5 uur en 2 minuten op dit moment.ElArmaSecreta schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:40:
[...]
Ik heb er de eerste keer 2/3 dagen mee gedaan, waarvan 7 uur en 20 minuten screen on time. Wat is jouw screen on time nu?
Goed te zien dat de meeste mensen, waaronder ondergetekende, die er zelf één hebben, zeer positief zijn over de Nexus 9.
BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
Verwijderd
Een korte impressie van de Nexus 9 bij de MM gekregen.
Bouwkwaliteit is goed maar verwacht eigenlijk beter
8.9 inch is voor mij toch te groot. Het is niet zo handzaam
De speakers vallen tegen. De playbook van BB was in dat op zichte veel beter.
Qua scherm is dat moeilijk beoordelen maar de kleuren spatten er niet vanaf.
Bouwkwaliteit is goed maar verwacht eigenlijk beter
8.9 inch is voor mij toch te groot. Het is niet zo handzaam
De speakers vallen tegen. De playbook van BB was in dat op zichte veel beter.
Qua scherm is dat moeilijk beoordelen maar de kleuren spatten er niet vanaf.
Het is niet slecht, maar heb het idee dat het beter kan via updates etc.
Gisteren mijn 32Gb zwarte versie aangekregen en grondig mee bezig geweest.
Ik kom van een Nexus 7 1st gen, hierthuis hebben we ook een Nexus 7 2nd gen. Daarnaast heb ik ook de Nexus 5 + broer heeft de One M8, dus de vergelijking was makkelijk om te maken.
[BOUWKWALITEIT]
De bouwkwaliteit is bij mijn exemplaar wél zeer stevig en de achterkant is niet/nauwelijks in te drukken - ook geen kraak/lijmgeluiden te horen zoals je bij andere reviews wel leest. De metalen rand is een leuke toevoeging en laat het allemaal wat steviger aanvoelen. 9/10
[SCHERM]
Komend van een Nexus 7 kan ik zeggen: scherp scherm en mooie kleurweergave. Ook goede kijkhoeken en tot hiertoe nog geen kleurvervormingen gezien. Helaas wel een glanzend scherm... Als je dus buiten bent/aan het raam zit, zal je hier wel last van ondervinden. Aan de hoeken zie ik inderdaad enige backlight bleeding, maar dat zie je enkel als het scherm zwart/donker is - én je er echt op let. Dat is voor mij geen storend onderdeel. Al bij al dus tevreden over het scherm. 8,5/10.
[GELUID]
Broer heeft de HTC One M8 en daarmee kon ik dus ook een vergelijking maken qua geluid/BoomSound. Ik heb het geluid op max. volume getest en geen kraak/doffe/pijnlijke geluiden gehoord. Ook bizar dus dat hier zo over geklaagd wordt. Inderdaad niet zo krachtig als de One M8, maar als je van de N7 komt: holy sh*t. 9/10
[BATTERIJ]
Deze valt me tegen. Na 6u scherm aan met: Wifi, GPS, Netflix, Spotify, Chrome, apps installeren, etc - is de batterij leeg. Ook de lengte van het opladen steekt enorm tegen. Toen ik hem daarstraks op 4% instak, gaf hij aan 'Charging (4hrs until full)'... Ik had echt gehoopt dat hij toch zeker 12u kon halen, mits de beloftes die ons gedaan werden op voorhand. Maar goed, ik zie mezelf niet iedere dag 6u continu op de tablet bezig. Ik kan hem thuis/op het werk in de oplader stoppen als ik dat wil - maar toch is het spijtig. Hopelijk bij een volgende update wordt het batterijverbruik beter geregeld, maar dat betwijfel ik. 6,5/10
[SOFTWARE]
Lollipop is snel, heeft subtiele animaties en is zeer gelikt. Alles aan Lollipop voelt vloeiend aan, het ziet er goed uit en draait ook goed. Ook de apps zijn nu bijna allemaal perfect ok voor ART, op enkele na: TomTom en Asphalt 8. Maar die verantwoordelijkheid ligt bij de developers van die apps. Bij het restoren van mijn apps (bij de eerste boot) merkte je wel dat er soms haperingen waren, maar dat vind ik niet meer dan normaal (Play Store, Chrome, accounts instellen, Gmail, camera testen, etc). 9/10
[CONCLUSIE]
Al bij al vind ik de tablet enorm goed. Ik ben er vandaag ook de hele dag mee bezig geweest, en zou hem kunnen aanbevelen zonder twijfel. Wel zou ik zeggen: wacht tot de 2e of 3e batch, zodat ze sommige issues kunnen wegwerken (lees: kraak/lijmgeluiden, backlight bleeding bij vele gebruikers).
Mijn score: 8.5/10
Ik kom van een Nexus 7 1st gen, hierthuis hebben we ook een Nexus 7 2nd gen. Daarnaast heb ik ook de Nexus 5 + broer heeft de One M8, dus de vergelijking was makkelijk om te maken.
[BOUWKWALITEIT]
De bouwkwaliteit is bij mijn exemplaar wél zeer stevig en de achterkant is niet/nauwelijks in te drukken - ook geen kraak/lijmgeluiden te horen zoals je bij andere reviews wel leest. De metalen rand is een leuke toevoeging en laat het allemaal wat steviger aanvoelen. 9/10
[SCHERM]
Komend van een Nexus 7 kan ik zeggen: scherp scherm en mooie kleurweergave. Ook goede kijkhoeken en tot hiertoe nog geen kleurvervormingen gezien. Helaas wel een glanzend scherm... Als je dus buiten bent/aan het raam zit, zal je hier wel last van ondervinden. Aan de hoeken zie ik inderdaad enige backlight bleeding, maar dat zie je enkel als het scherm zwart/donker is - én je er echt op let. Dat is voor mij geen storend onderdeel. Al bij al dus tevreden over het scherm. 8,5/10.
[GELUID]
Broer heeft de HTC One M8 en daarmee kon ik dus ook een vergelijking maken qua geluid/BoomSound. Ik heb het geluid op max. volume getest en geen kraak/doffe/pijnlijke geluiden gehoord. Ook bizar dus dat hier zo over geklaagd wordt. Inderdaad niet zo krachtig als de One M8, maar als je van de N7 komt: holy sh*t. 9/10
[BATTERIJ]
Deze valt me tegen. Na 6u scherm aan met: Wifi, GPS, Netflix, Spotify, Chrome, apps installeren, etc - is de batterij leeg. Ook de lengte van het opladen steekt enorm tegen. Toen ik hem daarstraks op 4% instak, gaf hij aan 'Charging (4hrs until full)'... Ik had echt gehoopt dat hij toch zeker 12u kon halen, mits de beloftes die ons gedaan werden op voorhand. Maar goed, ik zie mezelf niet iedere dag 6u continu op de tablet bezig. Ik kan hem thuis/op het werk in de oplader stoppen als ik dat wil - maar toch is het spijtig. Hopelijk bij een volgende update wordt het batterijverbruik beter geregeld, maar dat betwijfel ik. 6,5/10
[SOFTWARE]
Lollipop is snel, heeft subtiele animaties en is zeer gelikt. Alles aan Lollipop voelt vloeiend aan, het ziet er goed uit en draait ook goed. Ook de apps zijn nu bijna allemaal perfect ok voor ART, op enkele na: TomTom en Asphalt 8. Maar die verantwoordelijkheid ligt bij de developers van die apps. Bij het restoren van mijn apps (bij de eerste boot) merkte je wel dat er soms haperingen waren, maar dat vind ik niet meer dan normaal (Play Store, Chrome, accounts instellen, Gmail, camera testen, etc). 9/10
[CONCLUSIE]
Al bij al vind ik de tablet enorm goed. Ik ben er vandaag ook de hele dag mee bezig geweest, en zou hem kunnen aanbevelen zonder twijfel. Wel zou ik zeggen: wacht tot de 2e of 3e batch, zodat ze sommige issues kunnen wegwerken (lees: kraak/lijmgeluiden, backlight bleeding bij vele gebruikers).
Mijn score: 8.5/10
Dat traag laden is inderdaad niet zo fijn. Schijnt uitgeschakeld te zijn in de software, maar is wel mogelijk. Zie http://forum.xda-develope...lx-n9-0-02-alpha-t2931657
Dat traag laden is behoorlijk ruk, mijn ASUS TF300 laadt veel sneller. Daarnaast had de volumeknop wat verder naar buiten mogen steken, nu zit ik telkens te zoeken.
Verder ben ik nog steeds zeer tevreden over deze razendsnelle tablet.
Verder ben ik nog steeds zeer tevreden over deze razendsnelle tablet.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
De tf300 laad met 12V op 1.5 A, das niet zo gek
.
@tobmav, test je accu over enkele dagen nog een keer, het duurt een paar cycli voordat hij op zijn max zit. Zat eerst op 5 uur SoT, nu rond de 8 uur.
@tobmav, test je accu over enkele dagen nog een keer, het duurt een paar cycli voordat hij op zijn max zit. Zat eerst op 5 uur SoT, nu rond de 8 uur.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Kijk, een eerlijk antwoord en rationeel overwogen.SvMp schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 10:35:
@snah001: Dat geklooi met USB-OTG heb ik ook geen zin in. Als ik echt niet genoeg heb aan 32 GB, dan zou ik een ander ding kopen. Dat mensen ondanks de nadelen de Nexus kopen, begrijp ik: De software. De Shield krijgt weliswaar Lollipop, wat daarna gaat gebeuren weet niemand. Die Nexus devices hebben een enorme support. Ik ben niet voor de Nexus 9 gegaan, simpelweg vanwege de krankzinnig hoge prijs. Een tablet die voor een iPad-prijs wordt verkocht, moet ook iPad kwaliteit bieden.
Je slaat precies de spijker op zijn kop: Ipad prijs= zelfde kwaliteit en mogelijkheden en feitelijk zelfs nog beter vanwege de apple gekte prijsopslag.
Was de prijs minstens € 100,- lager geweest was het een goede aanbieding geweest.
€ 150,- lager en hij was onverslaanbaar.
Waarom de prijs/kwaliteit/uitrusting verhouding van de N72013 niet als uitgangspunt genomen?
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ik kan me hier volledig in vinden... Ik vind de backlight bleeding te overzien... Als de tablet 200€ goedkoper geweest was. Maar hij was dus 489€ en dan wil ik tevreden zijn, geen "ach, ik accepteer het maar". Ik heb het bij Coolblue gemeld en wacht op een oplossing.Atrax schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 16:37:
Mijn eerste ervaringen met de N9 32gb zwart:
- Eerste dat opviel bij opstarten: backlight bleeding onderaan bij beide hoeken, bovenaan in het midden (portait). Bij gebruik geen last overigens maar bij opstarten valt het op.
- Voelt solide aan. Bijvoorbeeld niet minder stevig dan de N7 2012.
- Lekker snelle en soepel lopende interface. Geen lag of andere haperingen te bespeuren.
- Mooi scherm! Ook beeldverhouding bevalt goed. Bij veel film kijken zou een breedbeeld scherm uiteraard beter zijn, maar in mijn geval niet van toepassing.
Prijs was geen issue omdat het werk de tablet vergoed. Met die gedachte kon ik geen beter (Android) alternatief verzinnen. Had ik zelf moeten betalen had ik eerder iets gekozen in de €250 categorie gezocht of mogelijk een N7 2013 uit de MM aanbieding genomen.
Sinds gister de Nexus 9 in bezit, ook hier is wat backlight bleed aanwezig in de hoeken, verder heb ik geen enkel probleem kunnen bespeuren (geen gekraak of haperingen of wat dan ook). De bleed is miniem dus ik hou het hierbij (evt omruilen bij google als een nieuwe revisie uitkomt over enkele maanden), mijn vorige 2 nexus tablets (N7 1st & 2nd gen) hadden ook wat bleed en daar heb ik ook nooit hinder van ondervonden.
Ik ben blij met mijn aankoop
Iedereen vindt de bleed acceptabel, dus ik wil even checken of ik een zeikerd ben of dat mijn bleed erger is dan bij anderen. Dit was gisteren het beeld bij de systeemupdate (gemaakt met Nexus 5 zonder flits, dus in het donker veel ruis, maar het licht is wel duidelijk.):tobitronics schreef op zondag 09 november 2014 @ 10:03:
Sinds gister de Nexus 9 in bezit, ook hier is wat backlight bleed aanwezig in de hoeken, verder heb ik geen enkel probleem kunnen bespeuren (geen gekraak of haperingen of wat dan ook). De bleed is miniem dus ik hou het hierbij (evt omruilen bij google als een nieuwe revisie uitkomt over enkele maanden), mijn vorige 2 nexus tablets (N7 1st & 2nd gen) hadden ook wat bleed en daar heb ik ook nooit hinder van ondervonden.

Dat van jou ziet er wel heel extreem uit, persoonlijk heb ik een beetje bleed aan de bovenkant maar niet irritant (heb het voor de zekerheid even gecheckt nog)Helsie schreef op zondag 09 november 2014 @ 10:15:
[...]
Iedereen vindt de bleed acceptabel, dus ik wil even checken of ik een zeikerd ben of dat mijn bleed erger is dan bij anderen. Dit was gisteren het beeld bij de systeemupdate (gemaakt met Nexus 5 zonder flits, dus in het donker veel ruis, maar het licht is wel duidelijk.):
Verwijderd
Jezus! En daar dan €400 voor betalen voor 16GB, dan is de prijs/kwaliteit verhouding echt zoek hoor. Ik ben gek op "kale" Androids, maar kom op hé, dit is gewoon een inferieur product, zeker voor deze prijs. Liefde maakt blind.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2014 11:37 ]
Mijn beste heer, u heeft een gevalletje 'extreem'. Ik zou m omruilen.Helsie schreef op zondag 09 november 2014 @ 10:15:
[...]
Iedereen vindt de bleed acceptabel, dus ik wil even checken of ik een zeikerd ben of dat mijn bleed erger is dan bij anderen. Dit was gisteren het beeld bij de systeemupdate (gemaakt met Nexus 5 zonder flits, dus in het donker veel ruis, maar het licht is wel duidelijk.):
[afbeelding]
Mijn eerste reactie is ook: extreem. Maar als ik dan kijk naar de overbelichte Droid op het scherm vind ik het moeilijk te bepalen hoor. Kun je een foto maken zonder overbelichting?
11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º
Het lijkt erop dat het tijdens de update 'overstuurd' is. Als ik nieuwe foto's maak terwijl Android draait, is het beeld gelukkig positiever.
