https://play.google.com/s...d=nexus_9_black_16gb_wifi
Je kunt em al pre-orderen bij Google, elke variant behalve de LTE
Je kunt em al pre-orderen bij Google, elke variant behalve de LTE
[Voor 11% gewijzigd door johan63 op 18-10-2014 00:17]
[Voor 11% gewijzigd door johan63 op 18-10-2014 00:17]
[Voor 3% gewijzigd door Broner op 18-10-2014 11:01]
Dat heeft het wel, als je kijkt naar de laatst uitgebrachte smartphone van HTC (de One M8) dan heeft deze support voor 2.4 en 5 GHz frequenties, oftewel 802.11ac + 802.11bgn. Dat hadden ze ook gewoon in de Nexus 9 kunnen inbouwen. Hoeveel procent van de WiFi netwerken zijn nu nog 2.4 GHz? In ieder geval nog een stuk meer dan de 5 GHz. Ik werk in de telecom, ik kom bij bedrijven (ziekenhuizen, verzorgingshuizen) waarbij gebruik wordt gemaak van WiFi handsets (geen DECT dus). In de ziekenhuizen zijn de WiFi banden over het algemeen ingericht: 2.4 GHz voor de bezoekers en patiënten en 5 GHz voor de zorg telefoon handsets.Fly-guy schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:03:
[...]
Heeft niets met HTC te maken, geen 2.4 is inherent aan 802.11 ac.
Vanuit de playstore gekopieerd:[b]Soundwork schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:44:[/
Ik vind een zwaar minpunt van de Nexus 9 dat er geen support is voor de 2.4 GHz frequentie.
Toen ik op de Play-Store keek naar de Nexus 9, zag ik dat ook staanbadjakker schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:08:
[...]
Vanuit de playstore gekopieerd:
Voor gebruik van wifi is een 802.11 a/b/g/n-toegangspunt (router) vereist
Erin dus wel ondersteuning voor de 2.4 Wifi.
Gelukkig, anders werkt wifi hotspot van mijn mobiel ook niet!badjakker schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:08:
[...]
Vanuit de playstore gekopieerd:
Voor gebruik van wifi is een 802.11 a/b/g/n-toegangspunt (router) vereist
Erin dus wel ondersteuning voor de 2.4 Wifi.
Yippie kayak, other buckets!
Bij de Nexus 6 staat dit vermeld, maar bij de Nexus 9 niet, ik ga er dus van uit dat het niet ondersteund wordt.Dike-Timo schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:17:
Heeft deze N9 draadloos opladen ?
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
[Voor 14% gewijzigd door Jeltel op 19-10-2014 09:40]
[Voor 82% gewijzigd door Bullet NL op 24-10-2014 20:27]
Dat inbouwen hebben ze ook gedaan, en de Nexus 9 kan ook met 2.4 omgaan. Echter wifi 802.11 AC is nu eenmaal 5GHz, dat kan HTC niets aan doenSoundwork schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:44:
[...]
Dat heeft het wel, als je kijkt naar de laatst uitgebrachte smartphone van HTC (de One M8) dan heeft deze support voor 2.4 en 5 GHz frequenties, oftewel 802.11ac + 802.11bgn. Dat hadden ze ook gewoon in de Nexus 9 kunnen inbouwen. Hoeveel procent van de WiFi netwerken zijn nu nog 2.4 GHz? In ieder geval nog een stuk meer dan de 5 GHz. Ik werk in de telecom, ik kom bij bedrijven (ziekenhuizen, verzorgingshuizen) waarbij gebruik wordt gemaak van WiFi handsets (geen DECT dus). In de ziekenhuizen zijn de WiFi banden over het algemeen ingericht: 2.4 GHz voor de bezoekers en patiënten en 5 GHz voor de zorg telefoon handsets.
Ik vind een zwaar minpunt van de Nexus 9 dat er geen support is voor de 2.4 GHz frequentie.
Mijn Nexus 7 2013 kon dat wel dus ga er gewoon vanuit dat dit geen probleem moet zijn met de Nexus 9Kungfufighter schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:01:
Kan de Nexus ook met USB OTG devices overweg?
Als dit een dealbreaker voor jou is, zou ik even wachten met pre-orderen totdat dit zeker is. Zelfde geldt voor mezelf.Kungfufighter schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:01:
Kan de Nexus ook met USB OTG devices overweg?
Een erg groot aantal apps schaalt inderdaad minimaal. Je hebt dan gewoon een telefoon layout op je tablet. Dus gewoon een lange lijst met informatie, en vaak veel ruimte onbenut. Door het grotere scherm zie je inderdaad wel meer items in een lijst oid.Jeltel schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 09:38:
Tegenwoordig, zijn de aps bij android zo van opzet, dat de AppStore ruimte hebben. Je ziet op een tablet dus altijd meer dan op een telefoon. Het schaalt minimaal. Maar daarnaast zijn er zat apps die wel gebruik maken van de extra mogelijkheid. Net als bij ios. Dat zou dus geen reden moeten zijn om voor de air 2 te gaan.
Zeker niet omdat ios gesloten blijft. En er met custos roms juist bij android heel veel mogelijk is (of het slim is is een tweede).
Die onscreen toetsen staan bij android 4.4 en 5.0 trouwens in een overlay en ze verdwijnen regelmatig bij fullscreen video en games bijvoorbeeld.
Maar als je op tweakers.net een Nexus 9 topic op zoekt ben je dan een gemiddelde consument? Ik denk het niet. Ik vind het een goede keuze hoorKungfufighter schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 15:33:
[...]
Eh, jawel. Ik heb dus een hekel aan Apple, vind het design overdreven, en de software niet intuitief. Dus een Ipad of een Nexus? Nexus!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit dus.Grudgie schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:04:
Dit kan wel eens mijn eerste tablet worden. Wat een mooi ding!Denk dat ik dan gewoon voor de 16GB versie ga. Echt heel veel dingen zet ik er toch niet op. Voor mijn muziek heb ik wel mijn PC.
Let wel goed op. Voor dergelijke acties gooien ze prijzen vaak omhoog. Met de BTW Weg Ermee actie, kan het zijn dat je dan alsnog meer betaald! Gebeurd geregeld met dergelijke acties van ze.zAo schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:54:
Ondanks dat ik gepland had hem direct aan te schaffen ga ik nu wachten op de eerste aanbieding, desnoods de BTW dagen in Januari 2015...
Tja, met welk apparaat is dat niet?Hou er overigens rekening mee dat Xposed voorlopig niet werk op de N9.
[Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 20-10-2014 23:20]
Xposed is niet echt aparaat afhankelijk hoor, het kan alleen (nog) niet overweg met ART. Ik vermoed LBE ook niet? Kun je trouwens met LBE ook privileges afnemen van bepaalde applicaties? (NU.nl app die adressenboek steelt bijvoorbeeld?)CptChaos schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 23:14:
[...]
Dit dus.Same here. En meeste wat ik heb, kan ik toch allemaal streamen dankzij Plex en Netflix.
Ik twijfel alleen over waar hem te halen en welke kleur, al neig ik nogal naar de zwarte eigenlijk, past mooi bij mijn Nexus 5.
[...]
Let wel goed op. Voor dergelijke acties gooien ze prijzen vaak omhoog. Met de BTW Weg Ermee actie, kan het zijn dat je dan alsnog meer betaald! Gebeurd geregeld met dergelijke acties van ze.
[...]
Tja, met welk apparaat is dat niet?Rooten e.d. zal ook wel even duren. Al moet ik zeggen; root heb ik eigenlijk voornamelijk nodig voor LBE Security Master, andere apps gebruik ik niet zo heel veel of zijn 'gewoon' in de Play Store.
De vraag is ook wel hoeveel toestellen er al zijn? Die in Vietnam kan een "gesmokkeld" exemplaar zijn en verder nog geen tablets beschikbaar voor reviews.TheNephilim schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:38:
Ik heb nog niet echt veel reviews gespot van de Nexus 9. Ook op websites als ArsTechnica niet enzo. Je zou zeggen dat dat ondertussen wel binnen gaat druppelen, maar het is nog even afwachten.
Anoniem: 313460
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Het ligt er ook maar helemaal aan waar je je prioriteiten legt en in hoeverre dingen in de praktijk naar voren komen.Anoniem: 313460 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:29:
Ik ben de Nexus 9 aan het vergelijken met mijn huidige tablet, de Nexus 10
Tot mijn verbasing zijn er een aantal dingen (ernstig) op achteruit gegaan. Wat is jullie view hierop:
1. Accu
- Nexus 9: 6.700mAh
- Nexus 10: 9.000mAh
2. Verbindingen (grootste minpunt voor mij)
- Nexus 9: Micro-USB
- Nexus 10: Micro-HDMI
3. Schermresolutie
- Nexus 9: 2048x1536 (QXGA)
- Nexus 10: 2560x1600 (WQXGA)
4. Camera Voorkant (voor skype etc.)
- Nexus 9: 1,6MP
- Nexus 10: 1,9MP
Mijn enthousiasme is erg gedaald sinds deze vergelijking. Kunnen sommige punten positief geinterpreteerd worden?
Vergelijking via: http://tweakers.net/price...ting/420177;320234/nexus/
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
LBE geeft per-app permissions inderdaad.zAo schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:35:
[...]
Xposed is niet echt aparaat afhankelijk hoor, het kan alleen (nog) niet overweg met ART. Ik vermoed LBE ook niet? Kun je trouwens met LBE ook privileges afnemen van bepaalde applicaties? (NU.nl app die adressenboek steelt bijvoorbeeld?)
Verder heb ik wel erg veel moeite om me in tehouden zeg; het is wel een erg mooi apparaat
Opgenomen in HQ van Google. Dus waarschijnlijk geen uitgebreide review morgen. Ziet er allemaal mooi uit en werkt lekker zo te zien. Ik wil alleen graag weten hoe lang de accu het uithoudt. Kan niet wachten
[Voor 70% gewijzigd door jick op 22-10-2014 12:09]
Vreemd dat de floatingpoint score van de N9 lager is, aangezien GPU's hier over het algemeen beter in zijn toch? Je zou zeggen dat de A8 SOC hier niet veel beter in moet zijn dan de K1.jick schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:54:
Geekbench iPad Air 2 vs. N9
De single core resultaten:Nexus 9 beter. Multicore: Ipad Air 2. iPad heeft een extra core.
Tegra K1 chip is met zijn 2 cores sneller dan de 3 core van de iPad in "integer" algoritmes, maar de ipad Air 2 is beter in floating point. Wel is de N9 gebenchmarked in 32-bit mode (daarom wellicht slechtere floating point resultaten?). Eerst maar eens afwachten wat die 64-bit gaat doen...
Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II
[Voor 90% gewijzigd door ElArmaSecreta op 23-10-2014 15:55]
Als je het artikel goed had gelezen had je gezien dat dit niet de Nexus 9 is maar de NVIDIA Shield.ElArmaSecreta schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:46:
Gelekte GPU Benchmarks zijn hier te zien. http://www.gsmarena.com/a...s_tegra_k1-news-10018.php
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Oops, heb reactie aangepastLaguna schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:52:
[...]
Als je het artikel goed had gelezen had je gezien dat dit niet de Nexus 9 is maar de NVIDIA Shield.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Is mij niet bekend en wordt ook nergens vermeld...mowtje schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:44:
@allemaal,
Als ik me niet vergis en goed herinner, heb ik een tijdje geleden een video gezien waarin werd verteld dat Android L voor de tablets (vooral de Nexus 9) een multitask functie beschikbaar zou stellen, zodat multitasking met gesplitste scherm mogelijk zou worden...
Nu kan ik daar helemaal niets over vinden.
Iemand enige info? Of vergis ik mezelf..?
Waarschijnlijk heeft de (nieuws)site waar ik hem zag, het verwijderd omdat na de bekendmaking van Android L is gebleken dat er niet zo een multitask functie aanwezig is... (Wat een minpunt is natuurlijk..)Fly-guy schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:48:
[...]
Is mij niet bekend en wordt ook nergens vermeld...
Ik heb dat ook een keer ergens gelezen. En met de cartoonachtige teaser van de N9 was een bus te zien met een split-windshield, dus ik dacht dat Google daarmee duidelijk wilde maken dat er met 2 apps naast elkaar kon worden gewerkt. Dat heb ik ook ergens in dit topic gezetmowtje schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:44:
@allemaal,
Als ik me niet vergis en goed herinner, heb ik een tijdje geleden een video gezien waarin werd verteld dat Android L voor de tablets (vooral de Nexus 9) een multitask functie beschikbaar zou stellen, zodat multitasking met gesplitste scherm mogelijk zou worden...
Nu kan ik daar helemaal niets over vinden.
Iemand enige info? Of vergis ik mezelf..?
[Voor 8% gewijzigd door ElArmaSecreta op 23-10-2014 18:36]
oooh juist ja.. Dat was 'm inderdaad..ElArmaSecreta schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:32:
[...]
Ik heb dat ook een keer ergens gelezen. En met de cartoonachtige teaser van de N9 was een bus te zien met een split-windshield, dus ik dacht dat Google daarmee duidelijk wilde maken dat er met 2 apps naast elkaar kon worden gewerkt. Dat heb ik ook ergens in dit topic gezet
Edit: Hier een stukje van AP http://www.androidpolice....explorations-for-android/
Ik denk helaas van niet, ik had het ook graag gezien. Wellicht in versie 5.x. We zullen het zien.mowtje schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:48:
[...]
oooh juist ja.. Dat was 'm inderdaad..
Ik vergisde me toch niet dus..
Maar zoiets zal dus toch niet aanwezig zijn bij Android L of de Nexus 9...? (Aangezien Google zelf niets heeft gezegd)
Hopelijk in de verdere updates dan inderdaad..ElArmaSecreta schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:51:
[...]
Ik denk helaas van niet, ik had het ook graag gezien. Wellicht in versie 5.x. We zullen het zien.
Zowel google als androidpolice heeft nooit gezegd, noch gesuggereerd dat dit in Android 5.x zou komen, noch dat het ooit zou komen, slechts dat google met een idee aan het spelen was. Ik zou het dus helemaal niet verwachten, dan kun je alleen maar positief verrast worden..mowtje schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:48:
[...]
oooh juist ja.. Dat was 'm inderdaad..
Ik vergisde me toch niet dus..
Maar zoiets zal dus toch niet aanwezig zijn bij Android L of de Nexus 9...? (Aangezien Google zelf niets heeft gezegd)
we are not suggesting that these features will eventually surface as reality in Android L (or any other release), as we can't be sure what Google's plans are just yet. Instead, we'll simply be taking a look at the functionality and interface Google experimented with toward the end of 2013 and beginning of 2014.
Prima.
Een paar keer een tablet licht vochtig afnemen kan geen kwaad, maar ik zou het niet 5x per week doen. Heb je een specifieke reden om voor een N9 te gaan?tikkietrugjaap schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:25:
Misschien een beetje rare vraag maar ik ben van plan de N9 te kopen voor mijn moeder zodat ze in de keuken makkelijk gerechten kan opzoeken/bladeren. Een keuken is natuurlijk een beetje vettige omgeving ongeacht de afzuiging. Mijn vraag is daarom: heeft iemand ervaring met dergelijk gebruik van een tablet en of het af dan wel aan te raden is?
De redenen om voor de N9 te gaan zijn dat het een mooi apparaat is (belangrijk voor de gebruikerzAo schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:29:
[...]
Een paar keer een tablet licht vochtig afnemen kan geen kwaad, maar ik zou het niet 5x per week doen. Heb je een specifieke reden om voor een N9 te gaan?
Anders zou ik naar een waterdichte Z2 Tablet ofzo kijken; die kun je afspoelen.
Prima.
Dan zou ik eerder voor de Xperia Z3 compact tablet gaan. Die komt met alle punten overeen die jij opsomt voor de N9 enkel is deze dan ook nog eens waterdicht!tikkietrugjaap schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:39:
[...]
De redenen om voor de N9 te gaan zijn dat het een mooi apparaat is (belangrijk voor de gebruiker), lekker snel, altijd als eerste voorzien van updates en een gunstig beeldschermratio voor het uiteindelijke gebruik (digitale versies van boekpagina's lezen/kookwebsites bekijken).
Op zich zal het object niet druipend van het vet geraken maar een licht laagje vettigheid is niet te voorkomen in een keuken natuurlijk. Dan lijkt mij het afdoen met een licht vochtige doek afdoende. Hoop alleen dat het niet via de speakers/USBaansluiting naar binnen komt of ophoopt.
Hij noemt specifiek het 4:3 beeldschermratio en de directe OS updates, twee dingen die de Xperia juist niet heeft...Cronimet schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:51:
[...]
Dan zou ik eerder voor de Xperia Z3 compact tablet gaan. Die komt met alle punten overeen die jij opsomt voor de N9 enkel is deze dan ook nog eens waterdicht!
mijn ipad 2 wordt wel eens gebruikt in de keuken. En hoeveel troep erop komt valt reuze mee als je een beetje op let. Maar van wat bloem en boter gaat een tablet niet kapot.tikkietrugjaap schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:25:
Misschien een beetje rare vraag maar ik ben van plan de N9 te kopen voor mijn moeder zodat ze in de keuken makkelijk gerechten kan opzoeken/bladeren. Een keuken is natuurlijk een beetje vettige omgeving ongeacht de afzuiging. Mijn vraag is daarom: heeft iemand ervaring met dergelijk gebruik van een tablet en of het af dan wel aan te raden is?
Zoals al vermeld heeft deze tablet niet ver 4:3 ratio en volgens mij heeft Sony er een flink handje van om z'n eigen skins op Android te leggen. Bedankt voor het advies maar deze tablet wordt het niet voor mij.Cronimet schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:51:
Dan zou ik eerder voor de Xperia Z3 compact tablet gaan. Die komt met alle punten overeen die jij opsomt voor de N9 enkel is deze dan ook nog eens waterdicht!
Gebruikservaring zie ik. Bedankt daarvoor. Ik vermoedde zelf ook dat het wel los zou lopen maar om het van iemand te horen met ervaring is toch altijd meer waard. Bedankt.Jeltel schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:29:
[...]
mijn ipad 2 wordt wel eens gebruikt in de keuken. En hoeveel troep erop komt valt reuze mee als je een beetje op let. Maar van wat bloem en boter gaat een tablet niet kapot.
En dit zal ook wel gelden voor de Nexus 9
Prima.
Wat is dan juist het voordeel met dit ratio als ik mag vragen?Mawtain schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:19:
[...]
Hij noemt specifiek het 4:3 beeldschermratio en de directe OS updates, twee dingen die de Xperia juist niet heeft...
Het hangt er vanaf welk type gebruiker je bent. Ik wil de N9 voornamelijk gebruiken om de digitale krant te lezen, pdf-jes te lezen, documentjes bewerken en uiteraard het nodige gesurf. Voor al die zaken is een ratio van 4:3 handiger.Cronimet schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:41:
[...]
Wat is dan juist het voordeel met dit ratio als ik mag vragen?
Ik dacht gelezen te hebben dat Sony redelijk snel is qua updates...
Ik ben aan het denken om mijn eerste tablet aan te gaan schaffen. Ik ga hem voornamelijk gebruiken om wat te surfen, thuis wat tv te kijken en ook zou ik hem graag meenemen op vakantie om de krant te lezen aan het zwembad/strand en om savonds mijn series te kijken. Is de 4:3 ratio handig om films te bekijken?Broner schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:04:
[...]
Het hangt er vanaf welk type gebruiker je bent. Ik wil de N9 voornamelijk gebruiken om de digitale krant te lezen, pdf-jes te lezen, documentjes bewerken en uiteraard het nodige gesurf. Voor al die zaken is een ratio van 4:3 handiger.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dit plaatje geeft een idee van wat er gebeurt. Je krijgt boven en onder een zwarte balk.Cronimet schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:12:
[...]
Ik ben aan het denken om mijn eerste tablet aan te gaan schaffen. Ik ga hem voornamelijk gebruiken om wat te surfen, thuis wat tv te kijken en ook zou ik hem graag meenemen op vakantie om de krant te lezen aan het zwembad/strand en om savonds mijn series te kijken. Is de 4:3 ratio handig om films te bekijken?
Hetgeen wat me aanspreekt aan de Xperia Z3 compact tablet is het feit dat deze waterdicht is. Dan hoef je je aan het zwembad niet teveel zorgen te maken
[Voor 3% gewijzigd door Broner op 24-10-2014 15:24]
Desalniettemin zal het apparaat ook daar veel beter tegen kunnen dan bijvoorbeeld de N9.CLB schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:21:
Waterdichtheid geldt voor 'normaal' water niet voor water voor chloor en / of zout
Hmm dat is niet ideaal precies, is er geen mogelijkheid om dat te scalen ofzo?Broner schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:23:
[...]
Dit plaatje geeft een idee van wat er gebeurt. Je krijgt boven en onder een zwarte balk. [afbeelding]
Die waterdichtheid is een interessante eigenschap en kan doorslaggevend zijn. Voor mij zijn de snelheid van de tablet, het formaat van het scherm en de pure android ervaring doorslaggevend. Ieder zijn meug
Cronimet schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:12:
[...]
Hetgeen wat me aanspreekt aan de Xperia Z3 compact tablet is het feit dat deze waterdicht is. Dan hoef je je aan het zwembad niet teveel zorgen te maken
Mocht je tablet nat worden door zwembad- of zeewater, spoel deze dan wel af met kraan- of flessenwater, omdat, zoals CLB al zegt, waterdicht alleen geldt voor puur water, niet voor chloor of zout. Deze stoffen kunnen de seals aantasten waardoor de volgende keer in het water wel eens fataal kan zijn.Broner schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:26:
[...]
Desalniettemin zal het apparaat ook daar veel beter tegen kunnen dan bijvoorbeeld de N9.
[Voor 15% gewijzigd door Fly-guy op 24-10-2014 15:54]
Het volledige scherm gebruiken betekent dat het beeld opgerekt moet worden (naar de zijkant) of er moeten aan de onderkant en bovenkant stukken worden weggesneden. Ik vind dat zelf geen goed idee. Ik weet ook niet of Android die mogelijkheden biedt.Cronimet schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:37:
[...]
Hmm dat is niet ideaal precies, is er geen mogelijkheid om dat te scalen ofzo?
Wat is anders de ideale ratio om films te bekijken op een tablet?
Ivm je laatste zin: ik ga ervan uit dat de snelheid van high end tablets die pas uit zijn niet veel verschillen van elkaar?
Is de nexus 9 echt zo 4.3 als op dit plaatje of valt het nog enigszins mee? Wat is me ook afvraag, als je cropt(dus een beetje van de zijkanten van het beeld afhaalt en dat 1:1 vergroot) mis je dan veel van het beoogde beeld?Broner schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:23:
[...]
Dit plaatje geeft een idee van wat er gebeurt. Je krijgt boven en onder een zwarte balk. [afbeelding]
Die waterdichtheid is een interessante eigenschap en kan doorslaggevend zijn. Voor mij zijn de snelheid van de tablet, het formaat van het scherm en de pure android ervaring doorslaggevend. Ieder zijn meug
[Voor 3% gewijzigd door jmk op 24-10-2014 20:24]
Dat is wel de beste tot nu toesnitch schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:54:
Uitgebreide hands-on van Btekt:
YouTube: Nexus 9 hands-on!
Het is echt zoals op het plaatje. Als je de zijkanten eraf snijdt om het scherm volledig op te vullen te maken dan moet je rekening houden met het volgende plaatje:jmk schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:19:
[...]
Is de nexus 9 echt zo 4.3 als op dit plaatje of valt het nog enigszins mee? Wat is me ook afvraag, als je cropt(dus een beetje van de zijkanten van het beeld afhaalt en dat 1:1 vergroot) mis je dan veel van het beoogde beeld?
Ik weet trouwens 100% zeker dat MX player deze mogelijkheid heeft.
Ik vraag me af wat je het beste kan doen, crop setting op je videoplayer of balken voor lief nemen.
Voor de beste en fijnste kijkervaring zeg maar.
Tot je elke week een paar dagen in een hotel verblijft. Dan kijk je toch meer video op je tablet dan je denkt.Jeltel schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:29:
Echt tv en films kijken doe ik wel op een fatsoenlijk groot scherm.
Ik heb momenteel een paar tablets onder de 10 inch die ik interessant vind, maar elke hebben hun plus en minpunten dus is er niet echt 1 die eruit springt.Broner schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:01:
[...]
Het volledige scherm gebruiken betekent dat het beeld opgerekt moet worden (naar de zijkant) of er moeten aan de onderkant en bovenkant stukken worden weggesneden. Ik vind dat zelf geen goed idee. Ik weet ook niet of Android die mogelijkheden biedt.
De chip in de Sony is ook retesnel en is zeker niet iets om je druk over te maken. Die gaat je nog wel wat jaartjes plezier opleveren.
Als je een 16:9 video hebt en je kijkt die op de N7 met 100% beeldvulling en je kijkt dat zelfde beeld met balken op je N9 dan heb je ongeveer net zulk groot beeld.Fly-guy schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:40:
[...]
Tot je elke week een paar dagen in een hotel verblijft. Dan kijk je toch meer video op je tablet dan je denkt.
Het is dat mijn nexus 7 al een goede volgende eigenaar heeft en de rest van de nexus 9 me wel aanspreekt, maar het schermformaat (4:3) is wat mij betreft een enorme negatieve eigenschap.
[Voor 6% gewijzigd door Prev op 25-10-2014 23:08]
Zeker niet onoverkomelijk, maar wel jammer, video kijken is juist wat ik veel doe op een tablet. Misschien omdat ik het gewend ben, maar ik vond de verhouding van mijn tf201 en Nexus 7 juist een voordeel t.o.v. de ipad.jmk schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:46:
[...]
Als je een 16:9 video hebt en je kijkt die op de N7 met 100% beeldvulling en je kijkt dat zelfde beeld met balken op je N9 dan heb je ongeveer net zulk groot beeld.
Pas je dan de tip van Broner toe en snij je een beetje van de zijkanten af om vervolgens het beeld te vergroten mis je weinig van het originele beeld en heb je een veel groter beeld.
Het is een nadeel voor de filmliefhebber, maar niet onoverkomelijk denk ik.
[Voor 30% gewijzigd door Broner op 26-10-2014 12:32]
Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II
Mooiste skin ooit imho, oftewel zeer persoonlijk en eerst eens in het echt bekijken denk ik zoCronimet schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:40:
Xperia Z3 compact tablet:
- en blijkbaar heeft de Sony skin geen goede kritieken
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik ben niet zo van (fabriek) skins, dus heb er ook weinig aandacht voor, maar wat mij bijstaat van de sony skin is juist het minimale wat ze aanpassen en dat daar (vaak) positief op gereageerd wordt. Plus, als dat zo is, dan is het met een custom launcher natuurlijk zo "weg" te werken.CLB schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:02:
[...]
Mooiste skin ooit imho, oftewel zeer persoonlijk en eerst eens in het echt bekijken denk ik zo
[Voor 16% gewijzigd door Kungfufighter op 27-10-2014 23:18]
De resolutie is even hoog, dus zolang jouw ogen goed zijn, past evenveel op het scherm, alleen iets kleiner, maar dus ook scherper...Kungfufighter schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:14:
Was vandaag in de MediaMarkt en zag de Ipad Air 2. Ik ben zeker geen fan van Apple maar de 9.7 inch is toch wel echt de perfecte maat. Kan je heerlijk de krant op lezen en is gewoon perfect, niet te groot, maar wel genoeg screen estate om lekker te surfen en consumen etc. Ik ben dus wel bang dat de 8.9 inch vd N9 net te klein gaat zijn. Smartphones worden steeds groter, en de meerwaarde van een tablet zit 'm juist in het grotere scherm. Als dat scherm net te klein uitvalt vervalt meteen het hele bestaansrecht van de tablet. Dan zijn de voordelen van een grotere smartphone groter dan de voordelen van een kleine tablet. Daarom kan ik niet wachten om de N9 live in m'n handen te hebben. Dan kan ik voor mezelf bepalen of ie net wel groot genoeg is, of dus net niet. Had ook de Samsung 8.4 in mijn handen en die was dus inderdaad...... net te klein!
Wat zijn jullie gedachten hierover?
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Ja de magic cover lijkt mij ook wel handig. Natuurlijk overpriced (want ja officieel) en jammer dat de kleurselectie tegenvalt. Ik had graag een rode gezien.Kiwi schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:42:
Ik heb in ieder geval op Amazon al wat Nexus 9 hoesjes gezien. Hier staan er ook wel een paar tussen.
Zelf ga ik nog even wachten op de Magic Cover, ik hoef geen complete bescherming.
Ik vind hem nog niet eens zo heel overpriced, is natuurlijk ook geen simpele cover. De kleuren vind ik ook jammer, ik hoopte op een oranje cover zoals eerder 'gelekt' was.Laguna schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:53:
[...]
Ja de magic cover lijkt mij ook wel handig. Natuurlijk overpriced (want ja officieel) en jammer dat de kleurselectie tegenvalt. Ik had graag een rode gezien.
Misschien komt die oranje cover wel. Als je googlet op "nexus 9 cover amethyst" kun je naar de play store pagina van die kleur: https://play.google.com/s...us_9_cover_coral_amethyst. Je ziet dan ook vier kleuropties. Kies je een van de andere, dan verdwijnt echter de oranje optie. Het is daarom niet duidelijk hoe het zit met oranje. Wel staat op de pagina's van de overige kleuren onder technische specificaties vermeld welke kleuropties er zouden zijn. Daar staat coral amethyst ook bij, evenals twee lederen covers.Kiwi schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 00:46:
[...]
Ik vind hem nog niet eens zo heel overpriced, is natuurlijk ook geen simpele cover. De kleuren vind ik ook jammer, ik hoopte op een oranje cover zoals eerder 'gelekt' was.
Ik wacht de eerste hands on wel af, want een zwarte/indigo vind ik ook weer een beetje tegenvallen.
[Voor 6% gewijzigd door ElArmaSecreta op 30-10-2014 10:55]
Volgens mij is die Coral Amethyst alleen in de US te verkrijgen (er staat ook dat deze kleur niet verkrijgbaar is in Nederland). Daarnaast vind ik die kleur ook niet erg mooi.elian0 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 07:21:
[...]
Misschien komt die oranje cover wel. Als je googlet op "nexus 9 cover amethyst" kun je naar de play store pagina van die kleur: https://play.google.com/s...us_9_cover_coral_amethyst. Je ziet dan ook vier kleuropties. Kies je een van de andere, dan verdwijnt echter de oranje optie. Het is daarom niet duidelijk hoe het zit met oranje. Wel staat op de pagina's van de overige kleuren onder technische specificaties vermeld welke kleuropties er zouden zijn. Daar staat coral amethyst ook bij, evenals twee lederen covers.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details