Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scandalous
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 11:36
jmk schreef op maandag 03 november 2014 @ 22:10:
Vooral het feit dat veel, ook objectieve, reviewsites het hebben lags is voor mij echt een dealbreaker.
En dan heb ik het over echte reviewsites, zoals AP, geen Apple minded sites.

Het feit dat hij niet met 64 GB wordt geleverd en dat je voor 16 GB een belachelijk bedrag van € 80,00 betaalt vindt ik belachelijk. Dat lijkt gewoon op een klotestreek van Apple in 2006. Niet van deze tijd.

Batterij is redelijk tot matig.

Ik had hier veel meer van verwacht. Ik vind de gebreken die aan het licht zijn gekomen ook schokkend.
Als de tablet zo goed zou zijn als geadverteerd dan had ik voor een tablet+tobo combi wel € 600,00 voor over maar ik denk er nu beduidend anders over.

Ik lees hier in dit ook wat positieve reacties over de tablet en ik ben bij voor jullie maar ik durf de gok nu niet te wagen.
Misschien handig om te weten dat alle review sites the tablet hebben getest ZONDER de final lollipop build. Vandaag is de final build uitgebracht en afhankelijk van je huidige build krijg je een ~270 tot zelfs ~800mb OTA voorgeschoteld.

Sommige reviews sites wachten met het plaatsen van hun review omdat ze deze willen aanpassen na de Nexus 9 getest te hebben met de final build.

[ Voor 4% gewijzigd door scandalous op 03-11-2014 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawtain
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 21:12
Zeer positieve review die oa de bouwkwaliteit en batterijduur prijst: http://www.gsmarena.com/htc_nexus_9-review-1160.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:43
Lollipop bevalt me ook goed trouwens, ziet er fris uit.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demisbr
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-07-2024
(jarig!)
Na een avondje te hebben gespeeld met de witte 16gb kan ik de volgende indrukken delen:
+ mooi afgewerkt op een klein kiertje tussen de zilveren rand en achterkant na
+ voelt stevig in de hand
+ is duidelijk minder comfortabel vast te houden met een hand dan mijn 2013 Nexus 7
+ loopt erg snel en soepel, maar af en toe ervaar je nog wel eens een micro stutter tijdens navigeren door Lollipop
+ paar kleine bugjes ontdekt, oa in het settings menu en de kalender app
+ browsen met chrome gaat heerlijk soepel en de 4:3 scherm verhouding is hier duidelijk fijner dan 16:9

Iets wat wel erg irritant is is de auto brightness, deze is echt all over the place. Dan weer duidelijk te donker, corrigeert dan te agressief zodat het veel te helder wordt en vice versa.

Lollipop is dus nog niet helemaal af, maar verder errug tevreden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broner
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-12-2022
Samenvattend: algemeen wordt het scherm goed bevonden, behalve door The Verge. De tablet lijkt zeer snel te zijn, maar er zijn nog kinderziektes. Over de bouw lopen de meningen uiteen, maar het lijkt iets te goedkoop aan te voelen. De accuduur is simpelweg zeer goed. De reviews hierover lopen sterk uiteen, maar als meerdere reviewers tot de conclusie komen dat de accu zeer lang meegaat, zelfs langer dan die van de nieuwste Ipad, dan is dát de potentie van de tablet. Het is vervolgens aan Google om ervoor te zorgen dat de consumenten ook goedwerkende exemplaren krijgen. Lollipop is simpelweg awesome.

Google lijkt wel een enorme blunder te hebben begaan door reviewers tablets te geven die nog niet goed functioneerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:59
Microstutters en dat kiertje ben ik nog niet tegengekomen. Waar zit die dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demisbr
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-07-2024
(jarig!)
Aan de linkerkant in de bovenhoek. Heb wel een fotootje, maar weet niet hoe die te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddieee
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-10 21:24
Deze meneer heeft alle reviews op een rijtje gezet op Reddit, kon er wel om lachen xD
http://www.reddit.com/r/A...eview_of_nexus_9_reviews/

Ik ben benieuwd naar de Nederlandse recensies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vijf minuten geleden heeft UPS mijn zwarte 32GB Nexus 9 afgeleverd. Helaas meteen contact kunnen opnemen met Google. De achterkant van mijn Nexus 9 bevat enkele oppervlakkige deuken. Als je er loodrecht op kijkt zie je ze niet. Bij indirect licht zie je ze heel goed. De deuken zijn ook goed voelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broner
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:04:
Vijf minuten geleden heeft UPS mijn zwarte 32GB Nexus 9 afgeleverd. Helaas meteen contact kunnen opnemen met Google. De achterkant van mijn Nexus 9 bevat enkele oppervlakkige deuken. Als je er loodrecht op kijkt zie je ze niet. Bij indirect licht zie je ze heel goed. De deuken zijn ook goed voelbaar.
Wat vervelend zeg als je zo uitkijkt naar het apparaat. Ik hoop dat dit geen verband houdt met de commentaren in de recensies over het kunnen indrukken van de achterkant. Anders zou het zomaar een heel groot probleem kunnen worden voor de N9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 14:55

The Wizard

Moderator Mobile
Je kan idd de achterkant licht indrukken, maar dat is geen probleem in mijn ogen. Voor de rest is het een geweldig toestel, mooi beeld en lollipop werkt geweldig.

Heb hiervoor een Nexus 7 2013 gehad (2x), daarvoor een Nexus 7 2012. Zou niet meer terug willen, tot nu toe in ieder geval 😁

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 19:33

jmk

Eddieee schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:12:
Deze meneer heeft alle reviews op een rijtje gezet op Reddit, kon er wel om lachen xD
http://www.reddit.com/r/A...eview_of_nexus_9_reviews/

Ik ben benieuwd naar de Nederlandse recensies!
Dank je, mooie wrap up! Ik heb medelijden met de reviewer van Tweakers, hij kan niets goed doen! :+
Toch vreemd dat er met dit apparaat zo veel verschil zit tussen de "bevindingen" terwijl dat met andere apparaten niet zo extreem is. Het zou allemaal aan de software kunnen liggen die een OTA update kreeg, maar dan nog...

Waar ik benieuwd naar ben:
-Heeft iemand OTG met een USB3 stick geprobeerd? Hoe snel kan je bestanden kopiëren naar de interne SD card?
-Got root?
-Als je een hoesje gebruikt dat de hele achterkant bestrijkt (en dus een stuk sterker maakt) kan je de warmte dan goed kwijt? Zou dit problemen kunnen opleveren?
-Wat zijn de warme sensors en wat geven die aan?

Voor de rest ben ik benieuwd naar de game mogelijkheden van Tobo + muis. Lijkt me niet verkeerd.
Met tobo lijkt het me ook echt een goed apparaat om productief te kunnen zijn, professioneel.

Begin toch weer te twijfelen er toch wel 1 te kopen...

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-10 10:18
Ik tik dit nu van mijn Nexus 9 32gb wit.

Eerste indrukken..

Mooie afwerking, metalen rand voelt koud aan in het begin.

Scherm scherp genoeg en mooi in kleur. Wat echter meteen op viel is de backlight bleeding en hier ben ik niet blij mee. Aan de kant van de camera is het scherm aan de rand opgelicht. Dit is goed te zien in een schemerige huiskamer. Valt mij tegen.

Android 5 ziet er mooi uit en setup is super geregeld installeerd alle apps nu van mijn telefoon terwijl ikdit tik.

Scherm maat is prima

Voor mijn gevoel wat zwaar. Maar misschien is dat wennen.

Wordt warm nu hij alles installeert.. Maar niet overdreven

Witte versie laat geen vinger afdrukken achter wat schijnbaar wel is hij de zwarte

Rand pakt wat hard vast had wat ronder gemogen maar op zich ok

Al met al matig enthousiast

[ Voor 14% gewijzigd door DummyXL op 04-11-2014 16:06 ]

Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:43

Aiii

何これ

Ben tot nog toe eigenlijk super tevreden met het device, heb hem sinds iets na negenen binnen (32gb wit) and heb weinig te klagen.