Max brightness:

En met min brightness is er weliswaar weinig licht om te lekken, maar dan is het ook vrijwel weg:

in de praktijk zou het mee moeten vallen, omdat brightness niet op max zou moeten staan als het donker is (of met weinig omgevingslicht).
Max brightness:

En met min brightness is er weliswaar weinig licht om te lekken, maar dan is het ook vrijwel weg:
in de praktijk zou het mee moeten vallen, omdat brightness niet op max zou moeten staan als het donker is (of met weinig omgevingslicht).
[ Voor 86% gewijzigd door Helsie op 09-11-2014 17:31 ]
Zojuist mijn review online gezet: productreview: HTC Nexus 9 Wifi 16GB Zwart review door Kiwi
NiceKiwi schreef op zondag 09 november 2014 @ 20:11:
Zojuist mijn review online gezet: productreview: HTC Nexus 9 Wifi 16GB Zwart review door Kiwi

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
2x tikken gaat het scherm aan, maar waarom niet bij 2x tikken weer uit? Kan je dat ergens instellen?
Net als mijn reactie op de review zelf, verbaasd het me dat je het geluid als negatief punt brengt. Vergeleken met andere tablets is dit geluid toch juist fantastisch?Kiwi schreef op zondag 09 november 2014 @ 20:11:
Op mijn HTC One M7 klinken de speakers beter, dus ik snap dat negatieve punt wel. Maar het is zeker niet slecht.
Het was ook niet helemaal als minpunt bedoeld, vandaar dat ik het ook weggehaald heb.
Ik had het geplaatst omdat ik meer van BoomSound verwachtte, zeker in een tablet, dan lijkt het me dat er toch wel wat grotere/krachtigere speakers in kunnen. Naar mijn idee is BoomSound in de HTC Ones beter inderdaad.
Misschien heeft HTC dit express gedaan om hun USP nog te behouden?
Ik had het geplaatst omdat ik meer van BoomSound verwachtte, zeker in een tablet, dan lijkt het me dat er toch wel wat grotere/krachtigere speakers in kunnen. Naar mijn idee is BoomSound in de HTC Ones beter inderdaad.
Misschien heeft HTC dit express gedaan om hun USP nog te behouden?
Is denk ik niet zo handig als je een spel speelt of wilt inzoomen op Google Mapspietz0r schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:36:
2x tikken gaat het scherm aan, maar waarom niet bij 2x tikken weer uit? Kan je dat ergens instellen?
Zo werkt het bij bijvoorbeeld de LG G3 ook niet, alleen op een homescreen of notificatiebalk.
Helaas hebben HTC's of Sony's ook geen 'tik uit-functie' terwijl je ze wel aan kunt zetten.
Helaas hebben HTC's of Sony's ook geen 'tik uit-functie' terwijl je ze wel aan kunt zetten.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Double tap to lock zou wel fijn zijn ja.
Ik kwam er net ook achter dat mijn N9 aan ging toen ik hem oppakte. Echter het werkt maar af en toe.
Weet iemand hoe deze functie precies werkt?
Ik kwam er net ook achter dat mijn N9 aan ging toen ik hem oppakte. Echter het werkt maar af en toe.
Weet iemand hoe deze functie precies werkt?
Bij de OnePlus tik je tweemaal op de taakbalk bovenin, dan gaat 'ie ook uit. Ideaal.CLB schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:56:
Zo werkt het bij bijvoorbeeld de LG G3 ook niet, alleen op een homescreen of notificatiebalk.
Zouden toch meer fabrikanten kunnen implementeren?
Vandaag mijn 32gb witte Nexus 9 mee naar werk genomen. En daar wilde iedereen er toch even aanzitten. Dus hier geen saai generiek ontwerp, zoals de reciews doen vermelden. Ik denk dat dat ligt aan het feit dat de meeste een iPad zijn gewend en natuurlijk dat de Wittem versie iets meer opvalt dan de zwarte.
Blij dat ik voor de witte ben gegaan.
Blij dat ik voor de witte ben gegaan.
Net voor het eerst de N9 gezien in de mediamarkt. Ondanks de vele verlichting daar was de backlight bleeding duidelijk zichtbaar bij een relatief donker scherm. De tablet voelde vrij stevig aan, maar de achterkant viel wel lichtjes in te drukken. Iets wat mij tegenviel was de weergave van een PDF waarbij de tablet bij zoomen steeds eventjes de tijd nodig heeft om het document opnieuw scherp weer te geven. Ook het scherm liet geen grote indruk achter, in tegenstelling tot de producten van Apple.
Ik twijfelde eerder tussen de N9 en de Ipad mini 2, maar de N9 wist mij toch niet te overtuigen en de Ipad Air 2 is nu wél een potentiële kandidaat omdat de mini toch aan de kleine kant is voor zakelijk gebruik.
Toch wel een kleine tegenvaller dat ik geen Android tablet kan vinden met een 4:3 scherm die écht overtuigt. Erg jammer want een maandje geleden had ik niet kunnen voorstellen dat ik een Ipad zou kopen.
Had de N9 349e gekost en had het bijpassende toetsenbord ook aanzienlijk minder gekost dan de schandalige prijs van 129e dan was het een kanshebber. 249 euro voor de N9 zoals eerder voorgesteld in dit draadje vind ik volstrekt onrealistisch voor de N9, die toch een zeer mooie combinatie van materialen en specificaties biedt + Android Lollipop.
Mooie tablet die N9 maar net niet mooi genoeg.
Ik twijfelde eerder tussen de N9 en de Ipad mini 2, maar de N9 wist mij toch niet te overtuigen en de Ipad Air 2 is nu wél een potentiële kandidaat omdat de mini toch aan de kleine kant is voor zakelijk gebruik.
Toch wel een kleine tegenvaller dat ik geen Android tablet kan vinden met een 4:3 scherm die écht overtuigt. Erg jammer want een maandje geleden had ik niet kunnen voorstellen dat ik een Ipad zou kopen.
Had de N9 349e gekost en had het bijpassende toetsenbord ook aanzienlijk minder gekost dan de schandalige prijs van 129e dan was het een kanshebber. 249 euro voor de N9 zoals eerder voorgesteld in dit draadje vind ik volstrekt onrealistisch voor de N9, die toch een zeer mooie combinatie van materialen en specificaties biedt + Android Lollipop.
Mooie tablet die N9 maar net niet mooi genoeg.
Ik heb de Nexus 9 nu sinds launch en ik ben zeer tevreden.
Geen van de klachten waar ik andere hoor praten heeft mijn model.
Super snelle interface (zet voor de lol in develepor options de animators op 0.5)
Alle apps die ik heb geprobeerd deden het.
Behalve sommige emulators.
Probleem waar ik vooral tegenaan loop is dat er geen hoesjes voor zijn in de mediamarkt of een andere elektronica winkel.
Ik wacht nu maar op het officiële keyboard case.
Ik hoop dat het toetsenbord lekker werkt.
Als tweaker is het een zeer interessant apparaat.
Grote communitie op xda.
Gegarandeerde updates.
En alle apps moeten nog geoptimaliseerd worden voor 64bit Android 5.0.
Dus hij word alleen maar sneller.
Geen van de klachten waar ik andere hoor praten heeft mijn model.
Super snelle interface (zet voor de lol in develepor options de animators op 0.5)
Alle apps die ik heb geprobeerd deden het.
Behalve sommige emulators.
Probleem waar ik vooral tegenaan loop is dat er geen hoesjes voor zijn in de mediamarkt of een andere elektronica winkel.
Als tweaker is het een zeer interessant apparaat.
Grote communitie op xda.
Gegarandeerde updates.
En alle apps moeten nog geoptimaliseerd worden voor 64bit Android 5.0.
Dus hij word alleen maar sneller.
Dit is dus iets waar ik mij al enkele dagen aan stoor. Ik hem hem nu sinds vrijdag in huis maar durf hem nergens mee naar toe te nemen. Ik mis gewoon een hoes! Ik wilde de officiële hoes die ze op Google Play aanbieden (degene zonder toetsenbord), maar die blijft maar op "Binnenkort beschikbaar" staan.kikkerbeer schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:48:
Dat is toch van de zotte? Tablet is al een tijdje uit, maar de hoesjes ontbreken nog...
Ja mee eens ik gebruik nu mijn laptop sleeve. Ik mis alleen een hoes voor vervoer in gebruik ligt die lekker in de hand en mis ik hem niet en een standaard is welkom dus zou prettig zijn als die dingen leverbaar werden. Wel een beetje raar ja dat die er nog niet zijn.
Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.
Morgen krijg ik een neopreen hoesje binnen. Ik zal hier even aangeven of die bevalt.
Het is wel tijdelijk tot ik een fatsoenlijk hoesje tegenkom. Het liefst dus een yen folio van coolermaster.
Het is wel tijdelijk tot ik een fatsoenlijk hoesje tegenkom. Het liefst dus een yen folio van coolermaster.
Heb je een link naar dat hoesje? Ik zit er ook aan te denken om er maar iets tijdelijks voor te kopen want dit is gewoon geen prettig gevoel.Jelte schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:00:
Morgen krijg ik een neopreen hoesje binnen. Ik zal hier even aangeven of die bevalt.
Mijne gaat nu in bubbeltjes folie en daarna in een laptop hoes 
Ergens deze week moet mijn hoesje bezorgd worden die ik bij Amazon gekocht heb. http://www.amazon.co.uk/g...oh_aui_detailpage_o00_s00 (toen ik hem bestelde was ie nog 1 cent + 4 pond voor verzenden)
De magneetjes in de rand van de case vind ik alleen niks. Helaas stond er een iets andere foto bij toen ik hem bestelde.
Ergens deze week moet mijn hoesje bezorgd worden die ik bij Amazon gekocht heb. http://www.amazon.co.uk/g...oh_aui_detailpage_o00_s00 (toen ik hem bestelde was ie nog 1 cent + 4 pond voor verzenden)
De magneetjes in de rand van de case vind ik alleen niks. Helaas stond er een iets andere foto bij toen ik hem bestelde.
Dat hoesje heb ik ook besteld. Is al verzonden, maar de verwachte leverdatum is pas eind november. Maarja 1 cent
(ex. 4£ verzendkosten)
Neopreen hoesje: http://www.superhoezen.nl...eeve-voor-google-nexus-9/
Neopreen hoesje: http://www.superhoezen.nl...eeve-voor-google-nexus-9/
Bij mij staat de verwachte leverdatum tussen de 6e en 12e.
Verder hoop ik wel dat de batterijduur wat verbeterd, hij haalt nu ongeveer 5 uur screen on time. Van m'n Nexus 7 heb ik geen idee wat die haalde en die heeft zichzelf helaas van kant gemaakt op de dag dat ik de verzendbevestiging van de Nexus 9 kreeg
Verder hoop ik wel dat de batterijduur wat verbeterd, hij haalt nu ongeveer 5 uur screen on time. Van m'n Nexus 7 heb ik geen idee wat die haalde en die heeft zichzelf helaas van kant gemaakt op de dag dat ik de verzendbevestiging van de Nexus 9 kreeg
Mijn Nexus 9 32GB zwart lijkt soms uit te vallen. Als ik hem een paar uur niet gebruik heb, wil het scherm soms niet meer aan. Ik moet dan op de power knop blijven drukken totdat ik het "Google" opstartscherm zie. Hebben meer mensen dit probleem?
Ik zal hem als het nog een keer gebeurt herstellen en als dat niet werkt moet ik hem maar opsturen
Ik zal hem als het nog een keer gebeurt herstellen en als dat niet werkt moet ik hem maar opsturen

Hier geen last van. Zojuist weer opgepakt na hem een uur of 20 niet aangeraakt te hebben en komt zonder problemen op het lockscreen uit.tomk94 schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:58:
Mijn Nexus 9 32GB zwart lijkt soms uit te vallen. Als ik hem een paar uur niet gebruik heb, wil het scherm soms niet meer aan. Ik moet dan op de power knop blijven drukken totdat ik het "Google" opstartscherm zie. Hebben meer mensen dit probleem?
Hier ook niet meegemaakt, wordt iedere keer netjes wakker.tomk94 schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:58:
Dat klinkt verkeerd. Rma lijkt me.tomk94 schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:58:
Alleen 2x vastloper gehad waardoor ik een harde reset moet geven (niet gewend van Android) en soms 1 of 2x niet reageren op nok nok aan functie. Verder geen problemen.
Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.
Heb dit ook 1 keer gehad, ik heb hem altijd aan de lader 's avonds op het nachtkastje en de volgende ochtend was hij gewoon uit. Na opnieuw aanzetten was de accu gewoon vol.tomk94 schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:58:
Sindsdien niet weer voorgekomen.
N9 review:
http://www.engadget.com/2014/11/03/google-nexus-9-review/
Dual core k1 64bits vs quad core K1 32bits...............
http://www.engadget.com/2014/11/03/google-nexus-9-review/
Dual core k1 64bits vs quad core K1 32bits...............
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Deze nieuwe review is belangrijk omdat ze een eerdere publicatie hebben geannuleerd omdat Google vlak voordat het embargo eindigde nog met een update op de proppen kwam. http://www.androidcentral.com/nexus-9-review
Net bijna 6 uur scherm tijd gehaald met nog 10% te gaan. Bijzonder want Real Racing 3 heeft ook ruim een uur CPU vol gebruikt. Gaat dus de goede kant op als je het mij vraagt.
Ik heb de tablet nu een paar dagen in gebruik en het is echt een goede companion. Zeker bij lezen (Android 5 ebook in Google Play Books), met collega's naar een bestandje of mailtje kijken of webbrowsen is het grote scherm en de 4:3 verhouding erg fijn. YouTube iets minder, maar dat doe ik niet langdurig op mijn tablet. Netflix doe ik vooral via Chromecast. Wel lijkt de accu bij scherm aan snel leeg te gaan, maar ja, dat vind ik niet zo verbazingwekkend. In standby is de accu curve bijna horizontaal, voor mij prima. Laden duurt wel een tijdje (dik 3u) als de tablet flink leeg is (<20%), maar dat is niet zo gek met een accu die 3x zo groot is als in veel smatphones.
Uit de review van Tweakers en Androidcentral blijkt dus dat backlight bleeding veelvuldig voor komt. Erg jammer voor zo'n tablet.
Ik ben zelf erg tevreden met mijn N9, zit nu alleen door die backlight bleed wel stevig te twijfelen of ik 'm ga ruilen. Vraag is dan alleen hoe erg de backlight bleed van de N9 is die je terug krijgt....
Hieronder mijn backlight bleed:
https://drive.google.com/...GhTNm1mNmRzSXc&authuser=2
Edit: Hebben meer mensen trouwens ook de Google invoer apps van verschillende talen zoals Japans en Hindi?
Ik ben zelf erg tevreden met mijn N9, zit nu alleen door die backlight bleed wel stevig te twijfelen of ik 'm ga ruilen. Vraag is dan alleen hoe erg de backlight bleed van de N9 is die je terug krijgt....
Edit: Hebben meer mensen trouwens ook de Google invoer apps van verschillende talen zoals Japans en Hindi?

[ Voor 11% gewijzigd door Eddieee op 12-11-2014 13:04 ]
Ik heb mijn exemplaar ook even bekeken op bleed. Maar bij normale helderheid kon ik niks vinden en op 100% werden de randen evenredig verlicht zonder zichtbare overbelichte zones zoals op jouw foto te zien is. Heb ik eindelijk een keer een early adopters exemplaar dat wel volledig aan mijn verwachtingen voldoetEddieee schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:43:
Uit de review van Tweakers en Androidcentral blijkt dus dat backlight bleeding veelvuldig voor komt. Erg jammer voor zo'n tablet.
Met mijn HTC One (m7) was dat wel anders, 2x RMA geweest.
Ik heb zelf net ook even in een compleet donkere ruimte getest, maar ik kon nergens ook maar een beetje backlight bleeding ontdekken.
Het lijkt erg veel voorkomend die backlight bleeding, want mensen die geen problemen hebben hoor je vaak niets meer van, maar ik denk dat het aantal toch een stuk lager ligt. Desalniettemin zal het nog steeds te veel zijn voor een tablet van 399 euro.
Het lijkt erg veel voorkomend die backlight bleeding, want mensen die geen problemen hebben hoor je vaak niets meer van, maar ik denk dat het aantal toch een stuk lager ligt. Desalniettemin zal het nog steeds te veel zijn voor een tablet van 399 euro.
Ondanks dat ik wel tevreden ben over de tablet, vind ik hem toch te duur om de gebreken te accepteren. Hij wordt nu gewist en gaat zometeen terug richting Coolblue... Jammer. Want nu heb ik niks...
Ik heb mijn Nexus ook omgeruild , backcover krakend/los bij de volume toetsen en een niet werkende trialmotor.
Gaat wel erg netjes bij de Play Store, maandag gebeld, dinsdag nieuwe in huis. De oude heb ik vandaag teruggestuurd (lees: laten ophalen door UPS).
Mijn nieuwe exemplaar (lagere serienummer dan de eerste) is probleemloos, geen overmatig bleeding en alles werkt perfect.
Gaat wel erg netjes bij de Play Store, maandag gebeld, dinsdag nieuwe in huis. De oude heb ik vandaag teruggestuurd (lees: laten ophalen door UPS).
Mijn nieuwe exemplaar (lagere serienummer dan de eerste) is probleemloos, geen overmatig bleeding en alles werkt perfect.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Die kun je na een paar dagen gebruik (lees ik in een post van je eerder in dit topic) nog terugsturen?Helsie schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:27:
Ondanks dat ik wel tevreden ben over de tablet, vind ik hem toch te duur om de gebreken te accepteren. Hij wordt nu gewist en gaat zometeen terug richting Coolblue... Jammer. Want nu heb ik niks...
Ik had al geen "wauw"-gevoel toen ik het apparaat in de Mediamarkt bekeek. En dat moet ik wel hebben met zo'n duur ding. Overigens zijn ook de nieuwe Nexus telefoons, iPads en iPhones veel duurder dan hun voorgangers. De aanleiding voor deze enorme inflatie is mij een raadsel, zo goed draait de economie in westerse landen niet. Een gemiste kans van Google om de iPad een flinke klap te geven.
Nvidia Shield 32Gb Lte + MicroSd+Stylus......??Helsie schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:27:
Tja dat is economie 101.SvMp schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:03:
[...]
Die kun je na een paar dagen gebruik (lees ik in een post van je eerder in dit topic) nog terugsturen?
Ik had al geen "wauw"-gevoel toen ik het apparaat in de Mediamarkt bekeek. En dat moet ik wel hebben met zo'n duur ding. Overigens zijn ook de nieuwe Nexus telefoons, iPads en iPhones veel duurder dan hun voorgangers. De aanleiding voor deze enorme inflatie is mij een raadsel, zo goed draait de economie in westerse landen niet. Een gemiste kans van Google om de iPad een flinke klap te geven.
Bodemprijzen zijn leuk voor de consument maar als bedrijf schiet je er weinig mee op tenzij je zeker weet dat je gigantisch veel kan verkopen tegen die prijs.
Om even een voorbeeld te noemen, na snel gegoogled te hebben lijkt de costprijs van een iPad 375 dollar te zijn. Laten we er even vanuit gaan dat de air 2 ongeveer hetzelfde kost om te maken. De Air 2 being bij 500 dollar. Appel verdient nu dus 125 dollar per iPad. Stel dat we doen wat jij zegt en appel verlaagt de prijs naar 400 dollar, nu verdienen ze 25 dollar per iPad. Maar nu moeten ze opeens 5x zoveel iPads verkopen om dezelfde winst te behalen. Gaat appel 5x zoveel iPads verkopen als een iPad 100 dollar goedkoper is? Ik betwijfel het.
Hetzelfde geld voor google. Ze kunnen ongetwijfeld net boven de kostprijs gaan zitten en misschien 2, 3 of 4x zoveel units verkopen. Ze verdienen er alleen minder aan. Een ander nadeel is image. Mensen betalen nou eenmaal graag extra voor iets wat gezien word als exclusief of premium. Daarom bouwt Ferrari 7000 auto's per jaar en geen 70.000. Dat is waarom appel 1000 euro kan vragen voor een iPhone. In de ogen van veel mensen is het de prijs word omdat ze iets exclusiefs/premium hebben.
En aan het einde van de dag kan je de prijs altijd laten zakken als verkopen bij een bepaalde prijs tegenvallen. Als je laag begint valt er ook weinig af te halen.
Artiest voorheen bekend als b3n666
Bedenktijd koop op afstand icm volledig vrij van enige gebruiksspoor icm Coolblue: ja. Als je het ding niet beschadigt, maakt het niet echt uit of het een uur of 3 dagen uit de verpakking is geweest.SvMp schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:03:
[...]
Die kun je na een paar dagen gebruik (lees ik in een post van je eerder in dit topic) nog terugsturen?
Hmm, ik moet me nog even in reviews verdiepen... Sony Z3 compact lijkt me ook een aardige tablet. Maar ik wil gewoon stock Android...snah001 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:54:
[...]
Nvidia Shield 32Gb Lte + MicroSd+Stylus......??
Iemand al een ota met bugfixes ontvangen? Volgens de frontpage zou er een ota zijn aangeboden.
Ik heb net geprobeerd handmatig de OTA te installeren, maar ik kreeg de melding dat mijn tablet op LFW73W draait en de update niet uitgevoerd kan worden. Als ik in Android zelf kijk staat er wel netjes LRX21L.
Vanavond ga ik wel de factory image eroverheen gooien. Hopelijk wordt dan het batterijverbruik ook een stuk beter.
Zijn er meer mensen die dit hebben?
Vanavond ga ik wel de factory image eroverheen gooien. Hopelijk wordt dan het batterijverbruik ook een stuk beter.
Zijn er meer mensen die dit hebben?
[ Voor 5% gewijzigd door FireFly3k op 13-11-2014 08:40 ]
Op XDA melt een gebruiker dat alles een stuk snappier werkt, en dat Google Now always on nu gefixed is.
Batterijduur kon hij nog niks over zeggen, maar hij ondervindt geen hitteproblemen meer tijdens het browsen, dus het lijkt er wel op dat dat gefixed is.
EDIT:
Net zelf ook het probleem met de build versies ondervonden. Oplossing:
flash de recovery.img uit de nieuwste factory image met fastboot, en probeer het opnieuw.
Ik kreeg toen een andere error, die niemand anders blijkbaar had, dus ik ben de complete factory images gaan flashen, wat ook weer niet werkt vanwege een bug die aangeeft dat system.img niet bestaat.
Stappen voor een update via de factory image:
Als het goed is wordt je Nexus 9 niet gewiped
Batterijduur kon hij nog niks over zeggen, maar hij ondervindt geen hitteproblemen meer tijdens het browsen, dus het lijkt er wel op dat dat gefixed is.
EDIT:
flash de recovery.img uit de nieuwste factory image met fastboot, en probeer het opnieuw.
Ik kreeg toen een andere error, die niemand anders blijkbaar had, dus ik ben de complete factory images gaan flashen, wat ook weer niet werkt vanwege een bug die aangeeft dat system.img niet bestaat.
fastboot flash bootloader <bootloader file name here>.img fastboot reboot-bootloader fastboot flash recovery recovery.img fastboot flash boot boot.img fastboot flash system system.img fastboot flash vendor vendor.img fasboot reboot
[ Voor 58% gewijzigd door Kiwi op 13-11-2014 10:32 ]
Oeh nice. Dan ga ik denk ik gewoon weer stock kernel draaien. Die van ElementalX werkt iig wel lekker voor zover!
Alles blijkt goed te zijn gegaan, net ook meteen weer geroot met CF AutoRoot en dat leverde geen problemen op. Al met al was het wel te doen, maar toch veel problemen waar dat niet vaak gebeurd met Nexus apparaten.
Voor de luie mensen: wacht op de OTA
Dus je was je data niet kwijt?Kiwi schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:44:
Alles blijkt goed te zijn gegaan, net ook meteen weer geroot met CF AutoRoot en dat leverde geen problemen op. Al met al was het wel te doen, maar toch veel problemen waar dat niet vaak gebeurd met Nexus apparaten.
Edit: Nu bezig met de stappen hierboven, spannend ^^
Edit: Gelukt, alle data en apps behouden en root verkregen met de autoroot van CF. Meteen adaway geinstalleerd. Hopen dat de batterij het nu wat langer volhoudt!
[ Voor 21% gewijzigd door ElArmaSecreta op 13-11-2014 15:26 ]
Nvidia Shield komt binnen 1 tot 2 weken met Android L update en hun launcher is vrijwel stock.Helsie schreef op donderdag 13 november 2014 @ 02:48:
[...]
Bedenktijd koop op afstand icm volledig vrij van enige gebruiksspoor icm Coolblue: ja. Als je het ding niet beschadigt, maakt het niet echt uit of het een uur of 3 dagen uit de verpakking is geweest.
[...]
Hmm, ik moet me nog even in reviews verdiepen... Sony Z3 compact lijkt me ook een aardige tablet. Maar ik wil gewoon stock Android...
Ik denk dat de Shield en de Z3 Compact op dit moment de beste keuzes zijn qua Android tabletssnah001 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:31:
[...]
Nvidia Shield komt binnen 1 tot 2 weken met Android L update en hun launcher is vrijwel stock.
Dat is heel persoonlijk. Beide tablets zouden voor mij hopeloos inadequaat zijn vanwege de grootte en ratio van het scherm.Cronimet schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:56:
[...]
Ik denk dat de Shield en de Z3 Compact op dit moment de beste keuzes zijn qua Android tablets
De eerste systeem update is een feit. Ben benieuwd.
Edit... Krijg direct een foutmelding....
Edit... Krijg direct een foutmelding....
[ Voor 31% gewijzigd door Michele_M_ op 13-11-2014 21:38 ]
Probeer kiwi's methode hierboven
NVIDIA Shield Tablet draait gewoon stock, met een paar pre-installed apps, that's it, krijgt 18 november Lollipop.Helsie schreef op donderdag 13 november 2014 @ 02:48:
Sony Z3 compact lijkt me ook een aardige tablet. Maar ik wil gewoon stock Android...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Deze tablet is bijzonder geschikt voor de Assassins Creed companion app
Ik wil dat Dice de battlelog app voor bf4 eens gaat fixentobitronics schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:22:
Deze tablet is bijzonder geschikt voor de Assassins Creed companion app
Niemand een systeem update gekregen?
Verwijderd
Heeft iemand van jullie ervaring met andere opladers dan stock? In hoeverre zal een 3A oplader meer schadelijk zijn t.o.v. stock (laten we zeggen een 2A).
Voorbeeld
Voorbeeld
Niet schadelijker, een 3A lader zal echter geen toegevoegde waarde geven, aangezien de tablet dat er nooit en te nimmer uit zal trekkenVerwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 14:24:
Heeft iemand van jullie ervaring met andere opladers dan stock? In hoeverre zal een 3A oplader meer schadelijk zijn t.o.v. stock (laten we zeggen een 2A).
Voorbeeld
In de software is fast-charge niet geactiveerd, dus zonder dat google dat activieert (of jij dat doet via een custom kernel ofzo) heeft een andere lader überhaupt geen zin.
Verwijderd
Hmmm. 100% zeker dat er geen rek in zit? M'n oude Galaxy S2 ging bijv. als een speer met een andere oplader en de S3 (origineel 0,7A) van m'n vriendin zit standaard aan een LG lader (1.8A)
Uit de recensie op Tweakers:
Uit de recensie op Tweakers:
Ik heb zelf een Galaxy Note 2014 (2A lader). Capaciteit is 8220 mAh en opladen zit rond de 4.5-5u gok ik. De Nexus 9 zit onder de 7000mAh en zit ook rond de 5 uur.De lader die je bij de Nexus 9 krijgt, is niet heel krachtig en dat betekent dat je geduld moet hebben als de tablet helemaal leeg is. Een volledige laadcyclus duurt namelijk 5,5 uur, flink langer dan bij veel andere tablets
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2014 14:56 ]
Dit is een nadeel specifiek voor de Nexus 9. Google heeft de maximale stroomsterkte op 500mA vastgezet. Zolang je een lader gebruikt die meer dan dit levert zal er geen verschil zijn.
Mocht je sneller willen laden moet je een cuatom kernel installeren.
Mocht je sneller willen laden moet je een cuatom kernel installeren.
Verwijderd
Ah vandaar! Zolang het middels het gebruik van een andere kernel mogelijk is zal dat voor mij iig geen probleem opleveren. Blijft de vraag of dit schadelijk voor de Nexus 9 kan zijn als je dan een 2A lader gaat gebruiken....
Kan je middels bijv. een app zien of er een max. stroomsterkte vast is gezet?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2014 15:30 ]
Ik kijk al heel lang uit naar deze tablet en zou hem graag willen aanschaffen. Alle reacties over backlight bleeding en andere kinderziektes doen mij echter toch twijfelen.
Via Google heb ik vernomen dat Amazon Duitsland de Nexus 9 zelfs uit de verkoop heeft gehaald, waarschijnlijk vanwege deze mankementen. Klik
Engelstalige berichten over deze keuze van Amazon heb ik nog niet kunnen vinden.
Is er iemand die hier meer over kan vertellen? En weet iemand al of HTC heeft gereageerd op de problemen van de Nexus 9? Denken jullie dat deze kinderziektes zullen verdwijnen in een tweede levering van HTC? Dat is namelijk waar ik nu op hoop. Ik kan daar echter nauwelijks informatie over vinden.
Via Google heb ik vernomen dat Amazon Duitsland de Nexus 9 zelfs uit de verkoop heeft gehaald, waarschijnlijk vanwege deze mankementen. Klik
Engelstalige berichten over deze keuze van Amazon heb ik nog niet kunnen vinden.
Is er iemand die hier meer over kan vertellen? En weet iemand al of HTC heeft gereageerd op de problemen van de Nexus 9? Denken jullie dat deze kinderziektes zullen verdwijnen in een tweede levering van HTC? Dat is namelijk waar ik nu op hoop. Ik kan daar echter nauwelijks informatie over vinden.
Ik zou je link nog eens lezenNamba schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:52:
(Hint, er was waarschijnlijk geen stop vanwege mankementen)
Meer A is altijd OK.Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:28:
Ah vandaar! Zolang het middels het gebruik van een andere kernel mogelijk is zal dat voor mij iig geen probleem opleveren. Blijft de vraag of dit schadelijk voor de Nexus 9 kan zijn als je dan een 2A lader gaat gebruiken....
Ik heb zojuist bij Mediamarkt een demonstratiemodel bekeken en dat scherm zag er een stuk beter uit dan het mijne. Als ze daar een 32GB versie hadden gehad, had ik hem meteen alsnog gekocht.Namba schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:52:
Ik kijk al heel lang uit naar deze tablet en zou hem graag willen aanschaffen. Alle reacties over backlight bleeding en andere kinderziektes doen mij echter toch twijfelen.
Zo hey dat stom, ik gaf de verkeerde link. Ik typte dezelfde trefwoorden in op google en copy paste het eerste zoekresultaat omdat ik dacht dat dat degene was die ik eerder had gelezen.Fly-guy schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 17:30:
[...]
Ik zou je link nog eens lezen
(Hint, er was waarschijnlijk geen stop vanwege mankementen)
Mijn excuses, ik had een hele nacht niet geslapen, kennelijk deed dat alles met mijn concentratie.
Is backlight bleeding trouwens iets wat bij een aankoop aanwezig is en altijd zo blijft, of hebben Nexus 9 toestellen zonder backlight bleeding ook een verhoogde kans om dit alsnog te krijgen? Als jullie begrijpen wat ik bedoel =)
Ik denk dat het wel de juiste link was, het is inmiddels geupdated met de info dat het waarschijnlijk niet aan de mankementen lag, dus je zat deels goedNamba schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 23:24:
[...]
Zo hey dat stom, ik gaf de verkeerde link. Ik typte dezelfde trefwoorden in op google en copy paste het eerste zoekresultaat omdat ik dacht dat dat degene was die ik eerder had gelezen.
Mijn excuses, ik had een hele nacht niet geslapen, kennelijk deed dat alles met mijn concentratie.
Is backlight bleeding trouwens iets wat bij een aankoop aanwezig is en altijd zo blijft, of hebben Nexus 9 toestellen zonder backlight bleeding ook een verhoogde kans om dit alsnog te krijgen? Als jullie begrijpen wat ik bedoel =)
Volgens mij heb je bleeding of niet, het is, latere schade uitgesloten, niet iets wat ontstaat of erger wordt.
De 4 flash stappen werkten dus goed begrijp ik?
Kiwi schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:18:
Op XDA melt een gebruiker dat alles een stuk snappier werkt, en dat Google Now always on nu gefixed is.
EDIT:
fastboot flash bootloader <bootloader file name here>.img fastboot reboot-bootloader fastboot flash recovery recovery.img fastboot flash boot boot.img fastboot flash system system.img fastboot flash vendor vendor.img fasboot reboot
Her staan een paar linkjes met how to videos. Onder andere voor unlocken, rooten en die laatste update installeren. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2935587
Zo heb ik net die Q update geïnstalleerd. Android wordt hierbij niet gewiped nee, maar wel bij het unlocken, wat voor deze methode nodig is.
Is deze update snappier? Voelt nog steeds prima 😊
Zo heb ik net die Q update geïnstalleerd. Android wordt hierbij niet gewiped nee, maar wel bij het unlocken, wat voor deze methode nodig is.
[ Voor 15% gewijzigd door Jelte op 16-11-2014 20:30 ]
Ik had vantevoren al geunlocked idd, dus was niet gewiped.
Tot nu toe lijkt de versie wat snappier en wat minder bugs, ook minder heating. De accuduur merk ik tot nu toe echter nog niet echt verschil.
Tot nu toe lijkt de versie wat snappier en wat minder bugs, ook minder heating. De accuduur merk ik tot nu toe echter nog niet echt verschil.
Verwijderd
Ik ben weer volop in twijfel tussen de nvidia shield en Nexus 9 gelijk velen waarschijnlijk. Belangrijke punten voor mij:
- Hearthstone moet speelbaar zijn vanaf december zonder dat de tablet te warm wordt
- Stock Android
- Groot scherm
Zijn allemaal zaken die volgens mij in de Nexus 9 zijn voordeel spreken maar momenteel lijkt me het een slechte aankoop. Nog even wachten tot één van de volgende batches. In december zou ik toch graag mijn tablet kopen..
- Hearthstone moet speelbaar zijn vanaf december zonder dat de tablet te warm wordt
- Stock Android
- Groot scherm
Zijn allemaal zaken die volgens mij in de Nexus 9 zijn voordeel spreken maar momenteel lijkt me het een slechte aankoop. Nog even wachten tot één van de volgende batches. In december zou ik toch graag mijn tablet kopen..
Let op de Nexus 9 wordt nooit té warm, anders zou deze wel uitvallen/smelten etc. Wel warm, maar nooit onconformtabel.
Nadeel is wel dat de nieuwe chips van de Nexus 9 nog niet door elk spel worden herkend en ondersteund. Dat is natuurlijk een kwestie van tijd, maar toch.
En het lijkt erop dat de witte versie van wat betere bouwkwaliteit is dan de (eerste batch) zwarte. Dat is in ieder geval de consensus op XDA.
Nadeel is wel dat de nieuwe chips van de Nexus 9 nog niet door elk spel worden herkend en ondersteund. Dat is natuurlijk een kwestie van tijd, maar toch.
En het lijkt erop dat de witte versie van wat betere bouwkwaliteit is dan de (eerste batch) zwarte. Dat is in ieder geval de consensus op XDA.
[ Voor 5% gewijzigd door Jelte op 17-11-2014 10:32 ]
Daar is nu ook een (mogelijke) workaround voor:Jelte schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:31:
http://forum.xda-develope...ng-power-nexus-9-t2942459
Voor links en plaatjes even in dat XDA topic kijken. Niet zelf geprobeerd, dus geen ervaringen mee.1. Install GLTools
2. Open the app, choose TEX(DE)coder, check the boxes and press install.
3. After installing the plugin, the device will reboot automatically.
4. Re-open the app, choose the game you wanted to modify, I'll take Asphalt 8 as an example.
5. Check "Enable custom settings for this app" in General section.
6. Switch to GPU name/emulation section, check both "Use fake GPU info", "Use fake CPU info".
7. Choose "Use a template", here I'll choose Tegra 4, since the chip is also manufactured by Nvidia. Test yourself which one best fits the game!!
8. Profit !!
Afgelopen zaterdag bij de Mediamarkt 20 minuutjes gespeeld met de Nexus 9. Als Android en WP gebruiker heb ik er baat bij om mijn iPads de deur uit te gooien, dus de Nexus 9 is voor mij een belangrijk device.
Hieronder mijn korte bevindingen
Pluspunten:
- Front speakers
- 4:3 schermformaat
- Natuurlijke kleurweergave
- Mooie schermweergave
Minpunten (voor de relatief hoge prijs):
- Bouwkwaliteit en metname aan randen en achterkant inferieur aan de Sony tablets die er stonden.
- Backlight bleeding was beschamend, aan alle kanten kwam er licht tevoorschijn.
- Lollipop vertoonde als OS nu en dan toch lags, niet verwacht. Metname het springen van de app drawer naar de homescreens die redelijk leeg waren. Het aantal running apps was niet noemenswaardig hoog.
- Achterkant werd echt behoorlijk warm terwijl ik niet eens films of games speelde. Ik vond het te warm.
- Aantal tablet apps valt achteraf toch wel tegen tov iOS.
- Formaatje groter was wenselijk geweest
- Moeite met het vinden van de volumeknoppen
Ik ben echt teleurgesteld, enerzijds in het apparaat, anderzijds dat ik toch voor de betere tablet ervaring (waar ik hem voor gebruik) vooralsnog moet blijven bij iPad. Eerlijk is eerlijk, de iPad Air 2 was qua hardware, snelheid en apps echt de betere van deze twee. Ja hij is 100,- duurder, maar voor mij is 400,- voor de Nexus 9 in Nederland niet te rechtvaardigen op dit moment. De Amerikanen vinden hem al duur terwijl deze daar zo'n 360 euro kost.
Pluspunten:
- Front speakers
- Mooie schermweergave
- Bouwkwaliteit en metname aan randen en achterkant inferieur aan de Sony tablets die er stonden.
- Backlight bleeding was beschamend, aan alle kanten kwam er licht tevoorschijn.
- Lollipop vertoonde als OS nu en dan toch lags, niet verwacht. Metname het springen van de app drawer naar de homescreens die redelijk leeg waren. Het aantal running apps was niet noemenswaardig hoog.
- Achterkant werd echt behoorlijk warm terwijl ik niet eens films of games speelde. Ik vond het te warm.
Ik ben echt teleurgesteld, enerzijds in het apparaat, anderzijds dat ik toch voor de betere tablet ervaring (waar ik hem voor gebruik) vooralsnog moet blijven bij iPad. Eerlijk is eerlijk, de iPad Air 2 was qua hardware, snelheid en apps echt de betere van deze twee. Ja hij is 100,- duurder, maar voor mij is 400,- voor de Nexus 9 in Nederland niet te rechtvaardigen op dit moment. De Amerikanen vinden hem al duur terwijl deze daar zo'n 360 euro kost.
[ Voor 3% gewijzigd door Sheik op 17-11-2014 11:11 ]
Bij mijn witte versie heb ik alleen last van het bleeden, verder zit hij inderdaad prima in elkaar.En het lijkt erop dat de witte versie van wat betere bouwkwaliteit is dan de (eerste batch) zwarte. Dat is in ieder geval de consensus op XDA.
Ja, dat is dus een doorsnee aan comments die ik op verschillende sites lees. Een goede tablet maar ook niet meer dan dat, zeker niets dat zijn premium prijs kan rechtvaardigen...ik begrijp niet dat je zo slordig kan zijn, HTC kan prima telefoons bouwen maar dat kwaliteitsniveau naar een tablet overzetten lukt niet? Of Google die als opdrachtgever de kwaliteitscontrole niet nauwkeuriger beheerst. Softwarematige ongemakken laat ik buiten beschouwing, niets wat met een update niet te verhelpen is. Maar de bouwkwaliteit, hitteontwikkeling en schermeigenschappen zijn geen minors. Mijn Nexus 10 (Samsung) van 2 jaar oud zit verdorie beter in elkaar...Sheik schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:07:
Afgelopen zaterdag bij de Mediamarkt 20 minuutjes gespeeld met de Nexus 9. Als Android en WP gebruiker heb ik er baat bij om mijn iPads de deur uit te gooien, dus de Nexus 9 is voor mij een belangrijk device.
Pluspunten:
- Front speakers
- Mooie schermweergave
Ik ben voor het eerst, en dat had ik tot 2 weken geleden echt niet durven denken, een Ipad (air, vorige gen) aan het overwegen. Zelfs enkele tientjes goedkoper voor dezelfde opslag. Gamen is voor mij bijzaak, dus ik hoef niet de nieuwste soc te hebben. Maar als jarenlang android user is binnenstappen in het iOS ecosysteem ook niet evident.
Als je goed kijkt in dat topic, ben ik daar al bezigFly-guy schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:06:
[...]
Daar is nu ook een (mogelijke) workaround voor:
http://forum.xda-develope...ng-power-nexus-9-t2942459
[...]
Voor links en plaatjes even in dat XDA topic kijken. Niet zelf geprobeerd, dus geen ervaringen mee.
Ik zie het nu ja, met de default layout van XDA mis ik blijkbaar een boel (wat een gruwel vind ik die layout, vooral op mobile)..Jelte schreef op maandag 17 november 2014 @ 13:18:
[...]
Als je goed kijkt in dat topic, ben ik daar al bezigBij RR3 krijg ik het niet voor elkaar.
Thanx voor de info en links, ik ga me er eens in verdiepen 
Kiwi schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:17:
Ik had vantevoren al geunlocked idd, dus was niet gewiped.
Her staan een paar linkjes met how to videos. Onder andere voor unlocken, rooten en die laatste update installeren. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2935587
Verwijderd
Terecht. Echter....iTunes, bah. En ik hou niet van dat gesloten iOS.Drwho1 schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:45:
[...]
Ik ben voor het eerst, en dat had ik tot 2 weken geleden echt niet durven denken, een Ipad (air, vorige gen) aan het overwegen. Zelfs enkele tientjes goedkoper voor dezelfde opslag. Gamen is voor mij bijzaak, dus ik hoef niet de nieuwste soc te hebben. Maar als jarenlang android user is binnenstappen in het iOS ecosysteem ook niet evident.
Ik heb een Galaxy Note 2014. Qua prijs zeker interessant! Dan blijf je bij Android...helaas is er erg weinig animo hier voor de Note.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2014 16:12 ]
Heeft iemand met de update een verschil gemerkt in laadtijd? Zojuist een uur YouTube gekeken aan de lader, en van 16 naar 76 procent gegaan. Volledige laadcyclus duurt nu minder dan 2 uur, en scherm stond ook de hele tijd aan
Let op:
Levertijden en prijzen bespreken we in het [Google Nexus 9] Levertijden & Beschikbaarheid topic
Levertijden en prijzen bespreken we in het [Google Nexus 9] Levertijden & Beschikbaarheid topic