Ben ik het op zich met je eens, maar jij en ik zorgen er niet voor dat het een populair toestel wordt.
Waar op het vlak van telefoons mensen tegenwoordig bewust voor een samsung (oid) kiezen en niet voor een iphone met meer redenen dan kosten alleen, denk ik niet dat dat op het vlak van tablets ook zo is.
Ik loop al tijden rond met een android tablet. Eerst een transformer prime, nu al weer een tijdje met de nexus 7. Niemand die ik ontmoet kent beide tablets. Iedereen kent de ipad. En diegenen die ik ontmoet zijn, naar mijn mening, een echte doorsnede van de gemiddelde consument. Qua telefoon zat samsungs en iphones, soms wat andere merken, echter in bijna alle gevallen wordt 50% van het ding niet gebruikt. redelijke technoobs dus, zoals 95% van de mensen.
De gemiddelde consument gaat naar de MM, ziet een rijtje tablets die hij niet kent, waaronder de nexus 9 (als hij al op de planken ligt) en daarnaast een mooie afdeling samsung en apple. De laatste kent hij sowieso en ziet een tablet voor precies dezelfde prijs als de nexus 9. Waarschijnlijk zal de verkoper ook nog een tandje harder lopen om een ipad te verkopen in plaats van een nexus (ervaring in de lokale
saturn MM), waarom zal de gemiddelde consument kiezen voor een tablet waar geen reclame voor gemaakt wordt, niet gekend is en evenveel kost als een ipad?
Prijs maakt niet uit als je reputatie en naam bekend zijn (al dan niet opgeblazen). Nexus valt daar niet onder, HTC valt daar niet onder en android valt daar niet onder.
(in de VS kan het anders zijn, als je daar een bestbuy inloopt (lokale MM), staan er overal google desks met producten, informatie, demo's, etc. Hier zal de nexus tussen de archos en de mypad op de plank liggen.)