• mickw
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:51
Mede-auteur:
  • CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Nvidia heeft in navolging van de Tegra Note, de Shield tablet aangekondigd. De tablet bevat betere hardware dan zijn voorganger, waaronder een 8 inch full HD IPS-scherm, stereospeakers en een geintegreerde stylus die nVidia, Direcstylus 2 noemt. Er is 2GB RAM in het apparaat aanwezig en 16GB of 32GB opslaggeheugen (4G-only)

De processor is de 32-bits quadcore-variant van de nVidia Tegra K1-chipset met een kloksnelheid 2,2GHz. Er zijn twee camera's in de tablet aanwezig die beide foto's schieten in een resolutie van 5 megapixel. Verder biedt de Shield tablet een HDMI-output, evenals een microSD-kaartslot om goedkoop het geheugen uit te kunnen breiden. Waar de Tegra Note nog werd uitgebracht als white label product, is dat bij de Shield niet het geval. Een white label product is een product wat door een fabrikant wordt ontworpen en ontwikkelt, maar door hardware-partners in de markt wordt gezet. Zo had je bijvoorbeeld varianten van EVGA, Oysters of Zotac van de Tegra Note, maar de Shield tablet, bestaat alleen als... Shield tablet.

Het apparaat draait op een stock variant van Android 4.4 KitKat met enkele voorgeïnstalleerde applicaties, zoals Tegra Draw and Write, om respectievelijk mee te tekenen en te schrijven in combinatie met de Directstylus 2. De 16GB-variant heeft een adviesprijs gekregen van $ 299, terwijl de 32GB-variant die ook 4G-ondersteuning heeft wordt verkocht voor $ 399 dollar.

Shield Controller
nVdia pretentdeert dat de Shield tablet een ideaal apparaat is om op te gamen, enigszins apart te noemen, want daarvoor lijkt de nVidia Shield wat geschikter. Games kun je natuurlijk downloaden uit de Play Store en installeren, zoals het voorge- ïnstalleerde Trine 2: Complete Story. Als je dat niet genoeg vindt kun je games streamen via Twitch, bijvoorbeeld vanaf de computer, waar op moment van schrijven twaalf games geschikt voor zijn. Games zijn te spelen via het touchscreen, met de DirectStylus 2 of met de optioneel verkrijgbare Shield controller, waarvan de adviesprijs ligt op $ 59,99.

Specificaties:
nVidia Shield tablet
CPU ChipsetnVidia Tegra K1
CPU snelheidOnbekend
GPU chipsetnVidia Tegra K1
CPU-variantQuadcore 32-bits
Intern geheugen16GB/32GB
Werkgeheugen2GB
GPS Glonass-ondersteuningJa
Flash geheugenWel mogelijk
Scherm8,0" IPS 1920x1200 pixels
Camera achterkant5.0MP AutoFocus
Camera voorkant5.0MP AutoFocus
Fysieke cameraknopNee
Accu (mAh, standby)6700mAh
Afmetingen 221x126x9.2mm
Gewicht 390 gram
Adviesprijs€299,00 / €399,00
BijzonderhedennVidia DirectStylus 2/ Micro-HDMI
PressreleasenVidia.com

Waar de Tegra Note en Shield-handheld niet officieel in Nederland werden verkocht is dat bij deze Shield tablet gelukkig wel het geval. Vanaf 15 augustus ligt de gaming-tablet in de winkels voor een adviesprijs van € 299 voor het model met 16GB intern geheugen. Het model met 4G-ondersteuning en 32GB geheugen wordt verkocht voor € 399. De Shield Controller gaat
€ 59,99 kosten en de adviesprijs van de officiële cover met magnetische sluiting ligt op € 34,99. Wat voor jou of niet...?

[Voor 194% gewijzigd door CLB op 14-10-2014 16:51]

• mickw
Gereserveerd

[Voor 199% gewijzigd door mickw op 09-08-2014 15:21]

• mickw
Wie gaat er een kopen, en zien jullie hier een toekomst in?

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 01:16
Ik heb een normale Shield. En dat lijkt me toch stuk prettiger. Juist omdat het gewoon 1 apparaat is. Los scherm lijkt mij persoonlijk alleen maar enorm lastig.

• mickw
Als je de shield alleen voor gamen gebruikt ben ik het helemaal met je eens. Echter zie ik ook wel een markt voor gamers/mensen die een tablet zoeken en op deze manier 2 vliegen in een klap slaan. Ik ben zo iemand. Voor een 400 euro heb ik dan een gaming tablet met 4g en kan ik op de bank games streamen naast mijn vriendin. Maar het is inderdaar een niche markt.

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:33

zekerpixels

Victory Loves Preparation

McVirusS schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:34:
Ik heb een normale Shield. En dat lijkt me toch stuk prettiger. Juist omdat het gewoon 1 apparaat is. Los scherm lijkt mij persoonlijk alleen maar enorm lastig.
Maar wanneer je de tablet op de tv aansluit, is het wel weer handig. Ook is het mogelijk meerdere controllers te gebruiken in "console mode" gebruik.
mickw schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:35:
Wie gaat er een kopen, en zien jullie hier een toekomst in?
Het lijkt mijn een interessante tablet, snel, resolutie, en uitbreidbaar geheugen. Ik wacht nog wat reviews af en of de accuduur wel word bereikt maar ik denk dat deze er wel gaat komen.

Overigens zie ik nog niet helemaal het nut van een wifi-controller (schijnt sneller te zijn), maar heb je dan nog wel de mogelijkheid deze onderweg te gebruiken? (dus niet dat zowel de tablet en controller via een router met elkaar moeten zijn verbonden)
Voor de personen lijken mij de 5mp frontcamera met de twitch ondersteuning een leuke toevoeging.

Edit: Op hardware info staat ook nog een hands-on preview en een video die evt interresant zijn om te bekijken.

Edit: ik weet niet of dat de uiteindelijke prijs is maar 299/399 dollar en 299/399 euro dat klopt niet helemaal.

Edit: er staat volgens mij een typo in de startpost, de schermresolutie geschreven is niet hetzelfde als in de specs.

[Voor 18% gewijzigd door zekerpixels op 25-07-2014 17:27]

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik wilde heel graag een Shield, maar dit concept spreekt mij niet aan. Op mijn Transformer TF300T + ps3 controller + Splashtop Remote Desktop heb ik nagenoeg hetzelfde.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• mickw
zekerpixels schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 17:15:
1: ik weet niet of dat de uiteindelijke prijs is maar 299/399 dollar en 299/399 euro dat klopt niet helemaal.

2: er staat volgens mij een typo in de startpost, de schermresolutie geschreven is niet hetzelfde als in de specs.
  1. Aangepast, dankje.
  2. Heb de nederlandse prijzen van Alternate maar dat kan indd nog veranderen.
LiquidT_NL schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 17:18:
Ik wilde heel graag een Shield, maar dit concept spreekt mij niet aan. Op mijn Transformer TF300T + ps3 controller + Splashtop Remote Desktop heb ik nagenoeg hetzelfde.
Klopt, echter zou het via deze tablet lag free moeten zijn, of in iedergeval met nauwelijks merkbare lag. Er zijn duidelijk voordelen voor iemand die in de markt is voor een nieuwe tablet, als je al een setup hebt zoals jij en er tevreden mee bent is er idd geen meerwaarde.

[Voor 34% gewijzigd door mickw op 25-07-2014 20:13]

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:34

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand hem al in zjin handen gehad? Ik ben erg benieuwd naar de tablet, met name naar:
- Hoe premium voelt de tablet aan;
- Is het scherm echt zo donker als sommige reviews zeggen?
- Als je alle gaming functionaliteiten weglaat, hou je dan een premium tablet over (soort van HTC One 8"), of kun je dan beter voor iets anders gaan?

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:34
http://www.androidpolice....verstate-my-satisfaction/

Ik ben ook toe aan een nieuwe tablet en ik vind deze er ook wel cool uitzien. Maar ff meerdere reviews afwachten hier

NS FC: SW 2742 0448 8213

• mickw
Er zijn al een aantal goede review beschikbaar, ik zal deze vanavond trechteren en toevoegen.

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-06 21:07
Vind de controller eigenlijk te duur, maar volgens mij kan ik m'n wired x360 controller wel aansluiten:
YouTube: How to connect an Xbox 360 Controller ( wired ) to a Samsung Galaxy Tab 2 7.0 Android Tablet

Dan heb je voor een leuk bedrag een prima tablet waar je goed op kan gamen.
Ga je nooit gamen dan kan je beter verder kijken.

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:20
Ik twijfel zo erg... Ik ga naar de VS en Canada en begint toch wel een beetje te kriebelen..

Signature

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-06 21:07
430 dollar (32gb + hoesje oid ) maakt 320 euro, toch wel lekker!
Doet mij er ook een :+

Grappige review op Anandtech van iemand die eigenlijk weinig met tablets heeft...
http://www.anandtech.com/...idia-shield-tablet-review
As someone that has spent the past few years never considering a tablet purchase at all, the Shield Tablet is the first ARM tablet that I would seriously think about buying.

[Voor 29% gewijzigd door Vandread op 01-08-2014 17:35]

• mickw
Blijken er veel problemen te zijn met de Shield, Wifi gate, Behuizing die scheuren vertoont etc. Iemand hem al geimporteerd die zijn ervaring wilt delen?
Aaah heerlijk, vanavond in elkaar gezet: nVidia Shield :p Deze gemist :)

Tablet komt idd gewoon naar Nederland in tegenstelling tot de Tegra Note en Shield handheld.
16GB kost €299, 32GB met 4G kost €399. Controller €59,99 en de magnetische cover €34,99.

Heb de eerste nVidia-tablet, de Tegra Note en dat is onder andere door zijn stylus echt 'n super-apparaatje! Apparaat krijgt ook vaak genoeg updates, draait op een nagenoeg stock Android, biedt enkele interessante features zoals frontstereo-speakes en microSD-kaartsupport en ik zie ook wel weer wat in deze Shield tablet!

De Note was echt een niche-product, onder andere te zien aan het beperkte aantal posts in dat topic en niemand die de tablet kon. Tevens moest de tablet geimporteerd worden, omdat deze hier niet verkrijgbaar
was en dat speelt ook niet altijd even goed mee met de naamsbekendheid van een product natuurlijk.

Die controller is trouwens niks voor mij, gamen doe ik wel op m'n laptopje of gewoon onscreen, maar de rest van de tablet is een mooie upgrade ten opzichte van mijn Note-tablet. Hogere resolutie, iets groter ansich prima, nieuwe stylustechniek, betere speakers, snellere processor, meer werkgeheugen, klinkt prima...

Wil de tablet van te voren wel even bekijken qua bouwkwaliteit en dergelijke, want het apparaat is wel twee keer zo duur als m'n Tegra Note ofzo. Tevens twijfel ik wel over de duurdere variant, meer opslag is grappig, maar 4G lijkt me toch wel weer een handige feature, alhoewel ik ook nooit tether naar m'n huidige tablet.

[Voor 66% gewijzigd door CLB op 09-08-2014 03:57]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 19:09
Weet iemand of USB 2.0 host and device support inhoud of OTG werkt? In de praktijk namelijk een hele handige manier media op de (externe) SD te kopiëren.

Zoiets bedoel ik:

Ik zit te twijfelen om deze tablet te kopen of toch de Nexus 8 van HTC die waarschijnlijk binnen de komende 6 weken wordt aangekondigd.
+De Nexus krijgt waarschijnlijk 4 GB RAM, en een K1 64 bit variant, meer premium.
-De Nexus krijgt waarschijnlijk een hoger prijskaartje en Micro SD support is waarschijnlijk geen mogelijkheid.

Yippie kayak, other buckets!

USB OTG gaat wel werken ja, op mn Tegra Note ook :)

Voor mij geen Nexus, geen microSD en geen DirectStylus.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• jmk
Ok bedankt!

Voor meer opslag hoef ik niet voor het duurdere model van de Shield te gaan.
Voor die meerprijs 100 euro heb je een 128GB geheugenkaartje, en hou je nog geld over.
Voor die ene keer dat ik geen wifi heb om te internetten werkt tethering net zo goed.

Hier staat nog een review waarin wordt geschreven dat de tablet vrij heet wordt en de batterij niet perfect te noemen is.

Ik moet van mezelf even wachten op een review van de Nexus. Anders loop ik het risico spijt te krijgen.

• Dunder Mifflin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-01 22:02
Ik was de hele maand Juli laaiend enthusiast over deze tablet. Ik volgde alle nieuwsberichten, en had mentaal al afscheid genomen van Nexus 7 2013. Maar nu de Shield Tablet enkele dagen uit is in de VS, lees je steeds meer klachten over deze nieuwe tablet.
Wifi connectie is echt dramatisch, vooral de 5ghz band, maar ook de 2,4. Connecties zijn matig tot ronduit slecht in vergelijking met andere tablets in dezelfde omstandigheden.
Vraagtekens worden ook al gezet bij de bouwkwalitiet. Nadat de K1 processor een keer warm is geworden begint de behuizing te kraken. Streamen vanuit je GTX powered PC lijkt wat mooier worden aangeprezen dan in de praktijk blijkt.
Het is maar te hopen dat deze problemen software gerelateerd zijn en dus middels een patch te verhelpen zijn. Zo niet, dan is dit niet mijn gedroomde tablet voor 2014, en wacht ik de ontwikkelingen af.
Ben nu ook meer benieuwd waar de concurrentie mee gaat komen dit najaar.
Voorlopig al bijna een jaar dik tevreden met mijn Nexus 7 2013, wat een heerlijke allrounder ben je toch. En wat heb je weinig concurrentie 😁
WiFi en een krakende behuizing is natuurlijk niet echt fijn...

Warmte en een wat mindere accuduur ervaar ik ook met de Tegra Note, ook zonde, maar mee te leven.
Gelukkig komt het apparaat ook gewoon in Nederland uit, ga gewoon en middagje Paradiggitten / vergelijken.

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

jmk schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 17:52:
Ok bedankt!

Voor meer opslag hoef ik niet voor het duurdere model van de Shield te gaan.
Voor die meerprijs 100 euro heb je een 128GB geheugenkaartje, en hou je nog geld over.
Voor die ene keer dat ik geen wifi heb om te internetten werkt tethering net zo goed.

Hier staat nog een review waarin wordt geschreven dat de tablet vrij heet wordt en de batterij niet perfect te noemen is.

Ik moet van mezelf even wachten op een review van de Nexus. Anders loop ik het risico spijt te krijgen.
Die hele Nexus bestaat misschien wel niet. Als hij wel zou bestaan, zouden hier minder mensen zitten gok ik zomaar. Wachten op een review van die Nexus kan dus wel een jaartje duren.

• jmk
Ja het blijft speculatie, we weten niets totdat Google de Nexus officieel aankondigt.

Feit is dat de geruchtenstroom de laatste week behoorlijk op stoom is gekomen, Zo vaak zitten "ze" er niet naast. Daarom verwacht ik een aankondiging binnen 6 weken en een release over 2 maanden.

Om die reden hak ik nog even geen knoop door een tablet te kopen, vooral omdat ik jarenlang plezier wil hebben van een tablet.

• zekerpixels

zekerpixels

http://nl.hardware.info/n...-september-in-de-verkoopr

op hardware-info een kleine prijswijziging te vinden, 16 gb voor 299 euro en de 32 gb+LTE voor 379 euro.

[Voor 0% gewijzigd door zekerpixels op 11-08-2014 14:51. Reden: typo]

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 14:27

Sorbo

Uw hulp in huis!

Was het maar zo'n feest. 379 :'(

• mickw
Sorbo schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:08:
[...]

Is al beter dan het 1 op 1 overnemen van 399 dollar naar de euro. ☺

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

De lijst met problemen is wel wat groot aan het worden :X
1. Wifi Connectivity - Poor Range, 20ft or less, Also dependent on Tablet Orientation, Can block signal easily if hand is positioned over the Wifi card.
2. Remote Streaming - Doesn't work unless using an Ethernet Adapter. Wifi signal too week to stream
3. Cracks Edges on Case - Hairline cracks in all 4 corners of device. Case creaking and splitting.
4. Poor Battery Life - 2 to 3 hours max when gaming.
5. Bluetooth Controller Connectivity - Interference with 2.4GHz signal and inability to connect to certain devices.
6. 1080 Streaming - Only works when Streaming at home using a dual band router, or remotely using an Ethernet adapter.
7. OTG USB Charging and Ethernet Adapter - Not able to use a USB splitter for both the Ethernet Adapter and Charging at the same time.
8. No Virtual Controls for PC Streaming Games - No Onscreen control option to play games using touchscreen, requires you to purchase controller to play any games.
9. Mushy Power Button and Volume Rocker - Self Explanatory, less than ideal buttons on side of device.
10. Brightness Fluctuations with Screen
11. Chrome Lag and Freezing Issue
Bron.

Vooral nummer 1 en nummer 11 zijn voor mij onoverkomelijk.

• zekerpixels

zekerpixels

Sorbo schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:08:
[...]
Oh sorry typo, heb het direct veranderd.
mickw schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:50:
[...]
Is al beter dan het 1 op 1 overnemen van 399 dollar naar de euro. ☺
Die 20 euro verschil maakt het misschien van interessanter.
Echter als LTE je niet interesseert is het het dan wel waard op voor de 32gb versie te gaan, (128gb microsd)
1. Wifi Connectivity - Poor Range, 20ft or less, Also dependent on Tablet Orientation, Can block signal easily if hand is positioned over the Wifi card.
2. Remote Streaming - Doesn't work unless using an Ethernet Adapter. Wifi signal too week to stream
3. Cracks Edges on Case - Hairline cracks in all 4 corners of device. Case creaking and splitting.
5. Bluetooth Controller Connectivity - Interference with 2.4GHz signal and inability to connect to certain devices.
6. 1080 Streaming - Only works when Streaming at home using a dual band router, or remotely using an Ethernet adapter.
7. OTG USB Charging and Ethernet Adapter - Not able to use a USB splitter for both the Ethernet Adapter and Charging at the same time.
8. No Virtual Controls for PC Streaming Games - No Onscreen control option to play games using touchscreen, requires you to purchase controller to play any games.
9. Mushy Power Button and Volume Rocker - Self Explanatory, less than ideal buttons on side of device.
3. haarscheurtjes lijkt me een groot probleem, wel apart dat in (p(re))views) positief over de bouwkwaliteit word gesproken.
4. korte duur is te verwachten tijdens gaming. (trine 2 misschien)
9. vergelijkbaar minpunt stond ook in reviews op mijn acer w700 echter heb ik heir totaal geen last van.
10. is dit niet die optie dat de helderheid automatische word aangepast afhankelijk van de omgeving, welke ook uitschakelbare zou moeten zijn.

1,5,6,7. zijn algemene probleem waar elk ander apparaat ook last van zou kunnen hebben.
zAo schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:40:
[...]
1. 20ft = 6 meter, is dat op de 2,4g of de 5g. (ik denk niet dat mijn acer W700 veel verder kan haalt op de 5g)
"Can block signal easily if hand is positioned over the Wifi card"
11. is software, ik denk dat dit met een update wel word opgelost, anders evt (tijdelijk) een andere browser.

Hier staat ook commentaar op het lijstje, https://forums.geforce.co...ted/post/4281134/#4281134

[Voor 19% gewijzigd door zekerpixels op 11-08-2014 15:20]

• mickw
Iemand de shield al in huis die zijn mening wilt delen ?

• zekerpixels

zekerpixels

mickw schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:49:
Ik wacht eerst op de 32gb LTE versie, verder zijn er op youtube al veel goed engelstalige reviews te vinden.

btw deze moet je gewoon zien YouTube: NVIDIA SHIELD Tablet and Controller

edit: de preview versie van de tablet beschikt over een volledig hdmi poort en de huidig versie over een mini-hdmi.

[Voor 12% gewijzigd door zekerpixels op 14-08-2014 16:54]

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 20:11
Ik kan um van de week ophalen (totaal order moest even worden opgesplitst omdat de controller niet geleverd kan worden :S).

Maar zonder controller kan ik net zo goed een willekeurige tablet kopen :P.

Litebit.eu voorraad check :).

Vind ik niet, ik zou een Shield willen zonder controller, microSD-support en Directstylus, zijn echt toppers!

• mickw
CLB schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 12:08:
Vind ik niet, ik zou een Shield willen zonder controller, microSD-support en Directstylus, zijn echt toppers!
Hier ben ik het mee eens, vergeet ook niet dat de tablet met 4G uitermate scherp geprijsd is.

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-05 14:04
Beste tablet die ik ooit gehad heb qua performance. De K1 processor presteerd geweldig in games zoals Modern Combat 5. Ook Nvidia Gamestream werkt erg goed icm met de controller. nadelen: vind het scherm wat minder dan die van samsung tablets zoals de tab pro of tab s. En heb ook last van flikkerend scherm af en toe, maar is alleen te zien bij donkere omgevingen.

Voor gamers zou ik deze tablet zeker aanraden.
video: Nvidia Shield Tablet - Controller en scherm van elkaar gescheiden

Heb je bijvoorbeeld al een paar uur film gekeken ofzo met de Shield Tablet? Hoe bevalt dat qua accu?

[Voor 21% gewijzigd door CLB op 20-08-2014 09:12]

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:31
androidlover schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 19:09:
[...]

Beste tablet die ik ooit gehad heb qua performance. De K1 processor presteerd geweldig in games zoals Modern Combat 5. Ook Nvidia Gamestream werkt erg goed icm met de controller. nadelen: vind het scherm wat minder dan die van samsung tablets zoals de tab pro of tab s. En heb ook last van flikkerend scherm af en toe, maar is alleen te zien bij donkere omgevingen.

Voor gamers zou ik deze tablet zeker aanraden.
Ik ben niet echt interesse in gamen op tablets maar zou je deze tablet ook kunnen aanraden voor normaal gebruik ?
Als ik z'n voorganger erbij pak zeg ik nu al ja, mits je kan leven met een wat mindere batterijduur...
Waar het aan ligt geen idee, maar de accuduur van de Nexus 7 is beduidend beter dan die van de Tegra Note.

Accu van de Shield is groter, maar het scherm ook evenals een hogere resolutie, oftewel meer stroomverbruik.

Ding komt hier over 2 a 3 weekjes binnen om te reviewen als het goed is, can't wait voor een 1 op 1!

• Anoniem: 533149
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:42:
Als ik z'n voorganger erbij pak zeg ik nu al ja, mits je kan leven met een wat mindere batterijduur...
Waar het aan ligt geen idee, maar de accuduur van de Nexus 7 is beduidend beter dan die van de Tegra Note.

Accu van de Shield is groter, maar het scherm ook evenals een hogere resolutie, oftewel meer stroomverbruik.

Ding komt hier over 2 a 3 weekjes binnen om te reviewen als het goed is, can't wait voor een 1 op 1!
Bij paradigit vrijdag al als het klopt ' de 16Gb versie http://www.paradigit.nl/n...6gb/80034380/details.aspx
Klopt, maar die hoeven we niet ;)

• MunkleSon
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 16:55
ik ga morgen de 16GB halen :) Lijkt me leuk om van het weekend een review te schrijven.

Als jullie specifieke dingen reviewed willen hebben, laat maar weten.

[Voor 29% gewijzigd door MunkleSon op 21-08-2014 13:50]

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

MunkleSon schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:48:
ik ga morgen de 16GB halen :) Lijkt me leuk om van het weekend een review te schrijven.

Super! Ik ben vooral benieuwd, net als Ruffzz, naar de tablet zonder het game aspect; hoe goed is hij als browse-, mail-, film machine? Hoe is jouw wifi en batterij? Hoe soepel werkt Chrome?

• jmk

Hoe mooi is de kleurweergave en contrast van de tablet bij het kijken van een serie?
Kan je hem lekker helder zetten voor films overdag in de (bijna) schaduw?

Ik kijk vaak in de trein 720P materiaal(series, liefst een web-dl versie) op mijn Nexus 7 (2013).
Dat beeld is echt prachtig. Helderheid zeer goed te noemen. Ik wil op dit punt niet inleveren.
Het zou heel fijn zijn als je een objectieve vergelijking kan geven tussen de N7 en de Shield.

En wat zAo vroeg :)

• Markiboj97
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:54

Ik ga deze tab ook kopen en vooral gebruiken voor films, dus ik zou graag willen weten hoe goed t scherm is, zoals de 2 hierboven ook. Ook ben ik erg benieuwd naar evt OTG support, zo ja, hoe goed dat werkt. Als je dat kan uitproberen dan ;)
Veel plezier met de tablet vooral :D
Dat werkt, afspelen vanaf USB-stick evenals kopiëren naar de tablet.

• Markiboj97
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:54
CLB schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:33:
Dat werkt, afspelen vanaf USB-stick evenals kopiëren naar de tablet.
Altijd fijn om zeker te weten, bedankt!
Heb je ook enig idee hoe t gaat werken als je er meer aan gaat "hangen"? Een USB hubje bijv. met daaraan een hardeschijf, xbox controller en eventueel nog ethernetadapter. opladen is dan ook erg handig maar daar heb ik dan ook wel een OTG Y cable voor. Ik weet niet of meer apparaten verschil maken want mijn tel ondersteund het sws niet :'(

• Joostul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-04 00:00
Ik heb heel erg interesse in deze tablet maar 300 euro vind ik net een beetje een moeilijke prijs, zeker omdat er ook veel accessoires eigenlijk wel bij horen. Op newegg is hij 227,27 maar ze leveren die niet naar Nederland jammergenoeg. Qua tablet leveren ze eigenlijk alleen Apple. Iemand die nog een alternatieve winkel die niet in de pricewatch staat die ik in de gaten moet houden?

• MunkleSon
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 16:55
Bedankt voor de input, :) review komt vrijdag, ben ermee bezig!

• zekerpixels

zekerpixels

Gaat dat nu nog steeds over de first day update of is dit weer een nieuwe?

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Coffee

Coffee

Ik heb na een halve dag onderzoeken (reviews & video's) de nVidia Shield tablet gekocht (16gb versie). Dit zal dan mijn eerste tablet zijn voor een relatief lage prijs. Ik zat eerder na te denken om de xperia z2 tablet te kopen, maar aangezien dat apparaat bijna 2 keer zo duur is (en minder krachtig qua specs) ben ik toch voor de shield gegaan. Mijzelf gaat het hier niet zozeer om het gamen, maar wel om de performance en andere features die hij heeft.

Wat betreft het kraken van de randen, nvidia vervangt de tablets die hier last van hebben kosteloos. Natuurlijk zullen er andere kinderziektes aanwezig zijn. maar dat is het mooie van software, veel kan gefixt worden door een update.

Coffee

• Pshygo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-05 21:59
Misschien is dit niet de slimste vraag, maar met die 4G versie, moet je dan ook nog een abo betalen ofzo?

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Pshygo schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 15:59:
Misschien is dit niet de slimste vraag, maar met die 4G versie, moet je dan ook nog een abo betalen ofzo?
Ja, de 4G versie heeft alleen een 'modem' aan boord. Wil je er gebruik van maken, dan moet je een SIM met bijbehorende provider hebben/aanschaffen. Dit zit dus niet in de prijs.

• mickw
zou wel eens willen weten wanneer die 4g nu een komt

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:01
Vandaag een pre-order geplaatst bij Paradigit voor de 32Gb LTE versie.
Zou 1 november binnenkomen dus maar afwachten wanneer deze daadwerkelijk leverbaar is.

Xiaomi 12 Pro 12GB\256GB EEA Global V14.0.8.0.TLBEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• dwizzy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 18:11

dwizzy

Weaponised confusion

Een Amerikaanse import van de LTE-versie betekent volgens mij wel dat je op AT&T's LTE-banden zit, terwijl de Europese versie op andere banden zit.
Op http://shield.nvidia.co.uk/buy-now/ kan je voor 'Netherlands' kiezen, en zie je een Recommended Resale Price van €379.99.. maar onder 'where to buy' (Alternate NL ('sold out'), Paradigit en Komplett vragen lekker toch €399 :/

het lijkt mij ook een erg leuke tablet voor mensen zonder geduld zoals ik, die hun data-sim niet in een aparte machine willen stoppen. Wel benieuwd of ik er mee zou kunnen bellen (met een headset dan he ;) )

Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.

• jmk
dwizzy schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 20:18:
Een Amerikaanse import van de LTE-versie betekent volgens mij wel dat je op AT&T's LTE-banden zit, terwijl de Europese versie op andere banden zit.
Op http://shield.nvidia.co.uk/buy-now/ kan je voor 'Netherlands' kiezen, en zie je een Recommended Resale Price van €379.99.. maar onder 'where to buy' (Alternate NL ('sold out'), Paradigit en Komplett vragen lekker toch €399 :/

het lijkt mij ook een erg leuke tablet voor mensen zonder geduld zoals ik, die hun data-sim niet in een aparte machine willen stoppen. Wel benieuwd of ik er mee zou kunnen bellen (met een headset dan he ;) )
Als je hem root kan je volgens mij bellen. Pin mij er niet op vast.

Hangouts heeft de optie te bellen naar vaste nummers en mobiele nummers. Je betaalt Google dan een bedrag per minuut. Naast de kosten die je aan Google betaalt, raken je MB's ook op van je bundel.

Skype heeft net zoiets. Je kan belbundels voor bellen naar mobiele en vaste nummerss kopen bij Skype.

Voordeel van via je data bundel bellen is dat je je toestel niet hoeft te rooten. Daarnaast kan een provider ook beperkingen opleggen in je simkaart, waardoor bellen niet werkt. Het vergt uitzoekwerk.

• Mvandenberg91
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-11-2022
Hoi vraagje weet iemand waar ik nog de 16gb versie kan halen? Overal in nederland zijn ze uitverkocht:P Wil wel de normale prijs betalen.

Thanks

• snah001
Heb nu sinds 1 week de 32Gb Lte versie.
Snelste android device ooit gehad en dat zijn er wel een paar.
Kan er niks negatiefs over zeggen, heb hem geroot maar daar er geen custom rom's zijn op dit moment niet zo interessant. Wel locked gelaten.
Lte werkt gewoon goed, Wifi idem, ondanks dat je over de wifi werking bij het wifi only model veel negatiefs leest.
Bij deze uitvoering geen enkel probleem mee gehad en ook geen overige problemen.
Heb wel Nova launcher er op gezet.
Alles doet het gewoon goed en geheel lagfree.
Goed afgewerkt, net ietsjes groter dan een Nexus 7 maar de prijs kwaliteitsverhouding is natuurlijk giga goed. Niet vergeten dat de Nexus 7 Lte al € 365,- minimaal moest opbrengen dus is die € 399,- een erg scherpe aanbieding.
Moet het de nieuwe Nexus 8 nog zien doen met Lte, 32Gb en MicroSdcard ondersteuning.
Laatste zal er daar zeker niet opzitten vanwege de Google policy om dit niet aan te bieden om de gebruikers te dwingen van Gdrive gebruik te doen maken.

Xiaomi 12 Pro 12GB\256GB EEA Global V14.0.8.0.TLBEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• Dragonetti
  • Niet online
zAo schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:40:
De lijst met problemen is wel wat groot aan het worden :X

Bron.

Als je verder kijkt in de bron die je geeft, lees je ook het volgende. en heeft imo zo zijn punten ;)
I'm all about freedom of expression and calling out vendors on product issues. That being said I'm not sure this list is actually fair. It is presented as "the voice of the people" and in my opinion it is merely one user's observations. Let me point for point ....

Gumba213 said:1. Wifi Connectivity - Poor Range, 20ft or less, Also dependent on Tablet Orientation, Can block signal easily if hand is positioned over the Wifi card.

This is mostly conjecture. This has been "proven" and "disproven". The general consensus is that 2.4ghz is strong, 5ghz is weaker. I think that's fair.

Gumba213 said:2. Remote Streaming - Doesn't work unless using an Ethernet Adapter. Wifi signal too week to stream

I have ZERO issue streaming. This is completely subjective and could EASILY be your set up. The majority of people are not complaining about this.

Gumba213 said:3. Cracks Edges on Case - Hairline cracks in all 4 corners of device. Case creaking and splitting.

While many people are experiencing cracks, many people are not (including me). This could be isolated to a specific manufacturing lot. NVidia should replace these devices - but I think this is too early to call the PRODUCT out on this just yet.

Gumba213 said:4. Poor Battery Life - 2 to 3 hours max when gaming.

Again, subjective. I've had better battery life experience than that.

Gumba213 said:5. Bluetooth Controller Connectivity - Interference with 2.4GHz signal and inability to connect to certain devices.ces.

On the contrary, people are reporting excellent connectivity with 2.4Ghz. I've seen no reports (certainly not widespread) of Bluetooth controller connectivity issues.

Gumba213 said:6. 1080 Streaming - Only works when Streaming at home using a dual band router, or remotely using an Ethernet adapter.

This has endless possibilities. While I elect to pay $90 a month for premium grade internet access, most people get some low end bundle. If I went to my parent's house and tried to stream ANYTHING at 1080p on ANY device it wouldn't fly.

Remote issues could stem from SO MANY possibilities and I've seen very few reports of it (or even of anyone trying it).

Gumba213 said:7. OTG USB Charging and Ethernet Adapter - Not able to use a USB splitter for both the Ethernet Adapter and Charging at the same time.

Please provide a URL where OTG was promised for the product; let alone the ability to split. This sort of esoteric requirement should have been explored PRIOR to purchase instead of complaining about a device NOT offering it after purchase IMHO.

Gumba213 said:8. No Virtual Controls for PC Streaming Games - No Onscreen control option to play games using touchscreen, requires you to purchase controller to play any games.

Again, I see no promises of this in the product description. Nice to have? Sure. Be nice to have satellite radio in my car too - but when I bought my car, I knew it didn't have Satellite Radio included.

Gumba213 said:9. Mushy Power Button and Volume Rocker - Self Explanatory, less than ideal buttons on side of device.

Here we see eye to eye. However, since getting the smart cover, I rarely need to hit the power button at all (my guess is; that's what they expected most people to do - doesn't make it RIGHT, but that's my guess) and most volume operations I tend to perform are during game play, and I can do that off the controller.

Again, doesn't make it right. I don't see this as "trickery" or "malice" on NVidia's part. I feel the duty of journalists and reviewers is to provide the "read between the lines" experiences like this. If you buy an Xbox and don't buy/use an Xbox controller, Microsoft cannot control the experience thus cannot be held responsible for it.

This is the case of Early Adopter issue IMHO. Any competent review will tell you up front about almost everything you listed here. Most of this isn't Nvidia's "duty" to report to us.

Shane R. Monroe
ShieldGamer.com / Passenger Seat Radio / RetroGaming Radio

Posted 08/09/2014 09:12 PM

[Voor 10% gewijzigd door Dragonetti op 12-10-2014 13:33]

PC specs are Asus ROG Crosshair VIII Impact/AMD R9 3900X/Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz/Crucial MX500 1TB/ Sapphire Nitro+RX 580 8GB internet provider Ziggo.nl 250mbit download/50mbit upload

• snah001
I..i.g. heeft mijn Lte versie geen enkel probleem met Wifi (zowel op 2,4 en 5 Ghz niet) en Chrome werkt hier vloeiend.
Heb nog geen enkele keer een "freeze" meegemaakt.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 12:12
Zover ik kan zien heeft Paradigit er ergens nog 1 liggen in een fysieke winkel de rest is allemaal uitverkocht. Iemand enig idee of ze hem in Duitsland of zo verkopen?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• ch4rge
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-01 15:41
In duitsland kun je hem via verschillende web winkels kopen, heb ik ook gedaan had m een dag later :)

http://shield.nvidia.de/

Hier kun je de verschillende sites zien die hem verkopen, ik heb hem laten afleveren bij kennissen in duitsland, en dat werkte goed.

• Mvandenberg91
Ik krijg als het goed is donderdag of vrijdag me 32gb shield. Kan niet wachten maar hoe zit dat met not supported games. Kan je deze toch op een één of andere manier spelen? Zelfde als met de emulators?

• Shamalamadindon
Lijkt me dat non tegra games gewoon wat slechtere performance zullen hebben maar het verder gewoon doen.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Mvandenberg91
Leo1010 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:15:
Lijkt me dat non tegra games gewoon wat slechtere performance zullen hebben maar het verder gewoon doen.
Sorry ik bedoelde met gamestream waar ik de tablet voornamelijk voor ga gebruiken. :)

• snah001
Vandaag is bekend geworden wat waarschijnlijk de nieuwe Nexus 9 gaat kosten in Europa.
Heeft dezelfde soc K1 maar komt met 16 Gb, geen MicroSd slot en alleen Wifi voor.......€ 399,00.
Dezelfde prijs als de Shield 32Gb met Lte en MicroSd slot.
Keuze is dan niet zo moeilijk lijkt mij.

• Shamalamadindon
Dan schiet Google/HTC zichzelf aardig in de voet. Nvidia heeft natuurlijk wel het voordeel dat ze de K1 zelf maken.

Niet geheel zelfde processor hoor... 32 bits quadcore vs 64 bits duocore.

Tevens eerst morgen maar eens afwachten ;)

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-06 22:06
snah001 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:35:
Vandaag is bekend geworden wat waarschijnlijk de nieuwe Nexus 9 gaat kosten in Europa.
Heeft dezelfde soc K1 maar komt met 16 Gb, geen MicroSd slot en alleen Wifi voor.......€ 399,00.
Dezelfde prijs als de Shield 32Gb met Lte en MicroSd slot.
Keuze is dan niet zo moeilijk lijkt mij.
Er zijn natuurlijk meer verschillen dan die jij nu suggereert. De Nexus 9 krijgt naar alle waarschijnlijkheid de beschikking over de speakers waar HTC momenteel om wordt geroemd. Als je zelf een keer het verschil met andere toestellen hebt gehoord is dit geen argument dat uit de lucht is gegrepen!
Verder gaat het om een Nexus device, met als voordeel de snelle en langdurige Android updates. Ik zeg niet dat de Shield die niet gaat ontvangen, maar bij de Nexus weet je dit zeker. Ook is het maar de vraag hoe andere zaken zich tot elkaar verhouden, zoals kwaliteit van het beeldscherm, batterijduur, etc.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• snah001
Heb zelf een M8 dus weet echt hoe dat klinkt.
Shield doet daar niet veel voor onder en kan het direct vergelijken.
Tot nog toe stelt nvidea met updates zeker niet teleur, ook niet wat batterijduur betreft.
Uiteindelijk moet iedereen het zelf weten wat ie koopt.
Maar blijft staan dat de Shield Lte gewoon een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding biedt.
Voor de Nexus 9 met Lte mag je rustig € 100,- erbij op tellen en dan heb je nog steeds geen MicroSd slot!

• Shamalamadindon
jordy2811 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:37:
Verder gaat het om een Nexus device, met als voordeel de snelle en langdurige Android updates. Ik zeg niet dat de Shield die niet gaat ontvangen, maar bij de Nexus weet je dit zeker.
Dit zie ik niet als potentieel probleem gezien de Note 7 van Nvidia gewoon Android L krijgt.
http://www.tabletsmagazin...ate-voor-de-tegra-note-7/

Tot nu toe zeer dikke plus voor updates op mn Tegra Note inderdaad!
Speakers zijn ook al prima, evenals op de Shield Tablet, behuizing Nexus 9 is ook polycarbonaat zeggen ze...

Tot nu toe staat de Shield ook bovenaan de wishlist, laat het gros maar lekker Nexussen!

Gelekte Duitse prijzen van de Nexus 9 hebben het over:
Nexus 9 16GB - € 399
Nexus 9 32GB - € 489
Nexus 9 32GB LTE - € 569

Holy :')

• snah001
Prijzen zijn voor NL hetzelfde.
Is dus de Lte versie zonder MicroSd slot € 170,- duurder dan de Shield 32Gb Lte met.
Waren de Nexussen eerst altijd prijspakkers dus niet meer.
Mwaaah, de keuze wordt iemand zo wel erg gemakkelijk gemaakt.

[Voor 15% gewijzigd door snah001 op 15-10-2014 20:27]

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:06
CLB schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:28:
Gelekte Duitse prijzen van de Nexus 9 hebben het over:
Nexus 9 16GB - € 399
Nexus 9 32GB - € 489
Nexus 9 32GB LTE - € 569

Holy :')
Inderdaad holy, mijn nexus 10 was destijds rond de 250e via import. Denk dat de kerstman mij een Shield gaat geven.

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 21:29
Mijn zoontje is gisteren 9 geworden en heeft een flinke plens duiten bij elkaar gesprokkeld voor een tablet. Zelf ben ik van de Nexus-series maar nu de N9 toch wat duurder uitvalt dan verwacht (gehoopt ;-) ) ben ik voor hem op zoek naar wat anders.
Het gaat vooral om gamen, je kent het wel, Minecraft, monster dit, monster dat etc etc. Vandaar dat mijn oog viel op de "gamingtablet" nVidia Shield.
Is dit wat voor hem? Hij komt een paar tientjes tekort maar daar ben je papa en mama voor he :) Of zijn er betere alternatieven voor eenzelfde of misschien een iets lagere prijs? (S Tab pro?). Verder lees ik hier nog iets over een Sony Xperia Z3 en de EVGA Tegra Note maar daar kan ik op T.net geen prijzen van vinden.

Ik hoop dat jullie wat verlichting kunnen brengen in de tabletchaos ;)

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

De Sony Xperia Z3 Tablet Compact is nog niet uit...
De NVIDIA Tegra Note (of andere variant daarvan) moet je importeren, maar kost je slechts € 150.

Ikzelf zou bij lange na nooit een tablet van € 300 laten kopen door een 9 jarig mannetje eerlijk gezegd.

Wie ben ik natuurlijk, maar ik zou lekker kiezen voor een Nexus 7 of een Tegra Note importeren :)

Anoniem: 292378

Nexus 7 moet meer dan genoeg zijn en inderdaad een stukje goedkoper
In mijn opinie schrik je daar nog erg van en is die nog steeds te duur :)

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 21:29
Een N7(2013) kost ook €285,- dus dat verschil is ook niet noemenswaardig.

Zoals ik al zei, een S tab Pro? €240,-
De Tegra Note klinkt dan weer erg interessant, is dat importeren een hoop werk? Duurt het lang? (ik zie net dat maxict hem verkoopt, is dit dezelfde? http://maxict.nl/product/...4-android?rs=tradetracker )

Zelf ben ik altijd huiverig voor de goedkope tablets, misschien dat dat onterecht is hoor maar ik laat ze liever links liggen..

[Voor 18% gewijzigd door The Deaken op 16-10-2014 11:56]

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Anoniem: 292378

Mijn fout.... had niet door de de Nexus 7 nog zo duur was. Had 240 - 250 in gedachte en niet opgezocht. In dat geval zou ik voor de shield gaan.
Importeren doe je vanuit Duitsland of Engeland, dus is binnen een paar daagjes binnen.
Bestellen kan via tig webshops, betalen met CreditCard of bijvoorbeeld via eBay, betalen met PayPal.
Als je kiest voor een EU-land krijg je er ook geen douanekosten of BTW bij, vanuit Amerika kan dat gebeuren.

Ding draait op een Tegra 4 Note-soc, is dus snel zat, heeft een goede bouwkwaliteit, maar is gewoon polycarbonaat en dus niet flashy, strak en supermooi. Schermpje is slechts 1280x800 pixels, maar ik heb er geen problemen mee, laat staan een kind van die leeftijd. Kan een geheugenkaartje in voor de films en muziek, bevat een prima stylus wat handig is bij verschillende games, bevat prima speakers en is gewoon cheap. :)

MaxICT is inderdaad die tablet :) Scheelt simpel € 120,00 en is een prima tablet imho.

[Voor 5% gewijzigd door CLB op 16-10-2014 12:04]

• Octavian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-05 14:55
Vinden jullie de Shield tablet vergelijkbaar (als tablet) met de Asus Memo Pad 7 (ME572C) 2014? Ik vind de prijs van de Shield behoorlijk goed, maar wat scheelt de hardware met de Asus? Ik kijk natuurlijk ook naar de nexus 9 maar die is wel prijzig.
Ook een zeer mooie tablet, maar gewoon geënt op hele andere functionaliteit en gebruik :)
Bijvoorbeeld geen stylus-support, geheel andere processor (ken de videochipset niet) en doelgroep.

Zoals verwacht:

[Voor 19% gewijzigd door CLB op 16-10-2014 16:13]

• snah001
Heb pas voor een kennis een gebruikte 6 maanden oude Nexus 7 32Gb 2013 gekocht met originele factuur dus nog 1 1/2 jaar garantie voor € 170,- incl. hardcase. Ziet er als nieuw uit en werkt uitstekend.
Even op marktplaats kijken met advies om een verkoper te kiezen waar je zelf kunt afhalen in jouw omgeving want dan kun je ook e.e.a. bekijken of deze ok is.
Voor een kind van 9 moet dit toch voldoende zijn.
Shield Tablet is wellicht toch nog wat over de top voor die leeftijd.

[Voor 7% gewijzigd door snah001 op 16-10-2014 21:14]

• Mvandenberg91
Sinds vandaag heb ik me shield tablet in gebruik. Ik loop aleen tegen wat dingen aan hopelijk dat iemand mij kan helpen.
1. Games zien er niet altijd even mooi uit op de tablet via gamestream erg blurry bijvoorbeeld.
2. Verliest wel eens connectie met de pc via gamestream en gaat hij ook haperen.
3. Zijn er ook andere alternatieven voor gamestreamen?

Een opmerking ik zit op de 5Ghz wifi via de horizon box.

Alvast bedankt

• snah001
De kwaliteit van streamen hangt heel erg af van de kwaliteit van jouw router.
De Shields die aan testers werden uitgegeven waren vergezeld van een top kwaliteit router.
5 Ghz heeft problemen met muren dus ik zou ook eens de 2,4 ghz band proberen.
Niet vergeten dat de Shield FullHd heeft en vaak PC's een hogere resolutie dus dat ziet er dan iets minder uit.
Op Lte met een goede verbinding blijkt het streamen gewoon goed te gaan dus de kwaliteit van de Wifi verbinding is heel erg belangrijk al is de througput die de Shield nodig heeft niet hoog, het gaat om de kwaliteit.

• Mvandenberg91
snah001 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 23:37:
De kwaliteit van streamen hangt heel erg af van de kwaliteit van jouw router.
De Shields die aan testers werden uitgegeven waren vergezeld van een top kwaliteit router.
5 Ghz heeft problemen met muren dus ik zou ook eens de 2,4 ghz band proberen.
Niet vergeten dat de Shield FullHd heeft en vaak PC's een hogere resolutie dus dat ziet er dan iets minder uit.
Op Lte met een goede verbinding blijkt het streamen gewoon goed te gaan dus de kwaliteit van de Wifi verbinding is heel erg belangrijk al is de througput die de Shield nodig heeft niet hoog, het gaat om de kwaliteit.
Bedankt ik heb gister nog wat geprobeerd. Batman Arkham City speelt bijna perfect soms alleen audio verlies. Naruto shippuden revolution (Non Nvidia supported) is erg lelijk en speelt 10 minuten goed daarna niet meer met veel haperingen enz. Ga vanavond de 2.4Ghz maar is proberen heb helaas nog niks kunnen vinden om me wifi te verbeteren op de Horizon box.

Update: LimeLight hoort goed te werken met gamestreaming. Dit is een android app ik zal de link bij deze update plaatsen. En mijn bevindingen dit weekend posten.
Google Play: Limelight Game Streaming

[Voor 11% gewijzigd door Mvandenberg91 op 17-10-2014 12:40]

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:30

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Bevestigd dat Android L ook op Shield komt :
http://www.androidcentral...ming-nvidia-shield-tablet

¯\_(ツ)_/¯

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Zie de post van CLB hierboven ;)

I intend to live forever. So far, so good.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:30

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Ah; helemaal gemist, maar goed nieuws idd! Shield staat op mijn shortlist

¯\_(ツ)_/¯

• Mvandenberg91
Ik heb nu limelight geprobeerd. Dit werkt vele malen beter dan nvidia hub je kan op 2.4ghz perfect streamen. Alleen nog even uitzoeken hoe ik emulators erop krijg maar dat is later het werkt in ieder geval goed.

• snah001
Vreemd is dat er bij Tweakers nog steeds geen redactionele review van de Shield is geweest terwijl het eigenlijk toch een tablet is met bijzondere specs, de spel controller en de streaming mogelijkheid.
Dan biedt je toch iets anders aan dan alle "gewone" tablets lijkt mij.
Van Crapple verschijnen direct reviews terwijl deze behalve gewijzigde schermgrootte's of diktes echt niks nieuws bevatten. Misschien is de redactie een beetje biased?

Uhm nee, reviewmodellen zijn er simpelweg niet tot nauwelijks..

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:41
Bij Alternate zijn ze nu nog op voorraad. Gisteren 1 besteld en komt vandaag binnen.

Voor de geinteresseerden:

http://www.alternate.nl/h...2m_campaign=NVIDIA+SHIELD

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-12-2021
Zou dit ook een goede keuze zijn zonder dat je specifiek op zoek bent naar een tablet om te gamen?

Ik zoek eerder eentje om mee te browsen, tv te kijken op de bank of in bed en om hem mee te nemen op vakantie en er wat films mee te kijken.

• Shamalamadindon
Zeker. Je hebt voor een mooie prijs een HD scherm en superkrachtige SoC

• snah001
Cronimet schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:05:
Zou dit ook een goede keuze zijn zonder dat je specifiek op zoek bent naar een tablet om te gamen?

Ik zoek eerder eentje om mee te browsen, tv te kijken op de bank of in bed en om hem mee te nemen op vakantie en er wat films mee te kijken.
Eigenlijk is het zonder naar het game aspect te kijken zowat het snelste dat er nu te koop is.
Gebruik het zelf nauwelijks om mee te gamen en door de lange batterij duur en zijn uitmuntende prestaties met zijn full HD scherm en handig formaat voor mij een topper.
Kijk er regelmatig op reis Netflix mee.

• Anoniem: 256386
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Ik ben geinteresseerd maar heb nog wat vragen.

1. Hoelang doe je ermee als je 50% helderheid heb en alleen surft?
2. Hoe klinken de speakers? Op youtube klinken ze niet stevig en hard
3. Is het scherm kleurrijk en kan goed helder?
4. Sommige melden scherpe randjes. Klopt dit?

• Binscow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 09:02
Ik wil graag deze tablet aanschaffen, maar ik zie ertegen op om bij Alternate te bestellen. (Zie: https://www.trustpilot.nl/review/www.alternate.nl en de beoordelingen op Tweakers)

Dit komt omdat ik vaak pech heb met dooie pixels, backlight bleeding en andere kuren en dus vaak gebruik moet maken van service.

Weet iemand nog andere goede winkels waar ik deze tablet kan bestellen?
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Let op:
Het bespreken van het omzeilen van de digitale lock is niet toegestaan.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee