hier lijkt het erop dat deze hoes/folio ook de backcover van de nexus vervangt. Net zoals bij de moto g hoesjes. Dat zou ideaal zijn, want ook de achterkant zie ik graag wat meer beschermt. Dat is wat mij betreft het nadeel aan de officiële folio.Kiwi schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:05:
[...]
Volgens mij is die Coral Amethyst alleen in de US te verkrijgen (er staat ook dat deze kleur niet verkrijgbaar is in Nederland). Daarnaast vind ik die kleur ook niet erg mooi.
Ik bedoelde deze afbeelding:
[afbeelding]
Ik ga er niet van uit dat deze er ooit komt, aangezien het niet de officiële cover betreft.
[..]
Het ding heet Nexus 9 omdat de schermgrootte dicht bij 9 inch ligt en niet andersom.Slammz schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:24:
Van mij had hij wel 10" of nog groter mogen zijn, jammer dat ze zich zo autistisch vasthouden aan het nummer 9. Idem met 6 voor de nexus wat dan weer een joekel van een scherm is ( voor mij geen issue maar gaat om het idee)
Dan krijg je dit soort hoezen.Jeltel schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 17:31:
[...]
hier lijkt het erop dat deze hoes/folio ook de backcover van de nexus vervangt. Net zoals bij de moto g hoesjes. Dat zou ideaal zijn, want ook de achterkant zie ik graag wat meer beschermt. Dat is wat mij betreft het nadeel aan de officiële folio.
Ik wil zelf juist niets wat de hele tablet bedekt, maar alleen het scherm, aangezien de kans op vallen bij mijn gebruik niet groot is, maar mijn Nexus 7 heeft tijdens het stil liggen toch heel wat krassen opgelopen. Dat laat ik me geen tweede keer gebeuren.
Nee, zo'n ding is verschrikkelijk. Iets wat net een beetje om de tablet past. Bijvoorbeeld de yen cover is mij ideaal. productreview: Cooler Master Yen Folio voor iPad mini Zwart review door gekke-gerrit
Precies, als er een andere logica in zou zitten zou het wel een nexus 8 zijn.Broner schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 20:29:
[...]
Het ding heet Nexus 9 omdat de schermgrootte dicht bij 9 inch ligt en niet andersom.
De ipad mini en het succes van de nexus7's laat zien dat kleiner formaat tablets een verdiende plek hebben tussen de line up. dat deze nexus dus geen 10"of groter is, snap ik wel.
De uitvoering is wat meer premium en nog groter zou het mogelijk nog duurder maken.
Iemand enig idee wanneer Wout van Tweakers de Nexus 9 gaat reviewen? Heb gisteren de Air 2 64gb gekocht maar zit toch serieus te twijfelen om deze te gaan ruilen voor de Nexus 9 als deze vergelijkbaar is. De speakers van de Air irriteren me enorm. Hele Ipad vibreert.
Geen idee maar tot dusver is er op het web nog geen enkele echte review te vinden, alleen previews/hands ons.
Erik321 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:29:
Iemand enig idee wanneer Wout van Tweakers de Nexus 9 gaat reviewen? Heb gisteren de Air 2 64gb gekocht maar zit toch serieus te twijfelen om deze te gaan ruilen voor de Nexus 9 als deze vergelijkbaar is. De speakers van de Air irriteren me enorm. Hele Ipad vibreert.
Zeer waarschijnlijk een embargo op de publicatie van de reviews.Broner schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:41:
Geen idee maar tot dusver is er op het web nog geen enkele echte review te vinden, alleen previews/hands ons.
Mijn gok zou zijn dat het afloopt vannacht, zodat eerste reviews op 01 november verschijnen.
Daarbij, als je naar de markt kijkt dan is de Nexus naast de Xiaomi Mi Pad de enige Android tablet met een 4:3 beeldverhouding, terwijl deze verhouding voor de meeste toepassingen veel bruikbaarder is dan 16:9/16:10 (teruglezend zie ik dat jij 4:3 een nadeel vindt). Ik vind de prijs wat aan de hoge kant, maar puur vanwege de functionaliteit en mijn voorkeur voor een Android tablet kan ik bijna niet om de Nexus 9 heen.Fly-guy schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:02:
[...]
Precies, als er een andere logica in zou zitten zou het wel een nexus 8 zijn.
De ipad mini en het succes van de nexus7's laat zien dat kleiner formaat tablets een verdiende plek hebben tussen de line up. dat deze nexus dus geen 10"of groter is, snap ik wel.
De uitvoering is wat meer premium en nog groter zou het mogelijk nog duurder maken.
Ik vind het ook te duur. Helaas is alleen nvidia shield tablet potentieel concurrent.Broner schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:33:
[...]
Daarbij, als je naar de markt kijkt dan is de Nexus naast de Xiaomi Mi Pad de enige Android tablet met een 4:3 beeldverhouding, terwijl deze verhouding voor de meeste toepassingen veel bruikbaarder is dan 16:9/16:10 (teruglezend zie ik dat jij 4:3 een nadeel vindt). Ik vind de prijs wat aan de hoge kant, maar puur vanwege de functionaliteit en mijn voorkeur voor een Android tablet kan ik bijna niet om de Nexus 9 heen.
is de extra 100 euro de betere bouwkwaliteit/1 inch en 4:3 verhouding wel waard.
Ik vraag mij wel af in hoe verre apps correct worden weergegeven op het 4:3 scherm. Android doet automatisch opschalen, maar ik vraag me af hoe dat in de werkelijkheid uitpakt? Mensen die hier iets over kunnen zeggen? (zelf even zitten zoeken maar kan het niet direct vinden, Wout noemt het helaas ook nergens in de review van de Xiaomi Mi Pad)
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Drwho1 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:55:
Zeer waarschijnlijk een embargo op de publicatie van de reviews.
Mijn gok zou zijn dat het afloopt vannacht, zodat eerste reviews op 01 november verschijnen.
En als het niet 1 nov is, dan zet ik mijn geld op maandag 3 nov.

Denk dat er geen emargo is. Anders had je op youtube/websites al geen unboxing en first handson moeten zien/lezen
Tuurlijk wel, die hands-on zijn perfecte teasers en strak omlijnd (qua duur en wat men mag laten zien).Anoniem: 256386 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:31:
Denk dat er geen emargo is. Anders had je op youtube/websites al geen unboxing en first handson moeten zien/lezen
Unboxing is natuurlijk niet te vermijden eens de toestellen in het circuit komen voor verdeling naar de winkels.
Maar de echte professionele reviews door de grote techsites zitten onder embargo.
Jammer nog geen reviews online. Wat zijn voor jullie redenen om voor de Nexus 9 te gaan ipv Air 2? Ik heb de laatst genoemde nu 3 dagen maar het werkt op een of andere manier niet zo gebruiksvriendelijk dan een Android device. Ook lijken mij die stereo speakers van de Nexus 9 echt een pluspunt. De Nexus 9 zal een iets minder goede soc hebben verwacht ik maar dat ga je in het gebruik vast niet merken.
Prijs & perfecte integratie met diensten van Google. Overigens overweeg ik ook een Ipad mini Retina.Erik321 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 08:09:
Jammer nog geen reviews online. Wat zijn voor jullie redenen om voor de Nexus 9 te gaan ipv Air 2? Ik heb de laatst genoemde nu 3 dagen maar het werkt op een of andere manier niet zo gebruiksvriendelijk dan een Android device. Ook lijken mij die stereo speakers van de Nexus 9 echt een pluspunt. De Nexus 9 zal een iets minder goede soc hebben verwacht ik maar dat ga je in het gebruik vast niet merken.
Allebei de tablets hebben hun voordelen. Met een Android tablet kan je meer (torrents downloaden ed), maar het grote voordeel van een iPad is dat de apps écht beter geoptimaliseerd worden/zijn dan voor Android tablets.
Lijkt me een behoorlijk subjectieve uitspraak?Arthur-M. schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 14:41:
Allebei de tablets hebben hun voordelen. Met een Android tablet kan je meer (torrents downloaden ed), maar het grote voordeel van een iPad is dat de apps écht beter geoptimaliseerd worden/zijn dan voor Android tablets.
Zoals Arthur-M. het verwoordt wel, al zijn er zeer weinig 4:3 Android tablets dus wat dat betreft moeten we nog afwachten hoe goed apps hiermee omgaan. Bij de diverse iPads zijn alle apps altijd al voor de 4:3 verhouding ontwikkeld en geoptimaliseerd.joey129 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 18:21:
[...]
Lijkt me een behoorlijk subjectieve uitspraak?
[Voor 4% gewijzigd door Laguna op 01-11-2014 18:57]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik vind van niet.Anoniem: 256386 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:46:
[...]
Ik vind het ook te duur. Helaas is alleen nvidia shield tablet potentieel concurrent.
is de extra 100 euro de betere bouwkwaliteit/1 inch en 4:3 verhouding wel waard.
Nvidia Shield 32Gb met Lte is ongelooflijke € 165,00 goedkoper als vergelijkbare Nexus 9.
En je krijgt daarnaast nog een MicroSdslot erbij die de Nexus 9 geheel niet heeft.
Is dan het 0,5 inch groter scherm de meerprijs waard? Ook niet denk ik.
Blijft of de processor beter presteert: ook niet, antutu scores zijn praktisch gelijk.
Kan de Nexus 9 dan meer? Ook niet, Nvidia kun je uitbreiden met een dedicated game controller.
Op de Shield kun je games streamen vanaf je pc met nvidia grafische kaart, een plus als je dit belangrijk vindt.
Verder heeft de Shield een stylus, heeft de Nexus 9 ook niet.
Films kijken op de Shield doe je overigens over het hele 8,4 inch scherm terwijl op de Nexus 9 dit met een beelddiagonaal van 8,1 inch gebeurt, nadeel van het 4:3 beeldscherm.
Shield 32Gb Lte komt overal erg goed uit de testen, geroemd wordt de uitstekende prijs/kwaliteit/gebodene verhouding.
Speel je geen spelletjes dan heb je de snelste android tablet die te koop is met op de koop toe een grote accu.
Met dit alles op een rij moet ieder voor zich zelf uitmaken of de Nexus 9 deze gewoon forse meerprijs waard is.
[Voor 25% gewijzigd door snah001 op 01-11-2014 22:48]
Xiaomi 12 Pro 12GB\256GB EEA Global V14.0.8.0.TLBEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Daar heb je misschien een aantal goeie punten, maar..snah001 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 21:55:
[...]
Ik vind van niet.
Nvidia Shield 32Gb met Lte is ongelooflijke € 165,00 goedkoper als vergelijkbare Nexus 9.
En je krijgt daarnaast nog een MicroSdslot erbij die de Nexus 9 geheel niet heeft.
[...]
Speel je geen spelletjes dan heb je de snelste android tablet die te koop is met op de koop toe een grote accu.
Met dit alles op een rij moet ieder voor zich zelf uitmaken of de Nexus 9 deze gewoon forse meerprijs waard is.
Afgezien van dat ik mijn tablet niet per se voor games wil gebruiken, zijn er een aantal redenen waarom ik juist voor de Nexus 9 kies;
Nexus 9 zal altijd de recentste versie van android draaien, daar waar het bij veel andere fabrikanten de vraag is wanneer en of je wel een update krijgt.
De combinatie van Nexus met HTC. Ik heb zelf goede ervaringen met beide, vooral HTC vind ik een ondergewaardeerd merk (wat veelal te maken heeft met marketing denk ik). HTC maakt al jaren uitstekende high-end smartphones waar ik qua design, hardware EN android skin enorm van gecharmeerd ben.
Daarnaast wil ik mijn Nexus 9 gaan gebruiken als laptopvervanger in combinatie met de bijpassende keyboardfolio en een muis met bluetooth.
Nu moet ik hierbij wel zeggen dat ik nog moet afwachten hoe dit zich in de praktijk gaat uitwerken.
En ook het scherm van de Nexus 9 zal naar alle waarschijnlijkheid met zijn 2048x1536 meer dan prima in orde zijn. Alhoewel dit natuurlijk ook nog even afwachten is.
Voor mij is de Nvidia Shield dus helemaal geen optie.
Dit geeft maar weer eens aan dat iedereen zijn eigen belangrijke criteria heeft. LTE boeit mij niet, noch de afwezigheid van een SD-slot, dus de meerprijs blijft beperkt tot 100 euro. De 64 bit processor lijkt mij echter wel een belangrijk verschil te wezen wat de tablet toekomstbestendig maakt. De ratio van het scherm is uiteraard ook heel persoonlijk. Al had de Nvidia Shield 100 euro gekost dan nog hoefde ik hem niet omdat het voor alle taken behalve het kijken van films een suboptimale ervaring biedt. Dat de Shield daarnaast goedkoop aanvoelt is ook jammer en het extra gewicht van 154 gram ten opzichte van de Nexus 9 vind ik eveneens een groot minpunt. Dan koop ik voor 300 euro liever een Ipad mini Retina. Ik zou de Shield enkel overwegen als ik het primair zou gebruiken voor games en films.snah001 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 21:55:
[...]
Ik vind van niet.
Blijft of de processor beter presteert: ook niet, antutu scores zijn praktisch gelijk.
Kan de Nexus 9 dan meer? Ook niet, Nvidia kun je uitbreiden met een dedicated game controller.
Op de Shield kun je games streamen vanaf je pc met nvidia grafische kaart, een plus als je dit belangrijk vindt.
Verder heeft de Shield een stylus, heeft de Nexus 9 ook niet.
Films kijken op de Shield doe je overigens over het hele 8,4 inch scherm terwijl op de Nexus 9 dit met een beelddiagonaal van 8,1 inch gebeurt, nadeel van het 4:3 beeldscherm.
Shield 32Gb Lte komt overal erg goed uit de testen, geroemd wordt de uitstekende prijs/kwaliteit/gebodene verhouding.
Overigens is de Shield niet 8,4 maar enkel 8 inches groot. Dat betekent een verschil van 0,9 inch t.o.v. de Nexus 9. Voor het kijken van films zal de Nexus 9 dus alsnog ietsje meer beeld bieden http://displaywars.com/8-inch-16x9-vs-8,9-inch-4x3. Voor het bekijken van websites, het bewerken van documentjes en het lezen van de krant of pdf-jes is het verschil echter enorm.
Precies. 0.9 inch lijkt niet eens zoveel (11%), maar de schermoppervlakte van de Nexus 9 is ruim 30% groter (niet alleen hangen oppervlakte en diagonaal kwadratisch samen, maar een tablet heeft - bij gelijke diagonaal - ook een groter schermoppervlak naarmate hij meer vierkant is).Broner schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:13:
[...]
Overigens is de Shield niet 8,4 maar enkel 8 inches groot. Dat betekent een verschil van 0,9 inch t.o.v. de Nexus 9. Voor het kijken van films zal de Nexus 9 dus alsnog ietsje meer beeld bieden http://displaywars.com/8-inch-16x9-vs-8,9-inch-4x3. Voor het bekijken van websites, het bewerken van documentjes en het lezen van de krant of pdf-jes is het verschil echter enorm.
edit: had de percentages in je link nog niet gezien

[Voor 11% gewijzigd door elian0 op 02-11-2014 14:21]
Qua bouw, speaker plaatsing en stock android is het bijna een perfecte model.elian0 schreef op zondag 02 november 2014 @ 14:14:
[...]
Precies. 0.9 inch lijkt niet eens zoveel (11%), maar de schermoppervlakte van de Nexus 9 is ruim 30% groter (niet alleen hangen oppervlakte en diagonaal kwadratisch samen, maar een tablet heeft - bij gelijke diagonaal - ook een groter schermoppervlak naarmate hij meer vierkant is).
edit: had de percentages in je link nog niet gezienWel is een Shield aan de resolutie te zien 16x10 ipv 16x9: http://displaywars.com/8-inch-16x10-vs-8,9-inch-4x3 (vandaar dat ik ruim 30% had uitgerekend ipv bijna 40%).
Ik had zelf liever 16:10 ratio gezien. Verder vind ik de prijs te hoog.
Voor 399 koop je notabene een iPad air die ook voldoet.
Bedankt voor de correctie en het schermoppervlak van de N9 is inderdaad aanzienlijk groter dan dat van de Shield.elian0 schreef op zondag 02 november 2014 @ 14:14:
[...]
Precies. 0.9 inch lijkt niet eens zoveel (11%), maar de schermoppervlakte van de Nexus 9 is ruim 30% groter (niet alleen hangen oppervlakte en diagonaal kwadratisch samen, maar een tablet heeft - bij gelijke diagonaal - ook een groter schermoppervlak naarmate hij meer vierkant is).
edit: had de percentages in je link nog niet gezienWel is een Shield aan de resolutie te zien 16x10 ipv 16x9: http://displaywars.com/8-inch-16x10-vs-8,9-inch-4x3 (vandaar dat ik ruim 30% had uitgerekend ipv bijna 40%).
Ik vind de prijs ook hoog, maar de vraag is toch ook of die N9 niet simpelweg beter is dan de Ipad air.Qua bouw, speaker plaatsing en stock android is het bijna een perfecte model.
Ik had zelf liever 16:10 ratio gezien. Verder vind ik de prijs te hoog.
Voor 399 koop je notabene een iPad air die ook voldoet.
[Voor 18% gewijzigd door Broner op 02-11-2014 16:11]
Uhm de Nexus 9 is juist zwaarder dan de Shield (35 gram zwaarder om precies te zijn).Broner schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:13:
[...]
en het extra gewicht van 154 gram ten opzichte van de Nexus 9 vind ik eveneens een groot minpunt.
Android Authority laat een unboxing en een blik op de software zien.
Ik heb het idee dat je bij deze video een iets beter beeld krijgt van hoe Lollipop draait op de N9.
Misschien is de grootste selling point van de N9 wel: Made for Lollipop?
Andere tablets krijgen ondersteuning voor Lollipop, maar de N9 is het schoolvoorbeeld hoe goed het kan werken.
Full review coming "soon"...
Ik heb het idee dat je bij deze video een iets beter beeld krijgt van hoe Lollipop draait op de N9.
Misschien is de grootste selling point van de N9 wel: Made for Lollipop?
Andere tablets krijgen ondersteuning voor Lollipop, maar de N9 is het schoolvoorbeeld hoe goed het kan werken.
Full review coming "soon"...
Yippie kayak, other buckets!
Verrek, ik had op de verkeerde pagina van Nvidia gekeken. Deze namelijk: http://shield.nvidia.com/specs-and-features/Laguna schreef op zondag 02 november 2014 @ 17:38:
[...]
Uhm de Nexus 9 is juist zwaarder dan de Shield (35 gram zwaarder om precies te zijn).
Er staan nog geen reviews online maar op twitter staan al wat hints dat battery life slecht is en de tablet veel te heet word en vervolgens ook traag, waarschijnlijk omdat de cpu zichzelf throttled.
Artiest voorheen bekend als b3n666
Mja, precies wat ik van HTC had verwacht eigenlijk. Jammer!t_o_c schreef op maandag 03 november 2014 @ 01:11:
Er staan nog geen reviews online maar op twitter staan al wat hints dat battery life slecht is en de tablet veel te heet word en vervolgens ook traag, waarschijnlijk omdat de cpu zichzelf throttled.

Ik snap niet zo waar je verwachtingen vandaan komen. Daarnaast zal Google zelf meer de hand in het ontwerpen en de componenten hebben gehad.Cubic X schreef op maandag 03 november 2014 @ 07:49:
[...]
Mja, precies wat ik van HTC had verwacht eigenlijk. Jammer!
t_o_c schreef op maandag 03 november 2014 @ 01:11:
Cubic X schreef op maandag 03 november 2014 @ 07:49:
[...]
Hmm, lijkt me ook kort door de bocht. Google is geen hardwarebouwer, zij kiezen een technisch partner welke verantwoordelijk is voor de uitvoering van haar 'wensen' omtrent een nieuwe tablet/smartphone.ElArmaSecreta schreef op maandag 03 november 2014 @ 08:19:
[...]
Ik snap niet zo waar je verwachtingen vandaan komen. Daarnaast zal Google zelf meer de hand in het ontwerpen en de componenten hebben gehad.
Nog even afwachten wat de andere reviewers ervan zeggen, maar oververhitting en slechte batterijduur lijken me dingen die tijdens een rigoureuze pre-testing aan het licht moeten komen.
Slechte zaak als deze problemen (geen 'details') vaak voorkomen in de reviews, als ze hier al meteen met een OTA-patch aan de slag moeten om het min of meer te verhelpen...
Ik had op 3 nov gegokt wat betreft opheffing van het embargo, maar naar amerikaanse tijd is het daar nog nacht...dus misschien om 08u00 hun tijd ofzo.

Ik had dit ook verwacht, maar niet van HTC, maar wel van de gebruikte Nvidia chip.Cubic X schreef op maandag 03 november 2014 @ 07:49:
[...]
What a fine day for Science! | Specs
Ik kwam die oververhitting problemen ook al tegen op Reddit, maar het lijkt me wel dat dit met een OTA op te lossen is. Oververhitting en batterijduur kan heel goed met elkaar te maken hebben, dus wie weet zit er ergens een of andere bug.
Niet zo fijn om te horen vlak voor levering, maar ik blijf positief
EDIT: Hij is binnen
Niet zo fijn om te horen vlak voor levering, maar ik blijf positief

EDIT: Hij is binnen

[Voor 17% gewijzigd door Kiwi op 03-11-2014 11:19]
Heat issues en throttling daardoor zijn wel een probleem, maar battery life kun je imho pas na een paar dagen wat van zeggen? Nouja, als je een drain hebt dat hij in een uur leeg is, dan is het wat anders natuurlijk 

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Ik zal mijn eerste indruk van de Nexus 9 tablet hier delen, ik hoop volgende week een uitgebreide review online te hebben.
+ Het design is erg mooi. Hij lijkt veel op de Nexus 5, maar nét iets lichter van kleur.
+ De installatie procedure is erg versimpeld en vergemakkelijkt, je bepaalt nu zelf welke apps je wilt overnemen van oude apparaten etc.
+ Het scherm is erg mooi
+ Het formaat is een groot verschil met mijn Nexus 7, veel meer schermruimte maar toch nog met een hand vast te houden
+ Het gewicht valt me heel erg mee, ik kan hem makkelijk vasthouden met een hand
- Ik had toch wat meer van het geluid verwacht. Eerste test op Youtube vond ik niet zo heel geweldig, dit ga ik later uitgebreid testen
- De achterkant is erg vingerafdruk gevoelig. Ik vind het zelf niet zo'n groot probleem, maar anderen misschien wel
Hier wat afbeeldingen: http://imgur.com/a/dMX1Q#0
Ik zal deze post updaten als ik iets tegenkom
+ Het design is erg mooi. Hij lijkt veel op de Nexus 5, maar nét iets lichter van kleur.
+ De installatie procedure is erg versimpeld en vergemakkelijkt, je bepaalt nu zelf welke apps je wilt overnemen van oude apparaten etc.
+ Het scherm is erg mooi
+ Het formaat is een groot verschil met mijn Nexus 7, veel meer schermruimte maar toch nog met een hand vast te houden
+ Het gewicht valt me heel erg mee, ik kan hem makkelijk vasthouden met een hand
- Ik had toch wat meer van het geluid verwacht. Eerste test op Youtube vond ik niet zo heel geweldig, dit ga ik later uitgebreid testen
- De achterkant is erg vingerafdruk gevoelig. Ik vind het zelf niet zo'n groot probleem, maar anderen misschien wel
Hier wat afbeeldingen: http://imgur.com/a/dMX1Q#0
Ik zal deze post updaten als ik iets tegenkom

Over de heat issues. Die van mij is toch redelijk warm op de achterkant tijdens het downloaden en installeren van 20 applicatie updates. Rechts onder de camera vooral.
Ik voel dat hij iets warmer is misschien rechts onder de camera, maar ik zou het zelf niet kunnen vinden.
Als je vragen hebt, stel ze maar 
Ik ben wel erg onder de indruk van de snelheid, scrollen in Chrome is super smooth bijvoorbeeld.

Ik ben wel erg onder de indruk van de snelheid, scrollen in Chrome is super smooth bijvoorbeeld.
[Voor 58% gewijzigd door Kiwi op 03-11-2014 12:19]
Ja, eentje. Ren je terug naar de tablet wanneer je naar de wc bent geweest of neem je die gewoon mee?
[Voor 6% gewijzigd door Broner op 03-11-2014 12:19]
Haha, die blijft de hele dag bij me 
Ik heb net een Antutu benchmark gedraaid, score is 56265, screenshot staat in de imgur gallery.
Ik voel nu wel dat de bovenkant van de tablet wat warmer is, maar niet zo warm/heet dat hij niet prettig meer vast te houden is.

Ik heb net een Antutu benchmark gedraaid, score is 56265, screenshot staat in de imgur gallery.
Ik voel nu wel dat de bovenkant van de tablet wat warmer is, maar niet zo warm/heet dat hij niet prettig meer vast te houden is.
Dus gewoon zoals we gewend zijn van hedendaagse smartphones? De warmte bedoel ik dan heKiwi schreef op maandag 03 november 2014 @ 12:26:
Haha, die blijft de hele dag bij me

[Voor 3% gewijzigd door ElArmaSecreta op 03-11-2014 12:41]
Qua hitte zal het wel meevallen.
Mijn vorige 2 tablets waren ook warm als ik een game speelde
Mijn vorige 2 tablets waren ook warm als ik een game speelde
Ik heb er nog geen ei op kunnen bakken vandaag dus het lijk allemaal nog wel mee te vallen. Geen "heat-gate" gelukkig. 

http://www.phonearena.com...us-9-Review_id3842/page/2
De eerste review is online
Phonearena geeft een 9.3!
Ook geen problemen met de batterijduur, die is ontzettend goed zelfs.
http://www.phonearena.com...gle-Nexus-9-Review_id3842?
Ook geen problemen met de batterijduur, die is ontzettend goed zelfs.
http://www.phonearena.com...gle-Nexus-9-Review_id3842?
Mooi, de kritieken van phonearena gaan over details:
Hollowness with its construction
Low lighting performance is weak with its camera
Die camera kwam ik ook net achter, met een beetje minder licht krijg je meteen allemaal rode en groene korrels. Ik zal een foto plaatsen ter verduidelijking.
Uiteindelijke foto heeft hier geen last van.
Uiteindelijke foto heeft hier geen last van.
[Voor 14% gewijzigd door Kiwi op 03-11-2014 13:22]
Oef van de 16GB nog maar 9GB beschikbaar zo te zien, dat is toch best karig.. onbegrijpelijk dat Google niet voor 32GB en 64GB heeft gekozen (zeker als je ook nog eens premium prijzen gaat vragen).
Zoals je kan zien ook bijna een gigabyte aan standaard apps. Deze zijn helaas niet te verwijderen zoals eerder gelekt was. Ik zelf heb genoeg aan 9GB, films stream ik wel. En voor die ene keer dat ik niet stream gebruik ik wel een USB OTG kabeltje.Laguna schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:18:
Oef van de 16GB nog maar 9GB beschikbaar zo te zien, dat is toch best karig.. onbegrijpelijk dat Google niet voor 32GB en 64GB heeft gekozen (zeker als je ook nog eens premium prijzen gaat vragen).
Pff, camera op een tablet is voor mij persoonlijk dan weer geen factor.Broner schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:13:
Mooi, de kritieken van phonearena gaan over details:
Enkel een frontcam voor eens een sporadische skype.
Ouch, dat is echt weinig!? Is dat zo nadat je hem uit de doos haalt of heb je zelf reeds de nodige apps/games geïnstalleerd?Laguna schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:18:
Als dat stock is, dan weet ik dat ik voor een 32gb zal gaan. Wat apps en enkele games (die steeds zwaarder worden) en je zit zo door die 9gb.

Is gebaseerd op de foto's van Kiwi en dat is, aldus zijn eigen woorden, direct uit de doos met enkel de stock apps geïnstalleerd.Drwho1 schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:49:
[...]
Ouch, dat is echt weinig!? Is dat zo nadat je hem uit de doos haalt of heb je zelf reeds de nodige apps/games geïnstalleerd?
Als dat stock is, dan weet ik dat ik voor een 32gb zal gaan. Wat apps en enkele games (die steeds zwaarder worden) en je zit zo door die 9gb.
Ik vind de plaatsing van de knoppen niet zo geweldig op de tablet. Ze zijn klein, steken weinig uit en zijn daardoor lastig in te drukken. Ook vind ik het (nog) lastig om te weten welke knop ik indruk.
Gelukkig zit er een double tap to wake functie op
Gelukkig zit er een double tap to wake functie op

Het scherm is prachtig en het geluid is voor mij prima. Heb een half uur youtube gekeken en heb geen last van een warme achterkant. Dat was tijdens die update downloaden wel het geval, toen werd de achterkant bij de camera comfortabel warm 
Moet alleen nog uitzoeken hoe ik aan meer dan 2 velden kom voor mijn apps, op mijn Asus heb ik er 5 en dat is wel handig omdat ik voor elk soort app (nieuws, games gerelateerd, enz.) een apart veld heb.

Moet alleen nog uitzoeken hoe ik aan meer dan 2 velden kom voor mijn apps, op mijn Asus heb ik er 5 en dat is wel handig omdat ik voor elk soort app (nieuws, games gerelateerd, enz.) een apart veld heb.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Bedoel je 'mapjes' op het homescreen? Als je long-presst op een app shortcut en 'm vervolgens bovenop een andere app shortcut sleept maak je een nieuwe map.Lekker Ventje schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:11:
324936
Kan je eens een online spel spelen? Ik zou deze tablet graag kopen voor Hearthstone. Is een online spel waar je continu moet voor online zijn. Dus vraag mij af of deze ook zo warm zal worden bij het spelen van dit 2D spel met 3d effecten.
Nee, ik bedoel echt velden waar je de apps kwijt kan. Ik heb nu het startscherm en kan vervolgens nog een scherm naar links, niet eens naar rechts.
Links kan ik trouwens ook geen apps kwijt want dat is benut door google Now.
[Voor 20% gewijzigd door Lekker Ventje op 03-11-2014 16:15]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ah! Om meer homescreens toe te voegen kan je wederom long press doen op een app shortcut en die vervolgens naar de rechterkant van het scherm slepen.Lekker Ventje schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:14:
Nee, ik bedoel echt velden waar je de apps kwijt kan. Ik heb nu het startscherm en kan vervolgens nog een scherm naar links, niet eens naar rechts.
Bedankt, het werkt. Kan ik vanavond alles weer gaan sorteren en apps weg mikken. Kom nu ook weer apps tegen waarvan ik niet eens wist dat ik ze had.
Die review komt op een error uit... Vreemd.ElArmaSecreta schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:03:
http://www.phonearena.com...us-9-Review_id3842/page/2
Net bezig de review te lezen, was halverwege, waarna bij het klikken naar pagina 3 een "Error not found" pagina verscheen. Nu lijkt de hele review offline gehaald te zijnElArmaSecreta schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:03:
http://www.phonearena.com...gle-Nexus-9-Review_id3842

Overigens vind ik het vrij apart dat de reviewer het heeft over: low price, budget-conscious en affordable cost, terwijl de Nexus 9 als premium device in de markt wordt gezet (en de prijs vergelijkbaar is met de concurrentie).
Met nog in de conclusie:
De Samsung Galaxy Tab S 8.4 16GB is goedkoper, de LG G Pad 8.3 16GB is goedkoper, de iPad Mini Retina 16GB is goedkoper en de Sony Xperia Z3 Tablet Compact 16GB is gelijk geprijsd.Best of all, its starting price of $399 undercuts many of its rivals in the process, since the pricing alone goes a long way in giving it some serious value.
Alleen de iPad Mini 3 is duurder..
[Voor 28% gewijzigd door Laguna op 03-11-2014 18:28]
Review staat wel op de frontpage. Misschien iemand op de redactie over een snoertje gestruikeld 
Eigenlijk is 16GB niet meer van deze tijd voor een tablet maar zolang de massa het blijft kopen blijven die tablets in de markt.

Eigenlijk is 16GB niet meer van deze tijd voor een tablet maar zolang de massa het blijft kopen blijven die tablets in de markt.
[Voor 40% gewijzigd door Lekker Ventje op 03-11-2014 17:34]
'This review was taken down by Google'Laguna schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:33:
[...]
Net bezig de review te lezen, was halverwege, waarna bij het klikken naar pagina 3 een "Error not found" pagina verscheen. Nu lijkt de hele review offline gehaald te zijn![]()
Overigens vind ik het vrij apart dat de reviewer het heeft over: low price, budget-conscious en affordable cost, terwijl de Nexus 9 als premium device in de markt wordt gezet (en de prijs vergelijkbaar is met de concurrentie). Ook de 16GB en 32GB opties als typisch voor deze tijd noemen..

Viel mij ook al op. 16GB... ze zouden er een punt voor af moeten trekken imo. Zonder microSD moet je toch echt minimaal 32GB hebben wil je niet telkens tegen te weinig ruimte aanlopen. Al helemaal nu ze de N9 neerzetten als niet enkel tablet, maar ook om mee te werken.Laguna schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:33:
[...]
Overigens vind ik het vrij apart dat de reviewer het heeft over: low price, budget-conscious en affordable cost, terwijl de Nexus 9 als premium device in de markt wordt gezet (en de prijs vergelijkbaar is met de concurrentie). Ook de 16GB en 32GB opties als typisch voor deze tijd noemen..
Wie weet, al is de cache van Google dan wel weer handig om de review alsnog te lezen

http://webcache.googleuse...le-Nexus-9-Review_id3842/
http://webcache.googleuse...us-9-Review_id3842/page/2
http://webcache.googleuse...us-9-Review_id3842/page/3
http://webcache.googleuse...us-9-Review_id3842/page/4
Waarom

Hij is nu officieel op de markt en dan mag je daar toch een review over plaatsen ?
Smiling as the shit comes down...
Embargo'tje geschonden misschien...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
En daarmee mogelijk geen retail versie gebruikt.CLB schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:54:
Embargo'tje geschonden misschien...
Inmiddels is de review ook van de frontpage van Phone Arena gehaald.
[Voor 20% gewijzigd door Laguna op 03-11-2014 17:57]
Geen retailversie gebruikt, dús een embargo geschonden. Lijkt erop dat dit embargo over een uurtje opgeheven wordt: https://plus.google.com/1...4788775/posts/LK8rtFkiYQ7.
Vind jij. Mijn vriendin is helemaal tevreden met haar 16GB in haar nexus 7.Freakster86 schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:40:
[...]
Viel mij ook al op. 16GB... ze zouden er een punt voor af moeten trekken imo. Zonder microSD moet je toch echt minimaal 32GB hebben wil je niet telkens tegen te weinig ruimte aanlopen. Al helemaal nu ze de N9 neerzetten als niet enkel tablet, maar ook om mee te werken.
Het valt mij in die review op dat de iPad nogal veel sneller is dan de Nexus. Hoe komt dat?
Vooral de Sunspider benchmark geeft een enorm verschil. Omdat Safari in native code draait en Chrome onder Android in een JVM?
Vooral de Sunspider benchmark geeft een enorm verschil. Omdat Safari in native code draait en Chrome onder Android in een JVM?
Vandaag de Nexus 9 wit 16GB opgepikt uit Mediamarkt voor 389.
Ik ben het met jullie eens dat er van de 16GB maar 11,05GB over is voor totale ruimte wel weinig is.
Gelukkig bestaat USB OTG ook nog, dus het zal voorlopig niet zo'n groot probleem zijn voor mij.
Hij voelt erg fijn aan en is lekker dun, vergeleken met mijn Nexus 4. Enige nadeel tot nu toe vind ik de uitstekende camera op de achterkant, ik kan daar niet van af blijven wanneer ik het vasthoud
Weet iemand of er ook al root uit is voor N9, op xda vind ik geen forum erover.
Ik ben het met jullie eens dat er van de 16GB maar 11,05GB over is voor totale ruimte wel weinig is.
Gelukkig bestaat USB OTG ook nog, dus het zal voorlopig niet zo'n groot probleem zijn voor mij.
Hij voelt erg fijn aan en is lekker dun, vergeleken met mijn Nexus 4. Enige nadeel tot nu toe vind ik de uitstekende camera op de achterkant, ik kan daar niet van af blijven wanneer ik het vasthoud

Weet iemand of er ook al root uit is voor N9, op xda vind ik geen forum erover.
Wauw, de kritiek van The Verge is wel behoorlijk in de video review. Ook al weet ik dat ze behoorlijk Apple-minded zijn, ik had niet zo'n kritische noot verwacht.
Edit:
Alhoewel, AndroidPolice is ook niet erg tevreden over de Nexus 9.
En Engadget meldt dat de Nexus 9 op het scherm, speakers en design heeft bezuinigd.
I didn't expect to feel so torn about the Nexus 9. On the one hand, Android 5.0 Lollipop is refreshing, what with its snappiness and welcoming redesign. On the other, I can't help but feel a little frustrated that Google and HTC compromised on the Nexus 9's screen, speakers and design. I get the rationale. The software's the real highlight here, so they didn't feel the need to go bonkers with the hardware niceties (and the costs that come with them). What that all boils down to is a tablet that's stunning in some ways and seemingly average in others. Long story short: If you want to live on Android's bleeding edge, buy a Nexus 9. Buy it because of Lollipop. Those few shortcomings won't overshadow all the good that Google and HTC have done here. But if that's not you -- if you don't demand the latest software that springs forth from Mountain View's depths as soon as it's ready -- there are plenty of attractive options that might fit your life a little better.
[Voor 64% gewijzigd door chengbondkwok op 03-11-2014 19:14]
Wow. Reviews zijn niet al te best zeg. The Verge is helemaal not amused:
.
Volgens de reviews die ik nu even snel gelezen heb is de iPad Air 1 en Air 2 een betere keus. Heel jammerBut unfortunately, the Nexus 9 just isn’t as good as it needs to be. It’s priced as high or higher than Apple’s tablets, but doesn’t offer anything in terms of hardware or performance to sway someone from just purchasing an iPad instead. The Nexus 9 would make a killer $249 or $299 tablet, but at $399, even last year’s iPad Air is a better buy for the vast majority of people. And if you want something smaller than the iPad Air, last year’s iPad mini 2 undercuts the Nexus 9 by a full $100, while offering a better experience all around. It’s hard to recommend the Nexus 9 to anyone outside of diehard Android fans.
Beating the iPad is hard. Many have tried, many have failed. The Nexus 9 is Google’s closest shot yet, but it still misses the mark.
See you next year, Google.

[Voor 5% gewijzigd door Cubic X op 03-11-2014 19:19]
Ik ben tot nu toe tevreden over mijn Nexus 9 en heb op de 5GB reservering voor google nog geen echte minpunten gezien. Die reviews zijn leuk maar zeggen weinig. The Verge zegt dat ze zouden willen dat elke tablet en elke smartphone de speakers van de Nexus 9 heeft en Engadget heeft er commentaar op?chengbondkwok schreef op maandag 03 november 2014 @ 19:08:
[...]
Wauw, de kritiek van The Verge is wel behoorlijk in de video review. Ook al weet ik dat ze behoorlijk Apple-minded zijn, ik had niet zo'n kritische noot verwacht.
Edit:
Alhoewel, AndroidPolice is ook niet erg tevreden over de Nexus 9.
En Engadget meldt dat de Nexus 9 op het scherm, speakers en design heeft bezuinigd.
[...]

Wat mij opvalt is de verschillende negatieve en positieve punten punten door verschillende sites die ik heb bekeken erg tegenstrijdig zijn...
Goed scherm / matig scherm
goede accuduur / zeer matige accuduur
Geluid
En er zijn vast meer punten
Goed scherm / matig scherm
goede accuduur / zeer matige accuduur
Geluid
En er zijn vast meer punten
The Verge is sowieso weer eens erg vreemd in hun kritiek, ik bedoel dit is best een eventueel terechte kritische noot:Lekker Ventje schreef op maandag 03 november 2014 @ 19:24:
[...]
Ik ben tot nu toe tevreden over mijn Nexus 9 en heb op de 5GB reservering voor google nog geen echte minpunten gezien. Die reviews zijn leuk maar zeggen weinig. The Verge zegt dat ze zouden willen dat elke tablet en elke smartphone de speakers van de Nexus 9 heeft en Engadget heeft er commentaar op?
Maar waar zijn dit soort opmerkingen bij de iPad? Dat OS is ook identiek op beide devices, waarbij er amper verschil is tussen het design van menu's e.d. Waarom is dat bij de iPad wel okee, maar bij Android ineens erg?But despite the new animations, updated apps, and fresh coat of paint, Android 5.0 Lollipop on the Nexus 9 doesn’t feel much different than it would on a smartphone or phablet. Google hasn’t done much to optimize the platform for the 9’s larger display and there aren’t any different multitasking or productivity features than what you’d find on an Android smartphone.
Dat soort dingen maakt dat ik The Verge meestal niet serieus neem als ze reviews maken.
Ik lees vooral veel reviews van sites die op de hand van Apple lijken te zijn. Hij wordt dan ook constant vergeleken met de iPad Air. Blijkbaar is het lastig om een apparaat te reviewen zoals het bedoeld is. Als ik in de markt was voor een iPad dan had ik die wel gekocht, nu moet ik steeds irritante vergelijkingen lezen.
Ik ben helemaal niet apple minded. Sterker nog ik wil niks van ze hebben. Maar de prijs van de Nexus 9 is veel te hoog. Een ipad air voldoet nog uitstekend. Groter scherm snelle processor licht en goede bouwkwaliteit beter apps voor tablet.
Als ik nu moet kiezen maakt de air een goede kans.
Same here. Twijfel tussen de Nexus 9, Air 2 en Mini 2...denk toch voor de Air 2 te kiezen, het probleem daarvan zijn alleen de productiefouten.Anoniem: 256386 schreef op maandag 03 november 2014 @ 19:46:
Ik ben helemaal niet apple minded. Sterker nog ik wil niks van ze hebben. Maar de prijs van de Nexus 9 is veel te hoog. Een ipad air voldoet nog uitstekend. Groter scherm snelle processor licht en goede bouwkwaliteit beter apps voor tablet.
In de meeste Amerikaanse reviews zie je constant het Apple gekleurde Android bashen doorschemeren. Nadelen van de Nexus 9 worden uitvergroot (en zijn tevens bij elke review weer anders) en de nadelen van een Apple tablet worden gemakkelijk 'vergeten'.
Deze review vat goed samen waar het op neer komt: http://techcrunch.com/201...-the-recipe-mostly-right/
"If you’re still looking primarily for a tablet outside Apple’s ecosystem, however, the Nexus 9 has no real peer; its unadorned Lollipop OS trumps anything from Samsung, and its closest competitor is probably the Nvidia Shield Tablet, which, while definitely better for an audience concerned specifically with gaming (and crossover PC gaming in particular), can’t quite match the Nexus 9 in terms of features and specs that appeal to a broader consumer tablet audience."
Deze review vat goed samen waar het op neer komt: http://techcrunch.com/201...-the-recipe-mostly-right/
"If you’re still looking primarily for a tablet outside Apple’s ecosystem, however, the Nexus 9 has no real peer; its unadorned Lollipop OS trumps anything from Samsung, and its closest competitor is probably the Nvidia Shield Tablet, which, while definitely better for an audience concerned specifically with gaming (and crossover PC gaming in particular), can’t quite match the Nexus 9 in terms of features and specs that appeal to a broader consumer tablet audience."
Vreemde recensie van The Verge. Vanmiddag de Nexus 9 even mogen gebruiken en m'n ervaring lijkt totaal niet op dat wat zij schrijven. Ongelooflijk soepel draait ie: daar komt m'n iPad niet bij in de buurt. Scherm is ook prachtig. Als ik nu een tablet zou willen kopen dan zou het de N9 worden.
Zo'n review van The Verge is irritant en geeft het idee dat ze niet helemaal objectief zijn of een niet goed werkend exemplaar reviewen. Buiten dat vind ik het vergelijken met de producten van Apple eigenlijk wel fijn. Voor iemand die open staat voor zowel Android als IOS is dat des te interessanter omdat er nu eindelijk een Android tablet is (even buiten de Xiaomi Mi Mad gerekend) die net zoals de Ipads ook een 4:3 beeldverhouding biedt.ElArmaSecreta schreef op maandag 03 november 2014 @ 19:37:
Ik lees vooral veel reviews van sites die op de hand van Apple lijken te zijn. Hij wordt dan ook constant vergeleken met de iPad Air. Blijkbaar is het lastig om een apparaat te reviewen zoals het bedoeld is. Als ik in de markt was voor een iPad dan had ik die wel gekocht, nu moet ik steeds irritante vergelijkingen lezen.
Dat was dan de laatste keer dat ik nog naar theverge ging. Veel te subjectieve review. Alles draait daar om apple op die site, alsof ze niks anders durven dan apple prijzen.
Mij maken de reviews niet veel meer uit aangezien ik hem toch al heb, maar misschien is de beste optie om te wachten op gebruikersreviews. Alle reviews tot nu toe lijken inderdaad op punten van de Nexus 9 die slechter zijn dan bij een iPad.
Ben al een tijdje op zoek naar mijn eerste tablet.
Een Apple tablet wordt het sowieso niet, uitstekende bouwkwaliteit maar ik haat Itunes en heb echt geen zin om telkens de tablet op de pc aan te sluiten als ik een film of muziek erop willen zetten.
Qua Android devices had ik de Nexus 9, Nvidia Shield en Xperia Z3 compact op mijn lijstje staan.
De Nexus 9 valt voor mij na vandaag ook af, ik was al niet 100% overtuigd omwille van het gebrek aan SD-kaart slot maar de minder goede reviews hebben me overtuigd om niet voor de Nexus te gaan.
Van de Xperia Z3 compact vind ik maar bitter weinig reviews dus ik denk dat ik eerder voor de Nvidia Shield ga.
Een Apple tablet wordt het sowieso niet, uitstekende bouwkwaliteit maar ik haat Itunes en heb echt geen zin om telkens de tablet op de pc aan te sluiten als ik een film of muziek erop willen zetten.
Qua Android devices had ik de Nexus 9, Nvidia Shield en Xperia Z3 compact op mijn lijstje staan.
De Nexus 9 valt voor mij na vandaag ook af, ik was al niet 100% overtuigd omwille van het gebrek aan SD-kaart slot maar de minder goede reviews hebben me overtuigd om niet voor de Nexus te gaan.
Van de Xperia Z3 compact vind ik maar bitter weinig reviews dus ik denk dat ik eerder voor de Nvidia Shield ga.
Ik begin plots weer aan de xiaomi mi pad te denken eigenlijk. Lijkt me prijs/kwaliteit zeker een volwaardig alternatief.
Benieuwd naar meer reviews van de N9.
Benieuwd naar meer reviews van de N9.
Ik zou wachten op de review van tweakers. Naar die van the verge moet je zeker niet zienCronimet schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:12:
Ben al een tijdje op zoek naar mijn eerste tablet.

Tja op zich was het wel te verwachten dat de diverse sites kritisch zouden zijn, doordat Google nu de prijs op gelijke hoogte met Apple heeft gesteld dan gaat men automatisch kritisch vergelijken.
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren eer de prijs van de N9 gaat zakken. Bij een 100 euro prijsverlaging zal iedereen ongetwijfeld de N9 aanbevelen als beste koop. Google zet de N9 met de huidige prijs in een zeer niche markt (de Nexus 10 overkwam hetzelfde, al speelde daarbij de beschikbaarheid ook een grote rol).
Ik kijk het in ieder geval nog even aan, totdat ik tot aanschaf van m'n eerste tablet overga.
Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren eer de prijs van de N9 gaat zakken. Bij een 100 euro prijsverlaging zal iedereen ongetwijfeld de N9 aanbevelen als beste koop. Google zet de N9 met de huidige prijs in een zeer niche markt (de Nexus 10 overkwam hetzelfde, al speelde daarbij de beschikbaarheid ook een grote rol).
Ik kijk het in ieder geval nog even aan, totdat ik tot aanschaf van m'n eerste tablet overga.
Heb nu mijn apps op de Nexus 9 gezet en wordt alleen maar enthousiaster. Pracht scherm en mooi geluid uit de twee speakers. De tablet ligt ook lekker in de hand.
Ik merk ook het verschil tussen deze tablet en mijn vorige, een Asus van ruim twee jaar uit met Tegra 1. Als ik een app open kan ik meteen aan de slag en dat was eerst wel anders.
Ik heb nog geen review gelezen en ben dat ook niet van plan want ze spreken elkaar tegen en mijn ervaringen zijn tot nu toe erg goed. Voor mij is deze tablet die €399 zonder meer waard.
Ik merk ook het verschil tussen deze tablet en mijn vorige, een Asus van ruim twee jaar uit met Tegra 1. Als ik een app open kan ik meteen aan de slag en dat was eerst wel anders.
Ik heb nog geen review gelezen en ben dat ook niet van plan want ze spreken elkaar tegen en mijn ervaringen zijn tot nu toe erg goed. Voor mij is deze tablet die €399 zonder meer waard.
[Voor 0% gewijzigd door Lekker Ventje op 03-11-2014 22:07. Reden: Tiepo]
Vooral het feit dat veel, ook objectieve, reviewsites het hebben lags is voor mij echt een dealbreaker.
En dan heb ik het over echte reviewsites, zoals AP, geen Apple minded sites.
Het feit dat hij niet met 64 GB wordt geleverd en dat je voor 16 GB een belachelijk bedrag van € 80,00 betaalt vindt ik belachelijk. Dat lijkt gewoon op een klotestreek van Apple in 2006. Niet van deze tijd.
Batterij is redelijk tot matig.
Ik had hier veel meer van verwacht. Ik vind de gebreken die aan het licht zijn gekomen ook schokkend.
Als de tablet zo goed zou zijn als geadverteerd dan had ik voor een tablet+tobo combi wel € 600,00 voor over maar ik denk er nu beduidend anders over.
Ik lees hier in dit ook wat positieve reacties over de tablet en ik ben bij voor jullie maar ik durf de gok nu niet te wagen.
En dan heb ik het over echte reviewsites, zoals AP, geen Apple minded sites.
Het feit dat hij niet met 64 GB wordt geleverd en dat je voor 16 GB een belachelijk bedrag van € 80,00 betaalt vindt ik belachelijk. Dat lijkt gewoon op een klotestreek van Apple in 2006. Niet van deze tijd.
Batterij is redelijk tot matig.
Ik had hier veel meer van verwacht. Ik vind de gebreken die aan het licht zijn gekomen ook schokkend.
Als de tablet zo goed zou zijn als geadverteerd dan had ik voor een tablet+tobo combi wel € 600,00 voor over maar ik denk er nu beduidend anders over.
Ik lees hier in dit ook wat positieve reacties over de tablet en ik ben bij voor jullie maar ik durf de gok nu niet te wagen.
Yippie kayak, other buckets!
Deze maakt me ineens weer helemaal enthousiast nadat de rest me dat een beetje deed doen verliezenEddieee schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:32:
'.
Ben echt zeer benieuwd naar de Tweakers review
Androidcentral wacht nog even met hun review. http://m.androidcentral.com/about-our-nexus-reviews
Let op:
Levertijden en prijzen bespreken we in het [Google Nexus 9] Levertijden & Beschikbaarheid topic
Levertijden en prijzen bespreken we in het [Google Nexus 9] Levertijden & Beschikbaarheid topic