• johan63
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-03 09:29
https://play.google.com/s...d=nexus_9_black_16gb_wifi

Je kunt em al pre-orderen bij Google, elke variant behalve de LTE

[Voor 11% gewijzigd door johan63 op 18-10-2014 00:17]

• Broner
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-12-2022
Ben benieuwd hoe geschikt deze tablet met toetsenbord zal zijn in een werkomgeving. Ik verhuis over een maandje van werkgever en daar wordt volledig geïntegreerd gewerkt met gmail, google agenda en google drive. Daarnaast zal ik ongeveer 5 keer per week binnen de stad op pad moeten naar vergaderingen. Vervolgens denk ik eraan om een digitaal abonnementje op een krant aan te schaffen voor in de trein.

Deze tablet met zijn 4:3 verhouding zou wel eens perfect kunnen aansluiten op mijn behoeftes (lijkt mij bijvoorbeeld ideaal voor tekstverwerken). Ik vraag me ook sterk af waarvoor ik dan nog een laptop nodig heb, met mijn relatief simpel gebruiksprofiel (beetje internet, beetje typen).

[Voor 3% gewijzigd door Broner op 18-10-2014 11:01]

Anoniem: 191250

excuus verkeerde topic

[Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 191250 op 18-10-2014 11:16]

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 22:25
Fly-guy schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 22:03:
[...]

Heeft niets met HTC te maken, geen 2.4 is inherent aan 802.11 ac.
Dat heeft het wel, als je kijkt naar de laatst uitgebrachte smartphone van HTC (de One M8) dan heeft deze support voor 2.4 en 5 GHz frequenties, oftewel 802.11ac + 802.11bgn. Dat hadden ze ook gewoon in de Nexus 9 kunnen inbouwen. Hoeveel procent van de WiFi netwerken zijn nu nog 2.4 GHz? In ieder geval nog een stuk meer dan de 5 GHz. Ik werk in de telecom, ik kom bij bedrijven (ziekenhuizen, verzorgingshuizen) waarbij gebruik wordt gemaak van WiFi handsets (geen DECT dus). In de ziekenhuizen zijn de WiFi banden over het algemeen ingericht: 2.4 GHz voor de bezoekers en patiënten en 5 GHz voor de zorg telefoon handsets.

Ik vind een zwaar minpunt van de Nexus 9 dat er geen support is voor de 2.4 GHz frequentie.

• badjakker
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-05 10:51
[b]Soundwork schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:44:[/

Ik vind een zwaar minpunt van de Nexus 9 dat er geen support is voor de 2.4 GHz frequentie.
Vanuit de playstore gekopieerd:

Voor gebruik van wifi is een 802.11 a/b/g/n-toegangspunt (router) vereist

Erin dus wel ondersteuning voor de 2.4 Wifi. :)

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 22:25
badjakker schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:08:
[...]

Toen ik op de Play-Store keek naar de Nexus 9, zag ik dat ook staan :)
Gelukkig maar.

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-06 21:39

Grudgie

PSN: Grudgie7

Dit kan wel eens mijn eerste tablet worden. Wat een mooi ding! :) Denk dat ik dan gewoon voor de 16GB versie ga. Echt heel veel dingen zet ik er toch niet op. Voor mijn muziek heb ik wel mijn PC. :)

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-06 20:02
badjakker schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:08:
[...]

Gelukkig, anders werkt wifi hotspot van mijn mobiel ook niet!

Yippie kayak, other buckets!

• DikkeTimo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-06 21:25
Heeft deze N9 draadloos opladen ?

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-06 23:42
Bij de Nexus 6 staat dit vermeld, maar bij de Nexus 9 niet, ik ga er dus van uit dat het niet ondersteund wordt.

AllesOverCrypto.nl

• jmk
Ik hoop dat er snel onafhanklijke, uitgebreide en professionele reviews komen.

Je blijft nu met veel vragen zitten. Ik wacht even met bestellen, anders ga je af op aannames.

• Jeltel
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat had ik niet nodig. Ik heb zo'n 2 jaar een ipad 2 en ben erg tevreden met de verhouding van het scherm, 3:4 is erg geschikt voor het lezen en schrijven van informatie/teksten. En android was tot nu toe altijd 16:10, leuk voor films en games, maar niet zo voor tekst.

En android is, naar mijn mening, toch een stuk fijner dan ios.

Wat niet wil zeggen dat ik niet heel nieuwsgierig ben.

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 18:56

JJ93

Error 418

Als ik de Nexus 9 vergelijk met mijn iPad Air zie ik wel een aantal voor en nadelen. Het grootste voordeel van de Nexus 9 zijn de front facing speakers. Irriteer me altijd aan de speakers van de iPad Air.

4:3 lijkt me op zich ook wel een goede zet. Maar de on screen knoppen snoepen daar nog een stukje af.. Helaas hebben beide tablets geen Micro SD slot.

Qua gewicht en formaat ligt het vrij dicht bij elkaar. Onder de 1 pound of 450g dus in ieder geval.

Heb het idee dat de bezels van de iPad Air wat kleiner zijn. Voor de Nexus 9 alleen gebruikt voor de front facing camera. Bij de iPad heb je in ieder geval nog een home button. En dus volledig scherm, want geen on screen buttons.

Qua accuduur ben ik benieuwd of de Nexus 9 in de buurt gaat komen van de iPad Air of zelfs de iPad Air 2.

En gaat een gemiddelde consument nu een Nexus 9 kopen ipv een iPad? Persoonlijk denk ik van niet. Als mensen veel films kijken kon je nog met het argument komen dat dit op een 16:9 of 16:10 scherm beter gaat. Maar nu ze beide een 4:3 scherm hebben..

De Apple store heeft nog altijd veel meer voor tablet geoptimaliseerde apps dan de Google Playstore. Het grote voordeel van Android tablets vinden veel mensen vaak de Micro SD slot maar die heeft de Nexus 9 niet.

Dus ik ben niet helemaal overtuigd. Toch lijkt de Nexus 9 mij een prima Android tablet. Moet eigenlijk nog een keer een Android tablet aanschaffen ivm app ontwikkeling. Gebruik nu altijd een aantal emulatoren voor verschillende scherm groottes.

Hier in Australie is de Nexus 9 16GB 479$. En de 32GB variant 589$. Dus 330€ en 405€. En ook de NL prijzen van Nexus 9 vs iPad zijn niet al te gunstig. Niet een iPad killer dus denk ik...

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Dat van die geoptimaliseerde apps lees ik vaker maar ik heb nu ruim twee jaar een ASUS tablet en het is me nog nooit opgevallen dat ik naar een niet-geoptimaliseerde app zit te kijken. Kijk ik zo beroerd of is er gewoon weinig verschil te zien?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Jeltel
  • Niet online
Tegenwoordig, zijn de aps bij android zo van opzet, dat de AppStore ruimte hebben. Je ziet op een tablet dus altijd meer dan op een telefoon. Het schaalt minimaal. Maar daarnaast zijn er zat apps die wel gebruik maken van de extra mogelijkheid. Net als bij ios. Dat zou dus geen reden moeten zijn om voor de air 2 te gaan.
Zeker niet omdat ios gesloten blijft. En er met custos roms juist bij android heel veel mogelijk is (of het slim is is een tweede).

Die onscreen toetsen staan bij android 4.4 en 5.0 trouwens in een overlay en ze verdwijnen regelmatig bij fullscreen video en games bijvoorbeeld.

[Voor 14% gewijzigd door Jeltel op 19-10-2014 09:40]

• Kungfufighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-06 00:23
Deze manier van reageren is niet nodig!

[Voor 82% gewijzigd door Bullet NL op 24-10-2014 20:27]

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Soundwork schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 11:44:
[...]

Dat heeft het wel, als je kijkt naar de laatst uitgebrachte smartphone van HTC (de One M8) dan heeft deze support voor 2.4 en 5 GHz frequenties, oftewel 802.11ac + 802.11bgn. Dat hadden ze ook gewoon in de Nexus 9 kunnen inbouwen. Hoeveel procent van de WiFi netwerken zijn nu nog 2.4 GHz? In ieder geval nog een stuk meer dan de 5 GHz. Ik werk in de telecom, ik kom bij bedrijven (ziekenhuizen, verzorgingshuizen) waarbij gebruik wordt gemaak van WiFi handsets (geen DECT dus). In de ziekenhuizen zijn de WiFi banden over het algemeen ingericht: 2.4 GHz voor de bezoekers en patiënten en 5 GHz voor de zorg telefoon handsets.

Dat inbouwen hebben ze ook gedaan, en de Nexus 9 kan ook met 2.4 omgaan. Echter wifi 802.11 AC is nu eenmaal 5GHz, dat kan HTC niets aan doen

• Kungfufighter
Kan de Nexus ook met USB OTG devices overweg?

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Kungfufighter schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:01:
Mijn Nexus 7 2013 kon dat wel dus ga er gewoon vanuit dat dit geen probleem moet zijn met de Nexus 9

• jmk
Kungfufighter schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:01:
Als dit een dealbreaker voor jou is, zou ik even wachten met pre-orderen totdat dit zeker is. Zelfde geldt voor mezelf.

Bij de nexus 4 van LG kon dit niet. Bewust, hardwarematig de functionaliteit verwijderd.
Ik schat de kans wel vrij hoog dat dit gewoon gaat kunnen, de nexus 4 was de enige nexus met dit probleem.

• Kungfufighter
nou ja, het is meer dat als het niet kan, ik de 32GB wil, maar kan het wel, dan neem ik de 16GB...

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 18:56

JJ93

Error 418

Jeltel schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 09:38:
Tegenwoordig, zijn de aps bij android zo van opzet, dat de AppStore ruimte hebben. Je ziet op een tablet dus altijd meer dan op een telefoon. Het schaalt minimaal. Maar daarnaast zijn er zat apps die wel gebruik maken van de extra mogelijkheid. Net als bij ios. Dat zou dus geen reden moeten zijn om voor de air 2 te gaan.
Zeker niet omdat ios gesloten blijft. En er met custos roms juist bij android heel veel mogelijk is (of het slim is is een tweede).

Die onscreen toetsen staan bij android 4.4 en 5.0 trouwens in een overlay en ze verdwijnen regelmatig bij fullscreen video en games bijvoorbeeld.
Een erg groot aantal apps schaalt inderdaad minimaal. Je hebt dan gewoon een telefoon layout op je tablet. Dus gewoon een lange lijst met informatie, en vaak veel ruimte onbenut. Door het grotere scherm zie je inderdaad wel meer items in een lijst oid.

Maar toch zijn er nog erg veel apps die geen 7" en 10" tablet geoptimaliseerde layout hebben. Het is als ontwikkelaar best goed te doen maar kost soms wel flink wat extra tijd. De meer professionele apps hebben vaak wel een tablet layout, maar de hobby developers focussen meer op hun eigen telefoon.

En daar maakte ik mijzelf eerst ook schuldig aan. Gelukkig zijn er nu nieuwe API's waardoor het een stuk makkelijker gemaakt is. Ik heb wel het idee dat Android apps beter schalen dan iOS apps als de developer geen moeite doet voor extra layouts. Bij iOS heb je soms een iPhone schermpje met zwarte randen er omheen 8)7
Kungfufighter schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 15:33:
[...]

Eh, jawel. Ik heb dus een hekel aan Apple, vind het design overdreven, en de software niet intuitief. Dus een Ipad of een Nexus? Nexus!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar als je op tweakers.net een Nexus 9 topic op zoekt ben je dan een gemiddelde consument? Ik denk het niet. Ik vind het een goede keuze hoor (8>

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 13:49

zAo

GPLv2 Fanboy

Hoewel ik al zeker een half jaar aan het wachten ben op een nieuwe Nexus tablet, is dit toch wel een domper. Het device is schitterend, maar de veel besproken prijs is wel erg ruim. Al waren de prijzen voor 32Gb en 64GB, dan had het precies mooi geweest naar mijn idee.

Ondanks dat ik gepland had hem direct aan te schaffen ga ik nu wachten op de eerste aanbieding, desnoods de BTW dagen in Januari 2015..

Hou er overigens rekening mee dat Xposed voorlopig niet werk op de N9.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Grudgie schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 16:04:
Dit kan wel eens mijn eerste tablet worden. Wat een mooi ding! :) Denk dat ik dan gewoon voor de 16GB versie ga. Echt heel veel dingen zet ik er toch niet op. Voor mijn muziek heb ik wel mijn PC. :)
Dit dus. :) Same here. En meeste wat ik heb, kan ik toch allemaal streamen dankzij Plex en Netflix. :)
Ik twijfel alleen over waar hem te halen en welke kleur, al neig ik nogal naar de zwarte eigenlijk, past mooi bij mijn Nexus 5. :)
zAo schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:54:
Ondanks dat ik gepland had hem direct aan te schaffen ga ik nu wachten op de eerste aanbieding, desnoods de BTW dagen in Januari 2015...
Let wel goed op. Voor dergelijke acties gooien ze prijzen vaak omhoog. Met de BTW Weg Ermee actie, kan het zijn dat je dan alsnog meer betaald! Gebeurd geregeld met dergelijke acties van ze.
Hou er overigens rekening mee dat Xposed voorlopig niet werk op de N9.
Tja, met welk apparaat is dat niet? :) Rooten e.d. zal ook wel even duren. Al moet ik zeggen; root heb ik eigenlijk voornamelijk nodig voor LBE Security Master, andere apps gebruik ik niet zo heel veel of zijn 'gewoon' in de Play Store.

[Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 20-10-2014 23:20]

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

CptChaos schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 23:14:
[...]
Dit dus. :) Same here. En meeste wat ik heb, kan ik toch allemaal streamen dankzij Plex en Netflix. :)
Ik twijfel alleen over waar hem te halen en welke kleur, al neig ik nogal naar de zwarte eigenlijk, past mooi bij mijn Nexus 5. :)
[...]
Let wel goed op. Voor dergelijke acties gooien ze prijzen vaak omhoog. Met de BTW Weg Ermee actie, kan het zijn dat je dan alsnog meer betaald! Gebeurd geregeld met dergelijke acties van ze.
[...]
Tja, met welk apparaat is dat niet? :) Rooten e.d. zal ook wel even duren. Al moet ik zeggen; root heb ik eigenlijk voornamelijk nodig voor LBE Security Master, andere apps gebruik ik niet zo heel veel of zijn 'gewoon' in de Play Store.
Xposed is niet echt aparaat afhankelijk hoor, het kan alleen (nog) niet overweg met ART. Ik vermoed LBE ook niet? Kun je trouwens met LBE ook privileges afnemen van bepaalde applicaties? (NU.nl app die adressenboek steelt bijvoorbeeld?)

Verder heb ik wel erg veel moeite om me in tehouden zeg; het is wel een erg mooi apparaat :)

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-05 14:42
Ik heb nog niet echt veel reviews gespot van de Nexus 9. Ook op websites als ArsTechnica niet enzo. Je zou zeggen dat dat ondertussen wel binnen gaat druppelen, maar het is nog even afwachten.

• Fly-guy
  • Niet online
TheNephilim schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:38:
Ik heb nog niet echt veel reviews gespot van de Nexus 9. Ook op websites als ArsTechnica niet enzo. Je zou zeggen dat dat ondertussen wel binnen gaat druppelen, maar het is nog even afwachten.
De vraag is ook wel hoeveel toestellen er al zijn? Die in Vietnam kan een "gesmokkeld" exemplaar zijn en verder nog geen tablets beschikbaar voor reviews.

Anoniem: 313460

Ik ben de Nexus 9 aan het vergelijken met mijn huidige tablet, de Nexus 10
Tot mijn verbasing zijn er een aantal dingen (ernstig) op achteruit gegaan. Wat is jullie view hierop:
1. Accu
- Nexus 9: 6.700mAh
- Nexus 10: 9.000mAh
2. Verbindingen (grootste minpunt voor mij)
- Nexus 9: Micro-USB
- Nexus 10: Micro-HDMI
3. Schermresolutie
- Nexus 9: 2048x1536 (QXGA)
- Nexus 10: 2560x1600 (WQXGA)
4. Camera Voorkant (voor skype etc.)
- Nexus 9: 1,6MP
- Nexus 10: 1,9MP

Mijn enthousiasme is erg gedaald sinds deze vergelijking. Kunnen sommige punten positief geinterpreteerd worden?
Vergelijking via: http://tweakers.net/price...ting/420177;320234/nexus/

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 16:24

The Wizard

Moderator Mobile
Micro HDMI zie je een stuk minder de laatste tijd, dit wordt opgevangen door de MHL mogelijkheid. Een lagere capaciteit hoeft niet te betekenen dat de tablet minder mee gaat, de techniek gaat ook vooruit, het scherm kan een stuk zuiniger zijn, met zoals de andere componenten.

Qua camera, die vind ik bij bijna alle tablets niet denderend presteren, die 0.3 MPixels verschil ga ik persoonlijk niet merken.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Fly-guy
  • Niet online
Anoniem: 313460 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 18:29:
Ik ben de Nexus 9 aan het vergelijken met mijn huidige tablet, de Nexus 10
Tot mijn verbasing zijn er een aantal dingen (ernstig) op achteruit gegaan. Wat is jullie view hierop:
1. Accu
- Nexus 9: 6.700mAh
- Nexus 10: 9.000mAh
2. Verbindingen (grootste minpunt voor mij)
- Nexus 9: Micro-USB
- Nexus 10: Micro-HDMI
3. Schermresolutie
- Nexus 9: 2048x1536 (QXGA)
- Nexus 10: 2560x1600 (WQXGA)
4. Camera Voorkant (voor skype etc.)
- Nexus 9: 1,6MP
- Nexus 10: 1,9MP

Mijn enthousiasme is erg gedaald sinds deze vergelijking. Kunnen sommige punten positief geinterpreteerd worden?
Vergelijking via: http://tweakers.net/price...ting/420177;320234/nexus/
Het ligt er ook maar helemaal aan waar je je prioriteiten legt en in hoeverre dingen in de praktijk naar voren komen.
Kleinere batterij, maar ook lagere resolutie. Plus mogelijk een (veel) zuinigere CPU, mogelijk is de battery life gelijk of zelfs beter?
Lagere resolutie, maar ook kleiner scherm. Ppi is afgenomen, van 300 naar 245, maar in hoeverre ga je dat merken?
Micro hdmi heb ik op andere tablets zelden gebruikt, dus de afwezigheid kan mij niet boeien.
Frontcam, ach alsof je die 0,3MP gaat zien. 1,6 is ruim voldoende, tenzij je je front selfies op posterformaat gaat afdrukken.

Dat gezegd hebbende, als je blij bent met je nexus 10, waarom de 9 kopen...

• ElArmaSecreta
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-04 15:18
Inderdaad, wat Wizard zegt. Verder is het design van de Nexus 9 in mijn ogen stukken beter. Ik vind de 10 een ongelooflijk gedrocht.

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 00:00
Vergeet de Boomsoundtm speakers op de N9 niet, op een tablet vind ik die veel interessanter dan op een telefoon. Gewicht is denk ik ook een stuk lichter? Ik heb ook een N10, maar vind de 9 gewoon een supermooi ontwerp hebben en en eindelijk fatsoenlijke covers. Grootste nadeel vind ik de afwezigheid van Qi draadloos laden. Voor m'n N10 heb ik een pogo kabel die ook super werkt, maar dat heeft de 9 ook al niet (of een dock?). Ik wacht eerst nog even af of m'n vertrouwde 10 met Lollipop weer als nieuw voelt.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

zAo schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:35:
[...]

Xposed is niet echt aparaat afhankelijk hoor, het kan alleen (nog) niet overweg met ART. Ik vermoed LBE ook niet? Kun je trouwens met LBE ook privileges afnemen van bepaalde applicaties? (NU.nl app die adressenboek steelt bijvoorbeeld?)

Verder heb ik wel erg veel moeite om me in tehouden zeg; het is wel een erg mooi apparaat :)
LBE geeft per-app permissions inderdaad. :)

• ElArmaSecreta
Opgenomen in HQ van Google. Dus waarschijnlijk geen uitgebreide review morgen. Ziet er allemaal mooi uit en werkt lekker zo te zien. Ik wil alleen graag weten hoe lang de accu het uithoudt. Kan niet wachten

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-04 20:03
Geekbench N9
Geekbench iPad Air 2 vs. N9

De single core resultaten:Nexus 9 beter. Multicore: Ipad Air 2. iPad heeft een extra core.

Tegra K1 chip is met zijn 2 cores sneller dan de 3 core van de iPad in "integer" algoritmes, maar de ipad Air 2 is beter in floating point. Wel is de N9 gebenchmarked in 32-bit mode (daarom wellicht slechtere floating point resultaten?). Eerst maar eens afwachten wat die 64-bit gaat doen...

[Voor 70% gewijzigd door jick op 22-10-2014 12:09]

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

jick schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:54:
Geekbench iPad Air 2 vs. N9

De single core resultaten:Nexus 9 beter. Multicore: Ipad Air 2. iPad heeft een extra core.

Tegra K1 chip is met zijn 2 cores sneller dan de 3 core van de iPad in "integer" algoritmes, maar de ipad Air 2 is beter in floating point. Wel is de N9 gebenchmarked in 32-bit mode (daarom wellicht slechtere floating point resultaten?). Eerst maar eens afwachten wat die 64-bit gaat doen...
Vreemd dat de floatingpoint score van de N9 lager is, aangezien GPU's hier over het algemeen beter in zijn toch? Je zou zeggen dat de A8 SOC hier niet veel beter in moet zijn dan de K1.

• mat2005
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-06 18:52
Geekbench test toch alleen de cpu? Daar heeft de gpu van de k1 toch niets mee te maken?

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

• Kiwi
Ik neem die benchmarks sowieso niet altijd even serieus, zeker niet als ze cross platform gaan vergelijken. Anyway, de Nexus 9 heeft toch wel een stuk betere single core prestaties dan de huidige Android topper.
Ik begin me dan toch wel af te vragen of er niet iets mis is met de multi-core benchmark.

AllesOverCrypto.nl

• ElArmaSecreta
Hij is nu terug te vinden in de database van GFXBench.com. Al weet ik niet of de scores kloppen.
http://gfxbench.com/devic...Nexus+9&testgroup=overall

[Voor 90% gewijzigd door ElArmaSecreta op 23-10-2014 15:55]

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:37

Laguna

Connaisseur

Als je het artikel goed had gelezen had je gezien dat dit niet de Nexus 9 is maar de NVIDIA Shield.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• ElArmaSecreta
Laguna schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:52:
[...]

Als je het artikel goed had gelezen had je gezien dat dit niet de Nexus 9 is maar de NVIDIA Shield.
Oops, heb reactie aangepast :)

• Laguna

Laguna

Connaisseur

:) tja en van die resultaten wordt de echtheid betwist, aangezien het info tabblad leeg is. Daarnaast vallen die resultaten nogal tegen vergeleken met de NVIDIA Shield (al zou je dit mogelijk kunnen toeschrijven aan Android Lollipop, als zijnde gebrek aan optimalisatie).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Mozie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
@allemaal,
Als ik me niet vergis en goed herinner, heb ik een tijdje geleden een video gezien waarin werd verteld dat Android L voor de tablets (vooral de Nexus 9) een multitask functie beschikbaar zou stellen, zodat multitasking met gesplitste scherm mogelijk zou worden...

Nu kan ik daar helemaal niets over vinden.
Iemand enige info? Of vergis ik mezelf..?

• Fly-guy
  • Niet online
mowtje schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:44:
@allemaal,
Als ik me niet vergis en goed herinner, heb ik een tijdje geleden een video gezien waarin werd verteld dat Android L voor de tablets (vooral de Nexus 9) een multitask functie beschikbaar zou stellen, zodat multitasking met gesplitste scherm mogelijk zou worden...

Is mij niet bekend en wordt ook nergens vermeld...

• Mozie
  • Niet online
Fly-guy schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:48:
[...]

Is mij niet bekend en wordt ook nergens vermeld...
Waarschijnlijk heeft de (nieuws)site waar ik hem zag, het verwijderd omdat na de bekendmaking van Android L is gebleken dat er niet zo een multitask functie aanwezig is... (Wat een minpunt is natuurlijk..)

• ElArmaSecreta
mowtje schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:44:
@allemaal,

Ik heb dat ook een keer ergens gelezen. En met de cartoonachtige teaser van de N9 was een bus te zien met een split-windshield, dus ik dacht dat Google daarmee duidelijk wilde maken dat er met 2 apps naast elkaar kon worden gewerkt. Dat heb ik ook ergens in dit topic gezet 8)7

Edit: Hier een stukje van AP http://www.androidpolice....explorations-for-android/

[Voor 8% gewijzigd door ElArmaSecreta op 23-10-2014 18:36]

• Mozie
  • Niet online
ElArmaSecreta schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:32:
[...]

Ik heb dat ook een keer ergens gelezen. En met de cartoonachtige teaser van de N9 was een bus te zien met een split-windshield, dus ik dacht dat Google daarmee duidelijk wilde maken dat er met 2 apps naast elkaar kon worden gewerkt. Dat heb ik ook ergens in dit topic gezet 8)7

Edit: Hier een stukje van AP http://www.androidpolice....explorations-for-android/
oooh juist ja.. Dat was 'm inderdaad..
Ik vergisde me toch niet dus..

Maar zoiets zal dus toch niet aanwezig zijn bij Android L of de Nexus 9...? (Aangezien Google zelf niets heeft gezegd)

• ElArmaSecreta
mowtje schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:48:
[...]

Maar zoiets zal dus toch niet aanwezig zijn bij Android L of de Nexus 9...? (Aangezien Google zelf niets heeft gezegd)
Ik denk helaas van niet, ik had het ook graag gezien. Wellicht in versie 5.x. We zullen het zien.

• Mozie
  • Niet online
ElArmaSecreta schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:51:
[...]

Ik denk helaas van niet, ik had het ook graag gezien. Wellicht in versie 5.x. We zullen het zien.
Hopelijk in de verdere updates dan inderdaad..

• Fly-guy
  • Niet online
mowtje schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:48:
[...]

Zowel google als androidpolice heeft nooit gezegd, noch gesuggereerd dat dit in Android 5.x zou komen, noch dat het ooit zou komen, slechts dat google met een idee aan het spelen was. Ik zou het dus helemaal niet verwachten, dan kun je alleen maar positief verrast worden..
we are not suggesting that these features will eventually surface as reality in Android L (or any other release), as we can't be sure what Google's plans are just yet. Instead, we'll simply be taking a look at the functionality and interface Google experimented with toward the end of 2013 and beginning of 2014.

• JohnHeroHD
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-03 15:57
Heb zelf lang zitten en staan twijfelen tussen de Shield of de N9. Zojuist toch maar de N9 gepreordered. Mijn HTC One bevalt onwijs goed en wil mijn iPad V1 (aller aller eerste) toch eindelijk eens upgraden. Tijd voor een compleet Google Ecosysteem.

Wat mij uiteindelijk voor de N9 deed kiezen i.pv. de Shield:
- Stock Android
- Boom speakers
- 64-bit
- Groter scherm
- Games streamen van PC > Tablet kan zoals het er naar uit ziet ook met Limelight

Kan niet wachten. Zal toch moeten.

• Kungfufighter
Ik ben gek op Nexus. De marketing en de hype hebben hun uitwerking op mij niet gemist. Maarrrrr, 16GB, geen sd slot, 8,9 inch ipv 10.1, en een zeer hoge prijs. Natuurlijk is dit ding en stuk minder sexy, maar wel een veeeel betere deal http://www.tabletsmagazin...n-lifetab-s10333-md98828/ Groter scherm, ook Full HD, sd slot, stereo speakers, zo goed als stock Android. Alleen geen lollie... Wat is wijsheid? Tuurlijk zal deze tablet iets langzamer zijn, maar nog altijd snel zat natuurlijk....

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-05 16:51
Misschien een beetje rare vraag maar ik ben van plan de N9 te kopen voor mijn moeder zodat ze in de keuken makkelijk gerechten kan opzoeken/bladeren. Een keuken is natuurlijk een beetje vettige omgeving ongeacht de afzuiging. Mijn vraag is daarom: heeft iemand ervaring met dergelijk gebruik van een tablet en of het af dan wel aan te raden is?

Prima.

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

tikkietrugjaap schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:25:
Misschien een beetje rare vraag maar ik ben van plan de N9 te kopen voor mijn moeder zodat ze in de keuken makkelijk gerechten kan opzoeken/bladeren. Een keuken is natuurlijk een beetje vettige omgeving ongeacht de afzuiging. Mijn vraag is daarom: heeft iemand ervaring met dergelijk gebruik van een tablet en of het af dan wel aan te raden is?
Een paar keer een tablet licht vochtig afnemen kan geen kwaad, maar ik zou het niet 5x per week doen. Heb je een specifieke reden om voor een N9 te gaan?
Anders zou ik naar een waterdichte Z2 Tablet ofzo kijken; die kun je afspoelen. :)

• tikkietrugjaap
zAo schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:29:
[...]

Een paar keer een tablet licht vochtig afnemen kan geen kwaad, maar ik zou het niet 5x per week doen. Heb je een specifieke reden om voor een N9 te gaan?
Anders zou ik naar een waterdichte Z2 Tablet ofzo kijken; die kun je afspoelen. :)
De redenen om voor de N9 te gaan zijn dat het een mooi apparaat is (belangrijk voor de gebruiker :)), lekker snel, altijd als eerste voorzien van updates en een gunstig beeldschermratio voor het uiteindelijke gebruik (digitale versies van boekpagina's lezen/kookwebsites bekijken).

Op zich zal het object niet druipend van het vet geraken maar een licht laagje vettigheid is niet te voorkomen in een keuken natuurlijk. Dan lijkt mij het afdoen met een licht vochtige doek afdoende. Hoop alleen dat het niet via de speakers/USBaansluiting naar binnen komt of ophoopt.

Prima.

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-12-2021
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:39:
[...]

De redenen om voor de N9 te gaan zijn dat het een mooi apparaat is (belangrijk voor de gebruiker :)), lekker snel, altijd als eerste voorzien van updates en een gunstig beeldschermratio voor het uiteindelijke gebruik (digitale versies van boekpagina's lezen/kookwebsites bekijken).

Op zich zal het object niet druipend van het vet geraken maar een licht laagje vettigheid is niet te voorkomen in een keuken natuurlijk. Dan lijkt mij het afdoen met een licht vochtige doek afdoende. Hoop alleen dat het niet via de speakers/USBaansluiting naar binnen komt of ophoopt.
Dan zou ik eerder voor de Xperia Z3 compact tablet gaan. Die komt met alle punten overeen die jij opsomt voor de N9 enkel is deze dan ook nog eens waterdicht!

• Mawtain
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11-2022
Cronimet schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:51:
[...]

Dan zou ik eerder voor de Xperia Z3 compact tablet gaan. Die komt met alle punten overeen die jij opsomt voor de N9 enkel is deze dan ook nog eens waterdicht!
Hij noemt specifiek het 4:3 beeldschermratio en de directe OS updates, twee dingen die de Xperia juist niet heeft...

• Jeltel
  • Niet online
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:25:
mijn ipad 2 wordt wel eens gebruikt in de keuken. En hoeveel troep erop komt valt reuze mee als je een beetje op let. Maar van wat bloem en boter gaat een tablet niet kapot.
En dit zal ook wel gelden voor de Nexus 9

• tikkietrugjaap
Cronimet schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:51:

Zoals al vermeld heeft deze tablet niet ver 4:3 ratio en volgens mij heeft Sony er een flink handje van om z'n eigen skins op Android te leggen. Bedankt voor het advies maar deze tablet wordt het niet voor mij.
Jeltel schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:29:
[...]
mijn ipad 2 wordt wel eens gebruikt in de keuken. En hoeveel troep erop komt valt reuze mee als je een beetje op let. Maar van wat bloem en boter gaat een tablet niet kapot.
En dit zal ook wel gelden voor de Nexus 9
Gebruikservaring zie ik. Bedankt daarvoor. Ik vermoedde zelf ook dat het wel los zou lopen maar om het van iemand te horen met ervaring is toch altijd meer waard. Bedankt.

Prima.

• Cronimet
Mawtain schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:19:
[...]

Hij noemt specifiek het 4:3 beeldschermratio en de directe OS updates, twee dingen die de Xperia juist niet heeft...
Wat is dan juist het voordeel met dit ratio als ik mag vragen?
Ik dacht gelezen te hebben dat Sony redelijk snel is qua updates...

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
@tikkietrugjaap

Ik gebruik hier bijna drie keer in de week een iPad 1 in hoes tijdens het koken. Hij doet het nog altijd en erg vies is ie ook niet. Het hoesje is wat minder schoon maar voor 30euro kan je die ook eens in het jaar vervangen.

• Broner
Cronimet schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:41:
[...]

Wat is dan juist het voordeel met dit ratio als ik mag vragen?
Ik dacht gelezen te hebben dat Sony redelijk snel is qua updates...
Het hangt er vanaf welk type gebruiker je bent. Ik wil de N9 voornamelijk gebruiken om de digitale krant te lezen, pdf-jes te lezen, documentjes bewerken en uiteraard het nodige gesurf. Voor al die zaken is een ratio van 4:3 handiger.

• Cronimet
Broner schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:04:
[...]

Het hangt er vanaf welk type gebruiker je bent. Ik wil de N9 voornamelijk gebruiken om de digitale krant te lezen, pdf-jes te lezen, documentjes bewerken en uiteraard het nodige gesurf. Voor al die zaken is een ratio van 4:3 handiger.
Ik ben aan het denken om mijn eerste tablet aan te gaan schaffen. Ik ga hem voornamelijk gebruiken om wat te surfen, thuis wat tv te kijken en ook zou ik hem graag meenemen op vakantie om de krant te lezen aan het zwembad/strand en om savonds mijn series te kijken. Is de 4:3 ratio handig om films te bekijken?

Hetgeen wat me aanspreekt aan de Xperia Z3 compact tablet is het feit dat deze waterdicht is. Dan hoef je je aan het zwembad niet teveel zorgen te maken
Waterdichtheid geldt voor 'normaal' water niet voor water voor chloor en / of zout

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Broner
Cronimet schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:12:
[...]

Ik ben aan het denken om mijn eerste tablet aan te gaan schaffen. Ik ga hem voornamelijk gebruiken om wat te surfen, thuis wat tv te kijken en ook zou ik hem graag meenemen op vakantie om de krant te lezen aan het zwembad/strand en om savonds mijn series te kijken. Is de 4:3 ratio handig om films te bekijken?

Hetgeen wat me aanspreekt aan de Xperia Z3 compact tablet is het feit dat deze waterdicht is. Dan hoef je je aan het zwembad niet teveel zorgen te maken
Dit plaatje geeft een idee van wat er gebeurt. Je krijgt boven en onder een zwarte balk.

Die waterdichtheid is een interessante eigenschap en kan doorslaggevend zijn. Voor mij zijn de snelheid van de tablet, het formaat van het scherm en de pure android ervaring doorslaggevend. Ieder zijn meug :)

[Voor 3% gewijzigd door Broner op 24-10-2014 15:24]

• Broner
CLB schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:21:
Waterdichtheid geldt voor 'normaal' water niet voor water voor chloor en / of zout
Desalniettemin zal het apparaat ook daar veel beter tegen kunnen dan bijvoorbeeld de N9.

• Cronimet
Broner schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:23:
[...]

Dit plaatje geeft een idee van wat er gebeurt. Je krijgt boven en onder een zwarte balk. [afbeelding]

Die waterdichtheid is een interessante eigenschap en kan doorslaggevend zijn. Voor mij zijn de snelheid van de tablet, het formaat van het scherm en de pure android ervaring doorslaggevend. Ieder zijn meug :)
Hmm dat is niet ideaal precies, is er geen mogelijkheid om dat te scalen ofzo?
Wat is anders de ideale ratio om films te bekijken op een tablet?

Ivm je laatste zin: ik ga ervan uit dat de snelheid van high end tablets die pas uit zijn niet veel verschillen van elkaar?

• Fly-guy
  • Niet online
Cronimet schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:12:
[...]

Broner schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:26:
[...]

Desalniettemin zal het apparaat ook daar veel beter tegen kunnen dan bijvoorbeeld de N9.
Mocht je tablet nat worden door zwembad- of zeewater, spoel deze dan wel af met kraan- of flessenwater, omdat, zoals CLB al zegt, waterdicht alleen geldt voor puur water, niet voor chloor of zout. Deze stoffen kunnen de seals aantasten waardoor de volgende keer in het water wel eens fataal kan zijn.

[Voor 15% gewijzigd door Fly-guy op 24-10-2014 15:54]

• Broner
Cronimet schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:37:
[...]

Hmm dat is niet ideaal precies, is er geen mogelijkheid om dat te scalen ofzo?
Wat is anders de ideale ratio om films te bekijken op een tablet?

Ivm je laatste zin: ik ga ervan uit dat de snelheid van high end tablets die pas uit zijn niet veel verschillen van elkaar?
Het volledige scherm gebruiken betekent dat het beeld opgerekt moet worden (naar de zijkant) of er moeten aan de onderkant en bovenkant stukken worden weggesneden. Ik vind dat zelf geen goed idee. Ik weet ook niet of Android die mogelijkheden biedt.

De chip in de Sony is ook retesnel en is zeker niet iets om je druk over te maken. Die gaat je nog wel wat jaartjes plezier opleveren.

• snitch
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:49
Uitgebreide hands-on van Btekt:

YouTube: Nexus 9 hands-on!

• jmk
Broner schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:23:
[...]

Dit plaatje geeft een idee van wat er gebeurt. Je krijgt boven en onder een zwarte balk. [afbeelding]

Is de nexus 9 echt zo 4.3 als op dit plaatje of valt het nog enigszins mee? Wat is me ook afvraag, als je cropt(dus een beetje van de zijkanten van het beeld afhaalt en dat 1:1 vergroot) mis je dan veel van het beoogde beeld?
Ik weet trouwens 100% zeker dat MX player deze mogelijkheid heeft.

Ik vraag me af wat je het beste kan doen, crop setting op je videoplayer of balken voor lief nemen.
Voor de beste en fijnste kijkervaring zeg maar.

[Voor 3% gewijzigd door jmk op 24-10-2014 20:24]

• ElArmaSecreta
Dat is wel de beste tot nu toe :)

• Jeltel
  • Niet online
Wat mij betreft zijn balken niet storend, maar misschien is dat omdat ik opgegroeid ben met 3:4 tv's en nu een ipad heb.
Echt tv en films kijken doe ik wel op een fatsoenlijk groot scherm.

• Broner
jmk schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:19:
[...]

Is de nexus 9 echt zo 4.3 als op dit plaatje of valt het nog enigszins mee? Wat is me ook afvraag, als je cropt(dus een beetje van de zijkanten van het beeld afhaalt en dat 1:1 vergroot) mis je dan veel van het beoogde beeld?
Ik weet trouwens 100% zeker dat MX player deze mogelijkheid heeft.

Ik vraag me af wat je het beste kan doen, crop setting op je videoplayer of balken voor lief nemen.
Voor de beste en fijnste kijkervaring zeg maar.
Het is echt zoals op het plaatje. Als je de zijkanten eraf snijdt om het scherm volledig op te vullen te maken dan moet je rekening houden met het volgende plaatje:

Je zou eventueel ook een deel van de zijkanten eraf kunnen snijden zodat de zwarte randen boven en onder dunner worden.

• jmk
@Broner: Bedankt, goede tip!

Ik vind het heel fijn dat hier hands-on worden geplaatst. Die filmpjes zijn toch meer van 't zelfde.

Het is een beetje een filmpje maken van een Ferrari in een garage terwijl je wilt weten hoe die rijdt.
De reviewer van Btekt zei dat ze van Google 10 minuten de tijd kregen een filmpje te maken. :/
Beetje jammer dat er geen reviewexemplaren worden verstrekt. Misschien wil Google het pre-order effect maximaliseren? Bijna verdacht, of ben ik paranoïde?

• Fly-guy
  • Niet online
Jeltel schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:29:

Echt tv en films kijken doe ik wel op een fatsoenlijk groot scherm.
Tot je elke week een paar dagen in een hotel verblijft. Dan kijk je toch meer video op je tablet dan je denkt.

Het is dat mijn nexus 7 al een goede volgende eigenaar heeft en de rest van de nexus 9 me wel aanspreekt, maar het schermformaat (4:3) is wat mij betreft een enorme negatieve eigenschap.

• Cronimet
Broner schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:01:
[...]

Het volledige scherm gebruiken betekent dat het beeld opgerekt moet worden (naar de zijkant) of er moeten aan de onderkant en bovenkant stukken worden weggesneden. Ik vind dat zelf geen goed idee. Ik weet ook niet of Android die mogelijkheden biedt.

De chip in de Sony is ook retesnel en is zeker niet iets om je druk over te maken. Die gaat je nog wel wat jaartjes plezier opleveren.
Ik heb momenteel een paar tablets onder de 10 inch die ik interessant vind, maar elke hebben hun plus en minpunten dus is er niet echt 1 die eruit springt.

Nexus 9:
+ mooi, uitstekende specs en goeie bouwkwaliteit
- duur en geen SD slot

Xperia Z3 compact tablet:
+mooie specs, alles erop en eraan, SD slot en waterdicht
- redelijk prijzig en blijkbaar heeft de Sony skin geen goede kritieken

Nvidia Shield:
+ goeie specs, goede prijs en SD slot
- redelijk robuust, niet zo draagbaar.

Ipad mini retina:
+ uitstekende bouwkwaliteit, meeste apps en gunstige prijs
- IOS dus niet ideaal voor multimedia, niet mogelijk om rechtstreeks torrents te downloaden vanaf de tablet. Geen fan van Itunes en het scherm is ook niet van de beste kwaliteit.
Weinig ram geheugen

De Samsungs hebben ook redelijk goeie prijs-kwaliteit verhouding maar draaien dan weer die afschuwelijke Thouchwiz. Tot nu toe heb ik geen enkel toestel die ik niet zou willen halen, maar geen enkele die ik echt eruit vind springen :*)

• jmk
Fly-guy schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:40:
[...]

Tot je elke week een paar dagen in een hotel verblijft. Dan kijk je toch meer video op je tablet dan je denkt.

Het is dat mijn nexus 7 al een goede volgende eigenaar heeft en de rest van de nexus 9 me wel aanspreekt, maar het schermformaat (4:3) is wat mij betreft een enorme negatieve eigenschap.
Als je een 16:9 video hebt en je kijkt die op de N7 met 100% beeldvulling en je kijkt dat zelfde beeld met balken op je N9 dan heb je ongeveer net zulk groot beeld.

Pas je dan de tip van Broner toe en snij je een beetje van de zijkanten af om vervolgens het beeld te vergroten mis je weinig van het originele beeld en heb je een veel groter beeld.

Het is een nadeel voor de filmliefhebber, maar niet onoverkomelijk denk ik.

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-05 22:27
Is het bij een van jullie bekend of de Nexus 9 ook in Nederland uitkomt in de champagne kleur? In de Play Store kan er gekozen worden tussen wit en zwart. Er wordt namelijk wel geadverteerd met de champagne kleur, mijn vriendin zou deze graag willen hebben..

Verkeerde topic, excusi

[Voor 6% gewijzigd door Prev op 25-10-2014 23:08]

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 15:09
Heb het even proberen uit te rekenen op basis van het aantal pixels en de diagonaal van het scherm de verschillen proberen uit te rekenen tussen de nexus 9 en de shield.

Conclusie is dat het scherm van de nexus 12,5mm langer is en dat een film dus 7,3%groter wordt weergegeven.

Uitgangspunt hierbij is wel dat de pixels vierkant zijn en dat alle pixels worden weergeven en niet deels achter de bezel vallen. Mogelijk dat iemand met meer achtergrond informatie deze berekening kan verbeteren.

• Fly-guy
  • Niet online
jmk schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:46:
[...]

Als je een 16:9 video hebt en je kijkt die op de N7 met 100% beeldvulling en je kijkt dat zelfde beeld met balken op je N9 dan heb je ongeveer net zulk groot beeld.

Pas je dan de tip van Broner toe en snij je een beetje van de zijkanten af om vervolgens het beeld te vergroten mis je weinig van het originele beeld en heb je een veel groter beeld.

Het is een nadeel voor de filmliefhebber, maar niet onoverkomelijk denk ik.
Zeker niet onoverkomelijk, maar wel jammer, video kijken is juist wat ik veel doe op een tablet. Misschien omdat ik het gewend ben, maar ik vond de verhouding van mijn tf201 en Nexus 7 juist een voordeel t.o.v. de ipad.

Maar goed, zoals je al zegt, inderdaad niet onoverkomelijk en geen reden voor mijn om er een te kopen.

• Broner
Die processor in de N9 lijkt toch wel erg goed te zijn: http://wccftech.com/nvidi...rks-smoke-apples-a8x-soc/

Stuitte zojuist op een handige tool om schermformaten te vergelijken. Check dit: http://displaywars.com/8-inch-16x9-vs-8,9-inch-4x3

[Voor 30% gewijzigd door Broner op 26-10-2014 12:32]

• mat2005
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-06 18:52
Handige tool Broner. Komt er dus op neer dat met video (16:9) het scherm te vergelijken is met een 8.1 inch 16:9 scherm. Daar valt voor mij mee te leven komende van een nexus 7.

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Cronimet schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:40:
Xperia Z3 compact tablet:
- en blijkbaar heeft de Sony skin geen goede kritieken
Mooiste skin ooit imho, oftewel zeer persoonlijk en eerst eens in het echt bekijken denk ik zo ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Fly-guy
  • Niet online
CLB schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:02:
[...]

Mooiste skin ooit imho, oftewel zeer persoonlijk en eerst eens in het echt bekijken denk ik zo ;)
Ik ben niet zo van (fabriek) skins, dus heb er ook weinig aandacht voor, maar wat mij bijstaat van de sony skin is juist het minimale wat ze aanpassen en dat daar (vaak) positief op gereageerd wordt. Plus, als dat zo is, dan is het met een custom launcher natuurlijk zo "weg" te werken.

• Kungfufighter
Was vandaag in de MediaMarkt en zag de Ipad Air 2. Ik ben zeker geen fan van Apple maar de 9.7 inch is toch wel echt de perfecte maat. Kan je heerlijk de krant op lezen en is gewoon perfect, niet te groot, maar wel genoeg screen estate om lekker te surfen en consumen etc. Ik ben dus wel bang dat de 8.9 inch vd N9 net te klein gaat zijn. Smartphones worden steeds groter, en de meerwaarde van een tablet zit 'm juist in het grotere scherm. Als dat scherm net te klein uitvalt vervalt meteen het hele bestaansrecht van de tablet. Dan zijn de voordelen van een grotere smartphone groter dan de voordelen van een kleine tablet. Daarom kan ik niet wachten om de N9 live in m'n handen te hebben. Dan kan ik voor mezelf bepalen of ie net wel groot genoeg is, of dus net niet. Had ook de Samsung 8.4 in mijn handen en die was dus inderdaad...... net te klein!

Wat zijn jullie gedachten hierover?

[Voor 16% gewijzigd door Kungfufighter op 27-10-2014 23:18]

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 00:00
Kungfufighter schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:14:
Was vandaag in de MediaMarkt en zag de Ipad Air 2. Ik ben zeker geen fan van Apple maar de 9.7 inch is toch wel echt de perfecte maat. Kan je heerlijk de krant op lezen en is gewoon perfect, niet te groot, maar wel genoeg screen estate om lekker te surfen en consumen etc. Ik ben dus wel bang dat de 8.9 inch vd N9 net te klein gaat zijn. Smartphones worden steeds groter, en de meerwaarde van een tablet zit 'm juist in het grotere scherm. Als dat scherm net te klein uitvalt vervalt meteen het hele bestaansrecht van de tablet. Dan zijn de voordelen van een grotere smartphone groter dan de voordelen van een kleine tablet. Daarom kan ik niet wachten om de N9 live in m'n handen te hebben. Dan kan ik voor mezelf bepalen of ie net wel groot genoeg is, of dus net niet. Had ook de Samsung 8.4 in mijn handen en die was dus inderdaad...... net te klein!

Wat zijn jullie gedachten hierover?
De resolutie is even hoog, dus zolang jouw ogen goed zijn, past evenveel op het scherm, alleen iets kleiner, maar dus ook scherper...
Ik kom van een 16:9 Nexus 10, die ik voor in bed net te groot en te zwaar vind. Daarbij komt dat voor veel zaken (met name browsen), de extra ruimte links en rechts weinig tot niets toevoegen. Ook bij digitale tijdschriften, zie je dat die vaak gewoon gedigitaliseerd zijn, dus hun oorspronkelijke verhouding aanhouden, waardoor ik onder en boven zwarte balken heb op m'n N10. Alleen bij films mis je echt wat, maar dan neem ik dat graag voor lief.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:28

tomk94

Developer

Wanneer komen normaal gesproken hoesjes uit voor de Nexus tablets? Heb net een beetje gezocht maar kan naast de 2 officiele Google hoesjes niks vinden. En zeker niks tegen val- en stootschade. Iemand al wat gezien die op de dag van de release geleverd worden?

• Kiwi
Ik heb in ieder geval op Amazon al wat Nexus 9 hoesjes gezien. Hier staan er ook wel een paar tussen.

Zelf ga ik nog even wachten op de Magic Cover, ik hoef geen complete bescherming.

AllesOverCrypto.nl

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Kiwi schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:42:
Ik heb in ieder geval op Amazon al wat Nexus 9 hoesjes gezien. Hier staan er ook wel een paar tussen.

Zelf ga ik nog even wachten op de Magic Cover, ik hoef geen complete bescherming.
Ja de magic cover lijkt mij ook wel handig. Natuurlijk overpriced (want ja officieel) en jammer dat de kleurselectie tegenvalt. Ik had graag een rode gezien.

• Kiwi
Laguna schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:53:
[...]

Ja de magic cover lijkt mij ook wel handig. Natuurlijk overpriced (want ja officieel) en jammer dat de kleurselectie tegenvalt. Ik had graag een rode gezien.
Ik vind hem nog niet eens zo heel overpriced, is natuurlijk ook geen simpele cover. De kleuren vind ik ook jammer, ik hoopte op een oranje cover zoals eerder 'gelekt' was.

Ik wacht de eerste hands on wel af, want een zwarte/indigo vind ik ook weer een beetje tegenvallen.

AllesOverCrypto.nl

• elian0
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 07:18
Kiwi schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 00:46:
[...]

Ik vind hem nog niet eens zo heel overpriced, is natuurlijk ook geen simpele cover. De kleuren vind ik ook jammer, ik hoopte op een oranje cover zoals eerder 'gelekt' was.

Ik wacht de eerste hands on wel af, want een zwarte/indigo vind ik ook weer een beetje tegenvallen.
Misschien komt die oranje cover wel. Als je googlet op "nexus 9 cover amethyst" kun je naar de play store pagina van die kleur: https://play.google.com/s...us_9_cover_coral_amethyst. Je ziet dan ook vier kleuropties. Kies je een van de andere, dan verdwijnt echter de oranje optie. Het is daarom niet duidelijk hoe het zit met oranje. Wel staat op de pagina's van de overige kleuren onder technische specificaties vermeld welke kleuropties er zouden zijn. Daar staat coral amethyst ook bij, evenals twee lederen covers.

• ElArmaSecreta
Hier een paar foto's en video's van het unboxen van de Nexus 6 en 9. Italiaanse site. Video is wel Engels. http://www.tuttoandroid.n...exus-9-video-foto-228553/

[Voor 6% gewijzigd door ElArmaSecreta op 30-10-2014 10:55]

• Slammz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03-2021
Van mij had hij wel 10" of nog groter mogen zijn, jammer dat ze zich zo autistisch vasthouden aan het nummer 9. Idem met 6 voor de nexus wat dan weer een joekel van een scherm is ( voor mij geen issue maar gaat om het idee)

• Kiwi
elian0 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 07:21:
[...]

Misschien komt die oranje cover wel. Als je googlet op "nexus 9 cover amethyst" kun je naar de play store pagina van die kleur: https://play.google.com/s...us_9_cover_coral_amethyst. Je ziet dan ook vier kleuropties. Kies je een van de andere, dan verdwijnt echter de oranje optie. Het is daarom niet duidelijk hoe het zit met oranje. Wel staat op de pagina's van de overige kleuren onder technische specificaties vermeld welke kleuropties er zouden zijn. Daar staat coral amethyst ook bij, evenals twee lederen covers.
Volgens mij is die Coral Amethyst alleen in de US te verkrijgen (er staat ook dat deze kleur niet verkrijgbaar is in Nederland). Daarnaast vind ik die kleur ook niet erg mooi.

Ik bedoelde deze afbeelding:

Ik ga er niet van uit dat deze er ooit komt, aangezien het niet de officiële cover betreft.

Die doos van de Nexus 9 ziet er wel apart uit zeg, hij is wel mooi, maar ik had meer iets in de richting van de oudere Nexus dozen verwacht. Hij doet me op de een of andere manier ook aan Apple denken :+

AllesOverCrypto.nl

• ElArmaSecreta
Ja inderdaad, daar dacht ik ook gelijk aan.
Pagina: 1 2 3 ... 15 Laatste

Let op:
Levertijden en prijzen bespreken we in het [Google Nexus 9] Levertijden & Beschikbaarheid topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee