• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Chromecast

• Kiwi
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 00:02
KoBo211 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:56:
Ok, het is niet helemaal eerlijk gezien het feit dat ik m'n N9 helemaal vers geïnstalleerd heb met de factory image van Android 6.0, maar mijn hemel wat vliegt dat ding nu vergeleken met 5.1.1!

Krijg alleen Now On Tap nog niet aan de praat... Zal vast iets verkeerd doen.
Now on Tap werkt alleen als je de systeem taal op Engels (VS) hebt staan. Is dit het geval?

AllesOverCrypto.nl

• Kiwi
jellek32 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:05:
Is er al iets bekend over wanneer die security update (van LMY48M naar LMY48T) voor het Wi-Fi only model beschikbaar is? Ik heb al een OTA-link gevonden, maar de security update staat er alleen voor het LTE-model. Ik neem aan dat ik die niet kan gebruiken?
PS: Ik ga geen factory image flashen. Dat verneuk ik gegarandeerd. Sideloaden van OTA is me al eerder gelukt.
Er is nog niemand geweest die de moeite heeft genomen om de link te tracen, dus die is nog niet beschikbaar. Overigens is factory image flashen net zo simpel als een OTA flashen.

AllesOverCrypto.nl

• DaRoot
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14-01 21:44

DaRoot

Some say...

Ik heb zojuist mijn Nexus 9 met MRA58N geroot mbv Wugfresh root toolkit.
Ging prima.
Dit ter info voor diegenen die dit ook willen proberen.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Kiwi
jonasleupe schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:55:
Ik zou morgen naar de MediaMarkt gaan om mijn 32gb Nexus 9. Maar voor ik de aankoop doe; is het toestel het nog steeds waard?
Ik heb me er niet heel erg in verdiept, maar misschien is de Pixel C een goede opvolger? Is wel iets groter.

AllesOverCrypto.nl

• LoCuTuS2000
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07:43

LoCuTuS2000

Resistance is futile

jonasleupe schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:55:
Ik zou morgen naar de MediaMarkt gaan om mijn 32gb Nexus 9. Maar voor ik de aankoop doe; is het toestel het nog steeds waard?
Hiervoor zou ik nog steeds twijfelen tussen de Nexus 9 en Samsung Galaxy Tab S2. Koop in ieder geval niet de 16GB Nexus 9 want daar kun je spijt van krijgen (die heb ik nu ook een beetje, alhoewel ik ook een beetje in de ontkenningsfase zit dat ik heel graag allemaal games er op wil hebben die ik in de praktijk nooit opstart). De Tab S2 werkt naar mijn mening prettiger; hij houdt prettiger vast en gaat langer met de accu mee in standby. Het scherm van de Samsung is ook veel beter. Daar staat bij de Nexus weer tegenover de de GPU sneller is, maar dat wordt ook weer heter. Met de games die ik getest heb merkte ik het verschil niet, in benchmarks zeker wel.

Als GPU performance en Custom Roms het belangrijkste voor je is dan zou ik inderdaad voor de Nexus gaan, anders zou de Tab S2 wellicht zijn meerprijs waard kunnen zijn. Lees anders mijn review van de Tab S2, naar mijn mening zijn er maar 2 kandidaten in het 2048x1536 landschap voor Android tablets en dat zijn die 2.

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 16-01 02:20

Laguna

Connaisseur

Pixel C heeft geen front-facing speakers (zitten nu aan de zijkant), wel krachtiger en iets groter.

Tab S2 heeft ook geen front-facing speakers en Touchwiz is voor mij persoonlijk al reden genoeg om 'm links te laten liggen.

@jonasleupe
De vraag is waarvoor wil je 'm gaan gebruiken?

[Voor 11% gewijzigd door Laguna op 04-12-2015 13:40]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Knielen
  • Registratie: december 2009
  • Nu online
Ook ik ben nog steeds een gelukkige gebruiker van de Nexus 9, kan hem aanraden!

• dommerick
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 05:56

dommerick

is domm

Waarschijnlijk te maken met het feit dat de pixel C gisteren gelanceerd is.

Heeft geen signature.

• Knielen
  • Nu online
Santee schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:09:
Net een Nexus 9 gekocht, zat er al tijdje op te loeren, hij was alleen bijna niet te koop en 2e hands nog steeds erg duur. Nu bij de Mediamarkt een met open verpakking, maar verder geen beschadigingen (zullen we maar hopen dan) voor €239 incl. venzending, mooie prijs :) Jammer van alle problemen hierboven.. maar niet updaten naar Android 6 dan :s
Je kan zeker wel updaten naar 6.0, ik vind het een verbetering, accuduur is een stuk beter en je levert niet in op performance. Ik kan je wel adviseren om encrypten uit te schakelen, zoek hier maar eens op, scheelt echt heel veel in reactietijd. Als je er niet uit komt horen we het wel ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 07:11
demisbr schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:51:
Ik heb sinds november 2014 de Nexus 9, en begin me nu te ergeren aan de occasional stutters, regelmatig redrawen van het homescreen en constant herladen van tabs in chrome.
Daarom denk ik erover een custom rom te flashen.
Heeft iemand daar ervaring mee, en welk stappenplan hebben jullie gevolgd?
Ik heb de encryptie uitgezet scheeld voor mij genoeg, misschien ook een optie. Enige nadeel is dat de ota wel binnenkomt maar niet geflashed kan worden. Dus updates even via wugfresh toolkit.

• maarud
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
1. Het begint met het unlocken van de bootloader (adb/slider omzetten op android)
2a. Booten via tijdelijke TWRP recovery
of
2b. Flashen van TWRP (dan staat ie er altijd op)
of
2c. Direct naar 3 en dan flashen via fastboot ipv recovery
3. Flashen van custom kernel zonder encryptie
4. Volgens mij opnieuw formatteren zonder encryptie
5. Profit

[Voor 19% gewijzigd door maarud op 30-03-2016 08:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Knielen
  • Nu online
Het klinkt inderdaad niet netjes, maar ze hebben wel een punt. Ook bij een nieuwe zal je dezelfde klachten hebben en heeft dus geen meerwaarde.
Uiteraard mogen ze best toegeven dat het een ontwerpfout is, eventueel met een compensatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 16-01 02:20

Laguna

Connaisseur

zing schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:19:
Vind jij het acceptabel dat een tablet van €400 een fabrikant defect heeft?
Ik zie het niet als defect en je had maar een review hoeven lezen en dan had je geweten dat veel schermen bij de Nexus 9 last hebben van light bleed. Dat mensen dan achteraf lopen zeuren en een perfect exemplaar eisen vind ik vrij kansloos. Het product is prima te gebruiken en light bleed valt nauwelijks op tijdens gebruik.
Ik vind het simpelweg gezeur om niks. Ik zou je adviseren in het vervolg producten van Apple te kopen, zij hebben perfectie hoog in het vaandel staan en daar zijn de prijzen ook naar.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

stervis schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 21:43:
[...]

Nee, dat denk ik ook niet! 8)7 Ik zal hem vooral gebruiken als e-reader en verijdelde afstandsbediening voor Plex/Netflix/VLC. Zo nu en dan Battlefield Commander of Fallouts Shelter. Dus qua storage zal het wel meevallen denk ik zo.
Als ereader vond ik het scherm van de Tab S2 veel prettiger. Zeker in de night mode met witte letters op zwarte achtergrond, dan zie je de voordelen van het amoled scherm. De Tab S2 voelt ook lichter aan, hij houdt prettiger vast ondanks dat hij groter is. Toen ik Google Now Launcher had geinstalleerd merkte ik al weinig verschil meer met de AOSP ervaring van de Nexus 9.

Hier in ieder geval mijn review van de Tab S2 productreview: Samsung Galaxy Tab S2 9,7" WiFi Zwart review door LoCuTuS2000. Deze heb ik geschreven nadat ik de Tab via Tweakers mocht lenen. Helaas was mijn review nummer 2 geworden anders had ik de tablet mogen houden.

• harmageddon
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16-01 18:07
Laguna schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:24:
[...]

[...]

Bij mij staat ie nog te wachten om geïnstalleerd te worden, hoe zijn de ervaringen met de update?
Ik merk weinig verschil. Maar ben dan ook niet bepaald een zware gebruiker van de tablet.
Splitscreen werkt prima, maar gebruik het eigenlijk amper.

DeepRadio The best in house&dance!

• jordy2811
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 16-01 19:39
De tablet voelt wat vloeiender aan. Hier en daar is toch nog wel een kleine hapering merkbaar hoor maar dat stoort nauwelijks.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Op https://developers.google.com/android/nexus/images de nieuwste versie van Android voor de Nexus 9 downloaden en met Wugfresh Rool Toolkit installeren in No-Wipe-mode?

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Volgens mij heeft de Wugfresh Toolkit ook een functie om "bricked" devices te unbricken.. misschien kan je daar iets mee?
Denk dat wat je ook moet uitvoeren om je tablet op Android 7 te krijgen, je je data kwijt gaat zijn, dus maak daar backup van.

Als je nu nog op 5.0.1 zit, zou ik die eerst updaten naar de laatste versie, dan die naar 6.0.1 laatste versie, en dan naar 7.0.

• HMK
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 08-02-2017
YES! Het is me eindelijk gelukt.
Na tientallen keren het met Wugfresh Root Toolkit én gewoon de aangeboden update te hebben geprobeerd....zonder succes, heb ik voor de zoveelste keer hem naar Factory Default terug gezet. Ik heb verder geen moeite gedaan om allerlei gegevens in te vullen, gewoon alles geskipt, allen wifi aangezet. Direct werd Android 7.0 gedownload....toen ging de tablet weer uit...dacht ik...maar nu startte hij binnen 30 seconden vanzelf weer op en ging de update installeren. :-D

Vreemd dat hij dat eerder niet deed. Wie weet heeft de Tootkit toch iets gedaan...al zou ik niet weten was.
Hoe dan ook, ik ben blij, want Nougat is eindelijk geïnstalleerd.

Heel hartelijk dank voor de hulp en het meedenken, DaRoot.

• maarud
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Dat flippen is bij mij opgelost door de truc om de batterij even los te halen en weer vast te maken. Sindsdien nooit meer last gehard van een flippende tablet rond de 20-30% :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Knielen
  • Nu online
rg-mohwa schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:18:
[...]

@Knielen een wat late reactie, maar welke rom gebruik jij ?

heb nu namelijk lineageos geprobeerd, maar deze heeft blijkbaar geen playstore :X
Heb je wel ook GApps geïnstalleerd? Standaard bevat een Custom ROM inderdaad geen Google Apps, deze zal je apart moeten flashen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 07:49

rg-mohwa

Phoe Hé

Knielen schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:40:
[...]

Heb je wel ook GApps geïnstalleerd? Standaard bevat een Custom ROM inderdaad geen Google Apps, deze zal je apart moeten flashen.
Dank voor je antwoord, 1 Google search verder kwam ik inderdaad op GApps, nu draai ik lineageos met GApps full en voelt het nu al soepeler tnx !

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

drusloos schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:50:
Een aparte vraag, maar na 6 jaar is mijn nexus 7 (eerste versie) er mee opgehouden. Omdat ik eigenlijk helemaal in apple ecosysteem zit wil ik graag een tablet van android, omdat ik ten eerste android soms erg mis, en ten tweede omdat ik iPads als enige van apple helemaal niks vind. Omdat ik alleen wat youtube en wat netflix kijk op m'n tablet, wil kijken of het mogelijk is om een nieuwe nexus 9 aan te schaffen. Nu zijn ze al jaren niet meer te koop in grote winkels. Maar ik kan me niet voorstellen dat alle partijen zijn verkocht, en dat ze niet meer nieuw te krijgen zijn. Nu zijn ze in Amerika nog te koop op kleine webwinkels, maar die vertrouw ik niet en ik vind 240 euro ongeveer erg duur voor een tablet van 4 jaar oud, die bovendien in 2016 al dat bedrag was. Weet iemand hier nog soms een winkel in nederland die een compleet nieuwe nexus 9 verkoopt? Mag online of in een echte winkel. Nogmaal; aparte vraag maar gewoon stock android ervaring als je even in bed nog een serie wilt kijken is zo heerlijk.
Niet doen, de Nexus 9 is ontzettend traag geworden en heeft veel problemen, koop een Samsung Galaxy Tab S2, S3 of S4 bijvoorbeeld. Daar heb je een betere tablet in dan de Nexus 9.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee