• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-03 20:58

Releasedate: 3 november 2014

Specificaties
  • Android: 5.0 (Lollipop)
  • Scherm: 8.9 inch (IPS)
  • Schermresolutie: 2048x1536 (QXGA)
  • Chipset: Nvidia Tegra K1
  • Processor: Dual Core 2,3 GHz met 2 GB geheugen
  • Grafische chip: Kepler DX1
  • Opslag: 16 GB / 32 GB
  • Accu: 6700 mAh
Bekijk hier een overzicht van alle uitvoeringen met hun specificaties.

Nieuws op Tweakers.netLet op! Het is de bedoeling dat er in dit topic gediscussieerd word over het apparaat zelf. Voor levertijden en prijzen moet je hier zijn.

[Voor 34% gewijzigd door TheNephilim op 16-10-2014 10:53]

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:56
Als hij de K1 gaat krijgen, dan hoop ik dat het de 64bit dual core versie wordt. Dit zit er ook wel in, omdat Android L goede 64bits ondersteuning bied. Deze Denver cores zijn veel sneller dan de A15 en zullen minstens op het niveau van Apple's A8 liggen verwacht ik.

• Anoniem: 601896
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Ik ben altijd nog een beetje huiverig voor een nexus met een nvidea soc,na de nexus7'12.
Waarbij je eerst bekocht werd, door de goedkope ram die er in zit. En er er nu geen goede software updates zijn die de het probleem echt verhelpen.

Ik hoop ook dat er 64-bits ondersteuning komt, want dat maakt je tablet-apps sneller.

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-03 20:51
Ja laat maar komen, mijn Nexus 10 is na 2 jaar stilaan aan vervanging toe en ik had bovendien interesse in een iets kleiner formaat. 9" is helemaal wat ik zoek...denk ik.

Hopelijk snelle aankondiging, release volgt meestal vrij snel daarop.

• TheNephilim
Anoniem: 601896 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 01:23:
Ik ben altijd nog een beetje huiverig voor een nexus met een nvidea soc,na de nexus7'12.
Waarbij je eerst bekocht werd, door de goedkope ram die er in zit. En er er nu geen goede software updates zijn die de het probleem echt verhelpen.

Ik hoop ook dat er 64-bits ondersteuning komt, want dat maakt je tablet-apps sneller.
Het lijkt me sterk dat die fout weer gemaakt gaat worden. Google is echt wel zuinig met de naam Nexus, gezien het direct met Google in verband gebracht word.

Tot zover lees je overal nog dat het eigenlijk wel de 64-bits versie moet worden. Ook niet heel gek, gezien het paradepaardje met de introductie van Android L komt die juist 64-bits ondersteuning heeft.

• ElArmaSecreta
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-03 21:30
Als de batterijduur goed is ga ik hem wel aanschaffen. Hopen dat hij in Nederlands of Duitsland goed verkrijgbaar zal zijn. Wellicht ook via Amazon (gerucht)

[Voor 11% gewijzigd door ElArmaSecreta op 07-10-2014 20:42]

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:37

The Wizard

Moderator Mobile
Laten we hopen dat ie gewoon via de Play Store aan te schaffen is, net zoals de Nexus 5 en 7. Dat scheelt weer een hoop gedoe :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Nog een nieuwsberichtje van vandaag om de hype rond deze tablet te vergroten dan maar:

http://www.tabletsmagazin...n-op-gelekte-commercials/

In de 2e video (animatie commercial van google) die te zien is als je bovenstaande link volgt is vanaf een seconde of 6 een shot te zien van zowel een telefoon als een tablet, welke zouden duiden op de Nexus 6 (ook wel Nexus X genoemd) en de Nexus 9.

[Voor 39% gewijzigd door jordy2811 op 14-10-2014 14:11]

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-03 01:25
Ik lees dat de Nexus 9 morgen gelanceerd zal worden, maar pas op 17 oktober kan gepreordered worden en pas op 3 november echt kan besteld worden.

En dat er uitbreidbaar geheugen is :)

http://www.forbes.com/sit...-device-to-run-android-l/

399$/€ vind ik persoonlijk wel wat aan de hoge kant. 299€ was een instant-buy geweest...

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:38
Ik ben ook zeer benieuwd waar ze vandaag mee aan komen (en of ze überhaupt met een nexus tablet komen)

Verder ben ik benieuwd hoeveel RAM ze er in doen. 2Gb (wat ik regelmatig lees) zou ik wel jammer vinden. 3 of 4 zou denk ik beter passen bij een topmodel als deze.

Ik ben in ieder geval in de markt voor een LTE tablet, heb lang getwijfeld of ik de galaxy tabpro 8.4 LTE zou nemen maar vond deze steeds aan de dure kant. Nu hoop ik dus op een nexus 9 met LTE voor een prima prijs... (400 euro zou ik er wel voor over hebben, als de gelekte specs een beetje kloppen). Als de specs tegenvallen kan ik alsnog naar de tabpro 8.4 gaan...

[Voor 7% gewijzigd door frankyboy707 op 15-10-2014 09:55]

• TheNephilim
Oeeh, het zou niet lang meer moeten duren! :o Ben erg benieuwd, vooral naar hoeveel hij moet gaan kosten.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-03 19:02
Buzz_Fuzz schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:08:
Ik lees dat de Nexus 9 morgen gelanceerd zal worden, maar pas op 17 oktober kan gepreordered worden en pas op 3 november echt kan besteld worden.

En dat er uitbreidbaar geheugen is :)

http://www.forbes.com/sit...-device-to-run-android-l/

399$/€ vind ik persoonlijk wel wat aan de hoge kant. 299€ was een instant-buy geweest...
Je moet even filmpje op Androidworld.nl kijken:
http://androidworld.nl/ni...jn-nederlanders-irritant/

Als je naar dat interview luistert wordt het eerder een duurdere nexus tablet meer richting de nexus 10 prijs dan de nexus 7 prijs helaas.
Maar HTC = Kwaliteit

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 22:56

Denko

|{ing Øf ßlitz

Man, dit is de tablet waar mijn mini retina de deur voor uit gaat. Was tot nu toe niet echt alternatief voor van android (ja, de tab, maar dat is in mijn ogen een stap omlaag)

En expandable storage zou al helemaal een winstpakker zijn. Want 32GB is bij mij ook zo vol.

PSN & XBL: Denkoyugo

• ElArmaSecreta
jordy2811 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:09:
Nog een nieuwsberichtje van vandaag om de hype rond deze tablet te vergroten dan maar:

http://www.tabletsmagazin...n-op-gelekte-commercials/

In de 2e video (animatie commercial van google) die te zien is als je bovenstaande link volgt is vanaf een seconde of 6 een shot te zien van zowel een telefoon als een tablet, welke zouden duiden op de Nexus 6 (ook wel Nexus X genoemd) en de Nexus 9.
Het in 2en gesplitste raam in de bus 'Winnebago' commercial moet er volgens mij op duiden dat de Nexus 9 twee apps in splitscreen naast elkaar kan draaien, of iets vergelijkbaars

• frankyboy707
Denko schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:22:
Man, dit is de tablet waar mijn mini retina de deur voor uit gaat. Was tot nu toe niet echt alternatief voor van android (ja, de tab, maar dat is in mijn ogen een stap omlaag)

En expandable storage zou al helemaal een winstpakker zijn. Want 32GB is bij mij ook zo vol.
Expandable memory != Expandable storage he.

Al geloof ik expandable memory niet helemaal maar we zullen het zien...
En het zou dan geloof ik de eerste nexus device zijn met expandable storage geloof ik.

edit Zie dat de eerste nexus het wel had, daarna niet meer...

• Drwho1

Uitbreidbaar geheugen op een Nexus...when pigs fly.
Google wil alles in de cloud krijgen, bij voorkeur op hun 'Drive' natuurlijk.

Ik hoop dat die $399 zich vertaalt naar €350, dat vind ik al hoog genoeg en was destijds ook de prijs voor mijn Nexus 10 geloof ik...is 2 jaar geleden dus weet het niet meer precies.

Mag wel standaard 32gb zijn, zou wat zielig zijn om nu nog af te komen met een 16gb instappertje. De apps/games worden er doorgaans ook niet kleiner op

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:31

IkWilbert

Het is mij!

Vermoedelijke prijzen van de Nexus 9
http://androidworld.nl/ni...-6-en-nexus-9-lekken-uit/

Nexus 9 16GB - € 399
Nexus 9 32GB - € 489
Nexus 9 32GB LTE - € 569

[Voor 24% gewijzigd door IkWilbert op 15-10-2014 13:50]

I intend to live forever. So far, so good.

• TheNephilim
Dat is wel iets hoger dan ik zelf in gedachten had, zeker voor de 32 GB versie.

• Teknoviking
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:35
Mocht het inderdaad 399 euro worden voor de instapvariant dan ben ik bang dat ik deze voorbij laat gaan. Ik vond de prijs kwaliteit verhouding van de Nexus devices altijd aantrekkelijk maar dit gaat (zeker voor tablets) richting een premium prijs.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-03 19:02
Teknoviking schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:54:
Mocht het inderdaad 399 euro worden voor de instapvariant dan ben ik bang dat ik deze voorbij laat gaan. Ik vond de prijs kwaliteit verhouding van de Nexus devices altijd aantrekkelijk maar dit gaat (zeker voor tablets) richting een premium prijs.
HTC levert ook alleen maar premium producten af.

• D-Dragon
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-01 15:36
Let wel dit is de prijs in de Saturn winkel keten, in het verleden was het vaker zo dat de Nexus apparaten de eerste tijd goedkoper zijn in de play store dan in de winkel. Dus de eerder genoemde prijzen van 349 voor de 16GB en 399 voor de 32GB zouden alsnog wel kunnen kloppen.
Dan alsnog vind ik een prijs van 399 euro zeer redelijk voor een apparaat met deze specificaties. Als HTC deze tablet zelf zou releasen zou ik een prijs van 600/700 verwachten.

AllesOverCrypto.nl

Vind ik niet, 32GB + LTE kost € 589 volgens die Duitse prijzen, een nVidia Shield met die specs kost je € 399.

Enige grote verschil is de 64 bits-soc in de N9 en de 32-bits-variant in de Shield-tablet... prijzig hoor... pffjew.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Teknoviking
Joostje123 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:56:
[...]

HTC levert ook alleen maar premium producten af.
Bij de HTC Flyer was de bouwkwaliteit niet helemaal premium en het scherm van twijfelachtige kwaliteit. Dit is de eerste tablet die HTC sindsdien gelanceerd wordt. Ik vraag me dus af of dit zo te stellen is.

Is er eigenlijk al iets bekend over de accu? Ik hoor veel geruchten over een sterke core maar een tablet met een brakke accu is ook niet fijn.
CLB schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:04:
Vind ik niet, 32GB + LTE kost € 589 volgens die Duitse prijzen, een nVidia Shield met die specs kost je € 399.

Enige grote verschil is de 64 bits-soc in de N9 en de 32-bits-variant in de Shield-tablet... prijzig hoor... pffjew.
De overige prijzen vind ik wel absurd ja, 90 euro voor 16GB extra en 80 euro voor LTE zijn geen leuke prijzen, maar ja, waarom zouden mensen de 16GB kopen als 32GB maar 5 euro extra kost?

En het verschil tussen de 32-bit en 64-bits variant is nog best groot dacht ik, benchmarks toonden iets van 1,5 keer hogere scores dan de voormalige nummer 1.

Vanavond zullen we het allemaal wel weten, maar als dit de prijzen zijn dan koop ik de 16GB zo snel mogelijk :)

AllesOverCrypto.nl

• Drwho1
IkWilbert schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:43:
Vermoedelijke prijzen van de Nexus 9
http://androidworld.nl/ni...-6-en-nexus-9-lekken-uit/

Nexus 9 16GB - € 399
Nexus 9 32GB - € 489
Nexus 9 32GB LTE - € 569
Nou, dat valt tegen. -O-

Toch nog een 16gb instapper en dan nog wel aan €399?

Had eerder een 32gb instapper verwacht en een 64gb variant. Maarja, des te groter de interne opslag des te minder mensen nood hebben aan cloudstorage zal de logica zijn?

• Teknoviking

Forbes heeft de claim over expandable storage teruggetrokken dus dit zal waarschijnlijk niet aanwezig zijn. Als de prijzen kloppen is €399 wel erg duur voor een 16gb android tablet zonder microSD lezer.

Anoniem: 191250

De Nexus 7 met 32GB was 2 jaar geleden 250 euro bij de introductie. 2 jaar later is 2 inch meer 2x zo duur? Hoop dat deze uitgelekte prijzen niet kloppen.

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-03 14:47
Als dat de echte prijzen zijn, dan kunnen ze de aankoop van de N9 vergeten in mijn geval. Tegen de tijd dat ie is afgeprijst zijn er alweer alternatieven. 16GB € 399 geen LTE is niet des Nexus geprijst. Ben benieuwd wat vanavond brengt..

• Anoniem: 483276
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Freshnub schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:55:
Als dat de echte prijzen zijn, dan kunnen ze de aankoop van de N9 vergeten in mijn geval. Tegen de tijd dat ie is afgeprijst zijn er alweer alternatieven. 16GB € 399 geen LTE is niet des Nexus geprijst. Ben benieuwd wat vanavond brengt..
Niet als je kijkt naar de huidige Nexus situatie (vanaf de eerste N7 en nieuwer) maar de oude Nexus situatie (tm de Galaxy Nexus) hadden de Nexus telefoons gewoon high end prijzen hoor.

• TheNephilim
Ha! Die heb ik nog steeds; een Galaxy Nexus. Het is de snelste niet meer, maar met CyanogenMod nog best bruikbaar.

Nee qua specs zijn deze prijzen nog best redelijk. Alleen jammer dat die 32 GB niet voor die 400 euro over de toonbank gaat. Met het oog op het prijsverschil zal het snel een 16 GB worden, maar liever heb ik toch die 32 GB. Voor een telefoon vind ik 16 GB genoeg, maar op m'n tablet heb ik liever wat meer ruimte.
NICE!

QXGA (2048x1536), 4:3 dus :9~

Helaas maar 2GB RAM, valt wel een beetje tegen...

Ook leuk dat features als double tap to wake en BoomSound misschien wat meer standaard worden :)

[Voor 52% gewijzigd door Kiwi op 15-10-2014 18:25]

AllesOverCrypto.nl

• Buzz_Fuzz
/zoekt de "buy now" knop
:(

Staat onderaan, preorder vanaf 17 oktober :(

AllesOverCrypto.nl

• frankyboy707
Opvallend dat ze exact dezelfde resolutie als de ipad gebruiken...

Ziet er eerlijk gezegd zelfs best uit als een ipad, vind ik wel jammer...

Nuja de uiteindelijke verkoopprijzen afwachten (vond die van de link erg hoog, 569 voor de LTE variant, auw!)
Prijzen klopten wel...

De 16GB uitvoering wordt uitgebracht in de kleuren zwart en wit en de consumentenadviesprijs bedraagt 399,00 euro inclusief BTW. De 32GB uitvoering zal alleen in het zwart worden gevoerd en heeft een adviesprijs gekregen 489,00 euro inclusief BTW. Beide uitvoeringen zijn WiFi only. De tablet is in Nederland vanaf 3 november exclusief verkrijgbaar via de Media Markt en Coolblue.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• frankyboy707
CLB schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 18:44:
Prijzen klopten wel...

De 16GB uitvoering wordt uitgebracht in de kleuren zwart en wit en de consumentenadviesprijs bedraagt 399,00 euro inclusief BTW. De 32GB uitvoering zal alleen in het zwart worden gevoerd en heeft een adviesprijs gekregen 489,00 euro inclusief BTW. Beide uitvoeringen zijn WiFi only. De tablet is in Nederland vanaf 3 november exclusief verkrijgbaar via de Media Markt en Coolblue.
Ja ik las het artikel net ook. Erg jammer...
Zakken de prijzen van nexus devices een beetje in de 1e 2 maanden? (Heb me eigenlijk nooit echt in nexus devices verdiept)

• Buzz_Fuzz
Niet echt... De Nexus 5 16GB kostte 399€ bij release. Nu nog steeds 350€ (België)

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-03 23:22

Bullet NL

Eigen Wijs

Nu de tablet is aangekondigd wil ik de prijs en leverbaarheid discussie weer uit dit "apparaat" topic splitsen. Svp een nieuw topic aan maken voor deze discussie zo dat we hier op technisch vlak verder kunnen.

Cogitationis poenam nemo patitur

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:49
1.6 MP frontcamera voor een dergelijke high-end pad vind ik eigenlijk niet meer kunnen. Verder prachtig ding.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
cheiron schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:13:
1.6 MP frontcamera voor een dergelijke high-end pad vind ik eigenlijk niet meer kunnen. Verder prachtig ding.
Want? Waarom zou het meer moeten zijn, ga je je selfies op poster formaat printen?

• cheiron
Fly-guy schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:24:
[...]

Want? Waarom zou het meer moeten zijn, ga je je selfies op poster formaat printen?
Ik ga er even vanuit dat niet alleen de megapixels, maar ook de rest van de beeldkwaliteit hetzelfde is gebleven. Dan vind ik het voor zaken als skype of andere vormen van webconferencing matig inderdaad. Zodra je niet vol in het licht zit wordt het dan een pixelige bende.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Greveldinges
  • Laatst online: 15:30

Greveldinges

Thank you, thank you very much

cheiron schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:57:
[...]

Ik ga er even vanuit dat niet alleen de megapixels, maar ook de rest van de beeldkwaliteit hetzelfde is gebleven. Dan vind ik het voor zaken als skype of andere vormen van webconferencing matig inderdaad. Zodra je niet vol in het licht zit wordt het dan een pixelige bende.
En dan heb je het nog niet eens over de enorme lag die je krijgt bij weinig licht... Ben het volledig met je eens, de front-cam mag wel een update krijgen eerlijk gezegd.

Hackintosh | Nintendo Switch | New Nintendo 3DS XL Hyrule | PSP E1000 | PS3 Phat 500GB CFW 4.81 | Nintendo Gamecube | MacBook collector | i7 3770k 24GB 1xGigabyte G1 GTX1070 | Xbox One S 1TB

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:28
Eindelijk een update. Heb nu de Nexus 10 dus tijd voor vervanging.

• 318025
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Jammer vanwege de niet zo hoge prijs-kwaliteitsverhouding, want anders had ik zeker interesse om deze tablet te kopen als opvolger van mijn Nexus 7 2012. Maar de 16GB versie heeft eigenlijk net te weinig opslag capaciteit is mijn ervaring, dus dan valt het instap model ook af wat mij betreft.

Ja natuurlijk wel echt mooie specificaties, maar het is het mij persoonlijk gewoon niet waard want uiteindelijk kost deze opvolger van de Nexus 7 dus bijna het dubbele. Hetzelfde geld blijkbaar voor de Nexus 6, dus het lijkt erop dat Google in zijn geheel met de budget Nexus toestellen stopt.
Hee Rob zit je niet op CoC ;)
Ik zie dit niet echt als 'update' eerlijk gezegd...

Vind de NVIDIA Shield Tablet meer waar voor z'n geld bieden, ook al is dat de quadcore 32-bits-variant.

• Fly-guy
  • Niet online
cheiron schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:57:
[...]

Maar dat ligt niet aan het aantal pixels. Lens, (type/afmeting) sensor en software zijn wel de reden.

• cheiron
Fly-guy schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:43:
[...]

Maar dat ligt niet aan het aantal pixels. Lens, (type/afmeting) sensor en software zijn wel de reden.
Helemaal eens, ik ben iets te kort door de bocht. Maar zoals ik zei; ik ken geen* camera's van 1.6 megapixel die wel lekker beeld geven.

*Ultrapixel uitgezonderd

Flickr PSN ID= cheironnl

• Fly-guy
  • Niet online
cheiron schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:45:
[...]

Helemaal eens, ik ben iets te kort door de bocht. Maar zoals ik zei; ik ken geen* camera's van 1.6 megapixel die wel lekker beeld geven.

*Ultrapixel uitgezonderd
Ik hoor zelden iemand klagen over de frontcam van een iphone (1,5MP).
Ik ben denk ik te veel Nexus fanboy om dit een slechte prijs te vinden en hem niet te kopen.
Nadelen als geheugen kan ik wel mee leven dankzij een USB OTG kabel (niet voor iedereen een oplossing).

Ik vind die prijs voor die keyboard-cover wel echt véél te duur. 130 euro :r

Maar voor mij geen probleem dat niemand hem koopt :) Heb ik ten minste gegarandeerd een pre-order :p

AllesOverCrypto.nl

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

tomic

Smexylittlebabe!

Ik vind die prijzen echt achterlijk. Ik ga voor twee inches (en heel wat gram) minder, die nieuwe nexus 7 iteratie van Asus: pricewatch: Asus Memo Pad 7 (ME572C) 16GB WiFi Zwart

Toch maar een weblog?

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 15:30

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Ik zit ontzettend in dubio;

Ik ben enorm fan van stock android maar mis echt de sd-card slot.
Externe stick via OTG is wel een optie, maar ben benieuwd wat dat met accuduur doet én het is omslachtig. Iemand ervaring met series/films vanaf stick afspelen? Gaat dat zonder problemen?
En staat OTG überhaubt wel aan bij de Nexus 9?

Alternatieven zijn weer kleiner; ik vind 8" te klein en 10" te groot, dus de nexus 9 zou perfect moeten zijn.

Hmmmm dilemma's :)

[Voor 5% gewijzigd door beschuitfluiter op 16-10-2014 09:18]

¯\_(ツ)_/¯

• Drwho1
Ik heb in de zomer nog hard zitten kijken naar de Tab Pro en de latere Tab S reeks van samsung als mogelijke vervanging van mijn Nexus 10. Maar toch besloten nog wat af te wachten op nieuws van de vermoedelijke opvolger, de Nexus 9 in dit geval.
Voor mij hoefde het niet per se terug een 10" te zijn, met iets tussen de 8" en 10" zou ik ook tevreden zijn.

Maar nu het doek van de Nexus 9 is getrokken, blijf ik toch met een gevoel van ontgoocheling zitten. :|
16gb instappertje (zoals verwacht niet uitbreidbaar) en behoorlijk forse prijzen. Oké, de Nvidia soc is razendsnel maar er zit toch ook maar weer 2gb ram in. 3gb had wat meer futureproof geweest nu apps enkel zwaarder worden.

Ik kijk nog wat langer de kat uit de boom, mijn Nexus 10 kan nog perfect enkele maanden mee en dan kijk ik wel weer wat de markt te bieden heeft. De Tab S reeks van Samsung is plots weer heel wat interessanter geworden in elk geval.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Zelfs de Tab Pro 8.4" is voor mij nu een optie; ook LCD scherm, net als de Nexus 9.
Alleen dat verrotte TouchWiz :'(

¯\_(ツ)_/¯

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:01
2GB RAM wordt geen probleem vermoed ik, een Nexus 5 draait ook alles wat je ernaar gooit en in Lollipop is weer werk gestoken om de honger naar RAM verder te verminderen.

Ik vind de N9 best een OK prijs hebben. Natuurlijk een stuk duurder dan de N7, maar hij is dan ook 2 maten groter. Ook in vergelijking met de Shield lijkt het me allemaal fair te zijn. Een inch groter, een hogere resolutie, snellere SoC en een (vermoedelijk) betere bouwkwaliteit lijken me de meerprijs toch best te rechtvaardigen.

Ik denk dat ik deze wil kopen, maar ik heb nog twijfels over 2 zaken en deze behelzen beide het scherm:
- de 4:3 beeldverhouding lijkt me minder ideaal voor media
- de pixeldichtheid is wat gedaald in verhouding met de N7 die ik nu heb

Ik wacht de reviews nog even af.
De Shield heeft een prachtige stylus-support en microSD-kaartslot...
Natuurlijk ieder z'n ding, maar die iets mindere soc neem ik wel voor lief voor € 189 (bij 32GB + LTE)

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

De Sony Experia Z3 tablet compact staat ook nog op mijn shortlist; kan je ook nog eens in bad laten pleuren zonder zorgen:

pricewatch: Sony Xperia Z3 Tablet Compact 16GB WiFi Zwart

Snapdragon 801
3GB ram
SD-card slot

Maar die heeft weer een magere accu van 4500mAh

[Voor 13% gewijzigd door beschuitfluiter op 16-10-2014 09:50]

¯\_(ツ)_/¯

• MatthiasDS
CLB schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:43:
De Shield heeft een prachtige stylus-support en microSD-kaartslot...
Natuurlijk ieder z'n ding, maar die iets mindere soc neem ik wel voor lief voor € 189 (bij 32GB + LTE)
Ja, het hangt er natuurlijk van af wat je er zelf van wil. Ik heb al een N5 en N7, dat er geen support is voor microSD stoort me niet in het minst, de stylus hoef ik ook niet.

Bij nader inzien klopt het wel dat de LTE-variant zeer prijzig is. Maar ook hier heb ik geen nood aan. 9" tablet beschouw ik toch meer voor thuisgebruik, daarnaast blijven wifi hotspots uitbreiden en tenslotte is er ook steeds de mogelijkheid om zelf een portable hotspot op je smartphone te draaien.

Ik ga akkoord dat de N9 geen ultieme value for money biedt, zoals de N4/N5/N7 wel boden (althans ten tijde van introductie). Maar ik vind wel dat het aanvaardbaar is, gezien de aangebrachte verbeteringen en groter schermformaat.

• Drwho1
MatthiasDS schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:53:
[...]

Ja, het hangt er natuurlijk van af wat je er zelf van wil. Ik heb al een N5 en N7, dat er geen support is voor microSD stoort me niet in het minst, de stylus hoef ik ook niet.

Bij nader inzien klopt het wel dat de LTE-variant zeer prijzig is. Maar ook hier heb ik geen nood aan. 9" tablet beschouw ik toch meer voor thuisgebruik, daarnaast blijven wifi hotspots uitbreiden en tenslotte is er ook steeds de mogelijkheid om zelf een portable hotspot op je smartphone te draaien.

Ik ga akkoord dat de N9 geen ultieme value for money biedt, zoals de N4/N5/N7 wel boden (althans ten tijde van introductie). Maar ik vind wel dat het aanvaardbaar is, gezien de aangebrachte verbeteringen en groter schermformaat.
LTE is voor mij ook geen factor. Ik heb enkel wifi nodig en in de zeldzame gevallen dat mijn tablet mee het huis uit gaat maak ik van mijn smartphone een hotspot.
Zoals ik zei, ieder z'n ding, scheelt alsnog € 100 bij het 16GB WiFi-only model :)

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:05

woutur

Klauwtjes uit!

Teleurstellende prijszetting. Ik keek net even bij de buren van ibuygou hoeveel de MiPad kost: 305 dollar voor een tablet met nagenoeg dezelfde specs. Alleen 64 GB geheugen en wél uitbreidbaar met een sd-kaart.

Toegegeven, je hebt niet de voordelen van stock android en dat vind ik super jammer.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

En een 64-bits-variant van de Tegra K1, waar veel mensen overheen lijken te kijken.

• D-Dragon
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-01 15:36
CLB schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:15:
En een 64-bits-variant van de Tegra K1, waar veel mensen overheen lijken te kijken.
Ja, daarover gesproken... Ik begrijp niet helemaal waarom ze een 64 bits cpu erin drukken en 2GB RAM, terwijl een van de grootste voordelen van 64 bits is dat je meer dan 4GB aan RAM kunt gebruiken.

• MatthiasDS
woutur schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:13:
Teleurstellende prijszetting. Ik keek net even bij de buren van ibuygou hoeveel de MiPad kost: 305 dollar voor een tablet met nagenoeg dezelfde specs. Alleen 64 GB geheugen en wél uitbreidbaar met een sd-kaart.

Toegegeven, je hebt niet de voordelen van stock android en dat vind ik super jammer.
De Mi Pad heeft toch mindere specs. Kleiner schermformaat, de tragere 32-bit variant van de K1, goedkope bouwkwaliteit (uit de tweakers review: "Waar Apples tablet er luxe en high-end uitziet, voelt en oogt de Mi Pad erg goedkoop."). En zoals je zegt, geen stock Android en geen gegarandeerde lange support. Uit de tweakers review blijkt ook dat hij zeer warm wordt, en je mag ook al hacken om de Play Store te draaien.

Software op zich draait ook niet altijd even goed: "Er is bijvoorbeeld geen ondersteuning voor Nederlands, en ook al kies je voor Engels, dan kom je alsnog geregeld stukjes onvertaald Chinees tegen. Ook liepen we soms tegen wat stabiliteitsproblemen aan: zo crashte de browser vaak, na een tijdje nonstop-gebruik."

Ik heb best een meerprijs over voor een overall veel beter product.

• MatthiasDS
D-Dragon schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:17:
[...]

Ja, daarover gesproken... Ik begrijp niet helemaal waarom ze een 64 bits cpu erin drukken en 2GB RAM, terwijl een van de grootste voordelen van 64 bits is dat je meer dan 4GB aan RAM kunt gebruiken.
Lollipop draait, nog meer dan KitKat, goed op toestellen met minder RAM. Vermoedelijk is er geen noodzaak en is het daarom ook niet gebeurd. Dit zullen reviews moeten uitwijzen.

• frankyboy707
Drwho1 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:26:
Ik heb in de zomer nog hard zitten kijken naar de Tab Pro en de latere Tab S reeks van samsung als mogelijke vervanging van mijn Nexus 10. Maar toch besloten nog wat af te wachten op nieuws van de vermoedelijke opvolger, de Nexus 9 in dit geval.
Voor mij hoefde het niet per se terug een 10" te zijn, met iets tussen de 8" en 10" zou ik ook tevreden zijn.

Maar nu het doek van de Nexus 9 is getrokken, blijf ik toch met een gevoel van ontgoocheling zitten. :|
16gb instappertje (zoals verwacht niet uitbreidbaar) en behoorlijk forse prijzen. Oké, de Nvidia soc is razendsnel maar er zit toch ook maar weer 2gb ram in. 3gb had wat meer futureproof geweest nu apps enkel zwaarder worden.

Ik kijk nog wat langer de kat uit de boom, mijn Nexus 10 kan nog perfect enkele maanden mee en dan kijk ik wel weer wat de markt te bieden heeft. De Tab S reeks van Samsung is plots weer heel wat interessanter geworden in elk geval.
Ik heb exact hetzelfde gehad, behalve dat ik juist op zoek was naar een 4g variant. (en nog geen tablet heb).

Had gisteravond er zelfs bijna een van coolblue 2e kans besteld. Helaas was hij net verkocht, anders had ik dus de tab pro 8.4 genomen.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:05

woutur

Klauwtjes uit!

MatthiasDS schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:19:
[...]

De Mi Pad heeft toch mindere specs. Kleiner schermformaat, de tragere 32-bit variant van de K1, goedkope bouwkwaliteit (uit de tweakers review: "Waar Apples tablet er luxe en high-end uitziet, voelt en oogt de Mi Pad erg goedkoop."). En zoals je zegt, geen stock Android en geen gegarandeerde lange support. Uit de tweakers review blijkt ook dat hij zeer warm wordt, en je mag ook al hacken om de Play Store te draaien.

Software op zich draait ook niet altijd even goed: "Er is bijvoorbeeld geen ondersteuning voor Nederlands, en ook al kies je voor Engels, dan kom je alsnog geregeld stukjes onvertaald Chinees tegen. Ook liepen we soms tegen wat stabiliteitsproblemen aan: zo crashte de browser vaak, na een tijdje nonstop-gebruik."

Ik heb best een meerprijs over voor een overall veel beter product.
Wat je zegt is vooral software gerelateerd. Hitteproblemen komen niet vaak meer voor. De looks, daar heb je een punt en de K1 is inderdaad 32bits. Maar wel weer een quad tegenover een dual core.

Het is dan ook inderdaad de vraag of je ruim 250 euro meer overhebt voor die zaken. Ik heb wat vertrouwen verloren in Xiaomi en updates. Ze doen er veel, maar er verandert weinig (althans voor mijn Mi2-s telefoon). Als stock android op de MiPad zou draaien was het voor mij simpel geweest. Nu neig ik meer naar de Nexus. Maar ik blijf erbij dat de prijs teleurstellend is.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

woutur schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:35:
[...]
Maar wel weer een quad tegenover een dual core.
Dat maakt in dit geval dus geen bal uit, die 64 bits variant heeft veel modernere cores, wat zeker te merken valt. Er waren benchmarks waar een verschil van 50% performance te zien was!

AllesOverCrypto.nl

Eerste footage via collega van de N9 ipv die stock-photo-shit:

• MatthiasDS
Ziet er echt wel een schitterend toestel uit. Ik ben altijd tevreden geweest over de build quality van m'n N5 en N7 maar dit staat zo te zien toch op een hoger niveau.

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-03 09:44
CLB schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:37:
<video>
note: Er is Engelse ondertiteling beschikbaar.

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-03 11:37
Veel afwisseling in de shots in datg filmpje.. :P Wel een erg mooi design!

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online

Ttje

"We shall never surrender"

CLB schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:37:
[video]
Hmm, misschien dat ik het verkeerd heb begrepen, maar ik dacht dat de achterkant van metaal was??

• peakrever
  • Laatst online: 21:13
Prachtig apparaat deze nieuwe Nexus 9. Alleen zie ik het nut van een tablet nog steeds niet. Als Android multi-window zou ondersteunen zoals Samsung dat heeft in hun Touchwizz zal ik nog nadenken over de Nexus 9. Maar helaas ontbreekt deze feature (nog).

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:43
De achterkant is polycarbonaat, vergelijkbaar met de achterkant van de Nexus 5 zoals hij in het filmpje aangeeft. De zijkanten (het frame) is wel van geborsteld aluminium.
Arthur-M. schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 18:41:
Prachtig apparaat deze nieuwe Nexus 9. Alleen zie ik het nut van een tablet nog steeds niet. Als Android multi-window zou ondersteunen zoals Samsung dat heeft in hun Touchwizz zal ik nog nadenken over de Nexus 9. Maar helaas ontbreekt deze feature (nog).
Hier had ik ook op gehoopt, gelukkig komt XPosed naar Android Lollipop en is het daarmee wel mogelijk (misschien niet helemaal de manier die ik had gehoopt, maar toch)

AllesOverCrypto.nl

• Videokeizer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-03 01:34
16 gb, €400, beetje jammer. Mijn vriendin vindt dat we voor de Acer A3-A20 moeten gaan, full HD, sd card, iets minder snel natuurlijk maar wel slechts €280. En 10 inch. Ik twijfel. Prijs/kwaliteit verhouding is hier niet super, bij de Acer wel, maar ja, wat is ie mooooooi he, die N9!!! Echt zo'n ding dat je gewoon wilt hebben, en bij de betaling even de andere kant opkijken haha...

Dit zou ook mijn 1e tablet worden, lees graag de kranten op een tablet, lijkt me heerlijk. Alleen 16GB is echt super karig natuurlijk, en €89 extra voor 32GB... 16GB vs 32GB. Waarom niet gewoon de 16GB? Als je op vakantie een audio en video mee wil sleuten, neem je idd een USB OTG mee, en voor op de bank heb je op zich aan 16GB voldoende. Oder?

Wat vinden we alleen van dat toetsenbordje? Ik zag vd week bij de Action voor €20 een bluetooth toetsenbordje. Volstaat op zich ook. Tuurlijk, niet zo stylish, maar van de €100 die je bespaard, kan je wel lekker uit eten, of een mooie broek kopen (ik zeg maar wat). Wat is nou precies het voordeel van dat toetsenbord? Ik zie dat niet zo. Jullie?

[Voor 22% gewijzigd door Videokeizer op 17-10-2014 01:22]

• MatthiasDS
Arthur-M. schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 18:41:Alleen zie ik het nut van een tablet nog steeds niet.
Ik heb al een paar jaar een tablet. Daar waar ik vroeger erg vaak met een laptop op m'n schoot zat 's avonds blijft die laptop nu voor 90% van de tijd gewoon in de tas zitten. Tablets zijn zeer sterk in content consumptie. Ze nemen zeer weinig plaats in in vergelijking met laptops, je neemt ze er sneller bij, gewoon een stuk handiger. Even snel iets opzoeken, fora en nieuwssites bekijken, wat youtube, voor zo'n zaken is een tablet ideaal.

Enkel als ik weet dat ik echt grote lappen tekst ga tikken neem ik nog eens de laptop erbij. Forumreacties als deze zijn dankzij swype en aanverwanten ook geen enkel probleem meer.

• MatthiasDS
jayaloha schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 01:19:
Wat vinden we alleen van dat toetsenbordje? Ik zag vd week bij de Action voor €20 een bluetooth toetsenbordje. Volstaat op zich ook. Tuurlijk, niet zo stylish, maar van de €100 die je bespaard, kan je wel lekker uit eten, of een mooie broek kopen (ik zeg maar wat). Wat is nou precies het voordeel van dat toetsenbord? Ik zie dat niet zo. Jullie?
Ik zal het toetsenbord sowieso niet kopen omdat een Android tablet voor mij geen ideaal toestel is voor content creatie, voor echt werk af te leveren.

Maar het voordeel van het voorgestelde toetsenbord ten opichte van een generiek bluetooth toetsenbord zal ongetwijfeld wel zijn dat dat bluetooth toetsenbordje waarschijnlijk geen cover bevat en niet vastgehecht is aan de tablet. Je hebt dus nog steeds een manier nodig om de tablet recht te zetten. En als je hiervoor een andere cover koopt hangt je toetsenbord nog steeds niet aan de tablet, waardoor gebruik op je schoot niet zo comfortabel zal zijn.

• peakrever
  • Laatst online: 21:13
MatthiasDS schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 07:38:
[...]

Ik heb al een paar jaar een tablet. Daar waar ik vroeger erg vaak met een laptop op m'n schoot zat 's avonds blijft die laptop nu voor 90% van de tijd gewoon in de tas zitten. Tablets zijn zeer sterk in content consumptie. Ze nemen zeer weinig plaats in in vergelijking met laptops, je neemt ze er sneller bij, gewoon een stuk handiger. Even snel iets opzoeken, fora en nieuwssites bekijken, wat youtube, voor zo'n zaken is een tablet ideaal.

Enkel als ik weet dat ik echt grote lappen tekst ga tikken neem ik nog eens de laptop erbij. Forumreacties als deze zijn dankzij swype en aanverwanten ook geen enkel probleem meer.
Ik heb ook een Nexus 7 gehad, en deze verkocht toen ik mijn Nexus 5 kocht. Alles wat ik op mijn tablet deed, kan ik ook op mijn Nexus 5 doen, dus ik zie daarom het nut van een tablet niet. Maar ik wil deze Nexus 9 wel :P

• MatthiasDS
Arthur-M. schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 07:51:
[...]

Ik heb ook een Nexus 7 gehad, en deze verkocht toen ik mijn Nexus 5 kocht. Alles wat ik op mijn tablet deed, kan ik ook op mijn Nexus 5 doen, dus ik zie daarom het nut van een tablet niet. Maar ik wil deze Nexus 9 wel :P
Ik heb een 5 en een 7. Voor 's avonds op de bank vind ik de N7 toch een pak comfortabeler. Inderdaad, alles wat op een 5 kan kan je ook op een 7. Meer zelfs, want de N5 is sneller. Maar de extra schermruimte van de 7 (2 inch is toch een pak meer) zorgt voor zoveel meer comfort bij thuisgebruik. Ik heb wel eens wat bekeken op m'n N5 via Netflix maar ideaal is dat toch niet echt :)

Daarnaast is de batterij op de N5 een klein drama. Wanneer ik thuiskom 's avonds zit die al ruimschoots onder de 50% en dan hou ik nog krap 1 uur screen time over.

[Voor 6% gewijzigd door MatthiasDS op 17-10-2014 08:31]

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Poll: 16GB of 32GB Nexus 9
16GB
32GB

Ook een poll maken? Klik hier

• MatthiasDS
Ik twijfel nog welke ik haal. Ik heb nu een 32GB N7, heb die net even een factory reset gegeven maar daarvoor had ik nog zo'n 11GB vrij. 16GB wordt misschien wat te krap. Alhoewel het op mijn N5 absoluut geen probleem vormt.

• Fly-guy
  • Niet online
MatthiasDS schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:41:
Ik twijfel nog welke ik haal. Ik heb nu een 32GB N7, heb die net even een factory reset gegeven maar daarvoor had ik nog zo'n 11GB vrij. 16GB wordt misschien wat te krap. Alhoewel het op mijn N5 absoluut geen probleem vormt.
16 kan voor mij werken, maar geeft restricties, apps/games worden steeds groter. Op mijn 16 GB Nexus 7 loop ik steeds tegen de limiet aan, 32GB geeft wat meer ruimte. Plus ik ga 'm toch in de VS halen, dat scheelt weer wat euro.

• ElArmaSecreta
Fly-guy schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:44:
[...]

16 kan voor mij werken, maar geeft restricties, apps/games worden steeds groter. Op mijn 16 GB Nexus 7 loop ik steeds tegen de limiet aan, 32GB geeft wat meer ruimte. Plus ik ga 'm toch in de VS halen, dat scheelt weer wat euro.
Ja inderdaad, 16GB is veel te weinig tegenwoordig. Ik had gehoopt op een betaalbare 64GB variant.
Hoe ga je hem halen in de VS? Online? Ik ben rond de kerstdagen in NY, misschien neem ik hem dan wel mee.

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
16GB is meer dan genoeg voor mij. Ik twijfel voornamelijk over de kleur....
Waarom ga je hem uit de VS halen? ASUS deed heeel erg moeilijk met de garantie bij de N7 die had ik uit de VS maar met de tegenvallende wisselkoers is die 50euro niet de moeite waard om hem daar te halen en dan moeilijk te moeten doen met garantie.

• ElArmaSecreta
Over mijn HTC uit Duitsland deden ze bij Dr. Mobile/Dynafix niet moeilijk. Kreeg er zelfs nog een gratis batterij in gemonteerd. Hoe dat met producten uit de USA zit weet ik niet. Ik twijfel ook over de kleur. Hier hebben ze alleen 32GB in het zwart, wat ik saai vind ogen. In de Duitse webshop van zie ik hem wel in het wit staan. Ik woon er toch dicht bij dus misschien rijd ik er wel een keer heen. Het liefst wil ik de beige variant!

• Fly-guy
  • Niet online
ElArmaSecreta schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:51:
[...]

Ja inderdaad, 16GB is veel te weinig tegenwoordig. Ik had gehoopt op een betaalbare 64GB variant.
Hoe ga je hem halen in de VS? Online? Ik ben rond de kerstdagen in NY, misschien neem ik hem dan wel mee.
Weet nog niet hoe, kom regelmatig in de VS, dus of rond die tijd naar de best buy indien ze het al op voorraad hebben, of door google/Amazon naar mijn hotel laten sturen.

Vind het wel raar dat de nexus6 wel in 32/64 GB komt en de 9 niet. Ik snap dat google je graag wil laten streamen, maar dat geldt toch ook voor een telefoon? Daarnaast lijkt me dat je op een tablet sneller een grotere game gaat spelen.

• ElArmaSecreta
Fly-guy schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:56:
[...]

Weet nog niet hoe, kom regelmatig in de VS, dus of rond die tijd naar de best buy indien ze het al op voorraad hebben, of door google/Amazon naar mijn hotel laten sturen.

Vind het wel raar dat de nexus6 wel in 32/64 GB komt en de 9 niet. Ik snap dat google je graag wil laten streamen, maar dat geldt toch ook voor een telefoon? Daarnaast lijkt me dat je op een tablet sneller een grotere game gaat spelen.
Oké en neem je hem dan gewoon mee als handbagage, zodat je geen invoerrechten etc. hoeft te betalen?

• Fly-guy
  • Niet online
ElArmaSecreta schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:12:
[...]

Oké en neem je hem dan gewoon mee als handbagage, zodat je geen invoerrechten etc. hoeft te betalen?
Ja, omgerekend is het minder dan 430 euro, wat je "zomaar" mag invoeren. Echter dit wordt meer een discussie voor [Google Nexus 9] Levertijden & Beschikbaarheid

• ElArmaSecreta
Fly-guy schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:18:
[...]

Ja, omgerekend is het minder dan 430 euro, wat je "zomaar" mag invoeren. Echter dit wordt meer een discussie voor [Google Nexus 9] Levertijden & Beschikbaarheid
Yep sorry, bedankt voor de info. Ik vind het ook raar dat er geen 64GB variant komt van de Nexus 9. Ik zou eerder geneigd zijn om films, series en games op een tablet af te spelen dan op een telefoon. Op mijn smartphone heb ik aan 16GB wel genoeg in het dagelijkse gebruik.

• Fly-guy
  • Niet online
ElArmaSecreta schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:46:
[...]

Yep sorry, bedankt voor de info. Ik vind het ook raar dat er geen 64GB variant komt van de Nexus 9. Ik zou eerder geneigd zijn om films, series en games op een tablet af te spelen dan op een telefoon. Op mijn smartphone heb ik aan 16GB wel genoeg in het dagelijkse gebruik.
Qua series en games gaat het idee rond dat google je graag laat streamen (het liefst vanuit hun eigen play store uiteraard) in plaats van downloaden en lokaal afspelen. En dat snap ik ook wel, maar als je ziet hoe groot de moderne games zijn (tenminste de games die ook echt gebruik maken van die mega snelle CPU)...

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:01
Op de Nexus site van Google staat dat de Nexus 9 alleen WiFi 802.11ac heeft.
Wie weet of dit ook echt klopt? Ondersteund de Nexus 9 geen 2.4 GHz frequentie (B/G/N)?

• ElArmaSecreta
Soundwork schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:46:
Op de Nexus site van Google staat dat de Nexus 9 alleen WiFi 802.11ac heeft.
Wie weet of dit ook echt klopt? Ondersteund de Nexus 9 geen 2.4 GHz frequentie (B/G/N)?
Volgens mij is 802.11ac backwards compatible met in ieder geval N. Met B/G weet ik zo niet

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:01
ElArmaSecreta schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:55:
[...]

Volgens mij is 802.11ac backwards compatible met in ieder geval N. Met B/G weet ik zo niet
Ja, de N-toevoeging is de datarate (hogere snelheid).
Maar ik vrees dus dat hij geen 2.4 GHz ondersteund.
Vreemd, vinden ze dat bij HTC dan nu al zo ouderwets?

• Fly-guy
  • Niet online
Soundwork schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:00:
[...]

Ja, de N-toevoeging is de datarate (hogere snelheid).
Maar ik vrees dus dat hij geen 2.4 GHz ondersteund.
Vreemd, vinden ze dat bij HTC dan nu al zo ouderwets?
Heeft niets met HTC te maken, geen 2.4 is inherent aan 802.11 ac.

• Jeltel
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Er is dus wel een witte variant van de 32gb. Zo te zien alleen verkrijgbaar via de play store: https://play.google.com/s...d=nexus_9_white_32gb_wifi

• ElArmaSecreta
Nieuwe video. Aanschouw de Nexus 9 in actie. YouTube: Google Nexus 9 Hands On vs Review

[Voor 48% gewijzigd door ElArmaSecreta op 17-10-2014 22:43]

Pagina: 1 2 3 ... 15 Laatste

Let op:
Levertijden en prijzen bespreken we in het [Google Nexus 9] Levertijden & Beschikbaarheid topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee