Ben tot nog toe eigenlijk super tevreden met het device, heb hem sinds iets na negenen binnen (32gb wit) and heb weinig te klagen.
Paar minpuntjes:
-Je kan de achterkant inderdaad lichtelijk indrukken rond de "US" van de Nexus-branding, maar daar onder is het solide, dus voelt het niet meer als een licht loszittende skintight cover. Als je het device vasthebt (ik normaal in portraitmodus), voel je er niets van, je moet er dus echt gericht op gaan duwen wil het mij opvallen.
-Inderdaad is er wat lightbleeding, maar ik moest het device op zwart zetten en de brightness omhoog zetten (heb deze normaal op 30% ong.) voordat ik het zag, voor mij persoonlijk geen groot issue, maar als je er over twijfelt dan is het wellicht beter eerst in een winkel te kijken of je er zelf last van hebt.
-Het notification lichtje is helaas geen notificationlampje, maar een batterij-indicator, daar ik bij de Nexus 5 en 7 veelvuldig profiteer van het lampje vind ik dat wel een gemis, maar goed, dat is echt mierenneuken.
De pluspunten:
-Tap to wake is awesome, kan nu al niet meer zonder (ik voorzie veel onnodig dubbel tikken op mijn Nexus 5 in het verschiet), maakt het gemis van het notificationlampje eigenlijk alweer goed, aangezien je zo ook snel je notifications kunt checken.
-4:3 is beter dan verwacht, nu was het de voornaamste reden waarom ik zo lang bij de iPad ben gebleven de ratio, dus dat het me bevalt is niet zo verwonderlijk, wel verwonderlijk is hoe goed de meeste apps die ik gebruik schalen, bijna allemaal zijn ze prima uitgevoerd met responsive design en maken ze meteen gebruik van de extra schermruimte. Eigenlijk valt in dat opzicht alleen de Facebook-app me tegen, maar het is niet alsof ik die veel gebruik aangezien ik sowieso de website prefereer over de apps van FB.
-Android 5.0 maakt alles waar, heerlijk design, lekker snel. Ik merk niets van de slowdowns die in de reviews getoond werden, enkel tijdens het installeren van een app had ik een keer een kleine hiccup, maar goed, dat is verklaarbaar. Multitasken werkt iig prima, snel wisselen tussen apps gaat prima, je kan meteen verder zonder vertraging en er wordt meer dan genoeg in het geheugen gelaten.
De speakers heb ik nog niet getest (want ik zit nog op mijn werk), dus daar kan ik nog geen uitspraken over doen, de build kwaliteit is verder prima, ik ben wel fan van de Nexus achterkant i.p.v. de metalen iPad achterkant en het gebroken wit (tegen het grijze aan met zilveren Nexus-tekst) geeft een mooie offset met de zwarte voorkant en gebrushed metalen rand. Knoppen zijn prima te bedienen verder. Ook fijn is de toevoeging van een vibro-motor, al was het maar voor de feedback tijdens het typen, vreemd dat de meeste tablets deze eenvoudige toevoeging achterwege laten eigenlijk.
Qua warmtevorming heb ik enkel toen ik mijn initiele set-up gedaan had en 85 apps aan het downloaden en installeren was iets gemerkt, inderdaad wordt het device dan warm waar de camera is. Sindsdien heb ik echter geen uitzonderlijke warmte meer kunnen waarnemen, ik heb echter nog niet gegamed of andere zware load op het device losgelaten.
Hij is nog niet van de laptop-USB geweest, dus over batterijduur en lading kan ik helaas nog weinig zeggen.
Al met al ben ik iig tevreden, ik denk dat iedereen die de Nexus 7 of Nexus 5 een warm hart toe draagt iig met een gerust hart kan overstappen naar een Nexus 9.