Zou de productie van Nexus 9 tablets ondertussen al verbetered zijn? Bleeding heb ik nu niet zo'n probleem mee want dat kan je bij elk toestel hebben. Just need to be lucky. Maar vroeg mij af of als ik er één bestel van de Google Play Store (belgië) of ik dan één zal hebben zonder al die mankementen zoals (loszittende covers, covers die je kan indrukken, slechte geluidskwaliteit etc.)
Het schijnt dat de witte versie minder problemen heeft dan de zwarte (eerste batch in ieder geval). Ik herken alle (meeste) problemen in ieder geval absoluut niet met mijn witte.
Inderdaad, iTunes...ik wil wel een ipad maar dan zonder de software. Moeilijk hé.Verwijderd schreef op maandag 17 november 2014 @ 16:06:
[...]
Terecht. Echter....iTunes, bah. En ik hou niet van dat gesloten iOS.
Ik heb een Galaxy Note 2014. Qua prijs zeker interessant! Dan blijf je bij Android...helaas is er erg weinig animo hier voor de Note.
Samsung ook al vaak naar gekeken, meer bepaald de Tab S reeks, daar zit je dan weer met dat vreselijke touchwiz en door de exynos socs is de ROM-ondersteuning beperkt (geen CM bvb).
Er zijn genoeg liefhebbers van stock-android, maar we moeten uitwijken naar een Nexus of custom rom. Vreemd dat een fabrikant als Samsung daar niet meer op inzet, ze kennen ondertussen wel iets van tablets bouwen en ze zouden er meteen een nieuwe markt mee aanboren.
Ik begrijp niet hoe je daar vrede mee kan nemen, je betaalt toch een bepaalde prijs en dan mogen de verwachtingen toch ook in verhouding zijn, nee? Mij lijkt het interessanter om toch nog even te wachten, zodat er nog wat batches door zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:15:
Zou de productie van Nexus 9 tablets ondertussen al verbetered zijn? Bleeding heb ik nu niet zo'n probleem mee want dat kan je bij elk toestel hebben. Just need to be lucky. Maar vroeg mij af of als ik er één bestel van de Google Play Store (belgië) of ik dan één zal hebben zonder al die mankementen zoals (loszittende covers, covers die je kan indrukken, slechte geluidskwaliteit etc.)
Op xda is een heel topic over zwart VS wit. Ik heb geen enkel probleem met mijn witte N9. Ik gok dat die eerste batch al wel weg is, ik zou wel via de Play Store bestellen. Ze bieden goede service volgens velen!
Verwijderd
Ik wacht sowieso met mijn aankoop tot Hearthstone voor Android is gereleased. Is namelijk één van de hoofdredenen voor mij om een tablet te kopen.
Ik heb een witte, en wat me tot nu toe is opgevallen:
Al met al eigenlijk wel heel erg tevreden! Nu nog XPosed naar Lollipop, en dan is het helemaal af
- Backlight bleeding valt me 100% mee. Een *heel* klein beetje, maar niet iets om me aan te storen.
- Achterkant kan ik wel iets indrukken, maar dat lijkt te komen doordat er een halve milimeter speling zit tussen backplate en de "binnenkant" van de tablet. Als ik op de achterkant tik, dan merk je dat die speling er is. Verder eigenlijk geen last van.
- NFC is wel een beetje raar. Soms doet NFC het vlekkeloos, en dan kan ik weer niks beamen van mijn Nexus 9 naar mijn Nexus 5. Ik hoop eigenlijk dat een update dit beter maakt... Als het in de hardware zit, zou ik eerder verwachten dat het helemaal niet werkt.
- Aan de software-kant zitten nog wel wat ruwe randjes. Lollipop is nog niet 100% vloeiend. Zo af en toe een stottertje in de interface, en het kan gewoon niet aan de SoC liggen. Die is bloedsnel; dat blijkt ook wel uit als het allemaal gaat zoals het moet (en over het algemeen is dat het geval), dan vlieg je door het OS.
- De knoppen zijn minder "tactile" dan gehoopt. Een beetje zompig.
Al met al eigenlijk wel heel erg tevreden! Nu nog XPosed naar Lollipop, en dan is het helemaal af
Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.
Iemand na de laatste ota last van willekeurige oppopend lockscreen. Lukt het om dat te voorkomen is de desktop zwart. Herstarten is dan de enige remedie.
ik gebruik wel nova launcher misschien heeft dat invloed.
ik gebruik wel nova launcher misschien heeft dat invloed.
Hier had een inspirerende tekst kunnen staan.
Is dat tijdens gebruik? Kan misschien aan de magneten liggen.
Ja tijdens gebruik
Dubbelpost
[ Voor 87% gewijzigd door DummyXL op 18-11-2014 12:20 ]
Onlangs even de Nexus 9 IRL bekeken bij de Mediamarkt, toch wel een erg strak ontwerp.
Wel onvergefelijk dat zulke waardeloze knoppen niet in het ontwikkelproces zijn geschrapt. Doordat de achterkant iets meer uitsteekt dan de metalen band waar de knoppen in verwerkt zitten, kan je de nauwelijks uitstekende knoppen amper indrukken.
Nu nog wachten op een prijsdaling van zo'n 100 euro
Wel onvergefelijk dat zulke waardeloze knoppen niet in het ontwikkelproces zijn geschrapt. Doordat de achterkant iets meer uitsteekt dan de metalen band waar de knoppen in verwerkt zitten, kan je de nauwelijks uitstekende knoppen amper indrukken.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
En ook vreemd dat veel mensen dat merken, bij mijn witte zitten de knoppen precies goed.Laguna schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 17:57:
Onlangs even de Nexus 9 IRL bekeken bij de Mediamarkt, toch wel een erg strak ontwerp.
Nvidia Shield heeft vandaag Ota naar Android L ontvangen.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Mijn Nexus 4 heeft nu ook lollipop, zie in beide gevallen niet in wat dat met de Nexus 9 te maken heeft.snah001 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:46:
Nvidia Shield heeft vandaag Ota naar Android L ontvangen.
Krijg zojuist weer een systeem update binnen
En?DummyXL schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:38:
Krijg zojuist weer een systeem update binnen
Geen idee 37gb geen verschil te zien. Misschien bug fix (zoals ik hierboven zei lockscreen deed raar tot nu toe niet meer)
Ik lees hier en daar enkele berichten op XDA waarin gebruikers melden dat de fysieke knoppen van hun Nexus 9 prima in orde zijn. Tevens hebben zij minder last van backlight bleeding of een indrukbare achterkant
Het is slechts een enkeling, maar mogelijk zijn het aanwijzingen dat HTC de Nexus 9 lichtelijk heeft verbeterd in een nieuwe batch.
Het geeft me hoop. Als de kinderziektes eruit zijn ga ik hem gelijk halen =D
Het is slechts een enkeling, maar mogelijk zijn het aanwijzingen dat HTC de Nexus 9 lichtelijk heeft verbeterd in een nieuwe batch.
En Kodi doet het nu ook op de Nexus 9. Nog wel een test build, maar het werkt: http://forum.kodi.tv/show...69&pid=1840433#pid1840433
Ik krijg de update nu ook binnen. Gaat de accu langer mee nu? Of laadt hij sneller op. Dat zou wel een welkome fix zijn.DummyXL schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 23:01:
Geen idee 37gb geen verschil te zien. Misschien bug fix (zoals ik hierboven zei lockscreen deed raar tot nu toe niet meer)
Ik heb daar allemaal geen last van. En heb m ook vanaf het begin via de Play store.Namba schreef op woensdag 19 november 2014 @ 04:52:
Ik lees hier en daar enkele berichten op XDA waarin gebruikers melden dat de fysieke knoppen van hun Nexus 9 prima in orde zijn. Tevens hebben zij minder last van backlight bleeding of een indrukbare achterkant
Ik heb vandaag mijn tweede Nexus 9 (zwart, 32gb) teruggestuurd. De eerste versie viel mij qua backlight bleeding reuze mee, maar helaas was de onderste speaker defect. Bij het vervangende model was dit probleem opgelost, maar de backlight bleeding was daarentegen dusdanig extreem dat ik zelfs overdag op een lichte website als Tweakers nog een lelijke, lichtgevende lijn in de rechter bovenhoek kon zien. Aangezien ik het niet aandurf om wéér een nieuw model aan te vragen heb ik er nu maar voor gekozen om mijn geld terug te vragen en te wachten tot de problemen verholpen zijn.
Bij beide modellen had ik overigens geen problemen met de bouwkwaliteit. Alhoewel de volume knoppen zeer onhandig ontworpen zijn, voelden ze wel stevig aan. Ook de achterkant van de tablet was duidelijk van licht buigzaam plastic gemaakt, maar er was geen sprake van hoge randen en vreemde kraakjes.
Bij beide modellen had ik overigens geen problemen met de bouwkwaliteit. Alhoewel de volume knoppen zeer onhandig ontworpen zijn, voelden ze wel stevig aan. Ook de achterkant van de tablet was duidelijk van licht buigzaam plastic gemaakt, maar er was geen sprake van hoge randen en vreemde kraakjes.
Verwijderd
Mensen die deze week een Nexus 9 hebben gekocht die hun opmerkingen willen geven over de kwaliteit/problemen van het toestel?
Twee weken geleden heb ik in de pre-order bij Coolblue een Nexus 9 Black 32 gb besteld. Deze heb ik vanwege backlight bleeding en overall bouwkwaliteit deze week teruggestuurd . Het scherm leek er bijv niet helemaal goed in te zitten, op bepaalde punten kwam het scherm boven de aluminium trim heen. Misschien is dit ook de reden van de backlight bleeding?? Daarnaast stak de volumeknop verder uit dan de powerbutton, wat er nogal raar uit zag.
Deze week een nieuwe besteld in de Google store, ook een zwarte 32 gb. Deze heeft vrijwel geen last van backlight bleeding en ook het scherm lijkt er mooier in te zitten. De 'losse' achterkant tussen het HTC- en Nexus logo is nog wel aanwezig, maar dit merk je alleen als je er naar zoekt.
Overigens herken ik me niet in het commentaar van vele op de volume- en power-button. Het klopt dat ze dieper liggen dan bij bijv de Nexus 5. Maar ik vind het er daardoor juist strakker uitzien en je drukt ze nu minder snel perongeluk in. Ik ben tevreden!
Deze week een nieuwe besteld in de Google store, ook een zwarte 32 gb. Deze heeft vrijwel geen last van backlight bleeding en ook het scherm lijkt er mooier in te zitten. De 'losse' achterkant tussen het HTC- en Nexus logo is nog wel aanwezig, maar dit merk je alleen als je er naar zoekt.
Overigens herken ik me niet in het commentaar van vele op de volume- en power-button. Het klopt dat ze dieper liggen dan bij bijv de Nexus 5. Maar ik vind het er daardoor juist strakker uitzien en je drukt ze nu minder snel perongeluk in. Ik ben tevreden!
Verwijderd
Ok super. Lijkt er dan op dat HTC de productie een beetje onder controle heeft.vlaggie schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:48:
Twee weken geleden heb ik in de pre-order bij Coolblue een Nexus 9 Black 32 gb besteld. Deze heb ik vanwege backlight bleeding en overall bouwkwaliteit deze week teruggestuurd . Het scherm leek er bijv niet helemaal goed in te zitten, op bepaalde punten kwam het scherm boven de aluminium trim heen. Misschien is dit ook de reden van de backlight bleeding?? Daarnaast stak de volumeknop verder uit dan de powerbutton, wat er nogal raar uit zag.
Alles, maakt de Shield alleen maar aantrekkelijker... voor € 165,- minder.....waar je veel meer voor terugkriijgt.Fly-guy schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:09:
[...]
Mijn Nexus 4 heeft nu ook lollipop, zie in beide gevallen niet in wat dat met de Nexus 9 te maken heeft.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Dan had je kunnen stellen wat de voor- en nadelen zijn van de shield t.o.v. de N9, zo'n opmerking over lollipop voegt weinig toe.snah001 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:56:
[...]
Alles, maakt de Shield alleen maar aantrekkelijker... voor € 165,- minder.....waar je veel meer voor terugkriijgt.
Daarnaast is het aantrekkelijker voor jou, dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.
Heb ik ook al gezegd. Snapt ie blijkbaar niet. Hij blijft maar dooremmeren over de Shield.Fly-guy schreef op donderdag 20 november 2014 @ 20:23:
[...]
Dan had je kunnen stellen wat de voor- en nadelen zijn van de shield t.o.v. de N9, zo'n opmerking over lollipop voegt weinig toe.
Daarnaast is het aantrekkelijker voor jou, dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.
Shield dit. Shield dat. Erg vermoeiend allemaal.
[ Voor 5% gewijzigd door Broner op 20-11-2014 20:59 ]
Kan exemplarisch zijn, hoeft niet te betekenen dat het erop lijkt dat Foxconn de kwaliteitscontrole op orde heeft. HelaasVerwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:46:
[...]
Ok super. Lijkt er dan op dat HTC de productie een beetje onder controle heeft.
Ik denk dat jullie het niet snappen.Broner schreef op donderdag 20 november 2014 @ 20:53:
[...]
Heb ik ook al gezegd. Snapt ie blijkbaar niet. Hij blijft maar dooremmeren over de Shield.
Shield dit. Shield dat. Erg vermoeiend allemaal.
Hadden we het eerst over apple blindheid welnu die heeft nu toegeslagen bij de Nexus 9.....
Eerst beide beentjes op de grond en rationeel een keuze maken!!!
Beetje bord voor je kop? Dit is een Nexus 9 topic. Je hoeft hier geen ander device te promoten ookal is hij 1000% beter. Mensen hebben een keuze gemaakt en die moet je respecteren.snah001 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:05:
[...]
Ik denk dat jullie het niet snappen.
Hadden we het eerst over apple blindheid welnu die heeft nu toegeslagen bij de Nexus 9.....
Als je een topic wil waarbij je de Nexus en jouw keuze wil vergelijken dan maak je dat maar aan.
Zo, nu weer ontopic?
Het is niet gepast om herhaaldelijk door te emmeren over een andere tablet in deze thread. Buiten dat: er zijn verdomd goede redenen om te kiezen voor de N9 boven de Shield. Ik heb mijn persoonlijke redenen eerder al opgelijst. Voor zakelijk gebruik is de Shield naar mijn idee totaal ongeschikt vanwege de grootte en de vorm van het scherm.snah001 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:05:
[...]
Ik denk dat jullie het niet snappen.
Goed nieuws. MX Player doet het op android 5.
Vandaag mijn witte 32GB binnen en ik kan mij totaal niet vinden in de eerder beschreven klachten.
+bleeding is zeer gering en als er je er niet naar zoekt zou het niemand opvallen.
+bouwkwaliteit is heel goed. Echt de stevigheid van een iPad. Heel fraai afgewerkt.
+de power en volume knoppen vind ik juist heel mooi gemaakt en geplaatst. Je voelt op de tast genoeg hoogteverschil en van onder naar boven een korte onderbreking naar de powerknop. Niet gek veel anders als mijn ipad Air; daar zijn ze alleen wat ronder afgewerkt en dat is een designkeuze.
Of het nou komt omdat het een witte variant is of omdat het misschien een latere batch betreft, ik heb hier wel degelijk een WOW gevoel bij.
+bleeding is zeer gering en als er je er niet naar zoekt zou het niemand opvallen.
+bouwkwaliteit is heel goed. Echt de stevigheid van een iPad. Heel fraai afgewerkt.
+de power en volume knoppen vind ik juist heel mooi gemaakt en geplaatst. Je voelt op de tast genoeg hoogteverschil en van onder naar boven een korte onderbreking naar de powerknop. Niet gek veel anders als mijn ipad Air; daar zijn ze alleen wat ronder afgewerkt en dat is een designkeuze.
Of het nou komt omdat het een witte variant is of omdat het misschien een latere batch betreft, ik heb hier wel degelijk een WOW gevoel bij.
Dat van de knoppen was niet mijn ervaring bij het exemplaar in de Mediamarkt. De knoppen zaten daarbij zowat gelijk met de behuizing en staken dus amper uit, waardoor ze gewoon erg lastig te bedienen waren.JRKAP schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 00:41:
Vandaag mijn witte 32GB binnen en ik kan mij totaal niet vinden in de eerder beschreven klachten.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dat heb ik niet met de witte 32gb (bij lancering gekregen). De knoppen steken 1 mm uit genoeg om ze te voelen. Dat gezegd hebbende, ze zijn lastig te vinden ik moet vaak kijken (soms ondersteboven vast zonder dat ik het merk, kan je lang zoeken
) of moet langer aftasten voor ik ze heb gevonden. Bij mijn telefoon heb ik dat niet.
Het is niet slecht maar ook niet heel geweldig.
Ps. Heb dit overigens creatief opgelost met een app. Power toggels, hiermee kan je een notificatie aanmaken met knoppen ik heb daar o.a. de volume en scherm uit in geplaats ideaal. 1 nadeel er staat nu altijd een notificatie in het lockscreen "power toggles" tja Je kan niet alles perfect hebben
Het is niet slecht maar ook niet heel geweldig.

Ps. Heb dit overigens creatief opgelost met een app. Power toggels, hiermee kan je een notificatie aanmaken met knoppen ik heb daar o.a. de volume en scherm uit in geplaats ideaal. 1 nadeel er staat nu altijd een notificatie in het lockscreen "power toggles" tja Je kan niet alles perfect hebben
[ Voor 29% gewijzigd door DummyXL op 22-11-2014 07:28 ]
Ik krijg de melding voor een nieuwe OTA. Nu durf ik hem niet te installeren, want ik heb m geroot via de autoroot tool van CF. Dit keer geen modified kernel van CF dus. Maar toch, kan ik m installeren? Of eerst stock gaan?
@DummyXL
Dat icoontje kan je vanuit de settings op hidden zetten.
Konppen zijn inderdaad lastig te bedienen. Ik moet met mijn nagels het geluid harder of zachter zetten, erg onhandig en niet over nagedacht.Laguna schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 01:41:
[...]
Dat van de knoppen was niet mijn ervaring bij het exemplaar in de Mediamarkt. De knoppen zaten daarbij zowat gelijk met de behuizing en staken dus amper uit, waardoor ze gewoon erg lastig te bedienen waren.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Dan zie je ze ook niet meer als het scherm aan is en daar zijn ze juist zo handigSheik schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 08:21:
@DummyXL
Geen last vanLekker Ventje schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 08:50:
[...]
Konppen zijn inderdaad lastig te bedienen. Ik moet met mijn nagels het geluid harder of zachter zetten, erg onhandig en niet over nagedacht.

Zijn in jullie ogen dit dan hoge knoppen?
Mijn HTC One (M7) heeft pas knoppen die gelijk lopen met de behuizing. Daar is het dan weer mooi volgens velen

Mijn HTC One (M7) heeft pas knoppen die gelijk lopen met de behuizing. Daar is het dan weer mooi volgens velen
Ik respecteer mensen die hun toestel rooten.. ieder zijn ding. Maar ik begrijp geen barst ervan dat je dit doet bij een NEXUS 9, met garantie en geweldige prestaties.ElArmaSecreta schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 07:32:
Ik krijg de melding voor een nieuwe OTA. Nu durf ik hem niet te installeren, want ik heb m geroot via de autoroot tool van CF. Dit keer geen modified kernel van CF dus. Maar toch, kan ik m installeren? Of eerst stock gaan?
Ik zal wel iets over het hoofd zien van de voordelen bij een Nexus die is geroot, maar volgens mij heb jij nu meer last van gemak ervan.
Nogmaals geen aanval op jou... maar ik snap het niet helemaal..
Mijn Nexus 9 kan ik maandag afhalen... benieuwd.
[ Voor 3% gewijzigd door ipje op 22-11-2014 12:49 ]
AdAway. Nog meer argumentatie nodig?ipje schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 12:48:
[...]
Ik respecteer mensen die hun toestel rooten.. ieder zijn ding. Maar ik begrijp geen barst ervan dat je dit doet bij een NEXUS 9, met garantie en geweldige prestaties.
Ik zal wel iets over het hoofd zien van de voordelen bij een Nexus die is geroot, maar volgens mij heb jij nu meer last van gemak ervan.
Maar er zijn daarvoor toch ook non rooted versie zoals adblock plus.chevchelios schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 12:58:
[...]
AdAway. Nog meer argumentatie nodig?
De nonrooted versies zijn meschien niet 100% goed maar ze doen hun werk en dat klein beetje add die er langs glipt neem je toch niet de veiligheid risico's voor lief.
Banken apps raden sowieso root af en dat doen ze niet voor niks.
Ah ik dacht eerst ook zoals jij. Maar toen ging ik een beetje browsen op mn tab en ik kwam veel nare reclame tegen, vooral die pop-up zooi is vreselijk irritant. Ik heb inderdaad AdAway geinstalleerd en ik ben blij dat ik dat heb gedaan. Weg met die laffe advertenties en rotzooi die je niet wilt zien. Daarnaast kan ik zo mijn wakelocks bijhouden en Greenify gebruiken om apps te sluimeren wanneer het scherm uit is. Voor de rest is alles stock. Als je een beetje met fastboot adb overweg kunt is het niet lastig. Maar soms heb je gewoon een simpele vraag waar je het antwoord niet op weet. Het is hooguit 5 minuten werk om alles opnieuw te flashen zonder wipe, maar toch moet je het zekere voor het onzekere nemen.ipje schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 12:48:
[...]
Ik respecteer mensen die hun toestel rooten.. ieder zijn ding. Maar ik begrijp geen barst ervan dat je dit doet bij een NEXUS 9, met garantie en geweldige prestaties.
Voor mij niet van toepassing, als het de moeite waard is dan betaal ik ervoor.chevchelios schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 12:58:
[...]
AdAway. Nog meer argumentatie nodig?
Maar kan haast niet wachten op maandag.
Ga niet zo'n cover erbij kopen met dat toetsenbord erin verwerkt, beetje prijzig en voor mij niet nodig. Voor de rest ga ik het beleven, het is wel een flinke hap geld, maar eens kijken of de prijs/kwaliteit een beetje in verhouding is.
Update installeert gewoon niet, voor de rest niks aan de hand
Zien er zo op de foto goed uit, alleen hoe functioneren ze? Sponzig? Oftewel kan je ze een stukje indrukken zonder dat er wat gebeurd?JRKAP schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 11:56:
Zijn in jullie ogen dit dan hoge knoppen?
[afbeelding]
Alleen gaat je verhaal niet op voor mensen die op zoek zijn naar een tablet met groter scherm. Snap niet wat je met je opmerkingen denkt te bereiken.snah001 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:56:
[...]
Alles, maakt de Shield alleen maar aantrekkelijker... voor € 165,- minder.....waar je veel meer voor terugkriijgt.
Ik heb de afgelopen drie dagen deelgenomen aan een tech startup competitie met een team van informatica en bedrijfskunde studenten, waarbij ik zelf team leader was en coordinatie, planning en ondersteuning deed. Ik heb alle drie de dagen mijn Nexus 9 icm met een wedge keyboard gebruikt als werkomgeving en ik ben ontzettend onder de indruk als ik zie hoe goed dit heeft gewerkt. Het tablet integreerde prima in de infrastructuur die we hebben opgezet, document stores, planning tools, ontwikkelomgevingen...
Natuurlijk, de devs zouden niet blij zijn geweest met een klein schermpje, het moet een beetje bij je rol in het team passen. Voor het vele switchen tussen subteams, vaak op locatie, was een lichtgerwicht werkomgeving echt ideaal. Ik kan in elk geval zeggen dat ik mijn laptop geen moment heb gemist. +1 voor de Nexus 9
.
Natuurlijk, de devs zouden niet blij zijn geweest met een klein schermpje, het moet een beetje bij je rol in het team passen. Voor het vele switchen tussen subteams, vaak op locatie, was een lichtgerwicht werkomgeving echt ideaal. Ik kan in elk geval zeggen dat ik mijn laptop geen moment heb gemist. +1 voor de Nexus 9
Alleen de powerknop zit standaard al iets schuiner in de behuizing en is dus wel een beetje losjes aan de schuine kant. De volumeknop is wel helemaal stevig.Laguna schreef op zondag 23 november 2014 @ 02:30:
[...]
Zien er zo op de foto goed uit, alleen hoe functioneren ze? Sponzig? Oftewel kan je ze een stukje indrukken zonder dat er wat gebeurd?
Nog iemand die merkt dat bij de Nexus 9 (en Nexus 5 sinds de upgrade naar Lollipop) bij het binnenkomen van meldingen het toestel net niet snel genoeg lijkt wakker te worden en maar de helft van het notificatiegeluid laat horen?
Ik heb wat issues met het afspelen van video's. Some valt het geluid een paar seconden weg of kraakt het.
Nu vraag ik mij af of dit door de speler (hardware ondersteuning VLC) komt of dat dit aan mijn examplaar ligt. Iemand die dit herkent?
Nu vraag ik mij af of dit door de speler (hardware ondersteuning VLC) komt of dat dit aan mijn examplaar ligt. Iemand die dit herkent?
Sinds dit weekend heb ik mijn 2e N9 in gebruik genomen. Deze heeft gelukkig minder last van lightbleeding dan de eerste. Alleen in het donker met boven de 50% helderheid zijn er minimale afwijkingen te constateren. Aangezien ik in 't donker de helderheid daar toch niet boven schroef leg ik mij daar bij neer. Het voornaamste is dat ik met het bekijken van filmpjes mezelf niet meer aan afwijkingen stoor.
Heb alleen het idee dat de automatische afstelling van helderheid nog niet werkt zoals het hoort. Deze afstelling reageert nu nauwelijks op veranderende licht omstandigheden, waar deze voorheen te gevoelig was. Ik neem aan dat dit een software fout is.
De Xbmc (incl. add-ons) en iTv app van KPN werken nu naar behoren. Doordat steeds meer apps geschikt worden voor Lollipop wordt deze tablet ook veel bruikbaarder. En ik hoop binnenkort ook de productieve kant te testen van deze tablet als de keyboard cover beschikbaar is, al wacht ik nu wel even op de reviews daarvan xD
Heb alleen het idee dat de automatische afstelling van helderheid nog niet werkt zoals het hoort. Deze afstelling reageert nu nauwelijks op veranderende licht omstandigheden, waar deze voorheen te gevoelig was. Ik neem aan dat dit een software fout is.
De Xbmc (incl. add-ons) en iTv app van KPN werken nu naar behoren. Doordat steeds meer apps geschikt worden voor Lollipop wordt deze tablet ook veel bruikbaarder. En ik hoop binnenkort ook de productieve kant te testen van deze tablet als de keyboard cover beschikbaar is, al wacht ik nu wel even op de reviews daarvan xD
Probeer MX player eens, is net upgedate met Lollipop support, imo de beste mediaplayer voor android.Jay-v schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:23:
Ik heb wat issues met het afspelen van video's. Some valt het geluid een paar seconden weg of kraakt het.
Weet iemand een niet al te duur bluetooth toetsenbord met Android toetsen (home, back, search etc.)?
De enige die ik tot zover heb gevonden zijn van Logitech, waarvan een nogal zwaar is, en de ander niet in Nederland verkrijgbaar lijkt.
De enige die ik tot zover heb gevonden zijn van Logitech, waarvan een nogal zwaar is, en de ander niet in Nederland verkrijgbaar lijkt.
Nee, hier hoor ik ze volledig. Grappige is dat mijn HTC One en Nexus 9 niet helemaal tegelijk een notificatie laten horen, dus ik hoor ze achter elkaar afgaan met 1 sec ertussen ofzo haha.Buzz_Fuzz schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:21:
Nog iemand die merkt dat bij de Nexus 9 (en Nexus 5 sinds de upgrade naar Lollipop) bij het binnenkomen van meldingen het toestel net niet snel genoeg lijkt wakker te worden en maar de helft van het notificatiegeluid laat horen?
Ja had ik ook met telegram, nexus is Vaak iets sneller
Vooral grappig in de rugtas
Vooral grappig in de rugtas
[ Voor 21% gewijzigd door DummyXL op 24-11-2014 23:02 ]
Ik gebruik een Rapoo E6100 (met Nexus 7, maar werkt ook met Nexus 9). Heel dun met full size toetsen, werkt heel fijn.Kiwi schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:58:
Weet iemand een niet al te duur bluetooth toetsenbord met Android toetsen (home, back, search etc.)?
Werken die sneltoetsen ook goed? En dingen als ctrl+v etc.?Helsie schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 00:20:
[...]
Ik gebruik een Rapoo E6100 (met Nexus 7, maar werkt ook met Nexus 9). Heel dun met full size toetsen, werkt heel fijn.
De Nexus 9 lijkt fantastisch aan mijn wensen te voldoen, maar ik hik een beetje tegen de meerprijs van het extra geheugen aan. Op vakantie gebruik ik m'n tablet om foto's van m'n dSLR te downloaden als backup en dan kom ik met 16GB te kort.
Dit lijkt me eenvoudig op te lossen met een USB OTG-stick, maar ik lees daar nog geen ervaringen mee.
Is er iemand die al heeft geprobeerd bestanden over te zetten naar een losse USB-stick of dit voor mij wil proberen?
En: is er iemand die via een mini>micro-adaptertje al een dSLR (ik heb een Nikon D7000) heeft aangesloten op de 9?
Dit lijkt me eenvoudig op te lossen met een USB OTG-stick, maar ik lees daar nog geen ervaringen mee.
Is er iemand die al heeft geprobeerd bestanden over te zetten naar een losse USB-stick of dit voor mij wil proberen?
En: is er iemand die via een mini>micro-adaptertje al een dSLR (ik heb een Nikon D7000) heeft aangesloten op de 9?
De officiële komt waarschijnlijk binnen 2 weken beschikbaar. Ik had bij een webwinkel nagevraagd, en zij gaven aan dat ze die deze of volgende week verwachten.Kiwi schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:58:
Heb die logitech k480 gekocht en vind het wel een puik ding, gisteren opgepikt bij mediamarkt voor 44 euro. Had al een bluetooth muis van logitech en tezamen werkt dit best prettig, lekker productief met de nexus 9. Had geen problemen van lag door simultaan gebruik van 2 bluetooth apparaten (had ik wel bij de tabpro 10.1, verschrikkelijk apparaat).
[ Voor 53% gewijzigd door lupus83 op 26-11-2014 08:18 ]
In de VS is hij nu verkrijgbaar (play store)MaltaSoron schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:52:
[...]
De officiële komt waarschijnlijk binnen 2 weken beschikbaar. Ik had bij een webwinkel nagevraagd, en zij gaven aan dat ze die deze of volgende week verwachten.
http://www.androidpolice....use-in-1-2-business-days/
Verwijderd
Vorige week een Nexus 9 besteld, nadat ik met een HTC One M8 getest had. De bedoeling was om het apparaat voornamelijk te gebruiken voor presentaties op (Samsung) SmartTV, via Miracast. Met de One ging dat prima. Nexus 9 blijkt alleen geen Miracast-support te hebben, waarschijnlijk om bullshit-geld-redenen?
Iemand hier toevallig ook ervaring mee en eventueel een oplossing?
Chromecast...Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:57:
Vorige week een Nexus 9 besteld, nadat ik met een HTC One M8 getest had. De bedoeling was om het apparaat voornamelijk te gebruiken voor presentaties op (Samsung) SmartTV, via Miracast. Met de One ging dat prima. Nexus 9 blijkt alleen geen Miracast-support te hebben, waarschijnlijk om bullshit-geld-redenen?
Verwijderd
Chromecast heb ik laatst al geprobeerd icm Macbook en een andere Nexus, liet nog wel wat te wensen over qua stabiliteit en snelheid.. Rechtstreeks met Miracast was veeeeeeeel beter. Ik zal het nog eens testen met Nexus 9 en mijn bevindingen hier delen.
Tsja, miracast zit er niet in, mogelijk dat het ooit in een custom rom beschikbaar wordt, maar dat is voor jou waarschijnlijk geen oplossing.Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:26:
Chromecast heb ik laatst al geprobeerd icm Macbook en een andere Nexus, liet nog wel wat te wensen over qua stabiliteit en snelheid.. Rechtstreeks met Miracast was veeeeeeeel beter. Ik zal het nog eens testen met Nexus 9 en mijn bevindingen hier delen.
Zelf doe ik geen presentaties, maar een vriend van me zweert bij zijn chromecast in combinatie met google drive op het gebied van powerpoint (google slides).
Mijn Nexus9 is gisteren gecrasht, kreeg ineens allemaal streepjes in het beeld en het begon wat te flikkeren en ruisen uit de speakers..... Daarna kon ik m niet meer opstarten
Na een tijdje startte het weer op maar begon ie gelijk met de streepjes door t scherm..
https://imageshack.com/i/ey8piTyfj
Daarna niet meer normaal op kunnen starten, wel in boot menu gekomen maar daar kon ik geen reset uitvoeren (reageerde niet op de opdracht die ik gaf) ook daar de streepjes in t scherm
Hij wordt vandaag door HTC opgehaald
Na een tijdje startte het weer op maar begon ie gelijk met de streepjes door t scherm..
https://imageshack.com/i/ey8piTyfj
Daarna niet meer normaal op kunnen starten, wel in boot menu gekomen maar daar kon ik geen reset uitvoeren (reageerde niet op de opdracht die ik gaf) ook daar de streepjes in t scherm
Hij wordt vandaag door HTC opgehaald
[ Voor 3% gewijzigd door Nowad op 26-11-2014 12:08 ]
Maandag de Nexus 9 ontvangen, eerst maar even aan de oplader gedaan. Gisteren een dagje ermee aan de gang geweest. Natuurlijk eerst gekeken naar de lightbleeding waar zoveel ophef over is, gelukkig heb ik het niet kunnen ontdekken.
De bouw kwaliteit is prima in orde, de knopjes aan de zijkant zitten inderdaad vrij diep gezonken in de zijkant, maar steken voldoende uit om te goed te kunnen bedienen.
Ik ben de Samsung note 10.1 gewend geweest, dus het is even wennen aan het schermformaat. Hij ligt goed in de hand, maar het gewicht is niet veel minder dan de note 10.1.
Beeldscherm is goed, het lijkt wel meer natuurlijker beeld dan de Samsung. Geluid is redelijk met boomsound, maar ondanks dat hij groter is dan de HTC M8, klinkt de M8 voller. Maar ik heb nog niet echt met de instelling geknoeid dus daar kan het ook mee te maken hebben.
De processor is erg snel, geen vertragingen kunnen waarnemen. Een vastloper gehad.. ook even kraken uit de luidsprekers en daarna vast... Weer herstart door power knop ingedrukt te houden. Hopelijk blijf het hierbij.
Tijdens het gebruik voelt hij warm aan, maar niet schrikbarend. Nu wachten op de cover, de originele (zonder toetsenbord) is nog niet te verkrijgen. Dus voorlopig maar voorzichtig doen..
De 399 euro waard... Goede bouw kwaliteit en ziet er strak uit, scherm is mooi verzonken in de constructie. Maar het blijft een flink bedrag, ik wilde hem graag hebben en daarom gekocht, ben er blij mee. Hij behoort tot de top van de tablet markt dat zeker, maar ik zal nooit het maximale eruit halen met mijn bezigheden. Ja hij is het waard, voor mij persoonlijk had ik ook de note 10.1 kunnen blijven gebruiken. Maar als gadget freak... was het hebben dat ding en mijn meisje is blij met de note 10.1.
De bouw kwaliteit is prima in orde, de knopjes aan de zijkant zitten inderdaad vrij diep gezonken in de zijkant, maar steken voldoende uit om te goed te kunnen bedienen.
Ik ben de Samsung note 10.1 gewend geweest, dus het is even wennen aan het schermformaat. Hij ligt goed in de hand, maar het gewicht is niet veel minder dan de note 10.1.
Beeldscherm is goed, het lijkt wel meer natuurlijker beeld dan de Samsung. Geluid is redelijk met boomsound, maar ondanks dat hij groter is dan de HTC M8, klinkt de M8 voller. Maar ik heb nog niet echt met de instelling geknoeid dus daar kan het ook mee te maken hebben.
De processor is erg snel, geen vertragingen kunnen waarnemen. Een vastloper gehad.. ook even kraken uit de luidsprekers en daarna vast... Weer herstart door power knop ingedrukt te houden. Hopelijk blijf het hierbij.
Tijdens het gebruik voelt hij warm aan, maar niet schrikbarend. Nu wachten op de cover, de originele (zonder toetsenbord) is nog niet te verkrijgen. Dus voorlopig maar voorzichtig doen..
De 399 euro waard... Goede bouw kwaliteit en ziet er strak uit, scherm is mooi verzonken in de constructie. Maar het blijft een flink bedrag, ik wilde hem graag hebben en daarom gekocht, ben er blij mee. Hij behoort tot de top van de tablet markt dat zeker, maar ik zal nooit het maximale eruit halen met mijn bezigheden. Ja hij is het waard, voor mij persoonlijk had ik ook de note 10.1 kunnen blijven gebruiken. Maar als gadget freak... was het hebben dat ding en mijn meisje is blij met de note 10.1.
Vandaag ook een nexus 9 (zwart, 32 GB) ontvangen op m'n job. De tablet moet dienen als demotoestel voor enkele apps die we maken (research doeleinden, niet commercieel).
Mijn ervaringen betreffende de aandachtspunten:
- achterkant drukt niet in (misschien een halve mm), voelt stevig aan. Wel is het een vingerafdruk magneet.
- de rand sluit overal mooi aan op de behuizing, geen spleten.
- de fysieke knoppen (power, geluid) komen ong. een halve mm uit de behuizing. Heb me er al vaak op betrapt dat ik de knoppen met m'n vingernagel induw.
- geluid klinkt goed.
- geen lightbleed vlekken, de backlight valt wel goed op op zwarte achtergronden. Geen wow gevoel. Kleuren zijn wel in orde;
- tablet wordt warm onder de camera, zoals bij iedereen. Zelfs bij licht gebruik (chrome, youtube). Valt vooral in landscape gebruik op.
- lollipop voelt snel aan, maar sommige apps starten traag (bvb Chrome, Youtube, indien ze niet in het geheugen zitten).
Ik twijfel al even of ik de nexus 9 voor persoonlijk gebruik zou aanschaffen, en dit exemplaar heeft het er niet gemakkelijker op gemaakt. De 3 mindere punten (hitte, backlight, fysieke knoppen) word je voortdurend mee geconfronteerd. Had 1 van de 3 punten in orde geweest, zou ik allicht overgaan tot de aanschaf.
Mijn ervaringen betreffende de aandachtspunten:
- achterkant drukt niet in (misschien een halve mm), voelt stevig aan. Wel is het een vingerafdruk magneet.
- de rand sluit overal mooi aan op de behuizing, geen spleten.
- de fysieke knoppen (power, geluid) komen ong. een halve mm uit de behuizing. Heb me er al vaak op betrapt dat ik de knoppen met m'n vingernagel induw.
- geluid klinkt goed.
- geen lightbleed vlekken, de backlight valt wel goed op op zwarte achtergronden. Geen wow gevoel. Kleuren zijn wel in orde;
- tablet wordt warm onder de camera, zoals bij iedereen. Zelfs bij licht gebruik (chrome, youtube). Valt vooral in landscape gebruik op.
- lollipop voelt snel aan, maar sommige apps starten traag (bvb Chrome, Youtube, indien ze niet in het geheugen zitten).
Ik twijfel al even of ik de nexus 9 voor persoonlijk gebruik zou aanschaffen, en dit exemplaar heeft het er niet gemakkelijker op gemaakt. De 3 mindere punten (hitte, backlight, fysieke knoppen) word je voortdurend mee geconfronteerd. Had 1 van de 3 punten in orde geweest, zou ik allicht overgaan tot de aanschaf.
USB OTG werkt prima bij mij. Geen root vereist hiervoor. Wel een aparte app, ik gebruik ES File Explorer hiervoor, deze herkent de USB stick die aangesloten is via OTG.Gullie007 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 08:51:
De Nexus 9 lijkt fantastisch aan mijn wensen te voldoen, maar ik hik een beetje tegen de meerprijs van het extra geheugen aan. Op vakantie gebruik ik m'n tablet om foto's van m'n dSLR te downloaden als backup en dan kom ik met 16GB te kort.
Die app is nodig omdat er standaard geen filebrowser is. Een mediaspeler zou hem ook gewoon moeten herkennen.
Werkt USB OTG samen met dropbox? Kan ik e.g. een sd kaartje van een camera via usb otg aansluiten en dan rechtstreeks de files uploaden via de dropbox app?
Verwijderd
Ik ben net aan het testen met Nexus 9 icm Chromecast. Wel wat trager dan Miracast, maar dat kan ook aan het netwerk liggen hier. Een punt waar ik wel tegenaan loop is het feit dat Nexus 9 natuurlijk 4:3 ratio heeft, waardoor het er op TV heel erg naar uit ziet. Google Slides staat wel ingesteld op 16:9, maar daar hebben beiden apparaten blijkbaar lak aan.Zelf doe ik geen presentaties, maar een vriend van me zweert bij zijn chromecast in combinatie met google drive op het gebied van powerpoint (google slides).
Ik heb het antwoord zelf nog niet gevonden dus: weet iemand misschien of je toch full screen kunt casten naar de TV?
Ik kwam er vandaag achter dat de n9 geen OpenGl 4.4 ondersteund (zoals de shield) maar tot 3.1 gaat! Vandaar dat spellen als Trine2 niet werken.
Zal dit in een update nog kunnen komen?
Zal dit in een update nog kunnen komen?
Verbeteringen laatste batch 
http://androidworld.nl/ni...vertoont-minder-gebreken/
[ Voor 3% gewijzigd door Freeextreme op 29-11-2014 12:11 ]
Mooi, mijn ervaringen met het showmodel in de Mediamarkt waren gebaseerd op de bovenste versie in onderstaande foto, oftewel waardeloze knoppen. De knoppen in de onderste versie zien er een stuk beter uit.Freeextreme schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 12:08:
Verbeteringen laatste batch

Ook zou er veel minder light bleed aanwezig zijn bij de laatste batch en veert de achterkant niet meer in, zoals goed te zien is in het volgende filmpje vanaf 1:10 (blijkbaar sloopt het toevoegen van de starttijd de video tag):
Wel zuur voor de mensen die er snel bij waren.
[ Voor 7% gewijzigd door Laguna op 29-11-2014 16:29 ]
Nogmaals, ik heb nergens last vanLaguna schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 16:24:
[...]
Mooi, mijn ervaringen met het showmodel in de Mediamarkt waren gebaseerd op de bovenste versie in onderstaande foto, oftewel waardeloze knoppen. De knoppen in de onderste versie zien er een stuk beter uit.
[afbeelding]
Ook zou er veel minder light bleed aanwezig zijn bij de laatste batch en veert de achterkant niet meer in, zoals goed te zien is in het volgende filmpje vanaf 1:10 (blijkbaar sloopt het toevoegen van de starttijd de video tag):
[video]
Wel zuur voor de mensen die er snel bij waren.

Hier ook niet, nu weet ik niet of de mijne bij de eerste batch hoort. Vervelend voor degene die er wel last van hebben.Michele_M_ schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 16:42:
[...]
Nogmaals, ik heb nergens last vanEn mijn Nexus 9 ook niet
Eerste? filmpje van de officiële Magic Cover:
Begin nu toch een klein beetje te twijfelen, het zit me net iets te los. Ik vind het idee van een cover die alleen het scherm bedekt en als standaard kan dienen erg fijn, maar vraag me toch af hoe snel die cover van het scherm loslaat. En hoe dit als stand gebruikt kan worden.
Begin nu toch een klein beetje te twijfelen, het zit me net iets te los. Ik vind het idee van een cover die alleen het scherm bedekt en als standaard kan dienen erg fijn, maar vraag me toch af hoe snel die cover van het scherm loslaat. En hoe dit als stand gebruikt kan worden.
http://www.nu.nl/gadgets/...ouwkwaliteit-nexus-9.html
Het stond hierboven ook al maar toch best gaar als je zo'n oud model hebt.
Ik had de oude Nexus 7 en nu de 2013 Nexus 7 maar ben nooit onder de indruk geweest van HTC, ik ken meerdere mensen met een M8 en allemaal hebben ze problemen, ik ga de nieuwe 9 nog maar eens reviewen maar waarschijnlijk sla ik hem over en wacht op de opvolger
Het stond hierboven ook al maar toch best gaar als je zo'n oud model hebt.
Ik had de oude Nexus 7 en nu de 2013 Nexus 7 maar ben nooit onder de indruk geweest van HTC, ik ken meerdere mensen met een M8 en allemaal hebben ze problemen, ik ga de nieuwe 9 nog maar eens reviewen maar waarschijnlijk sla ik hem over en wacht op de opvolger
In de nederlandse play store is de 32GB WiFi momenteel niet te bestellen (zie link). Zal wel met de nieuwe batch te maken hebben lijk me.
https://play.google.com/s...s_9_black_32gb_wifi&hl=nl
Ik hoop dat de volgende batch een stuk beter wordt dan de eerste. De mijne heb ik helaas teruggebracht omdat ie 4-5 uur (screen on time) mee ging op een accu en vervolgens weer 6-7 uur aan de lader kon. Verder is het echt een fantastische tablet en ik wil er ook graag weer eentje kopen, maar als ik zie dat mijn Nexus 7 2013 gewoon 6 uur screen on time heeft waarvan 1.5 uur gamen en in 3 uur weer opgeladen is dan klopte het gewoon niet van de Nexus 9Freeextreme schreef op zondag 30 november 2014 @ 10:24:
In de nederlandse play store is de 32GB WiFi momenteel niet te bestellen (zie link). Zal wel met de nieuwe batch te maken hebben lijk me.
Ik vraag me nu af hoe lang ik zou moeten wachten met bestellen om sowieso een exemplaar van de nieuwste batch te krijgen. Dit om in ieder geval een Nexus 9 zonder 'lightbleeding' te krijgen.
Ik denk niet dat je een exemplaar zult vinden zonder enige lightbleed. Zelfs mijn ipad4 heeft (een klein beetje) last van lightbleed.TheNephilim schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:14:
Ik vraag me nu af hoe lang ik zou moeten wachten met bestellen om sowieso een exemplaar van de nieuwste batch te krijgen. Dit om in ieder geval een Nexus 9 zonder 'lightbleeding' te krijgen.
Mijn Nexus 7 ook, maar daar kwam ik pas achter na alle verhalen over de Nexus 9, waardoor ik extra goed naar mijn 7 keek.
Iemand al ervaring met de update naar 5.0.1 de C build?
Vandaag is mijn cover binnen gekomen voor de Nexus 9, wilde niet wachten op die van HTC en had ook mijn twijfels over het ontwerp. Het is de HTC Nexus 9 Tri-fold Flip Case Black geworden, kun je hier vinden https://www.gsmpunt.nl/accessoires/htc/nexus-9/hoesjes/ Levertijd stond op max 6 werkdagen maar had hem binnen twee dagen in huis.
Natuurlijk nog geen echte ervaring mee, maar hij zit er perfect om heen, heeft een magnetische sluiting en kunt hem ook als standaard gebruiken op een niet te gladde ondergrond. En voor die 17 euro een zeer degelijke kwaliteit. Het scherm gaat automatisch aan vanuit slaapstand als je de cover open klapt. En weer uit als je de cover sluit.
Hieronder een paar linkjes van foto's die ik heb gemaakt.
https://www.dropbox.com/s...-03%2015.19.53-1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...-03%2015.19.44-1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...-03%2015.19.17-1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...-03%2015.20.58-1.jpg?dl=0
Natuurlijk nog geen echte ervaring mee, maar hij zit er perfect om heen, heeft een magnetische sluiting en kunt hem ook als standaard gebruiken op een niet te gladde ondergrond. En voor die 17 euro een zeer degelijke kwaliteit. Het scherm gaat automatisch aan vanuit slaapstand als je de cover open klapt. En weer uit als je de cover sluit.
[ Voor 7% gewijzigd door ipje op 03-12-2014 17:59 ]
Toevallig kreeg ik deze hoes vandaag ook binnen. (Vanuit Engeland) en ik moet zeggen een erg stevig hoesje. Daardoor is het wel een wat zwaar hoesje.
Niceipje schreef op woensdag 03 december 2014 @ 17:03:
Vandaag is mijn cover binnen gekomen voor de Nexus 9, wilde niet wachten op die van HTC en had ook mijn twijfels over het ontwerp. Het is de HTC Nexus 9 Tri-fold Flip Case Black geworden, kun je hier vinden https://www.gsmpunt.nl/accessoires/htc/nexus-9/hoesjes/ Levertijd stond op max 6 werkdagen maar had hem binnen twee dagen in huis.

Hoe flexibel is het flapje? Klapt dat netjes strak tegen de Nexus als je hem tegen de achterkant klapt? Of veert het een beetje (goedkoop) terug?
En hoeveel standen heeft hij om neer te zetten?
[ Voor 12% gewijzigd door Kappade op 04-12-2014 13:07 ]
Ik heb deze ook vanuit Engeland (0.01 pond voor het hoesje + 4.00 pond verzendkostenipje schreef op woensdag 03 december 2014 @ 17:03:
Verwijderd
Is er iets bekent over het serienummer van de nieuwe batch of is er een andere manier om te zien dat je een exemplaar hebt uit de nieuwe batch
De leeftijd kun je checken via: https://imeidata.net/warranty/htc
Ik heb twee exemplaren van 16 oktober gehad en beide vertonen lightbleeding. De rest van de bouwkwaliteit was allemaal prima (32gb wit). Hopelijk heb ik met nummer 3 meer geluk....
Ik heb twee exemplaren van 16 oktober gehad en beide vertonen lightbleeding. De rest van de bouwkwaliteit was allemaal prima (32gb wit). Hopelijk heb ik met nummer 3 meer geluk....
Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II
Zoals de afbeelding kan hij niet worden gevouwen, de achterkant is niet beweegbaar, voorkant is op twee plaatsen buigbaar. Dus plat neerleggen en dan verder te gebruiken als standaard waardoor je de hoogte iets kunt verschuiven. Maar nogmaals niet geschikt voor een gladde ondergrond en niet zo stabiel als op je afbeelding staat. Hij zit strak tegen de achterkant en veert niet terug.JRKAP schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:54:
[...]
Hoe flexibel is het flapje? Klapt dat netjes strak tegen de Nexus als je hem tegen de achterkant klapt? Of veert het een beetje (goedkoop) terug?
En hoeveel standen heeft hij om neer te zetten?
[ Voor 4% gewijzigd door ipje op 04-12-2014 17:20 ]
Geef even een link zodat belangstellende hem daar kunnen bestellen.tomk94 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:19:
[...]
Ik heb deze ook vanuit Engeland (0.01 pond voor het hoesje + 4.00 pond verzendkosten). Vind hem wel erg om de Nexus zitten, moest best veel kracht geven , maar verder erg tevreden over.
Excuus. Inmiddels iets duurder, maar 2 pond is ook nog weinig voor wat je krijgt.ipje schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:19:
[...]
Geef even een link zodat belangstellende hem daar kunnen bestellen.
http://www.amazon.co.uk/MOFRED®-Version-Magnetic-Function-Protector-Black/dp/B00KKU7IDW/ref=cm_cr_pr_pb_t
[ Voor 13% gewijzigd door tomk94 op 04-12-2014 23:33 ]
Let op:
Levertijden en prijzen bespreken we in het [Google Nexus 9] Levertijden & Beschikbaarheid topic
Levertijden en prijzen bespreken we in het [Google Nexus 9] Levertijden & Beschikbaarheid topic