Paar minpuntjes:
-Je kan de achterkant inderdaad lichtelijk indrukken rond de "US" van de Nexus-branding, maar daar onder is het solide, dus voelt het niet meer als een licht loszittende skintight cover. Als je het device vasthebt (ik normaal in portraitmodus), voel je er niets van, je moet er dus echt gericht op gaan duwen wil het mij opvallen.
-Inderdaad is er wat lightbleeding, maar ik moest het device op zwart zetten en de brightness omhoog zetten (heb deze normaal op 30% ong.) voordat ik het zag, voor mij persoonlijk geen groot issue, maar als je er over twijfelt dan is het wellicht beter eerst in een winkel te kijken of je er zelf last van hebt.
-Het notification lichtje is helaas geen notificationlampje, maar een batterij-indicator, daar ik bij de Nexus 5 en 7 veelvuldig profiteer van het lampje vind ik dat wel een gemis, maar goed, dat is echt mierenneuken.

De pluspunten:
-Tap to wake is awesome, kan nu al niet meer zonder (ik voorzie veel onnodig dubbel tikken op mijn Nexus 5 in het verschiet), maakt het gemis van het notificationlampje eigenlijk alweer goed, aangezien je zo ook snel je notifications kunt checken.
-4:3 is beter dan verwacht, nu was het de voornaamste reden waarom ik zo lang bij de iPad ben gebleven de ratio, dus dat het me bevalt is niet zo verwonderlijk, wel verwonderlijk is hoe goed de meeste apps die ik gebruik schalen, bijna allemaal zijn ze prima uitgevoerd met responsive design en maken ze meteen gebruik van de extra schermruimte. Eigenlijk valt in dat opzicht alleen de Facebook-app me tegen, maar het is niet alsof ik die veel gebruik aangezien ik sowieso de website prefereer over de apps van FB.
-Android 5.0 maakt alles waar, heerlijk design, lekker snel. Ik merk niets van de slowdowns die in de reviews getoond werden, enkel tijdens het installeren van een app had ik een keer een kleine hiccup, maar goed, dat is verklaarbaar. Multitasken werkt iig prima, snel wisselen tussen apps gaat prima, je kan meteen verder zonder vertraging en er wordt meer dan genoeg in het geheugen gelaten.

De speakers heb ik nog niet getest (want ik zit nog op mijn werk), dus daar kan ik nog geen uitspraken over doen, de build kwaliteit is verder prima, ik ben wel fan van de Nexus achterkant i.p.v. de metalen iPad achterkant en het gebroken wit (tegen het grijze aan met zilveren Nexus-tekst) geeft een mooie offset met de zwarte voorkant en gebrushed metalen rand. Knoppen zijn prima te bedienen verder. Ook fijn is de toevoeging van een vibro-motor, al was het maar voor de feedback tijdens het typen, vreemd dat de meeste tablets deze eenvoudige toevoeging achterwege laten eigenlijk.

Qua warmtevorming heb ik enkel toen ik mijn initiele set-up gedaan had en 85 apps aan het downloaden en installeren was iets gemerkt, inderdaad wordt het device dan warm waar de camera is. Sindsdien heb ik echter geen uitzonderlijke warmte meer kunnen waarnemen, ik heb echter nog niet gegamed of andere zware load op het device losgelaten.

Hij is nog niet van de laptop-USB geweest, dus over batterijduur en lading kan ik helaas nog weinig zeggen.

Al met al ben ik iig tevreden, ik denk dat iedereen die de Nexus 7 of Nexus 5 een warm hart toe draagt iig met een gerust hart kan overstappen naar een Nexus 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Indrukken van de achterkant lukt mij niet hoor, op welke plekken is dat?
Ook geen last van backlight bleeding. Volgensmij heb ik gewoon de perfecte Nexus 9 gekregen.

De aluminium rand kan wel koud zijn in het begin ja, maar ik vind het lang niet zo erg als vroeger bij mijn Asus TF700 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobe1273
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05-2024
Kan iemand met de witte nexus 9 laten weten of de witte achterkant net zo vingerafdruk gevoelig is als de zwarte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

jobe1273 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:07:
Kan iemand met de witte nexus 9 laten weten of de witte achterkant net zo vingerafdruk gevoelig is als de zwarte?
Ja, mijn Nexus 5 (zwart) en Nexus 9 hebben net zoveel last van achtergelaten vingerafdrukken, is gewoon een aspect van het materiaal ben ik bang.

Maar, op de Nexus 5 zie ik de vingerafdrukken, op de Nexus 9 moet ik met het device bewegen om het via lichtinval te zien. Je hebt er dus minder last van op de witte dan op de zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:26
Verrassend, dat zelfs met een device als deze Lollipop alsnog niet helemaal smooth/lagfree is.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 15:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

Ik ben erg geinteresseerd in deze tablet. Op dit moment heb ik een iPad Air en heb in het verleden een Xperia Tablet Z gehad. Wat mij op dit moment tegen houdt is hoe de meeste Apps schalen op een Android tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:43
Ik zie in reviews dat schalen van die apps weleens als minpunt maar ik zou geen app kunnen bedenken die ik niet lekker vind werken of die er niet uitziet doordat ie niet geoptimaliseerd is. Voor mij dus totaal geen issue.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElArmaSecreta
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:26
Kiwi schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:04:
Indrukken van de achterkant lukt mij niet hoor, op welke plekken is dat?
Ook geen last van backlight bleeding. Volgensmij heb ik gewoon de perfecte Nexus 9 gekregen.

De aluminium rand kan wel koud zijn in het begin ja, maar ik vind het lang niet zo erg als vroeger bij mijn Asus TF700 :D
Ik kan die van mij wel indrukken, in het midden ongeveer. Ik heb ook het idee dat het een soort zeiltje is van polycarbonaat dan een echte harde cover zoals die van de Nexus 7 of zo. Desalniettemin voelt alles erg solide aan. Ik ervaar verder geen lag meer of iets dergelijks na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
Geen last van vingers op mijn witte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier ook een witte 32gb, ziet er goed uit, maar heb twee drie nadelen gevonden. De tablet is zeker niet zo stevig als mij iPad 2 hij is te torderen etc, wat ook voor verkleuring in het scherm zorgt. Met een stevig hoesje is dat wel te fixen. Wat ik dus ook ga doen.

Tweede nadeel: xbmc/kodi is er niet voor 64bit Android :(

Derde nadeel: hij wordt inderdaad wel wat warm bij de camera, terwijl ik toch niet veel doe.

Verder snel, lollipop ziet er erg goed uit, maar alles is wennen als je van een iPad 2 komt (wel altijd Android telefoons gehad en getweaked). Ik raak er wel snel aan gewend.

[ Voor 13% gewijzigd door Jelte op 04-11-2014 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Lekker Ventje schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:57:
Ik zie in reviews dat schalen van die apps weleens als minpunt maar ik zou geen app kunnen bedenken die ik niet lekker vind werken of die er niet uitziet doordat ie niet geoptimaliseerd is. Voor mij dus totaal geen issue.
Idem, m.u.v. de Facebook app die ik al eerder genoemd heb zien alle apps er perfect uit qua layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bij het opstarten zie je wat bleeding edges, maar merk er eigenlijk niks van tijdens het gebruik. Verder zit de mijne (wit) stevig in elkaar en vind ik Android L toch wel erg mooi met hele subtiele animaties :Y

Hele stomme vraag (en Google helpt helaas niet mee): ik neem aan dat je meerdere home screens kan toevoegen. Hoe doe je dat :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Staat op de vorige pagina, gewoon het icoontje naar de rechterkant slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Heb vandaag ermee kunnen spelen bij de Mediamarkt in Breda.
Mijn bevindingen;

-De reviews kunnen goed overdrijven. (Alhoewel dat ''ge-overdrijf'' het meest door de prijs zal komen; als je een prijs hanteert van de waarde van de iPad, moet je dergelijke kritiek ook wel verwachten. Nogmaals; er is duidelijk afgeweken van de Nexus-gedachte.)
-Draait(-de) gewoon soepel. Ik kon geen laggs of haperingen vinden.
-Jammer van de zwarte balken bij video's, door dat 4:3 ratio. Had eerlijk gezegd niet verwacht dat die balken zó dik zouden zijn.
-Jammer (van de Mediamarkt) dat er niet ingelogd was met een Google-account, dus toegang tot GooglePlay e.d. was niet mogelijk, en dus waren er ook alleen stock apps aanwezig.
Heb dus ook niet games, en dergelijke prestaties, kunnen testen.
-(Ik weet niet of het aan mij ligt, maar)De PPI kon wel wat hoger vond ik.

Kortom; of het de 480 euro waard is(16gb zal het mij niet worden), is een twijfel bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kiwi schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 22:49:
Staat op de vorige pagina, gewoon het icoontje naar de rechterkant slepen.
Ah, is dus dynamisch. Thanks

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Wat wel erg vervelend is, is de bug dat de agendapunten niet op de juiste dagen worden weer gegeven, pas na switchen van maand naar week weergave is het weg, maar zo gauw je veranderingen aanbrengt gebeurt het weer. Misschien komt het doordat ik 4 agenda's gebruik. Daarnaast is de tablet al 1x compleet vastgelopen, alleen een harde reset werkte.

Ik heb het gevoel dat de software nog niet helemaal af is.

Heeft iemand al wat gemerkt van de tril motor? Volgens Ifixit zit ie erin, maar voel geen trillingen...

[ Voor 11% gewijzigd door The Wizard op 05-11-2014 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de achterkant van jullie Nexus 9 mooi vlak of hebben jullie oo last van deukjes? Ik heb er een stuk of 4, vooral zichtbaar bij indirect licht. Probeer later vandaag een foto te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElArmaSecreta
The Wizard schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:25:
Heeft iemand al wat gemerkt van de tril motor? Volgens Ifixit zit ie erin, maar voel geen trillingen...
Die van mij trilt behoorlijk, daarom heb ik de accubesparing aan staan. Helaas kun je die niet configureren, alleen maar aan of uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Gister had ik de N9 binnengekregen en uit de verpakking gehaald, aangezet en update geïnstalleerd.

Mijn eerste reactie was: Mwah :|

Op één of andere reden had ik van de tablet een stuk meer verwacht

Positief
  • Op het oog goede kleur weergave
  • Geluid uit tablet met bijv luisteren YouTube clip is goed, verwacht echter geen wonderen.
  • Algeheel gevoel qua snelheid is goed (negatieve punt meegerekend)
  • Afmetingen zijn eigenlijk precies goed voor mij (precies tussen iPad en iPad mini)
Negatief
  • Bij het aanzetten behoorlijke backlightbleeding aan de zijkanten.
  • Tablet is twee keer spontaan gereboot in één avond tijd
  • Stottert af en toe gewoon bij switchen van apps maar ook bij simpel browsen in chrome op T.Net
  • Bij indrukken en loslaten achterkant tablet hoor ik een geluid wat klinkt als loslaten van lijm
  • Algehele indruk past niet bij tablet van bijna €400 (indruk = materiaal keuze, uitstraling, degelijkheid bij vastpakken appraat en gedrag software)
Vandaag ga ik contact met Google opnemen voor retourzending, ik vind het de ~ €400,- niet waard voor deze Tablet.

edit: Contact met Google opgenomen. De tablet kan kosteloos retourgezonden worden, het geld gaat binnen 14 dagen teruggestort worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Den the Man op 05-11-2014 11:12 . Reden: Contact Google ]

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:15
Den the Man schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:42:
Gister had ik de N9 binnengekregen en uit de verpakking gehaald, aangezet en update geïnstalleerd.

Mijn eerste reactie was: Mwah :|

Op één of andere reden had ik van de tablet een stuk meer verwacht

Positief
  • Op het oog goede kleur weergave
  • Geluid uit tablet met bijv luisteren YouTube clip is goed, verwacht echter geen wonderen.
  • Algeheel gevoel qua snelheid is goed (negatieve punt meegerekend)
  • Afmetingen zijn eigenlijk precies goed voor mij (precies tussen iPad en iPad mini)
Negatief
  • Bij het aanzetten behoorlijke backlightbleeding aan de zijkanten.
  • Tablet is twee keer spontaan gereboot in één avond tijd
  • Stottert af en toe gewoon bij switchen van apps maar ook bij simpel browsen in chrome op T.Net
  • Bij indrukken en loslaten achterkant tablet hoor ik een geluid wat klinkt als loslaten van lijm
  • Algehele indruk past niet bij tablet van bijna €400 (indruk = materiaal keuze, uitstraling, degelijkheid bij vastpakken appraat en gedrag software)
Vandaag ga ik contact met Google opnemen voor retourzending, ik vind het de ~ €400,- niet waard voor deze Tablet.
Nou. Begint zich toch wel stilaan een lijn af te tekenen in de meningen over de Nexus 9 en die loopt door de (betere) middelmaat blijkbaar.

Als je reviews en gebruikerservaringen objectief tracht te bekijken, dan zie je toch veel reacties in de richting van niet ingeloste verwachtingen en dat is doodjammer, zeker omdat de tablet zich in de hogere prijsklasse heeft gepositioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:20
Zeker jammer van al die matige recensies, ik kan me er (gelukkig) totaal niet in vinden en ben superblij met mijn Nexus 9, retesnel, geen lag, mooi scherp scherm, geen backlight bleed.. Wordt alleen een beetje warm bij de camera zoals al vaker is opgemerkt.

Al met al zeer tevreden *O* (ik kom van een iFive mini3 af, chinese ipad mini kloon met android).

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Occy74 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:22:
Zeker jammer van al die matige recensies, ik kan me er (gelukkig) totaal niet in vinden en ben superblij met mijn Nexus 9, retesnel, geen lag, mooi scherp scherm, geen backlight bleed.. Wordt alleen een beetje warm bij de camera zoals al vaker is opgemerkt.

Al met al zeer tevreden *O* (ik kom van een iFive mini3 af, chinese ipad mini kloon met android).
Ik kan geloven dat wanneer je van zo'n chinese kloon komt, dat de Nexus 9 een forse stap vooruit is.
Maar ik heb momenteel een Nexus 10 en denk dat mijn ervaring niet zo'n 'stap' zal zijn. Zeker niet als ik binnenkort de update naar 5.0 krijg.

Ach, dan hou ik mijn geld nog wat langer op zak en wacht nog wat af. Nieuwe tablet is dan ergens voor 2015, geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
ElArmaSecreta schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:42:
[...]

Die van mij trilt behoorlijk, daarom heb ik de accubesparing aan staan. Helaas kun je die niet configureren, alleen maar aan of uit.
Hmm, wordt dus een retourtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawtain
The Wizard schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:31:
[...]

Hmm, wordt dus een retourtje...
Wellicht even testen door bijv. in Swiftkey de vibration heel hoog te zetten en wat te typen? Mijn N9 trilde pas voelbaar met typen toen ik in Swiftkey de vibration vrij hoog had staan (40 ms geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Nope, doet helaas niks. Bij de volume knoppen schiet de achter paneel ook telkens een beetje los. Mijn vorige Nexus 7 zat toch beter in elkaar... :'(

Wat doet dat ledje bij de boven speaker? Nog nooit zien branden. Waar zit eigenlijk de sensor voor de omgevingslicht?

[ Voor 31% gewijzigd door The Wizard op 05-11-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
The Wizard schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:29:
Nope, doet helaas niks. Bij de volume knoppen schiet de achter paneel ook telkens een beetje los. Mijn vorige Nexus 7 zat toch beter in elkaar... :'(
Ik denk dat google hier ook echt een blunder mee gemaakt heeft. Vorige Nexus toestellen waren qua constructie ook niet top, maar daar was de prijs ook naar. Prijs je je tablet premium, dan is een kwaliteit zoals nu naar voren komt niet meer genoeg. Daarnaast lijkt de chipset de verwachtingen ook niet waar te maken, al kan dat een geval optimalisatie zijn. Echter de positie van high end tablet, die wel zo door google naar buiten gebracht is, lijkt in de praktijk (nog) bij lange na niet te kloppen.

Combineer dat met een player die werkelijk overal afgebrand wordt als onaf, prototype en een telefoon die alleen in een beperkte groep gewild is (vanwege afmetingen), plus het is nog maar afwachten wat de kwaliteit van dat ding is en ik vraag me af wat google dacht deze ronde. Dit is de eerste keer dat ik op zowel telefoon, tablet en mediaspeler vlak buiten google/Nexus om aan het kijken ben.
Wat doet dat ledje bij de boven speaker? Nog nooit zien branden. Waar zit eigenlijk de sensor voor de omgevingslicht?
Je kan de (gratis) app lightflow (lite) eens proberen om te zien of deze de led kan gebruiken.
Google Play: Light Flow Lite - LED Control

[ Voor 9% gewijzigd door Fly-guy op 05-11-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broner
Fly-guy schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:14: Dit is de eerste keer dat ik op zowel telefoon, tablet en mediaspeler vlak buiten google/Nexus om aan het kijken ben.
Dit is voor mij de eerste keer dat ik een Apple product overweeg. Vond het altijd te duur, maar nu de Ipad Mini Retina is afgeprijsd ben ik toch geïnteresseerd. Nu nog even uitvinden of alles dan net zo goed werkt met de Google diensten (Gmail, Calendar, Drive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElArmaSecreta
Occy74 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:22:

Yep, ik kan me ook niet in de matige recensies vinden eigenlijk. Ben over alles tevreden, behalve de in te drukken achterkant. Maar volgens mij zit onder die plastic laag een metalen frame of iets dergelijks, waardoor het toch stevig aanvoelt. Niks te klagen verder :)
The Wizard schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:29:

Op dat in de doos meegeleverde 'bierviltje' staat bij dat ledje een cirkel met een verwijzing naar NFC, misschien is dat het. Ik kan die sensor ook niet vinden. Maar het werkt, en hoe minder zichtbare sensors, hoe beter.

[ Voor 23% gewijzigd door ElArmaSecreta op 05-11-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

The Wizard schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:25:
Wat wel erg vervelend is, is de bug dat de agendapunten niet op de juiste dagen worden weer gegeven, pas na switchen van maand naar week weergave is het weg, maar zo gauw je veranderingen aanbrengt gebeurt het weer.
Hier heb ik ook last van, sommige items worden ook dubbel weergegeven.

Ik heb bewust een Android tablet genomen omdat ik zo nu en dan een serie rechtstreeks op het apparaat wil downloaden en afspelen (via Torrent). Dat kan een iPad niet zonder jailbreaken.

PLUS:
Verder ben ik tevreden met de Nexus9. De hardware ziet er wat mij betreft prima uit. Het scherm is goed. De speakers zijn goed, al had ik iets meer power verwacht van de 'boomsound' speakers.

MIN:
De 'negatieve' Android puntjes komen echter wel weer meteen weer naar voren. Zo zijn er applicaties die (nog) niet werken op 5.0 (MX-Player, deze zou ik dan wat mij betreft niet moeten kunnen downloaden op een 5.0 device), crashen (Metal Slug, Reddit Sync) of een inconsistente lay-out hebben (vanalles).

Tevens zijn er behoorlijk wat standaard apps aanwezig die ik niet gebruik, deze zou ik graag verwijderen of verbergen in de APP drawer. Op IOS is dit ook het geval maar daar kan ik ze tenminste allemaal in 1 mapje mikken.

Ik heb dus vernamelijk kritiek op Android, over het apparaat zelf ben ik zeer tevreden.

[ Voor 17% gewijzigd door Jay-v op 05-11-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElArmaSecreta
Jay-v schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:38:
[...]

Hier heb ik ook last van, sommige items worden ook dubbel weergegeven.

Ik heb bewust een Android tablet genomen omdat ik zo nu en dan een serie rechtstreeks op het apparaat wil downloaden en afspelen (via Torrent). Dat kan een iPad niet zonder jailbreaken.

PLUS:
Verder ben ik tevreden met de Nexus9. De hardware ziet er wat mij betreft prima uit. Het scherm is goed. De speakers zijn goed, al had ik iets meer power verwacht van de 'boomsound' speakers.

MIN:
De 'negatieve' Android puntjes komen echter wel weer meteen weer naar voren. Zo zijn er applicaties die (nog) niet werken op 5.0 (MX-Player, deze zou ik dan wat mij betreft niet moeten kunnen downloaden op een 5.0 device), crashen (Metal Slug, Reddit Sync) of een inconsistente lay-out hebben (vanalles).

Tevens zijn er behoorlijk wat standaard apps aanwezig die ik niet gebruik, deze zou ik graag verwijderen of verbergen in de APP drawer. Op IOS is dit ook het geval maar daar kan ik ze tenminste allemaal in 1 mapje mikken.

Ik heb dus vernamelijk kritiek op Android, over het apparaat zelf ben ik zeer tevreden.
Yep ik had dat ook met MX Player, ondersteuning komt vast nog wel. Die apps kun je gewoon verbergen door ze uit te schakelen in de Instellingen > Apps. Dat heb ik ook met Google Fit gedaan e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Jay-v schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:38:

Popcorntime werkt ook prima op Android 5. Scheelt weer ruimte.
MIN:
Dat is iets wat natuurlijk aan de makers van die apps ligt en hopelijk snel opgelost wordt. Zie je elke keer dat er een grote stap in de versies van Android genomen wordt. Daarnaast is dat niet exclusief Android, bij apple is dat precies zo. Sterker nog, over het algemeen crashen Android apps minder dan ios apps.
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2455622,00.asp
In de settings kun (kon) je verschillende apps die al aanwezig zijn, "disablen", waardoor ze niet weggehaald worden, maar je het icoontje nergens, dus ook niet in de appdrawer meer ziet.
Settings-apps-all en dan per app op disablen drukken.
http://forums.androidcent...ide-how-disable-apps.html
Jouw problemen worden waarschijnlijk dan snel opgelost ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Fly-guy op 05-11-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
ElArmaSecreta schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:36:
[...]

Yep, ik kan me ook niet in de matige recensies vinden eigenlijk. Ben over alles tevreden, behalve de in te drukken achterkant. Maar volgens mij zit onder die plastic laag een metalen frame of iets dergelijks, waardoor het toch stevig aanvoelt. Niks te klagen verder :)

[...]

Op dat in de doos meegeleverde 'bierviltje' staat bij dat ledje een cirkel met een verwijzing naar NFC, misschien is dat het. Ik kan die sensor ook niet vinden. Maar het werkt, en hoe minder zichtbare sensors, hoe beter.
Volgens mij zit NFC iets lager, kijkend naar de ifixit teardown. Ik heb trouwens de sensor gevonden, zit rechts van de frontcamera. In daglicht is hij te vinden. Vind het altijd wel handig om te weten waar de sensoren zitten ivm vasthouden.

Het scherm is wel een plaatje, net zoals de speakers. Het is alleen jammer dat de rest niet op dat niveau zit, zoals de behuizing. Er zit nu al rotzooi tussen het scherm en de behuizing. Ook is de adapter niet krachtig, opladen duurt behoorlijk lang. Standaard zit er een 1.5 A variant bij, je zou toch verwachten dat er een 2 A versie meegeleverd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Fly-guy schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:14:

[...]
Je kan de (gratis) app lightflow (lite) eens proberen om te zien of deze de led kan gebruiken.
Google Play: Light Flow Lite - LED Control
Helaas, is blijkbaar geen led... Wat het dan wel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawtain
The Wizard schreef op woensdag 05 november 2014 @ 12:59:
[...]

Helaas, is blijkbaar geen led... Wat het dan wel is...
Volgens Reddit is het een plastic stripje om ervoor te zorgen dat de radios goed kunnen communiceren. Verder heeft de N9 wel een lampje onder het scherm, maar deze gaat alleen aan als de batterij bijna leeg is en dient niet als notificatielampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
The Wizard schreef op woensdag 05 november 2014 @ 12:55:
[...]
Ook is de adapter niet krachtig, opladen duurt behoorlijk lang. Standaard zit er een 1.5 A variant bij, je zou toch verwachten dat er een 2 A versie meegeleverd zou worden.
Dat vind ik dus ook een minpunt van HTC. Ze stoppen bij elk device diezelfde adapter, terwijl een tablet toch best opgeladen mag worden met 2A van mij. Ach, opladers genoeg in huis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hadden een rapid charger moeten leveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Fly-guy schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:51:
[...]
Popcorntime werkt ook prima op Android 5. Scheelt weer ruimte.
Klopt, die staat er ook op. Maar ik wil offline kijken als ik aan het reizen ben. Gebruik nu ttorrent met behulp van RSS feeds en dat werkt prima.
[...]
Dat is iets wat natuurlijk aan de makers van die apps ligt en hopelijk snel opgelost wordt. Zie je elke keer dat er een grote stap in de versies van Android genomen wordt. Daarnaast is dat niet exclusief Android, bij apple is dat precies zo. Sterker nog, over het algemeen crashen Android apps minder dan ios apps.
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2455622,00.asp
Daar heb je voor een deel gelijk in. Maar mijn gevoel spreekt toch anders dan jou bron vermelding doet geloven. Op mijn iPhone heb ik daar in ieder geval veel minder last van (Ook na IOS8 update).
[...]
In de settings kun (kon) je verschillende apps die al aanwezig zijn, "disablen", waardoor ze niet weggehaald worden, maar je het icoontje nergens, dus ook niet in de appdrawer meer ziet.
Settings-apps-all en dan per app op disablen drukken.
http://forums.androidcent...ide-how-disable-apps.html
Bedankt, dit ga ik meteen doen!
[...]
Jouw problemen worden waarschijnlijk dan snel opgelost ;)
Daar ga ik wel van uit. Gelukkig is er in de Play Store voldoende keus. Voor apps die niet werken, of waarvan de lay-out me niet bevalt kan ik gewoon een alternatief zoeken natuurlijk.
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:21:
Ze hadden een rapid charger moeten leveren..
Die werkt volgens mij niet met deze chipset (NVidia). Die charger werkt alleen met Qualcomm chips die Quick Charge 2.0 ondersteunen (Snapdragon 800 en hoger).

[ Voor 8% gewijzigd door Jay-v op 05-11-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:33
Ik heb sinds gisteren de N9, mijn eerste tablet.

Pluspunten:

+ Scherm: helder, scherp en mooie kleuren.
+ Software: Lollipop is mooi en vloeiend, ziet er fris uit en heeft subtiele maar mooie animaties
+ Wake: double tap om N9 te unlocken werkt ideaal
+ Bouwkwaliteit: deze is goed, mooie materialen en zit goed in elkaar
+ Geluid: speakers brengen een behoorlijk volume voort
+ Formaat: vind ik echt perfect, mooie tussenformaat

- Laden homescreen: soms na wisselen van apps en ik terug ga naar de home screen moet deze opnieuw geladen worden, vind ik opvallen en lijkt me onnodig met 2GB werkgeheugen (Moto X heeft dat nóóit)
- Warmte: bij het installeren van flink wat apps werd de soc toch behoorlijk warm, overigens niet echt storend maar het viel me wel op. Bij normale bezigheden gebeurt dit niet.
- Vingerafdrukken: blijven zowel op scherm als op de achterkant makkelijk achter (op mijn Moto X totaal geen probleem en valt me daarom op)
- Apps: sommige apps werken nog niet met Lollipop (maarja komt wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Ik moet de tablet nog bekijken, binnenkort even bij Mediamarkt langs. Maar ik schrik wel van alle fouten die er in zitten. Een deel is te wijten aan kinderziektes in Lollypop. Die worden wel opgelost. Maar bijvoorbeeld het heet worden vind ik wel een probleem. Ik lees klachten die acceptabel zijn voor een tablet die 150 euro kost, maar de Nexus 9 is net zo duur dan een iPad en dan mag je perfectie verwachten. Ik twijfel dus nog of ik een Nexus 7 ga kopen (eigenlijk te klein) of de Nexus 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
MaltaSoron schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:44:
- Laden homescreen: soms na wisselen van apps en ik terug ga naar de home screen moet deze opnieuw geladen worden, vind ik opvallen en lijkt me onnodig met 2GB werkgeheugen (Moto X heeft dat nóóit)
De Apex-launcher heeft een optie waarmee je er voor zorgt dat de Launcher altijd in het geheugen blijft staan. Ik gebruik de standaard launcher niet bij gebrek aan mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:33
Tijdens de middagpauze ook geïnstalleerd (maar nog niet meer dan dat). Ging vlot. Wel vreemd dat ik enkel kon kiezen om backups te restoren uit m'n oude HTC Flyer en niet uit m'n Nexux 5...

Op de bouwkwaliteit heb ik niets aan te merken. En om die achterkant in te kunnen drukken, moet ik toch al moeite doen...
Speakers zijn goed. Scherm is heerlijk en ik kan denk ik wel wennen aan de 4:3 verhouding.
Oh nee. Da's een van m'n grootste ergernissen bij m'n Flyer geweest........

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:33
Oja, ik heb nog een vraag, hoop op iemand die me kan helpen:

Hoe stel ik in op de N9 dat ik een melding krijg als ik een email via Gmail binnenkrijg? Via een trilling of geluidsmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
SvMp schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:56:
Maar bijvoorbeeld het heet worden vind ik wel een probleem.
Ten eerste, waarom is dat per se een probleem? En ten tweede, hier op dit forum hebben ze het alleen over warm, niet heet. Andere fora maken ook melding van warm, iets wat mijn nexus 4 ook wordt bij (flinke) belasting, maar dat is tot nu toe geen probleem (na twee jaar gebruik).
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 05 november 2014 @ 14:01:
Oh nee. Da's een van m'n grootste ergernissen bij m'n Flyer geweest........
Dat ligt, denk ik, geheel aan android lollipop, aangezien de preview versie op mijn nexus 7 dat ook zo nu en dan heeft. Het lijkt op een geheugen lek, bij mij treedt het pas op na wat langere uptime of zwaardere/vele apps gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Fly-guy schreef op woensdag 05 november 2014 @ 14:54:
[...]

Ten eerste, waarom is dat per se een probleem? En ten tweede, hier op dit forum hebben ze het alleen over warm, niet heet. Andere fora maken ook melding van warm, iets wat mijn nexus 4 ook wordt bij (flinke) belasting, maar dat is tot nu toe geen probleem (na twee jaar gebruik).
M.i. duidt dat op een slecht ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:04:
Korte update:

Ben in afwachting van een follow-up van Google. Ik zou een nieuwe Nexus krijgen toegestuurd en verdere instructies per mail ontvangen voor het retourneren van de 'defecte' Nexus. Kreeg helaas een blanco mail.

Wat bleek: De systemen van de Google Support afdeling zijn nog niet up-to-date. Het is nog niet mogelijk om een nieuwe Nexus 9 te sturen en de retourprocedure voor de defecte Nexus op te starten.
Google Support heeft dit middels een ticket geëscaleerd en verwacht binnen 72 uur mij verder te kunnen helpen.

Tot nu toe behoorlijk teleurgesteld in de klantgerichtheid van Google. Vriendelijk geholpen, maar nog geen stap verder. Afwachten maar....of toch annuleren en voor de Air 2 gaan ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2014 15:42 . Reden: Spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
SvMp schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:30:
[...]

M.i. duidt dat op een slecht ontwerp.
Je kan met een tablet maar zoveel doen qua warmte. Mijn (werk) ipad4 wordt ook vrij warm, en veel telefoons ook. Vergeet niet dat de chipset in de N9 een best beest is, met dus ook een redelijke warmte ontwikkeling. Vroeger hadden we voor dat soort performance een CPU met een torenhoge heatsink plus ventilator. Nu hebben we een ruimte van enkele millimeters.
Zolang het binnen de limieten blijft, is het geen verkeerd of slecht ontwerp, maar een gevolg van toegenomen kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Fly-guy schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:57:
[...]

Je kan met een tablet maar zoveel doen qua warmte. Mijn (werk) ipad4 wordt ook vrij warm, en veel telefoons ook. Vergeet niet dat de chipset in de N9 een best beest is, met dus ook een redelijke warmte ontwikkeling. Vroeger hadden we voor dat soort performance een CPU met een torenhoge heatsink plus ventilator. Nu hebben we een ruimte van enkele millimeters.
Zolang het binnen de limieten blijft, is het geen verkeerd of slecht ontwerp, maar een gevolg van toegenomen kracht.
Daar heb je zeker een punt.
Ik heb een iPad 2, die wordt nooit heet.
Ik heb ook een Asus MemoPad HD7 en die wordt al warm als ik een simpel spelletje doe. Dat vind ik een opvallend verschil. Of deze warmte vergelijkbaar is met de Nexus 9 kan ik uiteraard niet beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
SvMp schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:03:
[...]

Daar heb je zeker een punt.
Ik heb een iPad 2, die wordt nooit heet.
Ik heb ook een Asus MemoPad HD7 en die wordt al warm als ik een simpel spelletje doe. Dat vind ik een opvallend verschil. Of deze warmte vergelijkbaar is met de Nexus 9 kan ik uiteraard niet beoordelen.
Genoeg topics te vinden over warme ipads, inderdaad zeker na de ipad 2.
Uiteraard speelt ontwerp wel mee, maar de grootste heatsink in een tablet, is de behuizing. En die wordt dus inderdaad warm.

Maar da's dan weer geen reden om te klagen, met de winter voor de deur, gratis handverwarming ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElArmaSecreta
Het lijkt me ook vrij normaal dat apparaten warm worden. Omdat twee mensen op twitter zetten dat de N9 wel eens overhit kan raken, gaat iedereen er op letten. Het is normaal voor hedendaagse smartphones dat ze warm worden, en met vergelijkbare chips die ze in tablets stoppen is het dan ook niet verwonderlijk. Maar echt heet? Nee dat heb ik niet kunnen merken aan het apparaat, met zowel het installeren van apps als het spelen van GTA 3 op de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Zojuist achter een prachtig voordeel gekomen van de 4:3 verhouding: ideaal voor N64 emulators :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElArmaSecreta
Kiwi schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:56:
Zojuist achter een prachtig voordeel gekomen van de 4:3 verhouding: ideaal voor N64 emulators :+
Gaaf, ik wil dat ook gaan proberen. Hoe heet ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Heb gisterenavond de tablet eens wat grondiger kunnen testen en ik moet toch ook bekennen dat de bouwkwaliteit niet overal even goed is. De achterkant zit inderdaad "los", je kan die 1mm ofzo indrukken. Het lijkt alsof die zweeft boven de interne componenten en nergens steun heeft. Op zich niets ergs.

Er is inderdaad backlight bleeding, vooral in de, bij portrait stand, linkeronderhoek. Stoort wel wat bij fullscreen youtube gebruik.

De tablet is ook zo dun dat hij wel wat kan "meegeven". Zet een zwart scherm op (bv laadscherm van een youtube video), hou hem in landscape stand aan beide zijden vast, en maak een torsiebeweging. Je zal overal heldere vlekken in beeld krijgen... Dat vind ik wel wat beangstigend.

Er viel mij ook een vreemde "bulge" op aan de achterkant, ter hoogte van de letters HTC onderaan. Als ik de tablet plat op tafel legde, schommelde hij wat heen en weer. Geen idee of dat al zo was bij levering... Pas later heb ik die "bulge" eigenlijk per ongeluk terug op zijn plaats horen klikken en was de achterkant terug volledig vlak. Heel vreemd... De usb connector zit daar. Uitzetting van componenten tijdens het laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een premium prijs valt het behoorlijk tegen.
Blijkbaar heeft HTC dit nog niet op orde itt hun smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik hoop dat de battery drain gewoon ligt aan Lollipop zoals op de voorpagina wordt gesuggereerd.
nieuws: Gerucht: Google stelde Android 5.0-update uit vanwege accuduurprobleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
Jelte schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:16:
Ik hoop dat de battery drain gewoon ligt aan Lollipop zoals op de voorpagina wordt gesuggereerd.
nieuws: Gerucht: Google stelde Android 5.0-update uit vanwege accuduurprobleem
Welke battery drain heb je het dan over? Ik haal die 9 uur browsing wel. Volgensmij is die bug al lang gepatched voor de Nexus 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, net naar de Media Markt geweest. Jammer om te zeggen, maar ik vind de Nexus 9 echt: teleurstellend.

Mijn mening:
1. Hij is simpelweg echt iets te klein.
2. Zeker als je al een 5 inch of grotere smartphone hebt.
3. Hij ziet er in vergelijking met de Apple Air 2 toch wat "chunky" uit.
4. De zwarte (blauwige) achterkant is wel mooi.
5. Heeft geen QI wireless charging, toch jammer want best handig en een Unique Selling Point
6. Ik ben echt anti-Apple, maar de Apple Ipad Air 2 is echt perfect als je hem vergelijkt met de Nexus 9.
7. Het scherm is wel echt heel mooi.
8. 16GB kan eigenlijk ECHT niet meer. Is toch een beetje een middelvinger naar je klant toe van Google.
9. €249 was een veel eerlijkere prijs geweest, voor de huidige "premium"-prijs is het allemaal net niet.
10. Voor mij dus geen Nexus 9.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadlock355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:57
Ik heb zojuist ook mijn Nexus 9 ontvangen, direct besteld via de Play Store en een dag later bezorgd. Ik had hier al een aantal ervaringen gelezen en ook de nodige reviews gezien, dus ik had wel ene redelijk idee wat ik kon verwachten. Mijn eerste indruk valt dus netjes in de maat, het is een degelijk tablet met redelijk solide bouwkwaliteit. Ik kom zelf van een Nexus 7 (2012) dus de overgang is best groot. Naast het formaat is de snelheid natuurlijk een enorm verschil. Tijdens de initiële installatie en het installeren van apps werd de nexus inderdaad wel wat warm, zeker warmer dan mijn vorige tablet. Maar goed er zit ook nogal een verschil in de kracht van de processor en hoevaal warmte dat genereert.

Ik ben tot nu toe heel tevreden, zeker omdat ik heel bewust voor de Nexus 9 heb gekozen na de Nexus 7. Ik heb zelf een voorkeur voor Android en ik gebruik mijn tablet in de trein veel voor het schrijven en lezen van artikelen, licht programmeerwerk, etc. De Nexus 7 was daarvoor toch eigenlijk net te klein en een widescreen tablet niet ideaal. De Nexus 9 is dus ideaal, een beetje groter en 4:3 wat perfect is voor wat ik er voornamelijk mee wil doen. Ik kan me trouwens ook zo voorstellen dat dit niet voor iedereen geldt, de Nexus 7 was goedkoop genoeg om erbij te hebben voor media consumptie en zo. Voor de 9 heb je gevoelsmatig toch een meer specifiek gebruikscenario wat niet per sé voor iedereen zal gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Laatst online: 20:06
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:39:
Nou, net naar de Media Markt geweest. Jammer om te zeggen, maar ik vind de Nexus 9 echt: teleurstellend.

Mijn mening:
1. Hij is simpelweg echt iets te klein.
2. Zeker als je al een 5 inch of grotere smartphone hebt.
3. Hij ziet er in vergelijking met de Apple Air 2 toch wat "chunky" uit.
4. De zwarte (blauwige) achterkant is wel mooi.
5. Heeft geen QI wireless charging, toch jammer want best handig en een Unique Selling Point
6. Ik ben echt anti-Apple, maar de Apple Ipad Air 2 is echt perfect als je hem vergelijkt met de Nexus 9.
7. Het scherm is wel echt heel mooi.
8. 16GB kan eigenlijk ECHT niet meer. Is toch een beetje een middelvinger naar je klant toe van Google.
9. €249 was een veel eerlijkere prijs geweest, voor de huidige "premium"-prijs is het allemaal net niet.
10. Voor mij dus geen Nexus 9.
En plotseling blijkt dat de Nvidia Shield met 32Gb, MicroSd slot en Lte ineens heel erg interessant wordt (of nog steeds is) omdat daar wel de prijs/kwaliteit verhouding klopt en krijgt ook binnenkort Android 5L. Kost € 399,- en heeft uitstekende test resultaten en reviews. Toch dan maar voor die gaan???

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou nee, want ik vond 8.9" al net te klein, laat staan 8". Ik wil de tablet vooral gebruiken voor de krant te lezen, beetje surfen, af en toe youtube of nos journaal etc. Lichte media consumptie. Ik zag in diezelfde MM ook een Samsung Tab 12.5 inch. Dat vond ik nou wel echt een betere maat, alleen heb je daar weer die skin. Jammer dat Motorola geen 4:3 tablets maakt... Vooral om lekker de krant te lezen is een goede lekker grote tablet ideaal...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:28

tomk94

Developer

Heb vandaag de Nexus 9 in ontvangst mogen nemen. Was er na de kritiek van de afgelopen dagen bang voor dat de tablet tegen zal vallen, maar dat is gelukkig absoluut niet het geval.

Het scherm is onwijs goed. Geluid klinkt goed. Veel beter dan ik gewend ben van smartphones en tablets. Ook draait Lollipop er als een trein op.

Puntjes van kritiek is de lichte backlight bleed en de slechte knoppen aan de zijkanten. Die geven het een goedkoper gevoel.

Heb gelukkig geen last van de in te drukken achterkant. Ik heb een zwarte 32GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 23:06

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Ik heb hem sinds vanmiddag ook, en kan me met mijn ervaring van b.v. 50 plus Chinese tablets, de Galaxy tab 8.4 pro, Galaxy tab 8.4 S en de Sony xperia z3 8 inch, alleen maar bij vorige spreker aansluiten.

Prima apparaat, zeer snel, zeer goed en heel bright scherm, zit goed in elkaar, had een beetje lichter gekund.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowad
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-08 21:40
Iemand al mooie cases kunnen vinden voor de tablet? Kan niet echt iets vinden op Nederlandse sites

(Weet niet of het de bedoeling is dat we dat hier posten maar oké)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

snah001 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 18:00:
[...]

En plotseling blijkt dat de Nvidia Shield met 32Gb, MicroSd slot en Lte ineens heel erg interessant wordt (of nog steeds is) omdat daar wel de prijs/kwaliteit verhouding klopt en krijgt ook binnenkort Android 5L. Kost € 399,- en heeft uitstekende test resultaten en reviews. Toch dan maar voor die gaan???
Met zeer grote kans op zeer slechte WiFi en zeer slechte support (met ontkenningen) van Nvidia?
Ik had een maand of 3 geleden een lijstje gemaakt met tablets die ik eventueel zou kopen maar ze stellen allemaal teleur. Ik doe het nog wel een tijdje met met N7(2013) hoewel die ook irriteert op snelheid soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddieee
Vandaag nog even langs de Media Markt geweest om de Nexus 9 fysiek te bekijken. Zag er goed uit. Kon geen backlight bleeding vinden, de achterkant voelde stevig aan en ook geen haperingen tijdens testen. Kon helaas Google Docs niet openen, wou dat nou juist wel even testen voor als ik dit apparaat mee naar school neem.

Daarna toch nog even langs de Apple Ipad Air 2 gelopen en ik moet eerlijk zeggen; de kleuren spatten er vanaf. Toch een erg mooi scherm, vind de achterkant van de Air alleen ontzettend saai vergeleken met de Nexus 9. Ik geloof best dat dit een top tablet is, maar toen ik met de Air 2 bezig was wou ik een site zoeken en typte ik wat ik wou zoeken in de adresbalk. Dat werkte natuurlijk niet, zo jammer.

Kan niet wachten tot die binnen is morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Los van de kwaliteiten van Apple, kan ik me niet vinden in hun ecosysteem. Gisteren nog even wat gefixt op de ipad van m'n moeder en dan merk ik toch hoe iOS me echt niet ligt. Al jarenlang android gebruiker en geen behoefte om over te stappen. Dus hoe goed zo'n air 2 ook mag zijn, dat zal het niet worden.

De tab pro s 8.4 ziet er ook erg strak uit, wat specs betreft wel eindje achter op de N9. En dan nog die touchwiz... Romkeuze bovendien zeer beperkt (geen cm) door die exynosprocessor. Heb ook al wat gekeken naar de xiaomi mi pad.

Voor mij persoonlijk zijn er op dit moment weinig geschikte alternatieven eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefmek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-01-2020
Ik heb hem nu drie dagen maar twijfel of ik hem moet retourneren of niet. Er zit in 1 hoek namelijk best wel forse lightbleeding die je ziet bij de software knoppen.
Verder totaal geen klachten over de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Nog mensen die, bv 's avonds bij gedimd licht, merken dat de auto-brightness soms volledig naar omlaag gaat om een aantal minuten later terug automatisch naar omhoog te gaan, zonder dat je eigenlijk iets wijzigt aan de lichtinval op de tablet of waar je hem beet neemt?

Waar zit die lichtsensor eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 23:05
Kiwi schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:17:
[...]

Welke battery drain heb je het dan over? Ik haal die 9 uur browsing wel. Volgensmij is die bug al lang gepatched voor de Nexus 9.
Hoe haal je die 9 uur?
Ik zit momenteel op 39% batterij met 3,5 uur Screen On Time (SOT). 5GHz wifi altijd aan.
Batterij valt me dus tegen. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
chevchelios schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:04:
[...]

Hoe haal je die 9 uur?
Ik zit momenteel op 39% batterij met 3,5 uur Screen On Time (SOT). 5GHz wifi altijd aan.
Batterij valt me dus tegen. Wat zijn jullie ervaringen?
Wordt 'ie van jou ook relatief warm? Gezien de verhalen hier en daar zou het me niet verbazen als er (nog) een bug in 5.0 of een google app (plus combinatie met 5.0) zit die de CPU te hard laat draaien, met meer verbruik en warmte als gevolg.
Wat ook in de "professionele" reviews had je een flinke afwijking in batterijverbruik, de ene haalde bij lange na de negen uur niet, de ander fluitend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
janesh schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:25:
Ik heb hem sinds vanmiddag ook, en kan me met mijn ervaring van b.v. 50 plus Chinese tablets, de Galaxy tab 8.4 pro, Galaxy tab 8.4 S en de Sony xperia z3 8 inch, alleen maar bij vorige spreker aansluiten.

Prima apparaat, zeer snel, zeer goed en heel bright scherm, zit goed in elkaar, had een beetje lichter gekund.
Hoe vind je hem in vergelijking met de 8.4 tabpro? Ik twijfel enorm tussen de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 23:05
Fly-guy schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:22:
[...]

Wordt 'ie van jou ook relatief warm? Gezien de verhalen hier en daar zou het me niet verbazen als er (nog) een bug in 5.0 of een google app (plus combinatie met 5.0) zit die de CPU te hard laat draaien, met meer verbruik en warmte als gevolg.
Wat ook in de "professionele" reviews had je een flinke afwijking in batterijverbruik, de ene haalde bij lange na de negen uur niet, de ander fluitend.
Nee echt warm wordt ie niet. Af en toe wat verhoging rond de camera, maar dat is niet extreem. Ik ga voorlopig uit van software die nog niet af is.

Edit: zit nu op 5,5 uur SOT met 13% accu over.

[ Voor 3% gewijzigd door chevchelios op 07-11-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 23:06

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

DeepSeven schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:34:
[...]

Hoe vind je hem in vergelijking met de 8.4 tabpro? Ik twijfel enorm tussen de 2.
Niet veel verschil, de pro is ook goed en als je houd van goedkoper, lichter en makkelijker hanteerbaar zeker in portrait, dan is de pro je apparaat.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gricicool
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-09 22:44
Heb hem net binnen gekregen, zwarte 32 gig via Coolblue. Bijna het eerste wat me opvalt is een "vaste" pixel op het scherm. Op een wit scherm zie je het niet, maar op een zwarte achtergrond zie ik een rood puntje. Iemand met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddieee
steefmek schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:21:
Ik heb hem nu drie dagen maar twijfel of ik hem moet retourneren of niet. Er zit in 1 hoek namelijk best wel forse lightbleeding die je ziet bij de software knoppen.
Verder totaal geen klachten over de tablet.
Heb de Nexus 9 ook binnen sinds vanmiddag en het eerste wat mij opvalt is dat in 3 van de 4 hoeken lichte lightbleeding zit bij zwart beeld. Persoonlijk vind ik het wel te overzien, kan me er niet aan irriteren, maar snap wel als mensen dat wel doen.
Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:01:
Nog mensen die, bv 's avonds bij gedimd licht, merken dat de auto-brightness soms volledig naar omlaag gaat om een aantal minuten later terug automatisch naar omhoog te gaan, zonder dat je eigenlijk iets wijzigt aan de lichtinval op de tablet of waar je hem beet neemt?

Waar zit die lichtsensor eigenlijk?
2e wat me opvalt en waar ik me wel aan stoor is de auto-brightness. Zoals nu ik aan het typen ben, gaat de brightness in 1x helemaal omlaag, terwijl die prima stond... Hoop dat dit met een software-update te verhelpen valt.

Voor de de rest geen klachten. Prima scherm, fijn geluid en geen lagspikes te vernemen. Accu kan ik nog niet zoveel over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DummyXL
Ik heb een review geschreven voor de geïnteresseerden en twijfelaars.

productreview: HTC Nexus 9 Wifi 32GB Wit review door DummyXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Na derde keer volledig opladen zit ik nu op 6,5 uur schermtijd met nog 16% te gaan. Vooral gebruikt om te browsen, YouTube en wat eenvoudige aps te gebruiken. Zeker nog niet goed, maar moest zeker nog beter kunnen.

Tablet is tijdens dit gebruik zeker niet warm geworden.

En ik vind dat ik moet benadrukken dat de 3:4 verhouding ideaal is voor bovenstaande activiteiten. Ook voor die paar YouTube filmpjes, zeker met dit geluid.

Als laatste beaam ik de soms wat zenuwachtige auto brigthness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddieee
Weet iemand trouwens ook of ik elke willekeurige bluetooth muis aan kan sluiten op de Nexus 9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Laatst online: 20:06
jmk schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:43:
[...]

Met zeer grote kans op zeer slechte WiFi en zeer slechte support (met ontkenningen) van Nvidia?
Ik had een maand of 3 geleden een lijstje gemaakt met tablets die ik eventueel zou kopen maar ze stellen allemaal teleur. Ik doe het nog wel een tijdje met met N7(2013) hoewel die ook irriteert op snelheid soms.
Heb jij hem dan getest omdat je zeker weet dat wifi slecht is???
Niet afgaan op "hear say" .
Wi-Fi is NIET slecht, minstens zo goed als die van de n9.
Maar goed, lees in review dat iemand € 489,- betaald heeft voor 32 GB n9.
Voor bijna € 100,- minder heb je de Shield met 32Gb maar ook met:
- stylus
- LTE
- Hdmi aansluiting
- MicroSd slot
en als ik dan lees dat sommigen met de n9 maar weer beginnen te klooien om usb-otg aan het werk te krijgen om opslag ruimte te vergroten.......
Daar wil iedereen toch echt vanaf of niet??
Over veel tekortkomingen zou je nog kunnen heenstappen ware er niet het giga prijs- en uitrustingsverschil.
Vergelijkbare discussie was er ook tussen HTC M8 en Samsung S5 ware het niet dat beide ongeveer even duur zijn dus komt het nog meer neer op wat je er voor terug krijgt.
En ik heb zelf nog een M8, M7, Hox en Hd2 dus echt wel een HTC fan maar vind de n9 een geheel verkeerde prijs/kwaliteit/uitrusting verhouding hebben!
*knip* Niet nodig,

[ Voor 4% gewijzigd door Bullet NL op 10-11-2014 10:12 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
kunnen we alsjeblieft inhoudelijk blijven? Er zijn zat mensen die goede argumenten hebben om de Nexus 9 te kopen en de nadelen accepteren. Accepteer dan ook dat eisen die mensen aan apparaten stellen verschillen. Meningen trouwens ook.

[ Voor 12% gewijzigd door Bullet NL op 10-11-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Heb hem sinds gisteren en vind hem stukken beter dan de n7. Van de problemen die in dit topic melding wordt gedaan heb ik geen last. Batterij is nu nog op 73% . Er zijn veel applicaties geïnstalleerd en hevig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
@snah001: Dat geklooi met USB-OTG heb ik ook geen zin in. Als ik echt niet genoeg heb aan 32 GB, dan zou ik een ander ding kopen. Dat mensen ondanks de nadelen de Nexus kopen, begrijp ik: De software. De Shield krijgt weliswaar Lollipop, wat daarna gaat gebeuren weet niemand. Die Nexus devices hebben een enorme support. Ik ben niet voor de Nexus 9 gegaan, simpelweg vanwege de krankzinnig hoge prijs. Een tablet die voor een iPad-prijs wordt verkocht, moet ook iPad kwaliteit bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElArmaSecreta
Ik merk dat vooral Chrome de batterij hard leegtrekt. Ik denk dat daar nog een bug in zit, Chrome lijkt namelijk meer energie dan het scherm te gebruiken. Wellicht dat een andere browser betere resultaten oplevert. Iemand het toestel al geroot en nieuwe kernels geprobeerd? Ik ben zelf niet echt een flashgek. Heb er meestal meer last dan plezier van, maar het kan toch interessant worden als Google de boel niet snel optimaliseert. Ik weet uit ervaring dat RMA geen probleem is als je de boel maar weer stock maakt. Alleen nog een noobquestion: ontvang je nog OTA's na het rooten en vervangen van de kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik zit haast 24 uur op mijn eerste charge en nog 29% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElArmaSecreta
Rockvee2 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:34:
Ik zit haast 24 uur op mijn eerste charge en nog 29% over.
Ik heb er de eerste keer 2/3 dagen mee gedaan, waarvan 7 uur en 20 minuten screen on time. Wat is jouw screen on time nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 12:10
Mijn eerste ervaringen met de N9 32gb zwart:
- Eerste dat opviel bij opstarten: backlight bleeding onderaan bij beide hoeken, bovenaan in het midden (portait). Bij gebruik geen last overigens maar bij opstarten valt het op.
- Voelt solide aan. Bijvoorbeeld niet minder stevig dan de N7 2012.
- Lekker snelle en soepel lopende interface. Geen lag of andere haperingen te bespeuren.
- Mooi scherm! Ook beeldverhouding bevalt goed. Bij veel film kijken zou een breedbeeld scherm uiteraard beter zijn, maar in mijn geval niet van toepassing.

Prijs was geen issue omdat het werk de tablet vergoed. Met die gedachte kon ik geen beter (Android) alternatief verzinnen. Had ik zelf moeten betalen had ik eerder iets gekozen in de €250 categorie gezocht of mogelijk een N7 2013 uit de MM aanbieding genomen.

11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Let op:
Levertijden en prijzen bespreken we in het [Google Nexus 9] Levertijden & Beschikbaarheid topic