbord kan niet los zonder veel onderdelen en plakstrips los te halen en de verlijmde accu verwijderen etc. Voor zover ik kan inschatten volstrekt ondoenlijk, tenzij je een professionele en goed uitgeruste reparateur met tijd teveel bent.
Maar de achterkant losmaken kan wel zonder de camera te slopen; je moet zorgen dat de camera niet meer aan de achterkant trekt voordat je deze geheel lostrekt.
Met de kennis achteraf zou ik de volgende werkwijze adviseren:
Begin de achterkant los te maken vanaf de hoek waar de camera zit, en maak de achterkant voor iets minder dan de helft ofzo los, en pas daarbij heel erg op dat je de hoek niet verder dan een halve cm ofzo van het frame aftrekt. Dus de kier die ontstaat niet groter laten worden dan dat.
Doe je dat wel, dan schiet de connector los.
Wanneer je de camera en de connector ziet zitten (dan kun je ook inschatten hoeveel spanning er op de connector staat) kun je die losmaken van de plastic achterkant, hij zit niet heel erg vast.
Zodra hij los is kun je de achterkant veilig van het frame verwijderen en blijft de camera aan de connector op het moederbord zitten.
Zie verder de XDA thread en de foto's van de ifixit link die daarin staat.
Succes!
[ Voor 3% gewijzigd door ASW1 op 29-07-2015 11:37 ]
De magic cover is wel echt dramatisch. Ziet er grappig uit, maar wat een onding
[ Voor 32% gewijzigd door Hmmbob op 02-08-2015 00:33 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Geen invoerrechten moeten betalen?Hmmbob schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:37:
Onze nieuwe Nexus 9 is ook binnen! Mooie snelle tablet,kan er goed mee vooruit! Het is de Unlocked LTE, 32GB, Indigo Black versie voor $339 geworden: http://www.expansys-usa.c...32gb-indigo-black-279731/. Nu even alles instellen
Boardswap staat op de reparatiebon.. Hij wilde niet meer opladen en maakte tijdje kortsluiting in een paar laders.
Ding is weer prima nu! Zaterdag een week geleden ingeleverd, maandags is de boel in behandeling genomen, woensdag was ie bij Dynafix waar ie donderdag weer richting MM gestuurd is. Daar is ie vandaag weer aangekomen. Kleine week weg dus.. valt niet tegen
Ik heb mijn N9 terug van reparatie, en ondertussen was de Moko ook binnen gekomen.. Prima hoes! net wat meer kwaliteit dan mijn vorige.. bij die lagen de magneetjes zichtbaar, en er kwam er dus ook 1 los.. bij deze zitten ze mooi ingebouwd erin.. Indigoblauw genomen, fraai ding!Jelte schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:44:
[...]
de Moko is prima. Fijn materiaal, beetje rubber achtig, maar met wat gevoel alsof het van stof is. Smart lock werkt ( en niet als de flap aan de achterkant zit).
Nadeel? Bij mijn vorige hoes kon je de flap zowel naar binnen alle naar buiten rollen en als standaard gebruiken. Met dus twee hoeken. Bij deze gaat het alleen buitenom. Binnen om grijpen de magneten elkaar niet, alhoewel dat met het soepeler worden van de flap later misschien wel gaat.
Hij is niet bulky, stevig genoeg, maar niet te stevig.
Kleur is wat saai ( indigo/ donker blauw) maar de leuke kleuren waren niet leverbaar.
Aanrader? Ja.
Serienummer HT4C2, geen problemen met de knoppen maar wel een beetje backlight bleeding aan de randen (enkel merkbaar bij een zwart beeld in een donkere kamer)
Volgens mij hebben ze er allemaal in meer of mindere mate last van.. blijft verder fantastisch apparaat!sarethai schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:03:
Gisteren mijn Nexus 9 16GB binnengekregen van CoolBlue.
Serienummer HT4C2, geen problemen met de knoppen maar wel een beetje backlight bleeding aan de randen (enkel merkbaar bij een zwart beeld in een donkere kamer)
Mijn unlocked en rooted N9 gister naar LMY48I ge-update via de Wugfresh toolkit.. prima met behoud van data te doen!
Hmm, das dus nog steeds uit (december) 2014.sarethai schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:03:
Serienummer HT4C2
Dat dat ding zo enorm slecht verkocht is....
zal toch aan de (aanvankelijk) erg hoge prijs liggen.
Maar geen spijt van, top apparaat!
Hmm bij mij lukt het niet. Ik volg de Flash Stock + unroot (no wipe) route met de image gedownload van de Google site. Maar hij roept dat de system.img mist (die zit er wel in). Welke route heb jij genomen?DaRoot schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:19:
[...]
Volgens mij hebben ze er allemaal in meer of mindere mate last van.. blijft verder fantastisch apparaat!
Mijn unlocked en rooted N9 gister naar LMY48I ge-update via de Wugfresh toolkit.. prima met behoud van data te doen!
edit: ah, force flash mode zou moeten werken...
[ Voor 4% gewijzigd door Jelte op 07-08-2015 20:10 ]
inderdaad.. ik doe eigenlijk altijd force flash..Jelte schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 20:07:
[...]
Hmm bij mij lukt het niet. Ik volg de Flash Stock + unroot (no wipe) route met de image gedownload van de Google site. Maar hij roept dat de system.img mist (die zit er wel in). Welke route heb jij genomen?
edit: ah, force flash mode zou moeten werken...
zowel bij de 5, 6, 7 als 9...
Kan ik die installeren met behoud van root en custom recovery?
http://www.wugfresh.com/nrt/
Ik begrjp niet wat je zegt.Jelte schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:35:
Niet standaard. Daar heb je de toolkit dus voor nodig, zoals ik en DaRoot hebben gedaan:
http://www.wugfresh.com/nrt/
Bedoel je dat ik root en/of recovery kwijt zal zijn na de update en het dan opnieuw moet doen met die toolkit?
Een andere manier is het doen door het uitvoeren van wat adb commando's, maar dan zul je root en recovery kwijt zijn.
Met de toolkit van Wugfresh, kun je je versie updaten en gelijk root en custom recovery terugzetten. Maar daarvoor moet je wel de juiste optie in de toolkit gebruiken. (achter de schermen zijn dat ook adb codes, maar dan geautomatiseerd)
Succes
[ Voor 7% gewijzigd door Jelte op 13-08-2015 11:05 ]
Dat is heel irritant als je iets aan het typen bent en langer dan 3 seconden moet nadenken, haha.
Met een USB muis/toetsenbord heb ik het niet dus het heeft iets met dat draadloze te maken. Misschien een soort standby? Heeft iemand een idee?
Ik twijfel tussen de Nexus 9 16GB (bij cool Blue want die heeft goede prijs + recente batch?), de Xperia Z3 Tablet Compact 16 GB of wachten tot de IFA en hopen op een betere tablet in deze prijs klasse.
Ik kijk voornamelijk Netflix savonds in bed of een beetje browsen op internet.
In hoeverre is de backlight bleeding te merken in verhouding met de Nexus 7 (2012)?
Nog geen seconde spijt gehad. Backlight bleeding komt slechts tot uiting bij gerichte testen, dwz omstandigheden die zich bij regulier gebruik niet voordoen. Hij is verder lekker vlot en het enige minpunt vind ik de batterij duur. Die is (vooralsnog) niet gek veel langer dan die vd Nexus 7 2013. Als je komt van een N7 2012 zal het scherm een flinke upgrade zijn vermoed ik.
Zou graag Fox sport Go kijken vanaf tablet op tv. Na wat speurwerk te weten gekomen dat MHL/hdmi niet werkt.
Iemand een oplossing/mogelijk gevonden?
Ben benieuwd!
Vaak bu'j te bang!
Vaak bu'j te bang!
Skype heeft een testaccount. Daar spreek je 10 seconden lang iets in en hoor je jezelf later terug.Hmmbob schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:53:
Zijn er meer mensen waarbij de microfoon niet lekker werkt? Wij hebben wat problemen met Skype, de andere kant hoort ons slecht of krakerig. Op de laptop bestaat dit probleem niet.
Kan je in ieder geval even testen hoe en wat.
Anders is er vast wel een geluidsrecorder in de app store aanwezig. Dan weet je of het skype of hardware is.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Dus maar een poging gedaan om de factory image te flashen. Gedownload via Google en de .zip via fastboot geprobeerd te flashen. Mag niet. De bootloader moet blijkbaar geunlocked zijn hier voor. Bootloader kan niet worden geunlocked, want dat moet schijnbaar eerst in de instellingen worden toegestaan. Dit kan niet, want de tablet start niet op.
Dus ik heb zo'n beetje alles geprobeerd wat ik kan. Heeft iemand nog andere ideeën, of moet hij toch echt terug naar CoolBlue?
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Op welke manier heb je de zip geprobeerd te flashen, want volgensmij hoef je voor de originele images niet je bootloader te unlocken. Verder zou ik het ook niet echt weten, waarschijnlijk naar CoolBlue sturen inderdaad.TommieW schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 10:56:
Ik heb hier een Nexus 9 die na een update in een eindeloze boot is beland. Begonnen met de standaard dingen: restarten via knopje, opladen, etc. Dit hielp allemaal niet, dus de cache geleegd via de recovery. Nog steeds niets. Factory reset: nog steeds een eindeloze boot. (Meer dan 30 minuten laten liggen, zou echt voldoende moeten zijn.)
Dus maar een poging gedaan om de factory image te flashen. Gedownload via Google en de .zip via fastboot geprobeerd te flashen. Mag niet. De bootloader moet blijkbaar geunlocked zijn hier voor. Bootloader kan niet worden geunlocked, want dat moet schijnbaar eerst in de instellingen worden toegestaan. Dit kan niet, want de tablet start niet op.
Dus ik heb zo'n beetje alles geprobeerd wat ik kan. Heeft iemand nog andere ideeën, of moet hij toch echt terug naar CoolBlue?
Al de Nexus root toolkit geprobeerd?TommieW schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 10:56:
Ik heb hier een Nexus 9 die na een update in een eindeloze boot is beland. Begonnen met de standaard dingen: restarten via knopje, opladen, etc. Dit hielp allemaal niet, dus de cache geleegd via de recovery. Nog steeds niets. Factory reset: nog steeds een eindeloze boot. (Meer dan 30 minuten laten liggen, zou echt voldoende moeten zijn.)
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Bedankt voor de reactie! Via fastboot heb ik geprobeerd de zip te flashen. De originele software kwam in een .tgz file. Na deze uitgepakt te hebben kreeg ik een .zip, een .img en drie scripts (Windows, Linux, OSX). Ik heb de batch file bestudeerd. Het flasht eerst de bootloader, reboot en wacht even, en flasht de .zip via fastboot. (fastboot -w update image-volantis-lmy48i.zip)Kiwi schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 11:00:
[...]
Op welke manier heb je de zip geprobeerd te flashen, want volgensmij hoef je voor de originele images niet je bootloader te unlocken. Verder zou ik het ook niet echt weten, waarschijnlijk naar CoolBlue sturen inderdaad.
Fastboot klaagde dat er bestanden misten, het leek op bestanden met signatures. De SHA-1 van het gedownloadde bestand klopt gewoon. De tablet is terug gestuurd. Het duurt waarschijnlijk twee weken voordat we 'm weer terug hebben.
Jij ook bedankt voor de reactie!
Nee. Maar ik denk niet dat die iets kon doen wat ik niet geprobeerd heb.
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Echter lees ik op internet dat er nogal eens wat problemen met deze tablet zijn en dat hij soms ook wat slecht is in multitasken. Zouden jullie mij deze tablet aanraden, of is er in de categorie €300,- een betere keuze?
Ik vraag het maar hier aangezien hier mensen zijn met ervaring wat betreft deze tablet. In de smartphone markt ben ik wel vrij goed bekend en weet ik wat goed is, maar ik moet eerlijk toegeven dat het bij tablets een stuk onduidelijker is voor mij.
Alvast bedankt
Twijfel nu om hem terug te sturen. Zag gelijk de bleeding bij aanzetten en de knoppen steken nauwlijks uit.
Iemand die met zekerheid kan zeggen waar de nieuwe batches verkocht worden?
Problemen met deze tablet ervaar ik niet eigenlijk. 't Is net een iPad door het formaat en de snelheid. Echt een prachtig ding! Ik gebruik hem ook vooral voor lezen en aantekeningen.JensFC schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:19:
Ik ben op zoek naar een tablet die goed geschikt is om aantekeningen te maken tijdens college en om PDF's van boeken op te lezen. Ik denk dat de Nexus 9 wel een goede keuze kan zijn aangezien ik sowieso een Nexus fan ben (Nexus 5, Galaxy Nexus en Nexus 7 gehad).
Echter lees ik op internet dat er nogal eens wat problemen met deze tablet zijn en dat hij soms ook wat slecht is in multitasken. Zouden jullie mij deze tablet aanraden, of is er in de categorie €300,- een betere keuze?
Ik vraag het maar hier aangezien hier mensen zijn met ervaring wat betreft deze tablet. In de smartphone markt ben ik wel vrij goed bekend en weet ik wat goed is, maar ik moet eerlijk toegeven dat het bij tablets een stuk onduidelijker is voor mij.
Alvast bedankt
Enige probleem zou kunnen zijn is die hype over de verschillende batches, maar volgens mij is het maar net waar je moeilijk over doet. Ik heb eentje van de eerste batch, kameraad van me ook, en je merkt eigenlijk niets van de problemen die er schijnen te zijn.
Bleeding heb je denk ik alleen als je veel in het donker dingen doet, en dan ook alleen aan de rand. En die knopjes...tja..ook weer persoonlijk. Schijnbaar hoort het verder uit te steken ofzo, maar ik vind het wel mooi dat ze diep liggen. Steekt het minder uit
[ Voor 41% gewijzigd door maarud op 03-09-2015 14:44 ]
Ahh oke, bedankt voor je reactie. Over de knoppen maak ik me ook niet zoveel zorgen en de backlight bleeding eigenlijk ook niet. Maar waar jij zegt dat de snelheid een pluspunt is, lees ik dus op veel plekken dat hij af en toe nog wel eens hapert en dat dit vreemd is voor een tablet met een Tegra K1. Dit is iets waar ik me meer zorgen over maak, maar ik weet niet in hoeverre deze verhalen op internet overdreven worden.maarud schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:43:
[...]
Problemen met deze tablet ervaar ik niet eigenlijk. 't Is net een iPad door het formaat en de snelheid. Echt een prachtig ding! Ik gebruik hem ook vooral voor lezen en aantekeningen.
Enige probleem zou kunnen zijn is die hype over de verschillende batches, maar volgens mij is het maar net waar je moeilijk over doet. Ik heb eentje van de eerste batch, kameraad van me ook, en je merkt eigenlijk niets van de problemen die er schijnen te zijn.
Bleeding heb je denk ik alleen als je veel in het donker dingen doet, en dan ook alleen aan de rand. En die knopjes...tja..ook weer persoonlijk. Schijnbaar hoort het verder uit te steken ofzo, maar ik vind het wel mooi dat ze diep liggen. Steekt het minder uit
Uiteindelijk denk ik wel dat dit hem gaat worden voor mij, want ik vind de andere opties niet echt veel aansprekender.
Oh en by the way, heb je nog tips voor goeie apps voor het maken van aantekeningen bijvoorbeeld? Ook zie ik dat mooie hoesjes vrij schaars zijn, dus ik ga er denk ik maar één van Amazon importeren.
Qua aantekeningen ligt er maar net aan wat voor soort aantekeningen je maakt. Alleen tekst, of ook tekeningen? Ik gebruik Play Books voor ePub bestanden + aantekeningen, Adobe Reader voor PDF aantekeningen en tekeningen, Keep voor notities en een kameraad van mij gebruikt juist OneNote omdat je daar ook vrij in kan tekenen.
Qua cover heb ik de Moko cover van Amazon.de. Nu is het helemaal een iPad
Ik zat te kijken naar de moko cover op amazon.com, maar uit Duitsland is natuurlijk veel handiger! Met aantekeningen zijn er genoeg opties dus, ik vind wel wat uit.
Nogmaals bedankt voor je advies!
Tja, als je niet weet wat je mist, zal je er geen last van hebbenmaarud schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:43:
[...]
. En die knopjes...tja..ook weer persoonlijk. Schijnbaar hoort het verder uit te steken ofzo, maar ik vind het wel mooi dat ze diep liggen. Steekt het minder uit
Probeer eens een Motorola Moto X or Nexus 6 een tijdje en de juiste knoppen in te drukken snachts en daarna de Nexus 9
Echt een probleem is het uiteraard niet, maar zeker een gemis als je beter gewent bent.
[ Voor 8% gewijzigd door Port187 op 03-09-2015 16:56 ]
Verder is hij razendsnel en de batterijduur is niet verkeerd, al zou die altijd langer mogen.
Hmm, na verder troubleshooten lijkt het echt aan de Nexus 9 te liggen. Ons geluid valt soms midden in het gesprek ineens uit. Wij kunnen dan de andere kant nog wel horen en zien, maar de andere kant kan ons alleen zien zonder geluid. Hebben we nu bij verschillende mensen gehad... Online lijkt het een bekend probleem te zijn met Lollipop en Skype. Irritant is het wel...woutur schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:17:
[...]
Skype heeft een testaccount. Daar spreek je 10 seconden lang iets in en hoor je jezelf later terug.
Kan je in ieder geval even testen hoe en wat.
Anders is er vast wel een geluidsrecorder in de app store aanwezig. Dan weet je of het skype of hardware is.
[ Voor 9% gewijzigd door Hmmbob op 14-09-2015 16:11 ]
Die is toch allang beschikbaar, vanaf mei ofzo?Hmmbob schreef op maandag 14 september 2015 @ 04:43:
Los daarvan: zojiust is versus 5.1.1 binnen komen druppelen. Voor wie graag zelf update
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
http://www.androidpolice....e-nexus-4-5-6-7-9-and-10/
Ik heb de hoes zelf een tijdje gebruikt en hij bevalt goed. Het pu-leer is van goede kwaliteit en zit netjes om de tablet heen. Het enige mindere aan de hoes vind ik zelf dat de magneetjes in de klep niet heel sterk zijn, waardoor deze soms niet goed dicht blijft zitten.Sleepto schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:24:
Iemand ervaring met de nillkin case voor de Nexus 9? Past hij er goed in en hoe is de kwaliteit?
Kijk goed om te horen. Heb hem ook maar besteld. Zijn relatief maar weinig cases te vinden.ChopTheWood schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:04:
[...]
Ik heb de hoes zelf een tijdje gebruikt en hij bevalt goed. Het pu-leer is van goede kwaliteit en zit netjes om de tablet heen. Het enige mindere aan de hoes vind ik zelf dat de magneetjes in de klep niet heel sterk zijn, waardoor deze soms niet goed dicht blijft zitten.
Tablet blijkt helaas iets te zwaar voor deze hoes, valt makkelijk om bij gebruik.Sleepto schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:24:
Iemand ervaring met de nillkin case voor de Nexus 9? Past hij er goed in en hoe is de kwaliteit?
Verwijderd
Bij mij is de update ook aan het installeren.Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:29:
For the record: zojuist spontaan de OTA naar LMY48M ontvangen. De uitrol van deze beveiligingspatch is dus gaande.
Ik had hem aan een usb kabel hangen om met de wugfresh nexus toolkit een update te geven van LMY48l naar LMY48m. Vermoedelijk heb ik hem te snel losgetrokken omdat ik dacht dat hij al klaar was.
Op dit moment alleen een zwart scherm met witte letters "google" erop. Wanneer ik de powerknop ingedrukt houd gaat na een paar seconden het scherm op zwart, en daarna komen de letters weer terug. Uitzetten gaat dus niet.
Wanneer ik hem nu aan de nexus toolkit hang krijg ik de melding "fastboot device not found".
Kan iemand me helpen hem weer aan de praat te krijgen?
Powerknop ingedrukt houden + volume omlaag? Daarmee zou je in de bootloader moeten komen, die waarschijnlijk nog wel intact is. Vervolgens is de Nexus weer aan je PC gekoppeld als fastboot device. (Of je moet de optie fastboot nog selecteren in de bootloader).ASW1 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:54:
Zojuist helaas mijn 9 gesoftbricked.
Ik had hem aan een usb kabel hangen om met de wugfresh nexus toolkit een update te geven van LMY48l naar LMY48m. Vermoedelijk heb ik hem te snel losgetrokken omdat ik dacht dat hij al klaar was.
Op dit moment alleen een zwart scherm met witte letters "google" erop. Wanneer ik de powerknop ingedrukt houd gaat na een paar seconden het scherm op zwart, en daarna komen de letters weer terug. Uitzetten gaat dus niet.
Wanneer ik hem nu aan de nexus toolkit hang krijg ik de melding "fastboot device not found".
Kan iemand me helpen hem weer aan de praat te krijgen?
Thanks, dat lukt inderdaad.Kiwi schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:59:
[...]
Powerknop ingedrukt houden + volume omlaag? Daarmee zou je in de bootloader moeten komen
Daarna opnieuw aan de nexus toolkit gehangen en "flash stock+unroot" toegepast.
Wanneer dat klaar is kom ik echter niet in een gewone herstart terecht, maar weer bij dat zwarte scherm met de witte letters en gebeurt er verder niets.
[ Voor 93% gewijzigd door ASW1 op 16-09-2015 15:55 ]
Bedoel je dan de optie "post-flash factory-reset (instructs a factory reset/cache-wipe post-flash" in de toolkit?Kiwi schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:45:
Ik zou een factory reset doen, en vervolgens gewoon schoon beginnen.
[ Voor 30% gewijzigd door Hmmbob op 16-09-2015 16:31 ]
Wel weer helemaal bij nul moeten beginnen helaas, gelukkig heb ik nog een nandroid backup van 10 dagen oud die ik er weer op kan zetten.
Ik moet zeggen dat die wugfresh nexus toolkit op zich prima werkt, maar als mac-gebruiker is het echt een ontzettende pain-in-the-ass om daarvoor (met bootcamp) een Windows partitie op de harde schijf draaiende te moeten houden. Heb daar met (her-)installaties echt al ontzettend veel tijd aan verspild en dan ben je dus niet eens met je eigenlijke tablet bezig.....
Is daar geen betere oplossing voor?
Het XDA topic van de nexus 9 is zo groot en onoverzichtelijk dat ik eigenlijk niet zo'n idee heb wat er allemaal kan, maar als ik het kan vermijden om nog speciaal voor die toolkit een WIndows machine draaiende te moeten houden zou ik toch wel blij zijn.
Eigenlijk wil ik gewoon (geroot) stock android draaien i.c.m. Xposed/gravity box.
Bestaat er niet zoiets als stock rom maar dan als "flashable zip" die je dus vanuit twrp kunt flashen?
Of is het anders een optie om wel gewoon OTA's te doen (en dus root kwijtraken) en daarna alleen opnieuw te rooten met die toolkit?
*Disclaimer: mijn N9 is niet geroot of customized, dus heb hier geen specifieke ervaring mee. Wel met genoeg andere apparaten, dan werkt het zoals ik beschreef.
Hmm, maar ben je je root acces dan niet kwijt? En waar haal je die zip vandaan?Hmmbob schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:43:
Zodra je eenmaal de custom recovery erop hebt staan, heb je geen toolkit meer nodig. Kwestie van de nieuwe rom, als .zip op je Nexus zetten via kabeltje aan je mac en vanuit recovery installeren.
Heeft mijne ook gehad, uiteindelijk is door HTC het moederbord gewisseld.Onedayflyer682 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:14:
Sinds vandaag wil mijn Nexus niet meer aan, er verschijnt niks in beeld. Het enige teken van leven wat hij geeft is een korte trilling (ook aan de stroom). Iemand iets herkenbaars meegemaakt of moet ik toch gewoon richting de winkel?
Hij laadde niet meer op. Bij vrijwel lege accu is alleen een korte trilling merkbaar.
Mijne is van de MediaMarkt, daar ingeleverd, na 8 dagen was ie klaar (5 werkdagen).
reviews: Samsung Galaxy Tab S2 9,7": dun en licht met indrukwekkend beeld
Waarom buiten meer keus, is het een goed iets dat er meer 4:3 tablets uitgebracht worden?Jelte schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:33:
Nexus 9 lijkt de vergelijking met de Galaxy tab S2 goed aan te kunnen. Alleen scherm doet waarschijnlijk onder voor de SamsungWel goed dat er meer 3:4 android tablets komen.
reviews: Samsung Galaxy Tab S2 9,7": dun en licht met indrukwekkend beeld
Vind het persoonlijk redelijk irritant icm Chromecast bv, gezien het op een breedbeeld TV extra balken veroorzaakt. Is hier wat aan te doen?
En tip voor chromecast: je 16:9 telefoon gebruiken.
Ik gebruik een tablet vooral voor media comsumptie, webcontent/docs op 16:9 vind ik niet storend verder.Jelte schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:15:
Omdat 3:4 erg goed werkt voor webcontent en documenten in het algemeen.
En tip voor chromecast: je 16:9 telefoon gebruiken.
De Nexus 9 is inmiddels retour, jammer maar niet voor mij.
Backlight bleeding kan echt niet in deze prijsklasse en van een merk als HTC.
4:3 is niet mijn ding en al helemaal niet icm films kijken lokaal of via Chromecast.
Ik heb geen last van bleeding.

http://s37.photobucket.co...copy_zpsunvdswgg.jpg.html
[ Voor 12% gewijzigd door ebk71 op 25-09-2015 18:20 ]
Dat heb ik dus ook. Ben ook aan het twijfelen of ik hem weer inlever bij de MM.ebk71 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 18:15:
Zie foto. Ik begin mij nu toch wel te irriteren aan die baan op mijn scherm. Maar ik heb nogal wat wisselende ervaringen met het vervangen van het scherm gelezen. To repair or not repair?
[afbeelding]
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Lees net dat Android M waarschijnlijk 5 oktober uitgerold wordt voor nexus 5 & 6, hoop dat hij dan ook snel naar de nexus 9 komt!
dat lijkt alsof er op dat punt druk op het scherm zit. Daarmee moet je terug.ebk71 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 18:15:
Zie foto. Ik begin mij nu toch wel te irriteren aan die baan op mijn scherm. Maar ik heb nogal wat wisselende ervaringen met het vervangen van het scherm gelezen. To repair or not repair?
[afbeelding]
Tot nu toe zeer tevreden met de aankoop.
Volgens de frontpage wel:DigitalError schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 22:18:
http://nl.hardware.info/n...utm_campaign=hardwareinfo
Lees net dat Android M waarschijnlijk 5 oktober uitgerold wordt voor nexus 5 & 6, hoop dat hij dan ook snel naar de nexus 9 komt!
nieuws: 'Android Marshmallow komt op 5 oktober naar Nexus-apparaten'(...)
Volgens de bronnen komt de nieuwe Android-software naar de Nexus 5, Nexus 6, de Nexus 7 uit 2013 en de Nexus 9. Dat betekent dat de Nexus 4, de Nexus 7 uit 2012 en de Nexus 10 geen update krijgen. Waarschijnlijk vindt Google deze apparaten te oud om nog software voor te ontwikkelen.
(...)
[ Voor 9% gewijzigd door Hmmbob op 28-09-2015 20:32 ]
Hoe bevalt die pure nexus rom?LoCuTuS2000 schreef op zondag 27 september 2015 @ 09:55:Net ook Pure Nexus ROM erop gezet en dat maakt het nog beter.
Ben ook op zoek naar een simpele stabiele rom die via recovery geflashed kan worden en nog wat meer getuned kan worden.
Elke keer met een windowsbak de toolkit runnen, opnieuw rooten en xposed herinstalleren gaat een beetje vervelen.
[ Voor 4% gewijzigd door ASW1 op 29-09-2015 22:37 ]
In eerste instantie vond ik hem te duur maar inmiddels is hij al mooi in prijs gezakt en beschikbaar voor zo'n € 319 (32GB).
Ik twijfel echter nog wel tussen deze Nexus, de Galaxy S2 Tab 8" en de nieuwe ASUS Zenpad 8 S (met Atom Z5380) of toch gewoon wachten op 2016 en de mogelijke nieuwe tablets.
Allen hebben zo hun voor- en nadelen.
Nexus: lag, backlight bleeding, alweer wat ouder
Galaxy S2: custom rom wordt niet ondersteund, touchwiz
ASUS: accuduur, iets langzamer dan de andere twee
Hoe is jullie ervaring met betrekking tot de lag, dit had ik met mijn eerste tablet (ASUS Transformer TF700) en dat was behoorlijk vervelend, maar ook Chrome?
Ik begreep dat die constant de tabbladen refreshed. Iets waar ik met mijn N7 gelukkig geen last van heb.
Levertijden en prijzen bespreken we in het [Google Nexus 9] Levertijden & Beschikbaarheid topic